Misschien kun je even de review bekijken die net op de frontpage staat?
Zelf kan ik je wel een oordeel geven, ik gebruik namelijk beide..
Thuis staat een 13" glossy die ik af en toe gebruik 's avonds, als het redelijk donker is. Dus het zonlicht heeft niet echt veel effect hierop dan. Dan werkt het wel redelijk goed imo, je ziet uiteraard wel nog een kleine reflectie en aan de zwarte rand zie je het hard.
Nu, sinds een paar dagen is mijn andere MBP binnen voor herstelling en deze had een Antiglare scherm. Deze gebruikte ik om buiten te zitten en wat te werken enzo en dat ging perfect, uiteraard niet hetzelfde effect als dat je binnen zit maar alles blijft goed zichtbaar en je hebt geen last van die reflectie.
Doordat die binnen is bij de APR gebruik ik dus dat Glossy scherm, en ik kan al niet wachten om m'n andere MBP terug te krijgen, ik kom er namelijk gek van. Nu is er lichtinval in m'n kamer waar ik hem gebruik en met momenten zie ik amper iets op mijn scherm.. Ik zat eergisteren wat in de zetel ermee en ik kon bijna enkel mezelf en de planten/interieur achter me zien. Als je wat prutst met het scherm (kantelen/brightness) wordt het wel wat beter maar het is niet prettig werken.
Mijn advies is dus dat je beter een anti-glare koopt, het is zo'n 200 euro duurder maar ik vind het z'n geld waard. Veel meer dan direct te upgraden naar 8gb of een SSD, spaar dan liever later wat verder want het scherm kun je niet vervangen.
Overigens vind ik de grijze rand persoonlijk ook mooier dan de zwarte rand, maar dat is dan weer persoonlijke voorkeur