Macbook Pro op tv aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn al genoeg topics over, maar ik kom er even niet uit. Ik wil graag mijn Macbook Pro (medio 2010) aansluiten op mijn Philips LCD televisie (met HDMI aansluiting).

Heb ik dan deze kabel nodig?

Of zijn er nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh ik ben zelf aan het nadenken wat de beste manier is om dit te gebruiken. Probleem is dat ik de laptop in mijn bureau kamer wil laten staan en niet naast de tv telkens wil zetten. Maar begin al maar eens 15 meter met hdmi te overbruggen....

Ik vermoed dat indien je de laptop gewoon naast de tvzet je voldoendoende hebt aan dat kabeltje + een standaard hdmi kabel richting je tv of tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ja die kabel met een HDMI kabel is samen genoeg.

Je laptop niet willen verplaatsen is vrij vreemd, een laptop is gemaakt om te verplatsen... Als je een desktop niet heen en weer zou willen slepen was het nog duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
*snip* spam

[ Voor 92% gewijzigd door Daedalus op 29-12-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Iedere VESA 1.1 compatibele mDP -> HDMI adapter werkt. Dus waarom 40 euro uitgeven voor iets dat ook voor 10 euro kan :)

Als je zoveel geld uit gaat geven kun je bijna net zo goed een Apple TV ofzo (of andere steaming media speler) kopen en het draadloos streamen. Scheelt je weer kabels door je huis en hoef je ook niet naar je MBP om een video te starten :P

[ Voor 51% gewijzigd door Bosmonster op 29-12-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnkeates schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:54:
Ja die kabel met een HDMI kabel is samen genoeg.

Je laptop niet willen verplaatsen is vrij vreemd, een laptop is gemaakt om te verplatsen... Als je een desktop niet heen en weer zou willen slepen was het nog duidelijk :)
offtopic
ik verplaats hem als ik een shoot moet gaan doen. Maar thuis heb ik liever een vaste werkplek :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iedere VESA 1.1 compatibele mDP -> HDMI adapter werkt. Dus waarom 40 euro uitgeven voor iets dat ook voor 10 euro kan
En over welke kabel hebben we het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

O.a. die weggeknipt is wegens spam :+

Maar het merendeel van de mDP->HDMI kabels is wel VESA 1.1. Meestal staat dat er niet expliciet bij, maar als ze het hebben over dat het ook geluid ondersteunt (dus zonder extra usb-aansluiting), dan is het VESA 1.1.

Ik mag wel gewoon linken naar de pricewatch natuurlijk, ben niet verbonden aan de verkoper :P

V&A aangeboden: Mini Displayport to HDMI Adapter (voor Macbook Pro, Beamer, LCD)

Dat scheelt je toch mooi zo'n 26 euro voor praktisch dezelfde connector (even uitgaande dat die wel VESA 1.1 zijn, denk het wel, maar voor de zekerheid kun je even contact opnemen met de verkoper).

[ Voor 51% gewijzigd door Bosmonster op 29-12-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En welke kabel is dat in de Apple store? En heb ik er dan nog een nodig voor het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
Bosmonster schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:58:
O.a. die weggeknipt is wegens spam :+

Maar het merendeel van de mDP->HDMI kabels is wel VESA 1.1. Meestal staat dat er niet expliciet bij, maar als ze het hebben over dat het ook geluid ondersteunt (dus zonder extra usb-aansluiting), dan is het VESA 1.1.

Ik mag wel gewoon linken naar de pricewatch natuurlijk, ben niet verbonden aan de verkoper :P

V&A aangeboden: Mini Displayport to HDMI Adapter (voor Macbook Pro, Beamer, LCD)

Dat scheelt je toch mooi zo'n 26 euro voor praktisch dezelfde connector (even uitgaande dat die wel VESA 1.1 zijn, denk het wel, maar voor de zekerheid kun je even contact opnemen met de verkoper).
Mijn Mini DP naar HDMI ondersteunen inderdaad geluid;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:06:
En welke kabel is dat in de Apple store? En heb ik er dan nog een nodig voor het geluid?

SPAM. En niet de eerste keer. :/

[ Voor 37% gewijzigd door Whieee op 02-01-2011 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rel8mpago
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 21:28
Heb deze kabel ook; de moshi. Een maand geleden in Hong Kong gekocht voor 29 euro in een apple reseller. Heb deze ook aan mijn macpro aangesloten middels hdmi. Kwam erachter in de systeemvoorkeuren dat geluid het niet deed. Lag aan qtime player, met vlc geen probleem. Beeld=super.

Mijn advies... Bezuinig niet op 10 euro. Gaat toch om je mooie mac waar je niet onveilig met chinese "troep" wil vrijen?

Alleen wat mij dwars zit is het volgende wat ik nergens nog ben tegengekomen: waarom verandert mijn bureaublad achtergrond als ik m aansluit aan de tv? Ook geektool doet het niet meer? Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:39
Ik heb een 1,2m mini displayport naar hdmi kabel gekocht via ebay voor nog geen 10 euro. Het mooie is dat het niet zo'n onhandige adapter is waar weer een kabel in gaat, maar meteen een hdmi uiteinde. Ik vind ze veel praktischer/netter dan zo'n log verloopstuk, en voor die prijs functioneert het echt prima. Kwaliteit is niets over te klagen, hoewel hierboven wordt beweerd dat het gaat om 'chinese "troep"'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

reAaa schreef op zondag 02 januari 2011 @ 03:57:
Ik heb een 1,2m mini displayport naar hdmi kabel gekocht via ebay voor nog geen 10 euro. Het mooie is dat het niet zo'n onhandige adapter is waar weer een kabel in gaat, maar meteen een hdmi uiteinde. Ik vind ze veel praktischer/netter dan zo'n log verloopstuk, en voor die prijs functioneert het echt prima. Kwaliteit is niets over te klagen, hoewel hierboven wordt beweerd dat het gaat om 'chinese "troep"'.
Het is natuurlijk fijn voor je als het werkt, maar als zo'n kabel brak is komt men hier weer huilen hoe slecht Apple is en dat het niet eens lukt om een filmpje te kijken op de dure tv. Je hebt gewoon meer kans op een flutkabel bij een chinees koopje dan bij een A-merk. En als je een A-merk kabel koopt in een winkel op de hoek heb je ook zo een nieuwe of je geld terug mocht het niet werken.
Een A-merk is dus geen garantie dat het meteen werkt, maar de kans is wel kleiner dat het aan je kabel ligt ipv je (dure) tv. /disclaimer :X

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Een hdmi kabel doet niks bijzonders. Die werkt wel of die werkt niet. Das ongeveer hetzelfde als 3x zoveel uitgeven voor een USB-kabel van een "A-merk".

Uiteindelijk komt die zooi waarschijnlijk zelfs uit de zelfde fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

reAaa schreef op zondag 02 januari 2011 @ 03:57:
Ik zit ook effe te zoeken naar deze kant-en-klare oplossingen i.p.v. middels een adapter.
Er lijkt een klein verschil in de audio specs te staan:
- kabel mDP-HDMI: Support uncompressed Audio such as LPCM
- adapter mDP-HDMI: Support uncompressed audio such as LPCM + Support compressed audio such as DTS Digital, Dolby Digital (including DTS-HD and Dolby True HD)

Blijkbaar geeft alleen die kabel dus niet alle soorten audio door.
Dat zou wel weer onhandig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:14
Bosmonster schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:56:
Een hdmi kabel doet niks bijzonders. Die werkt wel of die werkt niet. Das ongeveer hetzelfde als 3x zoveel uitgeven voor een USB-kabel van een "A-merk".

Uiteindelijk komt die zooi waarschijnlijk zelfs uit de zelfde fabriek.
Voor een hdmi-hdmi kabel kan je idd net zo goed naar de action gaan als een monster aanschaffen van 50 euro...

De mini displayport naar hdmi adapters zit blijkbaar wel verschil in, beeld geven doen ze allemaal wel, maar audio niet allemaal, terwijl dat soms wel gewenst is bij gebruik in een homecinema oid.

Zal het er hier ook even bijzetten, heb hier een 15 euro verloopje naar hdmi van kabeltje.com, gewoon chinees ding in blanco zakje. Daar komt geen geluid mee via hdmi.

[ Voor 11% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 04-01-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
En die duurdere verloopstukjes, zijn meestal ook nog is groter en lomper als die van Ebay bijv.
1080p beeld, DTS audio is prima met die van Ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:43:
[...]
De mini displayport naar hdmi adapters zit blijkbaar wel verschil in, beeld geven doen ze allemaal wel, maar audio niet allemaal, terwijl dat soms wel gewenst is bij gebruik in een homecinema oid.
De VESA 1.0 geven dus geen geluid door, waar 1.1 dat wel doet.
Maar zit er dan ook nog echt verschil in het soort geluid bij de 1.1 versies? Dat de 1 wel Dolby en compressed geluid doorgeeft en de ander alleen uncompressed? Komt op mij vreemd over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:39
Digistorm schreef op zondag 02 januari 2011 @ 09:38:
[...]

Het is natuurlijk fijn voor je als het werkt, maar als zo'n kabel brak is komt men hier weer huilen hoe slecht Apple is en dat het niet eens lukt om een filmpje te kijken op de dure tv. Je hebt gewoon meer kans op een flutkabel bij een chinees koopje dan bij een A-merk. En als je een A-merk kabel koopt in een winkel op de hoek heb je ook zo een nieuwe of je geld terug mocht het niet werken.
Een A-merk is dus geen garantie dat het meteen werkt, maar de kans is wel kleiner dat het aan je kabel ligt ipv je (dure) tv. /disclaimer :X
Dan moet je die vrienden maar de mond snoeren als ze zo op je apparatuur lopen te bashen. Mijne werkt prrrima en niemand klaagt erover. Enige wat niet helemaal vloeiend loopt soms is VLC icm .mkv bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Even voor de bevestiging, mensen hebben dus zowel goede en slechte ervaringen met geluid over HDMI bij de eBay kables?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik heb deze kabel gekocht bij DX, en hij geeft ook het geluid van mijn MBP 2010 weer op mijn Samsung TV.
Kost weinig en doet wat ie moet doen. :-)
(bovendien voelt ie ook nog eens stevigerer dan de gemiddelde china-prul)

[ Voor 15% gewijzigd door sjolmers op 07-01-2011 22:09 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
Ik zelf heb gewoon goede ervaring met een Mini Displayport naar Hdmi adapter van Ebay, (i.c.m. 13" MacBook Pro Mid-2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

sjolmers schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:33:
Ik heb deze kabel gekocht bij DX, en hij geeft ook het geluid van mijn MBP 2010 weer op mijn Samsung TV.
Kost weinig en doet wat ie moet doen. :-)
(bovendien voelt ie ook nog eens stevigerer dan de gemiddelde china-prul)
Deze ook besteld :)
Zodra deze binnen en getest is laat ik m'n ervaringen wel even weten hier.
Bovendien mijn eerste keer DX, ben benieuwd hoe dat afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADulac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-06 20:31
Ik heb laatst deze kabel bij hdmikabelshop.nl gekocht. Je krijgt in werkelijkheid een van König die wat ronder van vorm is.

Voor mensen met een laatste generatie mac is deze niet aan te raden omdat de adapter helemaal geen audio ondersteund.
Heb van alles geprobeerd, zoals verschillende mediaplayers(denk aan vlc, xbmc, qtime, itunes, etc), verscheidene hdmi-kabels, 2 verschillende tv's, maar hij krijgt geen andere optie bij de uitvoer van geluid bij systeemvoorkeuren.
Mocht een van jullie een oplossing hebben hoor ik dit graag, maar tot hier een oplossing voor is blijf ik bij mijn negatieve advies.

Ps: heb nu spijt dat ik die 20 euro bespaard heb door niet deze te kopen, en vervolgens nu met een audiokabel naar de receiver moet lopen klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Bij deze staat ook niet expliciet vermeld dat ie geluid ondersteund.
Bij de nieuwere versies staat dat meestal wel in de webshop erbij.
Ik ben dus bang dat je de oude VESA 1.0 versie hebt, terwijl je 1.1 nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 21:20
ADulac schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:51:
Ik heb laatst deze kabel bij hdmikabelshop.nl gekocht. Je krijgt in werkelijkheid een van König die wat ronder van vorm is.

Voor mensen met een laatste generatie mac is deze niet aan te raden omdat de adapter helemaal geen audio ondersteund.
Heb van alles geprobeerd, zoals verschillende mediaplayers(denk aan vlc, xbmc, qtime, itunes, etc), verscheidene hdmi-kabels, 2 verschillende tv's, maar hij krijgt geen andere optie bij de uitvoer van geluid bij systeemvoorkeuren.
Mocht een van jullie een oplossing hebben hoor ik dit graag, maar tot hier een oplossing voor is blijf ik bij mijn negatieve advies.

Ps: heb nu spijt dat ik die 20 euro bespaard heb door niet deze te kopen, en vervolgens nu met een audiokabel naar de receiver moet lopen klooien.
ik had er 1 op dealextreame besteld voor een paar euro, en die werkt anders perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:14
ADulac schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:51:

Hoe getest? Via de audioinstellingen van je mac zelf, of de output van bv VLC?
Als je daar bovenin op audio klikt en audio apparaat instelt op HDMI doet ie het bij mij (toch).
Dacht eerst dat die kabel van me ook geen audio deed, maar op deze manier krijg ik het iig VLC toch voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Gast1981 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:57:
[...]
Deze ook besteld :)
Zodra deze binnen en getest is laat ik m'n ervaringen wel even weten hier.
Bovendien mijn eerste keer DX, ben benieuwd hoe dat afloopt.
Kabel werkt perfect!
Voor 14 euro incl verzending een mDP naar HDMI kabel welke ook audio doorgeeft.
Kabeltje pluggen, afhankelijk van je prog nog even de audio output instellen, en het werkt.
Audio/video kwaliteit ook dikke prima.
Pagina: 1