Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 12:30
Hier mensen ervaringen met de KEF R300 serie? Ik zag ze gisteren bij een plaatselijke electronicawinkel staan voor 300 euro per stuk en ben toch zeer aan het twijfelen gekomen of ik die niet moet gaan aanschaffen ter vervanging van mijn 30 jaar oude KEFs. Alle ervaringen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Per stuk? Occasion of zo?

Voor zo'n prijs, mits je het geld direct kan missen, zou ik ze gelijk halen. Zolang ze maar 100% technisch perfect zijn. Doorverkopen zonder verlies lukt sowieso want ze staan sporadisch op Marktplaats.

Overigens nog over m'n LS50's: ik heb de verkoper of 30% korting of een retour (+ creditering incl. verzendkosten want de advertentie was misleidend) voorgesteld.

[ Voor 26% gewijzigd door Sirius op 08-04-2015 15:20 ]

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
300 per stuk inderdaad.
Zijn showroomexemplaren, maar zien er aan de buitenkant in ieder geval uit als nieuw. Ze zijn aan het verbouwen en hebben ruimte nodig. Nog maar eens goed naar luisteren dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Mag je je eigen receiver meenemen? Luisteren op een dikke versterker/receiver terwijl je thuis heel wat anders hebt staan schiet in dat geval niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:39

Winkiller

De Mopperpot

Beaub schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:54:
Hier mensen ervaringen met de KEF R300 serie? Ik zag ze gisteren bij een plaatselijke electronicawinkel staan voor 300 euro per stuk en ben toch zeer aan het twijfelen gekomen of ik die niet moet gaan aanschaffen ter vervanging van mijn 30 jaar oude KEFs. Alle ervaringen zijn welkom!
Hihi, je lijkt mij wel in 2010/2011. ;) nadat mijn woofers/tweaters voor de 2e keer verdroogd waren. :D
Ik heb er geen spijt van de ik 5 nieuwe KEF's heb gekocht, man wat een verschil met spul uit 1978/80. >:)

@Sirius, ik ben benieuwd wat ze gaan doen....ik zal voor je duimen dat je je 30% krijgt.
KEF in is mijn ogen altijd de betere keus. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Winkiller schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:09:
[...]

Hihi, je lijkt mij wel in 2010/2011. ;) nadat mijn woofers/tweaters voor de 2e keer verdroogd waren. :D
Ik heb er geen spijt van de ik 5 nieuwe KEF's heb gekocht, man wat een verschil met spul uit 1978/80. >:)

@Sirius, ik ben benieuwd wat ze gaan doen....ik zal voor je duimen dat je je 30% krijgt.
KEF in is mijn ogen altijd de betere keus. >:)
Check! :+ Winkelier had natuurlijk helemaal geen zin om dat setje terug te nemen en weer te verkopen. Ik had nog gemaild dat als het een ex-demo was deze wellicht een paar jaar in de winkel heeft gestaan en al afgeschreven is. Verder nog afgesloten met hoe hij het zou vinden als de rollen om waren gedraaid en dat ik, gezien zijn liefde voor hifi, hoopte op begrip voor mijn gevoel. Oh en dat ik deze ervaring discreet hou. Geen gedoe op Facebook/ Twitter dus. Dat kan niemand toch weerstaan? ;)

Dus een mooi setje voor iets meer dan de prijs van 1 stuk en volledige garantie :) Neemt niet weg dat ik echt niet gecharmeerd ben van deze situatie.

[ Voor 14% gewijzigd door Sirius op 08-04-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
Sirius schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:43:
Mag je je eigen receiver meenemen? Luisteren op een dikke versterker/receiver terwijl je thuis heel wat anders hebt staan schiet in dat geval niet op.
Eigen versterker meenemen mag, maar hij stond aangesloten op een vergelijkbare Marantz, dus dat geloof ik op zich wel. Gisteravond even beluisterd en ze klonken erg goed. Buitenkanten van beide luidsprekers waren zonder krassen en zagen er als gezegd uit als kwamen ze net uit de doos. 1 van de boxen had helaas wel een klein deukje in de woofer... Twijfeltwijfeltwijfel..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:11
Ik heb de R300 gehad als fronts en ik was daar zeer tevreden mee.
Daarom dat ik recent de R700's heb aangekocht en m'n R300's als surrounds heb ingezet.

Voor muziek vind ik de R700's net ietsje beter, voor film maakt het weinig uit. Behalve dat de surround nu wel pakken beter klinkt met de R300's als surrounds.

Btw, mocht er iemand opzoek zijn naar een R200c, ik heb de mijne geüpgraded door de R600c dus de R200c mag weg.
Voor 450euro mag hij de deur uit. In perfecte staat met alle accessoires + doos en factuur.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
Ga er nog maar een nachtje over slapen. Misschien kan er gezien het deukje in de woofer nog wel iets van de prijs af ;). Had op het oor geen invloed op de geluidskwaliteit, maar de vraag is of het verder kwaad kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:36
Kan geen kwaad. Zal je nooit kunnen horen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
Heb ze eerst maar laten staan...als ik ze over een tijdje weer tegenkom is de beslissing misschien wel anders. Het argument van de vriendin m.b.t. recent gedane uitgaven sneed wel hout namelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Beaub schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:51:
Heb ze eerst maar laten staan...als ik ze over een tijdje weer tegenkom is de beslissing misschien wel anders. Het argument van de vriendin m.b.t. recent gedane uitgaven sneed wel hout namelijk :D
Oww wat lief, nu maar hopen dat het stiekem niets met de WAF factor te maken heeft... >:)
Ik was waarschijnlijk niet akkoord gegaan, maar ja ik heb makkelijk praten, mijn vrouw vindt het ook allemachtig prachtig. ;)

Stel eens de kleine melkpakjes van Bose voor...en kijk wat ze daarover te zeggen heeft. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
Winkiller schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:08:
[...]

Oww wat lief, nu maar hopen dat het stiekem niets met de WAF factor te maken heeft... >:)
Ik was waarschijnlijk niet akkoord gegaan, maar ja ik heb makkelijk praten, mijn vrouw vindt het ook allemachtig prachtig. ;)

Stel eens de kleine melkpakjes van Bose voor...en kijk wat ze daarover te zeggen heeft. :+
Haha, die stonden inderdaad in dezelfde ruimte, samen met wat sonos spul. Daar was ze duidelijk enthousiaster over. Ik echter een stuk minder ;). Ze zegt het verschil toch niet te horen in vergelijking met de Kef's uit de jaren 80...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
WAF? WAF?

Hier:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/o9qr9v.jpg

En vloerstaanders én vloeken met de rest van de meubels. Kwestie van niet vertellen wat je gaat doen. De frontjes moesten er alleen wel op :( ;)

Nu trouwens dit:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/qrm1li.jpg

[ Voor 106% gewijzigd door Sirius op 13-04-2015 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaub
Sirius schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:44:
WAF? WAF?

Hier:

[afbeelding]

En vloerstaanders én vloeken met de rest van de meubels. Kwestie van niet vertellen wat je gaat doen. De frontjes moesten er alleen wel op :( ;)

Nu trouwens dit:

[afbeelding]
Ook al aan gedacht, maar voor de lieve vrede niet gedaan.

Overigens mooie spul wat je hebt staan, maar vloeken doet het zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Ik ben voor het innerlijk van die speakers gegaan zullen we dan maar zeggen ;)

Die LS50 oogt beter (lees: ik heb geen geklaag gehoord) al zijn ze wel erg specifiek met dat koperkleurige van de Uni-Q unit. Je hebt ze ook in het wit...dan is het midden blauw. Misschien dat je die thuis voor de gein eens moet voorstellen :p

[ Voor 5% gewijzigd door Sirius op 13-04-2015 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:33

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Sirius schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:23:

Die LS50 oogt beter (lees: ik heb geen geklaag gehoord) al zijn ze wel erg specifiek met dat koperkleurige van de Uni-Q unit. Je hebt ze ook in het wit...dan is het midden blauw. Misschien dat je die thuis voor de gein eens moet voorstellen :p
Maar klinkt de LS50 ook beter dan de speakers die je had? Als je heel eerlijk bent?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Sowieso anders. Het valt mij absoluut niet tegen! Het woordje beter mag niet worden gebruikt in Audio & Hifi ;) De zuilen + receiver zijn er nog. Is niet veel animo voor :( Op wat debielen die ik op Marktplaats heb gehad na dan.

Eigenlijk is het best makkelijk. Het was receiver + vloerstaanders. Nu versterker (Yamaha, incl. regelbare loudness knop) + LS50. Nu je erover begint....alles is aangesloten en wel en ik heb ze nog geeneens tegen elkaar getest. Morgen eens doen!

De LS50 is sowieso rustiger en meer sprankelend op wat lagere volumes. Minder vermoeiend om naar te luisteren....alles onder controle zeg maar. Ik ben positief verrast over het stereobeeld en de bak geluid die eruit komt. Idem voor de lage tonen. Dit komt soms als een minpuntje naar voren in recensies en hier had ik eerlijk gezegd dan ook geen verwachtingen bij. Ik heb nog een REL Quake staan dus dat vult prima aan.
Groot was mijn verbazing dan ook toen ik daadwerkelijk een diepe bas hoorde. Ik ben op dat vlak zeker positief verrast. Waarom daarover wordt geklaagd begrijp ik dan ook niet echt. En dan ben ik juist van de hardere genres (black/death metal).....dat luisteren ze echt niet bij recensies 8)

Wil je een bak herrie horen dan zijn het de zuilen i.c.m. sub!

[ Voor 9% gewijzigd door Sirius op 13-04-2015 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Beaub schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:16:
[...]

Haha, die stonden inderdaad in dezelfde ruimte, samen met wat sonos spul. Daar was ze duidelijk enthousiaster over. Ik echter een stuk minder ;). Ze zegt het verschil toch niet te horen in vergelijking met de Kef's uit de jaren 80...
Misschien moet je haar eens laten luisteren in een ruimte die daar voor is ingericht. Mijn jongere broer heeft Bose en liep altijd (jaloers) te mopperen op mijn KEF, tot hij een keer zijn eigen muziek meenam en ging luisteren via mijn KEF's. Ook bij films met goede geluidssporen via de Yamaha was hij erg verrast, vooral als de subs aan de gang gingen bij heftige explosies en veel laag. Helaas voor hem is de vrouw bij hem thuis in control en heeft hij nog steeds die liter melkpakken en de bijbehorende kleine sub. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:42

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Het mooie van de LS50 is dat ze ook echt meegroeien met je versterker. Zet je er een tussen van €2000 hoor je dat ook echt. Dit in tegenstelling met andere luidsprekers in dezelfde prijsklasse of nog duurder. Ik doe die van mij nooit meer weg. Zeg niet dat er geen andere komen over een paar jaar. Maar verkopen doe ik ze nooit.

|| AFCA || 35x Landskampioen || 20x KNVB Beker || 4x EC 1 || 1x EC 2 || 1x UEFA Cup ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 22:51
Vraagje: Ik heb al jaren een Kef 2005.2 setje waar ik erg tevreden over ben. Alleen hebben de eitjes een soort rubber coating, alleen begint deze nu zo ongelofelijk te kleven dat de speaker aan je hand blijft kleven als je hem aanraakt.

Heeft iemand tips om b.v. deze coating te verwijderen of ervoor te zorgen dat ze niet meer zo ongelofelijk kleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Boely schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:16:
Het mooie van de LS50 is dat ze ook echt meegroeien met je versterker. Zet je er een tussen van €2000 hoor je dat ook echt. Dit in tegenstelling met andere luidsprekers in dezelfde prijsklasse of nog duurder. Ik doe die van mij nooit meer weg. Zeg niet dat er geen andere komen over een paar jaar. Maar verkopen doe ik ze nooit.
Op welke versterker heb jij ze gehoord? Als je richting de 2K versterker gaat.

Merk wel dat plaatsing heel belangrijk is bij de LS50 (Eigenlijk wel bij alle speakers)
Laatste tijd zonder sub aan het draaien. Speakers stuk dichter elkaar gezet, iets ingedraaid.
Bass weergave is erg verfijnd voor zulke kleine speakers.

Ben wel benieuwd wat de LS50 op een mooie buizenversterker doet :P

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:46
Danielson schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:09:
Vraagje: Ik heb al jaren een Kef 2005.2 setje waar ik erg tevreden over ben. Alleen hebben de eitjes een soort rubber coating, alleen begint deze nu zo ongelofelijk te kleven dat de speaker aan je hand blijft kleven als je hem aanraakt.

Heeft iemand tips om b.v. deze coating te verwijderen of ervoor te zorgen dat ze niet meer zo ongelofelijk kleven?
IK heb dat setje ook. Vooral bij de zwarte versie van serie "MKI" speelt dit, in de "MKII" versie is dit op gelost door een andere verf te gebruiken.

Er is geen specifiek schoonmaak middel bekend wat de kleverige laag verwijderd, het is een degeneratie van de verf. Door voorzichtig met een vochtige (niet pluizende) doek te wrijven kun je wel wat weghalen/schoonmaken, maar er bestaat de kans dat je ook verf lokaal weg poetst. Voorzichtig dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Sirius schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:03:
De LS50 is sowieso rustiger en meer sprankelend op wat lagere volumes.
Volgens mij heb ik nog niet gelezen wat nu precies is gebeurd met de prijs van je KEF's...
Heb je nu wel of niet die extra korting die je wilde van de verkoper gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Winkiller schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:54:
[...]

Volgens mij heb ik nog niet gelezen wat nu precies is gebeurd met de prijs van je KEF's...
Heb je nu wel of niet die extra korting die je wilde van de verkoper gekregen ?
Ja! Direct ;) Dus uiteindelijk iets meer dan €500 ervoor betaald. Binnen 2 dgn had hij de korting teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Sirius schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:58:
[...]

Ja! Direct ;) Dus uiteindelijk iets meer dan €500 ervoor betaald. Binnen 2 dgn had hij de korting teruggestort.
Mooi man, dat is goed om te horen, ik ben blij voor je....echt waar....en nu genieten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boely

Boely

murphylee schreef op donderdag 23 april 2015 @ 02:31:
[...]

Op welke versterker heb jij ze gehoord? Als je richting de 2K versterker gaat.

Merk wel dat plaatsing heel belangrijk is bij de LS50 (Eigenlijk wel bij alle speakers)
Laatste tijd zonder sub aan het draaien. Speakers stuk dichter elkaar gezet, iets ingedraaid.
Bass weergave is erg verfijnd voor zulke kleine speakers.

Ben wel benieuwd wat de LS50 op een mooie buizenversterker doet :P
Mijn geluk is dat ik in de consumenten audio werk en de LS50 op veel verschillende versterkers heb beluisterd. Variërend in prijs van €500 tot boven de €10.000. Het unieke is dus dat de LS50 mooi meegroeit. Natuurlijk is het een beetje onzinnig om ze te gaan gebruiken op een dikke bak van €10.000 maar kan iedereen aanraden om ze te koppelen aan een versterker van €2000.

Vandaag de witte LS50 in de showroom geplaatst. Dammm wat zijn die mooi. Begin nu toch te twijfelen om de zwarte de deur uit te doen en de witte er voor in de plaats te zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Boely op 23-04-2015 17:03 ]

|| AFCA || 35x Landskampioen || 20x KNVB Beker || 4x EC 1 || 1x EC 2 || 1x UEFA Cup ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pillie666
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-05 02:20
Ik heb zelf ook de een paar LS50 spelend met een Marantz SR7008 en een Monitor Audio GSW12 subwoofer want ik vind dat je deze speakers in combinatie moet gebruiken met 1 of 2 subwoofers om er alles uit te halen.

Ga zelf nog verder uitbreiden naar 5.2 want ik vind deze speakers echt helemaal geweldig klinken met verschillende muziek soorten en vele malen beter dan wat ik hiervoor had namelijk, KEF IQ7 , Jamo 626 en Monitor Audio RS8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Winkiller schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:37:
[...]

Mooi man, dat is goed om te horen, ik ben blij voor je....echt waar....en nu genieten. ;)
Thnx! Een negatief gevoel duurt nooit zo lang. Voor deze prijs én volledige garantie bekijk ik het maar als een goede deal. In hoeverre het bekend was bij die winkel....tja.
pillie666 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 12:27:
Ik heb zelf ook de een paar LS50 spelend met een Marantz SR7008 en een Monitor Audio GSW12 subwoofer want ik vind dat je deze speakers in combinatie moet gebruiken met 1 of 2 subwoofers om er alles uit te halen.

Ga zelf nog verder uitbreiden naar 5.2 want ik vind deze speakers echt helemaal geweldig klinken met verschillende muziek soorten en vele malen beter dan wat ik hiervoor had namelijk, KEF IQ7 , Jamo 626 en Monitor Audio RS8.
Hoe groot is jouw kamer?

Ik heb de LS50 op Norstone Stylum 2 stands staan. Eerlijk gezegd geen lekkere combi. Eigen schuld. Kabel wegwerken gaat via de boven- en onderkant van de voorste dikke buis. Daar past mijn kabel al niet doorheen. Lukt dat wel (uithollen) dan zie je de kabel als je op de bank zit.

Verder is de vlakke bodemplaat van de LS50 ongeveer 15x19cm. Totaal niet aan de bolling van de voorzijde en zijkanten gedacht want die cm's tellen ook vrolijk mee. Ze staan op spikes en dat past maar net aan.

M'n sub (REL Quake) staat aan de andere kant van de lange zijde van de kamer in een hoek. Geen goede plek, ga daar snel mee aan de gang.

Het ongelooflijk grote verschil tussen goed en slecht geproduceerd is absurd. Ik luister veel black/death metal maar ook hiphop/trap. Van de week de geremasterde uitgave van Queens Innuendo opgezet en dat was smullen geblazen.

[ Voor 41% gewijzigd door Sirius op 13-05-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boely

Boely

Uit de LS50 komt nog best aardig wat bass hoor. Maar dat is geheel afhankelijk van de ruimte waar ze in staan. Doordat mijn relatie na 8 jaar op de klippen is gelopen zit ik nu in een studio van 12m2. Sinds ik daar zit heb ik mijn rel sub niet aan gehad. Heb zelfs het laag wat terug gezet, was gewoon niet naar te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
De bas blaast letterlijk bij bepaalde nummers. Echt retestrak ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pillie666
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-05 02:20
Mijn kamer is 50 m2 maar ik vind het met een goede subwoofer zoveel beter klinken dan dat ik de LS50 zelf de bass laat weergeven, daarvoor heb je wel een gesloten sub voor nodig en zeker als je meer muziek dan film afspeelt.

Zelf heb ik dit meerdere malen getest door met mijn SR7008 in Pure direct te spelen en met stereo en direct maar de Monitor Audio GSW12 geeft voor mij een veel betere geluidsweergave van de bass ( subwoofers zijn er speciaal voor gemaakt).
Ik heb deze sub tweedehands gekocht voor 500 euro(was nieuw 2000 euro) een oud model maar wel kwalitatief een zeer goede sub.
Wel zou ik nog zo'n sub er bij willen hebben maar dezelfde zie ik bijna nooit meer voorbij komen helaas en zal ik uiteindelijk deze moeten gaan verkopen om naar een dual sub opstelling te gaan.

Maar de LS50 blijven hier nog heel lang staan want in deze prijsklasse komt niet vaak zoiets voorbij en nadat ik ze de eerste keer had beluisterd was ik helemaal verkocht en dat was op een Primaire versterker maar ik vond het thuis op de Marantz beter dan op de Primaire versterker want dat vond ik te neutraal klinken en de Marantz heerlijk helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-05 20:40
Ik ben opzoek naar een subwoofer bij mijn Kef speaker set (IQ 60c, 50 en 10). Nu zat ik te denken aan de psw3500. Nu kwam ik veel ervaringen van mensen tegen die problemen hadden met de subwoofers de 2 serie van Kef. Nu vroeg ik mij af de psw3500 deze problemen ook heeft?
Google kon me namelijk hier niet bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Nico111 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:08:
Ik ben opzoek naar een subwoofer bij mijn Kef speaker set (IQ 60c, 50 en 10). Nu zat ik te denken aan de psw3500. Nu kwam ik veel ervaringen van mensen tegen die problemen hadden met de subwoofers de 2 serie van Kef. Nu vroeg ik mij af de psw3500 deze problemen ook heeft?
Google kon me namelijk hier niet bij helpen.
Ik weet niet of deze ook problemen heeft. Maar ik las er zoveel over, dat het mij heeft doen besluiten geen Kef sub te nemen. Bij mij speelt er bij de Kef-set (q1, q5, q9c) een Klipsch reference sub mee. En daar ben ik zeer content mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 03:45
Alle KEF Subwoofers uit die tijd hebben last van dit issue. Er wordt, vooral bij standby, meer hitte gegenereerd (door de printplaat) dan fatsoenlijk weggewerkt kan worden.

De levensduur kan je echter heel eenvoudig verlengen, door de subwoofer niet 24/7 op standby te laten staan maar compleet uit te schakelen. Daarnaast is de reparatie van een, eventueel defecte, print zeer eenvoudig. Ondanks dat ik er ooit ook huiverig voor was, is dit echt een non-issue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Okee bedankt voor je reactie. Is het repareren van het defect gewoon wat condensatoren vervangen of heb ik er iets meer kennis voor nodig?
Zo heb ik namelijk mijn tv en receiver ook al eens via een how to weer tot leven gewekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-05 13:04
Gisteren heb ik mijn Bose Lifestyle de deur uit gedaan en een Yamaha AX-A3030 en een setje Kef Q300's aangeschaft.
De bedoeling is een mooi geluid voor muziek te krijgen en uiteindelijk door naar home cinema.
Het geluid is al behoorlijk aardig, maar ik vraag me af of een center speaker het geluid completer/beter maakt.
Zo zie ik op marktplaats de Model 100 en de Q6C.
Heeft iemand hier een advies over?

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:51
Ik heb ook de Q300 en voor home cinema ondersteuning van KHT2005. Geluid is super! :)

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
LED-Maniak schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:28:
Ik heb ook de Q300 en voor home cinema ondersteuning van KHT2005. Geluid is super! :)
Na mijn Bose debacle heb ik een beetje een afkeer tegen die kleine speakertjes :p
Maar ik heb even reviews gelezen en ze zijn over het algemeen wel erg positief. zoals ik lees heb je wel een zeer goede receiver nodig om het tot zijn recht te laten komen, maar dat zit met de Yammie wel goed :)
Luister je muziek dan enkel op de Q300's? Of schakel je dan bv ok de center en subwoofer bij?
Je hebt niet het gevoel dat je ergens iets mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Maverick! schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:07:
[...]

Na mijn Bose debacle heb ik een beetje een afkeer tegen die kleine speakertjes :p
Maar ik heb even reviews gelezen en ze zijn over het algemeen wel erg positief. zoals ik lees heb je wel een zeer goede receiver nodig om het tot zijn recht te laten komen, maar dat zit met de Yammie wel goed :)
Luister je muziek dan enkel op de Q300's? Of schakel je dan bv ok de center en subwoofer bij?
De Q300's zullen heus wel goed zijn om gewoon stereo muziek te luisteren, zonder iets erbij. De eerst volgende stap zou een subwoofer zijn, voor de extensie naar onder toe. En met een deftige versterker (welke jouw Yamaha zeker is) kun je zelfs nog proberen de center erbij te betrekken, maar hierbij is het vooral luisteren om te horen wat er beter klinkt.

Mijn XQ40's spelen nooit zonder sub. Niet omdat ze niet goed zijn in het lage, ze gaan zelfs erg ver door, maar een sub kan het nu eenmaal beter. Als ik de radio op heb staan, staat de versterker op "all channel stereo" en met een CDtje op stereo (inc. sub) of soms probeer is Dolby ProLogic IIz ook wel eens uit.
Uiteindelijk gaat het er om hoe het klinkt, dus gewoon luisteren en af en toe switchen en wat meer luisteren en wat het beste bevalt laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Toch mis ik hier en daar wel het 'volume'(niet hoe hard het staat maar hoe je kamer vult) en het gevoel hierbij. Mijn Q300 combineert met een Q400b sub en een Yamaha RX-V671.

KEF met Yamaha geeft naar mijn gevoel een neutraal gecentreerde heldere klank.
Maverick! schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:07:
[...]

Deze KHT's hebben erg goede reviews. Ze zijn als mini speaker dan ook behoorlijk zwaar(echt zwaar).
Vergeet niet: dit soort speakers zijn er ter ondersteuning.

Soms luister ik in een 7.1 of mix opstelling, andere keren alleen stereo. Net waar ik zin in heb :+

[ Voor 62% gewijzigd door LED-Maniak op 01-06-2015 16:51 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Na een avondje luisteren neig ik toch naar zoals Petertyuh schrijft om als eerste een goede sub aan te schaffen. Ik heb het gevoel dat ik ergens naar het lage toe iets mis. De q300's lijken in het laag wat rommelig. Ik denk dat een goede sub het strakker zal maken.
Welke sub raden jullie aan?
Daarna eens een center. Ik lees dat een center sowieso van hetzelfde merk zou moeten zijn. Aanraders op dit gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Laag missen ze inderdaad een en ander. Heb je in de yamaha de YPAO gebruikt voor afstellen? Ik heb gemerkt dat dit niet altijd lekker werkte. Na wat handmatig tweaken is de bass beter.

Ik zou het in dezelfde serie houden zoals een Q400b sub met Q200c center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Als center speaker zijn inderdaad de Q200c en Q600c goede alternatieven.
Qua sub ligt het eraan waarvoor je hem wilt gebruiken.

Overwegend genomen is de stelregel:
Films = gepoortte sub
Muziek = gesloten sub

Mijn voorkeur gaat uit naar SVS subwoofers, omdat ik 'm zelf ook heb. Deze bieden veel bang for buck.
Dan zou je uitkomen bij de instappers, SVS SB/PB 1000 (Sealed Box en Ported Box) die net ff goedkoper zijn dan de KEF Q400b, maar met een grotere woofer en meer vermogen.

Zelf heb geen KEF center speaker, die was op dat moment heeeeel moeilijk te verkrijgen en ik ben toen voor de Monitor Audio Gold gegaan. Qua geluid lijken deze series heel erg veel op elkaar, dus valt het wel te mengen.

[ Voor 18% gewijzigd door Petertyuh op 02-06-2015 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Thanks voor jullie antwoorden!

Wat ik lees is dat het aan te raden is om als center speaker bij hetzelfde merk te blijven, dus hier zal ik in ieder geval voor Kef gaan.
Qua sub maakt dit niet uit. Kef schijnt niet z'n goede naam te hebben op dit gebied en er schijnen voor hetzelfde geld betere alternatieven te zijn zoals inderdaad SVS.

Ik heb de YPAO nog niet gebruikt omdat ik nog maar 2 speakers heb. Met de instellingen heb ik wel gespeeld, maar nog niet met de eq omdat ik daar de ballen verstand van heb, maar misschien is het rommelige laag wel te verhelpen door hiermee te spelen... toch maar eens in gaan verdiepen.

In eerste instantie wil ik optimaal geluid hebben voor muziek (voornamelijk rock, alternatief, metal, dus de beat oomp is voor mi niet zo belangrijk). Qua film zal een gesloten sub het geluid ook verrijken neem ik aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Hi Maverick, laat je vooral niet gek maken en ga luisteren naar de speakers die je interesse hebben.
Een Q200c is een hele goede centerspeaker voor de Yamaha, ik heb hem hier ook, meer heb je niet nodig.
Voor LAAG zijn er vele merken, kijk ook eens bij de Klipsch Subwoofers. Ik heb al een paar jaar veel lol aan deze bij films, is slechts 10 inch maar een heerlijk apparaat om erbij te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ik lees / hoor ook erg veel goede geluiden over BK Electronics subwoofers.

Zelf zit ik te denken aan een XXLS 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Winkiller schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:49:
Hi Maverick, laat je vooral niet gek maken en ga luisteren naar de speakers die je interesse hebben.
Een Q200c is een hele goede centerspeaker voor de Yamaha, ik heb hem hier ook, meer heb je niet nodig.
Voor LAAG zijn er vele merken, kijk ook eens bij de Klipsch Subwoofers. Ik heb al een paar jaar veel lol aan deze bij films, is slechts 10 inch maar een heerlijk apparaat om erbij te hebben. :)
Klipsch heb ik nog niet zo vaak voorbij zien komen in de aanbevelingen, maar ik ga idd zeker eens luisteren.
Ik was al aan het kijken naar een Q600c, maar dit is wel een bakbeest qua afmetingen. De Q200c is esthetisch al wat meer verantwoord :) en kan me voorstellen dat dat voor mijn huiskamertje meer dan prima is. Zolang vocals maar niet 'kartonnendozerig' klinken, maar dat hoor je snel genoeg in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:58

FeaR

In GoT we trust

Nico111 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:31:
Ik lees / hoor ook erg veel goede geluiden over BK Electronics subwoofers.

Zelf zit ik te denken aan een XXLS 400
Naast de SVS SB1000 werd die BK altijd genoemd als beste keuze/koop voor een budget van rond de 500 euro. Nadeel is dat er geen Nederlandse importeur meer is waar je kan gaan luisteren.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Nee dat klopt dat de importeur is gestopt. Dat is wel balen, want ik had al een tijd in mijn hoofd om er langs te gaan als ik een nieuw huis had. Nu heb ik net een nieuwe huis en nu kan het helaas niet meer.
Nu stond er laatst wel 1 tweede hands te koop(HT forum), maar dat was helaas op dat moment wat te ver rijden voor mij.

De sub moet ook een witte zijn die niet hoogglans is om bij mijn mat witte Kef IQ set(50,10 en 60c) te passen. Nu heb ik nog een Harman Kardon sub(HKTS 11), maar die is wel aan vervanging toe(kan nogal brommen). De SVS valt om deze reden dus af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Maverick! schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 08:25:
[...]

Klipsch heb ik nog niet zo vaak voorbij zien komen in de aanbevelingen, maar ik ga idd zeker eens luisteren.
Ik was al aan het kijken naar een Q600c, maar dit is wel een bakbeest qua afmetingen. De Q200c is esthetisch al wat meer verantwoord :) en kan me voorstellen dat dat voor mijn huiskamertje meer dan prima is. Zolang vocals maar niet 'kartonnendozerig' klinken, maar dat hoor je snel genoeg in de winkel.
Kartonnendozerig, leuk scrabble woord. ;) maak je daar maar geen zorgen over...hij is goed helder van klank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:14
Maverick! schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 08:25:
[...]

Zelf heb ik de r serie van kef op een Yamaha RX-A3010 aangesloten. Als front heb ik sinds een paar maanden de R300. Als center heb ik de R200. Dit aangezien ik hiervoor als fronts de R100 had. Ik merk dat de R200 beter past bij de R100 dan de R300. De R300 geven veel meer laag. Ik weet niet of je dit kunt doortrekken voor de q serie. Maar als ik muziek luister op 5 kanaals geluid merk ik dat het laag minder vol is dan op 2 kanaals wanneer het geluid alleen via de R300 loopt. Ik zou daar wel specifiek op letten als je gaat luisteren. De Q200 is volgens mij met name als aanvulling op de Q100 en de Q600 aanvulling op de Q300.

Edit: dit kun je ook zien op de specificaties. De q200 heeft evenals de q100 basdrivers van 13 cm en de q600 heeft evenals de q300 basdrivers van 16,5 cm.

[ Voor 7% gewijzigd door MarVanOs op 04-06-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
MarVanOs schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 20:57:
[...]

Zelf heb ik de r serie van kef op een Yamaha RX-A3010 aangesloten. Als front heb ik sinds een paar maanden de R300. Als center heb ik de R200. Dit aangezien ik hiervoor als fronts de R100 had. Ik merk dat de R200 beter past bij de R100 dan de R300. De R300 geven veel meer laag. Ik weet niet of je dit kunt doortrekken voor de q serie. Maar als ik muziek luister op 5 kanaals geluid merk ik dat het laag minder vol is dan op 2 kanaals wanneer het geluid alleen via de R300 loopt. Ik zou daar wel specifiek op letten als je gaat luisteren. De Q200 is volgens mij met name als aanvulling op de Q100 en de Q600 aanvulling op de Q300.

Edit: dit kun je ook zien op de specificaties. De q200 heeft evenals de q100 basdrivers van 13 cm en de q600 heeft evenals de q300 basdrivers van 16,5 cm.
Ik had bijna da Q600 gekocht, maar hij is me toch de groot. Ben nu aan het denken om de T301C (center) en T101 als satelieten te kopen. Vind deze mooi uitzien en de reviews zijn wel erg goed.
De sub wordt een custom made push pull door een bedrijfje uit Nelgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Kick *O*

Heeft iemand ervaring met Kef Calinda speakers? Ik heb nu een setje Q300 + Q400 subwoofer maar ik mis de bass toch ontzettend. Dat schijnt bij de calinda prima in orde te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 08:37
Waar zijn die LS50 nu het goedkoopst te krijgen? En wat kosten ze dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 08:24

OgWok

U.N.C.L.E.

JAHRASTAFARI schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:37:
Waar zijn die LS50 nu het goedkoopst te krijgen? En wat kosten ze dan nog?
Soms op Marktplaats. Rond de € 750,-- / set.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Er is weer een nieuwe limited edition van de LS50:

http://www.audiovisionsf....ge=detail&product_id=2260

Ik ga mijn zwart-oranje versie uit 2012 bijna saai vinden. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Het Leoh-Paard schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:00:
Er is weer een nieuwe limited edition van de LS50:

http://www.audiovisionsf....ge=detail&product_id=2260

Ik ga mijn zwart-oranje versie uit 2012 bijna saai vinden. :o
De versie met witte cast en blauwe units stond laatst bij de Mediamarkt. Toch net wat te kostbaar om op de slaapkamer neer te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-05 06:37

jdwrist

En het antwoord is koekje

Sinds 2008 mijn kef eitjes (KHT200?) met bijbehorende Sub in gebruik in combi met een Danon AVR-2803 (was die versie 2008) en ben toch langzaam aan is om mij heen aan het kijken voor vervanging.

Nu is mijn woonkamer totaal +/- 45 m2 alleen het zit gedeelte is aan de kleine kant (+/- 3.70 x 3.35). Nu zit ik dus een beetje met wat zal ik neer zetten. De kleinere boekenkast speakers of toch een wat grotere set uit de Q serie in beide gevallen aangevuld met een center en rear uit de wat kleinere series.

Tips zijn welkom :-)

Weet iemand nog een goede dealer in de buurt van Breda trouwens?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 03:45
AudioTime in Breda is een erg prettige zaak, maar verkopen volgens mij geen KEF. Alternatief is iEar in Tilburg :)

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 23:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Recentelijk heb ik bij een kennis geluisterd naar de Q900 series met een prachtige buizenversterker.
Dat was echt gigantisch gaaf, het geluid was zoveel beter dan wat ik gewend ben van thuis of wat ik eigenlijk ooit eerder gehoord had.
En dan bedoel ik niet dat hij heel diep kon, of hard kon, maar het was zo helder, zo gedetailleerd en zo ruimtelijk...dat was awesome. Dus met deze nieuwe referentie in mijn hoofd is mijn huidige setup afgeschreven als compleet ruk, zoverre mag duidelijk zijn :P.

Simpel, ren naar de winkel, koop dezelfde setup and bob 's your uncle. Helaas, de centjes zijn daar niet voor gereserveerd.

De huidige setup die ik heb, is de jamo s426 hcs 3 (5.0), in combinatie met een Onkyo 414 receiver.
De receiver wil ik nog niet vervangen, ik wil de upgrade low budget houden en puur kijken naar de speakers.
En zodoende keek ik op marktplaats en zie ik voor nette prijzen de IQ5 series speakers te koop.
Nu zijn ze nieuw niet meer te koop, dus even luisteren in de winkel gaat niet. En luisteren bij de verkopende marktplaatser zal kort zijn, dus ik ben wel heel nieuwsgierig naar wat mensen hier vinden van de IQ5 van Kef. En of het een beetje een combinatie kan zijn met mijn instap receiver (onkyo 414).

Muziek speel ik in stereo modes af en daar wil ik de winst behalen. Films zijn allemaal minder belangrijk qua geluid. Maar misschien moet ik dan ook maar de center vervangen, om bij te benen met de Kef fronts? Achterspeakers blijven de kleine Jamo's, er is geen ruimte voor groter en geen budget om die ook te vervangen.

Of hebben jullie een alternatieve set zuilen die een mooie upgrade zijn voor de Jamo's?

P.S. Dat de Kef iq5 niet zal klinken als die Q900's, dat hoef je mij niet te vertellen, dat is voor nu gewoon niet een haalbaar resultaat om te willen.

[ Voor 7% gewijzigd door Nomad op 17-12-2015 21:01 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Nomad schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:57:
Recentelijk heb ik bij een kennis geluisterd naar de Q900 series met een prachtige buizenversterker.
Dat was echt gigantisch gaaf, het geluid was zoveel beter dan wat ik gewend ben van thuis of wat ik eigenlijk ooit eerder gehoord had.
En dan bedoel ik niet dat hij heel diep kon, of hard kon, maar het was zo helder, zo gedetailleerd en zo ruimtelijk...dat was awesome. Dus met deze nieuwe referentie in mijn hoofd is mijn huidige setup afgeschreven als compleet ruk, zoverre mag duidelijk zijn :P.

En zodoende keek ik op marktplaats en zie ik voor nette prijzen de IQ5 series speakers te koop.
Nu zijn ze nieuw niet meer te koop, dus even luisteren in de winkel gaat niet. En luisteren bij de verkopende marktplaatser zal kort zijn, dus ik ben wel heel nieuwsgierig naar wat mensen hier vinden van de IQ5 van Kef. En of het een beetje een combinatie kan zijn met mijn instap receiver (onkyo 414).

P.S. Dat de Kef iq5 niet zal klinken als die Q900's, dat hoef je mij niet te vertellen, dat is voor nu gewoon niet een haalbaar resultaat om te willen.
Niet de gebruikte iQ50 serie kopen als je verliefd bent geworden op de Q900, kijk dan naar IQ90.
Mijn ervaring is dat de kleinere series doffer en minder fris klinken als de 9 serie, zelf heb ik de IQ90.
Ik heb ook geluisterd naar de IQ50 en IQ70, die konden niet tippen aan de IQ90, maar ja dat ben ik. ;)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Nomad schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:57:

Simpel, ren naar de winkel, koop dezelfde setup and bob 's your uncle. Helaas, de centjes zijn daar niet voor gereserveerd.
Al zou je exact dezelfde KEF Q900 en buitenversterker in jouw ruimte zetten zal het nog steeds anders klinken. Akoestiek is daar de bepalende factor in.

Dat de Q900 en IQ5 anders klinken ben je al achter. Waarom is dan de keuze op die speaker gevallen? Wat is het budget? Grote kans dat er nog veel meer te krijgen is (zowel bij andere merken). Mijn inziens is er behoorlijk wat winst te halen ten opzichte van een paartje Jamo S426.

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 17-12-2015 21:13 ]

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De reviews van de IQ50 waren online niet slecht.
Budget, 300 euro voor 2 zuiltjes 2e hands.

(en belangrijk, mijn onkyo moet het kunnen aansturen. Ik draai nooit keihard muziek, dus zeg max 1/3e volume en doe eens gek...per hoge uitzondering half power?)

[ Voor 47% gewijzigd door Nomad op 17-12-2015 21:24 ]

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Nomad schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:15:
De reviews van de IQ50 waren online niet slecht.
Budget, 300 euro voor 2 zuiltjes 2e hands.
Even door sparen voor de 9 serie, het is echt de moeite waard. :Y
Tenminste als je voor Kef gaat. :*)

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Winkiller schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:26:
[...]

Even door sparen voor de 9 serie, het is echt de moeite waard. :Y
Tenminste als je voor Kef gaat. :*)
Het is niet een kwestie van sparen, het is wat ik er voor over heb. En vooral, wat mijn ega er voor over heeft (zeg maar nada :P). Dus ik wil er niet teveel geld instoppen, maar tegelijkertijd wel kijken of ik iets van winst kan boeken t.o.v. de Jamo's. De jamo's klinken gewoon niet helder, het is rommelig, detail mist.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Nomad schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:28:
[...]

Het is niet een kwestie van sparen, het is wat ik er voor over heb. En vooral, wat mijn ega er voor over heeft (zeg maar nada :P). Dus ik wil er niet teveel geld instoppen, maar tegelijkertijd wel kijken of ik iets van winst kan boeken t.o.v. de Jamo's. De jamo's klinken gewoon niet helder, het is rommelig, detail mist.
Ik vindt de 5 en 7 series van Kef ook niet helder klinken naast de 9 serie. Weet je het is wat Fear zegt, thuis klinkt alles anders maar er is ook duidelijk verschil tussen Kef speakers, ook thuis. Ik kan verder geen advies geven omdat ik gevallen ben voor de iQ90, ze spelen nu Armin van Buuren via XBO & Plex op 7.2. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Die IQ90's staan hier ook. Ooit als eindereeks gekocht voor 900€ per paar.
Die gaan niet snel weg hoor! Iedere keer een smile als ik ze aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ik heb nu een surround set met de IQ10 en IQ50(wit) en dat bevalt erg goed. De IQ60c staat ook al klaar maar die past nog niet in de kast.
De IQ90 zou ik graag als vervanger van de IQ50 willen hebben( mijn vrouw denkt daar anders over:-). Alleen in het wit zijn ze bijna niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Vandaag ga ik een setje IQ50 beluisteren :) en kan het setje overnemen. Ben wel nieuwsgierig, jullie reageren niet bijzonder positief, maar online lees ik er wel redelijk wat goeds over...dus dat maakt me des te nieuwsgieriger wat ik er zelf van ga vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Het zal me niet verbazen als je ze mee naar huis neemt, Kef klinkt bijna altijd goed in elke omgeving.
Zelfs de Satelliet KEF HTS 2001.3 klinkt heel behoorlijk en zuiver naast zijn grote broers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Nomad schreef op zondag 20 december 2015 @ 11:29:
Vandaag ga ik een setje IQ50 beluisteren :) en kan het setje overnemen. Ben wel nieuwsgierig, jullie reageren niet bijzonder positief, maar online lees ik er wel redelijk wat goeds over...dus dat maakt me des te nieuwsgieriger wat ik er zelf van ga vinden :)
Ze klinken anders dan de nieuwe Q-serie, maar ik vind ze zeker beter klinken dan de Jamo die je nu hebt. Wat meer fris/helder in het hoog is wat mij vooral bij staat als ik terug denk aan de KEF. Ik heb ze in het begin van mijn eerste zocktocht ook beluisterd, maar dat was al weer een poos geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

FeaR schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:24:
[...]

Ze klinken anders dan de nieuwe Q-serie, maar ik vind ze zeker beter klinken dan de Jamo die je nu hebt. Wat meer fris/helder in het hoog is wat mij vooral bij staat als ik terug denk aan de KEF. Ik heb ze in het begin van mijn eerste zocktocht ook beluisterd, maar dat was al weer een poos geleden.
Fris/helder is ook grotendeels wat ik zoek. Diepe bass e.d. vind ik minder belangrijk, al wil je natuurlijk ook niet dat het echt storend ontbreekt. Een subwoofer zou de speakers wel complementeren lees ik her en der, dus dat houden we even in gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:47
Ik heb zelf een paar maanden geleden 4 Ci160TR speakers gekocht om in het plafond in te bouwen. Ik ben geen audiofiel maar ik moet zeggen dat ik te spreken ben over het geluid! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Nomad schreef op zondag 20 december 2015 @ 14:13:
[...]

Fris/helder is ook grotendeels wat ik zoek. Diepe bass e.d. vind ik minder belangrijk, al wil je natuurlijk ook niet dat het echt storend ontbreekt. Een subwoofer zou de speakers wel complementeren lees ik her en der, dus dat houden we even in gedachten.
Je kan eventueel ook nog naar Focal kijken, de oude Chorus serie. Die is ook helder. Alleen de V serie is dat over de gehele linie, daarom heb ik de W gekozen met een wat meer ingetogen mid en laag zodat het niet too much wordt. Maar goed, dan kan je semi overnieuw beginnen met de zoektocht aangezien er nog veel meer is. Ik durf ook niet te zeggen wat die speakers tweedehands doen overigens.

Een goede subwoofer is voor elke set een aanvulling. Enige is dat een mindere subwoofer ook de set kan breken. En een goede subwoofer is redelijk aan de prijs wat sommigen niet over hebben voor alleen die aanvulling in het laag dan wel de extra oemph.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

FeaR schreef op zondag 20 december 2015 @ 14:34:
[...]

Je kan eventueel ook nog naar Focal kijken, de oude Chorus serie. Die is ook helder. Alleen de V serie is dat over de gehele linie, daarom heb ik de W gekozen met een wat meer ingetogen mid en laag zodat het niet too much wordt. Maar goed, dan kan je semi overnieuw beginnen met de zoektocht aangezien er nog veel meer is. Ik durf ook niet te zeggen wat die speakers tweedehands doen overigens.

Een goede subwoofer is voor elke set een aanvulling. Enige is dat een mindere subwoofer ook de set kan breken. En een goede subwoofer is redelijk aan de prijs wat sommigen niet over hebben voor alleen die aanvulling in het laag dan wel de extra oemph.
Tot mijn grote verbazing de speakers niet meegenomen. Ik kon het ter plekke luisteren en het klonk echt niet goed. Hoog en midden klonk aardig, maar de speakers konden de ruimte niet vullen. Ook niet bijna. Ik heb nog wat met zijn versterker lopen spelen qua instellingen maar kon 'pure audio' niet vinden en ik vermoed dat het echt puur instellingen waren. Maar ik kreeg het niet goed en dan ga ik het niet op de gok alsnog maar meenemen.
Wilde hem ook niet te lang storen (de verkoper) dus heb na 10 minuten prutsen met zijn versterker het maar opgegeven.
Had wel de speakers op large staan, subwoofer uit en 2.0 channel stereo. Zou toch niet zo verschrikkelijk mogen klinken dan.
Dus maandag toch maar naar hifi-corner en luisteren naar goed opgestelde installaties.

[ Voor 8% gewijzigd door Nomad op 20-12-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Dat verwondert me.

Hoe zag de ruimte er uit, en welke muziek had je mee om te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Nomad schreef op zondag 20 december 2015 @ 17:49:
[...]

Tot mijn grote verbazing de speakers niet meegenomen. Ik kon het ter plekke luisteren en het klonk echt niet goed. Hoog en midden klonk aardig, maar de speakers konden de ruimte niet vullen. Ook niet bijna.
Wow die had ik niet zien aankomen, maakt verder niet uit en laat zien dat je toch iets speciaals zoekt.
Nadat ik mijn iQ90 had gehoord was al het andere ook niet snel goed, dat is de kracht van de 9 serie. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Winkiller op 21-12-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Nee ik geheel ook niet. De ruimte was ruim, maar niet heel anders dan bij mij thuis. Het zou prima moeten kunnen klikken en het is zeker niet ruimer dan veel andere huiskamers. De speakers klonken ook erg zacht, de versterker stond op -10db toen het enigszins volume begon te krijgen, maar zeker niet hard. Ik ga er vanuit dat de versterker tot 0 DB loopt? Maar goed, je bent bij een onbekende, dus ik kan geen uur prutsen en kabels testen en wat niet meer. Maar het klonk ielig, alsof je een te kleine speaker in een te grote ruimte hebt, behalve dat dat echt niet zo was.

Maar het gehele laag mistte. En het enige wat ik zo snel kon instellen is dat de speakers op large stonden en de subwoofer uit stond op de versterker.

Bron heb ik geprobeerd uit te sluiten, door via hdmi nette youtube kanalen te proberen, heb een cd geprobeerd en via mijn Samsung S6 3.5jack spotify geprobeerd (op extreme kwaliteit in spotify).

Dat was wat ik zo snel kon proberen in de korte tijd die je iemand tot last wilt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

0.0 dB is referentievolume, veel receivers gaan daarna pas echt versterken en lopen dan nog wat dB's door. Nu zegt de stand van de volumeknop zeker niet alles aangezien het vooral afhangt van het volume wat de bron uit stuurt, maar -10.0 dB is wel echt veel voor net wat volume. Stond er niet iets van een Night Mode aan? Dat reduceert zowel volume als laagweergave.

Soms staat het bij de eigenaar echt heel verkeerd afgesteld. Laatst een SVS PB13 Ultra ergens opgehaald. Met testen gaf het ding een raar wapperend laag en liep niet zo ver door. Toch de gok genomen en het ding ingeladen, bleek thuis echt alles qua instellingen verkeerd te staan. Ding doet nu tot 10 Hz in room. Maar goed, bovenstaande gaat natuurlijk niet altijd op en ik snap dat je het risico niet wil lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Zijn er ook tweakers die ervaring hebben met deze combo:
Pioneer VSX-830-K - 5.2-Channel AV Receiver met KEF 5.2 uit de c-serie C5 (2x) met C6LCR (center)?
Deze wil ik graag aanschaffen is het goede prijs/kwaliteit verhouding?!

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:57

Arjan A

Cenosillicafoob

Geen ervaring mee paranoia68, maar ik zit die combi ook te bekijken, maar dan met een vsx-923. Ik heb daar nu Kef eitjes in een 5.2 configuratie, en dat bevalt me ook al erg goed.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-08-2023
Iemand hier ervaring met de T serie? Heb nog geen mogelijkheid gehad om deze te beluisteren. Qua ontwerp zijn ze wel uniek zo te zien, wat voor geluid komt er uit zo'n dun speakertje? Lijkt me toch wel een stuk anders klinken dan een klassieke speaker, of niet? Mijn budget zit rond de 1500 voor een 5.1 speaker set en heb Dali/SVS al een tijd op het oog. Toen zag ik de T305 set van KEF, en man, dat is toch een heel stuk kleiner. Maar blijkbaar klinken ze alsnog heel goed? Merkwaardig.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.audioaffair.co.uk/media/catalog/product/t/3/t305lrg_1.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door John Dude op 10-02-2016 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 18-05 08:37

icecreamfarmer

en het is

John Dude schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:19:
Iemand hier ervaring met de T serie? Heb nog geen mogelijkheid gehad om deze te beluisteren. Qua ontwerp zijn ze wel uniek zo te zien, wat voor geluid komt er uit zo'n dun speakertje? Lijkt me toch wel een stuk anders klinken dan een klassieke speaker, of niet? Mijn budget zit rond de 1500 voor een 5.1 speaker set en heb Dali/SVS al een tijd op het oog. Toen zag ik de T305 set van KEF, en man, dat is toch een heel stuk kleiner. Maar blijkbaar klinken ze alsnog heel goed? Merkwaardig.

[afbeelding]
Een vriend van mij heeft die set en het klinkt verrassend goed als ik eerlijk ben.
Niettemin ben je erg afhankelijk van de basmodule.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enetlepan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 19:46
Ik heb nu enkele jaren de T-serie staan. Bevalt uitstekend: mooi ontwerp, uitstekend geluid. En om de Subwoofer hoef je je geen zorgen te maken, want die geeft ook een evenwichtige ondersteuning. Dit in combinatie met de Pioneer VSX-2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highender
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-04-2021
Momenteel genietend van een uiterst minimalistisch systeem met twee KEF X300A monitoren in de hoofdrol en een minipc als bron. Deze zijn gemodificieerd door Van Medevoort (verkrijgbaar bij Homestudio), er zijn RCA uitgangen op aangebracht zodat ik er een subwoofer op kan aansluiten. Ik heb er een SVS SB-1000 subwoofer op aangesloten en na wat instellen en experimenteren met de plaatsing klinkt het nu uitstekend in mijn 20 m2 zolderkamer :).

De X300A klinken sowieso al zeer goed vind ik, ze produceren een zeer gedetailleerd geluid met precieze plaatsing, voldoende dynamiek en een een groot geluidsbeeld, bij de juiste opnames ga je er helemaal in op en kan je uren luisteren zonder luistermoeheid. Bij sommige muziek, eigenlijk best veel, kom ik toch laag tekort, de subwoofer zorgt voor de nodige diepte maar ook extra impact, warmte en ruimte. Kortom, ik ben tevreden, althans, wellicht dat ik Dirac Live - een sofftware oplossing voor ruimte correctie - nog ga uitproberen, maar eerst even sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Niet online
Ik heb momenteel een mooie q-serie van KEF, aangevuld met een Klipsch subwoofer.
Betreft 2x een Q5, 2x Q1 en de Q9c. Mooi geluid en ik heb er met heel veel plezier naar geluisterd.

Inmiddels ben ik echter verhuisd in in de huidige woning is er, helaas, geen ruimte voor. Dus deze set ga ik binnenkort in de verkoop doen. En ga me nu orienteren op wat kleiners. Ik twijfel zelfs of ik de 5.1 opstelling wil aanhouden en niet beter kan teruggaan naar een 2.0 of een 2.1.
Welke kleine speakers van KEF zijn hiervoor geschikt? En voldoen die in 2.0 aan voldoende bas of passen ze bij een Klipsch R110.
Alles wordt aangestuurd door een Denon AVR (X2000).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarVanOs
PFvH schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:50:
Ik heb momenteel een mooie q-serie van KEF, aangevuld met een Klipsch subwoofer.
Betreft 2x een Q5, 2x Q1 en de Q9c. Mooi geluid en ik heb er met heel veel plezier naar geluisterd.

Inmiddels ben ik echter verhuisd in in de huidige woning is er, helaas, geen ruimte voor. Dus deze set ga ik binnenkort in de verkoop doen. En ga me nu orienteren op wat kleiners. Ik twijfel zelfs of ik de 5.1 opstelling wil aanhouden en niet beter kan teruggaan naar een 2.0 of een 2.1.
Welke kleine speakers van KEF zijn hiervoor geschikt? En voldoen die in 2.0 aan voldoende bas of passen ze bij een Klipsch R110.
Alles wordt aangestuurd door een Denon AVR (X2000).
Waar wil je de speakers voor gebruiken? Met name muziek of juist film? Voor film lijkt het mij dat je al snel beter een subwoofer kunt toevoegen.
Zelf heb ik als speakers de R serie van KEF (2x R300, R600C, R400 en 2x R100).
Ik ben begonnen met 2x de R100. Ik heb ze beluisterd t.o.v. 2x KEF IQ5. Ik vond de R100 veel helderder klinken. Qua laag kon ik niet echt horen dat de IQ5 veel dieper ging. Het is een behoorlijk compacte speaker, dus wellicht iets voor je. Opvallend vond ik de LS50 niet super. Ik vond ze minder warm klinken dan de R100.
Daarna heb ik als fronts de R300 genomen. Je hoort absoluut verschil. De R300 zet het laag veel steviger aan. Het zijn echter wel gelijk qua formaat veel grotere speakers dan de R100.

T.a.v. de R100 nog even een tweetal reviews:
http://www.whathifi.com/kef/r100/review
http://www.whathifi.com/kef/r100-51/review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Niet online
MarVanOs schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:11:
[...]

Waar wil je de speakers voor gebruiken? Met name muziek of juist film? Voor film lijkt het mij dat je al snel beter een subwoofer kunt toevoegen.
..
Ik ben begonnen met 2x de R100. Ik heb ze beluisterd t.o.v. 2x KEF IQ5. Ik vond de R100 veel helderder klinken.

T.a.v. de R100 nog even een tweetal reviews:
http://www.whathifi.com/kef/r100/review
http://www.whathifi.com/kef/r100-51/review
Dank, ik ga ze bekijken! Zal met name voor muziek worden maar dan meer en meer achtergrond en minder echt goed gaan zitten om muziek te luisteren. De Klipsch Sub kan ik eventueel altijd nog toevoegen, die kan ik wel op een andere plaats neerzetten. Ik ga de reviews lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:52

JanAd

Wind’s howling

- mods, dit mag weg -

[ Voor 125% gewijzigd door JanAd op 03-05-2016 13:32 ]

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-05 12:19
Gisteren een positieve luistermogelijkheid gehad bij iEar in Eindhoven. Liep spontaan binnen en vroeg naar de R500 te mogen luisteren, aangetuurd door Cambridge daar dit het dichtst bij mijn Linn appretuur ligt.

Speaker is erg goed bevallen. In alle opzichten een mooi geluid wat beviel voor mijn oren. De grotere R700 klinkt wat voller omdat hij groter is, maar is te groot voor mijn huiskamer. Alle ander speakers die er naast stonden ook gehoord, maar die konden mij niet bekoren in vergelijking met het geluidsbeeld van de R500.

Twijfel nog wat of ik mijn ruim 20 jaar oude Linn Keilidh's door deze ga vervangen, of dat het 2ehands Linn Ninka's gaan worden.

Iemand nog tips of opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 853533

Dit is het dilemma: ik heb 1 goede KEF luidspreker c55 en 1 goede luidspreker c95.
Kan ik deze twee luidsprekers combineren?
Allebei KEF, allebei c-serie, alleen is de ene wat grote (en andere Uni-Q driver wat dat ook moge wezen).

Zie hier meer info: http://www.kef.com/html/n..._C45_C55_C65_C/index.html)

Wat denken jullie? Combineren, of moet ik opzoek gaan naar een gelijke set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 08:24

OgWok

U.N.C.L.E.

Anoniem: 853533 schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:24:
Dit is het dilemma: ik heb 1 goede KEF luidspreker c55 en 1 goede luidspreker c95.
Allebei KEF, allebei c-serie, alleen is de ene wat grote (en andere Uni-Q driver wat dat ook moge wezen).

Wat vind je er zelf van na een uitgebreide luistertest? Als jij het goed vindt klinken dan ben je er toch uit.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Anoniem: 853533 schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:24:

Lekker doen wat je zelf wilt maar ik persoonlijk zou het niet doen bij 2 verschillende speakers.
Alhoewel als ik ze zou kunnen verstoppen misschien wel.
Maar open en bloot in zicht als bv. frontspeakers :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 17:05
Heeft iemand meer nieuws rondom de huidige Q-serie? Las op een ander forum dat de geruchten gaan dat er een nieuwe serie/opvolger aankomt. Prijzen lijken ook te dalen, maar misschien heb ik het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Toevallig sprak ik vorige week een winkelier die veel KEF heeft staan en die vertelde dat de Q's eruit gingen inderdaad. Ik weet verder niet wanneer oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

MarVanOs schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:11:
[...]

Zelf heb ik als speakers de R serie van KEF (2x R300, R600C, R400 en 2x R100).

Opvallend vond ik de LS50 niet super. Ik vond ze minder warm klinken dan de R100.
Daarna heb ik als fronts de R300 genomen.
Waarom heb je gekozen voor boekenplank luidsprekers?
Of heb je ook getest met de R serie vloerstaanders en is het niet bevallen?

Heb zelf een jaartje de LS50 gehad. Daarna weg had omdat ik toch iets anders wilde.
Heb er nu nog altijd spijt van. :(

Ben nu in het bezit van de B&W CM serie maar mis toch echt het heldere hoog waar KEF wel bekend om staat.

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 17:05
Het Leoh-Paard schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 00:10:
Toevallig sprak ik vorige week een winkelier die veel KEF heeft staan en die vertelde dat de Q's eruit gingen inderdaad. Ik weet verder niet wanneer oid.
Ben benieuwd of er een nieuwe Q-serie uitkomt. Huidige serie is alweer uit 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartusKN.nl
  • Laatst online: 14-02 14:29
Zelf hoor ik ook bij de KEF club. Heb 2 iQ7 2 iQ3 en als center de iQ6c. Duurde even voor ik alles bij elkaar had in dezelfde kleur maar ik kan hier toch nog jaartjes van blijven genieten.

Het is echt een genot om heerlijk films te kijken met een vol en warm audiobeeld.
De scene van MadMax met het zand weg schuiven voor ze gezicht laat het zo over komen alsof hij in je kamer het zand weg duwt.

Had ook mindere ervaring gehad met mijn fronts, de rubber ring was gescheurd bij beide speakers. Kwam hier pas maand later achter dan ik ze gekocht had via via.
Nieuwe drivers via KEF waren niet goedkoop, dus nieuwe rubber ringen er zelf op gezet.
Kost je heel veel uurtjes en hoop geduld maar tis gelukt.
Nu beginnen ze weer los te spelen na 4maanden.

Iemand die twijfelt over KEF moet niet met mij praten want dan ben je om.

ps. als sub ben ik wel vreemd gegaan omdat ik veel las over brommende subs van KEF, Audio Pro b1.36 ook hier heeel veel positiefs over. Enkel volbaar en als je hem niet zou zien wist je niet dat er een sub in huis was anders dan het voelen tijdens een film of concert.

[ Voor 74% gewijzigd door BartusKN.nl op 04-02-2017 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
murphylee schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 07:04:
[...]

Waarom heb je gekozen voor boekenplank luidsprekers?
Of heb je ook getest met de R serie vloerstaanders en is het niet bevallen?

Heb zelf een jaartje de LS50 gehad. Daarna weg had omdat ik toch iets anders wilde.
Heb er nu nog altijd spijt van. :(

Ben nu in het bezit van de B&W CM serie maar mis toch echt het heldere hoog waar KEF wel bekend om staat.
Ik heb de R700 beluisterd. Dit zijn de speakers welke qua drivers matchen met mijn R300 en R600C. Afgezien van plaats gebrek vond ik niet dat ik veel verschil kon horen. Daar komt bij dat ik voor het laag altijd nog kan terugvallen op de R400.
Heb ze vergeleken met Triangle Esprit. Ontzettend heldere speaker, maar mij net iets te helder. De R700 waren warmer wat ik zeker op de langere duur fijner vond klinken.

De R500 heb ik ook beluisterd. Dit vond ik minder. Lijken minder diep te kunnen.
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste