Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik kan mij niet herinneren dat het in versie 4 zat? Daar werden externe links in een nieuwe venster geopend.

Dat externe links openen in een nieuwe tab als je op je wiel klikt wist ik al, maar dat vind ik geen mooie oplossing.

Wat ik bedoel is dat je nu kan instellen dat externe links automatisch in een nieuwe tab openen bij een "normale" klik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepmk95
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09-2024
weet iemand ongeveer wanneer apple met de nieuwe modellen op de markt komt ??
ik wil namelijk ook een macbook kopen maar ik heb de tijd. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

joepmk95 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:58:
weet iemand ongeveer wanneer apple met de nieuwe modellen op de markt komt ??
ik wil namelijk ook een macbook kopen maar ik heb de tijd. O-)
Binnen dit en 6 maanden mogelijk, meer zekerheid kan niemand je geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepmk95
serieus :P ???? dan ga ik hem denk ik wel gewoon halen, zoveel tijd heb ik ook weer niet haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 10:50
Yup, ik heb net een Macbook Pro 15" i7 gekocht bij de MediaMarkt (met 16% korting).

Ben er helemaal mee in de nopjes, geweldig ding!
Ben nu m'n battery aan het kaliberen.

Ik had ook geen zin om te wachten op de refresh, dit was een te mooi aanbod, en kon gewoon niet wachten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:36

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

joepmk95 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 20:11:
serieus :P ???? dan ga ik hem denk ik wel gewoon halen, zoveel tijd heb ik ook weer niet haha
Of misschien volgende week al...

http://www.macrumors.com/...ead-of-potential-refresh/

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepmk95
ja ik haal hem toch in amerika en dan kan op zijn vroegst over 3 weken dus dan zie ik het vanzelf wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
Ik heb de batterij app: "Watts" geinstalleerd op m'n 2 dagen oude Macbook Pro 15" i7, en ik maak me een beetje zorgen over de batterij duur.

Op de Apple website staat: "Built-in battery (8-9 hour)"

Maar de realiteit is nogal anders, ik zit na een welgetelde 20 minuten op 93% battery. (Met chrome aan)
Ik heb alle apps op de achtergrond afgesloten, en ik zit alleen maar met Chrome te browsen.
Ook heb ik de "Click to Flash" geactiveerd in Chrome.

Nu zegt Watts dat ik nog: 4 uur en 37 minuten battery over heb tot dat 'ie leeg is.
Ik zit nu op 6885 mAh van de 'orginele' 6900 mAh.

Ik heb de MBP battery net gekalibreerd zoals wordt uitgelegd op verscheidende website's en in de app zelf.
Ook geen gekke dingen als me screen brightness op 100%, gewoon me toetsenboord verlichting op 30% en me scherm op 60%

Sorry als ik als een paranoide persoon overkom, maar ik ben benieuwd naar jullie mening en ervaring over de batterij, en of dit normaal is of niet.

Thanks!

[ Voor 6% gewijzigd door Hoteldebotel op 28-01-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
@Hoteldebotel

Doe Airport, Bluetooth en je andere programmas uit en doe je toetsenbord verlichting en schermverlichting tot het laatste streepje. Voila, daar heb je je 8-9 uur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Hoteldebotel schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 21:57:
Op de Apple website staat: "Built-in battery (8-9 hour)"
Waar dan helemaal onderaan vrolijk staat:
"Tests uitgevoerd door Apple in maart 2010, waarbij gebruik is gemaakt van prototypen van de MacBook Pro met een 2,66-GHz Intel Core i7-processor. De gebruiksduur van de batterij is afhankelijk van de configuratie en het gebruik. Ga naar www.apple.com/nl/batteries voor meer informatie. De test voor draadloos werken meet de gebruiksduur van de batterij door draadloos naar verschillende websites te gaan en tekst te bewerken in een tekstverwerkingsdocument, bij een beeldschermhelderheid die is ingesteld op 50%."

Al vind ik de batterijduur niet tegenvallen, dat soort marketing is altijd relatief. Met Firefox, Photoshop en andere programmaatjes aan en het scherm op 100% is mijn MBP ook wel na 4 uur helemaal leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg van iemand een een mail met bijlage,alleen kan ik de bijlage niet lezen omdat deze word weergegeven in onleesbare tekens.&* ++++ hgfv ''';/..].
?? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Filetype ?
Gebruikt programma ?

Zonder nuttige informatie (geen smileys bv.) kan niemand je helpen he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het spijt me van smiley,vond hem wel op zijn plaats.Naar mijn inziens vond ik de info kort en bondig.(wou het simpel houden)Filetype geen idee,programma is de mail die bij Apple geleverd wordt,dus ga er van uit dat mensen die mij bijlagen sturen,ik deze gewoon kan openen met de software die standaard op de Macbook pro zit.Bij verschillende (niet allemaal) afzenders heb ik dit probleem.Moet ik Office for Mac installeren,of moet ik een programma downloaden die deze bijlagen wel kan openen.Of licht dit dan aan de afzender die een Windows computer heeft?Hoop dat dit genoeg info is.Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Tja als iemand je een word bestand mailed is het inderdaad wel makkelijk om Office te installeren, waarmee moet je mac anders dat bestand openen. Ik ga er even van uit dat het een word document is...

Je zou ook OpenOffice kunnen installeren, die gebruik ik zelf voor mijn documenten en is gratis.

[ Voor 9% gewijzigd door Bapawe op 29-01-2011 16:53 ]

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Smileys zijn niet verboden, maar ik duidde op het gebrek aan nut ervan terwijl je juist niet enige nuttige informatie gaf :)
Anyway, Trivian geeft het antwoord al. Bij een Windows PC zit trouwens ook geen gratis Office dus daar moet je het ook voor kopen. Ze kosten normaal gezien rond de 99€ voor Mac of voor Windows. Let dus op dat er duidelijk staat "FOR MAC" want anders werkt het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke,dan is het dus zo,als mensen jou een bijlage sturen vanaf een windows computer en het is een word bestand, de standaard mailsoftware (of ander standaard programma op MacbookPro) er niks van kan bakken en je Windows voor Mac nodig hebt.?Eigenlijk heb je Windows for Mac dus altijd nodig om via mail te kunnen communiceren met het het overgrote Windows gebruikers?.Of eventuele OpenOffice.Als dit klopt ?,ben ik weer blij met de info en weet ik wat te doen.Dit is een Quickreply dus helaas geen smileys.Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 17:58:
Oke,dan is het dus zo,als mensen jou een bijlage sturen vanaf een windows computer en het is een word bestand, de standaard mailsoftware (of ander standaard programma op MacbookPro) er niks van kan bakken en je Windows voor Mac nodig hebt.?Eigenlijk heb je Windows for Mac dus altijd nodig om via mail te kunnen communiceren met het het overgrote Windows gebruikers?.Of eventuele OpenOffice.Als dit klopt ?,ben ik weer blij met de info en weet ik wat te doen.Dit is een Quickreply dus helaas geen smileys.Dank
Ik snap even niet wat je bedoelt, maar als iemand je een photoshop file stuurt heb je ook photoshop nodig om die te openen en ga zo maar door. Zo gek is het dus niet dat je programma's nodig hebt om bepaalde typen bestanden te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Het lijkt me vrij logisch dat je om een Word-file te openen MS Office nodig hebt ofwel een ander programma dat .doc/.docx snapt, zoals OpenOffice. [edit] ^^ wat Sander zegt dus.

Als je student bent, kun je via Surfsport een MS Office 2011 for Mac licentie kopen voor 9,75. Zeker de moeite waard, het pakket is echt enorm verbeterd t.o.v. de vorige editie.

Als je helemaal niks wil uitgeven kun je OpenOffice downloaden of MS Office 2011 downloaden via de bekende illegale kanalen.

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 29-01-2011 18:05 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
catbread schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 23:25:
[...]

Waar dan helemaal onderaan vrolijk staat:
"Tests uitgevoerd door Apple in maart 2010, waarbij gebruik is gemaakt van prototypen van de MacBook Pro met een 2,66-GHz Intel Core i7-processor. De gebruiksduur van de batterij is afhankelijk van de configuratie en het gebruik. Ga naar www.apple.com/nl/batteries voor meer informatie. De test voor draadloos werken meet de gebruiksduur van de batterij door draadloos naar verschillende websites te gaan en tekst te bewerken in een tekstverwerkingsdocument, bij een beeldschermhelderheid die is ingesteld op 50%."

Al vind ik de batterijduur niet tegenvallen, dat soort marketing is altijd relatief. Met Firefox, Photoshop en andere programmaatjes aan en het scherm op 100% is mijn MBP ook wel na 4 uur helemaal leeg.
Komt voornamelijk door helderheid.

Scherm uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ftQXk.png

Scherm 50% helderheid:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MEX3m.png

Scherm 100% helderheid:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XKhCi.png

En 4 uur in jouw situatie vind ik toch erg bijzonder voor een laptop; lijkt me niet dat je dan hoeft te klagen :9

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 29-01-2011 18:08 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 18:02:
Het lijkt me vrij logisch dat je om een Word-file te openen MS Office nodig hebt ofwel een ander programma dat .doc/.docx snapt, zoals OpenOffice. [edit] ^^ wat Sander zegt dus.

Als je student bent, kun je via Surfsport een MS Office 2011 for Mac licentie kopen voor 9,75. Zeker de moeite waard, het pakket is echt enorm verbeterd t.o.v. de vorige editie.

Als je helemaal niks wil uitgeven kun je OpenOffice downloaden of MS Office 2011 downloaden via de bekende illegale kanalen.
Bedankt,het is mij duidelijk en ga officiële licentie voor Mac kopen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12-2021
chaos94 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:57:
Dag,

Ik zit met een dilemma wat te doen. Ik kan van iemand een 2ehands Macbook Pro overnemen. Het betreft om de Macbook Pro 15" model (eind 2007) 2,4Ghz 160Gb, 2gb intern geh. en Geforce 8600M GT videokaart.
Nou weet ik dat er in de serie nogal wat problemen mee was met name met het overhitten van de Nvidia 8600 videokaart. Ik weet dat de desbetreffende mac 1,5 jaar geleden door Apple het logic board vervangen is door dit euvel. Maar op het nieuwe Logic board zit weer dezelfde Nvidia 8600M GT videokaart op...

Mijn vraag is of Apple nu gewoon met deze swap dezelfde logic board van de plank hebben gehaald of is deze gemodificeerd zodat het euvel zich niet weer kan openbaren???

graag jullie advies, want ik sta eigenlijk op het punt deze Macbook te kopen.
Alvast Thanks :)
Inmiddels voorzien van een nieuwe Macbook Pro 13" 2,4Ghz, 320M Nvidia videocard en 250Gb Hdd. _/-\o_
De MBP werkt lekker snel en smooth en ziet er erg mooi en degelijk uit! _/-\o_
Verder heb ik inmiddels wel een nieuwe HDD besteld (een Samsung HM100UI 1TB) omdat ik toch ook Win 7 wil installeren en ik toch de indruk heb dat de huidige 250Gb toch iets aan de lage kant is.

Ik ben een zeer ervaren Windows gebruiker en het is wel even wennen voor mij. Voel me ene klein beetje digibeet :P Maar goed dat is niet erg, best leuk om weer iets nieuwe te hebben. Nu heb ik wel een aantal vraagjes:

Ten eerst: wat is een musthave app of iets wat ik moet weten als nieuwe Os X gebruiker?
2: Streetview van Google Maps werkt niet goed, nu heb ik iets gelezen dat het met de Fonts setting heeft te maken. Maar is er ook een alternatief om dit probleem te fixen??
3: Omdat ik de Mac oa: wil gebruiken voor audio (mutli) recording/mixing ben ik op zoek naar een goed stukje software. Ik heb altijd op de pc Sony Vegas Pro gebruikt wat een super programma is. Weet iemand een goede alternatief??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-10 12:36
chaos94 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:07:
[...]

Inmiddels voorzien van een nieuwe Macbook Pro 13" 2,4Ghz, 320M Nvidia videocard en 250Gb Hdd. _/-\o_
De MBP werkt lekker snel en smooth en ziet er erg mooi en degelijk uit! _/-\o_
Verder heb ik inmiddels wel een nieuwe HDD besteld (een Samsung HM100UI 1TB) omdat ik toch ook Win 7 wil installeren en ik toch de indruk heb dat de huidige 250Gb toch iets aan de lage kant is.
Past deze hdd wel in de Macbook Pro, is deze niet iets dikker?
Ik heb weleens gelezen dat de 750 GB dikker waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>>chaos94
Om te beginnen:
1. iLife '11, MS Office 2011, Google Chrome, etc. zijn wel een goede start.
Voor de rest kun je in de App Store even rondkijken.
2. Dit probleem heb ik niet in Google Chrome.
Kijk eens of je daar ook dat probleem hebt.
3. Garageband is een goede, zit standaard in alle Mac's (herkenbaar aan een Gitaar icoon).
Een goed alternatief voor Sony Vegas Pro (video bewerking), is Final Cut Pro.
En nog een tip: Onder Mac OS X, heten "programma's" eigenlijk "applicaties".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Ten eerst: wat is een musthave app of iets wat ik moet weten als nieuwe Os X gebruiker?
Lees je hier eens in:

Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 6

Verder, inderdaad, die 1TB schijf gaat niet passen.

[ Voor 8% gewijzigd door Smultie op 29-01-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 21:59
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 18:17:
[...]

Bedankt,het is mij duidelijk en ga officiële licentie voor Mac kopen. :*)
Al geprobeerd de bijlage te bewaren in je downloads-map (of ergens anders) en dan met preview te bekijken? Een file-type hoort er trouwens wel gewoon bij te staan en zonder heeft osX er itt windows er vaak ook geen probleem mee om het juist weer te geven. Ben dus benieuwd of je het nog geopend gaat krijgen, al dan niet met Word...
Daar gaat zelfs een speciaal topic over:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1412229
Edit; Spuit 11 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
[...]
Daar is een apart topic voor.

*edit* spuit 11.... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door jj71 op 29-01-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 09:25
Een hogere hardeschijf past gewoon in je MacBook Pro. In ieder geval in mijn basis 15" model van 2010. Ik heb hier een Western Digital 1TByte schijf met een hoogte van 12,5mm erin zitten en alles kan nog gewoon dicht. Wel voelt deze iets trager aan dan mijn 7200rpm 500GByte schijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:27
Ik heb vandaag een Macbook Pro gekocht, 13 inch 4gb ram, 2,66ghz processor met 320gb hdd.
Dit is me allereerste macbook.
Ik ben er verliefd op, helemaal dol op. Ben er sinds 7 uur non stop mee bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Hallo iedereen,

Kijk al jaren dagelijks op tweakers en in diverse forum onderdelen maar heb nog nooit gereageerd.
Wel soms de neiging gehad maar dan was iemand anders me altijd voor ;-)

Ik heb een vraagje over de mediamarkt-btw dagen die nu aan de gang zijn, zoek me een breuk.

Ik ben op zoek naar een (nieuwe) macbook pro 15-inch, 2,4-ghz. Gisteren de hele dag en vrijdagavond MM Utrecht, Zoetermeer, Alphen ad rijn., Almere en Rotterdam alexandrium uitgespit, overal uiterverkocht :(

Is er iemand die toevallig weet of ze bij een bepaalde vestiging dit model nog hebben staan? Ik weet dat de kans klein is, maar dit is mijn laatste 'cry for help' :-)

Overigens heb ik al een 27-inch imac en een iphone, ben daar super tevreden over!

@Caneezy: veel plezier ermee! Mooie keuze qua type macbook. Ik werk zowel met windows als met OSX maar ben toch meer tevreden over de laatste :-)

[ Voor 9% gewijzigd door Zonnetje83 op 30-01-2011 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>>Zonnetje83
Volgens mij heb ik ze in Middelburg nog gezien.
Weet niet zeker, want we waren eigenlijk opzoek naar HTC Wildfire voor mijn zusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:12
In Alkmaar zag ik afg. vrijdag ook nog een hele stapel liggen. Geen idee of ie er nu nog ligt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 18:43
Zonnetje83 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 09:14:
Ik ben op zoek naar een (nieuwe) macbook pro 15-inch, 2,4-ghz. Gisteren de hele dag en vrijdagavond MM Utrecht, Zoetermeer, Alphen ad rijn., Almere en Rotterdam alexandrium uitgespit, overal uiterverkocht :(

Is er iemand die toevallig weet of ze bij een bepaalde vestiging dit model nog hebben staan? Ik weet dat de kans klein is, maar dit is mijn laatste 'cry for help' :-)
Ik zou wachten op een update. Mediamarkt wil ze niet voor niets kwijt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Zonnetje83 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 09:14:
Hallo iedereen,

Kijk al jaren dagelijks op tweakers en in diverse forum onderdelen maar heb nog nooit gereageerd.
Wel soms de neiging gehad maar dan was iemand anders me altijd voor ;-)

Ik heb een vraagje over de mediamarkt-btw dagen die nu aan de gang zijn, zoek me een breuk.

Overigens heb ik al een 27-inch imac en een iphone, ben daar super tevreden over!

@Caneezy: veel plezier ermee! Mooie keuze qua type macbook. Ik werk zowel met windows als met OSX maar ben toch meer tevreden over de laatste :-)
Hey Zonnetje,

ik zocht me ook rond voor een macbook. Was naar mediamarkt noord gegaan waar ze nog een vooraad hebben.
Ik zou daar kijken als ik jou was.
De Mac, tja, ben ik gewoon dol op nu hehe. Heb een Gameback en nu mijn macbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
@mikevandezen: tja.....tempting natuurlijk maar dit scheelt gewoon 300 euro....ik vind ze toch al prijzig en op deze manier kan ik een laptop kopen waar ik toch al voor het normale werk erg blij mee ben.
De imac op m'n bureau heb ik liever op een gegeven moment geupdate :-)

@Caneezy: super! was dat gisteren of eergisteren? En in Noord? Welke vestiging bedoel je hiermee? Welke plaats is dit?

Sorry voor de vragen maar ik ben gisteren al in al die andere mm's geweest, lijk wel een addict :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:38
mikevdzanden schreef op zondag 30 januari 2011 @ 10:54:
[...]

Ik zou wachten op een update. Mediamarkt wil ze niet voor niets kwijt!!!
Dat is natuurlijk onzin. Media Markt even veel als ons met betrekking tot nieuwe releases, helemaal niks dus.
Dit is een actie wat ze elk jaar hebben, en dus ook TV e.d. in de aanbieding gooien.

Dit heeft dus niks te maken met een gerucht over een nieuwe lijn.

Sorry, moest er even op reageren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Trezzahn schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:27:
[...]

Dat is natuurlijk onzin. Media Markt even veel als ons met betrekking tot nieuwe releases, helemaal niks dus.
Dit is een actie wat ze elk jaar hebben, en dus ook TV e.d. in de aanbieding gooien.

Dit heeft dus niks te maken met een gerucht over een nieuwe lijn.

Sorry, moest er even op reageren :p
De actie is niet gerelateerd, maar die nieuwe lijn komt er sowieso natuurlijk :P

Apple is wel de voorraden leeg aan het laten lopen al en leveringen zijn dus heel beperkt. Wat dat betreft is de timing van MM voor die actie gewoon kut, aangezien ze dus bijna geen nieuwe leveringen hoeven te verwachten deze tijd van het jaar en het dus in no-time uitverkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Gisteren even mijn werkplek omgebouwd, ipv 1 heb ik nu 3 schermen op mn bureau.
Links Macbook pro 13" op een alu steun, aangesloten op een 24" cheapass Iiyama monitor, en daarnaast een 19" aan mn winvista pc.

Mac wordt nu vaste werkbak, vind het iets fijner werken dan vista. Maar dat kan ook gewoon nog de nieuwigheid van mn mac zijn en dat alles over enkele maanden weer totaal anders staat.

Enige nadeel, accessoires van Apple zijn duur, zoals draadloze toetsenbord(je) en magic mouse.

Het is nu wel een stuk stiller, macbook maakt zo goed als geen geluid, windows pc zit vol fans. Enige nadeeltje is nog de NAS op mn bureau, daar draait de fan continue van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Ik heb gisteren z'n mini DisplayPort -> HDMI adapter gehaald, nu kan ik mooi films kijken op m'n TV en ook m'n 24 inch scherm heeft een HDMI aansluiting. Werkt prima alleen dacht net aan de beamers op school die hebben natuurlijk alleen een VGA aansluiting.. weer een andere adapter dus. Je bent zo een hoop geld kwijt aan accessoires ;)

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou deze techneut heeft weer voor elkaar.Mijn Quicktime werkte niet meer,kon hem eigenlijk niet meer vinden.Dus nieuwste versie gedownload,maar installatie wou niet omdat de vorige versie nog was geïnstalleerd,update werkte ook niet.Heb van alles waar Quicktime bij stond maar weggegooid in de hoop dat de vorige versie weg zou zijn,je raad het al niet dus.krijg nu bij Iphoto deze melding:Process: iPhoto [385]
Path: /Applications/iPhoto.app/Contents/MacOS/iPhoto
Identifier: com.apple.iPhoto
Version: 9.1.1 (9.1.1)
Build Info: iPhotoProject-5270000~1
Code Type: X86 (Native)
Parent Process: launchd [88]

Date/Time: 2011-01-30 16:07:48.032 +0100
OS Version: Mac OS X 10.6.6 (10J567)
Report Version: 6

Interval Since Last Report: 312385 sec
Crashes Since Last Report: 26
Per-App Interval Since Last Report: 2427 sec
Per-App Crashes Since Last Report: 21
Anonymous UUID: B11B4964-905F-4585-9B1E-C9F047806EDE

Exception Type: EXC_BAD_ACCESS (SIGBUS)
Exception Codes: KERN_PROTECTION_FAILURE at 0x0000000000000096
Crashed Thread: 0 Dispatch queue: com.apple.main-thread

Thread 0 Crashed: Dispatch queue: com.apple.main-thread
0 com.apple.QuickTime 0x93c41d8c SetTimeBaseRate_priv + 12
1 com.apple.QuickTime 0x93c3440b QTGetWallClockTimeBase_priv + 109
2 com.apple.QuickTime 0x93c34344 AssureThreadTopLevelIdleManagerExists + 45
3 com.apple.QuickTime 0x93c34271 QTGetTimeUntilNextTask_priv + 60
4 com.apple.QuickTime 0x93c34229 QTGetTimeUntilNextTask + 29
5 com.apple.QTKit 0x94063fb1 +[QTMovie_QuickTime idleAllMovies:] + 457
6 com.apple.Foundation 0x970759b0 __NSFireTimer + 141
7 com.apple.CoreFoundation 0x94c7dadb __CFRunLoopRun + 8059
8 com.apple.CoreFoundation 0x94c7b464 CFRunLoopRunSpecific + 452
9 com.apple.CoreFoundation 0x94c7b291 CFRunLoopRunInMode + 97
10 com.apple.HIToolbox 0x973a9004 RunCurrentEventLoopInMode + 392
11 com.apple.HIToolbox 0x973a8dbb ReceiveNextEventCommon + 354
12 com.apple.HIToolbox 0x973a8c40 BlockUntilNextEventMatchingListInMode + 81
13 com.apple.AppKit 0x9560c78d _DPSNextEvent + 847
14 com.apple.AppKit 0x9560bfce -[NSApplication nextEventMatchingMask:untilDate:inMode:dequeue:] + 156
15 com.apple.AppKit 0x955ce247 -[NSApplication run] + 821
16 com.apple.AppKit 0x955c62d9 NSApplicationMain + 574
17 com.apple.iPhoto 0x00003739 0x1000 + 10041
18 com.apple.iPhoto 0x00003295 0x1000 + 8853

Thread 1: Dispatch queue: com.apple.libdispatch-manager
0 libSystem.B.dylib 0x962f6982 kevent + 10
1 libSystem.B.dylib 0x962f709c _dispatch_mgr_invoke + 215
2 libSystem.B.dylib 0x962f6559 _dispatch_queue_invoke + 163
3 libSystem.B.dylib 0x962f62fe _dispatch_worker_thread2 + 240
4 libSystem.B.dylib 0x962f5d81 _pthread_wqthread + 390
5 libSystem.B.dylib 0x962f5bc6 start_wqthread + 30

Thread 2:
0 libSystem.B.dylib 0x962d015a semaphore_timedwait_signal_trap + 10
1 libSystem.B.dylib 0x962fdce5 _pthread_cond_wait + 1066
2 libSystem.B.dylib 0x9632cac8 pthread_cond_timedwait_relative_np + 47
3 com.apple.Foundation 0x97083e24 -[NSCondition waitUntilDate:] + 453
4 com.apple.Foundation 0x9703cae5 -[NSConditionLock lockWhenCondition:beforeDate:] + 279
5 com.apple.Foundation 0x9703c9c8 -[NSConditionLock lockWhenCondition:] + 69
6 com.apple.proxtcore 0x8f66814f -[XTMsgQueue waitForMessage] + 47
7 com.apple.proxtcore 0x8f666f30 -[XTThread run:] + 400
8 com.apple.Foundation 0x97047bf0 -[NSThread main] + 45
9 com.apple.Foundation 0x97047ba0 __NSThread__main__ + 1499
10 libSystem.B.dylib 0x962fd85d _pthread_start + 345
11 libSystem.B.dylib 0x962fd6e2 thread_start + 34

Thread 3:
0 libSystem.B.dylib 0x962f5a12 __workq_kernreturn + 10
1 libSystem.B.dylib 0x962f5fa8 _pthread_wqthread + 941
2 libSystem.B.dylib 0x962f5bc6 start_wqthread + 30

Thread 4:
0 libSystem.B.dylib 0x962d00fa mach_msg_trap + 10
1 libSystem.B.dylib 0x962d0867 mach_msg + 68
2 com.apple.CoreFoundation 0x94c7c37f __CFRunLoopRun + 2079
3 com.apple.CoreFoundation 0x94c7b464 CFRunLoopRunSpecific + 452
4 com.apple.CoreFoundation 0x94c7b291 CFRunLoopRunInMode + 97
5 com.apple.Foundation 0x9708171c -[NSRunLoop(NSRunLoop) runMode:beforeDate:] + 279
6 com.apple.proxtcore 0x8f6693c5 -[XTRunLoopThread run:] + 453
7 com.apple.Foundation 0x97047bf0 -[NSThread main] + 45
8 com.apple.Foundation 0x97047ba0 __NSThread__main__ + 1499
9 libSystem.B.dylib 0x962fd85d _pthread_start + 345
10 libSystem.B.dylib 0x962fd6e2 thread_start + 34

Thread 5:
0 libSystem.B.dylib 0x962d00fa mach_msg_trap + 10
1 libSystem.B.dylib 0x962d0867 mach_msg + 68
2 com.apple.CoreFoundation 0x94c7c37f __CFRunLoopRun + 2079
3 com.apple.CoreFoundation 0x94c7b464 CFRunLoopRunSpecific + 452
4 com.apple.CoreFoundation 0x94c7b291 CFRunLoopRunInMode + 97
5 com.apple.Foundation 0x9708171c -[NSRunLoop(NSRunLoop) runMode:beforeDate:] + 279
6 com.apple.proxtcore 0x8f6693c5 -[XTRunLoopThread run:] + 453
7 com.apple.Foundation 0x97047bf0 -[NSThread main] + 45
8 com.apple.Foundation 0x97047ba0 __NSThread__main__ + 1499
9 libSystem.B.dylib 0x962fd85d _pthread_start + 345
10 libSystem.B.dylib 0x962fd6e2 thread_start + 34

Thread 6:

Thread 7:

Thread 8:
4 com.apple.Foundation 0x9703cae5 -[NSConditionLock lockWhenCondition:beforeDate:] + 279

Thread 9:

Thread 10:

Thread 11:
6 com.apple.proxtcore 0x8f66814f

En zo voort.
Schijfcontrole gedaan maar niks aan de hand.
Zit nu zeker niks anders op dan schone installatie?,leer ik dit ook een keer.Heb gelukkig een back-up in de Time-machine.Of zijn er nog andere opties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trivian schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:12:
Ik heb gisteren z'n mini DisplayPort -> HDMI adapter gehaald, nu kan ik mooi films kijken op m'n TV en ook m'n 24 inch scherm heeft een HDMI aansluiting. Werkt prima alleen dacht net aan de beamers op school die hebben natuurlijk alleen een VGA aansluiting.. weer een andere adapter dus. Je bent zo een hoop geld kwijt aan accessoires ;)
Kijk eens op Dealextreme:
Displayport, DVI en HDMI (met geluid)
VGA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Zonnetje83 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 11:34:
@mikevandezen: tja.....tempting natuurlijk maar dit scheelt gewoon 300 euro....ik vind ze toch al prijzig en op deze manier kan ik een laptop kopen waar ik toch al voor het normale werk erg blij mee ben.
De imac op m'n bureau heb ik liever op een gegeven moment geupdate :-)

@Caneezy: super! was dat gisteren of eergisteren? En in Noord? Welke vestiging bedoel je hiermee? Welke plaats is dit?

Sorry voor de vragen maar ik ben gisteren al in al die andere mm's geweest, lijk wel een addict :-)
Hey Zonnetjem

MM Noord Buikslotermeerplein als ik het goed schrijf.
Daar hadden ze hem nog op voorraad en heb hem gister gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
Hoi Caneezy, dank je voor je antwoord.

Mooi dat jij hem hebt :-)
Ik was dus te laat....heb Noord geprobeerd, niets meer. Daarna naar alkmaar gereden, ook daar hadden
ze geen enkele macbook meer maar mocht ik hem wel voor de actieprijs bestellen. dus dat heb ik gedaan.

Nu nog 2 tot 5 weken geduld opbrengen poehee!! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos94
PSP123 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:10:
[...]

Past deze hdd wel in de Macbook Pro, is deze niet iets dikker?
Ik heb weleens gelezen dat de 750 GB dikker waren.
heb in een post van iemand in een review van de hdd gelezen dat die perfect in zijn MBP 13" 2009 model paste. Dus zal denk dan ook wel in het 2010/2011 model passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos94
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:27:
>>chaos94
Om te beginnen:
1. iLife '11, MS Office 2011, Google Chrome, etc. zijn wel een goede start.
Voor de rest kun je in de App Store even rondkijken.
2. Dit probleem heb ik niet in Google Chrome.
Kijk eens of je daar ook dat probleem hebt.
3. Garageband is een goede, zit standaard in alle Mac's (herkenbaar aan een Gitaar icoon).
Een goed alternatief voor Sony Vegas Pro (video bewerking), is Final Cut Pro.
En nog een tip: Onder Mac OS X, heten "programma's" eigenlijk "applicaties".
Thanks voor de info _/-\o_
2. heb ik nog niet geprobeerd nee, Heb nog nooit eigenlijk Google Chrome geinstalleerd omdat ik het voordeel er niet echt nog van inzag. Maar ff doen dus
3. Garageband heb ik ff naar gekeken maar ziet er toch een beetje simpel en amateuristisch uit. Moet ik ook maar ff verder checken. En thanks for the lesson, zal ze vanaf nu applicaties noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 21:59
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 16:25:
Nou deze techneut heeft weer voor elkaar.Mijn Quicktime werkte niet meer,kon hem eigenlijk niet meer vinden.Dus nieuwste versie gedownload,maar installatie wou niet omdat de vorige versie nog was geïnstalleerd,update werkte ook niet.Heb van alles waar Quicktime bij stond maar weggegooid in de hoop dat de vorige versie weg zou zijn,je raad het al niet dus.krijg nu bij Iphoto deze melding:Process: iPhoto \

Schijfcontrole gedaan maar niks aan de hand.
Zit nu zeker niks anders op dan schone installatie?,leer ik dit ook een keer.Heb gelukkig een back-up in de Time-machine.Of zijn er nog andere opties? :)
prutser :X ;)
Rechtsboven zit een icoontje wat eruitziet als een vergrootglas. Dat is 'finder' klik erop en tik Quicktime in de volgende keer.
Als goed is is er er ook een herstel optie als je de mac osX dvd erin doet, anders wel als je via die dvd boot. Heb het zelf eigenlijk nooit geprobeerd/hoeven doen.
Tip voor het vervolg: Als iets veel moeite kost, doe je het/iets fout, dus dan beter kappen en google'en
chaos94 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:59:
[...]
En thanks for the lesson, zal ze vanaf nu applicaties noemen ;)
Programma's is gewoon goed hoor 8)7 alsjeblieft zeg.. Gewoon Nederlandsch aub ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Tijn89 op 30-01-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos94
SMulTiE schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:42:
[...]

Lees je hier eens in:

Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 6

Verder, inderdaad, die 1TB schijf gaat niet passen.
hmmm op http://www.amazon.de/1000...-Festplatte/dp/B0042AVI4Q zegt iemand dat die perfect past in een mbp 13 2010.

Ich habe die SAMSUNG HM100UI im Macbook Pro 13" aus dem Jahr 2010 verbaut. Die Festplatte paßt ohne Probleme, es bedarf keiner Umbaumaßnahmen, alle Kabel und Abdeckungen passen perfekt.

maar gewoon proberen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:51
chaos94 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:59:
[...]
3. Garageband heb ik ff naar gekeken maar ziet er toch een beetje simpel en amateuristisch uit. Moet ik ook maar ff verder checken. En thanks for the lesson, zal ze vanaf nu applicaties noemen ;)
Afhankelijk van wat je wilt uitgeven zou je eens naar Logic (Express) kunnen kijken. Maar praktisch alle toonaangevend audio software is zowel voor windows als mac beschikbaar, dus als je al een voorkeur hebt hoef je misschien niet te switchen.
Mocht je vragen hebben over Logic dan wil ik wel proberen ze te beantwoorden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 23:02
Ik ben van plan om een Mac te kopen, ik weet niet of dit het goede topic is maar ga de vraag toch stellen :)

Mijn oog was gevallen om een Mac book pro 13 inch, Het is me opgevallen dat er bij de 15 inch er wel speakers zitten maar bij de 13 inch niet, of zitten deze wel ergens? Zoja, is dit geluid goed genoeg om af en toe een liedje te luisteren?

Ook zie ik dat er of een 5400 schijf in gaat of een SSD, bij de 15 inch kan dit ook veranderd worden in een 7200rpm schijf, is dit het geld waard? Of is ook prima te werken op een 13 inch Mac book pro, voor typ, photoshop en virtual machine werk?

edit: of zit er nog iets in de pijplijn van apple de komende tijd?

[ Voor 5% gewijzigd door Gangster93 op 30-01-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuurlijk ook speakers in de 13 inch ; zoals je zelf aangeeft ; prima geluid , voor extra kwaliteit adviseer ik toch externe speakers !
De 13 is echt in mijn mening een top machine en ik kom van een windows laptop welke veel hoger in de hrdware specs zat , op 1 of andere manier doet de 13 er niet voor onder

Als je geen waarde hecht aan mobiliteit ; de 15 inch een goede keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09 23:02
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:02:
tuurlijk ook speakers in de 13 inch ; zoals je zelf aangeeft ; prima geluid , voor extra kwaliteit adviseer ik toch externe speakers !
De 13 is echt in mijn mening een top machine en ik kom van een windows laptop welke veel hoger in de hardware specs zat , op 1 of andere manier doet de 13 er niet voor onder

Als je geen waarde hecht aan mobiliteit ; de 15 inch een goede keus
Ik hecht toch waarde aan mobiliteit daarom prefereer ik de 13 inch boven de 15 inch. Al lijkt me de 15 inch ook een mooi machinetje maar niet geschikt om elke dag mee rond te reizen!

Zijn er ook mooie stands voor op het bureau waar je de mac in kan zetten en de kabeltjes mooi in kan weg werken, bijvoorbeeld dat het netstroom snoer met een klik vast komt en dat je het geluidskabeltje zo 123 aan kan sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 15:05

Fab1Man

Live life to the fullest

Gangster93 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:08:
[...]

Ik hecht toch waarde aan mobiliteit daarom prefereer ik de 13 inch boven de 15 inch. Al lijkt me de 15 inch ook een mooi machinetje maar niet geschikt om elke dag mee rond te reizen!

Zijn er ook mooie stands voor op het bureau waar je de mac in kan zetten en de kabeltjes mooi in kan weg werken, bijvoorbeeld dat het netstroom snoer met een klik vast komt en dat je het geluidskabeltje zo 123 aan kan sluiten?
Kijk eens naar de Rain Design mStand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Gangster93 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:08:
[...]

Henge Docks :*)

Uiteraard alleen handig indien je een extern scherm gebruikt met je MBP.

[ Voor 6% gewijzigd door fanatic_david op 31-01-2011 00:48 . Reden: toevoeging over extern scherm ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Als je veel moet reizen is de 13" inderdaad verreweg de meest logische keuze.

Een upgrade naar een 7200 rpm zou ik niet doen, dan liever een SSD. Als je dat zelf doet is dat trouwens stukken goedkoper dan wanneer je dat Apple laat doen. Ik heb in mijn 15" een 120 GB SSD gestoken (188 euro) en 2x 4 GB Kingston geheugen (90 euro). Dezelfde upgrade kun je uitvoeren op een 13".

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Als je veel moet reizen is de Air ook nog wel een optie misschien. Toch weer een heel stuk lichter dan de MBP 13" en qua performance maakt het ook niet zoveel meer uit (de Air zal zelfs op veel vlakken een stuk sneller zijn).

@havana SSD is idd goddelijk in de MBP. Heb er sinds ik deze heb gekocht in mei '10 (15" i7) een 160GB Intel SSD inzitten en alles is zo lekker instant. Voor de batterijduur en geluidsproductie scheelt het ook aardig.

[ Voor 32% gewijzigd door Bosmonster op 31-01-2011 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

MBA kan max 4gb aan, MBP 8gb. Dus als je bv wat VMs draait en 4gb te weinig is moet je al een MBP. Daarnaast die 702gr verschil = een langere accuduur en DVD drive waard imho.

13" + SSD + 8GB is voor meeste mensen genoeg voor de komende jaren. Voor mij iig wel.

Heb zelf nu al een jaar een WD Silicon Blue 128gb (niet het beste, maar toen scheelde het bijna 180 euro op een Intel Postville 160gb, 220 vs 400 euro). Werkt als een tierelier, binnen 15sec opgestart, apps instant zo'n beetje. heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:08
Bosmonster schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:39:
Als je veel moet reizen is de Air ook nog wel een optie misschien. Toch weer een heel stuk lichter dan de MBP 13" en qua performance maakt het ook niet zoveel meer uit (de Air zal zelfs op veel vlakken een stuk sneller zijn).

@havana SSD is idd goddelijk in de MBP. Heb er sinds ik deze heb gekocht in mei '10 (15" i7) een 160GB Intel SSD inzitten en alles is zo lekker instant. Voor de batterijduur en geluidsproductie scheelt het ook aardig.
Neemt de batterijduur ook toe met een SSD? Zit er ook aan te denken om in m'n MBP 13" een SSD te zetten. Ben er alleen nog niet uit welke het dan wordt.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:48
Rivanov schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:55:
[...]

Neemt de batterijduur ook toe met een SSD? Zit er ook aan te denken om in m'n MBP 13" een SSD te zetten. Ben er alleen nog niet uit welke het dan wordt.
Je kan in ieder geval meer doen in de tijd dat de batterij meegaat, aangezien je minder hoeft te wachten ;)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nooit gehoord van "multi tasken".. Als ik een folder copy dan blijf ik niet wachten hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik kan niet oordelen over de batterijduur, aangezien ik de SSD direct heb ingebouwd toen ik de MBP kreeg. Wat ik (naast de snelheid) heerlijk vind is dat je geen geratel meer hoort, ook niet als je bijvoorbeeld een groot bestand kopieert.

Ik heb trouwens de OCZ Vertex 2, besteld bij 4Launch. Zij verkopen ook geheugenreepjes voor Macbooks. SO-DIMM DDR3 1066 MHz heb je nodig, ik heb 2x 4 GB van Kingston. Ik draai geen VM en dergelijke, maar ik wilde gewoon genoeg geheugen hebben.

Inbouwen is kinderspel, je hebt wel een mini-kruiskopschroevendraaier nodig.

[ Voor 80% gewijzigd door havana op 31-01-2011 10:55 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Heb ooit eens ergens gelezen dat vanaf een bepaald type MacBook Pro de audio ook via de mini displayport wordt verzonden.

Klopt dit dat dit dus alleen bij de huidige versie MBP's zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist contact gehad met een APR. Wil van 4GB naar 8GB upgraden. Ze gaven me aan dat een setje te leveren is voor ong. 180 euro. Daarnaast mag je het zelf inbouwen met behoud van garantie.

Ik zoek graag bevestiging van iemand hier. Aangezien ik de MBP zakelijk heb.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
€ 180 is op z'n zachtst gezegd vreselijk overpriced, via de pricewatch bestel je 2x4 GB Kingston voor 86 euro. Inbouwen is kinderspel en de garantie vervalt inderdaad NIET. Geldt overigens OOK wanneer je zelf een SSD inbouwt. Ook dan BEHOUD je je garantie.
Tha BasZ schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:54:
Heb ooit eens ergens gelezen dat vanaf een bepaald type MacBook Pro de audio ook via de mini displayport wordt verzonden.

Klopt dit dat dit dus alleen bij de huidige versie MBP's zo is?
Dat klopt, vanaf het huidige type is dat zo. Echter, alleen indien:

- HDMI kiest (geluid over VGA kan natuurlijk niet)
- een adapter gebruikt die audio ondersteunt (niet alle HDMI adapters doen dat!)
- een degelijke HDMI kabel gebruikt.

Via DealExtreme kun je een converter bestellen die audio ondersteunt.

[ Voor 75% gewijzigd door havana op 31-01-2011 11:11 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Heb nog een "ouder" Mid 2009 15" (3.06 GHz (T9900)) en geen i5/i7 waar dat dus niet werkt...

Dan maar beeld over HDMI en audio over headjack naar wit/rood tulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Tha BasZ schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:13:
Heb nog een "ouder" Mid 2009 15" (3.06 GHz (T9900)) en geen i5/i7 waar dat dus niet werkt...

Dan maar beeld over HDMI en audio over headjack naar wit/rood tulp.
Optisch zou ik dan verkiezen :).

een SSD heeft qua gebruik "weinig" verandering vergeleken met een 2.5" HDD. Echter, de SSD zal sneller in idle gaan en dus dan minder verbruiken, en het verbruik is maximaal dus als er niet 100% gebruik wordt gemaakt kan het verbruik ook minder zijn :).

Je zal er iets van een half uurtje op vooruitgaan, maximaal, volgens mij. Het werkt echter wel veel fijner... Zodra je dan op een MBP met de zelfde specs ex de SSD werkt lijkt die zonder ssd opeens heel erg traag ;):P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 11:36

hmr

even een vraagje, ik weet dat de stelregel is: "if its to good to be true it isnt true" maar iemand ervaring met de website http://www.ioffec.com/ ? Macbooks wel erg goedkoop daar!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

@ Pat-Juh -> Optisch natuurlijk ook aangedacht (zo heb ik mijn Mac Mini (mediacentre) ook aangesloten @ versterker).

Maar voor wie dit is heeft geen mogelijkheid om optisch ergens op aan te sluiten...

Dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

hmr schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:23:
even een vraagje, ik weet dat de stelregel is: "if its to good to be true it isnt true" maar iemand ervaring met de website http://www.ioffec.com/ ? Macbooks wel erg goedkoop daar!
Oeh een nieuwe Air voor 500 euro! :+

Ik ga ze gelijk m'n Creditcard gegevens sturen!!!111

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 31-01-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmr schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:23:
"if its to good to be true it isnt true"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
Waar ik nou toch achter ben gekomen gaat je rillingen langs je nek sturen..

Cloud App zorgt ervoor dat je dedicated GPU wordt ingeschakeld.
Dus als je Cloud App in heb gesteld dat 'ie op login start, dan kan je dag zeggen tegen je "9 hours battery life"

Sorry als dit al een keer is gepost.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoteldebotel op 31-01-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuulijk ! en een 17inch macbook met 256 ssd voor slechts € 800,- ipv € 2700,-
Bestaat nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:58
@ Hoteldebotel,

Ik heb nog weinig apps gevonden die NIET de NVIDIA aanslingeren. Zelfs de appstore van Apple zelf kan blijkbaar niet zonnde de extra GPU kracht.
Volgens mij komt dat door een lijst waar de apps op staan die NVIDIA gebruiken, alleen is die blijkbaar nog nooit geupdate.
Beetje jammer :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik force mijn MBP gewoon de Intel-kaart te gebruiken met de tool "gfxCardStatus".. Werkt prima! Je ziet aan de 'i' in je menubar dat de Intel chip aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Bij mij is ook altijd de Nvidia in gebruik. M'n Windows-VM staat altijd open. Maar mijn MBP ligt toch altijd aan de oplader dus ik gebruik de batterij alleen maar om de afstand tussen de woonkamer en slaapkamer te overbruggen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:56:
€ 180 is op z'n zachtst gezegd vreselijk overpriced, via de pricewatch bestel je 2x4 GB Kingston voor 86 euro. Inbouwen is kinderspel en de garantie vervalt inderdaad NIET. Geldt overigens OOK wanneer je zelf een SSD inbouwt. Ook dan BEHOUD je je garantie.

[...]

Dat klopt, vanaf het huidige type is dat zo. Echter, alleen indien:

- HDMI kiest (geluid over VGA kan natuurlijk niet)
- een adapter gebruikt die audio ondersteunt (niet alle HDMI adapters doen dat!)
- een degelijke HDMI kabel gebruikt.

Via DealExtreme kun je een converter bestellen die audio ondersteunt.
Veel dank! Heb het setje besteld :) Wat snel ook, verzendbevestiging heb ik al binnen! Ik houd jullie op de hoogte.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Bij Simmcity? Prima zaak, al duurde de levering wel 5 dagen, wat voor dit soort reepjes kennelijk wel gewoon normaal is. Bij concurrenten duurt 't net zo lang. Webshops hebben weinig voorraad, logisch ook, is natuurlijk een specialistisch product.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Hey mensen,

Ik heb nou cocounutbattery op me Macbook geinstalleerd, ik heb hem zelfs sinds Zaterdag en ben er dol op.
Ik zag eerst 100% bij batterij capacity, nu is dit 99%, wat houd dit in?

Ik laad hem alleen op als hij helemaal leeg is, of bijna leeg, doe ik dit goed?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Caneezy schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:36:
Hey mensen,

Ik heb nou cocounutbattery op me Macbook geinstalleerd, ik heb hem zelfs sinds Zaterdag en ben er dol op.
Ik zag eerst 100% bij batterij capacity, nu is dit 99%, wat houd dit in?

Ik laad hem alleen op als hij helemaal leeg is, of bijna leeg, doe ik dit goed?

Mvg,
Dit houdt in dat je elke 3 dagen 1% batterijcapaciteit verliest, dus over net geen jaar is ie helemaal leeg.

Óf je had even íets meer moeite gedaan, wat rondgezocht in dit topic/forum/google en je kwam erachter dat er niks aan de hand is.

http://www.apple.com/nl/batteries/

Ik weet nog niet helemaal zeker of ik blij ben met die MM-acties elke keer

[ Voor 9% gewijzigd door Smultie op 31-01-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Dus om het zo maar samen te vatten, Komt het om de jaar dat je een nieuwe batterij moet kopen?

Of lees ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Caneezy schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:53:
Dus om het zo maar samen te vatten, Komt het om de jaar dat je een nieuwe batterij moet kopen?

Of lees ik het verkeerd?
|:(

Nee, er is niks aan de hand met je batterij. De percentages zullen gedurende de tijd dat je je laptop bezit blijven variëren.
Lees http://www.apple.com/nl/batteries/notebooks.html goed na en maak je vooral niet al te veel zorgen.
Er zit garantie op je batterij. Er moet nog minimaal 50% in zitten na 2 jaar: http://www.apple.com/nl/batteries/replacements.html

Mijn boodschap was overigens om eerst eens rond te zoeken op GoT/Google/etc voordat je ergens een vraag neerplompt in de veronderstelling dat iemand het wel even voor je opzoekt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos94
SMulTiE schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:37:
[...]

Dit houdt in dat je elke 3 dagen 1% batterijcapaciteit verliest, dus over net geen jaar is ie helemaal leeg.

Óf je had even íets meer moeite gedaan, wat rondgezocht in dit topic/forum/google en je kwam erachter dat er niks aan de hand is.

http://www.apple.com/nl/batteries/

Ik weet nog niet helemaal zeker of ik blij ben met die MM-acties elke keer
Dat geloof ik niet helemaal. Een collega heeft al paar jaar een macbook met dezelfde accu erin. Hij is wel eens waar niet meer zo goed als een nieuwe maar doet het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Hey SMulTIE,

Je hebt gelijk hoor, maar omdat ik het opeens zag werd ik wel even bang haha,
Als je dit zo vertelt en mij die links doorstuurt.
Voel ik me weer goed erover.
Ik dank je voor je informatie en hulp,
Fijne avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
chaos94 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:01:
[...]

Dat geloof ik niet helemaal. Een collega heeft al paar jaar een macbook met dezelfde accu erin. Hij is wel eens waar niet meer zo goed als een nieuwe maar doet het nog wel.
Cynisme is niet voor iedereen even makkelijk te detecteren merk ik ;)
Caneezy schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:03:
Hey SMulTIE,

Ik dank je voor je informatie en hulp,
Fijne avond.
Graag gedaan, zoek je de volgende keer eerst lekker zelf?? :)

[ Voor 25% gewijzigd door Smultie op 31-01-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
Is er een draadloze toetsenbord met numeriek (USA - engels)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Silver7 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:53:
Is er een draadloze toetsenbord met numeriek (USA - engels)?
Nope, óf draadje mét numeriek, óf draadloos zónder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 22:11
DavidZH schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:38:
@ Hoteldebotel,

Ik heb nog weinig apps gevonden die NIET de NVIDIA aanslingeren. Zelfs de appstore van Apple zelf kan blijkbaar niet zonnde de extra GPU kracht.
Volgens mij komt dat door een lijst waar de apps op staan die NVIDIA gebruiken, alleen is die blijkbaar nog nooit geupdate.
Beetje jammer :s
inderdaad, bv skype activeert ook al de NVIDIA gpu, terwijl er niks mee gedaan word.
(ps in skype zelf zit wel een fout als je gaat video bellen. die trekt dan 1 core helemaal vol.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik snap niet waarom Apple nog geen apart Bluetooth Numeric Keypad heeft uitgebracht voor 49€, dat zou immens veel verkopen aan alle mensen die denken dat ze het niet kunnen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Die zonder numpad is al 69, dus 49 kun je sowieso wel vergeten :P

De draadloze is meer de consumentenversie, die hebben toch meestal geen numpad nodig. Die is klein en compact en kun je ook makkelijk op schoot nemen. Wil je een wat meer professioneel toetsenbord, dan vindt je de draad waarschijnlijk ook niet erg. Daar ga je toch ook niet mee op schoot zitten ofzo.

Grote voordeel van die laatste is overigens dat het ook een USB-hub is. En dat gaat met een BT-versie niet werken.

Over het algemeen denk ik dat het met dat "immens" wel zal meevallen.

Het is portable vs opties.

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 31-01-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik bedoel een apart numeriek klavier draadloos, dus zonder de QWERTY en dergelijke.
Even Photoshop opengehaald:

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/the_keypad.jpg

Er is een third party developer die geprobeerd heeft, maar toch zeker niet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macrumors.com/2011/01/31/intel-announces-setback-in-production-of-chipsets-destined-for-imac-revision/
mogelijk slecht nieuws voor iedereen die ook wacht op MBP update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Laatst online: 16:19
Mijn 17" MBP (2010 model) voelt vaak nogal sloom aan. Bijvoorbeeld: films in vlc starten niet vlug of haperen (beachball als ik een youtube filmpje start) en op het openen van een normaal pages-bestand moet ik wachten. Dit alles is ook het geval na een herinstallatie van Snow Leopard.

Wellicht te weinig geheugen, heb nu 4GB. Over de werking van het geheugen is mij al e.e.a. duidelijk, maar is de verhouding pages in/out 16,75GB/600MB na bijna 18 dagen uptime 'fout'? Zal een geheugen-upgrade merkbare verbetering brengen? Ik gebruik verder geen zware applicaties die ook zouden profiteren van 8GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Die page in/outs zijn normaal. Wat is je active geheugen als het traag is? Dat is wat daadwerkelijk in gebruik is.

Wat bedoel je verder met een herinstallatie? Heb je een backup teruggezet? Want als daar iets in zat dat het traag maakte, dan heb je dat nu gewoon weer.

Heb je software op de achtergrond draaien? Is je CPU belast? Heb je een disk-check gedaan? Post eens je Disk-scores van XBench.

Het is nogal lastig bepalen wat het is als de enige info is "het is traag" ;)

Minor detail trouwens: VLC is nogal buggy op OS X en heeft wat geheugenproblemen. Ik heb 8GB en een SSD en films haperen bij mij zelfs na een tijdje. Kijk dus ook eens of je het probleem nog hebt als je opnieuw hebt opgestart en geen VLC hebt gebruikt.

[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 01-02-2011 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJuun
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08 12:41
@ Bosmonster

Mijn iMac (Quad i7, 8 GB intern) stotterde ook altijd bij grotere MKV bestanden (8+gig) op vaste tijdstippen en kwam er achter dat meer mensen dit hadden. Op internet stond een simpele guide die het probleem oplost. Ik heb het schaamteloos gekopieerd.

* Go to VLC's preferences
* Click on "All" at the bottom of the window
* Navigate to "Input/Codecs" -> "Access modules" -> "MMap"
* Activate "Use file memory mapping"
* Save the settings and restart VLC.

Et voila, probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Die optie staat standaard al aan hier, probleem is er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:48:
Bij Simmcity? Prima zaak, al duurde de levering wel 5 dagen, wat voor dit soort reepjes kennelijk wel gewoon normaal is. Bij concurrenten duurt 't net zo lang. Webshops hebben weinig voorraad, logisch ook, is natuurlijk een specialistisch product.
Ik heb gisteren direct al de verzendbevestiging gekregen, verwacht dus gewoon dat de reepjes vanmiddag in de bus liggen. Er waren namelijk nog 18 setjes op voorraad, stond er... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Laatst online: 16:19
Xbench:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/5f0q9v.png

Active geheugen is iets boven de 2GB en om software uit te sluiten heb ik enkel SL geïnstalleerd (geen backup teruggezet). Verder draait er niets anders dan pages (af en toe numbers), safari en itunes. CPU houd ik in de gaten door de activity monitor, daar heb ik nog nooit meer dan 2 cores, voor de helft belast gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-09 22:59
Bosmonster schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:01:
Die optie staat standaard al aan hier, probleem is er nog steeds.
Klopt, het staat standaard aan.
Ik weet niet waarvandaan RoelJuun dit "schaamteloos gekopieerd" heeft, maar "Use file memory mapping" dient juist uitgezet te worden.

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

ceelcoumans schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:15:
Xbench:
[afbeelding]

Active geheugen is iets boven de 2GB en om software uit te sluiten heb ik enkel SL geïnstalleerd (geen backup teruggezet). Verder draait er niets anders dan pages (af en toe numbers), safari en itunes. CPU houd ik in de gaten door de activity monitor, daar heb ik nog nooit meer dan 2 cores, voor de helft belast gezien.
Het lijkt me dat je de meeste vertraging oploopt door de stock HD. Als je de mogelijkheid hebt zou ik een SSD overwegen.
J0HAN schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:34:
[...]

Klopt, het staat standaard aan.
Ik weet niet waarvandaan RoelJuun dit "schaamteloos gekopieerd" heeft, maar "Use file memory mapping" dient juist uitgezet te worden.
Daar was ik al even vanuit gegaan en had hem uitgezet. Nog geen film gekeken om te proberen. Met 8GB duurt het ook wel even voor het probleem optreedt (meestal na anderhalf uur 1080p pas).

[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 01-02-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 00:03:
macrumors.com/2011/01/31/intel-announces-setback-in-production-of-chipsets-destined-for-imac-revision/
mogelijk slecht nieuws voor iedereen die ook wacht op MBP update...
Het bericht zegt het zelf, 'for imac revision'. Voor laptops wordt er een andere chip gebruikt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Bosmonster schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:47:
Het lijkt me dat je de meeste vertraging oploopt door de stock HD. Als je de mogelijkheid hebt zou ik een SSD overwegen.
Nee dat zal het niet zijn. Z'n diskscore is hoger dan die van mijn MBP en bij mij start een (groot) Pages-document direct, ik hoef nooit ergens op te wachten. Het enige wat even duurt is het inladen van m'n iPhoto-library, als ik na een reboot iPhoto voor het eerst opstart, maar dat is ook maar 3 seconden ofzo. Harddisk is ongetwijfeld de beperkende factor, maar die zorgt over het algemeen niet voor wachttijden bij normale taken. Ik zie in ieder geval nooit een spinning beachball maar ik weet niet of dat bij ceelcoumans wel het geval is.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:55:
[...]

Het bericht zegt het zelf, 'for imac revision'. Voor laptops wordt er een andere chip gebruikt. ;)
check de update ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.