Ik vind het zelf ook altijd erg moeilijk om een klasse (profession) te kiezen en het daar bij te houden. In WoW had ik alle klassen en wisselde altijd flink af, maar dit komt denk ik ook omdat ik er eigenlijk al een tijdje op uitgekeken was (begon meer een veredeld chatprogramma te worden). Ik wilde voor Guild Wars 2 graag weer eens proberen om wat meer om de inhoud te richten (verkennen, alle quests doen etc.) en hiervoor wilde ik mij eerst op 1 character focussen.
Na uren youtube filmpjes en fora's voor de headstart (zaterdag) was ik redelijk zeker dat het een Asura Engineer moest worden. Deze heb ik tot level 22 weten te levelen, waarbij het plezier vanaf level 15 redelijk rap afnam. Dit kwam met name doordat ik de opzet met de verschillende "kits" en turrets een beetje veel gehannes vond en allemaal niet zo lekker vond werken. Wat ik ook erg jammer vond bij de engineer, was dat ik kilo's aan wapens vond waar ik uiteindelijk helemaal niks mee kon.
Daarnaast heb ik toen een Norn
Paladin Guardian, Human
Mage Elementalist en Sylvari
Hunter Ranger geprobeerd (poeh, nog even wennen na al dat WoW). De guardian vond ik het leukst, maar die vond ik iets teveel support en te weinig offensief. Bij alle professions kon ik me bovendien nog niet echt in het character verplaatsen en hoewel ik geen RP speler ben, moet het wel een beetje "goed aanvoelen" (beetje vaag, maar weet niet hoe ik het anders moet verwoorden).
Als laatste (wanhopige) poging heb ik gisteravond een human warrior aangemaakt (ik vind Divinity's Reach echt fantastisch gemaakt, mooier dan de andere hoofdsteden die ik heb gezien). Hoewel ik mij in WoW nooit lang met melee klassen heb kunnen vermaken, vind ik de warrior erg leuk om mee te spelen. Dit komt mede door de mogelijkheid om ook ranged te spelen met een geweer of pijl+boog, wat bij WoW bijvoorbeeld niet het geval is. In vergelijking met de engineer is het bovendien redelijk rechttoe rechtaan aanvallen en geen gedoe met turret plaatsing of wat dan ook.
De enige MMORPG die ik tot dusver heb gespeeld was WoW, maar ik moet zeggen dat ik Guild Wars 2 tot nu toe een stuk leuker vind. Met name de Dynamic Events en de vrijheid die je daarmee krijgt (het uren ronddolen zonder daadwerkelijk te doen wat je van plan was - effect) werkt voor mij wel goed. Ik kan dan ook niet wachten tot ik wat van de latere content zie, met name de grotere bosses e.d. Maar goed, eerst maar weer aan het werk
(ongelofelijk, bijna 10 jaar GoT bezoeker en nu pas mijn eerste post)