Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:01
Awoodentree schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:55:
@Sangho74, je prefereert Vista ( 8)7 )boven Leopard?
So what? Ik ben ook alleen maar naar een mac overgestapt om Logic te kunnen gebruiken. Ik gebruik het thuis fulltime, maar ik kan nou niet zeggen dat de mac me speciaal productiever gemaakt heeft oid. Sterker nog, je wordt enigszins beperkt in je doe-het-zelf mogelijkheden.

Het valt me wel op dat sommige fervente apple gebruikers hun mening soms enigszins als feit presenteren richting nieuwkomers of belangstellenden, en dat vind ik een beetje jammer. Je moet mensen hun eigen keuzes laten maken. En als ze iets anders kiezen dan ik dan hoef ik ze niet dom te vinden. Wie weet ga ik ze ooit nog eens begrijpen.

Edit @ o.poulssen hieronder: Ableton Live is imho meer iets voor een muziekant/producer. (wat weer niet echt mijn ding is) Pro-tools was (vziw) tot voor kort gebonden aan specifieke hardware. Ook een aantal mensen om mee heen gebruikte al Logic, waardoor het voor mij wel voor de hand ligt. En ik gebruik mijn mac niet met tegenzin hoor, ik vind 'em ook wel mooi. (Hackingtosh zag ik niet echt zitten.)

[ Voor 35% gewijzigd door Jesse op 20-01-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
@ jesse had je niet een osx86 distro kunnen installen en multiboot maken zo dat logic werkte?
of gewoon cubase, ableton, pro-tools oid gebruiken? logic en pro-tools ontlopen elkaar ook niet veel iig niet met de laatse versies,

Tevens moet ik zeggen dat ik je mening deel, een apple is ook maar een laptop of kast/scherm die er alleen wat gelikt uit ziet (in vergelijking to vele windows latops) en wat andere software dan de 'standaard' w******s gebruikt.
Het ouderwetse fabeltje dat een apple grafisch beter is gaat trouwens ook wat mij betreft niet op! Nu blijft wel het feit dat zowel dedicated hardware en software prettig werkt en 'minder' problemen geeft...
Dat zegt dus wat mij betreft ook dat OSX daarmee ook de mogelijkheid heeft tot het draaien van software die voor andere systemen niet altijd beschikbaar is.

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voordat het hier uitloopt op een Mac vs. Windows flameware, zouden we misschien weer ontopic kunnen gaan? Dit topic is bedoeld voor het uitwisselen van ervaringen met en discussiëren over de MacBook Pro. Welk primair OS iemand er dan uiteindelijk op gaat draaien is z'n eigen keuze.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
dit moet dan wel objectief gebeuren toch en mag je de mede gebruikers er in het algemeen toch best even op wijzen? :P

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om hier nog even op aan te vullen, ik dacht dat MS onlangs gezegd had zich in bepaalde platformen ook meer te verdiepen, dus de ontwikkelingen van Win8 daar meer op te richten. Voor mij is het eigenlijk simpel. Ik ben overgestapt naar OS X omdat Windows teveel crashte. Dit had niets te maken met Windows zelf, wel met de drivers.. Moesten ze ook met dedicated hardware werken denk ik dat het verschil zeer miniem zou zijn.. Juist de gelikte hardware dan ^^

Om toch maar weer wat verder over de Apples te gaan, heb onlangs gepost dat ik gevallen was en m'n MBP een aardige stoot gekregen heeft.. Ben een paar dagen geleden naar de Apple Reseller in de buurt geweest, het zou op meer dan 1000 euro komen om te vermaken. Hij heeft er wel bijgezegd dat ik het dan beter zo kan laten, waarop ik vroeg of er intern geen verdere schade zou kunnen ontstaan, en dat zou het geval niet zijn zegt hij, dus hopen maar ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pat-Juh schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:07:
[...]

http://support.apple.com/kb/TS2377?viewlocale=nl_NL

Dat eens aanhalen.... Zolang het de GPU is heb je recht op reparatie. Mits ik het goed heb gelezen.
Ik had dit probleem ook voor eind december vorig jaar, het gekende GPU probleem, ik kreeg helemaal geen beeld meer na het dichtklappen van het scherm. mijn macbook pro was toen 3j2m oud. Heb hem toen binnen gedaan in een apple premium reseller waar ik hem gekocht had. Daar hebben ze enkele testen laten lopen en bleek dat het effectief ging om dit probleem. Ze hebben het logic board toen gratis vervangen onder de uitgebreide garantie van apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Classes
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-06-2021
Ik wil waarschijnlijk een MacBook Pro 13" gaan aanschaffen. Het zwaarste wat erop gaat gebeuren is HD videobewerking. Ik neem aan dat jullie me aanraden om even te wachten tot de nieuwe versie van de MacBook Pro 13", maar is er al bekend wat er dan waarschijnlijk veranderd gaat worden? En wanneer word de "update" precies verwacht? Ik las van februari maar ook van "over 4 maanden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Dat weet niemand precies, de ene keer komt er in februari een update, de andere keer in april. Volgens mij wordt het deze keer in februari verwacht, maar dat zijn en blijven verwachtingen, dus daar kan je niet vanuit gaan.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 23:02

Maartenvs

For Sale

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:30:
[...]

Ik had dit probleem ook voor eind december vorig jaar, het gekende GPU probleem, ik kreeg helemaal geen beeld meer na het dichtklappen van het scherm. mijn macbook pro was toen 3j2m oud. Heb hem toen binnen gedaan in een apple premium reseller waar ik hem gekocht had. Daar hebben ze enkele testen laten lopen en bleek dat het effectief ging om dit probleem. Ze hebben het logic board toen gratis vervangen onder de uitgebreide garantie van apple :)
Helaas is het wel het logicboard wat kapot is en niet alleen de GPU. Ik heb de test gedraaid en deze wil gewoon niet eens starten omdat er al iets fout gaat voor dat hij in deze fase komt. Omdat het toetsenbord intern ook gewoon USB is had ik al zo'n vermoeden omdat mijn Caps Lock lampje ook niet meer aan ging.

In alle eerlijkheid moet ik wel zeggen dat het is gekomen na het vervangen van de front bezel. Dus waarschijnlijk toch net ergens iets geraakt met mijn (statische) vinger. Al is het alle andere keren dat ik onderhoud aan Macbooks heb gedaan gewoon goed gegaan, eens moet de eerste keer zijn dat het fout gaat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ik heb een 2e scherm via Displayport en VGA aangesloten. Nu wil ik Fullscreen via VLC King of Queens kijken maar op me Macbook Pro nog gewoon Internetten en Photoshoppen, is dit mogelijk?
Als ik nu in FS ga dan geeft mijn Pro een zwart scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

ehhh ja... gewoon je desktop uitbreiden en op scherm 2 je VLC aan zetten ^^?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ik zeg toch, dan krijg ik een zwart scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 19:08
The Great HooD schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 21:56:
Ik heb een 2e scherm via Displayport en VGA aangesloten. Nu wil ik Fullscreen via VLC King of Queens kijken maar op me Macbook Pro nog gewoon Internetten en Photoshoppen, is dit mogelijk?
Als ik nu in FS ga dan geeft mijn Pro een zwart scherm...
Ja hoor, dat kan prima, is gewoon in te stellen bij VLC ;) Standaard staat het inderdaad ingesteld dat andere schermen op zwart gaan.
Bij 'Basic' weergave van de voorkeuren/preferences staat het bij video, en dan zie je een vinkje bij 'Schermen zwart maken in schermvul.../Black Screens in Fullscreen Mode'
Even die uitvinken, en opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dark.druicca
  • Laatst online: 15-09 04:33
The Great HooD schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 22:14:
Ik zeg toch, dan krijg ik een zwart scherm ;)
ik ook..
nu mijn achtergrond is redelijk donker, dus maximaliseer ik en stoor ik me er verder niet aan.
(dus niet op full screen werken)

mocht je een oplossing te weten komen, mag je het altijd hier vertellen ;-)

@Haazzz: merci :P

[ Voor 3% gewijzigd door dark.druicca op 20-01-2011 22:24 . Reden: te laat reageren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je niet, dat ligt aan VLC.. Heb het ook al vaak gezocht ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeckie
  • Laatst online: 01-09 15:15
Hallo allemaal,

Ik heb nu een paar maanden een macbook pro te leen, en ik vind het een fantastisch apparaat. Het OS werkt fijn, en het touchpad met multitouch gestures vind ik het meest fijne van allemaal. In combinatie met de batterijduur natuurlijk. Nu moet ik deze mac echter binnenkort weer inleveren en wil ik er zelf een kopen. Nu is ook het nieuwe OS Lion aangekondigd. Zal Apple tegelijkertijd een nieuwe serie Macbook Pro's releasen? Of is dat niet iets dat Apple vaak doet, een OS samen met nieuwe hardware releasen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 14:23
Koeckie schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:46:
Hallo allemaal,

Ik heb nu een paar maanden een macbook pro te leen, en ik vind het een fantastisch apparaat. Het OS werkt fijn, en het touchpad met multitouch gestures vind ik het meest fijne van allemaal. In combinatie met de batterijduur natuurlijk. Nu moet ik deze mac echter binnenkort weer inleveren en wil ik er zelf een kopen. Nu is ook het nieuwe OS Lion aangekondigd. Zal Apple tegelijkertijd een nieuwe serie Macbook Pro's releasen? Of is dat niet iets dat Apple vaak doet, een OS samen met nieuwe hardware releasen?
Je doet het klinken alsof OS X Lion binnen nu en afzienbare tijd beschikbaar komt. Er wordt verwacht dat hij in Q2 komt.

Daarnaast is het een feit dat er altijd een refresh van de line-up komt, die komt er namelijk zo ongeveer elk jaar. De vraag is of je daar op wilt wachten. Als je nu een Mac wilt, nu kopen. Je kan eeuwig blijven wachten, want er zullen altijd weer nieuwere modellen komen. Op OS X Lion zou ik bijv. absoluut niet wachten, de upgrade naar SL was maar €20 euro, Lion zal wel hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeckie
thaan schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:51:
[...]

Je doet het klinken alsof OS X Lion binnen nu en afzienbare tijd beschikbaar komt. Er wordt verwacht dat hij in Q2 komt.

Daarnaast is het een feit dat er altijd een refresh van de line-up komt, die komt er namelijk zo ongeveer elk jaar. De vraag is of je daar op wilt wachten. Als je nu een Mac wilt, nu kopen. Je kan eeuwig blijven wachten, want er zullen altijd weer nieuwere modellen komen. Op OS X Lion zou ik bijv. absoluut niet wachten, de upgrade naar SL was maar €20 euro, Lion zal wel hetzelfde zijn.
'Binnen afzienbare tijd' is natuurlijk relatief en persoonsgebonden. Q2 is wel iets waar ik op wil wachten en dus vrij kort vind. Het is ook niet dat ik direct de 1500 euro kan missen, of uberhaupt zo ter beschikking heb. Als daarbij de nieuwe lijn Macbook Pro's uitkomt, wacht ik nog wel even op Lion. Bedankt voor het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De upgrade naar Leopard (en eerder Tiger) was gewoon 129 euro. Snow Leopard was in vergelijking met Leopard een kleine upgrade, met weinig nieuwe functionaliteit. Ik verwacht dat Lion gewoon weer een echte major update wordt, met de bijbehorende prijs.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

29 euro maar dat ter zijde ;). De OS X update zou pas op zn vroegst ergens in juni plaatsvinden was er vermeld tijdens het event (presentatie van Apple). Er gaan al een tijdje geruchten op alle fora dat er Macbook Pro updates aankomen. De één vermoed januari, de ander pas in juni, terwijl weer iemand anders april gokt. Het is koffiedik kijken.

Heb je de machine nu nodig haal deze dan gewoon nu... Zolang je geen hoge game-eisen hebt zit je sowieso goed met een Mac!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Canaria schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:17:
De upgrade naar Leopard (en eerder Tiger) was gewoon 129 euro. Snow Leopard was in vergelijking met Leopard een kleine upgrade, met weinig nieuwe functionaliteit. Ik verwacht dat Lion gewoon weer een echte major update wordt, met de bijbehorende prijs.
Hoezo is OS X Lion een 'echte major update' vergeleken met SL? Launchpad, Mission Control & multi-touch. Dat soort kleine dingen zaten ook in SL. Daarnaast heeft Lion nog sleepstates, maar meer vernieuwingen kan ik niet vinden. Wat is daar zo Major aan?

Vond ik Snow Leopard toch een grotere update:
Boot Camp
herschreven Finder
Safari 4
Betere Exchange integratie
GPU versnelling
Sneller & kleiner (qua GB's)
alle info komt van Wikipedia, echt niet dat ik 't allemaal onthoud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

I dunno about that. apple zet zwaar in op cheape apps en-masse te verkopen met hun nieuwe Mac App Store, getuige de Aperture 3 voor 63€ (ipv. 179€) en seperate verkoop van iWork apps. Het heeft veel succes gehad op de iOS App Store dus het lijkt me aannemelijk dat ze een lage prijs gaan houden. Ik verwacht 49€ of 49$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeckie
Pat-Juh schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:20:
29 euro maar dat ter zijde ;). De OS X update zou pas op zn vroegst ergens in juni plaatsvinden was er vermeld tijdens het event (presentatie van Apple). Er gaan al een tijdje geruchten op alle fora dat er Macbook Pro updates aankomen. De één vermoed januari, de ander pas in juni, terwijl weer iemand anders april gokt. Het is koffiedik kijken.

Heb je de machine nu nodig haal deze dan gewoon nu... Zolang je geen hoge game-eisen hebt zit je sowieso goed met een Mac!
Oke, dan wacht ik gewoon op de nieuwe lijn. Zoals ik net aangaf, ik heb er niet perse veel haast mee. Ik moet sowieso eerst het geld even bij elkaar sparen. Maar het gebruikersgemak van dit beestje ligt zo veel hoger dan de soft- en hardware combinatie die windows je kan bieden. Ik wilde laatst met twee vingers werken op een touchpad van een windows laptop. Dat werkte dus niet.. En er zijn laptops waar het wel op kan, maar nergens zo soepel als ik bij een mac heb ervaren :) Nu dus nog mijn geduld kunnen bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

thaan schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:24:
[...]
Hoezo is OS X Lion een 'echte major update' vergeleken met SL? Launchpad, Mission Control & multi-touch. Dat soort kleine dingen zaten ook in SL. Daarnaast heeft Lion nog sleepstates, maar meer vernieuwingen kan ik niet vinden. Wat is daar zo Major aan?

Vond ik Snow Leopard toch een grotere update:
Boot Camp
herschreven Finder
Safari 4
Betere Exchange integratie
GPU versnelling
Sneller & kleiner (qua GB's)
alle info komt van Wikipedia, echt niet dat ik 't allemaal onthoud ;)
Nee, Boot Camp zat al in Leopard en was daarvoor in bèta als losse applicatie te downloaden, vergelijkbaar met FaceTime nu. Bij de aankondiging van Snow Leopard werd ook gemeld dat het vooral een update aan de achterkant zou zijn, met weinig nieuwe functies.

Snow Leopard was vooral gericht op consolidatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Canaria schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:42:
[...]

Nee, Boot Camp zat al in Leopard en was daarvoor in bèta als losse applicatie te downloaden, vergelijkbaar met FaceTime nu. Bij de aankondiging van Snow Leopard werd ook gemeld dat het vooral een update aan de achterkant zou zijn, met weinig nieuwe functies.

Snow Leopard was vooral gericht op consolidatie.
In de aankondiging van Lion zie ik tot nu toe alleen maar wat visuele aanpassingen, wat extra skins zegmaar. Niet eens 29 euro waard. Maar er zal nog wel het e.e.a. bij komen.

@bosmonster hieronder: ik moest lachen toen ik je reactie las, ik snap ook wel weer wat je bedoeld. Zo had ik er niet over nagedacht.:+

[ Voor 14% gewijzigd door Jesse op 21-01-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

De hele interface-filosofie gaat op de schop en mensen vinden het een "minor update".

Gebeuren er alleen dingen op de achtergrond, dan zitten ze te zeuren dat er niks nieuws bij komt.

Soms...

Verder is helemaal niet bekend wat er in Lion gaat veranderen. Alleen de interface overhaul (back to the mac) is tot nu toe bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Bosmonster schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:08:
De hele interface-filosofie gaat op de schop en mensen vinden het een "minor update".

Gebeuren er alleen dingen op de achtergrond, dan zitten ze te zeuren dat er niks nieuws bij komt.

Soms...

Verder is helemaal niet bekend wat er in Lion gaat veranderen. Alleen de interface overhaul (back to the mac) is tot nu toe bekend gemaakt.
Hoe bedoel je interface filosofie?
Mission-Control en Launchpad zien er uit als wat uitgebreidere vorm van Exposé en folders in je Dock. Vind ik niet zo 'Major'.

Ik zeur ook absoluut niet, niet in de vorm dat ik het erg vind. Het zal me allemaal wat ;)
Zie alleen de grote vernieuwing niet, het enige wat ik 'groot' vind is de sleepstates, wat Apps hopelijk nog sneller zal maken dan Snow Leopard en m'n SSD al hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
sinds een maand of 3 heb ik mijn mbp, eerst een mb late 2007 gehad, die ging naar mijn mening een stuk sneller in de slaapstand (te herkennen aan de led) dan mijn mbp, is meer mensen dat opgevallen?

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
o.poulssen schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 15:12:
sinds een maand of 3 heb ik mijn mbp, eerst een mb late 2007 gehad, die ging naar mijn mening een stuk sneller in de slaapstand (te herkennen aan de led) dan mijn mbp, is meer mensen dat opgevallen?
Ik denk dat ik niet snap wat je bedoelt, maar je kan bij energy saving preferences toch gewoon invullen wanneer die moet gaan slapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het lijkt erop dat hij bedoelt dat de MBP er langer over doet om in te slapen.
Dan kan liggen aan verschillende instellingen: safe sleep of niet, meer geheugen, encrypted sleepimage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
Canaria schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 15:22:
Het lijkt erop dat hij bedoelt dat de MBP er langer over doet om in te slapen.
Dan kan liggen aan verschillende instellingen: safe sleep of niet, meer geheugen, encrypted sleepimage.
exact dit is wat ik bedoel waar kan je deze instellingen vinden? ik kon nl niets hier over vinden... ook omdat ik een vergelijk trek, de engery instellingen weet ik reeds te vinden ;)

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

thaan schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:21:
[...]

Hoe bedoel je interface filosofie?
Mission-Control en Launchpad zien er uit als wat uitgebreidere vorm van Exposé en folders in je Dock. Vind ik niet zo 'Major'.
Dit is veruit de grootste interface update sinds het uitkomen van OS X. Dat bedoel ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 22:51

d0s

sssst

Sinds afgelopen maandag ook gelukkig eigenaar van een macbook pro 13.. bevalt erg goed tot nu toe moet ik zeggen. Heb eerst windows in boot camp erop gezet maar je merkt dat een mac gewoon niet gemaakt is om windows te draaien. Nu na een paar dagen heb ik het aardig onder de knie en begin er al aardig aan te wennen.

Wat echt heel erg fijn is tov windows zijn de spaces, heb nu 6 spaces met mn browser, itunes, calender, mail etc.. nooit meer iets minimaliseren, vind het geweldig! Verder heb ik een space met VMware fusion en daar heb ik altijd nog windows 7.

Overigens gekocht bij de Mediamarkt met studentenkorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:00
Hm, ik weet niet of dit normaal is hoor maar ik heb last van het volgende:

Als ik een map in een map in een map in een map open zeg maar. Dus bijv. (om het even op de windows manier aan te geven :o :p) C:\test\plaatjes\vakantie\buitenland\foto's

Als ik daar heen ga en ik zit na een aantal keer klikken ergens in een mapje dan dubbel klik ik op de volgende maar dan "pakt" die 'm niet zeg maar..
Dan moet ik eerst klikken op een blanco deel in die map(dus dan je die map niet meer selecteert) en dan kan ik weer dubbel klikken.

Ik heb ook iets met klikken met het rode bolletje(sluiten)
Ik klik soms wel 3 of 4 keer hier soms op maar dan sluit die maar niet.
Dan moet ik eerst op de bovenste balk klikken(dus informatie/titel balk zeg maar. dus in de balk waar nu boven in: [Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 16) klikken voordat ik kan sluiten.

Heeft die met elkaar te maken?
Ja/Nee en hoe los ik dit op? Of heeft die met Mac te maken? (ben 4 weken geleden overgestapt.)

Ik draai SL

Thnx in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poe,poe, mapperdemaperdemap,maar snap wat je bedoeld met:

"Ik heb ook iets met klikken met het rode bolletje(sluiten)
Ik klik soms wel 3 of 4 keer hier soms op maar dan sluit die maar niet."

Heb dit lang geleden al een keer gevraagd hier.Het punt is inderdaad dat onder windows je wel 10 internet pagina's,achterelkaar kan weg klikken,maar wil je 10 tabbladen onder safari (openstaande pagina's)wil weg klikken op het rode balletje moet je met pijl toets steeds even uit het rode balletje en dan er weer op gaan staan of soms HEEl licht je trackpad aanraken om de pagina's achter elkaar te sluiten.
Ach het is geen drama,maar soms wel irritant. Ben blij dat het ook een keer een ander opvalt.

Iemand nog antwoord op mijn webcam,accu vraag??.Of is dit een domme vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt een heel fijn ding, ik werk er op dit moment mee.
Een 13" MBP, om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 21:59
d0s schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 19:02:
Heb eerst windows in boot camp erop gezet maar je merkt dat een mac gewoon niet gemaakt is om windows te draaien.
Draait hier perfect (windows), durf zelfs te zeggen dat die stabieler draait dan osX sinds ik een ongeval (waar de macbookpro bij was) heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag een scherm aan mijn MBP (mid 2009) via DVI. Nu zie ik op eBay veel goedkopere kabeltjes, heeft iemand daar ervaring mee? Cfr.: http://bit.ly/e9zrxS
Trouwens, als je een extern scherm hebt aangesloten, kun je dan nog altijd de helderheid regelen via die knoppen op het toetsenbord (F1 en F2)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koeckie schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:27:
[...]

Oke, dan wacht ik gewoon op de nieuwe lijn. Zoals ik net aangaf, ik heb er niet perse veel haast mee. Ik moet sowieso eerst het geld even bij elkaar sparen. Maar het gebruikersgemak van dit beestje ligt zo veel hoger dan de soft- en hardware combinatie die windows je kan bieden. Ik wilde laatst met twee vingers werken op een touchpad van een windows laptop. Dat werkte dus niet.. En er zijn laptops waar het wel op kan, maar nergens zo soepel als ik bij een mac heb ervaren :) Nu dus nog mijn geduld kunnen bewaren.
Volgens macrumos.com komen updates van MBP's gemiddeld eens in de pakweg 7 maanden. Er zijn er nu 9 maanden verstreken sinds de vorige update dus zal het niet heel lang meer duren. Misschien nog een paar maanden maar niet nog een half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:48
Trouwens, als je een extern scherm hebt aangesloten, kun je dan nog altijd de helderheid regelen via die knoppen op het toetsenbord (F1 en F2)?
Wel die van je laptop, niet die van het externe scherm.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d0s schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 19:02:
Sinds afgelopen maandag ook gelukkig eigenaar van een macbook pro 13.. bevalt erg goed tot nu toe moet ik zeggen. Heb eerst windows in boot camp erop gezet maar je merkt dat een mac gewoon niet gemaakt is om windows te draaien.
Ik gok dat je dan nog geen drivers hebt geïnstalleerd, met de juiste drivers moet het prima draaien een mbp is qua hardware voor 95% gelijk aan een pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:23:
Ik zou graag een scherm aan mijn MBP (mid 2009) via DVI. Nu zie ik op eBay veel goedkopere kabeltjes, heeft iemand daar ervaring mee? Cfr.: http://bit.ly/e9zrxS
Ik had er zelf een uit china (via ebay) besteld voor nog geen 5 euro incl verzenden. Ding werkt perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Laatst online: 02-10 21:59
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 15:15:
[...]

Ik gok dat je dan nog geen drivers hebt geïnstalleerd, met de juiste drivers moet het prima draaien een mbp is qua hardware voor 95% gelijk aan een pc.
Inderdaad, heb je de installatie cd van osX nog een keer gebruikt terwijl je in windows zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 22:51

d0s

sssst

Tijn89 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:23:
[...]

Inderdaad, heb je de installatie cd van osX nog een keer gebruikt terwijl je in windows zit?
ja hoor, had me goed georienteerd.. maar ik vind het gewoon niet fijn werken. Qua toetsenindeling en qua alles niet. Maar ben inmiddels al gewend aan mac os en windows 7 draai ik in vmware, dus het is goed zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:25
Weet iemand een fijn programma om internetradio mee te beluisteren? Ik heb me MBP nu bijna een maand en dit is het enigste wat ik mis na me overstap van windows naar mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>>Pompi
Ja, die is er, en het heet iTunes.
Gewoon een streaming file ergens downloaden, en met iTunes afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

ZpAz schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:18:
[...]

Wel die van je laptop, niet die van het externe scherm.
Indirect wel. Als je opstart met lage helderheid zal het externe scherm ook donkerder zijn. Dit kan je niet bijregelen helaas. Ik heb dit probleem vaak met theatervoorstellingen en videoprojectoren: Eerst de laptop op 100% helderheid zetten, dan uitzetten, dan projector aansluiten, dan aanzetten en daarna kan je je laptopbeeldscherm weer dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:25
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:49:
>>Pompi
Ja, die is er, en het heet iTunes.
Gewoon een streaming file ergens downloaden, en met iTunes afspelen.
Ik heb iTunes al eens geprobeerd en vond het niet zo lekker werken, maar er dus niet iets wat op het bureaublad kan staan of bovenin in de balk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:57:
Poe,poe, mapperdemaperdemap,maar snap wat je bedoeld met:

"Ik heb ook iets met klikken met het rode bolletje(sluiten)
Ik klik soms wel 3 of 4 keer hier soms op maar dan sluit die maar niet."

Heb dit lang geleden al een keer gevraagd hier.Het punt is inderdaad dat onder windows je wel 10 internet pagina's,achterelkaar kan weg klikken,maar wil je 10 tabbladen onder safari (openstaande pagina's)wil weg klikken op het rode balletje moet je met pijl toets steeds even uit het rode balletje en dan er weer op gaan staan of soms HEEl licht je trackpad aanraken om de pagina's achter elkaar te sluiten.
Ach het is geen drama,maar soms wel irritant. Ben blij dat het ook een keer een ander opvalt.

Iemand nog antwoord op mijn webcam,accu vraag??.Of is dit een domme vraag?
Dus er is niet echt een oplossing? :o
Hm, eerste -punt aan mijn MBP van 4 weken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pompi schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:40:
[...]

Ik heb iTunes al eens geprobeerd en vond het niet zo lekker werken, maar er dus niet iets wat op het bureaublad kan staan of bovenin in de balk?
Er zijn wel widgets voor je dashboard. Bijvoorbeeld http://radio-1-widget.nl.softonic.com/mac

of de app MiniRadio in de appstore (voor Mac OS). Zie http://janten.com/radio/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12-2021
Dag,

Ik zit met een dilemma wat te doen. Ik kan van iemand een 2ehands Macbook Pro overnemen. Het betreft om de Macbook Pro 15" model (eind 2007) 2,4Ghz 160Gb, 2gb intern geh. en Geforce 8600M GT videokaart.
Nou weet ik dat er in de serie nogal wat problemen mee was met name met het overhitten van de Nvidia 8600 videokaart. Ik weet dat de desbetreffende mac 1,5 jaar geleden door Apple het logic board vervangen is door dit euvel. Maar op het nieuwe Logic board zit weer dezelfde Nvidia 8600M GT videokaart op...

Mijn vraag is of Apple nu gewoon met deze swap dezelfde logic board van de plank hebben gehaald of is deze gemodificeerd zodat het euvel zich niet weer kan openbaren???

graag jullie advies, want ik sta eigenlijk op het punt deze Macbook te kopen.
Alvast Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 15:05

Fab1Man

Live life to the fullest

Voor zover ik het weet is er niks bijzonders gedaan door Nvidia, dus het probleem zou weer opnieuw kunnen terugkeren, echter, daar ben ik niet 100% zeker van. De garantie is met 3 jaar verlengd, dus het zou het redelijk af moeten dekken. Daarnaast lijkt het mij redelijk makkelijk om support van Apple te krijgen, als blijkt dat het door hun gerepareerde onderdeel weer problemen geeft, dat moeten ze gewoon oplossen. Vraag is echter of ze dat na 3/4/5 jaar nog willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12-2021
Fab1Man schreef op zondag 23 januari 2011 @ 23:02:
Voor zover ik het weet is er niks bijzonders gedaan door Nvidia, dus het probleem zou weer opnieuw kunnen terugkeren, echter, daar ben ik niet 100% zeker van. De garantie is met 3 jaar verlengd, dus het zou het redelijk af moeten dekken. Daarnaast lijkt het mij redelijk makkelijk om support van Apple te krijgen, als blijkt dat het door hun gerepareerde onderdeel weer problemen geeft, dat moeten ze gewoon oplossen. Vraag is echter of ze dat na 3/4/5 jaar nog willen doen.
Precies, op zich wel een slecht verhaal van Apple als dat zo zou zijn. Want dan doen ze alleen aan symptoombestrijding ipv. oplossen v/h probleem. Helemaal omdat je van zo'n dure computer meer mag verwachten. De MBP dateerd van eind 2007 en is ergens in 2009 gerepareerd door Apple. Betekend het dus dat ik tot eind 2011 van hun garantie kan genieten of tot 2013? (ivm reparatie in 2009)

Overigens kan ik ongeveer voor hetzelfde geld een gewone Macbook 13" kopen van 2009 waarvan het logic board vervangen is met een nieuwe 2010 board. Dus 2,4ghz cpu en Geforce 320M. Wat kan ik beter doen?

[ Voor 9% gewijzigd door chaos94 op 23-01-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 15:05

Fab1Man

Live life to the fullest

De 13" is in principe sneller, als je niet leunt op de grafische kracht. De 320M is best een aardig kaartje, maar verwacht er niet al te veel van. Ook heb je dan een kleinere laptop, wel veel betere accu (10 uur).
Als dat allemaal geen probleem is, 13"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Trezzahn schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:53:
[...]

Dat hangt er vanaf wat je precies wilt doen. Wat ik denk dat er gebeurt is: je klikt erg snel achter elkaar, dus het OS ziet dat als dubbelklik, en dan gebeurt er niet wat je verwacht. Ik heb het idee dat ik daar zelf ook wel eens tegenaan ben gelopen.
Maar: als je probleem is: snel alle vensters van één programma sluiten, dan is er een veel makkelijkere oplossing: Option (Alt) + klik op rode bolletje. Dan sluiten automagisch alle vensters. Het werkt mogelijk niet met alle programma's, maar in elk geval wel met de Finder.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

chaos94 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 23:10:
[...]
De MBP dateerd van eind 2007 en is ergens in 2009 gerepareerd door Apple. Betekend het dus dat ik tot eind 2011 van hun garantie kan genieten of tot 2013? (ivm reparatie in 2009)
Ben je zeker dat je twee jaar garantie op een herstelling krijgt ? Je krijgt (meestal) 2 jaar garantie op een product, maar op een herstelling (bij laptop is dat vervanging componenten) is vaak zeer kort (1-3 maanden). Garantie verlengt niet automatisch als iets hersteld of vervangen wordt. Dus de garantie op het toestel is reeds een jaar verlopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Phuncz op 24-01-2011 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Phuncz schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:22:
[...]

Ben je zeker dat je twee jaar garantie op een herstelling krijgt ? Je krijgt (meestal) 2 jaar garantie op een product, maar op een herstelling (bij laptop is dat vervanging componenten) is vaak zeer kort (1-3 maanden). Garantie verlengt niet automatisch als iets hersteld of vervangen wordt. Dus de garantie op het toestel is reeds een jaar verlopen.
Op het specifieke Nvidia probleem zit 4 jaar garantie vanaf de aankoopdatum van de laptop. Zie hiervoor de officiële Apple support pagina: http://support.apple.com/kb/TS2377

Mijn logicboard is 1,5 jaar terug ook vervangen vanwege dit euvel. Over 6 maanden is mijn laptop 4 jaar oud dus dan heb ik helaas geen garantie meer hierop. De reparateur beweerde (meen ik me te herinneren) dat mijn logicboard een nieuwe revisie is die het probleem niet zou moeten hebben. Op het Macrumors forum lees je echter dat dit zeer onwaarschijnlijk is. Ik blijf hem iig gewoon lekker gebruiken en zie wel of hij het uithoudt of niet. Zo niet heb ik een mooie reden om up te graden naar een nieuwe Macbook Pro met een 3 keer zo lange accuduur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Kan er in de MBP ook die kleine dvdtjes?
Het is een dvd waar een iemand op staat die aan het presenteren is. Deze dvd komt uit zo'n camcorder.

Past deze? En komt die er dan ook weer uit?
Wil niet dat die vast gaat zitten.

Heb een nieuwe MBP met superdrive dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:03
Trezzahn schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:09:
Het is een dvd waar een iemand op staat die aan het presenteren is. Deze dvd komt uit zo'n camcorder.

Nope.. past niet.. en als je hem erin doet komt hij er niet meer uit...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodysnatched
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:54
Trezzahn schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:09:

Idd....dat gaat niet werken! Mocht je nog een desktop met normale dvd lade hebben staan, dan zou je evt daar een kopie naar een normale dvd kunnen maken en die in je mbp stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Thnx beide.

Gaat wel lukken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-09 22:59
Pompi schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:43:
Weet iemand een fijn programma om internetradio mee te beluisteren? Ik heb me MBP nu bijna een maand en dit is het enigste wat ik mis na me overstap van windows naar mac
[...]

FStream werkt prima voor mij. Je kan er zelfs mee opnemen.

http://www.sourcemac.com/?page=fstream

[ Voor 27% gewijzigd door J0HAN op 24-01-2011 21:10 ]

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 06-09 06:49
Aaaaaah... ik word gek van dat gezoem als ik Windows 7 gebruik en de brightness omlaag schroef :( Schijnt een bekend probleem te zijn, maar niemand die weet hoe deze opgelost moet worden :(

[ Voor 32% gewijzigd door Don3k op 24-01-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
De juiste en meest actuele drivers geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 06-09 06:49
Trezzahn schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:31:
De juiste en meest actuele drivers geinstalleerd?
Geupgrade tot de laatste bootcamp 3.2, en nvidia drivers gebruikt. Zelfde probleem in Windows XP. In X, is er niks aan de hand.

[ Voor 14% gewijzigd door Don3k op 24-01-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
[...]

F-Stream! http://www.sourcemac.com/?page=fstream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 22:59
http://www.onemorething.n...uwe-macbook-pros-onderweg

Aaaaargh, ik sta echt op het punt om er een te bestellen, hoelang zal dit nog op zich laten wachten denken jullie? Heb de laptop eigenlijk hard nodig, en als het nou nog 3 maanden duurt oke, maar een week of 2? Dat wil ik wel wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Elke 2 weken komt er wel een bericht dat er "nieuwe Apple producten" onderweg zijn.
Apple vernieuwt/update zijn:
- iPod-lijn jaarlijks (meestal eind Q3)
- iPhones jaarlijks (meestal eind Q2)
- iPads jaarlijks (waarschijnlijk eind Q1)
- Macbook-lijn halfjaarlijks (meestal eind Q3 + eerste helft van het jaar)
- iMacs halfjaarlijks (ergens tussen de rest)

Meer weet niemand zeker op voorhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalufrank
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 16:34
Ik ben zelf ook van plan binnenkort mijn eerst MacBook Pro aan te schaffen.
Maar inderdaad, overal waarschuwen ze dat er binnenkort waarschijnlijk nieuwe MacBook Pro's komen. Dus ik wacht het nog even af.. :)

Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

nalufrank schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:33:
Ik ben zelf ook van plan binnenkort mijn eerst MacBook Pro aan te schaffen.
Maar inderdaad, overal waarschuwen ze dat er binnenkort waarschijnlijk nieuwe MacBook Pro's komen. Dus ik wacht het nog even af.. :)
Ik heb vanochtend iig de vervanger van mijn wijlen 2,53ghz 13" Pro gehaald, voor die 15,97% korting actie bij de MM. Ik heb de laptop toch nodig voor me school... afgelopen semester was al weggegooid door me hersenschudding en komend semester begint maandag. Geen mogelijkheid meer om te wachten.

Werkt iig weer heerlijk! Bijna me installaties klaar... nog paar apps en dan een TM draaien :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
Trezzahn schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:53:
[...]

Zucht, wat dachten jullie van Apple+W(tab sluiten, of window sluiten) of Apple+Q (Programma Sluiten)?

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:28
Eindelijk een beetje nieuws over de nieuwe generatie MPB's: http://www.onemorething.n...we-macbook-pros-onderweg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Eeuhm......
Anders kijk ff ruwweg 5 posts terug voor je wat "nieuws" post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Elke keer als er stock/leveringsproblemen zijn, jankt men over nieuwe toestellen. Het blijft koffiedik kijken, hoe je het draait of keert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Zo al een lange tijd deze topic gevolgd maar dankzij de MediaMarkt btw actie heb ik nu ook een MBP (15 inch) en het bevalt me echt prima. Vooral de trackpad is echt geweldig, een muis mis ik nog niet.

Nu nog een hoop software installeren... :)

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Trivian schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:55:
Zo al een lange tijd deze topic gevolgd maar dankzij de MediaMarkt btw actie heb ik nu ook een MBP (15 inch) en het bevalt me echt prima. Vooral de trackpad is echt geweldig, een muis mis ik nog niet.

Same here, 15" 2.4gHz i5, met me eigen 128GB SSD er gelijk in... Werkt net zo flitsend als mijn 2,53 C2D 13" die ik had... Echter met Lightroom e.d. is het wel wat sneller :+.

edit:
Even me sig gelijk aanpassen, haha

[ Voor 4% gewijzigd door Pat-Juh op 27-01-2011 19:58 . Reden: grapje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik youtube bekijk op fullscreen en na het filmpje terug naar klein formaat ga, dan krijg ik allemaal ruis te zien...dit gaat na enkele seconden over maar soms moet ik ook mijn pagina vernieuwen..
Ook zie ik af en toe (heel kort) zwarte vierkanten flitsen in mijn itunes visualizer..

Zijn dit een soort van artefacten? En wil dit zeggen dat mijn grafische kaart niet goed werkt? Of mijn driver?
Als ik een 1080p film bekijk in vlc heb ik geen last van zo'n dingen..

Ik heb een macbookpro 15' (2010) i5 met 4gig ram en een GT330M grafische kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een vraagje, ik heb vandaag een macbook pro gekocht en dit is de 1e apple computer die ik heb, het is dus allemaal nog nieuw en een beetje uitzoeken.

Ik heb echter een irritant probleem waar ik zelf niet uit kom. Ik heb office 11 (ms) geinstalleerd. En als ik een document wil openen wat in word is gemaakt, op windows dan krijg ik de volgende melding:
http://yfrog.com/h81mqp

Ik heb echt al heel veel geprobeerd, google, word opnieuw installeren enz. Het vreemde is als ik word gewoon blanco opstart en dan een document open (die) dan doet ie het wel?!! Heel vreemd. Ik heb ook geprobeerd om dan het document op te slaan en dan nogmaals te openen (misschien lag t aan het type waarmee het document gemaakt is) maar nee dit helpt ook niet!

Kan iemand mij misschien helpen?

Gr.
Edo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 20:00:
Als ik youtube bekijk op fullscreen en na het filmpje terug naar klein formaat ga, dan krijg ik allemaal ruis te zien...dit gaat na enkele seconden over maar soms moet ik ook mijn pagina vernieuwen..
Ook zie ik af en toe (heel kort) zwarte vierkanten flitsen in mijn itunes visualizer..

Zijn dit een soort van artefacten? En wil dit zeggen dat mijn grafische kaart niet goed werkt? Of mijn driver?
Als ik een 1080p film bekijk in vlc heb ik geen last van zo'n dingen..

Ik heb een macbookpro 15' (2010) i5 met 4gig ram en een GT330M grafische kaart
Kan komen omdat je MBP switched van de 330M naar de IGP... installeer ff GFX status programma en kijk of hij switched :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:14

Chrisjuh_15

Facta non verba

Morgen ook maar eens naar een 17 inch Macbook Pro kijken voor mijn aankomende studie :) Wordt denk ik standaard i5 model.

Can't wait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Chrisjuh_15 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:39:
Morgen ook maar eens naar een 17 inch Macbook Pro kijken voor mijn aankomende studie :) Wordt denk ik standaard i5 model.

Can't wait :)
Als je de mbp veel mee moet nemen is een 15" beter in mijn ogen, scheelt je dik 500 gram en je prestaties zijn het zelfde... op 2" scherm na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pat-Juh schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:33:
[...]

Kan komen omdat je MBP switched van de 330M naar de IGP... installeer ff GFX status programma en kijk of hij switched :)...
Ik heb het eens gecontroleerd en ik krijg alleen maar ruis als ik mijn Nvidia grafische kaart gebruik..bij de intel heb ik geen enkel probleem van ruis na minimaliseren.

Zou mijn Nvidia dan niet goed meer werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trivian schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:55:

Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt? Ik neem aan dat je de 19% BTW retour actie bedoelt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalufrank
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 16:34
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 08:14:
[...]

Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt? Ik neem aan dat je de 19% BTW retour actie bedoelt toch?
Simpel rekenwerk:

Als hij de goedkoopste 15" heeft die normaal €1.749,- kost heeft hij €1.469,16 betaald.
Als hij de iets duurdere 15" heeft die normaal €1.949,- kost heeft hij €1.637,16 betaald.
Als hij de duurste 15" heeft die normaal €2.149,- kost heeft hij €1.805,16 betaald.

Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de vorige btw actie in de Mediamarkt, kan ik me herinneren dat kort daarna de witte macbook een update kreeg. Twee maanden later volgde de macbook pro volgens mij.. Ik had uiteindelijk 3 a 4 maanden gewacht op de update om mijn laptop te kopen.

De MM actie net gemist te hebben, had ik toch maar besloten om dat ding gewoon te kopen. En ja hoor, kort daarna de update. Kon me eigenlijk heel weinig schelen. Volgens mij bestond het verschil uit een iets snellere processor en wat meer hd ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dat er een MBP update aankomt is geen geheim lijkt me. Apple laat de voorraden al leeg lopen, zoals gebruikelijk deze tijd van het jaar.
Pat-Juh schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:33:
[...]

Dat zou geen problemen moeten opleveren. Het switchen tussen GPU's gebeurt (ook naar eigen ervaring) onmerkbaar. Ik heb dezelfde MBP en kijk aardig veel 1080p YouTube.

[ Voor 60% gewijzigd door Bosmonster op 28-01-2011 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 01:00:
[...]

Ik heb het eens gecontroleerd en ik krijg alleen maar ruis als ik mijn Nvidia grafische kaart gebruik..bij de intel heb ik geen enkel probleem van ruis na minimaliseren.

Zou mijn Nvidia dan niet goed meer werken?
Hmmmm, je kan een schone installatie van OS X als laatste mogelijkheid zien om te kijken of het niet softwarematig is... Heb je het probleem dan nog misschien even langs de APR?

Of eerst even langs de APR want ik heb er ook geen verklaring meer voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pat-Juh schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:41:
[...]

Hmmmm, je kan een schone installatie van OS X als laatste mogelijkheid zien om te kijken of het niet softwarematig is... Heb je het probleem dan nog misschien even langs de APR?

Of eerst even langs de APR want ik heb er ook geen verklaring meer voor :?
Zou het helpen om de driver opnieuw te installeren?
Ik ga ook eens mijn browser opnieuw installeren misschien helpt dit ook al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Welke browser gebruik je dan en heb je het ook met andere browsers? Heb je de laatste Flash plugin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
nalufrank schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 08:26:
[...]

Simpel rekenwerk:

Als hij de goedkoopste 15" heeft die normaal €1.749,- kost heeft hij €1.469,16 betaald.
Als hij de iets duurdere 15" heeft die normaal €1.949,- kost heeft hij €1.637,16 betaald.
Als hij de duurste 15" heeft die normaal €2.149,- kost heeft hij €1.805,16 betaald.
Precies!

Ik kwam toch iets tegen want ik onbewust in windows veel doe en dat is namelijk alt + d in een browser om naar de adresbalk te gaan. Na even googlen kan dat op de mac gelukkig ook maar is dat cmd + l, even wennen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes Trivian! Dit gaat mij veel muis werk besparen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>>Trivian
Nooit geweten!
Nog eentje, die ik via Twitter heb gevonden:
CMD + Shift + T = Meest recent gesloten tabblad heropenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Lol ik durfde het eerst niet te posten omdat ik dacht dat iedereen dat wel zou weten ;)
Die CMD + Shift + T is inderdaad ook wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:32

Fiber

Beaches are for storming.

Is er niet ergens een handig lijstje waar alle handige toets combo's in staan?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 09:35
Ik gebruik op Windows altijd ctrl + l, werkt hetzelfde op Mac, uiteraard met de command knop.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:55:
Welke browser gebruik je dan en heb je het ook met andere browsers? Heb je de laatste Flash plugin?
Ik gebruik safari, op mozilla heb ik het probleem niet. Ik ga eens safari opnieuw installeren en de nieuwe flash ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Potver, kwam net achter dat Safari eindelijk een optie heeft om externe links te openen in een nieuwe tab ipv een nieuwe venster. Heeft even geduurd maar het is er eindelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 22:47
magnifor schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:04:
Potver, kwam net achter dat Safari eindelijk een optie heeft om externe links te openen in een nieuwe tab ipv een nieuwe venster. Heeft even geduurd maar het is er eindelijk. :)
Je kunt dit toch al lang instellen onder preferences? (open pages in tabs instead of windows staat er bij mij al een tijdje hoor).

Of zie ik wat over het hoofd ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

ceelcoumans schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:23:
[...]

Je kunt dit toch al lang instellen onder preferences? (open pages in tabs instead of windows staat er bij mij al een tijdje hoor).

Of zie ik wat over het hoofd ;) ?
Dan ik ook denk ik, want dat is bij mij al jaren zo. Alles opent in een nieuwe tab, ook links in mails en andere applicaties, ik heb nooit meer dan 1 browservenster open. Middle mousebutton op een link in Safari? Opent de link in een nieuwe tab.

Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.