Idd gewoon spelers . Iedereen kan meedoen.Preddie schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:46:
ik vind het maar gek, dan heb ik een quest om invaders tegen te houden, ren ik daar heen, start the 'event' ervan. Doen allemaal andere spelers mee, hebben deze dan dezelfde quest of doen ze gewoon mee? Het zijn geen NPC's toch?
Heb nooit echt MMO's gespeeld...
Het maakt neem ik aan niks uit of ik met bijv. water en vuur tegelijk speel?
Verwijderd
het werkt juist heel goed om te switchen tussen de elementen. Ik gebruik ze altijd alle vier in gevechten.
Klopt het dat je hier http://www.billgames.nl/guild-wars-2-pc-1.html ook nog GW2 kan kopen, ook al is het nog de pre-order versie?
Ik zit heel erg te twijfelen of ik 'm ga aanschaffen...
Ik zit heel erg te twijfelen of ik 'm ga aanschaffen...
Winst = Papie = ZeroT0ne
ik vind het switchen als elementalist niet echt waanzinnig nuttig, doe eigenlijk alle gevechten met fire en alles ertussen air voor de movementspeed
soms dat ik ff naar water switch voor healing op mezelf/teammaten, maar dat is zeldzaam
toch jammer dat ele geen wapens kan switchen
soms dat ik ff naar water switch voor healing op mezelf/teammaten, maar dat is zeldzaam
toch jammer dat ele geen wapens kan switchen
@winst
Kun je gewoon kopen. Het gaat immers om de serial key.
Ik zit te twijfelen of ik m bij g2play aanschaf. 48 euro, wel een beetje duur. Maar goed, het is dat of wachten.
Ik zit te twijfelen of ik m bij g2play aanschaf. 48 euro, wel een beetje duur. Maar goed, het is dat of wachten.
Verwijderd
Hoe doet PS het dan met WvWvW.... Op FS zitten volgens mij wel goede pvp'ers...
Maar als op PS de WvWvW ook goed is dan is het voor mij misschien ook een overweging om daar heen te gaan.
En de RP lijkt me gewoon lachen. Brengt nog meer leven in de wereld.
Maar als op PS de WvWvW ook goed is dan is het voor mij misschien ook een overweging om daar heen te gaan.
En de RP lijkt me gewoon lachen. Brengt nog meer leven in de wereld.
@Black
Wat is goed? Het moet gewoon goed georganiseerd zijn, dus er moeten een paar guilds met goeie leiders zijn. Dat iedereen naar FSP gaat betekend nog niet dat FSP het automatisch het beste doet. Het enige voordeel wat FSP wel heeft is het aantal spelers.
Wat is goed? Het moet gewoon goed georganiseerd zijn, dus er moeten een paar guilds met goeie leiders zijn. Dat iedereen naar FSP gaat betekend nog niet dat FSP het automatisch het beste doet. Het enige voordeel wat FSP wel heeft is het aantal spelers.
Verwijderd
Klopt inderdaad. Maar word er daar gecommuniceerd of doet iedereen maar wat? Op FSP ging het wel redelijk... Werden call-outs gedaan enz als belangrijke punten werden aangevallen. Mensen reviven elkaar... (meerdere malen kon ik niet helpen omdat er een limit zit op het aantal revivers) Heb het idee dat FSP wel kan uit groeien tot een goede WvW server...Daarnaast zijn er meerdere guilds die dit goed georganiseerd gaan aanpakken volgens mij... En daar heeft FSP het voordeel dat dit sneller en makkelijker gaat ivm meer mensenIngamerX schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:00:
@Black
Weet jij hoe dat op dit moment er op PS aan toe gaat?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 21:06 ]
heeft er iemand anders ook last van 2 second delays? gister ging alles prima en vandaag ineens lagg. aan mijn internet ligt het niet dat komt met de speedtest nog steeds 100 up en down.
@blackTiger
Geen idee. GW2NL heeft ook een TS server, en de GW2NL alliantie zit ook op PS. Dus als je overweegt naar PS te gaan kun je 2 dingen doen:
1) Je joined PS tijdelijk en probeert op een rustig tijdstip over te gaan op FS en joined de guildoftweakers.
2) Je blijft op PS, checked de GW2NL website om te kijken welke guilds er op PS zitten (ze hebben een Guild database op gw2nl.nl), joined een guild en gaat op de GW2NL teamspeak server.
En er is eventueel nog een optie 3. Als er een hoop mensen zijn die toch op PS blijven, misschien dat er dan nog een guildoftweakers op PS wordt gemaakt.. who knows?
Geen idee. GW2NL heeft ook een TS server, en de GW2NL alliantie zit ook op PS. Dus als je overweegt naar PS te gaan kun je 2 dingen doen:
1) Je joined PS tijdelijk en probeert op een rustig tijdstip over te gaan op FS en joined de guildoftweakers.
2) Je blijft op PS, checked de GW2NL website om te kijken welke guilds er op PS zitten (ze hebben een Guild database op gw2nl.nl), joined een guild en gaat op de GW2NL teamspeak server.
En er is eventueel nog een optie 3. Als er een hoop mensen zijn die toch op PS blijven, misschien dat er dan nog een guildoftweakers op PS wordt gemaakt.. who knows?
2seconds is nietsFlghter1982 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:08:
heeft er iemand anders ook last van 2 second delays? gister ging alles prima en vandaag ineens lagg. aan mijn internet ligt het niet dat komt met de speedtest nog steeds 100 up en down.
Soms ga je gewoon random dood door de delay op far shiverpeaks
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
Verwijderd
Als je meerdere chars hebt, moet je dan per char uitgenodigd te worden door de GoT guild? Aangezien ik daar mijn accountnaam heb opgegeven, en die is natuurlijk hetzelfde voor iedere char.
Guilds zijn account wide.Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:17:
Als je meerdere chars hebt, moet je dan per char uitgenodigd te worden door de GoT guild? Aangezien ik daar mijn accountnaam heb opgegeven, en die is natuurlijk hetzelfde voor iedere char.
Heb er nu zo'n 4 uur spelen op zitten, en ik begin me alweer te vervelen ;/ Ik geef het spel nog wel een kans, maar ben weinig hoopvol.
Thx voor de tip. Betaald per iDeal en binnen 1 minuut had ik de key binnen. Geregistreerd en nu de client aan het downloaden. Ik ben benieuwdIngamerX schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:56:
@winst
nice ik ben nu met de procedure bezig Den
ik vind het op het moment wel meevallen en het is af en toe wel grappig nadeel is wel dat WvW wat minder makkelijk is omdat er minder zijn die dit doenIngamerX schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:01:
@ocwil
Ik denk er over na hetzelfde te doen, maar dat hele RP gebeuren staat mij niet zo aan, eerlijk gezegd vind ik het nogal achterlijk.
~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~
had bijna hetzelfde op een gegeven moment, maar het spel blijft je verbazenCrankyslap schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:19:
Heb er nu zo'n 4 uur spelen op zitten, en ik begin me alweer te vervelen ;/ Ik geef het spel nog wel een kans, maar ben weinig hoopvol.
daarnet nog met een event een stel ontsnapte dieren terug in de boerderij gedreven met een zweep, hilarisch
gewoon leuk dat Anet ook midden in een stad van dat soort events heeft weten te stoppen
Verwijderd
Vanaf welk level moet je gaan craften/profesion leren? Direct in het begin of heeft dit nu nog niet zoveel zin?
direct in het begin is wel het leukst kun je namelijk gewoon tussen de events door gatheren
en dan af en toe een keer naar de stad wat craften en dan weer verder
en dan af en toe een keer naar de stad wat craften en dan weer verder
~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~
als je er iets mee wilt kan je beter eerder beginnen, anders kan je nooit iets maken wat nut heeft voor jezelf
Ye, idd kan me inbeelden dat er minder mensen zijn die WvW doen. Ik denk dat als mensen per sé WvW willen dat FSP toch wel het beste is.ocwil schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:21:
[...]
ik vind het op het moment wel meevallen en het is af en toe wel grappig nadeel is wel dat WvW wat minder makkelijk is omdat er minder zijn die dit doen
Speel je wel de juiste class? En wat verveelt er dan? De quests steeds hetzelfde? Events steeds hetzelfde?Crankyslap schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:19:
Wel ongelooflijk, vragen ze bij g2play nog geld om ideal te gebruiken ook: 48.44 (0.45 cent voor ideal)
Ik dacht dat dat niet meer mocht.
Argh~
Maar goed, ik heb nu vakantie dus nu wil ik spelen ..
Ik gebruik paypal best regelmatig en het werkt nog makkelijker dan ideal. Wachtwoord invullen en je hebt betaald. Ik heb de paypal account wel aan mijn rekening gekoppeld en ik denk dat het kort na het betalen van je rekening af word gehaald. De ontvanger krijgt net als bij ideal meteen bericht dat je hebt betaald. Het enige dat even duurt is als je voor het eerst een paypal account neemt en je rekening moet verifiëren.Denman schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 20:40:
[...]
Die 55 euro boeit me niet zo. Als ik wil spelen wil ik spelen![]()
Het gaat mij er dus vooral om dat ik niet zeker weet dat ik meteen kan starten op het moment dat ik een paypal account aanmaak en betaal voor de game. Of gaat het wel snel op die manier?
Mkaay voxxel, das dan nieuw. De laatste keer dat ik paypal gebruikte (zo'n jaar geleden), moest je eerst geld op je paypal rekening zetten. Dit duurde meestal een aantal dagen.
Verwijderd
Kan iedereen direct inloggen? Ik moet namelijk reloggen omdat ik de GoT guild gejoined heb maar er niet in zit. Heb alleen geen zin om opnieuw te wachten
Kan het zijn dat ik vast zit in een spinnen-web?
Bahaha
Dit wordt een nachtje doorhalen jongens. Over anderhalf uur istie er klaar voor, dan gaan veel mensen naar bedje, is er weer ruimte. Jaaa het leven is soms zaaalliiggg.
Ik hoop dat ik de grootste addiction er voor maandag uit heb gespeeld
Dit wordt een nachtje doorhalen jongens. Over anderhalf uur istie er klaar voor, dan gaan veel mensen naar bedje, is er weer ruimte. Jaaa het leven is soms zaaalliiggg.
Ik hoop dat ik de grootste addiction er voor maandag uit heb gespeeld
Ik speel een Elementalist (lvl10), ga echt ziek snel dood. Bij m'n main-story-quests is het echt fingers crossed dat ik de instances af kan maken. Meestal ga ik 3x dood en heb ik daarna na een hoop rondrennen en kiten de mazzel dat het nét lukt.IngamerX schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:29:
[...]
Speel je wel de juiste class? En wat verveelt er dan? De quests steeds hetzelfde? Events steeds hetzelfde?
Maar dat is niet 't enige probleem, ik dacht effe lekker wat te gaan gatheren en dan wat XP te verzamelen met craften, dus ik ga online een leatherworking guide zoeken, en daar staat dus "300 Rawhide Leather Scraps," voor 1-75, dus ik check op de wiki waar ik die vandaan tover, en die droppen dus blijkbaar van Grawls en je kan ze salvagen.
Dus ik op zoek naar grawl mobs, en die zijn er best wel veel, maar er zijn ook ziek veel spelers die ze constant killen 'en de drop rate is erg laag. Als ik 300 van die dingen wil verzamelen ben ik zo 10 uur kwijt denk ik. No thanks ;/
Ik vond het een leuk idee dat je op andere manieren dan eentonige quests kon levelen, maar alles behalve de main-storyline-quests geeft ontzettende bagger hoeveelheden XP. Gatheren ~26XP per node, events 1.5bar per completion ofzo.. wordt er weinig voor gemotiveerd zo.
Nu het spel is uitgebracht, wat vinden jullie van elke race? Ik zie mij het liefst Human spelen. De Human area vind ik de mooiste. Volgens mij heeft het ook de grootste stad en is het de meest gespeelde race.
Grootste stad is natuurlijk niet altijd even fijnNoFearz schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:48:
Nu het spel is uitgebracht, wat vinden jullie van elke race? Ik zie mij het liefst Human spelen. De Human area vind ik de mooiste. Volgens mij heeft het ook de grootste stad en is het de meest gespeelde race.
Mmm snap je man.Crankyslap schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:46:
[...]
Ik speel een Elementalist (lvl10), ga echt ziek snel dood. Bij m'n main-story-quests is het echt fingers crossed dat ik de instances af kan maken. Meestal ga ik 3x dood en heb ik daarna na een hoop rondrennen en kiten de mazzel dat het nét lukt.
Maar dat is niet 't enige probleem, ik dacht effe lekker wat te gaan gatheren en dan wat XP te verzamelen met craften, dus ik ga online een leatherworking guide zoeken, en daar staat dus "300 Rawhide Leather Scraps," voor 1-75, dus ik check op de wiki waar ik die vandaan tover, en die droppen dus blijkbaar van Grawls en je kan ze salvagen.
Dus ik op zoek naar grawl mobs, en die zijn er best wel veel, maar er zijn ook ziek veel spelers die ze constant killen 'en de drop rate is erg laag. Als ik 300 van die dingen wil verzamelen ben ik zo 10 uur kwijt denk ik. No thanks ;/
Ik vond het een leuk idee dat je op andere manieren dan eentonige quests kon levelen, maar alles behalve de main-storyline-quests geeft ontzettende bagger hoeveelheden XP. Gatheren ~26XP per node, events 1.5bar per completion ofzo.. wordt er weinig voor gemotiveerd zo.
Je wordt gedwongen één bepaalde weg te nemen om te levelen, terwijl je daar misschien wel helemaal geen trek in hebt. En zeker in Guild Wars, waar je level terug wordt gebracht naar de area's waar je je bevind, zou het mogelijk moeten zijn om bijvoorbeeld op een later moment nog die main quests te doen.
Maar goed, het is een beetje een mmorpg kwaal. Het is "altijd" al zo geweest dat je voor craften en gatheren geen tot nauwelijks experience krijgt. Side quests geven over het algemeen in mmo's ook vrij weinig, maar is altijd nog mooi meegenomen als je moet grinden naar de volgende main quest, maar main quest is altijd de grootste exp feeder geweest.
Het is nu eenmaal een beetje zo, maar laat het je niet demotiveren. Je bent level 10, dus je hebt een hoop content niet gezien.
Verwijderd
Wat irritant is bij de Guardian is dat je de Virtues (F1 t/m F3) continu opnieuw moet activeren. Of is daar een truc voor
Dat ik iig voor gatheren weinig XP krijg, zit ik niet zo mee.. het was natuurlijk de bedoeling dit kleine beetje de moeite waard te maken door er daarna ook nog iets mee te craften en daar dan ook weer XP voor te vangen, maar om dan 300 low-droprate dingen te gaan verzamelen voor maar 75 crafting XP (of hoe het dan ook heet) gaat me echt wat ver.IngamerX schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:54:
[...]
Mmm snap je man.
Je wordt gedwongen één bepaalde weg te nemen om te levelen, terwijl je daar misschien wel helemaal geen trek in hebt. En zeker in Guild Wars, waar je level terug wordt gebracht naar de area's waar je je bevind, zou het mogelijk moeten zijn om bijvoorbeeld op een later moment nog die main quests te doen.
Maar goed, het is een beetje een mmorpg kwaal. Het is "altijd" al zo geweest dat je voor craften en gatheren geen tot nauwelijks experience krijgt. Side quests geven over het algemeen in mmo's ook vrij weinig, maar is altijd nog mooi meegenomen als je moet grinden naar de volgende main quest, maar main quest is altijd de grootste exp feeder geweest.
Het is nu eenmaal een beetje zo, maar laat het je niet demotiveren. Je bent level 10, dus je hebt een hoop content niet gezien.
Ik kan als alternatief natuurlijk de starter area van een ander ras induiken en daar de hartjes-events te doen tot ik weer sterk genoeg ben voor m'n main-quest instance, maar dan zit ik tóch weer constant hetzelfde te doen.. ik hoopte op afwisseling
het zijn passives. Ze geven de passive buff gelijk als je op F1 t/m F4 drukt, anders zijn ze timed. gebruik je ze via de F toetsen krijgen ze cooldown
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
Ja klopt, maar omdat je de features van de actives graag wilt hebben moet je ze dus toch activeren?
jep, anders krijg je ze om de bepaalde tijd.
Kan weer niet inloggen
wilde nog even 100% van een zone halen
Kan weer niet inloggen
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
En als de server populatie nu minder was geweest, had het dan wel redelijk goed te doen geweest?Crankyslap schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:01:
[...]
Dat ik iig voor gatheren weinig XP krijg, zit ik niet zo mee.. het was natuurlijk de bedoeling dit kleine beetje de moeite waard te maken door er daarna ook nog iets mee te craften en daar dan ook weer XP voor te vangen, maar om dan 300 low-droprate dingen te gaan verzamelen voor maar 75 crafting XP (of hoe het dan ook heet) gaat me echt wat ver.
Ik kan als alternatief natuurlijk de starter area van een ander ras induiken en daar de hartjes-events te doen tot ik weer sterk genoeg ben voor m'n main-quest instance, maar dan zit ik tóch weer constant hetzelfde te doen.. ik hoopte op afwisseling
Same here, net een char aangemaakt en krijg de melding dat hij geen contact kan maken met de inlog server, huilen!lanerios schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:04:
Kan weer niet inloggenwilde nog even 100% van een zone halen
5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5
Ik heb een Guild gemaakt en me neef wilt joinen, maar er staat ''Not Representing'' bij zijn naam, wat is dat?
Verwijderd
Welk level ben jij met de Guardian? Ik nu 4 en heb eigenlijk alleen maar shields als 'attacks'. Hopelijk verandert dit nog wat dit is wel heel defensive.lanerios schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:04:
Kan weer niet inloggenwilde nog even 100% van een zone halen
Betwijfel het, drop-rate is wel erg laag. Maar de wiki is ook niet bepaald compleet dus misschien is er wel een veel makkelijkere manier om ze te verzamelen.. who knows. Een MMO zonder uitgebreide database is me maar een warrig zooitje. WoW + WoWhead hebben me té erg verwend denk ik.IngamerX schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:08:
[...]
En als de server populatie nu minder was geweest, had het dan wel redelijk goed te doen geweest?
Wow had dat in den beginnen ook niet hoor.. toen was het nog wel tof.. zodra je alles tot op het bot gaat uitzoeken.. tjah..Crankyslap schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:16:
[...]
Betwijfel het, drop-rate is wel erg laag. Maar de wiki is ook niet bepaald compleet dus misschien is er wel een veel makkelijkere manier om ze te verzamelen.. who knows. Een MMO zonder uitgebreide database is me maar een warrig zooitje. WoW + WoWhead hebben me té erg verwend denk ik.
Dit is een account.
Idd, zo'n spel is in het begin vaak lastig. Mensen die over een half jaar a een jaar beginnen met spelen hebben al veel meer hulp en resources tot hun beschikking.
Maar goed, soms moet je bepaalde doelen eventjes laten en gewoon verder gaan. Dan merk je dat je er vanzelf weer zin in krijgt. Heb ik ook vaak zat met mmo's gehad.. (altijd maar het beste van het beste willen hebben, grinden, gatheren, craften tot ik er bij neer viel..)
Maar goed, soms moet je bepaalde doelen eventjes laten en gewoon verder gaan. Dan merk je dat je er vanzelf weer zin in krijgt. Heb ik ook vaak zat met mmo's gehad.. (altijd maar het beste van het beste willen hebben, grinden, gatheren, craften tot ik er bij neer viel..)
Ik weet dat WoW dat in het begin ook niet had, heb het sinds release een aantal jaar gespeeld, maar dat neemt niet weg dat ik er nu aan ben gewend. Als ik iets wil in-game, dan zoek ik het uit en ga het doen. Op het gemakje exploren en dan maar hopen dat ik iets zinnigs tegen kom interesseert me gewoon niet meer ben ik bang. En dat is zonde, want dat was veel leuker.
Zo, vanaf level 14 levelen gaat stukke sneller zeg. Ben nu pas 22.
Haha idd Cranky, dat zal wel mijn insteek zijn. Gewoon gaan met die banaan, en kijken wat voor "avonturen" ik tegen kom.
Weet nog heel goed de allereerste keer dat ik een mmorpg speelde (lineage 2). Echt nooit meer zo'n indrukwekkend gevoel gehad van welk spel dan ook. Ik was echt bang voor die mobs (soort van weerwolven toen op het begin eiland van de humand race: Talking Island) en de dungeons.
Weet nog heel goed de allereerste keer dat ik een mmorpg speelde (lineage 2). Echt nooit meer zo'n indrukwekkend gevoel gehad van welk spel dan ook. Ik was echt bang voor die mobs (soort van weerwolven toen op het begin eiland van de humand race: Talking Island) en de dungeons.
Ja, zgn Racial skills, op wiki kan je info vinden
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Elite_skill#Skills_by_race
Asura en Char schijnen erg leuk te zijn.
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Elite_skill#Skills_by_race
Asura en Char schijnen erg leuk te zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 28-08-2012 22:33 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Aaah kijk, das wel cool 
Mareh, ik vind de Norn toch echt teveel op Humans lijken hoor. Het zijn praktisch ook gewon humans..
Mareh, ik vind de Norn toch echt teveel op Humans lijken hoor. Het zijn praktisch ook gewon humans..
Er is een WowHead voor GW2: http://www.guildhead.com/ Niet gecheckt hoe compleet ie is enzo, maar van hetzelfde bedrijf en werkt precies hetzelfde. Vond WowHead ook altijd een geniale site; enorm veel data gecombineerd met net ontwerp en sterke gebruikerservaring. Hopen dat de resources voor GW2 net zo goed of beter worden.Crankyslap schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:16:
... Een MMO zonder uitgebreide database is me maar een warrig zooitje. WoW + WoWhead hebben me té erg verwend denk ik.
Weird... kan inloggen op m'n account, char aanpassen en vrijwel helemaal aanmaken. Na het kiezen van m'n eerste optie naam kreeg ik de melding dat die al bezet was, kies ik een andere naam dan gebeurt er een minuut niks en krijg ik error 42:5:13:210:101 wat zou duiden op een server overload of verkeerde router/firewall instellingen. Aangezien ik dat laatste nog nooit heb gehad met welke game dan ook ga ik er vanuit dat de server nu overbelast is?
Wel vreemd dat ik bij de naam die bezet is wel meteen de melding krijg dat die bezet is en dat ik een andere naam moet kiezen....
Wel vreemd dat ik bij de naam die bezet is wel meteen de melding krijg dat die bezet is en dat ik een andere naam moet kiezen....
edit:
Krijg nu error code 42:22:2:108:101, server down idd blijkbaar
[ Voor 6% gewijzigd door Denman op 28-08-2012 22:40 ]
Ik kom ook niet verder, krijg ook steeds de error 42:5:13:210:101.Denman schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:38:
Weird... kan inloggen op m'n account, char aanpassen en vrijwel helemaal aanmaken. Na het kiezen van m'n eerste optie naam kreeg ik de melding dat die al bezet was, kies ik een andere naam dan gebeurt er een minuut niks en krijg ik error 42:5:13:210:101 wat zou duiden op een server overload of verkeerde router/firewall instellingen. Aangezien ik dat laatste nog nooit heb gehad met welke game dan ook ga ik er vanuit dat de server nu overbelast is?
edit:
geert1 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:36:
[...]
Er is een WowHead voor GW2: http://www.guildhead.com/ Niet gecheckt hoe compleet ie is enzo, maar van hetzelfde bedrijf en werkt precies hetzelfde. Vond WowHead ook altijd een geniale site; enorm veel data gecombineerd met net ontwerp en sterke gebruikerservaring. Hopen dat de resources voor GW2 net zo goed of beter worden.
Zal dus zo te zien nog wel ff duren voordat ze genoeg data gemined hebben om ook echt nuttig te zijnSearch Results for Rawhide Leather Scraps
No results
Ik had dezelfde ervaring met WoW, en die heeft maanden lang aangehouden. En met TBC was het verdwenen... ben wel blijven spelen, maar de uber-ervaring was foetsieIngamerX schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:23:
Haha idd Cranky, dat zal wel mijn insteek zijn. Gewoon gaan met die banaan, en kijken wat voor "avonturen" ik tegen kom.
Heb altijd gehoopt dit nogmaals terug te vinden in andere MMO's maar helaas.. het lijkt een one-time-only deal te zijn geweest; ik ben nu gewoon verwend.
Zo zijn er wel meer hoorgeert1 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:36:
[...]
Er is een WowHead voor GW2: http://www.guildhead.com/ Niet gecheckt hoe compleet ie is enzo, maar van hetzelfde bedrijf en werkt precies hetzelfde. Vond WowHead ook altijd een geniale site; enorm veel data gecombineerd met net ontwerp en sterke gebruikerservaring. Hopen dat de resources voor GW2 net zo goed of beter worden.
http://www.gw2db.com/
En alle items zijn te vinden op de wiki van guildwars 2 zelf
mogen ook wel meer wvw servers komen per `world` shiverpeaks ken je uren in de rij.
`t slaat nergens op als je dat met een groepje wilt gaan doen
nog langer wachte
`t slaat nergens op als je dat met een groepje wilt gaan doen
Je kan meerdere guilds joinen. Maar je kan maar 1 guild representen. Daar vergader je dan influence voor. En zie je de guildchat van. Voor te representen gewoon in guildmenu de juiste guild selecteren en op represent klikkken.Roshnak schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:09:
Ik heb een Guild gemaakt en me neef wilt joinen, maar er staat ''Not Representing'' bij zijn naam, wat is dat?
Er zijn momenteel nog wel problemen met guilds. Als het representen niet lukt probeer even in een overflow server te geraken en daar lukt het meestal wel.
Mm heb ik nu ook, en dat na een half uur in character design te hebben gestoken :<Denman schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:38:
edit:
Hmm. Wat ik mij nou afvraag.. Toen ik GW2 voor het eerst opstartte moest ik gelijk een world kiezen. Ik heb FS gekozen. Ik heb iets gelezen van wachten en overflow etc. maar dat is niet wat mijn vraag beantwoord. Is deze world nou voor ALTIJD aan mijn account verbonden en zijn alle karakters die ik aanmaak altijd op deze world te vinden?
Of is het zoals WoW, dat je per karakter zelf uitmaakt in welke world je deze zet? Als dat niet zo is, heb ik nu dus een server gekozen waarbij ik in alle waarschijnlijkheid elke keer moet wachten tot dat ik naar binnen mag op de real server. Klopt dit wat ik zeg?
Of is het zoals WoW, dat je per karakter zelf uitmaakt in welke world je deze zet? Als dat niet zo is, heb ik nu dus een server gekozen waarbij ik in alle waarschijnlijkheid elke keer moet wachten tot dat ik naar binnen mag op de real server. Klopt dit wat ik zeg?
Verwijderd
Misschien begrijp ik het niet helemaal maar wat boeit het of je in overflow of de echte server zit?
als jij in de overflow zit en je maat in de main, dan kun je niet met je maat spelen
Verwijderd
Op de overflow kan je niet queuen voor WvW, en als je dan op de echter server zit moet je lang wachten voor je eindelijk WvW in mag. Dat is het grootste nadeel. Verder kan volgens mij alles wat op de home server ook kan,Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:36:
Misschien begrijp ik het niet helemaal maar wat boeit het of je in overflow of de echte server zit?
Weet alleen niet of je op de overflow ook van de home server WvW bonusses geniet... Hoop t wel
Ehh niet zo veel:Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:36:
Bij een overflow krijg je natuurlijk wel al dat duitse en franse gepraat omdat die duitsers en fransen in hun eigen servers ook alleen maar duits en frans praten..
Ook als je in een groepje zit, kom je erg moeilijk in dezelfde overflow server.
En misschien vind je het gewoon leuker als je mensen tegenkomt van je eigen server.
Verwijderd
Dan joint in die maat gewoon de overflow. Zo doe ik dat, werkt perfectIngamerX schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:38:
als jij in de overflow zit en je maat in de main, dan kun je niet met je maat spelen
voor altijd op 1 server, nu is t verhuizen nog gratis geloof ik en anders gaat `t goud/gems kosten. weet even niet meer hoeveel.Coevering schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:35:
Hmm. Wat ik mij nou afvraag.. Toen ik GW2 voor het eerst opstartte moest ik gelijk een world kiezen. Ik heb FS gekozen. Ik heb iets gelezen van wachten en overflow etc. maar dat is niet wat mijn vraag beantwoord. Is deze world nou voor ALTIJD aan mijn account verbonden en zijn alle karakters die ik aanmaak altijd op deze world te vinden?
en je kan een poppetje als gast op een andere server maken zeggen ze, maar met beperkingen of zo
Ik zit erg vaak met iemand uit mijn groep in hetzelfde gebied in een andere overflow, dit werkt dus niet altijd..Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:40:
[...]
Dan joint in die maat gewoon de overflow. Zo doe ik dat, werkt perfect
Bedankt voor de antwoorden. Duidelijk!
Is dat ingame goud wat ik in de game zelf kan vergaren, of zal ik hier echt geld in moeten steken?
Je kan gems kopen met in-game goud dusjah..
Verwijderd
Had ik ook wel eens, maar dan joint de ander weer... Zo kwam ik met een drietal bij elkaar. Waarvan een op homeserver, een op overflow 1 zat, en een op overflow 2.PhysicalMagic schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:40:
[...]
Ik zit erg vaak met iemand uit mijn groep in hetzelfde gebied in een andere overflow, dit werkt dus niet altijd..
moet je zelf kiezen, kan kopen met echt geld of farmen ;pCoevering schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:42:
Bedankt voor de antwoorden. Duidelijk!
[...]
Is dat ingame goud wat ik in de game zelf kan vergaren, of zal ik hier echt geld in moeten steken?
zit er ook wel aan te denken of zo n volle server wel zo leuk is
`t is practisch beter om met een guild op een lage pop server te gaan.
`t is practisch beter om met een guild op een lage pop server te gaan.
[ Voor 36% gewijzigd door ipl op 28-08-2012 23:49 ]
Mm guys ik kan helemaal niets doen, ik krijg steeds de volgende melding: 42:22:2:108:101
Anderen die dit ook hebben? Schijnt iets met firewall te maken te hebben?
Nee, is gewoon de server die het niet kan hebben.IngamerX schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:51:
Mm guys ik kan helemaal niets doen, ik krijg steeds de volgende melding: 42:22:2:108:101
Mmm, ik heb ook elke keer bij de launcher als ik op login druk stuurt ie een verificatie mail naar mijn email. Als ik dan op die link druk dan zegt ie dat ie expired of invalid is...
Ik hoop niet dat dat met elkaar te maken heeft..
Verwijderd
Krijg het idee dat het hele overflow gebeuren best wel eens verwarrend voor nieuwe spelers kan zijn, en daar kunnen ze imo ook beter iets aan gaan doen. Het is gewoon verwarrend als mensen de eerste stapjes zetten in de game en je krijgt iedere keer zo een schermpje met overflow gezijk in je gezicht. Vele hebben geen idee wat er gebeurt, en snappen al helemaal niet waarom er opeens volop duits (bijvoorbeeld) word gesproken in de /map chat.
En dan nog eens het gedoe als je met een bekende wil spelen of WvWvW wil joinen, maakt het geheel er niet duidelijker op.
De meeste hier weten inmiddels wel wat het inhoud, en snappen dat het (hopelijk) snel opgelost is op het moment dat de massa wat meer verspreid is in de game. Denk wel dat er een flinke groep is die de game even uitbundig uit gaan testen de eerste week, en door dit soort dingen een verkeerd beeld krijgen van de game. Dit zijn dingen daar moet je gewoon voor uitkijken als je je nieuwe mmorpg launched, niets zo jammer dan vele mensen afschrikken door onduidelijkheden. En zeikerd zijn het die mmorpg spelers.
Maar damn wat geniet ik van deze game.
edit
@ hier onder: Zo te "horen" moet je gewoon nog wennen aan de game, het eerste beta weekend wist ik ook niet wat ik er mee aan moest, en dat is het nou net.. niets moet.
Deze game gaat om rond lopen en de wereld ontdekken en van alles tegen komen. Het is gewoon even allemaal anders dan de vorige mmorpg's, ik word in ieder geval steeds enthousiaster over de game.
En dan nog eens het gedoe als je met een bekende wil spelen of WvWvW wil joinen, maakt het geheel er niet duidelijker op.
De meeste hier weten inmiddels wel wat het inhoud, en snappen dat het (hopelijk) snel opgelost is op het moment dat de massa wat meer verspreid is in de game. Denk wel dat er een flinke groep is die de game even uitbundig uit gaan testen de eerste week, en door dit soort dingen een verkeerd beeld krijgen van de game. Dit zijn dingen daar moet je gewoon voor uitkijken als je je nieuwe mmorpg launched, niets zo jammer dan vele mensen afschrikken door onduidelijkheden. En zeikerd zijn het die mmorpg spelers.
Maar damn wat geniet ik van deze game.
edit
@ hier onder: Zo te "horen" moet je gewoon nog wennen aan de game, het eerste beta weekend wist ik ook niet wat ik er mee aan moest, en dat is het nou net.. niets moet.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2012 00:06 ]
Grappig dat ik niet de enige ben die dit gevoel heeft. Hoewel ik slechts de trial van WoW heb gespeeld, heb ik bijvoorbeeld het gevoel dat ik kreeg bij het spelen van bijvoorbeeld GTA 3, nooit meer gekregen. Je waande je echt in een gigantische wereld, het was nieuw, verfrissend.Crankyslap schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:52:
[...]
Ik had dezelfde ervaring met WoW, en die heeft maanden lang aangehouden. En met TBC was het verdwenen... ben wel blijven spelen, maar de uber-ervaring was foetsie
Heb altijd gehoopt dit nogmaals terug te vinden in andere MMO's maar helaas.. het lijkt een one-time-only deal te zijn geweest; ik ben nu gewoon verwend.
Hoe graag ik de omgeving van GW leuk wil vinden, het wil me tot nu toe nog niet lukken. Ben een Norn Ranger, op zich leuke skills, maar ik wordt nou niet bepaald in het verhaal gezogen. Sterker nog, ik loop soms rond als kip zonder kop, omdat ik er geen touw aan vast knoop van waar en waarom ik ergens naartoe moet. Ik heb nog geen een cutscène geskipt, maar ik zou me er ook geen één van kunnen herinneren.
Het is maar goed dat hier geen maandelijkse abonnementskosten aan verbonden zijn, anders had ik afgehaakt. Het is geen persoonlijke aanval op de game, in tegendeel. Het ziet er wel prachtig uit, er is in ieder geval genoeg te doen. Maar om één of andere reden wil het mij nog niet aangrijpen. Het zou een beetje te maken kunnen hebben met de introductie, de eerste paar levels die je behaalt, loop je maar wat in het rond. Ik vind persoonlijk dat er vrij weinig wordt uitgelegd, over bijvoorbeeld crafting. Kleine tekstballonnen verschijnen op de meest ongelukkige momenten (combat), waardoor je ze in een flits van ergernis wegklikt. Om ze vervolgens niet meer terug te zien.
Dat is bij mij ook, en ik denk bij velen anderen. Zag op Twitter staan dat je voorlopig nog niet verplicht bent te verifiëren, zo lang het validatiesysteem ook nog niet goed werkt.IngamerX schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:57:
Mmm, ik heb ook elke keer bij de launcher als ik op login druk stuurt ie een verificatie mail naar mijn email. Als ik dan op die link druk dan zegt ie dat ie expired of invalid is...
[ Voor 12% gewijzigd door Royeboi op 28-08-2012 23:59 ]
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
@Roye
Ah bedankt man, kan ik dat in ieder geval uitsluiten. Was al bang..
Ah bedankt man, kan ik dat in ieder geval uitsluiten. Was al bang..
de enigste questline die je hebt is volges mij je persoonlijke verhaal en de rest is gewoon rondlopen en iets doen ;p
`k vind `t wel leuk, `k haat questen ;p
en de questen die er zijn vind ik wel handig dat ze staan aangegeven met tekentjes op de map. en direct op dezelfde plek waar de quest ook voltooid kan worden.
`t word soms wel een beetje saai, maar dat is gewoon een bijverschijnsel van te veel spele denk ik ;p
en de questen die er zijn vind ik wel handig dat ze staan aangegeven met tekentjes op de map. en direct op dezelfde plek waar de quest ook voltooid kan worden.
`t word soms wel een beetje saai, maar dat is gewoon een bijverschijnsel van te veel spele denk ik ;p
Helaas werkt dit kiten dus niet.. Zodra je springt en 180 graden draait, zul je in de lucht ook weer terug bewegen.. Vollop gaarErikie schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 00:02:
[video] dit bedoel ik met jump kiting, vanaf een minuutje of 3..
Tijdens een jump draai je 180 of 360 graden door, daardoor had ik direct een overzicht wat er precies in de omgeving gebeurt, en waar ik eventueel kon supporten.. Overigens is dit alweer een jaar of 5 geleden, hoop niet dat ik te oud ben geworden voor dit soort games...
traktor scratch!
Vanmiddag had ik ook een quest. Hier moest ik een keuze maken om een vriend te helpen die zijn vriendin kwijt is geraakt / brain washed aan de Nightmare's court. of dat ik een stad moest redden.
Best een moeilijke keuze vind ik zelf. uiteindelijk gekozen voor de stad. maar ik weet nu totaal niet echt wat er zou gebeuren als ik die andere keuze had gedaan. (kom ik later natuurlijk wel achter maar iets meer informatie was toch leuker geweest)
Verder vind ik het nog steeds een super gave ervaring. (mis toch wel het hebben van een mount)
Best een moeilijke keuze vind ik zelf. uiteindelijk gekozen voor de stad. maar ik weet nu totaal niet echt wat er zou gebeuren als ik die andere keuze had gedaan. (kom ik later natuurlijk wel achter maar iets meer informatie was toch leuker geweest)
Verder vind ik het nog steeds een super gave ervaring. (mis toch wel het hebben van een mount)
Bah ik kom gewoon niet in de game, kan niet transferren naar een andere server, niets.... wat een schijt zooi.
Dat is het hem nou juist, ik speel helemaal niet meer zo vaak als vroeger.ipl schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 00:11:
de enigste questline die je hebt is volges mij je persoonlijke verhaal en de rest is gewoon rondlopen en iets doen ;p
Ik denk inderdaad dat we (of ik) een overvloed aan games binnenkrijg. Ik volg het nieuws niet meer zo, het is niet bij te houden of er is wel weer een tiental van games uit. Vroeger kon ik echt genieten van een enkele game; tegenwoordig houdt een spel me maximaal een week vast (uitzonderingen zoals Battlefield daargelaten).
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Hmm ik heb net tijdens de log-in problemen een keer geprobeerd te transferren van Desolation naar Far Shiverpeaks. Blijkbaar toch gelukt want ik krijg dit:IngamerX schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 00:21:
Bah ik kom gewoon niet in de game, kan niet transferren naar een andere server, niets.... wat een schijt zooi.

Vraag me af of ik nu goed kan transferren of dat ik in 'limbo' hang..
Edit: Transfer ging prima, zit nu op FS (de server van de Tweakers guild)
[ Voor 6% gewijzigd door Blaim op 29-08-2012 00:43 ]
dit spel blijf `k nog wel heel lang spelen, vin `m echt leuk.
maar geen 18 uur per dag zoals `k soms bij wow deed.
ben een beetje oud en tijd raakt ooit op en wil ik niet aan dit zo veel besteden ;p
helaas zien mensen dit niet zo in mn omgeving en besteden ze wel heel erg veel tijd aan wat ze leuk vinden en kijken minder snel naar je om.
en daardoor verveel ik me rot soms en kan ik dus weer uiteindelijk in mn 18 uur per dag speel stijl terecht belanden.
beetje vicieuze cirkel, maar ja.
`k kan er weinig aan doen.
ben een beetje oud en tijd raakt ooit op en wil ik niet aan dit zo veel besteden ;p
helaas zien mensen dit niet zo in mn omgeving en besteden ze wel heel erg veel tijd aan wat ze leuk vinden en kijken minder snel naar je om.
en daardoor verveel ik me rot soms en kan ik dus weer uiteindelijk in mn 18 uur per dag speel stijl terecht belanden.
Not sure if gedicht of klacht.ipl schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 00:33:
Wikipedia: Afhankelijke persoonlijkheidsstoornisipl schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 00:33:
?
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Dat heb je toch zelf in de hand.ipl schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 00:33:
nee geen stoornis, d`r is gewoon geen aandacht bijna, al is `t gewoon niks doen. iedereen is te druk bezig met dingen die wel op een stoornis lijken, zoals zichzelf te kort doen door te veel inspanning voor waardering van anderen door prestatie en zo
maar ja, zwaar off topic
maar ja, zwaar off topic
[ Voor 6% gewijzigd door ipl op 29-08-2012 01:18 ]
Dat was gewoon bijna een Engelse zin joh
WvWvW is echt epic. Om eerlijk te zijn had ik rond level 30 al iets van dat het eentonig was (heart quest > dynamic quest -> repeat x times -> storyline -> repeat) maar toen ging ik het war front maar is op en dat is gewoon veel leuker.
Het enige nadeel is (afhankelijk van je server uiteraard), de queue om binnen te komen. Vandaag ruim 2 - 2.5 uur moeten wachten eer ik er eindelijk in kon.Creqaw schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 01:54:
WvWvW is echt epic. Om eerlijk te zijn had ik rond level 30 al iets van dat het eentonig was (heart quest > dynamic quest -> repeat x times -> storyline -> repeat) maar toen ging ik het war front maar is op en dat is gewoon veel leuker.
oh man, ik heb de hele tijd met een staff gespeeld op m'n ele, daarnet met dual daggers rondgelopen en man dat is verdomd leuk
eerste keer dat ik actief tussen m'n elementen switch tijdens gevechten, en geweldige effecten ermee
gewoon keihard overal tussendoor duiken, wat shotgunachtige aanvallen uitvoeren, CCtje erop en weer wegduiken, héérlijk
hoorde alleen wel dat het weinig nut gaat hebben wat later in het spel, klopt dit? (lvl33 nu)
eerste keer dat ik actief tussen m'n elementen switch tijdens gevechten, en geweldige effecten ermee
gewoon keihard overal tussendoor duiken, wat shotgunachtige aanvallen uitvoeren, CCtje erop en weer wegduiken, héérlijk
hoorde alleen wel dat het weinig nut gaat hebben wat later in het spel, klopt dit? (lvl33 nu)
ga is slapen mangodofal schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 05:43:
oh man, ik heb de hele tijd met een staff gespeeld op m'n ele, daarnet met dual daggers rondgelopen en man dat is verdomd leuk
Heb een ranger van 21, vandaag een guardian aangemaakt. die bevalt me beter dan de ranger, die pet vergt te veel attentie voor mij doen..
ook een ele staat op de planning bij mij!
alleen ga eerst zo slapen, heb nachtdienst nu, zit er helemaal doorheen..
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.