Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnielox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-09-2023
Ik heb een set IQ7 van KEF, maar ik vind het hoog verschrikkelijk. Alsof er iemand de hele tijd tssst zegt. De tweeters zijn zo erg aanwezig dat het niet leuk is naar de speakers te luisteren. Het liefst zou ik ze zo in de vuilnisbak donderen.
Ik heb verschillende versterkers geprobeerd, Onkyo, NAD, en zelf een Chinees klasse D ampje, maar het is niet om aan te horen. De Audyssey van Onkyo krijgt het hoog wel onder controle, ik denk dat ik er bijna 30 dB vanaf moet rammen om de speakers te laten klinken.

Ik heb eens een keer een set IQ7 gehoord op een H&K versterker, dat klonk wel goed en warm. Ik snap niet waarom ik het hoog niet onder controle krijg. Als ik mijn vinger tegen de tweeter aanhoud, dan demp ik het hoog en klinken de speakers meteen een stuk beter.

Groetjes Ronald

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:30

FeaR

In GoT we trust

Ronnielox schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:53:
Ik heb eens een keer een set IQ7 gehoord op een H&K versterker, dat klonk wel goed en warm.
Ik denk dat je met een andere versterker niet het effect gaat hebben wat jij zoekt. Versterkers kleuren namelijk niet/niet zo sterk (doorhalen naar gelang tot welke groep je behoort) als je het hier voor doet komen. Grote kans dat het op de andere aansturing beter klonk door de akoestiek, dat doet namelijk meer met het geluid dan men denkt. Kans bestaat ook dat KEF gewoon niet je merk of in dit geval serie is en je beter op zoek kan naar een ander paar.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb een setje Kef iq1 op t oog voor op de slaapkamer. Ze moeten dan opgehangen worden. Door de smalle acherkant weet ik niet zo goed welke beugel past.

Ik heb liever niet van die mounts die een plateau hebben waar de speakers dan op staan.

Iemand ervaring mee? Speakers wegen 4,5 kg dus bijv deze mount zou dat houden: https://www.vogels.com/nl...s/vlb-500-speaker-beugels

Of is het gewoon een kwestie van kijken of de achterkant van de speaker breed genoeg is om de mount erop te kunnen schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Ronnielox schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:53:
Ik heb een set IQ7 van KEF, maar ik vind het hoog verschrikkelijk. Alsof er iemand de hele tijd tssst zegt. De tweeters zijn zo erg aanwezig dat het niet leuk is naar de speakers te luisteren. Het liefst zou ik ze zo in de vuilnisbak donderen.
Ik heb verschillende versterkers geprobeerd, Onkyo, NAD, en zelf een Chinees klasse D ampje, maar het is niet om aan te horen. De Audyssey van Onkyo krijgt het hoog wel onder controle, ik denk dat ik er bijna 30 dB vanaf moet rammen om de speakers te laten klinken.

Ik heb eens een keer een set IQ7 gehoord op een H&K versterker, dat klonk wel goed en warm. Ik snap niet waarom ik het hoog niet onder controle krijg. Als ik mijn vinger tegen de tweeter aanhoud, dan demp ik het hoog en klinken de speakers meteen een stuk beter.

Groetjes Ronald
Zijn je tweeters misschien stuk? Of het filter? Luister je vanaf verschillende opnames? Versterkers verzinnen er idd niet zo heel veel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 13:06
SpiceWorm schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 23:28:
Ik heb een setje Kef iq1 op t oog voor op de slaapkamer. Ze moeten dan opgehangen worden. Door de smalle acherkant weet ik niet zo goed welke beugel past.

Ik heb liever niet van die mounts die een plateau hebben waar de speakers dan op staan.

Iemand ervaring mee? Speakers wegen 4,5 kg dus bijv deze mount zou dat houden: https://www.vogels.com/nl...s/vlb-500-speaker-beugels

Of is het gewoon een kwestie van kijken of de achterkant van de speaker breed genoeg is om de mount erop te kunnen schroeven?
De IQ1 heeft een ronde achterkant, dus niet geschikt voor zo'n beugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
RexP schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:07:

De IQ1 heeft een ronde achterkant, dus niet geschikt voor zo'n beugel.
Goed punt. In mijn beleving zat er een vlak stuk op de ronde achterkant, maar bij de iq1 idd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnielox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-09-2023
SpiceWorm schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 23:30:
[...]

Zijn je tweeters misschien stuk? Of het filter? Luister je vanaf verschillende opnames? Versterkers verzinnen er idd niet zo heel veel bij.
Dat is het enige wat ik ook zo kunnen bedenken. De ene speaker klinkt ook nog helderder dan de ander. Misschien is ie wel stuk. Ik zal eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 10:53
Kan iemand die ervaring heeft met de LS50 me vertellen hoe deze speakers het doen met films in een 2.0 opstelling? Ik ben me er van bewust dat de bas de muren niet laar schudden, maar hoe zit het met dialogen etc.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dat gaat prima, als je inderdaad niet teveel om een diepe bass geeft. Ik heb een paar jaar een set LS50 gedraaid in een stereo HT, en ik heb er wel een sub bij gehad. Zonder gaat ook heel aardig, maar met actiefilms is een subwoofer wel fijn. Dialogen klinken overigens prima (het zijn best heldere speakers), maar die halen natuurlijk ook niet de lage frequenties die de LS50 mist.

Ik heb ze nu (zonder sub) op een tweede kamer staan puur voor muziek, en dat bevalt ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-04 00:35
Ik heb een vraag waar ik niet uitkom.

Ik zit te kijken om 2 KEF "eitjes" speakers komend uit een 5.1 set, over te kopen en als Atmos hoogte speakers te gebruiken op mijn Denon X2300W receiver, maar ik kan niet achterhalen of ze ook zonder dat 5.1 subwoofer te gebruiken zijn? Of moeten ze toch op subwoofer aangesloten worden ivm geluid filter van laag en hooge tonen?

Wie kan mij dit duidelijk uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 20-05 16:38

Arjan A

Cenosillicafoob

Die eitjes hebben niet het volledige bereik, dus een sub heb je sowieso nodig.
Zijn je andere speakers van een ander merk/ serie?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
Eitjes hoeven niet op een sub aangesloten te worden. Je kan ze rechtstreeks op een luidsprekerterminal van je receiver aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
Arjan A schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:34:
Die eitjes hebben niet het volledige bereik, dus een sub heb je sowieso nodig.
Zijn je andere speakers van een ander merk/ serie?
Ja, mijn andere speakers zijn van een Samsung 5.1 set. Is het beter om alle speakers (5.1.2) van KEF eitjes te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 20-05 16:38

Arjan A

Cenosillicafoob

Giovanni76 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 22:53:
[...]

Ja, mijn andere speakers zijn van een Samsung 5.1 set. Is het beter om alle speakers (5.1.2) van KEF eitjes te doen?
Ik weet niet welke Samsung set je gebruikt, maar KEF is redelijk goede kwaliteit, dus ik begrijp niet helemaal hoe je tot die combinatie komt.
Dat even terzijde leggend; als je een 5.1 set hebt, met de Denon-versterker, heb je dus al een subwoofer waarop je de KEFs als extra wil toevoegen. Die hebben geen extra sub meer nodig als je versterker al "weet" dat er een sub is aangesloten.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
Arjan A schreef op zondag 9 april 2017 @ 03:35:
[...]

Ik weet niet welke Samsung set je gebruikt, maar KEF is redelijk goede kwaliteit, dus ik begrijp niet helemaal hoe je tot die combinatie komt.
Dat even terzijde leggend; als je een 5.1 set hebt, met de Denon-versterker, heb je dus al een subwoofer waarop je de KEFs als extra wil toevoegen. Die hebben geen extra sub meer nodig als je versterker al "weet" dat er een sub is aangesloten.
Thanks voor je feedback

[ Voor 29% gewijzigd door Giovanni76 op 09-04-2017 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
Arjan A schreef op zondag 9 april 2017 @ 03:35:
[...]

Omdat ik al een 5.1 (Samsung) set heb, wou ik dus alleen 2 KEF eitjes als Atmos speakers gebruiken. Maar ik wist dus niet zeker of je hun originele 5.1 KEF sub nodig had, omdat eitjes van een 5.1 KEF set komen.

Ik zou natuurlijk kunnen kijken als geluid/kwaliteit verschil heel groot is, om dan later alsnog alle speakers en sub van Kef te nemen.

Nog 1 laatste vraag, welke sub zou beter zijn in dat geval van KEF, Kube 1 of Kube 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
.

[ Voor 99% gewijzigd door Giovanni76 op 09-04-2017 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:27
Voor een sub is het relatief simpel. Hoe groter hoe beter.
Maar blijkbaar zijn die Kube modellen niet meer op de markt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-05 15:42
Tommie12 schreef op zondag 9 april 2017 @ 08:52:
Voor een sub is het relatief simpel. Hoe groter hoe beter.
Maar blijkbaar zijn die Kube modellen niet meer op de markt.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Hoe groter de woofer hoe meer laag hoorbaar/voelbaar zal zijn. Wil niet zeggen dat meer per definitie beter is. Maar in die dergelijke prijsklasse ben ik het wel met je eens B)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelepel88
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-08-2024
Taxatie van goederen is niet toegestaan op GoT.

[ Voor 84% gewijzigd door FeaR op 19-04-2017 11:44 ]

lees de draad voordat je blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelepel88
Commentaar op moderatie gaat via e-mail of DM en wordt niet in het topic besproken. Zeker aangezien er niet onterecht is gemodereerd omdat er wel om taxatie gevraagd werd. Ik citeer: "wat zou ik zo'n beetje kunnen vragen voor...".

[ Voor 72% gewijzigd door FeaR op 19-04-2017 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelepel88
Theelepel88 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:32:
[MBR]Commentaar op moderatie gaat via e-mail of DM en wordt niet in het topic besproken. Zeker aangezien er niet onterecht is gemodereerd omdat er wel om taxatie gevraagd werd. Ik citeer: "wat zou ik zo'n beetje kunnen vragen voor...".[/]
Nogmaal mijn 2e vraag; Wat raden de tweakers aan als verkoop kanaal voor grote zuilen van Kef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Ik heb een tijdje terug in Arnhem bij Bender een paar speakers gekocht. Qua zuilen van KEF heb ik daar iig de R500, de Reference 3 en de kleine Blades gezien. Ik denk dat ze de Q-serie ook nog wel hadden. Maar er zijn zoveel dealers die KEF voeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

murphylee schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 07:04:
[...]

Waarom heb je gekozen voor boekenplank luidsprekers?
Of heb je ook getest met de R serie vloerstaanders en is het niet bevallen?

Heb zelf een jaartje de LS50 gehad. Daarna weg had omdat ik toch iets anders wilde.
Heb er nu nog altijd spijt van. :(

Ben nu in het bezit van de B&W CM serie maar mis toch echt het heldere hoog waar KEF wel bekend om staat.
Reactie op een wat oudere post. Ik had exact hetzelfde... althans. B&W CM serie. Ik was juist op zoek naar dat heldere hoog. Datzelfde wat B&W had. Ik ging uiteindelijk luisteren voor de B&W 805's, maar uiteindelijk bij Kef Reference 1 gekomen. De bas in de 805's waren te weinig aanwezig. En KEF vond ik ook erg fijn. Strak genoeg, tikkeltje meer laag, dat wel toegegeven ietjes wolliger is, maar genoeg voor meeste ruimte die ik heb, of zal krijgen. (Gewone woonkamer zijn deze eigenlijk al meer dan voldoende).

Ik gebruik de KEFs met een dual amped Exposure (middelste serie). Heeft passieve pre, (geen stappen, maar Alps pot), dus kleurt ligt.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 16:17
Ik heb sinds 2 weken een setje Kef Q5 in black ash staan, overgenomen van iemand via Marktplaats. Helaas zaten er niet de originele spikes bij.

De originele zijn zover ik kan vinden nergens meer te krijgen, dus het worden aftermarket spikes. Weet iemand wat de maat moet zijn bij de Q5, is dat M4, M5, M8? En mogen ze dan nog een maximale lengte hebben?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:40
JunkO schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:38:
Ik heb sinds 2 weken een setje Kef Q5 in black ash staan, overgenomen van iemand via Marktplaats. Helaas zaten er niet de originele spikes bij.

De originele zijn zover ik kan vinden nergens meer te krijgen, dus het worden aftermarket spikes. Weet iemand wat de maat moet zijn bij de Q5, is dat M4, M5, M8? En mogen ze dan nog een maximale lengte hebben?
Als je KEF nederland mailt geven ze je wel een adres dat reparaties uitvoert op KEF's die hebben vaak nog veel liggen. Ik kreeg destijds binnen paar dagen antwoord.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 16:17
Greetoz schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 14:50:
[...]

Als je KEF nederland mailt geven ze je wel een adres dat reparaties uitvoert op KEF's die hebben vaak nog veel liggen. Ik kreeg destijds binnen paar dagen antwoord.
Bedankt voor de tip. Ik had ze meer dan een week geleden al gemaild, maar helaas nooit een reactie mogen ontvangen. Op de gok daarom een setje M8 gekocht en deze zitten er inmiddels naar alle tevredenheid onder!

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Theelepel88 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:20:
[...]

Nogmaal mijn 2e vraag; Wat raden de tweakers aan als verkoop kanaal voor grote zuilen van Kef?
Marktplaats of Vraag & Aanbod.
Hou er rekening mee dat speakers aan het einde van hun commerciële loopbaad dikwijls met kortingen van 30-50% de deur uit gaan.
Verwacht niet te veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcnvdijk1
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-01 14:39
Niet conform beleid: geen V&A op het forum.

[ Voor 86% gewijzigd door FeaR op 03-07-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Laatst online: 13:00

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Iemand hier die de KEF iQ90 heeft vervangen voor een Q900 of R500?

Heb momenteel: 2x KEF iQ90 als fronts, KEF iQ60c als center, KEF iQ50 als rears en een REL T5 subwoofer.
Dit alles is aangesloten op een Yamaha RX-A3050 receiver.

Omdat ik binnenkort ga verhuizen, vraag ik me af of het een upgrade zal zijn als ik overstap op de R500/R200C/R100 + R400 SUB.
Aangezien de woofers natuurlijk kleiner zijn van die speakers, maar het wel een hoger klassement speaker is. Puur kijkende naar formaat van de woofers heeft de R700 zelfde formaat woofers als de iQ90.

Ik wil namelijk eigenlijk mijn set uitbreiden met Atmos speakers, maar er zijn voor zover ik weet geen iQ/Q series die voor Atmos gemaakt worden. Weet dat je normaal speakers uit dezelfde serie/formaat woofers wilt hebben voor een compleet geluidsbleed. Of kan ik bijvoorbeeld KEF Eitjes als Atmos speakers gebruiken aan het plafond?

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 22-07-2017 11:52 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02:21
Is er ergens ruimte advies te vinden voor de zuilen? Wat word er aangeraden qua m2 voor de R500, 700 en 900s?

Ik heb ze allemaal gehoord in verschillende ruimtes maar ik durf de keus niet te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
BiG-GuY schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 11:43:
Iemand hier die de KEF iQ90 heeft vervangen voor een Q900 of R500?

Heb momenteel: 2x KEF iQ90 als fronts, KEF iQ60c als center, KEF iQ50 als rears en een REL T5 subwoofer.
Dit alles is aangesloten op een Yamaha RX-A3050 receiver.

Omdat ik binnenkort ga verhuizen, vraag ik me af of het een upgrade zal zijn als ik overstap op de R500/R200C/R100 + R400 SUB.
Aangezien de woofers natuurlijk kleiner zijn van die speakers, maar het wel een hoger klassement speaker is. Puur kijkende naar formaat van de woofers heeft de R700 zelfde formaat woofers als de iQ90.

Ik wil namelijk eigenlijk mijn set uitbreiden met Atmos speakers, maar er zijn voor zover ik weet geen iQ/Q series die voor Atmos gemaakt worden. Weet dat je normaal speakers uit dezelfde serie/formaat woofers wilt hebben voor een compleet geluidsbleed. Of kan ik bijvoorbeeld KEF Eitjes als Atmos speakers gebruiken aan het plafond?
Staar je niet blind op de series, veel betekent dat niet.
Ik heb een paar IQ90, en gebruik een eitje als center. Ziet er mooi uit, en klinkt zeer goed.

Ik zou een paar eitjes op MP zoeken, en aansluiten. Als je die terug wil verkopen zal je daar niks aan verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Heb al soort van de keuze gemaakt mijn set weg te doen qua speakers en over te gaan op de R series. Vanwege dat de ruimte in mijn nieuwe woning qua "TV hoek" compacter is dan waar ik nu met mijn speakers zit.

Nieuwe ruimte is ongeveer 3x3m huidige ruimte is ongeveer 4x4 en had ze origineel gekocht voor in een ruimte die 6x5m was.

Heb vroeger ook de KEF Q1 speakers gehad en die klonken ook al erg goed voor het formaat. Ga nog wel ergens luisteren eerst, de R series zijn helaas wat minder in showrooms aanwezig, of ze zijn gelijk in verste oosten of zuiden van het land...

Het wordt dan voor nu 2x R300, 1x R200c, 1x R400 en dan op later moment R50 op de fronts erbij en als rears de KEF R100 of KEF Eitjes, die ik dan aan de muur kan hangen.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BouncingBaklap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
Heeft iemand ervaring met de LS50 Wireless? Hoe presteren ze ten opzichte van de gewone versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-04 19:44
BiG-GuY schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:15:
Heb al soort van de keuze gemaakt mijn set weg te doen qua speakers en over te gaan op de R series. Vanwege dat de ruimte in mijn nieuwe woning qua "TV hoek" compacter is dan waar ik nu met mijn speakers zit.

Nieuwe ruimte is ongeveer 3x3m huidige ruimte is ongeveer 4x4 en had ze origineel gekocht voor in een ruimte die 6x5m was.

Heb vroeger ook de KEF Q1 speakers gehad en die klonken ook al erg goed voor het formaat. Ga nog wel ergens luisteren eerst, de R series zijn helaas wat minder in showrooms aanwezig, of ze zijn gelijk in verste oosten of zuiden van het land...

Het wordt dan voor nu 2x R300, 1x R200c, 1x R400 en dan op later moment R50 op de fronts erbij en als rears de KEF R100 of KEF Eitjes, die ik dan aan de muur kan hangen.
Ga vooral goed luisteren naar de R200 I.c.m. De R300. Ik heb deze combi ook gehad maar uiteindelijk besloten de R200 in te ruilen en de R600 te nemen. De R300 vind ik erg fijne speakers met een vol geluid, waardoor voor mij de R200 wegviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

MarVanOs schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:29:
[...]

Ga vooral goed luisteren naar de R200 I.c.m. De R300. Ik heb deze combi ook gehad maar uiteindelijk besloten de R200 in te ruilen en de R600 te nemen. De R300 vind ik erg fijne speakers met een vol geluid, waardoor voor mij de R200 wegviel.
Probleem is dat ik hem in een meubel moet plaatsen welke max 58cm breed is (IKEA Besta serie) , de R600c past daar dus niet in. Heb momenteel de iq60c, welke qua formaat net iets kleiner is dan de R200c nog, dus lijkt me dat de R200c wel een verbetering zal zijn ten opzichte van die?

En ja, wil sowieso proberen ergens te luisteren in de opstelling die ik wil.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 25-09-2019 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Anoniem: 639074 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 02:11:
[...]

De R600C is een joekel van een center waar je ook matching vloerstaanders bij mag verwachten, maar die zie ik nu niet op je lijstje terug. ;)

Deze enorme center kun je hooguit óp je Besta plaatsen, op zich een prima plek voor een center.
Aan beide zijden een stuk van je nieuwe R600c zagen voor een pasmaat van 58cm is ook zo wat. :P
Of een breder meubel natuurlijk.
Dat is het probleem dus ook, je vind niet zomaar een meubel waar in past wat ik kwijt wil en dat dus ook breed genoeg is voor die R600c, in jouw ogen is de R600c "bedoeld" voor bij de grote vloerstaanders in die serie? En zou de R200c wel een prima set moeten zijn met de R300 als fronts?
Verder staat m'n Panasonic ZT60 Plasma al bovenop het meubel straks, dus de center kan er niet bovenop helaas, de muur achter de tv is niet geschikt voor wandmontage met dat gewicht.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:40
BiG-GuY schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:11:
[...]

Dat is het probleem dus ook, je vind niet zomaar een meubel waar in past wat ik kwijt wil en dat dus ook breed genoeg is voor die R600c, in jouw ogen is de R600c "bedoeld" voor bij de grote vloerstaanders in die serie? En zou de R200c wel een prima set moeten zijn met de R300 als fronts?
Verder staat m'n Panasonic ZT60 Plasma al bovenop het meubel straks, dus de center kan er niet bovenop helaas, de muur achter de tv is niet geschikt voor wandmontage met dat gewicht.
Je staat versteld hoe sterk muren zijn. Je kan zelfs tientallen kilos aan een gipsplaat hangen mits je maar de juiste pluggen etc gebruikt. Bij een TV die plat op de muur hangt is het zo goed als altijd mogelijk deze op te hangen. Al is de ZT60 natuurlijk wel een zwaargewicht dus zou het snappen als je het niet aandurft.

Ik heb ook de hele IQ set (iQ9 fronts, iQ6c, iQ1 als rears..) Ik wil ze ook vervangen door de R serie. (R700 als fronts) Twijfel ook over de center. de R600 is wel erg groot.

Maar ik had bij mijn huidige set eerst de iQ2c.. die viel volledig weg dus je moet niet een te kleine center hebben. Maar ik denk dat bij de R300 de R200 prima past. KEF positioneert de R200 zelf bij de R500 omdat die dezelfde woofer grootte hebben.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 08:37
bkvwijnen schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:46:
Heeft iemand ervaring met de LS50 Wireless? Hoe presteren ze ten opzichte van de gewone versie?
Mij lijkt een actieve versie altijd beter. Geen filter en 2 versterkers per luidspreker speciaal afgestemd op het werk.

Zie ook hier: http://www.digitalaudiore...product-of-the-year-2016/

Is the passive LS50’s amplifier lottery not why we hear some complain that they are too eager in the upper mids? Or too laid back? Or that you need to spend US$x000 on an amplifier to really make them sing. If nothing else, and to borrow from modern marketing parlance, this new active version allows us to the hear the LS50 as its engineers intended; and for a price that sits well below the cost of many amplifiers juicing the passive version out in the field.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Greetoz schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:23:
[...]

Je staat versteld hoe sterk muren zijn. Je kan zelfs tientallen kilos aan een gipsplaat hangen mits je maar de juiste pluggen etc gebruikt. Bij een TV die plat op de muur hangt is het zo goed als altijd mogelijk deze op te hangen. Al is de ZT60 natuurlijk wel een zwaargewicht dus zou het snappen als je het niet aandurft.

Ik heb ook de hele IQ set (iQ9 fronts, iQ6c, iQ1 als rears..) Ik wil ze ook vervangen door de R serie. (R700 als fronts) Twijfel ook over de center. de R600 is wel erg groot.

Maar ik had bij mijn huidige set eerst de iQ2c.. die viel volledig weg dus je moet niet een te kleine center hebben. Maar ik denk dat bij de R300 de R200 prima past. KEF positioneert de R200 zelf bij de R500 omdat die dezelfde woofer grootte hebben.
Dat was inderdaad ook mijn gedachte. De R100/R200c/R500 hebben dezelfde maat woofers. En de R300/R600c/R700 ook. Maar de R200c heeft natuurlijk extra woofers ten opzichte van de R300...

Nu werkt mijn iQ60c prima samen met de iQ90 vloerstaanders, terwijl die ook andere maat woofers heeft en heb daar nooit iets negatiefs aan gemerkt. Nu is dat wel de grootste center in die serie, dus groter kan niet. En ook bij de R series zijn de R900 dus grotere woofers dan de R600c. Of zijn de R900 alleen bedoeld als stereo opstelling? (lijkt me niet)

Had ooit de Q2c en die vond ik niet een groot genoege upgrade vanaf een KEF eitje wat ik eerst gebruikte, daarna naar de iQ60c gegaan en daarna niet meer veranderd.

En over het ophangen, het lastige is dat in die muur ook een deur gaat naar een kamer achter die muur, dus ik durf niet te zeggen hoeveel speling er in die muur zit voor speciale pluggen. Voordat ik straks m'n tv ophang en ik die kamer niet meer in kan :X

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-04 19:44
BiG-GuY schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 18:27:
[...]

Dat was inderdaad ook mijn gedachte. De R100/R200c/R500 hebben dezelfde maat woofers. En de R300/R600c/R700 ook. Maar de R200c heeft natuurlijk extra woofers ten opzichte van de R300...

Nu werkt mijn iQ60c prima samen met de iQ90 vloerstaanders, terwijl die ook andere maat woofers heeft en heb daar nooit iets negatiefs aan gemerkt. Nu is dat wel de grootste center in die serie, dus groter kan niet. En ook bij de R series zijn de R900 dus grotere woofers dan de R600c. Of zijn de R900 alleen bedoeld als stereo opstelling? (lijkt me niet)

Had ooit de Q2c en die vond ik niet een groot genoege upgrade vanaf een KEF eitje wat ik eerst gebruikte, daarna naar de iQ60c gegaan en daarna niet meer veranderd.

En over het ophangen, het lastige is dat in die muur ook een deur gaat naar een kamer achter die muur, dus ik durf niet te zeggen hoeveel speling er in die muur zit voor speciale pluggen. Voordat ik straks m'n tv ophang en ik die kamer niet meer in kan :X
Dat is juist mijn punt. Ik heb ook de R100 als front speakers gehad. Daar paste de R200 perfect bij, een heel mooi geheel. Voor stereo wilde ik graag een upgrade. Daarom de R300 gekocht. Toen merkte ik dat de center behoorlijk wegviel. Met een zuilluidspreker zal dit misschien nog wel meer opgaan. Wellicht herken je dit bij je iq90, die hebben ook flink grotere drivers tov je eerste q2c. Dat speelde heb ik het idee mee in de afweging om voor de iq60 te gaan

Mijn opmerking was vooral een tip uit eigen ervaring en wil je zeker niets opdringen. Deze speakers koop je niet voor een week. Ik wil je dus vooral meegeven gewoon goed te luisteren of de R200 wel past in je gekozen set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

MarVanOs schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:48:
[...]

Dat is juist mijn punt. Ik heb ook de R100 als front speakers gehad. Daar paste de R200 perfect bij, een heel mooi geheel. Voor stereo wilde ik graag een upgrade. Daarom de R300 gekocht. Toen merkte ik dat de center behoorlijk wegviel. Met een zuilluidspreker zal dit misschien nog wel meer opgaan. Wellicht herken je dit bij je iq90, die hebben ook flink grotere drivers tov je eerste q2c. Dat speelde heb ik het idee mee in de afweging om voor de iq60 te gaan

Mijn opmerking was vooral een tip uit eigen ervaring en wil je zeker niets opdringen. Deze speakers koop je niet voor een week. Ik wil je dus vooral meegeven gewoon goed te luisteren of de R200 wel past in je gekozen set.
Hmm, als ik nog eens kijk naar de specs. Hebben alle in de serie (behalve R100/R50) dezelfde Uni-Q HF/MF tweeter/woofer. Dus qua 'klankbeeld' zouden die allemaal vergelijkbaar moeten zijn. Maar door de woofers hebben de grotere wel meer diepte en 'body' natuurlijk.

Ik ga wel een luisterafspraak maken om ze te kunnen vergelijken. Los van de meerprijs voor de R600c, zit ik dan waarschijnlijk ook aan een veel duurder meubel waar hij in zou moeten passen... Maar wil het zelf horen om te kunnen oordelen erover.

[edit]
Heb besloten meubel anders te doen. Een lagere versie op pootjes en dan de TV aan een vloerbeugel.
https://www.conrad.nl/nl/...1-cm-65-vast-1303796.html

Dan kunnen de speakers alle drie op dat front meubel staan, en kan ik voor de R600c gaan. Nog steeds wil ik hem wel beluisteren eerst :P .

[ Voor 11% gewijzigd door BiG-GuY op 17-08-2017 09:59 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sada
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 23:41
ik was als bezitter van een KEF C75 set, zo'n 26 jaar, in kombinatie met een harman/kardon pm640vxi, altijd zeer tevreden over het geluid. de laatste jaren merkte ik wel dat KEF luidsprekers aan het degeneren waren, vooral het hoog, en éen conus, door een ongelukje, had een flinke scheur. via een vreemde omweg heb ik eerst de versterker vervangen, wederom door een harman/hardon, ditmaal een HK 680, een aantal klassen beter. zelfs op die versterker klonk de oude set vele malen beter, maar was het geluidsbeeld nu echt duidelijk naar de maan, dat het niet de oude versterker was...

simpele oplossing, een 2e hands set KEF C75 gekocht, de tweeters goed gekontroleerd (bekend probleem).

de KEF C75 in kombinatie met de harman/kardon HK 680 klinkt, voor mij, adembemend. hijgt naar mijn gevoel een high end installatie in zijn nek. natuurlijk is er beter, maar gezien wat ik voor een 2e hands prijs in huis krijg...

ik heb ook nog een harman/kardon hd 970, waarvan de laser unit hoogst waarschijnlijk kapot is (wel schoongemaakt), maar ik gebruik die als een eksterne dac, om mijn flac verzameling op mijn nas, via een de optical out van 'obsolete' wd tv live te luisteren (via een app).

daarnaast heb ik nog een 25 jaar oude, eerste eigenaar, pioneer PD 7700, met stable platter mechanism. die heeft nog nooit een cd níet afgespeeld (okee, 1 of 2 keer, maar dan was de beschadiging té, of het branden niet goed gelukt). die klinkt ook prachtig in kombi versterker/luidsprekers.

tevens een htpc, met asus xonar d2x geluidskaart. ook prachtig.

goed, het ging om de KEF C75 luidsprekers, die naar mijn mening, zeker in kombi met de harman/kardon, een prachtige laagweergave hebben, en de HK 680 blinkt uit in een beter en gedetailleerde hoog dan de PM640vxi. ook de zogenaamde soundstage is uitstekend.

luidsprekers die je niet hoort, je hoort de muziek. muzikale luidsprekers, die zowat alles zoals het hoort afspelen. en zoals altijd, de kombi versterker/luidspreker maakt het geluid (met natuurlijk een goede bron).

sja, een vintage verhaal, en een konservatief verhaal; ik blijf bij de basis, dichtbij de set die ik toentertijd nieuw kocht al zo gek op was. de versterker was wel de zwakke schakel (buiten de C75 set niet meer goed was...), als je dat zo kunt noemen, ook die kombinatie was een heerlijk om muziek mee te luisteren, maar een versterker, waarover veel beter is nagedacht en is gebouwd, maakt een immens verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BouncingBaklap
Leuk om te lezen, Sada.

Ik beschik zelf alweer 12 jaar, damn wat vliegt de tijd, over een combinatie van een NAD C320BEE versterker en Q7 luidsprekers. Een uitstekende combi als je het mij vraagt (wij van WC-eend...).

Ben begonnen met een NAD cd speler ernaast, maar die had zoveel problemen dat ik dat heb opgegeven. Inmiddels staat er alweer enkele jaren een Marantz CD6004 bij, en die doet het goed.

De laatste uitbreiding is een Bluetooth reciever van Philips, voor het gemak tijdens een feestje.

Ik hoop van harte dat de spullen het voorlopig blijven doen, het geluid is heerlijk.
Op een gegeven moment zullen de Q7's het veld moeten ruimen, in ieder geval in de woonkamer (WAF, jeweetwel). Dan hoop ik zoiets als de LS50 Wireless te kunnen neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sada
BouncingBaklap schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:46:
Leuk om te lezen, Sada.

Ik beschik zelf alweer 12 jaar, damn wat vliegt de tijd, over een combinatie van een NAD C320BEE versterker en Q7 luidsprekers. Een uitstekende combi als je het mij vraagt (wij van WC-eend...).

Ben begonnen met een NAD cd speler ernaast, maar die had zoveel problemen dat ik dat heb opgegeven. Inmiddels staat er alweer enkele jaren een Marantz CD6004 bij, en die doet het goed.

De laatste uitbreiding is een Bluetooth reciever van Philips, voor het gemak tijdens een feestje.

Ik hoop van harte dat de spullen het voorlopig blijven doen, het geluid is heerlijk.
Op een gegeven moment zullen de Q7's het veld moeten ruimen, in ieder geval in de woonkamer (WAF, jeweetwel). Dan hoop ik zoiets als de LS50 Wireless te kunnen neerzetten.
dank je!

ik was ook zeer benieuwd naar de kombinatie NAD en KEF, lijkt me een eveneens goede kombi, neutraal met neutraal. al zal dat niet voor iedereen gelden, iedereen, zeker bij audio spullen, heeft zijn eigen smaak. niet is zo subjektief, lijkt het wel. maar naar mijn gevoel geven NAD, en harman/kardon (hun goede versterkers dan) (en er zullen meerdere merken zijn) het je gevoel dat je zeer evenwichtig geluidsbeeld krijgt.

ik heb ook de Q7 overwogen, maar deze werden 2e hands in mijn ogen veel te prijzig aangeboden. ik had een set kunnen beluisteren. ik had me een veel ruimer budget gegund, maar vond het ineens een sport om voor heel weinig, heel veel te krijgen. toch blijf ik benieuwd hoe die klinken.

ze zie er wel erg mooi uit, de Q7....

wel opvallend dat zelfs high end luidsprekers tegenwoordig vrijwel allemaal met basreflex zijn uitgevoerd. iets waarvan ik altijd dacht, dat werkt nooit goed. ik zal het dus verkeerd hebben. de Q7 heeft iig een basreflex vóor, wat beter is. overigens heb ik ook 2 setjes staan met basreflex, geen KEF's, en dat klinkt ook goed, dus het is eerder een vooroordeel. (mission 760i en BNS ellessy II, beide met basreflex vóor).
de KEF C75 klinken zeer strak. ze zijn dus gesloten systemen. een goede uitgevoerde basreflex kan even strak klinken, dunkt me.
geen rationeel vooroordeel, maar een gevoelsmatig vooroordeel; ik zou het zelf moeten ervaren. een blinde test, zou het vooroordeel zeker doen wegsmelten.

geniet! van de muziek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
Om het ingewikkelder te maken: de Q7 heeft een bassreflexpoort aan de voor- ėn de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sada
och ja, dat klopt. ik herinner me het nu, en herinner me dat er ook iets bij gegeven wordt dat je een poort naar wens kunt afsluiten. als ik me dat goed herinner.

hoe vind je zelf de basweergave van de Q7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
Ja, port bungs. Ik heb de Q7 niet meer. Ik vond ze wat... wollig klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BouncingBaklap
Als ze niet voldoende ruimte krijgen is de bas al snel overheersend. Met de port bungs (nooit van gehoord, blijf leren (: ) klinkt het mooi strak, maar lever je uiteraard wel iets in op de laagste frequenties.

Anoniem: 394709

Wat zijn de meningen over de q500? Hiervan staat er een setje op mij de wachten, voor de prijs van 1 heb ik er 2 mee kunnen nemen, en reviews zijn goed voor zo ver ik kan zien?

• Tommie12
Ik heb die ooit gehoord naast de Q900 en Q700.
De 500 vond ik toen iets missen in het laag, en de Q900 was te overheersend.
En terwijl ik mezelf aan het overtuigen was om een paartje Q700 te kopen kwam er een aanbod voor een paar IQ90 voorbij aan de helft van de prijs.

Die kon ik niet laten gaan, en ze staan hier nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394709

Tommie12 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:19:
Ik heb die ooit gehoord naast de Q900 en Q700.
De 500 vond ik toen iets missen in het laag, en de Q900 was te overheersend.
En terwijl ik mezelf aan het overtuigen was om een paartje Q700 te kopen kwam er een aanbod voor een paar IQ90 voorbij aan de helft van de prijs.

Die kon ik niet laten gaan, en ze staan hier nog.
Ahh, ja ze worden aangevuld met een sub, en komen in een zeer kleine ruimte dus laag komt wel goed gok ik. Heb ze vaak zat zo gehoord maar nooit echt rustig in een goede opstelling kunnen luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Voor een kleine ruimte zullen die Q500s wel perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Een kick van dit topic! Hier namelijk een liefhebber van Kef speakers :)

Toen ik op mezelf ging wonen (inmiddels 12 jaar geleden) heb ik m'n toenmalige Sony stereosetje weggedaan en een iets knappere set neergezet, i.cm. een Yamaha receiver.
De keuze viel op een set Kef IQ3's, aangevuld met een 5.1. set van Kef (typenummer weet ik niet meer, maar ze hebben iig zo'n ei-vorm).

Een paar jaar later had ik een beetje geldgebrek en heb ik de IQ3's verkocht. Weer enkele jaren later had ik weer een beetje geld "over" voor een paar mooie speakers, dus dat werden Q300's.

Inmiddels zijn we weer een paar jaar verder en ben ik voor de frontspeakers in de markt voor een set Q550's (i.c.m. een Yamaha RX-AS710D, ik ben redelijk merktrouw). Op internet kan ik er qua reviews nog niet zo veel over vinden, maar de reviews díe ik kan vinden, zijn positief.
Ook lees ik veel over de Q700 en de nieuwe serie Q750. Vooral die laatste lijkt me ook wel erg fijn, al is dat toch wel een beetje boven m'n budget. Maar ja, die Uni-Q driver... is dat nou zo veel beter/mooier?

Voor zover ik begrijp houdt dat Uni-Q systeem in dat het eigenlijk twee drivers in één zijn. Zijn er al Tweakers met ervaring met het Uni-Q systeem?

disclaimer: ik ben geen audiofiel en hoef ook geen door elfen bij maanlicht gesmede kabels, maar ik hecht wel waarde aan goed klinkende luidsprekers die m'n woonkamer en eetkamer kunnen complementeren met mooi geluid. En ze moeten er ook mooi uitzien 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
Je iQ3 had al zo’n Uni-Q driver. De Uni-Q is geintroduceerd in de jaren 80. Leuke link: het Kef museum, http://international.kef.com/explore-kef/kef-museum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

RexP schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:00:
Je iQ3 had al zo’n Uni-Q driver. De Uni-Q is geintroduceerd in de jaren 80. Leuke link: het Kef museum, http://international.kef.com/explore-kef/kef-museum
:$ En ik maar denken dat ik niet vatbaar was voor marketingpraatjes :P

Ik zie het nu inderdaad!
Op de website hebben ze het bij de nieuwe generatie over de "sit anywhere" Uni-Q driver, terwijl die toevoeging er bij de "oude" serie niet bijstaat.

Ik ga bij een winkel nog wel even luisteren, maar vermoed dat het "sit anywhere" aspect (whatever that may be) me gestolen kan worden ;)

• BouncingBaklap
KEF is erg actief qua marketing en echt negatieve reviews zul je dan ook niet snel vinden.
Het beste is om je niet te laten beïnvloeden door dat soort marketingpraat, maar op je eigen gehoor en gevoel af te gaan.
Als jij zelf iets je geld waard vindt, dan zit het goed. Maar laat je dat besluit niet door een verkoper aanpraten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildpicture
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-05 11:45
Een mooie aanbieding voor KEF Q700 speakers heeft mijn "wil ik misschien ooit eens kopen" gedachte omgezet in een "misschien is dit het goede moment" gedachte.

Op dit moment heb ik een KEF e305 5.1 set met een Marantz SR6011 AV Receiver. Ik ben daar echt heel tevreden over en vind het geluid prima. De set wordt vooral gebruikt bij het kijken naar blurays. Toch had ik al een tijdje de gedachte om de front speakers een keer te vervangen door een "echte" grotere speaker. Ook vooral om muziek te luisteren. Alhoewel dat er steeds minder van komt met kinderen in huis. De huidige twee "eitjes" zouden dan gebruikt kunnen worden om de set uit te breiden naar 7.1 of maar 5.1.2 configuratie.

Wie heeft er ervaring met het op zo'n manier uitbreiden van een 5.1 set? Passen speakers als de Q700 goed in een e305 set? Beide beschikken over hetzelfde soort Uni-Q drivers. Er wordt wel eens gezegd dat de Q700 net iets mist in de diepe bas. Maar daarvoor heeft de set dan ook nog de subwoofer.

Ik snap overigens dat de Q700 al weer wat ouder is. Maar de huidige Q750 is ook meteen een flink stuk duurder. Om nog maar niet te spreken over iets als de R-serie.

Een tweede vraag zou zijn; wat zou de beste keuze zijn voor de twee overgebleven speakers? 5.1.2 of 7.1? Ik neig naar de eerste keuze omdat er voor de plaatsing opzij voor een 7.1 configuratie eigenlijk geen plaats is. Bij 5.1.2 (voor Dolby Atmos) kan ik de speakers achter de TV aan de muur bevestigen en schuin naar het plafond richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
De Q700 is een dijk van een speaker, en gaat zeker goed combineren met een stel eitjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:33

daffie82

Minisforum UM773 Lite

wildpicture schreef op zondag 24 december 2017 @ 11:53:
Een mooie aanbieding voor KEF Q700 speakers heeft mijn "wil ik misschien ooit eens kopen" gedachte omgezet in een "misschien is dit het goede moment" gedachte.

Op dit moment heb ik een KEF e305 5.1 set met een Marantz SR6011 AV Receiver. Ik ben daar echt heel tevreden over en vind het geluid prima. De set wordt vooral gebruikt bij het kijken naar blurays. Toch had ik al een tijdje de gedachte om de front speakers een keer te vervangen door een "echte" grotere speaker. Ook vooral om muziek te luisteren. Alhoewel dat er steeds minder van komt met kinderen in huis. De huidige twee "eitjes" zouden dan gebruikt kunnen worden om de set uit te breiden naar 7.1 of maar 5.1.2 configuratie.

Wie heeft er ervaring met het op zo'n manier uitbreiden van een 5.1 set? Passen speakers als de Q700 goed in een e305 set? Beide beschikken over hetzelfde soort Uni-Q drivers. Er wordt wel eens gezegd dat de Q700 net iets mist in de diepe bas. Maar daarvoor heeft de set dan ook nog de subwoofer.

Ik snap overigens dat de Q700 al weer wat ouder is. Maar de huidige Q750 is ook meteen een flink stuk duurder. Om nog maar niet te spreken over iets als de R-serie.

Een tweede vraag zou zijn; wat zou de beste keuze zijn voor de twee overgebleven speakers? 5.1.2 of 7.1? Ik neig naar de eerste keuze omdat er voor de plaatsing opzij voor een 7.1 configuratie eigenlijk geen plaats is. Bij 5.1.2 (voor Dolby Atmos) kan ik de speakers achter de TV aan de muur bevestigen en schuin naar het plafond richten.
Enige nadeel hiervan is dat je center speaker dan niet meer dezelfde is dan je linker en rechter front speaker.
Dit kan bij Blu-ray wel eens voor een ander geluidbeeld zorgen.
Tenminste, dat hebben ze mij altijd gezegd ;)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Tommie12 schreef op zondag 24 december 2017 @ 13:04:
De Q700 is een dijk van een speaker, en gaat zeker goed combineren met een stel eitjes.
Vind ik ook. Zelf heb ik de Q500, iets minder extreem in het laag, maar een erg goede speaker en ik kon het verschil niet echt waarnemen met de Q550, behalve dan dat ik de nieuwe serie minder mooi vind. Dus met een Q700 heb je een hele goede deal denk ik :>

De speakers passen uitstekend bij de eitjes, maar pas wel op met scherp klinkende speakers, want de Q-serie heeft een heel open en breed klankbeeld. Zou jammer zijn als de eitjes meer op de voorgrond lijken te staan doordat ze wat agressiever klinken. Je kunt er altijd wat hoog uit filteren natuurlijk om dat te voorkomen..

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

• Tommie12
daffie82 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:53:
[...]

Enige nadeel hiervan is dat je center speaker dan niet meer dezelfde is dan je linker en rechter front speaker.
Dit kan bij Blu-ray wel eens voor een ander geluidbeeld zorgen.
Tenminste, dat hebben ze mij altijd gezegd ;)
Ik speel al jaren met een stel IQ90 (vergelijkbaar met de Q700), en een eitje als centerspeaker.
Je moet de receiver wel goed instellen, dan loopt alles perfect.
Ik hoor de stemmen mooi uit de TV komen, en kan blind de speakers niet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterisblij
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-03-2021
Dag allemaal, mijn naam is Pieter en ik ben nieuw hier op dit Forum.

Na jaren zoeken, combineren, kopen en verkopen ben ik na talloze speaker-versterker combi's gehoord te hebben trotse en blije eigenaar van een schitterend paar Kef reference model 3's in rosetta burr. Hoewel ik als kind opgroeide met een paar 105.2 's (met denon pma 850) heb ik er lang over gedaan zelf ook bij Kef uit te komen, bang als ik was voor alles wat ik las over de eventuele tekortkomingen in combinatie met mijn favoriete versterking: Cyrus.

Ik ben blij dat ik de sprong in het diepe gewaagd heb want het resultaat is echt fantastisch. Werkelijk alle muzieksoorten (mits uit goede bron) worden bij elk volume probleemloos en schitterend weergegeven. Qua plaatsing blijken deze reuzen heel gemakkelijk te zijn, ondanks de vrij kleine woonkamer waar ze staan hebben we nergens last van 'staande bas' en genieten we ook volledig van een uitstekend stereo-beeld zonder 'tussen de speakers' te hoeven zitten.

Pieter is dus blij....hoewel niet helemaal...deze gaan niet meer weg want beter komt het niet. Doei plezier met de zoektocht:-(

Maar wie weet is er hier iemand die ook ervaring heeft met deze jongens i.c.m. hele andere versterking? Wat ik lees is dat ze vanaf 200W continue pas 'echt' gaan zingen? Mijn Cyrus 8xpd qx komt niet verder dan 115W bij 4 Ohm. Ik ben benieuwd:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Pieterisblij schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 22:37:
...
Maar wie weet is er hier iemand die ook ervaring heeft met deze jongens i.c.m. hele andere versterking? Wat ik lees is dat ze vanaf 200W continue pas 'echt' gaan zingen? Mijn Cyrus 8xpd qx komt niet verder dan 115W bij 4 Ohm. Ik ben benieuwd:-)
Allereerst welkom en zeker welkom in het ons KEF clubje _/-\o_

Mijn eerste vraag is, hoe vaak speel je op maximaal volume?

Ik persoonlijk heb dat nog nooit gedaan. Ik ben zelfs nog nooit in de buurt gekomen.
Wil je echt op 200 Watt gaan knallen, dan heb ik mijn bedenkingen bij jouw geestelijke gesteldheid. Maar je hebt KEF Reference speakers, dus daar twijfel ik niet aan. Geen seconde.

Je hebt een bijzonder mooie amp en erg mooie speakers, ik zou er vooral van genieten.
Als je merkt dat de muziek anders gaat klinken bij hogere volumes, dat het een rommeltje wordt of dat je versterker het moeilijk krijgt (= veel hitte gaat produceren), dan kun je eens verder kijken. Of misschien gewoon een eindversterker er achter hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolveres
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-01-2024
Kersverse KEF eigenaar reporting.

Van het weekend een setje Q700's in het bezit gekregen. Een upgrade van de kleinere maar respectvolle Mission M33i's zuiltjes. Man man man wat een helder, ruimtelijk geluid en een zuiverheid dat van hoog tot diep laag gaat. Plus geen teken van luistervermoeidheid!

Vergeleken met de Missions is het een straight upgrade. Het is alleen nog ffies wennen dat de stemmen minder direct in je oren zitten en meer in de ruimte. Minder een persoonlijk optreden en meer een profi podium met de beste equipment voor mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuintusDias
  • Laatst online: 15-04 07:35
Beste KEF bezitters! Ik ga binnenkort mijn eerste echte hifi set aanschaffen en kom steeds terug bij KEF. Met name de r500 en r700. Vanmiddag ga ik ze even beluisteren samen met nog wat speakers (b&w 683 s2 en MA silver 300).
Wat zijn jullie ervaringen met de KEFs en mijn belangrijkste vraag: wat is een goede versterker om ze mee aan te sturen?

Setup: 2.0 (in de toekomst misschien een sub er bij)
Gebruik: muziek en films/tv-series (50/50)
Budget: €2000-2500

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niveus
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:13
@QuintusDias , ik ben zelf zeer tevreden over de KEF LS50 Wireless. Dit is de actieve variant van de bekende/vermaarde LS50 en je hoeft daar dus geen versterker bij te zoeken. Voor ongeveer €2000-€2300 heb je dan een echte hifi set.

Enige nadeel wat ik kan bedenken is als je voor de toekomst graag flexibiliteit wil door losse versterkers en dergelijke. Ik raad ze absoluut aan in ieder geval;)

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jinge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 10:53
Niveus schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:55:
@QuintusDias , ik ben zelf zeer tevreden over de KEF LS50 Wireless. Dit is de actieve variant van de bekende/vermaarde LS50 en je hoeft daar dus geen versterker bij te zoeken. Voor ongeveer €2000-€2300 heb je dan een echte hifi set.

Enige nadeel wat ik kan bedenken is als je voor de toekomst graag flexibiliteit wil door losse versterkers en dergelijke. Ik raad ze absoluut aan in ieder geval;)

Succes!
Mooi he, "wireless", de combinatie heeft meer kabels dan een amp/speaker set :P

Maar goede speakers inderdaad, vooral voor muziek. Voor films vind ik een 5¼ inch woofer persoonlijk wat te mager. Als hier later een sub bij komt zeker wel een aanrader voor Quintus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuintusDias
Bedankt voor jullie ervaringen heren. Echter ik droom al 10 jaar van vloerstaande luidsprekers dus de ls50s vallen af. Heb vorige week geluisterd en de r500 maakten echt indruk op mij, meer nog dan de r700 dus waarschijnlijk gaan dat ze worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Vorige week was ik even bij een KEF-demonstratie door Johan Coorg in een winkel in Soest. Ze speelden o.a. de Blade Two's. Wat een prachtig spul is dat toch! Wel eventjes € 20k voor twee luidsprekers exclusief versterking etc. maar het klinkt beter dan vrijwel alles wat de meeste mensen thuis hebben. Erg leuke middag om mooie apparatuur te horen.

Wel erg bijzonder dat de beste man tussen neus en lippen door vertelt dat muziek stream van Tidal veel beter zou klinken via een ethernetkabel dan via WiFi, en dat als je een door elven gemaakte USB-kabel hebt tussen je laptop en DAC, dat het geluid daar nóg veel beter van wordt. En de bezoekers knikten allemaal driftig.

Ik denk dat ik ook maar een winkel in high-end audio ga beginnen; de doelgroep is gek. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

492828

Ik heb ooit, in plaats van m'n vloerstaande Elipsons, een Kef KHT 5005 setje met PSH2500 sub gekocht. Moeders was die "lelijke barkrukken" zat.
Al meteen miste ik wel degelijk wat nuance in het geluid, ook de bas was me wat te opdringerig en het gat tussen de satellieten en de sub heb ik nooit helemaal kunnen opvullen. Maar ja, het zou wel wennen.....
Een paar weken terug heb ik de Elipsons gerestaureerd (nieuw luidsprekerdoek gespannen, foamranden vervangen en de kasten van een andere kleur voorzien). Ik heb de twee Kef-satellieten voor vervangen voor de Elipsons, na calibratie van de versterker ging er weer een wereld voor me open. Veel meer nuances in het geluid, mooie strakke bas en het gat is verdwenen. Nu pas waardeer ik ook het geluid van de resterende satellieten (centerspeaker en twee rears met de sub) weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caros
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Hi all,

Ik heb zelf de volgende combinatie staan:
Boxen: Kef LS50 op IsoAcoustics Aperta stands
Streamer: Sonos Connect met Ultimo upgrade
Versterker: Marantz hd-amp1

Ik ben onwijs tevreden over de LS50, ik heb nog weinig gehoord wat hier op midden/hoog aan kan tippen. Toch ben ik voorzichtig eens aan het oriënteren voor een upgrade van het laag. Hierbij is mijn oog gevallen op de Kef Kube 8b.

Heeft iemand hier ervaring mee, zou dit een goede matchende combinatie zijn? Het enige wat ik over deze combinatie kan vinden is een review op amazon.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niveus
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:13
Ha @Caros ,

Al eens in deze thread gekeken? http://www.avsforum.com/f...ml#/topics/1432153?page=1

Daar wordt vaak over sub combo's gesproken voor de ls50 (voornamelijk voor ht opstellingen). Oa de svs 1000 en svs 2000 heb ik daar regelmatig langs zien komen. Concreet kan ik je helaas niet helpen, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caros
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
@Niveus , nog niet bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosredna
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-05 23:04
Wil misschien een x300a set aanschaffen,

Heb een brede smaak qua muziek, ook met bass.
Vraag is, of mensen ervaring hebben met deze set?
Hoor het graag hoe de bass bevalt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-05 21:15

Tortelli

mixing gas and haulin ass

@roelvanderveer zie mijn post in het topic welke je aangemaakt hebt; KEF x300a ervaringen anno 2018 ?

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:53
Ik heb erg veel problemen met de x300a. Bij gebruik van de analoge ingang vallen ze bij lage volume uit (in standby). Bij USB kun je geen hub gebruiken en bij ongeveer 20% van de inschakelingen krijg ik zeer luide distortion te horen (je hoort dan het relais ook niet klapperen voor de 2e keer). Linux-ondersteuning is ondermaats. E-mailsupport is bedroevend.

Maar ze klinken wel goed :)

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Al een keuze kunnen maken?

Ben erg benieuwd naar je keuze. (de R500/R700) en welke versterker je erbij hebt gekocht.

Heb voorheen de LS50 gehad inclusief BK Gemini 2.
En nog altijd spijt dat ik de set heb weg gedaan!

Draai nu met de B&W CM8 inclusief XXLS 400. Maar ben niet tevreden met de B&W's.
Dus ben aan het kijken voor de KEF vloerstaanders.
Liefst de R900 maar die ligt net buiten mijn budget :(

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
QuintusDias schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:25:
Bedankt voor jullie ervaringen heren. Echter ik droom al 10 jaar van vloerstaande luidsprekers dus de ls50s vallen af. Heb vorige week geluisterd en de r500 maakten echt indruk op mij, meer nog dan de r700 dus waarschijnlijk gaan dat ze worden!
Al een keuze gemaakt?

In heb zelf de kef r500 gehad en deze ingeruild op de Triangle antal anniversary 30th. Dit model is momenteel niet meer leverbaar maar lagen ten tijden van aanschaf gelijk aan de R500 (demo model).

Mocht je nog een keer gaan luisteren, zet dan Triangle ook eens op de lijst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-05 21:15

Tortelli

mixing gas and haulin ass

nescafe schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 00:16:
Ik heb erg veel problemen met de x300a. Bij gebruik van de analoge ingang vallen ze bij lage volume uit (in standby). Bij USB kun je geen hub gebruiken en bij ongeveer 20% van de inschakelingen krijg ik zeer luide distortion te horen (je hoort dan het relais ook niet klapperen voor de 2e keer). Linux-ondersteuning is ondermaats. E-mailsupport is bedroevend.

Maar ze klinken wel goed :)
Analoge ingang zelf nog nooit gebruikt (misschien werkt die niet eens :D). Heb eea aan een PC hangen direct op USB poort dus geen enkel probleem daar verder mee. Schakel speakers wel hardware matig uit als ik de PC uitschakel.

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Pieterisblij schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 22:37:
Dag allemaal, mijn naam is Pieter en ik ben nieuw hier op dit Forum.

Na jaren zoeken, combineren, kopen en verkopen ben ik na talloze speaker-versterker combi's gehoord te hebben trotse en blije eigenaar van een schitterend paar Kef reference model 3's in rosetta burr. Hoewel ik als kind opgroeide met een paar 105.2 's (met denon pma 850) heb ik er lang over gedaan zelf ook bij Kef uit te komen, bang als ik was voor alles wat ik las over de eventuele tekortkomingen in combinatie met mijn favoriete versterking: Cyrus.

Ik ben blij dat ik de sprong in het diepe gewaagd heb want het resultaat is echt fantastisch. Werkelijk alle muzieksoorten (mits uit goede bron) worden bij elk volume probleemloos en schitterend weergegeven. Qua plaatsing blijken deze reuzen heel gemakkelijk te zijn, ondanks de vrij kleine woonkamer waar ze staan hebben we nergens last van 'staande bas' en genieten we ook volledig van een uitstekend stereo-beeld zonder 'tussen de speakers' te hoeven zitten.

Pieter is dus blij....hoewel niet helemaal...deze gaan niet meer weg want beter komt het niet. Doei plezier met de zoektocht:-(

Ik heb een Reference 1. Ik heb totaal geen problemen met aansturing. Ik doe bi-amping, en eigenlijk is dat vrij nutteloos met deze. Ik gebruik een setje Exposure 2010s. Lekker rustig.

Er zijn vast betere versterkers, maar mijn budget was 50% lager, en ben iets hoger gegaan. dus ergens was het even genoeg.

Ik had destijds gevraagd of er andere/betere versterkers waren, maar de verkopers vertelde mij dat het weggegooid geld was om 2x duurdere versterkers te checken die ze hadden staan (NAD, Musical Fidelity, Krell en nog een aantal andere high-end merken).

Ik weet niet waar je woont, maar mocht je in Rotterdam in de buurt wonen, kan ik je aanraden om eens bij Multifoon te kijken. Ik ben erg prettig geholpen door ze. En ze hebben nooit lullig gedaan over een extra kabeltje of eventueel thuis proberen was ook een mogelijkheid.

(edit: oei, ik las de maand verkeerd van de post, nou ja.. alsnog mijn info dan :-) )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuintusDias
raze88 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:15:
[...]

Al een keuze gemaakt?

In heb zelf de kef r500 gehad en deze ingeruild op de Triangle antal anniversary 30th. Dit model is momenteel niet meer leverbaar maar lagen ten tijden van aanschaf gelijk aan de R500 (demo model).

murphylee schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 07:40:
[...]

Al een keuze kunnen maken?

Ben erg benieuwd naar je keuze. (de R500/R700) en welke versterker je erbij hebt gekocht.

Heb voorheen de LS50 gehad inclusief BK Gemini 2.
En nog altijd spijt dat ik de set heb weg gedaan!

Draai nu met de B&W CM8 inclusief XXLS 400. Maar ben niet tevreden met de B&W's.
Dus ben aan het kijken voor de KEF vloerstaanders.
Liefst de R900 maar die ligt net buiten mijn budget :(
Het gaan de r500's worden icm met een yamaha r-n803! Heb ze nu twee keer beluisterd en deze combi klinkt echt prachtig. De r700's hebben denk ik net weer iets meer power nodig dan de rn803 in huis heeft. Ze klonken iets ingetogen in ieder geval met de yamaha. Bovendien hebben de r500's een iets hogere WAF :)

Moet ivm met verhuizing nog even doorsparen tot juli en dan ga ik ze bestellen. Hoe ze bij mij thuis klinken zal ik hier een update over geven.

De triangles zal ik zeker ook een keer gaan beluisteren als ik ze tegenkom, dank voor de tip:)

[ Voor 31% gewijzigd door QuintusDias op 17-05-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
raze88 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:15:
[...]

Al een keuze gemaakt?

De triangles klinken wel echt heeeeel anders dan de kef’s. Ik vond de kef R700 meer als een B&W CM9 klinken en de triangle (esprit) lijkt veel meer op de focal aria 926 die ik heb.

De triangle is veel meer aangezet in het hoog, veel meer in your face. Vind ik echt top! De focal klinkt ook zo. De Kef R700 is veel gematigder en heeft meer nadruk op het middengebied dan in hoog. De R500 zal wel eenzelfde klankbeeld hebben. Naar mijn ervaring is het verschil tussen een kef en een triangle echt dag en nacht.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 17-05-2018 15:37 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Hulleman schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:17:
[...]

De triangles klinken wel echt heeeeel anders dan de kef’s. Ik vond de kef R700 meer als een B&W CM9 klinken en de triangle (esprit) lijkt veel meer op de focal aria 926 die ik heb.

De triangle is veel meer aangezet in het hoog, veel meer in your face. Vind ik echt top! De focal klinkt ook zo. De Kef R700 is veel gematigder en heeft meer nadruk op het middengebied dan in hoog. De R500 zal wel eenzelfde klankbeeld hebben. Naar mijn ervaring is het verschil tussen een kef en een triangle echt dag en nacht.
Het verschil is inderdaad groot ten voordelen van de Triangle. Deze vond ik een stuk helderder en gedetailleerde tijdens een 1 op 1 vergelijk waar de kef het op ruimtelijke plaatsing beter deed. Beide waren destijds aangesloten op een Cambridge azure 851. Maar ik wil het geen verschil van dag en nacht noemen( verschil met elac en sinus Faber zijn veel groter). Ook heb ik de focal aria beluisterd wat ik een mooie speaker vindt. Uiteindelijk heb ik de k500 verkocht en de Triangle meegenomen en daar heb ik nog geen dag spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
raze88 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:22:
[...]

Het verschil is inderdaad groot ten voordelen van de Triangle. Deze vond ik een stuk helderder en gedetailleerde tijdens een 1 op 1 vergelijk waar de kef het op ruimtelijke plaatsing beter deed. Beide waren destijds aangesloten op een Cambridge azure 851. Maar ik wil het geen verschil van dag en nacht noemen( verschil met elac en sinus Faber zijn veel groter). Ook heb ik de focal aria beluisterd wat ik een mooie speaker vindt. Uiteindelijk heb ik de k500 verkocht en de Triangle meegenomen en daar heb ik nog geen dag spijt van gehad.
Mooie speaker die Triangle en een fijn geluid! Heb ook lang in dubio gezeten tussen triangle en focal. Uiteindelijk de focal gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:13
Mijn huidige speakers, Klipsch XF-48, kunnen niet meer gerepareerd worden door Correct (Rotterdam). Nu moet ik een vervanger uitzoeken bij dezelfde winkel. Ik twijfel tussen de LS50 en de R300 om aan mijn NAD D7050 te hangen. De KEF Rx00 serie wordt zeer binnenkort vervangen door de Rx50 serie. Daarom zijn de huidige R-serie modellen toch zo'n 30% goedkoper. Zijn er hier meer forumleden die twijfelen tussen een huidig R model met korting of een toekomstige R aan de volle prijs?

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BouncingBaklap
Tja de LS50 en R300 zijn wezenlijk verschillende speakers, je zult toch echt moeten luisteren om te bepalen wat het beste bij jouw smaak past. Ik zou even wachten met de aanschaf tot je weet wat de nieuwe R serie gaat brengen. Toch zonde om nu iets aan te schaffen en dan over een paar weken (?) gaan zitten balen omdat je toch liever de nieuwe serie had gewild.

Ik ben heel erg benieuwd naar de nieuwe R-serie. Persoonlijk hoop ik ook dat de Q serie wordt uitgebreid met een actieve vloerstaander, dat lijkt me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Zeer uitvoerig geluisterd naar beide speakers en uiteindelijk toch voor de R300 gekozen. De LS50 heeft het duidelijkste stereo beeld en is net iets accurater als het gaat om vocale muziek. De R300 levert daar iets op in, maar geeft wat meer bas. Op basis van de prijs € 449 vs € 599 en omdat ik ze voor de tv ga gebruiken, voor de R300 gekozen.

Op het forum van Whats Hifi stond de volgende comment van de Head of Acoustics, KEF Audio (UK) Ltd, Mr Jack Oclee-Brown...
The LS50 and R300 are quite different designs. Firstly the R300s are significantly larger than the LS50 but they are roughly the same sensitivity. This allows the R300 to have considerably more bass extension. Indeed, they almost have as much bass extension as the R500s. The characteristic of the bass response is also quite different. The LS50 has a bass roll off that starts comparatively high but rolls off very gently. For some rooms and tastes this works very well indeed and gives a very dry sound to the upper bass and more extension than you might expect given the box size. The R300 bass response is very flat down to the roll off, which is lower. This gives a more powerful bass sound. They will both interact a little differently with the room and depending on your setup and your preference you might well prefer one to the other. In the new Reference we supply two different port tunings effectively allowing the user to switch between an "R-series" and "LS50" style of bass response. We have noticed that optinion is very polarised on which sounds "best".   The second big difference between the two speakers is that the R300 are three-way with a dedicated bass driver, whereas the LS50 is two-way. The benefit of the three-way design is that the Uni-Q is optimised for MF+HF duties and does not have to deal with the bass. The bass driver can also be optimised for bass only. Against this, it is a more complex setup, requiring more electronics in the crossover to split the signal for the three drivers. Again, some might prefer the three-way R300 due to the extra control and headroom that the three-way system provides. On the other hand there is something very nice about a good two way system, the simplicity helps to give a very cohesive sound.   For both systems the Blade was used as a reference point for voicing but due to the differences in the bass response and the driver arrangement they do not sound exactly the same, particularly in the midrange.   Which one you like will depend a lot on your taste as well as your setup.
Ik denk dat ik wel een juiste keuze heb gemaakt... ach blijft moeilijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BouncingBaklap
Het klinkt als een weloverwogen en dus goede keuze. Ik ben hoe dan ook jaloers ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 13:28

MazeWing

The plot thickens...

De KEF R-serie is, zeker nu ze met behoorlijke kortingen de deur uit gaan, een zeer goede speaker serie. Ook al staat de opvolger in de startblokken klaar, is het absoluut een speaker die eigenlijk bij iedereen wel in de smaak valt en waarbij elke speaker in de serie (van de kleinste boekenplank tot de gigantische R900) een fantastisch geluid geeft.

Het enige nadeel is het formaat van de kast. Inmiddels zijn er speakers die met een stuk kleiner kastvolume gelijkwaardig of beter presteren.

Indien formaat absoluut niet uitmaakt is het, zeker met de prijzen op dit moment, misschien wel 1 van de meest interessante speakers die er zijn...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Ik denk dat vooral de potentiele kopers van de Qx50 serie nog eens zullen nadenken of ze toch niet voor die paar Euro extra een Rx00 variant moeten nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Laatst online: 20-05 08:54
Iemand goede of slechte ervaringen met een subwoofer bij de KEF LS50 Wireless? Ze gaan redelijk laag voor boekenplank luidsprekers, maar mis soms net even die punch/kracht in het laag. Ik luister 50/50 muziek en films. Ik kijk vooral naar downfire modellen ivm 2 jonge kinderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-02 22:54
Is de NAD C 316BEE V2 sterk genoeg om voor de LS50's? Of klinkt het dan toch allemaal niet zo lekker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BouncingBaklap
addictive schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:40:
Is de NAD C 316BEE V2 sterk genoeg om voor de LS50's? Of klinkt het dan toch allemaal niet zo lekker?
Ik denk dat het prima moet kunnen. Maar om het zeker te weten zul je ergens moeten gaan luisteren...

• onzichtbaar
De nieuwe KEF R-series zijn nu officieel geïntroduceerd...

http://nl.kef.com/hi-fi-s...fi-speaker-series/rseries

Benieuwd wat de reviews er over gaan schrijven! Maar het was een goede beslissing om de R300 te kopen, €449 versus €799 voor de R3.

[ Voor 42% gewijzigd door onzichtbaar op 06-09-2018 13:30 ]

• MazeWing
  • Laatst online: 13:28

MazeWing

The plot thickens...

Mooie speakers, echter is de grill afschuwelijk. Ik heb zo'n vermoeden dat menig partner hier niet meer akkoord zou gaan...

Los daarvan lijken het mij mooie speakers die ik graag zou willen horen. Ik was altijd gecharmeerd van de Uni-Q driver en ben benieuwd of de nieuwe R-serie een stuk dichter bij de Reference serie staat dan de oude R.

Vind het trouwens ook een gewaagde keuze dat ze rosékleurige drivers in de walnoot-versie hebben gestopt. Ik denk dat dit bij menig interieur behoorlijk gaat vloeken. Ze hadden er beter de zilveren van de gloss white in gestopt.

[ Voor 25% gewijzigd door MazeWing op 06-09-2018 20:02 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003

icecreamfarmer

en het is

onzichtbaar schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:10:
De nieuwe KEF R-series zijn nu officieel geïntroduceerd...

http://nl.kef.com/hi-fi-s...fi-speaker-series/rseries

Benieuwd wat de reviews er over gaan schrijven! Maar het was een goede beslissing om de R300 te kopen, €449 versus €799 voor de R3.
Hmm echt mooi vind ik ze niet plus ik mis de r100 in de line up.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
De zwarte versie is nu min of meer gelijk aan de Black Edition van de vorige reeks. De witte en notenhout versies ben ik ook geen voorstander van.

Verbaas mij ook over de subwoofer R400b die niet is geüpdatet. Maar ik vermoed dat de verbeteringen vooral in de Uni Q driver zitten en niet zozeer de woofers. Ik twijfel nog over die subwoofer omdat de reviews wat gematigd zijn. Prima toevoeging voor muziek, maar weinig extra voor films... had om die reden toch wel een aanpassing verwacht.

Ik denk dat de R100 nooit echt goed gelopen heeft, behalve dan voor 5.1 opstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003

icecreamfarmer

en het is

onzichtbaar schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:11:
De zwarte versie is nu min of meer gelijk aan de Black Edition van de vorige reeks. De witte en notenhout versies ben ik ook geen voorstander van.

Verbaas mij ook over de subwoofer R400b die niet is geüpdatet. Maar ik vermoed dat de verbeteringen vooral in de Uni Q driver zitten en niet zozeer de woofers. Ik twijfel nog over die subwoofer omdat de reviews wat gematigd zijn. Prima toevoeging voor muziek, maar weinig extra voor films... had om die reden toch wel een aanpassing verwacht.

Ik denk dat de R100 nooit echt goed gelopen heeft, behalve dan voor 5.1 opstellingen.
Ikzelf ben er een groot voorstander van, betaalbaar model en vanwege zijn grootte ook makkelijk te plaatsen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste