Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Zo, na iets meer dan 2 jaar gebruik van mijn macbook pro 13"late 2009 is de accu wel minder geworden.

istat geeft tussen 97 en 99 aan, dus dat is verder oke, maar toch wil de accu niet langer dan 4 uur meegaan, hele teleurstelling aangezien ik er zo nu en dan zelfs 7 uur mee haalde, als iemand tips heeft vind ik dat leuk :) Heb recent nog OS X 10.6.5 er opnieuw opgezet, clean. Sindsdien doet het zich eigenlijk voor. apart niet?

Ik vind 4 uur toch wel wat min, en aangezien hij op windows 7 (bootcamp) 4,5 uur kan halen vind ik het nog vreemder. Nog even wat specs:

4GB 1333Mhertz DDR3 geheugen
500GB HDD

voor de rest stock (2,26 Ghertz processor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kijk eens bij istat hoeveel processen je draait?

Of probeer eens een nieuwe account aan te maken en test daarop. Veelal beginnen mensen na verloop van tijd steeds meer achtergrondservices te draaien, daar kan de accu ook niets aan doen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Aloys schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 00:36:
Kijk eens bij istat hoeveel processen je draait?

Of probeer eens een nieuwe account aan te maken en test daarop. Veelal beginnen mensen na verloop van tijd steeds meer achtergrondservices te draaien, daar kan de accu ook niets aan doen :) .
Windowserver en Safari nemen het meeste in :) Lijkt me snor!

Ik ben het met je eens, maar mijn setup is weinig veranderd, Sabnzbd draait samen met dropbox, whatpulse, growl en last.fm op de achtergrond, adium er meestal bij. toch zijn er dik 2 uurtjes afgegaan.

Het meest vreemde is dat hij daar voor de herinstallatie geen last van had. Hij boot nu echter wel een klap sneller. Al met al is 4 uur ook nog prima, zeker na 2 jaar, voelt nog steeds aan als een nieuwe machine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ant86
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09 11:50
Even een snelle vraag tussendoor. Klopt het dat in de MBP 13" 2010 Samsung geheugen zit? Want als ik kijk voor nieuw geheugen krijg ik allemaal geheugen van meer dan 100 euro voor 2GB. Terwijl als ik via geheugen.com kijk, zie ik alleen MBP 2009, maar die 2GB zijn slechts 35 euro. Passen die ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ant86 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:10:
Even een snelle vraag tussendoor. Klopt het dat in de MBP 13" 2010 Samsung geheugen zit? Want als ik kijk voor nieuw geheugen krijg ik allemaal geheugen van meer dan 100 euro voor 2GB. Terwijl als ik via geheugen.com kijk, zie ik alleen MBP 2009, maar die 2GB zijn slechts 35 euro. Passen die ook?
Allebei zijn DDR3 SODIMM, dus zou moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

Ik wil graag mijn MBP op m'n Plasma tv aansluiten, en wel via de mini-DisplayPort naar HDMI.
Liefst wil ik zo'n nieuwe adapter/kabel gebruiken waarbij de audio ook via HDMI loopt.
Mijn MBP is van mid-2010, maar hoe weet ik nu zeker (zonder eerst een dure kabel/adapter te kopen) dat mijn Mac hiervoor geschikt is? Het is een MacBookPro (6,2) - i5 - 2,4 GHz.
En iemand een tip voor de meest geschikte (lees: beste) kabel? Bvd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

De i5 is geschikt, het is gewoon de laatste versie.

En de kabel maakt niet uit. Koop gewoon de goedkoopste hdmi kabel. Zorg alleen dat je een juiste connector hebt (VESA 1.1). Hier was een tijdje terug al aardig wat over geschreven.

Macbook Pro op tv aansluiten

[ Voor 42% gewijzigd door Bosmonster op 04-01-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14
Maar niet alle kabels hebben audio via hdmi erbij meen ik, sommige zijn alleen beeld...
Heb hier ene ding van 15 euro aan mn macbook hangen, kan weleens checken (als deze monitor iig speakers heeft...)

Ff gechecked, krijg geen geluid uit dit ding via de hdmi kabel en heb laatste spec macbook afaik. Via een Xbox enkele weken geleden kregen we wel geluid.

[ Voor 27% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 04-01-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

geluidsuitvoer ook ingesteld via systeem pref?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
jup... volumeregeling was toen ook ineens te regelen tussen aan of uit, niks ertussen.

Crap, ik loop weer eens te lullen... Audio uitvoer bij systeemvoorkeuren deed weinig... in VLC klikte ik net hdmi aan als audio uitvoer et voila... herrie :p

[ Voor 48% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 04-01-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:24:
Maar niet alle kabels hebben audio via hdmi erbij meen ik, sommige zijn alleen beeld...
Heb hier ene ding van 15 euro aan mn macbook hangen, kan weleens checken (als deze monitor iig speakers heeft...)

Ff gechecked, krijg geen geluid uit dit ding via de hdmi kabel en heb laatste spec macbook afaik. Via een Xbox enkele weken geleden kregen we wel geluid.
Wat zeg je nu precies? Het ligt aan de kabel, die ondersteunt geen geluid. Maar als we hem met de Xbox gebruiken ondersteunt ie ineens wel geluid? HDMI is altijd met geluid. Daar is de hele standaard voor bedoeld.

Je Macbook ondersteunt het, elke hdmi kabel ondersteunt het. Dus doe je zelf iets niet goed ;)

Het enige dat het mogelijk niet ondersteunt zijn de mDP->HDMI connectoren, aangezien de oudere MBP's geen audio via mDP (VESA 1.1) ondersteunden en er dus veel oude/goedkope VESA 1.0 connectoren in omloop zijn.. Het ligt dus nooit aan de kabel, maar aan de connector.

edit: ah je was er zelf ook al achter :P

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 04-01-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
de HDMI kabel zelf ondersteunt idd geluid en beeld, daar is het voor (en sinds 1.4 ook netwerk en geluid terug..)

Mini displayport zoals gebruikt in de macbooks ondersteunt echter pas sinds kort beeld en geluid, voorheen alleen beeld. En blijkbaar zijn er ook minidisplayport naar hdmi adapters die alleen beeld doen.

Dacht dat ik dus ook zon kabel had, maar door een beetje te klikken krijg ik iig via VLC ook geluid via de mini displayport aansluiting.

Enige verschil tussen ons is dat ik het verloopje van mDP->HDMI kabel noem en jij connector :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Technisch gezien is het stukje kabel bij de mDP->HDMI connector mDP-kabel, niet eens HDMI-kabel :+

Maar we dwalen af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 06-09 06:49
Ik krijg deze week een MacBookPro4,1. Deze is over de body al redelijk versleten met krassen. Aangezien ik voor de nieuwe mbp carbon stikkers zag, vroeg ik mij af waar ik deze voor de oudere model kan krijgen. Ebay heeft ze helaas niet. En met Google wordt ik ook niet wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ant86
Don3k schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:56:
Ik krijg deze week een MacBookPro4,1. Deze is over de body al redelijk versleten met krassen. Aangezien ik voor de nieuwe mbp carbon stikkers zag, vroeg ik mij af waar ik deze voor de oudere model kan krijgen. Ebay heeft ze helaas niet. En met Google wordt ik ook niet wijzer.
http://www.amazon.com/Car...um-released/dp/B0031ZDSD2
http://www.icarbons.com/c...ts-1/products/macbook-pro

Je moet wel googlen op sticker en niet op stikker ;)
Gaat je wel aardig wat geld kosten als ik zo een beetje kijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Ant86 op 04-01-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Ant86 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:41:
[...]

Ik vind zo'n versleten Mac er anders ook wel stoer uitzien soms. Lekker vintage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Ant86 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:41:
[...]

Die had ik ook al gevonden, maar mijn model is geen unibody, en 15" :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ant86
Don3k schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:39:
[...]

Die had ik ook al gevonden, maar mijn model is geen unibody, en 15" :>
Oke, ik ging van 13 uit, omdat ik die zelf heb hehe.

http://www.istyles.com/carbon-macbook-skin-p-18211.html
http://www.decalgirl.com/category.view/MacBook-Skins

Ik heb PS3 Skin van DecalGirl. Is zeer goede kwaliteit! Als je niet in VS wil bestellen even zoeken naar een Decalgirl retailer op google.

[ Voor 20% gewijzigd door Ant86 op 04-01-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Ant86 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:01:
[...]

Oke, ik ging van 13 uit, omdat ik die zelf heb hehe.

http://www.istyles.com/carbon-macbook-skin-p-18211.html
http://www.decalgirl.com/category.view/MacBook-Skins

Ik heb PS3 Skin van DecalGirl. Is zeer goede kwaliteit! Als je niet in VS wil bestellen even zoeken naar een Decalgirl retailer op google.
Thanks! Hier kan ik wat mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 11:16
Ik heb vandaag een Sennheiser HD 205 koptelefoon gekocht, maar nu heb ik echter een probleem.. als ik mijn koptelefoon erin plug, gebeurd er niks.. het geluid blijft gewoon over de speakers gaan en hij herkent heel de koptelefoon niet. Op mijn telefoon werkt de koptelefoon wel, en met normale oortjes werkt het wel op mijn laptop.. iemand enig idee? Ik heb btw een MBP 13", diegene die voor 999 tekoop was afgelopen maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Maakt de stekker wel goed contact/gaat deze er wel ver genoeg in... ?
Vergelijk de stekker van je HD205 eens met die van je oortjes die wel werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:43:
Maakt de stekker wel goed contact/gaat deze er wel ver genoeg in... ?
Vergelijk de stekker van je HD205 eens met die van je oortjes die wel werken...
Heb ik dus gedaan, exact hetzelfde.. had al gegoogle'd en het probleem komt mij meerdere mensen voor, zie echter geen oplossingen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ant86
thijskl schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:44:
[...]

Heb ik dus gedaan, exact hetzelfde.. had al gegoogle'd en het probleem komt mij meerdere mensen voor, zie echter geen oplossingen.. :(
Ik doe net de HD 202 in me MBP mid 2010 en hier geen probleem. Ligt dan toch aan de headphone.
Onder geluid in Systeemvoorkeuren staan me gegevens als volgt:
Speel geluids effecten af via Koptelefoon
Gebruik audiopoort voor Geluidsuitvoer

Dit kan je nog even nalopen voor de zekerheid.

[ Voor 40% gewijzigd door Ant86 op 04-01-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 18:29

HarryL

127.0.0.1

Ik heb sinds kort een MBP 13,3", 't is even wennen, maar tot nu toe bevalt het erg goed. Sta versteld van de snelheid van de MBP. Nu vroeg ik mij af, ik heb het nergens kunnen vinden, op een Windows machine/toetsenbord heb je de End toets.

Ik maak hier nog wel eens gebruik van. Alleen dit kan ik dus niet vinden op de MBP.
Is dit uberhaupt wel mogelijk?

I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 13:57
DjMaGiCh schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 07:44:
... op een Windows machine/toetsenbord heb je de End toets.

Ik maak hier nog wel eens gebruik van. Alleen dit kan ik dus niet vinden op de MBP.
Is dit uberhaupt wel mogelijk?
cmd+pijl naar rechts of links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

stijnos1991 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 07:51:
[...]

cmd+pijl naar rechts of links
Okee thnx!
Ik neem aan dat je dan met cmd+pijl naar onderen, naar het einde van een pagina kan? Of heb ik het mis?

I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Je kunt ook de pijltjestoetsen met de fn-toets gebruiken. fn-up is pagina naar boven, cmd-up is helemaal naar boven, etc.

Gewoon even uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Bosmonster schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:44:
Je kunt ook de pijltjestoetsen met de fn-toets gebruiken. fn-up is pagina naar boven, cmd-up is helemaal naar boven, etc.

Gewoon even uitproberen :)
Of gewoon de shortcutlijst bekijken hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryL

HarryL

127.0.0.1

tarlitz schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:54:
[...]

Of gewoon de shortcutlijst bekijken hier :)
Merci!
Ik had wel een paar lijsten gevonden op internet, maar niet deze uitgebreide lijst.
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Laatst online: 22:28
Ant86 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:10:
Ik heb 8gb gehaald voor 120 euro 1,5maand terug
Edit: tegenwoordig blijkbaar voor maar 101 euro
http://www.mycom.nl/Produ...M-DDR3,10668GB-KIT/305171 Deze heb ik aangeschaft
2x4gb werd toen aangeboden voor rond de 65 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ant86
securitymayo schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:33:
[...]

Ik heb 8gb gehaald voor 120 euro 1,5maand terug
Edit: tegenwoordig blijkbaar voor maar 101 euro
http://www.mycom.nl/Produ...M-DDR3,10668GB-KIT/305171 Deze heb ik aangeschaft
2x4gb werd toen aangeboden voor rond de 65 euro.
Ik heb net mijn MBP naar een Autorised Service Provider gebracht. Ik wist niet zeker maar dacht dat je maar 3 maanden recht had op hardware garantie, maar blijkbaar is dat toch een jaar. Ik krijg dus gewoon nieuw geheugen in de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren:

- ik kom thuis
- ik start de mbp op
- wit scherm
- artifacts
- verticale lijnen en alle kleuren van de regenboog
- reboot helpt niet

* }:O * Starting to freak* }:O * heb de laptop nog maar 3 weken en is nooit van zijn mstand gekomen. Dit kan niet !

- neem de laptop met zelf ingestoken ssd er in en ga naar s&s in Wommelgem
- leg het verhaal uit en blijkbaar zou de doa maar 2 weken zijn bij apple
- maar na een goed gesprek wil de winkel de laptop toch omruilen.
- ze bellen naar een winkel in Hasselt en beloven me dat morgen een nieuwe zal klaarstaan

Vandaag:

- ze bellen me op vandaag om te zeggen dat de laptop er is en dat ze de ssd hebben overgeplaatst.

Dit is nu service van een echte apple retailer. Dit krijg je niet klaar in een fnac of mediamarkt of saturn..

_/-\o_ Bedankt s&s in Wommelgem België _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 17:56
Ja, de service is idd heel goed!

Ik had zelf een kromme bodemplaat en nadat ik die naar Xando terugbracht kreeg ik de volgende dag een telefoontje dat ik een nieuwe kon komen ophalen.
Alles op de harde schijf was al overgezet voor me.

(MBP was ook maar een paar dagen oud dus ik had niks anders verwacht ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
Ant86 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:48:
[...]

Ik doe net de HD 202 in me MBP mid 2010 en hier geen probleem. Ligt dan toch aan de headphone.
Onder geluid in Systeemvoorkeuren staan me gegevens als volgt:
Speel geluids effecten af via Koptelefoon
Gebruik audiopoort voor Geluidsuitvoer

Dit kan je nog even nalopen voor de zekerheid.
net de sennheiser hd 202 gehaald, precies hetzelfde probleem :( mooi kloote dus.. denk dat ik nu terug moet gaan naar de winkel waar ik mijn mbp heb gekocht?

UPDATE:
Na wat gekloot schijnt het dus dat ik het geluidsniveau moet aanpassen, dan slaat hij over op de koptelefoon..

[ Voor 12% gewijzigd door thijskl op 05-01-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 10-09 14:51
thijskl schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:59:
[...]

net de sennheiser hd 202 gehaald, precies hetzelfde probleem :( mooi kloote dus.. denk dat ik nu terug moet gaan naar de winkel waar ik mijn mbp heb gekocht?
Ik moet mijn koptelefoon er ook wel eens een tweede keer induwen, en ik doe hem ook wel eens in de geluid-ingang. Maar mogelijk heb je beide al meermaals gecheckt.

Ik heb ook even met een hd202 geprobeerd, maar bij mij werkt het goed. Blijf je het geluid uit je ingebouwde speakers horen of wordt dat wel gemute?

Het kan ook bijna niet aan de koptelefoon liggen want die plugjes zijn echt supersimpel en universeel.

Edit@hieronder: ja, mooi dat het werkt. Ik zag het toen ik gepost had.

[ Voor 13% gewijzigd door Jesse op 06-01-2011 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
Jesse schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:18:
[...]

Ik moet mijn koptelefoon er ook wel eens een tweede keer induwen, en ik doe hem ook wel eens in de geluid-ingang. Maar mogelijk heb je beide al meermaals gecheckt.

Ik heb ook even met een hd202 geprobeerd, maar bij mij werkt het goed. Blijf je het geluid uit je ingebouwde speakers horen of wordt dat wel gemute?

Het kan ook bijna niet aan de koptelefoon liggen want die plugjes zijn echt supersimpel en universeel.
ik had net een update gezet in men post hierboven, bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan om macbook pro 17" te kopen maar nu nog niet direct. ben aan twijfelen om hem nu te kopen of te wachten met de nieuwe release omdat je nooit weet wat er gaat veranderen. ben eigenlijk voor de optical drive en daarom twijfel ik vooral om hem nu te kopen. en duurder worden ze niet aangezien ze elke keer al bij elke nieuwe release goedkoper zijn geworden. ben wel voorstaander van ssd t.o.v. hdd alleen zalo de capaciteit veel lager zijn denk ik om de kosten te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Als de nieuwe modellen komen dan gaan de oudere met korting de deur uit. Ik zou dus wachten tot de nieuwe aankondiging. Misschien is het wel handig om na te gaan of het goedkoper is om nu een MBP met SSD via de online Apple Store te halen of later een MBPK met korting en er zelf een SSD in te doen.

Het weglaten van de optical drive vind ik eigenlijk wat vroeg. Ik brand regelmatig nog een cd of ik rip een muziek cd. Alles gaat nu langzaam over op mp3tjes maar daar gaan jaren overheen. Ik zie eenzelfde soort overgang als van vinyl naar cd (bij de grote massa althans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar kan ook zijn dat ze nieuwe processors en grafische kaart er in steken en dan zou het ook gemiste kans zijn en de versie die ik wil met i7 processor word nooit op voorhand gemaakt heb ik gehoord. deze worden gefabriceerd na deze effectief is besteld door iemand dus is dat ook jammer. en van optical drive denk ik wel dat deze zal verdwijnen door komst van mac store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasglaz
  • Laatst online: 01-09 10:10
Zelf zit ik ook te wachten op de nieuwe modellen. Als de optical drive zou verdwijnen heb ik daar geen problemen mee, als ik na ga hoe vaak die word gebruikt is het praktisch nooit.
In juni 2009 heb ik ook een macbook pro gekocht en dit was via studenten korting, helaas is deze gestolen. Weet iemand ook of ik nu weer met studenten korting een nieuwe kan kopen omdat er maar 1 per jaar zo aangeschaft kan worden? Het is wel weer een nieuw jaar maar geen nieuw schooljaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Jasglaz schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:26:
Zelf zit ik ook te wachten op de nieuwe modellen. Als de optical drive zou verdwijnen heb ik daar geen problemen mee, als ik na ga hoe vaak die word gebruikt is het praktisch nooit.
In juni 2009 heb ik ook een macbook pro gekocht en dit was via studenten korting, helaas is deze gestolen. Weet iemand ook of ik nu weer met studenten korting een nieuwe kan kopen omdat er maar 1 per jaar zo aangeschaft kan worden? Het is wel weer een nieuw jaar maar geen nieuw schooljaar...
2.8 Voor aankopen in de Apple Online Store voor het Onderwijs gelden per collegejaar de volgende volumebeperkingen:

- Desktop: één (1) per collegejaar
- Mac mini: één (1) per collegejaar
- Notebook: één (1) per collegejaar
- Beeldscherm: twee (2) per collegejaar
- Software: twee (2) per softwaretitel per collegejaar
- Apple TV: er geldt geen beperking voor het aantal Apple TV-aankopen per collegejaar
- iPod: er geldt geen beperking voor het aantal iPod-aankopen per collegejaar

Collegejaar vind ik een beetje vaag... ik heb bijvoorbeeld in augustus besteld, dat betekend dat ik eigenlijk binnen 2 maanden (aug-->sept) 2x gebruik mag maken van de studentenkorting.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Nieuwe geruchten voor eind januari t/m de eerste helft februari:

http://www.appleinsider.c...t_2011_products_loom.html

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Aangezien dat waarschijnlijk om de Verizon iPhone gaat en zeker weten niet om een nieuw MacBook-product, zie ik niet in waarom dit in dit topic moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasglaz schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:26:
Juni 2009 is toch meer dan een schooljaar geleden...? Of bedoel je 2010?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

collegejaar is van 1 september tot 31 augustus zie ik op veel sites. en anders kun je nog altijd op naam van een vriend of familielid je laptop registreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasglaz
  • Laatst online: 01-09 10:10
Juni 2009 is toch meer dan een schooljaar geleden...? Of bedoel je 2010?
Moet nog even aan het nieuwe jaar wennen haha, ik bedoel 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan kunt ge normaal studentenkorting opnieuw gebruiken. ben ik ook van plan te doen maar ben aan het twijfelen om mij in te schrijven voor mac developers voor 99 dollar per jaar en dan krijgt ge ook ne grote korting ( ik dacht iets van een 18 %) of wel btw aftrekken en de kans hebben da ge na een paar jaar geld trug moet geven aan belastingen. heeft iemand al ervaring me die developers program om goedkoop macbook te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik Mac OS standaard in 64 bits draai merk ik dat de CPU temperatuur best aardig lager is (ik schat zo'n 8 a 10 graden gemiddeld bij eenvoudig gebruik, dus alleen internet). Prima natuurlijk maar ben wel benieuwd hoe dat kan. Gebruik een MBP Early 2008 met 4GB intern geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:27
ik kan er niet tegen als mensen andere altijd aansporen om te wachten. Als je een laptop nodig hebt dan koop je die. Anders blijf ik maanden wachten. Ik heb vorige week de Macbook Pro 13" gekocht. Ik hoor overal er komt een nieuwe of whatever, maar who cares? I don't. Hij is snel genoeg, heeft genoeg geheugen, ik mis niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch, als je de kans hebt om een betere versie te kopen voor zelfde prijs maar daarvoor moet je een maand of 4 wachten dan doe je dat toch? voor die 4 maanden dat je op een "minder" goede laptop/pc moet werken is het toch niet zo erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appleman schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 16:34:
ik kan er niet tegen als mensen andere altijd aansporen om te wachten. Als je een laptop nodig hebt dan koop je die. Anders blijf ik maanden wachten. Ik heb vorige week de Macbook Pro 13" gekocht. Ik hoor overal er komt een nieuwe of whatever, maar who cares? I don't. Hij is snel genoeg, heeft genoeg geheugen, ik mis niks?
Hangt er van af hoe snel je een nieuwe nodig hebt en deels ook waarvoor je hem gebruikt. Echter, heb je niet direct een nieuwe nodig en zit er een update aan te komen dan is wachten soms verstandig. Zeker als je de MBP ook voor zware taken wilt gebruiken en nog even kunt wachten.

De nieuw uit te brengen Macbook Pro's zullen mogelijk standaard over een SSD beschikken, USB 3.0 en/of LightPeak hebben. Je MBP is dan wel weer sneller en toekomstbestendiger. Je kunt er dan langer mee doen. Zo raar vind ik het dus niet als je soms toch even wacht. Maar het is dus afhankelijk van je situatie en waarvoor je de MBP wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Appleman schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 16:34:
Wel, er ziin ook mensen die de laptop niet direct nodig hebben en de mogelijkheid hebben om eventueel te wachten als blijkt dat er toch een vernieuwing aankomt. Je reactie is echter vrij normaal. Je hebt pas iets nieuws gekocht en dan kan het wel frustrerend zijn als mensen praten over een 'nieuw model'. Aan je reactie te zien kan het je waarschijnlijk wel schelen. Ik had net hetzelfde toen ik een half jaar geleden mijn Vaio F12 had gekocht. Even later kwam het F13 model al en nu is er al weer een nieuw model. De specificaties zijn raar genoeg amper verbeterd en het design is helemaal hetzelfde, maar sommigen houden nu eenmaal van 'net nieuwe dingen', terwijl ze meestal niks beter zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Laatst online: 13-07 15:05
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:16:
[...]

Wel, er ziin ook mensen die de laptop niet direct nodig hebben en de mogelijkheid hebben om eventueel te wachten als blijkt dat er toch een vernieuwing aankomt. Je reactie is echter vrij normaal. Je hebt pas iets nieuws gekocht en dan kan het wel frustrerend zijn als mensen praten over een 'nieuw model'. Aan je reactie te zien kan het je waarschijnlijk wel schelen. Ik had net hetzelfde toen ik een half jaar geleden mijn Vaio F12 had gekocht. Even later kwam het F13 model al en nu is er al weer een nieuw model. De specificaties zijn raar genoeg amper verbeterd en het design is helemaal hetzelfde, maar sommigen houden nu eenmaal van 'net nieuwe dingen', terwijl ze meestal niks beter zijn. ;)
In zijn geval zou ik eerlijk gezegd ook een klein beetje balen van mijn aankoop, maar dat heeft ook te maken met het feit dat ik op dit moment niet dringend een MBP nodig heb. Hij geeft aan dat hij de 13" MBP heeft gekocht en die is nu eenmaal behoorlijk aan vervanging toe. De MBA heeft inmiddels een scherm met een hogere resolutie dan die 13" MBP en de Intel Core 2 Duo is (voor het geld wat je ervoor betaalt, zeker) inmiddels wat achterhaald.

Als je naar de informatie op http://buyersguide.macrumors.com/ kijkt, zie je ook dat het in de lijn der verwachting ligt dat we binnenkort een upgrade kunnen verwachten. Desalniettemin snap ik natuurlijk wel dat je nú een MBP koopt als je genoegen neemt met de specificaties die hij heeft, niet het nieuwste hoeft te hebben en misschien zelfs wel gebruik hebt kunnen maken van een leuke aanbieding! (zo deed de Saturn rond kerst de 13" MBP in de verkoop voor de prijs van een gewone MB: € 999,-)

Ik wacht nog wel even op de upgrade, ook al zou die over 3-4 maanden komen: ik heb geen haast. :)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe herinstalleer ik Leopard ook alweer? Gewoon de installlatie cd erin en dan ctrl indrukken tijdens opnieuw opstarten ofzo? Kan het zo snel niet vinden op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptainCharisma schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:18:
[...]

In zijn geval zou ik eerlijk gezegd ook een klein beetje balen van mijn aankoop, maar dat heeft ook te maken met het feit dat ik op dit moment niet dringend een MBP nodig heb. Hij geeft aan dat hij de 13" MBP heeft gekocht en die is nu eenmaal behoorlijk aan vervanging toe. De MBA heeft inmiddels een scherm met een hogere resolutie dan die 13" MBP en de Intel Core 2 Duo is (voor het geld wat je ervoor betaalt, zeker) inmiddels wat achterhaald.

Als je naar de informatie op http://buyersguide.macrumors.com/ kijkt, zie je ook dat het in de lijn der verwachting ligt dat we binnenkort een upgrade kunnen verwachten. Desalniettemin snap ik natuurlijk wel dat je nú een MBP koopt als je genoegen neemt met de specificaties die hij heeft, niet het nieuwste hoeft te hebben en misschien zelfs wel gebruik hebt kunnen maken van een leuke aanbieding! (zo deed de Saturn rond kerst de 13" MBP in de verkoop voor de prijs van een gewone MB: € 999,-)

Ik wacht nog wel even op de upgrade, ook al zou die over 3-4 maanden komen: ik heb geen haast. :)
Ik ook niet. Ik was al een tijdje van plan om nog een MBP te kopen naast mijn gewone laptop. Er nu één kopen zou zonde zijn, dan nog liever een paar maanden wachten. Mijn Vaio F12 is een echte krachtpatser, maar een MBP 13" is gewoon fijner om mee te nemen naar de les en ik wil OS X leren kennen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:38:
Hoe herinstalleer ik Leopard ook alweer? Gewoon de installlatie cd erin en dan ctrl indrukken tijdens opnieuw opstarten ofzo? Kan het zo snel niet vinden op google.
http://docs.info.apple.co...ath=Mac/10.5/nl/8177.html

of voor een clean install vanaf DVD: http://support.apple.com/kb/HT1544?viewlocale=nl_NL

c ingedrukt houden tijdens opstarten voor opstarten vanaf dvd.

Vermoedelijk overbodig te noemen maar maak indien nodig een backup van je gebruikersmap, eventuele documenten, afbeeldingen, mail, adresboek, favorieten, iTunesbibliotheek, iPhonereservekopie e.d.
Ook eventuele serienummers van aangeschafte software van te voren noteren. Maar goed, dit zal allemaal wel bekend zijn :).

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylux
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-12-2021
Wel irritant van die update.
Want mijn pc is nu al 4 jaar en wilde hem vervangen door een MBP 13''.
Ook omdat ik op het grafisch lyceum zit is het gewoon makkelijk om hm dan mee naar school te nemen enzo(Ik ga hm dus gebruiken voor photoshop,illustrator enzo)
Dus eigenlijk zou het wel relaxed zijn als ik hm snel heb(ik wacht nu op mn loon:P)
Maar ik heb ook geen zin om 2 maanden na mn aankoop te horen dat er strax een i5 in de nieuwe mbp 13'' zit en dat de prijs hetzelfde blijft. ik zeg maar iets.

Maargoed, ik had nog wat vragen:
1: Hebben jullie een virusscan op je MAC gegooid?
Ik hoorde dat er weinig virussen zijn voor mac maar heb toch geen zin om strax met een of ander mac trojan te zitten ofzo.
En 2: Wat hebben jullie gedaan met dat apple care? Zou je dat aanraden of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
1: Hebben jullie een virusscan op je MC gegooid?
Ik hoorde dat er weinig virussen zijn voor mac maar heb toch geen zin om strax met een of ander mac trojan te zitten ofzo.
1. Nee =) Niet nodig en ik weet wel wat ik download tegenwoordig :P
2. Mac gaan niet kapot? Nee ik vind het te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
sylux schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:38:
Als je een 13" MBP wil halen, zou ik je aanraden zeker nog eventjes te wachten. Zeker ook omdat je aangeeft je pc te willen vervangen door een laptop en je met grafische programma's aan de slag wil gaan. Als je een MBP van 15" neemt, valt er wel meer voor te zeggen om deze nu aan te schaffen imo. Maar die zijn ook meteen een paar honderd euro duurder. De 13" is ernstig aan verbetering toe en ik verwacht hoop dat we een dezer dagen dan ook een upgrade tegemoet kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylux schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:38:
Wel irritant van die update.
Ook omdat ik op het grafisch lyceum zit is het gewoon makkelijk om hm dan mee naar school te nemen enzo(Ik ga hm dus gebruiken voor photoshop,illustrator enzo)
Dus eigenlijk zou het wel relaxed zijn als ik hm snel heb(ik wacht nu op mn loon:P)
Maar ik heb ook geen zin om 2 maanden na mn aankoop te horen dat er strax een i5 in de nieuwe mbp 13'' zit en dat de prijs hetzelfde blijft. ik zeg maar iets.

1: Hebben jullie een virusscan op je MAC gegooid?
Ik zou nog even wachten. De laatste update is van april 2010 dus vermoedelijk wordt het februari 2011.

1. Heb een antivirusprogramma maar die draai ik alleen incidenteel. Het programma heeft nooit een virus gevonden.
2. Applecare is erg duur. Op zich heb je richting de verkoper een wettelijke garantie maar AppleCare voorkomt binnen die drie jaar gewoon een hoop gezeur als ie toch kapot gaat na het 1e jaar. Maar ik vind het zelf zeer duur, temeer AppleCare geen dekking geeft voor vallen, verlies en diefstal maar alleen een soort verlengde fabrieksgarantie is. De verzekering van bijvoorbeeld de Mediamarkt is dan veel goedkoper want die dekt zowel gebreken van binnenuit als verlies/diefstal/vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylux
O,okey bedankt voor de antwoorden.
Dat wordt dan geen applecare en (voorlopig) nog geen virusscan.
Weet alleen nog niet of ik wel ga wachten maar krijg pas eind deze maand loon dus misschien is in die tussentijd al iets gebeurd:P
Maar zo'n update wordt dan gelijk toegepast door hm vol te gooien met vernieuwde dingen?
Dus niet eerst een aankondiging en na een half jaar pas dat het ook daadwerkelijk is geupdgrade?
(heb niet zo veel ervaring met dit soort dingen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylux schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:01:
O,okey bedankt voor de antwoorden.
Dat wordt dan geen applecare en (voorlopig) nog geen virusscan.
Weet alleen nog niet of ik wel ga wachten maar krijg pas eind deze maand loon dus misschien is in die tussentijd al iets gebeurd:P
Maar zo'n update wordt dan gelijk toegepast door hm vol te gooien met vernieuwde dingen?
Dus niet eerst een aankondiging en na een half jaar pas dat het ook daadwerkelijk is geupdgrade?
(heb niet zo veel ervaring met dit soort dingen...)
Updates van macbooks zijn doorgaans direct na de aankondiging beschikbaar in de online Apple store, levering meestal binnen enkele dagen tot hooguit een paar weken. In de winkels duurt het meestal een paar dagen tot enkele weken voordat ze er ook echt staan. Maar ook in de winkels zijn ze doorgaans al wel direct bestelbaar.

Overigens worden updates van macbooks niet altijd aangekondigd op een event. Soms is sprake van een ' quiet update'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:36
Eerste job, nieuwe Macbook Pro.

Het is een instapmodel 15" geworden, met i5 dus.
Ik moet eerlijk toegeven; qua pure snelheid in alledaagse taken had ik meer verwacht tov mijn 2,5 C2D.
De i5 is wel iets "snappier", en o zo snel in zwaardere taken. Ik ben benieuwd hoeveel tijd ik win als ik eens een 1080p mkv ga omzetten naar mp4... >:)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal worden macbooks geupdated in april wat wss ook nu gaat gebeuren. Volgens een paar sites word de grafische kaart vervangen ( maar goed ook, 512 mb was echt te weinig), hdd blijft maar optical drive gaat weg en word vervangen door ssd waar besturingssysteem op komt. last but not least worden de processors verandert door de nieuwe processors van intel( hoop eindelijk quad-core processor). Als het design verandert word hoop ik dat het wel niet op de macbook air gaat lijken want ik vind deze qua design op niet veel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 16:44
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 23:29:
Meestal worden macbooks geupdated in april wat wss ook nu gaat gebeuren. Volgens een paar sites word de grafische kaart vervangen ( maar goed ook, 512 mb was echt te weinig), hdd blijft maar optical drive gaat weg en word vervangen door ssd waar besturingssysteem op komt. last but not least worden de processors verandert door de nieuwe processors van intel( hoop eindelijk quad-core processor). Als het design verandert word hoop ik dat het wel niet op de macbook air gaat lijken want ik vind deze qua design op niet veel trekken.
Allemaal nog geruchten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylux
tja,dan wordt het denk toch nog even wachten tot de volgende update.
intel core 2 duo is toch niet je geld waard voor ruim 1000 euro(studentenkorting) en wil wel graag 13'' omdat dat makkelijk mee te nemen is en scheelt een stuk in de prijs. thuis sluit ik hm gewoon aan op mn 23'' dus heb ik gewoon groot scherm :)
kan ik gelijk even doorsparen om direct een SSD erin te gooien als dat niet standaard wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door sylux op 09-01-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

De optical drive vervangen/verwijderen lijkt me nog wat vroeg. Ik zie het ten vroegste vanaf het volgende model (sept. 2011) komen. Dat Apple die kant op gaat lijkt me wel realistisch. De externe Superdrive heeft wel laatst een stille update gekregen (sneller DL-branden), misschien dat er iets aangepast is zodat het later ook met andere Macbooks werkt.

Het probleem met de drive is dat hij enkel op de Mac Mini Server (2010) en Macbook Air (alle modellen) werkt omdat hij 1.5A trekt op de USB poort, maar ook specifiek naar een soort "handshake" vraagt om te werken. Waarom die keuzes gemaakt zijn is mij vreemd.

Dat de drive vervangen wordt voor een SSD is niet nodig aangezien de SSD's in de MB Air zo klein is dat hij wel ergens moet passen.

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/mac/macbookair2010/ifixit-tosh_sm.jpg
2.45 mm dik, vergelijkbaar met een naakt DIMM RAM-latje.

Maar dat is nog allemaal geruchten/wishful thinking tot het officieel is.

[ Voor 16% gewijzigd door Phuncz op 09-01-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 23:29:
Meestal worden macbooks geupdated in april wat wss ook nu gaat gebeuren.
Van de afgelopen 7 updates waren er 2 in april. Ok, april dus vaker dan gemiddeld maar het kan net zo goed februari worden (zoals in 2008). Omdat MBP's gemiddeld eens in de pakweg 7 maanden een update krijgen en er nog nooit een jaar of meer tussen 2 updates van de MBP heeft gezeten (max 10 maanden) is februari iets waarschijnlijker. In maart heeft nog nooit een update plaatsgevonden maar dat lijkt me toch nog waarschijnlijker dan april gezien de reeds verstreken periode sinds april 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylux
Oooo,Februari/Maart valt wel mee.
Maar ik vreesde al dat ik tot eind Mei ofzo moest wachten,want daar heb ik helemaal geen zin in.
wel goed nieuws is dat,als apple echt wacht op de Sandy Bridge-processor,dat zo'n update dan idd erg dichtbij is omdat mediamarkt nu begint met het verkopen van die dingen.
Ben dan wel benieuwt naar de update. hopelijk komt er een i5 of hoger in de 13'' en blijft de prijs ongeveer hetzelfde.
Maar als die update nog even op zich laat wachten begin ik alvast het kopen van externe schijf en een wacom :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-09 06:22
sylux schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:37:
Maar ik vreesde al dat ik tot eind Mei ofzo moest wachten,want daar heb ik helemaal geen zin in.
wel goed nieuws is dat,als apple echt wacht op de Sandy Bridge-processor,dat zo'n update dan idd erg dichtbij is omdat mediamarkt nu begint met het verkopen van die dingen.
Ben dan wel benieuwt naar de update. hopelijk komt er een i5 of hoger in de 13'' en blijft de prijs ongeveer hetzelfde.
Maar als die update nog even op zich laat wachten begin ik alvast het kopen van externe schijf en een wacom :p
i5 in 13,3 inch?? Wat denk jezelf. Dat zou het verschil met de 15 en 17 inch toch veel te klein maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Zat ik ook te denken inderdaad, maar misschien dat ze de i3 in de 13" gaan stoppen dan? Maar is nog allemaal speculeren, we wachten het gewoon af en zien het vanzelf :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Laatst online: 11-09 12:09
Hoe maak ik op mijn bureaublad een snelkoppeling naar een map op de hardeschijf?
Ik heb al een alias aangemaakt en deze op het bureaublad gezet maar als je deze opent gaat die zoeken naar een server o.i.d.
Het duurt dan 3 seconden voordat de map opent, nog al irritant.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:21
Trezzahn schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:55:
Hoe maak ik op mijn bureaublad een snelkoppeling naar een map op de hardeschijf?
Ik heb al een alias aangemaakt en deze op het bureaublad gezet maar als je deze opent gaat die zoeken naar een server o.i.d.
Het duurt dan 3 seconden voordat de map opent, nog al irritant.

Iemand een oplossing?
Staat de map waar je het over hebt wel op de harde schijf die in je MBP zit? Want als hij ergens op het netwerk staat kan ik me voorstellen dat hij even moet zoeken soms. Als ik een alias aanmaak naar een map opent hij namelijk gewoon direct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:59:
[...]

Van de afgelopen 7 updates waren er 2 in april. Ok, april dus vaker dan gemiddeld maar het kan net zo goed februari worden (zoals in 2008). Omdat MBP's gemiddeld eens in de pakweg 7 maanden een update krijgen en er nog nooit een jaar of meer tussen 2 updates van de MBP heeft gezeten (max 10 maanden) is februari iets waarschijnlijker. In maart heeft nog nooit een update plaatsgevonden maar dat lijkt me toch nog waarschijnlijker dan april gezien de reeds verstreken periode sinds april 2010.
Inderdaad is een update in de komende weken waarschijnlijk. Ik ben benieuwd en hoop dat de nieuwe modellen goed leverbaar zullen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Haazzz schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:58:
[...]

Staat de map waar je het over hebt wel op de harde schijf die in je MBP zit? Want als hij ergens op het netwerk staat kan ik me voorstellen dat hij even moet zoeken soms. Als ik een alias aanmaak naar een map opent hij namelijk gewoon direct!
Ja, de map staat gewoon in Tim > Documenten
Vervolgens maak ik een alias aan en kopieer ik deze naar het bureaublad.

En opent dus niet meteen, maar pas na ong. 3 sec.
"Alias naar "bedrijfseconomie" oplossen..."

[ Voor 4% gewijzigd door Trezzahn op 09-01-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
Trezzahn schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:09:
[...]

Ja, de map staat gewoon in Tim > Documenten
Vervolgens maak ik een alias aan en kopieer ik deze naar het bureaublad.

En opent dus niet meteen, maar pas na ong. 3 sec.
"Alias naar "bedrijfseconomie" oplossen..."
Heb je hetzelfde probleem als je voor een andere willekeurige map een alias aanmaakt? Gebruik het zelf nooit, maar heb nu even als test wat aliassen aangemaakt, en allemaal openen ze direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Ik heb hetzelfde als ik dit doe bij Bibliotheek > Frameworks bijvoorbeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 20:34
Hahn schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:42:
Zat ik ook te denken inderdaad, maar misschien dat ze de i3 in de 13" gaan stoppen dan? Maar is nog allemaal speculeren, we wachten het gewoon af en zien het vanzelf :)
i3 is weer amper sneller dan de C2D die er nu inzit. De IGP die erbij komt, is een drama. Het is dan de vraag of er nog wel ruimte is voor een extra GPU (net zoals in de 15").

13" is gewoon beetje onhandig formaat voor full power laptops. Crazy idea: 13" valt weg voor de Air en in de 15" worden gewoon de Sandy Bridge CPU's gepropt.

Ik ben in ieder geval nog erg blij met mijn MBP late 2010 :), achteraf erg blij dat ik geen witte MB heb genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
Trezzahn schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:15:
Ik heb hetzelfde als ik dit doe bij Bibliotheek > Frameworks bijvoorbeeld..
Misschien even de schijf controleren met Disk Utility/Schijfhulpprogramma, wellicht dat deze wat problemen vindt en kan oplossen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Zal wss toch niks met de schijf te maken hebben?
't gaat er meer om dat hij verbinding maakt met een server. Dit hoort toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
Trezzahn schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:40:
Zal wss toch niks met de schijf te maken hebben?
't gaat er meer om dat hij verbinding maakt met een server. Dit hoort toch niet?
Nee, dat lijkt me niet te horen nee. Kan je anders het schermpje eens posten dat je krijgt te zien in die paar seconden?

/edit: en wat staat er voor originele locatie bij als je een alias aanmaakt? Even bij info kijken van de alias, daar staat een regeltje met de originele locatie. Als dit gewoon goed is, kan het best wel eens gewoon aan je schijf liggen. Als deze erg sloom is, of er een paar fouten opstaan duurt het misschien erg lang voor Finder om naar de juiste map te navigeren!

[ Voor 33% gewijzigd door Haazzz op 09-01-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylux
PSP123 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:41:
[...]

i5 in 13,3 inch?? Wat denk jezelf. Dat zou het verschil met de 15 en 17 inch toch veel te klein maken.
nou die updaten ze toch ook gewoon?
dacht dus aan zo'n Sandy Bridge CPU.
Weet je hoe achterlijk veel je betaalt bij Apple? Dan kun je eens in de zoveel tijd toch wel een dikke cpu verwachten?
Nogmaals,heb weinig ervaring met apple en weet niet zo veel van die updates.
maarja,ik hoop dus wel op een goede cpu update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Vanx schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:25:
[...]

i3 is weer amper sneller dan de C2D die er nu inzit. De IGP die erbij komt, is een drama. Het is dan de vraag of er nog wel ruimte is voor een extra GPU (net zoals in de 15").

13" is gewoon beetje onhandig formaat voor full power laptops. Crazy idea: 13" valt weg voor de Air en in de 15" worden gewoon de Sandy Bridge CPU's gepropt.
In de 13" MBP mid-2010 zit ook een dedicated video chip, de Geforce 320M. Hij gebruikt echter systeemgeheugen ipv. dedicated geheugen.

De IGP die de Sandy Bridge CPU's bevat zijn anders wel de moeite, helemaal met Quick Sync functie zouden ze een goede kandidaat zijn voor de hele lineup.
Bijvoorbeeld voor de instap 13" MBP een Core i5-2520M zou mooi passen tussen de i3-2310M voor de MB White en de Core i7-2620M voor de instap 15" MBP. Dat gecombineerd met de Geforce 520M GPU zou het een zeer leuk toestel zijn, maar dan verwacht ik dat de prijs iets hoger is, in de richting van 1199€.
sylux schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:56:
Weet je hoe achterlijk veel je betaalt bij Apple?
sylux schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:56:
Nogmaals,heb weinig ervaring met apple en weet niet zo veel van die updates.
Ja zoveel is duidelijk met bovenstaande claim. Ga hier maar eens lezen waarom een MBP wat duurder is dan een Acer of Dell.

[ Voor 18% gewijzigd door Phuncz op 09-01-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel vaak (lees bijna altijd) als ik mijn macbook pro late 2010 opstart en mijn audio jacket zit in van vooraf et opstarten, dan komt er geen geluid uit mijn boxen. Ik kan dit verhelpen door de plug er opnieuw in te steken, dan lukt het wel. Dit is echter zeer vervelend want ik moet elke keer mijn boxen gaan uitzetten want anders heb ik een hels gekraak op mijn boxen bij het insteken van de plug.

Hoe kan ik dit oplossen?

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 16:44
Is het niet mogelijk dat er een apart topic wordt geopend om te speculeren over toekomstige MBP's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylux schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:37:
Misschien zet dit iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:09:
[...]

In de 13" MBP mid-2010 zit ook een dedicated video chip, de Geforce 320M. Hij gebruikt echter systeemgeheugen ipv. dedicated geheugen.
De 320M is geen dedicated video chip, het is een chipset met (vrij snelle) IGP. Er zit geen Core i in de 13" omdat er geen fatsoenlijke chipset met IGP voor is (was?). Ruimte voor een extra videochip is er niet, tenzij je de accu qua formaat halveert zoals Sony gedaan heeft met de Vaio Z of de optische drive weg zou laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
Dat zal waarschijnlijk om de iPad 2 gaan. Maar het is natuurlijk allemaal speculatie. :)

http://www.onemorething.n...-ipad-2-binnen-een-maand/
http://www.macstories.net...ebruary-1-retina-display/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 19:57:
[...]

De 320M is geen dedicated video chip, het is een chipset met (vrij snelle) IGP. Er zit geen Core i in de 13" omdat er geen fatsoenlijke chipset met IGP voor is (was?). Ruimte voor een extra videochip is er niet, tenzij je de accu qua formaat halveert zoals Sony gedaan heeft met de Vaio Z of de optische drive weg zou laten.
Ah idd, je hebt gelijk. Dit is nieuw voor mij en blijkbaar niet zo heel erg bekend aangezien je er niet zoveel over vind. Maar de Core 2 Duo's waren nog met de IGP en Memory Controller extern, iets wat nu niet meer nodig is. Misschien is het nu wel mogelijk, anders zal het bij de Intel HD Graphics 3000 blijven vrees ik. Zo slecht is het natuurlijk niet maar echt een verbetering tov. de 320M is het nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Er was ruimte voor 2 chips met koeling... de controller zit nu in de CPU gebakken DUS is er 1 chip over ;)! Hier kan dus een discrete geplaatst worden, misschien een iets "zwakkere" versie van de GPU in de komende upgrade voor de15"/17" om het gebrek aan accucapaciteit te compenseren. bijvoorbeeld de 550M in de 13" en de 555M in de 15/17" (niet gelijk op de types in springen het gaat om het concept)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam net op deze website terecht: http://applewinkel.com/

25% korting op de laatste modellen Macbook's maar ik ben sceptisch, het klinkt te mooi om waar te zijn, wat denken jullie?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Zo nep als wat natuurlijk, die prijzen slaan nergens op.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:45:
Ik kwam net op deze website terecht: http://applewinkel.com/

25% korting op de laatste modellen Macbook's maar ik ben sceptisch, het klinkt te mooi om waar te zijn, wat denken jullie?
Daar zit wel veel tijd in zo te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Klopt inderdaad geen hol van, kan uit ervaring zeggen dat al die prijzen ver ver verrr onder de inkoop zitten ( en dan nog niet eens kijkend naar de apple producten ). dikke onzin dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijszor schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:54:
Klopt inderdaad geen hol van, kan uit ervaring zeggen dat al die prijzen ver ver verrr onder de inkoop zitten ( en dan nog niet eens kijkend naar de apple producten ). dikke onzin dus.
Je kan je pakketje via rembour laten toekomen lees ik, dan moet je op het moment van levering betalen zeker?
Krijg je dan gewoon een lege doos? of helemaal niks? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:54

Fiber

Beaches are for storming.

Waarschijnlijk een verpakte baksteen of zo...

Waarom zou de volgende generatie trouwens weer 13/15/17 inch moeten worden? Waarom geen 12/14/16/18 inch...? (1366x768, 1600x900, 1920x1080, 2048x1152)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
Fiber schreef op maandag 10 januari 2011 @ 01:13:
Waarschijnlijk een verpakte baksteen of zo...

Waarom zou de volgende generatie trouwens weer 13/15/17 inch moeten worden? Waarom geen 12/14/16/18 inch...? (1366x768, 1600x900, 1920x1080, 2048x1152)
Die kans is toch aannemelijker dan wat jij voorstelt, toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met een mac book (pro) en BBC 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Laatst online: 21:38
Ik zal die applewinkel binnenkort eens proberen met afhalen. 20 min rijden voor me. Als ik dan een wireless apple toetsenbord voor 29 € meekrijg dan zou het toch mooi zijn.

Bestelling geplaatst. Er zal contact met me worden opgenomen. Ik ben benieuwd. Zou het donderdag middag kunnen ophalen. Zal jullie op de hoogte houden.

[ Voor 31% gewijzigd door nadroJ op 10-01-2011 09:39 ]

Sowieso schrijf je zo!

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.