Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ach, OSX gaf bij mij laatst aan dat ik m'n batterij moest servicen.... Na een keer opstarten niet meer. Je moet je pas zorgen gaan maken als je opeens op 30% bijv.THE_BASE schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:09:
Ik heb mijn MacBook Pro nu een week of 3. Heb de accu de eerste drie keer opgeladen zoals ik denk dat het goed was: volledig opladen en ontladen en dat drie maal.
Nu zie ik bij Coconut Battery dat de 'Battery Capacity' op 98% staat. Als er elke drie weken 2% af gaat, lijkt me dat wat snel?
Klopt dit of moet ik het met een korreltje zout nemen?
Dit is echt al zooooo vaak besproken hier.THE_BASE schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:09:
Ik heb mijn MacBook Pro nu een week of 3. Heb de accu de eerste drie keer opgeladen zoals ik denk dat het goed was: volledig opladen en ontladen en dat drie maal.
Nu zie ik bij Coconut Battery dat de 'Battery Capacity' op 98% staat. Als er elke drie weken 2% af gaat, lijkt me dat wat snel?
TL;DR versie (
[ Voor 3% gewijzigd door Smultie op 22-03-2011 09:29 ]
Verwijderd
bedoel je dat de freezes en hitte issues verholpen zijn?Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 00:23:
En inderdaad, de update naar Mac OSX 10.6.7 verhelpt het probleem! Alles communiceert nu goed met elkaar.
De monitor is aangesloten via vga.
Verwijderd
Heb die van mij nu bijna 3 jaar, 635 cycles en nog 84%. Ik zou je nog geen zorgen maken.THE_BASE schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:09:
Ik ga mijn macbook voornamelijk thuis gebruiken (lichte woonkamer). In de trein en op school.
40 euro lijkt me erg weinig, maar je kan hier eens kijken: \[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2swoutr schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:57:
Heeft er iemand al 8 gigh in zijn macbook pro 15'' 2011 zitten? Zoja wat is goed geheugen en past? Gehoord dat je voor 40 euro al klaar kan zijn
Wat heb je al geprobeerd? Moet je niet nog 'bureaublad uitbreiden' (oid) aanvinken? En let je wel even op de topicwarning? (Dat geld overigens ook voor je eerdere vraag.) Mogelijk kan je nog een 'driver' voor die monitor installeren?tweakG5 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:59:
In windows 7 wordt mijn externe monitor herkend maar er verschijnt geen beeld op.
*knip*
[ Voor 47% gewijzigd door Jesse op 22-03-2011 19:13 ]
Koop gewoon geheugen dat officieel ondersteund word in je Apple zoals Kingston. Even de kingston memory wizard doorlopen...swoutr schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:57:
Heeft er iemand al 8 gigh in zijn macbook pro 15'' 2011 zitten? Zoja wat is goed geheugen en past? Gehoord dat je voor 40 euro al klaar kan zijn
wij hebben destijds gekozen voor antiglare....ik zou mij meer ergeren aan reflecties dan aan de kleurverschillen.....fwegberts schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:42:
Ik zit nog steeds te twijfelen over het glossy of anti-glare scherm. Kunnen gebruikers van het glossy scherm mij vertellen of zij problemen ondervinden met reflectie? En gebruikers van het anti-glare scherm zeggen wat daar zo fijn aan is? Ik heb meerdere youtube filmpjes gekeken, mijn voorkeur gaat nu nog uit naar anti-glare.Vind het lastig dat in de mac winkels geen anti-glare variant te bekijken is...
Ik ga mijn macbook voornamelijk thuis gebruiken (lichte woonkamer). In de trein en op school.
DUGG
Ik heb een glossy variant en ik ondervind geen problemen. Ik gebruik de mijne zelf thuis parallel aan mijn raam notabene, in de trein en op school. Alleen met ochtendzon heb ik last van reflectie, maar dan heb je het ook over een lichtbron..fwegberts schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:42:
Ik zit nog steeds te twijfelen over het glossy of anti-glare scherm. Kunnen gebruikers van het glossy scherm mij vertellen of zij problemen ondervinden met reflectie? En gebruikers van het anti-glare scherm zeggen wat daar zo fijn aan is? Ik heb meerdere youtube filmpjes gekeken, mijn voorkeur gaat nu nog uit naar anti-glare.Vind het lastig dat in de mac winkels geen anti-glare variant te bekijken is...
Met de antiglare zul je hetzelfde hebben, alleen ziet de weerspiegeling er dan wazig uit. Ik snap die heisa van glossy/antiglare niet helemaal.. Het is gewoon puur hoe sterk je backlight is en die is bij de MBP prima in orde.
Verwijderd
vond het een goede oplossing voor mensen die niet veel geld willen geven aan een ssd en 500 gb wil en toch goede prestaties wil.
Sommige mensen ergeren zich ook meer aan het feit dat er iets reflecteert ipv. zich af te vragen of het wel zo erg is en er gewoon mee te leren leven. Zoals mensen die over één stuck subpixel op een hoog DPI scherm melken of de lichtste backlight bleeding bij een LCD scherm.RnB schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:49:
[...]
Ik snap die heisa van glossy/antiglare niet helemaal.. Het is gewoon puur hoe sterk je backlight is en die is bij de MBP prima in orde.
Een simpele search doet wonderenVerwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:08:
heeft er iemand in zijn macbook pro de seagate momentus xt 500gb solid state hybrid drive zitten?
vond het een goede oplossing voor mensen die niet veel geld willen geven aan een ssd en 500 gb wil en toch goede prestaties wil.
Verwijderd
- Bijna alle icoontjes in de "Applications root" hebben geen icoon meer (alleen het standaard icoontje met de A van potlood, kwastje en lineaal).
- Aantal programma's is engelstalig ipv nederlands.
- Heb plots 2 adresboeken: 1 adresboek die prima werkt en 1 "address book" waarvan het lettertype in de applicatie zelf niet goed is
- Mail.app geeft aan dat hij niet samenwerkt met deze versie van OSX.
- De appstore geeft een foutmelding bij het opstarten
Bij elkaar allemaal nogal wat problemen die allemaal met programma's te maken lijken te hebben. Heeft iemand anders dit ook gehad? Ik heb een MBP 13" 2011. Ik heb eigenlijk geen zin om de boel opnieuw te installeren. Kun je binnen OSX qua OS terug naar een dag geleden oid?
Nergens last van gehad tot nu toe. Even afkloppen.Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 18:36:
Regelmatig volg ik de Apple discussion fora en die staan nu vol met problemen gerelateerd aan de nieuwe macbook pro 2011. Het meest voorkomende is freezing en overheating.
Het valt me echter op dat hier op tweakers.net er weinig over gezegd wordt. Ik ben wel erg benieuwd wat de ervaringen zijn van de macbook pro 2011 bezitters. Hebben jullie last van freezes en/of overheating?
Want er schijnen toch wel veel problemen te zijn met deze nieuwe macbooks...
Heb wel de 13.3", kan zijn dat die minder issues heeft, omdat er simpelweg minder in zit.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Ja ok maar ik wil zowieso een hig res scherm. Dus de vraag is eigenlijk of het die extra 50 euro(niet erg veel op zo'n duur systeem) waard is. Ik heb de glossy variant wel gezien en die spiegeld toch wel veel, vooral bij het kijken van films in welke ruimte dan ook(behalve hele dondere ruimtes). En het feit dat jij zegt dat je er mee moet "leren leven" geeft toch juist aan dat het wel irritant is? Nou ja ik ben er nog niet helemaal uit.Phuncz schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:16:
[...]
Sommige mensen ergeren zich ook meer aan het feit dat er iets reflecteert ipv. zich af te vragen of het wel zo erg is en er gewoon mee te leren leven.
Het mat /glossy is inderdaad erg persoonlijk, zelf heb ik glossy en vind het spiegelen best meevallen, heb vanmiddag ook even buiten gezeten in de zon een filmpje gekeken. Oke ik zat tegen een boom aan maar reflectie was voor mij nauwlijks waarneembaar, misschien omdat het ook zo'n goede serie is
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Ja bureaublad uitbreiden staat aan. Ik heb ook al andere resoluties geprobeerd en andere kleurdieptes, ook heb ik de drives opnieuw geïnstalleerd maar nog steeds heb ik geen beeld.Jesse schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:05:
[...]
Wat heb je al geprobeerd? Moet je niet nog 'bureaublad uitbreiden' (oid) aanvinken? En let je wel even op de topicwarning? (Dat geld overigens ook voor je eerdere vraag.) Mogelijk kan je nog een 'driver' voor die monitor installeren?
Ik ergerde me echt kapot aan de reflecties. Als je 's avonds er mee op bed ligt, totaal geen probleem. Maar zit je een keer ergens overdag erop te werken dan is het zwaar irritant. Als je echt een goeie ruimte hebt en dat ding nooit meeneemt, dan is glossy wel te doen. Voor mij persoonlijk is mat helemaal de bom.
Na een half jaar op de 13" glossy zit ik nu eindelijk weer op een 15" Antiglare. Wat een verademing
Verwijderd
Heb je niet het idee dat bij een antiglare scherm de kleuren minder tot zijn recht komen? dit hoor ik namelijk wel van veel mensen dat bij een glossy scherm de kleuren mooier zijn, of is dit verschil te verwaarlozen?Executor16 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:53:
Mat / Glossy is heel erg persoonlijk inderdaad. Ik heb altijd een mat scherm gehad en dat beviel me eigenlijk wel. Daarna had ik toch een keer gekozen voor een unibody met glans (ik ging een keer voor de 13"). Een maat van me heeft ook glans en ik vond het toch wel mooi staan. Tot ik hem zelf veel ging gebruiken..
Ik ergerde me echt kapot aan de reflecties. Als je 's avonds er mee op bed ligt, totaal geen probleem. Maar zit je een keer ergens overdag erop te werken dan is het zwaar irritant. Als je echt een goeie ruimte hebt en dat ding nooit meeneemt, dan is glossy wel te doen. Voor mij persoonlijk is mat helemaal de bom.
Na een half jaar op de 13" glossy zit ik nu eindelijk weer op een 15" Antiglare. Wat een verademing
Ik heb zelf een 15" glossy en dit bevalt mij prima, gebruik hem zowat overal, trein, school, maar kan ook op het balkon gaan zitten in de zon (bij die laatste merk je wel dat het niet optimaal is) maar ik vraag me af of dit met een antiglare te verhelpen is.
Een antiglare scherm geeft de kleuren en het detail meer realistisch weer. Dat is dan weer erg interessant voor serieuze fotobewerking etc. Een glossy scherm laat (vooral in de donkere delen) minder kleurnuances zien.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:06:
[...]
Heb je niet het idee dat bij een antiglare scherm de kleuren minder tot zijn recht komen? dit hoor ik namelijk wel van veel mensen dat bij een glossy scherm de kleuren mooier zijn, of is dit verschil te verwaarlozen?:P
Ik heb zelf een 15" glossy en dit bevalt mij prima, gebruik hem zowat overal, trein, school, maar kan ook op het balkon gaan zitten in de zon (bij die laatste merk je wel dat het niet optimaal is) maar ik vraag me af of dit met een antiglare te verhelpen is.
Eensch! Ik doe ook veel met fotografie, Photoshop, ontwerp, webdesign etc.janvanmil schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:44:
[...]
Een antiglare scherm geeft de kleuren en het detail meer realistisch weer. Dat is dan weer erg interessant voor serieuze fotobewerking etc. Een glossy scherm laat (vooral in de donkere delen) minder kleurnuances zien.
Verwijderd
Nou, inmiddels maar weer terug gegaan (mbv timemachine) naar 10.6.6. Alles weer prima. Daarna nog een keer geprobeerd. Zelfde probleem. Weer teruggegaan. Nu maar even een tijdje wachten oid. Wel vreemd dat niemand anders het probleem lijkt te hebben. Heb ook uitvoerig gegoogled e.d. maar het lijkt erop dat ik een van de weinigen ben met het probleem. Terwijl ik volgens mij niets bijzonders op m'n MPB het staan..Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:22:
Ik heb zojuist de 10.6.7 update uitgevoerd en er zijn een aantal problemen ontstaan:
- Bijna alle icoontjes in de "Applications root" hebben geen icoon meer (alleen het standaard icoontje met de A van potlood, kwastje en lineaal).
- Aantal programma's is engelstalig ipv nederlands.
- Heb plots 2 adresboeken: 1 adresboek die prima werkt en 1 "address book" waarvan het lettertype in de applicatie zelf niet goed is
- Mail.app geeft aan dat hij niet samenwerkt met deze versie van OSX.
- De appstore geeft een foutmelding bij het opstarten
Bij elkaar allemaal nogal wat problemen die allemaal met programma's te maken lijken te hebben. Heeft iemand anders dit ook gehad? Ik heb een MBP 13" 2011. Ik heb eigenlijk geen zin om de boel opnieuw te installeren. Kun je binnen OSX qua OS terug naar een dag geleden oid?
[ Voor 25% gewijzigd door Whieee op 23-03-2011 12:47 ]
Launching containers into space
Ik heb net een nieuwe binnen en ik schommel met een volle accu en screen brightness op 2 blokjes tussen de 4 uur en 7 uur. De indicator doet een beetje raar lijkt en daarom ben ik benieuwd of er misschien iets mis is met mijn accu.
Ik heb verder geen zware programma's open staan (alleen skype en adium).
Ervaren jullie dit ook zo? Die best wel grote schommeling? Op het moment dat ik dit typ staat hij bijvoorbeeld op 98% en is de tijdsindicatie 3:41 (wat ik erg vreemd vind).
Hij kijkt waarschijnlijk naar het verbruik van de laatste X seconden/minuten en deelt dat op het totaal aantal mAh dat nog in de accu zit. Als je CPU net even druk bezig is, kan dat dus een redelijke invloed hebben op de tijdsduur die nog over is.
Verwijderd
Ik wil in de komende tijd ook wat aan me macbook pro veranderen zoals mijn ssd-kaart te vervangen wil hem wat sneller hebben. Wat kan ik er nog meer aan veranderen heb sinds kort me macbook pro ben er ook niet heel erg bekend mee. Ben er tot nu toe erg tevreden mee!
Ik kan de huidige macbook voor de aanschafprijs doorverkopen en dan zou ik nu met studentenkorting voor 1200 euro extra het huidige model kunnen kopen. Is deze upgrade dit geld waard (het zou hier gaan om het beste 15" model met een highres scherm en evt een SSD) of kan ik dit geld beter ergens anders aan besteden?
Heb je meer aan denk ik
Uiteraard zal de nieuwe gen nog meer aan kunnen en nog wat sneller zijn maar ik ben blij met de snelheid van me 2.4 i5.
Het extra scherm is er al in de vorm van een 27" iMacPat-Juh schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:33:
Ik zou eerder zeggen: Zet een SSD in je huidige + 8gb Ram en een heerlijk extern scherm voor minder dan die 1200 euro! En zet het resterende bedrag weg voor iets leuks later.
Heb je meer aan denk ik. Zelf werk ik ook met AutoCad op een 2.4 i5 (4gb ram, ssd), en dat werkt goed... Ook zodra het groter wordt (denk aan appartementcomplex bouwkundige en constructieve tekeningen van 5 verdiepingen + detaileringen).
Uiteraard zal de nieuwe gen nog meer aan kunnen en nog wat sneller zijn maar ik ben blij met de snelheid van me 2.4 i5.
Verwijderd
Bevalt autocad wel goed bij jou? ik heb hem ook via een studentenlicentie maar ik vind het op windows toch vloeiender werken dan op de mac, ik heb een 15" i5 dus in principe power genoeg voor autocad misschien zijn het nog een beetje kinderziektes.Pat-Juh schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:33:
Ik zou eerder zeggen: Zet een SSD in je huidige + 8gb Ram en een heerlijk extern scherm voor minder dan die 1200 euro! En zet het resterende bedrag weg voor iets leuks later.
Heb je meer aan denk ik. Zelf werk ik ook met AutoCad op een 2.4 i5 (4gb ram, ssd), en dat werkt goed... Ook zodra het groter wordt (denk aan appartementcomplex bouwkundige en constructieve tekeningen van 5 verdiepingen + detaileringen).
het kan ook zijn dat ik gewoon anders gewend ben van het gebruik op de pc.
Er zitten idd nog wat "kinderziektetjes" in, zo kan mijn Mighty Mouse soms niet pannen met het scrollballetje... zwaar irritant hahaVerwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:50:
[...]
Bevalt autocad wel goed bij jou? ik heb hem ook via een studentenlicentie maar ik vind het op windows toch vloeiender werken dan op de mac, ik heb een 15" i5 dus in principe power genoeg voor autocad misschien zijn het nog een beetje kinderziektes.
het kan ook zijn dat ik gewoon anders gewend ben van het gebruik op de pc.
Het werkt wel gewoon maar idd zulke kleine dingetjes halen je workflow helemaal van slag :(!
Wat betreft kracht is de 2.4 zeker sterk genoeg, Zelf zit ik ook te kijken naar ArchiCad, hier kan je gelijk een BIM model opbouwen voor gebouwen, dit zou mij veel tijd kunnen besparen als ik de overstap GOED kan maken)...
mocht je interesse hebben in ArchiCad: 30 dagen gratis trial + tijdens studie gratis: hier
[ Voor 8% gewijzigd door Pat-Juh op 23-03-2011 21:52 . Reden: link ]
Skype zorgt ervoor dat je dedicated grafische kaart permanent actief is. Hierdoor gaat de accuduur natuurlijk omlaag. Wanneer je gfxCardStatus installeert, kan je de geintegreerde kaart kiezen en dat scheelt een paar uurNipje schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:23:
Ik heb verder geen zware programma's open staan (alleen skype en adium).
Laptop word ook een stuk warmer.
Ook mijn vorige 13inch had daar last van.
Dit lost het niet helemaal op, op een of andere manier blijft skype op OSX meer resources trekken dan op WindowsOllieMongollie schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 07:50:
[...]
Skype zorgt ervoor dat je dedicated grafische kaart permanent actief is. Hierdoor gaat de accuduur natuurlijk omlaag. Wanneer je gfxCardStatus installeert, kan je de geintegreerde kaart kiezen en dat scheelt een paar uur
[ Voor 53% gewijzigd door The Fatal op 24-03-2011 09:42 ]
Snap niet dat een simpel videogesprek zoveel cpu/gpu moet gebruiken.
Verwijderd
Ik moet eerlijk zijn dat het lastiger wennen is dan ik had gedacht, het gaat nog steeds allemaal zooo traag, puur omdat ik niet weet hoe dingen moeten.. Zoals het command+tab, bij windows kan je dan tussen vensters tabben, maar bij os x tussen programma's !? wat is het nut daarvan..
Maar dat geen-beeld op je externe display duidt op een hardware-defect toch? Dus ik moet 'm omruilen ofzo? Stom.. En dat met een basis-model 15", die worden toch minder warm? Ach ja, overstapperikelen zullen we het maar noemen..
Toch vind ik het frappant dat een gevirtualiseerde hd-film afspelen vloeiender loopt dan native vlc..
ik zou hem eerste maar eens op een ander beeldscherm proberen voordat je hem terug gaat sturenVerwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 17:02:
Heb onlangs ook een MBP besteld (en binnengekregen), en heb (zoals blijkbaar meerdere mensen) last van het externe display-probleem, je weet wel, dat er mooie gekleurde sneeuw verschijnt ipv de film waar je op hoopte.
Ik moet eerlijk zijn dat het lastiger wennen is dan ik had gedacht, het gaat nog steeds allemaal zooo traag, puur omdat ik niet weet hoe dingen moeten.. Zoals het command+tab, bij windows kan je dan tussen vensters tabben, maar bij os x tussen programma's !? wat is het nut daarvan..zo mis ik eigenlijk alle handige eigenschappen van windows, en is het enige 'makkelijke' aan os x het vegen op je touchpad, waar je ook alleen maar last van aan je polsen krijgt.
En ik had op m'n windows-muis een heel handig knopje waarmee je tussen pagina's kon springen, minstens even handig..
Maar dat geen-beeld op je externe display duidt op een hardware-defect toch? Dus ik moet 'm omruilen ofzo? Stom.. En dat met een basis-model 15", die worden toch minder warm? Ach ja, overstapperikelen zullen we het maar noemen..
Toch vind ik het frappant dat een gevirtualiseerde hd-film afspelen vloeiender loopt dan native vlc..
Is het inderdaad wennen, alt + tab heeft bijv. een andere functie in OSX. Wisselen tussen pagina's binnen één programma kan d.m.v. cmd + ` (tilde). Probeer ook eens te werken met exposé, d.m.v. de hoeken te gebruiken kan je ineens heel erg veel, en als de hoeken niet bevallen kan je ze altijd nog op je trackpad gebruiken. Probeer Spaces te gebruiken, test Time Machine en quicklook en het 'hiden' van programma's (cmd + H). Ik vermoed dat je nog wat te kort je hebt verdiept. Wat betreft het externe scherm, bel Apple even om het te vragen.
Klopt. Hier stoor ik me ook mateloos aan in OS X. Window management in OS X is gewoon kut met veel vensters open: de Dock en Expose zijn erg chaotisch. Ik merk dat ik gewoon steeds meer virtuele desktops aanmaak (Spaces) voor losse programma's om maar een beetje consistentie te krijgen. Voor mij komt Expose een beetje overeen met een stapel artikelen op je bureau die door elkaar liggen en waar je steeds opnieuw doorheen moet zoeken om te vinden wat je nodig hebt. De Superbar in Windows 7 vind ik echt veel fijner hiervoor, aangezien window management een stuk transparanter en consistenter is. Ook de taskbar in veel linux distributies in combinatie met virtuele desktops vind ik veel prettiger werken. Daar zou Apple nog wel wat van kunnen leren.Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 17:02:
Ik moet eerlijk zijn dat het lastiger wennen is dan ik had gedacht, het gaat nog steeds allemaal zooo traag, puur omdat ik niet weet hoe dingen moeten.. Zoals het command+tab, bij windows kan je dan tussen vensters tabben, maar bij os x tussen programma's !? wat is het nut daarvan..zo mis ik eigenlijk alle handige eigenschappen van windows, en is het enige 'makkelijke' aan os x het vegen op je touchpad, waar je ook alleen maar last van aan je polsen krijgt.
En ik had op m'n windows-muis een heel handig knopje waarmee je tussen pagina's kon springen, minstens even handig..
[ Voor 3% gewijzigd door tarlitz op 24-03-2011 17:28 ]
Verwijderd
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=sURGt80G6oA]
Een verschil van dag en nacht, ik kan het iedereen aanraden
Heb je geen probleem met beachballs etc? hibernation etc.Zegato schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:18:
Ik heb vandaag een 120GB Intel 510 SSD in de MacBook Pro gebouwd. Het resultaat:
[video]
Een verschil van dag en nacht, ik kan het iedereen aanraden
Mijn 2,93 GHz iMac 27" core i7 met 8 GB lijkt gelijk poepie traag
Tot op heden (na ongeveer 4 uur werken) heb ik nog geen beachball gezienJanaart schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:01:
[...]
Heb je geen probleem met beachballs etc? hibernation etc.
Het verschil is zelfs zó groot, dat in de Apple SiS waar ik werk, de lichtste variant van de 11" MacBook Air veel sneller alle programma's (van het standaard winkel-image) opstart dan de zwaarste 17" MacBook Pro. Erg tekenend hoe de hdd een enorme bottleneck isExecutor16 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:58:
Ik ben ook fan geworden van SSD sinds mijn nieuwe 15" i7 MBP. Heb wel gewoon de stock genomen van 256 GB in verband met de TRIM functie. Daarnaast had ik geen zin om te kutten.
Mijn 2,93 GHz iMac 27" core i7 met 8 GB lijkt gelijk poepie traag
De boottijd boeit me niet zo veel, maar het 'crispy/instant' gevoel tijdens het werken is heerlijk. Vooral met video-editen is het een verademing.Hassoow93 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:00:
ssd vs hdd? de vraag is zal ik het doen, is het die - 5 seconden boot wel nodig?
Verwijderd
Is het verder nog iemand overkomen dat je meerdere tabbladen hebt met een aantal vensters en alles opeens weg valt.
Ik kom ook van Windows, maar ik heb absoluut geen problemen met Mac OSX.Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 17:02:
Heb onlangs ook een MBP besteld (en binnengekregen), en heb (zoals blijkbaar meerdere mensen) last van het externe display-probleem, je weet wel, dat er mooie gekleurde sneeuw verschijnt ipv de film waar je op hoopte.
Ik gebruik met vele vensters open de vier vinger swipe, dan krijg je een overzicht met alle vensters die open zijn, werkt heerlijk! Datzelfde is trouwens ook te verkrijgen met de F3 knop op de nieuwere Macbooks.
[ Voor 0% gewijzigd door RnB op 25-03-2011 09:27 . Reden: Ghehe, je hebt gelijk... ]
Wow...... Interpunctie toepassen en een keer je tekst checken op leesbaarheid zou niet verkeerd zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 03:18:
gister nacht deed me internet het opeens niet meer ik was wel verbonden maar geen internet vreemd. Me internet deed het weer pas om half 8 ongeveer ellende zeg was nog wat gaan checken bij 192.... ben daar ook niet verder mee gegaan maar inmiddels opgelost. Alle lampjes ervan brandde er op de laatste twee na internet en nog iets. Wat kan ik er aan doen als het probleem zich blijft voort zetten als het gebeurt. Ik dacht misschien dat het probleem lag bij logmein omdat je online bent en op je tel en macbook. En dat de ip niet kan switchen daar maar ik kan daar niks zeker van zeggen.
Is het verder nog iemand overkomen dat je meerdere tabbladen hebt met een aantal vensters en alles opeens weg valt.
Het lijkt erop dat je internet eruitgeklapt is, heeft niks met je MacBook te maken.
En als F4 niet werkt, zou je eens F3 moeten proberenRnB schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 06:24:
Datzelfde is trouwens ook te verkrijgen met de F4 knop op de nieuwere Macbooks.
[ Voor 10% gewijzigd door Smultie op 25-03-2011 06:28 ]
1. Pas eens interpunctie toe en probeer op z'n minst goed-lopende zinnen te formuleren. We zijn beslist geen taalnazi's hier, maar deze bagger is gewoon niet te lezen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 03:18:
gister nacht deed me internet het opeens niet meer ik was wel verbonden maar geen internet vreemd. Me internet deed het weer pas om half 8 ongeveer ellende zeg was nog wat gaan checken bij 192.... ben daar ook niet verder mee gegaan maar inmiddels opgelost. Alle lampjes ervan brandde er op de laatste twee na internet en nog iets. Wat kan ik er aan doen als het probleem zich blijft voort zetten als het gebeurt. Ik dacht misschien dat het probleem lag bij logmein omdat je online bent en op je tel en macbook. En dat de ip niet kan switchen daar maar ik kan daar niks zeker van zeggen.
2. Van wat ik van je post kan maken werkt je internet niet. Wat heeft dat precies te zoeken in een ervaringen/discussie-topic voor de MacBook Pro? Ik denk dat je beter even je provider kan bellen.
Dit is niet de eerste keer dat ik een onsamenhangende, onleesbare, offtopic post van je zie, en ik stel voor dat je hier aan gaat werken.
Launching containers into space
Hoor het wel van jullie!
Verwijderd
Als je de financiele middelen hebt zou ik het zeker doen. Desnoods laat je voorlopig de geheugen upgrade oid even liggen, dat kun je later namelijk nog altijd doen, maar zo'n high-ress antiglare is toch wel iets dat goed werkt.
Ik heb overigens ook ervaring met een gewoon scherm, en voor met een externe monitor werkt het perfect, maar eenmaal die niet meer is aangesloten heb ik toch wel wat plaats te kort, om dan nog maar te zwijgen over de glasplaat
Verwijderd
Voor fotobewerking heb ik gehoord (en zelf ook ervaren, maar ik heb mijn scherm niet gekalibreerd oid, dus vind dat niet echt een betrouwbaar oordeel
Ja ik heb high res glossyfwegberts schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:47:
Ok, heldere reacties allemaal. Zijn er ook nog mensen met de high res glossy variant? Ben namelijk meerdere malen bij verschillende macstores en mediamarkt wezen kijken, moet eerlijk zeggen dat de reflectie wel meeviel. Zijn de mensen hierboven voornamelijk bezig met photo, videobewerking? Word zo toch nog beetje lastig om te kiezen, die 50 euro extra voor dat anti-glare scherm is idd niet veel..
Nog geen seconde spijt gehad van m'n keuze en van reflectie heb ik nog nooit last gehad.
Ik vind glossy persoonlijk mooier en ik doe niets met foto- of videobewerking.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik heb hi-res glossy, geen moment last gehad van de spiegeling tot nu toe. Vind het glossy scherm er ook mooier uitzien, bij de anti-glare krijg je die zilveren rand eromheen.fwegberts schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:47:
Ok, heldere reacties allemaal. Zijn er ook nog mensen met de high res glossy variant? Ben namelijk meerdere malen bij verschillende macstores en mediamarkt wezen kijken, moet eerlijk zeggen dat de reflectie wel meeviel. Zijn de mensen hierboven voornamelijk bezig met photo, videobewerking? Word zo toch nog beetje lastig om te kiezen, die 50 euro extra voor dat anti-glare scherm is idd niet veel..
Met werken in Word zul je ook minder last hebben van reflecties dan dat je een of andere spannende HD serie zit te kijken met veel donkere beelden. Zie je soms ineens jezelf spannend zitten kijken.
Maar misschien komt het ook doordat ik al veel langer op de anti-glare heb gewerkt en daarna voor de grap toch maar een keer de 13" ging kopen met glossy. Nu ben ik blij weer anti-glare te hebben.
[ Voor 17% gewijzigd door Executor16 op 25-03-2011 16:44 ]
Verwijderd
Heb even flink lopen zoeken op het net, wel wat dingen gevonden, alleen heb ik nog niet de oplossing..Ik heb een film binnen met videoTS bestanden..Nu wil ik deze afspelen, maar lukt niet..In VLC doet hij het allemaal als aparte stukjes en ook de tip om .dvdmedia als extensie te gebruiken lukt niet, want dan krijg ik de foutmelding media wordt niet ondersteund? In Front row lukt het mij ook niet...Wie kan mij helpen zodat ik vanaaf lekker op de bank de film kan bekijken? Alvast bedankt..
Hele map op VLC slepen gewoon (dus de hoofdmap)Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 18:05:
Hoi iedereen,
Heb even flink lopen zoeken op het net, wel wat dingen gevonden, alleen heb ik nog niet de oplossing..Ik heb een film binnen met videoTS bestanden..Nu wil ik deze afspelen, maar lukt niet..In VLC doet hij het allemaal als aparte stukjes en ook de tip om .dvdmedia als extensie te gebruiken lukt niet, want dan krijg ik de foutmelding media wordt niet ondersteund? In Front row lukt het mij ook niet...Wie kan mij helpen zodat ik vanaaf lekker op de bank de film kan bekijken? Alvast bedankt..
File --> Open Disc (cmd+D) --> VIDEO_TS folder --> browse
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door nadroJ op 25-03-2011 20:10 ]
Sowieso schrijf je zo!
Verwijderd
Verwijderd
excuses voor de laksheid van deze vraag, maar het heeft een beetje haast. Ik zoek of een imac of een macbook pro om goed mee te kunnen video editen (final cut, premiere cs5 etc).
Is dit iets? :
2,4 Intel Core 2 Duo processor
15" Glossy LED cinema display
4GB ram 1067mhz DDR3 geheugen
500GB harde schijf
Verlicht QWERTY Toetsenbord
Superdrive (DVD-Rewriter)
Gigabit LAN
802.11N WLAN & Bluetooth 2.1 + EDR
USB2 & Firewire800
Er zitten 2 videokaarten in voor lager stroomverbruik
GeForce Nvidia 9600GT + 9400M - GDDR
Bedankt alvast!
Daar moet dat zeker mee lukken, uiteraard gaat het nog beter op de MBP15 i7, maar dat is meer een budgettaire overweging.Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 23:45:
Hallo,
excuses voor de laksheid van deze vraag, maar het heeft een beetje haast. Ik zoek of een imac of een macbook pro om goed mee te kunnen video editen (final cut, premiere cs5 etc).
Is dit iets? :
2,4 Intel Core 2 Duo processor
15" Glossy LED cinema display
4GB ram 1067mhz DDR3 geheugen
500GB harde schijf
Verlicht QWERTY Toetsenbord
Superdrive (DVD-Rewriter)
Gigabit LAN
802.11N WLAN & Bluetooth 2.1 + EDR
USB2 & Firewire800
Er zitten 2 videokaarten in voor lager stroomverbruik
GeForce Nvidia 9600GT + 9400M - GDDR
Bedankt alvast!
Lekker kort.
Donderdag 2 Macbook Pro's besteld (voor mij en een collega) en heb ook zitten afwegen. Vind persoonlijk de glossy mooier, maar buiten in de zon werken is een ramp.fwegberts schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:42:
Omdat wij deze Macbook Pro's vooral op het werk (en thuis ;0 ) gebruiken (veel kunst licht) hebben we een glossy (high res) besteld. (15", i7, 8GB)
Verwijderd
instellingen veranderen bij systeemvoorkeuren -> Batterij, staat het wel ergens tussenVerwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 22:01:
Klein vraagje. Ik heb nu al twee weken een MBP '13 2011 en als de batterij zo goed als leeg is krijg ik nooit een melding hiervan? Iemand een idee waardoor dit zou komen?
ik zat eerst ook te twijfelen tussen 2.0 en 2.2, maar ik heb gekozen voor de 2.2 omdat daar gewoon een betere videokaart in zit met meer geheugen. Die 0.2 ghz maakt mij eigenlijk niet zoveel uitMartijn schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 22:51:
Ik blijf twijfelen tussen de 15 inch 2.0 en 2.2. Ik hoor veel over hitte problemen, treden deze bij de 2.2 meer op of maakt dit weinig uit?
Maa heb je veel hitte issues of valt het wel mee? Ik ben een iMac gewend (met SSD) en dus totale stilte. Als ik iets vervelend vind is het hard blazende ventilatoren, dan denk ik weer terug aan lang lang geleden toen ik nog een Centrino Acer travelmate hadprecies schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 23:07:
[...]
ik zat eerst ook te twijfelen tussen 2.0 en 2.2, maar ik heb gekozen voor de 2.2 omdat daar gewoon een betere videokaart in zit met meer geheugen. Die 0.2 ghz maakt mij eigenlijk niet zoveel uit
[ Voor 12% gewijzigd door Martijn op 26-03-2011 23:17 ]
is het niet de CPU die er voor zorgt dat het zo warm word? (en dus de ventilatoren die gaan loeien)Martijn schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 23:16:
[...]
Maa heb je veel hitte issues of valt het wel mee? Ik ben een iMac gewend (met SSD) en dus totale stilte. Als ik iets vervelend vind is het hard blazende ventilatoren, dan denk ik weer terug aan lang lang geleden toen ik nog een Centrino Acer travelmate had. Daar word ik niet graag aan herinnerd
[ Voor 4% gewijzigd door Peaky op 26-03-2011 23:19 ]
Ja, lijkt me wel, daarom vraag ik of er veel verschillen zijn tussen de 2.0 en 2.2 Ghz met betrekking tot warmte afgifte... Ik weet trouwens niet of de GPU nog veel warmte verschillen kan geven...Peaky schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 23:18:
[...]
is het niet de CPU die er voor zorgt dat het zo warm word? (en dus de ventilatoren die gaan loeien)
Hier stond achterhaalde informatie…
Harde schijf en RAM vervangen kan binnen de garantie -- Superdrive nietprecies schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:34:
Ik wil vrijwel zeker een ssd in mijn macbook pro 15'' 2.2 ghz, alleen 128 gb vind ik te weinig voor alle opslag. 64 gb zou meer dan genoeg zijn voor besturingssysteem + software, en dan ernaast een normale harddisk. Heb alleen geen idee wat apple ervan zou vinden als ik hem bestel met een normale hd, en zelf daarna extern een ssd koop en die als besturingssysteem gebruik en de superdrive vervangen met de 7200 rpm harddisk. Weet iemand van jullie of dan de garantie vervalt als je de normale hd vervangt met een ssd? (en als er iets kapot is en terug naar apple moet, dat ik dan de superdrive er weer terug inzet ipv de 7200 rpm hd)
Verwijderd
en toch zijde bijde apple store mij wat anders. overigs wat mij niet uit maakt ik draai hem even goed opentarlitz schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:41:
[...]
Harde schijf en RAM vervangen kan binnen de garantie -- Superdrive niet
Is allemaal geen probleem zolang je het weer in originele staat terug kunt brengen. Er zijn zelfs mensen die de koelpasta vervangen, als je dat onzichtbaar doet, dan is weinig aan de hand denk ik.tarlitz schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:41:
[...]
Harde schijf en RAM vervangen kan binnen de garantie -- Superdrive niet
Zolang je alle plakkertjes e.d. precies terug plakt danMartijn schreef op zondag 27 maart 2011 @ 18:17:
[...]
Is allemaal geen probleem zolang je het weer in originele staat terug kunt brengen. Er zijn zelfs mensen die de koelpasta vervangen, als je dat onzichtbaar doet, dan is weinig aan de hand denk ik.
Verwijderd
Ik wil graag de 13 inch met SSD bestellen heeft iemand enig idee hoelang dit duurt? Op de Apple website staat er 3-5 werkdagen maar is dat betrouwbaar?
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Verwijderd
Bedankt ik ga even daar rondkijken!azt33 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 20:06:
Mmednonca, kijk anders bij de Levertijden topic, daar wordt dit beter beschreven. Maar 3-5 werkdagen, dat is de tijd dat het verzendklaar wordt gemaakt, daarna moet het nog echt verzonden worden.
Verwijderd
Kan geen kwaad. Wel de mac +/- 10 seconden de tijd geven om de sleepimage weg te schrijven naar de hardeschijf.Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 23:08:
Ik vroeg me af hè, of het kwaad kan, als je je laptop dichtklapt, en hem dan in de sleeve stopt, of 'ie daar tegen kan? Ik durf het niet uit te proberen haha, maar hij maakt geen herrie dus waarom zou die warm worden?
Doe het elke dag op school en nog niks gemerkt.
Lekker in sleep vervoeren dus. Booten is voor Windows-gebruikers
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet bedoeld voor losse vragen, voor losse vragen mag je een los topic aanmaken.