Even in aanvulling op het antwoord hierboven: de 13" heeft een gecombineerde in-uit gang. De 15" en 17" hebben gewoon een aparte in en uitgang. Maar jij zal dan dus wel een 13" hebben. Vziw kan je die voor of het een of het ander gebruiken, maar niet met een splittertje voor allebei tegelijk.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:23:
Vraagje: Is het mogelijk om een externe Line-In poort aan te sluiten?
Apple zei dat de MBP het wel heeft, mijn MBP heeft het niet.
en geen traditionele harde schijf dan... Zou zomaar kunnen; samsung is nu ook als leverancier voor de ssd voor de air gesignaleerd dus de toevoerlijnen zijn al vergrootBrm-G schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:19:
Laat maar komen die zwart metalen MBP die op die mock-up te zien is! Geen optical drive, en dus lekker dun!
Maar inderdaad wel interessant in die kleurverandering van de menu-balk
Hmmm dan wordt het voor mij geen upgrade, want ik wil wel een Superdrive (hoewel ik aan het idee van een externe zal moeten gaan wennen) en meer dan 300 GB opslagruimte. Ook nog een externe harddisk is echt geen optie, dan is die MBP misschien een halve kilo lichter en een halve centimeter dunner, maar moet ik een externe harddisk en een extra voeding meenemen, 7200 rpm 2,5" werkt niet lekker op buspower.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Die kende ik nog niet, nice. Maar die mockup van Intel, nah daar loop ik niet warm voor.Rivanov schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:18:
Remember this one?
http://obamapacman.com/wp...uid-Metal-MacBook-Pro.jpg
Het zou dus goed kunnen..
Een laptop van een paar pixels dun met nauwelijks enig contrast... Het feit dat het een toestel is zonder noemenswaardige logo's, openingen of dikte betekent niet automatisch nieuwe Macbook leaks.
Moet je maar eens de comments gaan lezen dan kom je erachter dat ze bijna hetzelfde zijn. Op het scherm is dezelfde reflectie te zien als op de macbooks pro en de foto van de surfer lijkt een foto uit de fotoshoot die ook op de huidige macbook te zien is.Phuncz schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:19:
Een laptop van een paar pixels dun met nauwelijks enig contrast... Het feit dat het een toestel is zonder noemenswaardige logo's, openingen of dikte betekent niet automatisch nieuwe Macbook leaks.
Dus als Intel een stock photo van Apple neemt en die photoshopt, is het zeer erg geloofwaardig als gerucht ?
Eventueel wil ik wel wat mockups maken om te bewijzen hoe simpel het is mensen te doen geloven dat iets echt is door er subtiele dingen in te verbergen.
Eventueel wil ik wel wat mockups maken om te bewijzen hoe simpel het is mensen te doen geloven dat iets echt is door er subtiele dingen in te verbergen.
[ Voor 7% gewijzigd door Phuncz op 17-02-2011 10:34 ]
Je baseert je mening nu wel op geruchten die helemaal uit de lucht gegrepen zijn.Canaria schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:50:
Hmmm dan wordt het voor mij geen upgrade, want ik wil wel een Superdrive (hoewel ik aan het idee van een externe zal moeten gaan wennen) en meer dan 300 GB opslagruimte. Ook nog een externe harddisk is echt geen optie, dan is die MBP misschien een halve kilo lichter en een halve centimeter dunner, maar moet ik een externe harddisk en een extra voeding meenemen, 7200 rpm 2,5" werkt niet lekker op buspower.
Natuurlijk zal er een Macbook Pro blijven met een optische drive, als hij er al uitgaat dan zal het een optie zijn. Ook blijven er natuurlijk modellen met Meer dan 500 GB opslagruimte (met een harde schijf). Natuurlijk kan je ook kiezen voor een SSD. De geruchten zijn dat je in plaats van de optische drive een SSD/harde schijf er bij kan zetten, en/of dat er op het moederbord een aantal geheugenchips zitten die als bootdisk kunnen dienen.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Ik denk wel dat de optical drive een optie wordt en je net als bij de iMac kunt kiezen voor een tweede HD. Dat zijn ook de geruchten op het moment.
[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 17-02-2011 10:55 ]
waarom zou je 2 harddisks in een mobile device willen?
Omdat het kan.steffex schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:09:
SSD + storage?steffex schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:09:
Ik vraag me eerder af: waarom niet
[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 17-02-2011 11:27 ]
lol en waar baseer je dit dan opJohnny schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:38:
[...]
Je baseert je mening nu wel op geruchten die helemaal uit de lucht gegrepen zijn.
Natuurlijk zal er een Macbook Pro blijven met een optische drive, als hij er al uitgaat dan zal het een optie zijn. Ook blijven er natuurlijk modellen met Meer dan 500 GB opslagruimte (met een harde schijf). Natuurlijk kan je ook kiezen voor een SSD. De geruchten zijn dat je in plaats van de optische drive een SSD/harde schijf er bij kan zetten, en/of dat er op het moederbord een aantal geheugenchips zitten die als bootdisk kunnen dienen.
Trouwens liquid metal en aluminium zoals Apple dat nu gebruikt (vrezen) zijn toch wel 2 verschillende materialen die anders verwerkt worden. Als ze liquid metal gaan gebruiken zal het design kwa vorm misschien wel meer richting de witte macbook gaan dan de pro's van nu. Ik ben benieuwd, ben bang dat de update bij deze gaat tegenvallen en we het met 'gewoon aluminium' moeten doen..
Omdat er in de Pro-gebruikersgroep ook nog een aanzienlijk deel mensen is dat de optische drive regelmatig gebruikt, en omdat de 17" MacBook Pro groot genoeg is om een HDD, ODD en een SSD te bevatten (maar dat laatste niet in een 2.5" form factor)Tijn89 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:45:
[...]
lol en waar baseer je dit dan opEr zijn meer redenen te bedenken dat apple de optische drive als medium dropt dan het vasthoud. Al geloof ik zelf ook wel in een optie.
De huidige Macbook Pro wordt overginds niet helemaal gefreesd uit één stuk aluminium; alleen de het frame waar het toetsenbord in ligt. De onderkant en bovenkant worden gewoon gespuitgiet.
[ Voor 15% gewijzigd door Johnny op 17-02-2011 12:13 ]
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Meer stroomverbruik, hoger gewicht (groter chassis), goedkope tussenoplossing.Bosmonster schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:26:
[...]
SSD + storage?
Ik vraag me eerder af: waarom niet
Persoonlijk ben ik van mening dat een notebook (<15.6") bedoelt is om mee te nemen en onderweg te werken. Dan heb je zelden of nooit 500GB aan opslag direct nodig. Voor die <1% mensen die specifiek aan videobewerking "on the road" doen is het mogelijk verplicht maar voor de meeste mensen is het veelal een luxe. Als je graag al je films meeneemt, neem dan een externe HDD mee ofzo en gebruik hem als hij nodig is.
Natuurlijk als je maar een 60GB SSD hebt, dan houdt het snel op. Daarom lijkt het me voor laptops zowiezo pas interessant om vanaf 120GB te kijken naar een SSD en al liefst 250GB of meer.
Dat er een MBP's komen zonder optische drive, zou mij niets verbazen.
Misschien dat ze dat al langer van plan waren en dat dit de reden is dat er een Mac App Store is.
Voor de MBA's zijn er al OS installatie USB-sticks.
Zolang ze dan maar wat meer USB poorten implementeren. (minimaal 4)
Misschien dat ze dat al langer van plan waren en dat dit de reden is dat er een Mac App Store is.
Voor de MBA's zijn er al OS installatie USB-sticks.
Zolang ze dan maar wat meer USB poorten implementeren. (minimaal 4)
Lekker kort.
Verwijderd
>>Hoite
Doe voor mij maar met optische drive.
Dat is juist de reden, waarom ik geen Air heb genomen; anders kan ik mijn werk (afdeling video recording) half niet meer uitvoeren (wel met DS games, maar niet meer met Wii, GCN, en N64 games).
En bovendien heb ik gezien dat Pro al moeite heeft met het opstarten van USB.
Doe voor mij maar met optische drive.
Dat is juist de reden, waarom ik geen Air heb genomen; anders kan ik mijn werk (afdeling video recording) half niet meer uitvoeren (wel met DS games, maar niet meer met Wii, GCN, en N64 games).
En bovendien heb ik gezien dat Pro al moeite heeft met het opstarten van USB.
Voor mij gaat ook nog steeds de voorkeur uit naar een MBP met Optische Drive.
Ik verwacht ook niet dat ze dat zo plotseling gaan invoeren, zonder een alternatief.
Misschien een keuzeoptie vanaf de volgende MBP serie, Optische drive of SSD, om zo een overgang te bouwen.
Maarja, het blijven speculaties.
Ik verwacht ook niet dat ze dat zo plotseling gaan invoeren, zonder een alternatief.
Misschien een keuzeoptie vanaf de volgende MBP serie, Optische drive of SSD, om zo een overgang te bouwen.
Maarja, het blijven speculaties.
Lekker kort.
Daarom is het ook een keuze en geen verplichting. Dat hoger gewicht slaat natuurlijk nergens op. Die optical drive is zwaarder dan een SSDPhuncz schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:44:
[...]
Meer stroomverbruik, hoger gewicht (groter chassis), goedkope tussenoplossing.
Het gaat erom dat je de keuze hebt om ipv een optische drive, een tweede HD te installeren. Of je dat nu doet voor ruimte of voor performance boeit niet. Het gaat erom dat er vraag naar is, en dat is een feit.
Hoe kom je nou weer bij <1%? Een MacBook Pro is een mobiel workstation en ik doe niets met videobewerking (en heb ook geen films op m'n harddisk staan), maar heb toch voor thuiswerk meer dan 300 GB nodig en er zijn meer mensen die hetzelfde hebben.Phuncz schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:44:
[...]
Persoonlijk ben ik van mening dat een notebook (<15.6") bedoelt is om mee te nemen en onderweg te werken. Dan heb je zelden of nooit 500GB aan opslag direct nodig. Voor die <1% mensen die specifiek aan videobewerking "on the road" doen is het mogelijk verplicht maar voor de meeste mensen is het veelal een luxe. Als je graag al je films meeneemt, neem dan een externe HDD mee ofzo en gebruik hem als hij nodig is.
Gek genoeg de US store niet.Ibix schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:54:
Apple store is down....
Edit: Hij is er weer, maar ik zie zo snel het verschil niet. Of het moet zijn dat de Valentijnsreclames weer weg zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door Jesse op 17-02-2011 16:04 ]
Verwijderd
>>Hoite
Ik denk dat we het over 2 verschillende dingen hebben.
Ik dacht dat we het over een DVD Drive hadden.
Sorry. (ーωー.)
Ik denk dat we het over 2 verschillende dingen hebben.
Ik dacht dat we het over een DVD Drive hadden.
Sorry. (ーωー.)
Een MacBook Pro 15" en 17" is bedoeld als mobiel werkstation, de 13" is een samensmelting MacBook white en MacBook Pro: geen bijzonder snelle CPU, niet veel opslag, matige videokaart. En raad eens welke het meeste verkoopt...Canaria schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:06:
[...]
Hoe kom je nou weer bij <1%? Een MacBook Pro is een mobiel workstation en ik doe niets met videobewerking (en heb ook geen films op m'n harddisk staan), maar heb toch voor thuiswerk meer dan 300 GB nodig en er zijn meer mensen die hetzelfde hebben.
Ah ik dacht dat het over een tweede storage drive ging inclusief optisch station.Bosmonster schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:41:
[...]
Daarom is het ook een keuze en geen verplichting. Dat hoger gewicht slaat natuurlijk nergens op. Die optical drive is zwaarder dan een SSD
Had over je eerste zin gelezenPhuncz schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:02:
[...]
Een MacBook Pro 15" en 17" is bedoeld als mobiel werkstation, de 13" is een samensmelting MacBook white en MacBook Pro: geen bijzonder snelle CPU, niet veel opslag, matige videokaart. En raad eens welke het meeste verkoopt...
Ach, het zijn in feite ook dezelfde apparaten in een ander jasje.Canaria schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:19:
[...]
Had over je eerste zin gelezenik denk nog steeds bij MBP aan 15", nog uit de tijd dat 13" automatisch een MacBook betekende.
Heb vroeger een Powerbook G4 12" gehad, de voorloper van de 13" MBP. Het was het voor mij de shiznitz omdat het gewoon zo compact was maar toch zo bruikbaar. Helaas was Apple toen nog heel erg hun eigen ding (PowerPC processors bv.), toch in vergelijking met nu.
[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 17-02-2011 23:14 ]
mobiel werkstation met een game videokaart....
http://www.cultofmac.com/...ckup-in-liquidmetal/82560
Ik moet zeggen, heb mijn MacBook Pro 13'' al 3 weken, maar als dit de nieuwe MacBook Pro word, dan verkoop ik die van mij z.s.m en dan haal ik die zwarte meteen.
Wat ziet hij er gruwelijk uit zeg.
Ik moet zeggen, heb mijn MacBook Pro 13'' al 3 weken, maar als dit de nieuwe MacBook Pro word, dan verkoop ik die van mij z.s.m en dan haal ik die zwarte meteen.
zijn er ook mensen die het probleem hebben dat als de accu leeg is, de mac een soort sleep backup maakt.
en deze dan niet laad als er wel weer stroom is, maar gewoon kaal opstart?
het is niet altijd bij mij maar heb het nu een keer of 3 gehad.
beetje raar probleem in mijn ogen, helaas ben ik dan ook de laatste wijzingingen in mijn files kwijt...
en deze dan niet laad als er wel weer stroom is, maar gewoon kaal opstart?
het is niet altijd bij mij maar heb het nu een keer of 3 gehad.
beetje raar probleem in mijn ogen, helaas ben ik dan ook de laatste wijzingingen in mijn files kwijt...
iMac 2020 i7
Ik snap niet dat dat 'liquid metal' telkens als zwart wordt afgebeeld, het is toch helemaal niet zwart? Aluminium is trouwens toch ook gewoon zwart te kleuren, dus daarvoor hoeft de MacBook niet van een ander materiaal gemaakt te worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Japsuh op 18-02-2011 09:50 ]
Ik betwijfel of ze hem zo dun kunnen maken. De MacBook Air kunnen ze zo dun maken omdat ze stevige concessies doen met de cpu en harde schijf en omdat ze de superdrive eruit gehaald hebben. Ze kunnen niet binnen 1 generatie een MacBook, met vergelijkbare, maar waarschijnlijk betere, specs dan nu, half zo dun produceren. Het lijkt me dat dit problemen gaat opleveren met warmte en dat de grootte van de batterij.Caneezy schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:40:
http://www.cultofmac.com/...ckup-in-liquidmetal/82560
Daar dacht ik zelf ook aan, Dan zou het geen Macbook Pro meer zijn, maar een Macbook pro Air, Anyway, de kleur zwart vond ik altijd mooi bij een Macbook. Als hij zwart word, en de resultaten tegenover mijn 2,66ghz pro veel en veel beter zijn, dan overweeg ik die van mij te verkopen en een nieuwe te halen. Ik moet het maar even afwachten. Ik vraag me alleen af wat voor processor er in de 13" mbp komt en videokaart.tarlitz schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:54:
[...]
Ik betwijfel of ze hem zo dun kunnen maken. De MacBook Air kunnen ze zo dun maken omdat ze stevige concessies doen met de cpu en harde schijf en omdat ze de superdrive eruit gehaald hebben. Ze kunnen niet binnen 1 generatie een MacBook, met vergelijkbare, maar waarschijnlijk betere, specs dan nu, half zo dun produceren. Het lijkt me dat dit problemen gaat opleveren met warmte en dat de grootte van de batterij.
Ik heb het voorgevoel dat ze de 13" Pro schrappen. Ik heb geen bronnen, maar volg al tijdje het nieuws rondom de geruchten.
1. De videokaart is een groot probleem. De SB komt met een eigen Intel kaart wat bij lange na niet de resultaten haalt van de 320m. Ik had ergens gelezen dat het nog een stuk minder is dan de 9400m. De 9400m was wel de reden om ook de 13" Pro te noemen. Het was net sterk genoeg.
2. Op de foto van Intel wordt geen 13" afgebeeld maar een 17". Dat zegt verder niets, maar iedereen vergelijkt het met de 13".
3. Prijsniveau van Macbook en Air. De witte Macbook kost 999 en de Air 13" 1299. Waar vroeger de Air 1599 kostte, is deze gedaald om het gat op te vangen. We kennen Apple nu eenmaal van zo min mogelijk producten voor het generaliseren van doelgroepen.
4. De 15" krijgt volgens Macrumors een flinke prijsverlaging naar 1599 dollar. Dat zou dus de stap naar een 15" kleiner maken. Men is dan eerder bereid om een 15" te kopen. Momenteel is de stap van basismodel 13" naar 15" basis 600 euro. Het plaatje zou dan ook compleet zijn: Macbook 999,- Macbook Air 1299,- Macbook Pro 15" 1599,-. Dan verwacht ik wel dat de witte Macbook een snelle update krijgt.
5. 13" Pro is niet pro waardig. Er zijn maar 2 USB aansluitingen en 1 SD. Daarnaast is er een audio in en out in 1. Dat is totaal niet handig! Afgezien van rekenkracht en grootte is het belangrijk dat je als Pro alles in handbereik hebt. Dat is niet het geval met de 13".
6. Verschil tussen Macbook en Macbook Pro 13" is miniem. Voor een prijs verschil van 150 euro is er krijg je er toetsenbordverlichting en een SD gleuf bij. Alsnog zou ik niet voor de witte gaan, omdat de aluminium in mijn optiek mooier en steviger is, maar het is prijstechnisch niet rechtvaardig. Het goedkoper maken van Pro heeft geen zin want dan snij je jezelf enorm in de vingers met de Macbook.
7. SSD in 13" zou overkill zijn. De meeste gebruikers van de 13" zijn niet echt Pro gebruikers (niet beroepsmatig). Deze zouden niet veel hebben aan een SSD met het oog op ruimtegebrek. Als er geen SSD wordt ingezet en bij de 15" wel, zou dat ook weer terugkomen op punt 5. Te grote verschil met 15" qua mogelijkheden.
Waarschijnlijk zit ik er helemaal naast, want de verkoopcijfers van Apple zijn enorm gestegen dankzij de mooie Unibody 13". Apple is de laatste jaren vooral bezig geweest om de Pro gebruikers te laten vallen. Er zijn weinig opties en de doelgroepen worden vaak als 1 grote geheel gezien.
1. De videokaart is een groot probleem. De SB komt met een eigen Intel kaart wat bij lange na niet de resultaten haalt van de 320m. Ik had ergens gelezen dat het nog een stuk minder is dan de 9400m. De 9400m was wel de reden om ook de 13" Pro te noemen. Het was net sterk genoeg.
2. Op de foto van Intel wordt geen 13" afgebeeld maar een 17". Dat zegt verder niets, maar iedereen vergelijkt het met de 13".
3. Prijsniveau van Macbook en Air. De witte Macbook kost 999 en de Air 13" 1299. Waar vroeger de Air 1599 kostte, is deze gedaald om het gat op te vangen. We kennen Apple nu eenmaal van zo min mogelijk producten voor het generaliseren van doelgroepen.
4. De 15" krijgt volgens Macrumors een flinke prijsverlaging naar 1599 dollar. Dat zou dus de stap naar een 15" kleiner maken. Men is dan eerder bereid om een 15" te kopen. Momenteel is de stap van basismodel 13" naar 15" basis 600 euro. Het plaatje zou dan ook compleet zijn: Macbook 999,- Macbook Air 1299,- Macbook Pro 15" 1599,-. Dan verwacht ik wel dat de witte Macbook een snelle update krijgt.
5. 13" Pro is niet pro waardig. Er zijn maar 2 USB aansluitingen en 1 SD. Daarnaast is er een audio in en out in 1. Dat is totaal niet handig! Afgezien van rekenkracht en grootte is het belangrijk dat je als Pro alles in handbereik hebt. Dat is niet het geval met de 13".
6. Verschil tussen Macbook en Macbook Pro 13" is miniem. Voor een prijs verschil van 150 euro is er krijg je er toetsenbordverlichting en een SD gleuf bij. Alsnog zou ik niet voor de witte gaan, omdat de aluminium in mijn optiek mooier en steviger is, maar het is prijstechnisch niet rechtvaardig. Het goedkoper maken van Pro heeft geen zin want dan snij je jezelf enorm in de vingers met de Macbook.
7. SSD in 13" zou overkill zijn. De meeste gebruikers van de 13" zijn niet echt Pro gebruikers (niet beroepsmatig). Deze zouden niet veel hebben aan een SSD met het oog op ruimtegebrek. Als er geen SSD wordt ingezet en bij de 15" wel, zou dat ook weer terugkomen op punt 5. Te grote verschil met 15" qua mogelijkheden.
Waarschijnlijk zit ik er helemaal naast, want de verkoopcijfers van Apple zijn enorm gestegen dankzij de mooie Unibody 13". Apple is de laatste jaren vooral bezig geweest om de Pro gebruikers te laten vallen. Er zijn weinig opties en de doelgroepen worden vaak als 1 grote geheel gezien.
[ Voor 6% gewijzigd door kx22 op 18-02-2011 11:00 ]
Sowieso is een MBP altijd bedoeld geweest als een desktop vervanger. Wel de power (en optische drive), maar het blijft makkelijk mee te zeulen. Dus ik acht de kans dat ze die toer op gaan bijzonder klein. Wellicht zullen ze eerder de Air-reeks iets uitbreiden nog.
Sinds de nieuwe MBA heb ik ook wel het gevoel dat Apple veel 13" in het assortiment heeft, maar ik verwacht dat eerder de gewone MB verdwijnt dat dat de MBP verdwijnt. Daarvan zou het me weer niet verbazen als die iets duurder zou worden. (Tenzij de 15" weer goedkoper wordt.)
Een belangrijk verschil tussen de MB(A) en de MBP is natuurlijk de firewirepoort. Een apparaat wordt imho niet meer pro door het toevoegen van een usb poort. Het aantal usb poorten is nogal overrated vind ik.
Maar we zullen het wel zien.
Een belangrijk verschil tussen de MB(A) en de MBP is natuurlijk de firewirepoort. Een apparaat wordt imho niet meer pro door het toevoegen van een usb poort. Het aantal usb poorten is nogal overrated vind ik.
Maar we zullen het wel zien.
[ Voor 3% gewijzigd door Jesse op 18-02-2011 11:23 ]
Ik hoop eigenlijk wel op een 13 inche pro versie. Waarom, voor mij moet een laptop handzaam zijn en zo licht mogelijk. De air heeft te weinig power en mist firewire, sowieso merk ik dat een ssd naast snelheid mij meer zekerheid geeft qua veiligheid van data. De schijven gaan minders snel stuk.arjankoole schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:05:
Sowieso is een MBP altijd bedoeld geweest als een desktop vervanger. Wel de power (en optische drive), maar het blijft makkelijk mee te zeulen. Dus ik acht de kans dat ze die toer op gaan bijzonder klein. Wellicht zullen ze eerder de Air-reeks iets uitbreiden nog.
Dus ik juich het toe, een 13 inche mbp
de videokaarten die er in gestoken worden zijn anders nou niet bepaald high end.. 256 of evt. een 512mb kaart..arjankoole schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:05:
De MBP 13" zie ik zo snel ook niet verdwijnen. De gewone "plastic" MacBooks daarentegen zie ik niet zoveel plek meer voor in de line-up.
De witte macbook is juist in leven geroepen om het verschil aan te duiden met Pro. De reden om de 13" ook Pro te noemen was toen al zeer opmerkelijk. Apple brengt gelukkig altijd iets anders dan wat wij verwachten (mits je een sukkel bent, voor Apple werkt en een testexemplaar achterlaat in een cafe).
De witte halen ze er niet uit. Die heeft de prijsniveau wat moet concurreren tegen gewone laptops die rond de 700/800 euro kosten. De gewone Macbook is ook de instap Mac. Als die verdwijnt heb je als nieuwe gebruiker van Apple geen keus. Dan moet je direct een Pro kopen of een Air. Daarmee schrik je mensen af.
Een Pro is altijd al bedoeld voor de zakelijke gebruiker. Daarom heette het ook in de eerste plaats Pro.
De witte halen ze er niet uit. Die heeft de prijsniveau wat moet concurreren tegen gewone laptops die rond de 700/800 euro kosten. De gewone Macbook is ook de instap Mac. Als die verdwijnt heb je als nieuwe gebruiker van Apple geen keus. Dan moet je direct een Pro kopen of een Air. Daarmee schrik je mensen af.
Een Pro is altijd al bedoeld voor de zakelijke gebruiker. Daarom heette het ook in de eerste plaats Pro.
Ik zou een nieuwe 13 inch MBP ook waarderen, sneller en met een SSD zou prettig zijn. De prestaties moeten zo verschillend zijn dat ik meteen de nieuwe MBP wil halen.muffstuff schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:31:
[...]
Ik hoop eigenlijk wel op een 13 inche pro versie. Waarom, voor mij moet een laptop handzaam zijn en zo licht mogelijk. De air heeft te weinig power en mist firewire, sowieso merk ik dat een ssd naast snelheid mij meer zekerheid geeft qua veiligheid van data. De schijven gaan minders snel stuk.
Dus ik juich het toe, een 13 inche mbp
Dan verpats ik mijn MBP van 3 weken oud voor een heel goed prijs
Maar we zullen zien, dat de 13 inch MBP zomaar zou kunnen verdwijnen geloof ik ook wel, je hebt tenslotte al meerdere 13 inch MB's.
Mijn voorspelling:
Macbook White verdwijnt.
Macbook Pro 13" wordt terug Macbook 13" (sans Pro)
Macbook Air 13" wordt krachtiger en blijft ongeveer dezelfde prijs.
Macbook Air 11" wordt "nieuwe instapper.
Macbook Pro 15" wordt goedkoper.
Macbook Pro 17" blijft hetzelfde.
Voorspelling tot september 2011.
Macbook White verdwijnt.
Misschien is het ook wel handig als je erbij vertelt waarop je 'voorspellingen' gebaseerd zijn. Anders is het zo'n waarzeggerij...Phuncz schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:13:
Mijn voorspelling:
Macbook White verdwijnt.
Ik denk zelf ook dat de witte MB verdwijnt, puur omdat er veel te veel gezeik is met de behuizing. Het oude 'crackbook' probleem hebben ze proberen op te lossen met een unibody, maar deze blijkt weer regelmatig in te scheuren bij de scharnieren in het display. Dus ik denk dat het plastiek uit de serie wordt gehaald. Naamgeving ga ik me niet over uit laten, daar doet Apple wel vaker rare dingen mee.
Verder verwacht ik high-res displays in alle modellen. Ze zijn hiermee begonnen met de MBA's en ik vermoed dat ze dit (eindelijk) door zullen zetten. Dus 13" -> 1440x900 , 15" -> 1680x1050 , 17" -> 1920x1200 (blijft dus hetzelfde).
Prijzen zullen niet lager worden (1. ze verkopen als een tierelier met de huidige prijssetting 2. grondstoffen worden duurder).
[ Voor 0% gewijzigd door RobbieB op 18-02-2011 14:43 . Reden: taalfoutje... ]
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Macbook white is het ultieme "must-have" toestel, voor de wat "oppervlakkigere" koper. Ik zie het witte model niet verdwijnen. Ook het feit dat ze nog hebben geïnvesteerd in het unibody design wat nog makkelijk een refresh mee kan (gewoon enkel nieuwe hardeware selecteren en een relatief succesvol model gaat zo nog een jaar mee).
Twijfel, ligt eraan of ze de intergrated graphics van de nieuwe intel i processoren gaan gebruiken als instap videokaart. In theorie liggen de prestaties ongveer gelijk aan de huidige 320m ( reviews: Sandy Bridge op laptops: de Core i7-2720QM getest ) en ik vind dat voor een 13inch laptop wel degelijk "pro" waardig. Enkel moet er wel een veel snellere processor in komen om de verhouding met de 13inch air te rechtvaardigen. Wat ook kan gebeuren is dat de optische drive eruit gaat en dat er dus ruimte wordt gecreëerd om een betere dedicated kaart erin te gooien. Dit zie ik overigens niet snel gebeuren omdat de 15 en 17 inch modellen dan wel een optische drive zouden krijgen (ruimte genoeg) en dat dan de pro reeks weer scheef is.Macbook Pro 13" wordt terug Macbook 13" (sans Pro)
Ik denk dat deze slechts lichtelijk krachtiger wordt om het verschil met de 13 inch pro en macbook te waarborgen.Macbook Air 13" wordt krachtiger en blijft ongeveer dezelfde prijs.
Instap is dan Macbook
Heavy user is de de Pro
Thin and Light is dan de Air.
Zie daar niet zoveel overlap.
Persoonlijk vind ik dit wel een echte gadget maar had overbodig, 13inch is zoveel praktischer ondanks dat je weinig op gewicht/formaat hoeft in te leveren. Vind deze afmetingen dan ook niet echt mac-waardig. Model zal nog wel blijven bestaan maar ik denk dat je heel snel richting een mix van iPad en dit model Air zult gaan (iPad met uitschuifbaar toetsenbordMacbook Air 11" wordt "nieuwe instapper.
Waarom zou het? prima prijsstelling, misschien iets meer spreiding in de prijsstelling mochten ze met de intergrated graphics komen bij het basis model.Macbook Pro 15" wordt goedkoper.
KloptMacbook Pro 17" blijft hetzelfde.
Hier staat wat
Dan mogen ze accuut de 'Pro' droppen. Een MacBook Pro met solo een IGP is wat mij betreft het Pro niet waardig. Dat past juist veel beter bij de non-pro modellen.Flappiewappie schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:04:
Waarom zou het? prima prijsstelling, misschien iets meer spreiding in de prijsstelling mochten ze met de intergrated graphics komen bij het basis model.
Wat maakt die naam nou weer uit?arjankoole schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:50:
[...]
Dan mogen ze accuut de 'Pro' droppen. Een MacBook Pro met solo een IGP is wat mij betreft het Pro niet waardig. Dat past juist veel beter bij de non-pro modellen.
Grafische kaarten zijn een beetje overrated. Pas sinds kort hebben ze enig nut voor de gemiddelde gebruiker (door flash acceleratie en ondersteuning voor foto/videobewerking), vroeger waren ze alleen relevant voor gamers en een aantal specifieke 'pro-richtingen'.
MacBook Pro's mogelijk al volgende week (donderdag of vrijdag) geüpgraded, meldt MacStories op basis van berichten van twee Italiaanse blogs (iSpazio en Slidetomac). Het zou gaan om twee 13-inch modellen, twee 15-inch modellen en één 17-inch model (al is men over laatstgenoemde niet helemaal zeker). Verder zouden dit de nieuwe modelnummers moeten zijn:
Bron: MacStories
- MC720
- MC721
- MC723
- MC724
- MC725
[ Voor 41% gewijzigd door IT-Pro op 18-02-2011 16:18 . Reden: Toevoeging ]
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
Helemaal mee eens, en aangezien de IGP voor die doeleinden meer dan prima zijn zie ik het probleem niet zo.Jesse schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:04:
[...]
Wat maakt die naam nou weer uit?Als ze maar relaxte laptops maken. Tot het late 2008 model hadden ze ook een 15" met alleen 'simpele graphics' (1 chip). Als ik had geweten hoe weinig ik spelletjes doe dan had ik me de kosten voor die extra heethoofd in mijn mbp kunnen besparen.
Grafische kaarten zijn een beetje overrated. Pas sinds kort hebben ze enig nut voor de gemiddelde gebruiker (door flash acceleratie en ondersteuning voor foto/videobewerking), vroeger waren ze alleen relevant voor gamers en een aantal specifieke 'pro-richtingen'.
De PRO staat niet voor de videoprestaties maar voor algemene "workstation" high-end prestaties. En zolang de nieuwe Macbook pros films, fotos en muziek sneller kan coderen/decoderen is het nog steeds de PRO benaming gewoon waard. Een video "downgrade" is al eerder gebeurd bij de 8600gt naar 9400m in de PRO reeks.
Hier staat wat
Ik zou heel erg blij zijn met een 13" pro. Het argument dat pro's geen 13" gebruiken is misschien omdat de huidige 13" een aantal zaken mist. Zoals een fatsoenlijke resolutie om op locatie een video te monteren of een audioopname te maken. Daarom loop ik nu met een 15" rond, maar als ze de resolutie fixen wissel ik hem per direct in voor een 13" (oké, dat is ook omdat mijn MBP al ruim 4 jaar meegaat...)
Hier stond achterhaalde informatie…
Verwijderd
Inderdaad, ik zit juist op mbp's te wachten met een betere GPU want voor de prijs die je voor een mbp betaald verwacht ik gewoon een fatsoenlijke GPU.arjankoole schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:50:
[...]
Dan mogen ze accuut de 'Pro' droppen. Een MacBook Pro met solo een IGP is wat mij betreft het Pro niet waardig. Dat past juist veel beter bij de non-pro modellen.
De prestaties van de 13" MBP zijn voor mij op dit moment prima. Echter, ik vertik(te) het om in (2010) 2011 nog laptop met een core 2 duo processor te kopen.
De redenen waarom ik een pro wil(de) inplaats van een gewone macbook zijn/waren de 4gb ddr3 inplaats van 2gb ddr3, de firewire aansluiten, de sd-kaart lezer het verlicht toetsenbord en natuurlijk aluminium unibody voor slechts 150 euro meer.
Van mij mag Apple vanaf de volgende update bij de 13" het woord pro weglaten zolang die maar fatsoenlijke specs krijgt (sandy bridge, voldoende aansluitingen, en hogere resolutie scherm) voor dezelfde prijs die de 13"MBP nu heeft. Ik vind een laptop pas pro als deze ook goede graphics heeft maar dat krijg je nu eenmaal niet in een 13" gepropt dus hier heb je de 15" en de 17" voor.
De redenen waarom ik een pro wil(de) inplaats van een gewone macbook zijn/waren de 4gb ddr3 inplaats van 2gb ddr3, de firewire aansluiten, de sd-kaart lezer het verlicht toetsenbord en natuurlijk aluminium unibody voor slechts 150 euro meer.
Van mij mag Apple vanaf de volgende update bij de 13" het woord pro weglaten zolang die maar fatsoenlijke specs krijgt (sandy bridge, voldoende aansluitingen, en hogere resolutie scherm) voor dezelfde prijs die de 13"MBP nu heeft. Ik vind een laptop pas pro als deze ook goede graphics heeft maar dat krijg je nu eenmaal niet in een 13" gepropt dus hier heb je de 15" en de 17" voor.
Verwijderd
Wat mij betreft keert de Superdrive niet terug in de nieuwe MBP's. Los van het feit dat veel superdrives nogal snel kapot gaan voegt het tegenwoordig te weinig toe. Wil je toch een DVD of CD gebruiken dan sluit je een compacte externe drive aan. De fysieke ruimte die beschikbaar komt kan ingezet worden voor een extra hdd naast de dan nieuwe primaire ssd (ssd voor Mac OS en hdd voor data/muziek/films).
Het verschil met de Air is dan dat MBP's veel krachtiger zijn qua CPU en GPU, meer en verwisselbaar intern geheugen hebben, meer aansluitingen en dus ook 2 opslagunits (ssd en hdd) hebben.
Verder zou USB 3.0 handig zijn. Lightpeak is ook een optie.
Het verschil met de Air is dan dat MBP's veel krachtiger zijn qua CPU en GPU, meer en verwisselbaar intern geheugen hebben, meer aansluitingen en dus ook 2 opslagunits (ssd en hdd) hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 21:46 ]
USB 3.0 en Lightpeak zijn beetje voorop lopen op zaken. Dat doet Apple niet graag. Apple maakt alleen gaten voor dingen die je zeker nu nodig hebt en niet teveel kosten. 2 opslagunits zou wel geweldig zijn. Alleen ben dan bang dat ze het niet voor die prijs (vanaf 1150) kunnen aanbieden. Een SSD mag je toch al 200 euro meer rekenen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 21:43:
Wat mij betreft keert de Superdrive niet terug in de nieuwe MBP's. Los van het feit dat veel superdrives nogal snel kapot gaan voegt het tegenwoordig te weinig toe. Wil je toch een DVD of CD gebruiken dan sluit je een compacte externe drive aan. De fysieke ruimte die beschikbaar komt kan ingezet worden voor een extra hdd naast de dan nieuwe primaire ssd (ssd voor Mac OS en hdd voor data/muziek/films).
Volgens meerdere geruchten sites komt er op de 24e de vernieuwing. Ziet er naar uit dat er 5 modellen komen en daardoor zeker ook 2 13" modellen. Ben benieuwd. Als SSD standaard is en de prijs is redelijk verkoop ik ook mijn Air!
Verwijderd
Dit Topic gaat dus vanaf nu niet meer over de huidige MBP maar over hoe de nieuwe generatie er mogelijk , heel misschien , volgens de geruchten etc etc. uit gaat zien......??????????
Verwijderd
KloptVerwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 09:12:
Dit Topic gaat dus vanaf nu niet meer over de huidige MBP maar over hoe de nieuwe generatie er mogelijk , heel misschien , volgens de geruchten etc etc. uit gaat zien......??????????
Het is toch bekend dat Apple met Lightpeak bezig is? Als het niet dit jaar in gezet wordt volgt dat zeker volgend jaar. Want usb3 is nu ook al standaard aan het worden, ben benieuwd waar ze mee komen dit jaar.
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Laatst heb ik m'n superdrive afgekoppeld om de lens te reinigen.
Door het afkoppelen startte de MBP niet op.
Is er een manier om dit wel voor elkaar kan krijgen, dus dat deze wel opstart zonder superdrive?
Thnks
Door het afkoppelen startte de MBP niet op.
Is er een manier om dit wel voor elkaar kan krijgen, dus dat deze wel opstart zonder superdrive?
Thnks
[ Voor 11% gewijzigd door Ontspannen op 19-02-2011 12:34 ]
Verwijderd
zodra ik een willekeurige usb stick of een mp3 / 4 player koppel aan mn MBP krijg ik er een aantal mapjes op staan welke overigens niet leesbaar zijn als ze op windows gekoppelt worden.
het gaat om mapjes als ; .trashes / .zones
op zich niet echt erg maar als ik een usb stick van iemand anders (windows) gebruik om bestanden op te kopieren krijg ik van die ander steeds de vraag wat die mapjes zijn ??
op zich niet echt erg maar als ik een usb stick van iemand anders (windows) gebruik om bestanden op te kopieren krijg ik van die ander steeds de vraag wat die mapjes zijn ??
Verwijderd
Heeft iemand een leuk overzicht van de update die er aan komt voor de MBP??
Ik las al iets over SSD, beter processor, lichter... Iemand goed overzichtje ??
Het heeft geen nut om een overzichtje te maken van de mogelijke verbeteringen, want het is allemaal speculatie. Niemand hier weet wat en wanneer de upgrades zullen zijn. Het ligt wel in de lijn der verwachtingen dat deze plaats zal vinden in de komende weken (dagen?).Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 18:15:
http://buyersguide.macrumors.com/Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 18:15:
Die mappen en bestanden staan onder windows als 'verborgen' aangegeven en daarom niet zichtbaar. Blijkbaar gaat mac os daar anders mee om. Ik zie het trouwens ook bij elke usb-stick enzo, af en toe inderdaad best iritant aangezien je tussen die 'rotzooi' de echte bestanden moet zoeken. Of je het onder mac os ook als verborgen kan markeren weet ik eigenlijk niet.Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:41:
zodra ik een willekeurige usb stick of een mp3 / 4 player koppel aan mn MBP krijg ik er een aantal mapjes op staan welke overigens niet leesbaar zijn als ze op windows gekoppelt worden.
[ Voor 14% gewijzigd door Tijn89 op 19-02-2011 18:44 ]
Verwijderd
Toch nog even een speculatie over Light PeakCaptainCharisma schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 18:21:
[...]
Het heeft geen nut om een overzichtje te maken van de mogelijke verbeteringen, want het is allemaal speculatie. Niemand hier weet wat en wanneer de upgrades zullen zijn. Het ligt wel in de lijn der verwachtingen dat deze plaats zal vinden in de komende weken (dagen?).
Nee het is andersom. Ze zijn onder Mac OS X onzichtbaar, maar onder Windows zie je ze wel (soms). Ze worden toegevoegd zodra je met Finder een directory opent. Een oplossing is om ze via de commandline te verwijderen voor het unmounten. Er is ook een applicatie voor (17 dollar) die het voor je doet:Tijn89 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 18:44:
Die mappen en bestanden staan onder windows als 'verborgen' aangegeven en daarom niet zichtbaar. Blijkbaar gaat mac os daar anders mee om. Ik zie het trouwens ook bij elke usb-stick enzo, af en toe inderdaad best iritant aangezien je tussen die 'rotzooi' de echte bestanden moet zoeken. Of je het onder mac os ook als verborgen kan markeren weet ik eigenlijk niet.
http://www.zeroonetwenty.com/blueharvest4/
Maak jezelf nu niet gek. Want het kan alleen maar op een teleurstelling uitlopen.Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 18:15:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Een overzicht van geruchten bedoel je? Want er is nog helemaal niks officieel bekend.Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 18:15:
The devil is in the details.
Verwijderd
Neeh klopt wel, maar dan kan ik afstemmen op mijn voorkeurenRivanov schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:03:
[...]
Maak jezelf nu niet gek. Want het kan alleen maar op een teleurstelling uitlopen.
Krijg je weer een soort firewire/usb verhaal, allemaal dingen die weer lightpeak aansluitingen nodig hebben.
39
Om hier nog even op terug te komen na ongeveer 1uur Starcraft II met 7 CPU AI (hogere load dus) temps tussen de 65-70 ºC.Nismod schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:10:
[...]
Je idle is vrij hoog. Mijn i7, 2.66, zit rond de 32/35 idle en load rond de 70.. Zou het niet logisch zijn dat de i7 hogere temps heeft?
http://www.macrumors.com/...eek-bestbuy-part-numbers/
Gaat er steeds meer op lijken dat het komende week moet gebeuren...
Gaat er steeds meer op lijken dat het komende week moet gebeuren...
Got some Advice?
Ik twijfel nog tussen een 15inch macbook pro en een 27inch imac. jullie moeten weten dat ik veel aan editing doe op final cut pro ik zelf wil een 27 inchimac omdat je daat beter kan editen maar omdat ik naar school ga is een macbook heel erg handig dan kan ik ook op school editen maar ik weet het niet wordt het de 27 inch imac die echt krachtig editing desktopkoning is of juist een portable laptop waar je overal kan editen dan alleen maar thuis .Of anders een een 15 inch macbook pro dan daarnaast een 24 inch of 27 inch lcd scherm of helemaal gek de apple 27 inch led display aangesloten op mijn macbook pro zodat ik steeds niet dingen moet kopieren van macbook naar imac.
You tell me guys im getting crazy!!!
Ik twijfel nog tussen een 15inch macbook pro en een 27inch imac. jullie moeten weten dat ik veel aan editing doe op final cut pro ik zelf wil een 27 inchimac omdat je daat beter kan editen maar omdat ik naar school ga is een macbook heel erg handig dan kan ik ook op school editen maar ik weet het niet wordt het de 27 inch imac die echt krachtig editing desktopkoning is of juist een portable laptop waar je overal kan editen dan alleen maar thuis .Of anders een een 15 inch macbook pro dan daarnaast een 24 inch of 27 inch lcd scherm of helemaal gek de apple 27 inch led display aangesloten op mijn macbook pro zodat ik steeds niet dingen moet kopieren van macbook naar imac.
[ Voor 18% gewijzigd door Hassoow93 op 21-02-2011 00:33 ]
Zorg eerst maar dat je zelf weet wat je wilt. Als jij een laptop nodig hebt, moet je een Macbook nemen, als je een desktop nodig hebt een iMac... Dat gezegd, vind ik beide niet bijzonder krachtig. Een Windows PC is vele male goedkoper en een stuk krachtiger. Bovendien kan je voor de prijs van een 15" Macbook Pro of een iMac een uitstekende laptop en zeer krachtige PC samenstellen. Dan heb je het beste van beide werelden en hoef je ook geen keuzes te maken! Ik neem aan dat er prima alternatieven voor final cut pro voor Windows zijn.Hassoow93 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 00:28:
Got some Advice?
Ik twijfel nog tussen een 15inch macbook pro en een 27inch imac. jullie moeten weten dat ik veel aan editing doe op final cut pro ik zelf wil een 27 inchimac omdat je daat beter kan editen maar omdat ik naar school ga is een macbook heel erg handig dan kan ik ook op school editen maar ik weet het niet wordt het de 27 inch imac die echt krachtig editing desktopkoning is of juist een portable laptop waar je overal kan editen dan alleen maar thuis .
Leuk zo'n 'krachtige' windows pc en laptop, maar je hebt dan geen OSX... 
En een windows pc met dezelfde specs is niet vele malen goedkoper, een 27" IPS scherm kost je los ook zo'n 600-700 euro minstens.
En een windows pc met dezelfde specs is niet vele malen goedkoper, een 27" IPS scherm kost je los ook zo'n 600-700 euro minstens.
Ik zou beginnen met je verhaal normaal op te schrijven, d.w.z. met punten en komma's, dan krijg je vast meer respons. Zoals het er nu staat is het volledig onleesbaar.
Bestond er ook maar een iMac zonder zo'n IPS Panel.Satch schreef op maandag 21 februari 2011 @ 01:45:
*knip*
een 27" IPS scherm kost je los ook zo'n 600-700 euro minstens.
Ik zou in ieder geval nog wachten tot vrijdag, dan is er waarschijnlijk informatie over de nieuwe Macbook Pro's en krijg je waarschijnlijk veel meer waar voor je geld.Hassoow93 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 00:28:
Got some Advice?
Een Sandy Bridge processor is voor videobewerking een grote verbetering tenopzicht van de huidige i5 en i7 processors. Met een extern scherm aan een laptop heb je ook meteen een dual-monitor opstelling wat erg prettig is bij videobewerking.
Mijn advies is; even wachten en dan een Macbook Pro nemen.
Hell NO.. Ze hebben ooit een 20" met TN-paneel gehad (versie 2008 dacht ik?) naast de 24" met IPS.. Damn, wat waren dat k*tschermen zeg. Gelukkig zijn ze daar snel weer vanaf gestapt.Jesse schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:31:
[...]
Bestond er ook maar een iMac zonder zo'n IPS Panel.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Thanks voor de info allemaal.
Ik denk dat ik maar voor de snelste 15inch macbook pro met high resolution anti-glare + 500gb/7200rpm + 4gb(misschien later 8gb). Maar misschien ga ik ook een 24 inch bijhalen om het perfect mijn ideale workstation the krijgen thuis.
Sorry btw voor geen komma/goed Nederlands van me eerst reply.
Ik werd gek in me hoofd en moest ergens me zelf uiten over de imac vs macbook pro gedoe.
Ik denk dat ik maar voor de snelste 15inch macbook pro met high resolution anti-glare + 500gb/7200rpm + 4gb(misschien later 8gb). Maar misschien ga ik ook een 24 inch bijhalen om het perfect mijn ideale workstation the krijgen thuis.
Ik werd gek in me hoofd en moest ergens me zelf uiten over de imac vs macbook pro gedoe.
even wachten nog heHassoow93 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:44:
Thanks voor de info allemaal.
This is the Way.
Dat is een bericht van twee weken oud. Er zijn inmiddels genoeg bronnen die beweren dat het echt deze week wordt.
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Verwijderd
http://www.macrumors.com/...hipments-until-weeks-end/
Komt de nieuwe MBP op dezelfde dag als de verjaardag van Steve Jobs??
Komt de nieuwe MBP op dezelfde dag als de verjaardag van Steve Jobs??
Dat artikel is van 2 februari. Intel is op 14 februari begonnen met de levering van de nieuwe chipsets. Niks geen vertraging. Zoals het nu lijkt komen er deze week nieuwe MacBook Pro's uit. Alles wijst erop: resellers die verzegelde leveringen krijgen, levertijd in de US Apple Store naar 3-5 werkdagen en verschillende websites die onafhankelijk van elkaar aanstaande donderdag 24 februari als datum noemen.
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
*knip*
ik snap je opwinding, maar dit is niet de plek om die te ventileren.
[ Voor 70% gewijzigd door Whieee op 21-02-2011 17:47 ]
Hoe krijg ik in firefox rare tekens weg?
Als ik bijvoorbeeld can't lees staat er overal(vanwege de ') can't
Hoe los ik dit op? Dit is zowel bij firefox als bij safari
Dit lijkt me niet de juiste plaats om je vraag neer te gooien. Open er eventueel een nieuw topic voor, en zorg voor een degelijke topicstart.
Dit lijkt me niet de juiste plaats om je vraag neer te gooien. Open er eventueel een nieuw topic voor, en zorg voor een degelijke topicstart.
[ Voor 31% gewijzigd door Whieee op 21-02-2011 17:49 ]
Ik hoop dat je je vraag zelf wel begrijpt....Trezzahn schreef op maandag 21 februari 2011 @ 17:20:
Hoe krijg ik in firefox rare tekens weg?
(wellicht dat een screenshotje de boel wat verduidelijkt)
[ Voor 8% gewijzigd door Smultie op 21-02-2011 17:49 ]
Verwijderd
op website van apple zijn de leverdatums veranderd voor de 15 inch macbooks naar 3-5 werkdagen dus word het hoogstwaarschijnlijk een nieuwe launch deze week
Alle modellen hebben verzendtijd van 3 - 5 werkdagen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Interessant, vanmiddag had alleen nog de duurdere 13" MBP variant een verzendtijd van 3-5 werkdagen. Het lijkt er op dat het echt deze week gaat gebeuren, ben benieuwd!
Half december had ik 250+ MBP's besteld voor in de lokale Apple Store. Vandaag kwam de order binnen: vijf 15 inch- (MC371) en zes 13 inch-modellen (MC374); het lijkt me een duidelijke zaak dat deze week nieuwe modellen komen
Half december besteld voor levering half februari 
Was het geen forecast?
Was het geen forecast?
Ik ook, laat maar zien die nieuwe macbook pro 
En misschien wordt de 13 inch ook is geupdate met die core 2 duo
Be nice, You Assholes :)
Dat zou wat zijn, dat er straks nog steeds een Core 2 Duo in dat ding zit!3DDude schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:52:
Interessant gerucht op MacRumors.com:
Een grotere trackpad en een (seperate) SSD voor het besturingssysteem dus. Klinkt goed
Het blijven natuurlijk geruchten (en sommigen hier zullen het wel een beetje beu zijn), maar dat hoort er wel een beetje bij zo vlak voor een potentiële launch toch?
Bron: http://www.macrumors.com/...dicated-ssd-for-mac-os-x/The first tidbit of information claims that the new MacBook Pros will offer larger trackpads than those found on current models, opening the door for greater flexibility for users and perhaps options for more complex gestures.
The report also claims that the updated machines will offer a dedicated solid-state drive of 8-16 GB to house Mac OS X system files that would allow for fast system boot-up and performance. Additional machine storage would be made available in either traditional hard drives or with solid-state drive upgrades.
Een grotere trackpad en een (seperate) SSD voor het besturingssysteem dus. Klinkt goed
Het blijven natuurlijk geruchten (en sommigen hier zullen het wel een beetje beu zijn), maar dat hoort er wel een beetje bij zo vlak voor een potentiële launch toch?
In principe worden geruchten hier niet besproken tenzij je er minstens 3 onafhankelijke bronnen voor hebt. Dit om te voorkomen dat de ervaringen/discussie topics overspoeld worden met allerlei geruchten omdat de geruchtensites denken dat er iets vernieuwd gaat worden. Bedenk ook dat de sites het wel eens mis kunnen hebben 
als ik een euro zou krijgen voor elk "PowerBook G5 next Tuesday" gerucht, dan had ik allang een maxed out Mac Pro met een berg schermen gehad
als ik een euro zou krijgen voor elk "PowerBook G5 next Tuesday" gerucht, dan had ik allang een maxed out Mac Pro met een berg schermen gehad
Launching containers into space
We kopen tussendoor altijd maximaal in, om momenten dat er grote vraag is, daaraan te kunnen voldoen. Normaal gesproken -als MediaMarkt bijvoorbeeld geen BTW-actie heeft- worden ze vrij snel geleverd, maar sinds half december was er geen duidelijke aanleiding waarom de modellen niet snel uitgeleverd werden.Canaria schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:48:
Half december besteld voor levering half februari
Was het geen forecast?
Geen verzegelde dozen binnen gehad met 'don't open before 24-02-2011 24:00 GMT' erop oid?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Alle speculaties al gezien etc, maar iPad 2 zou 'volgens' experts eerst komen, aangezien ze Lightpeak willen introduceren of iets in de trand van lightpeak ready (apple varriant oid)?
Samen met USB3.0 ipv USB 2.0/ Esata meuk, hoop wel dat Firewire blijft imo.
Anders is het no go voor mijn MacbookPro
Samen met USB3.0 ipv USB 2.0/ Esata meuk, hoop wel dat Firewire blijft imo.
Anders is het no go voor mijn MacbookPro
Het moge wel duidelijk zijn dat de nieuwe macbook pro's zeker aankomende donderdag gereleased worden ivm de verjaardag van jobs, ben echt benieuwd naar de specs, iig meteen een 15 inch aan schaffen
Domme vraag, wat moet een mens met een FireWire poort?
Dit topic is gesloten.