MacBook Pro 13 |
![]() |
MacBook Pro specificaties: |
• 13,3-inch (1280x800 LED) breedbeeldscherm (glossy) • 2,4GHz of 2,66GHz Intel Core 2 Duo • 4GB DDR3 werkgeheugen (uitbreidbaar tot 8 GB) • 1066MHz frontside-bus en hoofdgeheugen • PCI Express-architectuur • 250 GB/320 GB/500 GB (5400 rpm) Seriële ATA-schijf of 128/256/512 GB SSD-schijf • NVIDIA GeForce 320M met 256MB DDR3 SDRAM gedeeld werkgeheugen • Mini DisplayPort • Twee USB 2.0-poorten • Één FireWire 800-poort • Één SD-card slot • Optische digitale en analoge geluidsinvoer en -uitvoer, ingebouwde microfoon en stereoluidsprekers • Slot-loading 8x DL SuperDrive • Verlicht toetsenbord • Multi-touch trackpad • Ingebouwde iSight webcam • AirPort Extreme (802.11n), Bluetooth 2.1 + EDR en Gigabit Ethernet ingebouwd • Mac OS X Snow Leopard (10.6), iLife '09, iWork '09-proefversie en meer • MagSafe connector voor de stroomadapter (60W & 63,5WHr batterij) |
Fysieke dimensies: |
• Hoogte: 2,41cm • Breedte: 32,5cm • Diepte: 22,7cm • Gewicht: 2,04kg ![]() |
Prijzen: |
• 2,4GHz: €1149 • 2,66GHz: €1449 |
Meer informatie: |
• Algemene informatie: http://www.apple.com/nl/macbook/ • Kenmerken: http://www.apple.com/nl/macbook/features.html • Macbook in onderdelen: http://www.ifixit.com/Guide/First-Look/Mac/MacBook-Unibody • Review van PCmag: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2332519,00.asp • Review van AnandTech: http://www.anandtech.com/mac/showdoc.aspx?i=3435 • Review van Register Hardware: http://www.reghardware.co...iew_laptop_apple_macbook/ • Foto's van het LED-scherm: http://gizmodo.com/506349...d-macbook-pro-dual-review • Mogelijkheden mbt toetsenbord indeling: ACS FAQ • Update voor trackpad issues: http://support.apple.com/...ckpad_Firmware_Update_1_0 ![]() |
Oude topics: |
• [MacBook] Ervaringen & Discussie - deel 13 • [MacBook] Ervaringen & Discussie - deel 14 |
MacBook Pro 15/17 |
![]() |
MacBook Pro specificaties: |
• 15,4-inch (1440x900 LED) of optioneel 1680x1050 LED (à €90) (mat is optie à €45) • 17-inch (1920x1200 LED) breedbeeldscherm (glossy) • 15,4": 2,4GHz, 2,53GHz Core i5 of 2,66GHz Core i7 • 17": 2,53Ghz Core i5 of 2,66Ghz Intel Core i7 • 15,4": 4 GB DDR3 werkgeheugen (uitbreidbaar tot 8 GB) • 1066MHz frontside-bus en hoofdgeheugen • PCI Express-architectuur • 320 GB (5400 rpm), 500 GB (5400/7200 rpm) Seriële ATA-schijf of 128/256/512 GB SSD-schijf • Intel HD grafische processor met 256MB DDR3 gedeeld werkgeheugen • NVIDIA GeForce 330M GT met 256MB (2,4/2,53GHz) of 512MB GDDR3-geheugen • Mini DisplayPort • Één FireWire 800-poort • Één ExpressCard 34 slot (17") • Één SD-card slot • Twee (17": drie) USB 2.0-poorten • Optische digitale en analoge geluidsinvoer en -uitvoer, ingebouwde microfoon en stereoluidsprekers • Slot-loading 8x DL SuperDrive • Verlicht toetsenbord • Multi-touch trackpad • Ingebouwde iSight webcam • AirPort Extreme (802.11n), Bluetooth 2.1 + EDR en Gigabit Ethernet ingebouwd • Mac OS X Snow Leopard (10.6), iLife '09, iWork '09-proefversie en meer • MagSafe connector voor de stroomadapter (85W & 77,5WHr (15,4") of 95Whr (17") batterij) |
Fysieke dimensies: |
• Hoogte: 15,4" 2,41cm / 17" 2,5cm • Breedte: 15,4" 36,4cm / 17" 39,3cm • Diepte: 15,4" 24,9cm / 17" 26,7cm • Gewicht: 15,4" 2,49kg / 17" 2,99kg ![]() |
Prijzen: |
• 2,4GHz: €1749 • 2,53GHz: €1949 • 2,66Ghz: €2149 • 2,53GHz: €2249 (17inch) |
Meer informatie: |
• Algemene informatie: http://www.apple.com/nl/macbookpro/ • Kenmerken: http://www.apple.com/nl/macbookpro/features.html • De Macbook Pro in onderdelen: http://www.ifixit.com/Gui...k/Mac/MacBook-Pro-Unibody • Vergelijking schermen: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=310477 • Review van AnandTech: http://www.anandtech.com/mac/showdoc.aspx?i=3435 • Update voor trackpad issues: http://support.apple.com/...ckpad_Firmware_Update_1_0 ![]() |
[MacBook] Ervaringen & Discussie - deel 14
Moet daar niet komen te staan / moet daar niet bij:
[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 15
Verder bedankt,
Laat de discussies maar weer komen
Moet daar niet komen te staan / moet daar niet bij:
Verder bedankt,
Laat de discussies maar weer komen
Geven ze bij mycom ook studentenkorting? Heb verschillende apr's gebeld maar niemand die studentenkorting geeft bovenop de actie van 999euro.
Ik denk ook niet dat je dat gaat vinden, meestal zijn dat soort acties 'niet geldig in combinatie met andere acties of kortingen'.Riccardo schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:33:
Geven ze bij mycom ook studentenkorting? Heb verschillende apr's gebeld maar niemand die studentenkorting geeft bovenop de actie van 999euro.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Vast niet!Hertog schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:45:
[...]
Ik denk ook niet dat je dat gaat vinden, meestal zijn dat soort acties 'niet geldig in combinatie met andere acties of kortingen'.
“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett
Bij Wehkamp krijg je een waardebon van 100 euro bij elke Macbook Pro
Hoe dan ook, die 999 euro is overal hetzelfde. Bij Mediamarkt passen ze in ieder geval niet en en toe, maar of studentenkorting, of de actiekorting. Ik zou dan de actiekorting pakken
.
Bron is inmiddels gevonden lees ik. Vorig jaar was studenten korting mogelijk maar dit jaar schijnbaar niet (blij dat ik hem vorig jaar gekocht heb dan
).
Ik moet zeggen dat ik een jaar later er nog steeds erg blij mee ben en nog geen seconde spijt heb gehad er van! Kan er alles maar dan ook echt alles mee doen wat ik wil.
Ik moet zeggen dat ik een jaar later er nog steeds erg blij mee ben en nog geen seconde spijt heb gehad er van! Kan er alles maar dan ook echt alles mee doen wat ik wil.
Leuk om te lezen.Megajr schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:33:
Bron is inmiddels gevonden lees ik. Vorig jaar was studenten korting mogelijk maar dit jaar schijnbaar niet (blij dat ik hem vorig jaar gekocht heb dan).
Ik wil je nog even danken voor het laten zien van de aanbieding.
Donderdag haal ik de mijne op bij Xando. Gezien de korting heeft dit voor mij de knoop doorgehakt.
Wou eerst een 15" maar 600 extra vind ik toch wel heel veel geld.
Bedankt!
En ik laat tegen die tijd zeker weten hoe Mac OS X / Apple mij bevalt.
Ben een overstapper
De reden dat ik het vroeg was idd ook omdat het vorig jaar wel mogelijk was. Hopen op een nietswetende verkoper dan maar die de acties voor mij wel combineert..
Nu nog wachten op de zomerTrezzahn schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:47:
[...]
Leuk om te lezen.
Ik wil je nog even danken voor het laten zien van de aanbieding.
Donderdag haal ik de mijne op bij Xando. Gezien de korting heeft dit voor mij de knoop doorgehakt.
Wou eerst een 15" maar 600 extra vind ik toch wel heel veel geld.
Bedankt!
En ik laat tegen die tijd zeker weten hoe Mac OS X / Apple mij bevalt.
Ben een overstapper
Dan komt Mac OS X Lion uit!
http://www.apple.com/macosx/lion/
Studentenkorting gaat inderdaad niet gelden. Vzviw heeft elke winkel instructies gekregen.
If it aint fixed, it's broken.
Er komt een nieuwe Imac en Macbook Pro binnenkort volgens Macrumors:
Dit is waarschijnlijk ook waarom de het perfecte cadeau-actie er isDigitimes claims that in addition to a new iPad revision, Apple is also planning on upgrading both the MacBook Pro and iMac in the first half of 2011.
The sources noted that Apple plans to launch at least four upgraded MacBook Pros as well as an iMac that features a new panel size and a price point for the mainstream market.
The Macbook Pro was last updated in April of 2010, so a first-half 2011 revision seems likely. Digitimes' sources believe that four new MacBook Pro models will arrive at that time.
Meanwhile, the iMac was more recently updated in July 2010, and the new claims describe a "new panel size" and "price point".
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Deze actie was er afgelopen jaar ook, toen werden de ´10 versies ook pas in April geïntroduceerd ;)!
Het is een kwestie van koffiedik kijken... Tot dat Apple het bekend maakt kan het morgen of elke andere dag zijn dat ze uitkomen. Tenzij je interne bronnen inkooporders kunnen laten lekken. Dit is echter niet Apple's trademark dat dit gebeurd... Dus het is afwachten.
Het is een kwestie van koffiedik kijken... Tot dat Apple het bekend maakt kan het morgen of elke andere dag zijn dat ze uitkomen. Tenzij je interne bronnen inkooporders kunnen laten lekken. Dit is echter niet Apple's trademark dat dit gebeurd... Dus het is afwachten.
Het is of op een dinsdag (op 2 Mac's na; die kwamen op woensdag), of bij een event wat op dinsdag isPat-Juh schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:16:
Deze actie was er afgelopen jaar ook, toen werden de ´10 versies ook pas in April geïntroduceerd ;)!
Het gaat nog wel even duren voordat de volgende Macbook Pro's uitgebracht worden..
Reken maar op begin mei 2011 en volgens verwachtingen zullen er kleine aanpassingen gedaan worden ( nieuwe processoren, nieuwe bridge en kleine design aanpassingen... )
Maar als je dus op zoek bent naar een nieuwe pro dan zou ik niet wachten tot volgend jaar..
Waarom importeren jullie hem trouwens niet ?
Scheelt je erg veel geld...
Reken maar op begin mei 2011 en volgens verwachtingen zullen er kleine aanpassingen gedaan worden ( nieuwe processoren, nieuwe bridge en kleine design aanpassingen... )
Maar als je dus op zoek bent naar een nieuwe pro dan zou ik niet wachten tot volgend jaar..
Waarom importeren jullie hem trouwens niet ?
Scheelt je erg veel geld...
Aanbieding bij Xando (meerdere vestigingen):
MacBook Pro
13" : 2.4GHz
2.4GHz Intel Core 2 Duo
4GB DDR3 Geheugen
250GB Harde Schijf
SD Kaart slot
NVIDIA GeForce 320M Grafische Processor
10 uur houdende batterij
€ 999,00
Alleen op 23 en 24 december! Normaal € 1149,00
MacBook Pro
13" : 2.4GHz
2.4GHz Intel Core 2 Duo
4GB DDR3 Geheugen
250GB Harde Schijf
SD Kaart slot
NVIDIA GeForce 320M Grafische Processor
10 uur houdende batterij
€ 999,00
Alleen op 23 en 24 december! Normaal € 1149,00
Die Macbook Pro 13 inch moet zeker op...
Bij Saturn "The Wall" Utrecht staat nu al een pallet vol voor 999,- Euro
http://www.saturn.nl/mcs/...r&navigationId=promotions
Volgens mij zag ik ook de 15 inch voor 1499 staan maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Volgens mij zag ik ook de 15 inch voor 1499 staan maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
de 15" i5 2.4 ? Die zou dan 250 euro goedkoper zijn dan normaal.. zelfs de EOL korting is niet zoveel volgens mij (10% toch? of 15%???)Fiber schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 22:42:
Die Macbook Pro 13 inch moet zeker op...
Hallo allemaal,
Ik ga morgen een MacBook Pro 13" 2.4 C2D kopen bij de Xando, €999,-.
Als ik 'm in huis heb wil ik er natuurlijk zo snel mogelijk mee gaan beginnen.
Maar zijn er nog een aantal zaken waar je op moet letten? Of bepaalde dingen het wel doen?
En hoe kun je het beste dode pixels opsporen?
Want ik wil niet dat ik er over een maand achterkomt dat dit of dat niet werkt en dat ze dan zeggen dat ik te laat ben. (Ja, domme irritante kut zin
)
Iemand suggesties?
Alvast bedankt!
Ik ga morgen een MacBook Pro 13" 2.4 C2D kopen bij de Xando, €999,-.
Als ik 'm in huis heb wil ik er natuurlijk zo snel mogelijk mee gaan beginnen.
Maar zijn er nog een aantal zaken waar je op moet letten? Of bepaalde dingen het wel doen?
En hoe kun je het beste dode pixels opsporen?
Want ik wil niet dat ik er over een maand achterkomt dat dit of dat niet werkt en dat ze dan zeggen dat ik te laat ben. (Ja, domme irritante kut zin
Brm-G schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:40:
[...]
offtopic:
Ik wil er namelijk niet over een maand achterkomen dat het een of ander niet werkt en ze vervolgens zeggen dat ik te laat ben met het probleem te melden.
zoiets?
Iemand suggesties?
Alvast bedankt!
[ Voor 24% gewijzigd door Trezzahn op 22-12-2010 11:48 ]
Trezzahn schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:43:
Want ik wil niet dat ik er over een maand achterkomt dat dit of dat niet werkt en dat ze dan zeggen dat ik te laat ben. (Ja, domme irritante kut zin)
Iemand suggesties?
offtopic:
Ik wil er namelijk niet over een maand achterkomen dat het een of ander niet werkt en ze vervolgens zeggen dat ik te laat ben met het probleem te melden.
zoiets?
zoiets?
Het is fantastisch dat er mooie aanbiedingen zijn. Maar dit topic is vooral bedoeld om (technische) ervaringen te delen. Als iemand een aanbiedingentopic wil openen, dan is dat prima. Dan kunnen daar centraal aanbiedingen worden besproken.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Eigenlijk zou het mij logisch lijken als de MB, MBP en de iMac lijn geupgrade wordt met of rond de lancering van Lion.sjolmers schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:13:
Er komt een nieuwe Imac en Macbook Pro binnenkort volgens Macrumors:
[...]
Dit is waarschijnlijk ook waarom de het perfecte cadeau-actie er is
heeft iemand ook het probleem dat de verzamel page in safari van je recente pagina's traag laad bij het aanmaken van een tabblad?
heb een i7 anti-glare mbp met 7200 rpm disk, 4 week oud...
*knip*
Het is niet de bedoeling om te crossposten, één plaats is genoeg: maak schakelen gpu op mpb adapter afhankelijk?.
heb een i7 anti-glare mbp met 7200 rpm disk, 4 week oud...
*knip*
Het is niet de bedoeling om te crossposten, één plaats is genoeg: maak schakelen gpu op mpb adapter afhankelijk?.
[ Voor 37% gewijzigd door Hoedje op 27-12-2010 10:11 ]
iMac 2020 i7
Hallo allemaal,
Vanochtend mijn MacBook Pro 13" gekocht. Had 'm ergens anders gereserveerd maar moest eerst nog even naar de Media Markt. Daar was deze ook €999,- maar daar geven ze standaard 2 jaar garantie.
In 1 woord: Geweldig
Dit werkt echt allemaal mooi. En dat touchpad is geniaal.
Eerste indruk is dus erg goed.
Ik ga nu weer verder met uitzoeken van alles
Vanochtend mijn MacBook Pro 13" gekocht. Had 'm ergens anders gereserveerd maar moest eerst nog even naar de Media Markt. Daar was deze ook €999,- maar daar geven ze standaard 2 jaar garantie.
Vanochtend viel mijn MBP ineens uit. Zwart scherm, gewoon alsof een gewone computer zonder stroom zit. Dit terwijl de batterij vol zat en hij op de oplader zat.
Toen ik hem opnieuw opstartte knipperde de powerLED rechtsvoorop 5 keer. Ook als ik nu de batterij check (knopje linkszij indruk) dan knipperen alle lampjes 5 keer (batterij helemaal vol).
Nu heb ik op dit probleem geGoogled, ik lees dat dit waarschijnlijk een geheugenprobleem is (losgetrild RAM), iemand hier ervaring mee of is er een officiële lijst met foutmeldingen zoals deze?
(MBP 15" dec 2008, 10.6.5 volledig up to date, gisternacht iTunes geupdate & Silverlight ook).
Toen ik hem opnieuw opstartte knipperde de powerLED rechtsvoorop 5 keer. Ook als ik nu de batterij check (knopje linkszij indruk) dan knipperen alle lampjes 5 keer (batterij helemaal vol).
Nu heb ik op dit probleem geGoogled, ik lees dat dit waarschijnlijk een geheugenprobleem is (losgetrild RAM), iemand hier ervaring mee of is er een officiële lijst met foutmeldingen zoals deze?
(MBP 15" dec 2008, 10.6.5 volledig up to date, gisternacht iTunes geupdate & Silverlight ook).
[ Voor 8% gewijzigd door Wilf op 24-12-2010 02:11 ]
volgens mij betreft dit inderdaad een soort mem error, save antiboot...
schroef m open en check of die ram en hd goed vast zit zou ik zeggen!
iMac 2020 i7
Anoniem: 181923
Welke MM heb je het gehaald? En zijn ze nog steeds 999euro?Trezzahn schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:32:
Hallo allemaal,
@Dagi
Media Markt Enschede
Elke MM in NL heeft deze actie; dus ook alle anders APR zoals Xando en Dixons.
Ja, nog steeds €999,-
MAAR DEZE ACTIE GELDT ALLEEN NOG VANDAAG!
Media Markt Enschede
Elke MM in NL heeft deze actie; dus ook alle anders APR zoals Xando en Dixons.
Ja, nog steeds €999,-
MAAR DEZE ACTIE GELDT ALLEEN NOG VANDAAG!
Even snel een korte vraag.
Hoe kun je de namen wijzigen van de programma's in je Programma's mapje in je dock?
Nieuw topic lijkt me niet nodig omdat hopelijk iemand een kort en bondig antwoord heeft.
Zoeken leverde mij niet 1, 2, 3 wat op...
Hoe kun je de namen wijzigen van de programma's in je Programma's mapje in je dock?
Nieuw topic lijkt me niet nodig omdat hopelijk iemand een kort en bondig antwoord heeft.
Thanks!Megajr schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:27:
[...]
Programma map in Finder openen -> Toon Info en dan kun je de naam wijzigen! maar zo heeft iemand anders die er naar zoekt er niets aan![]()
Ontopic:
Tof om te zien dat er een aantal mensen een nieuwe MBP hebben! Ik lepel Zaterdag of Maandag een 250 GB schijf die ik nog heb liggen in die van mij. Dan ben ik qua specs ook weer bij
[ Voor 48% gewijzigd door Trezzahn op 24-12-2010 13:38 ]
Programma map in Finder openen -> Toon Info en dan kun je de naam wijzigen! maar zo heeft iemand anders die er naar zoekt er niets aanTrezzahn schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:49:
Even snel een korte vraag.
Ontopic:
Tof om te zien dat er een aantal mensen een nieuwe MBP hebben! Ik lepel Zaterdag of Maandag een 250 GB schijf die ik nog heb liggen in die van mij. Dan ben ik qua specs ook weer bij
Die actie bij Wehkamp, is ook niet gek. Maar >5 weken levertijd, is wel erg lang!cnsmr schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:50:
@Dagi
Bij Mycom met 3 jaar garantie en bij Wehkamp met 100 euro waardebon. Doe er je voordeel mee.
Thnx, ik ben nu bezig met een Time Machine-kopie, straks eerst een SMC-reset proberen, als het dan niet over is dan ga ik de schroevendraaiers ter hande nemen.o.poulssen schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 08:50:
volgens mij betreft dit inderdaad een soort mem error, save antiboot...
[edit 24-12-10, 21:11]
SMC-reset did the job. Geen knipperende LEDjes meer etc. Plus een nieuwe 'ervaring' met de MBP: omdat het beeld van de 15" nog veel te fel is in het donker met maar 1 streepje heb ik een ND-filter met 4 stopwaardes geknipt voor mijn beeldscherm. Werkt perfect!

[ Voor 30% gewijzigd door Wilf op 24-12-2010 21:13 ]
Jeah, ik heb vanmiddag ook maar geprofiteerd van deze strakke aanbieding.
Ik heb bij Mycom besteld, inverband met de 3 jaar garantie en 8 dagen pixelgarantie.
Minimaal vijf weken levertijd bij Wehkamp was mij wel wat te lang.
Voor de rest prachtige actie en geen geld 999 euro voor zo'n vet apparaat. Met studentenkorting, had ik
niet meer voordeel gehaald.
Ik kan weer een paar jaar door als student, nu nog even geduld
hebben.
Ik heb bij Mycom besteld, inverband met de 3 jaar garantie en 8 dagen pixelgarantie.
Minimaal vijf weken levertijd bij Wehkamp was mij wel wat te lang.
Voor de rest prachtige actie en geen geld 999 euro voor zo'n vet apparaat. Met studentenkorting, had ik
niet meer voordeel gehaald.
Ik kan weer een paar jaar door als student, nu nog even geduld
hebben.
Anoniem: 342920
Hallo mede Tweakers, ik heb een vraagje voor jullie.
Denken jullie dat er een nieuwe videokaart, en of een nieuwe processor in de MBP wordt gestopt bij de volgende generatie?
En als dit zo is, welke denken jullie dan? En is het het waard om te wachten tot de nieuwe generatie, en dan de Media Markt actie mis te lopen.
Ik ben namelijk geneigd om de huidige MBP 15" i5 te gaan kopen als er weer zo'n mooie "BTW Aftrek" actie is bij de Media Markt.
Ik ga mijn MBP voornamelijk gebruiken voor video-editen, die richting op.
Bedankt, ik lees altijd met veel plezier het Apple gedeelte van GOT, en ben toch tot de conclusie gekomen dat ik voor een Mac ga!
Denken jullie dat er een nieuwe videokaart, en of een nieuwe processor in de MBP wordt gestopt bij de volgende generatie?
En als dit zo is, welke denken jullie dan? En is het het waard om te wachten tot de nieuwe generatie, en dan de Media Markt actie mis te lopen.
Ik ben namelijk geneigd om de huidige MBP 15" i5 te gaan kopen als er weer zo'n mooie "BTW Aftrek" actie is bij de Media Markt.
Bedankt, ik lees altijd met veel plezier het Apple gedeelte van GOT, en ben toch tot de conclusie gekomen dat ik voor een Mac ga!
Nieuwe lijn van Intel Processoren, de i5 25xx en de i726xx klasse (mocht je willen kijken naar specs, etc.), zal er waarschijnlijk in huisvesten. de GPU zou eventueel van AMD (Ati) af kunnen komen vanwege het geschil dat Intel en nVidia hebben. Zou echter wel betekenen dat Apple de huidige IGP/GPU switch technologie naar Ati woorden/daden moet vertalen. Het zou net zo goed wederom een nVidia kunnen worden ipv de 330M een discrete 430M of 530M oid...Anoniem: 342920 schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:43:
Hallo mede Tweakers, ik heb een vraagje voor jullie.
Als je de MBP nu nodig hebt moet je deze nu kopen heEn als dit zo is, welke denken jullie dan? En is het het waard om te wachten tot de nieuwe generatie, en dan de Media Markt actie mis te lopen.
Kortom: Wil en kan je eventueel nog wachten tot de refresh, in waarschijnlijk Q1 van 2011, of heb je de macbook nu nodig? Als je de BTW actie in acht neemt zou dit je een korting van ongeveer 15,9/16% opleveren... Dit is geen klein bedrag maar kan je er dan meeleven dat je niet het nieuwste van het nieuwste hebt zodra de refresh uitkomt?
Anoniem: 342920
Hartstikke bedankt! Dat was de info die ik nodig had
Ik zal het wel zo lang mogelijk uitstellen
Tja, ik had er geen spijt van toen ik mijn 2,53ghz kocht... Heb er wel spijt van dat deze is overleden door me val :(! Zal ook geen seconde wachten om een vervangende aan te schaffen als de verzekering uitbetaald.. Zaak, inc me macbook, ligt nu bij hun... hoop dat het deze week rond is, kan echt niet zonder eigen werkstation :(!!Anoniem: 342920 schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:26:
Hartstikke bedankt! Dat was de info die ik nodig had![]()
Ik wil binnenkort een Apple keyboard halen. Zal ook een stuk beter zijn voor mijn rug als ik achter een bureau zit, met een extern toetsenbord en muis en standaard voor mijn MBP. Wil het bedraade toetsenbord met numerieke toetsen. Goed verkrijgbaar, maar wel de Nederlandse layout. Heb op mijn MBP ook de Amerikaanse layout. Geweldig die brede linker-Shift en brede Enter toetsen. Helaas is de verzendtijd 2-3 weken bij de online Apple Store.
Compromis of wachten dus...catbread schreef op zondag 26 december 2010 @ 21:29:
Ik wil binnenkort een Apple keyboard halen. Zal ook een stuk beter zijn voor mijn rug als ik achter een bureau zit, met een extern toetsenbord en muis en standaard voor mijn MBP. Wil het bedraade toetsenbord met numerieke toetsen. Goed verkrijgbaar, maar wel de Nederlandse layout. Heb op mijn MBP ook de Amerikaanse layout. Geweldig die brede linker-Shift en brede Enter toetsen. Helaas is de verzendtijd 2-3 weken bij de online Apple Store.
Helaas zag ik te laat dat de MBP 13" 1000 euro was bij diverse verkooppunten. Ik kan wel van iemand een MBP 13" febr. 2010 overnemen voor 850 euro. Het gaat hier om de volgende specs:
Apple Macbookpro 13' Unibody Intel Core 2 Duo, 2,53GHz, 4GB
250 GB, GeForce 9400M ( 256MB), Superdrive( MB991)
Is het een mooie prijs om deze mee te nemen voor 850 incl. doos en bon? Volgens de testen scheelt deze niet extreem veel met de nieuwe serie.
Is het een mooie prijs om deze mee te nemen voor 850 incl. doos en bon? Volgens de testen scheelt deze niet extreem veel met de nieuwe serie.
Qua CPU, ben je beter af met de tweedehands.Ant86 schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:55:
Helaas zag ik te laat dat de MBP 13" 1000 euro was bij diverse verkooppunten. Ik kan wel van iemand een MBP 13" febr. 2010 overnemen voor 850 euro. Het gaat hier om de volgende specs:
Maar ik zou toch voor een Geforce 320M gaan ipv de langzamere 9400M.
Misschien is kopen via de education store een oplossing? Dan betaal je ''maar'' 56 euro meer, dan de eerder genoemde 999 euro.
Cinebench 10 OpenGL
Type + gpu score (hoger is beter)
5060
MacBook Pro 13", GeForce 320M (voorjaar 2010)
4813
MacBook Pro 13", 9400M (midden 2009)
De OpenGL-test van Cinebench geeft een indruk van de grafische prestaties van de gpu. De scores van de Apple-laptops vallen hier wat tegen. De OpenGL-benchmark is niet alleszeggend, maar we hadden toch wel verwacht dat de de 320M en de GT330M op dit onderdeel beter zouden scoren dan de 9600M GT van de modellen uit 2008 en 2009. Ook het verschil met de 9400M, een videochip die op de chipset zit, is niet groot.
Testen van Tweakers, daarom twijfel ik. Het verschil is vrij klein. De MBP gebruik ik straks vooral voor internetten en wat lichte photoshop handelingen.
Als student bestellen 1.080,52 euro. Scheelt toch wel 230 euro. Is 25% zeg maar. Pff, keuzes in het leven.
5060
4813
De OpenGL-test van Cinebench geeft een indruk van de grafische prestaties van de gpu. De scores van de Apple-laptops vallen hier wat tegen. De OpenGL-benchmark is niet alleszeggend, maar we hadden toch wel verwacht dat de de 320M en de GT330M op dit onderdeel beter zouden scoren dan de 9600M GT van de modellen uit 2008 en 2009. Ook het verschil met de 9400M, een videochip die op de chipset zit, is niet groot.
Testen van Tweakers, daarom twijfel ik. Het verschil is vrij klein. De MBP gebruik ik straks vooral voor internetten en wat lichte photoshop handelingen.
Als student bestellen 1.080,52 euro. Scheelt toch wel 230 euro. Is 25% zeg maar. Pff, keuzes in het leven.
[ Voor 6% gewijzigd door Ant86 op 27-12-2010 14:41 ]
Ikzelf, heb er één besteld by Mycom afgelopen vrijdag, dat is incl. 3 jaar garantie ipv. de reguliere 1 jaar garantie en dat maakt het verschil nog groter.Ant86 schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:38:
Cinebench 10 OpenGL
5060
4813
Apple Macbook 13 inch 2,4 GHZ (2010) + 3 jaar garantie: MYCOM: 999,- euro
Apple Macbook 13 inch 2,4 GHZ (2010) + 3 jaar garantie: Website Apple: 1398,- euro (Normaal)
Apple Macbook 13 inch 2,4 GHZ (2010) + 3 jaar garantie: Website Apple: 1287,58,- euro (Student)
Scheelt mij als student toch maar weer 288,58 euro. Maar mijn voordeel was nog groter geweest als ik niet op een HBO opleiding had gezeten, namelijk: 1398 - 999 = 399 euro.
Daarom begrijp ik ook dat deze aanbieding zeer in trek was en helemaal bij de mensen die geen education korting krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door PSP123 op 27-12-2010 15:06 ]
Vraagje, komt er digital out van een MacBook? Want imho kan er alleen een 3.5mm jackplug in de audio uit, of zijn er andere manieren?
Dat is inderdaad ook de optische digitale uitgang. Je kan een verloopstukje naar toslink kopen.WarPuppy schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:21:
Vraagje, komt er digital out van een MacBook? Want imho kan er alleen een 3.5mm jackplug in de audio uit, of zijn er andere manieren?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Toch maar gewoon de Nederlandse gehaald. Zal wel iets wennen wezen, maar dat scheelt weer een aantal weken en verzendkosten.
Gek gedaan en met de actie ook een MBP gehaald voor 999...
Nog nooit met een Mac gewerkt (nouja, beetje klikken op eerste gen iMac's op HCCbeurs ofzo) maar het valt me niks tegen. Ook gelijk een Magic Mouse erbij gekocht, waar her en der nog wat negatieve verhalen over staan van mensen die er niet mee kunnen werken, maar zelfs dat werkt gewoon lekker.
Constructie van het ding is gewoon goed, staat @ werk een 15" Acer voor mn neus, maar das toch wel een heel andere klasse bouwkwaliteit. (en prijs...dat wel natuurlijk).
Voordeel van de 13" is dat je hem makkelijk overal mee naartoe sjouwt. Enige wat ik nog moet testen is of onze Presonus mixer goed verbinding wil maken met firewire, toch de reden van aanschaf geweest.
Ben alleen bang dat ik dadelijk nog maar weinig op mn windows pc ga/wil werken
Nog nooit met een Mac gewerkt (nouja, beetje klikken op eerste gen iMac's op HCCbeurs ofzo) maar het valt me niks tegen. Ook gelijk een Magic Mouse erbij gekocht, waar her en der nog wat negatieve verhalen over staan van mensen die er niet mee kunnen werken, maar zelfs dat werkt gewoon lekker.
Constructie van het ding is gewoon goed, staat @ werk een 15" Acer voor mn neus, maar das toch wel een heel andere klasse bouwkwaliteit. (en prijs...dat wel natuurlijk).
Voordeel van de 13" is dat je hem makkelijk overal mee naartoe sjouwt. Enige wat ik nog moet testen is of onze Presonus mixer goed verbinding wil maken met firewire, toch de reden van aanschaf geweest.
Ben alleen bang dat ik dadelijk nog maar weinig op mn windows pc ga/wil werken

Heeft iemand hier ook problemen met zijn MBP? Om de haverklap flikkert mijn scherm eventjes zwart (of een zwarte balk) en dan komt het weer terug. Enkele keren per dag maar het is wel vervelend. Iemand enig idee? Bekend probleem?
nope, wel bij mijn oude windows laptops, lijkt op een kabelbreuk naar scherm, contact eens een apple service provider of wel check eens of je osx opnieuw kan installen, misschien zijn je kext niet helemaal in orde...
@wilf
[/quote]
Plus een nieuwe 'ervaring' met de MBP: omdat het beeld van de 15" nog veel te fel is in het donker met maar 1 streepje heb ik een ND-filter met 4 stopwaardes geknipt voor mijn beeldscherm. Werkt perfect!
[quote]
hoe heb je dat gefixt, ik vind m in het donker ook vaak veeel te fel!
@wilf
[/quote]
Plus een nieuwe 'ervaring' met de MBP: omdat het beeld van de 15" nog veel te fel is in het donker met maar 1 streepje heb ik een ND-filter met 4 stopwaardes geknipt voor mijn beeldscherm. Werkt perfect!
[quote]
hoe heb je dat gefixt, ik vind m in het donker ook vaak veeel te fel!
iMac 2020 i7
Ik heb weleens meer over dit probleem gelezen, bij voorgaande gevallen bleekt het een connector/kabeltje van je beeldscherm niet goed contact te maken.alienfruit schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:59:
Heeft iemand hier ook problemen met zijn MBP? Om de haverklap flikkert mijn scherm eventjes zwart (of een zwarte balk) en dan komt het weer terug. Enkele keren per dag maar het is wel vervelend. Iemand enig idee? Bekend probleem?
Brengen naar service point van Apple, bleek toen ook de enige oplossing.
Anoniem: 193286
Heb ook een vergelijkbaar probleem gehad met mijn Dell. Bleek de inverter te zijn, die, als ik het goed heb, het backlight van je scherm aanstuurt. Geen idee hoe dat bij Apple werkt. Bij mij moest beeldscherm worden vervangen. Maar het kan idd ook een loszittend kabeltje zijn, wat ik hoop voor je.PSP123 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:14:
[...]
Ik heb weleens meer over dit probleem gelezen, bij voorgaande gevallen bleekt het een connector/kabeltje van je beeldscherm niet goed contact te maken.
Brengen naar service point van Apple, bleek toen ook de enige oplossing.
Ik heb het heel af en toe (ook gemiddeld 2 a 4 keer per dag gok ik) met mijn MBP 15" uit eind 2008, bij mij is het geen backlight issue maar artifacts in het beeld (milliseconde een zwarte balk of even een blackout; soms wat funky RGB abberatie langs de zwarte balk in die milliseconde). Dit heb ik alleen als ik hem op 'zuinig' zet. Met de 'performance'-instelling (andere videokaart) heb ik nergens last van.
[ Voor 5% gewijzigd door Wilf op 28-12-2010 13:54 ]
kijk dan eens of je wat aan deze tip hebt, misschien is het je intel kaart? mits ik de juist mbp gok en jij de specs verduidelijkt kunnen wordne
Hoe schakelen GPU op MBP adapter afhankelijk maken?
Hoe schakelen GPU op MBP adapter afhankelijk maken?
iMac 2020 i7
Aha, dan ga ik de APR of Apple store in Zürich maar eens bezoeken! Bedankt.
Dit probeem heb ik ook.alienfruit schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:59:
Heb er al tweemaal over gebeld met Applecare, pram en smc gereset e.d, maar helpt nog niet. Ik ben enorm benieuwd naar je ervaringen verder...
Mijne doet het soms om de haverklap, en soms weer tijden niet. Met belasting van de hardware (of temperatuur) heeft het volgens mij niets te maken, met software ook niet. Ik heb gfxcardstatus er op aangeven van Applecare weer afgegooid (daar doe je in de praktijk toch niets nuttigs mee), maar het maakt geen verschil.Wilf schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:54:
Ik heb het heel af en toe (ook gemiddeld 2 a 4 keer per dag gok ik) met mijn MBP 15" uit eind 2008, bij mij is het geen backlight issue maar artifacts in het beeld (milliseconde een zwarte balk of even een blackout; soms wat funky RGB abberatie langs de zwarte balk in die milliseconde). Dit heb ik alleen als ik hem op 'zuinig' zet. Met de 'performance'-instelling (andere videokaart) heb ik nergens last van.
Ik zie overigens geen artefacts, maar alleen zwart. Voornamelijk opvallend in de bovenste helft van het scherm.
Ik heb een 15" van eind 2008 met 2 videochips.
[ Voor 54% gewijzigd door Jesse op 29-12-2010 10:51 ]
In de zuinig-modus gebruikt hij een andere videokaar als in performance, dus het ligt IMHO aan de videokaart die dan gebruikt wordt. Het probleem is volgens mij wel hetzelfde hoor, in mijn ooghoek zie ik soms een pixelhoogte zo breed als half het scherm in rood met hier en daar wit onder de zwarte balk, maar dit gaat zo snel (milliseconde ofzo) dat het ook gezichtsbedrog kan zijn.
In performance-modus (dus met dikkere videokaart draaien) lost het bij mij iig op, maar dat doe ik nooit want dat kost veel batterijtijd.
In performance-modus (dus met dikkere videokaart draaien) lost het bij mij iig op, maar dat doe ik nooit want dat kost veel batterijtijd.
Okee. Dan ga ik dat ook eens proberen. Ik werk toch vrij veel aan de lader.Wilf schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:03:
*knip*
Dat duidt wel een beetje op een probleem met de intel graphics, en niet de backlight of connectors van het scherm in het algemeen. Ik ben wel benieuwd welke versie mbp alienfruit heeft.
[ Voor 58% gewijzigd door Jesse op 29-12-2010 11:13 ]
Anoniem: 269758
Soms heb ik dat bij m'n activetymonitor m'n geheugenstatus er zo uitziet:

Wat blokkerig dus.. En heel af en toe komt dit ook voor bij de icoontjes op m'n dock.. Iemand enig idee hoe dit komt?

Wat blokkerig dus.. En heel af en toe komt dit ook voor bij de icoontjes op m'n dock.. Iemand enig idee hoe dit komt?
Waar jij je druk over maakt...Hier ziet het er even 'blokkerig' uit hoor..
Anoniem: 269758
Ik maak me er niet druk over, viel me gewoon op.. Een week of 2 geleden heeft m'n MBP een smak gemaakt en sinds vorige week let ik op die "blokjes", misschien dat het ermee te maken had. Blijkbaar niet dus.filenox schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:54:
Waar jij je druk over maakt...Hier ziet het er even 'blokkerig' uit hoor..
heb je misschien geen hd display en ken je daarom de blokken tellen?
iMac 2020 i7
Ik heb wel probemen met mijn MBP mid 2009 13". Het aanraakvlakje weigert nog teksten te selecteren. Dat deed ik door met een vinger het aanraakvlak in te drukken en met een andere de tekst te selecteren. Wel kan ik nog scrollen en links aanklikken. Kennelijk is er iets in de aanraakplaat kapot (ik zou niet weten waarvan dat nu komt) want de drievinger en viervingerswipe reacties werken nog gewoon. Een herinstallatie haalde niets uit dus heb ik maar een Logitech bluetoothmuis aangeschaft voor de lay out werkzaamheden. Die kostte minder dan een apart aanraakvlakje waarmee ik mogelijk na verloop van tijd weer dezelfde problematiek zou kunnen krijgen.
Het flikkeren van het scherm zou een inverterboardprobleem kunnen zijn. In dat geval rest slechts vervanging daarvan. Volgens mij is dat garantie maar stem dat met Apple af en doe hier uitgebreid verslag van je bevindingen.
Het flikkeren van het scherm zou een inverterboardprobleem kunnen zijn. In dat geval rest slechts vervanging daarvan. Volgens mij is dat garantie maar stem dat met Apple af en doe hier uitgebreid verslag van je bevindingen.
Tijd voor retina displays in de laptopso.poulssen schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:07:
heb je misschien geen hd display en ken je daarom de blokken tellen?
Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB
Kan het normale Macbook forum niet vinden, maar kwam een advertentie tegen van laptopshop. Een Macbook 2010 met 4gb geheugen en Office 2011 Home en Student voor 999 Euro. Lijkt me een goede deal, geen idee hoelang deze actie duurt. Ik heb zelf geen laptop nodig, maar ik denk deel hem hier even. http://www.laptopshop.nl/...tm_campaign=MacBookOffice
Best een nette deal...
Ik zou zelf als student de pro nemen met korting... Ben je 110 meer kwijt inc office, en heb je Fw800, SD lezer, alu case, backlit tobo
.
Ik zou zelf als student de pro nemen met korting... Ben je 110 meer kwijt inc office, en heb je Fw800, SD lezer, alu case, backlit tobo
Als dat in de voorjaars update zit bestel ik er meteen een!Digistorm schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 09:48:
[...]
Tijd voor retina displays in de laptops
Beter gaan ze dan gewoon voor IPS panelen.markclausing schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 11:40:
[...]
Als dat in de voorjaars update zit bestel ik er meteen een!
Retino is toch ook gebaseerd op IPS?jasper623 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:26:
[...]
Beter gaan ze dan gewoon voor IPS panelen.
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Neuh, retina zegt alleen wat over 't aantal pixels, ips is ander soort paneel. In MB(P)s zitten TN's
|>
De iphone4 retina display is een ips-paneel, dus ja is gebasseerd op retina. Zou denk ook wel op TN toegepast kunnen worden, al weet ik er niet zoveel van ;-)
IPS zou een hele verbetering zijn. eigenlijk zijn de iPhone/Pad/Pod (touch) nu met IPS (Retina) uit gerust terwijl de "Pro" producten dit niet zijn, ik zou graag een 1680x1050 IPS (Retina) op de MBP 15" zien... Dit zou voor grafische doeleinden perfect zijn en vooruit lopen op de concurrentie.
Macbook (Pros) zijn toch niet gericht op high-end gaming dus liever zo'n IPS paneel dan een 5xxM nVidia of 6xxxM AMD gpu...
Macbook (Pros) zijn toch niet gericht op high-end gaming dus liever zo'n IPS paneel dan een 5xxM nVidia of 6xxxM AMD gpu...
Ik heb afgelopen vrijdag, ook mijn Macbook Pro 13 inch van de 999 euro binnen gehad en bevalt tot nu toe uitstekend!
Nu heb ik nog een vraag:
Ik heb bij de first boot een wachtwoord opgegeven, bij mijn gebruikersnaam alleen moet ik deze niet opgeven, bij het opstarten van de Macbook Pro.
Ik wil mijn Macbook Pro wel met een wachtwoord beveiligen, hoe doe ik dit?
Nu heb ik nog een vraag:
Ik heb bij de first boot een wachtwoord opgegeven, bij mijn gebruikersnaam alleen moet ik deze niet opgeven, bij het opstarten van de Macbook Pro.
Ik wil mijn Macbook Pro wel met een wachtwoord beveiligen, hoe doe ik dit?
Dat wachtwoord kan je regelen bij je systeemvoorkeuren, bij accounts volgens mij. Kan het niet voor je checken ben momenteel mbp loos..
System Preferences > Account > Login Options.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Heb sinds kort ook een MBP. Nu wilde ik een schone installatie doen, maar krijg ik steeds een foutmelding dat de installatie is mislukt. Ik gebruik de originele Apple Macbook Pro cd. Daarop staat 10.6.3. Heb de harde schijf al opnieuw gepartitioneerd en geformatteerd. Dit hielp niets. Ik heb al de cd van me iMac erin gedaan, maar deze leest hij helemaal niet.
In het logbestand krijg ik deze foutmelding:
failed to download package from file://localhost/system/installation/packages/essentials.pkg
Het is telkens wanneer ik nog 30 minuten moet installeren. Iemand enig idee wat het probleem is?
edit: Ik ga nu even Windows XP Lite installeren, kijken of die installatie wel lukt. Eventueel vanuit Windows de installatie van OSX proberen.
In het logbestand krijg ik deze foutmelding:
failed to download package from file://localhost/system/installation/packages/essentials.pkg
Het is telkens wanneer ik nog 30 minuten moet installeren. Iemand enig idee wat het probleem is?
edit: Ik ga nu even Windows XP Lite installeren, kijken of die installatie wel lukt. Eventueel vanuit Windows de installatie van OSX proberen.
[ Voor 10% gewijzigd door Ant86 op 02-01-2011 19:25 ]
Het lijkt erop dat je DVD niet goed gelezen kan worden... Ik zou even controleren of er geen krassen/vlekjes/dingetjes op de dvd-schijf zitten. En eventueel een "Lens" cleaner draaien. Anders ff naar een APR of Apple bellen.
Lijkt mij eerder, dat het aan de dvd ligt als steeds op hetzelfde moment een error/storing optreedt. (30 minuten)Pat-Juh schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:59:
Het lijkt erop dat je DVD niet goed gelezen kan worden... Ik zou even controleren of er geen krassen/vlekjes/dingetjes op de dvd-schijf zitten. En eventueel een "Lens" cleaner draaien. Anders ff naar een APR of Apple bellen.
Als het aan de sensor van de slot in dvd-drive zou liggen, zou het op willekeurige momenten moeten voorkomen.
10, 30, 40 minuten etc.
Heb zojuist wel Windows gewoon kunnen installeren, dus ik denk dat de DVD niet goed is. Heb de MBP net van iemand 2de hands overgenomen, heb geen bon, maar de serial was wel geldig voor garantie, volgens de apple site. Wanneer ik naar een verkooppunt ga, krijg ik dan een nieuwe dvd of moet ik hem dan op laten sturen? Mijn schoonbroer heeft exact dezelfde MBP, zou deze schijf ook gewoon werken of is deze serial gebonden?Pat-Juh schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:59:
Volgens mij kan je die schijf wel gebruiken. Gewoon even apple bellen en dan sturen ze er een op denk ik... Heb er zelf geen ervaring mee.
Owh en ik kwam net de "Cult Of Mac" 2011 voorspellingen tegen hier
Macbook Pro voorspellingen:
MacBook Pro in 2011:
Apple will shock the world with redesigned MacBook Pro line that will be similar to MacBook Air by removing the optical drive so expect a 17" MacBook Pro weighing in 4.7 lbs. Apple New MacBook Pro will retained the back-lit keyboard, Firewire 800 port and USB 2.0 ports. USB 3.0 haven't reached mass market saturation on usage so Apple won't add production costs for something less than 5% of the Mac Community will use. The Core i5 will be 2.66GHz with a The 2.8GHz Core i7 will be the standard on high end and 2.93GHz Core i7 will be the build-to-configure order option. Samsung in 2009 did achieve a single 8GB DDR3 SODIMM so expect a 16GB DDR3 memory configuration in 2011 MacBook Pro line. Expect lower prices on SSD especially the 512GB to be lower by 15-25% from last year models. Expect a 768GB SSD Option. Also expect 256GB SSD to be a standard on the high-end MacBook Pro line. Display will still be 16:10 on some MacBook models like the Air but MacBook Pro line may get a 16:9 option. This is a plus because there will be more screen resolution like the 17" will be a 17.3" with a 2560 x 1440 resolution.
Summer 2011 Back to School Promo will be the best Apple ever had in its history. Why? Think of buying a MacBook Pro and getting a 8GB iPod Touch 4th Generation with FaceTime for FREE! Yeah and you will get up to $229 off the other iPod touches too so the 32GB will be $70 and 64GB will be $170. Plus now that Epic Games released Unreal Engine 3 Development Kits for iOS well as Infinity Blade expect it to be a dominate gaming console.
Zelf sceptisch over:
*256GB SSD minimaal zal te duur worden voor een basis model, eerder 128GB
* 17" Resolutie zal niet zo hoog worden, super klein met huidige scaling binnen OS X
* 8GB Ram op base model
* 16:10 > 16:9 de 16:10 is iets beter in mijn ogen
* ODD blijft hopelijk nog... Ik zie mij zelf nog niet alle software downloaden, een echt product in handen hebben voelt toch net wat beter!
Afijn jullie mening svp
Owh en ik kwam net de "Cult Of Mac" 2011 voorspellingen tegen hier
Macbook Pro voorspellingen:
MacBook Pro in 2011:
Apple will shock the world with redesigned MacBook Pro line that will be similar to MacBook Air by removing the optical drive so expect a 17" MacBook Pro weighing in 4.7 lbs. Apple New MacBook Pro will retained the back-lit keyboard, Firewire 800 port and USB 2.0 ports. USB 3.0 haven't reached mass market saturation on usage so Apple won't add production costs for something less than 5% of the Mac Community will use. The Core i5 will be 2.66GHz with a The 2.8GHz Core i7 will be the standard on high end and 2.93GHz Core i7 will be the build-to-configure order option. Samsung in 2009 did achieve a single 8GB DDR3 SODIMM so expect a 16GB DDR3 memory configuration in 2011 MacBook Pro line. Expect lower prices on SSD especially the 512GB to be lower by 15-25% from last year models. Expect a 768GB SSD Option. Also expect 256GB SSD to be a standard on the high-end MacBook Pro line. Display will still be 16:10 on some MacBook models like the Air but MacBook Pro line may get a 16:9 option. This is a plus because there will be more screen resolution like the 17" will be a 17.3" with a 2560 x 1440 resolution.
Summer 2011 Back to School Promo will be the best Apple ever had in its history. Why? Think of buying a MacBook Pro and getting a 8GB iPod Touch 4th Generation with FaceTime for FREE! Yeah and you will get up to $229 off the other iPod touches too so the 32GB will be $70 and 64GB will be $170. Plus now that Epic Games released Unreal Engine 3 Development Kits for iOS well as Infinity Blade expect it to be a dominate gaming console.
Zelf sceptisch over:
* 17" Resolutie zal niet zo hoog worden, super klein met huidige scaling binnen OS X
* 8GB Ram op base model
* ODD blijft hopelijk nog... Ik zie mij zelf nog niet alle software downloaden, een echt product in handen hebben voelt toch net wat beter!
Afijn jullie mening svp
Die resolutie slaat nergens op, op 27" is dat een leuke resolutie, maar op 17" wil je dat volgens mij echt niet.
Maar ik ben vooral benieuwd naar de 13", hopelijk gaat daar een i5 in komen, dan heb ik wel interesse erin
Maar ik ben vooral benieuwd naar de 13", hopelijk gaat daar een i5 in komen, dan heb ik wel interesse erin
The devil is in the details.
Voor een 27" is het een geschikte resolutie ja, voor 17" never nooit niet! Hoop zelf ook op een i5 icm 330M in de 13" Pro, Dit zal alleen niet passen heb ik het vermoeden...
Zelf ben ik nu in twijfel of het goed is of er een Optische unit in zit... Zelf gebruik ik de DVD best nog wel geregeld, het zij 99% van de tijd thuis. Echter als ik op locatie ben en ik moet die ene keer een schijfje branden zit ik met de gebakken peren tenzij ik nog een externe koop (Apple prijs 79 euro). Dit zou wel betekenen dat ik deze nog eens los mee moet sjouwen. Daar tegenover staat dan wel dat ze ongeveer een kwart van het apparaat nu beschikbaar hebben voor "upgrades" aan de CPU en GPU....
Zelf ben ik nu in twijfel of het goed is of er een Optische unit in zit... Zelf gebruik ik de DVD best nog wel geregeld, het zij 99% van de tijd thuis. Echter als ik op locatie ben en ik moet die ene keer een schijfje branden zit ik met de gebakken peren tenzij ik nog een externe koop (Apple prijs 79 euro). Dit zou wel betekenen dat ik deze nog eens los mee moet sjouwen. Daar tegenover staat dan wel dat ze ongeveer een kwart van het apparaat nu beschikbaar hebben voor "upgrades" aan de CPU en GPU....
Nou, ik zou die resolutie wel willen hoor, de gui kan toch zichzelf wel schalen ondertussen?Hahn schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:25:
Die resolutie slaat nergens op, op 27" is dat een leuke resolutie, maar op 17" wil je dat volgens mij echt niet.
Ben weer even tijdje bezig geweest. Heb nu een "gedownloade osx" opstartschijf op me externe usb disk gezet. Ook via deze manier van installeren krijg ik een foutmelding. Baal er een beetje van.
Raar... En een format/wissen van de HD (dus alle partities e.d.) Het zou dan kunnen zijn dat de OS X iets kopieert naar de HD maar dat er een allocatie fout plaatsvindt
?
Zou het anders ook niet meer weten...
Heb de totale partitie(s) al diverse malen verwijderd en opnieuw aangemaakt, vervolgens geformatteerd. Ben nu even aan het proberen een andere Leopard Snow te downloaden en die via externe hdd te installeren. Deze versie is bijna 10GB, dus lijkt me dat deze compleet is. Ik vind het zo vreemd dat Windows XP Lite ineens ging en dat ik bij OSX problemen krijg. Er staat ook steeds een foutmelding bij de installatie log. Eerst was het een HP Print driver, dus ik bij opties printer drivers uitgezet. Nu weer eens .pkg error.Pat-Juh schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:57:
Raar... En een format/wissen van de HD (dus alle partities e.d.) Het zou dan kunnen zijn dat de OS X iets kopieert naar de HD maar dat er een allocatie fout plaatsvindt?
Ben gewend dat het altijd andersom is. Anders morgen laatste poging via de zwagers dvd.
[ Voor 9% gewijzigd door Ant86 op 02-01-2011 22:08 ]
resolution independence is nog altijd niet aanwezig op de featurelist van OSX. De benodigdheden zitten sinds Tiger in OSX verwerkt, er is al enigszins mee te spelen, maar voor de gehele user interface is het nog niet aan de orde.sebastius schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:49:
[...]
Nou, ik zou die resolutie wel willen hoor, de gui kan toch zichzelf wel schalen ondertussen?
Het zal echter ongetwijfeld hoog op het geruchtenlijstje staan voor Lion
Launching containers into space
Net even een hardware test gedaan met de Application cd. Krijg ik een foutmelding. Geheugenmodule eruit gehaald, daarna geen foutmelding in de hardware test. Eens kijken of dit resultaat boekt op de installatie.
Update: installatie komt al verder als voorheen. Hij loopt nog..
Oplossing: Geheugen gaf problemen met installatie. Morgen maar eens Apple bellen. Iemand ervaring of ze gewoon nieuwe geheugen opsturen of moet ik dan me Macbook opsturen naar hun? Zie ik niet zo zitten namelijk.
Update: installatie komt al verder als voorheen. Hij loopt nog..
Oplossing: Geheugen gaf problemen met installatie. Morgen maar eens Apple bellen. Iemand ervaring of ze gewoon nieuwe geheugen opsturen of moet ik dan me Macbook opsturen naar hun? Zie ik niet zo zitten namelijk.
[ Voor 40% gewijzigd door Ant86 op 02-01-2011 23:38 . Reden: Update ]
Chipset die waarschijnlijk in de nieuwe Pro's zal worden gebruikt:
Intel Announces 'Sandy Bridge' Core Processors
Today, Intel announced their next generation processor architecture known as "Sandy Bridge" (or 2nd Generation Core processor). The new processors are built on the 32nm process and integrate the processor, memory controller and graphics on the same die. In particular the new integrated graphics performance is significantly improved over previous Intel's previous chips.
[...]
Anandtech in particular notes that the new processor architecture is a major step forward for laptops, significantly closing the price/performance gap between desktops and laptops. Also promising for Mac users is that they found the graphics performance generally exceeded that found in the NVIDIA 320M that is presently used in the MacBook and MacBook Airs.
Again, Sandy Bridge delivers playable performance in every single title at 768p and ‘Low’ detail settings. What's more, it actually surpasses the GeForce 320M in Apple's MacBook Pro 13 in five out of six games (the exception being STALKER). Intel's previously poor integrated graphics performance was seen as one of the reasons why Apple has stuck with pairing of previous generation Intel processors and NVIDIA 320M GPUs.
Overall, Anandtech is impressed with the performance and battery life of the new chips:
Not only do we get 50 to 100% better performance than the previous generation high-end Intel mobile chips, but we also get more than double the integrated graphics performance and battery life in most situations should be similar to Arrandale, if not better. And that's looking at the quad-core offerings!
Meanwhile, dual core and low-power versions of Sandy Bridge processors are expected to arrive next month.
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Hoop alleen dat de Drivers "goed" zijn ;)! Intel drivers waren in het verleden nogal ruk als ik me het goed herinner :(!
Nu afwachten op een Apple announcement
Nu afwachten op een Apple announcement
Het enige voordeel voor mij is de optie voor 16 GB geheugen, momenteel heb ik 8 GB en daar heb ik niet genoeg aan. Voor de rest zou ik er alleen maar op achteruit gaan.Pat-Juh schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:19:
Zelf sceptisch over:
* 8GB Ram op base model
Afijn jullie mening svp
• Een SSD van 128 GB of 256 GB is veel te klein, die zou ik direct moeten vervangen door een harddisk van minimaal 500 GB en dan zit ik met een relatief slechte SSD waar ik niks meer aan heb, maar wel een premium bedrag voor heb betaald. SSD's van 512 GB vind ik nog te duur voor wat ze toevoegen.
• Ik kan de Superdrive niet missen.
• 16:10 graag!
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Wat heb jij allemaal geïnstalleerd dat je 256GB 'veel te klein' vindt? Voor opslag gebruik je dan gewoon een externe harde schijf, want voor opslag doet snelheid er niet zo heel erg toe.
Een SSD vervangen voor een normale harde schijf is zo'n beetje het domste wat je kan doen als je het mij vraagt, want dan lever je zoveel prestatie in.
Een SSD vervangen voor een normale harde schijf is zo'n beetje het domste wat je kan doen als je het mij vraagt, want dan lever je zoveel prestatie in.
Ik gebruik sowieso Windows 7 (Boot Camp-partitie als VM in VMware) en Mac OS X, daarnaast heb ik voor werk een VM met Windows Server 2008. Als ik m'n iTunes- en iPhoto-library extern zet, bespaar ik ongeveer 35 GB en zit ik met het gedoe van een externe harddisk en een extra voeding. Ik heb niet voor niets een mobiele computer genomen.Hahn schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:23:
Wat heb jij allemaal geïnstalleerd dat je 256GB 'veel te klein' vindt? Voor opslag gebruik je dan gewoon een externe harde schijf, want voor opslag doet snelheid er niet zo heel erg toe.
Een SSD is vast sneller, maar ik zie nooit een spinning beachball en ik zit nooit op iets te wachten, dus het grote voordeel ontgaat me een beetje. Moet er wel bij vertellen dat ik de MBP (en dus ook de VM met Windows) alleen bij updates opnieuw opstart en dat ik nooit programma's afsluit die ik vaker dan eens per dag gebruik.
[ Voor 17% gewijzigd door Canaria op 03-01-2011 13:53 ]
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik weet niet hoeveel besturingssystemen jij draait, maar ik heb Windows 7 op een 80GB SSD en daar heb ik nog ruim 20GB op over, ondanks dat ik daar ook de nodige programma's zoals Photoshop CS5 en Office 2007 op heb geïnstalleerd.
En extra voeding? Dan moet je geen 3,5"-schijf nemen
En extra voeding? Dan moet je geen 3,5"-schijf nemen
Ik draai alleen OS X en een aantal audioprogramma's en bewerk audio en krijg regelmatig waarschuwingen dat de schijf vol is (256GB) dus ik zou liever ook een grote(re) HDD hebben. Een externe HDD is kut om mee te slepen, extra voeding of niet (je moet hem ergens neerzetten en je batterijtijd wordt korter - niet echt relaxed in bijvoorbeeld een volle trein).
Zo'n "blade-ssd" neemt weinig ruimte in dus zou er samen met een HDD in kunnen zitten...
500 gb 7200 pm voor audio! draait heerlijk snel hier. losse fw800 disk werkt prima, alleen lopende projecten op je hd werkt perfect, helaas haal jeniet de volle 9 uur accu duur met 7200 rpm maar dat neem ik op de koop toe, van maastricht to zwolle gaat prima =)
iMac 2020 i7
9uur haal je toch niet, tenzij je echt alles op het minimale of uit zet...o.poulssen schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:39:
500 gb 7200 pm voor audio! draait heerlijk snel hier. losse fw800 disk werkt prima, alleen lopende projecten op je hd werkt perfect, helaas haal jeniet de volle 9 uur accu duur met 7200 rpm maar dat neem ik op de koop toe, van maastricht to zwolle gaat prima =)
Ik heb nog een oude met 3 uur max en ik heb een FW400-geluidskaart, dus een externe HDD gaat niet lukken...
Dit topic is gesloten.