Goed, ik zou mijn ervaringen met de Flyer nog even delen, dus bij deze.
Laat ik maar direct mijn conclusie verklappen: wat ik ben blij dat ik 'm gehaald heb. Nog altijd niet alles helemaal "ingericht", maar dat komt nog wel.
Sinds 28 mei de Flyer in mijn bezit en uiteraard die avond en de zondag er rustig mee zitten spelen en zitten uitproberen. De batterij ging toen redelijk snel leeg, maar ja, dat is dan ook niet zo gek. Batterijduur valt me alleszins mee trouwens, maar daarover later meer.
Ik heb de Flyer voornamelijk aangeschaft vanwege de pen en het formaat. Ik was al langer voor een tablet aan het kijken, maar een 10" vond ik te groot. De Tab 8.9 (die nog moet komen) leek mij een goed formaat, maar toen ik de Flyer zag, was ik al redelijk snel overtuigd dat die het moest worden.
Uiteraard direct na de aanschaf alles zitten configureren en accounts zitten aanmaken. Wat mij daarbij direct opviel was dat het on-screen toetsenbord prima werkt. Heb al jaren smartphones met fysiek toetsenbord gekocht, omdat de on-screens mij heel onhandig leken. Op de Flyer valt dat mee, maar daar zal het formaat ook wel mee te maken hebben.
De haptic feedback die je krijgt bij het indrukken van toetsen en de buttons vind ik ook zeer fijn.
Het volgende dat me opviel was de snelheid, want die is wat mij betreft dik in orde. Ook de handzaamheid is prima, hoewel je na langere tijd wel merkt dat je een gewicht omhoog zit te houden, maar dat is met een boek ook zo. Het gewicht vind ik ook absoluut niet storend.
HTC heeft zeker werk gemaakt van de interface en daarbij de nodige programma's aangepast. De standaard mail applicatie in landscape is nu prima te gebruiken, door de side-by-side view. Wat dan wel weer jammer is, is dat GMail dat niet heeft, maar dat is wel overkomelijk.
De batterijduur is, zoals ik zei, prima in orde. Vorige week had ik bijna 48 uur op een lading gehaald, met redelijk gebruik. Op dit moment is de Flyer 88 uur van de lader af en heb ik nog 34% procent batterij. Eerlijkheidshalve moet ik er dan wel bij zeggen dat hij van het weekend niet heel veel gebruikt is.
De sleep mode draagt denk ik ook zeker wel bij aan de batterij duur, maar wat ik niet helemaal snap, is dat er soms wel wordt aangegeven dat die geactiveerd is en soms niet.
Wat betreft Apps zit het ook wel snor. Bij het instellen van de Flyer kreeg ik de vraag of ik mijn settings en apps wilde backuppen naar Gmail, waar ik ja op antwoordde. Toen had ik ineens (bijna) alle apps op m'n Flyer staan die ook op mijn X10 Mini Pro staan. Handig, maar een extra bevestiging had wel fijn geweest

Dan valt ook op dat een aantal applicaties niet "ondersteund" worden door de Flyer. WhatsApp en ABN AMRO Saldo kan je bv niet vanuit de Market installeren.
Ook is hij nog niet geroot, dus andere handige apps, zoals AdFree en TitaniumBackup, kan je wel installeren, maar daar heb je niet zoveel aan.
Dan naar het unique selling point: de pen.
Het is niet nieuw, maar voor mij wel echt een super-idee van HTC om dit toe te passen. Het is wel wennen dat je niet alles met de pen kan doen, maar dat was 2x fout doen en je weet het (in mijn geval).
De integratie met EverNote is zeker een prima zet geweest. Als je een notitie maakt, dan wordt deze aan je Evernote toegevoegd, wat voor mij ideaal is. Als je met de pen in een note iets doet, dan wordt deze als screenshot in je note bijgevoegd. PDF's kan je markeren en notities in opslaan, wat weer handig is voor het reviewen van documenten.
Als je een Word document krijgt toegestuurd, dan kan je deze openen in het meegeleverd Polaris Office, welke de pen ook ondersteund. Als je dan notities maakt, dan worden deze als "tekeningen" in het document opgeslagen, wat mij betreft een prima oplossing.
Wat je eigenlijk mist, maar misschien nog wel komt, is een text-recognition programma, want dan zou het echt ideaal zijn.
Overigens, de Notes widget heeft een "onhebbelijkheid" en dat is dat Notes die online gewijzigd en gesynced zijn, heel "blurry" worden weergegeven. Het is wel leesbaar, maar niet mooi. Als je de note dan opent en een spatie toevoegd, dan ziet het er weer prima uit.
Uiteraard is het nu nog wachten op de update naar Honeycomb, maar ja, die heeft wat mij betreft alleen echt nut als ze Sense + de aangepaste applicaties ook goed hebben.
Op- en aanmerkingen zijn welkom