Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Die van mij laadt bijna niet meer op. Aan het stroom doet ie het meestal, het batterijtje knippert als signaal dat ie oplaadt, maar toch loopt het percentage terug...
Tot nu. Nu doet ie niets meer, zelfs niet aan de oplader. De oplader heb ik nu een paar keer ingestoken en uit getrokken, dan knippert het oranje ledje van de aan/uit knop, doch slechts kortstondig.

Accu probleem of oplader probleem? Iemand enig idee? Ik heb hem nu ca. anderhalf jaar, ik neem aan gevalletje garantie?
Wel vervelend, ik gebruik hem regelmatig en vind het een erg prettig apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Met het scherm aan op max helderheid en ladend aan een usb poort of telefoon lader (minder sterk dan de originele lader) loopt bij mij ook de accu terug. Ik moet daarvoor echt het scherm uitzetten. Heb je het scherm uit dan zou ie toch echt moeten opladen.
Het lijkt er op dat bij jou de accu inderdaad stervende is, dat is best mogelijk na anderhalf jaar intensief gebruik. Of dit onder garantie valt... geen idee.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Met Google Play: Battery Widget kun je aan de hand van de grafiek een beter inzicht krijgen in de laadtoestand en het verloop.

Probeer eens met de datakabel aan een universele USB lader met liefst een wat groter vermogen of aan een USB 3.0 poort die ook meer levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Thnx voor de tip, heb hem aan de snellader van mij Xperia P gelegd. Eerst voor circa 4 uur. Batterijstand van 8% naar 6%.... Toestel stond uitgeschakeld, led brandde wel oranje.

Weer opnieuw geprobeerd, met toestel ingeschakeld. Inmiddels ca. 3 uur, batterij nu op 23%. Hij laadt dus op! :)

Goed is het natuurlijk niet. Bij de webshop waar ik hem heb gekocht (gekregen ipv telefoon bij een abo) wordt verwezen naar een telefoonnummer van HTC. Lijkt me dat er gewoon 2 jaar garantie op zit (volgens consumentenrecht in EU). Ik kijk het nog even aan, maar veel vertrouwen heb ik er niet meer in. Wel balen wanneer ik hem zou moeten opsturen. Uit eigen ervaring en geluiden van anderen ben je met een telefoon het toestel al gauw een paar weken kwijt. Zal bij een tablet niet anders zijn.

Bij auto's ligt het servicegraad toch wel op een aanzienlijk hoger niveau dan bij dit spul. Onbegrijpelijk dat je een paar weken moet wachten voor een reparatie van doorgaans een paar minuutjes. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Nu online

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het helpt natuurlijk niet dat htc het allemaal uitbesteed.

In principe hoort overigens de winkel waar je je abbo hebt afgesloten je garantie af te handelen. Je hebt immers met hun een afspraak lopen, en niet via htc. Je bent wel erg lief om meteen naar de webshop te luisteren en hun "advies" (zodat ze er zelf snel vanaf zijn) opvolgt. Overigens is de tablet al 'end of life' dit zal ook niet meehelpen met reparaties.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Dat heb ik ook begrepen, dat de retailer in eerste instantie verantwoordelijk is voor de garantie afhandeling. Per saldo gaat het mij er enkel om hoe het het snelst opgelost wordt. Wanneer HTC er erg klantvriendelijk mee omgaat, ook prima. Heeft niets te maken met "lief" of naar de webwinkel luisteren. Het is afhankelijk van hoe het georganiseerd is. Ik kan me voorstellen dat een merk dit uit handen neemt van de retailer, dat is immers een nutteloze schakel in deze. Je geeft aan dat HTC het ook uitbesteedt, tja dan wordt het traject nog langer.
Maar dat weet ik dus niet. Zoals ik al aangaf, het is doorgaans niet erg efficiënt (en logisch) geregeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Edddd op 14-01-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 04:33:
Ik merk dat de Flyer toch netwerkverbinding maakt als de vliegmodus ingeschakeld is. Ik gebruik de Flyer als wekker en ligt daarom onder mijn kussen. Zo tussen 02.30 en 03.30 werd ik gewekt doordat emails binnenkomen, terwijl vliegmodus ingeschakeld is. Dus geen netwerk mogelijk. Iemand die dit ook heeft?
Als ik de Flyer op vliegmodus heb staan dan zet ik WiFi ook uit en toch gaat de WiFi aan in de nacht. Is er een app die aangeeft welke app om hoelaat verbinding maakt. Ik gebruik Avast en daar is wel te zien maar niet welke app op welk moment. Want als er 1 verbinding maakt dan doet de rest dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:32
Background-sync aan staan? Die zet gewoon WiFi aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LisaJoanna
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-12-2020
Ik weet niet of dit geheel bij dit Topic past, maar ik heb afgelopen donderdag een HTC flyer gekocht en ik ben er super blij mee, maar af en toe start de flyer automatisch opnieuw op... Ik vroeg me af of dit standaard is of dat dit duidt op dat er iets mis is. Soms heb ik net iets gedaan (een film gekeken, muziek geluisterd, internet gebruikt) en als ik dan op de Home knop druk start hij opnieuw op; ik krijg het wiitte scherm met HTC, daarna m'n achtergrond met het bericht dat ie bezig is met laden en dan pas de homepagina, met de weeranimatie die je krijgt nadat hij is opgestart. Dus... is dit normaal? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Niet echt als dat regelmatig gebeurt. Heb je hem nieuw of gebruikt gekocht? Staat er de stock Honeycomb 3.2.1 op of een of andere custom ROM? Het kán misschien dat er een app op staat die deze onstabiliteit veroorzaakt. Een factory reset en schoon beginnen is eventueel het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Nu online

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Klinkt als een onstabiele app inderdaad. Als je alleen maar legale apps hebt zou ik ze één voor één herinstalleren, als je ook "grijze alternatieve" apps hebt zou het wel eens aan deze kunnen liggen. Doordat er tijdens de installatie van een app wel eens wat mis kan gaan wordt de flyer instabiel en dan krijg je het witte scherm te zien. Ik had het erg vaak op m'n oude Desire telefoon en het lag altijd maar aan één app, het uitvinden welke is vaak nog erg lastig.

Omdat je net de flyer nieuw hebt heb je waarschijnlijk 30+ nieuwe apps geïnstalleerd en dan is het lastig uitzoeken, op m'n desire zag ik na een tijdje dat het meestal een van de meest recente toevoegingen zijn en dan is het uitvinden wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LisaJoanna
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-12-2020
rockhopper schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 15:33:
Klinkt als een onstabiele app inderdaad. Als je alleen maar legale apps hebt zou ik ze één voor één herinstalleren, als je ook "grijze alternatieve" apps hebt zou het wel eens aan deze kunnen liggen. Doordat er tijdens de installatie van een app wel eens wat mis kan gaan wordt de flyer instabiel en dan krijg je het witte scherm te zien.
Thanks (ook voor de snelle reactie)! Ik ben ze nu allemaal opnieuw aan het installeren. Het waren inderdaad alleen legale apps. Ik hoop dat dat het probleem verhelpt. Anders zat ik een factory reset proberen, zoals CaptJackSparrow voorstelde, maar ik hoop dat dat niet nodig zal zijn.
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 12:15:
Niet echt als dat regelmatig gebeurt. Heb je hem nieuw of gebruikt gekocht? Staat er de stock Honeycomb 3.2.1 op of een of andere custom ROM? Het kán misschien dat er een app op staat die deze onstabiliteit veroorzaakt. Een factory reset en schoon beginnen is eventueel het proberen waard.
Het betreft een nieuwe HTC maar hij runt niet op honeycomb, maar Android versie 2.3.3, dat is de Gingerbread als ik me niet vergis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Nu online

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Apart, de flyers van het laatste jaar zijn allemaal met HC uitgerolt. Dan heeft het exemplaar dat jij hebt echt lang stof verzamelt ergens. Ik draai zelf op HC en ik heb/had geen zin om te downgraden naar GB, maar sinds ik m'n nexus 7 heb gaat de flyer binnenkort naar de schoonouders toe denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Da's inderdaad een ouwetje. Handig als je een geroote custom ROM wilt installeren want dan moet je eerst downgraden naar die Gingerbread versie op een Flyer met HC. Anders moet je even kijken bij Settings>About Tablet>Software Updates. Mogelijk dat je daar een Honeycomb upgrade ziet staan die OTA (Over The Air) van HTC naar je Flyer gestuurd kan worden.

Dat heeft overigens voor- en nadelen. Verdiep je er dus eerst in voor je dat eventueel doet. Je krijgt o.a een taakbalk constant in beeld maar je kunt ook apps runnen die HC of hoger vereisen. Je hardware touchbuttons werken dan ook niet meer. En de telefoonfunctie is dan ook weg. Of is het niet de 32GB 3G versie maar een WiFi only versie (16GB)?

Tenzij je gelijk root dus. Dan kun je weer veel 'herstellen'.

[ Voor 34% gewijzigd door CaptJackSparrow op 02-02-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hmm... hier had ik nog niet eerder over gehoord.

Exclusive: HTC says "keep the RUUs, just give us the domain name"

En hier dus de .RUU firmwarefiles van de Flyer (Flyer View :?).

Interessant dat HTC ze dus mogelijk zelf in de toekomst op hun site gaan aanbieden. Zo hoort het ook wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:47

StrongArmLance

Endless flow

De oplader van mijn broertje is stuk en via de belcompany werd ik doorverwezen naar de htc site, waar niets opstaat... Waar bestel ik een nieuwe compitabele lader? Op google lijken alle links wel dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Is gewoon (mini) USB. Pak gewoon de oplader van je telefoon, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:34
DC_Vincent schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:30:
Moet je wel wat meer geduld hebben meestal aangezien die qua capaciteit vaak stukken minder zijn :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zit het ding nog in de garantie? Is de lader uitgesloten van de garantie?
Anders hier bijvoorbeeld. Of eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

DC_Vincent schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:30:
het is toch geen mini usb?

Nou micro usb van mijn mobiel paste er inderdaad in, haha, terwijl hij er zo anders uitziet :)
Ik zei nog tegen hem pak die van mij maar, maar toen zei hij: nee past niet, ik keek en inderdaad het leek niet te passen. Maar okee! Bedankt! :D

[ Voor 37% gewijzigd door StrongArmLance op 05-04-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Nu online

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

De gedachtegang erachter is dat je met de sterke flyer-lader kans loopt om mobieltjes te overbelasten.

Om dit te voorkomen is de plug wat anders gemaakt zodat standaard pluggen wel in de flyer passen, maar de flyer lader niet in 'normale toestellen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het is niet zo dat een voeding die meer milliampères KAN leveren een apparaat dat niet meer 'wil' gebruiken zou overbelasten. Mijn inschatting is dat HTC heel verstandig geconcludeerd heeft dat een micro-USB connector wel érg kwetsbaar is en er gewoon een mechanisch verstevigend omhulsel om heeft aangebracht.

Ik zou veel liever gezien hebben dat men bij mini-USB was gestopt met verkleinen. Die connector is mechanisch nog redelijk tegen een stootje bestand. Micro-USB daarentegen vind ik persoonlijk toch ook wel erg kwetsbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:43
@CaptJackSparrow:
Het gaat in dit geval niet om het amperage, maar om het voltage.
Deze is namelijk 9 volt ipv de standaard 5 volt.
Het is dus wel degelijk een beveiliging.
Daarom past, zoals rockhopper ook zegt, een standaard lader wel, maar duurt het laden veel langer.

[ Voor 3% gewijzigd door Marco op 05-04-2013 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ja inderdaad. De term 'sterk' is wat weinig specifiek maar bij laden heb je het meestal over laadstroom als je het over de 'zwaarte' van een voeding hebt. De Flyer kan niet alleen met 5V maar ook met 9V geladen worden maar dat geldt niet voor elk apparaat met een micro-USB aansluiting. Dan is het wenselijk om een lader die 9V output geeft niet te laten passen op een standaard micro-USB aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Nu online

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik weet er te weinig van, vandaar mijn wat 'brede' term. Ik dank jullie voor de heldere aanvulling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Oke duidelijk :)

Wat zijn de beste custom roms op het moment? Aangezien hij nu niet eens totale access heeft tot de play store en de hardware buttons zijn uitgeschakeld..

Leedroid is toch wel tof?

En dan met deze guide http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1406851

[ Voor 23% gewijzigd door StrongArmLance op 07-04-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTuinstra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:20
Discussie is misschien een beetje oud en weet niet of ik goed zit.

Mijn HTC flyer touchscreen doet het niet meer.
Heb hem uit elkaar gehad en nu blijkt dat de connector op het moederbord de pinnetje ervan gebogen te wezen. Zijn die connectors ergens te koop of een nieuw moederbord ?
Op google kom ik niet verder staat helemaal niks te koop.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Yes! Mijn Flyer laadde niet meer op. Soms in één keer wel, maar dan niet helemaal. Hij gaf wel aan dat hij oplaadde wanneer hij aan het snoer hing, maar het percentage liep enkel terug.

Allereerst een nieuwe accu besteld. Bij diverse aanbieders voor ca 60 euro, maar ook eentje gevonden die hem voor 18 euro aanbood :) (misschien komen ze er ander niet meer vanaf, aangezien het een accu is dat enkel in de HTC Flyer past?). Op Youtube diverse filmpjes te vinden waarin getoond wordt hoe de accu te vervangen. Dat ging prima!
Afijn, resultaat: nul komma nul.....

Met HTC contact opgenomen via de chat. Zij kwamen niet verder dan "we kunnen niets voor u betekenen...". Lekker verhaal. Ook de door mijzelf aangedragen oplossing om hem terug naar fabrieksinstellingen te zetten (harde reset) was in hun ogen nutteloos.

Maar ja, toch zonde, na goed twee jaar. Zo'n ding moet toch langer mee kunnen? En hoewel ie niet supersnel is, is het toch een fijn apparaatje. Dus.... back-up gemaakt, en harde reset uitgevoerd. En wat denk je.....

Hij laadt weer op! d:)b :) :Y

En nu dus met nieuwe accu, dus we kunnen er weer tegenaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een wifi probeem met m'n flyer heb hem een factory reset gegeven en sinds die tijd verbind ie en verbreekt ie de wifi constant. wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Laatst online: 12-09 11:47
Mijn Flyer is heel traag de laatste tijd. Ik vraag me af of die hetzelfde probleem zou kunnen hebben als de nexus7 (slechte kwaliteit geheugen waardoor hij trager wordt)?

Is jullie Flyer nog net zo snel als toen je hem kocht?

Uiteraard kan het ook aan apps liggen, maar ik heb al veel verwijderd en heb volgens mij maar weinig/geen apps die constant aanstaan.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32
Weet iemand waar je een goedkope ExtMicro-USB oplader kunt vinden voor een HTC Flyer?
De orginele die erbij zit, is helaas gesneuveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Laatst online: 19:43
Je kan ook gewoon een normale micro-usb oplader gebruiken, alleen duurt het laden dan iets langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32
Marco schreef op maandag 23 september 2013 @ 00:04:
Je kan ook gewoon een normale micro-usb oplader gebruiken, alleen duurt het laden dan iets langer.
Dit was mij bekend en zo wordt de Flyer nu ook opgeladen.
Maar dit gaat inderdaad langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
Edddd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:11:
Yes! Mijn Flyer laadde niet meer op. Soms in één keer wel, maar dan niet helemaal. Hij gaf wel aan dat hij oplaadde wanneer hij aan het snoer hing, maar het percentage liep enkel terug.

Allereerst een nieuwe accu besteld. Bij diverse aanbieders voor ca 60 euro, maar ook eentje gevonden die hem voor 18 euro aanbood :) (misschien komen ze er ander niet meer vanaf, aangezien het een accu is dat enkel in de HTC Flyer past?). Op Youtube diverse filmpjes te vinden waarin getoond wordt hoe de accu te vervangen. Dat ging prima!
Afijn, resultaat: nul komma nul.....

Met HTC contact opgenomen via de chat. Zij kwamen niet verder dan "we kunnen niets voor u betekenen...". Lekker verhaal. Ook de door mijzelf aangedragen oplossing om hem terug naar fabrieksinstellingen te zetten (harde reset) was in hun ogen nutteloos.

Maar ja, toch zonde, na goed twee jaar. Zo'n ding moet toch langer mee kunnen? En hoewel ie niet supersnel is, is het toch een fijn apparaatje. Dus.... back-up gemaakt, en harde reset uitgevoerd. En wat denk je.....

Hij laadt weer op! d:)b :) :Y

En nu dus met nieuwe accu, dus we kunnen er weer tegenaan!
Hmmm, euforie was van korte duur. Wellicht één of twee keer geluk gehad met het opladen, maar al snel waren we terug bij af. Meestal laadt ie niet op, en soms in één keer wel.... Gaaf apparaatje als hij het doet, maar dit is wel zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:09
Ik heb sinds kort ook problemen met opladen, maar denk dat het aan de lader ligt. Opladen met het usb-kabeltje vanaf mijn laptop werkt namelijk wel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:27
Ik verbaas me er nog altijd over dat deze tablet 't bij mij nog altijd doet!
Met de originele Gingerbread ROM gebruiken mijn dochters 'm voor filmpjes, Netflix en simpele spelletjes. Nu ik ook een iPad heb ligt hij wel meer en meer stof te happen.
Wie gebruikt zijn Flyer nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:44
cocico schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 21:57:
Ik verbaas me er nog altijd over dat deze tablet 't bij mij nog altijd doet!
Met de originele Gingerbread ROM gebruiken mijn dochters 'm voor filmpjes, Netflix en simpele spelletjes. Nu ik ook een iPad heb ligt hij wel meer en meer stof te happen.
Wie gebruikt zijn Flyer nog?
Ik heb hem nog liggen en wil hem voor mijn zoon gaan gebruiken.
Maar goed, daarvoor moet ik 'm eerst weer eens opstarten en kijken óf ie gewiped is (denk het wel) en wát er nog mee kan...

Blog

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Discussies betreffende custom Rom's van de HTC Flyer horen in Het HTC Flyer Custom Rom Topic.