Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:47
kristan schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:13:
SGS2... vele malen? Dat is wel pittig.
Er zijn weinig/geen betaalbare tablets die een SGS2 ook maar kunnen evenaren hoor...
Hij moet voor mijn broertje (10) zijn, die wil smurfs' village en temple run :)
Temple Run en Temple Run Brave doen het prima :)
Dat ronddraaiende scherm vol widgets was hij helemaal weg van.
Oh okay dat je je homescreen zo'n zwieper kon geven... Ja dat was cool, voor drie keer :P

Als er een goed werkende ICS Rom komt voor dit ding ben ik erg blij. Nu is er prima mee te werken maar een hoop dingen gaan toch stukken sneller op de bovengenoemde andere apparaten (die beiden wel ICS draaien). Dat hele Sense-gedoe mag er ook uit, kost zo vreselijk veel resources. Maar ja, anderen zweren er weer bij ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:24

StrongArmLance

Endless flow

Brad Pitt schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:24:
[...]

Er zijn weinig/geen betaalbare tablets die een SGS2 ook maar kunnen evenaren hoor...
Ja mijn papa heeft de sgs2 en mama krijgt morgen de s3, maar ik vind de s2 niet geweldig, maar dat komt misschien omdat hij niet van mij is en ik dat ding niet zo vaak gebruik. :) Die heeft trouwens nog niet de ICS, maar nog de 2.3... Tijd om te updaten denk ik zo :)
[...]

Temple Run en Temple Run Brave doen het prima :)
Mooi :) Daar is toch wel wat voor nodig
[...]

Oh okay dat je je homescreen zo'n zwieper kon geven... Ja dat was cool, voor drie keer :P

Als er een goed werkende ICS Rom komt voor dit ding ben ik erg blij. Nu is er prima mee te werken maar een hoop dingen gaan toch stukken sneller op de bovengenoemde andere apparaten (die beiden wel ICS draaien). Dat hele Sense-gedoe mag er ook uit, kost zo vreselijk veel resources. Maar ja, anderen zweren er weer bij ;)
Tja, gek maar voor kleine jochies is dat natuurlijk een echte show-off tegen mensen met een iPod touch :)
Mijn cheap ass archos komt niet verder dan Urukdroid, wat op 2.2 Froyo gebaseerd is.. :D

[ Voor 3% gewijzigd door StrongArmLance op 19-06-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21
1996, ik word oud.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Waz met mijn leeftijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Snap hem wel, ben van 1968 en zit niet dagelijks met iemand van jouw leeftijd over tablets te lullen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Brad Pitt schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:30:
[...]

Snap hem wel, ben van 1968 en zit niet dagelijks met iemand van jouw leeftijd over tablets te lullen :P
Hahaha, ja tot zover kan ik het begrijpen :) Technologische revolutie he, dan krijg je dat ;)
Ik lul ook lekker mee in het crisis topic, al sta ik daar iets anders in. Qua staan.
Kan iemand met Leedroid deze man, waar iemand in het oranje overheen heeft lopen schijten (daar is het leedtijdsverschil :) ) verbeteren of klopt zijn mening over de custom rom?
Instabiel is zijn overall opinion.

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten ziet niet iedereen uit 1996 of iets ouder er zo uit.

[ Voor 12% gewijzigd door StrongArmLance op 19-06-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
kristan schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:35:
[...]
Instabiel is zijn overall opinion.
Heb met Leedroid 4.30 nog geen vage vastlopers gehad. Niet tijdens gamen, niet tijdens navigeren, niet tijdens browsen, nooit. Instabiel is dan ook, naar mijn mening, nogal een bullsh*t classificatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Brad Pitt schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:38:
[...]

Heb met Leedroid 4.30 nog geen vage vastlopers gehad. Niet tijdens gamen, niet tijdens navigeren, niet tijdens browsen, nooit. Instabiel is dan ook, naar mijn mening, nogal een bullsh*t classificatie :)
Bullshit is heel grappig als je naar zijn haar kijkt :)
Maar okee, die hardware buttons zijn dan wel best onnodig helaas, maar om ze uit te schakelen is gewoon zonde, een custom rom is wel nodig.
Ook het opstart geluid vond hij kut, ach.
Ik ben over het algemeen altijd wel te spreken over CR's

[ Voor 11% gewijzigd door StrongArmLance op 19-06-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
kristan schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:40:
Maar okee, die hardware buttons zijn dan wel best onnodig helaas, maar om ze uit te schakelen is gewoon zonde, een custom rom is wel nodig.
Heb ze zo vaak per ongeluk ingedrukt toen ze nog werkten dat ik ze uit had gezet bij deze Rom als die optie er was geweest denk ik. Vind het wel mooi/handig om de launcher daardoor te kunnen hiden op het scherm.
Ook het opstart geluid vond hij kut, ach.
Nog nooit gehoord. Verander dan ook altijd een hoop dingen aan de zip voor deze te flashen.
Ik ben over het algemeen altijd wel te spreken over CR's
Same here. Zit dan ook dagelijks te kijken hoe de progressie is van de ICS Roms. Gaat niet snel helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Brad Pitt schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:44:
[...]

Heb ze zo vaak per ongeluk ingedrukt toen ze nog werkten dat ik ze uit had gezet bij deze Rom als die optie er was geweest denk ik. Vind het wel mooi/handig om de launcher daardoor te kunnen hiden op het scherm.
Het geeft wat meer rust op je scherm en plaats voor andere dingen, daar had HTC best wel wat meer aandacht aan mogen besteden.
[...]

Nog nooit gehoord. Verander dan ook altijd een hoop dingen aan de zip voor deze te flashen.
Het kwam uit Doctor Who :)
Nooit gezien overigens, maar daar hebben we youtube reacties voor.
[...]

Same here. Zit dan ook dagelijks te kijken hoe de progressie is van de ICS Roms. Gaat niet snel helaas :(
Nee, dat is frustrerend, maar dat ligt per toestel weer heel anders. Op Windows Phone zit er een ongelooflijke snelheid in, maar bij tablets valt dat tegen ;(

Pretty much everything,
bedankt voor je uw >:) antwoorden, ik denk dat het een goede keus is, nu nog hem zien te overtuigen :)
Nee, maar, serieus, ik moet leren voor mijn toetsweek, want dat heb ik nog, ciao ;w heel erg bedankt

[ Voor 11% gewijzigd door StrongArmLance op 19-06-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Yucko

One clown to rule them all !

Sinds einde van de week een 2e hands flyer op de kop getikt en ik moet zeggen dat mijn Note nu wel klein aanvoelt >:)

Een van de eerste dingen waar ik naar keek was de kijkhoek van het scherm. Als ik naar de tablet van mijn vriendin kijk (Hannspee Hannspad) dan heeft die echt een verschrikkelijke kijkhoek. Zodra je het scherm ook maar ietswat scheef voor je neus houdt dan is het nagenoeg onleesbaar, iets wat je niet kunt zeggen van de Flyer. Subliem schermpje voor die prijs :9
1 van de eerste dingen waar ik tegenaan liep was dat de standaard player problemen heeft bij het afspelen van MKV bestanden. Hij speelt ze an sich wel af, alleen krijg ik geen geluid. Nu zag ik in dit topic iemand die MX player op zijn homescreen had staan, dus die heb ik ook maar eens geprobeerd. Nu lijkt die het wel te doen (wanneer je hem op S/W decoding zet, op H/W decoding precies hetzelfde probleem als de standaard player) maar dan loopt het beeld niet echt vloeiend en gaat deze op een gegeven moment zelfs volledig out of sync lopen, dus dat werd 'm toch maar niet. Gelukkig bestaat er ook nog zoiets als DicePlayer die het wel goed doet. Nu kan ik lekker mijn series in bed kijken :*)

Binnenkort maar eens gaan uitzoeken hoe ik hem geroot krijg (wat blijkbaar nog wat voeten in aarde heeft aangezien ik HBOOT 1.11.0011 heb ;( )

Nu even online gaan kijken voor een goede stevige houder om 'm in mijn auto te kunnen gebruiken als navagatie >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Yucko op 24-06-2012 23:55 . Reden: typo ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 00:33

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Yucko schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:05:
Nu even online gaan kijken voor een goede stevige houder om 'm in mijn auto te kunnen gebruiken als navagatie >:)
Als je net zoals ik niet van die ingewikkelde Brodit houders houdt. Computerland heeft voor een tientje een universele houder die in mijn auto nu een tijdje dienst doet. Je zult dat nog zelf een auto-lader erbij moeten halen maar voor bevestiging is dit een mooie betaalbare oplossing in mijn ogen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
rockhopper schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:47:
Als je net zoals ik niet van die ingewikkelde Brodit houders houdt.
Zie niet helemaal wat er zo ingewikkeld is aan de Brodit houder. Op de wat vervelende prijs na is het imho dé houder. Veel steviger dan wat dan ook. Niet gekocht in Nederland uiteraard want hier rekenen ze wat veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Nu online

Yucko

Het punt is dat ik reeds de beugel van Brodit in mijn auto heb vanwege mijn TomTom (die nu vervangen gaat worden)

Kwestie van huidige houder van de beugel schroeven en dan de nieuwe tbv de Flyer (die maar € 28 kost) erop bevestigen en klaar :*)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:49
Was het idee van de Google Play store niet dat je er ook films, boeken en tijdschriften kunt aanschaffen? Ik zie alleen maar apps...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:11

ralfbosz

xm create bosz -c

Menesis schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 15:48:
Was het idee van de Google Play store niet dat je er ook films, boeken en tijdschriften kunt aanschaffen? Ik zie alleen maar apps...
Dat is alleen voor de Amerikaanse Playstore, de NL heeft dit niet.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
hmm stom...
beetje lopen patsen op de Google I/O conferentie met de NExus 7 en alles wat die playstore wel niet heeft en dan is het weer alleen voor de US of A.

[ Voor 87% gewijzigd door Menesis op 29-06-2012 16:08 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Nog steeds tevreden over mijn flyer. Voor 200 euro nog steeds een prima deal (hoewel de nieuwe google nexus tablet wel begint te lonken voor dezelfde prijs.

De leedroid HC draait rotsstabiel. Het enige probleem dat ik heb is de snelheid met browsen.
Om even een indruk te geven: Ik schat dat bij het openen van een pagina op de t.net fp mijn flyer toch al snel een seconde of 8 nodig heeft. Is dat normaal? Anderen dezelfde ervaring?. Mijn SGS2 doet dit echt vele vele malen sneller.

Ligt dat puur aan dualcore vs singlecore? Ik kan mij dat niet voorstellen. Bovendien loopt mijn flyer op 1,8ghz

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:43
dirkjesdirk schreef op zondag 01 juli 2012 @ 15:13:
Nog steeds tevreden over mijn flyer. Voor 200 euro nog steeds een prima deal (hoewel de nieuwe google nexus tablet wel begint te lonken voor dezelfde prijs.

De leedroid HC draait rotsstabiel. Het enige probleem dat ik heb is de snelheid met browsen.
Om even een indruk te geven: Ik schat dat bij het openen van een pagina op de t.net fp mijn flyer toch al snel een seconde of 8 nodig heeft. Is dat normaal? Anderen dezelfde ervaring?. Mijn SGS2 doet dit echt vele vele malen sneller.

Ligt dat puur aan dualcore vs singlecore? Ik kan mij dat niet voorstellen. Bovendien loopt mijn flyer op 1,8ghz
Ik heb die ervaring niet. Draai inmiddels versie 1.2 van ICS maar ook hierop geen 8 seconden voor tweakers.net.

De nieuwe nexus tablet is imho nog steeds 'duurder'. Slechts 8 GB voor 199 dollar, geen 3g, geen pen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Wat is jouw wachttijd dan ongeveer? Heb je enig idee wqar dat aan ligt?

Overigens vind ik de nexus nog geen alternatief, maar bij de vergelijking moet je wel volledig zijn. De nadelen noem je. De voordelen zijn ook noemenswaardig: ICS, iets hogere resolutie en dualcore

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Ik heb nochtans gewoon ICS.

Gemeten in Chrome open ik de frontpage van t.net in ~3 seconden. Niet overclocked!
De stock browser; ~4 seconden
Nightly (firefox): 11 seconden. Zeer slechte browser, firefox op android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:43
Nee is niet normaal, ik krijg de site binnen 2 seconden met overclock min-max: 1000-1700 mhz via setcpu ondemand, wifi verbinding. Volgens mij staat er iets in je cpu instellingen verkeerd, ramgeheugen vol of wifi verbinding brak. Het enige wat een voordeel is van dualcore, quadcore of multicore is dat hij multitasking sneller kan regelen dan singlecore en de zuinigheid omdat het over twee of meer cores KAN gaan met minder mhz (dus voltage) per core, maar zeker niet de snelheid per core, daar is die Flyer echt master, zie review anandtech. 4100 punten met antutu benchmark op 1 core, dat haal je niet met een galaxy s2 op 1 core (maar is wel standaard op S2 dualcore en helemaal als je die S2 overclocked iets van 7000 punten, maar neem dan wel in acht dat een htc flyer een iets hogere resolutie heeft 1024x600 t.o.v. 800x480 en een veel grotere accu dan de S2, want met overclock moet die s2 binnen een paar uur aan het infuus). Op zich kom ik niks tekort meer op die Flyer en heb de S2 daarom tweedehands verkocht en 130 euro extra in mijn kunnen steken na aanschaf van de Flyer. Hij voldoet verder uitstekend aan tweak-doeleinden en als je toch een groter scherm op zak wilt hebben waarom dan niet gelijk de flyer ipv de s2 ;) Voor dagelijks gebruik heb ik toch een handzamere 3,5 " iphone 4 op zak
dirkjesdirk schreef op zondag 01 juli 2012 @ 15:13:

[ Voor 38% gewijzigd door danda op 02-07-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

De "HD" camera van deze tablet lijkt het te laten afweten, het showmodel in de winkel was redelijk, maar dit is drama, rechte dingen worden ja, raar... eigenlijk wordt alles vervormd en ziet het er niet uit :/
Nog op Gingerbread, wellicht ligt het daar aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Er zit toch niet toevallig nog een stukje beschermfolie over de lens geplakt?

Er zijn trouwens hopen alternatieve camera-apps. Daar al enkele van geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

CaptJackSparrow schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:36:
Er zit toch niet toevallig nog een stukje beschermfolie over de lens geplakt?

Er zijn trouwens hopen alternatieve camera-apps. Daar al enkele van geprobeerd?
Ja aan dat eerste dacht ik ook al, alleen ik kan het niet vinden...
Ik zal het tweede proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
kristan schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:18:
De "HD" camera van deze tablet lijkt het te laten afweten, het showmodel in de winkel was redelijk, maar dit is drama, rechte dingen worden ja, raar... eigenlijk wordt alles vervormd en ziet het er niet uit :/
Nog op Gingerbread, wellicht ligt het daar aan?
Je gebruikt toch wel de camera aan de achterkant, en niet die aan de voorkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

dragon2 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 21:28:
[...]

Je gebruikt toch wel de camera aan de achterkant, en niet die aan de voorkant?
Hahaha ja :)
Ze zijn hier allebei dramatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:51
kristan schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:18:
Toevallig niet de effecten aan en op vervorming gezet?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

audiojunk schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 15:28:
[...]

Toevallig niet de effecten aan en op vervorming gezet?
Het is niet zo heftig, het ziet er gewoon niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Nu online

Yucko

Post eens een foto dan, zodat we kunnen zien waar het zich om gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Yucko schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:17:
Post eens een foto dan, zodat we kunnen zien waar het zich om gaat
Working on it

Afbeeldingslocatie: http://i1090.photobucket.com/albums/i368/kristanoost/IMAG0006.jpg
Zo maar foto van genomen
De kwaliteit op de pc is minder slecht dan op de tab :X
Het was dramatisch, dit is de beste die ik kon vinden, best gefocust enzo, het is redelijk voor een tab...
Filmpjes maken in HD, werkt niet echt.

Met filmen was dat vervormen heel erg, blijkt dat je na het draaien moet klikken om opnieuw te focussen... :F

[ Voor 56% gewijzigd door StrongArmLance op 08-07-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Nu online

Yucko

w00t! mijn brodit houder voor de Flyer is eindelijk onderweg oOo.
ik had hem eerst bij telecomtelecom.nl besteld, maar die konden hem uiteindelijk toch niet leveren waarna ik hem dus via ebay gekocht heb

Afbeeldingslocatie: http://www.jajoah.nl/images/brodit_flyer_shipment.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:13
Ben benieuwd of die houder een beetje goed gaat werken. Opzich ideaal om deze tablet als navi in te zetten.

Tablet bevalt mij nog steeds goed. Ik mis met het huidige gebruik ICS totaal niet. Grootste bron van ergenis is dat ik geen Noorse Apps kan installeren omdat ik NL als regio heb. Lekker bijdehand als je net zoveel in beide landen zit :S

Overigens nu bijna een bedrijfstijd (geen stand-by) van 700 uur! Bijna een maand zonder reboot ;) Daar kunnen een hoop Transformer gebruikers een puntje aan zuigen. Ram blijft nu max naar 350 gaan en de tablet loopt nog supersoepel. We gaan de 10000 uur zo wel halen!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Nu online

Yucko

welke ROM gebruik je dan als ik vragen mag?

[ Voor 65% gewijzigd door Yucko op 17-07-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Stock HC 3.2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Nu online

Yucko

Maar hoezo is 700 uur bedrijfstijd (met de nodige laadbeurten ofcourse) dan zo speciaal? Heeft die Asus Transformer zoveel problemen dat die regelmatig een reboot nodig heeft?

De mijne heeft nl. ook alleen reboots gehad in de tijd dat ik bezig was met downgrade naar GB en het verkrijgen van S-Off. Daarna gewoon niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Lees de diverse topics maar eens, die dingen schijnen (bij een groot aantal users) geregeld spontaan te rebooten. Waar ik naartoe wil is dat deze htc absoluut geen snelheidsmonster is, maar je niet geregeld minuten zit te wachten tot je verder kan.

Sommige goedkope tablets hebben hier ook veel last van.

Verder is die 700 uur niet speciaal ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Nu online

Yucko

Afbeeldingslocatie: http://www.jajoah.nl/images/20120720_123204.jpg

Nu nog een anti-glare screenprotector erop knallen want het is een beetje een spiegel op deze manier :P

en ja, ik kan nog steeds cd's wisselen, moet alleen even het zaakje naar achteren kantelen, of naar voren om bij de knop van alarmverlichting te komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik ben aan het proberen om mijn 16 gb wifi flyer te rooten, en nu ben ik gestrand bij de laatste stap van deze tutorial:[Procedure]No HTC unlock HC-GB downgrade for official HC OTA

--------------------------------------------------------------------------------
This procedure applies to both flyers and view

Required downloads
1.First download the Gingerbread RUU for your device from this thread.
2.If you don't have adb and fastboot on your PC
•Get fastboot and adb tool for windows here
•Get Fastboot and adb for linux here
•I don't have a simple bundde for Mac, would welcome a link if anyone has one.
3.Download my universal misc_version and unzip to obtain the misc_version file.
4.Download tacoroot
5.Place both the misc_version and tacoroot.bin files in the same directory as adb

Procedure
1.Check the version number for your gingerbread RUU
In my example I am using this RUU: RUU_Flyer_HTC_WWE_2.00.405.3_R_Radio_20.3501.30.08 9BU_3809.05.04.10_M_release_194964_signed.exe
The version is the part highlighted in red.
2.Boot your flyer up to android if it's not already on, with usb debugging enabled and connect it to the PC.
3.Run the following adb commands

Code:
adb push tacoroot.bin /data/local/
adb push misc_version /data/local/
adb shell chmod 755 /data/local/tacoroot.bin
adb shell chmod 755 /data/local/misc_version
adb shell /data/local/tacoroot.bin --setupAt this point your device will reboot to recovery
4.Simultaneously press Volume Up, Volume Down and Power
5.Reboot your device
6.Run the following command

Code:
adb shell /data/local/tacoroot.bin --rootYour device will reboot, do not worry if it does not boot fully, it doesn't matter for this procedure, and it is a side effect of this root exploit.
7.Run the following command:

Code:
adb shell /data/local/misc_version -s 2.00.405.3Note that the number in RED is the version number retrieved in step 1.
8.Reboot to fastboot:
Code:
adb reboot bootloader9.Relock the bootloader:
Code:
fastboot oem lock10.Go back to fastboot mode ( lock causes the device to reboot )
11.Run your RUU ( if on linux or mac, see other similar threads from me on how to RUU on those OSes )

Ik weet niet hoe ik een RUU moet starten. Ik dacht gewoon via de pc omdat het een exe bestand is, maar dan krijg ik de melding: "is geen geldige win32 toepassing".

Ik probeer deze RUU: RUU_Flyer_HTC_WWE_Wifi_1.36.1114.32_Radio_20.3501.30.089BU_3809.05.04.10_M_release_191235_signed.exe

Ik dacht nog misschien via recovery, maar ik krijg een plaatje van een tablet met een driehoek met een pijltje erin te zien, dus dat lukt ook niet.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Nog een klein vraagje: als ik nu eindelijk snap hoe het werkt, moet ik dan die hele procedure overnieuw doen, omdat ik mijn flyer al een aantal keren aan en uit heb gezet?

Alvast hartelijk dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Anders lees je de topic-waarschuwing even. Dat topic staat ook vol tips over hoe je precies moet rooten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi hoi, wij hebben ook n Flyer, de 16gb zonder 3G, en we zijn er enorm tevreden van.

Helaas doet de rotatiesensor moeilijk sedert enkele dagen. Iemand ervaring met dit probleem?

Het toestel is niet geroot en draait nog steeds op de standaard 2.3

Groetjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 22:48:
Hoi hoi, wij hebben ook n Flyer, de 16gb zonder 3G, en we zijn er enorm tevreden van.

Helaas doet de rotatiesensor moeilijk sedert enkele dagen. Iemand ervaring met dit probleem?

Het toestel is niet geroot en draait nog steeds op de standaard 2.3

Groetjes ;)
Je weet dat de flyer een beetje een apart geval is en maar op één manier kan roteren? Voor de duidelijkheid stand 1) HTC logo boven, stand 2) oog front-camera boven. Andere 2 standen zal de rotering niet werken, overigens weet ik niet of dit wel kan met een custom-rom.

Dit vind ik persoonlijk een van de weinige vervelende dingen aan de flyer, omdat m'n telefoons het wel allemaal goed kunnen. Als je dit al wist, dan kan je natuurlijk ook nog even controleren bij je instellingen of je auto-rotatie in of uit hebt geschakeld.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Met custom roms kan dit wel gewoon. Je kan proberen om een factory reset uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegenen nog geinteresseerd in deze tablet, zag de 16GB versie vandaag bij Mediamarkt Arena voor 199 Euro. Dat is ruim onder de prijs op Prijswatch.

(Niet alle mediamarkten hanteren dezelfde prijs, want bij Mediamarkt Alkmaar kostte hij deze week nog 279 euro)

Werd wel geadviseerd door Mediamarkt personeel om nog even te wachten op de Nexus 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Nu online

Yucko

<dubbel>

[ Voor 92% gewijzigd door Yucko op 11-08-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Nu online

Yucko

Vind ik niet echt goedkoop omdat volgens mij bij kpn een tijdje geleden de 32gb 3g versie hetzelfde kostte. Helaas is die actie niet meer, maar dat maakt die van de MM niet goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 22:21
Op de site van HI staat de flyer nog steeds voor 199 euro voor de 32gb 3g versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Nu online

Yucko

Ow, my bad :D

Nou ja, dan zou je helemaal stom zijn om een non-3g model met ook nog eens de helft aan geheugen te halen voor de dezelfde prijs. Die van hi waren volgens mij nl. niet simlocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Zijn niet simlocked

Gebruik de mijne nu al een aantal maanden naar volle tevredenheid. (Maar ook ik zou als je het geheugen kan missen en 3G niet nodig hebt wachten op de Nexus).

Aan de andere kant heb je voor 199 een zeer complete tablet met 3G en 32gb (zelfs 64gb als je er een kaartje infrommelt). Gebruik hem voor MP3 en films, plus een beetje surfen en bankieren. Daar heb ik geen Tegra3 voor nodig. Bovendien kan ik hem met de MHL adapter perfect aan de home cinema hangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:43
Ik heb vandaag ook een HTC flyer 32GB + 3G gekocht voor 180 euro bij de hi. Kreeg om een een of andere vage rede 20 euro korting :P

Ben nu de telefoon aan het downgraden zodat ik met een custom rom ook kan bellen. Ik heb hem namelijk als tijdelijke vervanger voor mijn Desire HD welke uit het raam was gevallen. Ik ga de flyer nu een maandje gebruiken als telefoon, om hem als ik een nieuw toestel heb hem als tablet te gebruiken.

Qua snelheid ben ik niet echt warm van de Flyer, als ik de 3g niet nodig had, had ik zeker gewacht op de ASUS Nexus 7, ach, je kunt niet alles hebben :P

Zal nog wel posten hoe de snelheid is met custum rom met eventuele overclock. Ik hoop wel dat er snel goed werkende stabiele JellyBean ROMs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordyyyyy schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:12:
Ik heb vandaag ook een HTC flyer 32GB + 3G gekocht voor 180 euro bij de hi. Kreeg om een een of andere vage rede 20 euro korting :P

Ben nu de telefoon aan het downgraden zodat ik met een custom rom ook kan bellen. Ik heb hem namelijk als tijdelijke vervanger voor mijn Desire HD welke uit het raam was gevallen. Ik ga de flyer nu een maandje gebruiken als telefoon, om hem als ik een nieuw toestel heb hem als tablet te gebruiken.

Qua snelheid ben ik niet echt warm van de Flyer, als ik de 3g niet nodig had, had ik zeker gewacht op de ASUS Nexus 7, ach, je kunt niet alles hebben :P

Zal nog wel posten hoe de snelheid is met custum rom met eventuele overclock. Ik hoop wel dat er snel goed werkende stabiele JellyBean ROMs komen.
Hoe kan een telefoon nu uit het raam vallen? (ja offtopic maar ik moet dit gewoon weten, hou wel van een sterk verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
offtopic: die van mij is een keer uit het raam gevlogen in een bocht, had hem op me dashboard liggen.

Ontopic: Ik zit te denken om de flyer te gebruiken tijdens colleges, maar ik lees hier en daar dat het schrijven met het pennetje op de flyer best nog wel geluid maakt. Aan alle ervaringsdeskundigen, maakt het echt veel lawaai, zou ik de college ermee verstoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Welnee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ernemmer schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 11:31:
offtopic: die van mij is een keer uit het raam gevlogen in een bocht, had hem op me dashboard liggen.

Ontopic: Ik zit te denken om de flyer te gebruiken tijdens colleges, maar ik lees hier en daar dat het schrijven met het pennetje op de flyer best nog wel geluid maakt. Aan alle ervaringsdeskundigen, maakt het echt veel lawaai, zou ik de college ermee verstoren?
Lijkt me niet, als er al iemand is die er last van heeft is het hooguit de persoon naast je, maar college's zijn over het algemeen niet zo stil dat je er spelden kan horen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik had ook een filmpje op youtube gezien waar je hem elke keer hoort tikken. Zal hem van de week eens uitproberen bij de hi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Valt allemaal erg mee. Ja je hoort tikken, ongeveer even hard als dat je met een pen van dichtbij op een plastic tafelblad tikt.. tenzij je heel hard drukt valt het allemaal erg mee.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik kan me voorstellen dat als je er steeds speciaal op let, dat je je gaat ergeren. Maar het is zéker niet zo luid dat een hoogleraar je de zaal uitschopt. De beschrijving van een zacht tikje van een pen op een (hard)plastic blad is wel een goede beschrijving. Als je zelf nogal ruw mept met zo'n pen maakt het natuurlijk meer geluid, maar in normaal gebruik is het net zo luid als een toets-aanslag op je gemiddeld toetsenbord. (nee laptops zijn ook niet bepaald fluisterstil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb er hier niets over gelezen. Maar toen ik de bootloader wilde starten en ik te laat, terwijl het logo net zichtbaar was, ik toch op VOL-DOWN drukte, vibreerde hij en ik in de "veilige mode" terecht kwam.
Links onderin staat dan ook "Veilige mode"
Alleen standaard apps en configs worden dan geladen als bij de PC.
Herstart om eruit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Weet iemand waar ik de development drivers voor de HTC Flyer kan downloaden?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk dat de Flyer toch netwerkverbinding maakt als de vliegmodus ingeschakeld is. Ik gebruik de Flyer als wekker en ligt daarom onder mijn kussen. Zo tussen 02.30 en 03.30 werd ik gewekt doordat emails binnenkomen, terwijl vliegmodus ingeschakeld is. Dus geen netwerk mogelijk. Iemand die dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

In vliegtuigmodus werkt de wifi wel als deze aan staat/stond, deze zul je apart moeten aan/uit zetten.
Het is dus normaal voor deze tablet, ik weet niet of dat voor alle tablets/telefoons ook zo werken.

Het is overigens verstandig om vliegtuigmodus altijd aan te hebben anders vreet hij veel stroom met het zoeken naar radio stations. Ik heb altijd vliegtuig modus aan staan en altijd wifi aan, ik kan moeiteloos internetten.

[ Voor 29% gewijzigd door rockhopper op 11-01-2013 05:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je vliegtuigmodus niet aan zet staat de zender/ontvanger voor het mobiele telefoonnetwerk aan, die flink wat stroom verbruikt. Als je vliegtuigmodus aan zet gaan op dat moment alle draadloze zenders uit maar daarna kun je ze ook apart weer aan zetten. Het feit dat vliegtuigmodus aan staat betekent dus niet dat deze zenders ook altijd uit staan.

Voor het slapen gaan WiFi dus uitzetten. Er zijn ook genoeg widgets waarmee je makkelijk de status van je draadloze verbindingen kunt zien en omschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
En een heleboel programma's om WiFi + synchronisatie automatisch uit te laten zetten na een X tijdstip in de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Die van mij laadt bijna niet meer op. Aan het stroom doet ie het meestal, het batterijtje knippert als signaal dat ie oplaadt, maar toch loopt het percentage terug...
Tot nu. Nu doet ie niets meer, zelfs niet aan de oplader. De oplader heb ik nu een paar keer ingestoken en uit getrokken, dan knippert het oranje ledje van de aan/uit knop, doch slechts kortstondig.

Accu probleem of oplader probleem? Iemand enig idee? Ik heb hem nu ca. anderhalf jaar, ik neem aan gevalletje garantie?
Wel vervelend, ik gebruik hem regelmatig en vind het een erg prettig apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Met het scherm aan op max helderheid en ladend aan een usb poort of telefoon lader (minder sterk dan de originele lader) loopt bij mij ook de accu terug. Ik moet daarvoor echt het scherm uitzetten. Heb je het scherm uit dan zou ie toch echt moeten opladen.
Het lijkt er op dat bij jou de accu inderdaad stervende is, dat is best mogelijk na anderhalf jaar intensief gebruik. Of dit onder garantie valt... geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Met Google Play: Battery Widget kun je aan de hand van de grafiek een beter inzicht krijgen in de laadtoestand en het verloop.

Probeer eens met de datakabel aan een universele USB lader met liefst een wat groter vermogen of aan een USB 3.0 poort die ook meer levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Thnx voor de tip, heb hem aan de snellader van mij Xperia P gelegd. Eerst voor circa 4 uur. Batterijstand van 8% naar 6%.... Toestel stond uitgeschakeld, led brandde wel oranje.

Weer opnieuw geprobeerd, met toestel ingeschakeld. Inmiddels ca. 3 uur, batterij nu op 23%. Hij laadt dus op! :)

Goed is het natuurlijk niet. Bij de webshop waar ik hem heb gekocht (gekregen ipv telefoon bij een abo) wordt verwezen naar een telefoonnummer van HTC. Lijkt me dat er gewoon 2 jaar garantie op zit (volgens consumentenrecht in EU). Ik kijk het nog even aan, maar veel vertrouwen heb ik er niet meer in. Wel balen wanneer ik hem zou moeten opsturen. Uit eigen ervaring en geluiden van anderen ben je met een telefoon het toestel al gauw een paar weken kwijt. Zal bij een tablet niet anders zijn.

Bij auto's ligt het servicegraad toch wel op een aanzienlijk hoger niveau dan bij dit spul. Onbegrijpelijk dat je een paar weken moet wachten voor een reparatie van doorgaans een paar minuutjes. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het helpt natuurlijk niet dat htc het allemaal uitbesteed.

In principe hoort overigens de winkel waar je je abbo hebt afgesloten je garantie af te handelen. Je hebt immers met hun een afspraak lopen, en niet via htc. Je bent wel erg lief om meteen naar de webshop te luisteren en hun "advies" (zodat ze er zelf snel vanaf zijn) opvolgt. Overigens is de tablet al 'end of life' dit zal ook niet meehelpen met reparaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Dat heb ik ook begrepen, dat de retailer in eerste instantie verantwoordelijk is voor de garantie afhandeling. Per saldo gaat het mij er enkel om hoe het het snelst opgelost wordt. Wanneer HTC er erg klantvriendelijk mee omgaat, ook prima. Heeft niets te maken met "lief" of naar de webwinkel luisteren. Het is afhankelijk van hoe het georganiseerd is. Ik kan me voorstellen dat een merk dit uit handen neemt van de retailer, dat is immers een nutteloze schakel in deze. Je geeft aan dat HTC het ook uitbesteedt, tja dan wordt het traject nog langer.
Maar dat weet ik dus niet. Zoals ik al aangaf, het is doorgaans niet erg efficiënt (en logisch) geregeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Edddd op 14-01-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 04:33:
Ik merk dat de Flyer toch netwerkverbinding maakt als de vliegmodus ingeschakeld is. Ik gebruik de Flyer als wekker en ligt daarom onder mijn kussen. Zo tussen 02.30 en 03.30 werd ik gewekt doordat emails binnenkomen, terwijl vliegmodus ingeschakeld is. Dus geen netwerk mogelijk. Iemand die dit ook heeft?
Als ik de Flyer op vliegmodus heb staan dan zet ik WiFi ook uit en toch gaat de WiFi aan in de nacht. Is er een app die aangeeft welke app om hoelaat verbinding maakt. Ik gebruik Avast en daar is wel te zien maar niet welke app op welk moment. Want als er 1 verbinding maakt dan doet de rest dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Background-sync aan staan? Die zet gewoon WiFi aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LisaJoanna
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-12-2020
Ik weet niet of dit geheel bij dit Topic past, maar ik heb afgelopen donderdag een HTC flyer gekocht en ik ben er super blij mee, maar af en toe start de flyer automatisch opnieuw op... Ik vroeg me af of dit standaard is of dat dit duidt op dat er iets mis is. Soms heb ik net iets gedaan (een film gekeken, muziek geluisterd, internet gebruikt) en als ik dan op de Home knop druk start hij opnieuw op; ik krijg het wiitte scherm met HTC, daarna m'n achtergrond met het bericht dat ie bezig is met laden en dan pas de homepagina, met de weeranimatie die je krijgt nadat hij is opgestart. Dus... is dit normaal? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Niet echt als dat regelmatig gebeurt. Heb je hem nieuw of gebruikt gekocht? Staat er de stock Honeycomb 3.2.1 op of een of andere custom ROM? Het kán misschien dat er een app op staat die deze onstabiliteit veroorzaakt. Een factory reset en schoon beginnen is eventueel het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Klinkt als een onstabiele app inderdaad. Als je alleen maar legale apps hebt zou ik ze één voor één herinstalleren, als je ook "grijze alternatieve" apps hebt zou het wel eens aan deze kunnen liggen. Doordat er tijdens de installatie van een app wel eens wat mis kan gaan wordt de flyer instabiel en dan krijg je het witte scherm te zien. Ik had het erg vaak op m'n oude Desire telefoon en het lag altijd maar aan één app, het uitvinden welke is vaak nog erg lastig.

Omdat je net de flyer nieuw hebt heb je waarschijnlijk 30+ nieuwe apps geïnstalleerd en dan is het lastig uitzoeken, op m'n desire zag ik na een tijdje dat het meestal een van de meest recente toevoegingen zijn en dan is het uitvinden wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LisaJoanna
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-12-2020
rockhopper schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 15:33:
Klinkt als een onstabiele app inderdaad. Als je alleen maar legale apps hebt zou ik ze één voor één herinstalleren, als je ook "grijze alternatieve" apps hebt zou het wel eens aan deze kunnen liggen. Doordat er tijdens de installatie van een app wel eens wat mis kan gaan wordt de flyer instabiel en dan krijg je het witte scherm te zien.
Thanks (ook voor de snelle reactie)! Ik ben ze nu allemaal opnieuw aan het installeren. Het waren inderdaad alleen legale apps. Ik hoop dat dat het probleem verhelpt. Anders zat ik een factory reset proberen, zoals CaptJackSparrow voorstelde, maar ik hoop dat dat niet nodig zal zijn.
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:15:
Niet echt als dat regelmatig gebeurt. Heb je hem nieuw of gebruikt gekocht? Staat er de stock Honeycomb 3.2.1 op of een of andere custom ROM? Het kán misschien dat er een app op staat die deze onstabiliteit veroorzaakt. Een factory reset en schoon beginnen is eventueel het proberen waard.
Het betreft een nieuwe HTC maar hij runt niet op honeycomb, maar Android versie 2.3.3, dat is de Gingerbread als ik me niet vergis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Apart, de flyers van het laatste jaar zijn allemaal met HC uitgerolt. Dan heeft het exemplaar dat jij hebt echt lang stof verzamelt ergens. Ik draai zelf op HC en ik heb/had geen zin om te downgraden naar GB, maar sinds ik m'n nexus 7 heb gaat de flyer binnenkort naar de schoonouders toe denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Da's inderdaad een ouwetje. Handig als je een geroote custom ROM wilt installeren want dan moet je eerst downgraden naar die Gingerbread versie op een Flyer met HC. Anders moet je even kijken bij Settings>About Tablet>Software Updates. Mogelijk dat je daar een Honeycomb upgrade ziet staan die OTA (Over The Air) van HTC naar je Flyer gestuurd kan worden.

Dat heeft overigens voor- en nadelen. Verdiep je er dus eerst in voor je dat eventueel doet. Je krijgt o.a een taakbalk constant in beeld maar je kunt ook apps runnen die HC of hoger vereisen. Je hardware touchbuttons werken dan ook niet meer. En de telefoonfunctie is dan ook weg. Of is het niet de 32GB 3G versie maar een WiFi only versie (16GB)?

Tenzij je gelijk root dus. Dan kun je weer veel 'herstellen'.

[ Voor 34% gewijzigd door CaptJackSparrow op 02-02-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hmm... hier had ik nog niet eerder over gehoord.

Exclusive: HTC says "keep the RUUs, just give us the domain name"

En hier dus de .RUU firmwarefiles van de Flyer (Flyer View :?).

Interessant dat HTC ze dus mogelijk zelf in de toekomst op hun site gaan aanbieden. Zo hoort het ook wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

De oplader van mijn broertje is stuk en via de belcompany werd ik doorverwezen naar de htc site, waar niets opstaat... Waar bestel ik een nieuwe compitabele lader? Op google lijken alle links wel dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Is gewoon (mini) USB. Pak gewoon de oplader van je telefoon, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DC_Vincent schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:30:
Moet je wel wat meer geduld hebben meestal aangezien die qua capaciteit vaak stukken minder zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zit het ding nog in de garantie? Is de lader uitgesloten van de garantie?
Anders hier bijvoorbeeld. Of eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

DC_Vincent schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:30:
het is toch geen mini usb?

Nou micro usb van mijn mobiel paste er inderdaad in, haha, terwijl hij er zo anders uitziet :)
Ik zei nog tegen hem pak die van mij maar, maar toen zei hij: nee past niet, ik keek en inderdaad het leek niet te passen. Maar okee! Bedankt! :D

[ Voor 37% gewijzigd door StrongArmLance op 05-04-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

De gedachtegang erachter is dat je met de sterke flyer-lader kans loopt om mobieltjes te overbelasten.

Om dit te voorkomen is de plug wat anders gemaakt zodat standaard pluggen wel in de flyer passen, maar de flyer lader niet in 'normale toestellen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het is niet zo dat een voeding die meer milliampères KAN leveren een apparaat dat niet meer 'wil' gebruiken zou overbelasten. Mijn inschatting is dat HTC heel verstandig geconcludeerd heeft dat een micro-USB connector wel érg kwetsbaar is en er gewoon een mechanisch verstevigend omhulsel om heeft aangebracht.

Ik zou veel liever gezien hebben dat men bij mini-USB was gestopt met verkleinen. Die connector is mechanisch nog redelijk tegen een stootje bestand. Micro-USB daarentegen vind ik persoonlijk toch ook wel erg kwetsbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Laatst online: 05:59
@CaptJackSparrow:
Het gaat in dit geval niet om het amperage, maar om het voltage.
Deze is namelijk 9 volt ipv de standaard 5 volt.
Het is dus wel degelijk een beveiliging.
Daarom past, zoals rockhopper ook zegt, een standaard lader wel, maar duurt het laden veel langer.

[ Voor 3% gewijzigd door Marco op 05-04-2013 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ja inderdaad. De term 'sterk' is wat weinig specifiek maar bij laden heb je het meestal over laadstroom als je het over de 'zwaarte' van een voeding hebt. De Flyer kan niet alleen met 5V maar ook met 9V geladen worden maar dat geldt niet voor elk apparaat met een micro-USB aansluiting. Dan is het wenselijk om een lader die 9V output geeft niet te laten passen op een standaard micro-USB aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik weet er te weinig van, vandaar mijn wat 'brede' term. Ik dank jullie voor de heldere aanvulling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Oke duidelijk :)

Wat zijn de beste custom roms op het moment? Aangezien hij nu niet eens totale access heeft tot de play store en de hardware buttons zijn uitgeschakeld..

Leedroid is toch wel tof?

En dan met deze guide http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1406851

[ Voor 23% gewijzigd door StrongArmLance op 07-04-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTuinstra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-07 20:06
Discussie is misschien een beetje oud en weet niet of ik goed zit.

Mijn HTC flyer touchscreen doet het niet meer.
Heb hem uit elkaar gehad en nu blijkt dat de connector op het moederbord de pinnetje ervan gebogen te wezen. Zijn die connectors ergens te koop of een nieuw moederbord ?
Op google kom ik niet verder staat helemaal niks te koop.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Yes! Mijn Flyer laadde niet meer op. Soms in één keer wel, maar dan niet helemaal. Hij gaf wel aan dat hij oplaadde wanneer hij aan het snoer hing, maar het percentage liep enkel terug.

Allereerst een nieuwe accu besteld. Bij diverse aanbieders voor ca 60 euro, maar ook eentje gevonden die hem voor 18 euro aanbood :) (misschien komen ze er ander niet meer vanaf, aangezien het een accu is dat enkel in de HTC Flyer past?). Op Youtube diverse filmpjes te vinden waarin getoond wordt hoe de accu te vervangen. Dat ging prima!
Afijn, resultaat: nul komma nul.....

Met HTC contact opgenomen via de chat. Zij kwamen niet verder dan "we kunnen niets voor u betekenen...". Lekker verhaal. Ook de door mijzelf aangedragen oplossing om hem terug naar fabrieksinstellingen te zetten (harde reset) was in hun ogen nutteloos.

Maar ja, toch zonde, na goed twee jaar. Zo'n ding moet toch langer mee kunnen? En hoewel ie niet supersnel is, is het toch een fijn apparaatje. Dus.... back-up gemaakt, en harde reset uitgevoerd. En wat denk je.....

Hij laadt weer op! d:)b :) :Y

En nu dus met nieuwe accu, dus we kunnen er weer tegenaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een wifi probeem met m'n flyer heb hem een factory reset gegeven en sinds die tijd verbind ie en verbreekt ie de wifi constant. wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Mijn Flyer is heel traag de laatste tijd. Ik vraag me af of die hetzelfde probleem zou kunnen hebben als de nexus7 (slechte kwaliteit geheugen waardoor hij trager wordt)?

Is jullie Flyer nog net zo snel als toen je hem kocht?

Uiteraard kan het ook aan apps liggen, maar ik heb al veel verwijderd en heb volgens mij maar weinig/geen apps die constant aanstaan.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Weet iemand waar je een goedkope ExtMicro-USB oplader kunt vinden voor een HTC Flyer?
De orginele die erbij zit, is helaas gesneuveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Laatst online: 05:59
Je kan ook gewoon een normale micro-usb oplader gebruiken, alleen duurt het laden dan iets langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Marco schreef op maandag 23 september 2013 @ 00:04:
Je kan ook gewoon een normale micro-usb oplader gebruiken, alleen duurt het laden dan iets langer.
Dit was mij bekend en zo wordt de Flyer nu ook opgeladen.
Maar dit gaat inderdaad langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Edddd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:11:
Yes! Mijn Flyer laadde niet meer op. Soms in één keer wel, maar dan niet helemaal. Hij gaf wel aan dat hij oplaadde wanneer hij aan het snoer hing, maar het percentage liep enkel terug.

Allereerst een nieuwe accu besteld. Bij diverse aanbieders voor ca 60 euro, maar ook eentje gevonden die hem voor 18 euro aanbood :) (misschien komen ze er ander niet meer vanaf, aangezien het een accu is dat enkel in de HTC Flyer past?). Op Youtube diverse filmpjes te vinden waarin getoond wordt hoe de accu te vervangen. Dat ging prima!
Afijn, resultaat: nul komma nul.....

Met HTC contact opgenomen via de chat. Zij kwamen niet verder dan "we kunnen niets voor u betekenen...". Lekker verhaal. Ook de door mijzelf aangedragen oplossing om hem terug naar fabrieksinstellingen te zetten (harde reset) was in hun ogen nutteloos.

Maar ja, toch zonde, na goed twee jaar. Zo'n ding moet toch langer mee kunnen? En hoewel ie niet supersnel is, is het toch een fijn apparaatje. Dus.... back-up gemaakt, en harde reset uitgevoerd. En wat denk je.....

Hij laadt weer op! d:)b :) :Y

En nu dus met nieuwe accu, dus we kunnen er weer tegenaan!
Hmmm, euforie was van korte duur. Wellicht één of twee keer geluk gehad met het opladen, maar al snel waren we terug bij af. Meestal laadt ie niet op, en soms in één keer wel.... Gaaf apparaatje als hij het doet, maar dit is wel zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 11:54
Ik heb sinds kort ook problemen met opladen, maar denk dat het aan de lader ligt. Opladen met het usb-kabeltje vanaf mijn laptop werkt namelijk wel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-09 09:48
Ik verbaas me er nog altijd over dat deze tablet 't bij mij nog altijd doet!
Met de originele Gingerbread ROM gebruiken mijn dochters 'm voor filmpjes, Netflix en simpele spelletjes. Nu ik ook een iPad heb ligt hij wel meer en meer stof te happen.
Wie gebruikt zijn Flyer nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:32
cocico schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 21:57:
Ik verbaas me er nog altijd over dat deze tablet 't bij mij nog altijd doet!
Met de originele Gingerbread ROM gebruiken mijn dochters 'm voor filmpjes, Netflix en simpele spelletjes. Nu ik ook een iPad heb ligt hij wel meer en meer stof te happen.
Wie gebruikt zijn Flyer nog?
Ik heb hem nog liggen en wil hem voor mijn zoon gaan gebruiken.
Maar goed, daarvoor moet ik 'm eerst weer eens opstarten en kijken óf ie gewiped is (denk het wel) en wát er nog mee kan...

Blog

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Discussies betreffende custom Rom's van de HTC Flyer horen in Het HTC Flyer Custom Rom Topic.