HTC Flyer 7" Android tablet
Omdat het oorspronkelijke topic over de HTC Flyer nu vooral vervuild werd door vragen over root / custom roms / niet standaard dingen, is dit topic gemaakt.
Disclaimer
Het rooten en flashen van custom ROM's is volledig op eigen risico. We zijn niet verantwoordelijk voor enige schade die kan worden aangebracht tijdens het rooten van het toestel. De kans bestaat dat je toestel na het rooten geen garantie meer heeft. Ons advies voordat je het toestel gaat rooten is: lees de handleidingen zorgvuldig door, denk goed na en bereid je goed voor!Custom Roms
Er is veel te vinden over custom roms installeren op het bekende forum van XDA Developers. Een reden om de Flyer te rooten en een custom rom te installeren kan zijn, om de hardware buttons onder Honeycomb weer te activeren, om belfunctionaliteit toe te voegen, of om een rom te installeren met android 4 (ICS). Een andere reden is natuurlijk dat je niet graag gelimiteerd bent in de opties op een apparaat van jezelf, de belangrijkste reden is; omdat het kan (en we tweakers zijn).Veelgebruikte Roms
Op dit moment is de meest gebruikte rom, die van Leedroid, maar met de ontwikkeling van ICS roms gaat dit mogelijk nog wat veranderen.Een lijst van beschikbare roms kan je hier vinden. Deze hou ik zover mogelijk actueel (Wekelijks).
Root e.d.
Goed, ik wil een custom rom installeren, hoe moet ik beginnen?Framework. heeft een mooi stappenplan opgesteld voor het rooten en downgraden van de Flyer naar gingerbread (dit is noodzakelijk om custom roms te installeren, óók als je een HC rom wil installeren;
Stappenplan voor HTC Flyer 3G + 32GB downgrade naar stock Gingerbread voor Windows
Stap 1: ADB & Fastboot installeren
Download ADB&Fastboot: Klik
Stap 2: USB Debugging aanzetten
Open Instellingen op je Flyer en ga naar Applicaties en vervolgens naar Ontwikkeling. Vink vervolgens USB-Foutopsporing aan.
Stap 3: ADB & Fastboot installeren
Volg deze guide v.w.b. het installeren van ADB & Fastboot. Deze guide is inclusief afbeeldingen
[u]Plaats bij voorkeur adb & fastboot in de map C:\android-sdk-windows[/u]. Ik houd deze map aan in de rest van het stappenplan.
http://jaxov.com/2010/10/...ta-xp-for-android-phones/
Stap 4: Andere bestanden downloaden
Download Misc_version en pak deze uit
Download tacoroot
Plaats Tacoroot en Misc_version in C:\android-sdk-windows\
In de tussentijd gaan we een (Gingerbread) RUU downloaden.
Download bij voorkeur onderstaande RUU (CTRL+F en zoek op de pagina van Filefactory. Deze RUU heb ik gisteren ook gebruikt tijdens mijn downgrade proces). Let op: dit is de RUU voor de HTC Flyer 32GB WiFi + 3G versie. Heb je alleen WiFi, selecteer dan de WiFi versie!
Stap 5: Let the Command Line part beginRUU_Flyer_HTC_WWE_2.00.405.3_R_Radio_20.3501.30.089BU_3809.05.04.10_M_release_194964_signed.exe
1. Start je Flyer op (USB-Foutopsporing moet aan staan, zie stap 2)
2. Ga naar Start -> typ cmd en druk op enter.
3. We gaan de map veranderen: cd C:\android-sdk-windows\
4. Druk op enter
5. Voer vervolgens de volgende commands een voor een in. Het dik gedrukte commando heb ik gisteren toegevoegd omdat ik problemen had met de root en het schrijven van de nieuwe RUU versie. De errors die ik kreeg:
'No input file specified' en 'Error: could not write /data/local.prop permission denied'
Bij het laatste commando start je Flyer opnieuw op. Zorg dat je Power+Volume Down + Volume Up vast hebt zodat we in het recovery scherm komen. Dit scherm is wit met aan de onderkant Android poppetjes op een skateboard.adb push tacoroot.bin /data/local/
adb push misc_version /data/local/
adb shell chmod 755 /data/local/
adb shell chmod 755 /data/local/tacoroot.bin
adb shell chmod 755 /data/local/misc_version
adb shell /data/local/tacoroot.bin --setup
stap 6. Reboot je Flyer
stap 7. Type het volgende commando in
Je Flyer zal rebooten en wellicht blijven rebooten. Dit maakt niet uit, hoort bij de root.adb shell /data/local/tacoroot.bin --root
Stap 6: Decustom RUU
Als je de RUU versie aanhoud die ik aanraadde, gebruik je versie 2.00.405.3
Andere RUU versie?
Let op: Het dikgedrukte deel moet overeen komen met de gedownloade RUU. Deze cijfers staan in de bestandsnaam.
Type commando in en druk op enter:
Vervolgens starten we de Flyer nogmaal op en gaan we naar het recovery scherm. Zorg ervoor dat je fastboot selecteert. (Dit wordt na een aantal seconden automatisch gewijzigd naar fastboot usb plug)adb shell /data/local/misc_version -s 2.00.405.3
adb reboot bootloader
fastboot oem lock
Open de gedownloade RUU van Filefactory en volg de stappen. Als het goed is moet alles dan goed komen en draait je Flyer op stock Gingerbread. Het volgende stappenplan gaan we LeeDroid installeren
Deze guide is grotendeels gebaseerd op een thread van xda.
Terug naar de officiële HTC ROM
Gebruik de RUU die je tijdens het rooten ook hebt gebruikt (of een andere geschikte voor je Flyer) om alles terug te zetten naar stock. Dit is dan weliswaar Gingerbread, maar vanuit hier kan je eventueel upgraden naar Honeycomb OTA. Veiliger om de Flyer op deze manier voor garantie terug te sturen.Toevoegingen? DM s.v.p.