Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 11:02
peugeot206gt schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:56:
Heb je ook al eens gedacht om een ander netwerk te proberen? En wat geeft hij dan aan?
Heb al geprobeerd op de buurvrouws netwerk te gaan. Dat lukt ook niet. (zowel onbeveiligd al beveiligd)

Open netwerken werkt de htc flyer ook niet :( De htc flyer wifi is bij mij gewoon brak :(

Geeft 2 sec uitstekende verbinding en gelijk daarna slecht :(

[ Voor 7% gewijzigd door pinokkia op 03-05-2012 13:01 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38
pinokkia schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:59:
[...]

Heb al geprobeerd op de buurvrouws netwerk te gaan. Dat lukt ook niet. (zowel onbeveiligd al beveiligd)

Open netwerken werkt de htc flyer ook niet :( De htc flyer wifi is bij mij gewoon brak :(

Geeft 2 sec uitstekende verbinding en gelijk daarna slecht :(
Dan is hij inderdaad defect. Gewoon terug ermee. Hier namelijk 0,0 problemen met wifi. Signaal is goed evenals de overdrachtsnelheden!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
peugeot206gt schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:18:
[...]

Dan is hij inderdaad defect. Gewoon terug ermee. Hier namelijk 0,0 problemen met wifi. Signaal is goed evenals de overdrachtsnelheden!
Dat wordt dus ter reperatie bij een hi/kpn winkel aanbieden, want ik zit aan de 9 dagen voor direct omruilen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:12
Je bent al de tweede met wifi problemen,een andere tweaker had al gelijk out of the box problemen met het niet werken van de wifi.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtkern
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 14:41
audiojunk schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:35:
Je bent al de tweede met wifi problemen,een andere tweaker had al gelijk out of the box problemen met het niet werken van de wifi.
Ik heb geen enkele problemen met de wifi. Al de tweede of maar de tweede? Is er nog wat op het internet over de vinden. Met google vind ik het niet zo snel. Negen dagen weg voor reperatie is inderdaad niet leuk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Houtkern schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:38:
[...]

Ik heb geen enkele problemen met de wifi. Al de tweede of maar de tweede? Is er nog wat op het internet over de vinden. Met google vind ik het niet zo snel. Negen dagen weg voor reperatie is inderdaad niet leuk. :(
Binnen 7 dagen na aankoop mag ik direct omruilen. Maar helaas zit ik nu 9 dagen na aankoop. Dus geen omruiling maar ter reparatie aanbieden :(

Ps: heb gisteren pas voor het eerst de nieuwe htc flyer voor mijn andere zoon geopend. De wifi deed het dus direct niet goed. Maar 2 wifi opties: uitstekend (2 sec) of slecht :(

[ Voor 16% gewijzigd door pinokkia op 03-05-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:32
En dit probleem ontstond dus niet in de afgelopen 7 dagen?

nieuws: Xamarin ontwikkelt port van Android naar C#

Wauw, die grafiek laat linksonder een mooie snelheidswinst zien voor de HTC Flyer, is dit voor de toekomst nog nuttig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
MoiZie schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:45:
En dit probleem ontstond dus niet in de afgelopen 7 dagen?

nieuws: Xamarin ontwikkelt port van Android naar C#

Wauw, die grafiek laat linksonder een mooie snelheidswinst zien voor de HTC Flyer, is dit voor de toekomst nog nuttig?
Gisteren voor het eerst de htc flyer ingesteld en deed gelijk de wifi zo brak. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Begrijp ik dat je nu 2 Flyers hebt waarbij de WiFi dezelfde slechte werking vertonen. Een die 9 dagen oud is en een 1 dag oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dit trouwens gezien? Ze hebben toevallig blijkbaar de Flyer gebruikt voor hun experimenten. Nice! :p

Ik heb ook altijd de verschuiving van het gebruik van gecompileerde talen naar geïnterpreteerde talen een hele slechte gevonden voor de snelheid. Het 'kon' ook alleen maar dankzij de veel snellere processoren die de traagheid van geïnterpreteerde talen compenseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wind-rider
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-08 00:01
CaptJackSparrow schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:08:
Begrijp ik dat je nu 2 Flyers hebt waarbij de WiFi dezelfde slechte werking vertonen. Een die 9 dagen oud is en een 1 dag oud?
Ik had ook een probleem met slechte WiFi (ongeveer elke minuut verbrak de verbinding voor een seconde).

HTC Support heeft me factory reset laten doen maar dat hielp niet. Hi-winkel mocht de Flyer niet ruilen / terugnemen omdat hij online gekocht was.

Ik werd door winkel en klantenservice aangeraden om hem terug te sturen omdat ik nog in de eerste week na mijn levering zat, waarschijnlijk omdat "repareren" nog langer zou gaan duren.

Klantenservice wilde echter niet de verzendkosten voor het retoursturen vergoeden, ook al had ik het product defect geleverd gekregen. Klantenservice en webcare gaven ook tegenstrijdige info over of ik wel/niet mijn simkaart moest terugsturen. Hij is nu volgens PostNL nu een paar dagen terug bij Hi, maar heb nog niks ervan gehoord...

Nadat ik hem teruggestuurd had lees ik op internet dat dit mogelijk een probleem in Honeycomb is 8)7 zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1381157 en http://www.goodandevo.net...b-on-htc-evo-view-4g.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
CaptJackSparrow schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:08:
Nee. Ik heb voor 9 dagen terug dat kreng gekocht online en gisteren uit de doos gehaald en alles geinstalleerd. Ik weet ik het dat ik gelijk had moeten testen 8)7. Maar ging ervan uit dat het gewoon werkt. Heb nog nooit iets gehad dat gelijk uit de doos niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je hebt dus 2 Flyers begrijp ik. Vergelijk ze eens of ze allebei dezelfde HC/hardwareversies hebben in alle schermen die dat vermelden. Met name de radioversie. Kijk ook of de slechte een OTA update wil doen. Hiervoor kun je evt. Internet pass-through via USB met de PC gebruiken.

Verder is een factory reset toch wel iets dat je altijd maar even moet proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door CaptJackSparrow op 03-05-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
CaptJackSparrow schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:22:
Dit trouwens gezien? Ze hebben toevallig blijkbaar de Flyer gebruikt voor hun experimenten. Nice! :p

Ik heb ook altijd de verschuiving van het gebruik van gecompileerde talen naar geïnterpreteerde talen een hele slechte gevonden voor de snelheid. Het 'kon' ook alleen maar dankzij de veel snellere processoren die de traagheid van geïnterpreteerde talen compenseerden.
Kijk eens 2 posts boven je eigen post ;)
CaptJackSparrow schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:03:
Je hebt dus 2 Flyers begrijp ik. Vergelijk ze eens of ze allebei dezelfde HC/hardwareversies hebben in alle schermen die dat vermelden. Met name de radioversie. Kijk ook of de slechte een OTA update wil doen. Hiervoor kun je evt. Internet pass-through via USB met de PC gebruiken.

Verder is een factory reset toch wel iets dat je altijd maar even moet proberen.
Nee dat heeft pinokkia niet; 9 dagen geleden besteld en in huis gekregen, pas 1 dag geleden geopend (WTF?!). Tja, dan maar terugsturen voor reparatie, eigen stomme fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb meen ik al enkele dagen geleden gelezen dat zijn haar zoon erg blij was met een Flyer. Ik neem aan dat de WiFi toen ook direct aangezwengeld is. Vandaar dat ik vermoedde dat deze Flyer voor de/een tweede koter was.

De informatie is een beetje verwarrend/onvolledig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
CaptJackSparrow schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:28:
Ik heb meen ik al enkele dagen geleden gelezen dat zijn zoon erg blij was met een Flyer. Ik neem aan dat de WiFi toen ook direct aangezwengeld is. Vandaar dat ik vermoedde dat deze Flyer voor de/een tweede koter was.

De informatie is een beetje verwarrend/onvolledig zo.
Wifi is toen niet aangezwengeld. Mijn zoon was inderdaad blij totdat hij een iets te grote mond gaf aan mij en zijn broertje. Ik heb toen de doos niet geopend maar weggelegd. Pas gisteren heb ik de doos geopend en mocht hij effe kijken. Daarna ben ik zelf snel aan de slag gegaan met wifi. Via de simkaart werkt het wel alleen wifi wil gewoonweg niet.

[ Voor 11% gewijzigd door pinokkia op 03-05-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
pinokkia schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:00:
[...]

Wifi is toen niet aangezwengeld. Mijn zoon was inderdaad blij totdat hij een iets te grote mond gaf aan mij en zijn broertje. Ik heb toen niet de doos geopend en weggelegd. Pas gisteren heb ik de doos geopend.
_/-\o_ Heerlijk, zo ken ik het weer. Net als hier vroeger! Grote mond, dan houdt het voorlopig op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
peugeot206gt schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:04:
[...]

_/-\o_ Heerlijk, zo ken ik het weer. Net als hier vroeger! Grote mond, dan houdt het voorlopig op!
Ik ben een hele strenge moeder. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Heh heh... De onvermoede valkuilen van het opvoeden. ;)

Advies om even via de PC-verbinding met Internet pass-through the checken of er Over The Air updates aangeboden worden en ook om een factory reset te doen blijven echter staan. Gedetailleerde info vergelijken met die van de mijne kan ook geen kwaad. Ik had dat allemaal al gelijk na het in gebruik nemen genoteerd.
Android version
3.2.1

HTC Sense version
1.1 for tablet

Software number
3.55.405.1

Kernel version
2.6.35.10-g6ea054a
htc-kernel@and18-2 #1
Wed Nov 16 07:23:05 CST 2011

Baseband version
20.4801.30.0822U_3822.10.08.07_M

Build number
3.55.405.1 CL205068 release-keys

Browser version
WebKit/534.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
CaptJackSparrow schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:21:
Heh heh... De onvermoede valkuilen van het opvoeden. ;)

Advies om even via de PC-verbinding met Internet pass-through the checken of er Over The Air updates aangeboden worden en ook om een factory reset te doen blijven echter staan. Gedetailleerde info vergelijken met die van de mijne kan ook geen kwaad. Ik had dat allemaal al gelijk na het in gebruik nemen genoteerd.

[...]
Nu ik dat vergelijk met die van U. Zijn de gegevens precies hetzelfde. Ga er straks wel verder mee aan de slag, want anders gooi ik de htc flyer naar buiten. Ben onderhand al vanaf gisteren bezig. Vanavond maar de andere opties uit proberen die ik nog niet heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als het allemaal hetzelfde is dan lijkt me een factory reset de meest zinvolle volgende stap. Als dat het niet oplost ben ik bang dat retourzenden de volgende stap zal zijn. HTC support bellen KAN misschien nog nuttig zijn maar heb geen al te hoge verwachtingen.
pinokkia schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:27:
Ga er straks wel verder mee aan de slag, want anders gooi ik de htc flyer naar buiten.
Laat ons dan even weten of ie echt kan vliegen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-08 23:27
Heb twee problemen met mijn HTC flyer, niet heel erg maar toch wel vervelend:
1. De buienradar app werkt niet. Komt dit omdat scherm te groot is voor de app?
2. Als ik een online stream kijk (Lees uitzendinggemist app of Gemist voor Veronica etc) dan krijg ik om de paar minuten dat er geen verbinding meer is terwijl WiFi gewoon actief staat nog. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Yrck schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:40:
Heb twee problemen met mijn HTC flyer, niet heel erg maar toch wel vervelend:
1. De buienradar app werkt niet. Komt dit omdat scherm te groot is voor de app?
Geen idee want ik geef de voorkeur aan Buienalarm dat mij veel specifiekere informatie geeft over mijn locatie.

Verder zitten de buienradarbeelden met nog veel meer in Weer & Zo.

PS.
Buienradar is er in een phone en een HD (tablet) variant.

[ Voor 6% gewijzigd door CaptJackSparrow op 03-05-2012 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
CaptJackSparrow schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:45:
[...]

Geen idee want ik geef de voorkeur aan Buienalarm dat mij veel specifiekere informatie geeft over mijn locatie.

Verder zitten de buienradarbeelden met nog veel meer in Weer & Zo.

PS.
Buienradar is er in een phone en een HD (tablet) variant.
Stom, dit had ik zelf kunnen zien als ik goed gekeken had. Toch bedankt voor de tip, Weer & Zo werkt ook erg fijn! :)

Nu het probleem van Uitzendinggemist nog en ik ben weer blij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Zojuist mijn Prepaid Vodafone (Micro)SIM binnengekregen.

Het goede nieuws is dat het werkt! :)

het rare is dat ik geen 7,50 tegoed heb gekregen maar slechts 2,50 (let op ik heb dus de microsim besteld). Na registratie zou je hier dus 12,50 bijkrijgen. Wat er niet bijstaat is dat je dus eerst moet opwaarderen om die 12,50 te krijgen. Voorlopig eindigt het dus met 2,50 tegoed :S.

Ondanks dit maakt het me eigenlijk niet zoveel uit voor wat betreft dat tegoed, alhoewel die 20 euro wel een maandbundel was geweest.

Het resultaat is nu dus zowieso 600mb voor 7,50 (wellicht een Gb want ook hiervoor moest je registreren). Als dit gewoon normaal geldig blijft vind ik het een prima deal. Dan kan ik dus ruim 2 maanden doen met zo een kaartje van 7,50!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:34
peugeot206gt schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:44:
Het resultaat is nu dus zowieso 600mb voor 7,50 (wellicht een Gb want ook hiervoor moest je registreren).
Zie jij deze hoeveelheid data ergens online staan dan? Ik zie alleen die €2.50.
Als dit gewoon normaal geldig blijft vind ik het een prima deal. Dan kan ik dus ruim 2 maanden doen met zo een kaartje van 7,50!
Heb meermaals gebeld met de eindconclusie dat je data slechts 1 maand geldig is. Het "beltegoed" van 2.50 (apart, op een data-sim) is wél drie maanden (of nog meer, als je opwaardeert) geldig.

Plus kan ik nergens zien wat Vodafone rekent qua €/MB prijs. Dat is wel handig om te weten als je 15 Euro tegoed krijgt i.p.v. 1GB.

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 03-05-2012 19:20 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Ik waarder niets op totdat ik geen internet meer heb. Tot die tijd heb ik dus die 600Mb of tijdlimiet. Wellicht dat ik opwaardeer met 10 euro, dan heb je dus 25 euro en zowieso meer dan 20 euro om nog een maandbundel erbij te nemen van 700mb

http://www.vodafone.nl/in...ptop/prepaid/opwaarderen/

Plus als je opwaardeert heb je sowieso 1 gigabyte. Totaal koop je dan dus 1,7gb welke sowieso geldig is voor 2 maanden. Totaalbedrag 17,50 dus geen slechte deal in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
peugeot206gt schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:27:
Tot die tijd heb ik dus die 600Mb of tijdlimiet.
Screenshot van de 600MB?

Plus je krijgt er 400MB bij door je alleen registreren, hoef je niks voor op te waarderen hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Je ziet dat nergens staan, staat ook in de voorwaarden dat dit soort acties niet getoond worden. Maar het werkt vast want ik heb nog niets gedaan opgewaardeerd en toch werkt de data!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
peugeot206gt schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 08:19:
Maar het werkt vast want ik heb nog niets gedaan opgewaardeerd en toch werkt de data!
Okay en "dus" weet je dat je 600MB dan wel 1GB tegoed hebt natuurlijk en wat een MB daadwerkelijk kóst :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Toevoegingen voor een n00b op onderstaand stappenplan.
FrameWork. schreef op zondag 22 april 2012 @ 20:55:
Stappenplan voor HTC Flyer 3G + 32GB downgrade naar stock Gingerbread voor Windows

Stap 1: ADB & Fastboot installeren
Download ADB&Fastboot: Klik

Stap 2: USB Debugging aanzetten
Open Instellingen op je Flyer en ga naar Applicaties en vervolgens naar Ontwikkeling. Vink vervolgens USB-Foutopsporing aan.

Stap 3: ADB & Fastboot installeren
Volg deze guide v.w.b. het installeren van ADB & Fastboot. Deze guide is inclusief afbeeldingen :)

[u]Plaats bij voorkeur adb & fastboot in de map C:\android-sdk-windows[/u]. Ik houd deze map aan in de rest van het stappenplan.
http://jaxov.com/2010/10/...ta-xp-for-android-phones/

Stap 4: Andere bestanden downloaden
Download Misc_version en pak deze uit

Download tacoroot

Plaats Tacoroot en Misc_version in C:\android-sdk-windows\

In de tussentijd gaan we een (Gingerbread) RUU downloaden.

Download bij voorkeur onderstaande RUU (CTRL+F en zoek op de pagina van Filefactory. Deze RUU heb ik gisteren ook gebruikt tijdens mijn downgrade proces). Let op: dit is de RUU voor de HTC Flyer 32GB WiFi + 3G versie. Heb je alleen WiFi, selecteer dan de WiFi versie!

[...]

Stap 5: Let the Command Line part begin :)
1. Start je Flyer op (USB-Foutopsporing moet aan staan, zie stap 2)
2. Ga naar Start -> typ cmd en druk op enter.
3. We gaan de map veranderen: cd C:\android-sdk-windows\
4. Druk op enter
5. Voer vervolgens de volgende commands een voor een in. Het dik gedrukte commando heb ik gisteren toegevoegd omdat ik problemen had met de root en het schrijven van de nieuwe RUU versie. De errors die ik kreeg:
'No input file specified' en 'Error: could not write /data/local.prop permission denied'

[...]

Bij het laatste commando start je Flyer opnieuw op. Zorg dat je Power+Volume Down + Volume Up vast hebt zodat we in het recovery scherm komen. Dit scherm is wit met aan de onderkant Android poppetjes op een skateboard.

stap 6. Reboot je Flyer
stap 7. Type het volgende commando in

[...]

Je Flyer zal rebooten en wellicht blijven rebooten. Dit maakt niet uit, hoort bij de root.

Stap 6: Decustom RUU
Als je de RUU versie aanhoud die ik aanraadde, gebruik je versie 2.00.405.3

Andere RUU versie?
Let op: Het dikgedrukte deel moet overeen komen met de gedownloade RUU. Deze cijfers staan in de bestandsnaam.

Type commando in en druk op enter:

[...]

Vervolgens starten we de Flyer nogmaal op en gaan we naar het recovery scherm. Zorg ervoor dat je fastboot selecteert. (Dit wordt na een aantal seconden automatisch gewijzigd naar fastboot usb plug)

Open de gedownloade RUU van Filefactory en volg de stappen. Als het goed is moet alles dan goed komen en draait je Flyer op stock Gingerbread. Het volgende stappenplan gaan we LeeDroid installeren :)

Deze guide is grotendeels gebaseerd op een thread van xda.
Ik heb em eerst gekopieerd en de toevoegingen erin gezet, maar bij nader inzien vond ik het niet zo netjes je post helemaal te kapen. Daarom de volgende toevoegingen en aanvullingen.

Bij stap 3 is de guide vwb installatie van Fastboot en ADB niet zo duidelijk. Een verwijzing naar de volgende guide graag erbij zetten of de link vervangen door http://dottech.org/tipsnt...-with-your-android-phone/

Bij stap 5 NA het invoeren van de commando's duidelijker maken dat de Flyer zelf al opnieuw opstart na het laatste commando. Daarna volume down indrukken en vasthouden en vervolgens powerknop indrukken totdat er opnieuw wordt opgestart. Vulume down knop loslaten zodra je recovery screen ziet.

Daarna dus nogmaals rebooten (6). Duidelijker maken dat je gewoon opstart.

Bij stap 5.7 aangeven dat je eventueel naar recovery screen kan booten.
Vervolgens starten we de Flyer nogmaal op en gaan we naar het recovery scherm. Zorg ervoor dat je fastboot selecteert. (Dit wordt na een aantal seconden automatisch gewijzigd naar fastboot usb plug)
Voor iemand die dit de eerste keer doet is dit onduidelijk.In het recoveryscreen met de volumetoetsen de Fastboot selecteren en daarna op de powerknop drukken.

Laatste punt waar ik mee zat: niet overal is duidelijk of je de Flyer moet loskoppelen of juist verbonden moet houden met je PC.

Wil je eea verwerken in de definitieve guide? Dan kan die in de startpost worden geplaatst.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Brad Pitt schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 08:34:
[...]

Okay en "dus" weet je dat je 600MB dan wel 1GB tegoed hebt natuurlijk en wat een MB daadwerkelijk kóst :/
Weet ik niet, maar als het er staat ga ik er maar vanuit. Als morgenochtend alles op is dan klopt het niet nee. Vermoed dat ik met die 600mb dus zowieso die maand kan doen, en als het geldig blijft zelfs langer.

Ik vertrouw erop dat die 600mb er dus opstaat. Als anderen dit pakket ook hebben kunnen ze een datateller installeren, ik vind dat niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
CaptJackSparrow schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:34:
Laat ons dan even weten of ie echt kan vliegen. ;)
Heb alle opties gedaan die hier beschreven stonden. Helaas heeft niets geholpen. Heb gebeld naar hi en mag de htc flyer gewoon omruilen in de hi winkel :) . Dus dat ga ik morgen of maandag doen.

En nee. De htc flyer heb ik geen vliegles gegeven :). Ik kon me gelukkig nog inhouden :)

[ Voor 11% gewijzigd door pinokkia op 04-05-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 22:13
Zowel de stap 3 van de originele guide als die van dirkjesdirk krijg ik niet voor elkaar...

De nieuwe revisie download maakt die howto van de eerste ook nogal onwerkbaar

Zogauw ik de prompt open doet hij wel wat maar is in no-time ook alweer afgesloten

Ik ga nog even verder prutsen, als zo iets basis al niet lukt is het veelbelovend voor de rest :|

EDIT 1:
Ben uiteindelijk maar verder gegaan maar het is toch duidelijk niet goed gegaan bij stap 3

Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/6792/cmdr.png

http://jaxov.com/2010/10/...ta-xp-for-android-phones/

Als ik die laatste "test" stap doe gebeurt er ook helemaal niks

EDIT 2:
OK dat is opgelost, je moet dat programma van HTC installeren om te zorgen dat de USB verbinding goed herkent word

Afbeeldingslocatie: http://img849.imageshack.us/img849/4682/cmd2y.png

Blijkbaar is er iets nog niet goed, is uitvogelen waar dat nou weer aan kan liggen 8)7

EDIT 3:
Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/6614/cmd3.png

Hij ging herstarten... braaf de knopjes ingehouden maar nou doet het kreng dus echt helemaal niks meer |:(

EDIT 4:
En er is weer leven |:(

EDIT 5:
En nou is hij bezig met teruggaan naar 2.**** :)

EDIT 6:
Afbeeldingslocatie: http://img802.imageshack.us/img802/8862/nogmaareentje.png

Te vroeg gejuicht... wat een drama in 80 delen is dit zeg :+

[ Voor 64% gewijzigd door nooberke op 05-05-2012 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Ik snap niet hoe zoveel mensen hier zoveel moeite mee kunnen hebben.. Het proces is echt uitermate simpel!

LEER LEZEN! Zoals de post hierboven; de HTC drivers niet installeren is een domme fout! Het staat in alle guides! Leer gewoon de guides eens goed tot de letter volgen!

Zucht :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
MoiZie schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:54:
Ik snap niet hoe zoveel mensen hier zoveel moeite mee kunnen hebben.. Het proces is echt uitermate simpel!

LEER LEZEN! Zoals de post hierboven; de HTC drivers niet installeren is een domme fout! Het staat in alle guides! Leer gewoon de guides eens goed tot de letter volgen!

Zucht :z
Het probleem is dat er echter vijf miljoen guides zijn en dan krijg je nogal last van information overload

Heb de guid van Framework gepoogd te volgen maar blijkbaar valt dat simpele reuze tegen :?

Ik had trouwens ergens gelezen dat er juist geen HTC sync aanwezig moest zijn, maar dat zal vast weer ergens over/voor zijn geweest

Ik kom nou niet verder dan mijn laatste edit, zal straks het gehele process nog is op nieuw doen vanaf de eerste stap 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Zijn er mensen die ervaring hebben met en MHL adapter? Ben benieuwd of de flyer hier ook mee opgeladen kan worden zoals ze voordoen door alleen de HDMI kabel aan te sluiten...

Heb voor 16,10 op Ebay en nieuwe MHL adapter opgepikt inclusief HDMI kabel. Het gaan om een originele HTC AV M500:

Afbeeldingslocatie: http://images.mobilefun.co.uk/graphics/450pixelp/28512.jpg

Voor die 16 euro kon ik hem niet alten liggen ;)

Ben na een paar weken ook nog steeds super tevreden met het apparaat. Het heeft nog geen vastloper gehad en alles werkt prima. Ondertussen is hij ook "full options" geloof ik. 64GB, simkaart erin, mooie case en zo die MHL adapter erbij. Ben alleen nog op zoek (als dit er is) naar een gamepad via bluetooth, dan kan ik ook weer NES spelletjes spelen!

Edit: licht offtopic, maar ook mail gehad van vodafone over het 7,50 simkaartje!!!

Nu dus mooi 1gb datategoed, en ze hebben er 20 euro beltegoed bijgezet wat nu geldig is tot mei 2013 _/-\o_ 1,7Gb totaal voor 7,50 gaat me met abbo niet lukken, zit dus de komende 3 tot 4 maanden prima voor die 7,50!
Geachte heer Rene,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Ik heb uw gegevens gecontroleerd en ik zag in mijn systeem dat u inderdaad maar een databundel van 600 MB heeft.

Daarom heb ik een databundel van 400 MB toegevoegd, zodat u 1 GB kunt gebruiken.

Tevens heb ik uw beltegoed aangevuld met €20.

Excuses voor het ongemak,

[ Voor 29% gewijzigd door Rene op 07-05-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
peugeot206gt schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:46:
zit dus de komende 3 tot 4 maanden prima voor die 7,50!
Waar kan je checken/zien hoe lang je data tegoed nog geldig is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Zo ben nu onderhand aan de 3e htc flyer. Maar nog steeds wil deze niet samenwerken met mijn belkin N1 draadloze router. Al de 4 laptops, 3 gsms, iPad 3, iphone 4S etc werkt gelijk op wep 128 behalve de htc flyer. Dezelfde dingen doet het als de vorige 2 htc flyers. Nml scannen, ip ophalen, verbonden (2 sec) en dan weer scannen, ip ophalen, verbonden(2 sec) en zo gaat het maar door. Ben bang dat het nu echt aan mijn belkin n1 router ligt.

Nog andere opties wat ik nog kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
wep eruit gooien en wpa2 gaan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Dat had ik eerder ook al gezegd... Wie gebruikt er nou nog wep! Kennelijk heb je dat tot nu toe dus ook nog niet getest!

OneXXL begint er goed uit te zien, ben benieuwd wat drewgaren ervan gaat bakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MoiZie schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:50:
OneXXL begint er goed uit te zien, ben benieuwd wat drewgaren ervan gaat bakken...
Alleen nogal irritant dat je versie 1.4 niet kán downloaden nu :P

[Edit] Versie 1.5 staat er nu ook op, die is wel downloadbaar, maar eens even testen dan :)

[ Voor 16% gewijzigd door Brad Pitt op 10-05-2012 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Brad Pitt schreef op maandag 07 mei 2012 @ 23:09:
[...]

Waar kan je checken/zien hoe lang je data tegoed nog geldig is dan?
Nergens ;) maar ik zie dat mijn gewone beltegoed opeens een jaar geldig is doordat ze het via de klantenservice hebben bijgeboekt. Dat is nu 22,50 tot mei 2013.

Die data hebben ze met een bundel extra aangevuld, dus denk dat die ook voorlopig geldig is. Anders merken we volgende maand wel als het internet ermee stopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
peugeot206gt schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:01:
Die data hebben ze met een bundel extra aangevuld, dus denk dat die ook voorlopig geldig is. Anders merken we volgende maand wel als het internet ermee stopt!
Die mate van onzekerheid is toch te bizar voor woorden? Heb nu al een x-aantal Euro verziekt door te bellen naar de "helpdesk" met elke keer een ander antwoord. Online zelf checken is onmogelijk. Vind dat echt te ziek voor woorden. Als het data-tegoed inderdaad maar een maand geldig is (zoals telefonisch een aantal maal is gezegd) vind ik de "tegoed" aanduiding op de site pure misleiding. Niet dat dat verrassend is, maar wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Brad Pitt schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:04:
[...]

Die mate van onzekerheid is toch te bizar voor woorden? Heb nu al een x-aantal Euro verziekt door te bellen naar de "helpdesk" met elke keer een ander antwoord. Online zelf checken is onmogelijk. Vind dat echt te ziek voor woorden. Als het data-tegoed inderdaad maar een maand geldig is (zoals telefonisch een aantal maal is gezegd) vind ik de "tegoed" aanduiding op de site pure misleiding. Niet dat dat verrassend is, maar wel irritant.
Ze laten je wel in het ongewisse. Maar ik heb tot nu to 7,50 betaald, en 1x een vriendelijk mailtje gestuurd en heb nu dus 22,50 (welke wel zichtbaar is) beltegoed tot 05-2013 en 1gb data tot onbekend ;)

Ik vind het tot nu toe m.a.w. een prima deal voor 7,50, en dat ik 1 mailtje moest sturen neem ik op de koop toe. Worst case scenario heb ik dus 2 maanden internet en 1,7gb voor 7,50. Dat is een whopping 3,75 per maand. Daar sluit ik geen abbo voor af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
peugeot206gt schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:11:
Worst case scenario heb ik dus 2 maanden internet
Hoe kom je aan die twee maanden dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Minstens 1 maand met die gratis GB
Van die 22,50 beltegoed neem ik een maandbundel. Momenteel is dat 700mb

Totaal dus 2 maanden.

Mocht die Gigabyte langer geldig zijn als een maand (dat weet ik over 3 weken want ik gebruik denk ik 300 per maand) dan heb ik zelfs 3 tot 4 maanden voor 7,50. Namelijk die ene GB verdeeld over 3 maanden plus een bundel voor een maand. Als dit zo is dan betaal ik voor die 4 maanden dus 1,875 per maand (net zoveel als een liter benzine :+)

[ Voor 12% gewijzigd door Rene op 09-05-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
MoiZie schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:50:
Dat had ik eerder ook al gezegd... Wie gebruikt er nou nog wep! Kennelijk heb je dat tot nu toe dus ook nog niet getest!

dragon2 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:34:
wep eruit gooien en wpa2 gaan gebruiken
Ook bij deze htc flyer heb ik alle beveiliging eruit gegooid van de belkin N1 router. Ook dit mag niet helpen. Ik geef de moet maar op. de htc flyer werkt gewoonweg via wifi niet. tevens heb ik ook bij de buurvrouw geprobeerd en die heeft een linksys router. (type weet ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Tja, toch de custom rom even proberen dan. Misschien is het gewoon een bug in de HTC honeycomb rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Ben inmiddels via mijn iPhone 4S (persoonlijke hotspot kpn) nu dit bericht aan het typen. Dus de wifi doet het blijkbaar wel. Ik kan dus concluderen dat de htc flyer niet icm belkin n1 router werkt. Anders zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Ander kanaal kiezen?

Overigens; het lijkt misschien wel Android / Belkin gerelateerd;

http://www.htcdesireforum...7obtaining-ip-address%27/

Weliswaar een telefoon, maar toch.

Oplossing; statisch ip toewijzen op de Desire (dus mogelijk werkt dit ook op de Flyer).

https://www.google.nl/#hl...+htc+obtaining+ip+address

Het lijkt echt HTC gerelateerd.

[ Voor 106% gewijzigd door MoiZie op 09-05-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Ben weer lekker snugger bezig. Kan ook internetten via Intel My Wifi-technologie van de 2 Dell xps 17. 8)7 Dus het hoef niet via mijn Belkin N1 router :). Is welleswaar niet de meest simpele oplossing. Maar het werkt wel en er staat altijd wel een laptop bij ons aan. :) Probleem opgelost.

Pinokkia leert nog steeds. Maar is nog altijd blond :+

Update 23.55 uur
Wifi eindelijk verbonden aan mijn Belkin N1 router :) Alleen wil dat kreng nu weer internet niet op :(

Update 1.33 uur
Eindelijk is het me gelukt.

Heb het volgende gedaan:
1) naam SSD
2) beveiliging nog steeds op wep :)
3) ip-instellingen op dhcp passief
4) ip adres eerst gekeken bij belkin set up (dus online ip)
5) gateway is gewoonweg via je pc je instellingspagina. Die begint bij mij dus 192.
6) dns1 8.8.4.4 ( met dank aan Mushoz van het nieuws "UPC kampt met internetstoring")
dns2 8.8.8.8
7) opslaan

Heeft een x aantal uurtjes toch geduurd. Maar is uit eindelijk toch gelukt en heb gelijk hierboven neergezet hoe ik dit als noobzijnde heb opgelost. Misschien dat andere daar ook iets aan hebben.

[ Voor 64% gewijzigd door pinokkia op 10-05-2012 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Dus als ik het goed begrijp werkt het met een statisch ip? Toch wel een opvallend probleem met die router dus!

En waarom blijf je nu op wep beveiliging hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
MoiZie schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 08:32:
Dus als ik het goed begrijp werkt het met een statisch ip? Toch wel een opvallend probleem met die router dus!

En waarom blijf je nu op wep beveiliging hangen?
In de htc flyer staat er bij ip instellingen dchp of passief. Dus wat jij inderdaad schrijft met statisch ip staat in de htc flyer omschreven als passief.

Ik gebruik wep beveiliging icm mac adressen filter en ik had geen zin om in alle apparatuur de beveiliging te veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Ah kennelijk heet dat in de Nederlandse rom passief. In het Engels wordt gelukkig gewoon static gebruikt.
Je realiseert je dat wep (ook in combinatie met mac filter) eigenlijk gewoon géén beveiling is? Niet dat het mij verder uitmaakt, een extra hotspot is nooit weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
MoiZie schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:20:
Ah kennelijk heet dat in de Nederlandse rom passief. In het Engels wordt gelukkig gewoon static gebruikt.
Je realiseert je dat wep (ook in combinatie met mac filter) eigenlijk gewoon géén beveiling is? Niet dat het mij verder uitmaakt, een extra hotspot is nooit weg :+
Ook ondersteunt WEP geen N zo ver ik weet?

Hier draai ik nou gewoon de standaard Honeycomb, ga van de zomer nog wel is een nieuwe root poging wagen.

Lees wel meer problemen over het wifi van de Flyer maar hier nergens last van met een DLink 655 en een Cisco E4200 met uiteraard WPA2 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

WEP is écht heel erg onveilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:11
Aantal gasten van XDA zijn een actie gestart om ICS van HTC te krijgen voor de Flyer.

Hier wat meer info:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1640121

Hier kan je een petitie tekenen:
http://www.ipetitions.com...ablet-users-want-updates/

Teken als je een Flyer hebt aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ChiMan schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:03:
Teken als je een Flyer hebt aub :)
Ik denk dat de kans op een officiële ICS Rom van HTC precies nul is. Ding was al EOL bij de introductie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:11
Brad Pitt schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:18:
[...]

Ik denk dat de kans op een officiële ICS Rom van HTC precies nul is. Ding was al EOL bij de introductie :P
Desire HD was/is ook EOL maar die krijgt wel ICS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ChiMan schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:56:
Desire HD was/is ook EOL maar die krijgt wel ICS!
Die heeft geen pennetje en de daarbij behorende software die het omzetten allemaal nog moeizamer maken. Sowieso is die hele Sense schil al een hel. Ben blij als er een custom Rom komt zonder die meuk er in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:52

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Voor de mensen die ook navigeren met de tablet een vraagje:

M'n huidige lader laat de flyer toch langzaam leeglopen, en aangezien hij deze zomer een mega-afstand moet/mag afleggen wil ik toch een accu-lader-auto-kabeltje vinden die het wel goed doet.
Dus eerder deze thread zag ik deze al voorbij komen, maar op dezelfde site wordt ook deze sterkere verkocht.

Heeft iemand ervaring met een of beide types? En moet ik me zorgen maken over m'n auto-accu met zo'n 2000mA lader (de sterkere van de twee)? En tot slot, vervalt garantie met een niet HTC-lader, dan wel is er kans dat de Flyer doorbrandt of anders engs met zo'n sterkere oplader?

Bedankt voor degene die wat meer feedback kunnen geven.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
De garantie zal heus niet vervallen (ik gebruik zelf ook echt geen HTC lader). Voor de rest heb ik geen antwoord op je vraag; ik gebruik een gewone 1A lader die mijn Flyer oplaadt tijdens het rijden.

Zelf heb ik ook nog een vraag. Ik gebruik nu als recovery de standaard meegeleverde CWM 4 (revolutionary). Ik heb gisteravond zowel die 5.8 als de 5.0 touch enabled recovery geprobeerd. Beide recovery's lijken redelijk te werken, met als groot voordeel dat je roms kan installeren vanaf het interne geheugen. Echter; soms kom ik niet in de recovery (de flyer hangt dan gewoon, adb werkt gelukkig nog wel) en bijvoorbeeld de Leedroid HC rom is niet te flashen vanaf 1 van beide recoveries! (Dit gebeurt op het moment dat met ext4 geformatteert gaat worden).
Welke recovery gebruiken jullie en is er een manier om (zelf?) aan CWM4 alleen de interne SD functie toe te voegen? Andere opties hoef ik niet, maar het is onhandig om telkens een micro SD kaart erin te moeten stoppen.

(Of kan je een rom ook flashen via adb / fastboot?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
pinokkia schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:48:
Staat er niet :? Ik heb gewoon een sd kaart met alleen apk file van Sygic er op. Maar de htc flyer vind de hele apk file niet :?
Sygic gewoon via Play binnenhalen en daarna de maps via de Flyer zelf downloaden, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Het hinten of aanvragen van warez is niet toegestaan op GoT....

[ Voor 94% gewijzigd door Bullet NL op 12-05-2012 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Sygic Benelux is maar €20,- en je krijgt levenslang updates op zowel de software als de kaarten. Goedkoper kán bijna niet...

Maar even terugkomend op m'n eerdere vraagje, niemand die ervaring heeft of andere feedback over die 2 autoladers in m'n vorige post? Ik denk dat ik de 2000mA variant dan maar ga aanschaffen als het verder geen kwaad kan.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

pinokkia schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:48:
Staat er niet :? Ik heb gewoon een sd kaart met alleen apk file van Sygic er op. Maar de htc flyer vind de hele apk file niet :?
Hier een deel van het scherm in ES File Explorer

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nK0mNWlJ1WQsRSCrjad32Kkb/full.png

Het interne geheugen is opgedeeld in écht intern geheugen en een soort interne SD kaart. Vraag me niet waarom. Ik heb nog niet gezocht naar een eventuele reden daarachter. Je ziet hier dan ook onder "Local" /sdcard/ staan waarvan je daaronder de inhoud ziet. Daartussen staat "ext_sd" en daarop tikken brengt je in de échte externe micro SD kaart.

Het zal nu eenmaal tijd kosten om een beetje de weg te leren kennen in het werken met zo'n veelzijdig apparaat. Het kan veel en er valt dan ook veel over te weten/leren.

Er is natuurlijk ook een handleiding. ;)

De trial van Sygic kun je inderdaad gewoon installeren en dan kun je desnoods de kaarten van heel Europa downloaden. Wat je doet nadat de trialperiode verlopen is is jouw verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 15:11:
[...]

Hier een deel van het scherm in ES File Explorer

[afbeelding]

Het interne geheugen is opgedeeld in écht intern geheugen en een soort interne SD kaart. Vraag me niet waarom. Ik heb nog niet gezocht naar een eventuele reden daarachter. Je ziet hier dan ook onder "Local" /sdcard/ staan waarvan je daaronder de inhoud ziet. Daartussen staat "ext_sd" en daarop tikken brengt je in de échte externe micro SD kaart.

Het zal nu eenmaal tijd kosten om een beetje de weg te leren kennen in het werken met zo'n veelzijdig apparaat. Het kan veel en er valt dan ook veel over te weten/leren.

Er is natuurlijk ook een handleiding. ;)

De trial van Sygic kun je inderdaad gewoon installeren en dan kun je desnoods de kaarten van heel Europa downloaden. Wat je doet nadat de trialperiode verlopen is is jouw verantwoordelijkheid.
Ah daar kom ik een stuk mee verder. Had ook al app installer gevonden. Alleen welke van de 2 is nou beter en voor een noobzijnde makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je hebt geen installer nodig. Als je een .apk file ziet staan in welke file manager dan ook en je tikt erop gaat die gewoon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

*knip* want offtopic

En de 3G radio uitzetten doe je gewoon door de vliegtuigmodus in te schakelen en daarna je Wifi weer aan te zetten.

[ Voor 27% gewijzigd door janvanduschoten op 14-05-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
*knip* want offtopic.
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 15:37:
Ik geef alleen maar algemene hulp. Om wat voor bestanden en van welke herkomst het gaat weet ik niet. Dat is de verantwoordelijkheid van de individuele mensen zelf.
Ben nu al een heel stuk verder en leer gelukkig heel snel. Dank je wel hiervoor.

Pinokkia leert nu hoe de htc flyer in elkaar zit en waar je alles zo`n beetje kan vinden

[ Voor 31% gewijzigd door janvanduschoten op 14-05-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

CaptJackSparrow schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 15:43:
En de G3 radio uitzetten doe je gewoon door de vliegtuigmodus in te schakelen en daarna je Wifi weer aan te zetten.
Ja zover was ik ook al wegens eerdere forum posts, maar ik hou van makkelijk. Liefst zie ik gewoon een widget toggle ergens. En (nog niet getest) ik vraag me af of de gps ook uit staat en weer aan kan in 'vliegtuigmode'. Zoals al eerder vermeld is navigeren voor mij een belangrijk doel van deze tablet. Maar ik hoef pas maandag weer weg met m'n eigen auto dus ik zal dan wel weer eens opnieuw kijken.

Overigens staat op de hi site inmiddels geen voorraad indicator meer, wel nog steeds 'levering in 2 tot 5 dagen', m'n bestelling van gisteren is inmiddels ge-upgrade naar "wordt klaar gemaakt in magazijn"

[ Voor 5% gewijzigd door rockhopper op 12-05-2012 15:48 . Reden: (deel quote verwijderd) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

*knip* want offtopic

En ook de GPS kan weer aan in Vliegtuigmodus. Alleen Bluetooth doet dan moeilijk.

[ Voor 60% gewijzigd door janvanduschoten op 14-05-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

CaptJackSparrow schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 15:50:
En ook de GPS kan weer aan in Vliegtuigmodus. Alleen Bluetooth doet dan moeilijk.
Ok bluetooth heeft voor mij geen meerwaarde, dus dat is mooi om te weten. Helaas betekend het dus wel dat ik na iedere opstart 1) vliegtuigmode aan moet zetten > 2) wifi weer opnieuw aan moet zetten > 3) gps weer aan moet zetten. Dat is dus wel een beetje jammer, maar goed als daar de accu véél langer meegaat is het de moeite wel weer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

rockhopper schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 16:00:
[...]

Ok bluetooth heeft voor mij geen meerwaarde, dus dat is mooi om te weten. Helaas betekend het dus wel dat ik na iedere opstart 1) vliegtuigmode aan moet zetten > 2) wifi weer opnieuw aan moet zetten > 3) gps weer aan moet zetten. Dat is dus wel een beetje jammer, maar goed als daar de accu véél langer meegaat is het de moeite wel weer waard.
Vliegtuigmodus blijft net zolang aan staan tot je hem weer uitzet. Zelfde met WiFi en GPS dus het vereist geen telkens terugkerende extra handelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hmm da's nog beter dan :) bedankt voor de info!

Ik blijf het toch nog steeds raar vinden dat er niet ergens een app is met een radio toggle (maar dat is verder niet zo relevant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Die gebruikte ik ook op mijn Viewpad (Dazzle) en ik heb die 'getransplanteerd' naar mijn Flyer maar helaas doet die radio toggle functie het op de Flyer niet goed. Daarom zal die ook niet zichtbaar zijn in de Market/Play via de Flyer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
*knip* Offtopic, dus weg.
Brad Pitt schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 16:01:
[...]

Waarvan akte, maar ken de vraagstelster reeds vanuit meerdere topic plus was de intentie mij meteen duidelijk.
Wil niet echt vervelend doen. Maar ik ben toch gelijk opgehouden met warez? Maar jouw antwoord mbt externe sd geheugen heeft mij al een stuk op weg geholpen dat je daar je foto`s, apps etc kan vinden.

[ Voor 71% gewijzigd door janvanduschoten op 14-05-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Goed, als we dan weer klaar zijn met praten over warez; iemand ervaring met het maken van een custom recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Het aanvragen, hinten of uitleggen hoe je warez apk's op je device kan worden geïnstalleerd is niet toegestaan. Ik ga er vanuit dat we vanaf nu weer on topic verder gaan betreffende de HTC Flyer, algemene software vragen mogen in de verschillende software topics.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MoiZie schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 16:41:
Goed, als we dan weer klaar zijn met praten over warez; iemand ervaring met het maken van een custom recovery?
Wat doet de huidige recovery niet goed, op het wellicht benaderen van de interne-SD na dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:13
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met Facebook op de Flyer?
Bij mij ontbreekt ongeveer de helft van de informatie over je 'vrienden', en de linkjes naar bijvoorbeeld de foto-albums van die personen ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Marco schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:02:
Bij mij ontbreekt ongeveer de helft van de informatie over je 'vrienden', en de linkjes naar bijvoorbeeld de foto-albums van die personen ontbreken.
Heb dit wel op me HTC telefoon. Veel updates worden niet getoond terwijl deze in Tweetdeck en op de "normale" website wél getoond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Brad Pitt schreef op zondag 13 mei 2012 @ 14:55:
[...]

Wat doet de huidige recovery niet goed, op het wellicht benaderen van de interne-SD na dan?
Nouja, precies dat dus. Ik wil van intern kunnen flashen, ipv elke keer een micro SD ergens vandaan te moeten plukken. Helaas lukt het flashen van Leedroid niet met de beschikbare recoveries (die 5 touch en 5.8 nieuwste), dus ik zoek een oplossing voor CWM4 die we al hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Marco schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:02:
Probleem 1: linksboven drukken en dan in plaats van topverslagen meest recent kiezen.

Probleem 2: geen idee. Ook ik vind het rete irritant dat die knoppen ontbreken. Denk dat ze onder de HC menuknoppen zitten. Overigens kijk ik FB fotos gewoon in HTC album. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Brad Pitt schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 15:46:
[...]

Really zo naief ja? De vraagstelster wil persé niet de app van de Play Store halen maar hij moét worden geïnstalleerd via een met de PC gedownload bestandje. Ach ja, zo installeer ik ook al mijn legale apps. Plus zo'n engel-emoticon plus veranderde tekst (heb gezien wat er eerst stond) zijjn ook toeval natuurlijk.
Waardeer uiteraard je inzet maar kom op zeg, dit is geen assumptie maar gewoon 100% overduidelijk.
Mr Brad Pitt, de enige manier hoe ik ooit whatsapp kon installeren (een early preview oid) was via een APK van hun eigen site. Niks illegaals aan. Je moet dus opassen met je aannames.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Onfatsoenlijk en offtopic, dus weg.
Menesis schreef op maandag 14 mei 2012 @ 08:36:
[...]

Mr Brad Pitt, de enige manier hoe ik ooit whatsapp kon installeren (een early preview oid) was via een APK van hun eigen site. Niks illegaals aan. Je moet dus opassen met je aannames.
Werkt dat nu nog steeds om whatsapp via hun eigen site?

[ Voor 65% gewijzigd door janvanduschoten op 14-05-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Offtopic, dus weg.
Werkt dat nu nog steeds om whatsapp via hun eigen site?
Probeer het? Het is hier geen kwak-random-vraag-die-zelf-makkelijk-te-proberen-is helpdesk of zo. Whatsapp doet het prima op de Flyer, net nog gebruikt.
rtunru schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:43:
Brad Pitt heeft inderdaad wel eens de neiging om zich als orde handhaver te profileren.
Integendeel, maar die regels heb ik zelf niet opgesteld hoor. Krijg zelf ook voldoende waarschuwingen van mods. Gelukkig meestal omdat je mensen zo af en toe probeert te helpen maar dan op een manier die als vijandig wordt gezien. Het algehele niveau van de gemiddelde vraag op Tweakers is echter tenenkrommend. Ruim 90% van alle dingen kan je zelf gewoon binnen een minuut opzoeken. Maar ja, als je dat zegt ben je meteen een aso. En ja, we zijn allemaal uiteraard eerst een n00b geweest maar er zijn ook n00bs die wél gewoon normale vragen stellen nadat ze eerst het een en ander hebben opgezocht dan wel uitgeprobeerd.

[ Voor 34% gewijzigd door janvanduschoten op 14-05-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Met de tip van menesis heb ik whatsapp geinstalleerd. En net zoals Brad Pitt schrijft werkt whatsapp gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:04
Brad Pitt schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:58:

[...]

Het algehele niveau van de gemiddelde vraag op Tweakers is echter tenenkrommend. Ruim 90% van alle dingen kan je zelf gewoon binnen een minuut opzoeken. Maar ja, als je dat zegt ben je meteen een aso. En ja, we zijn allemaal uiteraard eerst een n00b geweest maar er zijn ook n00bs die wél gewoon normale vragen stellen nadat ze eerst het een en ander hebben opgezocht dan wel uitgeprobeerd.
OK, hier een aantal vragen van niveau:

1.Hoe kom ik aan de HBOOT van zowel Gingerbread als Honeycomb?
2.Kan ik met fastboot of adb de HBOOT installeren en zo ja hoe??
3.Moet ik niet eerst mijn Flyer op S-OFF zetten??

Alvast dank voor jouw antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

rtunru schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:57:
[...]

OK, hier een aantal vragen van niveau:

1.Hoe kom ik aan de HBOOT van zowel Gingerbread als Honeycomb?
2.Kan ik met fastboot of adb de HBOOT installeren en zo ja hoe??
3.Moet ik niet eerst mijn Flyer op S-OFF zetten??

Alvast dank voor jouw antwoord.
Wat voor resultaten behaal jij met Google op je vragen? Kun je aangeven wat je zelf al hebt geprobeert? Zo ja, waar loop je tegen aan?

Het HTC Flyer topic is namelijk een discussie topic, natuurlijk willen we je helpen met problemen, maar je zal wel eerst op een goede manier duidelijk moeten maken wat je zelf zoal hebt gedaan.

Overigens zit ik er over te denken om alle vragen betreffende custom rom's uit dit topic af te spiltsen, net als we dat bijvoorbeeld ook bij Android telefoons doen. Graag jullie reactie per DM of in het Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile

[ Voor 31% gewijzigd door Bullet NL op 14-05-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:04
Bullet NL schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:53:
[...]

Wat voor resultaten behaal jij met Google op je vragen? Kun je aangeven wat je zelf al hebt geprobeert? Zo ja, waar loop je tegen aan?

Het HTC Flyer topic is namelijk een discussie topic, natuurlijk willen we je helpen met problemen, maar je zal wel eerst op een goede manier duidelijk moeten maken wat je zelf zoal hebt gedaan.

Overigens zit ik er over te denken om alle vragen betreffende custom rom's uit dit topic af te spiltsen, net als we dat bijvoorbeeld ook bij Android telefoons doen. Graag jullie reactie per DM of in het Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile
Dat HBOOT niet zomaar is te downloaden.
Die ene google zegt fastboot loader en de andere recovery.
Nergens is te vinden dat je HBOOT kan installeren met S-OFF aan

En wat heb jij zelf met jouw google gevonden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Ik heb op mijn verzoek voldoende DM's gehad om te besluiten om custom rommen vragen over de HTC Flyer uit dit topic te weren. Vanaf nu moeten discussies betreffende het custom rommen van je HTC Flyer in een nog (door iemand) aan te maken topic. Voor alle duidelijkheid; Berichten die toch nog in dit topic verschijnen met als inhoud een "custom rom vragen" zullen worden verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Heren, ik schrijf specifiek per DM of in het Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile , dus niet off-topic hier.

Het is al besloten. Vanaf nu mogen hier de discussies over al het andere van de HTC Flyer plaats vinden, behalve van al het gene wat te maken heeft met een custom rom.

Modbreak:We hebben inmiddels het Het HTC Flyer Custom Rom Topic, daar dus verder over de HTC Flyer en Custom Roms.

[ Voor 21% gewijzigd door Bullet NL op 14-05-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je post is verplaatst, CaptJackSparrow in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile" . Verder is de bovenstaande blauwe tekst duidelijk, graag weer ontopic.

[ Voor 89% gewijzigd door janvanduschoten op 14-05-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Zojuist dit ding ontvangen:

Afbeeldingslocatie: http://i2.expansys.com/img/b/209996/htc-flyer-mhl-cable-ac-m500.jpg

Voor 16 euro inclusief HDMI kabel.

Eerste ervaring: Het ding aan mijn Onkyo receiver gehangen en direct kreeg ik het beeld van de Flyer op de TV. Audio over de surround set en het beeld op 1280x720 (720P). Bij het afspelen van een 720 MKV geen problemen. Prima geluid (alleen geen omschakeling naar DTS, wellicht dat dit mogelijk is) en het beeld werd onafhankelijk van de tablet geschaald. volgende stap is 1080P testen.

Voordelen:
  • bouwkwaliteit is stukken beter als een 10 dollar MHL adapter, mede vanwege de EXT microUSB zodat het goed past. Tevens een HDMI kabel meegeleverd.
  • Werkte direct zonder enige install op de receiver
  • Zowel audio als video gaat perfect
Nadelen:
  • Met alleen de HDMI kabel laad hij niet op (dacht dat dit de MHL standaard was, je kan echter wel een lader op de adapter aansluiten.
  • Scherm blijft aan, vind ik niet nodig als het al op de TV wordt weergegeven
  • Nadeel is het niet echt, maar je zit toch nog met 1 of 2 kabels te rommelen
Conclusie: voor 16 euro prima te doen, echter zou ik er niet veel meer voor willen betalen. Waarom niet, omdat ik gewoon de flyer via USB kan aansluiten en hem zodoende als mediaspeler kan gebruiken. Voor een film in de slaapkamer en op reis is het echter een prima kastje
[/list]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

peugeot206gt schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 23:43:
Voor 16 euro inclusief HDMI kabel.

Voordelen:
  • bouwkwaliteit is stukken beter als een 10 dollar MHL adapter, mede vanwege de EXT microUSB zodat het goed past. Tevens een HDMI kabel meegeleverd.
  • Werkte direct zonder enige install op de receiver
  • Zowel audio als video gaat perfect
Nadelen:
  • Met alleen de HDMI kabel laad hij niet op (dacht dat dit de MHL standaard was, je kan echter wel een lader op de adapter aansluiten.
  • Scherm blijft aan, vind ik niet nodig als het al op de TV wordt weergegeven
  • Nadeel is het niet echt, maar je zit toch nog met 1 of 2 kabels te rommelen
Wat betreft die nadelen, hoe wil je je flyer bedienen met het scherm uit?
Ik heb zelf twee kabeltjes met mhl adapter bij bol gekocht voor €3,99 per stuk inclusief hdmi kabel.
(voor de geïnteresseerden zoek bij bol op "HTC Flyer HDMI Adapter en HDMI Kabel AC M500")
Alleen de bezorgtijd duurt wat lang (verwachte levering 22 mei terwijl ik vorig weekend besteld heb) maar voor zo weinig boeit me dat niet zoveel.

Ik kan dus nog niet zoveel zeggen over de functie, wel heb ik gezien dat er een AC M490 en een AC M500 variant is, en beide lijken me 'normale' mhl adapters. Is er misschien iemand die weet wat het verschil is tussen beide modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:12
Ook maar een HTC Flyer HDMI Adapter en HDMI Kabel AC M500 besteld bij Bol.
Wel raar dat die 2x op hun site staat,één voor 3,99 en één voor 43,99 :? en geen afbeelding bij die van 3,99 :X

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ja ik weet dat ik die adapters al voor 35€ bij de belcompany of een andere foon winkel heb zien liggen, maar dat was mij veel te duur. Voor een tientje wil ik wel een gokje wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
rockhopper schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 13:28:
[...]

Wat betreft die nadelen, hoe wil je je flyer bedienen met het scherm uit?
Nieuwste generatie Touch TV :+

Nee, ik snap je punt, maar als je bijvoorbeeld een film kijkt via dat ding op batterij dan kost dat de meeste energie. Een soort scherm uit optie is dan perfect, en dan bijvoorbeeld 1x drukken om hem weer aan te krijgen :)

Overigens, als je voor 3,99 daadwerkelijk die kabel krijgt is het geen geld. Je kan ze dan bijna al bestellen alleen voor de HDMI kabel ;) Ben benieuwd wat er geleverd wordt. Ik vond 16 euro voor de mijne al een koopje ;)

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Let op:
Discussies betreffende custom Rom's van de HTC Flyer horen in Het HTC Flyer Custom Rom Topic.