Bosmonster schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 08:43:
[...]
Die garantie is in nederland verplicht, dus "speciale mediamarkt garantie" is een verkooppraatje.
Maar als de prijs bij de MM gunstiger is door een aanbieding is het natuurlijk wel een ander verhaal idd, dan kun je eventueel meer risico lopen.
Hoi, dat weet ik, dat 2 jaar standaard is volgens nederlandse wetgeving, maar de meeste winkels willen er absoluut niet aan en zeggen het al helemaal niet uit zich zelf. De mediamarkt zei het direct toen ik over garantie vroeg. Ook staan in diverse Mediamarkt-winkels bordjes dat er via MM 2 jaar garantie op Apples zit.
(In Enschede gezien dit weekend)
Verschil is denk ik wel dat toen ik hem ging bestellen er een meisje met haar vader voor mij was en dat de apple-medewerker in de MM haar toen enkel en alleen over applecare vertelde, terwijl de 'normale' mediamarkt-medewerker gisteren mij direct over ' de 2 jaar garantie volgende nederlandse wetgeving' vertelde.
Ik vind het in ieder geval fijn dat ik nu a) een flinke korting op de normale prijzen heb (btw-dagen), b) het nieuwste model heb c) ik voor garantie in het 1e jaar gewoon naar apple kan stappen en het 2e jaar naar de MM.
Scheelt dus 350 euro aan applecare en bijna 300 euro via btw-kortingsactie-korting. Daar wil ik dat 2e jaar wel risico voor lopen dat-ie langer weg is. Heb altijd mijn Imac nog :-)
Natuurlijk speelt mee dat ik de MM nog nooit nodig heb gehad voor garantie, maar toch. We shall see.
Overigens, voor de geinteresseerden die het zich afvragen: op mijn macbook pro I7 Quadcore 2.0 ghz / 4gb / amd hd9460M kan ik prima via bootcamp call of duty 4 spelen. Fps op 75 - 100, dus prima speelbaar.
Uiteraard was de 2.2 ghz I7 met de hogere vidcard nog mooier maar ik ben hier al erg tevreden mee.