Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Discussies over (web)winkels zijn hier niet op hun plaats. Daarvoor kun je beter een topic openen in het Shopping Forum. Dit topic is bedoeld om te discussieren over en ervaringen delen met de MacBook Pro. Graag weer ontopic :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
De UPS is zojuist langs geweest met mijn 15", mijn eerste Mac :)

Meteen open geschroefd en een 120 GB SSD + 8 GB geheugen erin gezet. MacOS X wordt as we speak geïnstalleerd.

Stoked ! :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkxke
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-03 15:59
bah, vandaag gemerkt dat mijn magsafe adapter na 5 maanden al de geest heeft gegeven.

was al een aantal dagen moeilijk aan het doen (heet lopen en uitvallen), maar vandaag heeft hij het opgegeven.
Benieuwd hoe lang het gaat duren eer ik een andere van Apple hier heb liggen. (vandaag garantie exemplaar aangevraagd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nadroJ schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:31:
Ik zal die applewinkel binnenkort eens proberen met afhalen. 20 min rijden voor me. Als ik dan een wireless apple toetsenbord voor 29 € meekrijg dan zou het toch mooi zijn.

Bestelling geplaatst. Er zal contact met me worden opgenomen. Ik ben benieuwd. Zou het donderdag middag kunnen ophalen. Zal jullie op de hoogte houden.
Ze hebben de winkel offline gehaald http://applewinkel.com/, hoop niet dat je al iets betaald hebt.

Ontopic: Ik hoop dat de nieuwe MBP's een SSD als bootdisk krijgen met daarnaast een normale HDD, dat zou voor mij de doorslag kunnen zijn, zijn er al geruchten over de GPU? Heb zelf geëxperimenteerd met de 320M maar deze vond ik onder de maat presteren, nu weet ik wel dat een laptop niet voor games bedoelt is maar iets betere GPU prestaties zouden toch wel fijn zijn, desnoods nemen ze een GPU van AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:38
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:48:
[...]

Ze hebben de winkel offline gehaald http://applewinkel.com/, hoop niet dat je al iets betaald hebt.

Ontopic: Ik hoop dat de nieuwe MBP's een SSD als bootdisk krijgen met daarnaast een normale HDD, dat zou voor mij de doorslag kunnen zijn, zijn er al geruchten over de GPU? Heb zelf geëxperimenteerd met de 320M maar deze vond ik onder de maat presteren, nu weet ik wel dat een laptop niet voor games bedoelt is maar iets betere GPU prestaties zouden toch wel fijn zijn, desnoods nemen ze een GPU van AMD.
Nee, zou betalen bij afhalen ;-)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Whoa, sinds deze week mijn eerste Macbook Pro. Het is wel een uit 2008. Nu heb ik er XP ogezet, als dualboot, maar het scherm, als ik een filmpje opstart, of een spel, gaat dan naar 100% brightness. Ook op low brightness maakt hij een lichte buzzing geluid. Nu heb ik lopen zoeken op internet naar een oplossing, maar kwam ik tot de conclusie dat ik er maar moet mee leren leven :( In MacOS heb ik daar geen last van, zal wel meer daar van gebruik moeten van maken dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsusivo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-07 15:39
De website bestaat al niet meer:D

[ Voor 6% gewijzigd door Gsusivo op 12-01-2011 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Even een domme vraag, ik merk dat ik erg moet wennen aan de hoge resolutie van het scherm, is dat normaal? Bijgevolg vergroot (zoom) ik de meeste websites, is dat normaal?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

havana schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:49:
Even een domme vraag, ik merk dat ik erg moet wennen aan de hoge resolutie van het scherm, is dat normaal? Bijgevolg vergroot (zoom) ik de meeste websites, is dat normaal?
Zit je dan niet te ver af?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zal de afstand eens meten, maar de Macbook staat gewoon op mijn eettafel.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Heb je de high-res versie of gewoon de normale 1440x900?

Ik heb zelf geen last van de 1440x900 resolutie eerlijk gezegd. Als ik diep in m'n geheugen graaf dan kan ik me wel heugen dat ik in het begin ook wel even moest wennen, maar dat ging binnen no-time. Als je de high-res versie hebt dan kan ik me het zeker voorstellen.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
nieuwe driver voor windows *hint hint*?

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 07:51
Et is natuurlijk geen punt dat je die zoom functie gebruikt, daar is die voor.

Ik ken iemand die had (alweer een tijd terug) een 15" laptop met een wat hogere resolutie, en die gebruikte hem op 1024x768 omdat alles dan groter was. Dat het er niet uit zag maakte hem niets uit. B)

Ik ben overigens benieuwd wat nieuws: Intel en Nvidia begraven strijdbijl met verrassende deal voor gevolgen gaat hebben voor de komende mbp's, want het is de reden dat er nog een C2D in de 13" zit.
Unfortunately, the licensing spat between Intel and NVIDIA prevents NVIDIA from making a solution like this for the Arrandale family of processors
http://arstechnica.com/ap...get-a-core-i5-upgrade.ars

[ Voor 52% gewijzigd door Jesse op 12-01-2011 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb inderdaad de high-res versie.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Jesse schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:11:
Et is natuurlijk geen punt dat je die zoom functie gebruikt, daar is die voor.

Ik ken iemand die had (alweer een tijd terug) een 15" laptop met een wat hogere resolutie, en die gebruikte hem op 1024x768 omdat alles dan groter was. Dat het er niet uit zag maakte hem niets uit. B)

Ik ben overigens benieuwd wat nieuws: Intel en Nvidia begraven strijdbijl met verrassende deal voor gevolgen gaat hebben voor de komende mbp's, want het is de reden dat er nog een C2D in de 13" zit.

[...]

http://arstechnica.com/ap...get-a-core-i5-upgrade.ars
nVidia gaat geen nieuwe chipsets maken hoor ;). Ze mogen alleen gebruik maken van elkaars patenten... nVidia mag bv techniek gebruiken voor in haar GPU terwijl Intel op haar beurt ook gebruik mag maken van GPU patenten voor in haar IGPs voor komende CPUs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Pat-Juh schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:50:
[...]
nVidia gaat geen nieuwe chipsets maken [...]. Ze mogen alleen gebruik maken van elkaars patenten... nVidia mag bv techniek gebruiken voor in haar GPU terwijl Intel op haar beurt ook gebruik mag maken van GPU patenten voor in haar IGPs voor komende CPUs
Ik zou niet weten waarom niet. Als de reden waarom Nvidia geen compacte(single chip?) oplossing voor de i3 kon maken (dat mochten ze niet van Intel vanwege die patenten) nu verholpen is dan lijkt het me dat ze dat weer gaan doen. Zeker omdat er wel behoefte is in de markt.

Edit: http://www.macrumors.com/...-newest-intel-processors/
NVIDIA just said on its press call that it has "no intentions to build chipsets for Intel processors," and that Intel will be able to use NVIDIA's technology in Sandy Bridge
Je schijnt toch gelijk te hebben, hoewel ik het nog steeds apart vind. Of Apple moet de interne graphics van Sandy Bridge goed genoeg vinden, maar anders dan vraag ik me af hoe het verder moet met de 13" mbp.
(Die inmiddels zowieso al redelijk klem zit tussen de mb en de mba. Ik vraag me af ze 3 verschillende 13" laptops naast elkaar gaan blijven voeren.)

[ Voor 39% gewijzigd door Jesse op 12-01-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:39
Hadden trouwens meerdere mensen de afgelopen twee dagen last van slow downs? Mijn Macbook Pro uit 2007 had gisteren en eergisteren last van aardig wat parasolletjes, ik dacht dat het kwam omdat mijn HDD aardig vol zat (had nog maar 10 gig vrij) echter mijn huisgenoot heeft een Macbook Pro van vorig jaar met een halfvolle HDD en die had ook last van flink wat parasolletjes en slow downs.
Na meerdere reboots had ik last van Finder die niet eens verscheen en als ik muziek wilde luisteren toen het systeem eindelijk werkte dat iTunes gewoon haperde bij het afspelen. Ook bij het afspelen van simpele trailers liep het systeem regelmatig vast met parasolletjes :(.
Ik heb trouwens alle meest recente updates geïnstalleerd.

[ Voor 30% gewijzigd door JorisTheWise op 13-01-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Same here met m'n mbp van sept 2007. Heb inderdaad ook een paar reboots en resets gedaan. Het loopt nu wel weer aardig, maar niet helemaal soepel eigenlijk.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Nee, geen last. MBP uit 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Misschien moet er n.a.v. de update naar 10.6.6 wat geindexeerd worden oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jesse schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 08:55:
Misschien moet er n.a.v. de update naar 10.6.6 wat geindexeerd worden oid?
Ik had na de 10.6.6 update dat de Spotlight Index aan het rebuilden was. :)

[ Voor 5% gewijzigd door magnifor op 13-01-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

JorisTheWise schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:06:
...ik dacht dat het kwam omdat mijn HDD aardig vol zat (had nog maar 10 gig vrij) echter mijn huisgenoot heeft een Macbook Pro van vorig jaar met een halfvolle HDD en die had ook last van flink wat parasolletjes en slow downs.
Volle HDD's hebben geen last van snelheidsproblemen, dat zijn SSD's. Tenzij je HDD nog maar enkele tientallen MB vrij heeft, dat programma's niks meer kunnen saven, maar 10GB vrij is geen issue. Ter verduidelijking: een HDD wordt ook niet trager naarmate hij voller wordt, dat is ook wel een slechte "urban myth" die ik regelmatig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Phuncz schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:30:
[...]

Volle HDD's hebben geen last van snelheidsproblemen, dat zijn SSD's. Tenzij je HDD nog maar enkele tientallen MB vrij heeft, dat programma's niks meer kunnen saven, maar 10GB vrij is geen issue. Ter verduidelijking: een HDD wordt ook niet trager naarmate hij voller wordt, dat is ook wel een slechte "urban myth" die ik regelmatig hoor.
Dat ben ik niet met je eens. Hoe voller een harde schijf raakt, hoe meer het bestandssysteem gefragmenteerd raakt omdat er minder aaneengesloten lege blokken over zijn. Dus tenzij je om de haverklap gaat defragmenteren (ja, ook in OS X) wordt je systeem echt wel trager van een volle schijf. Daar hebben SSDs dus geen last van, die zijn ongevoelig voor fragmentatie.
Een ander punt is dat harde schijven alleen de geadverteerde snelheid halen aan het begin. Dus een volle schijf heeft gemiddeld een stuk lagere doorvoersnelheid dan een lege. Ook hier heeft een SSD geen last van.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digistorm schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:22:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. Hoe voller een harde schijf raakt, hoe meer het bestandssysteem gefragmenteerd raakt omdat er minder aaneengesloten lege blokken over zijn. Dus tenzij je om de haverklap gaat defragmenteren (ja, ook in OS X) wordt je systeem echt wel trager van een volle schijf. Daar hebben SSDs dus geen last van, die zijn ongevoelig voor fragmentatie.
Strikt genomen heeft Phuncz dus wel gelijk. Het gaat niet om de beschikbare ruimte, maar om de mate van fragmentering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Inderdaad, ik had het niet over fragmentatie maar hoeveelheid vrije ruimte. Zowiezo heeft HFS+ op MacOS X veel minder last van fragmentatie als NTFS of FAT32.
Digistorm schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:22:
... wordt je systeem echt wel trager van een volle schijf. Daar hebben SSDs dus geen last van, die zijn ongevoelig voor fragmentatie.
Een ander punt is dat harde schijven alleen de geadverteerde snelheid halen aan het begin. Dus een volle schijf heeft gemiddeld een stuk lagere doorvoersnelheid dan een lege. Ook hier heeft een SSD geen last van.
Helaas maar SSD's kunnen er helemaal niet tegen als ze vol zijn en wel hierom:

SSD's halen hun geadverteerde performance meestal pas bij het schrijven naar echt lege blocks. Als een file gewist wordt, wordt deze gemarkeerd om te wissen ipv. het onmiddellijk te doen want dat is sneller zo. Bij een HDD wordt data gewoon overschreven maar bij een SSD moet data effectief van staat veranderen wat een aantal cyclussen langer duurt dan gewoon lezen. Als een gedeeltelijke block moet gewist worden, moet hij eerst volledig ingelezen worden, gewist worden en opnieuw beschreven worden.

Anyway, later als de drive idle is wordt de gemarkeerde file effectief gewist. Dit heet TRIM en Garbage Collection. Echter wordt dit een probleem als de schijf voller en voller geraakt, want de beschikbare "lege" blocks worden minder en minder. Dit staat totaal los van fragmentatie maar is een nieuw gelijkaardig "probleem".

We praten dan nog niet over compressie die zorgt voor hoge geadverteerde transferrates maar veel lagere real-life resultaten. SSD's is helaas niet zo simpel als men wil doen geloven, dat het altijd sneller is.

[ Voor 84% gewijzigd door Phuncz op 13-01-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Phuncz schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:25:
Inderdaad, ik had het niet over fragmentatie maar hoeveelheid vrije ruimte. Zowiezo heeft HFS+ op MacOS X veel minder last van fragmentatie als NTFS of FAT32.

[...]

SSD's halen hun geadverteerde performance meestal pas bij het schrijven naar echt lege blocks. Als een file gewist wordt, wordt deze gemarkeerd om te wissen ipv. het onmiddellijk te doen want dat is sneller zo. Bij een HDD wordt data gewoon overschreven maar bij een SSD moet data effectief van staat veranderen wat een aantal cyclussen langer duurt dan gewoon lezen. Als een gedeeltelijke block moet gewist worden, moet hij eerst volledig ingelezen worden, gewist worden en opnieuw beschreven worden.

Anyway, later als de drive idle is wordt de gemarkeerde file effectief gewist. Dit heet TRIM en Garbage Collection. Echter wordt dit een probleem als de schijf voller en voller geraakt, want de beschikbare "lege" blocks worden minder en minder. Dit staat totaal los van fragmentatie maar is een nieuw gelijkaardig "probleem".

We praten dan nog niet over compressie die zorgt voor hoge geadverteerde transferrates maar veel lagere real-life resultaten. SSD's is helaas niet zo simpel als men wil doen geloven, dat het altijd sneller is.
Dat klopt, maar ik kan je vertellen dat het optimistische verhaal dat je van de Apple website quote in de praktijk niet helemaal opgaat. Ik heb een defragmentatie programma gekocht, en het blijkt dat als je schijf volraakt dat het er toch niet meer zo florissant bijstaat als dat verhaal misschien doet geloven. Nu ik een SSD heb en ik niet meer defragmenteer is het helemaal chaos, maar heel misschien defragmenteert OS X stiekem niet meer als er een SSD aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Defrag is bij een SSD niet van toepassing. die kan net zo snel blok 1 als blok 300.000.000 lezen bv. Trim daar tegen plaatst bestanden in 1 blok (als het past) en leegt het oude half volle blok bv... zo kan je SSD die sneller beschrijven...

als ik het me goed kan herinneren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Don3k schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:33:
Whoa, sinds deze week mijn eerste Macbook Pro. Het is wel een uit 2008. Nu heb ik er XP ogezet, als dualboot, maar het scherm, als ik een filmpje opstart, of een spel, gaat dan naar 100% brightness. Ook op low brightness maakt hij een lichte buzzing geluid. Nu heb ik lopen zoeken op internet naar een oplossing, maar kwam ik tot de conclusie dat ik er maar moet mee leren leven :( In MacOS heb ik daar geen last van, zal wel meer daar van gebruik moeten van maken dan :P
Met VMware heb je daar volgens mij geen last van. Heb het er momenteel niet meer op staan en ook maar heel beperkt gebruikt maar kan het me zo niet herinneren. Dus wellicht is dat een optie zij het dat XP wel een stuk sneller zal lopen via een dualboot dan via VMware. Zeker voor gamen denk ik niet dat je dat via VMware moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:25:

[...]

Stel dat je een SSD gaat gebruiken in je MBP, hoe voorkom je dan dat ie trager wordt? Want als ik het goed begrijp kan dat gebeuren als je regelmatig dingen wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Nee het gebeurt als er dingen niet gewist worden door TRIM of Garbage Collection. Voor Mac zijn zover ik weet, door gebrek van TRIM support in MacOS X, de Sandforce-based SSD's de enige goede optie doordat zij de Garbage Collection in de firmware hebben zitten en niet afhankelijk zijn van het OS om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Bijna alle moderne SSDs hebben een garbage collect zover ik weet. En de performance zakt wel op de termijn, maar niet zo dramatisch als je het nu schetst. Ik heb in mijn 4 jaar oude MacBook Pro een Intel Postville 2, die maximaal 80 MB/s moet kunnen schrijven. Met maar 2 cores en single threaded algoritmes zit ik eigenlijk meestal op de cpu te wachten. Misschien als je constant grote files dupliceert dat het handig is, zo snel schrijven, maar met de meeste content creatie apps is de cpu de bottleneck.
Overigens wisselt de schrijfperformance nogal als ik het test, dat zou erop kunnen wijzen dat zelfs die oude Postville al aan garbage collect doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ben benieuwd hoe de 128GB SSD in mijn nieuwe Air het op de lange termijn doet, als het echt veel trager zou worden zou Apple er niet aan beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Ben ik de enige die deze discussie hier: Het SSD in je Apple topic beter vindt passen?

Overigens zijn de SSD's van nu (de meeste bovenstaande uitspraken) tegenwoordig niet meer onder deze problemen onderheven !

[ Voor 25% gewijzigd door Underworld op 14-01-2011 21:00 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Underworld schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:00:
Ben ik de enige die deze discussie hier: Het SSD in je Apple topic beter vindt passen?

Overigens zijn de SSD's van nu (de meeste bovenstaande uitspraken) tegenwoordig niet meer onder deze problemen onderheven !
Nee, ik was me er al wel een beetje van bewust toen ik mijn post plaatste maar gezien de SSD deskundigen die hierboven al hadden gepost heb ik het toch maar hier geplaatst. Het is me nu wel duidelijk in elk geval :). Dus wat mij betreft kan dit topic weer verder over andere dingen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Damn, van het weekend met MacBook op een KLM-vlucht gestolen. Gelukkig nog wel een TimeMachine backup. Gegevens zijn me toch een stuk meer waard dan de MacBook zelf, maar het blijft gewoon k*t. Nu wachten op een nieuwe release van de MacBook Pro's en dan gelijk 1 halen. Werk nu op een Acer laptop met Vista, wat een drama :'(

Hoe worden trouwens nieuwe modellen aangekondigd? Gaat het via een conferentie of gaat de site weer down en worden we verrast als ie weer up gaat?

[ Voor 18% gewijzigd door rvd50 op 15-01-2011 02:23 ]

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow, dat is balen! :/ In je handbagage of ingecheckte bagage?

Gewoon sites als Appleinsider & Macrumors in de gaten houden. Maar de release zelf zal hoogstwaarschijnlijk aangekondigd worden bij een event van Apple.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:47
rodian50 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 00:38:
Damn, van het weekend met MacBook op een KLM-vlucht gestolen. Gelukkig nog wel een TimeMachine backup. Gegevens zijn me toch een stuk meer waard dan de MacBook zelf, maar het blijft gewoon k*t. Nu wachten op een nieuwe release van de MacBook Pro's en dan gelijk 1 halen. Werk nu op een Acer laptop met Vista, wat een drama :'(

Hoe worden trouwens nieuwe modellen aangekondigd? Gaat het via een conferentie of gaat de site weer down en worden we verrast als ie weer up gaat?
Hartstikke vervelend!! En dat is nog vriendelijke omschreven. Hopelijk kun je een groot gedeelte of het liefst het hele gedeelte van de waarde van Macbook terug krijgen via je reisverzekering.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 11:42

Raimond613

Simracer

Een kennis van me heeft een Imac 24, en onlangs een Macbook pro 17 gekocht.
Hij wil nu dat ik alle gegevens van de imac overzet naar de Macbook. Hij heeft zich laten vertellen in de Apple store, dat dat eenvoudig kan met een firewire kabel. Een andere optie zou zijn, om een backup van de imac op de Time Capsule te restoren naar de macbook.

Is dat laatste echt mogelijk, of kan dit niet ivm verschillende hardware types? Ik heb maar weinig Apple ervaring, dus kan het moeilijk inschatten (windows vind dit over het algemeen niet zo leuk).

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raimond613 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:40:
Een kennis van me heeft een Imac 24, en onlangs een Macbook pro 17 gekocht.
Hij wil nu dat ik alle gegevens van de imac overzet naar de Macbook. Hij heeft zich laten vertellen in de Apple store, dat dat eenvoudig kan met een firewire kabel. Een andere optie zou zijn, om een backup van de imac op de Time Capsule te restoren naar de macbook.

Is dat laatste echt mogelijk, of kan dit niet ivm verschillende hardware types? Ik heb maar weinig Apple ervaring, dus kan het moeilijk inschatten (windows vind dit over het algemeen niet zo leuk).
Ja volgens mij kan dat gewoon . . Migration assistent starten op de MacBook en dan de TimeMachine backup van de iMac gebruiken om alles terug te zetten. Kan ook @ einde van de setup die je moet doorlopen bij eerste keer booten van de MacBook geloof ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de hele familie aan de Apple geholpen,maar nu heb ik het probleem dat mijn 2e Macbook pro niet meer de finder kan openen.Hij geeft de foutcode 10810 aan en zie in activiteiten programma dat Launc hd druk bezig is.Heb al een harde reset gedaan,zonder succes.Heb ook al internet geraadpleegd maar zie geen duidelijke, simpele oplossing en ben benieuwd of er meer mensen hier last van hebben gehad? en eventuele simpele oplossing?.Hij is 2 weken oud en als het te moeilijk word ga ik maandag na de Apple winkel.Dank voor eventuele suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 08:01:
Zow, dat is balen! :/ In je handbagage of ingecheckte bagage?

Gewoon sites als Appleinsider & Macrumors in de gaten houden. Maar de release zelf zal hoogstwaarschijnlijk aangekondigd worden bij een event van Apple.
PSP123 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 12:13:
[...]

Hartstikke vervelend!! En dat is nog vriendelijke omschreven. Hopelijk kun je een groot gedeelte of het liefst het hele gedeelte van de waarde van Macbook terug krijgen via je reisverzekering.
Succes.
Ja was gewoon handbagage, dat is nog het ergste. Ik werd gevraagd net toen de landing was ingezet om hem op te bergen, maar die 'bak' voor je knieën zat al vol en de stewardess bood aan om hem boven in de cabin te doen. Passagiers op een doorvlucht naar Hong Kong mochten vanwege tijdnood als eerste het vliegtuig verlaten. Toen is gewoon me MacBook in een Be.ez LaRobe hoes gewoon gepikt. Ik zat bij het raam dus had ook totaal geen zicht op wat er kon gebeuren. Wel gelijk aangifte gedaan en KLM erop aangesproken. Was nog best pissig op de stewardess, maar het was de situatie(MacBook weg, dan schrik je wel aardig). Nog wel duidelijk gemaakt dat het gewoon een slechte samenloop van omstandigheden was en niemand schuld heeft. Shit happens :) Ik kan er meeleven, alles kan ik via TimeMachine terugkrijgen(van 3 weken ervoor). Die gegevens zijn me toch wel meer waard dan me MacBook.

Dat iemand ook de brutaliteit heeft om dat ding gewoon zo mee te nemen, want ze had hem niet in een tas gedaan. Gelijk wachtwoorden veranderd en ik screen dagelijks via Dropbox en Gmail op IP-adressen, maar tot op heden geen resultaat.

Dus wil bij deze jullie ook duidelijk maken: INSTALLEER PREY-PROJECT:
http://control.preyproject.com/

Soort track&trace voor je MacBook, vergroot je kansen om hem terug te vinden. Gratis :)

[ Voor 13% gewijzigd door rvd50 op 15-01-2011 18:38 ]

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Ik heb een vraagje, ik heb net een nieuwe Macbook Pro 13,3 inch.
Wat is het beste voor de health van de batterij, de batterij helemaal opgebruiken tot ongeveer 10% en vervolgens weer helemaal opladen?
Of is het opladen van 65% of 45 % beter voor de batterij?

Klopt het dat de ook niet goed is voor de health van de batterij om de batterij een tijd niet te gebruiken?
Ik had hem namelijk de eerste 2 weken aan de stroom en de batterij niet gebruikt maar wel 97% batterij health ipv 100.

[ Voor 11% gewijzigd door PSP123 op 15-01-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:55:
Ik heb de hele familie aan de Apple geholpen,maar nu heb ik het probleem dat mijn 2e Macbook pro niet meer de finder kan openen.Hij geeft de foutcode 10810 aan en zie in activiteiten programma dat Launc hd druk bezig is.Heb al een harde reset gedaan,zonder succes.Heb ook al internet geraadpleegd maar zie geen duidelijke, simpele oplossing en ben benieuwd of er meer mensen hier last van hebben gehad? en eventuele simpele oplossing?.Hij is 2 weken oud en als het te moeilijk word ga ik maandag na de Apple winkel.Dank voor eventuele suggesties.
Probeer eens vanaf je SL install DVD SL op te starten en ga dan naar het schijfhulpprogramma. Controleer dan je HDD en herstel indien nodig. Wellicht helpt dat. Je kunt vanaf de DVD opstarten door de de c toetst ingedrukt te houden tijdens opstarten.

Heb je verder ook gezocht op ' error 10810 mac finder' ipv ' foutcode 10810 mac finder'. Krijg je iets andere hits.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:45
PSP123 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:21:
Ik heb een vraagje, ik heb net een nieuwe Macbook Pro 13,3 inch.
Wat is het beste voor de health van de batterij, de batterij helemaal opgebruiken tot ongeveer 10% en vervolgens weer helemaal opladen?
Of is het opladen van 65% of 45 % beter voor de batterij?

Klopt het dat de ook niet goed is voor de health van de batterij om de batterij een tijd niet te gebruiken?
Ik had hem namelijk de eerste 2 weken aan de stroom en de batterij niet gebruikt maar wel 97% batterij health ipv 100.
Neeeeh, niet weer die batterij discussie :o ;) Gewoon gebruiken zoals je het wilt gebruiken. Eens in de zoveel (paar weken) tijd een keer helemaal leeg gebruiken voor de accu-calibratie en voor de rest niet naar kijken. Mijn macbook hangt nu al 3 maanden bijna non-stop aan het stopcontact en merk geen rare dingen voor wat dat betreft.. Gewoon niet erop gaan letten dus, gaj je je alleen maar zorgen maken om iets wat niet nodig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:47:
[...]

Probeer eens vanaf je SL install DVD SL op te starten en ga dan naar het schijfhulpprogramma. Controleer dan je HDD en herstel indien nodig. Wellicht helpt dat. Je kunt vanaf de DVD opstarten door de de c toetst ingedrukt te houden tijdens opstarten.

Heb je verder ook gezocht op ' error 10810 mac finder' ipv ' foutcode 10810 mac finder'. Krijg je iets andere hits.
Ja error had ik zelf ook al bedacht,maar het is een heel vaag probleem en ik had gehoopt dat er meer mensen met deze ervaring zouden zijn op Tweakers.Ga toch zelf niks proberen en breng hem maandag weg,als ik na twee weken al zo moet ku en klooien om weer bij mijn films en documenten etc te komen(als dit nog wil?),wil ik ook de oorzaak weten.Verder kan ik wel internetten en mailen.Maar eigenlijk is de Macbook niet meer te gebruiken met zo'n fout.Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:59:
[...]

Ja error had ik zelf ook al bedacht,maar het is een heel vaag probleem en ik had gehoopt dat er meer mensen met deze ervaring zouden zijn op Tweakers.Ga toch zelf niks proberen en breng hem maandag weg,als ik na twee weken al zo moet ku en klooien om weer bij mijn films en documenten etc te komen(als dit nog wil?),wil ik ook de oorzaak weten.Verder kan ik wel internetten en mailen.Maar eigenlijk is de Macbook niet meer te gebruiken met zo'n fout.Toch bedankt.
Dit vind ik wel een interessant stuk met info over dit probleem: http://www.macfreak.nl/fo...eopend-worden-fout-10810/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja had ik al gelezen,maar een duidelijk probleem en oplossing ver te zoeken.Ga niet de hele dag na 1000 oplossingen zoeken,zet ze wel bij de winkel aan het werk.Hoop dat ze een duidelijke verklaring kunnen geven misschien uit fout console bestand of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dark.druicca
  • Laatst online: 01-09 19:42
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:46:
[...]

Ja volgens mij kan dat gewoon . . Migration assistent starten op de MacBook en dan de TimeMachine backup van de iMac gebruiken om alles terug te zetten. Kan ook @ einde van de setup die je moet doorlopen bij eerste keer booten van de MacBook geloof ik!
of firewire kabel tussen de imac en de macbook, bij het opstarten van de mac, dus voor het appel logotje op T blijven drukken. Je zal zien dat de macbook zich zal gedragen als externe harde schijf.
De Imac herkent de Macbook gewoon als externe harde schijf.. bestanden dat je wil overzetten, ejecteren en klaar.
Ik heb in de tijd zo me bestanden van me Windows PC overgezet,
(wel na installeren van HFS+ drivers in Windows.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga rond augustus 2011 een MacBook Pro kopen :D Ik wil er al heel lang eentje, maar dit jaar gaat het er echt van komen. Jeej :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
rodian50 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:34:
[...]

[...]

Ja was gewoon handbagage, dat is nog het ergste. Ik werd gevraagd net toen de landing was ingezet om hem op te bergen, maar die 'bak' voor je knieën zat al vol en de stewardess bood aan om hem boven in de cabin te doen. Passagiers op een doorvlucht naar Hong Kong mochten vanwege tijdnood als eerste het vliegtuig verlaten. Toen is gewoon me MacBook in een Be.ez LaRobe hoes gewoon gepikt. Ik zat bij het raam dus had ook totaal geen zicht op wat er kon gebeuren. Wel gelijk aangifte gedaan en KLM erop aangesproken. Was nog best pissig op de stewardess, maar het was de situatie(MacBook weg, dan schrik je wel aardig). Nog wel duidelijk gemaakt dat het gewoon een slechte samenloop van omstandigheden was en niemand schuld heeft. Shit happens :) Ik kan er meeleven, alles kan ik via TimeMachine terugkrijgen(van 3 weken ervoor). Die gegevens zijn me toch wel meer waard dan me MacBook.

Dat iemand ook de brutaliteit heeft om dat ding gewoon zo mee te nemen, want ze had hem niet in een tas gedaan. Gelijk wachtwoorden veranderd en ik screen dagelijks via Dropbox en Gmail op IP-adressen, maar tot op heden geen resultaat.

Dus wil bij deze jullie ook duidelijk maken: INSTALLEER PREY-PROJECT:
http://control.preyproject.com/

Soort track&trace voor je MacBook, vergroot je kansen om hem terug te vinden. Gratis :)
Balen voor je... Maar was er ook enig begrip te merken van het KLM personeel of lieten ze je aan je lot over? Bedankt voor dat programma trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 16:44
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 10:21:
Ik ga rond augustus 2011 een MacBook Pro kopen :D Ik wil er al heel lang eentje, maar dit jaar gaat het er echt van komen. Jeej :)
Dat weet jij al vroeg dan zeg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:02
boratnl schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:26:
[...]

Dat weet jij al vroeg dan zeg :p
Misschien omdat die dan gaat studeren (begint meestal 1 sept). Ik ben hetzelfde van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Great, krijg sinds vandaag de service battery melding op mn macbook pro 5,5 (jun 2009)
Model Information:
Serial Number: 9G9300DXR8VPA
Manufacturer: DP
Device name: bq20z451
Pack Lot Code: 0000
PCB Lot Code: 0000
Firmware Version: 0003
Hardware Revision: 0002
Cell Revision: 0100
Charge Information:
Charge remaining (mAh): 3687
Fully charged: No
Charging: No
Full charge capacity (mAh): 3980
Health Information:
Cycle count: 186
Condition: Check Battery
Battery Installed: Yes
Amperage (mA): -1366
Voltage (mV): 12059

Iemand enig idee of hier op calibreren na nog wat aan te doen is? Anders zal ik hem wel weer moeten gaan vervangen.

update

Model Information:
Charge Information:
Charge remaining (mAh): 4170
Full charge capacity (mAh): 4855
Health Information:
Condition: Normal

Amperage (mA): -1197
Voltage (mV): 11887

Hmmm en nu is alles weer normaal? :?

[ Voor 27% gewijzigd door HaterFrame op 16-01-2011 20:55 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
MetaFrame schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:41:
Great, krijg sinds vandaag de service battery melding op mn macbook pro 5,5 (jun 2009)
Model Information:
Charge Information:
Charge remaining (mAh): 3687
Full charge capacity (mAh): 3980
Health Information:
Amperage (mA): -1366
Voltage (mV): 12059

Iemand enig idee of hier op calibreren na nog wat aan te doen is? Anders zal ik hem wel weer moeten gaan vervangen.

update

Model Information:
Charge Information:
Charge remaining (mAh): 4170
Full charge capacity (mAh): 4855
Health Information:
Condition: Normal

Amperage (mA): -1197
Voltage (mV): 11887

Hmmm en nu is alles weer normaal? :?
Jup hier ook. De SB melding van mij was na een kalibratie en een PRAM reset weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
MetaFrame schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:41:
Model Information:
[...]
[...]
[...]
http://www.google.nl/#hl=...ck+bat&fp=47a268db72661f2
http://installingcats.com...rt-battery-life-problems/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:56
Ik wil de macbook pro 13,3 inch kopen.
Wordt voor het eerst dat ik een mac ga halen, gewoon voor thuis gebruik en school. Ben windows namelijk zat.
Is het verstandig om hem nu te halen? of moet ik wachten tot de nieuwe macbooks komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caneezy schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:12:
Ik wil de macbook pro 13,3 inch kopen.
Wordt voor het eerst dat ik een mac ga halen, gewoon voor thuis gebruik en school. Ben windows namelijk zat.
Is het verstandig om hem nu te halen? of moet ik wachten tot de nieuwe macbooks komen
Dat is al zó vaak gevraagd. Zo moeilijk is het niet: heb je de MacBook nu nodig? Kopen en van genieten, de machine gaat niet minder presteren als er een nieuw model is hoor . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
Ik zou nog even wachten. Nu heeft de 13inch nog een C2D terwijl ik zelf verwacht (nergens op gebaseerd) dat de nieuwe reeks misschien een Intel Core i5 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Tja, als je hem echt NU nodig hebt is er weinig reden tot wachten.

Heb je de mogelijkheid nog wel even te wachten: doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht iemand geïnteresseerd zijn in een goedkope AppleCare, kijk dan nu in de veiling bij Mycom.

Sorry voor de reclame, maar mijn AppleCare loopt nog door tot 2012. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 21:35 . Reden: Het kavel is inmiddels voor € 90,- verkocht. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 17:56
Jammer dat het niet voor MBP 15" is anders had ik ook nog wel meegedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 21:19:
[...]

Dit vind ik wel een interessant stuk met info over dit probleem: http://www.macfreak.nl/fo...eopend-worden-fout-10810/
Heb zelf de Mac niet opgehaald i.v.m werk,maar conclusie was:besturingssysteem fouten herstelt met systeemherstel,alle updates geinstalleerd,(wat ik ook al had gedaan),in sommige gevallen kunnen deze fouten een voorteken fout harde schijf zijn,maar niet geconstateerd.
Nu weet ik nog steeds niet wat dit probleem nu veroorzaakt heeft,(ga ik deze week wel vragen),maar wel een PLUIM voor Mac winkel,die nadat hij gebracht is na 4 uur belde dat het klaar was en opgehaald kon worden.Wel werd aangeraden om een backup te maken,mocht het zich nog een keer voordoen moest ik meteen langskomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:27:
Mocht iemand geïnteresseerd zijn in een goedkope AppleCare, kijk dan nu in de veiling bij Mycom.

Sorry voor de reclame, maar mijn AppleCare loopt nog door tot 2012. ;)
Thanks, voor €90 op de kop getikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rated
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-08-2024
SMulTiE schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:52:
[...]

damn net gemist :P

Zijn er vaker van die veilingen op mycom?

Moet ik eens in de gaten houden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
SMulTiE schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:52:
[...]

Ah fijn was jij dat.

Ik heb zeker een uur bovenaan gestaan.
Mja 3G was te traag om er over heen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Rhndy schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:46:
[...]

Ah fijn was jij dat.

Ik heb zeker een uur bovenaan gestaan.
Mja 3G was te traag om er over heen te gaan.
't Gaat om de eindsprint hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee,waarom als ik iets naar de prullenmand verplaats dit meteen weg is en niet in de prullenmand blijft staan??
Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Tijn89 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:06:
[...]Neeeeh, niet weer die batterij discussie :o ;) Gewoon gebruiken zoals je het wilt gebruiken.
Dat dus. MBP uit december 2008 hier, 587 cycles, 94% battery, functioneel 3,5 tot 4 uur max werken op batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:29:
Iemand enig idee,waarom als ik iets naar de prullenmand verplaats dit meteen weg is en niet in de prullenmand blijft staan??
Dank.
Dat is alleen met .dmg's, fotocamera's, etc. Als je bijvoorbeeld een Word document erin sleept, staat hij er wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik was inderdaad met foto's bezig en dacht huuu.Maar wat gij zegt klopt.Dank.
Waarom dmg's, foto's dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als je om wat voor reden ook per ongeluk Foto's naar je prullenmand sleept ben je het kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:19:
Dus als je om wat voor reden ook per ongeluk Foto's naar je prullenmand sleept ben je het kwijt?
Hij bedoelde schijven (dus ook je fotocamera als die als schijf op je bureaublad komt) en schijfkopieën (diskimages). Dan werkt de prullenmand als een eject. Alle bestanden moeten gewoon in de prullenmand komen, als deze goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke duidelijk.Dank.Kom er net achter dat Iphoto een eigen prullemand heeft.Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvanCade schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:21:
Ik zou nog even wachten. Nu heeft de 13inch nog een C2D terwijl ik zelf verwacht (nergens op gebaseerd) dat de nieuwe reeks misschien een Intel Core i5 krijgt.
Net in het bezit van een 13" ; wat een verademing........ik kom van een Zepto 14" windows 7 welke veel hoger was in de specs maar ik heb het idee datde Mac anders omgaat met de hard en software want mn Mac lijkt toch aanzienlijk soepeler te lopen

Dat er een i5 komt voor de 13 blijft suggestief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:05:
[...]

Net in het bezit van een 13" ; wat een verademing........ik kom van een Zepto 14" windows 7 welke veel hoger was in de specs maar ik heb het idee datde Mac anders omgaat met de hard en software want mn Mac lijkt toch aanzienlijk soepeler te lopen

Dat er een i5 komt voor de 13 blijft suggestief
denk eerder een i3 base/top model met als BTO een i5, misschien... We'll see!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Mijn MacBook Pro uit november 2007 heeft zojuist de geest gegeven. Om preciezer te zijn de nVidia GPU. Ik las dat de garantie maar met 3 jaar extended is. Zijn er mensen die na 3 jaar nog garantie gekregen hebben?

Zijn er verder nog manieren om er desnoods zelf iets aan te prutsen? Bij de iBook G4 kon je er een lijmtang opzetten zodat het logicboard toch weer goed contact maakte :) en je er tenminste nog mee kon werken.

En als laatste hoe krijg ik er nu een dvd uit. De muisknop vasthouden werkt dus niet :(

2e falende product van Apple binnen 2 maanden. Als het zo doorgaat zullen we toch maar weer leren werken op een Windows machine helaas.

[ Voor 26% gewijzigd door Maartenvs op 18-01-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pat-Juh schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:10:
[...]

Bedoelde uiteraard I3 , maar ook deze blijft toekomstmuziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry , even offtopic maar waar verander ik mn signature ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
Pat-Juh schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:10:
[...]

i3 kan ook, maar C2D denk ik niet meer in ieder geval (en dat was eigenlijk het punt dat ik wilde maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Maartenvs schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:15:
Mijn MacBook Pro uit november 2007 heeft zojuist de geest gegeven. Om preciezer te zijn de nVidia GPU. Ik las dat de garantie maar met 3 jaar extended is. Zijn er mensen die na 3 jaar nog garantie gekregen hebben?

Zijn er verder nog manieren om er desnoods zelf iets aan te prutsen? Bij de iBook G4 kon je er een lijmtang opzetten zodat het logicboard toch weer goed contact maakte :) en je er tenminste nog mee kon werken.

En als laatste hoe krijg ik er nu een dvd uit. De muisknop vasthouden werkt dus niet :(

2e falende product van Apple binnen 2 maanden. Als het zo doorgaat zullen we toch maar weer leren werken op een Windows machine helaas.
ff Apple contacten. Was een coulance regeling betreffende GPU klachten...
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:47:
sorry , even offtopic maar waar verander ik mn signature ??
offtopic:
MyTnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs

Maartenvs

For Sale

Ik had die regeling inderdaad gevonden. Dacht alleen dat deze maar 3 jaar geldig was maar deze blijkt van 2 naar 3 en recent naar 4 jaar te zijn verlengt. Morgen kunnen ze weer een belletje verwachten :)

Signature kun je veranderen via myreact -> profiel wijzigen (ik gebruik wel oude skin voor forum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Maartenvs schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:45:
Ik had die regeling inderdaad gevonden. Dacht alleen dat deze maar 3 jaar geldig was maar deze blijkt van 2 naar 3 en recent naar 4 jaar te zijn verlengt. Morgen kunnen ze weer een belletje verwachten :)

Signature kun je veranderen via myreact -> profiel wijzigen (ik gebruik wel oude skin voor forum).
Just try ook al is de periode verlopen... onder het motto "ik had geen er toen de tijd geen idee van dat dit probleem zich voordeed bij mijn machine..." Als je een beetje beleefd bent tegen de telefonist(e) heb je goede kans dat Apple je logicboard nog vervangt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs

Maartenvs

For Sale

Heb net al gebeld, "deze machine is ver uit de garantie" was het antwoord. Dus die wilde helemaal niks doen en zei dat ik maar langs een service provider moest gaan. Dus binnenkort maar eens langs gaan. Jammer dat ze die bootimage niet gewoon voor iedereen beschikbaar stellen. Kan je weer hoop kosten gaan maken voor misschien wel een hopeloze zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Maartenvs schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:00:
Heb net al gebeld, "deze machine is ver uit de garantie" was het antwoord. Dus die wilde helemaal niks doen en zei dat ik maar langs een service provider moest gaan. Dus binnenkort maar eens langs gaan. Jammer dat ze die bootimage niet gewoon voor iedereen beschikbaar stellen. Kan je weer hoop kosten gaan maken voor misschien wel een hopeloze zaak.
http://support.apple.com/kb/TS2377?viewlocale=nl_NL

Dat eens aanhalen.... Zolang het de GPU is heb je recht op reparatie. Mits ik het goed heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:30
Maartenvs schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:00:
Je DM staat uit. Stuur me even een berichtje, dan heb ik nog wel iets voor je. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Medetweakers,

Ik heb vanavond eenrare constatering gedaan. Ik heb mijn Macbook pro 13 inch net 3 weken. Eigenlijk nog nooit echt op batterij gewerkt. Vanavond hing de Macbook Pro aan de netstroom, om 00.00 uur 96% batterij, (batterij wordt niet opgeladen) dat is volgens mij normaal, pas bij 95% weer. Toch???
Maar opeens om 00:10, gaf de batterij nog maar 2% lading aan en nu moet ie weer helemaal opladen, aantal keren lading van 1 naar 2.
Is dit normaal? En zo geconfigureerd door Apple dat de batterij zoautomatisch wordt gekalibreerd?
Ik vind het wel raar van 96% lading opeens naar 2%!

Graag antwoorden. :)

[ Voor 4% gewijzigd door PSP123 op 20-01-2011 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Als je wilt dat de accu 'vol' blijft, moet je hem in het stopcontact laten zitten. Anders loopt hij leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
PSP123 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 01:19:
Ik heb vanavond eenrare constatering gedaan. Ik heb mijn Macbook pro 13 inch net 3 weken. Eigenlijk nog nooit echt op batterij gewerkt. Vanavond hing de Macbook Pro aan de netstroom, om 00.00 uur 96% batterij, (batterij wordt niet opgeladen) dat is volgens mij normaal, pas bij 95% weer. Toch???
Ik heb geen idee, het is totaal de moeite niet om daar op te letten. Het enige wat belangrijk is is dat je de batterij zo nu en dan gebruikt.
Maar opeens om 00:10, gaf de batterij nog maar 2% lading aan
Dit is wel opvallend
en nu moet ie weer helemaal opladen, aantal keren lading van 1 naar 2.
Dit is heel logisch.
Is dit normaal? En zo geconfigureerd door Apple dat de batterij zoautomatisch wordt gekalibreerd?
Ik heb geen idee. Ik hen mijn Apple niet gekocht om de batterijlaad eigenschappen te bestuderen.
Dat is typisch ja. Wat zeiden de batterijlampjes? Gebeurt het vaker?
Voor antwoorden:
http://www.apple.com/nl/batteries/notebooks.html
http://www.apple.com/nl/support/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Jesse schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:05:
[...]

Ik heb geen idee, het is totaal de moeite niet om daar op te letten. Het enige wat belangrijk is is dat je de batterij zo nu en dan gebruikt.

[...]

Dit is wel opvallend

[...]

Dit is heel logisch.

[...]

Ik heb geen idee. Ik hen mijn Apple niet gekocht om de batterijlaad eigenschappen te bestuderen.

[...]

Dat is typisch ja. Wat zeiden de batterijlampjes? Gebeurt het vaker?

[...]

Voor antwoorden:
http://www.apple.com/nl/batteries/notebooks.html
http://www.apple.com/nl/support/
Accu's kunnen plotseling falen, maar zo dramatisch en zo snel na aanschaf heb ik dat nog nooit gezien. Ik heb 4 jaar geleden wel gehad dat de accu van mijn MacBook Pro niet zolang na aanschaf ineens in elkaar klapte van 100% capaciteit naar 50%. Toen heb ik gewoon een nieuwe accu gekregen, zonder veel gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

PSP123 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 01:19:
Medetweakers,

Maar opeens om 00:10, gaf de batterij nog maar 2% lading aan en nu moet ie weer helemaal opladen, aantal keren lading van 1 naar 2.

Dat heb ik ook en is volgens mij een probleempje met de nieuwe (zijwaartse) magsafe aansluiting. Bij mij zit ie regelmatig net een beetje scheef, waardoor het lampje op de magsafe wel brandt, maar de Macbook niet oplaadt.

Heb al een paar keer gehad dat ie ineens uitviel omdat de batterij leeg was, terwijl de lader er altijd aanhangt.

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 20-01-2011 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Denk eraan dat op batterijen vaak een gereduceerde warranty zit ! Ik weet dat bij de iPhone de garantie op de batterij gelijk was aan het het toestel omdat hij niet user replaceable was, maar of dat ook bij de Macbooks is weet ik niet.

Hier maken andere fabrikanten natuurlijk veel gebruik van: gebruik cheapass batteries, geef er maar 3 maand garantie op en als de klant komt miepen na een half jaar dat de batterij defect is, duw hem de prijs van een vervangend exemplaar voor zijn neus wat ongeveer 5x te duur is. Natuurlijk ervan uitgaand dat men niets fout heeft gedaan met het laden he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Bosmonster schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:01:
[...]

Dat heb ik ook en is volgens mij een probleempje met de nieuwe (zijwaartse) magsafe aansluiting. Bij mij zit ie regelmatig net een beetje scheef, waardoor het lampje op de magsafe wel brandt, maar de Macbook niet oplaadt.

Heb al een paar keer gehad dat ie ineens uitviel omdat de batterij leeg was, terwijl de lader er altijd aanhangt.
Je kan dat (bij de mijne) wel zien aan de kleur van het lampje op de stekker van de oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Bosmonster schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:01:
[...]

Ja oké maar dan is het denk ik logisch dat je de batterijwaarde af ziet lopen en niet opeens 2% is.
1ste keer dat mij dit gebeurd, hij laadt nu weer op dus even kijken of het vaker voorkomt.

Thanks for the answers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
heeft iemand ook het probleem met een MBP (i7) dat applicaties niet standaard geopend worden met de nieuwe/andere app die je aangeeft en als standaard insteld?
ik wil par bestanden openen met unrarx ipv mar par deluxe

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Jesse schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:15:
[...]

Je kan dat (bij de mijne) wel zien aan de kleur van het lampje op de stekker van de oplader.
Hij is rood als die oplaadt en groen als die opgeladen is. Als die scheef zit is die volgens mij gewoon groen, wat ie dus bijna altijd is, dus valt het me niet op.
PSP123 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:16:
[...]

Ja oké maar dan is het denk ik logisch dat je de batterijwaarde af ziet lopen en niet opeens 2% is.
1ste keer dat mij dit gebeurd, hij laadt nu weer op dus even kijken of het vaker voorkomt.

Thanks for the answers!
Mjah, wat is ineens? Ik heb het ook dat ie vol is, ik een FullHD film kijk en die tegen het einde "ineens" uitvalt :P
o.poulssen schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:18:
heeft iemand ook het probleem met een MBP (i7) dat applicaties niet standaard geopend worden met de nieuwe/andere app die je aangeeft en als standaard insteld?
ik wil par bestanden openen met unrarx ipv mar par deluxe
Ligt eraan wat je doet om ze daarmee te openen. OS X houdt dit, in tegenstelling tot Windows, per bestand bij. Je kunt wel de applicatie van een type aanpassen, maar dat moet dan via het context-menu (open with -> other -> vinkje)

Mocht ie het op die manier ook niet onthouden, dan zou je eens een repair permissions kunnen doen in de disk utility.

[ Voor 67% gewijzigd door Bosmonster op 20-01-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn accu gaat 2uur en 15 min mee,als ik de webcam aan heb om mijn pup te observeren,dan is die compleet leeg.De webcam vreet dus blijkbaar veel stroom,of is het met mijn accu niet meer zo best gesteld??.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!

Heb sinds juli 2009 een MBP en kan er maar niet aan wennen :'( Ik zit eigenlijk altijd te werken in Vista via bootcamp...

Nu het besluit genomen om terug te gaan naar een windows laptop. Dus ik wil van mijn huidige machine af. Ik heb em gekocht voor 1799 euro. Wat is een 'fair' prijs gezien het nieuwere model dat nu op de markt is?

Specs:
MBP 15.4/2.66/2X2GB/320/SD-NLD
Gekocht: juli 2009

SW: OSX 10.5.8
Modelnummer: MacBookPro5,3
Processor: Intel Core 2 Duo, 2,66 Ghz
Geheugen: 2x2GB
Video: 2x 256 Mb video (NVIDIA GeForce 9400M + 9400M GT)
Batterij: aantal cycli: 62, conditie: Goed

Jullie reactie wordt erg gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Daar zou je nog wel tussen de 1000-1200 voor moeten kunnen krijgen.
Heb sinds juli 2009 een MBP en kan er maar niet aan wennen Ik zit eigenlijk altijd te werken in Vista via bootcamp...
Misschien moet je gewoon eens doorzetten ipv maar naar Vista :') te grijpen als iets niet lukt.

Flikker Windows er af en forceer je zelf eens een tijdje met OS X te werken.

Had trouwens waarschijnlijk beter hier gekund: To Mac or not

[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 20-01-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
@ bosmonster, heb eigenlijk juist die stappen ondernomen, het .par2 bestand word dus toch standaard geopend met macpardeluxe ipv unrarx, iemand suggesties?

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
@Sangho74, je prefereert Vista ( 8)7 )boven Leopard?
Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.