najdo schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:22:
Alleen het getwijfel over welke versie ik zou kopen is nogal groot. Ik zit op kot (in nederland noemt dit kamers zeker?) in België. Ik studeer ingenieur informatica, dus ik baal er eigelijk wel nog van dat de 13inch nog altijd zo een 'kleine' resolutie heeft, want programmeren is altijd wel handigere met een hogere resolutie vind ik.
Nu is dit niet de enigste reden van men twijfel. Ik zit ook in mijn voorlaatste jaar van mijn studies, dus hierna zou ik werken, en misschien dan weer savonds kunnen gamen (waarschijnlijk terug WoW). Dus de 15inch macbook is dan weer aantrekkelijker door de externe gpu. Maar ik vind namelijk zeer weinig benchmarks over de nieuwe macbook pro. Vooral op grafisch gebied dan. Misschien dat iemand van jullie er al tegengekomen zijn? Ik hoor mensen nogal zeiken over de grafische kaart, maar zonder benchmarks besteed ik er niet veel aandacht aan.
De kaart is kwa prestaties ongeveer gelijk aan een desktop kaart van 40 euro, Vrij belachelijk vind ik, ik zit nu te twijfelen of ik mijn order van 1800 annuleer om een systeem van nog eens 400 euro duurder te kopen om een spelletje te kunnen spelen. Eigenlijk belachelijk voor die prijs, Maar ik hoop dat de kaart in combinatie gewoon lekker performed. En dat het er in de praktijk heel anders uitziet, zou je toch wel mogen verwachten als je 1800 euro uitgeeft aan een laptop. Just have to wait and see. aan de andere kant je kunt de specs wel negeren, maar ze liegen er niet om. Ik heb hieronder een mooie qoute staan die het perfect verwoord.
This is strange to me too. I'm also choosing at the moment between 15" and 13" because my budget is limited. Hence I've asked in this thread:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1102149
for someone to show me FPS numbers(World of Warcraft,I do a little gaming ) on the 13"/15"(6490M) and heating issues. Guess what!?..there is still nothing on the 15",not a soul. Could this model become the worst selling Macbook Pro ever?
My point is that nobody is willing to purchase this lower end model. My criticism goes to Apple:
Why did they made so much difference in GPU power?!
Never mind the VRAM numbers 256MB Vs 1024MB....look at the bus: 64 bit vs 128 bit, I mean I'm not complaining because my budget is tight......but come on...I know that I can buy the 13 higher end and buy myself a dissent gaming PC for the money difference to the 15" model(higher end). My point/question is:
Is it wrong to want a dissent 15" Macbook Pro for 1800 Euros,or you will have to spend another 400 Euros just for the word(dissent).
Cheers.
[
Voor 28% gewijzigd door
swoutr op 28-02-2011 13:57
]