Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:56
Omdat ik nog op stock HC zit, ben ik van plan om dit te doen:

1.S-OFF via HTC
2.Met fastboot stock-hc-flyer-boot-3.48.405.1 flashen.
3.Flyer rebooten.
4.Met fastboot CWM flashen
5.Flyer rebooten.

Volgens mij moet ik dan klaar zijn om de ROM van iChaos met CWM te flashen.
Klopt dit?

Dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:04
rtunru schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:07:
[...]

Heb ik geprobeerd, maar het downgraden lukte niet.
Ik liep al vast bij de stap met tacoroot omdat het iets wilde wegschrijven in een directory die read only is :(
Ik heb dezelfde HBOOT als Jampot1989 namelijk 1.11.0011.

EDIT: is stock-hc-flyer-boot-3.48.405.1 de goede bootloader??
Je moet het op het juiste moment doen, vlak na het eerste HTC scherm is het systeem vatbaar. Gewoon het commando opnieuw bljiven uitvoeren tot het werkt. Het is een veel makkelijkere methode via htcdev, maar naderhand blijf je altijd met gezeur zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtunru
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:56
MoiZie schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:29:
[...]

Je moet het op het juiste moment doen, vlak na het eerste HTC scherm is het systeem vatbaar. Gewoon het commando opnieuw bljiven uitvoeren tot het werkt. Het is een veel makkelijkere methode via htcdev, maar naderhand blijf je altijd met gezeur zitten.
OK, dank je voor de tip.
Ik ga het weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:10

iChaos

It's Lupus.

ICS Lisbon staat online :) Zie XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:19
iChaos schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:38:
ICS Lisbon staat online :) Zie XDA.
Onwijs benieuwd! Hoop dat het echt een verbetering is qua smoothness :)

Nog 100MB te gaan, ben niet de enige die nu aan het downloaden is geloof ik :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Vergeet de OP niet door te lezen, anders staat het straks vol met vragen van mensen die niet even 3 minuten die OP door willen lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
iChaos schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:45:
Vergeet de OP niet door te lezen, anders staat het straks vol met vragen van mensen die niet even 3 minuten die OP door willen lezen :P
Yes yes, niet iedereen is alike hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-05 11:25
Staat erop en ziet er super uit!

Ik krijg de wifi niet uitgeschakeld om de dataverbinding te testen maar vodafone staat bij de providers. 3G lijkt dus te werken. De camera werkt iig bij mij niet.

Top!

[ Voor 8% gewijzigd door mobby1971 op 21-06-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

mobby1971 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:06:
Staat erop en ziet er super uit!

Ik krijg de wifi niet uitgeschakeld om de dataverbinding te testen maar vodafone staat bij de providers. 3G lijkt dus te werken.

Top!
WiFi kan gewoon uit, het duurt alleen langer dan je van de meeste ROMs gewend bent. Ik denk dat het 35 sec. oid. duurt, maar hij is wel uit te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Kleine bug, bij installatie in het begin in landscape modus, komt het setup menu niet tot onderaan. Hier reageert hij echter wel op touch alsof de button op die plek zit.

Op het moment dat first init voorbij is, komt de normale balk er en is dit probleem weg.

Verder werkt hij prima, alleen dus geen intern geheugen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
Wifi uit is gelukt, je moet de knop even vasthouden anders springt die terug. met wifi uit werk de 3G verbinding niet.Bij mobiele providers wordt niets gevonden. Zodra ik wifi weer aanzet kan ik ook weer aanmelden bij vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

MoiZie schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:13:
Kleine bug, bij installatie in het begin in landscape modus, komt het setup menu niet tot onderaan. Hier reageert hij echter wel op touch alsof de button op die plek zit.

Op het moment dat first init voorbij is, komt de normale balk er en is dit probleem weg
In portrait even de wizard voltooien dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
mobby1971 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:13:
Wifi uit is gelukt, je moet de knop even vasthouden anders springt die terug. met wifi uit werk de 3G verbinding niet.Bij mobiele providers wordt niets gevonden. Zodra ik wifi weer aanzet kan ik ook weer aanmelden bij vodafone.
De knoppen is even wennen ja, je kan er niet op klikken en schuiven werkt ook niet helemaal. In beide gevallen opent het WiFi menu hier. Dan moet je in dat menu vervolgens wifi aan of uit schuiven.

Data werkt hier wel via KPN.

@ hierboven; je kan hem ook in landscape prima voltooien, hij crasht niet of zo, maar het is gewoon een kleine cosmetische bug.

[ Voor 10% gewijzigd door MoiZie op 21-06-2012 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Wut? Ben ik de enige bij wie dat gewoon goed werkt? Je kan er op klikken, maar het duurt gewoon een tijdje eer hij uitgaat (>20 seconden schat ik), maar het werkt gewoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Ik heb het over het menu rechtsonder (Quick menu). Als ik daar op GPS klik, schakelt hij meteen GPS uit. Als ik op WiFi klik, opent het WiFi menu. Daar kan ik pas WiFi uitzetten.

Nog een bug gevonden, de hardware buttons werken niet.

GPS fix werkt snel!

[ Voor 4% gewijzigd door MoiZie op 21-06-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

MoiZie schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:18:
Ik heb het over het menu rechtsonder (Quick menu). Als ik daar op GPS klik, schakelt hij meteen GPS uit. Als ik op WiFi klik, opent het WiFi menu. Daar kan ik pas WiFi uitzetten.

Nog een bug gevonden, de hardware buttons werken niet.
Hardware buttons zijn geen bug, ze zijn bewust uitgezet. Het is niet de native manier voor ICS, en omdat de volgorde ook anders is t.o.v. de ICS softbuttons leidt het mogelijk tot verwarring. daarnaast vind ik dit er strakker uitzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Het scherm roteert in alle 4 de richtingen. Ik kan niet vinden waar ik dit uit kan zetten?

Edit: oftewel, rotatie in slechts 90, 180 en 270 graden, niet ook 360.

[ Voor 29% gewijzigd door MoiZie op 21-06-2012 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

MoiZie schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:24:
Het scherm roteert in alle 4 de richtingen. Ik kan niet vinden waar ik dit uit kan zetten?
Rotatiesensor in de notification box? Slechts 2 rotatiekanten uitschakelen is momenteel niet mogelijk, maar we werken aan al die zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
Data lukt niet met vodafone, aanmelden bij mobiele provider wel. SMS sturen werkt ook. Ik ga het even proberen met mijn Bliep kaartje proberen.

Met het bliep kaartje werkt 3G uitstekend na een reboot. Wellicht moet ik dat met vodafone ook even proberen.

Bij mij blijft die erop ;-)

[ Voor 33% gewijzigd door mobby1971 op 21-06-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
iChaos schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:25:
[...]

Rotatiesensor in de notification box? Slechts 2 rotatiekanten uitschakelen is momenteel niet mogelijk, maar we werken aan al die zaken.
Ok, jammer. Voorlopig ga ik weer terug naar Leedroid, het is voor mij nog niet compleet genoeg. Maar het ziet er erg goed uit, de Flyer voelt erg snel aan. Dat mag natuurlijk ook wel voor een rom die 1/4e van de grootte inneemt in verhouding tot de standaard rom... Een prachtig succesverhaal dit!

Zijn er trouwens plannen voor een CM9 rom vanuit jullie kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

CM9 zou ook heel goed te doen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Loopt super soepel, veel en veel sneller dan de Honeycomb Roms :) Framework en wat andere dingen aangepast, en uiteraard alles aan het testen en installeren. Ook hierin maar de Galaxy S3 settings gezet:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/Flyer/Screenshot_2012-06-21-22-05-09.png

Dingen die voorlopig opvallen: het scrollen is geen succes. Als je een zwieper geeft om een lijst snel door te scrollen springt de inhoud vrijwel altijd terug in plaats van verder te scrollen. Helderheid instellen kan ook niet.

Vooralsnog erg indrukwekkend, nu even verder weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Dat zijn inderdaad 2 zaken die me ook al opvielen. Ik ben aan het uitzoeken hoe ze opgelost kunnen worden.

(en bedankt HTC, voor het plaatsen van een capacitief scherm, wat tot onder de bezel doorloopt. Intussen kunnen developers uitzoeken hoe ze daarmee omgaan :-( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-08-2023
Nice! Downloading :)

Wanneer flash ik die wifi patch? Na de handmatige boot.img flash? Ervoor? Of na een reboot pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
Na een nachtje proberen.

3g werkt, soms is een reboot nodig om verbinding te krijgen.
Hardware decoding werkt niet
Voice search werkt niet.(audioprobleem)
Camera's werken niet
Facebook en stumbleUpon via facebook werkt.
Scrollen gaat schokkerig in de browser.
gisteravond rond 22:00 uur opgeladen en een uurtje youtube gekeken (HD werkte) vannacht alles aan laten staat 3G/Wifi/GPS batterij is nu 79%

[ Voor 5% gewijzigd door mobby1971 op 22-06-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakshock88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-05 13:42
Super ROM! Echt heel smooth. Mooi ook dat het gebaseerd is op IceColdSandwich met alle mooie AOKP tweaks :)

Verbaast me wel dat hier en in het XDA topic er relatief weinig klachten zijn over het scrollen.
In de browser, in bijv es file explorer, en bij het lezen van ebooks is het echt een stuk lastiger werken.
Vind dit echt veruit het lastigste probleem met de ROM.

Is dit iets wat lastig op te lossen valt of kunnen we hier snel een fix voor verwachten ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Het ligt eraan hoe je scrollt. Als je bij het loslaten van je vinger echt je vinger van het scherm afhaalt werkt het prima, maar als je het doet zoals je in advertenties ziet op TV waarbij je je vinger nog even over het scherm sleept springt hij wel een stukje terug.

Ik heb nog geen duidelijke indicatie of het goed op te lossen is, maar in de kernel compile die we vandaag gaan doen hopen we daar meer over te weten, met nieuwe drivers voor het touchscreen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakshock88
Ja dat heb ik opgemerkt inderdaad. Bij het scrollen in lange lijsten is die manier echter veel handiger. In aldiko bookreader zorgt het 'bounce' effect bij het swypen naar de volgende pagina er zelfs voor dat wanneer je een pagina verder wilt hij terug gaat en andersom. Maar ik wacht geduldig af:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
Wat doe ik fout? Hij start niet op. :p

Eerst 1.0 geprobeerd, die bleef hangen op het HTC logo na reboot (Eerst rom geflashed, dan in fastboot de boot image), en nu 1.1: daar wordt het scherm na een reboot na het flashen zwart. Eerst nog wel HTC logo, maar dan niks meer. Scherm blijft aan, maar donker..

Ik flash vanaf een externe sd kaart. Eerst wipen ed, dan flash, dan adb reboot bootloader, dan fastboot flash boot, dan reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Hmm, heel apart. Probeer het nog eens. Wipe Data/Factory Reset in recovery, doe het desnoods twee keer, daarna Wipe Dalvik Cache, daarna de ZIP flashen, daarna adb reboot bootloader, fastboot erase cache, fastboot flash boot boot.img, dan REBOOT op je Flyer. Als het niet werkt > doe na de reboot eens 'adb logcat > hijstartnietop.txt', wacht ca. 5 minuten, doe dan Ctrl-C, en upload hijstartnietop.txt op pastebin oid. ;)

Overigens moet je als HTCDev unlocked de 1.0, en de losse bijgeleverde boot.img flashen (zeker weten dat je echt de los te downloaden boot.img gebruikte? De boot.img uit de ROM is niet de goede ;) ). De nieuwe losse boot.img voor 1.1 is er morgen als het goed is, maar die van 1.0 gebruiken op de 1.1 ROM zal leiden tot een niet-werkende WiFi.

Dus: zorg echt dat je die los te downloaden boot_1.0.img gebruikt, en niet de boot.img in de ZIP van de ROM zelf.

[ Voor 35% gewijzigd door iChaos op 22-06-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
iChaos schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:46:
Hmm, heel apart. Probeer het nog eens. Wipe Data/Factory Reset in recovery, doe het desnoods twee keer, daarna Wipe Dalvik Cache, daarna de ZIP flashen, daarna adb reboot bootloader, fastboot erase cache, fastboot flash boot boot.img, dan REBOOT op je Flyer. Als het niet werkt > doe na de reboot eens 'adb logcat > hijstartnietop.txt', wacht ca. 5 minuten, doe dan Ctrl-C, en upload hijstartnietop.txt op pastebin oid. ;)

Overigens moet je als HTCDev unlocked de 1.0, en de losse bijgeleverde boot.img flashen (zeker weten dat je echt de los te downloaden boot.img gebruikte? De boot.img uit de ROM is niet de goede ;) ). De nieuwe losse boot.img voor 1.1 is er morgen als het goed is, maar die van 1.0 gebruiken op de 1.1 ROM zal leiden tot een niet-werkende WiFi.

Dus: zorg echt dat je die los te downloaden boot_1.0.img gebruikt, en niet de boot.img in de ZIP van de ROM zelf.
Ik heb het inmiddels een keer op 10 geprobeerd, elke keer hetzelfde. Met dat verschil dat ik op 1.0 telkens tot HTC's witte scherm met groen kwam, en op 1.1 tot na HTC's scherm op een zwart scherm.

Ah, ik zie nu je edit. Ik gebruikte de eerste paar keer de boot_1.0 op 1.0, en flashte die zo:

fastboot flash boot boot_1.0.img

Doe ik dat goed? Dat had dan toch wel moeten werken?

BIj 1.1 heb ik idd de boot uit de ram geextract.. Oops :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

jampot1989 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:57:
[...]

Ik heb het inmiddels een keer op 10 geprobeerd, elke keer hetzelfde. Met dat verschil dat ik op 1.0 telkens tot HTC's witte scherm met groen kwam, en op 1.1 tot na HTC's scherm op een zwart scherm.

Ah, ik zie nu je edit. Ik gebruikte de eerste paar keer de boot_1.0 op 1.0, en flashte die zo:

fastboot flash boot boot_1.0.img

Doe ik dat goed? Dat had dan toch wel moeten werken?

BIj 1.1 heb ik idd de boot uit de ram geextract.. Oops :p
fastboot flash boot boot_1.0.img zou moeten werken (rename hem anders eens naar boot.img), als je hem bovenop de 1.0 ZIP flasht.

1.1 kan je vanavond niet flashen, omdat er weer een losse boot_1.1.img voor moet worden gebakken, maar die hebben we nog niet gemaakt, wordt morgen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
iChaos schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 22:11:
[...]

fastboot flash boot boot_1.0.img zou moeten werken (rename hem anders eens naar boot.img), als je hem bovenop de 1.0 ZIP flasht.

1.1 kan je vanavond niet flashen, omdat er weer een losse boot_1.1.img voor moet worden gebakken, maar die hebben we nog niet gemaakt, wordt morgen gedaan.
Rename had ik ook al geprobeerd inderdaad.

Blijft het gek dat die 1;0 niet werkte. Later nog eens proberen met de 1.1 boot.img. Vanavond geen tijd meer voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
Ik heb het opnieuw geprobeerd.

Nu dus de 1.0 ROM, alle wipes 2 maal. Daarna de boot.img vanuit jouw post op xda. Geen succes helaas. Zie link.

http://i46.tinypic.com/2h7otat.jpg

edit: Nu eens proberen op het mogelijk aan de vorige rom ligt. Flashing LeeDroid HC....

edit2: LeeDroid draait gewoon. Toen weer door naar jouw rom, maar precies zelfde probleem, vast op HTC scherm :( Enige verschil is dat de ledjes van de knoppen nu aan zijn, en hiervoor niet :p

Flashen vanaf mijn externe sd kan niet het probleem zijn?

[ Voor 51% gewijzigd door jampot1989 op 25-06-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Ik flash zelf ook van externe SD..

Probeer het eens door deze boot.img te gebruiken voor het flashen:

http://recluster.net/icslisbon/misc/boot.img

Na het flashen van die boot.img zal je WiFi niet werken, maar als hij hiermee opstart zal alles iig normaal werken in de update die vanavond/morgen uitkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
iChaos schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:21:

Na het flashen van die boot.img zal je WiFi niet werken, maar als hij hiermee opstart zal alles iig normaal werken in de update die vanavond/morgen uitkomt ;)
Je bent trouwens mijn held met de opmerking:
For those who don't have an external SD and want to use the internal SD as the main storage: I will release a custom ZIP which can swap the mountpoints, so the internal SD becomes the primary storage on /sdcard, and external becomes /emmc.
_/-\o_
Kan dus niet wachten op de update van vandaag / morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
iChaos schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:21:

Jaaaaa! Held :)

Eindelijk, ik zie het paardje in beeld. Wel vervormd, maar dit lijkt me een goed teken :p

Vanavond/morgen komt de 1.2 uit met boot.img voor de HTCdev-sukkels? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Klopt, de buildmachine is nu een nieuwe ROM aan het bouwen die de nieuwste veranderingen van AOKP meegenomen heeft, misschien een fix voor bluetooth heeft, en dus gewoon alle updates die AOKP ook doorgevoerd heeft. Deze ROM zal ook USB host functionaliteit hebben, heb er probleemloos mijn USB sticks mee gekoppeld, en een NTFS HDD zou ook moeten werken, maar de mijne is een beetje problematisch :P Iig is dat ook weer een leuke functie om mee te nemen met het zicht op de vakantie :) Foto's backuppen naar de tablet etc., scheelt een hoop gedoe :)

Voor die nieuwe build ga ik zo de nieuwe kernel compileren, en een nieuwe boot.img klaarmaken zodat HTCDev unlocked Flyers ook 1.2 kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
iChaos schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:52:
Klopt, de buildmachine is nu een nieuwe ROM aan het bouwen die de nieuwste veranderingen van AOKP meegenomen heeft, misschien een fix voor bluetooth heeft, en dus gewoon alle updates die AOKP ook doorgevoerd heeft. Deze ROM zal ook USB host functionaliteit hebben, heb er probleemloos mijn USB sticks mee gekoppeld, en een NTFS HDD zou ook moeten werken, maar de mijne is een beetje problematisch :P Iig is dat ook weer een leuke functie om mee te nemen met het zicht op de vakantie :) Foto's backuppen naar de tablet etc., scheelt een hoop gedoe :)

Voor die nieuwe build ga ik zo de nieuwe kernel compileren, en een nieuwe boot.img klaarmaken zodat HTCDev unlocked Flyers ook 1.2 kunnen gebruiken.
Super! Hij doet het hier dus inderdaad nu. Zonder wifi en camera though. En ik zie steeds glitches van het scherm 180 graden gedraaid :p

Ben benieuwd naar de alweer een stuk volledigere 1.2 zo. Goed werk man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

jampot1989 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:54:
[...]

Super! Hij doet het hier dus inderdaad nu. Zonder wifi en camera though. En ik zie steeds glitches van het scherm 180 graden gedraaid :p

Ben benieuwd naar de alweer een stuk volledigere 1.2 zo. Goed werk man!
Je bedoelt bij o.a. het unlocken e.d. dat de tekst heel even geflipt lijkt? Is iets wat me ook al opviel, een workaround ervoor zoeken gaat me weer kostbare tijd kosten, en zolang het niet heel erg opvalt laat ik het voor nu zo denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
iChaos schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:58:
[...]

Je bedoelt bij o.a. het unlocken e.d. dat de tekst heel even geflipt lijkt? Is iets wat me ook al opviel, een workaround ervoor zoeken gaat me weer kostbare tijd kosten, en zolang het niet heel erg opvalt laat ik het voor nu zo denk ik :P
Klopt, dat bedoel ik. Niet storend hoor. Ik zou het gewoon een vette feature noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

1.2 is up, inclusief boot.img voor HTCDev Unlocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jampot1989
iChaos schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:27:
1.2 is up, inclusief boot.img voor HTCDev Unlocks.
Nice!

Nog een minuutje, dan is hij binnen.

edit: en hij start :)

[ Voor 5% gewijzigd door jampot1989 op 25-06-2012 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:09

Yucko

One clown to rule them all !

Ik ben bezig met een poging om mijn Flyer te downgraden naar GB volgens de startpost van dit topic maar ik loop vast na het commando
code:
1
adb reboot bootloader

Ik krijg dan hetvolgende scherm te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.jajoah.nl/images/20120625_225700.jpg

Het gaat mis bij het volgende stuk:
code:
1
fastboot oem lock

Wanneer ik dat commando uitvoer terwijl de Flyer in het scherm van het screenshot hangt, dan zie ik enkel "< waiting for device >" en er gebeurd voor de rest niets.
Hetzelfde commando uitvoeren terwijl de Flyer opnieuw opgestart is levert hetzelfde op.
Ik heb al eens gekeken naar de mogelijke argumenten die ik fastboot kan geven, maar ik zie "oem" of "lock" daar ook helemaal niet in voorkomen
usage: fastboot [ <option> ] <command>

commands:
update <filename> reflash device from update.zip
flashall flash boot + recovery + system
flash <partition> [ <filename> ] write a file to a flash partition
erase <partition> erase a flash partition
getvar <variable> display a bootloader variable
boot <kernel> [ <ramdisk> ] download and boot kernel
flash:raw boot <kernel> [ <ramdisk> ] create bootimage and flash it
devices list all connected devices
reboot reboot device normally
reboot-bootloader reboot device into bootloader

options:
-w erase userdata and cache
-s <serial number> specify device serial number
-p <product> specify product name
-c <cmdline> override kernel commandline
-i <vendor id> specify a custom USB vendor id
-b <base_addr> specify a custom kernel base address
-n <page size> specify the nand page size. default: 2048
iemand die dit al gedaan heeft en enig licht kan laten schijnen op deze kwestie :?

[ Voor 48% gewijzigd door Yucko op 25-06-2012 23:28 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:10
heel rustig en zeer nauwkeurig alle stapjes volgen en ik kon het bijna zelf niet geloven .... het werkt!!! Je moet er minimaal een uurtje voor uitrekken en heel wat downloaden en nalezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:09

Yucko

One clown to rule them all !

Een uur? Ik ben er minimaal 4 uur met dit ding bezig geweest en loop steeds tegen deze fout aan :')

Alle andere stappen lukken me wel, het is net die ene stap waardoor het gebruiken van de RUU niet mogelijk is (krijg dan een time-out)

Is het moment (wanneer ik eerder genoemde screenshot krijg) waarop ik "fastboot oem lock" invoer wel het juiste?

Zelfs xRecovery geinstalleerd krijgen op mijn X10i lukte me sneller terwijl ik daar veel meer voor moest doen/installeren

Edit:
Lijkt toch een probleem met 1 of ander software-ding te zijn op mijn laptop (W7) want op het werk heb ik op een redelijk kale XP bak wel de complete lijst kunnen doorlopen en is hij nu bezig met de RUU

*fingers crossed*

Edit:
Android 2.3.3 staat erop en is geroot *O*

@danda:
Mwa, ik hou het voorlopig even bij de originele HC ROM (maar dan wel geroot). Het enige wat ik echt mis zijn de hardware knoppen, maar dat is op dit moment niet genoeg om naar LeeDroid over te stappen :)

@MoiZie:
yup, maar die W7 installatie op mijn laptop is ondertussen redelijk vernaggelt dat ik eraan denk om hem binnenkort eens te herinstalleren. Wel zo fijn wanneer ik niet steeds op de PC op het werk hoef terug te vallen om een andere ROM erop te zetten :P

[ Voor 60% gewijzigd door Yucko op 30-06-2012 10:17 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
mooi zo, nu leedroid erop en gaan met die banaan. Het is nu echt een coole tablet/telefoon. Jelly bean is waiting....

[ Voor 13% gewijzigd door danda op 30-06-2012 06:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Yucko schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 04:58:
Een uur? Ik ben er minimaal 4 uur met dit ding bezig geweest en loop steeds tegen deze fout aan :')

Alle andere stappen lukken me wel, het is net die ene stap waardoor het gebruiken van de RUU niet mogelijk is (krijg dan een time-out)

Is het moment (wanneer ik eerder genoemde screenshot krijg) waarop ik "fastboot oem lock" invoer wel het juiste?

Zelfs xRecovery geinstalleerd krijgen op mijn X10i lukte me sneller terwijl ik daar veel meer voor moest doen/installeren

Edit:
Lijkt toch een probleem met 1 of ander software-ding te zijn op mijn laptop (W7) want op het werk heb ik op een redelijk kale XP bak wel de complete lijst kunnen doorlopen en is hij nu bezig met de RUU

*fingers crossed*

Edit:
Android 2.3.3 staat erop en is geroot *O*
Alles als admin gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:37
heb gisteren mijn HTC Flyer via de gids in de startpost teruggebracht naar GB om daarna de Leedroid custom rom erop te installeren maar deze blijft na het installeren op de HTC logo staan.

Dit staat er als ik power + vol down druk:
-Revolutionary-
FLYER PVT SHIP s-OFF RL
HBOOT-6.10.1002
RADIO-3809.05.04.10_M
eMMC-boot
May 4 2011,11:04:45

Denk dat mijn HBOOT niet goed is? Ik kom deze nergens tegen op het internet. Maar heb eigenlijk alles volgens de gids gedaan, dus geen aparte HBOOT gedownload of geinstalleerd.

Heb nu de RUU uit de gids weer geinstalleerd en kan de Flyer nu ook weer gewoon opstarten maar vraag mij af waar het dan mis ging en wat ik nu het beste kan doen? Iemand en idee?

- Andere HBOOT installeren?
- OTA update naar officiele 3.2.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
Goed lezen: Prior to flashing this ROM you must ensure you are running the correct Radio & Firmware, this can be acheived by Following
THIS GUIDE BY GLOBATRON: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1358758

Deze downloaden en installeren:
http://api.viglink.com/ap...glnk_jsonp_13412430839412

SUCCES!
Maite schreef op maandag 02 juli 2012 @ 17:25:
heb gisteren mijn HTC Flyer via de gids in de startpost teruggebracht naar GB om daarna de Leedroid custom rom erop te installeren maar deze blijft na het installeren op de HTC logo staan.

Dit staat er als ik power + vol down druk:
-Revolutionary-
FLYER PVT SHIP s-OFF RL
HBOOT-6.10.1002
RADIO-3809.05.04.10_M
eMMC-boot

Denk dat mijn HBOOT niet goed is? Ik kom deze nergens tegen op het internet. Maar heb eigenlijk alles volgens de gids gedaan, dus geen aparte HBOOT gedownload of geinstalleerd.

Heb nu de RUU uit de gids weer geinstalleerd en kan de Flyer nu ook weer gewoon opstarten maar vraag mij af waar het dan mis ging en wat ik nu het beste kan doen? Iemand en idee?

- Andere HBOOT installeren?
- OTA update naar officiele 3.2.1?

[ Voor 34% gewijzigd door danda op 02-07-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
oke, dan ga ik dit vanavond uitproberen. Hoop dat ik het allemaal nog snap ;)

Als ik dus die bestandjes heb geinstalleerd (via fastboot?) kan ik dan meteen de Leedroid installeren?

edit: het is gelukt, Leedroid staat erop, bedankt @danda!

Heb inderdaad de hele stap HC-3g-light.zip overheen gelezen!

[ Voor 25% gewijzigd door Maite op 02-07-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
Ik heb nu de leedroid 3.2.1 rom erop maar wil graag de ICS Lisbon rom proberen.

Kan ik deze gewoon op de SD kaart zetten en dan in recovery mode installeren? Of moet ik nog andere stappen ondernemen? En klopt het dat de Ics Lisbon rom maar iets van 126MB is?

Alvast bedankt en sorry voor de noob vragen 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
Maite schreef op zondag 08 juli 2012 @ 13:10:
Ik heb nu de leedroid 3.2.1 rom erop maar wil graag de ICS Lisbon rom proberen.

Kan ik deze gewoon op de SD kaart zetten en dan in recovery mode installeren? Of moet ik nog andere stappen ondernemen? En klopt het dat de Ics Lisbon rom maar iets van 126MB is?

Alvast bedankt en sorry voor de noob vragen 😊
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:42
pff.. voel me nogal een noob. Krijg via de duidelijk handleiding niet gedowngrade naar gingerbread.

het eerste gedeelte lukt gewoon (bestanden pushen naar htc en chmod).
Als de setup, reboot de device waarbij ik meteen de power+volume up + volume down ingedrukt hou. Dan kom ik in de veilige modus (staat links onder de scherm). Als ik dan de --root commando geef dan krijg ik:
cannot create /data/local.prop: permission denied

rare is dat ik bij andere manuals adb shell en dan su moet doen, dan krijg ik ook permission denied.
raaaarrrrrrrgh. iemand die suggesties heeft?

edit: gevonden, maakte de fout mbt booten naar recovery modus. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door shaowoo op 03-08-2012 00:20 ]

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Inmiddels JellyBean draaien op de Flyer, met DextersJB 1.6. Alleen een vold.fstab aanpassing om zonder sdkaart te werken (en de sdcard door apps herkend te laten worden)

Ongelooflijk! Wat een bugvrije snelle soepele omgeving.. En dat in dit stadium van ontwikkeling! Daily driver! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:14
Is er nog een andere manier dan via 'FileFactory' om aan het bestand 'RUU_Flyer_HTC_WWE_2.00.405.3_R_Radio_20.3501.30.089BU_3809.05.04.10_M_release_194964_signed.exe
te komen? (zie OP) Heb geen creditcard en geen zin om hiervoor geld uit te geven... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Gewoon de filename Google, er zijn genoeg hosts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:33
MoiZie schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:36:
Inmiddels JellyBean draaien op de Flyer, met DextersJB 1.6. Alleen een vold.fstab aanpassing om zonder sdkaart te werken (en de sdcard door apps herkend te laten worden)

Ongelooflijk! Wat een bugvrije snelle soepele omgeving.. En dat in dit stadium van ontwikkeling! Daily driver! :)
Zo te zien op het draadje van XDA is dit al een zeer populaire ROM. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1795342

Draait het soepeler dan HC Leedroid?
Welke beperkingen zijn er (BT, camera, 3G en magic pen volledig bruikbaar).?

[ Voor 5% gewijzigd door dirkjesdirk op 11-08-2012 12:53 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dirkjesdirk schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 12:52:
Draait het soepeler dan HC Leedroid?
Draait veél soepeler ja.
Welke beperkingen zijn er (BT, camera, 3G en magic pen volledig bruikbaar).?
Zie changelog en de ervaringen op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:21

Wallie

Herr

Ik zal wel een enorme noob zijn, maar ik heb mijn Flyer gedowngrade naar gingerbread zoals in de openingspost is geschreven... Maar dan? Dan kom ik in het woud van vage handleidingen op xda developers, 10 mogelijke opties etc... (Wat is SOff? Moet ik mijn radio updaten? etc)

Wat moet ik nou doen om bijv LeeDroid te installeren?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheewai
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:20
Aarghhh het lukt me niet om custom ROMs op mijn Flyer te krijgen!
Ik heb de Gingerbread downgrade uitgevoerd en Revolutionary geinstalleerd.
Ik heb toen geprobeerd de Leedroid ROM te installeren.
Hij pakt wel de ROM van mijn SD-card maar het lukt me niet om een nieuwe Boot.img te plaatsen omdat ADB mijn device niet lijkt te zien.

In het Recoveryscherm zie ik nu het volgende:

FLYER PVT SHIP S-OFF NL
HBOOT-06.10.1002
MICROP-0050
RADIO-3089.05.04.10_M
eMMC-BOOT

Ik moet nu volgens postings in dit topic een guide van Globatron volgen om weer stock HC op mijn Flyer te krijgen alleen wil het bijgevoegde installatieprogramma mijn Flyer ook niet zien. Ik heb hem zeker te weten aangesloten via USB en als ik "adb devices" intyp ziet hij ook mijn Flyer maar met de melding:
"HT16DT400458 Recovery"

Wat moet ik doen om mijn HTC weer aan de praat te krijgen?

Edit: Ik heb de oplossing gevonden! Blijkbaar is HBOOT 1002 alleen geschikt voor Gingerbread.
Daarom heb ik een oude Gingerbread Zip geinstalleerd en deze startte wel op! Dus mijn Flyer vliegt weer....

[ Voor 10% gewijzigd door Cheewai op 05-09-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Zojuist een nieuwe dexters-jb vrij gekomen op XDA, versie 1.7. Hierin is bluetooth gerepareerd en is het feitelijk een compleet werkende HTC Flyer op jelly bean 4.1.2. Het enige wat niet werkt is de front en back camera, maar hopelijk komt daar nog een oplossing voor.

So far; smooth! En Bluetooth :9~

iChaos, is er iets wat jij kan doen aan de camera? Of ben je inmiddels al niet meer aan het devven voor de Flyer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
MoiZie schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 00:18:
Zojuist een nieuwe dexters-jb vrij gekomen op XDA, versie 1.7. Hierin is bluetooth gerepareerd en is het feitelijk een compleet werkende HTC Flyer op jelly bean 4.1.2. Het enige wat niet werkt is de front en back camera, maar hopelijk komt daar nog een oplossing voor.

Draait idd als een zonnetje. Eindelijk een smooth device. Ik snap alleen geen biet van waar nu google play is gebleven. Ik was gewend om aan te melden met gmail account, maar ook die optie zie ik nergens meer. Ik kan wel mail instellen, maar verder niet.

Snap ik Jelly Bean niet of heb ik een verkeerde ROM? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Google zip even flashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Sorry, maar welke google.zip? Waar vind ik die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Wat dacht je van hetzelfde topic als waar je de rom vandaan hebt...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1795342

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
zucht...ik kijk weer eens met m'n .... B)

Tnx!

Ongelooflijk hoe soepel JB draait zeg. Ik ben gelijk gestopt met kijken naar een nexus 7 als vervanger

[ Voor 51% gewijzigd door dirkjesdirk op 17-11-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467745

Ik heb enige tijd mijn flyer geroot en Leedroid erop gezet, maar ik wil nu Jellybean erop hebben. Helaas weet ik niet meer of ik HC of GB geroot ben. Ik er een manier om dat te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
MoiZie schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 00:18:

iChaos, is er iets wat jij kan doen aan de camera? Of ben je inmiddels al niet meer aan het devven voor de Flyer?
Ik heb overigens zonder nadenken de tablet versie geïnstalleerd. Welke heb jij? Heeft de phoneversie evidente voor of nadelen?

Overigens lijkt de camera problematiek vrij invewikkeld te zijn. Jammer genoeg is de dexter met de ontwikkeling van de rom gestopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Is dat zo? Ik kan de ontwikkeling wel weer overnemen, maar dan moet ik even kijken of zijn sources beschikbaar zijn. Misschien valt er ook gelijk het een en ander te upstreamen in de kernel, maar dit is allemaal een achteruitgang als zijn kernelsources (en nog liever buildsources) niet beschikbaar zijn. Ik zal morgen even contact met hem opnemen via XDA en laat hopelijk morgen nog wel weten of het stokje wordt overgenomen. Toen ik op vakantie was was zijn JB al uit, waardoor hij de primaire ROM ontwikkelde ipv Lisbon. Als hij nu gestopt is kan ik weer verder borduren op zijn werk en o.a. de kernel bijwerken en zorgen dat we weer up to date zijn :)

Edit: zie net dat zijn kernel source beschikbaar is. Ik zal hem z.s.m. upstreamen, en vers compileren vanaf sources :)

[ Voor 8% gewijzigd door iChaos op 27-11-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
En er is zowaar weer een andere custom Rom uitgekomen gebaseerd op de Nexus 7. Nog niet getest, lees het net, zit op werk, misschien straks even naar huis om de Flyer eens af te stoffen en te checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Brad Pitt schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:10:
En er is zowaar weer een andere custom Rom uitgekomen gebaseerd op de Nexus 7. Nog niet getest, lees het net, zit op werk, misschien straks even naar huis om de Flyer eens af te stoffen en te checken ;)
Heb je die al getest?
Link is overigens niet geldig. Deze zal je bedoelen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2023668

De ROM is wel gebaseerd op die van Dexter, en zo te zien (nog) minder functioneel.
Here is what it is not working

-Camera (Fix coming soon)
-Bluetooth
-Screen rotatating animation is buggy(But the screen rotates)
-Youtube crashes sometimes(Hoping to fix)
-Fling not working 100%
Hij belooft wel veel, waaronder de camera fix.

Ben benieuwd.

• Rommel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:39
Brad Pitt schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:10:
Heeft iemand deze werkend gekregen op zijn Flyer? Ik kom van de Dexter_nlb rom vandaan, dacht dat het wel gewoon zou moeten werken maar ik blijf hangen in het bootscherm. boot.img heb ik daarna apart geflasht maar dat werkt niet...

Edit: Heb het bestand opnieuw gedownload maar nu werkt het wel goed opeens. _/-\o_ Hele verbetering, gaat allemaal lekker snel en camera werkt ook! :9

[ Voor 11% gewijzigd door Rommel op 14-12-2012 13:22 ]

Everything that has a beginning has a end

• freakshock88
Draait die ROM die op de Nexus is gebaseerd ook soepelerer dan die van Dexter?
Ben erg benieuwd waar Chaos mee komt aanzetten. Vind de ROM van Dexter op zich al prima, afgezien van de niet werkende onderdelen dan.

• dirkjesdirk
Niet gedocumenteerde issue op de dexterROM is een probleem met WIFI vanuit standby. Slechts restart heractiveert de WIFI. Verder draait deze ROM wel extreem soepel op de single core van de Flyer,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakshock88
Ik kan het probleem ook verhelpen door wifi simpelweg uit en aan te zetten op de Dexterrom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berefoef
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-05-2024
ik sinds gister een slinternieuwe htc flyer met androidversie 2.3.3 / htc sense 2.1 tablet nu wil ik hier mee gaan bellen
nu lees ik dat je eerst moet downgraden naar gingerbread/ honeycom voordat je kunt bellen
heb gelezen van een leedroid custom root ect
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 13:27

ralfbosz

xm create bosz -c

berefoef schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 09:41:
ik sinds gister een slinternieuwe htc flyer met androidversie 2.3.3 / htc sense 2.1 tablet nu wil ik hier mee gaan bellen
nu lees ik dat je eerst moet downgraden naar gingerbread/ honeycom voordat je kunt bellen
heb gelezen van een leedroid custom root ect
.
Als die splinternieuw is heb je Honeycom (3.x) en geen Gingerbread (2.3.x). Als je dus 2.3.x hebt hoef je niet te downgraden.

Zelf niet aan begonnen, als ik ga CustomRommen wil ik ICS (of nog beter JB) hebben, maar dan verlies ik teveel functionaliteit...

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
Ik wil mijn HTC Flyer met LeeDroid rom weer terugzetten naar een stock HC rom.

Heeft iemand hiervoor een stap voor stap handleiding? Of kan ik gewoon een stock RUU installeren?

[ Voor 13% gewijzigd door Maite op 30-12-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berefoef
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-05-2024
kun je met de ics rom ook bellen of met de jb dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
berefoef schreef op zondag 30 december 2012 @ 22:52:
kun je met de ics rom ook bellen of met de jb dan
Met de dexter JB ROM kan dat ja.

Overigens iemand als de ICS Yetki van Chaoz getest?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2022429
Releases:
ICS Yetki 1.0: http://recluster.net/icsyetki/update-ics-yetki-1.0.zip
- Built upon IceColdSandwich 8.8 for HTC Desire HD
- Touchfix from iamchucky (including pen)
- CHX kernel with more CPU governors
- Damn smooth, and more performance tweaks coming soon, including OC, SIO and CPU governors
- No Youtube HD, Bluetooth and front camera, everything else should work (including back camera)
- Great battery life, 3% battery usage at 6 hours idle (using ondemand I believe)
- AOSP/CM compliant mounting method (internal at /sdcard, external at /emmc) this may not be to everyone's liking, but this will evolve in full MTP. The reason for this decision is the fact that bypassing the standards of filesystem allocation (as done in CM10 and AOKP by Dex) breaks USB application deployment, making it unusable for application development. Aside from that, it also breaks the possibility to install APKs manually (unless you do a raw copy to /data/app). We don't want these issues, so for now we mount everything the way CyanogenMod does, and we will implement MTP ASAP, so the mounting to the PC will also work as expected.

Wi-Fi-only Flyer? Install this ZIP as well: click here!

Known issues:
- Too smooth ICS on a device that is EOL by the company
- Storage and Apps in Settings cause a reboot. We're investigating this.
- You tell us?
Ziet er erg veelbelovend uit, met slechts enkele issues.

[ Voor 94% gewijzigd door dirkjesdirk op 31-12-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Even een paar vraagjes.

Ik heb vorig jaar met de Hi aanbieding voor 200 euri de Flyer gekocht maar besloot het rooten even uit te stellen omdat ik het wat omslachtig vond. Toen ik twee maanden later er nog een 9,7" tablet bij kocht die al geroot uit de doos kwam was de noodzaak voor rooten van de Flyer nog minder geworden. Ik heb er dus nog steeds de stock HC3.2.1 op staan.

Ik lees eigenlijk altijd dat er nog wel issues zijn met custom ROM's. Is er nu ondertussen een custom ROM waarmee echt alles gewoon werkt zoals het hoort te werken of blijf je toch altijd nog met niet goed werkende onderdelen zitten?

En is er ondertussen een goede en liefst niet al te omslachtige manier om de stock ROM alleen maar te rooten en er verder niets aan te veranderen? Zonder dus een hele nieuwe firmware te flashen? Dat was op mijn eerste tablet (Viewpad 7) ook niet nodig. Daar was het vrij simpel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467745

Ik heb een heel vreemd probleem. Ik weet ook niet of dit het juiste forum is, maar ik heb een 32 gb micro sd kaartje in mijn flyer. Wanneer ik "install zip from sd card" kies bij het installeren van een custom rom gaat alles prima, maar wanneer ik dan een boek wil lezen dat daar ook op staat kan deze niet gevonden worden. Bij de instellingen staat dat er 8,69 Gb (ongeveer) geheugen zit op deze sd kaart. Weet iemand hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
De DextersJB ROM slurpt mijn batterij in korte tijd aardig leeg, hebben jullie dit probleem ook met deze ROM?

Het vreemde is dat hij 'Mobile network signal' aangeeft terwijl ik een versie zonder 3G heb, bij de installatie heb ik ook voor de tablet installatie gekozen. Zoals je kunt zien staat mijn tablet op deze screenshot op 'flightmode' ingesteld. Dit had ik gedaan om te kijken of dit verschil zou maken, maar helaas mocht dit niet baten. Met de originele Honeycomb haalde ik makkelijk een week in standby dus het verschil is helaas wel erg groot. Verder draait Jellybean erg soepel, maar de korte accuduur is voor mij op dit moment een erg groot nadeel.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DqzGmWRl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 05:42
Bigf00t schreef op zondag 24 maart 2013 @ 23:43:
De DextersJB ROM slurpt mijn batterij in korte tijd aardig leeg, hebben jullie dit probleem ook met deze ROM?
Quote:
Originally Posted by byukid View Post
So after I flashed the NexusFlyer Rom, I came back to this ROM and whatever battery issues I had are now gone. Go figure. Whereas before I was lucky to make it through a day on airplane mode + no wifi untouched, I have not charged it in two days and I'm at 85%. This is more like it.

I can confirm this. I had DextersJB with horrible battery, wiped, flashed NexusFlyer, immediately afterward flashed DextersJB (with the wipe included in the Aroma Installer) and now I have pretty good battery life. Not as good as Honeycomb, but usable.
http://forum.xda-develope...p=38912994&postcount=1549

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Ik heb een link van XDA om de RUU te downloaden, maar omdat daar net nieuw lid ben kan ik deze niet downloaden. Waar kan ik de RUU vinden voor een HTC Flyer met alleen WiFi?

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Niemand die meer een HTC Flyer met alternatieve ROM heeft?

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapkcir
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-05-2022
Ik probeer een rom voor de Flyer te downloaden van XDA, maar krijg alleen vrouwen te zien van alle leeftijden die van alles laten zien, gokkasten en zo nu en dan een melding van Avast. Weet iemand er nog ergens anders 1 te vinden? Ik vind helaas niets mbv Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ja hoor. Op mijn harde schijf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapkcir
Dat is mooi, maar daar heb ik helaas niets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Op een concretere vraag kun je ook een concreter antwoord verwachten. Even meer moeite in de vraag steken zodat de reactanten(*) dat niet vóór je hoeven te doen. :)

*knip*. Dit had ook op een andere manier gekunt.

[ Voor 48% gewijzigd door rens-br op 19-04-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapkcir
De vraag is wel redelijk duidelijk toch?. Ik ben op zoek naar een link voor een Flyer custom rom. Wat trouwens wel ontbreekt is de opmerking dat het Android 4+ moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

tapkcir schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 00:03:
De vraag is wel redelijk duidelijk toch?. Ik ben op zoek naar een link voor een Flyer custom rom. Wat trouwens wel ontbreekt is de opmerking dat het Android 4+ moet zijn.
Dat bedoel ik dus. Wensen aan de Androidversie. Nou heb ik een G3 uitvoering, maar er is ook een WiFi only versie. Dat soort zaken dus. Als je dat meteen vertelt hoeven we er niet naar te vragen. Dat schiet dan stukken sneller op.

En deze pagina al gezien: https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1610925

Google weet trouwens nog wel meer te vinden.

https://www.google.nl/sea...lyer+custom+rom&lr=&hl=en

[ Voor 16% gewijzigd door CaptJackSparrow op 18-04-2017 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapkcir
Ja die van XDA heb ik allemaal geprobeerd, zoals vermeld in eerste post :P. Krijg alleen maar gokkasten, blote vrouwen van alle leeftijden en meldingen van Avast. Dit is een wifi versie. Dat had ik idd moeten vermelden maar vergeef me alsjeblieft. Ik ben zeker geen expert. Ik ga nu kijken naar jouw google zoek opdracht. Zie wat linkjes die ik nog niet heb gechecked en die me wat hoop geven, hoewel mijn ervaring tot dusver is dat ze allemaal weer bij XDA uitkomen. Thx iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapkcir
Helaas nog steeds niets gevonden met een werkende link. Naja. De linkjes werken soms wel maar dat is dan niet de Rom die ik binnenkrijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Waarom wil je die firmware hebben? Wat heb je er nu op staan? Werkt ie? Is de bootloader ge-unlockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 10:24
Welke rom zoek je? Ik heb nog DextersJB18 en LeeDrOiD_Flyer_HC_V4.3.0 op mijn computer, die kan ik evt wel uploaden naar WeTransfer ofzo

Ik gebruik de Flyer al een tijdje niet echt meer maar volgens mij ben ik nooit echt tevreden geweest over die custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapkcir
Nu draait het android 3.5(uit mijn hoofd). Dat werkt niet met COC, want dat moet minimaal 4.0.3 zijn heb ik begrepen. Voor de rest is er nog niets gebeurd met de Flyer, want zolang ik de benodigde software niet heb is dat zinloos. De meest stabiele custom, minimaal android 4.0.3 is dus waar ik naar op zoek ben. De Flyer ligt nu alleen maar te liggen en mijn zoontje is er blij mee als ik het kan updaten.

Renem met die Dextersjb 18 wil ik graag even stoeien. Als het geen moeite is kun je ze ook allebei uppen als je wil, maar de waardering is al groot als ik er 1 krijg!

[ Voor 29% gewijzigd door tapkcir op 19-04-2017 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 10:24
Ik heb beide geupload: https://we.tl/ZoWcXbPrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapkcir
Top! Hartstikke bedankt! Als het allemaal lukt zal ik vragen of mijn zoontje ook nog even zijn dankbaarheid toont :).
Pagina: 1 2 Laatste