Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 17:26

SED

ebia schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:56:
Sinds een tijdje heb ik een set KEF Q100 op mijn bureau staan. Nu heb ik nergens in (officiele) specs kunnen vinden of deze speakers magnetisch zijn afgeschermd of niet. Ik ben nu behoorlijk voorzichtig als ik met allerhande computerapparatuur en datadragers in de buurt van de speakers kom, maar misschien is dat allemaal voor niets.

Wie -weet- of ze magnetisch afgeschermd zijn, of kent een makkelijke methode om dit te controleren? (Nee, een oude CRT monitor of TV heb ik niet meer in huis).
http://www.stassen-hifi.c...speakers/speaker/kef-q100

Weight 5,9 kg.
Other Bass reflex gate, Magnetic Shielding

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

misschien had ik mijn vraag beter hier gepost, sinds er nog niemand gereageerd heeft.
Vervangen center speaker KEF HTC2001 --> HTC3001
iemand een idee?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Iemand ervaring met een 5.1 setup (of 7.1) waar de front speakers niet hetzelfde zijn ?
Ik denk er namelijk over na om mijn center speaker - een kef eitje HTC2001.3 - te vervangen door een andere center speaker van KEF (Q6c).
Dit zou echter het geluidsbeeld kunnen veranderen, dus ik vroeg me af of hier mensen ervaring mee hebben en in hoeverre dat dit een issue zou kunnen zijn?

Mijn fronts zijn trouwens ook 2 kef eitjes - HTS2001.3.

Ik heb al van meerdere mensen gelezen op verschillende forums, dat ze enorm geschrokken waren hoeveel verschil een goede center speaker kan uitmaken in een 5.1 setup.
En de HTC2001.3 heb ik ook al meermaals gelezen dat dit geen geweldige center speaker is, dus vandaar.

De front speakers zal ik in de toekomst ook wel vervangen waarschijnlijk, maar voorlopig niet. Dus het moet wel goed samen gaan en geen groot verschil mogen geven qua geluidsbeeld.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

daffie82 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:50:
Iemand ervaring met een 5.1 setup (of 7.1) waar de front speakers niet hetzelfde zijn ?
Ik denk er namelijk over na om mijn center speaker - een kef eitje HTC2001.3 - te vervangen door een andere center speaker van KEF (Q6c).
Dit zou echter het geluidsbeeld kunnen veranderen, dus ik vroeg me af of hier mensen ervaring mee hebben en in hoeverre dat dit een issue zou kunnen zijn?

Mijn fronts zijn trouwens ook 2 kef eitjes - HTS2001.3.

Ik heb al van meerdere mensen gelezen op verschillende forums, dat ze enorm geschrokken waren hoeveel verschil een goede center speaker kan uitmaken in een 5.1 setup.
En de HTC2001.3 heb ik ook al meermaals gelezen dat dit geen geweldige center speaker is, dus vandaar.

De front speakers zal ik in de toekomst ook wel vervangen waarschijnlijk, maar voorlopig niet. Dus het moet wel goed samen gaan en geen groot verschil mogen geven qua geluidsbeeld.
Wat ik begrepen heb is dat je er verstandig aan doet de frontset (2 fronts + center) uit 1 set/range te apkken.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

icecreamfarmer schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 19:09:
[...]

Wat ik begrepen heb is dat je er verstandig aan doet de frontset (2 fronts + center) uit 1 set/range te apkken.
dus dan doe ik er beter aan om als front bijvoorbeeld de htc3001 aan te schaffen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Update : ik kan een htc3001 op de kop tikken voor 99 eur (demo uiteraard)
Doen? Dan zet ik de htc3001 als front.
Zou toch niet te veel mogen uitmaken qua geluidsbeeld, toch?

Model HTS2001.3
Ontwerp 2-way bass reflex satellite
Drive Units 100mm (4in.) Uni-Q arry with 19mm (0.75in.) aluminium HF 2 x 75mm (3in.) LF
Scheidingsfilterfrequenties 3kHz
Gevoeligheid (2.83V/1m) 88dB
Frequentiebereik (+/-3dB) 80Hz - 27kHz
Maximale Output 104dB
Ingangsimpedantie 8 Ohms
Magnetische afscherming Yes
Inwendig Volume 1.5 litres
Belastbaarheid 100W
Gewicht 2.0kg (4.4lbs)
Afmetingen
(H x W x D) 228 x 130 x 150 mm (9.0 x 5.1 x 5.9 in.)

Model HTC3001
Ontwerp 2-way closed box
Drive Units 115mm (4.5in.) Uni-Q array with 19mm (0.75in.) aluminium HF 2 x 75mm (3in.) LF
Scheidingsfilterfrequenties 500Hz, 2.2kHz
Gevoeligheid (2.83V/1m) 90dB
Frequentiebereik (+/-3dB) 65Hz - 55kHz
Maximale Output 110dB
Ingangsimpedantie 8 Ohms
Magnetische afscherming Yes
Inwendig Volume 2.4 litres
Belastbaarheid 100W
Gewicht 2.6kg (5.8lbs)
Afmetingen
(H x W x D) 130 x 300 x 185 mm (5.1 x 11.8 x 7.3 in.)

EDIT : ook een optie is om de overige 4 speakers ook up te graden naar de 3001 reeks.
Is dat een goede upgrade? Mijn huidige 2001 reeks hangt mooi opgeboord aan de muur - dus ideaal zou zijn als ik dezelfde muurbevestiging zou kunnen gebruiken. Iemand hier een idee van of dit kan?

[ Voor 11% gewijzigd door daffie82 op 06-02-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zo, heb de center van de 3005 SE voor 99 euro gekocht (demo).
Zeker niet slechter dan de HTS 2001.2 dus ben tevreden.
Als er nog iemand 4 satellieten zou wegdoen van de 3005 SE serie hou ik me zeer aanbevolen !! Of als iemand een winkel weet waar ze nog 4 satellieten (3005 SE, demo) zouden hebben, hoor ik het ook graag!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Kan 4 satellieten hts 3001 SE (waarvan 1 demo in uitstekende conditie) via een winkel kopen voor EUR 550. Met uiteraard 5 jaar garantie.
Goeie deal? Met wat ik terug zou moeten krijgen voor men 5 x hts 2001.2 satellieten zou ik dus voor ongeveer EUR 300 een upgrade kunnen doen. Er van uitgaande dat ik minimaal 250 eur krijg voor mijn 5 oude satellieten.
To do or not to do? :)

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Heb het maar gewoon gedaan !
Ondertussen mijn oude speakers (5 x hts 2001.2) verkocht voor 275 eur. Dus uiteindelijk een upgrade naar de 3005 SE gedaan voor 375 eur.

Voor mensen die beiden systemen al hebben kunnen beluisteren heb ik een vraag :
Het valt me op dat de 3005 SE reeks precies harder speelt en ook scherper is in de hoge tonen. Had bijvoorbeeld paar dagen terug Man of Steel gekeken (goed luid) en op het einde had ik bijna pijn aan mijn oren omdat de hoge tonen zo scherp waren. Dat had ik met mijn vorige eitjes niet. Die waren in het hoog nooit scherp, hoe luid je ze ook zette.

Is dit normaal? Zal dit nog beteren met inspelen? 3 van de 4 satellieten zijn immers nieuw (1 is demo en de center is ook demo)
speakers hebben nu 10-tal dagen ingespeeld trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Hoe bevallen ze?

Ik heb momenteel een setup van een yamaha RX-V671, tweemaal Q300 en een Q400 sub staan. Dit wil ik uitbreiden maar ik heb niet veel ruimte voor nog een set bookshelf speakers. Ik zat te denken aan tweemaal HTS3001 voor achter/surround en dan de Q300 vooraan.

Is dit een idee of is er teveel mismatch?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:19
Ik ben aan het kijken voor een Kef T serie centerspeaker. Zijn er mensen die ervaring hebben met de T serie speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

LED-Maniak schreef op maandag 31 maart 2014 @ 20:30:
Hoe bevallen ze?

Ik heb momenteel een setup van een yamaha RX-V671, tweemaal Q300 en een Q400 sub staan. Dit wil ik uitbreiden maar ik heb niet veel ruimte voor nog een set bookshelf speakers. Ik zat te denken aan tweemaal HTS3001 voor achter/surround en dan de Q300 vooraan.

Is dit een idee of is er teveel mismatch?
Bevallen toch wel goed hoor. Zeker voor achter/surround zou ik niet twijfelen. Als je ze kan krijgen voor goede prijs, gewoon doen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:27

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ben op zoek naar standaards voor mn KEF3001SE eitjes (3005SE), ze worden helaas niet meer gemaakt en ben al uren bezig om ze ergens te vinden (binnen/buitenland, evt. tweedehands).
Heeft iemand misschien standaards over?

Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/aasp/kef/1220/hts3001/hts3001lrg.jpg

edit: inmiddels voorzien, in de UK nog een dealer gevonden die de allerlaatste voorraad ineens te koop aanbood :)

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-06-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
No spam intended:
Dit weekend een mailing ontvangen van iEar. De Nederlandse introductie van de nieuwe Reference serie staat gepland op 27 en 28 juni. Link voor de liefhebber/geïnteresseerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:27
Hmm The Reference wordt boven de R-serie geplaatst.. Of is het de vervangende serie van de R-serie? Zit er dan ook een nieuwe Q-serie aan te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Het is logisch dat een Reference-serie de aan de bovenkant van het assortiment van het merk zit en dus boven andere series wordt geplaatst. Alleen Klipsch is een rare met hun RF-serie binnen een relatief lage prijsklasse. De KEF Reference vervangt dan ook de oude KEF Reference en niet de KEF R-reeks, ook wel te zien aan het prijsverschil tussen die twee. Al vallen de prijzen voor een Reference-serie me relatief mee.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 26-05-2014 19:10 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00
Het vervangt de vorige Reference serie :)

Het ligt voor de hand dat ze de technieken die ze ontwikkeld hebben voor de Blade Two en THE REFERENCE serie zullen toepassen op de lagere R en Q series, maar dit is speculatie van mijn kant. Zelf hoop ik ook dat er een LS50 'Two' komt, zit momenteel te azen op een LS50 :)

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:27
Aha, dankjulliewel, dat was me niet duidelijk. Ik dacht altijd dat de R-serie de oude reference had opgevolgd:P Dat zijn toch speakers die veel te duur zijn voor me momenteel, dus daar had ik ook nooit heel erg veel aandacht aan besteed (naast af en toe wat kwijlen ;) )

Zit er zelf sterk over na te denken om een Q-series set aan te schaffen, vandaar mijn vraag.

Waarschijnlijk valt er niet veel over te zeggen, maar een nieuwe variant van de Q of R series zal nog wel een tijdje duren dan toch?

[ Voor 19% gewijzigd door Defnosh op 26-05-2014 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
daffie82 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:12:
[...]

Bevallen toch wel goed hoor. Zeker voor achter/surround zou ik niet twijfelen. Als je ze kan krijgen voor goede prijs, gewoon doen !
Nou, ik kan ze maar niet vinden helaas :(

Iemand ervaring met de E301 vs KHT3001? In reviews lees ik regelmatig dat ze wat scherpte missen.
Mijn Q300's vind ik ook al wat plat klinken.. Dus misschien toch iets anders dan kef?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:04
LED-Maniak schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:59:
[...]

Nou, ik kan ze maar niet vinden helaas :(

Iemand ervaring met de E301 vs KHT3001? In reviews lees ik regelmatig dat ze wat scherpte missen.
Mijn Q300's vind ik ook al wat plat klinken.. Dus misschien toch iets anders dan kef?
Plat? Oh dat kan ik niet beamen. Het spectrum wat ze uitzenden wat ik heb kunnen meten is best groot. De bas is ook goed in verhouding met toepassing van de meegeleverde dempingsplug (in de basreflexpoort). Zonder deze plug heeft de bas teveel de overhand. Misschien eens proberen om de plug te gebruiken?

Edit: ik heb ze ingesteld als rears voor de 5.1 set, maar muziek speel ik in all channel stereo af en daar werken ze prima samen met de q700 fronts.

[ Voor 13% gewijzigd door MoiZie op 28-05-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

LED-Maniak schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:59:

Tussen die 2 zou ik altijd voor de KHT3005 SE serie gaan. De E305 is echt niet beter qua geluidskwaliteit. Werd me ook bevestigd door een KEF dealer die zei dat het eigenlijk een kleine step down is om de prijs nog wat meer te kunnen drukken en zo nog meer te kunnen concurreren met andere kleinere speakers van concurrerende merken.

Gewoon de 3005 SE op de kop proberen te tikken (2de hands?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazz37
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-06 19:53
Gisteren mijn Q300 en Q400b verkocht en vandaag de LS50 gehaald. Staan nu lekker in te spelen. Eerste indruk; stereobeeld is zeer indrukwekkend, laag valt alles behalve tegen, hoog is wat scherp. Ze maken meer muziek dan de Q300 en zijn een stuk eerlijker ( je hoort nu echt hoe lelijk Adele's 21 is opgenomen) Ik ben er in ieder geval erg blij mee, zal over een paar dagen nog eens een update posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
MoiZie schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:58:
[...]

Plat? Oh dat kan ik niet beamen. Het spectrum wat ze uitzenden wat ik heb kunnen meten is best groot. De bas is ook goed in verhouding met toepassing van de meegeleverde dempingsplug (in de basreflexpoort). Zonder deze plug heeft de bas teveel de overhand. Misschien eens proberen om de plug te gebruiken?

Edit: ik heb ze ingesteld als rears voor de 5.1 set, maar muziek speel ik in all channel stereo af en daar werken ze prima samen met de q700 fronts.
Misschien dat het dan de bron is(Yamaha Rx-V671). Je hoort inderdaad wel duidelijk het kristalheldere geluid bovenin als de muziek dit bevat. Misschien is het niet een eerlijke vergelijking maar ik probeer mijn Shure E4C in-ear te evenaren met dezelfde muziek maar toch klinkt het totaal anders en minder te onderscheiden klanken dan de in-ears. De dempingsplug zit er al op. Een Q400b heb ik ook staan maar staat eigenlijk altijd uit omdat de bass inderdaad goed is.
daffie82 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:44:
[...]
Tussen die 2 zou ik altijd voor de KHT3005 SE serie gaan. De E305 is echt niet beter qua geluidskwaliteit. Werd me ook bevestigd door een KEF dealer die zei dat het eigenlijk een kleine step down is om de prijs nog wat meer te kunnen drukken en zo nog meer te kunnen concurreren met andere kleinere speakers van concurrerende merken.

Gewoon de 3005 SE op de kop proberen te tikken (2de hands?)
Ik heb al een advertentie geplaatst op V&A maar tot nu toe geen resultaat. Ook niet op marktplaats of ebay. De 2001 hoor ik vaak als alternatief en zou ook geschikter zijn voor kleinere ruimtes?

Ik heb overigens een langwerpige huiskamer van 10x3 meter en de speakers staan er haaks op.

Hoe is die LS50 anders gebouwd dan een Q300 anders dan de kast? Is toch dezelfde uni-q driver maar dan gold plated? Gold platen kan ik de Q300 zelf ook wel doen :P

[ Voor 4% gewijzigd door LED-Maniak op 28-05-2014 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

LED-Maniak schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:55:

Ik heb al een advertentie geplaatst op V&A maar tot nu toe geen resultaat. Ook niet op marktplaats of ebay. De 2001 hoor ik vaak als alternatief en zou ook geschikter zijn voor kleinere ruimtes?

Ik heb overigens een langwerpige huiskamer van 10x3 meter en de speakers staan er haaks op.
Heb je PM gestuurd ivm mogelijke plaats waar ze de 3005 nog hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazz37
Het is een andere uni-q driver, deze heeft ribbels op de conus. De bouw is zeker anders, til de LS50 maar eens op.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:30

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik had voor mn vader een paar kef IQ3 speakers gekocht, ze staan hier nu in de woonkamer op een oude versterker aangesloten. WAUW wat een prachtig geluid. ben best een beetje jaloers.
/me mrc4nl is zijn Z5500D gewend :+

[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 07-06-2014 18:59 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Even een vraagje :)

Ik kan helaas geen KEF 3001 satelliet speakers vinden voor een prijs die voor mij acceptabel is voor een surround speaker.

Mijn zinnen zijn nu gezet op KEF KHT-2001. Nu weet ik dat er twee/drie versies in omloop zijn: 2001.1 en 2001.2 Het verschil zou hem in de cone zitten.

Hoe kan ik het verschil zien? Op internet heb ik wat plaatjes vergeleken maar kom zo direct geen verschillen tegen. :?

[edit]
Welke ik wilde kopen blijkt de 2001.2 te zijn. Mooi!
Binnenkort heb ik dan eindelijk een kef 7.1 setup! :)

[ Voor 12% gewijzigd door LED-Maniak op 03-08-2014 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaikz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-05 19:13
mrc4nl schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 18:50:
Ik had voor mn vader een paar kef IQ3 speakers gekocht, ze staan hier nu in de woonkamer op een oude versterker aangesloten. WAUW wat een prachtig geluid. ben best een beetje jaloers.
/me mrc4nl is zijn Z5500D gewend :+
Ik ben een paar jaar terug van een Z5500D naar tweedehands spul gegaan. Via Marktplaats heb ik een Harman Kardon AVR5000 receiver voor weinig op de kop getikt en een paar KEF Reference 103/3 luidsprekers. Heel veel beter geluid voor niet heel veel meer geld! Later heb ik er nog een KEF subwoofer bij gekocht... Ik zit nu nog steeds wel eens glunderend op de bank bij gave geluidseffecten of een mooie muziek-dvd. Dus als je een liefhebber bent van mooi / goed geluid, dan kan ik je deze stap zeker aanbevelen.

Helaas zijn de KEF Reference 103/3 een beetje lomp en zien ze er niet mooi uit (m.n. mijn vriendin vindt de luidsprekers erg groot, lelijk en aanwezig. En ik moet haar een beetje gelijk geven). En nu ik wat kleiner ben gaan wonen, heb ik besloten te investeren in een mooie audioset die wat meer 'in proportie is' met de grootte van de woonkamer.

Ik had online zitten kijken en mijn oog laten vallen op de Q300. Laatst liep ik een audiozaak binnen en daar stonden ze, dus ik heb ze beluisterd... Ik wist niet dat dit soort geluid (m.n. de bas was indrukwekkend) uit een boekenplankluidspreker mogelijk is. Maar toen liet de beste man de R300 horen. Deze vond ik nog stukken beter klinken. Later ook nog de R700 beluisterd, dat was gewoon niet leuk meer :9~. Zoiets komt er ooit nog wel, maar voor nu zouden deze te groot en vooral te duur zijn..

Goed, heel verhaal... Maar wat ik me afvraag; Zijn er mensen die goede of juist slechte ervaringen hebben met een bepaald type receiver / versterker i.c.m. KEF-speakers? KEF-speakers zijn, zover ik weet en gelezen heb, vrij makkelijk aan te sturen speakers... Maar ik ben toch benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:11
Ik heb nu een paar jaar een 3.1 Set draaien met 2x een Kef Q700 en 1x een Q200 Center met een Mirage Omni S10 Subwoofer en ben er erg tevreden mee. Qua aansturing heb je inderdaad geen super highend versterker nodig. Met mijn Onkyo 609 en nu deze helaas defect is geraakt mijn Denon X2100W zijn ze makkelijk aan te sturen en dit zijn vrij standaard AV receivers (prijsklasse 500-600 euro bij aanschaf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Ik stuur mijn Q300 en (nu net aangekochte) KHT-2005 aan met een Yamaha RX-V671, puur omdat yamaha wat heldere tonen geeft. Bass ben ik inderdaad ook erg over te spreken, niet overdreven en niet te weinig.

Voor de KHT-2005/2001.2 ben ik trouwens dringend op zoek naar twee nieuwe voetjes. Als iemand ze heeft en/of niet gebruikt omdat hij ze op staanders heeft staan: ik koop ze graag over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421600

mijn Kef PSW 2500 subwoofer maakt opeens een irritante brommend geluid...
iemand enig idee hoe of waar ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:10

Arjan A

Cenosillicafoob

Er zit een knopje achterop de meeste subs van KEF, waarmee je de aardlus kan elimineren. Blijft het probleem, dan is het mogelijk dat er ergens een snoertje loszit (niet perse van je sub, maar tussen je versterker en een ander component).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Anoniem: 421600 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:51:
Constant?
Trek eens alles uit de sub en terug insteken.

Hoop niet dat het een blikseminslag was/is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 421600 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:51:
Zoek eens op KEF PSW en dan defecten. KEF subwoofers uit deze reeks hebben relatief vaak last van dit soort problemen. Kwestie van een condensator vervangen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Mijn sub heb ik ook al eens gesoldeerd, kostte me uiteindelijk €1,60 aan onderdelen en een uurtje werk. Topic met afbeeldingen erover staat nog wel ergens op Tweakers.
Maar dat was eerder een zwaar getik dan een brom.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja blijft constant.
zie hier exact het probleem:
https://www.youtube.com/watch?v=UY0cUWOtOCA
daffie82 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:00:
[...]

Constant?
Trek eens alles uit de sub en terug insteken.

Hoop niet dat het een blikseminslag was/is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Dat is heel herkenbaar. Paar elco's vervangen en je hebt weer een werkende sub. Ik heb mijn sub meteen achter zo'n klik-aan-klik-uit ding gezet, zodat de sub alleen nog maar handmatig aan kan, ipv dat-ie de hele tijd stand-by staat.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok , is er ergens een beschrijving van hoe ik dat kan doen en waar ik kan de onderdelen halen?
gelukkig dat het te repareren is
Arjan A schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:46:
Dat is heel herkenbaar. Paar elco's vervangen en je hebt weer een werkende sub. Ik heb mijn sub meteen achter zo'n klik-aan-klik-uit ding gezet, zodat de sub alleen nog maar handmatig aan kan, ipv dat-ie de hele tijd stand-by staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Dit is het topic: Zijn deze elco's nou lek?
Daarin staan ook links naar een manual/forumtopic/beschrijving. Als die niet meer online te vinden is, laat maar even weten, want ik moet hem ook nog ergens op mijn PC hebben staan.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazz37
Ik heb de Q300 ook gehad in combinatie met een Q400B. In eerste instantie had ik als versterker een Harman Kardon HK3490, ben overgestapt op een Marantz PM7004. Marantz klonk iets warmer en had een veel betere controle in het laag.

Onlangs heb ik de Q300 en Q400B verkocht en de LS50 gehaald, wellicht ook nog een optie voor je, ik ben er in ieder geval (na een lange inspeeltijd) erg blij mee. Verschil met de Q300 is naar mijn mening een veel betere spreiding van het geluid, detaillering (met name stemmen) en laagweergave (na veel spelen met de plaatsing) Ik heb ook getwijfeld tussen de R300 maar gekozen voor de LS50 omdat ik ze wat eerlijker en directer vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322182

Hallo,
ik heb een setje goed gebruikte Q11 KEF speakers, helaas kleine kinderen en de luidsprekers zijn biede naar voren gevallen.
Helaas dus val schade maar ja kom ik dan wel over heen :(
Maar 1 speaker is de onderste bas unit beschadigd... Deze kraakt en ik ben op zoek naar iemand die deze kan vervangen of repareren ?
Via de KEF site lees ik dat dit deze moet zijn Drive units: B169 Bass unit (SP1425),
Maar ik kan deze nergens vinden op bestellen.
Weet een van jullie een goede reparatie persoon of waar ik 1 zo een unit kan bestellen
Thanks
Ber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:45

Winkiller

De Mopperpot

Anoniem: 322182 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:03:
Via de KEF site lees ik dat dit deze moet zijn Drive units: B169 Bass unit (SP1425),
Maar ik kan deze nergens vinden op bestellen.
Kijk eens hier: KLIK.
Misschien kan je op de Engelstalige Ebay losse onderdelen vinden van Kef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Beste kenners/liefhebbers,

Ik heb sinds een poosje een Denon AVR-X2000 staan, ben ik erg blij mee.
Als fronts heb ik Kef cresta 10's eraan hangen (via bi-amp, ook zo op de Denon ingesteld), omdat ik geen ruimte voor mooie zuilen heb. Om het gebrek aan laag op te vangen, staat er een Yamaha YST-SW012 sub bij (op ca. 35% maar).
De center is een Kef Q9c.
So far, so good... maar nu kom het. Als surrounds zitter er nog oude sony melkpakjes aan. En die vallen dus in het niet...

Wat is een slimme zet voor weinig budget?
Twee extra cresta 10's die ik voor niet teveel kan overnemen? <-- deze optie is voorbij... ik was te laat 8)7
Twee Q1's die ik voor iets meer (het dubbele) kan overnemen?
Of nieuwe C1's of nieuwe C3's? Die nog weer een stukje duurder zijn.

Of iets heel anders misschien, out of the box?

Benieuwd naar jullie ervaringen hiermee en jullie advies. Thanks! _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door PFvH op 17-11-2014 08:16 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:02

Masselink

Voor de dorst

Ik heb al geruime tijd Kef iQ7 als fronts staan aangevuld met een infinity Primus HCS 5.1. De center van de set vervangen door een Kef Q9c.

Vandaag de eerste bestellingen gedaan voor 4x iQ3's. Nu nog op zoek naar een iQ6c Black Ash (mocht iemand die nog te koop hebben)

Mijn receiver is nu een yahama rx-v567. Ben er tevreden mee en wacht de ontwikkelingen in audioland nog even af. (hdmi 1.5?)

Welke sub past nu goed bij de IQ serie? (70% film - 30% muziek)

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 17:26

SED

Winkiller schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:53:
[...]

Kijk eens hier: KLIK.
Misschien kan je op de Engelstalige Ebay losse onderdelen vinden van Kef.
Maar lees eerst dit forum.. er zijn kennelijk verschillen!
http://www.tapeheads.net/showthread.php?t=35772

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geluk060
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-07-2024
Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar Kef IQ90 of IQ70 in wit.

weet iemand deze not te koop?

mocht iemand op zoek zijn naar zwarte IQ90, ze staan op marktplaats [ http://link.marktplaats.nl/m892908232 ] voor E900 of in Berlijn [nieuwe voor E 998 ] bij hifi zaak.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Moris schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:27:
Gisteren is mijn bestelling gearriveerd, waarbij ik het wachten niet kon laten om alles uit te dozen te halen.

2x R700 (datum productie: 01-2013)
2x R300 (datum productie: 12-2012)
1x R600c (datum productie: 04-2012)
Welke versterker gebruik je bij deze mooie set?
Hoeveel % korting is gebruikelijk op de speakerprijs?

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
Ik gebruik naar volle tevredenheid een Pioneer LX-85, prijzen en korting zijn helaas niet meer actueel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Niet online
Stukje bij beetje heb ik de boel uitgebreid en nu heb ik een mooie KEF set staan.
2x Q5, 2x Q1 (die als ik ze als stereo gebruik al een geweldig vol geluid geven) en een Q9c. Allemaal in dezelfde kleur en aangestuurd door een Denon X2000 die hier prima raad mee weet.

Nu heb ik ook nog een subje aangesloten, een Yamaha YST-012. Klein en voegt bij muziek net een beetje extra toe. Bij films komt deze toch soms te kort. Weliswaar staat de sub maar op zo'n 40%, maar als ik die veel verder openzet, wordt het heel erg boemerig en gaat het mooie weg.

Welke sub zou ik nu het beste kunnen kiezen als vervanging van de toch te kleine 012?
Bij Kef heb je de bekende 2000 en 2100, natuurlijk de ovale 2500.
Ook komen wat subs van [fluister] Mordaunt Short [/fluister] in aanmerking: 308, 409, 907.

Met welke sub hebben jullie ervaring en wat zou je me adviseren om deze Kef-Q-set te completeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
PFvH schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:55:
....

Met welke sub hebben jullie ervaring en wat zou je me adviseren om deze Kef-Q-set te completeren?
Zelf speel ik met een SVS PB12 NSB en ben hier heel tevreden over.

Bij een sub moet je ook rekening houden met de ruimte waarin hij speelt. Die Yamaha sub slaat natuurlijk geen deuk in een pakje boter (sorry dat ik het zeg). Wil je een echte goede sub hebben, dan zul je diep(er) in de buidel moeten tasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusius-nl
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-03 12:35
Ik ben op zoek naar een 2.0 opstelling, wil niet al te veel uitgeven voor Speakers + AV-Receiver.
Ik heb al wat 2e hands KEF Q500 setjes gezien voor een mooie prijs op Marktplaats. ( Budget is ongv 750 á 800 € ).

Nu zag ik deze aanbieding langskomen:
http://www.abetterprice.n...k-op-voorraad-detail.html

Zijn deze speakers aan te raden of kan ik beter een mooi setje scoren op MP.

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Niet online
Petertyuh schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:42:
[...]

Bij een sub moet je ook rekening houden met de ruimte waarin hij speelt. Die Yamaha sub slaat natuurlijk geen deuk in een pakje boter (sorry dat ik het zeg). Wil je een echte goede sub hebben, dan zul je diep(er) in de buidel moeten tasten.
Haha, geen probleem. Het subje van Y was een leuke toevoeging op het setje dat ik toen had staan. En komt nu duidelijk te kort. Dan snap ik ook dat ik meer kwijt ben daarvoor.

Nu heb ik op de Denon maar 1 pre-out voor een sub, dus zal ik die met een enkele kabel aan moeten sluiten. Maakt dat nog verschil voor de subs?
Hoe verhoudt de SVS zich tot de subs van KEF en tot bijvoorbeeld een Canton 600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
SVS is een echte subwoofer fabrikant, KEF en Canton zijn vooral speaker fabrikanten die ook nog iets van subs in hun assortiment hebben.

Wat ze hebben zal heus wel beter zijn dan de Yamaha, maar kan lang niet tippen aan het geweld van een SVS. Een Canton 600 sub heeft een 9" woofer en 200W, mijn SVS heeft een 12" woofer en 400W (en een vlakke respons tot 20Hz).

Wat betreft 1 pre-out: meer heb je niet nodig. In een 5.1 soundtrack gaat het .1 signaal naar de sub en dat is een mono signaal. Daar zit helemaal geen stereo signaal in, dus is 1 kabel meer dan genoeg.

Overigens hoef je je niet te beperken tot SVS voor subwoofers. BK maken ook best goede subwoofers voor een iets lagere prijs, Velodyne zit iets hoger in prijs en zo zijn er meerdere echte subwoofer merken te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

@PFvH: Kijk ook eens bij Klipsch, ik heb al een paar jaar een Klipsch RW-10d waar ik erg over tevreden ben.
Niet zoveel power en laag als de SVS die hierboven vermeld wordt maar voldoet bij mij prima naast de IQ90.
1 aansluiting voor laag op je versterker kan je zonder problemen splitten, heb ik ook gedaan. Naast mijn Klipsch heb ik ook nog een Magnat Betasub waarop ik de doorlus mogelijkheid naar de Klipsch gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 17:00
Petertyuh schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:42:
[...]

De SVS PB12 NSB lijkt me ook een geweldige subwoofer idd. :)
Wil je bij velodyne die specs hebben moet je al naar hun subs vanaf 1400 euro gaan kijken.
Al is de Velodyne SPL-1000 Ultra wel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Niet online
Winkiller schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:29:
@PFvH: Kijk ook eens bij Klipsch, ik heb al een paar jaar een Klipsch RW-10d waar ik erg over tevreden ben.
Niet zoveel power en laag als de SVS die hierboven vermeld wordt maar voldoet bij mij prima naast de IQ90.
1 aansluiting voor laag op je versterker kan je zonder problemen splitten, heb ik ook gedaan. Naast mijn Klipsch heb ik ook nog een Magnat Betasub waarop ik de doorlus mogelijkheid naar de Klipsch gebruik.
Dank voor de tip! Naar aanleiding hiervan mijn licht hier en daar opgestoken en u een R-110sw van Klipsch in bestelling. Ben zeeeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

PFvH schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 08:53:
[...]

Dank voor de tip! Naar aanleiding hiervan mijn licht hier en daar opgestoken en u een R-110sw van Klipsch in bestelling. Ben zeeeer benieuwd!
Ik denk dat je wel tevreden gaat zijn, veel plezier met je aankoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Niet online
Winkiller schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:14:
[...]
Ik denk dat je wel tevreden gaat zijn, veel plezier met je aankoop...
Eerste indruk is heeeel positief! En dan staat deze pas op 10-15% open... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

PFvH schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:13:
[...]

Eerste indruk is heeeel positief! En dan staat deze pas op 10-15% open... _/-\o_
Heb je hem geprobeerd met muziek of film ? met goede film effecten merk (voel) je pas echt het verschil.
Mijn ervaring is dat met film de luchtverplaatsing er voor zorgt dat je de SW voelt, soms resoneren de kopjes in de kast. 8)

Toen ik hem pas had dacht ik in de keuken dat ik last had van de buren, echter was dit de Sub. ;)
Bij mij staat hij voor film op het hele bereik en op +2db terwijl in de versterker hij standaard 0 staat.
Ik kan op mijn Klipsch 3 standen kiezen en ook stiekum het volume en bereik per stand instellen.
Vanzelfsprekend bij muziek volume 0 of -2 en het bereik ook iets minder laag, meer een night stand. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Niet online
Met beide. Muziek staat op -4.0 en dan is het een gave aanvulling. Film op +2,5 en dan voel je het onweer en de bom inslagen ook echt. En dan te bedenken dat dit na inspelen nog beter wordt.
*blij mens is*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
PFvH schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:47:
...
En dan te bedenken dat dit na inspelen nog beter wordt.
Dat 'inspelen' is vooral dat je gewend raakt aan jouw speakers, een speaker gaat namelijk niet anders klinken na 100 uur gespeeld te hebben.
Mijn sub is heel goed ingespeeld, helaas, ik ben er te zeer aan gewend. ;(
Af en toe vraag ik me echt af of hij nog werkt. Komt ook doordat je hem niet hoort, maar wel voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Petertyuh schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:28:
[...]

Dat 'inspelen' is vooral dat je gewend raakt aan jouw speakers, een speaker gaat namelijk niet anders klinken na 100 uur gespeeld te hebben.
Haha....je bent de eerste die dit publiekelijk durft uit te spreken, en ik ben het helemaal met je eens... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Niet online
Ah. Sja, die ervaring heb ik er nog niet mee. Op de sub na, heb ik nooit "echte" speakers nieuw gekocht. Laat ik in mijn zin inspelen dan vervangen door inregelen, dan klopt het in ieder geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

PFvH schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:47:
Met beide. Muziek staat op -4.0 en dan is het een gave aanvulling. Film op +2,5 en dan voel je het onweer en de bom inslagen ook echt.
Dit is eigenlijk bullocks.
Correct ingesteld speakersysteem met een goede sub heeft voor muziek EN film de correcte weergave.
Als je voor muziek je sub lager moet zetten, dan staat hij voor film gewoon te hard te knallen.
Veel mensen heben hun sub belachelijk hard staan bij films trouwens.
Maar goed, als je dat prettig klinken vindt, is dat jouw keuze natuurlijk.
Persoonlijk heb ik liever alles in harmonie, ja je hoort de bas, maar het moet niet overheersen.
En ja, dat kost moeite om correct in te stellen.
Paar demo fragmenten op Bluray hebben me erg geholpen, allerlei films met intense bas. Zoals bijvoorbeeld War of the worlds of Hellboy.

[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 11-03-2015 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Niet online
daffie82 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:07:
Correct ingesteld speakersysteem met een goede sub heeft voor muziek EN film de correcte weergave.
Als je voor muziek je sub lager moet zetten, dan staat hij voor film gewoon te hard te knallen.
Nee. Dat is een kwestie van mijn persoonlijke smaak. Ik vind een flinke bas bij films prettig en bij muziek vind ik die wat minder hard prettig. Waarbij ik ook nog bij verschillende muziekstijlen een andere voorkeur heb voor de hoeveelheid bas (of ook hoge en middentonen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 15:14

OgWok

U.N.C.L.E.

Jammer dat de plaatjes in de startpost zoek zijn.........

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

daffie82 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:07:
[...]

Veel mensen heben hun sub belachelijk hard staan bij films trouwens.
Maar goed, als je dat prettig klinken vindt, is dat jouw keuze natuurlijk.
Persoonlijk heb ik liever alles in harmonie, ja je hoort de bas, maar het moet niet overheersen.
En ja, dat kost moeite om correct in te stellen.
Paar demo fragmenten op Bluray hebben me erg geholpen, allerlei films met intense bas. Zoals bijvoorbeeld War of the worlds of Hellboy.
Kom op nou, dit zijn (HT) forum praatjes, iedereen is anders en beleefd geluid daardoor anders.
Ik vindt mijn 3 standen Klipsch perfect, volledig bereik bij films, bij bepaalde soorten muziek mag het wat minder of meer en 's avonds laat mag het nog iets minder (zeker) bij punchy muziek. Ik ben het dus helemaal met PFvH eens, het is echt geheel persoonlijk.

Mijn broertje zweert al jaren bij de melkdoosjes van Bose en noemt mij gek met mijn KEF IQ90, KEF HTS 2001.3 en 2 subwoofers, weet hij veel. ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Winkiller
Laten we het houden op : we agree to disagree.
Feit blijft wel dat het merendeel van de mensen met home cinema sound hun subs veel te hard hebben staan.
Maar goed, dat moet iedereen lekker zelf weten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:56

RnB

Veel te hard in vergelijking met wat?
Geluid is subjectief, zelfs als iedereen hetzelfde gehoor zou hebben. En dat laatste heeft al niemand.

[ Voor 7% gewijzigd door RnB op 15-03-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ivgl met de overige 5 speakers natuurlijk.
Maar goed, subjectief idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

daffie82 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 13:57:
Feit blijft wel dat het merendeel van de mensen met home cinema sound hun subs veel te hard hebben staan.
Dat ben ik zeker met je eens, maar je vergeet iets, ik kan sommige hoge tonen niet horen terwijl mijn vrouw die wel hoort. Wie weet zijn er mensen die laag lastig vinden en daarom een sub te hard zetten.

Hierdoor zou het mogelijk zijn dat sommige mensen, bv. mijn ouders van in de 80, eigenlijk niet weten dat een subwoofer (een dure) wat betreft Home Theater Sound meer voelbaar hoort te zijn in plaats van hoorbaar.

Ik vergeet nooit het gezicht van een vriend die bij een trance nummer opeens raar op keek toen hij zat te trillen (voelen) op de bank hier in plaats van de dreun aleen te horen, dat had hij met zijn sub nog niet meegemaakt.

Het nummer wat ik hier bedoel is: Endymion van Orjan Nilsen. (Mijn subs stonden nog op film stand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Winkiller
Klopt, sub moet je ook voelen inderdaad. Dat is inherent aan de lage frequenties die een sub produceert.
Maar je moet niet bij elke knal van je bank trillen, dat is het punt.
Voor de gein moet je dit eens op Bluray of dual layer DVD branden : http://www.avsforum.com/f...demo-disc-bd9-dvd-dl.html

Met deze demo fragmenten durf ik wedden dat het merendeel van de home cinema bezitters ofwel hun sub kapot speelt ofwel niks meer hoort behalve hun sub.
Uiteraard zijn dit wat meer extreme voorbeelden, maar je moet niet alleen maar je sub horen bij deze fragmenten. Er moet nog steeds een balans zijn.
Ik heb ook lang te hard lopen knallen, ben blij dat hij nu wat milder staat.
Maar goed, ik zeg natuurlijk niet dat die bij jou te hard staat. Blijft natuurlijk ook persoonlijk.
Ik persoonlijk vind het alleen zonde van een prachtige Blu-ray met high definition geluid komend uit een goed home cinema systeem om dan uiteindelijk voornamelijk bas te horen/voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Ik denk dat we het in grote lijnen wel eens zijn betreffende laag, maar laag bij films is iets anders dan laag bij muziek. En daar gaan veel mensen mee de mist in, en dan pas staan in mijn ogen veel subs inderdaad te luid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinyl87
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-05 19:24
Goedeavond,

Ik ben aan het overwegen om 2e hands cresta 2 luidsprekers aan te schaffen. Kunnen jullie zeggen waar ik het beste op moet letten bij het beluisteren van deze speakers?

Wat zijn jullie ervaringen met deze speakers? Ik weet dat dit subjectief is maar toch hoor ik graag jullie mening hierover. Ik wil ze gaan gebruiken als stereospeakers voor het luisteren naar lp's.

Bedankt alvast!

[ Voor 10% gewijzigd door vinyl87 op 16-03-2015 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

vinyl87 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 00:31:
Goedeavond,

Ik ben aan het overwegen om 2e hands cresta 2 luidsprekers aan te schaffen. Kunnen jullie zeggen waar ik het beste op moet letten bij het beluisteren van deze speakers?

Wat zijn jullie ervaringen met deze speakers? Ik weet dat dit subjectief is maar toch hoor ik graag jullie mening hierover. Ik wil ze gaan gebruiken als stereospeakers voor het luisteren naar lp's.

Bedankt alvast!
Misschien moet je even een zoekactie proberen hier op tweakers, het gaat hier over KEF Speakers.
Ook zou het handig zijn om achter het typenummer van de Cresta speakers te komen, dat helpt zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Winkiller schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:49:
[...]

Misschien moet je even een zoekactie proberen hier op tweakers, het gaat hier over KEF Speakers.
Ook zou het handig zijn om achter het typenummer van de Cresta speakers te komen, dat helpt zeker.
En Cresta 2 zijn KEF speakers ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.audioenz.co.nz/wp/wp-content/uploads/2013/12/kef_cresta-2.jpg

[ Voor 111% gewijzigd door OgWok op 16-03-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Winkiller schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:49:
[...]
...het gaat hier over KEF Speakers...
De Cresta is een serie van KEF. Je punt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

FeaR schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:43:
[...]

De Cresta is een serie van KEF. Je punt is?
Haha...zit ik even helemaal fout, ik wist dat echt niet...ben je nu boos op me ?
Misschien had er KEF Cresta moeten staan, ik ging uit van een flut merk.

[ Voor 13% gewijzigd door Winkiller op 16-03-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinyl87
Ik ging er vanuit dat degene die hierop reageerde op de hoogte waren dat de cresta 2 van kef waren ;), my bad. Maar verder niemand die enige punten heeft waar ik wat mee kan?

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

vinyl87 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:41:
Ik ging er vanuit dat degene die hierop reageerde op de hoogte waren dat de cresta 2 van kef waren ;), my bad. Maar verder niemand die enige punten heeft waar ik wat mee kan?

Ik hoor het graag.
Je zal het al weten.... een uitgebreide luistertest met eigen muziek. Stevig belasten en goed luisteren of de woofer geen kraak of schuurgeluiden maakt. Als ze al wat ouder zijn kunnen de wisselfilters gaan afwijken/verlopen. Die kan je vernieuwen (laten vernieuwen) en dan klinken ze weer als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Winkiller schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:55:
[...]
Haha...zit ik even helemaal fout, ik wist dat echt niet...ben je nu boos op me ?
Gigantisch. We zijn achter de schermen nog aan het kijken of we je hier een maand of een half jaar voor kunnen bannen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Niet online
Ik heb zelf de Cresta 10 in mijn opstelling gehad en dat vond ik puike speakers. Veel en goed geluid uit relatief kleine bookshelfs. Ik ken de specs van de Cresta 2 niet en weet niet of ze vergelijkbaar zijn dus. Maar dat kun je via google snel achterhalen. En mocht je de cresta 10 willen beluisteren, kan geregeld worden. Als je ze wil overnemen, dat kan ook ;-) omdat ik ze vervangen heb door q1's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

FeaR schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:35:
[...]

Gigantisch. We zijn achter de schermen nog aan het kijken of we je hier een maand of een half jaar voor kunnen bannen :+
_O- Ow, dat wordt afkicken dan. Maar bij de Lidl vindt je Cresta producten, daar dacht ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 11:36

jdwrist

En het antwoord is koekje

Winkiller schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:57:
[...]

_O- Ow, dat wordt afkicken dan. Maar bij de Lidl vindt je Cresta producten, daar dacht ik aan.
Was dat niet een of ander vaag weerstation wat je toen kon kopen :+

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

jokapo schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:56:
[...]

Was dat niet een of ander vaag weerstation wat je toen kon kopen :+
Inderdaad maar ze hebben meer hoor, klik. >:)

Kef Cresta's staan in het Kef museum, klik, klik of klik. :P

In elk geval heb ik weer wat geleerd over Kef, ze hebben een museum. ;)
Mijn IQ90's staan er ook in. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Laatst online: 15-06 12:12
Luister ook nog elke dag met veel plezier naar mijn Kef opstelling.

Fronts: Q5 (aangepast filter)
Center: Q6c
Rears: HTS 3001 SE

Echter het grote verschil en echte meerwaarde zit hem in de upgrade van de scheidingsfilters. Zo heb ik het miniscuul kleine, belachelijke filtertje van de Q5 (die direct achter de aansluitterminals zit) eruit gehaald en meegenomen naar Speakers en Co in Haarlem. Daar mooie componenten uitgekozen en afgestemd op het type speaker. Het filter is denk ik 3 keer groter geworden dan dat het was. Mooie zware spoelen toegepast en goede condensatoren van Intertechnik. Alles keurig weer ingebouwd. Wat een wereld van verschil!! Enorme vooruitgang in de laag weergave, maar ook de middentonen en hoog is zo veel beter geworden.. Wat mij betreft een ware must als je in het bezit bent van de Q5.

Het geheel wordt aangestuurd door een Marantz SR6004.

Aangezien we nog niet zo lang geleden verhuisd zijn staan ze nu wel op de nominatie om vervangen te worden. Ga over op zelfbouw speakers 2 weg monitors.
Mocht iemand interesse hebben in een setje zwarte Q5's met een dijk van een filter dan mag je me altijd benaderen, niet dat ze met spoed weg moeten, maar ze wel een keer naar een ander baasje/liefhebber moeten...

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Bart_Denon schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:59:
Luister ook nog elke dag met veel plezier naar mijn Kef opstelling.

Fronts: Q5 (aangepast filter)
Center: Q6c
Rears: HTS 3001 SE

...
Mag ik vragen wat daarvan de kosten zijn? Zit hier ook met Kef IQ9, maar laagweergave is echt dramatisch slecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Laatst online: 15-06 12:12
Anoniem: 48051 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:23:
[...]

Mag ik vragen wat daarvan de kosten zijn? Zit hier ook met Kef IQ9, maar laagweergave is echt dramatisch slecht...
De kosten heb je hier nagenoeg volledig zelf in de hand. Ook afhankelijk hoe complex het filter is opgebouwd en in welke prijsklasse je de componenten kiest. € 50 - 100 euro per filter dan kom je echt een heel eind... Het had voor de Q5 een absolute meerwaarde, dat zal het voor de iQ9 als 1 van de latere opvolgers ook heel goed kunnen zijn natuurlijk.

Kleine voetnoot is wel dat je ook weer niet 'te goede' componenten moet gebruiken. Dit kan namelijk ook weer averechts werken. Een goed filter brengt namelijk ook de minder goede eigenschappen van de driver/tweeter naar voren. De slechte eigenschappen worden ook versterkt. Probeer dus het filter zo af te stemmen dat dit ook 'past' bij je prijs/kwaliteits verhouding van je speaker.

[ Voor 24% gewijzigd door Bart_Denon op 19-03-2015 17:12 . Reden: kleine voetnoot ]

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Super! Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Ik ga ns informeren bij S&C :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinyl87
-

[ Voor 108% gewijzigd door vinyl87 op 20-03-2015 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Uit een ander topic, om wat voor reden ook deze niet gevonden:
Sirius schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:55:
[...]

Ik heb momenteel de 2e van links staan, de RX8 van Monitor Audio.

[afbeelding]

Meubels zijn echter berk. Van Marktplaats geplukt en madame thuis was er niet blij mij. Mijn blijheid vond ik net wat belangrijker ;)

Ik wil echter wat kleiners hebben en gelijk een meer passende kleur erbij. Net als anderen ben ik ook sceptisch of het wel al dat geluid evenaart. Sinds kort heb ik een kleine sub, REL Quake MKII. Ongelooflijk hoe dat ding de kamer (5.5x4.5, soort l-vorm, excl. keuken zit er achter) compleet vult. Heerlijk! Dit zou denk ik ook al het eea compenseren. Ik draai sporadisch hard, de dames thuis waarderen black/death metal niet zo. Ha!

Naar de M25 van Boston ben ik nieuwsgierig geworden. Binnenkort eens kijken bij HIFI Klubben. Oh en de receiver is een Yamaha RX-V3067. Een downgrade zou geen probleem zijn.
Goed. Middels een goede aanbieding op Marktplaats is de keuze op een setje KEF's gevallen: LS50. Zgn. nieuw voor €700,-. Specifiek nog hierover gemaild (het is een fysieke winkel in Breda die goed bekend staat) of ze nieuw in doos zijn of wellicht ex-demo.

Antwoord: "Het zijn gewoon nieuwe speakers .Ze zijn wel een keer uit de doos geweest dit komt omdat wij de witte versie in de winkel hebben staan en de klant de zwarte vaak ook wilt zien."

Aangezien ik mijn oude spul in de verkoop heb staan had ik de Kef's enkel uit de doos gehaald om even te bekijken. Gisteravond met de stands aan de gang geweest en het plakken van rubbers onder de Kef's. Toen dus pas de onderzijde gezien....en gvd geschrokken:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2irnp5u.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/qn0cx5.jpg

2e speaker:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2gturys.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/14jt9as.jpg

Het bedrijf heb ik net gemaild. Ik ben benieuwd hoe er gereageerd zal worden want ik ben al bang voor "maar meneer, hoe kunnen wij ze anders voor die prijs verkopen". Ik denk eerder dat ze a la Bax-shop een retournering hebben gekregen.

Door de gebruikerssporen heb ik nu al een afschrijving te pakken....buiten mijn schuld om. Het vreemdste vind ik echter de schade bij de onderzijde van de fronts. Dat lijkt mij geen schade door het staan op stands. Wat jullie?

Aangezien ze als nieuw zijn verkocht begrijp ik de verkoper absoluut niet. Als hij er vanaf wist dan wist hij ook dat hij zich vroeg of laat in de vingers zou snijden.... Ondanks de scherpe prijs ben ik in staat om de hele zooi met een grote strik erom terug te sturen. Aan dergelijke grappen heb ik een schurft hekel.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Inmiddels reactie gekregen. Ze hebben een grote fout begaan en dit wordt gecompenseerd. Mits de speakers technisch in orde zijn en ik wil nog weten of het alsnog per abuis ex-demo is. Dat vind ik niet erg maar dan weet ik dat tenminste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

De diepere groeven in het lichtere deel van de speaker zijn wat dubieus, maar onderkant van speakers beschadigen behoorlijk snel als ze vlak op een tafel/plank/bureau worden gezet. Er hoeft maar een oneffenheid te zijn en je hebt krans op krassen, zeker op gloss zie je dat goed. Ik heb zelf liever een kras aan de onderkant van de speaker dan de voorkant of bovenkant die je ziet. Toegegeven, als je iets koopt wat alleen even uit de doos is geweest en dan zo aankomt zou ook hier vraagtekens opleveren. En al is het dan uit het zicht, je wilt uit principe toch weten hoe en wat.

Maar goed om te horen dat de winkel positief heeft gereageerd op de situatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Klopt wat de groeven betreft. Al steekt de voorzijde lichtelijk over dus als ze idd op een bureau of stands staan en je verschuift ze dan kunnen ze al snel ergens achter blijven hangen. De krasgevoeligheid is altijd fijn bij pianolak. Nagels zijn al dodelijk!

Door mindere ervaringen met after sales (algemeen geklaag: dat gaat echt van kwaad naar erger) had ik al specifieke reacties van de verkoper in gedachten maar hier ben ik zeker blij mee. Nu even in afwachting van wat er nou precies mee aan de hand was en dan netjes afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Sirius schreef op maandag 06 april 2015 @ 14:52:
Inmiddels reactie gekregen. Ze hebben een grote fout begaan en dit wordt gecompenseerd. Mits de speakers technisch in orde zijn en ik wil nog weten of het alsnog per abuis ex-demo is. Dat vind ik niet erg maar dan weet ik dat tenminste!
Ik zou niet zo maar akkoord gaan, leg ze de duimschroeven maar flink aan, dit horen ze niet naar een klant te sturen.

Het kan er bij mij niet in dat ze dit niet wisten, aan hun reactie te zien hopen ze dat de klant toch nog akkoord gaat. Het is inderdaad de onderkant en daar kijk je niet direct tegen aan maar het is voor je gevoel toch niet zo als het zou moeten zijn. Als je dit had geweten had je de speakers waarschijnlijk niet gekocht, misschien zelfs niet als de prijs al lager had geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Nieuw 995,-....deze waren ook nieuw (volgens de advertentie, geen particulier) maar dan voor 700,-. Zijn winkel verkoopt volgens mij alleen nog maar de witte variant.

Voor 700,- heb ik ze uiteraard liever nieuw zoals nieuw behoort te zijn want nu heb ik al een waardevermindering buiten mijn schuld om te pakken. Als ik ze dan kras dan is dat mijn probleem.

Eens met jouw 2e alinea. Ik heb echter specifiek naar de staat gevraagd gezien de scherpe prijs. Als jij de verkoper bent en je weet dat de onderzijde niet top is dan weet je ook dat de koper hier snel achter gaat komen. Hier zitten beide partijen niet op te wachten.

Reactie verkoper (ik had overigens niks geëist in mijn mail, een fout kan altijd worden gemaakt, hoe raar deze soms over mag komen):
Ik denk dat wij hier een flinke fout hebben begaan .Ik betreur ten zeerste deze gang van zaken .
Ik kan je een flinke korting geven op deze aanschaf . Kan je daar mee leven ?
Enkel de door FeaR aangehaalde groeven zijn nu nog wat apart. Zeker met de 5 jaar garantie (en bijkomende eisen) in het achterhoofd houdend:

http://www.kef.nl/html/us/service/warranty_info/index.html

Ik ben nog in afwachting van zijn nieuwe reactie. Als ze technisch helemaal top zijn dan slijt mijn irritatie hierover vanzelf en blijft de extra korting (bedrag onbekend) over.

Het betreffende familiebedrijf bestaat al een jaar of 80. Daar heb ik meer respect voor dan webshops (Bax met hun 60 dagen op zicht). Dan waren ze per direct retour gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Weet je Sirius als jij tevreden bent met de korting die ze bieden na deze (wel of niet opzettelijke) blunder is het goed, als je twijfels hebt -> direct terugsturen en je duurverdiende geld terugvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Liever nieuw uiteraard. De onderkant zie ik echter niet dus die irritatie ben ik snel kwijt. De korting lees ik morgen wel ;) het voordeel hiervan is dat ik met de verkoop van m'n huidige receiver en vloerstaanders en 'nieuwe' aankopen geen geld hoef toe te leggen. Geen straf in deze tijd ;)

Van nature ben ik ongelovige Thomas en zie ik dit soort zaken gelijk negatief in. Deze winkel had echter meerdere sets LS50 te koop staan. Allemaal met gebruikersschade is dan vrij apart natuurlijk. Ik ga nog steeds uit van ex-demo of een retour van een klant. Als hier niet eerlijk op wordt geantwoord dan gaan ze terug en wordt het een nieuw (ja, persoonlijk in een winkel gehaalde ;)) setje B&W's 685.

Heb je de info in de link trouwens gelezen?
This warranty is only valid in the country of purchase and applies to the first purchaser only.
That the equipment has not been disassembled, modified or tampered with by any person other than an expressly authorised representative of GP Acoustics (UK) Limited.
That the equipment has not been abused or operated in conjunction with unsuitable, inappropriate or faulty apparatus.
That the equipment has not suffered mechanical damage or derangement in transit.
Het 2e punt is voor mij van belang, gezien de groeven aan de onderzijde. Dan nog snijdt een bedrijf zich in de vingers als ik binnen die 5 jaar garantie nodig blijk te hebben dus ze moeten wel 100% technisch perfect zijn.

Overigens.....valt iemand het 1e punt op? Is dat bij meer fabrikanten zo? Verkopers reppen standaard over dat er nog garantie op hun producten zit...de kans dat de koper echter daarvan gebruik zal maken is gering.

Edit:

Om het ontopic te houden:

Net ff snel aangesloten. Potverdikkie da's een aardig geluidje dat eruit komt. Aan bas, ondanks het beperkte bereik, ook geen gebrek. Dat had ik niet verwacht! En dan komt er nog een REL Quake aan te hangen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sirius op 06-04-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Ja ik heb ook KEF's en dat regeltje dat alleen de 1e eigenaar garantie krijgt was mij bekend. Ik heb mijn KEF's via de winkel (is nu overgenomen door BCC) en ik heb me daar dus nooit druk over gemaakt.
Ook heb ik mijn speakers nooit apart geregistreerd via KEF, ik weet niet eens of dat kan. :$

Volgens mij neemt een winkelier produkten zo echt niet terug van een klant. :N

Als er wat mee mis gaat in de toekomst ga je naar de winkel waar je ze hebt gekocht en die moeten het dan regelen, we hebben allemaal standaard 2 jaar garantie via de winkelier. Ik denk niet dat KEF kan beoordelen dat de krassen op de onderkant van de speakers komen door transportschade, in een doos kunnen zo (bijna) niet krassen dus dat worden gebruikersporen van standaards of zo iets dergelijks.

KEF klinkt altijd goed.. :Y
Maar de BAS weergave zou iets beter kunnen, ook in de mijne, maar goed daar heb ik 2 SUBs voor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Weet iemand hoe het met de serials (productiedatum?) zit bij Kef?

LLS5051874F34N1G + LLS5051875F34N1G

Update:

Om het 'goede gevoel' proberen terug te krijgen is een korting van 20% voorgesteld (totale bedrag incl verzending: €722). Dan hebben de krassen hem netto €140 gekost. Ook nog leuk was de verzending want dit zou netto door worden berekend: €22 op de factuur...€14,90 op het etiket van PostNL. Dat geintje weet hij uiteraard ook. Dat wordt dus 20% korting op 714,90 en een extra credit erbij van €7,10.

Echter heb ik niet meer gelezen dan dat hem dit erg betreurt. Ik wil iemand best geloven maar als ik vraag wat er met de speakers is gebeurd dan creëer je toch echt (onbewust of niet) achterdocht als een antwoord uitblijft.

Dat is dan ook de strekking van mijn reactie: ik heb (nog) geen geruststellend antwoord gekregen en ik ben niet zo'n Hollander die gelijk overstag gaat als er met een kortingspercentage wordt gegooid. Er moet echt met de billen bloot worden gegaan.

Edit:

Nu zie ik ook dat er van origine een witte set in de doos zat. Serial van 1 van de 2 heeft een klein vervaagd gedeelte in de streepjescode zitten. Kortom: deze zijn zeker een tijd gebruikt! Ondanks dat heb ik natuurlijk evt. wel volledige garantie.

Afsluiting nieuwe mail:

Als speakers nieuw voor 700,- worden verkocht dan is 20% korting in dit aparte geval niet afdoende. Dan stuur ik ze met hetzelfde gemak weer retour, ga ik voor een volledige creditering (736,90) en haal ik wel een setje B&W 685's bij Klubben. Laatstgenoemde om aan te geven dat ik niet de Hollander uit ga hangen en het maximale uit deze situatie wil halen. Ik was nl. blijer geweest met een échte nieuwe ongebruikte set Kef's. Wat ook is toegezegd.

[ Voor 50% gewijzigd door Sirius op 07-04-2015 22:11 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste