Nah, geen last van, maar er is zeker reflectie van mijn raam te zien. Gewoon brightness op max wanneer het buiten zonnig is.
Weet iemand of de Mini displayport -> HDMI ook geluid ondersteund? In dit geval gat het om een early 2011 MBP
.
verschilt per adapter. Iets terugzoeken in deze topic, en dan vind je je antwoord welAkroBatik schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:04:
Weet iemand of de Mini displayport -> HDMI ook geluid ondersteund? In dit geval gat het om een early 2011 MBP
Ik heb er vandaag ook een gehaald bij de mediamarkt. Wat een geweldig ding is het zeg. Had al een iMac, wat ook super was, maar ik kan nu eindelijk ook in de tuin met een mac ziten:)
@tomwebfreak wat voor model etc? en heel veel fun ermee!
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Het instapmodel. De 13" 2.3 GHz Intel Core i5, 4GB ram en thunderbolt.Daniel_Elessar schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 21:35:
@tomwebfreak wat voor model etc? en heel veel fun ermee!
Heb nu een vraagje omtrent de magsafe adapter. Er komt nu een soort van tikkend/piepend geluid uit, niet zoals ik gewend ben van andere transformators. Het klinkt als volgt: http://dl.dropbox.com/u/13660405/magsave.wav
Hoort dit, of moet ik de magsafe adapter terugbrengen?
Lijkt me niet dat dat zo hoor. Klinkt als een defect in de magsafe. Bij mediamarkt kun je binnen 8 dagen ruilen als het product niet goed is dus dat komt wel goed;). En als ze moeilijk doen zeg je gewoon dat je de macbook toch niet was wat je ervan verwachtte en hem dus wilt ruilen, dan krijg je het geld terug en koop je gewoon even later een nieuwe in de winkel.tomwebfreak schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 22:51:
[...]
Het instapmodel. De 13" 2.3 GHz Intel Core i5, 4GB ram en thunderbolt.
Heb nu een vraagje omtrent de magsafe adapter. Er komt nu een soort van tikkend/piepend geluid uit, niet zoals ik gewend ben van andere transformators. Het klinkt als volgt: http://dl.dropbox.com/u/13660405/magsave.wav
Hoort dit, of moet ik de magsafe adapter terugbrengen?
Ah nee hè. Geluid is overigens alleen hoorbaar in een stille kamer of als je je oor ertegen houd.Brm-G schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:17:
[...]
Lijkt me niet dat dat zo hoor. Klinkt als een defect in de magsafe. Bij mediamarkt kun je binnen 8 dagen ruilen als het product niet goed is dus dat komt wel goed;). En als ze moeilijk doen zeg je gewoon dat je de macbook toch niet was wat je ervan verwachtte en hem dus wilt ruilen, dan krijg je het geld terug en koop je gewoon even later een nieuwe in de winkel.
[ Voor 71% gewijzigd door tomk94 op 09-04-2011 19:47 ]
Weet je zeker dat je het geluid harder hebt gezet? Anders terugbrengen. Het geluid van de macbook zal geen stadion vullen, maar een kamer moet wel lukken.tomwebfreak schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 08:15:
Ah nee hè. Geluid is overigens alleen hoorbaar in een stille kamer of als je je oor ertegen houd.
Verwijderd
Goeie tip!Tijn89 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:21:
[...]
Weet je zeker dat je het geluid harder hebt gezet? Anders terugbrengen. Het geluid van de macbook zal geen stadion vullen, maar een kamer moet wel lukken.
De fans van mijn 15'' 2011 MBP zijn een stuk hoorbaarder zonder load dan mijn 13'' 2010 MBP.
Bij de 13 is bij 2000 rpm amper iets te horen terwijl je bij de 15 duidelijk de fans hoort.
Bij de 13 is bij 2000 rpm amper iets te horen terwijl je bij de 15 duidelijk de fans hoort.
Je begrijpt me verkeerd. Het gaat om de adapter. Mijn fout ben vergeten te quoten.Tijn89 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:21:
[...]
Weet je zeker dat je het geluid harder hebt gezet? Anders terugbrengen. Het geluid van de macbook zal geen stadion vullen, maar een kamer moet wel lukken.
Strange.. mijn 15" 2010 heeft als het goed is dezelfde fans en je hoort deze pas zodra ze de 3000-3500 aantikken... heb ze standaard op 2500 gezet, CPU: 33 graden doorgaans.. bij idleJERONY schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:54:
De fans van mijn 15'' 2011 MBP zijn een stuk hoorbaarder zonder load dan mijn 13'' 2010 MBP.
Een paar dingen die mij opvallen qua verschillen tussen mijn oude (verkochte) MBP 13" 2010 en 2011:
- Bluetooth verbindingen worden door de EFI verzorgd tussen Magic Mouse en Wireless Keyboard?*
- Slaapgedrag is anders in clamshell mode?**
* Bootcamp windows heeft geen explicitiete koppeling meer te maken via bluetooth. En bij booten kan ik nu op t toetsenbord gewoon option inhouden op externe wireless keyboard ipv ingebouwde toetsenbord
** Als je het scherm uit zet gaat ie a) in slaapstand of b) gaat het interne scherm aan. Niet echt voorspelbaar. Mijn oude laptop bleef gewoon 'aan'. Ik gebruikte op beide laptops een mini DPP naar HDMI.
Verder is de batterijduur nagenoeg vergelijkbaar. Maar de 2011 heeft toch wat meer power door de i7.
Scherm is niet mooier of minder mooi geworden. Behuizing is nog identiek?
'Jammer' van de Intel GPU, post processing leunt nu veel meer op de CPU ipv GPU.
Al met al tevreden over het 2011 model, op de clamshell 'problemen' na. Kwestie van gewenning wellicht.
- Bluetooth verbindingen worden door de EFI verzorgd tussen Magic Mouse en Wireless Keyboard?*
- Slaapgedrag is anders in clamshell mode?**
* Bootcamp windows heeft geen explicitiete koppeling meer te maken via bluetooth. En bij booten kan ik nu op t toetsenbord gewoon option inhouden op externe wireless keyboard ipv ingebouwde toetsenbord
** Als je het scherm uit zet gaat ie a) in slaapstand of b) gaat het interne scherm aan. Niet echt voorspelbaar. Mijn oude laptop bleef gewoon 'aan'. Ik gebruikte op beide laptops een mini DPP naar HDMI.
Verder is de batterijduur nagenoeg vergelijkbaar. Maar de 2011 heeft toch wat meer power door de i7.
Scherm is niet mooier of minder mooi geworden. Behuizing is nog identiek?
'Jammer' van de Intel GPU, post processing leunt nu veel meer op de CPU ipv GPU.
Al met al tevreden over het 2011 model, op de clamshell 'problemen' na. Kwestie van gewenning wellicht.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Ik vraag me het volgende af: bij het uitpakken van een RAR-archief van 10GB (in Sabnzbd) begrijp ik niet welk onderdeel gestressed wordt; de bottleneck, het onderdeel dat de rest van de machine tegenhoudt om sneller te worden.
CPU:

(gebruikt overigens maar 4 van de 8 threads)
Intel i7 2,2GHz
SSD (Intel 510 120GB):
Reads/s: ca. 50
Writes/s out: ca. 50
Data read/sec: ca. 50MB/s
Data writes/sec: ca. 40MB/s
Met ca. 5,6GB werkgeheugen vrij.
Iets moet 'm toch tegenhouden om niet sneller uit te kunnen pakken? Of kan iemand me meer vertellen over de werking?
CPU:

Intel i7 2,2GHz
SSD (Intel 510 120GB):
Iets moet 'm toch tegenhouden om niet sneller uit te kunnen pakken? Of kan iemand me meer vertellen over de werking?
CPU en SSD moeten snel genoeg zijn, dus dit kan de bottleneck niet zijn. Het kan aan winrar liggen die is ingebouwd in sabnzbd (dus gebruik van een oudere versie die minder snel is), dat hij niet alle threads kan gebruiken met uitpakken ofzo. Als dit het probleem niet is, weet ik niet wat de bottleneck zou kunnen zijn.Zegato schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 21:35:
Ik vraag me het volgende af: bij het uitpakken van een RAR-archief van 10GB (in Sabnzbd) begrijp ik niet welk onderdeel gestressed wordt; de bottleneck, het onderdeel dat de rest van de machine tegenhoudt om sneller te worden.
CPU:
[afbeelding]
Intel i7 2,2GHz
SSD (Intel 510 120GB):
[ Voor 18% gewijzigd door precies op 10-04-2011 00:12 ]
Zover ik weet maakt Winrar geen gebruik van dualcore mogelijkheden.
I am the great Cornholio!
For your information.. ik had dit probleem ook al sinds de eerste boot.. heb hem weggebracht naar CARD Services in Zwolle (TOP SERVICE) en had hem binnen een week weer terug. Het moederbord was vervangen.JERONY schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:54:
Wanneer je Apple belt en hierover vraagt dan zeggen ze: Nou dan hoort het als de testjes niets veranderen..
Beetje vreemd verhaal, 2000rpm op een kapot mobo klinkt hetzelfde als 2000rpm op een goed mobo... Of het moest zo zijn dat je oude mobo 2000rpm aangaf naar daadwerkelijk zorgde voor een hogere rpm...Richard_AFC schreef op zondag 10 april 2011 @ 09:44:
[...]
For your information.. ik had dit probleem ook al sinds de eerste boot.. heb hem weggebracht naar CARD Services in Zwolle (TOP SERVICE) en had hem binnen een week weer terug. Het moederbord was vervangen.
Wanneer je Apple belt en hierover vraagt dan zeggen ze: Nou dan hoort het als de testjes niets veranderen..
Oh sorry heb het verhaal idd beetje verkeerd begrepen.. Ik had iig. dat me fan ALTIJD op rond de 6000 zat.. in de meeste gevallen staan er print processen ofzo open die 100% cpu gebruiken, maar bij mij bleek het echt een defect.Martijn schreef op zondag 10 april 2011 @ 09:53:
[...]
Beetje vreemd verhaal, 2000rpm op een kapot mobo klinkt hetzelfde als 2000rpm op een goed mobo... Of het moest zo zijn dat je oude mobo 2000rpm aangaf naar daadwerkelijk zorgde voor een hogere rpm...
Ik heb de macbookpro 13' ("van vorige seizoen") Ik heb 'm nu bijna een jaar en ik heb nog nooit zo'n fijne computer gehad. Alles is snel, opstarten, slaapstand programma's, hoeveel ik er ook open heb.
Het wennen van windows naar mac is mij reuze meegevallen. Het vervelende is wel dat er soms gewoon programma's zijn die alleen in een windows omgeving werken. Nou ja, daarvoor heb ik mbv vmware een oplossing gevonden. Windows7 draait op mijn macbookpro als een zonnetje. Ik heb soms ook het gevoel dat windows7 sneller werkt op mijn mac dan op mijn pc. Het resumen in vmware gaat bijvoorbeeld veel dan in windows7.
Het enige nadeel wat ik nog ondervind met vmware, is dat ik niet lid kan worden van mijn windows7 thuisgroep... Ik kan alleen een thuisgroep maken niet lid worden. Zou wel een instelling zijn ofzo, als iemand dat hier weet zou 't mooi zijn om even met mij te delen. Hoewel ik me kan voorstellen dat niet veel mensen windows7 op deze geweldige machine zullen draaien..
Gelukkig kun je met de mac snel schakelen tussen de OS-en. En mbv dropbox ben ik al deels uit de problemen. De computer is wel prijzig ja, maar deze laptop is na een jaar nog net zo snel als bij aanschaf. Dat kan ik van mijn vorige laptop (HP) niet zeggen.
Enig nadeel wat ik kan bedenken is dat de batterij vrij snel leeg gaat als je de computer een tijdje niet gebruikt en de computer niet hebt uitgeschakeld maar in slaap hebt gebracht. Dat was op mijn HP anders en dat is best wel raar, omdat de accu van de mac veel langer meegaat dan die van de HP...
EDIT:
Ik ben lid van de thuisgroep. Zat een beetje te prutsen en als je wilt weten hoe, eigenlijk heel simpel als je maar leest:
vmware ==> virtualmachine ==> Network ==> Connect directly to the physical netword Bridged, using Autodetect.
Die laatste optie kan ook Airport of Ethernet naar keuze, maar thuis is het wifi en op werk ethernet dus lijkt mij autodetect de beste oplossing
Het wennen van windows naar mac is mij reuze meegevallen. Het vervelende is wel dat er soms gewoon programma's zijn die alleen in een windows omgeving werken. Nou ja, daarvoor heb ik mbv vmware een oplossing gevonden. Windows7 draait op mijn macbookpro als een zonnetje. Ik heb soms ook het gevoel dat windows7 sneller werkt op mijn mac dan op mijn pc. Het resumen in vmware gaat bijvoorbeeld veel dan in windows7.
Het enige nadeel wat ik nog ondervind met vmware, is dat ik niet lid kan worden van mijn windows7 thuisgroep... Ik kan alleen een thuisgroep maken niet lid worden. Zou wel een instelling zijn ofzo, als iemand dat hier weet zou 't mooi zijn om even met mij te delen. Hoewel ik me kan voorstellen dat niet veel mensen windows7 op deze geweldige machine zullen draaien..
Gelukkig kun je met de mac snel schakelen tussen de OS-en. En mbv dropbox ben ik al deels uit de problemen. De computer is wel prijzig ja, maar deze laptop is na een jaar nog net zo snel als bij aanschaf. Dat kan ik van mijn vorige laptop (HP) niet zeggen.
Enig nadeel wat ik kan bedenken is dat de batterij vrij snel leeg gaat als je de computer een tijdje niet gebruikt en de computer niet hebt uitgeschakeld maar in slaap hebt gebracht. Dat was op mijn HP anders en dat is best wel raar, omdat de accu van de mac veel langer meegaat dan die van de HP...
EDIT:
Ik ben lid van de thuisgroep. Zat een beetje te prutsen en als je wilt weten hoe, eigenlijk heel simpel als je maar leest:
vmware ==> virtualmachine ==> Network ==> Connect directly to the physical netword Bridged, using Autodetect.
Die laatste optie kan ook Airport of Ethernet naar keuze, maar thuis is het wifi en op werk ethernet dus lijkt mij autodetect de beste oplossing
[ Voor 11% gewijzigd door omitz op 10-04-2011 17:43 ]
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.
Windows doet vaak aan hibernation, terwijl OS X dit alleen op de laptops gebruikt in het geval de accu bijna leeg is. In andere gevallen staat de computer slechts op standby en dat kost energie.
@omitz. probeer winebottler eens. daarmee kan je windows programma's inpakken in een OSX ding en dan werkt het hetzelfde als bij OSX gewoon aanklikken en opstarten. Heb het gedaan bij mijn opa omdat hij de elsevier belasting CD-rom gebruikt en die best wel prijzig is. Winebottler is gratis te downloaden en werkt prima op de mac. je moet het alleen even doorhebben en dan is het zo gepiept. XD
Mag ik weten over welke programma's je het dan hebt? Er zijn inderdaad een aantal Windows-only programma's, maar er zijn ook zat programma's voor de Mac die hetzelfde doen. Zo dacht ik in het begin ook dat er alleen een aantal Windows only programma's zijn, maar met goed zoeken ben ik goede tegenhangers voor Mac OSX tegen gekomen.omitz schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:31:
Het vervelende is wel dat er soms gewoon programma's zijn die alleen in een windows omgeving werken.
[ Voor 62% gewijzigd door RnB op 10-04-2011 19:55 ]
Ik draai mijn Windows Applicaties in Parralels. De coherence mode is gewoon fantastisch, ik merk amper dat Windows op de achtergrond aan het draaien is. Ik kan mijn mac dicjt klappen enz.omitz schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:31:
Ik heb de macbookpro 13' ("van vorige seizoen") Ik heb 'm nu bijna een jaar en ik heb nog nooit zo'n fijne computer gehad. Alles is snel, opstarten, slaapstand programma's, hoeveel ik er ook open heb.
EDIT:
Het enigste waar ik problemen mee heb is het belgisch keyboard en Remote Desktop, omdat het geen echt (Belgisch, Punt) keyboard layout is, komen mijn RDP sessies in het EN, en ja ik kan dat switchen , maar dat word echt vermoeiend. Ik kan dan EN verwijderen, maar deze word automatisch opnieuw geinstalleerd bij het aanmelden. Iemand dit probleem gehad?
Ps: Ik heb voor sommige windows zaken geen oplossing gevonden in een "Mac'" vorm
- BPOS ( Business Productivity Online Suite ) , er is wel een Sign In client voor mac, maar het nut ontschiet mij, omdat ik nog steeds moet aanmelden op Sharepoint en op Outlook
- VisionApp Remote Desktops
- Microsoft OCS
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Dat heeft een tijdje in de Mac OS-versie van Microsoft Messenger gezeten. Bij het opstarten verschenen twee venstertjes: een persoonlijke voor Live Messenger en een zakelijke voor OCS. Waarom dat er uitgehaald is weet ik niet, ik had toen het persoonlijke venster uitgezet (daar gebruik ik Adium voor), maar de OCS-client vond ik beter dan de Windows-versie. Ook videoconferenties werden ondersteund.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Klopt maar de OCS zit eigenlijk ook in mijn BPOS verhaal. Want uiteindeljk heb ik voor al deze tools een alternatief ( Outlook PC - Outlook Mac / Sharepoint werkt gewoon / OCS - Adium ) , maar het probleem is dat je dan continue mag aanmelden en het er dus niet gebruikersvriendelijk op word. En dat is hetgeen dat die stomme SignIn applicatie doet.Canaria schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:02:
[...]
Dat heeft een tijdje in de Mac OS-versie van Microsoft Messenger gezeten. Bij het opstarten verschenen twee venstertjes: een persoonlijke voor Live Messenger en een zakelijke voor OCS. Waarom dat er uitgehaald is weet ik niet, ik had toen het persoonlijke venster uitgezet (daar gebruik ik Adium voor), maar de OCS-client vond ik beter dan de Windows-versie. Ook videoconferenties werden ondersteund.
Gelukkig is er een beetje licht aan de duisternis : Office 365 zal ondersteuning bieden voor Mac met de OCS for MAC 2011 client + patch ( voor Lync Support ), zal dan ook Office 2011 for Mac ondersteunen waaronder dus de Outlook versie, en sharepoint zal ik dan maar moeten doen met Safari
precies schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 22:10:
[...]
CPU en SSD moeten snel genoeg zijn, dus dit kan de bottleneck niet zijn. Het kan aan winrar liggen die is ingebouwd in sabnzbd (dus gebruik van een oudere versie die minder snel is), dat hij niet alle threads kan gebruiken met uitpakken ofzo. Als dit het probleem niet is, weet ik niet wat de bottleneck zou kunnen zijn.
Zo te zien wel? Alleen HT lijkt 'ie niet te gebruiken?MetaFrame schreef op zondag 10 april 2011 @ 07:57:
Zover ik weet maakt Winrar geen gebruik van dualcore mogelijkheden.
En zelfs dan nog: waarom pusht'ie die gebruikte cores niet tot de maximale rekenkracht? Het lijkt wel alsof 'iets' de MBP op de rem gooit, maar wat? Iemand enig idee?
Ik kan dit even niet laten: Visual Studio, IE9, Sourcesafe, SQL Server.. zo'n beetje alles wat ik gebruik voor mijn werk hahaRnB schreef op zondag 10 april 2011 @ 19:55:
[...]
Mag ik weten over welke programma's je het dan hebt? Er zijn inderdaad een aantal Windows-only programma's, maar er zijn ook zat programma's voor de Mac die hetzelfde doen. Zo dacht ik in het begin ook dat er alleen een aantal Windows only programma's zijn, maar met goed zoeken ben ik goede tegenhangers voor Mac OSX tegen gekomen.
Daar gebruik ik dan Virtualbox voor maar goed. Misschien dat ik daarvoor wel Windows 7 nog in bootcamp ga installeren.
Mijn enige echte issue met de macbook pro is de wireless verbinding. Zelfs de ipad en iphone doen het prima met de Vigor 2800, maar mbp ho maar. Andere firmware geprobeerd etc to no avail.
Wel jammer dat ik nu speciaal voor mijn laptop een andere wifi router moet kopen. MBP doet het wel goed op de wifi router van de buren trouwens. En op mijn werk ook. It just doesn't play nice met de DrayTek.
[ Voor 23% gewijzigd door Lethalis op 11-04-2011 11:37 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Ik gebruik mijn MBP nu ook voor werk (bij m'n werkgever waren de laptops op) en draai alles in een VM onder Fusion, werkt eigenlijk wel prima. Zelfde applicaties (gelukkig geen SourceSafe maar TFS) en ik vraag me dus even af welke toetsen jij in VS voor de debugger gebruikt. Bij mij gaat de hele tijd het geluid op mute, harder en zachter en met de fn-modifier krijg ik Exposé of Dashboard.Lethalis schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:33:
[...]
Ik kan dit even niet laten: Visual Studio, IE9, Sourcesafe, SQL Server.. zo'n beetje alles wat ik gebruik voor mijn werk haha
Daar gebruik ik dan Virtualbox voor maar goed. Misschien dat ik daarvoor wel Windows 7 nog in bootcamp ga installeren.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
VirtualBox zorgt ervoor dat de functietoetsen blijven werken.Canaria schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:44:
[...]
Ik gebruik mijn MBP nu ook voor werk (bij m'n werkgever waren de laptops op) en draai alles in een VM onder Fusion, werkt eigenlijk wel prima. Zelfde applicaties (gelukkig geen SourceSafe maar TFS) en ik vraag me dus even af welke toetsen jij in VS voor de debugger gebruikt. Bij mij gaat de hele tijd het geluid op mute, harder en zachter en met de fn-modifier krijg ik Exposé of Dashboard.
Ik gebruik RDP zelfs in VirtualBox om die reden..
Speciaal voor jou opgezocht:
"On the VMware Fusion menu bar click VMware Fusion > Preferences... > and uncheck Enable Mac OS keyboard shortcuts"
[ Voor 10% gewijzigd door Lethalis op 11-04-2011 15:27 ]
Meh, misschien moet ie af en toe wachten op een stukje data wat op een andere core berekend wordt o.i.d. ik zou me er niet al te druk om maken.Zegato schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:27:
[...]
[...]
Zo te zien wel? Alleen HT lijkt 'ie niet te gebruiken?
En zelfs dan nog: waarom pusht'ie die gebruikte cores niet tot de maximale rekenkracht? Het lijkt wel alsof 'iets' de MBP op de rem gooit, maar wat? Iemand enig idee?
Mechwarrior Online: Flapdrol
Bij het keyboard zet je het vinkje aan bij "Use all F1,F2, keys as standard function keys"Canaria schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:44:
[...]
Ik gebruik mijn MBP nu ook voor werk (bij m'n werkgever waren de laptops op) en draai alles in een VM onder Fusion, werkt eigenlijk wel prima. Zelfde applicaties (gelukkig geen SourceSafe maar TFS) en ik vraag me dus even af welke toetsen jij in VS voor de debugger gebruikt. Bij mij gaat de hele tijd het geluid op mute, harder en zachter en met de fn-modifier krijg ik Exposé of Dashboard.
daar heb ik dus ook last van, ik heb een iPhone, iPad, HP Mini, HP 6730b en nog nooit last gehad met mijn wireless, maar op mijn mbp is het signaal zeer snel weg. Ik heb zelfs een Cisco ( geen linksys ) professioneel ap staan.Lethalis schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:33:
[...]
Mijn enige echte issue met de macbook pro is de wireless verbinding. Zelfs de ipad en iphone doen het prima met de Vigor 2800, maar mbp ho maar. Andere firmware geprobeerd etc to no avail.
[ Voor 30% gewijzigd door tc982 op 11-04-2011 15:34 ]
Ja, voor jou is het dan helaas dikke pech.Lethalis schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:33:
[...]
Ik kan dit even niet laten: Visual Studio, IE9, Sourcesafe, SQL Server.. zo'n beetje alles wat ik gebruik voor mijn werk haha
Wel jammer dat ik nu speciaal voor mijn laptop een andere wifi router moet kopen. MBP doet het wel goed op de wifi router van de buren trouwens. En op mijn werk ook. It just doesn't play nice met de DrayTek.
Het ging mij er meer om om niet gelijk te denken dat er niks is voor op de Mac, wat velen wel doen (misschien niet op tweakers.net, maar overal om me heen..). Met goed zoeken is er namelijk best wel veel te vinden nog, zo heb ik sinds kort geen reden meer om Windows naast Mac OSX te installeren.
Wel raar van die wireless problemen bij een aantal. Ik gebruik hier een cheap ass Sitecom waarbij ik geen problemen ondervind.
Over wireless, hier ook geen problemen. Al heb ik geen idee wat voor router de buren hebben
vast wel een UPC of iets dergelijks. maar in idergeval geen problemen met de MBP/ipad/htc desire/main windows 7 pc etc.
Nu heb ik natuurlijk zelf ook een wi-fi router staan, maar die van de buren is redelijk sterk en als ik iets nieuws heb pakken ze de buren gelijk op, komt natuurlijk doordat zij geen beveiliging hebben en ik wel
Al een keer op gewezen maar werd weggewimpeld met "Heb niets te verbergen"
Vandaag de ándere buren even een beetje zitten irriteren(heb altijd last van hun zoon met zijn muziek) muziek aangezet en er komt behoorlijk wat geluid uit zo'n mbp 13" heerlijk zitten werken in de tuin
Edit: Ook mijn beeldscherm schoongemaakt, was me niet opgevallen dat hij zó vies was.

Nu heb ik natuurlijk zelf ook een wi-fi router staan, maar die van de buren is redelijk sterk en als ik iets nieuws heb pakken ze de buren gelijk op, komt natuurlijk doordat zij geen beveiliging hebben en ik wel

Al een keer op gewezen maar werd weggewimpeld met "Heb niets te verbergen"
Vandaag de ándere buren even een beetje zitten irriteren(heb altijd last van hun zoon met zijn muziek) muziek aangezet en er komt behoorlijk wat geluid uit zo'n mbp 13" heerlijk zitten werken in de tuin
Edit: Ook mijn beeldscherm schoongemaakt, was me niet opgevallen dat hij zó vies was.
[ Voor 5% gewijzigd door Daniel_Elessar op 11-04-2011 16:30 ]
Verwijderd
Goedenavond..
@Daniel..Maak je gewoon het beeldscherm schoon met dat doekje wat bij de Mac zit? Of ook nog een soort van spray erover? Je hebt namelijk ook van die spray waarmee je toetsenbord enzo kan schoonmaken..
Eens in de zoveel tijd de laptop ff goed schoonmaken vind ik ook wel belangrijk...
@Daniel..Maak je gewoon het beeldscherm schoon met dat doekje wat bij de Mac zit? Of ook nog een soort van spray erover? Je hebt namelijk ook van die spray waarmee je toetsenbord enzo kan schoonmaken..
Eens in de zoveel tijd de laptop ff goed schoonmaken vind ik ook wel belangrijk...
Of gewoon altijd je handen wassen voordat je je spullen aanraakt en niet gaan zitten kanen in je MBP's bijzijn.
Die van mij is na een maand intensief gebruik nog net als nieuw, het beeldscherm maak ik soms schoon met het bijgeleverde doekje omdat imbecielen altijd aan het beeldscherm moeten zitten..
Goh, zelfs mijn 2 jaar oude laptop zag er nog als nieuw uit, omdat ik er zo hygiënisch mee omging.
Die van mij is na een maand intensief gebruik nog net als nieuw, het beeldscherm maak ik soms schoon met het bijgeleverde doekje omdat imbecielen altijd aan het beeldscherm moeten zitten..
Goh, zelfs mijn 2 jaar oude laptop zag er nog als nieuw uit, omdat ik er zo hygiënisch mee omging.
Dat is inderdaad een methode, maar niet iedereen gaat natuurlijk als Sheldon Cooper met z'n spullen omRnB schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:06:
Of gewoon altijd je handen wassen voordat je je spullen aanraakt en niet gaan zitten kanen in je MBP's bijzijn.![]()
lol@tjoekie
Nee dat doekje ligt ergens in huis, geen idee waar. heb een ander zacht doekje wat niet pluist. dit maak ik vochtig en daarmee krijg je al behoorlijk wat schoon.Voor vetplekken kun je een heel klein beetje afwasmiddel gebruiken(standaard scherm).
Het is ook belangrijk maar had er geen erg in tot ik hem ging schoonmaken. Ik ga ook redelijk zuinig om met mijn spelen. Maar een Gebruiks product heeft soms een beetje te leiden. Zuinig zijn is met zulke apparatuur natuurlijk wél vanzelfsprekend lijkt mij. Of je moet tonnen verdienen en het niet uitmaakt hoeveel geld je per maand uitgeeft.
Nee dat doekje ligt ergens in huis, geen idee waar. heb een ander zacht doekje wat niet pluist. dit maak ik vochtig en daarmee krijg je al behoorlijk wat schoon.Voor vetplekken kun je een heel klein beetje afwasmiddel gebruiken(standaard scherm).
Het is ook belangrijk maar had er geen erg in tot ik hem ging schoonmaken. Ik ga ook redelijk zuinig om met mijn spelen. Maar een Gebruiks product heeft soms een beetje te leiden. Zuinig zijn is met zulke apparatuur natuurlijk wél vanzelfsprekend lijkt mij. Of je moet tonnen verdienen en het niet uitmaakt hoeveel geld je per maand uitgeeft.
Is het niet zo dat Sabnzbd niet supersnel uitpakt, omdat het een achtergrond programma is?Zegato schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:27:
[...]
[...]
Zo te zien wel? Alleen HT lijkt 'ie niet te gebruiken?
lolTjoekie schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:22:
[...]
... maar niet iedereen gaat natuurlijk als Sheldon Cooper met z'n spullen om
Onlangs ook schoongemaakt sinds de aanschaf. Toch wel even nodig.
Ik heb een doekje gebruikt die bij een gel zat, werkte prima, kwam bij lidl of aldi of action vandaan, hoeft dus niet duur te zijn. Wel eerst getest op scherm op mijn werk..

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.
Dat lijkt me sterk...yeehaw schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:47:
[...]
Is het niet zo dat Sabnzbd niet supersnel uitpakt, omdat het een achtergrond programma is?
Iemand enig idee wat de bottleneck is?
Het ontbreken van multi-core support van je app?Zegato schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:02:
[...]
Dat lijkt me sterk...
Iemand enig idee wat de bottleneck is?
Maar waarom benut hij die cores niet maximaal?Pat-Juh schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:13:
[...]
Het ontbreken van multi-core support van je app?
Voor het dagelijkse browsen en mijn studie heb ik thuis ook geen Windows nodig trouwens. Maar dan heb ik wel Office 2011 geinstalleerd, dat was echt een must have.RnB schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:46:
[...]
Ja, voor jou is het dan helaas dikke pech.![]()
Het ging mij er meer om om niet gelijk te denken dat er niks is voor op de Mac, wat velen wel doen (misschien niet op tweakers.net, maar overal om me heen..). Met goed zoeken is er namelijk best wel veel te vinden nog, zo heb ik sinds kort geen reden meer om Windows naast Mac OSX te installeren.
Wel raar van die wireless problemen bij een aantal. Ik gebruik hier een cheap ass Sitecom waarbij ik geen problemen ondervind.
Ik heb nu een Belkin WLAN router met Wireless N besteld.. ben benieuwd of het daarmee wel goed werkt.
Zit denk ik (nog) niet in de app? Het is het zelfde als je zegt tegen iemand dat hij of zij moet fietsen zonder uit te leggen dat hij met de 4e versnelling sneller gaat dan in de 1e... (heel erg komt maar goed :P!)Zegato schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:23:
[...]
Maar waarom benut hij die cores niet maximaal?
Ik kom er net achter dat me 4gb te weinig is voor me Autocad + wat andere apps open... 750.000 Page-ins en 370.000 Page-outs de afgelopen 2 dagen ofzo...

Eventjes kijken naar 8gb upgrade
dan is het vervelend als er 2x2gb inzit. Moet je alsnog 2x4gb kopen ipv dat je 1x4gb moet bijpluggenPat-Juh schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:37:
[...]
Zit denk ik (nog) niet in de app? Het is het zelfde als je zegt tegen iemand dat hij of zij moet fietsen zonder uit te leggen dat hij met de 4e versnelling sneller gaat dan in de 1e... (heel erg komt maar goed :P!)
Ik kom er net achter dat me 4gb te weinig is voor me Autocad + wat andere apps open... 750.000 Page-ins en 370.000 Page-outs de afgelopen 2 dagen ofzo...... Had net nog 122mb vrij en 300mb in-actief..
Eventjes kijken naar 8gb upgrade
Verwijderd
Zeg beste mensen, het is mij nu al verschillende keren opgevallen dat er soms een afdruk van mijn toetsenbord in het scherm van mijn MBP staat. Ik kan deze altijd vlot wegvegen, maar kan dit schade brengen aan mijn scherm op lange termijn? Ik ga er nochtans heel voorzichtig mee om en leg er nooit dingen op enz. Ik neem hem wel bijna dagelijks mee naar de les, maar dan nog zal ik hem niet tussen zware dingen steken...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 19:05 ]
Gewoon een Crumpler Slip o.i.d. halen. Hoewel je het makkelijk weg kan vegen merkte ik dat dat steeds moeilijker werd. Zeker als je meer spullen in je tas hebt of als er licht druk tegen de deksel komt geven de toetsen af.
Ik heb een vervelend probleem op m'n MBP in iTunes, als ik in het zoekveld rechtsboven een zoekopdracht intyp krijg ik telkens na 1 letter typen als een popup met wachten op verbinding met iTunes. Je kunt je voorstellen dat het zoeken zo niet echt fijn is. Mijn internet verbinding is verders prima..
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
Ik heb mijn MacBook Pro 1,1 verkocht en ik plan nu een aankoop van een MacBook Pro 15" 2011. Nu lees ik op verschillende fora allerlei problemen met de hitte die deze nieuwe Sandy Bridge laptops genereren en bijgevolg fans die op volle toeren draaien. Heeft er iemand ervaring met deze issues?
Ik zou zeggen, begin eens lekker met het doorlezen van dit draadje, staat genoeg over in. De één schijnt er last van te hebben, maar er zijn genoeg anderen die hier niets van meekrijgen.
Hier totaal geen problemen, het 'stofzuiger'-syndroom heb ik vrijwel geen last van en er ontstaat bij mijn macbook pas echt geluid als ik aardig wat meer doe dan internetten, emailen etc. Zodra ik via parallels of bootcamp windows 7 opstart, dan merk ik wel duidelijk (en zie ik dat ook in iStat) dat de temps aardig oplopen. De fans ook wel enigszins, maar 6000 rpm zoals sommigen roepen heb ik nog niet gezien. Tot nu toe max 4700 o.i.d. gehad.piet_bossuyt schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:42:
Ik heb mijn MacBook Pro 1,1 verkocht en ik plan nu een aankoop van een MacBook Pro 15" 2011. Nu lees ik op verschillende fora allerlei problemen met de hitte die deze nieuwe Sandy Bridge laptops genereren en bijgevolg fans die op volle toeren draaien. Heeft er iemand ervaring met deze issues?
Tijdens het gamen zal het wel hoger zijn maar dat is in bootcamp en kan ik de fan-snelheid niet zien.
Maar goed, ik heb kennelijk geluk, er zijn ook zat andere mensen met mindere ervaringen. Sandy is erg snel, maar dit zorgt ook voor flink wat warmte.
Vandaag ben ik bezig geweest met aan het praat krijgen van ShairPort op mijn MacBook Pro. 
Na heel wat compilen (duurt echt 3 uur) kan ik eindelijk mijn MacBook Pro als een Airport Express gebruiken. Dat betekent dat ik vanuit Spotify op de iPhone kan streamen naar mijn Mac. Het werkt best aardig. ShairPort staat nog in zijn kinderschoenen en is meer een proof of concept. Heb veel last van missing frames en wachtwoord protectie werkt niet (bij mij).
Waar het om gaat is de gelekte key, nu die op straat ligt is het een kwestie van tijd dat er betere apps verschijnen.
Na heel wat compilen (duurt echt 3 uur) kan ik eindelijk mijn MacBook Pro als een Airport Express gebruiken. Dat betekent dat ik vanuit Spotify op de iPhone kan streamen naar mijn Mac. Het werkt best aardig. ShairPort staat nog in zijn kinderschoenen en is meer een proof of concept. Heb veel last van missing frames en wachtwoord protectie werkt niet (bij mij).
Waar het om gaat is de gelekte key, nu die op straat ligt is het een kwestie van tijd dat er betere apps verschijnen.
Got a problem, kleintje maar, heb shift it gedownload, zodat ik met mijn toetsen mijn indeling voor mijn kaders kan indelen, nu heb ik shift it gehide op mijn menubalk. Maar nu kan ik er niet meer in. Ook niet als ik shift it opnieuw opstart, er gebeurt gewoon niks.
Nu wil ik shift it dus verwijderen, maar dat doet hij niet omdat hij nog wel aan staat. Ik heb hem proberen te killen via terminal met top en dan het id nummer te killen, maar hij staat niet tussen draaiende processen.
Kan iemand me helpen?
Edit : het is al gelukt gewoon via activiteiten weergave, redelijk nieuw met mac osx
Nu wil ik shift it dus verwijderen, maar dat doet hij niet omdat hij nog wel aan staat. Ik heb hem proberen te killen via terminal met top en dan het id nummer te killen, maar hij staat niet tussen draaiende processen.
Kan iemand me helpen?
Edit : het is al gelukt gewoon via activiteiten weergave, redelijk nieuw met mac osx
[ Voor 8% gewijzigd door swoutr op 13-04-2011 01:46 ]
Ik heb de 15" en gebruik Parallels enorm vaak ( Wel met de bootcamp partitie ) en ik zie nooit mijn temps omhooggaan. En ik gebruik dit toch vrij intensief. Enkel als ik Starcraft speel is dat een stofzuiger ....Zonnetje83 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:23:
[...]
Hier totaal geen problemen, het 'stofzuiger'-syndroom heb ik vrijwel geen last van en er ontstaat bij mijn macbook pas echt geluid als ik aardig wat meer doe dan internetten, emailen etc. Zodra ik via parallels of bootcamp windows 7 opstart, dan merk ik wel duidelijk (en zie ik dat ook in iStat) dat de temps aardig oplopen. De fans ook wel enigszins, maar 6000 rpm zoals sommigen roepen heb ik nog niet gezien. Tot nu toe max 4700 o.i.d. gehad.
Tijdens het gamen zal het wel hoger zijn maar dat is in bootcamp en kan ik de fan-snelheid niet zien.
Maar goed, ik heb kennelijk geluk, er zijn ook zat andere mensen met mindere ervaringen. Sandy is erg snel, maar dit zorgt ook voor flink wat warmte.
Dankzij een tip van een mede-tweaker hier heb ik gfxcardstatus draaien; als ik deze op integrated zet dan veroorzaakt het ook geen noemenswaardige verhoging. Wordt de dedicated grafische kaart ingeschakeld, dan lopen de temps en fan wel op, maar hoor ik de fans totaal niet gelukkig.tc982 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 08:15:
[...]
Ik heb de 15" en gebruik Parallels enorm vaak ( Wel met de bootcamp partitie ) en ik zie nooit mijn temps omhooggaan. En ik gebruik dit toch vrij intensief. Enkel als ik Starcraft speel is dat een stofzuiger ....
Bij gamen idd wel...
[ Voor 5% gewijzigd door Zonnetje83 op 13-04-2011 10:31 ]
Ik kijk nooit naar de fans, nog de temps. Ik heb inderdaad ook het programma'tje draaien. Enkel heb ik last in parralels dat als hij van Discrete naar integrated schakeld ik geen beeld meer in parrallels heb, enkel een wit scherm.Zonnetje83 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:31:
[...]
Dankzij een tip van een mede-tweaker hier heb ik gfxcardstatus draaien; als ik deze op integrated zet dan veroorzaakt het ook geen noemenswaardige verhoging. Wordt de dedicated grafische kaart ingeschakeld, dan lopen de temps en fan wel op, maar hoor ik de fans totaal niet gelukkig.
Bij gamen idd wel...
De temps zijn zelfs met de disrete nog zeer goed te doen. Beter dan mijn HP 6710b , die werd warmer, zeker vanonder.
Verwijderd
Goeiemiddag,
Heb nu al een paar keer dat mijn macbook pro 2011 niet reageert als ik openklap..Doe hem nooit uit en heb smartsleep geinstalleerd..Moest net de powerbutton lang ingedrukt houden voordat hij aanging..Dacht eerst batterij leeg, had hem dus aan lader gehangen, maar toen hij wel aanging stond de batterij op 18%..Regelt smartsleep dit zo? Heb deze op default staan, sleep and hibernate..Ben nieuw met macbooks en dus ook met smartsleep, haha..Of moet ik met mijn macbookje terug naar de store, hoop van niet natuurlijk!! Misschien iemand tips voor smartsleep dan?
Heb nu al een paar keer dat mijn macbook pro 2011 niet reageert als ik openklap..Doe hem nooit uit en heb smartsleep geinstalleerd..Moest net de powerbutton lang ingedrukt houden voordat hij aanging..Dacht eerst batterij leeg, had hem dus aan lader gehangen, maar toen hij wel aanging stond de batterij op 18%..Regelt smartsleep dit zo? Heb deze op default staan, sleep and hibernate..Ben nieuw met macbooks en dus ook met smartsleep, haha..Of moet ik met mijn macbookje terug naar de store, hoop van niet natuurlijk!! Misschien iemand tips voor smartsleep dan?
Hier ook geen problemen. Ik krijg een beetje de indruk dat het vooral een probleem was van de eerste batch(es). Ik wacht altijd een maandje nadat het nieuwe model uit is gekomen met bestellenpiet_bossuyt schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:42:
Verwijderd
Meestal hoor je natuurlijk de problemen op fora, niet of iets goed werktpiet_bossuyt schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:42:
Daar komt nog bij dat de update die iets later na de release is verschenen de hitteproblemen opgelost lijkt te hebben. Zorg dus wel dat je automatisch/regelmatig update naar de laatste versies.
Google kon me hier niet verder mee helpen (tenminste, niet op een relatief simpele manier);
Het enige wat mij tegenhoud om een Macbook Pro te kopen is het ontbreken van Sopcast software voor de mac. Als hier iemand een oplossing voor heeft hoor ik het graag
Het enige wat mij tegenhoud om een Macbook Pro te kopen is het ontbreken van Sopcast software voor de mac. Als hier iemand een oplossing voor heeft hoor ik het graag
http://tvuplayer.en.softonic.com/mackaos- schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:19:
Google kon me hier niet verder mee helpen (tenminste, niet op een relatief simpele manier);
Dit is niet wat je zoekt?
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
kan toch met winebottler ofzo gebruikt worden op de mac?kaos- schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:19:
Dit is _precies_ wat ik zoekcoptician schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:05:
[...]
http://tvuplayer.en.softonic.com/mac
Dit is niet wat je zoekt?
Sopcast ziet er wel een stuk beter uit qua interface, maar ach, dit werkt ook.
Ik had 'm in 30 seconden op Google gevonden, dus de kans bestaat dat er meer van dit soort clients zijn. Succes met de aankoop!kaos- schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:18:
[...]
Dit is _precies_ wat ik zoekThnx.
Sopcast ziet er wel een stuk beter uit qua interface, maar ach, dit werkt ook.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
ik vond tvuplayer nooit echt goed werken op mac. Op windows werkt hij prima, jammer dat sopcast er niet voor de mac is.coptician schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:37:
[...]
Ik had 'm in 30 seconden op Google gevonden, dus de kans bestaat dat er meer van dit soort clients zijn. Succes met de aankoop!
http://winebottler.kronenberg.org/ Dit downloaden en dan alleen "Wine" gebruiken. Sopcast installeren en gaan met die banaan. Hier draait het helemaal stabiel, je moet enkel de stream ontvangen in VLC, want windows media player werkt niet ofzo.
thnx voor de bevestiging dat het werkt. Weet ik tenminste zeker dat ik sopcast kan blijven gebruiken binnenkort op mijn MBPAloys schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:23:
http://winebottler.kronenberg.org/ Dit downloaden en dan alleen "Wine" gebruiken. Sopcast installeren en gaan met die banaan. Hier draait het helemaal stabiel, je moet enkel de stream ontvangen in VLC, want windows media player werkt niet ofzo.
De eerste keer dat ik mij in deze sectie begeef en wellicht niet de juiste plek 
Ik wil o.a. uit nieuwsgierigheid een MBP/MB kopen, de 2011/2010 versie. Om toch een beetje de kosten te drukken doe ik dit tweede hands, echter weet ik niet waarop ik moet letten. Bij Dell computers kan je via de servicetag garantie e.d. achterhalen maar waar/hoe te checken bij een Mac?
En is 940/800 voor een 13" MBP/MB 2011/2010 een goede koop ?
Ik wil o.a. uit nieuwsgierigheid een MBP/MB kopen, de 2011/2010 versie. Om toch een beetje de kosten te drukken doe ik dit tweede hands, echter weet ik niet waarop ik moet letten. Bij Dell computers kan je via de servicetag garantie e.d. achterhalen maar waar/hoe te checken bij een Mac?
En is 940/800 voor een 13" MBP/MB 2011/2010 een goede koop ?
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do
Te vinden op http://www.apple.com/nl/support/ (een zeer nuttige website als je vragen over je mac hebt), rechts, onder selfservice.
Met de info die je daar geeft is de prijs niet te beoordelen. Naast de leeftijd heb je verschillende varianten proc, geheugen en hdd (kan ook nog eens aangepast zijn), wel of geen applecare (of ebay applecare), en verder hoe die er in het algemeen uitziet (schade?). Al die factoren zijn daarvoor heel belangrijk.
Macs gaan meestal voor wat de gek ervoor geeft. Als je denkt dat je een goede deal hebt, gewoon doen. Je kan makkelijk genoeg nagaan of het prijsverschil met een nieuwe opweegt tegen wat je mist als je voor de 2de hands kiest.
Te vinden op http://www.apple.com/nl/support/ (een zeer nuttige website als je vragen over je mac hebt), rechts, onder selfservice.
Met de info die je daar geeft is de prijs niet te beoordelen. Naast de leeftijd heb je verschillende varianten proc, geheugen en hdd (kan ook nog eens aangepast zijn), wel of geen applecare (of ebay applecare), en verder hoe die er in het algemeen uitziet (schade?). Al die factoren zijn daarvoor heel belangrijk.
Macs gaan meestal voor wat de gek ervoor geeft. Als je denkt dat je een goede deal hebt, gewoon doen. Je kan makkelijk genoeg nagaan of het prijsverschil met een nieuwe opweegt tegen wat je mist als je voor de 2de hands kiest.
[ Voor 15% gewijzigd door Jesse op 14-04-2011 22:29 ]
Ze hebben beide standaard specs en zijn nieuw in doos en zonder ACP. Kan je een ACP ook aanvragen op een product zonder de bon te hebben?
thnx voor de link
thnx voor de link
[ Voor 8% gewijzigd door FDMK op 14-04-2011 22:30 ]
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Verwijderd
Ik geloof dat je enkel het serienummer moet hebben. Dat staat op de doos of de onderkant van je MB(P).
Ohja, daarmee kun je overigens ook kijken hoe lang de garantie nog loopt, moest je een 2dehands kopen zou je dat even kunnen checken dan
Ohja, daarmee kun je overigens ook kijken hoe lang de garantie nog loopt, moest je een 2dehands kopen zou je dat even kunnen checken dan
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 10:45 ]
Is het eigenlijk mogelijk om ervoor te zorgen dat het scherm van de macbook pro uitgaat wanneer ik de machine gebruik in combinatie met een extern display?
Ik lees overal dat je dan de macbook moet dichtklappen, op de spatiebalk moet drukken van een usb toetsenbord en daarna weer openen. Dit werkt inderdaad, maar als de machine daarna weer in standby gaat en je maakt hem weer wakker staat het scherm van de macbook weer aan, wat uiteraard onhandig is als je weer snel verder wil.
Liever gebruik ik de machine niet dichtgeklapt, omdat hij erg warm kan worden. Geopend kan hij toch beter zijn warmte kwijt, alleen is het jammer dat het scherm dan steeds aan staat (en urenlang hetzelfde achtergrond plaatje weergeeft).
Is er een handigere manier om ervoor te zorgen dat het scherm wel uitgaat (en blijft) zolang er een externe monitor aan hangt?
Ik lees overal dat je dan de macbook moet dichtklappen, op de spatiebalk moet drukken van een usb toetsenbord en daarna weer openen. Dit werkt inderdaad, maar als de machine daarna weer in standby gaat en je maakt hem weer wakker staat het scherm van de macbook weer aan, wat uiteraard onhandig is als je weer snel verder wil.
Liever gebruik ik de machine niet dichtgeklapt, omdat hij erg warm kan worden. Geopend kan hij toch beter zijn warmte kwijt, alleen is het jammer dat het scherm dan steeds aan staat (en urenlang hetzelfde achtergrond plaatje weergeeft).
Is er een handigere manier om ervoor te zorgen dat het scherm wel uitgaat (en blijft) zolang er een externe monitor aan hangt?
[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 15-04-2011 20:58 ]
Ik heb hier zo geen 2e monitor bij de hand, maar werkt de beeldscherm uitzetten optie in Expose niet gewoon?Lethalis schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 20:57:
Is het eigenlijk mogelijk om ervoor te zorgen dat het scherm van de macbook pro uitgaat wanneer ik de machine gebruik in combinatie met een extern display?

Lekker kort.
Nope, dat zet beide schermen uit, ook het externe scherm. Als ik dan de muis bijvoorbeeld beweeg, gaan ze ook weer beide aan.Hoite schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 21:35:
[...]
Ik heb hier zo geen 2e monitor bij de hand, maar werkt de beeldscherm uitzetten optie in Expose niet gewoon?
Wat bij mij prima werkt is via de F1 toets gewoon de helderheid helemaal uitzetten, hiermee gaat ook het scherm uit.Lethalis schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 20:57:
Verhaal....
alleen de backlight gaat dan uit, het scherm zelf niet, als je goed kijkt zie je nog steeds de achtergrond erin staan, maar dit lijkt me tot nu toe de beste oplossing.Worldwide schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 21:52:
[...]
Wat bij mij prima werkt is via de F1 toets gewoon de helderheid helemaal uitzetten, hiermee gaat ook het scherm uit.
Lekker kort.
ik probeer via mijn macbook pro met een adapter > displayport mini naar hdmi > een film te kijken, maar de tv pakt hem niet, het is een macbook pro 2011 15 inch 2.0 ghz. Het adaptertje komt van dealextreme. iemand suggesties?
Tsja, ik heb nu maar gewoon de computer sleep timeout veranderd naar 1 uur als hij aan de power adapter hangt. Het scherm gaat wel uit na 10 minuten, maar als ik dan iets doe gaat alleen het externe scherm aan.Hoite schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 21:55:
[...]
alleen de backlight gaat dan uit, het scherm zelf niet, als je goed kijkt zie je nog steeds de achtergrond erin staan, maar dit lijkt me tot nu toe de beste oplossing.
Dit werkt voor mij prima zo. Kost wat meer stroom, maar goed.. volgens mij is die toch erg zuinig.
Mocht het je lukken, of definitief niet, wil je het dan laten weten? Ik overweeg 't ook namelijk. Is beheurlijk prijsverschil met dat spul van Apple zelf.swoutr schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 21:57:
ik probeer via mijn macbook pro met een adapter > displayport mini naar hdmi > een film te kijken, maar de tv pakt hem niet, het is een macbook pro 2011 15 inch 2.0 ghz. Het adaptertje komt van dealextreme. iemand suggesties?
Ik had hetzelfde probleem, bij mij werkte het door mijn 'Discrete' videokaart aan te zetten. De 'Integrated' videokaart is blijkbaar niet sterk genoeg om iets extern aan te sturen. Gebruik je gfxcardstatus?swoutr schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 21:57:
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
@detweehierboven Het is niet gelukt met gfxcardstatus, ook een reboot mocht niet baten, dat wordt denk ik toch een kabel van apple aanschaffen.
, alleen lijkt het me raar dat een mini displayport converter niet gewoon werkt. Op de macbook pro 15'' 2010 van een vriend van me werkt hij wel gewoon perfect.
Grrrr... net de video data kabel vervangen van mijn MBP, best een rotklusje linkje, maar helaas hij doet het nog niet 
De led verlichting gaat wel aan, maar geen beeld... hij is ook al op reparatie geweest, maar die konden niks vinden, toevallig deed ie het daar wel goed, en toen die terugkwam ook even, maar het probleem kwam terug
Over een paar weken nog maar een poging wagen, en anders maar met externe monitor gebruiken.
De led verlichting gaat wel aan, maar geen beeld... hij is ook al op reparatie geweest, maar die konden niks vinden, toevallig deed ie het daar wel goed, en toen die terugkwam ook even, maar het probleem kwam terug
Over een paar weken nog maar een poging wagen, en anders maar met externe monitor gebruiken.
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Hmm. Da's balen. Misschien omdat het nu een Thunderbolt-poort betreft, dat het niet werkt?swoutr schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 12:10:
@detweehierboven Het is niet gelukt met gfxcardstatus, ook een reboot mocht niet baten, dat wordt denk ik toch een kabel van apple aanschaffen., alleen lijkt het me raar dat een mini displayport converter niet gewoon werkt. Op de macbook pro 15'' 2010 van een vriend van me werkt hij wel gewoon perfect.
Ik heb hem hier zelf ook van DX, werkt perfect, paar dollar was hetJo-re-mi schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:49:
[...]
Mocht het je lukken, of definitief niet, wil je het dan laten weten? Ik overweeg 't ook namelijk. Is beheurlijk prijsverschil met dat spul van Apple zelf.
Heb je een link van dealextreme? Ik heb ook een paar goedkope gezien, alleen wil wel met audio support en ben benieuwd of die werkelijk werken.6pack15 schreef op zondag 17 april 2011 @ 16:28:
[...]
Ik heb hem hier zelf ook van DX, werkt perfect, paar dollar was het
Wanneer de laptop slaapt met scherm dicht beweeg je even met je usb muis of toetsenbord. Dan heb je beeld op je extern scherm en werkt je macbook. Wanneer je de macbook dan open klapt staat het scherm van de macbook uit en kun je gewoon verder werken.Lethalis schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 21:43:
[...]
Nope, dat zet beide schermen uit, ook het externe scherm. Als ik dan de muis bijvoorbeeld beweeg, gaan ze ook weer beide aan.
Geen flauwekulletjes
Betreft het bij jou ook een MacBook Pro 2011?6pack15 schreef op zondag 17 april 2011 @ 16:28:
[...]
Ik heb hem hier zelf ook van DX, werkt perfect, paar dollar was het
Indd. Dat!Y3LLoW schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:25:
[...]
Wanneer de laptop slaapt met scherm dicht beweeg je even met je usb muis of toetsenbord. Dan heb je beeld op je extern scherm en werkt je macbook. Wanneer je de macbook dan open klapt staat het scherm van de macbook uit en kun je gewoon verder werken.
Heb je je macbook ooit aan een philips tv aangesloten> wedden dan dat het wel werkt. Sony en lg tv's werken niet met mij adapter.
swoutr schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 21:57:
Verwijderd
Hoi allemaal,
Redelijk off-topic misschien, maar wilde het toch even hier plaatsen: ik heb afgelopen vrijdag de knoop doorgehakt, nadat ik maandenlang deze fora gevolgd/gelezen heb. Het is een 13" Pro met i5 en 128 GB SSD geworden. De andere optie was een Air met 4GB geheugen, een afweging waar zo te lezen velen mee hebben geworsteld. Leveringsdatum staat op 2 mei! First-time Mac user
Dus bij deze: dank voor de discussies etc, hierdoor heb ik volgens mij een weloverwogen keuze kunnen maken!
Redelijk off-topic misschien, maar wilde het toch even hier plaatsen: ik heb afgelopen vrijdag de knoop doorgehakt, nadat ik maandenlang deze fora gevolgd/gelezen heb. Het is een 13" Pro met i5 en 128 GB SSD geworden. De andere optie was een Air met 4GB geheugen, een afweging waar zo te lezen velen mee hebben geworsteld. Leveringsdatum staat op 2 mei! First-time Mac user
Dus bij deze: dank voor de discussies etc, hierdoor heb ik volgens mij een weloverwogen keuze kunnen maken!
Al hoewel je officieel nog geen Mac ervaring deelt, toch welkom. Neem ook een kijkje in de volgende topics zou ik zeggen.
Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 6
Het grote Windows naar Mac frustratie topic
Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 6
Het grote Windows naar Mac frustratie topic
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Hier nog iemand!
Na 14 jaar lang met Windows (desktops) te hebben gewerkt heb ik besloten om er een MacBook bij te kopen. Aanzet was eigenlijk de aankoop van een iPhone 4 vorige maand en mijn ervaringen met de MBP van een vriendin. (En natuurlijk ook de vele gerelateerde topics hier op Tweakers.net.)
Voor mij wordt het een MBP 13" 2,3 Ghz. Als ik mij deze week niet bedenk ga ik hem vrijdag halen.
Na 14 jaar lang met Windows (desktops) te hebben gewerkt heb ik besloten om er een MacBook bij te kopen. Aanzet was eigenlijk de aankoop van een iPhone 4 vorige maand en mijn ervaringen met de MBP van een vriendin. (En natuurlijk ook de vele gerelateerde topics hier op Tweakers.net.)
Voor mij wordt het een MBP 13" 2,3 Ghz. Als ik mij deze week niet bedenk ga ik hem vrijdag halen.
Dat is het geweest, hij werkt namelijk wel op mijn kamer, daar heb ik een samsung, beneden staat idd een LG, is er een adapter die wel werkt op een lg? hdmi?Hassoow93 schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:20:
Heb je je macbook ooit aan een philips tv aangesloten> wedden dan dat het wel werkt. Sony en lg tv's werken niet met mij adapter.
[...]
Pff, ik merk dat door het hi-res scherm dat mijn bril nodig aan vervanging toe is... In Google Chrome elke website met CMD en + moeten vergroten om de tekst te kunnen lezen is ook niets
Vraagje voor de mensen die een ssd direct bij aanschaf hebben besteld. Mijn vriendin is in de running voor een nieuwe MBP of iMac (freelancer met hoofdzakelijk CS5 gebruik). We zitten eraan te denken de MBP bij iCenter te kopen of via Apple.nl. We overwegen de 15 inch i7 2.0 met 128GB SSD (en later een 500GB bij te plaatsen). Indien we bij Apple bestellen is de TRIM functie direct geactiveerd en geeft me dat meer vertrouwen dan zelf een een SSD inbouwen. Is dit ook het geval indien we deze setup bestellen bij iCenter of zetten zij er zelf een SSD in nadat ze de gewone HDD eruit hebben gehaald?
Nee zij zullen deze CTO bestellen bij Apple, dit betekend dat je hem ook niet direct mee kan nemen en dat er een poosje overheen gaat voordat je het toestel in ontvangst mag nemen.D-Ed schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:27:
Vraagje voor de mensen die een ssd direct bij aanschaf hebben besteld. Mijn vriendin is in de running voor een nieuwe MBP of iMac (freelancer met hoofdzakelijk CS5 gebruik). We zitten eraan te denken de MBP bij iCenter te kopen of via Apple.nl. We overwegen de 15 inch i7 2.0 met 128GB SSD (en later een 500GB bij te plaatsen). Indien we bij Apple bestellen is de TRIM functie direct geactiveerd en geeft me dat meer vertrouwen dan zelf een een SSD inbouwen. Is dit ook het geval indien we deze setup bestellen bij iCenter of zetten zij er zelf een SSD in nadat ze de gewone HDD eruit hebben gehaald?
Als je hem direct mee wil nemen moeten ze daar een SSD inbouwen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor losse vragen, voor losse vragen mag je een los topic aanmaken.
Dit topic is niet bedoeld voor losse vragen, voor losse vragen mag je een los topic aanmaken.