Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:42

Step

step@tweakers.net#

swoutr schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 22:58:
heb sinds 3/4 weken een macbook pro 15 inch begin 2011 model, maar sinds vandaag kraakt de behuizing een beetje, als ik hem dicht en open doe, en bij een beetje beweging. Kan dat komen omdat hij net flink heeft lopen blazen met een spel of moet ik er even mee naar de winkel?
Waarom is iedereen toch zo huiverig over zijn MacBook Pro, over dit soort dingen heb je gewoon garantie. Je kunt het nog even aan kijken of het weg trekt of ga gewoon naar de winkel (in plaats van direct vragen). ;)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:24
Caneezy schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 15:53:
[...]

Sorry hoor maar ik heb de oude in feb gekocht tijdens de MediaMarkt eisen en ik kan er letterlijk alles mee doen zonder bottleneck.
Ik praat hier over een Managing Game, Film kijken, Word open, Thunderbird, Itunes, Spark, Skype, Youtube en ga zo maar door, en geen enkele bottleneck.
Deze kan zeker 3-4 jaar meegaan.
Tuurlijk kan je er alles mee doen, ik kon met mijn oude Lenovo met een C2D P8700 ook nog zeker 3 jaar verder werken. Joh, met een oude CD kan je nog zoveel jaar ermee vooruit, daarom geef ik ook aan dat het eraan ligt wat ie ermee gaat doen, want wat jij ermee doet, is nou niet bepaald zwaar. ;)
Het is gebleken dat die nieuwe Core i5 gewoon zo monsterlijk veel sneller is dan die ''oude'' C2D die in de vorige MBP zit, dat het gewoon een betere keus is om voor die te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnh013
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-08 16:28
Ik ben van plan om een macbook pro aan te schaffen voor school. Ik studeer voor ICT-beheerder. Sowieso wil ik een bootcamp op de macbook pro zetten. Ik heb na gevraagd hoe dat nu zit met het communiceren met verschillende netwerken op de macbook die windows 7 draait. De mensen waar ik het aan na gevraagd heb beweren nu dat je in de knoei komt met de IP-adres van je windows 7. Kan iemand mij hier meer informatie over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

martijnh013 schreef op zondag 03 april 2011 @ 17:47:
Ik ben van plan om een macbook pro aan te schaffen voor school. Ik studeer voor ICT-beheerder. Sowieso wil ik een bootcamp op de macbook pro zetten. Ik heb na gevraagd hoe dat nu zit met het communiceren met verschillende netwerken op de macbook die windows 7 draait. De mensen waar ik het aan na gevraagd heb beweren nu dat je in de knoei komt met de IP-adres van je windows 7. Kan iemand mij hier meer informatie over geven?
Hoe zou je in de knoei komen dan? Je draait een volledig apart OS, dus als je met DHCP werkt, krijg je van je het netwerk gewoon een IP aangewezen dat hij nog niet afgegeven heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slashhead89
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:31
Als je er met Bootcamp Windows op zet, is de Mac voor de rest van het netwerk gewoon één van de computers. Het netwerk maakt dus gewoon verbinding met een Windows computer, en weet niet eens dat het een Mac is die Windows draait.

Oftewel: geen probleem

[ Voor 5% gewijzigd door slashhead89 op 03-04-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Ik heb hier ook noot problemen mee gehad. Je draait gewoon windows.
Had laatst een ethernet kabel erin gestoken en kon gewoon internetten, dacht dat je altijd weer codes etc moest invoeren. Schijnbar niet want het werkte vlekkeloos, dit in grote tegen stelling tot mijn ps3 die ik toen niet direct aan de praat kreeg.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Daniel_Elessar schreef op zondag 03 april 2011 @ 18:11:
Ik heb hier ook noot problemen mee gehad. Je draait gewoon windows.
Had laatst een ethernet kabel erin gestoken en kon gewoon internetten, dacht dat je altijd weer codes etc moest invoeren. Schijnbar niet want het werkte vlekkeloos, dit in grote tegen stelling tot mijn ps3 die ik toen niet direct aan de praat kreeg.
Hangt er meestal vanaf of er met DHCP of handmatige instellingen gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnh013
Mei schreef op zondag 03 april 2011 @ 18:01:
[...]

Hoe zou je in de knoei komen dan? Je draait een volledig apart OS, dus als je met DHCP werkt, krijg je van je het netwerk gewoon een IP aangewezen dat hij nog niet afgegeven heeft.
ja klopt, ik snapte hem ook niet, daarom vroeg ik om jullie hulp :P waarschijnlijk zat hij gewoon uit z'n nek te lullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet waarschijnlijk....hij deed het gewoon.
Maar euh...ff zwaar off-topic he en totaal niet beledigend bedoeld maar je 'studeert' voor ICT-beheerder?
In dat geval zou ik een andere school zoeken waar ze je wel de basics leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnh013
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 20:27:
Niet waarschijnlijk....hij deed het gewoon.
Maar euh...ff zwaar off-topic he en totaal niet beledigend bedoeld maar je 'studeert' voor ICT-beheerder?
In dat geval zou ik een andere school zoeken waar ze je wel de basics leren.
Ik? die gozer die dat zei bedoel je. Geloof me, ik ken de basis wel.. Als ik de basis niet kende had ik ook niet aan jullie gevraagd waarom hij daar opeens mee kwam. hij haalde me helemaal van me apprepo. heeft iemand van jullie dan ervaring met verschillende netwerken maken op een mac dat windows draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

martijnh013 schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:52:
[...]

Ik? die gozer die dat zei bedoel je. Geloof me, ik ken de basis wel.. Als ik de basis niet kende had ik ook niet aan jullie gevraagd waarom hij daar opeens mee kwam. hij haalde me helemaal van me apprepo. heeft iemand van jullie dan ervaring met verschillende netwerken maken op een mac dat windows draait?
Als je de basis kent, waarom twijfel je er dan over? ;-)

Het maakt allemaal geen zak uit. Netwerken bestaan uit stukken software die TCP/IP ondersteunen, meer niet. Of je nou OS X, Windows of Linux op je laptop draait, native of virtueel, het zal gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnh013
Mei schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:01:
[...]

Als je de basis kent, waarom twijfel je er dan over? ;-)

Het maakt allemaal geen zak uit. Netwerken bestaan uit stukken software die TCP/IP ondersteunen, meer niet. Of je nou OS X, Windows of Linux op je laptop draait, native of virtueel, het zal gewoon werken.
Ik twijfel er over omdat ik straks een macbook aan schaf van 2100 euro en het niet werkt of het draait kut. Heb er zelf nog nooit mee gewerkt dus ik weet niet wat me te wachten staat maar het lijkt me wel echt bruut.. Toch bedankt voor de overige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filipek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-03-2022
Hassoow93 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 18:26:
Ik heb een mini display > hdmi adapter gekocht voor mijn macbook 15" 2011 maar hij doet het niet. Ik heb alles geprobeerd maar de mijn macbook herkent mijn tv niet. Wat moet ik doen? Heeft iemand ervaring met dit?
Ik heb hetzelfde probleem! Mijn Samsung LCD tv herkent wel dat er iets is aangesloten maar ik heb geen signaal! Ik heb de hdmi adapter aangesloten op mijn minidisplayport daar vervolgens een hdmi kabel ingedaan en op de tv aangesloten maar de macbook herkent niet dat er een tweede display is aangesloten. De adapter zit er gewoon in, dus daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:44

Fab1Man

Live life to the fullest

martijnh013 schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:29:
[...]

Ik twijfel er over omdat ik straks een macbook aan schaf van 2100 euro en het niet werkt of het draait kut. Heb er zelf nog nooit mee gewerkt dus ik weet niet wat me te wachten staat maar het lijkt me wel echt bruut.. Toch bedankt voor de overige informatie
Zodra je Windows native gaat draaien op je MacBook Pro is het gewoon een veredelde computer. De hardware communiceert EXACT hetzelfde als een gemiddelde laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackMasterFlex
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 19:44
Filipek schreef op zondag 03 april 2011 @ 23:24:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem! Mijn Samsung LCD tv herkent wel dat er iets is aangesloten maar ik heb geen signaal! Ik heb de hdmi adapter aangesloten op mijn minidisplayport daar vervolgens een hdmi kabel ingedaan en op de tv aangesloten maar de macbook herkent niet dat er een tweede display is aangesloten. De adapter zit er gewoon in, dus daar kan het niet aan liggen.
Bij mij werkt het prima, sinds dit weekend ook een nieuwe kabel gekocht die audio ondersteunt.

Maar ik zie dat dit een bekend probleem is, dat sinds 10.6.6 een grotere impact heeft gekregen.
Link naar zelfde probleem

Heb je toevallig windows ook geïnstalleerd? of de mogelijkheid dit voor elkaar te krijgen?
Dan kan je hetzelfde doen als sommige andere in de link hierboven, die krijgen het namelijk in windows wel werkende met dezelfde hardware. Mocht dat de oplossing zijn, dat wordt het even wachten totdat OSX gepatched wordt.

Ik ben hier trouwens zeer tevreden over OSX en de ondersteuning van mini DP naar HDMI, heerlijk 1080p starcraft2 replays bekijken op mijn panasonic p50vt20 :P

kleine update: link ge-update naar juiste site

[ Voor 5% gewijzigd door SnackMasterFlex op 04-04-2011 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SnackMasterFlex...

Hey..Ik koppel hem ook aan een Pana..De P46G20..Heb laatst 127 hours bekeken in HD en vond het beeld redelijk/goed..Ik speelde hem af via VLC, naar aanleiding van tips op dit forum..Quicktime en andere programma's lukt mij niet en VLC speelt gewoon de VideoTS bestanden als film af...

Met welk programma bekijk jij films dan? Heb je nog tips wat beter werkt op de Panasonic? HD moet natuurlijk HD zijn met alle eisen, haha!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassoow93
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 21:51
het rare van dit is dat mijn 26" philips tv het wel doet maar als ik aan 32" lg of sony 40" het aansluit het niet doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:42
Ik weet dat het glossy/matte verhaal al vaak is besproken, maar toch nog even een ervaringsvraagje hieromtrent. Ik las laatst namelijk weer een reactie van iemand die zei dat je juist een glossy scherm moest pakken voor fotobewerking als je je foto's af laat drukken, aangezien die ook glossy zijn... Zit hier wat in, of is het matte scherm toch echt kleurechter ook in vergelijking met glossy foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:45
Martijn schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:18:
Ik weet dat het glossy/matte verhaal al vaak is besproken, maar toch nog even een ervaringsvraagje hieromtrent. Ik las laatst namelijk weer een reactie van iemand die zei dat je juist een glossy scherm moest pakken voor fotobewerking als je je foto's af laat drukken, aangezien die ook glossy zijn... Zit hier wat in, of is het matte scherm toch echt kleurechter ook in vergelijking met glossy foto's?
Ja wat ik merk is dat veel mensen een glossy scherm inderdaad wel kleurechter vinden. En ook al vinden ze dan het glossy scherm niet zo fijn qua reflectie, een matscherm is dan geen optie omdat het niet mooi is qua kleuren. Tja om eerlijk te zijn heb ik nog geen mat, 15" gezien ;)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Martijn schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:18:
Ik heb zelf een tijdje een antiglare scherm gehad en ik heb nu al weer een lange tijd een glossy display. Ik moet ook zeggen dat ik deze kleurechter vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Hmm, deze reacties gaan een beetje in tegen de algemene reacties die ik lees over mat vs glossy. Meestal lees je dat glossy inderdaad meer contrast heeft en diepere kleuren, echter werd dat niet bestempeld als kleurecht, integendeel... :S

Tering, blijft lastig al die keuzes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:45
Martijn schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:48:
Hmm, deze reacties gaan een beetje in tegen de algemene reacties die ik lees over mat vs glossy. Meestal lees je dat glossy inderdaad meer contrast heeft en diepere kleuren, echter werd dat niet bestempeld als kleurecht, integendeel... :S

Tering, blijft lastig al die keuzes :P
Ik werk zelf bij een APR en het gros daar (ook heel veel studenten voor designer opleidingen e.d.) heeft de boodschap van school meegekregen om glossy te kiezen, vraag me niet waar ze studeren ofzo. Maar dit is wat ik het meeste hoor. De mensen die mat kiezen doen dat vaak tegen de reflectie, niet voor de kleuren.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als hobby fotograaf heb ik de beschikking over bijde versie's
mijn voor keur is toch echt het glossy scherm.
gewoon weg omdat de kleuren meer leven en het contrast veel beter is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:52:
als hobby fotograaf heb ik de beschikking over bijde versie's
mijn voor keur is toch echt het glossy scherm.
gewoon weg omdat de kleuren meer leven en het contrast veel beter is .
Dank voor je reactie namens een mede hobby fotograaf ;).

Ik begrijp dat de kleuren meer leven enzo, maar is het verschil tussen scherm en print dan niet groot wat betreft kleuren en contrast? Daar ben ik namelijk vooral bang voor. Ik hoor vaak dat het glans scherm een vals contrast geeft... Buiten werken doe ik nauwelijks, dus de reflectie zal niet heel snel een probleem zijn denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar heb ik eerlijk gezegt geen last van,maar ik wil je wel een tip mee geven ondanks dat het een goed scherm is. calibeer je spul dus je monitor /aptop en printer zo sluit je kleur verschil uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:03:
daar heb ik eerlijk gezegt geen last van,maar ik wil je wel een tip mee geven ondanks dat het een goed scherm is. calibeer je spul dus je monitor /aptop en printer zo sluit je kleur verschil uit :)
Thanks, blijft lastig, hier weer een review waarin glossy echt als complete nogo gezien wordt :P

http://www.robgalbraith.c...age.asp?cid=7-10041-10146

Blijkt maar weer hoe persoonlijk het is... Lastig lastig ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filipek
SnackMasterFlex schreef op maandag 04 april 2011 @ 01:24:
[...]

Bij mij werkt het prima, sinds dit weekend ook een nieuwe kabel gekocht die audio ondersteunt.

Maar ik zie dat dit een bekend probleem is, dat sinds 10.6.6 een grotere impact heeft gekregen.
Link naar zelfde probleem

Heb je toevallig windows ook geïnstalleerd? of de mogelijkheid dit voor elkaar te krijgen?
Dan kan je hetzelfde doen als sommige andere in de link hierboven, die krijgen het namelijk in windows wel werkende met dezelfde hardware. Mocht dat de oplossing zijn, dat wordt het even wachten totdat OSX gepatched wordt.

Ik ben hier trouwens zeer tevreden over OSX en de ondersteuning van mini DP naar HDMI, heerlijk 1080p starcraft2 replays bekijken op mijn panasonic p50vt20 :P

kleine update: link ge-update naar juiste site
Bedankt voor de link, ik draai geen windows en kan ook niet veel met de antwoorden die daar gegeven worden. In het system preference scherm bij displays herkent hij simpelweg niet dat er een tweede display is aangesloten. Ik heb de adapter ergens via ebay gekocht op aanraden van mensen in een ander topic die zeiden dat het bij hun wel werkt. Ik heb de nieuwste software verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackMasterFlex
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 08:22:
@SnackMasterFlex...

Hey..Ik koppel hem ook aan een Pana..De P46G20..Heb laatst 127 hours bekeken in HD en vond het beeld redelijk/goed..Ik speelde hem af via VLC, naar aanleiding van tips op dit forum..Quicktime en andere programma's lukt mij niet en VLC speelt gewoon de VideoTS bestanden als film af...

Met welk programma bekijk jij films dan? Heb je nog tips wat beter werkt op de Panasonic? HD moet natuurlijk HD zijn met alle eisen, haha!!
Gebruik voor het afspelen van films en series alleen maar VLC, doet dat goed dus zie verder geen reden om een andere speler te gaan gebruiken.

Een tip qua panasonics:
Mocht je net als ik 1080p youtube materiaal willen bekijken, zet dan de video instelling van je tv op "spel". Als je een instelling als "Film/THX" gebruikt dan krijg je pixelmapping issues (het beeld is niet scherp). Geen issue voor echt film materiaal, wel vervelend als er statische informatie in beeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:57:
[...]

Ik begrijp dat de kleuren meer leven enzo, maar is het verschil tussen scherm en print dan niet groot wat betreft kleuren en contrast? Daar ben ik namelijk vooral bang voor. Ik hoor vaak dat het glans scherm een vals contrast geeft... Buiten werken doe ik nauwelijks, dus de reflectie zal niet heel snel een probleem zijn denk ik...
Tot je een lamp aandoet welke keihard in je scherm reflecteert natuurlijk.
Zolang je kalibreert is het verschil tussen scherm en print nooit groot maar de reflectie treed ook op als je binnen zit en de lamp net verkeerd staat bijvoorbeeld.
Dan is je kleur nog wel goed maar echt lekker werken is het niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackMasterFlex
Filipek schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:48:
[...]
Bedankt voor de link, ik draai geen windows en kan ook niet veel met de antwoorden die daar gegeven worden. In het system preference scherm bij displays herkent hij simpelweg niet dat er een tweede display is aangesloten. Ik heb de adapter ergens via ebay gekocht op aanraden van mensen in een ander topic die zeiden dat het bij hun wel werkt. Ik heb de nieuwste software verder.
Kan je niet langs een Apple reseller gaan om te zien of zij wel iets uit jouw mini display port kunnen krijgen?

Zo kan je eventueel bepalen of het een adapter/macbook/software/tv issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:26:
[...]

Tot je een lamp aandoet welke keihard in je scherm reflecteert natuurlijk.
Zolang je kalibreert is het verschil tussen scherm en print nooit groot maar de reflectie treed ook op als je binnen zit en de lamp net verkeerd staat bijvoorbeeld.
Dan is je kleur nog wel goed maar echt lekker werken is het niet natuurlijk.
Ik denk dat ik voor een compromis ga, de MBP met een mat scherm, en later, als de centen er weer zijn wellicht een ACD erbij, welke Glossy is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Leuk als de kleuren meer leven, maar als ze minder echt zijn dan bij een mat scherm, heb je er alsnog niets aan als je grafisch ontwerp doet. Probeer wat reviews te zoeken die beide schermen met elkaar vergelijken, nadat ze eerst goed gekalibreerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Imho zijn laptop schermen toch voor "on the go"... Heb zelf een 2010 2.4 i5 Glossy en daarnaast een 23" ISP (Dell U2311H) voor op het bureau... :).

Voor die 75 euro meer dan alleen een matte MBP is dat een betere oplossing in mijn ogen, betere kleur echtheid en daarnaast ook een veel groter werk oppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Pat-Juh schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:50:
Imho zijn laptop schermen toch voor "on the go"... Heb zelf een 2010 2.4 i5 Glossy en daarnaast een 23" ISP (Dell U2311H) voor op het bureau... :).

Voor die 75 euro meer dan alleen een matte MBP is dat een betere oplossing in mijn ogen, betere kleur echtheid en daarnaast ook een veel groter werk oppervlak.
Jouw laatste zin begrijp ik niet helemaal eerlijk gezegd. Hoe bedoel je 75 euro meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:34
Het is 150 euro meer. 100 voor een high res scherm, 150 voor high res+matte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiscel
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09-2022
Ik sta op het punt om te switchen van jarenlang Windows laptops naar een Macbookpro. Ik heb de de 17" op het oog. Maar voordat ik ruim € 3k over de balk smijt nog even een paar vraagjes:

- ik heb erg veel belangrijke emails in Office Outlook die ik wil bewaren. Ik kopieerde dan altijd het .pst bestand naar een nieuwe laptop zodat ik al die mails meteen weer terug had. Werkt dit ook onder MS Office voor de Mac?

- Games: belangrijk punt voor mij. Ik wil de Macbookpro ook gebruiken om te gamen. Ik lees erg weinig over de prestaties van de grafische kaart (iedereen heeft het maar over de accu haha). Werken de meest recente spellen vloeiend. En spelen jullie die dan in Windows 7 (32 of 64 bit), Vista of XP? Misschien handig erbij te zeggen dat ik 8 GB geheugen neem in de Macbook en dacht dat Vista en XP die niet volledig benutten.

- Ik wil een extra HDD plaatsen in de dvd-bay. Kan ik vervolgens elke willekeurige dvd-brander aansluiten op de usb poort, of moet dat een externe brander van Apple zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 20:07
Ik heb vandaag mijn MBP 13" teruggebracht. Ik kon totaal niet uit de voeten met het NL keyboard dat hier standaard geleverd wordt, en het glossy scherm. In mijn woonkamer kon ik met de gordijnen dicht gewoon niet goed werken op de laptop.

OS X was natuurlijk ook wel wennen, maar dat heeft voor mij niet de doorslag gegeven. Om om deze argumenten heen te komen, zou ik al naar de 15" moeten gaan die mij net een maat te groot is, en moeilijk moeten doen om een US International keyboard te krijgen. Ik vind het wel jammer, want de MBP 13 is dit keer zowaar een van de betere deals op hardware gebied, en ik had wel zin om OS X te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
US keyboard hoef je niet moeilijk voor te doen hoor, gewoon aanvinken bij je bestelling (heb het zelf ook gedaan; onwerkbaar zo'n NL tobo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Smultie schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:49:
US keyboard hoef je niet moeilijk voor te doen hoor, gewoon aanvinken bij je bestelling (heb het zelf ook gedaan; onwerkbaar zo'n NL tobo).
Hoezo? Bij Apple zit er nauwelijks verschil tussen een Nederlands toetsenbord en een US International. Het Euroteken zit er bij de Nederlandse op, en misschien dat de entertoets anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Mei schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:51:
[...]

Hoezo? Bij Apple zit er nauwelijks verschil tussen een Nederlands toetsenbord en een US International. Het Euroteken zit er bij de Nederlandse op, en misschien dat de entertoets anders is.
Yep, en die enter-toets maakt het voor mij onwerkbaar. Tevens is de Shift-toets anders.
En nog wat kleinere aanpassingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Smultie op 04-04-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
VMware Fusion draaien vind mijn MBP 15" mid 2010 toch niet zo leuk als ik gehoopt had... Heb het geheugen van de bak al naar 512mb en 1 processor gezet, maar de rest van de programma's werken gewoon echt niet mee (reactietijd soms ±5-10 seconden). Ook Parallels en VirtualBox geprobeerd, maar het lijkt gewoon niet lekker te kunnen lopen.

Iemand anders hier ervaringen mee of een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

NickH schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:04:
VMware Fusion draaien vind mijn MBP 15" mid 2010 toch niet zo leuk als ik gehoopt had... Heb het geheugen van de bak al naar 512mb en 1 processor gezet, maar de rest van de programma's werken gewoon echt niet mee (reactietijd soms ±5-10 seconden). Ook Parallels en VirtualBox geprobeerd, maar het lijkt gewoon niet lekker te kunnen lopen.

Iemand anders hier ervaringen mee of een oplossing voor?
Ja, geheugen toevoegen!
Ik had eerst een MacBook met 4 GB en draaide Windows onder VMware. Dat lukte wel, maar dan moest ik alle andere applicaties afsluiten. Toen ik tijdelijk 6 GB had, ging het wel weer soepel.
Nu heb ik een MBP 15" i7 met 8 GB en m'n Windows 7 VM draait met 4 GB en 4 virtuele processorcores toegewezen bijna continu op de achtergrond, zonder dat ik er iets van merk.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackMasterFlex
wiscel schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:44:
Ik sta op het punt om te switchen van jarenlang Windows laptops naar een Macbookpro. Ik heb de de 17" op het oog. Maar voordat ik ruim € 3k over de balk smijt nog even een paar vraagjes:

- ik heb erg veel belangrijke emails in Office Outlook die ik wil bewaren. Ik kopieerde dan altijd het .pst bestand naar een nieuwe laptop zodat ik al die mails meteen weer terug had. Werkt dit ook onder MS Office voor de Mac?
Durf ik niet te zeggen, maar lijkt mij typisch iets wat je kunt googlen.
- Games: belangrijk punt voor mij. Ik wil de Macbookpro ook gebruiken om te gamen. Ik lees erg weinig over de prestaties van de grafische kaart (iedereen heeft het maar over de accu haha). Werken de meest recente spellen vloeiend. En spelen jullie die dan in Windows 7 (32 of 64 bit), Vista of XP? Misschien handig erbij te zeggen dat ik 8 GB geheugen neem in de Macbook en dacht dat Vista en XP die niet volledig benutten.
Speel er zelf voornamelijk starcraft2 op (15" high-end 8GB) en dat draait perfect op high. Kan mij voorstellen dat de nieuwste shooters toch wel op medium gezet moeten worden. Vista en XP 64bit kunnen de volledige 8GB adresseren, 32bit besturingssystemen niet. Die komen maar tot ~3.2xGB vanwege het 32bit gedeelte (en wat overhead daarin).
- Ik wil een extra HDD plaatsen in de dvd-bay. Kan ik vervolgens elke willekeurige dvd-brander aansluiten op de usb poort, of moet dat een externe brander van Apple zijn?
USB dvd-brander geven meestal op de verpakking aan onder welke besturingssystemen zij werken. Lees dus de verpakking in de winkel, of de informatie op een hardware site. (zou geen probleem moeten zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Canaria schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:08:
[...]

Ja, geheugen toevoegen!
Ik had eerst een MacBook met 4 GB en draaide Windows onder VMware. Dat lukte wel, maar dan moest ik alle andere applicaties afsluiten. Toen ik tijdelijk 6 GB had, ging het wel weer soepel.
Nu heb ik een MBP 15" i7 met 8 GB en m'n Windows 7 VM draait met 4 GB en 4 virtuele processorcores toegewezen bijna continu op de achtergrond, zonder dat ik er iets van merk.
Hm, dan toch maar sneller dan gepland de upgrade naar 8gb maken :P, dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Dit was voor mij ook een belangrijk punt. Ik heb dan wel niet de nieuwste SB processor, maar games onder Windows 7 64x draaien echt perfect voor mij (13" 2010 MB) en ik kan me voorstellen dat het met de 17" alleen maar beter is. OS X kan ik afraden voor games. Ik heb het een tijdje geprobeerd, maar toch maar een partitie met W7 ingericht en niet meer teruggekeken. Behalve dat er erg weinig beschikbaar is voor OS X, merk ik dat games signifcant beter draaien onder W7 (minder haperingen, hogere fps). Benchmarks voor SB processoren en vergelijkbare GK's moeten toch niet zo moeilijk te vinden zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door tarlitz op 04-04-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Martijn schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:57:
[...]

Als je toch niet buiten werkt gewoon glossy nemen. Mooier en ik heb echt 0 last van reflectie hoor (ik bedoel dan met lampen in huis etc). Valt allemaal reeuuuuuuuze mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 02-01-2022
Ik heb zoals ik ook al eens eerder heb gezegd, weinig last van de reflecties(mbp 2010 glossy 13")
Zoals ik nu zit heb ik inderdaad de keukenlamp in mijn beeldscherm weerschijnen, maar om er echt last van te hebben moet ik me daarop concentreren. En anders *klik*>lamp uit :-D Ik kan ook gewoon buiten werken, je moet soms inderdaad even een beetje verzitten, maar dat heb je altijd. Persoonlijk vind ik glossy behoorlijk mooi, mat is dit ook. Maar om te zeggen "Jeetje glossy is echt bagger want ik zie niks!?" Nee sorry dan ben je toch wel echt aan het klagen....

Edit: over het spelen van spellen:
Heb zelf inderdaad bootcamp met win7 64 partitie en dat werkt perfect :) GTr evolution is dan inderdaad geen heel nieuw spel maar zelf dat speelt met alles op high ge-weldig! Drago age 1 ook met alles op high weinig problemen. Volgensde site "can you run it" zou shift 2 ook weinig problemen moeten geven.
Moet nog even wachten voordat ik dat kan uitproberen. Sims middeleeuwen heb ik ook via mac native met alles op high draaien en bevindingen daar zijn ook positief, soms een hapering maar dat ligt aan sims zelf. Want dat heb ik ook op m'n high end win game pc, en ik hoor daar meer mensen over.

Na bijna een jaar in gebruik(vorig jaar mei) kan ik zeggen dat het een geweldige laptop is en al heel veel plezier aan beleefd. Al zijn het soms kleine dingen _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door Daniel_Elessar op 04-04-2011 21:58 ]

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filipek
SnackMasterFlex schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:29:
[...]

Kan je niet langs een Apple reseller gaan om te zien of zij wel iets uit jouw mini display port kunnen krijgen?

Zo kan je eventueel bepalen of het een adapter/macbook/software/tv issue is.
Hmm, op zich wel een goed idee, dus met mijn adapter en mijn HDMI kabel en mijn laptop bij hun langs gaan en dan daar op een extern beeldscherm afsluiten (mits ze dat toelaten)? Als het dan werkt dan zou het aan mijn tv liggen, maar die is niet eens 1 jaar oud dus dat lijkt me sterk (heb ook verschillende HDMI uitgangen in mn tv geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackMasterFlex
Filipek schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:15:
[...]

Hmm, op zich wel een goed idee, dus met mijn adapter en mijn HDMI kabel en mijn laptop bij hun langs gaan en dan daar op een extern beeldscherm afsluiten (mits ze dat toelaten)? Als het dan werkt dan zou het aan mijn tv liggen, maar die is niet eens 1 jaar oud dus dat lijkt me sterk (heb ook verschillende HDMI uitgangen in mn tv geprobeerd)
Het kan ook maar zo aan een instelling op de tv liggen. Bijvoorbeeld dat hij in film-modus staat wat dan weer overscan aan/uit schakelt -> waardoor de resolutie van de macbook niet overeenkomt met wat de tv verwacht en zodoende niets laat zien.

Goed, ik bedenk hier maar iets. Maar kijkende naar je laatste reactie is er niets mis met je troubleshoot ideeën.
Nu nog een winkel die je hier bij wil en kan helpen, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filipek
SnackMasterFlex schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:27:
[...]

Het kan ook maar zo aan een instelling op de tv liggen. Bijvoorbeeld dat hij in film-modus staat wat dan weer overscan aan/uit schakelt -> waardoor de resolutie van de macbook niet overeenkomt met wat de tv verwacht en zodoende niets laat zien.

Goed, ik bedenk hier maar iets. Maar kijkende naar je laatste reactie is er niets mis met je troubleshoot ideeën.
Nu nog een winkel die je hier bij wil en kan helpen, succes!
Dank je! Ik ga dan wel eerst even met de tv instellingen kloten, en als dat niet lukt ga ik wel naar een winkel, bedankt voor de hulp, ik zal wel posten hier als ik een oplossing vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• precies
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-08 08:06

je kan ook online zoeken naar een superdrive enclosure, waar je de superdrive uit je macbook in doet, die vervolgens via usb wordt aangesloten. Scheelt je weer wat geld, en je kunt je superdrive nog gewoon gebruiken ;)

Bijvoorbeeld zoiets: http://www.powerbookmedic...body-Macbook-p-17424.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Smultie schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:52:
[...]

Yep, en die enter-toets maakt het voor mij onwerkbaar. Tevens is de Shift-toets anders.
Dat was het voor mij ook. Elke regel die ik typte eindigde op \ geloof ik. En de helft van de hoofdletters had een ~ ervoor of iets dergelijks. Dat je via de Apple store inderdaad een US tobo kon krijgen had ik wel gezien, maar ook gelezen op een ander forum dat dit inderdaad alleen betekende dat een euro teken er niet op stond, en geen andere layout. Nou had ik dat dus verkeerd begrepen, maar dat neemt nog niet mijn andere bezwaar van het glossy scherm weg. Erg jammer, want de MBP met US Int tobo en mat scherm zou ideaal geweest zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn ergernissen die je had kunnen voorkomen door eventueel wat meer research te doen.. Of je leeft met een compromis. Overigens raak je volgens mij wel rap gewoon aan een ander toetsenbord layout, niet?

Ikzelf wou een qwerty hebben maar aangezien ik in BE woon ben ik er niet aangeraakt. Ik wou namelijk ook een mat scherm en die hadden ze enkel op stock met een azerty, en anders ging ik 3 weken moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:08:
Dat zijn ergernissen die je had kunnen voorkomen door eventueel wat meer research te doen.. Of je leeft met een compromis. Overigens raak je volgens mij wel rap gewoon aan een ander toetsenbord layout, niet?

Ikzelf wou een qwerty hebben maar aangezien ik in BE woon ben ik er niet aangeraakt. Ik wou namelijk ook een mat scherm en die hadden ze enkel op stock met een azerty, en anders ging ik 3 weken moeten wachten.
Ik was ook binnen een paar dagen gewend aan de nieuwe layout, in het begin nog een paar keer een \ aan het einde van een zin ipv een enter maar dat gebeurt me nu ook niet meer.

Maar heb jij nu gekozen voor azerty i.p.v qwerty? dat kijkt me namelijk wel een flinke omschakeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:08:

Het toetsenbord was uiteindelijk vast ook wel ok gekomen. Mat scherm is niet beschikbaar in de 13" versie.

Het klopt dat ik met extra research het tobo wel anders had kunnen doen. Nu stond ik zaterdag in de winkel en was ik heel erg aan het twijfelen over zowel het tobo en het scherm. Aangezien zij een 8 dagen niet goed geld terug garantie hebben, ben ik toch tot aanschaf overgegaan. Achteraf ben ik daar erg blij mee, want als ik de MBP bij Apple had besteld, dan had ik een hoop meer moeite gehad om de MBP terug te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:18:
[...]

Ik was ook binnen een paar dagen gewend aan de nieuwe layout, in het begin nog een paar keer een \ aan het einde van een zin ipv een enter maar dat gebeurt me nu ook niet meer.

Maar heb jij nu gekozen voor azerty i.p.v qwerty? dat kijkt me namelijk wel een flinke omschakeling.
Mijn MBP heeft een US toetsenbord en daarbij heb ik een NL Bluetooth toetsenbord. Op werk een HP laptop met een Logitech toetsenbord en ik zit nooit ergens naast. Dus ja het went. Maar ik wissel ook vaak van muis (en OS) en die hebben ook allemaal verschillende sneltoetsen dus dan word je vanzelf flexibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:18:
[...]
Ik heb altijd een azerty toetsenbord gehad bij m'n windowsbak, maar daar gebruikte ik soms wel eens qwerty. Bij aanschaf van een nieuwe laptop wou ik qwerty omdat dit toch wel meer universeel is, en ik het toch al gewoon ben.. Denk zelfs dat m'n vmware install van windows nu qwerty is.

Maar om daar 3 weken extra langer op te wachten, dan kan ik wel leven met dit compromis. Overigens zal m'n volgende mbp sowieso qwerty worden denk ik, ben namelijk op zoek naar werk in het buitenland en dan wil ik toch het meer universeel tobo.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Smultie schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:52:
[...]Yep, en die enter-toets maakt het voor mij onwerkbaar. Tevens is de Shift-toets anders.
Inderdaad, ik heb precies hetzelfde probleem met de enter toets. Hij is echt vreselijk klein, het bovenste stuk is maar even groot als een gewone letter toets en het randje eronder is veel kleiner.

Ik heb wel nog steeds het NL keyboard op mijn Mac Mini vanwege historische redenen (vroeger kon je geen US keyboard bestellen in Europa) en ik zit er nog regelmatig naast, het voelt erg krampachtig. Ik koop geen nieuwe Mac meer zonder US toetsenbord. Komt denk ik ook doordat ik op het werk weer een toetsenbord heb met een horizontale (US-type) enter toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
Ik heb de mijne ook besteld met US keyboard. Jammer dan dat ik er 3 weken langer op moet wachten - de nederlandse layout vind ik echt een ramp vanwege de enter toets. Al mijn toetsenborden (met uitzondering van mijn synthesizers :P) zijn US, zowel prive als op het werk. Dit weekend ging ik even werken op een laptop van mijn broer met NL keyboard layout, drama. Steeds de / toets ipv enter.

Goed, tot zover de OT.. :P Wat betreft het glossy/mat verhaal: volgens mij moet je gewoon kijken of je op potentieel vervelende plaatsen zit. Dus: zijn er veel lichtbronnen, werk je met je rug naar een raam, moet je optreden met een podium vol lampen en strobo's, zit je veel buiten: -> ga voor mat (heb ik ook gedaan). In de andere gevallen: glossy, hoewel dat ook persoonlijk is. Maar de kleuren van de glossy worden vaker bejubeld dan die van het matte beeldscherm.

my 0,02$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
jick schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:25:
Ik heb de mijne ook besteld met US keyboard. Jammer dan dat ik er 3 weken langer op moet wachten - de nederlandse layout vind ik echt een ramp vanwege de enter toets. Al mijn toetsenborden (met uitzondering van mijn synthesizers :P) zijn US, zowel prive als op het werk. Dit weekend ging ik even werken op een laptop van mijn broer met NL keyboard layout, drama. Steeds de / toets ipv enter.

Goed, tot zover de OT.. :P Wat betreft het glossy/mat verhaal: volgens mij moet je gewoon kijken of je op potentieel vervelende plaatsen zit. Dus: zijn er veel lichtbronnen, werk je met je rug naar een raam, moet je optreden met een podium vol lampen en strobo's, zit je veel buiten: -> ga voor mat (heb ik ook gedaan). In de andere gevallen: glossy, hoewel dat ook persoonlijk is. Maar de kleuren van de glossy worden vaker bejubeld dan die van het matte beeldscherm.

my 0,02$
Waar heb je hem besteld dan? Ik op de apple store, en daar zegt ie verzendklaar in 3 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Standaard configuraties zijn altijd eerder dan zelf geconfigureerde, en 3 dagen is verzendklaar, niet de daadwerkelijke aflevering.

Hoort eigenlijk meer thuis in het Levertijden topic.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45
Zelfs BTO's zijn er over het algemeen in een paar dagen hoor, als ze besteld zijn via de Apple site.

Dingen die je bestelling onnodig verlengen zijn: randapparatuur bijbestellen, via reseller bestellen.

[ Voor 34% gewijzigd door Bosmonster op 05-04-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Laatst online: 20:39

iichel

Gazoooo

Nou, InsomniaX werkte niet meer op m'n Pro 13" van dit jaar.
Cafeine deed het ook niet, maar de oplossing is SleepLess :D

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

iichel schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:43:
Nou, InsomniaX werkte niet meer op m'n Pro 13" van dit jaar.
Cafeine deed het ook niet, maar de oplossing is SleepLess :D
Of SmartSleep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Laatst online: 20:39

iichel

Gazoooo

SleepLess houdt 'm wakker als je je scherm dichtklapt, SmartSleep kun je geloof ik instellen hybernate en sleep aan/uit?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

iichel schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:47:
[...]

SleepLess houdt 'm wakker als je je scherm dichtklapt, SmartSleep kun je geloof ik instellen hybernate en sleep aan/uit?
[quote]
Features:
• [...]
• Insomnia feature in Menu Item New to keep your Mac awake.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
Martijn schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:28:
[...]

Waar heb je hem besteld dan? Ik op de apple store, en daar zegt ie verzendklaar in 3 dagen...
bij een premium reseller. Het is een custom geval, met 7200 rpm hdd, high res matte scherm. Maar ik verwacht binnenkort nieuws van de winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassoow93
Het is al een maand dat ik in bezit ben van een macbook pro 15" 2011.
Gisteren kwam ik achter dat de klep van macbook pro scheef is.
Als ik het sluit kan je zien dat die ong. 1/2mm uitsteekt aan de linkerkant.
Wat moet ik doen? Hebben sommige mensen hierzo ook dit probleem?

Ik heb lang gespaard voor dit mooi ding, maar dat scheef klepje geeft me een gevoel van miskoop.
Voordat ik naar de macstore ga wil ik kijken of er nog iemand hier op tweakers ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:51
Hassoow93 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:01:
*knip*
Voordat ik naar de macstore ga wil ik kijken of er nog iemand hier op tweakers ervaring mee heeft.
Het staat me bij dat ik een dergelijk verhaal in het afgelopen jaar (oid) al eens heb zien langskomen, dus je zou eens goed kunnen zoeken in dit topic en (met name) de voorlopers ervan. (het zou wel eens in een van de vorige delen kunnen zijn geweest.)

Overigens heb je voor alle problemen met zo'n apparaat zowieso apple care in het eerste jaar en 90 dagen telefonische support.

[ Voor 24% gewijzigd door Jesse op 05-04-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassoow93
ik heb wel wat info gevonden en ik denk gewoon dat ik naar het macstore ga of bellen want ik heb telefonisch besteld en zo effe het probleem ga uitleggen.
Want ik vind dit eigenijk niet kunnen. Ik ben ook niet de enige want op google zag ik meerdere mensen met dit probleem.

Als mijn eerste apple macbook pro vind ik het behoorlijk KU*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamm
  • Laatst online: 10-09 14:23
Even een vraagje tussendoor, vond het geen eigen topic waard dus hoop dat ik hier goed zit.

Heb onlangs een 15" 2011 Macbook Pro gekocht, die overigens goed bevalt. Nu wil ik deze aansluiten op m'n tv en monitor. Heeft iemand ervaring met dit verloopstukje van mini displayport naar HDMI? Een goede keuze?

[ Voor 17% gewijzigd door thamm op 06-04-2011 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

thamm schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:15:
Even een vraagje tussendoor, vond het geen eigen topic waard dus hoop dat ik hier goed zit.

Heb onlangs een 15" 2011 Macbook Pro gekocht, die overigens goed bevalt. Nu wil ik deze aansluiten op m'n tv en monitor. Heeft iemand ervaring met dit verloopstukje van mini displayport naar HDMI? Een goede keuze?
Ik heb hier exact dezelfde liggen van DealeXtreme. Werkt perfect! Gebruik hem vaak om met TVU-player Eredivisie wedstrijden te streamen en dan aangesloten op me Plasma-tv :)

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• precies
  • Laatst online: 22-08 08:06
rodian50 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:07:
[...]

Ik heb hier exact dezelfde liggen van DealeXtreme. Werkt perfect! Gebruik hem vaak om met TVU-player Eredivisie wedstrijden te streamen en dan aangesloten op me Plasma-tv :)
Audio werkt ook gewoon prima?

Op deze site staat er ook één, nog goedkoper alleen heeft iemand deze al gekocht en getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik zou zeggen neem een kijkje in V&A, heb er daar al enkele overgenomen van bekende tweakers en doen het prima, beeld en geluid.

http://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=displayport+hdmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
Sinds een week heb ik de Macbook Pro 13" 2011 en mijn batterij staat nu op 90% bij health. Is dit normaal of moet ik terug met mijn laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Heb je de laptop weleens helemaal leeg laten lopen zodat hij uitvalt en daarna volledig opgeladen? Bij mij heeft dit gehoplen en ging volgens Coconut van 89 weer terug naar 99 % bij een maand intensief gebruik.

[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 06-04-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamm
  • Laatst online: 10-09 14:23
rodian50 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:07:
[...]

Thanks! Goed om te horen :) de reviews op dealextreme zijn ook positief.
Destianto schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:37:
Ik zou zeggen neem een kijkje in V&A, heb er daar al enkele overgenomen van bekende tweakers en doen het prima, beeld en geluid.

http://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=displayport+hdmi
Daar staat geen geschikte tussen helaas. Ik ga 'm zo maar gewoon bij DX bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Vraag is, hoe sluit je die adapter nu aan op je tv? Volgens mij heb je nog een male-to-male HDMI kabel nodig, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ja natuurlijk heb je een HDMI kabel nodig, het is enkel een adapter dus het ene uiteinde in de tv, en het andere uiteinde in de adapter > USB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Natuurlijk? Ik was er vanuit gegaan/had gehoopt dat ik dit ding direct in mn MBP en TV kon pluggen en klaar was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
NickH schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:39:
Natuurlijk? Ik was er vanuit gegaan/had gehoopt dat ik dit ding direct in mn MBP en TV kon pluggen en klaar was :P
Ja, dat is altijd zo met adapters hè :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

NickH schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:39:
Dan moet je een Mini-DP -> HDMI cable hebben :). Kosten iets meer maar heb je geen gedoe met nog een losse kabel naast je adapter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Deze dus

http://www.allekabels.nl/...Port-naar-HDMI-Kabel.html

Oeps..even verder googelen ;)

[ Voor 71% gewijzigd door Greatsword op 06-04-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Das geen mini displayport, maar normale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad een normale displayport je moet een mini displayport hebben.

Ik gebruik zelf deze

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Zojuist de mijne binnengekregen. Wat me opvalt is dat de spatiebalk een lichte tik geeft, in tegenstelling tot een doffer geluid bij de andere toetsen. Ik ben niet direct bezorgd, maar het valt me wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 23:27
Nee, niet die. Je moet Mini- displayport hebben, geen displayport :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

bestaat deze kabel uberhaubt, ik heb nu aardig wat gezocht maar niet kunnen vinden. Pat-Juh ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siqo
  • Laatst online: 29-05 12:17
ja, heb bij atstore vorige week een besteld. Dit is hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Destianto schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:04:
bestaat deze kabel uberhaubt, ik heb nu aardig wat gezocht maar niet kunnen vinden. Pat-Juh ?
HIER

Google eerst eens zelf goed aub voordat je begint te zeuren... Daarnaast staan alle problemen/vragen omtrent dit gebeuren ook in het "Mini-Displayport aansluiten op TV" topic en een zelfde oplossing als ik gaf hier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Pat-Juh schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:08:

Google eerst eens zelf goed aub voordat je begint te zeurenhier....
Nou nou, iets vriendelijker mag ook wel, ik heb wel degelijk eerst gegoogled voordat ik de vraag stelde, de zoekopdracht mini displayport hdmi kabel / cable leverde weinig soeps op en de voorgestelde webshops hadden het artikel niet vandaar dat ik twijfelde.

Eind goed, al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Nu vraag ik me toch of waarom er aan zo'n adapter een heel blok zit terwijl de mannetje-mannetje variant alleen een kabel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickH schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:54:
Nu vraag ik me toch of waarom er aan zo'n adapter een heel blok zit terwijl de mannetje-mannetje variant alleen een kabel is?
bij de ene adapter is dat meer dan de andere, ik heb er zelf een waar het blokje niet veel groter is dan een hdmi vrouwtje. het zal te maken hebben met de verbindingen van de draadjes die men moet maken van snoer naar adapter. (lijkt mij het meest logisch iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Marketing, zo lijkt het namelijk dat je een echte adapter koopt terwijl het gewoon een verloopblokje is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Ik ben nu op m'n nieuwe MBP aan het werk, en de laatste vijf minuten dimt hij vanzelf ineens het scherm, terwijl ik de brightness handmatig op een bepaald niveau gezet heb. Ik werk er gewoon op, dus het kan niet vanwege inactiviteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:24
Dat zal je lichtsensor zijn. Wanneer de omgeving donkerder/lichter wordt, zal je lichtsensor dat detecteren waarna je beeldscherm dimt/brighter wordt en je backlight van je keyboard zal aan/uit gaan. :)

Ik moet zeggen dat ie niet altijd even lekker werkt, pal achter mijn bureau heb ik mijn raam en ik denk dat het hierdoor komt. Wanneer ik ga verzitten, zal ie dus mijn beeldscherm/keyboard veranderen.

[ Voor 33% gewijzigd door RnB op 06-04-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwegberts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-12-2024
RnB schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:02:
Dat zal je lichtsensor zijn. Wanneer de omgeving donkerder/lichter wordt, zal je lichtsensor dat detecteren waarna je beeldscherm dimt/brighter wordt en je backlight van je keyboard zal aan/uit gaan. :)

Ik moet zeggen dat ie niet altijd even lekker werkt, pal achter mijn bureau heb ik mijn raam en ik denk dat het hierdoor komt. Wanneer ik ga verzitten, zal ie dus mijn beeldscherm/keyboard veranderen.
Heb je last van reflectie van je raam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45
Mei schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:59:
Ik ben nu op m'n nieuwe MBP aan het werk, en de laatste vijf minuten dimt hij vanzelf ineens het scherm, terwijl ik de brightness handmatig op een bepaald niveau gezet heb. Ik werk er gewoon op, dus het kan niet vanwege inactiviteit zijn.
Zie je magsafe goed? Ik heb wel eens dat ie niet helemaal recht zit en daardoor wegvalt (en mn scherm automatisch dimt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Bosmonster schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:24:
[...]

Zie je magsafe goed? Ik heb wel eens dat ie niet helemaal recht zit en daardoor wegvalt (en mn scherm automatisch dimt).
Werk op batterij. Heb een raam recht achter me zitten, dus de lichtsensor zal daar wel last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mei schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:59:
Je mag hem nog handmatig instellen, je moet wel de sensor uitzetten. Als je dat niet doet blijft hij het zelf bepalen met jouw instelling als "standaard"
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor losse vragen, voor losse vragen mag je een los topic aanmaken.