Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:51

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cZ7ehnrzedhe2UrOsybdZO3Y/full.jpg

Welkom in het KEF luidspreker ervaringen topic! Hier gaan we het hebben over alle luidsprekers die KEF gemaakt heeft, zowel oud als nieuw. Zoals elk topic heeft dit topic regeltjes:
  • Wees lief tegen elkaar, iedereen heeft zijn eigen mening!
  • Het is niet de bedoeling dat men ongefundeerde oneliners als "KEF zuigt!" of "KEF ruleert!" hier post. Geef wel gefundeerde meningen
  • Het is geen "wat moet ik kopen" topic.
  • Berichten als "ik heb ze besteld!" hebben we niets aan!
En als laatste natuurlijk veel plezier in dit topic!

Over KEF...

Het bedrijf werd in 1961 opgericht door Raymond Cooke OBE (1925;1995). Het hoofdkantoor was eerst gevestigd in een nissenhut op het terrein van Kent Engineering & Foundry (hier komt de naam KEF vandaan); een metaalverwerkend bedrijf aan de oevers van de Medway rivier, nabij Maidstone in Kent. Cooke, een voormalig BBC Electrical Engineer, wilde graag met nieuwe materialen en technologieën experimenteren voor het creëren van producten met superieure akoestische kwaliteit, die opnamen even natuurlijk kon weergeven als de oorspronkelijke uitvoering. Vanaf het begin was de baanbrekende creativiteit van KEF luidsprekers onbetwistbaar, en audiofielen wereldwijd hebben al enige decennia bewondering voor KEF's innovatieve en hoogwaardige luidsprekers.

De modellen

De C-series (100,- tot 350,-)
Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/Images/GB/Products/C-Series/group_small.jpg

"De nieuwe C Series levert KEFs audiotechnologie en kennis in de vorm van betaalbare hifiluidsprekers. Prachtig vormgegeven en onvoorstelbaar veelzijdig, presteert de C Series even goed als luidsprekers die twee maal zo veel kosten."

De C series bestaat uit verschillende modellen:
• KEF C1 (boekenplank)
• KEF C3 (boekenplank)
• KEF C4 (subwoofer)
• KEF C5 (vloerstaander)
• KEF C6LCR (center)
• KEF C7 (vloerstaander)

De oude iQ series (150,- tot 600,-)
Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/Images/GB/Products/Q-Series/group_small.jpg

"De recentere incarnatie van KEFs bekroonde Q Series is de grootste prestatie tot nu toe, en legt de lat nog hoger op het gebied van audioprestatie."

De iQ series bestaat uit verschillende modellen:
• KEF iQ10 (boekenplank)
• KEF iQ30 (boekenplank)
• KEF PSW2500 (subwoofer)
• KEF PSW3500 (subwoofer)
• KEF iQ50 (vloerstaander)
• KEF iQ60c (center)
• KEF iQ70 (vloerstaander)
• KEF iQ90 (vloerstaander)

De XQ series (750,- tot 2000,-)
Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/Images/GB/Products/XQ/group_small_award.jpg

"Met zijn kenmerkende en akoestisch efficiënte kasten die zijn afgewerkt met high gloss fineerhoutsoorten, is de XQ Series zowel elegant als krachtig."

De XQ series bestaat uit verschillende modellen:
• KEF XQ10 (boekenplank)
• KEF XQ20 (boekenplank)
• KEF XQ30 (vloerstaander)
• KEF XQ40 (vloerstaander)
• KEF XQ50c (center)
• KEF XQ60b (subwoofer)

De nieuwe Q series (200,- tot 900,-)
Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/Images/GB/Products/Q-Series-2010/group_q2010_small.jpg

"De nieuwe Q Series, die volledig vanaf nul opnieuw zijn ontworpen, vertegenwoordigen een enorme sprong vooruit in luistergenot."

De Q series bestaat uit verschillende modellen:
• KEF Q100 (boekenplank)
• KEF Q300 (boekenplank)
• KEF Q500 (vloerstaander)
• KEF Q700 (vloerstaander)
• KEF Q900 (vloerstaander)
• KEF Q200c (center)
• KEF Q600c (center)
• KEF Q400b (subwoofer)

De Reference series (2000,- tot 10000,-)
Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/Images/GB/Products/Reference/group_small.jpg

"De continue evolutie van het vlaggenschip van KEF, de legendarische Reference Series, is altijd op het concept van benchmark-precisie gebaseerd."

De reference series bestaat uit verschillende modellen:
• KEF 201 (boekenplank)
• KEF 202 (center)
• KEF 203 (vloerstaander)
• KEF 204 (center)
• KEF 205 (vloerstaander)
• KEF 207 (vloerstaander)
• KEF 208 (subwoofer)
• KEF 209 (subwoofer)
Wat handige links:

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Ik ben zelf de trotse bezitter van twee KEF Q7 speakers. Ze zijn al wat ouder maar doen hun werk heel goed.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HN7kTmImmqgu4GE3ZvcjB7pw/medium.jpg

Ik ben er heel tevreden mee. Er komt een warm echt Engels geluid uit en daar moet je van houden. Maar qua prestaties is het echt geweldig naar mijn mening.

Ik zal de TS nog hier en daar aanpassen want hij is nog niet helemaal compleet.

[ Voor 21% gewijzigd door Blaat op 21-02-2011 12:56 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-05 11:27
Ik heb de kef Q500 sinds een maandje of 2. Ondanks de goede recensies wordt er beweerd dat de bass tegenvalt. Ik zelf heb daar geen last van, mede doordat mijn woonkamer redelijk smal is (< 4 meter)... Ze geven een mooi helder geluid en zijn voor mij een wereld van verschil met mijn oude jamo's.

Ik kreeg er oehlbach 2,5 mm dik kabel bij, dat moet toch wel goed genoeg zijn?

De volgende aankoop zal een nieuwe versterker zijn, maar ik ben er nog niet over uit welke het zal worden. Budget ligt rond de 800 - 1300 euro. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:38
De Kef PSW3500 hoort ook nog bij de iQ reeks en de center moet de iQ60 zijn :). Ik zal vanavond ff foto's van mijn Kefs posten :)

[ Voor 2% gewijzigd door Jolly_Jumper op 21-02-2011 13:17 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Jolly_Jumper schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:12:
De Kef PSW3500 hoort bij nog bij de iQ reeks en de center moet de iQ60 zijn :). Ik zal vanavond ff foto's van mijn Kefs posten :)
Gefixt!
gassiepaart schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:11:
Ik heb de kef Q500 sinds een maandje of 2. Ondanks de goede recensies wordt er beweerd dat de bass tegenvalt. Ik zelf heb daar geen last van, mede doordat mijn woonkamer redelijk smal is (< 4 meter)... Ze geven een mooi helder geluid en zijn voor mij een wereld van verschil met mijn oude jamo's.

Ik kreeg er oehlbach 2,5 mm dik kabel bij, dat moet toch wel goed genoeg zijn?

De volgende aankoop zal een nieuwe versterker zijn, maar ik ben er nog niet over uit welke het zal worden. Budget ligt rond de 800 - 1300 euro. Iemand een suggestie?
Ik denk dat 2,5mm meer dan zat is, ik gebruik 1,5mm op mijn Q7's. :P

Tja een versterker, ik gebruik zelf een Denon omdat ik dat het mooiste erbij vind klinken. Het is ook een redelijk populaire combo. Ik zou echter zeker Marantz, Yamaha, Cambridge of NAD niet vergeten te beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:09
Hmmm, KEF liefhebbers! :)

Heb zelf al een paar jaar een stel iQ7 speakers staan, waar ik erg gelukkig mee ben. Op het moment nog aangesloten op m'n inmiddels al weer meer dan 10 jaar oude Sony STR-DA50ES receiver, met goede dikke koperkabels. Binnenkort wordt die receiver overigens vervangen door een Sony STR-DA3600ES receiver. (Ben meer filmliefhebber dan muziekliefhebber :P )

[ Voor 7% gewijzigd door Haay op 21-02-2011 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:09
Ik mis de Kef eitjes in het overzicht.

Misschien ook leuk om de oudere series te noemen, die nog onverminderd populair zijn. Voor de iQ00 serie zat de iQ0 series, daarvoor de Q0, en daarvoor weer de Q00 serie.

Dus terug in de tijd: Q700 - iQ70 - iQ7 - Q7 - Q70.

Vanaf de Q0 serie kreeg de speaker de mooie kast met de curve erin, die met de nieuwe Q000 weer verdwenen is. Jammer.

[ Voor 8% gewijzigd door RexP op 21-02-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317643

Ik mis de T-serie. Ik heb sinds twee weken de t305 icm Marantz SR5005 en ben super tevreden! Erg stijlvol en super goed, helder, gedetailleerd geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 09:23

dodo79

witte dikke tonnie

oei een KEF topic.
Een speakermerk waar ik wel over te spreken ben.
Ik heb ze vroeger toen ik bij een dealer werkte met bergen verkocht, en een verkooppraatje was niet echt nodig.
Het was meer geluid aan en veel mensen waren overtuigd.

Uiteraard heb ik zelf ook KEF's staan, maar die staan hier niet in de lijst.
Misschien een idee om ook de oudere series in de ts op te nemen??

Ik heb zelf de c75 staan.
Deze heb ik nu een jaar of 10, en toen ik ze kocht waren ze al een jaar of 10 oud.
Dit waren de 1e met het uniq systeem wat nu standaard is voor de KEF luidsprekers.

en nog steeds content ermee

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Anoniem: 317643 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:13:
Ik mis de T-serie. Ik heb sinds twee weken de t305 icm Marantz SR5005 en ben super tevreden! Erg stijlvol en super goed, helder, gedetailleerd geluid!
Ga ik morgen toevoegen aan de ts. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XIII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:18
dodo79 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:31:
oei een KEF topic.
Een speakermerk waar ik wel over te spreken ben.
Ik heb ze vroeger toen ik bij een dealer werkte met bergen verkocht, en een verkooppraatje was niet echt nodig.
Het was meer geluid aan en veel mensen waren overtuigd.

Uiteraard heb ik zelf ook KEF's staan, maar die staan hier niet in de lijst.
Misschien een idee om ook de oudere series in de ts op te nemen??

Ik heb zelf de c75 staan.
Deze heb ik nu een jaar of 10, en toen ik ze kocht waren ze al een jaar of 10 oud.
Dit waren de 1e met het uniq systeem wat nu standaard is voor de KEF luidsprekers.

en nog steeds content ermee
Ook hier een paar oude kef's staan, de c85 morgen eens een foto ervan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:30
Ik ben ook een zeer tevreden gebruiker van de KEF speakers!
Ik heb de volgende setup:
Fronts: iQ7SE
Rear: iQ5
Center: iQ6C
Sub: PSW2500
Receiver: Marantz SR 5002

Ben verliefd geworden op het geluid dat ze weergeven!

Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/roybaumans/homecinema/IMG_4449K.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Hier meldt zich nog een tevreden Kef gebruiker. Vorige week mij huidige Kef-set van een Upgrade voorzien.

Van deze heerlijke set.
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_3XoMy2DFvhQ/TWLjDb_mh2I/AAAAAAAAABM/djD3ZHi63SI/DSC02242.JPG

Naar deze Stereo upgrade voor mij bestaande set. De oude center en rears zijn gebleven.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/_3XoMy2DFvhQ/TWLjGyrSzSI/AAAAAAAAABU/61LJItyjjtE/DSC02250.JPG

Ook voor de liefhebbers wat foto's in het licht.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/_3XoMy2DFvhQ/TWLjPNxaJQI/AAAAAAAAABc/BvlBJpHyljA/DSC02210.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/_3XoMy2DFvhQ/TWLjXsWQp4I/AAAAAAAAABg/pAIPlXhLd40/s576/DSC02328.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_3XoMy2DFvhQ/TWLjaFMXSqI/AAAAAAAAABk/CUQ0WPy-Hc0/DSC02329.JPG

[ Voor 13% gewijzigd door Doppert op 21-02-2011 23:44 ]

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09-2024
Tevens nog een tevreden Kef gebruiker. Ik heb het volgende:

Fronts: IQ5SE
Center: IQ2C
Rear: IQ3
Sub: REL Quake II maar niet aangesloten (zie beneden)
Receiver: Denon 3808A (firmware upgrade gekocht)
TV: Philips 40PFL8664H

Pics komen later, ik heb nu alleen pics die de gear niet duidelijk laten zien.

Dus ik heb wel een sub maar niet aangesloten. Waarom vraag je je af? Onderburen hadden er teveel overlast van. En ik was eigenlijk altijd in de veronderstelling dat ik de sub nodig had aangezien het laag van Kef bekent stond van niet je van het. Maar niks is minder waar - mijn laag is stukken beter zonder sub dan met! Mijn grootste probleem met de REL was dat hij niet goed gepositioneerd stond en ik deze ook niet echt goed kreeg. Ik zie nu ook de bass speakers van de IQ5s tekeer gaan bij flink wat bas - dat was daarvoor nooit zo.

Wellicht dat ik mijn setup nooit optimaal had ingesteld voor het verhaal hierboven maar ik ben m'n Kefs alleen maar meer gaan waarderen sinds ik de sub er tussenuit heb getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Doppert schreef op maandag 21 februari 2011 @ 23:23:
Hier meldt zich nog een tevreden Kef gebruiker. Vorige week mij huidige Kef-set van een Upgrade voorzien.

Van deze heerlijke set.
[afbeelding]

Naar deze Stereo upgrade voor mij bestaande set. De oude center en rears zijn gebleven.

[afbeelding]

Ook voor de liefhebbers wat foto's in het licht.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Zijn dat XQ40 speakers? Ziet er tof uit!

Hoe klinken ze eigenlijk ivm de goedkopere KEF speakers? Of heb je dat niet beluisterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
R420R schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 10:10:
[...]

Zijn dat XQ40 speakers? Ziet er tof uit!

Hoe klinken ze eigenlijk ivm de goedkopere KEF speakers? Of heb je dat niet beluisterd?
Zijn inderdaad de XQ40. VInd ze zelf ook schitterend. En het satellietsysteem wat erbij staat is ook van Kef. De KHT5005 misschien ook leuk om deze in de topicstart erbij te plaatsen

Ik heb deze vergeleken met de Iq7SE, iQ90 ,xq30 , Q700 en de Q900 van Kef en nog verschillende andere luidsprekers van verschillende fabrikanten. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1444134. Hier staan de speakers met welke ik deze Xq's vergeleken heb.

Ten opzichte van de Iq reek welke zeker ook niet verkeerd klinken zijn deze toch een stapje hoger. Net wat meer detail in het midden en het hoog en een strakker laag. Net of je de resolutie wat hoger zet. Wat meer diepte en een iets betere plaatsing. Bij de iq reeks is dit al bijzonder goed maar de xq40 hoor je helemaal niet spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Doppert op 22-02-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazz37
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:29
Tevreden gebruiker van de KEF IQ7

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/drdqfa.jpg

Gebruikte versterker is een HarmanKardon HK3490. Ik heb ze bi-wired aangesloten omdat ik vond dat ze dan net iets meer punch hadden. Gebruikte kabel is de 2.5 mm van de Praxis

Het enige wat ik een beetje mis is het echt diepe laag, maar zoals je ziet is de plaatsing van de speakers verre van ideaal (kan even niet anders) en moet ik mijn bron nog eens goed aanpakken. Stream nu vanaf een Asrock pc-tje (XBMC) en wil toch eens kijken wat een dac zoals Dacmagic doet.

Al met al zeker een aanrader deze luidsprekers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

Jazz37 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:17:
Ik heb ze bi-wired aangesloten omdat ik vond dat ze dan net iets meer punch hadden.
Bi-wire maakt geen enkel verschil in klank, bi-amp kan wel verschil maken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazz37
Ok, we kunnen hierover in discussie gaan maar voegt niks toe aan dit topic. Ik zou zeggen probeer het gewoon uit en ga af op wat je oren (denken) te horen.

Heeft iemand al de nieuwe Q-series beluisterd? Ik lees veel positieve recensies maar nog geen tijd gehad zelf te gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
Ik heb de nieuwe Q serie beluisterd. Ze klinken tov de IQ serie een stukje voller met een pak meer laag. Vond wel het laag van de IQ serie iets sneller. Vond ook de q700 het mooiste geluid geven in de ruimte waar ik ze heb gehoord. De Q500 was zeker ook niet verkeerd maar miste net wat fundament wat de Q700 wel wat meer had. De Q900 waren echt serieuze bakbeesten, lomp en groot. Daarvan vond ik het laag modderig klinken. Wellicht dat het aan de ruimte lag die daar voorhanden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Wat beter is hangt ook sterk af van wat voor muziek je luistert. Wat meer laag kan mooi zijn bij klassieke muziek terwijl het bij popmuziek boemerig kan worden. Het omgekeerde kan waar zijn voor een snelle bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
Net weer heerlijk genoten van de Kefjes. Sting en Live Akoestisch klonken heerlijk.Het is net of de zanger voor je staat met zijn instrumenten om zich heen. Zelfs op fluister niveau klinken de speakers vol. Ik miste geen enkel detail wat ik op hoger volume hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
Jazz37 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:17:

.... en moet ik mijn bron nog eens goed aanpakken. Stream nu vanaf een Asrock pc-tje (XBMC) en wil toch eens kijken wat een dac zoals Dacmagic doet.
Kijk ook eens naar rDac van arcam... Mis trouwens wel een dac topic op het forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazz37
gassiepaart schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:23:
[...]

Kijk ook eens naar rDac van arcam... Mis trouwens wel een dac topic op het forum...
Staat inderdaad ook op het lijstje, heb je hem zelf ook?

Dac topic zou inderdaad niet gek zijn........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
Jazz37 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 20:26:
[...]

nope, ik heb zelf ook een lijstje :P

Niet dit topic maar: arcam rdac, cambridge dacmagic, stello da100 signature. Voor de dacmagic en rdac wordt gezegd dat de voeding niet heel best is en een lineare psu wonderen zou doen. Nou dat weet ik nog niet :? Gelukkig staan er nog andere zaken op het lijstje voordat ik aan de dac toekom...

Als leek op dac gebied voel ik me niet geroepen hier een topic over te openen... hint hint (iemand?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Heb zelf al enige tijd de Kef Cadenza's staan, volgens het label uit '74. Wat een heerlijk geluid komt er uit die boxen zeg!

Gekocht in de kringloop voor 30 euro, een speaker is na een fijne luistersessie over zn nek gegaan en geeft alleen nog n hoge hiss, laag is helemaal verdwenen, verder geen scheuren oid, losgesprongen kabeltje? kapotte driver?

help me out. :)

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Jazz37 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 20:26:
[...]

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een dac voor naar mijn versterker. Die heeft geen digitale ingang en de ingebouwde dacs zijn bij sommige apparaten niet geweldig.

Weet iemand trouwens links naar uitgebreide reviews van KEF speakers? Die kan ik in de TS stoppen. DM maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-05 14:53

BiLo

PSN: toiletcleaner

doe ff klein stiekem linkje naar V&A

[ Voor 87% gewijzigd door teacher op 25-02-2011 20:34 ]

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattun
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03 14:51
DeVins schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:54:
alleen nog n hoge hiss, laag is helemaal verdwenen, verder geen scheuren oid, losgesprongen kabeltje? kapotte driver?
Kan ook een kapotte cross-over zijn. Je zou met een stukje luidsprekerdraad de cross-over kunnen omzeilen en kijken wat er gebeurt (let wel op wat je met wat verbindt!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 22:06

EraZor

Don't mention the war

Ook ik heb naar volle tevredenheid een set Q7's staan (ooit geruild tegen een set Q5's...diegen ging kleiner wonen). Erg fijne speakers, maar de B169 racetrack driver (de grote ovalen driver) is nogal kwetsbaar helaas.... Vlak na de ruil is de ene overleden. Vervangen voor een nieuw. Nu heeft net de andere het begeven...

D'r is niet iemand die stomtoevallig weet hoe eea komt? Overbelast wellicht? Zaakje hangt aan een Rotel RSX 1065. Oh, en mocht iemand er ééntje over hebben, dan hou ik me aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:58

Pelle

🚴‍♂️

* Kef eigenaar meldt zich *

Tot een paar weken terug had ik het volgende staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/homecinema/IMG_9958.jpg

2x Kef Q11 als front speakers
Kef IQ56c center
2x Kef 2005.2 surround speakers (Eitjes)

In ons nieuwe huis kwamen de Q11's echter niet goed uit de verf. De kamer akoestiek was totaal anders, en daarnaast zitten we er nu een stuk dichter op. In ons oude huis zaten we echt exact op de sweet spot van de Q11's, en in ons nieuwe huis valt die sweet spot in de gang (pakweg 4-5m van de speakers vandaan). Dat is niet zo handig (:P), zeker aangezien het bij die Q11's blijkbaar best nauw luistert hoe ver je er vandaan zit.

Daarom heb ik de Q11's en de IQ6c in de verkoop gedaan. Ik wilde ze het liefst als 1 set verkopen, maar toen iemand zich meldde met een goede prijs voor de center, heb ik die eerst verkocht. Deze heb ik toen vervangen voor een derde eitje, maar dat viel echt heel erg tegen. Toen pas viel het effect van een goede center speaker me op.
Twee weken later kwam er ook iemand voor de Q11's, en die zijn nu ook de deur uit. Wel jammer, want het zijn echt fantastische speakers, maar toch net iets te groot voor onze nieuwe kamer.

Afgelopen week zijn m'n nieuwe frontspeakers gearriveerd (Canton Chrono SL 580), en hopelijk deze week ook de nieuwe center (Canton 505.2). Twee van de 3 eitjes houd ik nog wel als surround speakers; die derde ga ik weer in de verkoop gooien.

Gevoelsmatig liggen de Canton's niet heel ver bij de Kef's vandaan qua klank. Met zekerheid kan ik dat echter niet zeggen, want ik heb ze nooit naast elkaar gehoord. De Canton's hebben alleen een stuk minder 'last' van een sweet spot; ze lijken het geluid wat breder de kamer in te sturen.
En die eitjes zijn echt perfect als surround speakers. Klein, onopvallend, maar met een voor surroundspeakers zeer acceptabel geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Lijkt meer op een iQ6C :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 19:58

Pelle

🚴‍♂️

Je hebt gelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:28
Een mooi speaker merk: KEF. Heeft mij altijd geïntrigeerd. Ik ken helaas alleen de oude speakers van vroeger, omdat ik mij destijds veel meer in audio interesseerde dan nu (geen tijd meer). Heb vanaf papier het onderstaande model vroeger altijd mooi gevonden, maar na een luistertest is het toch afgevallen, het hoog was mij te fel/hard/schel.

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/markt/images/77989_1_KEF_Reference_1053_1.jpg

Verder zie ik zelf Tannoy als de overtreffende trap van KEF mbt het dual concentric concept (ook al zijn er inmiddels vele merken die dit trucje kunnen).

Ik heb een aantal jaren de PA speakers van tannoy gehad (CPA15), met 15 inch dual concentric, ooit stom genoeg verkocht voor 1000 gulden, domdomdom. Wat een gortdroge bass hadden die, heerlijke kisten om mee te knallen. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/1209/p8200091.jpg

Op het moment ben ik aan het kijken naar kleinere speakers voor in de woonkamer, en dan staat de nieuwe KEF serie op de shortlist (Q300), maar moet ze nog gaan beluisteren. Hifi zaken zijn niet veel meer te vinden tegenover vroeger.

Op de kleine luister/kijk/gamekamer op de 2e etage draai ik met Infinity Omega's, ook super:

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC_0996_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/DSC_0064.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 01-03-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
Gisteren mijn Denon Avr 3805 gebi-ampt op mijn set XQ40. Ben er zelf nog niet helemaal over uit wat ik nu mooier vind klinken.

Had gedacht dat het aan het geluidsbeeld zelf niet zoveel zou veranderen alleen dat het wat krachtiger zou klinken omdat er wat meer vermogen op staat.
Maar het vreemde is dat de lage tonen iets minder aanwezig zijn Oftewel klinkt het iets minder vol. En het hoog word nog iets helderder. Ofwel met bi-amp lijkt het gedetailleerder en met single-amp meer muziekaler.
Bij sommige platen vind ik de bi-ampsound mooier en bij andere weer de wat meer laid back sound van single-amp.

En het is met een vergelijking jammer dat je een paar minuten bezig bent omdat je de snoeren weer moet verwisselen.

Hoe hebben jullie de speakers aangesloten, en wat was jullie motivatie hiervoor?
Ik heb namelijk een beetje moeite met een keuze maken. Op dit moment lijkt het dat ik single-amp beter vind klinken ook al druist dat tegen mijn logisch verstand in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Doppert schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:01:
Hoe hebben jullie de speakers aangesloten, en wat was jullie motivatie hiervoor?
Ik heb namelijk een beetje moeite met een keuze maken. Op dit moment lijkt het dat ik single-amp beter vind klinken ook al druist dat tegen mijn logisch verstand in.
Let wel dat je versterker nu twee kanalen extra aan moet sturen. Niet elke versterker kan op zeven kanalen genoeg vermogen leveren of het vermogen zakt heel erg in ten opzichte van vijf kanalen. Nu is de Denon AVR-3805 wel een goede versterker, maar toch iets om rekening mee te houden.

Overigens hoeft bi-amp zeker niet altijd beter te zijn. Op elke speaker tegenwoordig zitten wel vier speakerterminals zodat er bi-amp of bi-wire toegepast kan worden. Het wordt bijna een eis, maar bi-amp hoeft dus niet beter te zijn. Er zijn zelfs merken die helemaal geen speakers maken die je kan bi-ampen. Ik heb het met mijn speakers ook en het zijn zeker geen goedkope jongens (en als dat wel zo is, de twee series hoger zijn ook alleen single-amp aan te sluiten).

En je moet doen wat je mooier/fijner vindt klinken, niet wat je verstand zegt. Ik snap de reden, dat zal ik zeker niet ontkennen. Maar als jij single-amp lekkerder vind klinken, dan gewoon op die manier aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
Ik gebruik de receiver bij muziek altijd de pure direct mode. Ook wanneer die biampt is aangesloten dus in principe gebruikt hij dan 4 kanalen ipv 7.

Het is nl wel zo dat de Denon 3805 officieel geen biamping ondersteund. Ik heb het klaar gekregen door de preout's van de front speakers te verbinden met de Tape ingang. En toen de speakers op de zone 2/3 aansluiting op de receiver aangesloten. En daarna de tape ingang selecteren bij zone 2. Ik kan dan wel het onderlinge volume aanpassen tussen bas en uni-Q driver maar het klank verschil blijft.

Zou dat verschil bij elke versterker combinatie zo uitpakken? Of is dat specifiek voor mijn Denon.

Bijvoorbeeld wanneer je 4 stuks 180 w mono UCD i.p.v. 2 x 180 w mono UCD. Geeft het dan wanneer je biampt dezelfde andere klank als nu?

Of gewoon een andere receiver die bi-amp wel officieel ondersteund.

[ Voor 17% gewijzigd door Doppert op 01-03-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeuTeRiuM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-02 22:52

DeuTeRiuM

http://koelkast.net/

Ik vroeg mij af waarom KEF's zo weinig in hifi zaken te vinden zijn? Ik stuurde Hifi studio Wilbert (Utrecht) een mailtje en die zeiden dat ze ze 'vanwege keuzes van de leverancier' niet meer verkochten. Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Ik heb erg veel gelezen over de q300 serie en wil ze graag, samen met elacs gaan beluisteren en vergelijken... alleen is de combinatie na elkaar zowat nergens te beluisteren.

[04:53:17][roel@roel:~]$ sleep
bash: sleep: command not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:17
DeuTeRiuM schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:27:
Ik vroeg mij af waarom KEF's zo weinig in hifi zaken te vinden zijn? Ik stuurde Hifi studio Wilbert (Utrecht) een mailtje en die zeiden dat ze ze 'vanwege keuzes van de leverancier' niet meer verkochten. Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Ik heb erg veel gelezen over de q300 serie en wil ze graag, samen met elacs gaan beluisteren en vergelijken... alleen is de combinatie na elkaar zowat nergens te beluisteren.
Het zou kunnen dat de series elkaar te snel hebben opgevolgd. De oude modellen gaan dan voor bodemprijzen de deur uit. Daarnaast hebben veel webshops ook tegen veel lagere tarieven hetzelfde aangeboden. Mensen gaan dan luisteren bij een hifi-zaak en bestellen dan online.

Als je gaat kijken naar B&W. Dit wordt niet (of bijna niet) via webshops/dozenschuivers aangeboden. Kortom, of in de winkel of via een webshop betaal je dan de adviesprijs (lees: hoofdprijs). Op deze manier verdien je er als winkel er tenminste een beetje aan. De waarde op de tweedehandsmarkt blijft hierdoor hoger.

Qua KEF aankopen heb ik het niet slecht gedaan
Kef Q6c voor 50 euro
Kef Q5 voor 200 euro per stuk, allemaal nieuw uit de winkel (wel tegelijkertijd met introductie nieuw model).
Correct heeft nu nog steeds de Q11 op voorraad.
Toen de Q5 nog het huidige model was betaalde je 550 (of 450 euro) voor een nieuwe, online gingen ze toen al voor 380 over de toonbank).

Ook de iQx en de iQxx serie zijn steeds tegen bodemprijzen de winkel uitgevlogen. Jammer, want ik zoek nu een iQ6c (zwart). Helaas niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtjv
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02-2023
DeuTeRiuM schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:27:
Hoe de huidige importeur het doet weet ik niet, maar de vorige (Transtec) had er nogal een handje van om partijen tegen dumpprijzen te verkopen. Ik heb wel meegemaakt dat de Reference 201 binnen een half jaar na introductie al werd aangeboden voor bijna de helft van de prijs. Als je dan als dealer een smak geld hebt neergelegd om te investeren in die dingen, en je ziet ze vervolgens voor een dumpprijs bij een BCC-achtige winkel verschijnen, dan denk je de volgende keer nog wel twee keer na voordat je er nog een keer aan begint.

Eeuwig zonde, want het blijven fantastische speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaNium
  • Laatst online: 29-03 21:16

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Hallo,

Dit topic komt als geroepen, want ik ben ook KEF aan het overwegen.

Ik heb nu JBL, de Northridge Serie (Center EC25 + Rear E20) icm Infinity (front, zuil speakers)
en een mooie REL sub, die ik nooit meer weg doe ;)

Nu wil ik de JBL's en Infinity's weg doen en swappen voor KEF's.
Als rear speakers wil ik gaan voor de iQ1
Als center dacht ik aan de Q9c

Ik vraag me alleen af of de Q9c beter is dan de JBL EC25, want daar was ik erg tevreden over.
Ik kijk erg veel films, daarom vind ik de kwaliteit van de center belangrijk.

Daarnaast weet ik niet goed welke front speakers ik zal nemen, ik dacht aan de iQ50.
Aangezien m'n REL sub voor de bass zorgt, hoef ik volgens mij daarom niet de iQ70 te pakken.
Of een ander alternatief, zolang het maar zuil speakers zijn.

Het hoeft ook allemaal niet nieuw, 2e hands klinken de KEF's voor mij ook prima!

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Waarom eigenlijk fronts, center en de rears uit 3 verschillende series? Nieuw kost de iQx0 tegenwoordig ook niet heel veel meer, voor iets meer dan 1000 euro kan je al een 5.0 setje aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaaNium
  • Laatst online: 29-03 21:16

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Jolly_Jumper schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:22:
Waarom eigenlijk fronts, center en de rears uit 3 verschillende series? Nieuw kost de iQx0 tegenwoordig ook niet heel veel meer, voor iets meer dan 1000 euro kan je al een 5.0 setje aanschaffen.
Ik heb de iQ1 (rear) al besteld, die komen volgende week binnen.
Verder maakt het me niet zo veel uit of het dezelfde serie is, als ze maar goed zijn.
natuurlijk is het wel mooier om te zien, als je alles in dezelfde serie hebt, maar daar hangt ook een prijskaartje aan.
Mijn budget voor de front speakers is ongeveer 400 euro, daarom dacht ik al snel aan tweede hands (en/of verschillende series door elkaar)

ik zie net bij de advertentie boven aan het topic, dat de iQ50 al te koop is voor 269,-
dan zouden ze 2e hands toch ook binnen mijn budget beschikbaar moeten zijn...
Alleen de center, daar zou ik de iQ60 voor kunnen pakken, dan heb ik het toch als een mooie serie bij elkaar :)

[ Voor 41% gewijzigd door DaaNium op 22-03-2011 11:44 ]

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Naast het uiterlijk heeft natuurlijk ook met klank te maken om speakers uit dezelfde serie te nemen. iQ fronts moeten in principe nog wel hier en daar 2e hands te koop zijn en gezien 't budget zal 't dan de iQ5 (se) kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2022
Ha KEF liefhebbers/kenners,
Moet zeggen vindt het geweldige speakers, vooral de iQ serie.
Heb hier trouwens nog een KEF PSW2010 liggen met een diepe brom die er niet uit gaat.
Iemand een idee of tip(link).

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Als je je emailadres kan door DM'en, kan ik je een PDFje sturen waarin instructies staan om 't (erg simpel) te kunnen fixen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 18:33
Ik speel nu een tijd met 2 x KEF iQ50 (fronts), KEF iQ60c (centre) en 2 x KEF iQ10 (rears) en ben erg tevreden over het geluid (icm Denon AVR-3311). Daarnaast vind ik de looks ook erg geslaagd.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Ik word altijd zo blij als ik het goudkleurige infoplaatje op mijn Q7's zie.

Info plaatje op Q7

Ze staan op de eerste verdieping en elke keer als ik de trap op loop is het het eerste wat ik zie. :P

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazz37
Ik heb dit weekend mijn bron eens aangepast, niet dor een dac maar met een Squeezebox Touch. Het gebrek aan sublaag waar ik eerder over schreef kan weggestreept worden. Wat een verschil, muziek klinkt veel dynamischer, zit veel meer leven in! Sublaag is nu mooi aanwezig en klinkt lekker punchy.

Ik had het laag op mijn versterker wat opengedraaid maar is nu weer terug.

Ik ben nog gelukkiger met mijn Kefjes!

Ik heb de touch overigens via de analoge uitgang aangesloten, gebruik dus de dac van de Touch. Ik krijg binnenkort een dac van Lead Audio te leen, kijken wat dat nog voor een verschil maakt, maar eerst weer even wennen aan dit "nieuwe' geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Waarom gaat de iQ serie eruit? Wat een mooie vormgeving hebben die speakers zeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:22
Zeker! Alleen jammer dat je bij die niet al te bescheiden speakers nog een sub nodig hebt. Draagt niet bij aan de WAF.

offtopic:
Heb nog een 2005.2 set in de aanbieding inclusief goed werkende psw 2010. DM voor info.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Taigu schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:14:
Zeker! Alleen jammer dat je bij die niet al te bescheiden speakers nog een sub nodig hebt. Draagt niet bij aan de WAF.

offtopic:
Heb nog een 2005.2 set in de aanbieding inclusief goed werkende psw 2010. DM voor info.
Je hebt uiteraard niet per se een sub nodig. Ik gebruik ook gewoon twee Q7's in stereo met een Denon DRA-1000. Geen surround dus, dan is de muziek ervaring toch wat beter. Mijn ervaring is dat, ook bij films, de bas meer dan voldoende is. Heb soms zelfs de neiging de bas wat weg te draaien ivm de buren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

R420R schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:14:
[...]Je hebt uiteraard niet per se een sub nodig. Ik gebruik ook gewoon twee Q7's in stereo met een Denon DRA-1000. Geen surround dus, dan is de muziek ervaring toch wat beter. Mijn ervaring is dat, ook bij films, de bas meer dan voldoende is. Heb soms zelfs de neiging de bas wat weg te draaien ivm de buren. :P
De KEF Q7 heeft ook net wat meer laag door de ovale-woofer-unit. Dat verplaatst net wat meer lucht dan een ronde dat doet. Nadeel is wel dat een dergelijke unit ook wat meer vermogen nodig heeft om in beweging te komen.Maar over het algemeen wordt inderdaad wel bevonden dat de iQ-serie niet echt uitblonk in de weergave van het laag. Iets wat KEF met de nieuwe Qxxx-serie aangepakt schijnt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Hier nog een KEF gebruiker

In de woonkamer

2 x iQ90 BlackAsh
1 x iQ60 BlackAsh
2 x iQ10 BlackAsh (ik wil eventueel wel naar 2 x iQ50 als iemand wil ruilen)

Als versterker gebruik ik een Marantz setje

In de slaapkamer

2 x iQ10 BlackAsh
Als versterker een overleden sony wil ooit nog de Marantz upgraden en doorschuiven

Op het kantoor

Helaas geen kef

Ik vind het ook jammer dat de iQ serie er niet meer is maar wellicht worden ze 2e hands iets goedkoper. Ik wil misschien ooit nog een setje iQ`s in het wit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HokiPoki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-03 14:48
Zelf een aantal jaar in het bezit van 2x iQ5 als fronts en 2x iQ1 in een surround opstelling. Ik mis toch wel wat laag en wil al enige tijd een sub, maar financiën (arme student :P) laten dat op het moment niet toe. Als center heb ik een b&w 2000 ifs op de kop kunnen tikken en die laat toch al wat meer laag horen.

Verder ben ik niet echt een audofiel maar was ik op zoek naar speakers die ook op hogere volumes nog goed klinken en WAF is voor mijzelf ook wel belangrijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
HokiPoki schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:30:
Zelf een aantal jaar in het bezit van 2x iQ5 als fronts en 2x iQ1 in een surround opstelling. Ik mis toch wel wat laag en wil al enige tijd een sub, maar financiën (arme student :P) laten dat op het moment niet toe. Als center heb ik een b&w 2000 ifs op de kop kunnen tikken en die laat toch al wat meer laag horen.

Verder ben ik niet echt een audofiel maar was ik op zoek naar speakers die ook op hogere volumes nog goed klinken en WAF is voor mijzelf ook wel belangrijk ;).
Je zou een honkytonkie subje kunnen proberen. Zelf heb ik een koda en die heb je voor 40 euro al op MP dacht ik. Je moet alleen niet zoeken op REL of SVS De subs van KEF heb ik nooit geprobeerd ik weet wel dat er toen een hele slechte serie was met voedings problemen.

sw-800
http://link.marktplaats.nl/441504137
http://link.marktplaats.nl/436730340
http://link.marktplaats.nl/439769143

sw-1000
http://link.marktplaats.nl/442350912
http://link.marktplaats.nl/442138556
http://link.marktplaats.nl/437886883

[ Voor 5% gewijzigd door raymonvdm op 27-04-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

raymonvdm
Dat vraag om foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Daar ben ik het mee eens. :9

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
raymonvdm schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:38:
[...]

Je zou een honkytonkie subje kunnen proberen. Zelf heb ik een koda en die heb je voor 40 euro al op MP dacht ik. Je moet alleen niet zoeken op REL of SVS De subs van KEF heb ik nooit geprobeerd ik weet wel dat er toen een hele slechte serie was met voedings problemen.

sw-800
http://link.marktplaats.nl/441504137
http://link.marktplaats.nl/436730340
http://link.marktplaats.nl/439769143

sw-1000
http://link.marktplaats.nl/442350912
http://link.marktplaats.nl/442138556
http://link.marktplaats.nl/437886883
Heb zelf ook een tijdje een mordaunt short subje gehad. Was een prima ding, zeker gezien zijn prijs. Maar toen ik terug ging naar stereo vond ik het niet meer zo nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
  • Laatst online: 08-05 21:43
Met veel genoegen speelde ik sinds 2005 muziek af op een setje XQ5. Dit in stereo op een versterker van Audio Refinement wat een smeltkroes is van Yves Bernard Andre en Vincent. Een genot om naar te luisteren.

In 2006 is het uitgebreid met een XQ2C en een paar XQ1(zilver), de rest is Graphite. Dit draaid al een tijdje op een vintage Marantz uit 1996 die aankomende zomer vervangen gaat worden en we van dolby pro logic naar dts HD etc.. gaan.

Ik kan nik anders zeggen dat de XQ5, XQ2C en XQ1 uitstekend bevallen en zeer direct klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Laatst online: 11-04 12:03
Bobswa schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 23:34:
Ha KEF liefhebbers/kenners,
Moet zeggen vindt het geweldige speakers, vooral de iQ serie.
Heb hier trouwens nog een KEF PSW2010 liggen met een diepe brom die er niet uit gaat.
Iemand een idee of tip(link).
Waarschijnlijk het automatisch-inschakel-relais. Bekend probleem: houden het zelden lang vol. Daarom doe ik de mijne altijd met de schakelaar uit (en uiteraard op manual). Kijk anders eerst eens je bekabeling na... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Heeft niets met de bekabeling te maken, maar met de elco's. De C52 moet dan vervangen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
Check even op Google en vervolgens je C52 vervangen. Denk er om ook andere zaken even te bekijken er kan namelijk meer als gevolg van defect zijn.

Hier de layout van het PCB.
http://lug.demon.co.uk/kef/power_amp_layout.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door amiaima op 29-04-2011 20:30 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 00:04

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Eind van de middag bij de RAF in Amsterdam wezen luisteren naar de nieuwe KEF Q500 en Q900, de Q700 hadden ze helaas op dat moment net niet maar komt binnenkort weer en ga ik zeker weer :)
Ik heb eerst een tijd naar de Q500 geluisterd, wat een geweldige speaker is dat zeg ! En een knappe versterker doet ook wonderen, heb ze via een of andere dure Sony(1300+ euro) gehoord en via drie Pioneer versterkers.
De Pioneer VSX-920, de VSX-2020 en de Pioneer SC LX-83, de VSX-920 en de dure Sony waren redelijk vergelijkbaar in het aansturen van de speakers al zat er wel merkbaar iets meer kracht achter de Sony.
Maar de Pioneer VSX-2020 was al een hele stap voorruit.
Daarna de Q900 beluisterd, WAUW dat was domweg nóg beter, nóg meer detail meer diepte en sprankelender geluid op een of andere manier een heel stuk voller, terwijl de Q500 helemaal niet verkeerd klonken. De Q900 beluisterd met de drie Pioneers, waarbij de VSX-920 voor mij al direct afviel, het geluid was op een een of andere manier domweg anders en een stuk minder mooi stereo beeld(ik luisterde in stereo modus). De VSX-2020 en de SC LX-83 bleken ook meer in staat om de Q900 aan te sturen.

Nou ik ga nog terug om de Q700's te beluisteren, heb er ook B&W's gehoord(type weet ik zo snel niet, waren iig volgens mij 679 euro p/s oid). Ook waren er nog Monitor Audio speakers, welke als concurrent voor de Q500 gepositioneerd waren. Denk dat ik volgende maand een leuke speaker set ga kopen iig :D
Te beginnen met twee staanders en die rustig uit bouwen naar een 5.1/7.1 systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
Ik heb toen ook de Q500, Q700 en de Q900 beluisterd en vond toen de Q700 de mooiste van het stel.

Ze klonken alle 3 wel erg goed maar de Q700 was voor die ruimte waar ik geluisterd heb de betere speaker. De Q500 miste idd net wat body. Met een subwoofer is dat makkelijk te ondervangen. De Q900 had toen naar mijn smaak teveel body en ze zijn ook wel erg groot van formaat. De Q700 was toen de perfecte speaker zeer mooi geluid en als ik erna de XQ niet beluisterd had, zeker mijn speaker geworden. Veel succes met het uitzoeken van een paar mooie speakers het is nl. het leukste om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HokiPoki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-03 14:48
raymonvdm schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:38:
[...]
Thanks for the tip! Ik weet dat je er niet al teveel van moet verwachten, maar hoe doet die koda het bij films? Heb zelf een keer een €100,- sub van de mediamarkt (weet het merk niet meer) gehad om te testen en viel zelfs voor die prijs erg tegen.
Zag ook een koda met passive radiator, lijkt me ook zeer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 21:45

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Kan iemand me misschien helpen aan een adresje waar ze nog KEF iQ50 en iQ10's in het wit verkopen?
Had deze speakers al een tijdje op het oog en nu begreep ik dat de iQ serie uitlopend is en blijkt deze inmiddels al bij geen enkele shop meer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Ik zag gisteren bij de MediaMarkt Arena nog KEF iQ's staan, zijn daar in de uitverkoop volgens mij.
Misschien dat je daar eens een belletje naar toe kunt doen DyStiC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 21:45

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Priyantha Bleeker schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:30:
Ik zag gisteren bij de MediaMarkt Arena nog KEF iQ's staan, zijn daar in de uitverkoop volgens mij.
Misschien dat je daar eens een belletje naar toe kunt doen DyStiC ?
Bedankt voor tip! net gebeld maar helaas hadden ze de iQ50's niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazz37
Bij A Better Price hebben ze wel nog IQ70 staan in wit voor een mooie prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Jazz37 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:02:
Ok, we kunnen hierover in discussie gaan maar voegt niks toe aan dit topic. Ik zou zeggen probeer het gewoon uit en ga af op wat je oren (denken) te horen.
Wel een oudere post uit dit topic, maar hier wil ik nog wel even op reageren heb hem de vorige keer gemist denk ik. Ging er dus over dat er wordt beweerd dat het verschil met bi-wire te horen is aangezien de speaker "iets meer punch" krijgt.

Mag je me toch eens uit gaan leggen hoe je dat wilt bereiken met bi-wire. Bi-wire is gewoon van één terminal paar de aders splitsen zodat je naar vier terminals op de speaker kan. Bi-wire is eigenlijk gewoon gelijk aan single-wire met bruggen ertussen. Ook zeer sterk dat je meer punch krijgt. Meer punch krijg je als je meer vermogen naar de speaker kan sturen en dat kan met bi-wire niet. Je stuurt nog steeds maar het vermogen van één eindtrap naar de speaker, dat het verdeeld wordt over vier aders maakt niets uit. Als je nu over bi-amp sprak dan had het wel gekund aangezien je dan twee eindtrappen toewijst op één speaker. Met veelal wat meer vermogen. Niet altijd twee keer zo veel vermogen, want veel receivers leveren minder vermogen als er meer kanalen aangestuurd moeten worden. Maar goed, 2 x 40 Watt is nog steeds meer dan 1 x 60 Watt.

Dus meer punch met bi-amp is zeker mogelijk. Meer punch (of überhaupt een klankverschil) met bi-wire is niet mogelijk en zit voor 100% tussen je oren. Enige voordeel van bi-wire is dat je die lelijke bruggen niet op de speaker hebt, maar die kan je ook vervangen door een stuk speakerdraad. Maar nogmaals: bi-wire staat gelijk aan single-wire met bruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Weet iemand of je ergens makkelijk een nieuw setje fonts (gaas) kan kopen?

EDIT: Ik kan twee KEF Q7 speakers kopen van 4 jaar oud voor 300 euro, alleen er zou wat gaten zitten in 1 van de fonts. Is dat een nette prijs?

[ Voor 51% gewijzigd door GioStyle op 10-05-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:09
Ik heb wel eens geinformeerd naar de prijs van nieuwe frontjes. Zou op 70 euro komen, per stuk als ik het me goed herinner. Ik schrok er in ieder geval van.

EUR 300 voor een set Q7's lijkt me geen gekke prijs als ze verder 100% zijn. Veel goedkoper kom je ze niet tegen. Wel eerst luisteren want ze klinken anders dan de latere iQ series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
GioStyle schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:04:
Weet iemand of je ergens makkelijk een nieuw setje fonts (gaas) kan kopen?

EDIT: Ik kan twee KEF Q7 speakers kopen van 4 jaar oud voor 300 euro, alleen er zou wat gaten zitten in 1 van de fonts. Is dat een nette prijs?
Is zeker een nette prijs. Ik heb nog niet zo lang geleden 295,- per stuk betaald dus daar kom je prima mee weg. Ik zou alleen ff checken of er geen deukjes in de tweeters zitten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik weet niet waarvan het frame is gemaakt van de covers van de Q7? Als het van hout is dan zou je bijvoorbeeld zelf nog kunnen proberen er doek overheen te spannen en vast te nieten. Plastic zou weer wat lastiger worden aangezien je dan moet gaan lijmen. Qua vorm is alleen de bovenkant lastig, maar verder ziet het er allemaal redelijk recht uit. Al zou een totaal van 370 euro voor het paar - zo te lezen - ook een goede prijs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-03 22:28
Beetje offtopic,maar kom het zo vaak tegen dat ik het nu wel eens wil weten,wat is WAF?
Blaffende speakers? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:52
fragcompany schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:03:
Beetje offtopic,maar kom het zo vaak tegen dat ik het nu wel eens wil weten,wat is WAF?
Blaffende speakers? -O-
http://lmgtfy.com/?q=WAF
eerste hit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
FeaR1986 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:00:
Ik weet niet waarvan het frame is gemaakt van de covers van de Q7? Als het van hout is dan zou je bijvoorbeeld zelf nog kunnen proberen er doek overheen te spannen en vast te nieten. Plastic zou weer wat lastiger worden aangezien je dan moet gaan lijmen.
Frame is van plastic :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:19

rickysedai

Whoop whoop

haha jeebeekje!! Die link gaat ik onthouden :D

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Ik ga ze zondag beluisteren, ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 23:22
Hier staan mijn Kefjes opgesteld:

http://img541.imageshack.us/i/dsc00251d.jpg/
http://img822.imageshack.us/i/dsc00171tc.jpg/
http://img17.imageshack.us/i/dsc00211gg.jpg/

De subwoofer is een BK XLLS 400 die het erg goed doet in combinatie met mijn speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Op de subwoofer na, had ik exact dezelfde setup :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucci
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-04 13:33
FeaR1986 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:54:
[...]

Wel een oudere post uit dit topic, maar hier wil ik nog wel even op reageren heb hem de vorige keer gemist denk ik. Ging er dus over dat er wordt beweerd dat het verschil met bi-wire te horen is aangezien de speaker "iets meer punch" krijgt.

Mag je me toch eens uit gaan leggen hoe je dat wilt bereiken met bi-wire. Bi-wire is gewoon van één terminal paar de aders splitsen zodat je naar vier terminals op de speaker kan. Bi-wire is eigenlijk gewoon gelijk aan single-wire met bruggen ertussen. Ook zeer sterk dat je meer punch krijgt. Meer punch krijg je als je meer vermogen naar de speaker kan sturen en dat kan met bi-wire niet. Je stuurt nog steeds maar het vermogen van één eindtrap naar de speaker, dat het verdeeld wordt over vier aders maakt niets uit. Als je nu over bi-amp sprak dan had het wel gekund aangezien je dan twee eindtrappen toewijst op één speaker. Met veelal wat meer vermogen. Niet altijd twee keer zo veel vermogen, want veel receivers leveren minder vermogen als er meer kanalen aangestuurd moeten worden. Maar goed, 2 x 40 Watt is nog steeds meer dan 1 x 60 Watt.

Dus meer punch met bi-amp is zeker mogelijk. Meer punch (of überhaupt een klankverschil) met bi-wire is niet mogelijk en zit voor 100% tussen je oren. Enige voordeel van bi-wire is dat je die lelijke bruggen niet op de speaker hebt, maar die kan je ook vervangen door een stuk speakerdraad. Maar nogmaals: bi-wire staat gelijk aan single-wire met bruggen.
Het is inderdaad niet zozeer het bi-wire verhaal (bi-ampen heb ik zelfs twijfels over) maar de meegeleverde bruggen bij de terminals zijn niet heel best. Heb voor mijn Q7's goede speakerkabels gekocht (QED Silver Anniversary XT) en deze ook gebruikt als jumper (brug). Zitten nu dus 4 korte kabeltjes tussen, luchtdicht afgewerkt met spades. Vooral deze aanpassing maakte een enorm verschil in het (bas)geluid. Niet zozeer meer punch maar wel een stuk strakker en dieper dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
Is het niet zo dat je met de spades meer contact oppervlak heb dan met de bruggen? Kan me zo voorstellen dat bij een groter contact oppervlak een betere stroom geleiding tot stand komt met minder weerstand waardoor je iets minder verlies heb wat procentueel gezien dan toch een rol speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucci
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-04 13:33
De oppervlakte van de spades tov de standaard bruggen maakt niet zoveel uit. Wel zijn de spades gold-plated wat voor betere geleiding zorgt. En voor zover ik weet zijn de standaard bruggen gemaakt van messing terwijl de kabel bijna puur koper is (OFC) dat ook nog eens afgeschermd is.
Op fora op internet wordt dan ook meestal aangeraden alleen de bruggen te vervangen door een stukje van de eigen speakerkabel. Dan heb je geen (duurdere) bi-wire kabels nodig en houd je aansluitingen op je versterker vrij voor eventuele extra speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

Hey.
Ik wil mijn jamo s 60 center de deur uit doen en dan een kef iq 60c center halen.
Waarom ik ben niet tevreden over de stemmen die uit de jamo s 60 komen.
Ik heb gegoogle en kwam er uit dat kef 1 beter merk is dan jamo.
Heeft iemand hier mischien ervaring met kef iq 60c.

Rocketman
Welke kef speakers zijn dat.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 374197 op 20-05-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Vrij duidelijk te zien toch..iQ90 als fronts, iQ60C als center en iQ10 als rears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:06

NvM

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/blog/gfx/639_foto1.jpg

Nieuwe conceptspeakers van KEF. Heeft iemand €24.000 euro voor me?

Edit: Dacht dat ze €24.000 euro per stuk kostten, niet goed gelezen.

[ Voor 22% gewijzigd door NvM op 21-05-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
ik zie inderdaad dat de concept blade toch nog in productie is gegaan. Eerst was er sprake van dat het puur een concept zouden blijven om de technische know how van kef te showen.

Neem aan dat je voor die €48.000 een 4.0 setupje wilt aangezien ze volgens hifi.nl €24.000 per paar kosten.

Maar voor de mensen voor wie dit niet gek genoeg is kunnen ook nog bij Kef terecht voor een paar Muon's
Afbeeldingslocatie: http://www.slipperybrick.com/wp-content/uploads/2007/10/kef-muon.jpg

Die zijn maar €140.000 per paar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 06:54
Ik weet dat het niet veel voorstelt maar de KEF iQ2c mist in het rijtje van de iQ serie in de openingspost O-)
Die heb ik als center :+

[ Voor 6% gewijzigd door JvdW op 22-05-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaethem
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-04 22:27
Sinds kort ben ik ook eigenaar van KEF speakers.

Elke keer dat ik de versterker aan zet verschijnt er een :) op mijn gezicht.
Wat een geluid kunnen de Q300's produceren.

Zeker met de warme dagen en de deur open is het genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

alaethem schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:17:
Sinds kort ben ik ook eigenaar van KEF speakers.

Elke keer dat ik de versterker aan zet verschijnt er een :) op mijn gezicht.
Wat een geluid kunnen de Q300's produceren.

Zeker met de warme dagen en de deur open is het genieten.
Pics! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Or it didn't happen :+ :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaethem
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-04 22:27
Bij deze:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-nNsgvep8RMw/UPwHxkJxK7I/AAAAAAAAA5Y/76T2lJP7O2w/s875/Q300.png

[ Voor 42% gewijzigd door alaethem op 20-01-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:11
Ik twijfel heel erg tussen een stel IQ90 die ik,als stockrest voor ongeveer 1000€ kan kopen, of nieuwe een paar Q700 voor 1400€.
Als versterker wil ik er een Pioneer VSX1021 aan hangen.

De twee types naast elkaar vergelijken wordt moeilijk.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:06

NvM

Tommie12 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 18:56:
Ik twijfel heel erg tussen een stel IQ90 die ik,als stockrest voor ongeveer 1000€ kan kopen, of nieuwe een paar Q700 voor 1400€.
Als versterker wil ik er een Pioneer VSX1021 aan hangen.

De twee types naast elkaar vergelijken wordt moeilijk.
Ja, dit heb je ook al gepost in het ervaringentopic van Pioneer receivers. Wat is je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Ik twijfel tussen de IQ90 en de Q700.
Sorry als dat niet duidelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:17
Tommie12 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 19:50:
Ik twijfel tussen de IQ90 en de Q700.
Sorry als dat niet duidelijk was.
qua uiterlijk? iq90
qua prijs? iq90

qua geluid? geen idee (ook weer afhankelijk van akoestiek en versterking)

op basis van bovenstaande zou voor mij dit al bijna de doorslag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Bij stassen staat de iQ90 nog op de website als leverbaar. Misschien dat je eventueel daar kan vergelijken ? :)
Ze verkopen ook de Q700 én de Pioneer 1021, dus je zou daar in principe alles kunnen vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Op basis van de commentaren hier en elders heb ik toch maar beslist de IQ90 in black ash te kopen.
Deze middag opgehaald, en waauw...

Zowel voor popmuziek, als voor black-opps op de playstation zijn ze buitengewoon.

Wat me echt meevalt is de zuiverheid bij heel zacht volume als eens deftig opgedraaid.
Nu deftig opendraaien.... Als ik de versteker boven de 3 zet wordt het alsnel onhoudbaar.

Eerlijk gezegd snap ik wel de aansluitingen niet goed.
Ik heb ze nu met enkele draad aangesloten, en de bijgeleverde bruggen aangesloten.
Kan ik iets anders doen?

[ Voor 60% gewijzigd door Tommie12 op 19-06-2011 17:31 ]

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste