Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:49

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Sinds wanneer is die regel veranderd?

Ik zat op de deadline van twee weken (10 werkdagen) toen ik een MB Pro 13" retourneerde richting Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-04 22:42
Anoniem: 110235 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:19:
[...]

idd, omdat ie geen antwoord krijgt op zijn vraag van de 15 inches gaat ie effe besluiten dat ie het slechts verkopende model ooit is en dat de videokaart niks waard is. Apple heeft best wel nagedacht over de specs hoor en zal vast geen brol verkopen in een pro model.
Dat is idd een bullshit argument. Maar verder is het idd maar afwachten. Maar goed. we zien het wel. En mischien maak ik me ook wel zorgen om niks, Het is nu wintertijd, waar ik zo nu en dan een spelletje speel, In de zomer staat dat ding toch nooit aan voor een games. Apple zal er idd wel over nagedacht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
swoutr schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:53:
[...]
Ik heb hieronder een mooie qoute staan die het perfect verwoord.
"een mooie quote" ??
"perfect verwoord" ??

:/

Ik snap werkelijk niet waar de shitload aan posts vandaan komt waarin mensen aangeven zich genaaid te voelen door de slechte specs/hoge prijs/blabla/ietsanders.

Je hoeft 't niet te kopen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn laatste status:

Koeln, Germany 28/02/2011 11:19 Pakketgeg verwerkt door inklaring. Wacht op vrijgave
Shanghai, China 26/02/2011 23:30 Aankomstscan
26/02/2011 20:57 Herkomstscan
China 26/02/2011 7:37 Bestelling Verwerkt: Klaar voor UPS

Die bovenste status, ken ik niet. Is dat dat het wacht geïmporteerd te mogen worden en kan dat lang duren?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-05 19:10
THE_BASE schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:46:
Mijn laatste status:

Koeln, Germany 28/02/2011 11:19 Pakketgeg verwerkt door inklaring. Wacht op vrijgave
Shanghai, China 26/02/2011 23:30 Aankomstscan
26/02/2011 20:57 Herkomstscan
China 26/02/2011 7:37 Bestelling Verwerkt: Klaar voor UPS

Die bovenste status, ken ik niet. Is dat dat het wacht geïmporteerd te mogen worden en kan dat lang duren?
dit kan lang gaan duren! weet ik uit eerdere ervaring.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25065

Ik wilde de duurdere 15" gaan bestellen met een mat scherm, maar nu kan ik ook nog tussen 2 harde schijven kiezen. In principe heb ik aan 500GB zat, maar maakt het qua batterij verbruik, hitte of geluid nog veel uit welke van deze HDD's ik kies?
750GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm
500GB Serial ATA Drive @ 7200 rpm

Ik ben sowieso van plan om er t.z.t. zelf een SSD in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Ik heb altijd geleerd dat een snellere schijf meer stroom verbruikt en meer warmte produceert.

(Maar waarom een zwaardere HD er in zetten als je er toch een SSD in gaat zetten?!? Die HD's van apple zijn "nogal" duur als je het mij vraagt.)

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 176826 op 28-02-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:15:
Ik heb altijd geleerd dat een snellere schijf meer stroom verbruikt en meer warmte produceert.

(Maar waarom een zwaardere HD er in zetten als je er toch een SSD in gaat zetten?!? Die HD's van apple zijn "nogal" duur als je het mij vraagt.)
Qua prijs maakt het niet uit, je krijgt een van deze twee er "gratis" bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
stftweaker schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:55:
[...]

dit kan lang gaan duren! weet ik uit eerdere ervaring.
Hij is nu door naar Shanghai!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:59:
[...]

Hij is nu door naar Shanghai!
Weer terug?!

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-05 19:10
ja en daarna naar jou ;)

Even iets wat mij opvalt is dat veel mensen er toch voor kiezen om zelf een hardeschijf in te bouwen. heb vanmorgen een aantal interessante gesprekken gehad met verschillende mensen van applecare. En deze gaven aan dat dan gelijk je garantie vervalt. Hebben jullie zoveel vertrouwen in je apple product of zit er iets anders achter?

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-04 11:20

Bosmonster

*zucht*

Die "mensen van applecare" hadden ongelijk. Bij een MBP mag je binnen de garantie zowel HD als RAM uitbreiden/vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Juist. Dat heb ik via Google vaker gezien. Ik snap die logica ook niet. Wellicht voordeliger dan een vrachtwagen naar Zwolle te laten rijden. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Terug naar Shanghai lijkt me sterk, tenzij er iets mis mee is/bleek.

Mijn BTO MBP ging direct door naar NL (duurde in totaal 3 dagen ofzo).

(hier was trouwens een topic voor, bestelstatus van je Apple-spul :))

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 28-02-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-05 23:29

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik ben ook geintereseerd in de verschilen tussen de harde schijven, en dan met name de snelheid daarvan. De schijf van 750 GB hefet maar 5400 rpm, maar wel 50% meer capaciteit, wat betekent dat er in theorie evenveel data in dezelfde tijd langs de leeskop gaat als een schijf van 500 GB met 8100 rpm, dus voor sequentieel lezen zou deze sneller moeten zijn dan de 500 GB met 7200 rpm schijf die Apple aanbied.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-04 21:22

Apache

amateur software devver

stftweaker schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:19:
[...]

ja en daarna naar jou ;)

Even iets wat mij opvalt is dat veel mensen er toch voor kiezen om zelf een hardeschijf in te bouwen. heb vanmorgen een aantal interessante gesprekken gehad met verschillende mensen van applecare. En deze gaven aan dat dan gelijk je garantie vervalt. Hebben jullie zoveel vertrouwen in je apple product of zit er iets anders achter?
Hij gaat niet heen en weer, overzicht van een mbp die nu onderweg is naar mij:
Shanghai, China 28/02/2011 22:44 Exportscan
Koeln, Germany 28/02/2011 15:27 Pakketgeg verwerkt door inklaring. Wacht op vrijgave
Shanghai, China 28/02/2011 16:55 Vertrekscan
28/02/2011 14:08 Herkomstscan
China 28/02/2011 0:38 Bestelling Verwerkt: Klaar voor UPS

Pakketgegevens zijn verwerkt, maw papierwerk in duitsland, in shanghai word hij nu geexport maar dan is het papierwerk/administratie klaar tegen dat je mbp aankomt. Mijne zou er don of vrij moeten zijn.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Johnny schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:34:
Ik ben ook geintereseerd in de verschilen tussen de harde schijven, en dan met name de snelheid daarvan. De schijf van 750 GB hefet maar 5400 rpm, maar wel 50% meer capaciteit, wat betekent dat er in theorie evenveel data in dezelfde tijd langs de leeskop gaat als een schijf van 500 GB met 8100 rpm, dus voor sequentieel lezen zou deze sneller moeten zijn dan de 500 GB met 7200 rpm schijf die Apple aanbied.
Zo werkt het dus niet. Heel simpel: harde schijven hebben meerdere platters, of lagen. Een harde schijf van 500 GB kan bijvoorbeeld 2 platters hebben, dus 2 fysieke schijven met data met 250 GB elk, een harde schijf van 750 kan er 3 van deze hebben. Uiteindelijk hebben ze dus ongeveer dezelfde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 02-01-2022
Rare berichten van mensen die gaan zeuren.
Als je iets koopt kijk je toch wat het is/hoeveel het kost etc etc?
je loopt toch ook niet krooymans(duurdere sportwagens garage) binnen " doe mij die maar....hoeveel kost het?!"

Ik heb het instapmodel 13" van vorig jaar en deze speelt dragon age+uitbreiding op de hoogste setings zonder problemen, ja doe dit via bootcamp>windows 7 ultim.

Vind de nieuwe serie echt wel een stap vooruit, zou er bijna over denken om hem "om te ruilen" voor een van dit jaar.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Apache schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:41:
[...]

Pakketgegevens zijn verwerkt, maw papierwerk in duitsland, in shanghai word hij nu geexport maar dan is het papierwerk/administratie klaar tegen dat je mbp aankomt. Mijne zou er don of vrij moeten zijn.
Als hij nu al naar Koeln gaat, dan istie daar vannacht. Uitgaande van andere ervaringen met UPS heb je hem dan al woensdag (of zelfs morgen als je heel veel geluk hebt, zoals ik had :P).

Bij mij kwam die ook 's-nachts aan en ging die gelijk met de vrachtwagen mee en kreeg ik hem 's-ochtends al geleverd :+ Totaal < 3 dagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassoow93
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-03 21:24
Hey gasten!

ik heb via de telefoon mijn #1 apple macbookpro 15 inch besteld hij komt 4/9 maart voor de deur:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:05

3DDude

I void warranty's

Mijn laptop is wel een beetje op zijn eind, dus ik ben ook aan het overwegen de overstap te maken naar een MAC. Ik heb (kort) op een iMac gewerkt en dat vond ik wel lekker werken.

Ik zou zowieso een high res (anti glare) nemen i.v.m. de hoge resolutie.
- en het feit mijn laptop van 4,5 jaar oud (zepto 6625WD) dat ook heeft..

Ik ben student dus ga via de partner store bestellen, het enige waar ik nog niet uit ben is of ik de goedkope of de duurdere neem (2.0 ghz v.s. 2.2 ghz geloof ik wel)
Maar het is vooral de Grafische kaart.

Dus mijn vraag aan iemand: Heeft iemand al duidelijke benchmarks en vergelijkingen / gevonden m.b.t de nieuwe 15 inchers metname dan de grafische kaarten?
--> Verder zet ik er zelf ook een SSD in , dus ik ben toch nog even aan het wachten op de prijs van een OCZ Vertex 3 (niet de pro) omdat die Sata 3 support, en ik hoop dat de Intel 510 ook nog in prijs daalt.

[ Voor 4% gewijzigd door 3DDude op 28-02-2011 18:33 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-05 12:33

Pat-Juh

Patrick

3DDude schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:32:
Mijn laptop is wel een beetje op zijn eind, dus ik ben ook aan het overwegen de overstap te maken naar een MAC. Ik heb (kort) op een iMac gewerkt en dat vond ik wel lekker werken.

Ik zou zowieso een high res (anti glare) nemen i.v.m. de hoge resolutie.
- en het feit mijn laptop van 4,5 jaar oud (zepto 6625WD) dat ook heeft..

Ik ben student dus ga via de partner store bestellen, het enige waar ik nog niet uit ben is of ik de goedkope of de duurdere neem (2.0 ghz v.s. 2.2 ghz geloof ik wel)
Maar het is vooral de Grafische kaart.

Dus mijn vraag aan iemand: Heeft iemand al duidelijke benchmarks en vergelijkingen / gevonden m.b.t de nieuwe 15 inchers metname dan de grafische kaarten?
--> Verder zet ik er zelf ook een SSD in , dus ik ben toch nog even aan het wachten op de prijs van een OCZ Vertex 3 (niet de pro) omdat die Sata 3 support, en ik hoop dat de Intel 510 ook nog in prijs daalt.
Een paar tests met de 2.2ghz versie:hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Je kunt met de 15" nu een beetje de keus maken tussen wel of niet gamen. Boeit gamen niet, neem je de goedkope. Boeit gamen wel, dan is de GPU-upgrade redelijk groot met de 2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-05 20:48
En is dat 'gamen' 400 euro waard? Ik neem aan dat veel games ook wel op de 'low end/goedkope' 15" draaien. Echt diehard gamer ben ik zeker niet. (achja, 'Low end of goedkope' klinkt zo goedkoop, ik vind het een hoop geld)

Ik heb zondag de basis 15" besteld met hi res glossy scherm, en verwachtte bezorgdatum is nu 4 tot 9 maart. Ik hoop dat het een beetje opschiet, want het begint toch wel een beetje te kriebelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De mijne eindelijk ook bestelt. Op het laatste moment toch maar besloten om voor de minder dure 15" te gaan met high-res antiglare scherm. Voor mij snel zat en die 400 euro kan ik dan mooi gebruiken voor een SSD of extra geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Anoniem: 25065 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:57:
De mijne eindelijk ook bestelt. Op het laatste moment toch maar besloten om voor de minder dure 15" te gaan met high-res antiglare scherm. Voor mij snel zat en die 400 euro kan ik dan mooi gebruiken voor een SSD of extra geheugen.
Voor 400 moet dat beide wel lukken lijkt me zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311380

Ik ben sinds zaterdag in het bezit van mijn eerste mac book pro en ik wil nooit meer terug naar een andere pc.
Ik heb de 15 inch model van 1700 euro gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:32
mijn zusje wil binnenkort een macbook pro 13" kopen, ik heb zelf de 2010 versie en kan hier games als starcraft 2 en portal goed op spelen. mijn zusje wil eigenlijk alleen de sims 3 spelen (verder gebruik voor school en internet en fotobewerking).

nu hebben ze bij de nieuwe MBP 13" de nvidia onboard chip laten vallen en gebruiken ze intels eigen chip die in de processor zit gebakken, deze moet veel beter zijn dan eerdere intel chips maar hoe presteert de MBP 13" 2011 in vergelijk met de MBP 13" 2010 in dezelfde games.

als de 2010 versie beter is dan wil ze die graag maar als het geen verschil uitmaakt of de nieuwe chip beter presteert dan wil ze de nieuwe.

zijn er mensen die beide MBP 13" hebben of heeft iemand al een comparison op het net gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmnssn
  • Laatst online: 01-05 10:42
Ik ben van plan een 15" MacBook Pro te kopen, maar ik vroeg me eigenlijk af of het draaien van een applicatie via Parallels Desktop veel zwaarder is dan via Bootcamp. En ik vind die €400 extra voor een betere videokaart eigenlijk nogal veel, dus is een game als Assassin's Creed II een beetje te pruimen qua graphics op de "goedkope" 15"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 13:51
iwaarden schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:28:
mijn zusje wil binnenkort een macbook pro 13" kopen, ik heb zelf de 2010 versie en kan hier games als starcraft 2 en portal goed op spelen. mijn zusje wil eigenlijk alleen de sims 3 spelen (verder gebruik voor school en internet en fotobewerking).

nu hebben ze bij de nieuwe MBP 13" de nvidia onboard chip laten vallen en gebruiken ze intels eigen chip die in de processor zit gebakken, deze moet veel beter zijn dan eerdere intel chips maar hoe presteert de MBP 13" 2011 in vergelijk met de MBP 13" 2010 in dezelfde games.

als de 2010 versie beter is dan wil ze die graag maar als het geen verschil uitmaakt of de nieuwe chip beter presteert dan wil ze de nieuwe.

zijn er mensen die beide MBP 13" hebben of heeft iemand al een comparison op het net gevonden
hier bindt je een redelijk uitgebreide prestatie vergelijking tussen de 2010 mbp 13 en de 2011 mbp 13:
http://www.techyalert.com...-2010-vs-macbook-pro-2011

[ Voor 13% gewijzigd door Bastard op 01-03-2011 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395007

Ik denk dat er meerdere last van hebben maar dit is het probleem wat ik nu momenteel op me macbook pro heb. Het probleem is dat ik op Messenger zit en zich zelf gewoon afmeld en dat krijg ik keer op keer. Wachtwoord wijzigen gedaan voor de zekerheid ingeval dat ik werd gehackt door iemand maar dat was het ook niet. Want op me iphone 3gs bleef ik gewoon aangemeld op me telefoon. Ik weet niet waar het probleem aan zou kunnen liggen of eventueel beter alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Messenger? Ik zou gewoon Adium gebruiken :) Ik ben recentelijk overgestap van windows naar OS X en kan prima met Adium uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Er is een redelijk grote groep mensen die last heeft van Wi-Fi problemen sinds 10.6.5
Lees d'r maar eens wat over op 't interweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Als het alleen Messenger is zou het niet aan Wi-Fi mogen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Anoniem: 395007 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 01:51:
Ik denk dat er meerdere last van hebben maar dit is het probleem wat ik nu momenteel op me macbook pro heb. Het probleem is dat ik op Messenger zit en zich zelf gewoon afmeld en dat krijg ik keer op keer. Wachtwoord wijzigen gedaan voor de zekerheid ingeval dat ik werd gehackt door iemand maar dat was het ook niet. Want op me iphone 3gs bleef ik gewoon aangemeld op me telefoon. Ik weet niet waar het probleem aan zou kunnen liggen of eventueel beter alternatief?
Had dit een tijdje geleden ook. Maar dan andersom: Adium wilde niet connecten, MSN wel. Nu is het ineens weer goed, zal wel een storing geweest zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
NickH schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 08:58:
Als het alleen Messenger is zou het niet aan Wi-Fi mogen liggen.
Wie zegt dat het alleen Messenger is?
Uitvallend internet valt wel vaak op bij Messenger/IRC-achtige apps. Tijdens gewoon surfen merk je het zelden als je internet er 1-3 seconden uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

tmnssn schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:44:
Ik ben van plan een 15" MacBook Pro te kopen, maar ik vroeg me eigenlijk af of het draaien van een applicatie via Parallels Desktop veel zwaarder is dan via Bootcamp. En ik vind die €400 extra voor een betere videokaart eigenlijk nogal veel, dus is een game als Assassin's Creed II een beetje te pruimen qua graphics op de "goedkope" 15"?
Zo'n game is redelijk veeleisend, dus op een relatief simpele laptop-GPU zal je toch wel wat settings lager moeten gaan zetten.

Via een VM zo'n game draaien is nooit aan te raden voor de performance natuurlijk.

Gamen op een laptop is altijd concessies doen, tenzij je een speciale game-laptop aanschaft, maar die zul je in de Apple-lineup niet vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 01-03-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:35
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v438/bg-sjaak/xjEFKC4TRB6NEiqS.jpg
http://www.ifixit.com/Tea...arly-2011-Teardown/4990/1
Ze zitten nog steeds lekker te kliederen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Tijn89 op 01-03-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-05 16:45

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

:F Naast het feit dat dit oververhitting kan veroorzaken, is het toch ook veel goedkoper om minder thermal paste op de chips te doen? :/

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Ze zullen niet over de kop gaan van de kosten aan thermal paste. Het is waarschijnlijk duurder om de machines beter in de stellen / de Chinezen goed te instrueren het goed uit te smeren.

Plus dat als je MacBook oververhit (wat natuurlijk altijd net NA de garanatieperiode is) is dit weer omzet aan nieuwe onderdelen/MacBooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Waarom zou die oververhitten als de thermal paste een beetje buiten de chip loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Niet erbuiten, maar hoe dikker je het erop smeert, des te slechter het koelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

De dikte lijkt me hier niet echt een issue, aangezien ze altijd op dezelfde druk worden gesloten (en de laag dus altijd even dik en ik neem aan optimaal is).

Is in ieder geval beter dan risico op te weinig pasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
De dikte is zeker wel een issue. Vaak wordt het er zo belabberd op gedaan dat er (te) weinig op de core zit en heel veel er om heen, hierdoor wordt de warmte juist binnen de chip vast gehouden ipv via de koeling naar buiten gewerkt. Het zou Apple al gauw een paar minuten per Macbook kosten om de koelpasta goed te doen, dit maal de miljoenen macbook's die ze verkopen en dat zou ze een hoop geld kosten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 04-05 16:45

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Je kan toch wel een machine instellen / Chinees instrueren (doorhalen wat niet van toepassing is) om er max. een rijstkorrel aan pasta op te doen?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Zie het probleem niet zo. Je kunt er een kilo opsmeren, als je het element er gelijk op aanbrengt hou je een egaal laagje over en de rest loopt eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Je kunt het mooi doorrekenen, koelpaste (de dure) heeft een warmtedoorleiding van 8W/mK terwijl aluminium op 250 en koper op 350 W/mK zit.

Hoe dunner de koelpasta hoe meer warmtegeleiding, maar als er ergens anders een bottleneck in je warmtegeleiding zit heeft het helemaal geen zin om een paar micron koelpasta aan te brengen. Ik kan me goed voorstellen dat de convectie van de heatsinks naar de lucht de limiterende factor is en dat de koelpasta dus best wat dikker mag zonder nadelige invloed.

Ik neem aan dat ze dit bij Apple uitgebreid hebben doorgerekend en gesimuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Ik heb geen idee hoe andere fabrikanten het doen, dus kan het moeilijk vergelijken. Maar ik neem ook aan dat ze hier wel overwogen voor hebben gekozen... En toch komt het amateuristisch over.

Zat net te denken; leuk die thunderbolt-poort, maar is het mogelijk om daar een soort hub, ala usb-hub aan te sluiten? Of is doorlussen de enige manier?

Edit:
Hier een Dell laptop gevonden:
http://www.ifixit.com/Tea...tude-D620-Teardown/2091/2
Die zitten ook wel lekker te kliederen.

Je kunt natuurlijk wel beter te veel pasta hebben dan een luchtbel tussen je core en koelplaat...

[ Voor 27% gewijzigd door Tijn89 op 01-03-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van mensen die gloednieuwe Macbook Pro's openmaken om de koelpasta te verbeteren waarbij de gemeten temps met een graad of 10 daalt vervolgens. Naast een rijstkorrel gebruiken is het ook het beste om hem eerst uit te smeren voordat je de koeler plaatst. De druk van de koeler alleen zorgt meestal niet voor een mooie egale verspreiding. Waardoor je weer verminderde koeling kan hebben.

Het is ook niet voor niets dat fabrikanten van koelpasta uitgebreid aangeven zo weinig mogelijk te gebruiken omdat teveel gewoon minder goed werkt. Apple let gewoon op de kosten, that's all.

Edit: Voor de liefhebbers, een 2011 MBP opengemaakt om de koelpasta te vervangen: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1105643

[ Voor 10% gewijzigd door Satch op 01-03-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Tijn89 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:28:
Ik heb geen idee hoe andere fabrikanten het doen, dus kan het moeilijk vergelijken. Maar ik neem ook aan dat ze hier wel overwogen voor hebben gekozen... En toch komt het amateuristisch over.
Apple staat er niet echt om bekend zorgvuldig om te gaan met het aanbrengen van koelpasta :X Daar zijn in het verleden veel klachten over geweest.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Jeeh, Net bevestiging gehad dat mijn macbook betaalt is, Nu wachten op de verzending, Heb het 15 inch model met hi-res scherm, Wordt dat meestal dezelfde dag verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-05 10:55
Zat net te denken; leuk die thunderbolt-poort, maar is het mogelijk om daar een soort hub, ala usb-hub aan te sluiten? Of is doorlussen de enige manier?
Dat is toch juist het mooie van thunderbolt? Je hebt geen hub nodig maar kunt alles gewoon doorlussen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
jick schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:53:
[...]

Dat is toch juist het mooie van thunderbolt? Je hebt geen hub nodig maar kunt alles gewoon doorlussen..
Moet je wel dingen gebruiken die zelf ook (kunnen) doorlussen hè, anders houdt het al snel op.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
swoutr schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:48:
Jeeh, Net bevestiging gehad dat mijn macbook betaalt is, Nu wachten op de verzending, Heb het 15 inch model met hi-res scherm, Wordt dat meestal dezelfde dag verzonden?
Als je een high-res scherm hebt moet het waarschijnlijk (was bij mij wel zo) nog in elkaar gezet worden (BTO), dat duurde bij mij 3 dagen en daarna nog 4 dagen tot hij geleverd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

THE_BASE schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:07:
[...]

Had dit een tijdje geleden ook. Maar dan andersom: Adium wilde niet connecten, MSN wel. Nu is het ineens weer goed, zal wel een storing geweest zijn dan?
owk vreemd het enige waar me messenger nu mee zit als ik op messenger zit en me hotmail aan staat dan meld die zich zelf binnen 1min al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hahn schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:55:
[...]

Moet je wel dingen gebruiken die zelf ook (kunnen) doorlussen hè, anders houdt het al snel op.
En dan nog, soms is een hub handiger dan alles doorlussen. En bovendien moet de monitor altijd als laatste, wat met doorlussen ook niet altijd handig is.

Een ThB-hubje lijkt me niet zo'n probleem overigens.
Anoniem: 395007 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:33:
[...]

owk vreemd het enige waar me messenger nu mee zit als ik op messenger zit en me hotmail aan staat dan meld die zich zelf binnen 1min al uit.
Dan logt je Hotmail in op je MSN-account. Als dat gebeurt wordt je op de andere locatie automatisch uitgelogd, aangezien je met een account maar 1x ingelogd kunt zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Bosmonster op 01-03-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:38
Misschien is dit hier al algemeen bekend, maar ik wist het niet: als je telefonisch bestelt kun je om een korting vragen. Dat heb ik net ook gedaan, en ik betaal nu voor mijn configuratie € 2280,04 in plaats van € 2399,00. Dat is bijna € 120 goedkoper (bijna 5% korting dus!).

Nu heb ik mijn MacBook zakelijk aangeschaft, maar ik kan me niet voorstellen dat dat uitmaakt. En op zich kan iedereen zakelijk bestellen natuurlijk (je hoeft geen KvK nummer op te geven).

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Heb een MBP 13" mid-2009 met 2GB ram. Kan iemand me vertellen of ik gewoon 1* 4GB kan doen ipv een 1GB module die er in zit. Mis ik dan geen dual channel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Bosmonster schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:57:
[...]

En dan nog, soms is een hub handiger dan alles doorlussen. En bovendien moet de monitor altijd als laatste, wat met doorlussen ook niet altijd handig is.

Een ThB-hubje lijkt me niet zo'n probleem overigens.
Precies, kan mij in beide situaties vinden, maar vraag me dus af of het technisch mogelijk is. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er valt me weer iets op aan me macbook pro de voeding batterij heb ik op tijd staan en die springt elke keer bijna naar een andere tijd om de 30sec. De laptop heeft heel de nacht aan de voeding geleden. In procenten blijft het gewoon het zelfde maar in tijd niet vreemd de procenten gaan niet zo snel op maar in tijd enorm verschil. Hoewel ik ook geen zware programma's aan het draaien ben gewoon een internet pagina en dat was het meer niet. De verlichting van het beeldscherm staat op matig en de verlichting voor de toetsenbord staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-05 17:02
Anoniem: 395007 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:17:
Er valt me weer iets op aan me macbook pro de voeding batterij heb ik op tijd staan en die springt elke keer bijna naar een andere tijd om de 30sec. De laptop heeft heel de nacht aan de voeding geleden. In procenten blijft het gewoon het zelfde maar in tijd niet vreemd de procenten gaan niet zo snel op maar in tijd enorm verschil. Hoewel ik ook geen zware programma's aan het draaien ben gewoon een internet pagina en dat was het meer niet. De verlichting van het beeldscherm staat op matig en de verlichting voor de toetsenbord staat uit.
Het hangt er ook vanaf wat je op het i-net doet. Als hij flash moet gaan laden (filmpjes, advertenties etc.) dan zul je zien dat je duur drastisch omlaag gaat.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Anoniem: 395007 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:17:
Doet die bij mij ook, hang denk ik puur af van de activiteit waarmee je bezig bent. Als je bijvoorbeeld op een internetpagina bezig bent die flash gebruikt zal die meer gebruiken dan een pagina zonder flash. Ik laat hem trouwens gewoon de procenten tonen. Omdat die tijd zo fluctueerd heb ik daar in mijn ogen niet zoveel aan. Doe ik liever zelf een gok aan de hand van de procentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353274

Weet iemand of de nieuwe macbooks al te verkrijgen zijn bij bijv. de Mediamarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368816

Ik heb gisteravond mijn MBP 13” besteld via de Apple shop.

Krijg alleen onderstaande melding als ik naar de pagina ga waarin ik de status van de bestelling wil zien.

Melding;
Return Status. This service is currently unavailable, please try again later

Ligt dat system toevallig plat dat jullie weten? Lijkt me niet aangezien ik deze melding als sinds gisteravond heb. Of betekent het miss dat m'n bestelling niet goed doorgekomen is?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04-2023
Anoniem: 353274 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:34:
Weet iemand of de nieuwe macbooks al te verkrijgen zijn bij bijv. de Mediamarkt?
Schijnt een beetje te verschillen per MM. Ik zou zeggen; doe even bellen? ;)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Doe even bellen en laat het ons weten? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door NickH op 01-03-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-05 16:28
Als je via surfspot besteld hoe lang duurt het dan voordat je hem krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Laatst online: 08:37
tweakG5 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:18:
Als je via surfspot besteld hoe lang duurt het dan voordat je hem krijgt?
Gewoon de levertijd die de Apple Store aangeeft is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353274 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:34:
de nieuwe macbooks zijn bij Saturn in ieder geval al verkrijgbaar met de i5 processor voor 1149. Je kan daar anders langs of je moet even navragen bij Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
CaptainCharisma schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:08:
[...]

Schijnt een beetje te verschillen per MM. Ik zou zeggen; doe even bellen? ;)
De MM bellen? Dat is hetzelfde als auto rijden zonder bezine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Met diesel werkt een groot deel van de auto's ook :Y) ;)

Je moet misschien soms even geduld hebben voordat je iemand aan de lijn krijgt bij MM, maar overdag moet dat wel te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Soweiso vraag ik me af waarom je perse bij de MM wilt kopen. Dat is ongeveer wel de slechtste Apple-reseller die je kunt vinden.

Ik zou je aanraden een APR te zoeken of via de Apple Store online te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
De Apple reseller binnen de MM is gewoon van Apple hoor! ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Rivanov schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:38:
De Apple reseller binnen de MM is gewoon van Apple hoor! ;)
Nee hoor, ze leveren alleen personeel. En iemand bij Apple in dienst is niet per se een betere verkoper. Dan nog gelden de voorwaarden (en prijzen) van de winkel waarvoor ze werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-04 09:27
in de MM folder stond wel het oude model PRO 13'' voor 999 eurotjes, (1 per klant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Canaria schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:45:
[...]

Nee hoor, ze leveren alleen personeel.
:? Dat is toch precies hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Canaria schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:46:
[...]

Apple staat er niet echt om bekend zorgvuldig om te gaan met het aanbrengen van koelpasta :X Daar zijn in het verleden veel klachten over geweest.
Je verwoordt het fout: alle merken gaan niet zorgvuldig om met koelpasta, alleen Apple klanten vinden dat niet door de beugel kunnen.

Het zal niet simpel zijn om het zeer efficient aan te brengen en dan is kosten/baten een doorslaggevende factor.

[ Voor 12% gewijzigd door Phuncz op 01-03-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat hele koelpasta geneuzel is imo sterk overtrokken. Die heatsink wordt er met genoeg kracht opgedrukt dat er heel weinig overblijft, en dan kun je juist beter wat teveel erop doen zodat je zeker weet dat de verdeling gelijk is.

In ieder geval is het geen probleem. Alle hardwarebouwers werken zo.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Phuncz schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:00:
[...]

Je verwoordt het fout: alle merken gaan niet zorgvuldig om met koelpasta, alleen Apple klanten Tweaker-achtigen vinden dat niet door de beugel kunnen.
Veel Tweakers doen hun koelpasta zelf en als je daaraan al je aandacht kunt besteden, gaat dat nauwkeuriger dan het lopendebandwerk in de fabriek. Toch vind ik het wel een flaw, aan alle andere onderdelen, schroefjes en afwerkingen wordt veel aandacht besteed, dan verwacht je dat de koelpasta ook met minutieuze precisie wordt aangebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Bosmonster schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:37:
Soweiso vraag ik me af waarom je perse bij de MM wilt kopen. Dat is ongeveer wel de slechtste Apple-reseller die je kunt vinden.

Zo, vanmiddag mijn nieuwe 15,4 inch macbook pro (2 ghz i7, amd 9460) opgehaald bij Mediamarkt Alkmaar.
Tot nu toe erg blij. Aan de telefoon zeiden ze er nog 3 te hebben, minus 1 dus die ik al tijden terug besteld had. Dus bel daar even heen mocht je er ook 1 willen hebben!

Bosmonster, kun je aangeven waarom MM zo slecht is? Ik heb tot nu toe de macbook en m'n imac recent hier gekocht. Ze geven buiten de standaard 1 jaar apple-garantie ook nog 1 jaar extra mediamarkt-garantie, waardoor ik dan op 2 jaar uit kom.

Buiten het feit dat de prijs die ik hoefde te betalen erg mooi was t.o.v. de apple-shop / APR, heb ik nog geen ervaring met garantie van MM, noch van Apple zelf.

Dus als je meer (op feiten gebaseerde) info hebt, wil je die delen met mij en de anderen? Ben nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 04-05 19:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 395007 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:33:
[...]

Maak hier een apart topic voor. Dit is een topic over de MacBook Pro, voor losse vragen mag je een eigen topic openen.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-01-2024
Wat is er slecht aan de mediamarkt?

Het lijkt me dat je minder gezeur hebt met garantie en de Mediamarkt, dan een Apple dealer. Bij MM zijn er bekende procedures, en ik heb alleen maar slechte verhalen gehoord van Apple resellers of Apple zelf als je geen AppleCare hebt.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 19:32

Osxy

Holy crap on a cracker

jeroen84 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:49:
Wat is er slecht aan de mediamarkt?

Het lijkt me dat je minder gezeur hebt met garantie en de Mediamarkt, dan een Apple dealer. Bij MM zijn er bekende procedures, en ik heb alleen maar slechte verhalen gehoord van Apple resellers of Apple zelf als je geen AppleCare hebt.. :|
Mijn ervaring is andersom. Welliswaar nooit bij Media Markt een Mac gekocht maar wel genoeg andere producten.
Garantie procedures duren gigantisch lang.

Bij mijn reseller gaat het allemaal lekker soepel, ook zonder care.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Osxy schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:57:
[...]

Mijn ervaring is andersom. Welliswaar nooit bij Media Markt een Mac gekocht maar wel genoeg andere producten.

Dan is de vergelijking ook nogal oneerlijk niet? een APR of MM verschilt niks in het retourneren van een defect product. wat gemaakt kan worden 'on-site' is prachtig, maar als het echt defect is en moet retour fabrikant lijkt me het sterk dat een APR een voordeel heeft in reparatietijden of iets dergelijks. los van 't feit dat niet elke 'case' 't zelfde is, geheugen latje stuk bij APR zal wellicht korter duren als logicboard bij MM. of visa versa :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

thijszor schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 00:04:
[...]

Dan is de vergelijking ook nogal oneerlijk niet? een APR of MM verschilt niks in het retourneren van een defect product. wat gemaakt kan worden 'on-site' is prachtig, maar als het echt defect is en moet retour fabrikant lijkt me het sterk dat een APR een voordeel heeft in reparatietijden of iets dergelijks. los van 't feit dat niet elke 'case' 't zelfde is, geheugen latje stuk bij APR zal wellicht korter duren als logicboard bij MM. of visa versa :p
Niet echt.

Meeste betere APR's hebben een eigen TD, deze hebben eigen geschoold personeel (gecertificeerd door Apple), onderdelen en gereedschappen.
Het is dus niet alleen geheugenbank latjes maar ook volledige reparaties. Bij MM moet vrijwel alles (als het niet echt alles is iirc) naar de fabrikant toe voor reparatie waar de APR's dit 9/10 keer zelf kunnen repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Osxy schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 00:08:
[...]

Niet echt.

Meeste betere APR's hebben een eigen TD, deze hebben eigen geschoold personeel (gecertificeerd door Apple), onderdelen en gereedschappen.
Het is dus niet alleen geheugenbank latjes maar ook volledige reparaties. Bij MM moet vrijwel alles (als het niet echt alles is iirc) naar de fabrikant toe voor reparatie waar de APR's dit 9/10 keer zelf kunnen repareren.
let op dat je niet twee dingen door elkaar haalt, een APR hoeft niet persee een ASP te zijn ;).
Ik kan me wel vinden in het feit dat een APR waarschijnlijk wat latjes / officiele HDD's / dergelijke heeft liggen, en dat een MM daar inderdaad het product voor op zal sturen. Overigens is de verkoper van de shop in shop ook echt gecertificeerd en word hij ondersteund door een 'directe' leidinggevende, en zijn de verkopers op de computer afdeling vrijwel altijd APP ( APP -> apple product professional ).

Maargoed, vandaar dat applecare ook altijd een goede keuze is, on-site voor de imac en anders langsbrengen bij een ASP in de buurt. :)

//edit

Gaan nogal offtopic, eens kijken wat die ipad 2 launch moet brengen, en dan beslissen of ik de 13inch ga halen of dat de ipad 2 ineens super interessant is ipv mijn huidige ipad :) !

[ Voor 7% gewijzigd door thijszor op 02-03-2011 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

thijszor schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 00:16:
[...]

let op dat je niet twee dingen door elkaar haalt, een APR hoeft niet persee een ASP te zijn ;).
Ik kan me wel vinden in het feit dat een APR waarschijnlijk wat latjes / officiele HDD's / dergelijke heeft liggen, en dat een MM daar inderdaad het product voor op zal sturen. Overigens is de verkoper van de shop in shop ook echt gecertificeerd en word hij ondersteund door een 'directe' leidinggevende, en zijn de verkopers op de computer afdeling vrijwel altijd APP ( APP -> apple product professional ).

Maargoed, vandaar dat applecare ook altijd een goede keuze is, on-site voor de imac en anders langsbrengen bij een ASP in de buurt. :)
Zoals ik al zei, de betere APR's zijn tevens ASP =) (Nou is de spoeling in NH vrij dun, alleen iCentre zit hier maar elders in het land zijn de grotere/betere APR's ook ASP.)

Ik twijfel nog steeds. Mijn 6 maanden oude MBP 15" voldoet nog prima maar de high-end 15" lonkt me wel, dit omdat ik ook game en de 6750 flinke upgrade is in combi met de cpu.

[ Voor 14% gewijzigd door Osxy op 02-03-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Zonnetje83 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:25:
[...]

Bosmonster, kun je aangeven waarom MM zo slecht is? Ik heb tot nu toe de macbook en m'n imac recent hier gekocht. Ze geven buiten de standaard 1 jaar apple-garantie ook nog 1 jaar extra mediamarkt-garantie, waardoor ik dan op 2 jaar uit kom.

Buiten het feit dat de prijs die ik hoefde te betalen erg mooi was t.o.v. de apple-shop / APR, heb ik nog geen ervaring met garantie van MM, noch van Apple zelf.
Die garantie is in nederland verplicht, dus "speciale mediamarkt garantie" is een verkooppraatje.

Maar als de prijs bij de MM gunstiger is door een aanbieding is het natuurlijk wel een ander verhaal idd, dan kun je eventueel meer risico lopen.

Het probleem van de MM vs een APR is dat de MM niet altijd bekend staan om hun geweldige service en de bemanning van hun Apple-hoek. Een APR is gespecialiseerd in Apple-producten en hoewel de kwaliteit van APR's ook verschilt, kun je daar over het algemeen meer verwachten van de service.

Misschien is het maar een gevoel hoor, maar mijn ervaring met de Mediamarkt (inclusief horrorverhalen van derden) is niet al te best wat dat betreft. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar direct bestellen bij Apple, aangezien de prijzen over het algemeen toch gestandaardiseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Bij MediaMarkt koop je cd's en USB-sticks. Ofwel: producten waar je geen garantie voor nodig hebt. Ik heb nu al een aantal keer iets gekocht bij MM en elke keer denk ik weer: 'Kut, toch weer gedaan?!'.

En jahoor, voor garantie. Naar de service-afdeling. Alles gaat daar op hun dooie akkertje. In elk geval in Utrecht. Ik zit me dan met meerdere mensen enorm te irriteren. Afgezien daarvan vind ik dat ze de klachten slecht oplossen. Ze sturen je in 7/10 gevallen gewoon met je product weg!

Laatst kocht ik iets bij Saturn in Utrecht, en ook daarvoor naar garantie terug. Die service is dus wel prima. En dat is natuurlijk wel een beetje apart...

Het gaat hier natuurlijk niet om MM maar om de MBP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassoow93
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-03 21:24
Tip voor iedereen ik zou via de telefoon je macbook pro bestellen ik heb daar nog meer korting gekregen dan de website omdat ik op Hogeschool Utrecht zit en als jullie nog hoger of ook op een hogeschool zitten krijgen jullie meer korting dan normaal op de online store want bij heb ik em nog voor 50 euro goedkoper gekregen. Ik heb via de visa/mastercard besteld, kan via de telefoon gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-04-2024
Hassoow93 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:14:
Tip voor iedereen ik zou via de telefoon je macbook pro bestellen ik heb daar nog meer korting gekregen dan de website omdat ik op Hogeschool Utrecht zit en als jullie nog hoger of ook op een hogeschool zitten krijgen jullie meer korting dan normaal op de online store want bij heb ik em nog voor 50 euro goedkoper gekregen. Ik heb via de visa/mastercard besteld, kan via de telefoon gewoon.
Tnx. Was het ook meer korting dan bij surfspot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Osxy schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:57:
[...]

Ik kwam ooit aan bij de balie om een dure koptelefoon te ruilen waar een scheurtje in zat. Mocht meteen een nieuwe uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Een product dat out of the box zichtbaar beschadigd is, is wel iets anders dan dat je teruggaat met je MBP van 1500-2000 euro met de opmerking dat je denkt dat er iets mis is met de GPU oid. Dan kom je in de MMmolen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 02-03-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Hebben we voor dit soort discussies geen (MM) garantie topic? :P

Weer terug naar de MBP please ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Bosmonster schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 08:43:
[...]

Die garantie is in nederland verplicht, dus "speciale mediamarkt garantie" is een verkooppraatje.

Maar als de prijs bij de MM gunstiger is door een aanbieding is het natuurlijk wel een ander verhaal idd, dan kun je eventueel meer risico lopen.
Hoi, dat weet ik, dat 2 jaar standaard is volgens nederlandse wetgeving, maar de meeste winkels willen er absoluut niet aan en zeggen het al helemaal niet uit zich zelf. De mediamarkt zei het direct toen ik over garantie vroeg. Ook staan in diverse Mediamarkt-winkels bordjes dat er via MM 2 jaar garantie op Apples zit.
(In Enschede gezien dit weekend)

Verschil is denk ik wel dat toen ik hem ging bestellen er een meisje met haar vader voor mij was en dat de apple-medewerker in de MM haar toen enkel en alleen over applecare vertelde, terwijl de 'normale' mediamarkt-medewerker gisteren mij direct over ' de 2 jaar garantie volgende nederlandse wetgeving' vertelde.

Ik vind het in ieder geval fijn dat ik nu a) een flinke korting op de normale prijzen heb (btw-dagen), b) het nieuwste model heb c) ik voor garantie in het 1e jaar gewoon naar apple kan stappen en het 2e jaar naar de MM.

Scheelt dus 350 euro aan applecare en bijna 300 euro via btw-kortingsactie-korting. Daar wil ik dat 2e jaar wel risico voor lopen dat-ie langer weg is. Heb altijd mijn Imac nog :-)

Natuurlijk speelt mee dat ik de MM nog nooit nodig heb gehad voor garantie, maar toch. We shall see.

Overigens, voor de geinteresseerden die het zich afvragen: op mijn macbook pro I7 Quadcore 2.0 ghz / 4gb / amd hd9460M kan ik prima via bootcamp call of duty 4 spelen. Fps op 75 - 100, dus prima speelbaar.

Uiteraard was de 2.2 ghz I7 met de hogere vidcard nog mooier maar ik ben hier al erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-05 20:48
Je kunt volgens mij ook gewoon met je bij de mediamarkt of online apple store gekochte mac langs bij een APR, sowieso bij een ASP. Dus volgens mij moet dat helemaal geen probleem zijn.

Heb mijn macbook pro (15" hi res) zondag besteld, en gisteren was hij nog niet verzonden. Nu kijk ik net en als ik probeer in te loggen staat er;

"Vanwege een technisch probleem kan uw aanvraag niet worden verwerkt. klikt u hier tom terug te gaan naar de online Apple Store."

Hoop dat ie vandaag wel word verzonden, althans, dat moet wel als ze zich aan de '1-3 dagen' willen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Bosmonster schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 08:43:
En toch slaagt Apple erin eronderuit te komen ;) Want: http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie
Er is een verschil tussen bewijslast en fabrieks- of verkopersgarantie. Feitelijk klopt het dat de Mediamarkt 2 jaar (verkopers)garantie geeft, waar Apple maar 1 jaar (fabrieks)garantie geeft. Echter slagen Apple Premium Resellers (APR's) erin dit zelden of nooit te vernoemen dat zij het ook "moeten" doen.
Bosmonster schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:37:

Een APR is gespecialiseerd in Apple-producten en hoewel de kwaliteit van APR's ook verschilt, kun je daar over het algemeen meer verwachten van de service.
Dat beeld staat toch dwars op velen hun ervaring hier en ook die van mij. Bij de meeste APR's waar ik mee in contact kom heb ik de ervaring dat ze brainwashed zijn (enkel Apple, all else is futile) en als je niet gezegd hebt dat je komt om te kopen: GTFO. Dat zou Steve Jobs en zijn heel team in Californië niet graag horen als er zo met potentiele klanten werd omgegaan. Apple is een merk dat staat voor een ontspannen sfeer en gevoel van openlijk ontvangen, niet een bende snobbige hard-sellers die geen zin hebben om jou te helpen.
thijszor schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 00:16:
[...]

Ik ben even in de war, is het niet zo ?
APR: Apple Premium Reseller (locatie)
ASP: Apple Sales Professional (medewerker)
APP: Apple Product Professional (medewerker)

In een APR werken "normaal gezien" ASP's of APP's of is het ASP-acronym dubbel gebruikt binnen Apple ?

[ Voor 31% gewijzigd door Phuncz op 02-03-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
ASP = AASP = Apple Authorized Service Provider

Een AASP is dus niet per definitie een APR (Apple Premium Reseller).

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Laatst online: 04-05 12:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

^^ :Y)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Dit topic is gesloten.