• Anoniem: 69767
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

HTC Flyer 7" Android tablet

Specs

• OS: Android 2.2 of 2.3 of 2.4* (updateable up to Android 3.0) + HTC Sense
  • Processor: 1.5GHz Qualcomm
  • Memory: 1GB of system memory and 32GB storage space and a microSD slot
  • Screen: 7” touch screen, resolution 1024x600
  • Camera: 5MP with autofocus and a 1.3MP front camera
  • Network: GSM/EDGE, HSPA/WCDMA (data transfer only)
  • Connectivity: Wi-Fi (802,11 b/g/n), Bluetooth 3.0 (A2DP), internal GPS, 3,5 mm jack, microUSB
  • Supported formats: audio (AAC, AMR, OGG, M4A, MID, MP3, WAV, WMA), video (3GP, .3G2, MP4, WMV, AVI (MP4 и MP3-ASP), XviD (MP4 и MP3-ASP))
  • Recording video: 3GP
  • Weight: 420 gram (incl. battery)
  • Battery: 1400 mAh
* de berichten lopen uiteen.

Preview Tweakers.net

De grootste zwakte van de software is Android 2.3. Het is allang duidelijk dat deze versie domweg niet voor tablets geschikt is. Zo zijn de popupmenu's in applicaties bizar groot en doet het geheel in het gebruik wat vreemd aan in vergelijking met Honeycomb, waarmee al drie inmiddels aangekondigde tablets zijn uitgerust.
Een update naar 3.0 Honeycomb (met of zonder Sense?) is echter al aangekondigd.

reviews: MWC: HTC Flyer: hoogvlieger of brokkenpiloot?

Preview Consumentenbond

Preview Eldar Murtazin @ Mobile-review.com

Eldar van Mobile-Review.com is echter wel heel erg te spreken over HTC Sense op de Flyer: hij vindt het een extra toevoeging t.o.v. stock Android.
I am sure the tablet will not be left unnoticed due to one simple fact: while other manufacturers focus our attention on the hardware, number of cores and cameras, and their clocks, HTC offers a few interesting services with Flyer that the competitors do not have. And, all in all, it is the software and certain features that mainly constitute our user experience.
http://mobile-review.com/...11/mwc-htc-flyer-en.shtml

Meer informatie?

Meer informatie op de officiele website van HTC:

http://www.htc.com/www/product/flyer/overview.html

[Voor 218% gewijzigd door pven op 04-03-2011 14:57]

• Niet online
Ik heb maar ff een topic aangemaakt, maar persoonlijk zit ik niet te wachten op:

1. Een single-core tablet (terwijl Tegra 2 dualcore voor tablets toch duidelijk de way to go is)

2. 7" is te klein. Vooral handig als je veel onderweg wilt gebruiken, voor thuis is 10" een leukere ervaring.

3. Android 2.x bij de release i.p.v. 3.x (Honeycomb). Bovendien is Honeycomb zo vet, dat ik liever de stock Honeycomb ervaring heb (hij is echt mooi!) ipv met een sausje van Sense. Wellicht dat voor custom roms nog wat ligt weggelegd.

4. Pennetjes zijn zo 1990.

Wie heeft er wel interesse in deze (onverwachts) enigszins teleurstellende tablet van HTC? Ik wordt er iig niet warm van.

Ze hadden deze tablet tegelijk met de Samsung Tab moeten uitbrengen...Nu lopen ze echt achter de feiten aan imho. Wat zij nu doen deed Samsung al een paar maanden geleden, terwijl je die *nu* al kan krijgen en de Flyer uberhaupt nog op de markt moet komen. De tab kost bovendien nog "maar" 449 euro - vraag is of de Flyer goedkoper wordt.

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 22-02-2011 21:06]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:31
Dat pennetje is niet meer dan een gimmick imho. Voor de rest is het idd een teleurstelling.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 16:24
Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:57:
Ik heb maar ff een topic aangemaakt. Persoonlijk zit ik niet te wachten op:

1. Een single-core tablet (terwijl Tegra 2 dualcore voor tablets toch duidelijk de way to go is)

2. 7" is te klein. Vooral handig als je veel onderweg wilt gebruiken, voor thuis is 10" een leukere ervaring.

3. Android 2.x bij de release i.p.v. 3.x (Honeycomb). Bovendien is Honeycomb zo vet, dat ik liever de stock Honeycomb ervaring heb (hij is echt mooi!) ipv met een sausje van Sense. Wellicht dat voor custom roms nog wat ligt weggelegd.

4. Pennetjes zijn zo 1990.

Wie heeft er wel interesse in deze (onverwachts) enigszins teleurstellende tablet van HTC? Ze hadden deze tablet tegelijk met de Samsung Tab moeten uitbrengen...Nu lopen ze echt achter de feiten aan imho. Wat zij nu doen deed Samsung al een paar maanden geleden...
Ben zelf nog heel erg in dubio in welke tablet ik wil nemen (afmeting, OS, alles staat nog in limbo dus).
Maar op zich lijkt de Flyer me wel heel erg geschikt. Waarom?

1. Alhoewel single-core nu verouderd lijkt, heb ik het idee dat Android 2.X op een single-core vrij goed werkt. Ik gebruik de Moto MIlestone nu een jaar en ben redelijk tevreden erover. Als de kloksnelheid ineens wordt verdubbeld (tot verdrievoudigd), dan denk ik dat het met de performance wel goed zit.

2. Ik denk niet dat er 1 ideale maat is. Het hangt heel erg af van je gebruik. Ik ben meer het type die het ding overdag (onderweg in OV, in winkels terwijl ik op de vrouw wacht, ook op de bank in huis, op vakantie in cafes) zal gebruiken.
Vandaar dat ik denk dat 7" bij mij wel heel goed bij mij past. Met deze afmetingen is het vasthouden in 1 hand en handelen met de andere, nog heel god te doen...

3. Alhoewel ik ook heel erg onder de indruk ben van Honeycomb, denk ik niet dat Android 2.X zoveel slechter is in dagelijks gebruik. Nogmaals, het dagelijks gebruik met de Milestone brengt me hiertoe.
Ik ben daarom nog niet per definitie overtuigd van dat mijn OS straks Honeycomb moet zijn... de Flyer kan denk ik ook heel goed meekomen. Het is voor een groot deel marketing denk ik...

4. Zie niet echt toegevoegde waarde van die pen voor mij. Maar voor mensen die veel doodles maken kan het wellicht wel leuk zijn. Maar ik zie me 'm niet echt dagelijks gebruiken. Ik ga die stylus denk ik kwijtraken...

Maar goed, al met al staat ie wel hoog op mijn lijstje.
Op dit moment denk ik voor een 7" te gaan en dan is er wat minder keus dan bij de 10".
Het wordt of deze, of de Acer (waar wel Honeycomb op zit), of wellicht toch de huidige Tab...

Beetje veel keus op dit moment :)

• Niet online
Hier de presentatie van de Flyer @ MWC:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zfjY5cPgsFA]

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 00:15
Grappig filmpje van de Consumentenbond ;)

Ik vind dit wel een goed product:
Er is een markt voor 7" tablets (zie de Galaxy Tab). Er zitten 2 camera's op en hij heeft GPS en data. Single-core is geen probleem aangezien lang niet alle apps gebruik kunnen maken van 2 cores. Deze is zelfs 1,5GHz! Die zal het scherm met deze resolutie snel genoeg kunnen vullen.
Een pennetje is ook handig als je nauwkeurig iets wil aanraken. Vergeleken met een 7" scherm is een vingertop heel erg groot en een pennetje heel klein. Een spreadsheet in Google Apps is dan een stuk beter te gebruiken. Ik denk dat de Flyer gericht is op dikke zakenmannen met worstenvingers die de hele tijd in het vliegtuig zitten ;)

HTC Scribe is ook wel handig. En TimeMark ook.

[Voor 3% gewijzigd door bredend op 22-02-2011 21:39]

Let op: Al mijn reacties zijn relatief!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:36

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Tja, ik blijf er bij dat de HTC wel een leuk tablet heeft, maar ik zie persoonlijk meer in de Asus Transformer. Ik vind het wel een leuk concept en vind het meer vernieuwend dan de Flyer. De flyer is imo nr 13 van het dozijn met als usp HTC Sense. De Transformer wordt standaard geleverd (Q2 2011) met Honeycomb, en dat schijnt ook een mooi UI te hebben dus ik weet niet of het HTC Sense dan nog zo uniek of gewild is/blijft. Verwachte prijs is circa 600 dollar excl. het dockingstation/toetsenbord.
In terms of specs, the Transformer features a NVIDIA Tegra 2 chipset, a 10.1-inch IPS touch screen, mini-HDMI, a Qwerty keyboard, 5-megapixel camera, 1.2-megapixel front facing camera, 1080p playback, Adobe Flash 10.1, Wireless N, 3G and USB support. Not too shabby then.
Bron: knowyourmobile

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:58
Schijnt mooi is natuurlijk nog geen synoniem voor werkt ook goed. Vaak valt dat nog erg tegen. De goede werking is inmiddels al wel duidelijk als het om Sense gaat.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:58
Zijn er eigenlijk mensen die dit apparaat nog volgen? Ik zit nog een beetje in dubio of dit hem word of niet.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-05 23:49

Ginz

Trek Superfly 5 powered

bredend schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:27:
Grappig filmpje van de Consumentenbond ;)

Ik vind dit wel een goed product:
Er is een markt voor 7" tablets (zie de Galaxy Tab). Er zitten 2 camera's op en hij heeft GPS en data. Single-core is geen probleem aangezien lang niet alle apps gebruik kunnen maken van 2 cores. Deze is zelfs 1,5GHz!
Dat een applicatie zelf geen gebruik kan maken van multi-cores is niet erg, als het OS het maar kan. Dan kan het OS de ene applicatie af laten handelen door de ene core en de andere applicatie door de andere core.

En ja, dat heeft een groot voordeel. Want stel:

Als 1 core op 100% draait, gebruikt hij 100% energie. Laat je 2 cores op beide 50% draaien, dan gebruiken die beide core individueel niet 50% energie, maar 40%, of misschien zelfs maar 35%.

Dat betekent dus dat een dualcore opstelling zuiniger om kan gaan met de energie.

Ik ga mij echt afvragen wat een 1.5Ghz single core gaat verbruiken.... Volgens mij best wel veel.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06 22:26
Ik vind het een prachtig device en dacht gelezen te hebben dat HTC met een Honeycomb update zou komen of heb ik dit mis?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Boontjes schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:22:
Ik vind het een prachtig device en dacht gelezen te hebben dat HTC met een Honeycomb update zou komen of heb ik dit mis?
Er staat inderdaad een Honeycomb-update op de planning.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:02

DarkSide

theres no place like ::1

de echte single vs dual core moet nog blijken. Het is allang bekend dat een dual 1Ghz niet evensnel is als een single 2ghz processor. Daarbij blijkt dat de Tegra beide cores altijd opdezelfde frequentie laat draaien.
Dus als core 1 800mhz moet draaien doet core 2 dat ook.

Een single core op 1,5 ghz zou best in de buurt kunnen komen van de dual core tecra's denk ik.

Ook vind ik een 7" een mooi formaat omdat ik de tablet denk ik vaak zou meenemen naar werk en klanten en dan is deze beter handelbaar. Voor thuis zijn 10" mooier. Maar HTC zal vast en zeker met een Flyer HD komen.

Dat hij nu nog op android 2.2 draait vind ik ook niet zo erg. HTC is redelijk goed met updates en het was al bekend dat 3.0 er op zou komen. Daarbij vind ik sense over het algemeen mooi. Al is honeycomb ook erg vet.

voorals nog is het even wachten op de grotere reviews en benchmarks tussen 2 final producten als de xoom en de flyer bv.
Maar ik vind het een mooie tablet geworden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• AdnanKananda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05 22:42
Nieuw filmpje over de HTC Flyer:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=lzn9LkvKM8E]

Ziet er veelbelovend uit :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exploited
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10-2014
Ik denk ook dat een hoop mensen een beetje te kort-door-de-bocht reageren op dit apparaat. Vooral die OnLive toevoeging is ontzettend cool. Wie had ooit kunnen denken dat je op een apparaat dat in je binnenzak past Assassin's Creed Brotherhood op MAX detail gespeeld had kunnen worden in 2011?

Hij staat op mijn verlanglijstje....kommakommakomma :P

• 210667
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Als HTC-freak lijkt mij het wel wat. 7inch is perfect voor mij. Heb nu de Galaxy Tab. Echter: batterij 1400mAh?! En zitten de hardware buttons nu echt op de lange kant [landscape]

Prijs op de MediaMarkt €699,=

http://www.mediamarkt.nl/...05,168263.html#infoTabNav

Denk dat ik m toch maar oversla....

• DarkSide

DarkSide

Er zitten geen hardware buttons op de flyer. Alleen softtouch buttons En deze verhuizen met je mee als je de tablet draait. Iets wat mij inziens erg handig is.
Daarbij was het al voorspelt dat je rond de 699 kwijt zou zijn voor de 32Gb versie met 3g.
Volgens HTC worden er eerst 2 versie gelanceerd. de 16gb Wifi Only. En de 32GB Wifi + 3g.
Wat wel jammer is. Kan me voorstellen dat mensen ook een 16GB met 3g willen of een 32GB wifi only.
Al moet ik zeggen dat voor een 7" 699, veel geld is. Daar heb je ook een 32GB ipad met 3g voor. Maar die is wel groter.
Desalniettemin nog steeds interesse in het apparaatje

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Timmiewimie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2022
DarkSide schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 07:42:
Er zitten geen hardware buttons op de flyer. Alleen softtouch buttons En deze verhuizen met je mee als je de tablet draait. Iets wat mij inziens erg handig is.
Daarbij was het al voorspelt dat je rond de 699 kwijt zou zijn voor de 32Gb versie met 3g.
Volgens HTC worden er eerst 2 versie gelanceerd. de 16gb Wifi Only. En de 32GB Wifi + 3g.
Wat wel jammer is. Kan me voorstellen dat mensen ook een 16GB met 3g willen of een 32GB wifi only.
Al moet ik zeggen dat voor een 7" 699, veel geld is. Daar heb je ook een 32GB ipad met 3g voor. Maar die is wel groter.
Desalniettemin nog steeds interesse in het apparaatje
Enig idee wanneer ze de16gb Wifi release? Want ik denk als ik dan toch 700 euro moet betalen dan ga ik liever voor een nieuwe ipad.. Dit moet eigenlijk de vervanging worden van mijn ipad 1, ben er inmiddels beetje op uitgekeken en wil graag een android tablet.

• DarkSide

DarkSide

Dacht pas in mei. Maar zie dat PDA shop al wat in het assortiment heeft.
32GB+3g voor 699 (toch wel duur voor een 7")
32GB Wifi only 599.
een 16GB wifi only zal 399 zijn???

• Timmiewimie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2022
Laten we daar dan maar op hopen : D

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
200 euro verschil tussen de 16 wifi only en de 32 wifi only?

lijkt mij niet heel waarschijnlijk

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

• DarkSide

DarkSide

Nee staat ook ??? bij als wishfull thinking. Elke stap 100,- goedkoper ;)

Maar een 16GB wifi Ipad is 479, Mijn inziens moet hij goedkoper zijn dan de ipad. Omdat het 'slechts' een 7" betreft. Als hij te duur is moet je wel heel erg van android houden denk ik.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik denk dat hij gewoon op 499 gezet gaat worden, en dat er ook markt voor zal blijken te zijn :)

Persoonlijk heb ik liever een 4" telefoon en een 10" tablet, maar een 10" is voor veel situaties gewoon nog steeds log. Ik denk niet dat je kan zeggen dat omdat iets kleiner is je ook minder zou moeten betalen. (dan betalen we voor de phones namelijk echt veel te veel ;) )

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

• DarkSide

DarkSide

Wybo schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:04:
Ik denk dat hij gewoon op 499 gezet gaat worden, en dat er ook markt voor zal blijken te zijn :)

Persoonlijk heb ik liever een 4" telefoon en een 10" tablet, maar een 10" is voor veel situaties gewoon nog steeds log. Ik denk niet dat je kan zeggen dat omdat iets kleiner is je ook minder zou moeten betalen. (dan betalen we voor de phones namelijk echt veel te veel ;) )
nee voor phones betaal je omdat het geminimaliseerd moet worden. Dus is dat duurder 8)

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:51
Ik weet niet of deze jullie al bekend was, maar blijkbaar komt deze 9 mei richting Europa.

* Ben.Hahlen is excited.
Ik ben wel redelijk enthiousiast, zeker omdat ik ergens ook gelezen/gehoord/gezien heb dat er Evernote integratie in de Sense zit. En het pennetje lijkt mij ook wel handig.

Maar ja, afwachten maar...

Blog

• Robinus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 13:49
Lijkt mij idd ook een mooi apparaat. Maar zal deze het op kunnen nemen tegen de Ipad? De Asus Transformer lijkt mij ook interessant. Al kon ik nergens vinden wat nou die dock gaat kosten. Want die krijg je er niet bij, als ik dat goed gelezen heb tenminste.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Volgens de geruchten is deze tablet vanaf vandaag beschikbaar in Europa.
Echter lopen de leveringsdata nogal uiteen, zo wordt er "1 tot 5 werkdagen" aangegeven, maar bij een andere leverancier "01-06", en alles wat daar tussen zit heb ik ook voorbij zien komen.
De concesus ligt wel ergens zo ongeveer vanaf 16 mei, dus ik hoop dat ie dan ook een beetje beschikbaar komt. Wil 'm eerst "gevoeld" hebben voordat ik besluit om 'm wel of niet te nemen.

Opmerkelijk feitje dat ik nog tegenkwam: In the USA wordt de flyer zonder Stylus geleverd en moet die los ongeveer $70,- kosten.
Nu zijn er blijkbaar uitspraken gedaan door HTC dat in Europa de Stylus erbij zit. Wel kan je 'm ook nog los kopen, als je je originele stylus kwijt bent. Dat kost je dan €50,-

Zijn er hier nog mensen die van plan zijn deze tablet te gaan kopen?

Blog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik ben er nog niet uit. een tablet is voornamelijk nog een gadget voor mij. En het lijkt me erg handig.
Maar als ik hem voornamelijk thuis (op de bank) gebruik denk ik liever voor een 10.1" te gaan.
Een groter scherm voor surfen en films, games etc is wel zo prettig.
Als ik hem ook zakelijk gebruik en dus veel meeneem vindt ik de 7" wel weer handig.
Maar ben er nog niet uit of ik dat ga doen. En of de stylus en de extra functies voor mij de deal zijn om voor de flyer te gaan.
Ik hou voorlopig de review sites in de gaten en met name de prijs. Wie weet als die wat daalt.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 17:20
Ik ben ook nog wat aan het twijfelen tussen een transformer of deze. Zal beetje afhangen van de reviews denk ik. Ik weet dat deze niet echt te vergelijken zijn, maar 7" meeneembaar in een jaszak, en 10" is dan weer beter voor thuis...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• phamoen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 07:30
Ik ben dit apparaat ook in de gaten aan het houden en dan juist vanwege die scribe functionaliteit...
Ben docent wiskunde en heb wel eens screencasts gemaakt op een tablet-pc om sommen en theorie uit te leggen... wil ik hier ook weer mee gaan doen... Ben dus zeer benieuwd hoe die integratie van evernote en het publiceren van notities en opnames gaat werken in ieder geval...

Dat hij zo'n stuk duurder is dan de tab is ook jammer, maar ik zou graag extra betalen als dit lekker ermee werkt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boontjes
Ik ben vooral geinteresseerd om zijn formaat, looks en Android. Hopelijk voel en ziet ie eruit zoals ik verwacht, maar dat kan natuurlijk altijd nog tegenvallen. Vandaag even langs de Media Markt geweest, maar daar hebben ze hem nog niet en ze hebben ook nog geen informatie wanneer ze hem wel hebben. Jammer hoor... ik ging uit van 9 mei, maar dan zal het nog wel een paar weken gaan duren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• phamoen
Niet om off-topic te gaan, maar voor mijn specifieke wensen vond ik ook het volgende:

YouTube: Bricklin's Note Taker HD Could Make You Want An iPad

Lijkt me echt een killer-app wat mij betreft...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Heb het filmpje niet helemaal gekeken, maar er even een beetje doorheen gescrolled.
Het lijkt er op dat alles met je vinger gaat? Dus ook het schrijven enzo? Dat vind ik persoonlijk niet zo heel relaxed, vind juist het "gevoel" van een pen heel handig, omdat dat toch wat "natuurlijker" is dan met je vinger schrijven.

Maar verder wel een gave app :)

Blog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Er is ook een pen beschikbaar voor de ipad. En die werkt, itt de flyer, zonder batterijen geloof ik.
De app ziet er wel mooi uit. Met paar mooie opties.

Vanaf morgen 13 mei ligt die bij de Office Centres..
Als ik het foldertje mag geloven dan.. 589,00 euro (ex BTW neem ik aan) voor de 32GB 3G editie...

EDIT: Ik zou hem persoonlijk wel willen hebben, maar ten opzichte van mijn Archos 70 250GB tablet zijn er te weinig pluspunten.. 3G module is grappig, resolutie is iets hoger en Androidversie iets later... tsjaa..
Dan ben ik toch een stuk blijer met m'n 300,00 euro kostende Archos 70 i.p.v. deze Flyer voor 600,00 euro.

[Voor 63% gewijzigd door CLB op 12-05-2011 13:32]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• DarkSide

DarkSide

Begin steeds meer te vinden dat HTC de plank mis geslagen heeft.
7" (kan handig zijn als je hem vaak meeneemt in een jaszak bv)
oudere CPU (hoewel single core op 1,5 Ghz best snel kan zijn)
nieuwe sense vind ik minder boeiend. Met name de eigen widgets die veel ruimte in beslag nemen.
nog oude android versie (nog een plannen voor honeycomb en 3.1 is er al)
en voornamelijk de prijs.

Op dit moment staat de transformer boven aan op mijn lijst. Met 399 een stuk aantrekkelijker geprijst.
en zelfs het extra toetsenbord (battery extender) spreken mij aan.

• Ben.Hahlen
Ik vind juist niet dat ze de plank hebben misgeslagen.
de 7" is wat mij betreft ideaal voor zowel portabiliteit als het nog goed kunnen gebruiken voor het maken van notities e.d., zeker met pen. De integratie met Evernote en dat je notities ongeveer overal aan kan koppelen vind ik geniaal en heb ik nog bij geen andere tablet gezien.
Oudere CPU: Tsja... Android heeft nog niet echt ondersteuning voor dual-core CPU's ingebouwd, dus zoveel voordeel haal je er imho ook niet uit. Dan liever wat hoger geklokt.
Honeycomb komt er gegarandeerd op (dat is al door HTC toegezegd), maar ivm de processor die ze gebruiken en het niet vrijgeven van de code door Google, laat dat nog even op zich wachten.

Qua prijs: Ja, daar heb je wel een punt. Had 'm ook liever wat goedkoper gezien, maar ja, dat is met alles zo ;).

Overigens: ik wil 'm sowieso eerst zien en "gevoeld" hebben voordat ik 'm ga kopen. De meest winkels geven volgende week aan als release/lever datum, dus dan hoop ik 'm te kunnen gaan bekijken en er mee spelen.

[Voor 11% gewijzigd door Ben.Hahlen op 12-05-2011 15:11]

Blog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-06 20:13

MrE

Sugardaddy take me home..

Het feit dat hier bijna gegarandeerd Honeycomb op komt te staan en het feit dat hij uitkomt voordat mijn huidige telefoonabonnement afloopt maakt dit een goede concurent ten opzichte van de Samsung Galaxy tab.

Ik hoop alleen nog dat de Samsung 8,9 tablet snel uit gaat komen, want dan is voor mij de strijd gestreden in het voordeel van Samsung.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Acties:
  • 0Henk 'm!

• supermercado
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04-2021
Ik ga deze tablet zeker nemen :)

De tablet is de 9de verstuurd naar groothandels en zal dus ergens deze week op te halen zijn verwacht ik.
Ik ga hem zelf nemen met een abonnement omdat ik het geld niet in een keer op te balie kan neer leggen.

Pluspunten waarom ik hem neem:
Android word geupdate naar 3.0
Cpu is 1,5 ghz wat ruim voldoende is voor de huidige apps
Stylus
Uiterlijk
7" want ik hoef simpelweg geen 10"

Misschien kon mijn gedachte nog afdwalen naar de 7" acer versie maar toen las ik het volgende bericht:
http://www.tabletguide.nl...rtraging-iconia-tab-a100/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Ik ben er nog heel erg over aan het nadenken.
Volgens mij had ik het al eerder gezegd, maar ik wil 'm eerst "voelen" voordat ik de beslissing neem.
Had van het weekend de Samsung 10.1v in m'n handen en het verbaasde me wel hoe licht dat ding is. Is ook nog wel een contender, maar wel een heel andere klasse.
Hopelijk komt de Honeycomb update snel, maar dat zal afwachten zijn.

Overigens zijn de eerste reviews ook wel zo'n beetje op het web te vinden.

Blog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

of een puccini
kijken wat de volgende gen van HTC tablets word.

[Voor 56% gewijzigd door DarkSide op 17-05-2011 12:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben.Hahlen
De Puccini ziet er ook wel leuk uit...
Maar ook daar maar weer afwachten wat ie gaat kosten, hoe zwaar die is, etc...

De Flyer nog nergens gespot trouwens... Tabletcenter gaf eerst aan 16-05, is nu 20-05 geworden :(

Blog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

ja is jammer. Als de flyer eerder beschikbaar was geweest zou mooi zijn.
Nu is de transformer, de xoom ook beschikbaar met honeycomb. jammer van de vroege melding van de tablet. Ze kunnen hem nu net zo goed ook meteen met 3.0.1 uitleveren.
ondanks dat ik liever de transformer heb, wil hem wel graag irl zien en mee werken.

• Ben.Hahlen
De Flyer is nu iig beschikbaar bij Tabletcenter.nl voor €699,-
Hopen dat ie binnenkort bij andere winkels ligt, om 'm te bewonderen... ;)

Review van Engadget

[Voor 23% gewijzigd door Ben.Hahlen op 18-05-2011 12:11. Reden: Engadget Review toegevoegd]

Blog

• MrE

MrE

Uit die review van Engadget blijkt dat het gaat om een Android 2.3 device. Dat vind ik dan weer jammer om te horen.
Door zijn hoge prijs blijft de Samsung TAB in mijn ogen dan iets interessanter.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

MrE schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:10:
Uit die review van Engadget blijkt dat het gaat om een Android 2.3 device. Dat vind ik dan weer jammer om te horen.
Door zijn hoge prijs blijft de Samsung TAB in mijn ogen dan iets interessanter.
Deze tablet is, zoals je ook een aantal posts boven je kan zien, over een aantal weken/maanden te updaten naar Android 3.0, waardoor deze interessanter is dan de Galaxy Tab van Samsung.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• Adem 7
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-12-2018
Ik was net bij belcompany (den haag) en even met de htc flyer gespeeld

eerste indruk:
Erg dun
Werkt erg rap (het voelt erg snel)
Scherm is normaal, degelijke kijkhoek
Het oogt erg klein vergeleken met de Motorola zoom
Camera is oke, helaas geen flash

(eigen mening, het is niet voor mij)

edit: kleine aanpassingen

[Voor 13% gewijzigd door Adem 7 op 18-05-2011 16:32]

• supermercado
Hier word ook melding gemaakt dat hij nu bij meerdere winkels te koop is.
http://www.tabletguide.nl...-nu-te-koop-in-nederland/

• supermercado
Zojuist de tablet besteld bij de phonehouse. Morgen in huis en dan kan ik lekker het hele weekend spelen :P

• Ben.Hahlen
Hij staat niet op de site van de phonehouse. Ben je bij de winkel geweest?

Blog

Anoniem: 405176

ik ben sinds dinsdag een trotse bezitter van de htc flyer 32gb wie me goed bevalt . ik gebruik hem als navigatie een zeer snelle gps fix en ik gebruik hem ook veel voor te surfen en veel op marktpla... als ik daar een advertentie wil openen springt de htc flyer na het desktop scherm terug wat met andere pagina,s wie ik open is dat niet daar blijft de web browser gewoon staan op de pagina wie ik open het probleem is alleen op marktpla... zijn er meer htc flyer wie dit probleem kennen of zit dat in een instelling wat me niet ik kan denken iemand een oplossing hier voor dan hoor ik het graag alvast bedankt

• supermercado
Hmm mogelijk even een andere web browser proberen als opera? Ik denk dat ik wel kan zeggen dat opera in de meeste gevallen het beste werkt.

De flyer is vanaf volgende week in de folder bij de phonehouse hoorde ik. Echter kon ik hem nu al via hun hoofdkantoor bestellen en morgen word ie afgeleverd. Ik denk ook dat hij morgen in de winkels ligt.
Maar denk ook dat ie morgen bij winkels als belcompany en andere is hoor :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Wat kost hij bij de Phone House?

Blog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• supermercado
Los standaard prijs zoals overal

Met abonnement: 65 euro per maand = gratis. Snelste internet wat vodafone heeft. Onbeperkt (10gig dus)
Met abonnement: 45 euro per maand = 75 euro. Minder snel internet en met data limiet 2gig

Echter hebben ze nu kortingen op het vodafone abonnement. Ik betaal met die van 65euro per maand 30 euro voor de eerste 12 maanden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-05 10:03
Ter info, ik zag wel een leuke aanbieding op gsmweb.nl. Een HTC Wildfire S + HTC Flyer 16GB Wifi combi. Zo kost deze combi bij een 1-jarig Telfort 300 + internet abonnement > 405,-. Prijzen zullen uiteraard varieren bij andere abonnementen, maar ik vind dit behoorlijk goede prijzen als je kijkt naar de nieuwprijs van beide?!
Edit: dacht even dat het om de Desire S ging...

[Voor 6% gewijzigd door bsmpower op 22-05-2011 16:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coolz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Ik vind € 465 voor een HTC Flyer 32GB ook wel een leuke prijs als je het vergelijkt met bijvoorbeeld een Ipad2
http://alturl.com/fx4qf

http://www.tabletsnederland.nl Alles over tablets |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boontjes
coolz schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:52:
Ik vind € 465 voor een HTC Flyer 32GB ook wel een leuke prijs als je het vergelijkt met bijvoorbeeld een Ipad2
http://alturl.com/fx4qf
En dan nog de abonnenementskosten van Vodafone om niet vergeten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 22:50
Ik heb voor de HTC Flyer gekozen, deze zal van de week worden bezorgd. Vanwege verlenging had ik een HTC Sensation in bestelling. Gelukkig duurde het een tijdje waardoor ik me heb bedacht. Na de eerste reviews is in mijn ogen de Sensation niet zo heel veel verschillend vergeleken met een HTC Desire met custom rom.

Aangezien ik al een sub 2kg laptop heb (13.3" met 1440x900 scherm) vind ik een tablet van 10" teveel overlap hebben. Maar een Honeycomb tablet staat wel op m'n verlanglijstje. Dan blijft voor nu de Samsung Galaxy Tab 8.9" en de HTC Flyer over. De Tab heeft een mooiere resolutie. De Flyer ziet er sjieker uit en Sense geeft net dat beetje extra wat ik persoonlijk prettig vind. Dat Honeycomb voor de Flyer wat later komt zal ook zijn omdat HTC echt wat extra's wil toevoegen met Sense, dus ik kan voorlopig wel leven met een oudere Android versie.

Zal wel het eea over de Flyer plaatsen zodra ik hem heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:28

Android 3.0? Deze word toch met 2.3 geleverd?

http://www.htc-webshop.nl/products/HTC-Flyer-16Gb-WiFi-only

[Voor 6% gewijzigd door koekjeh op 23-05-2011 09:15]

M3 - LR AWD / Pearl White / Black / 19" - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Ik heb 'm van het weekend in mijn handen gehad. Super mooi dingetje, al ben ik er nog niet over uit wat ik van het 7 inch scherm vind...
De 10 inch versie die er (volgens de geruchten) aan zit te komen, lijkt mij ook zeer interessant, zeker als deze ook Scribe heeft (wat ik wel verwacht).

Ik ben wel zeer benieuwd naar de ervaringen. De reviews op het web zijn enigzins verdeeld over de Flyer.

Weet iemand trouwens of Tweakers nog een review gaat doen van de Flyer?

Blog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• supermercado
Hier dan mijn ervaring voor de htc flyer:

Sinds vrijdag heb ik hem binnen en ben gelijk even gaan spelen vanuit me nacht dienst.
Het eerste wat me op viel is dat de tablet razend snel is met opstarten. Normaal zou je verwachten dat hij zeker net zo snel/langzaam is als een gewone htc telefoon. Dit heeft denk ik ook te maken met een bepaalde slaapstand van android.

Het volgende pluspunt is het mooie hoesje wat je er bij krijgt. Hier in zit een mooi rondje waar de pen in geschoven kan worden. Gelukkig maar want ik kreeg even het idee dat je de pen los bij je moest houden.

De pen is niet te zwaar maar door het puntje wat los zit in de pen voelt hij ook weer een beetje goedkoop aan. Dit puntje kan je er echter uit halen om hem zo te vervangen als hij versleten is of iets dergelijks.

Ik heb eigenlijk maar 2 dingetjes die me echt dwars zitten.
Punt 1: Het is onbekend wanneer android 3.0 uit komt en je weet dan ook niet tot in hoeverre je je tablet in kan stellen. Het kan namelijk net zo goed over 2 weken zijn en dan heb je voor niks alles ingesteld.
Ook kan je denken ik laat hem een beetje basic maar dan heb je kans dat de update pas over 2.5 maand komt.
Punt 2: De batterij kan je niet zien en laat staan dat je er bij kan. Dit is natuurlijk erg vervelend want een batterij gaat gelukkig niet zo vaak stuk na verloop van tijd.

Over de batterij dan ook weer een pluspunt. Deze gaat imo erg lang mee.
Ik heb afgelopen nacht zeker 15 filmpjes op dumpert gekeken, had me browser de hele nacht aan staan voor ogame met 2 tab bladen en ik heb nog een paar keer angry birds gespeeld. Nog even de telegraaf bezocht en wat instellingen veranderd. Dit alles resulteerde in het feit dat de batterij op een kwart kwam te staan. Echter toen ik hem een half uur later weer gebruikte zag ik dat de batterij weer op de helft vol was zonder hem op te laden.

Nog een klein nadeel is het dat je niet met de pen op je toetsenbord kan drukken. De pen is alleen gemaakt om te tekenen of te schrijven op een notitie blokje en werkt dus niet op het toetsenbord of de buttons aan de onderkant. Dit is natuurlijk wel even wennen omdat je dan steeds moet afwisselen tussen vinger en pen als je druk bezig bent met de pen.

Zoals bekend is, is 2.3 niet gemaakt voor de tablet. Dit kom je dan ook een paar keer tegen maar is een kwestie van wennen.

De speakers in de tablet zijn gewoon goed te noemen. Als je het geluid hard aan zet komt het misschien wat schel over maar dan is het geluid ook erg hard. Zet hem dus een tikje zachter en je hoort het nog perfect.

Collega`s die hem in hun handen hebben gehad vinden hem een beetje te zwaar maar dat is in mijn ogen ook niet zo gek want je hebt het wel over een tablet.

Over android hoef ik weinig te vertellen denk ik. Hij doet het perfect, is lekker snel alles en draait er op wat je nodig hebt.
Normaal kon ik met me x10 van sony ericsson niet de filmpjes van dumpert af spelen maar met deze lukt dat wel. Ik weet niet of dat standaard in 2.3 zit omdat ik eerst flash heb gedownload van adobe en toen pas op dumpert heb gekeken.

Het onderste witte rubberen gedeelte is er in tegenstelling tot de bovenkant niet vanaf te halen. Doe je dat wel dan krijg je net zoals bij mij een stukke ophanging (zit met schroefjes vast aan de binnenkant waar je niet bij kan) Gelukkig kon ik het weer redelijk mooi terug plaatsen.

De camera is gewoon goed te noemen. Reageert lekker en maakt mooie foto`s zonder waas of andere beeld verstoringen.

Het scherm is ook gewoon mooi scherp te noemen zonder op of aanmerkingen. Er zit een bescherm folie over het scherm heen die je amper ziet wat natuurlijk standaard hoort te zijn.

Ik geef deze tablet zeker een 8,5 en daar speelt de batterij in mijn ogen een belangrijke rol in

PS: Dit is me eerste review en weet ook niet hoe jullie het liefst willen lezen. Dus kraak me niet af aub op mijn typ wijze ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Wat mij betreft een prima review en ook redelijk goed weg te lezen.
Een niet-verwisselbare batterij heeft zowel z'n voor- als nadelen. Verwisselbaar was misschien makkelijker geweest, maar ik denk dat dat misschien lastig in het design te maken was.
Ik begrijp dat Flash werkt op de Flyer? Zou dan bv ook Flashgames kunnen doen? Bv Farmville? (Jaja, ik weet het ;)).

Blog

• Ben.Hahlen
Waar ik benieuwd naar ben: Hoe bevalt Scribe? Werkt dat een beetje?

Blog

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik bne wel benieuwd naar de integratie met EverNote, kun je daar iets over zeggen?

• martijnte
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-01-2018
Wat een super apparaat, werkt uitstekend, scribe is fantastisch en reageert erg goed. Heb vandaag dan ook een opdracht van leerling op de flyer nagekeken. Heb hem dan nog maar een halve dag maar mijn ervaring met de flyer ten op zichte van de samsung galaxy tab 10.1v is dit een super ding. De tab heb ik na een week voor een bedrag van 650 euro kunnen verkopen. En daar ben ik tot op heden niet rouwig om ben, er zatten namelijk erg veel fouten in en daarbij was hij nog niet eens in het nederlands terwijl dat overal aangegeven word. Okee de update komt nog, maar de vraag is wanneer.

Maar over de htc flyer ben ik nu al erg tevreden, dus heb je vragen over de flyer vraag ze maar dan zal ik zo goed mogelijk antwoord voor je vinden ;-)

• martijnte
DC_Vincent schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:00:
Ik bne wel benieuwd naar de integratie met EverNote, kun je daar iets over zeggen?
Evernote werkt erg goed op de flyer, je hoeft je niet perse te registreren als je op overslaan drukt kom je er al in.
Had zelf nog nooit met evernote gewerkt, maar het ziet er goed uit.

• supermercado
Zojuist even een flash game uit geprobeerd maar werkt perfect :)
Ik weet niet of het door de toevoeging van adobe flash komt maar zolang hij het maar doet.

De scribe ervaring is goed. Werkt lekker en doet was was beloofd. Wel jammer dat die button rechts onder alleen met pen te benaderen is. Zoals al eerder gezegd blijf je nu dus steeds switchen tussen pen en toetsenbord. Ook vind ik het jammer dat als je het beeld in evernote aanklikt met je vinger dat er gelijk een toetsenbord word geopend.
Ben je lekker aan het schrijven kan je niet leunen op je scherm omdat het toetsenbord dan weer omhoog komt.

Evernote zelf is ook te doen op die invoeging van het toetsenbord na dan.

• DC_Vincent
  • Niet online
martijnte schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:44:
[...]

Evernote werkt erg goed op de flyer, je hoeft je niet perse te registreren als je op overslaan drukt kom je er al in.
Had zelf nog nooit met evernote gewerkt, maar het ziet er goed uit.
Bedankt.
Misschien nog anderen die wel ervaring hebben met EverNote die iets kunnen zeggen over EverNote op de Flyer? Is de Flyer echt beter/optimaler ingericht om te werken met EverNote of is het eigenlijk niets anders dan de standaard Android app maar dan voorgeinstalleerd?

Daarnaast vroeg ik me af of het mogelijk is aantekeningen (met de pen) te maken in een bestaand document (PDF, Word etc.), net alsof je met een geprint document werkt (woorden/zinnen onderstrepen, aantekeningen bijschrijven etc.).

• supermercado
Zodra je met de pen op het scherm zit maakt hij er een soort foto van. Deze foto kan je vervolgens bewerken met stift, potlood, vulpen enz.
Dit nieuwe document kan je vervolgens delen, afdruken en opslaan.'
Het opslaan gebeurd vervolgens in het programma evernote en overschrijft dus niet het huidige bestand.

Het lijkt me dat dit wel op een ander programma gaat komen maar zover ik weet doet het niet waar jij op doelt.

• DC_Vincent
  • Niet online
inzane19 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:35:
Zodra je met de pen op het scherm zit maakt hij er een soort foto van. Deze foto kan je vervolgens bewerken met stift, potlood, vulpen enz.
Het opslaan gebeurd vervolgens in het programma evernote en overschrijft dus niet het huidige bestand.

Het lijkt me dat dit wel op een ander programma gaat komen maar zover ik weet doet het niet waar jij op doelt.
Dat nieuwe document, welk bestandformaat heeft dat? Is dat alleen leesbaar met de flyer, of kun je het ook op een PC openen (en dan het liefst zonder extra software en buiten/zonder EverNote)?

• Ben.Hahlen
inzane19 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:35:

Is dit in PDF's ook zo? Want ik meen te herinneren dat ik in een video-review heb gezien dat de reviewer "live" in de PDF zat te annotaten en aantekeningen zat te maken. Dit werd dan ook weer als PDF opgeslagen. Dacht ik...

Blog

• martijnte
DC_Vincent schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:40:
[...]

Dat nieuwe document, welk bestandformaat heeft dat? Is dat alleen leesbaar met de flyer, of kun je het ook op een PC openen (en dan het liefst zonder extra software en buiten/zonder EverNote)?
Als je een word bestand opent kun je daar aantekeningen maken. Ik heb bijvoorbeeld vandaag een opdracht nagekeken. En sommige dingen met rood geselecteerd, deze kun je dan laten overschrijven of opslaan als of printen/ mailen. Deze bestand namen blijven gewoon word bestanden.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:03
Modbreak:Aangezien de TS niet meer actief is op GoT zijn we opzoek naar iemand die de TS van dit topic op zich wil nemen. Aanmeldingen graag via DM.

Cogitationis poenam nemo patitur

• supermercado
Als er echt niemand de ts overneemt zal ik me er misschien voor aanmelden.

Martijnte via welk programma doe je dit dan?
Ik gebruikte een office programma maar hierin deed hij het niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martijnte
inzane19 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:31:
Als er echt niemand de ts overneemt zal ik me er misschien voor aanmelden.

Martijnte via welk programma doe je dit dan?
Ik gebruikte een office programma maar hierin deed hij het niet.
Met de standaard polaris office die er standaard opstaat. Werkt erg goed en opent ook alle office documenten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrE

MrE

Kan iemand mij hier vertellen of met de (3G) flyer, net als met de Samsung Galaxy TAB ook gebeld kan worden?
Het lijkt mij logisch van wel, maar ik wil even checken of ik geen verkeerde aannames maak.
De TAB staat namelijk in de Tweakers prijslijst onder het kopje mobiel en de HTC flyer alleen onder Tablet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Volgens mij kan dat niet. Ze hebben de bel-functionaliteit er uit gehaald.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er niet misschien handige mensen zijn (op bv XDA) die het weer toe kunnen voegen, maar officieel is het dus niet mogelijk.

Blog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boontjes
Heb hem even gehad en je kan er niet mee bellen! Misschien kan het inderdaad op termijn door een aanpassing via XDA.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oNo
De dialer apk installeren schijnt niet te werken. Dus dan denk ik dat er wat aan het systeem aangepast moet worden. Dat kan wanneer het apparaat geroot is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrE

MrE

Thanks, voor de informatie. Had ten onrechte mijn hoop gevestigd op het feit dat dit eenzelfde product zou zijn als de Samsung Galaxy TAB. Zonde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• phamoen
He Martijn,

Als ook docent zijnde was ik ook geinterreseerd in het opnemen van notities met de flyer....
Kan je geluid opnemen en schrijven tegelijk zodanig dat je het als filmpje af kan spelen??
Ik had ergens gelezen, dat je geluidsopname en aantekeningen kan koppelen....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martijnte
phamoen schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:45:
He Martijn,

Als ook docent zijnde was ik ook geinterreseerd in het opnemen van notities met de flyer....
Kan je geluid opnemen en schrijven tegelijk zodanig dat je het als filmpje af kan spelen??
Ik had ergens gelezen, dat je geluidsopname en aantekeningen kan koppelen....
Ben geen docent maar leerling begeleider/ werk begeleider bij een groot bedrijf. ;-)

Maar goed je kunt inderdaad dat koppelen bij evernote. Staat er ontzettend handig bij, ik heb zelf de iPad 2 en de Samsung tab 10.1v gehad maar daar kon het niet mee. Dat is en was wel een gemis. Ik kan dan ook iedereen deze tablet adviseren.

Overigens ttp ik dit ook steeds VIA de flyer en dat gaat erg snel zoals we ook van htc gewend zijn. ;)

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-05 10:03
Net terug van de Mediamarkt waar ze de Flyer hadden liggen. Een tijdje mee zitten spelen en dit vind ik er van:

Lekker compact en met een hand te omklemmen. Gewicht is lastig in te schatten. In het begin geen probleem, maar na een tijdje te hebben gestaan met de Flyer in 1 hand, merkte ik toch wel wat spanning op de onderarm door het gewicht. Scherm ziet er goed uit en bij het lezen van boeken heb je het idee dat je een pocket boekje in je handen hebt. Ik twijfel nog of ik 7" een mooi formaat vind of niet. Ik had sterk het gevoel van een grote telefoon. Dit komt voornamelijk ook door de Sense software die hetzelfde is/werkt als de telefoons. De pen lag er niet bij dus heb ik niet kunnen testen. Het idee is goed, en ik kan me voorstellen dat dit voor zakelijk gebruik een plus punt is. Bv ter plekke aantekeningen maken in documenten en/of dingen highlight-en. Ook hier loop ik wel weer tegen de 7" aan. Het is denk ik voldoende voor 1 persoon, maar soms wil je in een groepje naar iets kijken, dan lijkt een 10" mij geschikter.

Al met al heb ik er wel een positieve indruk van gekregen al ben ik wel benieuwd hoe Honycomb 3.0 er op de Flyer uit komt te zien. Het grootste nadeel vind ik op dit moment de prijs en zal hem daarom (nu) niet kopen.

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 22:54
Heb hem vanmiddag bij de MediaMarkt in handen gehad. Behoorlijk onder de indruk! Fijne vormgeving en je hebt echt het gevoel iets degelijks in handen te hebben. Mooi apparaat al is hij veel te duur. 399 voor 16 gb wifi+3g is een goede prijs en had ik hem gekocht, de prijzen die er nu voor staan zijn echt belachelijk!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• supermercado
@shakedown
Je hebt het wel over een hele goeie tablet van htc en niet die goedkope plastick rommel waarbij de batterij na 1 jaar al dood is.

Natuurlijk is de prijs wel aan de hoge kant maar 399 is wel erg laag voor een 3g 16gig. Ik denk dat 500 a 550 meer gepast is.
Ook krijgen wij hier de pen er gratis bij en dat is niet overal zo ;) (pen kost 50 euro los las ik laatst ergens)

Bellen is idd niet mogelijk zoals hierboven al beschreven is. Echter heb je een skype abonnementje dan kan je er gewoon mee bellen naar mobiele telefoon nummers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Ik ben gister bij de BelCompany geweest en 'm nogmaals in m'n handen gehouden.
Toen direct besloten om 'm mee te nemen, bevalt tot nu toe prima, maar zit nog in de "speelfase".
Ik zal nog e.e.a. oppennen, maar dat komt over een dag of twee :)

Blog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• phamoen
Hmmm... bij de BCC hadden ze de 16gb versie op de website staan voor 474 euro en nu is ie daar weg....
Jammer dat was wel een mooie prijs vond ik, iemand hem 'op tijd' op die manier besteld?

• martijnte
Kreeg vanavond in een keer een melding dat er een update was. Dus dacht eindelijk 3.0 maar helaas nog steeds niet. Wat de update inhoudt geen flauw idee, hopelijk is het een voorbereiding op 3.0.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Heb gisteravond ook de update gekregen.
Het gaat om versie 2.00.405.3
De officiële releasenotes vermelden alleen "Improve system performance". De update is ~27MB groot (dacht ik).
Geen problemen met updaten, dus dat scheelt weer :)

Verder heel tevreden tot nu toe met de Flyer. Heb 'm nu sinds zaterdag en begin er al goed aan te wennen. Je moet soms alleen je "vastgeroeste" processen wat anders doen.
Kom er van het weekend wat uitgebreider op terug :)

Blog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oNo
En? Is er merkbaar wat de update heeft gedaan?

Ik begrijp dat de releasenotes enigszins onduidelijk zijn. Dus ik wacht mooi even met de update uit te voeren, het is in mijn ogen niet nodig. Alles draait stabiel en de enige "force close" meldingen komen door geinstalleerde apps.

Er is kans dat de bootloader is aangepast. En mocht er op xda een methode komen waarmee het apparaat geroot kan worden, kan dat zeer waarschijnlijk niet meer. Nu is er prima te werken zonder root, maar als ik adfree werken op het ding krijg en niet gebruikte apps kan verwijderen dan zou het apparaat nog beter zijn!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Hij "lijkt" (geen harde data) wat zuiniger om te gaan met de batterij ook. Is nu, volgens Battery Indicator, 15 uur van de stroom af, en heeft nog 88 procent over.
Verder geen (negatieve) effecten aan de update ondervonden. Misschien iets responsiever, maar dat kan net zo goed door de verplichte reboot komen die er voor nodig is.

Wel een andere vraag; Er zit een hele mooi "Sleep Mode" op, die zet zelf de data/wifi verbinding uit tussen twee, door jezelf te bepalen, tijdstippen. Op de één of andere manier, gaat die bij mij niet altijd goed aan. Ergo: Staat ingesteld tussen 23:00 en 08:00, maar heb al gehad dat ik rond 00:00 "gewoon" een mail hoorde binnenkomen. Hebben meer mensen dit?

(Overigens wel opletten: verbindingen gaan alleen uit als het scherm uit is, als je het scherm dan aan doet, is de verbinding weer actief :P. Tevens gaan de verbindingen niet uit als er tegelijkertijd wordt op geladen).

Blog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• supermercado
Het enige wat ik ben tegen gekomen met de nieuwe update is een andere kleur bij het selecteren van buttons in de browser.
Voorheen was dit saai blauw als het goed is en nu is het mooi groen geworden wat net iets beter te zien is.

Die slaap mode heb ik uit gezet omdat ik ook in de nacht werk en het bij mij dus onbekend is wanneer ik slaap en de tablet op laad.

Een klein nadeeltje aan de tablet imo is de optie knop die onder de spatiebalk zit van het toetsenbord. Als ik nu aan het whatsappen ben raak ik te vaak die optie knop aan. En als je dan lekker aan het door tikken bent zit je zomaar ineens op het profiel van iemand te kijken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rem_co
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2022
Is het zeker dat de Flyer Honeycomb krijgt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martijnte
Rem_co schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:36:
Is het zeker dat de Flyer Honeycomb krijgt?
Hebben ze wel beloofd, dat is ook de reden dat ik hen gekocht heb. Dus ga er wel vanuit.

Verder bevalt hij me super heb ook de iPad 1 en 2 die zijn handig voor spelletjes en films thuis maar als ik naar mijn werk ga neem ik deze mee.

• Ben.Hahlen
inzane19 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 19:45:
Het enige wat ik ben tegen gekomen met de nieuwe update is een andere kleur bij het selecteren van buttons in de browser.
Voorheen was dit saai blauw als het goed is en nu is het mooi groen geworden wat net iets beter te zien is.

Die slaap mode heb ik uit gezet omdat ik ook in de nacht werk en het bij mij dus onbekend is wanneer ik slaap en de tablet op laad.

Een klein nadeeltje aan de tablet imo is de optie knop die onder de spatiebalk zit van het toetsenbord. Als ik nu aan het whatsappen ben raak ik te vaak die optie knop aan. En als je dan lekker aan het door tikken bent zit je zomaar ineens op het profiel van iemand te kijken :)
Hoe heb je WhatsApp geïnstalleerd?

De sleep mode werkt volgens mij als volgt: Tussen de ingestelde tijd, zeg 23:00 en 08:00, gaan alle dataverbindingen uit als er aan 2 condities wordt voldaan:
1. Het scherm is uit
2. De Flyer wordt niet opgeladen.
Dus als je tijdens die uren het scherm weer aanzet, dan worden de dataverbindingen ook weer geactiveerd.
Tenminste: dat is volgens mij de theorie en zo lijkt het ook te werken, via de testjes die ik net gedaan heb ;).

Blog

• supermercado
Als je de 3g versie hebt dan kan je gewoon een sms naar je telefoon laten sturen door whatsapp. Deze ziet de inkomende sms als goedkeuring.
Met de wifi versie weet ik echter niet of je whatsapp geinstalleerd krijgt. Echter zit er een lek in die activatie want je kan het uitgaande berichtje kopieeren en via een ander toestel alsnog versturen (tweakers heeft er ook aandacht aan geschonken)

Aangezien ik whatsapp heb wil ik ook dat er berichtjes binnenkomen als ik slaap. Dan staan ze er in ieder geval al vast :D

Het is beloofd idd dat de flyer android 3.0 gaat krijgen. Naar mijn idee zal dat nog deze zomer gebeuren.

• Ben.Hahlen
Het gaat mij er meer om dat ik WhatsApp niet in de market kan vinden...
Dus dat maakt het installeren wat lastig ;)

SMS sturen kan prima overigens (heb de 3G versie :))

[Voor 41% gewijzigd door Ben.Hahlen op 04-06-2011 12:57]

Blog

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:16
Heb ook sinds gister de flyer.Kom van een galaxy tab dus was al gewend aan het 7 inch scherm.Eerste indrukken zijn goed!Moet hem nog naar mijn eigen smaak indelen en zit te twijfelen tussen sense en launcher pro plus.Launcher pro gebruikte ik op mijn galaxy tab.Op de flyer worden alle icons en de letters van de widgets wel heel erg klein helaas.Iemand een idee of dat te veranderen is?

• supermercado
@ben.hahlen: Gewoon even naar www.whatsapp.com gaan ;)

@markhero: Icoontjes worden te klein? Is dat in combinatie met die launcher pro? Want ik heb er normaal geen last van.

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:16
Ja in combinatie met launcher pro.Ook de iconen in de app drawer zijn veel kleiner.Gebruik nu sense maar daar kun je toch echt veel minder alles naar je eigen smaak inrichten dan bij launcher pro.
Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Let op:
Discussies betreffende custom Rom's van de HTC Flyer horen in Het HTC Flyer Custom Rom Topic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee