Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rexgildo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-07 15:21
Digistorm schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:57:
Ik had eigenlijk toch wel stiekem gehoopt op een (BTO) model met een quadcore Sandy Bridge erin. Misschien is dat niet mogelijk vanwege de hitte, maar het zou wel het ultieme draagbare werkstation zijn.
Maar het zal over een paar weken allemaal wel duidelijk worden ;)
De verwachting is dat de i7s in de MBP niet verder zal gaan dan M2620, 2 cores 4 threads. Dit is de meest high-end 2 core i7 die nog een TDP van 35W heeft. De impact op de accu wordt anders te groot, en Apple gaat gewoon erg voor batterylife. Ook de heatdissipetation zou een probleem kunnen worden, en naast batterylife houdt Apple (en wij allemaal) ook van stil/zacht.

Oh en 5 miljoen? Echt niet. In het vorige kwartaal (dat traditioneel het beste is vanwege de decembermaand die erin zit), dat het beste OOIT was voor Apple (AAPL) hebben ze 2.9M portables verkocht, including de net uitegbrachte MB Air. Dus de schattingen kunnen wel wat omlaag lijkt me zo.

Voor uitgebreide cijfers zie; ziehttp://www.macworld.com/a...uarter_earnings_2011.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee vriendelijke vrienden,

ik woon momenteel in Cambodja en ben van plan Macbook pro 15' i7 te kopen bij de Ione store.

alleen het ding is het glossy scherm.. ik heb de mogelijkheid om het te upgraden naar een anti-glare display, maar dan moet ik wel 1 maand wachten.. :(

ik ben benieuwd wat jullie ervaringen van het scherm zijn, en wat raden jullie mij aan?

ik zal vooral veel graphic design werk erop doen.
als ik in juni terug kom ben ik ook van plan z'n moie Eizo display te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwb
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 16:33
een mat scherm van apple is gewoon het scherm zonder de glasplaat.

Dit viel mij persoonlijk een beetje tegen en volgens mij kan je hem dus ook mat laten maken nadat je hem gekregen hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:38
Maar het verschil is wel enorm! Moest voor een klant een anti-glare MBP 15" afleveren en installeren. Mijn MBP 13" stond er naast, maar dat is echt een spiegel!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Het verschilt per persoon en situatie of je er echt last van hebt. Gebruik je hem veel op kantoor en heb je niet veel last van licht, dan maakt het ook niet zoveel uit. Sommige mensen hebben ook moeite te focussen op het scherm als er spiegeling is, met hoofdpijn of vermoeide ogen tot gevolg.

Ik heb zelf de glossy en heb er nog geen moment spijt van gehad, maar gebruik hem dan ook bijna alleen binnen en ook bijna alleen 's-avonds.

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 09-02-2011 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Tijn89 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:56:
[...]Verwachten jullie een media-event voor een update? Ik zelf eigenlijk niet, zelfs al bouwen ze er standaard een ssd ala macbook air in. Ik bedoel we kennen het verhaal al van de presentatie van de macbook air, dus om dat nu te gaan herhalen :?
Ik verwacht dat de Apple Store een tijdje offline raakt, men hier dan gaat slowchatten in zenuwen en dat er na een paar uur op de Apple site een plaatje komt met een MBP met daaronder de tekst: Nu nog krachtiger*. :+

* of beter of sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Heb een beetje het gevoel dat Apple de afgedankte Sandy's van Intel erin gaan stoppen omdat ze het voor een zeer gunstige prijs kunnen overkopen, zoals het eerder met de c2d en MBP13'' was meende ik?

We zullen alsnog moeten wachten, maar was het niet zo dat je het eerste nieuwe product van Apple links moet laten liggen en pas bij de volgende update kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Nismod schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:08:
Heb een beetje het gevoel dat Apple de afgedankte Sandy's van Intel erin gaan stoppen omdat ze het voor een zeer gunstige prijs kunnen overkopen, zoals het eerder met de c2d en MBP13'' was meende ik?

We zullen alsnog moeten wachten, maar was het niet zo dat je het eerste nieuwe product van Apple links moet laten liggen en pas bij de volgende update kopen?
Van de adnere kant maakt dat toch niet uit? In geval van een MBP heb je toch genoeg aan de S-ATA 600 poorten. Die 300 poorten die mogelijk kapot gaan heb je toch geen last van aangezien je toch niet zoveel uitbreidingsmogelijkheden hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Sander op 09-02-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Who cares? als je op een 600 poort een 300 schijf prikt zal de poort 300 hanteren :). Oftewel: 2 goede S-ATA600 poorten is dus een HDD en een ODD (of tweemaal HDD).

Plus als je een SSD met S-ATA600 er in prikt is het helemaal een feest :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Laatst online: 19:56
Wilf schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:08:
[...]
Ik verwacht dat de Apple Store een tijdje offline raakt, men hier dan gaat slowchatten in zenuwen en dat er na een paar uur op de Apple site een plaatje komt met een MBP met daaronder de tekst: Nu nog krachtiger*. :+

* of beter of sneller
Precies

lol, lijkt mij niet dat Apple haar naam zo te grabbel gaat leggen. Voor het geld hoeven ze het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ja, want Apple staat bekend om het leveren van rotzooi en kwaliteit vinden ze helemaal niet belangrijk.

Uhh.. wacht even... Hebben we het hier niet over hetzelfde bedrijf dat een telefoon een jaar uitstelde omdat ze de witte verf niet kregen zoals ze wilden?

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 09-02-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Bosmonster schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:28:
[...]

Ja, want Apple staat bekend om het leveren van rotzooi en kwaliteit vinden ze helemaal niet belangrijk.

Uhh.. wacht even... Hebben we het hier niet over hetzelfde bedrijf dat een telefoon een jaar uitstelde omdat ze de witte verf niet kregen zoals ze wilden?
Welke witte telefoon? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
We staan allemaal aan de Apple kant, maar vergeet niet dat ook zij winst willen maken... Zo veeeeel mogelijk winst.

Over kwaliteit gesproken, de iPhone 4 had niet echt een lekkere introductie, de Time Capsule was ook niet van je het.. En dan nog de iMac 27'' met zo'n lekkere gele waas, remember? Is dat de kwaliteit waar jij op doelt? Het waren allemaal de eerste producten van de nieuwe/geupdate range.

[ Voor 15% gewijzigd door Nismod op 09-02-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornn
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Trezzahn schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:42:
Ik weet dat er nogal vaak wat gezeur is over de accu van de MBP.
Maar net eens voor de gein gekeken met Coconut Battery. Maar vind de accu dan wel "tegenvallen".

Info:
Cycles: 42
Age of mac: 13 weken
Battery Capacity: 94%!
Is 94% niet "weinig"? Want zo lang heb ik 'm nog niet.

Maar ik zal nu wel weer afgekraakt worden na deze vraag...
Ter vergelijking voor jou, mijn MBP:
Cycles: 130
Age of Mac: 18 Months
Battery capacity: 90%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Jornn schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:40:
[...]

Ter vergelijking voor jou, mijn MBP:
Cycles: 130
Age of Mac: 18 Months
Battery capacity: 90%
En mijn MBP:
Cycles: 83
Age of Mac: 13 weeks
Battery capacity: 96%

Heb jij hem non stop aan de stroom hangen? Ik gebruik zelf de vol opladen en vervolgens leegmaken manier.

[ Voor 15% gewijzigd door Nismod op 09-02-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Nismod schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:33:
We staan allemaal aan de Apple kant, maar vergeet niet dat ook zij winst willen maken... Zo veeeeel mogelijk winst.

Over kwaliteit gesproken, de iPhone 4 had niet echt een lekkere introductie, de Time Capsule was ook niet van je het.. En dan nog de iMac 27'' met zo'n lekkere gele waas, remember? Is dat de kwaliteit waar jij op doelt? Het waren allemaal de eerste producten van de nieuwe/geupdate range.
Een productiefout kan altijd, maar dat is nog steeds iets anders dan opzettelijk kapotte chips leveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Nismod schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:33:
Apple is ook zowat het enige merk dat internationaal massaal op alle media terecht komt als 1% van de kopers een issue heeft. Terwijl andere fabrikanten toestellen met grote gebreken gewoon blijven aanleveren. Hoelang heeft Acer niet laptopz geleverd met scharnieren en kabels die na regelmatig gebruik afbreken ? Op Apple is er een nultollerantie, zodra 3 gebruikers klagen praten we van een schandaal, als er een bepaald GSM toestel met slechte batterijen geleverd wordt (een hele batch), dan doet niemand moeilijk, in de media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Ik weet niet wat het was en denk ook niet dat we het ooit zullen weten, maar het was alleen om even aan te tonen dat ze heus geen troep gaan verkopen ;).

En dat over de media, klopt. Dat wisten we allemaal al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornn
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Nismod schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:46:
[...]

Heb jij hem non stop aan de stroom hangen? Ik gebruik zelf de vol opladen en vervolgens leegmaken manier.
Ik heb hem inderdaad vaak aan de stroom hangen aangezien ik hem bijna nooit "onderweg" hoef te gebruiken. Eens in de 2-3 weken laat ik hem leeglopen en laad ik hem vol op om de batterij te kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn MBP i5 Mid 2010 ter indicatie. In het begin ook erg wisselend, soms wel meer dan 100% capacity.
Nu, gebruik de MacBook Pro zo'n 10 á 12 uur per dag op kantoor en thuis.

Altijd aan de lader, maar let er wel op als hij vol is dat ik de accu netjes laat leeglopen! Af en toe tot uitvallen aan toe, maar da's m'n eigen stomme fout..

MacBookPro 6,2
Ace of Mac: 10 months
Cycles: 232
96% capacity - 6668mAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Nismod schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:46:
[...]

Dat is onnodig stress veroorzaken op de batterij (en onnodig performance inleveren). Je hoeft hem niet van de lader af te halen als je hem wilt gebruiken. OS X regelt zelf dat ie hem af en toe een stukje leeg laat lopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 09-02-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Bosmonster schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:17:
[...]

Dat is onnodig stress veroorzaken op de batterij (en onnodig performance inleveren). Je hoeft hem niet van de lader af te halen als je hem wilt gebruiken. OS X regelt zelf dat ie hem af en toe een stukje leeg laat lopen.
Dit deed ik (nu dus niet meer) vooral omdat het me werd aangeraden door een service man van Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Nismod schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:28:
[...]

Dit deed ik (nu dus niet meer) vooral omdat het me werd aangeraden door een service man van Apple zelf.
Op de website van Apple staat dat het niet nodig is. Je kan hem constant aan de stroom laten hangen, alleen het is wel voordelig als je hem eens in de zoveel tijd wat leeg laat lopen om 'de electronen te laten stromen'. Ik heb er zelf ook schijt aan, als de batterij kapot gaat, so be it. Ik kan me er wel druk om maken, maar 1) ik werk bijna nooit op de batterij en 2) ik heb wel betere dingen te doen dan me met de gezondheid van mn batterij druk te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:53
iemand nog een antwoord op mijn probleempje, wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Lucky0wn schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 18:12:
iemand nog een antwoord op mijn probleempje, wat het zou kunnen zijn?
Lijkt me dat je batterij dan kuren vertoont, wellicht een belletje naar Apple doen? :) Of doet ie het bij 0% wel gewoon? Wellicht dat ze in een APR voor je kunnen testen met een andere batterij of die hetzelfde doet? :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tarlitz schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 18:03:
[...]

Op de website van Apple staat dat het niet nodig is. Je kan hem constant aan de stroom laten hangen, alleen het is wel voordelig als je hem eens in de zoveel tijd wat leeg laat lopen om 'de electronen te laten stromen'. Ik heb er zelf ook schijt aan, als de batterij kapot gaat, so be it. Ik kan me er wel druk om maken, maar 1) ik werk bijna nooit op de batterij en 2) ik heb wel betere dingen te doen dan me met de gezondheid van mn batterij druk te houden :)
Zo ga ik er ook mee om, en waren er maar meer die zo dachten.. Gewoon gebruiken die handel, als het merkbaar is dat hij niet meer lang meegaat moet je je pas zorgen gaan maken, maar zolang dat het geval niet is gewoon gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, maar dat doe ik ook hoor.. Maar hou het wel een beetje in de gaten, hou er ook niet van om voor verassingen te staan.... (zoals APK vandaag @#*@&ˆ#ˆ@*... maar dat terzijde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:53
Step schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 18:22:
[...]

Lijkt me dat je batterij dan kuren vertoont, wellicht een belletje naar Apple doen? :) Of doet ie het bij 0% wel gewoon? Wellicht dat ze in een APR voor je kunnen testen met een andere batterij of die hetzelfde doet? :)
Op 0% doet ie het een tijdje, maar zogauw ik 'm uitzet gaat ie ook niet meer aan en de battery indicator is maar 1 knipperend puntje.

Woon vrij ver van een APR, is de Media Markt ook goed daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:05
Lucky0wn schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:34:
[...]

Op 0% doet ie het een tijdje, maar zogauw ik 'm uitzet gaat ie ook niet meer aan en de battery indicator is maar 1 knipperend puntje.

Media Markt is over het algemeen niet zo heel klantvriendelijk met dergelijke dingen. Gewoon naar een APR en bij voorkeur een ASP gaan.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
[...]

Of als je hem gekocht hebt bij de apple online store, ff bellen. Mogelijk sturen ze dan gewoon een nieuwe accu op en dat jij dan de oude op de post terug doet.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:48

Sick Nick

Drop the top!

Bosmonster schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:17:
[...]

Het probleem zit m meer in de hitte van een laptop en een accu die op 95~100% acculading zit, daar kan lithium ion niet zo goed tegen. Maar goed, om nou krampachtig om te gaan met zo'n ding en zelf 2 a 3 jaar onhandig bezig te zijn? En waarom, zodat degene die hem later van je over koopt een wat betere accu heeft? Gewoon gebruiken zoals het uitkomt, tegen de tijd dat de accu echt merkbaar brak is dat je hem niet meer mobiel kunt gebruiken kan je altijd nog een nieuwe accu erin (laten) zetten.

• Jesse
  • Laatst online: 16:51
[...]

Als die mediamarkt en apple store heeft dan zou ik het er zeker proberen. Ik heb goede ervaringen met de service van de mediamarkt. Mocht het om wat voor reden dan ook mislopen dan kan je altijd nog naar een andere winkel, maar het is nogal onzin om daar bij voorbaat vanuit te gaan.
Inplaats van naar een winkel gaan zou ik overigens eerst een met applecare bellen.

[ Voor 20% gewijzigd door Jesse op 10-02-2011 09:23 ]

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Wilde het toch even mededelen, heb van "betrouwbare" bronnen gehoord dat de volgende update waarschijnlijk pas in eind maart zal komen. Het kan nog altijd uitgesteld worden door introducties van andere nieuwe producten van concurrenten. Verder is de distributie in Nederland bij de grote winkelketens grotendeels gestaakt en komt er maar mondjesmaat leveringen naar de winkelketens. Dit zou aanduiden op een eerdere release dan eind maart maar nieuwe introducties van nieuwe tablets en opkomende MWC en problemen zouden ze de release waarschijnlijkheid uitgesteld zijn tot op zijn vroegst mid-eind maart.

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
RRCreations schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:09:
Wilde het toch even mededelen, heb van "betrouwbare" bronnen gehoord dat de volgende update waarschijnlijk pas in eind maart zal komen. Het kan nog altijd uitgesteld worden door introducties van andere nieuwe producten van concurrenten. Verder is de distributie in Nederland bij de grote winkelketens grotendeels gestaakt en komt er maar mondjesmaat leveringen naar de winkelketens. Dit zou aanduiden op een eerdere release dan eind maart maar nieuwe introducties van nieuwe tablets en opkomende MWC en problemen zouden ze de release waarschijnlijkheid uitgesteld zijn tot op zijn vroegst mid-eind maart.
In welk opzicht zijn jouw bronnen 'betrouwbaar'? Heb je eerder dergelijke informatie gekregen die uiteindelijk bleek te kloppen of is dit afkomstig van winkelpersoneel? Je hoeft geen namen te noemen uiteraard, maar iets meer informatie mag wel om deze bronnen te duiden. Verder ontgaat mij even waarom de lancering van een MacBook Pro-update beïnvloed wordt door de lancering van nieuwe tablets. Of Apple moet de lancering van een nieuwe MacBook Pro al laten samenvallen met de introductie van de nieuwe iPad natuurlijk. In dat geval zal de nieuwe MacBook Pro dus iets meer zijn dan alleen wat betere specs. Gezien de perikelen met de chipsets voor de Sandy Bridge-processors is een lancering in maart sowieso wel logisch. Dat het vorig jaar in april was, is alleen maar omdat Intel leveringsproblemen had met de Arrendale-processors.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

• RRCreations
Het is nog altijd koffiedik kijken wanneer er precies een update zal komen maar zo ver de betrouwbaarheid wordt de beslissing op de allerlaatste moment gemaakt. Natuurlijk wilt Apple niet dat de updates komen wanneer er een launch van een welbekende producent wordt aangekondigd. Dat zal natuurlijk de marketing verstoren. Zo ver ik weet zijn de Macbook Pro's op relatieve rustige dagen aangekondigd. Zou Apple het wel doen dan zou de kans groot zijn dat ze de marketing verstoren van Apple en dat wilt Apple natuurlijk niet. Daarom is het altijd mogelijk dat Apple ze nog verder zal uitstellen dan gepland. Verdere informatie over de betrouwbaarheid kan ik helaas niks over zeggen. Dit ivm met privacy.

Verwijderd

Breid je de hardwaredekking plus telefonische ondersteuning uit tot drie jaar, gerekend vanaf de aankoopdatum van je computer.
Of te wel €249,- voor 2 jaar?? als ik het goed lees. Aangezien je het eerste jaar al garantie hebt,afgezien van tel ondersteuning wat ik persoonlijk niet belangrijk vind,met goede Mac winkel in de buurt.Nu weet ik wel dat je consumentenrecht hebt na een jaar,mocht je beeldscherm kapot zijn en aantoonbaar het jou schuld niet is,maar de praktijk is het vaak anders en geld voor een goede advocaat heb ik niet,om het op consumentenrecht te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi mede Apple liefhebbers,

Ik heb een vraag over de Macbook Magsafe lader. Kan je het tussenstukje (die je standaard erbij krijgt bij aankoop van een Macbook Pro) van je lader die je kunt gebruiken om je lader direct in een 'Nederlands' stopcontact te kunnen steken ook los kopen? Hetgene wat ik bedoel staat op de voorkant van de doos aan de rechterzijde.

Om nou zo'n internationale reisstekkerpakket a 39,00 euro at de Macstore te kopen speciaal voor dat tussenstukje zie ik niet zo heel snel zitten.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:59
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:46:
Hi mede Apple liefhebbers,

Ik heb een vraag over de Macbook Magsafe lader. Kan je het tussenstukje (die je standaard erbij krijgt bij aankoop van een Macbook Pro) van je lader die je kunt gebruiken om je lader direct in een 'Nederlands' stopcontact te kunnen steken ook los kopen? Hetgene wat ik bedoel staat op de voorkant van de doos aan de rechterzijde.

Om nou zo'n internationale reisstekkerpakket a 39,00 euro at de Macstore te kopen speciaal voor dat tussenstukje zie ik niet zo heel snel zitten.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Kijk eens op Ebay, daar heb je ze voor een paar euro per stuk.
Voor de lange kabels (veel verschillende):
http://stores.ebay.ie/App...614&_trksid=p4634.c0.m322

Voor de korte stukjes (EU en UK):

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, je hebt zo ook wel goedkoper op Ebay maar deze claimt originele Apple producten te verkopen, en zit gevestigd in Ierland ipv. Hong Kong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn-HK schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 18:21:
[...]

Kijk eens op Ebay, daar heb je ze voor een paar euro per stuk.
Voor de lange kabels (veel verschillende):

Voor de korte stukjes (EU en UK):

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, je hebt zo ook wel goedkoper op Ebay maar deze claimt originele Apple producten te verkopen, en zit gevestigd in Ierland ipv. Hong Kong.
Hi, dank je wel voor je hulp. Dit is bruikbare informatie. :)

Ik heb zo'n tussenstukje heel snel nodig, weet je toevallig of deze stekkers ook in de Macstore of bij een ander fysiek Apple verkooppunt te koop zijn? In de webshop zie ik ze niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
In dat geval kan je natuurlijk gewoon een universeel reisverloopstuk kopen.

Bij officiele apple verkooppunten hebben ze standaard alleen maar dure accesoires. Daar verdienen ze waarschijnlijk ook hun geld mee.

[ Voor 47% gewijzigd door Jesse op 11-02-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesse schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 18:51:
In dat geval kan je natuurlijk gewoon een universeel reisverloopstuk kopen.

Bij officiele apple verkooppunten hebben ze standaard alleen maar dure accesoires. Daar verdienen ze waarschijnlijk ook hun geld mee.
Maar past dat universeel reisverloopstukje dus ook op die Magsafe lader? Dus je schuift hem in je lader vast zoals bij dat originele tussenstukje. Als ik de Nederlandse vertaling pak van het product uit het Ebay verhaal krijg ik geen bruikbare Nederlandse hits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben we het hier niet over een 'duckhead'? Bij een reisverloopstuk moet je de Magsafe lader ook compleet laten, en die steek je dan in 't reisverloopstuk. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Afbeeldingslocatie: http://www.macfixit.com.au/shop/images/uploads/product_pics/Laptop%20Accessories/Apple-MacBook-Magsafe-60W-AC-Adapter.png

+

Afbeeldingslocatie: http://www.bestpcdeals.co.uk/images/products/cocabpowerfigureof8.jpg

Gaat gewoon en is universeel !

[ Voor 24% gewijzigd door Phuncz op 11-02-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Iedereen die een wat oudere Macbook Pro heeft en vindt dat hij toch wat te warm wordt raad ik ten zeerste aan om hem open te maken! Naar aanleiding van de volgende thread op Macrumors heb ik het zelf ook gedaan: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=199840

Ik ben begonnen met het uitprinten van de iFixit repair guide. Op deze manier kon ik de schroefjes die uit m'n Mbp kwamen precies leggen op de foto waar ze vandaan kwamen. Super makkelijk en scheelt je een hoop tijd/frustratie met het terugschroeven.

Nadat ik hem opgemaakt had kwam ik tot schrik (of blijdschap dat de warmte hier aan lag) het volgende tegen:
Pics
Macbook Pro
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kgmaooqNbdrpkMaVn7XP9Ra5/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Tx9WTjwLi7v0oLdTscXGcuW8/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xnlVB1JjY1G5mLRTAqBUbw5o/thumb.jpg

Oftewel een lousy job van het aanbrengen van de koelpasta en een hele hoop stof. Let wel dat mijn logicboard ongeveer een jaar geleden vervangen is onder garantie. Zo snel hoopt het stof daar dus op! Helaas hebben de reparateurs de richtlijnen van Apple gevolgd voor het aanbrengen van de koelpasta. Dit betekend een flinke scheut koelpasta waardoor er uiteindelijk bijna niks op de core zit, maar wel alles ernaast.

Eerst alle stof maar eens weggehaald en vervolgens met alcohol alle oude koelpasta verwijderd.
Daarna Arctic Silver 5 koelpasta gepakt en dit dunnetjes op de cores gesmeerd. Nu hij weer in elkaar zit is de idle temp van zo'n 55 graden terug gegaan naar 40! En stressed is hij zelf van 85 graden naar 60 gedaald. Het grootste voordeel is dat de behuizing ook veel minder warm wordt omdat de warmte zich niet ophoopt. :)

Moraal van het verhaal: Als je iets goed wilt doen moet je het zelf doen, Apple reparateurs hebben er geen tijd voor zo te zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik foto's importeer vanaf een harde schijf kan ik deze in Iphoto bekijken en bewerken. Ook vanaf de externe HD bekijken en bewerken op een windows pc maar nu mijn "probleem"

Wanneer ik foto's heb geimporteerd vanaf mijn camera naar Iphoto en deze vervolgens via een externe HD of usb stick wil overbrengen naar een windows pc ; krijg ik de melding dat deze het bestand niet kent , terwijl er wel door de windows pc gezien wordt dat het om Jpeg bestanden gaat ?? Wat moet ik doen om gewoon met foto's te kunnen switchen ?

Ben er inmiddels achter dat de foto's die op de HD komen dubbel zijn in windows ; 1 leesbaar en 1 niet leesbaar in windows. Hoe kan ik dit dan veranderen ?

Ik maak voor mijn werk verslagen met fotoreportages , welke ik vervolgens aflever aan een klant via een externe HD , de klant heeft in 90 % van de gevallen een windows pc

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sla je de bestanden toevallig op via een time capsule?(dus je externe hd daar aan verbonden)

Heb dit namelijk ook, als ik aan m'n bureau zit koppel ik m'n HD via usb aan m'n laptop, dan kan ik bestanden opslaan en later terug bekijken, maar als ik in de zetel zit en de HD is via m'n TC aangesloten zijn de bestanden achteraf onleesbaar.. Moet ook nog even zoeken wat het probleem precies is maar heb de tijd nog niet gevonden ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee gebruik mn TC appart. Sluit de x HD direct op macbook aan.

Ik zoek ook verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Satch schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:17:
Oftewel een lousy job van het aanbrengen van de koelpasta en een hele hoop stof. Let wel dat mijn logicboard ongeveer een jaar geleden vervangen is onder garantie. Zo snel hoopt het stof daar dus op! Helaas hebben de reparateurs de richtlijnen van Apple gevolgd voor het aanbrengen van de koelpasta. Dit betekend een flinke scheut koelpasta waardoor er uiteindelijk bijna niks op de core zit, maar wel alles ernaast.
Toen ik hem eruit haalde viel het met de stof wel mee gelukkig. Maar die pasta is wel erg :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
De 2.4Ghz 13" MBP heeft nu verzenddatum van 1-3 werkdagen. Die wordt dus mooi vervangen door Apple binnenkort.

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 14-02-2011 18:13 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nu ook dat verschillende Apple Premium Resellers hun voorraad van MBP's erg laag is. Het zal nu echt niet meer lang duren. Eigenlijk zou ik het niet eens zo erg vinden als het enkel maar gaat over een technische upgrade, ik vind het design van de huidige MBP nog altijd erg strak en ik wil zo snel mogelijk een MBP kopen.

OS X Lion komt in de zomer, de Air krijgt een technische upgrade rond juni. Ik verwacht de nieuwe MBP ergens tussen maart en april. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop het maar, want ik zit ook te wachten op de 13" mbp upgrade voor ik er een bestel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-09 17:06
RRCreations schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:06:
Het is nog altijd koffiedik kijken wanneer er precies een update zal komen maar zo ver de betrouwbaarheid wordt de beslissing op de allerlaatste moment gemaakt. Natuurlijk wilt Apple niet dat de updates komen wanneer er een launch van een welbekende producent wordt aangekondigd. Dat zal natuurlijk de marketing verstoren. Zo ver ik weet zijn de Macbook Pro's op relatieve rustige dagen aangekondigd. Zou Apple het wel doen dan zou de kans groot zijn dat ze de marketing verstoren van Apple en dat wilt Apple natuurlijk niet. Daarom is het altijd mogelijk dat Apple ze nog verder zal uitstellen dan gepland. Verdere informatie over de betrouwbaarheid kan ik helaas niks over zeggen. Dit ivm met privacy.
Ha, je valt door de mand met je zogenaamde betrouwbare bronnen. Met de marketing verstoren? Sorry hoor maar als er 1 bedrijf is die zich nergens wat van aantrekt, wat de media zegt dan is het Apple wel. Ik geloof ook gewoonweg niet dat zij een release uitstellen omdat HP toevallig met een paar tablets komen. BTW een toeleverancier of een accountmanager van Apple weet net zoveel als de gemiddelde bezoeker van deze website. Vrijwel niets dus wanneer er een nieuwe release is. Naar eigen zeggen zijn de meeste mensen bij Apple Nederland daar ook bijna niet meebezig. Heb ik uit betrouwbare bron ;)

[ Voor 11% gewijzigd door RSD1982 op 14-02-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Laatst online: 03-10 08:56
@satch

Welke Macbook Pro heb je? het pre-unibody 2009 model? Ik heb ook een C2D model, en de mijne runt al tijden op een 60 idle en een 80-90-100 load. Nooit stilgestaan dat de hardware zo verschrikkelijk slecht is behandeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Het kan ook zijn dat je fans vol met stof zitten of de thermalpaste gewoon is uit gedroogd he ;). Hoeft niet slechte aanbrenging te zijn :P... Kan well offcourse :+

Mijn 2.4gHz i5 draait ongeveer 45-50 Idle en 75-85 bij 100% load voor lange tijd... volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 16:49
Hmmm... ik hoop dat de nieuwe reeks er binnenkort aankomt!

Ik wil dus een MBP, 13" of 15", of een niewe MB als deze brushed alu is zoals de MBP :) ik vind die look gewoon zo... lekker. ;)

Even een vraagje aan de mensen die bij EK hebben besteld:
Als je deze via UK laat verzenden, krijg je dan een EU-oplader, of moet je zelf nog eentje zoeken?

Crazy Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>>Crazy-AI
Ik neem aan dat je de UK oplader krijgt.
Ik heb de mijne in NL gekocht, maar geen UK oplader gevonden.
Wel heb ik 2 plugs gezien (1 zonder kabel, 1 met kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Pat-Juh schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:45:
Het kan ook zijn dat je fans vol met stof zitten of de thermalpaste gewoon is uit gedroogd he ;). Hoeft niet slechte aanbrenging te zijn :P... Kan well offcourse :+

Mijn 2.4gHz i5 draait ongeveer 45-50 Idle en 75-85 bij 100% load voor lange tijd... volgens mij.
Je idle is vrij hoog :o. Mijn i7, 2.66, zit rond de 32/35 idle en load rond de 70.. Zou het niet logisch zijn dat de i7 hogere temps heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 16:49
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:02:
>>Crazy-AI
Ik neem aan dat je de UK oplader krijgt.
Ik heb de mijne in NL gekocht, maar geen UK oplader gevonden.
Wel heb ik 2 plugs gezien (1 zonder kabel, 1 met kabel).
ik ga daar ook van uit, gezien hij als US verkoopt, maar ook uit UK verzendt... de prijs doe ik het graag voor, maar ik vind het een hoog risicogehalte hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Nismod schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:10:
[...]

Je idle is vrij hoog :o. Mijn i7, 2.66, zit rond de 32/35 idle en load rond de 70.. Zou het niet logisch zijn dat de i7 hogere temps heeft?
momenteel
CPU: 32-34 idle
GPU: 34 idle

Don't really care about the temps zolang deze niet te warm zijn :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 12:30

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Satch schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:17:
Iedereen die een wat oudere Macbook Pro heeft en vindt dat hij toch wat te warm wordt raad ik ten zeerste aan om hem open te maken! Naar aanleiding van de volgende thread op Macrumors heb ik het zelf ook gedaan: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=199840

Ik ben begonnen met het uitprinten van de iFixit repair guide. Op deze manier kon ik de schroefjes die uit m'n Mbp kwamen precies leggen op de foto waar ze vandaan kwamen. Super makkelijk en scheelt je een hoop tijd/frustratie met het terugschroeven.

Nadat ik hem opgemaakt had kwam ik tot schrik (of blijdschap dat de warmte hier aan lag) het volgende tegen:
Pics
Macbook Pro
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Eerst alle stof maar eens weggehaald en vervolgens met alcohol alle oude koelpasta verwijderd.
Daarna Arctic Silver 5 koelpasta gepakt en dit dunnetjes op de cores gesmeerd. Nu hij weer in elkaar zit is de idle temp van zo'n 55 graden terug gegaan naar 40! En stressed is hij zelf van 85 graden naar 60 gedaald. Het grootste voordeel is dat de behuizing ook veel minder warm wordt omdat de warmte zich niet ophoopt. :)

Moraal van het verhaal: Als je iets goed wilt doen moet je het zelf doen, Apple reparateurs hebben er geen tijd voor zo te zien. ;)
Ik kwam exact hetzelfde tegen vorige week in mijn MacBookPro CoreDuo, ik dacht dat de koelpasta door een knutselaar was aangebracht, maar nu ik dit zo zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
RSD1982 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:00:
[...]

Ha, je valt door de mand met je zogenaamde betrouwbare bronnen. Met de marketing verstoren? Sorry hoor maar als er 1 bedrijf is die zich nergens wat van aantrekt, wat de media zegt dan is het Apple wel. Ik geloof ook gewoonweg niet dat zij een release uitstellen omdat HP toevallig met een paar tablets komen. BTW een toeleverancier of een accountmanager van Apple weet net zoveel als de gemiddelde bezoeker van deze website. Vrijwel niets dus wanneer er een nieuwe release is. Naar eigen zeggen zijn de meeste mensen bij Apple Nederland daar ook bijna niet meebezig. Heb ik uit betrouwbare bron ;)
Je bent natuurlijk vrij om je te geloven en het is nog altijd kijken wanneer de update eigenlijk precies komt. Maar waarom ik toch wil reageren is jouw mening over de marketing. Je bent natuurlijk vrij om te zeggen en geloven wat je wilt maar Apple heeft zo ver ik weet bij verre de beste Marketing afdeling van de industrie. Ik hoop zelf dat de bronnen het fout hebben want ik wacht zelf al sinds december op de update! *duimt voor 22 februari of 1 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Rivanov schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:13:
De 2.4Ghz 13" MBP heeft nu verzenddatum van 1-3 werkdagen. Die wordt dus mooi vervangen door Apple binnenkort.
Natuurlijk. En in Duitsland en Frankrijk (meer ga ik er niet checken) krijgen ze hun update vast een paar weken later :z En de 2.66Ghz versie blijven ze nog wel een tijdje verkopen.

Dat de upgrade eraan komt weten we nu wel. (gelukkig wisten we dat in november ook al. Het enige wat we nu meer weten dan toen is dat ie niet voor half februari komt) Verder weet niemand of die er komt totdat die aangekondigd is, dus alle aankondigingen van iedereen dat ie weer iets gezien heeft in zijn glazen bol of dat ie er een gaat kopen als ze uit zijn, het is allemaal topicvervuiling.

Voor de liefhebbers nog maar een keer: (deze datum heb ik hier volgens mij nog niet langs zien komen) http://www.macrumors.com/...ate-for-new-macbook-pros/

[ Voor 4% gewijzigd door Jesse op 15-02-2011 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Jesse schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:00:
[...]

Natuurlijk. En in Duitsland en Frankrijk (meer ga ik er niet checken) krijgen ze hun update vast een paar weken later :z En de 2.66Ghz versie blijven ze nog wel een tijdje verkopen.

Dat de upgrade eraan komt weten we nu wel. (gelukkig wisten we dat in november ook al. Het enige wat we nu meer weten dan toen is dat ie niet voor half februari komt) Verder weet niemand of die er komt totdat die aangekondigd is, dus alle aankondigingen van iedereen dat ie weer iets gezien heeft in zijn glazen bol of dat ie er een gaat kopen als ze uit zijn, het is allemaal topicvervuiling.

Voor de liefhebbers nog maar een keer: (deze datum heb ik hier volgens mij nog niet langs zien komen) http://www.macrumors.com/...ate-for-new-macbook-pros/
Die datum kan je dan meteen weer van je kalender schrappen, want de bron waar MacRumors over spreekt is helemaal niet zo betrouwbaar. Sterker nog, hij is in Denemarken veroordeeld voor het vervalsen van e-mails. Ook op de Deense Macfora heeft deze persoon niet echt een goed imago. Bovendien weten resellers over het algemeen helemaal niets totdat de dozen binnenkomen.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
RRCreations schreef op maandag 14 februari 2011 @ 23:07:
[...]
*duimt voor 22 februari of 1 maart.
Zou leuk verjaardags cadeau zijn :) al is het niet echt waarschijnlijk dat het die dag zal worden. Hoewel het kan eigenlijk elke (dins)dag zijn... Ik wacht het gewoon rustig af heb er niet speciaal haast mee. En de gasten die al 3 maanden wachten.. hadden al 3 maanden kunnen genieten ;)
sebastius schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:47:
[...]
Ik kwam exact hetzelfde tegen vorige week in mijn MacBookPro CoreDuo, ik dacht dat de koelpasta door een knutselaar was aangebracht, maar nu ik dit zo zie...
Jij had ook zo'n stofwolk achter je ribben? (oe wat klinkt dit raar :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 12:30

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tijn89 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:28:
[...]

Zou leuk verjaardags cadeau zijn :) al is het niet echt waarschijnlijk dat het die dag zal worden. Hoewel het kan eigenlijk elke (dins)dag zijn... Ik wacht het gewoon rustig af heb er niet speciaal haast mee. En de gasten die al 3 maanden wachten.. hadden al 3 maanden kunnen genieten ;)
[...]

Jij had ook zo'n stofwolk achter je ribben? (oe wat klinkt dit raar :P )
Nee dat viel mee, ik bedoelde die onkundige koelpasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 10:21
Ik heb net (vrijdag) een nieuwe custom-build 15" MBP besteld ( ik had haast ), en die is na 1 werkdag al verzonden. Dus met die slinkende voorraden valt 't best wel mee vooralsnog, heb ik 't idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

BTO is wat het zegt, Built to order. Heeft weinig met voorraden van standaardmodellen bij leveranciers te maken natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Mijn MBP 15" met High-Res Antiglare Display wordt overmorgen geleverd en zal mijn eerste overstap naar OS X zijn (op de iPhone na, maar dat is iOS).

Hij is de 9e besteld, 11e verstuurd en verwacht afleverdatum staat op de 17e.

Nog tips en trucs qua software die voor een "switcher" onmisbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkxke
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-03 15:59
Gewoon gebruiken als ge ergens iets mist zoeken naar een vervanger. zo heb ik het ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

en anders: Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 6 :)

Beetje standaard dingen: Growl, Burn, Adium, VLC.

[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 15-02-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Ha! Die had ik gemist, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-09 14:32

Flappiewappie

Hier nog meer

Perian

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
misschien is dat topic iets om in de topicstart van dit topic te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Mday schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:37:
@satch

Welke Macbook Pro heb je? het pre-unibody 2009 model? Ik heb ook een C2D model, en de mijne runt al tijden op een 60 idle en een 80-90-100 load. Nooit stilgestaan dat de hardware zo verschrikkelijk slecht is behandeld!
Ik heb het mid 2007 santa rosa model. Al een oudje inmiddels dus. Maar de slechte koelpasta toepasssing schijnt ook bij de 2010 modellen nog steeds te gebeuren. In het topic op macrumors staan wat foto's van nieuwe modellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
Bosmonster schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:08:
BTO is wat het zegt, Built to order. Heeft weinig met voorraden van standaardmodellen bij leveranciers te maken natuurlijk :)
Het lijkt me dat tegen 'einde huidige lijn' ze bij Apple ook minder voorraad hebben voor de BTO's. Immers, dan zijn ze al druk bezig met de productie van de nog aan te kondigen lijn.

Of denk ik nou zo krom? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
Nismod schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:10:
Zou het niet logisch zijn dat de i7 hogere temps heeft?
De i7 is op een veel kleiner procede gebouwd dan de core 2 duo, dus ik zou juist verwachten dat de i-class CPU's minder heet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>>NickH
Een tip, MSN op een Mac werkt niet heel soepel, met als uitzondering: aMSN.
Vandaar dat ik CenterIM op een VPS gebruik, want dan heb ik een goed werkende MSN client, overal dezelfde sessie, bijna nooit offline (behalve bij storingen), wel text-based en minder opties, maar daar heb ik er wel voor over.

Offtopic:
Prettig verjaardag, NickH! ( ^-^)_旦~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:04:
>>NickH
Een tip, MSN op een Mac werkt niet heel soepel, met als uitzondering: aMSN.
Vandaar dat ik CenterIM op een VPS gebruik, want dan heb ik een goed werkende MSN client, overal dezelfde sessie, bijna nooit offline (behalve bij storingen), wel text-based en minder opties, maar daar heb ik er wel voor over.

Offtopic:
Prettig verjaardag, NickH! ( ^-^)_旦~
Dank voor de tip en de felicitatie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

arjankoole schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:22:
[...]

Het lijkt me dat tegen 'einde huidige lijn' ze bij Apple ook minder voorraad hebben voor de BTO's. Immers, dan zijn ze al druk bezig met de productie van de nog aan te kondigen lijn.

Of denk ik nou zo krom? :)
Ze leveren nog steeds duizenden Macs, dus daar gaan ze echt niet in snijden mbt de BTO's en hun eigen leveringen, die komen direct uit de fabriek. Het enige dat ze willen voorkomen is dat winkels met voorraden zitten die ze niet meer kwijt kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 09:59

Hoite

Goed verhaal

Hebben ze de optie verplaatst, of hebben ze de optie verwijderd om een High Resolution anti-glare scherm te bestellen? Ik zie hem er niet meer tussen staan op de Nederlandse Apple store (apple.nl)

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opdiefiets
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 08:27
De optie staat er gewoon bij MBP 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 16:01
WIlde vandaag voor mijn vriendin een MBP 13" 2.4 Ghz kopen bij de Media Markt in Maastricht maar ze hadden geen enkele MBP meer op voorraad, alleen nog maar MBA's... Ze konden ook niet zeggen wanneer ze weer geleverd worden, systeem zei onbekend.

Ik hoop dat het nieuwe model snel komt, moet ze nog maar even geduld hebben (ze weet niet wat ze krijgt ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister avond na 2 mislukte pogingen om mijn GPU te voorzien van nieuwe koelpasta had ik er geen zin meer in om de 3e keer mijn compal hl90 netjes uit elkaar te schroeven.
Dus heb ik simpelweg de onderkant van de behuizing weg gesloopt totdat ik er zo bij kon.

Ik hoop dus dat die nieuwe MBP's binnen 2 maanden in de schappen ligt :D.
Helaas moeten we het doen met geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endtroducing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-08-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Deze dan ook maar even. Zoals het nu lijkt wordt de nieuwe MacBook Pro begin maart gelanceerd:
The first major overhaul to Apple's MacBook Pro line in nearly a year is on the cusp of fruition, with production actively underway and volume shipments to begin as early as the first week of March, AppleInsider has been told.
Bron: AppleInsider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 11:36

hmr

Even een rare vraag? Maar is het normaal dat je macbook pro echt mega warm wordt bij het spelen van bijvoorbeeld WoW? Gister even gedaan en hij werd echt heel warm, is dit schadelijk? :F

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:44
Ja het is normaal dat hij mega warm wordt. Een laptop is niet gemaakt voor het gamen. Je kan erop gamen, maar het wordt dan warm omdat alles heel hard loopt te draaien. Maar het is niet erg. Hij koelt vanzelf erg snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Toch handig? Kan je tijdens het spelen nog een eitje bakken of je koffie warm houden!

cpu en gpu mogen geloof ik 80-90 graden worden. Zoals hierboven ook al aangegeven zijn temperaturen van 60-70 graden niet vreemd. Je zou dus ff moeten kijken tijdens het spelen wat de temperatuur dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
hmr schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:39:
Even een rare vraag? Maar is het normaal dat je macbook pro echt mega warm wordt bij het spelen van bijvoorbeeld WoW? Gister even gedaan en hij werd echt heel warm, is dit schadelijk? :F
Hij wordt inderdaad lekker warm. Ik kan me niet voorstellen dat dit schadelijk is, anders zou er iets grof mis zijn met de machine. Natuurlijk komt het de levensduur niet ten goede, maar dat is bij elk gebruik zo. Ik maak me er niet zo druk om.

Wat ik gedaan heb:
/console maxfps 30
/console maxfpsbk 5
Hiermee limiteer je de fps tot maximaal 30 en in de achtergrond tot 5. Meer heb je niet nodig en het helpt iets met de warmte als je in wat rustigere omgevingen zit. Verder draai ik volgens mij op de standaard grafische settings.

Ook speel ik WoW onder Windows 7. Sowieso draait WoW (en andere games!) een stuk beter onder Windows en ik heb het idee dat mijn MacBook ook wat koeler blijft, maar dat is lastig te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 11:36

hmr

vind wow best prima draaien onder Mac os om eerlijk te zijn :) kan er niet echt om klagen!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
hmr schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:54:
vind wow best prima draaien onder Mac os om eerlijk te zijn :) kan er niet echt om klagen!
Het draait ook prima onder OS X, maar het draait gewoon veeeeel beter onder Windows. Bovendien heeft Windows betere drivers voor muizen en niet van die idiote muis acceleratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
Beeld van MacBook Pro die ik heb sinds januari 2011 doet raar. Iemand hier ervaring mee ?
http://www.twitvid.com/QLWAV

Ik ga er uiteraard mee terug maar even kijken of er meer zijn die dit hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Lekt Intel het nieuwe design van de MacBook Pro?

http://www.fastcompany.co...he-new-macbook-pro-design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Lijkt me eerder gewoon een mock-up van een "mooie laptop". Het design spreekt ook andere geruchten tegen en kan me moeilijk voorstellen dat Intel twee keer dezelfde fout zou maken met het lekker van MBP designs :+

Maar we zullen zien. Nog even geduld :)

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 16-02-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Remember this one? ;)

http://obamapacman.com/wp...uid-Metal-MacBook-Pro.jpg

Het zou dus goed kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: Is het mogelijk om een externe Line-In poort aan te sluiten?
Apple zei dat de MBP het wel heeft, mijn MBP heeft het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:53
tarlitz schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:59:
[...]

Het draait ook prima onder OS X, maar het draait gewoon veeeeel beter onder Windows. Bovendien heeft Windows betere drivers voor muizen en niet van die idiote muis acceleratie.
Dat laatste is natuurlijk gewenning, als je altijd op OSX werkte, en later ging overstappen op Windows, dan zou dat vreemd aanvoelen.
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:23:
Vraagje: Is het mogelijk om een externe Line-In poort aan te sluiten?
Apple zei dat de MBP het wel heeft, mijn MBP heeft het niet.
De unibody's hebben 1 poort voor geluid wat zowel als line in als out te gebruiken is.

[ Voor 28% gewijzigd door ZpAz op 16-02-2011 16:30 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ja, beetje raar, want liquid metal is volgens mij niet per definitie zwart (kan in alle kleuren gemaakt worden).

Afbeeldingslocatie: http://www.liquidmetal.com/images_2/con_technology_blend.jpg

De kleurverandering van het menu vind ik dan een interessantere ontwikkeling :P

Desalniettemin vind ik dat zwart metaal wel erg mooi! Dus van mij mag het :)

[ Voor 29% gewijzigd door Bosmonster op 16-02-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 09:59

Hoite

Goed verhaal

Een zwarte lijkt mij ook fantastisch, daar ruil ik mn witte wel voor in.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 00:16
Laat maar komen die zwart metalen MBP die op die mock-up te zien is! Geen optical drive, en dus lekker dun!
Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.