Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:19
Canaria schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:07:
[...]

Nee dat zal het niet zijn. Z'n diskscore is hoger dan die van mijn MBP en bij mij start een (groot) Pages-document direct, ik hoef nooit ergens op te wachten. Het enige wat even duurt is het inladen van m'n iPhoto-library, als ik na een reboot iPhoto voor het eerst opstart, maar dat is ook maar 3 seconden ofzo. Harddisk is ongetwijfeld de beperkende factor, maar die zorgt over het algemeen niet voor wachttijden bij normale taken. Ik zie in ieder geval nooit een spinning beachball maar ik weet niet of dat bij ceelcoumans wel het geval is.
Ik zal het nog even aankijken dan. Maar heb al sinds aanschaf van dit model niet het gevoel van een snel, soepel systeem. Hiervoor had ik een standaard 15" MBP uit 2007 en deze was (in mijn beleving althans) sneller of niet langzamer dan mijn MBP van 3 jaar later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ceelcoumans schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 00:07:
Mijn 17" MBP (2010 model) voelt vaak nogal sloom aan. Bijvoorbeeld: films in vlc starten niet vlug of haperen (beachball als ik een youtube filmpje start) en op het openen van een normaal pages-bestand moet ik wachten. Dit alles is ook het geval na een herinstallatie van Snow Leopard.

Wellicht te weinig geheugen, heb nu 4GB. Over de werking van het geheugen is mij al e.e.a. duidelijk, maar is de verhouding pages in/out 16,75GB/600MB na bijna 18 dagen uptime 'fout'? Zal een geheugen-upgrade merkbare verbetering brengen? Ik gebruik verder geen zware applicaties die ook zouden profiteren van 8GB geheugen.
Lijkt me niet echt dat je pages-in/out een probleem vormt, ik had vroeger een traag systeem maar zat toen meer aan 18gb/3gb en nu met m'n 8GB geheugen slechts aan 119gb/175mb. Nu, je kunt het altijd proberen, 8GB geheugen kan nooit kwaad uiteraard. Een SSD installeren is natuurlijk een optie, die van mij komt nu binnenkort binnen. Als de page-in/out te hoog zou liggen verbetert een SSD de snelheid ook al, aangezien deze rapper is dan een gewone HD.. Ik dacht overigens dat het 'goed' was als de verhouding tussen 0-10% lag, maar ben ik niet zo zeker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJuun
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08 12:41
J0HAN schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:34:
[...]

Klopt, het staat standaard aan.
Ik weet niet waarvandaan RoelJuun dit "schaamteloos gekopieerd" heeft, maar "Use file memory mapping" dient juist uitgezet te worden.
De melding stond op het VLC forum. Het was misschien wat onduidelijk maar normaal stond de optie aangevinkt. Activeren betekend dus uitvinken, had ik er misschien even bij moeten zetten ;). Het heeft bij mij het probleem volledig opgelost. Ik vond het bijna beschamend dat een high-end iMac met 8 gig ram geen flinke MKV kon afspelen, een vinkje lostte gelukkig alles op.

[ Voor 4% gewijzigd door RoelJuun op 01-02-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:38:
Ik bedoel een apart numeriek klavier draadloos, dus zonder de QWERTY en dergelijke.
Even Photoshop opengehaald:

[afbeelding]

Er is een third party developer die geprobeerd heeft, maar toch zeker niet hetzelfde.
Onderstaande link voor een draadloos nummeriek gedeelte, helaas niet in dezelfde kleur.
Klikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Gisteren had ik is m'n Logitech G5 muis aangesloten aan m'n MBP, dat werkte voor geen meter. Dat de custom knoppen niet instelbaar zijn vind ik niet zo erg, alleen de bewegingen van de muis voelde niet fijn aan. Net of de muis zich af en toe door modder heen moest ploeteren..

Na wat googlen kwam ik erachter dat de G5 niet goed ondersteund wordt en dat dit het muisgedrag is van OSX o.i.d., ik moest SteerMouse maar is proberen. Dit heb ik gedaan maar de muis vertoond nogsteeds het trage gedrag, de knoppen kon ik dan weer wel instellen.

Is er iemand met een G5 muis die dit probleem ook had en er een oplossing voor gevonden heeft? Ik neem aan dat dit niet bij alle (niet Apple) muizen gebeurd?

[ Voor 3% gewijzigd door Bapawe op 01-02-2011 19:03 ]

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Sowieso reageert een muis onder OSX anders dan onder Windows. Sommige mensen vinden dat onprettig, maar over het algemeen went het vrij snel.

Met Steermouse kun je wel heel veel instellen, ook wat betreft de snelheid en (wat jij waarschijnlijk bedoelt) de versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Trivian schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:02:
Gisteren had ik is m'n Logitech G5 muis aangesloten aan m'n MBP, dat werkte voor geen meter. Dat de custom knoppen niet instelbaar zijn vind ik niet zo erg, alleen de bewegingen van de muis voelde niet fijn aan. Net of de muis zich af en toe door modder heen moest ploeteren..

Na wat googlen kwam ik erachter dat de G5 niet goed ondersteund wordt en dat dit het muisgedrag is van OSX o.i.d., ik moest SteerMouse maar is proberen. Dit heb ik gedaan maar de muis vertoond nogsteeds het trage gedrag, de knoppen kon ik dan weer wel instellen.

Is er iemand met een G5 muis die dit probleem ook had en er een oplossing voor gevonden heeft? Ik neem aan dat dit niet bij alle (niet Apple) muizen gebeurd?
Ik gebruik de volgende instellingen voor Steermouse bij Cursor:
Tracking Speed op 0
Sensitivity op 100

Tracking speed moet je op 0 laten staan om de acceleratie uit te zetten, vervolgens kan je sensitivity naar wens aanpassen. Niet de meest ideale oplossing; ik zie liever dat Apple acceleratie compleet weghaalt of instelbaar maakt, maar helaas is het niet anders. Als iemand een betere oplossing weet (die ook werkt met StarCraft II, die bij de meeste oplossingen die ik geprobeerd heb de instellingen totaal reset), hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:56
tarlitz schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:30:
Als iemand een betere oplossing weet (die ook werkt met StarCraft II, die bij de meeste oplossingen die ik geprobeerd heb de instellingen totaal reset), hoor ik het graag.
Wennen |:( Ik had zelf precies hetzelfde probleem, daarbij maak ik voor mijn werk gebruik van programma's waarbij de cursor intensief gebruik; denk aan solidworks, 3DSmax, Photoshop, Illustrator e.d. in Windows en laatste adobe programma's ook in mac osX. In het begin speelde ik warcraft 3 eigenlijk altijd in windows. Maar na 2 keer doorbijten doe ik dat nu eigenlijk altijd in osX. Die versnelling is even wennen en je zult even moeten pielen met de instellingen, maar dan werkt het wel. Ik heb ook menig maal lopen vloeken als ik omschakelde tussen windows en mac osX en ik elke keer misklikte enzo, maar na een tijdje ben je het gewend en kan je makkelijker omschakelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12-2021
Voor de mensen die hier beweerde dat een Samsung 1TB HDD (afmeting 12,5mm) niet in een Macbook Pro 13" 2010 past, kan ik melden dat deze 100% perfect past zonder maar ook iets aan te hoeven passen.

Ik weet niet of dat voor de vorige 2009 model ook opgaat. Maargoed, dus nu gewoon een MBP 13" met 1TB schijf :) :)

Iemand nog toevallig belangstelling bij een gloedje nieuwe Apple (Toshiba) 250Gb HD?? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door chaos94 op 01-02-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik vond de muis uiteindelijk onder OS X veel fijner werken na een tijdje wennen dan onder Windows. Waar ik onder Windows vaak moeizaam instellingen moest tunen om daadwerkelijk per-pixel movement te krijgen (wel zo prettig in bijvoorbeeld Photoshop), was dit onder OS X door de default acceleratie gewoon standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexgildo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-07 15:21
DavidZH schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:38:
@ Hoteldebotel,

Ik heb nog weinig apps gevonden die NIET de NVIDIA aanslingeren. Zelfs de appstore van Apple zelf kan blijkbaar niet zonnde de extra GPU kracht.
Volgens mij komt dat door een lijst waar de apps op staan die NVIDIA gebruiken, alleen is die blijkbaar nog nooit geupdate.
Beetje jammer :s
Niet per app natuurlijk, en al helemaal niet door een lijstje met apps. Het hangt samen met een aantal frameworks, waaronder OpenGL en -CL, en aantal Core Frameworks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het helemaal bedacht. Na een post hier op Tweakers koop ik 2x 1TB HD's en prop die in mijn Macbook Pro. Gebruik en maak veel videospul, dus kan de ruimte goed gebruiken. Alleen nog een bay kopen en mijn dvd-drive eruit slopen.

HD's: pricewatch: Samsung Spinpoint MT2, 1TB SATA-300, 8MB, 5400rpm
Macbook Pro 13,3 late 2010

Nog iemand met gebruikerservaring?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:01:
Ik heb het helemaal bedacht. Na een post hier op Tweakers koop ik 2x 1TB HD's en prop die in mijn Macbook Pro. Gebruik en maak veel videospul, dus kan de ruimte goed gebruiken. Alleen nog een bay kopen en mijn dvd-drive eruit slopen.

HD's: pricewatch: Samsung Spinpoint MT2, 1TB SATA-300, 8MB, 5400rpm
Macbook Pro 13,3 late 2010

Nog iemand met gebruikerservaring?
Die Hardeschijven zijn 12,5mm hoog, ik weet/denk niet of/dat deze passen in een 13" MBP... Gezien daar standaard een 9,5mm in wordt geleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Pat-Juh schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:09:
...
Die Hardeschijven zijn 12,5mm hoog, ik weet/denk niet of/dat deze passen in een 13" MBP... Gezien daar standaard een 9,5mm in wordt geleverd...
chaos94 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 23:12:
Voor de mensen die hier beweerde dat een Samsung 1TB HDD (afmeting 12,5mm) niet in een Macbook Pro 13" 2010 past, kan ik melden dat deze 100% perfect past zonder maar ook iets aan te hoeven passen.
...
:z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Ik heb andere berichten gelezen op o.a mac-forums en macrumors vandaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er vanuit dat de Nederlandse reviewer niet uit z'n nek kletst. Dan wil ik die 12,5 mm wel proberen. Lekker heur. Zie dat maar eens vol te krijgen die 2TB (en over 15 jaar zeggen wij hetzelfde over 20TB).

S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

De vraag is nog wel even of het ook in de bay past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-08 17:19
Op macrumors staat een interessante discussie (met plaatjes) over 12,5mm HDD's (en optibays)
Zie: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=878721

Het lijkt inderdaad meestal wel mogelijk in de hdd bay maar op de plek van de superdrive gaat het volgens mij niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:01
Sinds kort mijn eerste mac.. Yeahh!

Nu vroeg ik mij af hoe ik hotmail fatsoenlijk in kan stellen in de standaard mail-app. Heb het nu met een pop-account maar dan blijven gelezen mails in de webversie van hotmail als ongelezen gemarkeerd. Op de Iphone bestaat sinds enkele maanden de mogelijkheid om het via Exchange te doen. Is dat voor de macbook ook mogelijk? Google brengt mij geen uitkomst helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

imap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:28
hotmail ondersteund bij mijn weten geen IMAP.. ?

Ik heb op mijn vriendin een app er voor geinstalleerd, maar die kost 20 euro en de serial is alleen verkrijgbaar bij de leverancier ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:01
Mr_Viking schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:53:
hotmail ondersteund bij mijn weten geen IMAP.. ?

Ik heb op mijn vriendin een app er voor geinstalleerd, maar die kost 20 euro en de serial is alleen verkrijgbaar bij de leverancier ;-)
Wow handig een vriendin waar je apps op kan installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Laatst online: 08:28
kx22 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:58:
[...]

Wow handig een vriendin waar je apps op kan installeren!
Zeker, ik heb als eerste de MUTE-app geïnstalleerd. Nee bedoelde natuurlijk, de mac van.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos94
Pat-Juh schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:09:
[...]

hmm heeft dan niemand mijn post op deze pagina gelezen??? :?

chaos94 in "[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - d..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-09 09:58
Misschien een fototje? Lijkt me erg dubieus namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos94
Uchiha1911 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:41:
[...]

dan moet ik ik hem weer openslopen :( kan wel straks ff een screencaps maken als ik Os X weer aan de praat heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos94
Probleem: ik heb net Windows 7 64 bit geinstalleerd op mijn MBP 13" 2010 model. Nu kon ik in het begin wel tijdens het aanzetten van de Mac mbv CTRL toest de optiemenu zien waar ik kon kiezen tussen Os X of Windows 7. Maar nu wil de Mac niet meer opstarten in Os X alleen in Windows 7?

Doe ik heel iets stoms of klopt dit niet?? Als ik in Win 7 de computer helemaal afsluit en dan vervolgens weer aanzet, start hij automatisch Windows 7 op. CRTL toets werkt ook niet meer??? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Het is de alt-toets die je moet inhouden ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Muthas op 03-02-2011 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos94
chaos94 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 00:19:
Probleem: ik heb net Windows 7 64 bit geinstalleerd op mijn MBP 13" 2010 model. Nu kon ik in het begin wel tijdens het aanzetten van de Mac mbv CTRL toest de optiemenu zien waar ik kon kiezen tussen Os X of Windows 7. Maar nu wil de Mac niet meer opstarten in Os X alleen in Windows 7?

Doe ik heel iets stoms of klopt dit niet?? Als ik in Win 7 de computer helemaal afsluit en dan vervolgens weer aanzet, start hij automatisch Windows 7 op. CRTL toets werkt ook niet meer??? :(
Sorry al opgelost....sry for being a prutser with Macs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos94
Uchiha1911 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:41:
[...]

zie screencap van de twee partitie die ik van de hdd gemaakt heb. bij elkaar is dat dus 1TB

Afbeeldingslocatie: http://www.upload12.nl/output/1296690327.png

ik heb geen zin op de mac weer open te schroeven maar de hdd past gewoon perfect zonder wrikken of dat het onderpaneel strak tegen de hdd aan komt. De Mac lijkt er gewoon voor gemaakt te zijn om ook een 12,5mm hdd in te plaatsen.

[ Voor 17% gewijzigd door chaos94 op 03-02-2011 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk komt er snel wat info over de mbp 13" update.
Ik heb nog geen mac nodig maar, mijn huidige laptop is begonnen aan een langzame dood en dit topic helpt zeker niet mee om mijn drang te onderdrukken! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:51
chaos94 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 00:15:
[...]
dan moet ik ik hem weer openslopen :( kan wel straks ff een screencaps maken als ik Os X weer aan de praat heb :(
Doe niet teveel moeite joh. Alleen de mensen die willen hoeven je te geloven. De rest laat zich bang maken door geruchten van horen zeggen van vage internetfora etc. Dankzij mensen zoals jij weten we inmiddels gelukkig dat de aarde rond is. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Jesse op 03-02-2011 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 19:45
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 07:49:
Hopelijk komt er snel wat info over de mbp 13" update.
Ik heb nog geen mac nodig maar, mijn huidige laptop is begonnen aan een langzame dood en dit topic helpt zeker niet mee om mijn drang te onderdrukken! :P
eind feb begint intel wss weer met uitleveren van nieuwe sandybridge chippies. Voor die datum hoef je sws niks te verwachten denk ik.

Hopelijk geen c2d meer... het wordt anders erg moeilijk om apple nog serieus te nemen :)

[ Voor 9% gewijzigd door lowfi op 03-02-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesse schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:19:
[...]

Doe niet teveel moeite joh. Alleen de mensen die willen hoeven je te geloven. De rest laat zich bang maken door geruchten van horen zeggen van vage internetfora etc. Dankzij mensen zoals jij weten we inmiddels gelukkig dat de aarde rond is. :+
Dan ga ik t ook gewoon proberen. Beetje teveel wisselende berichten gelezen. En dat 1TB nu al 80 euro kost, is gewoon bespottelijk gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 15:05

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik denken dat ik gek ben dat m'n MacBook Pro soms wat traag is... Page out van 3,8 GB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Fab1Man schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:28:
Ik denken dat ik gek ben dat m'n MacBook Pro soms wat traag is... Page out van 3,8 GB...
Dan wordt het tijd voor wat meer geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 15:05

Fab1Man

Live life to the fullest

8 GB komt er binnenkort in, en dan de 4 GB van de MBP in de Mac mini :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:02
Ik heb sinds kort een MBP, maar ik kan ergens niet uitkomen. Als ik iets download in dit geval VLC en Silverlight dan kan ik dat gewoon installeren maar er blijft een afbeelding van een schijfje (? )op m'n bureaublad staan. Hoe krijg ik dat weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:05

RKD

M.C. schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:53:
Ik heb sinds kort een MBP, maar ik kan ergens niet uitkomen. Als ik iets download in dit geval VLC en Silverlight dan kan ik dat gewoon installeren maar er blijft een afbeelding van een schijfje (? )op m'n bureaublad staan. Hoe krijg ik dat weg?
Rechtermuisknop en dan Eject of Verwijderd of slepen naar je prullenbak, deze zal dan veranderen in een eject icoon :)

Zie het als een iso die je gemount hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door RKD op 04-02-2011 09:57 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
M.C. schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:53:
Probeer de eerste hit eens:
http://www.google.nl/#hl=...leren&fp=3f2fd5460ee83bcb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zopas m'n eerste Kernel Panic gehad.. De MBP is van juli 2010(15", i5 2.4ghz). Nu snap ik niet echt aan wat het kan liggen, heb alles open wat ik anders open heb. Als ik daarpas me aanmelde(de computer gaat nooit uit) kreeg ik het schermpje dat ik moest afsluiten.

Nu, ik zou hier de hele info kunnen posten, maar dat lijkt me wat overkill.. En ik weet niet direct waar ik moet op letten bij de info. Is er iets waar je rap kan aan zien wat er fout gelopen is in het rapport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

OS X install disc erin: bij het apple logo de "D" toets inhouden, dan met ik dacht CMD of CTRL + L een "loop" instellen en een uurtje of wat laten draaien, met zelfde combi kan je het beëindigen... De test stopt zelf als er een error is gevonden.

Zou ik even doen. En je kan sowieso naar de APR of Applecare bellen want kernel panics zijn vrijwel altijd hardwarematige problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een 320 G 7200 liggen (SATA) uit mn vorige computer. Wie weet of hier veel snelheidverschil merkbaar zal zijn tov de standaard macbook pro schijf 250 g 5500 ?

Tevens staan er nog oude partities op de vorige schijf welke uiteraard eraf moeten en de schijf formatteren voor mac , Gaat dit automatisch bij plaatsen ?
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Je mbp zal wel iets sneller zijn... en je krijgt er 70gb bij :). Partities kan je verwijderen mbv het schijfhulpprogramma wat op de OS X Install DVD staat.

Booten -> ALT/OPTION inhouden -> DVD kiezen -> Hulpprogramma's in de menubalk -> Formateren -> Installeren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjun
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-01 12:18
Geen idee wat de specs van jouw oude schijf verder zijn. Zelf merkte ik wel degelijk verschil bij de plaatsing van een 2,5" Western Digital Scorpio Black 500 GB 7200 rpm schijf ter vervanging van de gecrashte orginele schijf.

Je zult die schijf op HFS+ moeten formatteren. Dat gaat niet automatisch bij het plaatsen. Daarvoor gebruik je een hulpprogramma op de OS X installatieschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-10 12:36
Zit er trouwens een verschil in het formatteren van je hardeschijf naar HFS+ of MAC OS uitgebreid (journaled)??
Reactiesnelheid bij het benaderen van de schijf bijvoorbeeld??!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Volgens mij dat OS X de laatste nodig heeft als Installatie partitieformat :+? *even niet zeker*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
PSP123 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:54:
Zit er trouwens een verschil in het formatteren van je hardeschijf naar HFS+ of MAC OS uitgebreid (journaled)??
Reactiesnelheid bij het benaderen van de schijf bijvoorbeeld??!!
Dat is hetzelfde. En dan bedoel ik niet de reactiesnelheid. HFS+ = Mac OS Uitgebreid.

[ Voor 18% gewijzigd door Jesse op 05-02-2011 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-10 12:36
Jesse schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 00:31:
[...]

Dat is hetzelfde. En dan bedoel ik niet de reactiesnelheid. HFS+ = Mac OS Uitgebreid.
Oké duidelijk! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:38
Wat is de normale opstart tijd voor een MBP?
Heb het gevoel dat hij er te lang over doet. 45-50 seconden duurt het zeker wel.
Blijft heel lang bezig met dat witte scherm met dat draaiding eronder.

Het betreft een standaard MBP 2.4ghz 4 GB ram, GEEN SSD

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

45-50 seconden valt wel nog mee denk ik? Was met mijn gewone HD (5400rpm) ook zo iets. Ik herstart m'n pc dan ook zelden.. Als het je echt stoort raad ik je een SSD aan, ligt bij mij nu rond de 15-18 seconden voor ie helemaal is opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:12
Was met mijn 5400 rpm schijf idd ook zo, 45-50 sec. Nu ik een 160GB Intel heb, boot ie in zo'n 13-14 sec. Voor mij nooit meer een harde schijf in een MBP :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 17:34:
Smileys zijn niet verboden, maar ik duidde op het gebrek aan nut ervan terwijl je juist niet enige nuttige informatie gaf :)
Anyway, Trivian geeft het antwoord al. Bij een Windows PC zit trouwens ook geen gratis Office dus daar moet je het ook voor kopen. Ze kosten normaal gezien rond de 99€ voor Mac of voor Windows. Let dus op dat er duidelijk staat "FOR MAC" want anders werkt het niet :)
De oplossing was inderdaad,Office for Mac installeren.Kan nu alle gestuurde bijlagen lezen.Weer wat geleerd. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:56
Ik wou me macbook openen, en zag op de deksel van mijn MacBook pro, 2 hele kleine zwarte stipjes, het komt er niet van af denk ik.

Als je er goed naar zoekt vind je het, anders valt het niet op. Is dit normaal bij een macbook? Op mijn keyboard heb ik er ook 1, dit was toen ik hem nieuw had gekocht.

Ik weet niet wat ik moet doen? Sinds ik hem heb, 1 week, heb ik hem echt nooit laten vallen, heb ik bescherm laagje voor keyboard/scherm en gebruik ik een sleeve.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Harder poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:56
Zal het proberen, anders ga ik langs de mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Caneezy schreef op zondag 06 februari 2011 @ 14:24:
Ik wou me macbook openen, en zag op de deksel van mijn MacBook pro, 2 hele kleine zwarte stipjes, het komt er niet van af denk ik.

Als je er goed naar zoekt vind je het, anders valt het niet op. Is dit normaal bij een macbook? Op mijn keyboard heb ik er ook 1, dit was toen ik hem nieuw had gekocht.

Ik weet niet wat ik moet doen? Sinds ik hem heb, 1 week, heb ik hem echt nooit laten vallen, heb ik bescherm laagje voor keyboard/scherm en gebruik ik een sleeve.

Iemand enig idee?
Je weet dat Macbooks, ook al zijn ze erg mooi, gewoon gebruiksvoorwerpen zijn he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Laatst online: 01-10 07:32
sebastius schreef op zondag 06 februari 2011 @ 15:01:
[...]

Je weet dat Macbooks, ook al zijn ze erg mooi, gewoon gebruiksvoorwerpen zijn he?
_O-

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Caneezy schreef op zondag 06 februari 2011 @ 14:46:
Zal het proberen, anders ga ik langs de mediamarkt.
Misschien is een psycholoog die gespecialiseerd is in Wikipedia: Obsessieve-compulsieve stoornis beter dan de Mediamarkt.

Ik zou me toch vooral niet druk gaan maken over miniscule zwarte puntjes, en gewoon naar je beeldscherm kijken ipv de bovenkant van de laptop ><

[ Voor 17% gewijzigd door Smultie op 06-02-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Of beter nog: Als een Apple eigenlijk te duur voor je is gewoon niet kopen. Ik heb er zelf ook niet één, mijn bedrijf wel. Die schrijft hem af (al dik dik dik terugverdiend als je ziet wat ik er mee doe elke dag op werk). Hij is al een paar keer gestuiterd, is her en der krom, heeft op een zware magneet gestaan en werkt nog steeds. Ja, mooi is hij niet meer maar lekker boeiend, hij werkt alweer een ruime 2 jaar praktisch probleemloos.

Ook snap ik dat batterijgezemel niet. Hier mijn november 2008-MBP 601 cycles, 93% health en in de praktijk merk ik echt geen f*ck van sneller leeg. Mijn vorige laptop, een Fujitsu siemens deed het na anderhalf jaar nog maar 3 kwartier en na 2 jaar 20 minuten. Dan vind ik de huidige ruime 3 uur op de batterij na 2 jaar heerlijk (let op: de november 2008-laptops hebben een verwijderbare batterij die niet 10 maar 4 uur mee zou gaan volgens de reclame - in de praktijk deed hij het max 3,5 minuut toen hij nieuw was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siqo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 12:17
Ik wil volgende week een mbp gaan bestellen dus was al een beetje aan het rondkijken op de apple site. Nu zag ik dit bij de toetsenbordkeuze staan:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/105xma1.jpg
Ik wil graag een toetsenbord met een horizontale "enter" toets, de US versie dus. Hier staat echter niet bij dat hij verlicht is. Is dit gewoon een fout op de site of zijn echt alleen de eerste en de derde verlicht? Kan iemand mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
siqo schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:17:
Ik wil volgende week een mbp gaan bestellen dus was al een beetje aan het rondkijken op de apple site. Nu zag ik dit bij de toetsenbordkeuze staan:
[afbeelding]
Ik wil graag een toetsenbord met een horizontale "enter" toets, de US versie dus. Hier staat echter niet bij dat hij verlicht is. Is dit gewoon een fout op de site of zijn echt alleen de eerste en de derde verlicht? Kan iemand mij hierbij helpen?
Ik heb in dezelfde situatie gezeten en ik kan je melden dat het US-toetsenbord wél verlicht is.
Ik heb hier nog met Apple over aan de telefoon gezeten waarop ze me wisten te melden dat het op de website aangepast zou worden ...... ze nemen schijnbaar hun tijd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siqo
Oke dankjewel, werk al jaren met deze lay out en aan een andere lay out wennen zal waarschijnlijk ook jaren duren :P Hoe zit het met het euro teken eigenlijk? Is deze nog steeds te gebruiken ook al staat hij niet meer op het toetsenbord (voor zo ver ik weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit gehoord van een niet verlicht keyboard. Het feit dat er "Keyboard" staat tov. "Verlicht toetsenbord" doet me vermoeden dat er een copy-paste onregelmatigheid is.

Echter als je hem in de UK bestelt krijg je deze opties:

# Backlit Keyboard (British) & User's Guide (English)
# Keyboard (British) & User's Guide (French)
# Keyboard (French) & User's Guide (English)
# Keyboard (US) & User's Guide (English)

In de US krijg je deze opties:

# Backlit Keyboard (English) / User's Guide
# Backlit Keyboard (Western Spanish) / User's Guide
# Backlit Keyboard (French) / User's Guide
# Backlit Keyboard (Japanese) / User's Guide

Vreemd inderdaad, ik zou contact opnemen met Apple als je zeker wilt zijn. Een mailtje kan snel gaan bij hun.
SMulTiE was me voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
siqo schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:27:
Oke dankjewel, werk al jaren met deze lay out en aan een andere lay out wennen zal waarschijnlijk ook jaren duren :P Hoe zit het met het euro teken eigenlijk? Is deze nog steeds te gebruiken ook al staat hij niet meer op het toetsenbord (voor zo ver ik weet)
Euro-teken staat niet op 't toetsenbord, maar is met alt-shift-2 wel te maken.

Ik had zelf in eerste instantie een "gewoon" NL toetsenbord besteld, maar die kon ik gelukkig nog omruilen; ik kon er zeker niet aan wennen.

[ Voor 13% gewijzigd door Smultie op 06-02-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siqo
Dan ga ik gewoon voor de US versie en zien jullie hem waarschijnlijk wel in het "show je apple computer" topic verschijnen :D Dankjulliewel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Laatst online: 30-09 14:32

Flappiewappie

Hier nog meer

Wilf schreef op zondag 06 februari 2011 @ 16:08:
Of beter nog: Als een Apple eigenlijk te duur voor je is gewoon niet kopen. Ik heb er zelf ook niet één, mijn bedrijf wel. Die schrijft hem af (al dik dik dik terugverdiend als je ziet wat ik er mee doe elke dag op werk). Hij is al een paar keer gestuiterd, is her en der krom, heeft op een zware magneet gestaan en werkt nog steeds. Ja, mooi is hij niet meer maar lekker boeiend, hij werkt alweer een ruime 2 jaar praktisch probleemloos.

Ook snap ik dat batterijgezemel niet. Hier mijn november 2008-MBP 601 cycles, 93% health en in de praktijk merk ik echt geen f*ck van sneller leeg. Mijn vorige laptop, een Fujitsu siemens deed het na anderhalf jaar nog maar 3 kwartier en na 2 jaar 20 minuten. Dan vind ik de huidige ruime 3 uur op de batterij na 2 jaar heerlijk (let op: de november 2008-laptops hebben een verwijderbare batterij die niet 10 maar 4 uur mee zou gaan volgens de reclame - in de praktijk deed hij het max 3,5 minuut toen hij nieuw was).
Onzin, iedereen gebruikt zijn spullen op een verschillende manier, weet jij veel hoe lang hij er voor gespaard heeft.

Ik zie wel vaker "mensen" (vul random synoniem in voor de wat minder bedeelden) staan bij de Mediamarkt die dan tenen kromende opmerkingen maken (kijkend naar een iPad en dan zeggen ja "ze" maken het wel zo dat je het wil hebben hé...)
Waarbij mijn dan zo een gevoel bekruipt van ik wou dat Apple niet zo main stream was want letterlijk iedereen loopt er mee (en uiteraard ik ook, en dan is het ook geen excuus dat ik al een Mac heb sinds 2004).
Maar aan de andere kant is dat prima. Hoe meer momentum Apple krijgt vs. Microsoft, wat bijdraagt aan een betere acceptatie/draagkracht van alle Apple software en hardeware, hoe meer het de Mac gebruiker weer ten goede komt.

Waar ik me persoonlijk wel aan irriteer is zoals hierboven wordt omschreven dat mensen hun gebruik als "juist" gebruik willen profileren. Dat is onmogelijk; iedereen gebruikt en schaft zijn spullen aan op zijn eigen manier en om zijn eigen redenen. Dus probeer dan ook niet elkaar zo aan te vallen maar probeer het een beetje productief te houden. Zoals ook al in het iPhone topic aangegeven; al die batterij problemen boeit helemaal niemand. Maar als je nou een mooi polletje maakt dan kan je er wat mee en produceer je wat mooie achtergrond info.

Moest dit gewoon even kwijt, soms zie ik hier dat first time Mac gebruikers semi gedissed worden, of gebruikers die niet helemaal in het Apple beeld passen zoals Wilf hierboven aangeeft (hardcore PC gebruiker die lak heeft dat die laptop 2000,- kost en hem gewoon gebruikt), prima; maar het leuke vond ik altijd de wanneer je een Apple had je een soort community binnenstapte waar een Windows gebruiker (en misschien zelfs een Linux gebruiker) nog een puntje aan kan zuigen.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 10:32
Hoi allemaal,
Ik wil binnenkort een nieuwe laptop gaan halen. Ik twijfel echter nog tussen een MBP of een Windows systeem. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Macbooks zijn wel een stuk duurder, is dat zijn geld waard?
Ik ga het vooral voor photoshoppen gebruiken; ik heb gehoord dat dit op een Mac beter gaat?
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Ja, een MBP is zijn geld waard als je hem nuttig gebruikt en photoshoppen daarop gaat minstens net zo goed als op een vergelijkbaar Windows systeem. Of een Macbook Pro de meerprijs waard is, dat is een eeuwen oude discussie die waarschijnlijk nooit beslecht zal worden. Doe gewoon zelf wat onderzoek en zet de plussen en minnen voor jou van beide systemen naast elkaar, dan rolt het antwoord er vanzelf uit. :)

[ Voor 67% gewijzigd door Fiber op 06-02-2011 23:08 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Laatst online: 30-09 14:32

Flappiewappie

Hier nog meer

tonyto_tp schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:51:
Hoi allemaal,
Ik wil binnenkort een nieuwe laptop gaan halen. Ik twijfel echter nog tussen een MBP of een Windows systeem. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Macbooks zijn wel een stuk duurder, is dat zijn geld waard?
Ik ga het vooral voor photoshoppen gebruiken; ik heb gehoord dat dit op een Mac beter gaat?
Bij voorbaat dank.
Macs zijn uitermate geschikt voor fotobewerking, maar indien het alleen om photoshop gaat zou het weinig moeten uitmaken (photoshop heeft op de mac/windows de zelfde functies). Vraag jezelf dan ook goed af wat je graag wil met je laptop. Een 15inch pro met hoge resolutie scherm is uitermate geschikt om op te fotobewerken (dus photoshop) maar je kan voor de helft van het geld ook een windows laptop kopen waar je het zelfde mee kan; of je productiviteit op het zelfde level zit is een ander verhaal.

Alleen jij kan beslissen of het "gevoelsmatige" verschil het geld waard is (en in een Apple topic leunt dat waarschijnlijk vaker naar een volmondig; ja).
Fiber schreef op zondag 06 februari 2011 @ 22:26:
Ja, natuurlijk is een MBP zijn geld meer dan waard en photoshoppen daarop gaat zeker vele malen beter dan op een Windows systeem. :z
[bitterheidsmodusomdatniemandhetdoet]
Ik wil er geen lang zeik verhaal van maken vanaf mijn kant, maar van mij mogen modjes dit soort reacties gewoon keihard weg modden; iemand die wel de tijd neemt om zgn grappig te zijn maar te lui is om echt even wat te typen voegt echt niks toe.
[/bitterheidsmodusomdatniemandhetdoet]

[ Voor 20% gewijzigd door Flappiewappie op 06-02-2011 22:34 ]

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: verplaats naar SSD topic...

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kort vraagje :). Ik wil eigenlijk voor bij mijn MBP een losse webcam hebben. De ingebouwde iSight is wel goed op zich, maar wel erg ingebouwd. Ik wil graag iets hebben wat los van de laptop kan om de kleine goed te kunnen laten zien via Skype of MSN dus. Welke recente cams zijn aan te raden en kunnen zowel op de MBP gehangen worden of los neergezet worden (moet wel een beetje stabiel neergezet kunnen worden dus)? Is compatibility nog een issue tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Iedere webcam met een OS X logootje of vermelding in minimum eisen :P ? Gewoon lekker een shop binnen lopen ff kijken of online bestellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Is compatibility ooit een issue geweest met MBP's dan? Ik heb allerlei wegwerpcams van merken als Logitech e.d. gebruikt en die werkten gewoon. Heb ik echter wel gebruikt voor een videoproject, niet als normale webcam dus hoe je die dan weer in MSN enzo gebruikt kan ik je niet vertellen.
Flappiewappie schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:50:
(...) Moest dit gewoon even kwijt, soms zie ik hier dat first time Mac gebruikers semi gedissed worden, of gebruikers die niet helemaal in het Apple beeld passen zoals Wilf hierboven aangeeft (...)
offtopic:
Dan begrijp je mij niet. Wat iemand met zijn laptop doet zal mij worst wezen. Of ze er mee gooien of mee naar bed gaan, whatever. Ik snap echter niet dat sommige mensen zo panisch doen over een gebruiksvoorwerp. Dan bekruipt mij gewoon het vermoeden dat 5 jaar spaargeld geheel aan de laptop is opgegaan en dat men hem alleen met satijnen handschoendjes aan durft te raken. "Oh jee, twee vliegenpoepjes? Wat nu?" of "Oh nee! Ik heb mijn laptop 1 keer gebruikt en nu is mijn batterij nog maar 99,9995% gezond! Is mijn MBP een miskoop?"
Je koopt een laptop om te gebruiken en het beeld van Nofretete om onder een stolp te zetten in een gecontroleerde omgeving, niet andersom. Als je het dan wel andersom doet, wat natuurlijk weer je goed recht is (kan mij het schelen), ga dan geen panische vragen stellen over het stiekem wél gebruiken van je meest kostbare bezit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt mijn macbook pro te vervangen voor een nieuwe.

Momenteel heb ik een 15" die me in principe wel bevalt, maar voor mijn werk zou ik qua mobiliteit liever een tandje kleiner willen.
In eerste instantie ging ik voor een 13", tot ik erachter kwam dat daarin nog de core2duo processoren in zitten.

Mijn huidige macbook pro bezit een 2.6 GHz core2duo processor, de snelste nieuwe 13" mbp heeft een 2.66 GHz core2duo. Klopt het dat deze processoren hardware matig simpelweg hetzelfde zijn en ik hiermee eigelijk nauwelijks een performance upgrade inkoop?

Het alternatief zou een 15" met een 2.4 GHz i5 processor zijn, ik heb opgevangen dat deze 20 tot 30% sneller zijn, ondanks de lagere klok snelheid.
Dan twijfel ik nog tussen een i5 2.4 GHz met 8gb ram, of een i5 2.66GHz met 4gb ram. Beiden komen ongeveer op dezelfde prijs uit.

Wat zijn jullie tips, iemand ervaringen met de prestaties van deze configuraties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Ik zou nog heel even wachten. De 13" MBP is inderdaad nodig aan vervanging toe, maar deze update heeft waarschijnlijk enige vertraging opgelopen door de problemen die in de eerste batch Sandy Bridge processoren van Intel zitten (dit zijn echter slechts speculaties). Naar verwachting worden de Macbooks binnenkort geüpdate.

Tenzij je er natuurlijk nú eentje nodig hebt. Maar zo niet, zou ik toch even wachten.

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker nog eventjes wachten, tenzij je zoals altijd hem echt dringend nodig hebt. Maar dan nog eigenlijk, het 13' model is inderdaad aan vervanging toe.

Trouwens, ik heb juist dit gelezen. Het is een gerucht, maar wie weet. Lang zal het in in ieder geval niet meer duren.
"Recently, reports emerged claiming that Apple’s supplies of the current MacBook Pro models were tightening up, and now we have received information that every MacBook Pro model’s stock is constrained at the moment, except the higher-end 13-inch model," Mark Gurman reports for 9 to 5 Mac.

"We have also heard some chatter about February 9th (Wednesday) being the update day, but we cannot confirm this with any certainty," Gruman reports.
http://macdailynews.com/index.php/weblog/comments/28555/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-09 22:59
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:30:

Dan twijfel ik nog tussen een i5 2.4 GHz met 8gb ram, of een i5 2.66GHz met 4gb ram. Beiden komen ongeveer op dezelfde prijs uit.

Wat zijn jullie tips, iemand ervaringen met de prestaties van deze configuraties?
Ik zou absoluut gaan voor de 8GB RAM! Een verdubbeling van je geheugen tegenover een paar procent meer CPU. Ik merk bij mijn eigen MacBookPro dat mijn geheugen eerder vol is dan dat mijn CPU tekort komt.

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:38
Ik weet dat er nogal vaak wat gezeur is over de accu van de MBP.
Maar net eens voor de gein gekeken met Coconut Battery. Maar vind de accu dan wel "tegenvallen".

Info:
Cycles: 42
Age of mac: 13 weken
Battery Capacity: 94%!
Is 94% niet "weinig"? Want zo lang heb ik 'm nog niet.

Maar ik zal nu wel weer afgekraakt worden na deze vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Joh, hoe lang doet ie nou wel niet met z'n accu? 10 uur? Waar maak je je druk om ;) (zonder te willen afkraken hoor, maar dit soort getallen zeggen gewoon heel weinig in de praktijk. Het zal ook nog wel schommelen :)

Het is sowieso een vraag die echt al 1000 keer gevraagd is in dit topic (en alle andere macbook topics)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Trezzahn schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:42:
Maar net eens voor de gein gekeken met Coconut Battery. Maar vind de accu dan wel "tegenvallen".

Info:

Het zal sowieso wat flactureren.
Die van mij was ook na een maand of 3 rond de 95%. Nu, na ruim een half jaar, staat hij nog steeds rond de 95%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen heb ik steeds vaker last van de vertragende "strandbal" in beeld en is de macbook pro ineens tergend langzaam . ik heb niets extra's gedaan en zie ook dat op een of andere manier de capaciteit van mn HD met 15 gig is afgenomen.
Iemand enig idee waar ik dit probleem moet gaan zoeken ?

zelf denk ik mogelijk iets te maken met Time machine maar ik kan het nog niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexgildo
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:17:
Sinds een paar dagen heb ik steeds vaker last van de vertragende "strandbal" in beeld en is de macbook pro ineens tergend langzaam . ik heb niets extra's gedaan en zie ook dat op een of andere manier de capaciteit van mn HD met 15 gig is afgenomen.

zelf denk ik mogelijk iets te maken met Time machine maar ik kan het nog niet vinden
Ja, hij is wel tergend langzaam en je vrije ruimte is met 15 gig afgenomen, maar je hebt niets extra's gedaan.... Computers kunnen vrij veel maar ehm.. niet zomaar uit zichzelf wat gaan doen. En waarom denk je dan wel dat iets met Time Machine heeft te maken? En als die vrije ruimte is afgenomen dan kun je daar toch eens naar kijken, nl. meest recentelijk gewijzigde bestanden.

Ofwel giyf, ofwel iets meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Info:

Heb je hem gecalibreerd eerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na volledig uitgeschakeld en weer opgestart krijg ik bij info"over deze mac" de 15 gig weer terug !!
De reden dat ik aan Time machine dacht is omdat ik voor het eerst de strandbal tegen kwam terwijl TM actief was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 19:45

Info:

Er zit niet anders op dan elke 3 uur angstig coconutbattery op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:17:

Als hij traag is, open dan even je activity monitor app en sorteer op CPU load ed. Op deze manier kan je nagaan welk programma de resources van je mac vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexgildo
@noxa14

die 15 gig is waarsch een uit de hand gelopen cachefile geweest oid. Dat het beachballen begon bij TM wil niet zo heel veel zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexgildo
Nu wel. En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 20:15
Er komen veel vragen voorbij of mensen nog moeten wachten met het kopen van een MBP, misschien is dit dus wel handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasglaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 10:10
Op MacRumors staat dat bij de vorige lijn de release een maand later was dan de "in stock date" dus die 11 maart zegt nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:01
20 februari worden de SandyBridge CPU's verstuurd. Dus dat betekend dat de FOX bedrijven minder dan 19 dagen hebben om minstens 10 miljoen laptops klaar en bij de dealer te hebben.
Ik neem aan dat de CPU's binnen 2 dagen bij FOX liggen. Dan wordt het erop gesoldeerd en vervolgens direct verpakt en verstuurd naar dealers overal op de wereld.

Een beetje kort dag lijkt me.

Ik lees ook net het stukje dat het een maand later zou zijn.
Ja lijkt me wel. Lijkt me ook dat ze met hele nieuwe modellen komen, want met deze lijn Macbook is het nog niet voorgekomen ze het 1x per jaar vernieuwen. Misschien heeft Ive weer een superstrakke Macbook ontworpen. Hopelijk lijkt die op de Air. Iets dikker is niet erg, maar wel hogere resolutie, toetsenbord verlichting en ook geen DVD-drive.

[ Voor 35% gewijzigd door kx22 op 08-02-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Waar haal je die 10 miljoen vandaan? Waarom zou je direct een voorraad van 10 miljoen willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 15:02

Info:

Ik zit na mn macbook sinds juli te hebben op 41 cycles en 93%, als ie na 250 cycles rond de 80% zit zou ik me pas zorgen gaan maken, apple heeft de regel: na 300 cycles <80% = battery replacement en dit is volkomen gratis.

Enige waar ik me zorgen om maak is dat gisteren m'n batterij opeens van 100% naar 0% ging en niet ging opladen.
Na een PRAM, NVRAM en die system management reset gedaan te hebben nog steeds 0%, dus heb ik de laptop 5 uur laten staan en daarna terwijl hij uitstond de batterij opgeladen tot het lampje groen werd.
Dit is overigens al de 5e keer dat dit gebeurd.
Na googlen ook niets gevonden.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Laatst online: 28-09 13:18
Bosmonster schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:23:
Waar haal je die 10 miljoen vandaan? Waarom zou je direct een voorraad van 10 miljoen willen hebben?
Neem anders 5 miljoen, zelfs dat is een hele hoop om binnen 2 weken klaar te maken en te versturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:14
Servertje schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:38:
[...]

Neem anders 5 miljoen, zelfs dat is een hele hoop om binnen 2 weken klaar te maken en te versturen!
Waarom 5 miljoen? Ze worden gewoon uitgeleverd als ze klaar zijn. Daarom zijn producten ook niet altijd op voorraad en alsof 5 miljoen mensen in de 1ste week een macbook pro kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Wat meer informatie omtrent shipping van de SB's.

http://www.appleinsider.c...cted_by_design_issue.html

[ Voor 244% gewijzigd door Bosmonster op 08-02-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik had eigenlijk toch wel stiekem gehoopt op een (BTO) model met een quadcore Sandy Bridge erin. Misschien is dat niet mogelijk vanwege de hitte, maar het zou wel het ultieme draagbare werkstation zijn.
Maar het zal over een paar weken allemaal wel duidelijk worden ;)

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Laatst online: 19:56
kx22 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:18:
20 februari worden de SandyBridge CPU's verstuurd. Dus dat betekend dat de FOX bedrijven minder dan 19 dagen hebben om minstens 10 miljoen laptops klaar en bij de dealer te hebben.
Ik neem aan dat de CPU's binnen 2 dagen bij FOX liggen. Dan wordt het erop gesoldeerd en vervolgens direct verpakt en verstuurd naar dealers overal op de wereld.

Een beetje kort dag lijkt me.

Ik lees ook net het stukje dat het een maand later zou zijn.
Ja lijkt me wel. Lijkt me ook dat ze met hele nieuwe modellen komen, want met deze lijn Macbook is het nog niet voorgekomen ze het 1x per jaar vernieuwen. Misschien heeft Ive weer een superstrakke Macbook ontworpen. Hopelijk lijkt die op de Air. Iets dikker is niet erg, maar wel hogere resolutie, toetsenbord verlichting en ook geen DVD-drive.
Over de getallen zullen we het niet hebben.. En wat je nu met het design wilt? De pro en air liggen in dezelfde lijn wat dat betreft... Volgens mij wil je gewoon een opgevoerde air?

Verwachten jullie een media-event voor een update? Ik zelf eigenlijk niet, zelfs al bouwen ze er standaard een ssd ala macbook air in. Ik bedoel we kennen het verhaal al van de presentatie van de macbook air, dus om dat nu te gaan herhalen :?
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.