Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram
[MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic
Buiten 'eind april' is er nog niets officieel. Echter kan dat dus alleen maar het weekend van 20 of 27 april zijn.
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben hier ook benieuwd naar. Vind het erg opvallend. Aangezien ik heb spel 2x koop, scheelt dit 30 euro. Vraag me alleen af of het goed gaat omdat Mycom niet bij de lijst van voorverkoopadressen staat.Potame schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:55:
waar komt dat enorme prijs verschil vandaan tussen sommige shops? (mycom - bol.com scheelt 15 euro...)
Lees goed: "Digital Deluxe"Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:59:
trouwens ik ben eigenlijk het meest geintreseerd in die digital deluxe versie (€ 75) op de A'net site, maar deze zie ik mooi bij geen 1 retailer vermeld staan...
d.w.z. non retail editie (digital download dus)
Verwijderd
Die moet je dan ook op http://buy.guildwars2.com kopen, en nergens anders.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:59:
trouwens ik ben eigenlijk het meest geintreseerd in die digital deluxe versie (€ 75) op de A'net site, maar deze zie ik mooi bij geen 1 retailer vermeld staan...
Na registeren krijg je een e-mail waarin staat dat je binnenkort een downloadlink gemaild krijgt. Ook kan je die uit dit topic gebruiken.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:59:
Ok, dat klinkt mooi en is er een optie om de beta van tevoren te downloaden zodat ik niet eerst de halve dag bezig ben daarmee?
BLACKfm schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:15:
Zucht.. Vanochtend een mail ontvangen dat ik dit weekend mee kan doen aan de beta.
'Dubble U - Tee - Ef' wat heb ik nou aan een beta weekend.....
Edit: Client (9 mb)
@hieronder,
Arenanet mag komen.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 11:05 ]
Er staat "pre-purchase". Daarnaast zijn ze kennelijk ook al verstuurd naar mensen die eerder besteld hadden.Gropah schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:00:
Waarschijnlijk omdat ze pre-order zijn en niet pre-purchase, waardoor je dus maar 1 dag headstart krijgt en niks anders, wat je wel krijgt bij pre-purchase
Verwijderd
hmm ok.. wel vreemd.. dacht dat alle pre order obv van een code gaat waarmee je dan straks een client kan downloaden en beginnen.Yvilthi schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:00:
[...]
Lees goed: "Digital Deluxe"
d.w.z. non retail editie (digital download dus)
Nou dan moet ik even kijken.. heb slechte ervaringen met betalen via ncSoft
Bij Media Markt staat de Digital Deluxe versie op de site. Is alleen nog niet op voorraad maar lijkt er op dat je deze daar dan ook kan aanschaffen.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:05:
[...]
hmm ok.. wel vreemd.. dacht dat alle pre order obv van een code gaat waarmee je dan straks een client kan downloaden en beginnen.
Nou dan moet ik even kijken.. heb slechte ervaringen met betalen via ncSoft
Verwijderd
Geen idee, en Arenanet weigert enige vorm van commentaar hierover. Erg jammer, want de rest van de reacties zijn wel goed.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:31:
Heeft iemand enig idee hoelang de pre-purchase actief zal zijn van ArenaNet uit? Ik heb nog geen geld ontvangen op mijn PayPal acc en kan dus de Digital Deluxe versie nog niet aanschaffen.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik gok er zelf op dat die pre-purchase beschikbaar zal zijn tot of het einde, of totdat ze de release bekend gaan maken.lanerios schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:32:
[...]
Geen idee, en Arenanet weigert enige vorm van commentaar hierover. Erg jammer, want de rest van de reacties zijn wel goed.
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Verwijderd
Verwijderd
Zowel bol.com en GameMania hebben pre-orders hierop geaccepteerd en Bart Smit had zo een beperkt aantal dat ze al op zijn.
Succes met nog 1 te vinden. Zijn, zoals ik het kan zien, allemaal al uitverkochtRevenNL schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:58:
Ik zit eraan te denken om de Collectors te kopen, maar deze is nog niet in NL verkrijgbaar. (Nouja, bol.com wil ik niet aan en gamamania's site geeft hem nog niet aan.)
Dat gaan we voor de digital deluxe edition via buy.guildwars.com. (Die is alleen via arenanet verkrijgbaar toch?)Guido001 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:00:
[...]
Succes met nog 1 te vinden. Zijn, zoals ik het kan zien, allemaal al uitverkocht
[ Voor 8% gewijzigd door BinaryRun op 10-04-2012 12:02 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Had die melding ook gekregen, met eerst een error code erbij.LuckyLukeNL schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:36:
email van bol.com gehad dat er vertraging is opgelopen met mijn bestelling en dat hij 12 april wordt geleverd. dus nog ff 2 daagjes wachten
Ik denk dat ze in Duitsland komen te staan.Sneezzer schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:53:
Is er al bekend waar de EU servers komen te staan?
Verwijderd
Thxs man ik zie het staan binnenkort beschikbaar. klinkt goed!!.. ik wacht dit wel even af.Guido001 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:29:
[...]
Bij Media Markt staat de Digital Deluxe versie op de site. Is alleen nog niet op voorraad maar lijkt er op dat je deze daar dan ook kan aanschaffen.
trouwens die hele buy.gw2site ligt helemaal plat bij mij. wat ik ook doe ik krijg steeds de melding dat de brouwser niet wordt ondersteund.. hebben jullie hier ook last van?
Zou mooi zijn, maar ik betwijfel dat sterk. Heb CE Nf en factions en de enige reden waarom andere mensen hier in geintresseerd waren was vanwege de digitale extra in de form van een unieke mini. Die mini varesh heb ik gehouden, maar die Khuum heb ik voor heel veel ecto's verkochtSinergyX schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:03:
Nu kan het nog interessant worden dat de CE later nog geld waard gaat worden, twijfel om dat ding gewoon gesealed te houden en over een tijdje met wat extra winst te verkopen
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 12:29 ]
Maar krijg je bij de Mycom ook gewoon Beta Access?? aangezien dit toch weer 15 euro scheelt.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
-Neelanerios schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:29:
Wat ik nu niet meer snap. Als ik de PRE purchase van vandaag ophaal bij game mania.
-Krijg ik dan wel of niet een physical versie?
-of is het download onry.
-En zo ja, werkt dit zonder dat r*k steam?
-Ja
-Ja
http://www.mycom.nl/Produ...rs-2-Pre-Purchase/1352343dnbo schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:25:
Voor zover ik weet is het bij MyCom geen pre-purchase, maar een pre-order. Dus je krijgt 1 dag headstart en geen beta acces. Ben niet helemaal zeker though....
In de titel staat dus wel Pre-purchase.. Maar we zullen zien, ik heb 'm bij MyCom besteld iig
Verwijderd
Om 'm te downloaden krijg je een client (per mail, of link die ik op de vorige pagina quote) waarmee je het hele spel kan downloaden.lanerios schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:29:
Wat ik nu niet meer snap. Als ik de PRE purchase van vandaag ophaal bij game mania. Krijg ik dan wel of niet een physical versie? of is het download onry. En zo ja, werkt dit zonder dat r*k steam?
Ja ok, zo ver was ik. Maar ik krijg dus niet zoals bij andere MMO's gewoon de physical versie bij release? Het is puur een digital copy? Zou een beetje lame zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:36:
[...]
Om 'm te downloaden krijg je een client (per mail, of link die ik op de vorige pagina quote) waarmee je het hele spel kan downloaden.
[ Voor 4% gewijzigd door Tc662 op 10-04-2012 12:37 ]
/edit
Die link naar die client hier een stukje terug, heeft dat zin om die nu al eens te draaien?
[ Voor 94% gewijzigd door D-rez op 10-04-2012 12:51 ]
Ik zie alleen een aantal korte boosts een pet en een elite skill (waarbij ze al hebben gezegt dat de normale elite skills beter zijn).
Ik heb altijd de digital deluxe van MMORPGS waar ik al lang op wacht.Sneezzer schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:55:
Wat is nu het voordeel van de "deluxe" editie?
Ik zie alleen een aantal korte boosts een pet en een elite skill (waarbij ze al hebben gezegt dat de normale elite skills beter zijn).
Verwijderd
Hoe het namelijk werkt hier in europa is dat er slechts 1 doosje is voor de standaard editie en daar zit een key in die zowel toegang geeft tot de volledige game als alle prepurchase voordelen - wat bepaalt of het gaat om een prepurchase of een preorder is wanneer de retailer dit doosje aan jou levert. Als de retailer het doosje gelijk verstuurd dan is het een prepurchase, als de retailer slechts een reservering aanbiedt en aangeeft pas te leveren op (of vlak voor) de releasedatum, dan gaat het slechts om een preorder.
Voor de mensen die toch nog twijfelen - je kunt altijd een dagje wachten totdat andere mensen hun doosjes ontvangen van de winkels die niet op de officiele lijst staan.
Verwijderd
Hoop alleen dat deze ook zal werken straks.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:00:
[...]
Die moet je dan ook op http://buy.guildwars2.com kopen, en nergens anders.
[...]
Na registeren krijg je een e-mail waarin staat dat je binnenkort een downloadlink gemaild krijgt. Ook kan je die uit dit topic gebruiken.
[...]
Zit verder te twijfelen welke versie ik moet halen. De standaard of de deluxe
Downloaden
U heeft ervoor gekozen om uw bestelling via onze website te downloaden. Wanneer uw bestelling is goedgekeurd door ons systeem wordt de download link en licentie naar uw e-mailadres gestuurd. De licentie heeft u nodig om uw te installeren. Deze gegevens zijn dan ook zichtbaar op uw MyCom account. Klik hier om daar direct heen te gaan.
Apart, ik had niet door dat het om een download via Mycom ging (al mailen ze dan waarschijnlijk een code met een link naar gw2.com....
Edit: ik bedoel natuurlijk, dat ik niet eens een hoesje met code ga krijgen maar slechts een code zo te zien.
[ Voor 9% gewijzigd door Sneezzer op 10-04-2012 13:12 ]
When it's done.Hortz schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:08:
Ik kan het over het hoofd zien, maar wanneer komt het spel dan uit? Ik zie nog steeds eind 2012 staan.
Niemand weet meer over de release, dan deze zin.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Ik denk dat je daar dan een optie voor had, want hij is naar mij toegestuurd.Sneezzer schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:08:
Uit de bevestigingsmail van Mycom:
Downloaden
U heeft ervoor gekozen om uw bestelling via onze website te downloaden. Wanneer uw bestelling is goedgekeurd door ons systeem wordt de download link en licentie naar uw e-mailadres gestuurd. De licentie heeft u nodig om uw te installeren. Deze gegevens zijn dan ook zichtbaar op uw MyCom account. Klik hier om daar direct heen te gaan.
Apart, ik had niet door dat het om een download via Mycom ging (al mailen ze dan waarschijnlijk een code met een link naar gw2.com....
Edit: ik bedoel natuurlijk, dat ik niet eens een hoesje met code ga krijgen maar slechts een code zo te zien.
Verwijderd
Ja dat had ik ook inderdaad. Maar daarboven stond een heel kopje over bezorging en order tracking.Sneezzer schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:08:
Uit de bevestigingsmail van Mycom:
Downloaden
Het zou best kunnen dat we het doosje met de key gewoon via de post krijgen maar dat de MyCom.nl download pagina instructies / links naar de GW2 website zal hebben en eventueel de client download, omdat het product geen installatie DVD heeft en ze anders misschien bang zijn dat mensen denken dat er iets mis is.
Dat is mijn theorie in ieder geval. We zien het vanavond/morgen vanzelf.
Verwijderd
[ Voor 128% gewijzigd door Fantasma op 17-03-2017 13:43 ]
Verwijderd
Maar je bent niet verplicht om extra geld uit te geven als je wilt blijven spelen. In WoW is dat wel het geval.AndrewBourgeois schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:18:
De microtransactions komen nog hé, dat kan ook nog flink wat kosten
Verwijderd
Ja, 35 euro meer voor de deluxe was mij een beetje teveel - de digital items vallen mij zowiezo erg tegen. Ik koop voor die prijs liever wat bank slots en character slots, daar heb ik meer aan.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:13:
20,-/ 35,- meer voor een hand vol kleine digitale unlocks. Voor het zelfde geld heb je een goede game in de budgetbak voor circa 25 uur speel plezier. Maar aan de ene kant gun ik het hun.
Neem 3 expensions van WoW, plus 13 per maand, plus extra goodies (transfer, name, gender, spectral mount, rocket, RaF etc), denk dat je wel bizar raar moet gaan microtransactiseren (nieuw woordAndrewBourgeois schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:18:
De microtransactions komen nog hé, dat kan ook nog flink wat kosten
Zelfs de CE enkel is 1 jaar WoW + Vanilla/BC. Speel ik 1 jaar GW2, ben ik al goedkoper uit.
[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 10-04-2012 13:23 ]
Verwijderd
Je mag gewoon niet vergeten dat ze bewust niet alles in het spel gaan stoppen zodat je toch meer de neiging zult krijgen om extra te kopen.
De account storage tab is bvb iets permanents die flink wat mensen zullen willen kopen (dat denk ik toch
Verwijderd
Absoluut, als ik kijk wat ik in GW1 heb uitgegeven, is dat totaal best een bedrag. Maar zet ik dit wegen tegen bijna 7 jaar gameplay.. valt het wel mee. (ik heb zo goed als alles uit de store gekocht).AndrewBourgeois schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:28:
Natuurlijk zal het in de meeste gevallen veel goedkoper uitkomen als wij WoW, Aion, ....
Je mag gewoon niet vergeten dat ze bewust niet alles in het spel gaan stoppen zodat je toch meer de neiging zult krijgen om extra te kopen.
De account storage tab is bvb iets permanents die flink wat mensen zullen willen kopen (dat denk ik toch
Dat wordt het wel, in de vorm van expansions.
[ Voor 14% gewijzigd door Sneezzer op 10-04-2012 13:35 ]
Echter hebben we nog geen idee hoeveel storage je gemiddeld gebruikt op een account/character. In GW1 heb ik ook voldoende storage, zonder iets bij gekocht te hebben.AndrewBourgeois schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:28:
En gefeliciteerd.
[ Voor 119% gewijzigd door Fantasma op 17-03-2017 13:43 ]
ik kan me Burning crusade nog herinneren voor 50 - 60 € en daarnaast pay to play.
geef mij de opzet van arenanet's guild wars maar
Verwijderd
Dat zijn nieuwe delen van het spel, als in: nieuw begin, nieuw einde. En heeft verder vrijwel niets met het bestaande spel te maken - en wat wel overlap heeft krijg je vaak gratis bij het oude deel.Sneezzer schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:35:
@sanderev66
Dat wordt het wel, in de vorm van expansions.
Ik heb het over questpacks die je nodig hebt om het maximale level te behalen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 13:40 ]
Nice:Hortz schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:08:
Ik kan het over het hoofd zien, maar wanneer komt het spel dan uit? Ik zie nog steeds eind 2012 staan.
Misschien dat ik later mijn SE upgraden naar de DD, maar ligt eraan hoeveel dat gaat kosten. Nu maar wachten totdat Bol.com zijn zaakjes op orde heeft. I want my pre-purchase codeFor those of you asking, yes you will be able to upgrade from standard to Digital Deluxe, it will be linked within your account! ^AT
@GuildWars2 As in buying the Deluxe (€75) and adding that to the standard (€55)? Or upgrading by paying €25?
@daantjee_93 there will be an upgrade option that you pay a small fee for. ^AT
[ Voor 151% gewijzigd door Fantasma op 10-04-2012 13:46 ]
Max level kun je zelfs halen zonder quests te doen (waarschijnlijk doe ik slechts een handje vol en daarna alleen wvwvw.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:37:
[...]
Dat zijn nieuwe delen van het spel, als in: nieuw begin, nieuw einde. En heeft verder vrijwel niets met het bestaande spel te maken - en wat wel overlap heeft krijg je vaak gratis bij het oude deel.
Ik heb het over questpacks die je nodig hebt om het maximale level te behalen.
Hmmm dat zou mooi zijn (al is puur de code voor mij ook goed). Verbaasde mij er gewoon over aangezien ze inderdaad over verzenden ed. repten.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:14:
[...]
Ja dat had ik ook inderdaad. Maar daarboven stond een heel kopje over bezorging en order tracking.
Het zou best kunnen dat we het doosje met de key gewoon via de post krijgen maar dat de MyCom.nl download pagina instructies / links naar de GW2 website zal hebben en eventueel de client download, omdat het product geen installatie DVD heeft en ze anders misschien bang zijn dat mensen denken dat er iets mis is.
Dat is mijn theorie in ieder geval. We zien het vanavond/morgen vanzelf.

[ Voor 19% gewijzigd door Potame op 10-04-2012 13:55 . Reden: toevoeging ]
Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram
De Pre-purchase Standard Edition biedt de volgende voordelen;
- Deelname aan alle Beta weekend events (datum nog niet bekend)
- 3 dagen voorsprong op de release van de game Guild Wars 2
- Hero’s Band In-Game Item (+2 Power, +2 Precision, +2 Toughness, +2 Vitality, +2 Condition Damage, +2 Healing, +2% Critcal Damage)
De pre-order/reservering van de pre-purchase (volg je hem nogSniperFox schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:52:
Dat zelfs een winkel als bol alle regels rond de pre-order aan zijn laars lapt om snel te cashen. Voordat de pre-orders uberhaupt zouden starten zijn alle CE's al weg.
Je betaald er ook verder niet voor, of je nu betaald of bij release, deze goodies krijg je dan als bonus.IngamerX schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:01:
Ik vind de pre purchase niet echt spectaculair moet ik zeggen:
[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 10-04-2012 14:02 ]
---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk
http://www.mycom.nl/Produ...rs-2-Pre-Purchase/1352343
Raar trouwens dat de pricewatch nog niks aangeeft.
En als dat de goede is, goedkope prijs dan!
Dat is hem ja.Hortz schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:05:
Het gaat om deze bij Mycom?
Verwijderd
Yep, de mijne is nu ook gereed voor verzending. Heb er gelijk nog eentje besteld voor een vriend in Duitsland - die vond dit toch ook wel een heel gunstig prijsje.Potame schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:54:
Zojuist bevestiging gehad van mycom dat mijn pre-purchase onderweg is, wordt morgen bezorgd. Scheelt toch mooi 15 euro... Goeie tip dus voor de mensen die nog niet besteld hadden
Yep dat is m. Hij staat wel in de Pricewatch maar onder een aparte ongesorteerde entry.Hortz schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:05:
Het gaat om deze bij Mycom?
Het betreft inderdaad de pre-purchase editie. Ik werk bij de Mycom en heb mijn kopie zodoende al sinds vorige week in mijn bezit. Je krijgt de standaard pre-purchase DVD box met daarin je code.
Het prijsverschil van €15 euro kan ik echter niet verklaren.
Morgen nog eens proberen dan maar, hopelijk zijn de problemen dan wat onder controle.
Nu maakt het niet zoveel uit natuurlijk, maar het is toch vreemd dat hij er op de dag van release nog niet is.
Krijg je later dan ook een fysieke kopie? Of is het puur een digitale versie?Chippu schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:32:
Om even de vragen omtrent de Mycom te beantwoorden;
Het betreft inderdaad de pre-purchase editie. Ik werk bij de Mycom en heb mijn kopie zodoende al sinds vorige week in mijn bezit. Je krijgt de standaard pre-purchase DVD box met daarin je code.
Het prijsverschil van €15 euro kan ik echter niet verklaren.
*Niet van mij*

[ Voor 50% gewijzigd door yur400 op 10-04-2012 14:56 ]
Verwijderd
Alleen met de Collector's Editie krijg je rond de release datum nog een doos nageleverd (en daar zitten volgens de plaatjes waarschijnlijk wel install DVD's bij).lanerios schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:43:
[...]
Krijg je later dan ook een fysieke kopie? Of is het puur een digitale versie?
Met de prepurchase van de standaard editie is dit niet zo. Het enige dat je krijgt is de prepurchase box met de key - er zitten geen DVD's bij en die krijg je later ook niet nageleverd.
Het is mogelijk dat de kopien van de standaard editie die na release verkocht worden wel installatie DVD's bevatten, maar de prepurchase versies zijn inderdaad verijdelde digitale kopietjes waar je de client moet downloaden.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 14:59 ]
Kijk daarom koop ik al mijn games via Steam dan heb ik dit soort gezeik tenminste niet
Heb een aantal jaren WoW gespeeld, maar daar ben ik nu wel op uitgekeken. Single-player spellen houden me maar zo lang bezig en vind ik toch wel saaier dan een MMO. Heb SW:TOR geprobeerd, maar kon daar niet echt lekker in komen. Niet zo m'n setting en ook echt te weinig mensen om mee te spelen...
Hopelijk nu dus weer iets om echt naar uit te kijken

Dankje voor de tip, zojuist besteld en volgens de website is ie morgen al in huis (wat werkt dat toch heerlijk snel).Potame schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:54:
Zojuist bevestiging gehad van mycom dat mijn pre-purchase onderweg is, wordt morgen bezorgd. Scheelt toch mooi 15 euro... Goeie tip dus voor de mensen die nog niet besteld hadden
Hopelijk zit het allemaal snor, dat is toch 15 euro makkelijk verdient.
Nu nog HoM naar de 30/50 krijgen, maar daar heb ik waarschijnlijk nog wel een paar maanden voor.
Ik denk ook niet dat Game Mania een webshop is, dat is toch een keten met fysieke winkels?stime schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:55:
Ik word niet veel wijzer van die game mania site, kan nergens een knop vinden om te betalen![]()
Kijk daarom koop ik al mijn games via Steam dan heb ik dit soort gezeik tenminste niet
Guild Wars 2 kun je pas vanaf release op Steam kopen v.z.i.w. dus voor de pre-purchase moet je ergens anders naartoe. NCSoft heeft zelf echter ook een webshop waar je de spellen digitaal kunt kopen, ondersteunt helaas geen iDeal (wel creditcard en paypal).
[ Voor 44% gewijzigd door Skizzik0 op 10-04-2012 15:55 ]
Het heet pre-purchase, dus als het goed is krijg je een doos met je pre-purchase code.stime schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:28:
Krijg je dan ook beta access als je via mycom besteld? Ik zie het nergens staan en ze staan ook niet bij de retailers op de gw2 site.
Sowieso staat er geen beschrijving op de Mycom website.
Daarin zit een code waarmee ik mezelf moet registreren ( en de game / beta downloaden, kan dat nu al ?? )
Maar is het verstandig dit gelijk te doen , of kan dat ook over 2 weken / 2 maanden ?
Verwijderd
Dat maakt weinig uit, maar het is wel 10+GB aan download.Lasteraar schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:33:
Vandaag heb ik mijn standard edition pre-purchase gw2 opgehaald.
Daarin zit een code waarmee ik mezelf moet registreren ( en de game / beta downloaden, kan dat nu al ?? )
Maar is het verstandig dit gelijk te doen , of kan dat ook over 2 weken / 2 maanden ?
De pre-purchase is alleen een code. Als je een DVDtje wil zul je moeten wachten tot na de release (misschien dat er dan DVDs in de winkel liggen, misschien ook niet) of de collector's edition moeten bestellen.FaberOne schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:34:
Ik wil eigenlijk gewoon een dvdtje hebben van GW2. Kan ik die nu ook al ergens pre-orderen of moet ik dan nog even wachten?
[ Voor 8% gewijzigd door Skizzik0 op 10-04-2012 16:36 ]
Wat eigenlijk gewoon kansloos is. Ze zeggen in principe "de mensen die digital download niet vertrouwen zijn de headstart niet waard en moeten maar gewoon wachten."Skizzik0 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:36:
[...]
De pre-purchase is alleen een code. Als je een DVDtje wil zul je moeten wachten tot na de release of de collector's edition moeten bestellen.
En ga nou niet beginnen met dedicated etc. Ik heb genoeg ervaring met Steam failures en Blizzard product codes die niet werken dat ik gewoon geen enkele pure Digi Download vertrouw.
Verwijderd
beetje krom, want als ze met DVD deden, moest je alsnog die code invoeren en zou je diezelfde problemen kunnen hebben. Daarnaast past het spel gewoon niet op een dvd en om het nou weer over 2 dvdtjes te gooien is ook weer dom. Ook zul je in de toekomst zoveel updates zien, dat je op een gegeven moment nauwelijks nog wat hebt aan die discs. Ik snap het wel hoor.lanerios schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:37:
[...]
Wat eigenlijk gewoon kansloos is. Ze zeggen in principe "de mensen die digital download niet vertrouwen zijn de headstart niet waard en moeten maar gewoon wachten."
En ga nou niet beginnen met dedicated etc. Ik heb genoeg ervaring met Steam failures en Blizzard product codes die niet werken dat ik gewoon geen enkele pure Digi Download vertrouw.
Bij wow kocht ik het spel en moest ik daarna alsnog 4 gb downloaden. Dat vind ik erger.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 16:43 ]
Ik vertrouw al die digitale downloads gewoon niet, teveel geld aan kwijt geraakt en customer service boeit het niet omdat ze hun geld al hebben (hoi steam)
Je krijgt de code toch gewoon op papier? (niet dat er daarom niks mis mee kan zijn)lanerios schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:37:
[...]
Wat eigenlijk gewoon kansloos is. Ze zeggen in principe "de mensen die digital download niet vertrouwen zijn de headstart niet waard en moeten maar gewoon wachten."
Het enige verschil is dat je de data van het spel download in plaats van installeert op je DVD. Ik heb ondertussen genoeg ervaring met het downloaden van allerlei software dat ik het wél vertrouw. Als ArenaNet eenzelfde systeem voor GW2 gebruikt als voor het eerste deel, download je toch maar een beperkte hoeveelheid data; zodra je voor de eerste keer in een nieuwe zone komt wordt de relevante data gedownload naar je installatie map.
En zoals KajLaurent al zei; dit soort spellen worden continu ge-update en gepatcht, een paar maanden na launch is zo'n installatie DVD al lang niet relevant meer.
Maar hoe is dit anders dan het ontvangen van een DVD + code? Zonder werkende code en account is de DVD weinig meer dan een onderzetter.lanerios schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:47:
2 DVD's? so what.. SWTOR had er 3, FFXIII had er ook 3?
Ik vertrouw al die digitale downloads gewoon niet, teveel geld aan kwijt geraakt en customer service boeit het niet omdat ze hun geld al hebben (hoi steam)
[ Voor 16% gewijzigd door Skizzik0 op 10-04-2012 16:51 ]
Verwijderd
dan nog is er geen verschil tussen een digital download en een fysieke dvd. Bij beide moet je een code invoeren en dan pas mag je spelen. Het downloaden zelf, zou je bij wijze van spreken zelfs met een torrent kunnen doen. Dit heeft niks met de digital download te maken. (zeker niet als je de code bij een hoesje krijgt)lanerios schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:47:
Ik zie je probleem niet, maar goed als jij het niet wil ga ik je natuurlijk niet dwingen.
Als er iets betrouwbaar is qua digitale download, is het NCsoft wel. Je kan alle games van NCsoft gewoon downloaden, of je nu wel of geen CD-key hebt, je bent volledig vrij om de game zelf te downloaden. MMO's werken iets anders qua 'digitale download', je betaald voor de toegang, niet voor de client.lanerios schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:47:
Je geld dat je betaald is puur account gerelateerd, staat helemaal los van de client.
Dat is het probleem ook juist. Ik ben dom geweest en had FFXI via steam gekocht. Key werktte niet. Steam zegt ga naar Square, Square zegt ga naar Steam. Heeft me 6 maanden gekostSinergyX schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:56:
[...]
Als er iets betrouwbaar is qua digitale download, is het NCsoft wel. Je kan alle games van NCsoft gewoon downloaden, of je nu wel of geen CD-key hebt, je bent volledig vrij om de game zelf te downloaden. MMO's werken iets anders qua 'digitale download', je betaald voor de toegang, niet voor de client.
Je geld dat je betaald is puur account gerelateerd, staat helemaal los van de client.
Cataclysm digitaal voor mn vriendin, key werkt niet. Blizzard zegt dat aan hun kant alles goed staat, account moet cata enabled zijn, maar ook dus niet.
Ik ga denk ik wel voor de Pre Purchase zoals hij nu is, gewoon omdat ik niet kan wachten op de game
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.