Luister ook eens naar de Kef LS50, ondanks de grote klinken ze super !!
De Q1 zie je nog wel eens tweedehands aangeboden worden. Daarnaast kan je naar de nieuwere iQ1, iQ10, iQ3 en iQ30 kijken. Of de welbekende eitjes.Anoniem: 485204 schreef op zondag 09 december 2012 @ 00:31:
Mijn versterker is een Harman-Kardon avr 330 en mijn frontspeakers zijn KEF Q5. Frontspeaker is een KEF iQ6 maar mijn surroundspeakers zijn uit het jaar nul. [...] Maar mijn vraag is aan jullie, wat voor achterspeakers zou het beste passen bij mijn setje KEF.
Anoniem: 469285
Heeft er iemand ervaring met Warfedale delta 7 speakers?
Ik kan een setje kopen maar ze niet beluisteren. Het binnenwerk ziet er goed uit en de rubbers zijn in prima staat.
Ik vind de kleinere Wharfedale Denton 2 XP goed, uitgebalanceerd, klinken. Zijn de delta's 7 hiermee te vergelijken?
Theo
(p.s. ik hoop dat ik in dit forum goed zit)
Ik kan een setje kopen maar ze niet beluisteren. Het binnenwerk ziet er goed uit en de rubbers zijn in prima staat.
Ik vind de kleinere Wharfedale Denton 2 XP goed, uitgebalanceerd, klinken. Zijn de delta's 7 hiermee te vergelijken?
Theo
(p.s. ik hoop dat ik in dit forum goed zit)
Ehm, dit is het KEF topic, en jij stelt een vraag over Warfedale. Niet het juiste topic, wel het juiste forum
Als ik zo op google kijk is het een speaker uit de 90's ofzo? Dan zullen er niet veel mensen zijn die er ervaring mee hebben.
Anoniem: 469285
Oke, bedankt.
Heb je een idee waar ik het beter kan plaatsen?
Of is het handiger een nieuwe topic aan te maken?
Ik vond weinig (geen) info via google.
90's denk je? Mijn Wharfedale Denton 2 XP's zijn van de 70er jaren (mischien zelfs nog vroeger). Mooi warm geluid.
Heb je een idee waar ik het beter kan plaatsen?
Of is het handiger een nieuwe topic aan te maken?
Ik vond weinig (geen) info via google.
90's denk je? Mijn Wharfedale Denton 2 XP's zijn van de 70er jaren (mischien zelfs nog vroeger). Mooi warm geluid.
Ervaringen topic? Check.
Vanavond The Amazing Spiderman gekeken. Uberhaupt mooie film (Emma Stone
) maar de subwoofer heeft lekker kunnen werken vanavond! Prachtig mooi laag geluid. Ben nog steeds blij met die Q400b! (De hele set uberhaupt wel trouwens).
Vanavond The Amazing Spiderman gekeken. Uberhaupt mooie film (Emma Stone
Vandaag mijn IQ7 ingewisseld (gaan op marktplaats) voor een setje Q300 en een Q400b. Ben nog in aan het spelen en af aan het stellen maar wat klinkt dit nu al geweldig. Geluid is veel meer open en eerlijker, details zijn veel beter hoorbaar en de bas is strak met een lekkere punch.
Echt een wereld van verschil, het zal er ook mee te maken hebben dat deze speakers optimaler geplaatst kunnen worden dan de iQ7 die tussen een bank ingeklemd stonden. De Q300 steken er lekker bovenuit op de Atacama stands waardoor ze meer ruimte hebben.
Ook moest ik bij iQ7 de toonregeling gebruiken op mijn HK3490 anders klonk het allemaal wat dun, nu kan ik alles neutraal laten staan.
Echt een wereld van verschil, het zal er ook mee te maken hebben dat deze speakers optimaler geplaatst kunnen worden dan de iQ7 die tussen een bank ingeklemd stonden. De Q300 steken er lekker bovenuit op de Atacama stands waardoor ze meer ruimte hebben.
Ook moest ik bij iQ7 de toonregeling gebruiken op mijn HK3490 anders klonk het allemaal wat dun, nu kan ik alles neutraal laten staan.
492828
Hmja, klopt. Ik had hetzelfde probleem bij m'n PSW2500. Na een jaartje of twee bleef dat ding op een dag stil.....Bleek dat ik nog garantie had, alles keurig opgelost.Jolly_Jumper schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:58:
De PSW 2500 heeft net als de PSW 1000, 2000, 2010 en 3000 last van de zogenaamde warmteprobleem. Elco's worden dan te warm en begeven het (vooral vanwege gebrek aan goede koeling). Mocht je een soortgelijke Kef sub zoeken, dan zou ik eerder de PSW 3500 nemen. Kost wel iets meer, maar je krijgt er ook meer voor terug.
Qua geluid is het een prima sub, vooral ook omdat veel af te stellen is zodat hij mooi aansluit op je andere speakerboxen.
Anoniem: 419785
Ik heb een set Kef 2005.3 met een kube-2 sub staan. Ik hem deze aan een pioneer sc-2022k hangen. Ik krijg er alleen maar geen lekker stereo geluid uit. Het lukt me enigszins door of het volume heel, heel hoog te zetten of de modus 'expanded stereo' op de reciever in te schakelen. Als liefhebber van pure muziek lijkt me dit alleen niet echt de bedoeling op deze manier. Ook vind ik m'n center bij het kijken van films soms te matig, soms erg moeilijk verstaanbaar. Ik weet dat het geen set voor de allergrootste audiofiel is maar wel dat je er heel serieus geluid uit moet kunnen krijgen, het lukt me alleen nog niet lekker. Dit alles na diverse malen mccac te hebben afgedraaid en ook handmatig aan de slag te zijn geweest met de luidsprekerinstellingen.
[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 419785 op 23-12-2012 23:23 ]
Sinds kort ook een KEF speaker eigenaar.
Afgelopen maand een KEF C6LCR aangeschaft. Een hele verbetering op me oude center speaker.
Was eigenlijk ook niet zo heel moeilijk was een klein 1 speaker ding van Sony.
Zit er nu aan te denken om in 2013 me Wharfedale front speakers wil vervangen voor KEF Q500 speakers.
MAar even zien of ik dit met de vrouw des huizes er doorheen krijg aangezien de Wharfedale's eigenlijk nog gewoon goed zijn.
Afgelopen maand een KEF C6LCR aangeschaft. Een hele verbetering op me oude center speaker.
Was eigenlijk ook niet zo heel moeilijk was een klein 1 speaker ding van Sony.
Zit er nu aan te denken om in 2013 me Wharfedale front speakers wil vervangen voor KEF Q500 speakers.
MAar even zien of ik dit met de vrouw des huizes er doorheen krijg aangezien de Wharfedale's eigenlijk nog gewoon goed zijn.
492828
Lastig te bepalen zonder te hebben geluisterd. Als eerste is de geluidsbron belangrijk, een lage kwaliteit MP3 zal bv. niet al te veel plaatsbepaling geven.Anoniem: 419785 schreef op zondag 23 december 2012 @ 23:08:
Ik heb een set Kef 2005.3 met een kube-2 sub staan. Ik hem deze aan een pioneer sc-2022k hangen. Ik krijg er alleen maar geen lekker stereo geluid uit. Het lukt me enigszins door of het volume heel, heel hoog te zetten of de modus 'expanded stereo' op de reciever in te schakelen. Als liefhebber van pure muziek lijkt me dit alleen niet echt de bedoeling op deze manier. Ook vind ik m'n center bij het kijken van films soms te matig, soms erg moeilijk verstaanbaar. Ik weet dat het geen set voor de allergrootste audiofiel is maar wel dat je er heel serieus geluid uit moet kunnen krijgen, het lukt me alleen nog niet lekker. Dit alles na diverse malen mccac te hebben afgedraaid en ook handmatig aan de slag te zijn geweest met de luidsprekerinstellingen.
Je versterker moet op zich ruim voldoende vermogen hebben voor deze boxjes. Staat alles wel in fase aangesloten? Als dat niet zo is krijg je een "kaal" geluid dat van alles lijkt te missen. Daarnaast kun je met allerlei instellingen gaan spelen, zoals kantelfrequenties enz., een moderne versterker werkt nu eenmaal niet optimaal "out of the box".
Je centerspeaker is uiteraard geen geweldenaar. Ik heb de KTH 5005 set en daarvan is de center ook het zwakste punt. Je zou er aan kunnen denken om die een keer te vervangen, maar dan moet je wel tevreden zijn over de rest van het setje.....
Sinds januari 2012 hebben we de T205 serie in de kamer staan met een Pioneer vsx2021 versterker. We hebben er geen moment spijt van gehad. We kijken veel TV/film etc. Uitstekend geluid, ook radio en muziek, vooral in vergelijking met onze vorige JVC 5.1 set..... Goede basweergave, gebalanceerd. Helder. We horen nu details die we nog nooit eerder hebben gehoord. De combinatie met de Pioneer is ook goed. 'T kost wat tijd om een en ander naar believen in te stellen, maar sindsdien genieten van perfect geluid. (Ook de ranke uitstraling van de luidsprekers heeft geholpen om de WAF op een acceptabel niveau te brengen.....)Quartje schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:28:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de KEF T-series? Ben mij aan het orienteren op de aanschaf van een nieuwe 5.1 surround speakersset. KEF T-205 ziet er elegant uit en lees goede reviews hierover. Linkje naar KEF-site: http://www.kef.com/html/e...s/systems/t205/index.html
Alleen heb ik de T2 subwoofer in oktober moeten laten repareren. Omdat het uitgangsniveau (Bas) van de pioneer net wat te laag is, had ik de Kef T2 altijd aan staan. (Dit om te voorkomen dat ik de pioneer steeds even luider moet zetten om de woofer te activeren.) Medio oktober hield de subwoofer er mee op om in de altijd-aan stand geluid weer te geven; (in/uit) schakelen verhielp de klacht alleen tijdelijk. De reparateur heeft onder garantie een nieuwe printplaat geplaatst. Nu 2 maand verder heb ik echter het idee dat dezelfde klacht weer is teruggekeerd.... Nog net op tijd voor garantie hoop ik

Ik kan 2 nieuwe Kef HTS2001.3 Satellite speakers (kht 2005.3 serie) voor € 150.- kopen. Is dat een goede deal? Zit nog 2 jaar garantie op.
Ja man, ik heb er 310,= voor betaald. Ik zou ze wel even goed beluisteren.Morpheus2003 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 20:59:
Ik kan 2 nieuwe Kef HTS2001.3 Satellite speakers (kht 2005.3 serie) voor € 150.- kopen. Is dat een goede deal? Zit nog 2 jaar garantie op.
Ik heb recent 2e hands een setje KEF XQ 5's gekocht als upgrade van Monitor Audio S6 . Hierdoor is mijn hele huis nu voorzien van KEF HiFi (ik heb KHT 2005.2 eitjes + PSW3000 sub in home theater).
Ik vond de S6 al best goed klinken maar de XQ5's zijn gewoon veel gedetailleerder en beter gebalanceerd. Ook vond ik de Monitor Audio's veel scheller klinken tov de XQ5's. Als overige apparatuur gebruik ik een Marantz 1050 vintage versterker en Firestone Audio Fubar IV Plus DAC. Ben best tevreden, al overweeg ik nog om de versterker te upgraden want hoewel het uitstekend klinkt, lijkt 2 x 25Watt toch aan de magere kant.
Wat me wel opvalt is dat bij de nieuwere XQ40's de Hypertweeter is verdwenen. Persoonlijk vind ik de HyperTweeter op XQ5 wel geslaagd, iemand een idee waarom ze dit gedaan hebben?
Ik vond de S6 al best goed klinken maar de XQ5's zijn gewoon veel gedetailleerder en beter gebalanceerd. Ook vond ik de Monitor Audio's veel scheller klinken tov de XQ5's. Als overige apparatuur gebruik ik een Marantz 1050 vintage versterker en Firestone Audio Fubar IV Plus DAC. Ben best tevreden, al overweeg ik nog om de versterker te upgraden want hoewel het uitstekend klinkt, lijkt 2 x 25Watt toch aan de magere kant.
Wat me wel opvalt is dat bij de nieuwere XQ40's de Hypertweeter is verdwenen. Persoonlijk vind ik de HyperTweeter op XQ5 wel geslaagd, iemand een idee waarom ze dit gedaan hebben?
http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314
Beste Mensen,
Ik zoek voor mijn KEF iQ9 set een mooie receiver, ik hou van het echte stereo HiFi geluid ( dus een stereo direct of pure oid is belangrijk ) , maar hij moet ook 5.1 of zelfs 7.1 aansturen voor als we een filmpje gaan kijken.
Ik denk nu aan een Denon 3311 of hoger
Wat voor receiver hebben jullie aan de Kefs hangen en hoe is jullie ervaring met de verschillende reveivers?
Ik hoor graag!
Gr.
Hendrik
Ik zoek voor mijn KEF iQ9 set een mooie receiver, ik hou van het echte stereo HiFi geluid ( dus een stereo direct of pure oid is belangrijk ) , maar hij moet ook 5.1 of zelfs 7.1 aansturen voor als we een filmpje gaan kijken.
Wat voor receiver hebben jullie aan de Kefs hangen en hoe is jullie ervaring met de verschillende reveivers?
Ik hoor graag!
Gr.
Hendrik
Anoniem: 413389
Ga ergens versterker luisteren waar ze kefs hebben... het zijn jou oren. Een Nad T757 is een mooie receiver die stereo en surround goed presteert.Hendrik75 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:04:
Beste Mensen,
Ik hoor graag!
Gr.
Hendrik
Worden KEF's nog wel gebuikt in een opstelling dan?Anoniem: 413389 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:06:
[...]
Ga ergens versterker luisteren waar ze kefs hebben... het zijn jou oren. Een Nad T757 is een mooie receiver die stereo en surround goed presteert.
Beste KEF DieHards,
Aan jullie de volgende overweging. Nu in bezit, een versterker MusicHall a25.2 in combinatie met 2 MiniPods en een Rel Quake. Dit te vervangen door een DenonAVR 2313 in combinatie met een setje KEF Q500, ondersteund door de Rel voor aanvulling in het laag.
In hoofdzaak gebruik ik de installatie voor muziek. Film kijken neemt wel steeds meer toe, maar wil niet aan meer dan 2.1 luidsprekers. Huiskamer van ongeveer 35m2 met daaraan een open keuken.
Graag hoor ik jullie pro's en contra's.
Groet, Snowy
Aan jullie de volgende overweging. Nu in bezit, een versterker MusicHall a25.2 in combinatie met 2 MiniPods en een Rel Quake. Dit te vervangen door een DenonAVR 2313 in combinatie met een setje KEF Q500, ondersteund door de Rel voor aanvulling in het laag.
In hoofdzaak gebruik ik de installatie voor muziek. Film kijken neemt wel steeds meer toe, maar wil niet aan meer dan 2.1 luidsprekers. Huiskamer van ongeveer 35m2 met daaraan een open keuken.
Groet, Snowy
Heeft de 2313 de aansluitingen die je nodig hebt? Ja? Dan is de versterker op dat vlak een prima keuze. Hoe de versterker klinkt icm met de Q500? Dat moet jezelf gaan ervaren. Als je het goed vindt klinken dan is het een rationele keuze!SnowyWhite schreef op zondag 27 januari 2013 @ 10:15:
Beste KEF DieHards,
Groet, Snowy
Meestal kan je bij een zaak die Kef's heeft wel een luisterafspraak maken. Dan zetten zij alles voor je klaar met de versterker die je wilt horen en de luidsprekers die je wilt horen!Hendrik75 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:22:
[...]
Worden KEF's nog wel gebuikt in een opstelling dan?
Beste mensen,
Dank voor jullie zo snelle reactie. Op nogal wat fora's lees ik over het beperkte laag in de Q500. Is dit op te vangen met de Rel, of doe ik er verstadiger aan naar een alternatief voor de Q500 uit te zien. Behalve een fijn stukje muziek (zowel Rock als Klassiek) vind ik het ook wel leuk om het laag bij een film ook te voelen. De sub lijkt me daarbij onontbeerlijk.
Dank voor jullie zo snelle reactie. Op nogal wat fora's lees ik over het beperkte laag in de Q500. Is dit op te vangen met de Rel, of doe ik er verstadiger aan naar een alternatief voor de Q500 uit te zien. Behalve een fijn stukje muziek (zowel Rock als Klassiek) vind ik het ook wel leuk om het laag bij een film ook te voelen. De sub lijkt me daarbij onontbeerlijk.
Een goede sub is voor films altijd een must. Er staat niet voor niks een .1 kanaal op een dvd of blu-ray schijf. Wanneer je de crossover regelt vanaf de surround versterker dan kan je die bijvoorbeeld op 80hz zetten. dan spelen de q500 tot 80hz voor film en muziek en de sub doet de rest. Dan is het beperkte laag van de q500 geen issue meer.SnowyWhite schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:23:
Beste mensen,
Dank je Wout,
Over de afstelling van de Rel heb ik al veel gelezen. Rel adviseert hetzelfde signaal te gebruiken wat naar de linker- en rechterluidspreker gaat. De Rel moet (als ik het allemaal goed begrepen heb) dan worden afgesteld, zodanig dat waar de laagfrequentie van de Q500 ophoudt de Quake het overneemt. Bij welke frequentie ligt dat punt voor de Q500.
Over de afstelling van de Rel heb ik al veel gelezen. Rel adviseert hetzelfde signaal te gebruiken wat naar de linker- en rechterluidspreker gaat. De Rel moet (als ik het allemaal goed begrepen heb) dan worden afgesteld, zodanig dat waar de laagfrequentie van de Q500 ophoudt de Quake het overneemt. Bij welke frequentie ligt dat punt voor de Q500.
Ok Dank je Wout, In geval je nog meer tips hebt dan hoor ik het graag van je.
Mvg.,
Snowy
Mvg.,
Snowy
Dat klinkt als een High Level-aansluiting waar je met een receiver veelal Low Level aansluit (via de Subwoofer Pre-Out). Let wel dat daar een verschil in zit.SnowyWhite schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:45:
Rel adviseert hetzelfde signaal te gebruiken wat naar de linker- en rechterluidspreker gaat.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Beste ....,
De handleiding die ik indertijd bij aanschaf van de Rel meekreeg was in het engels, maar bovenal beroerd van kwaliteit. Een punt was wel heel duidelijk; Gebruik in een stereo-opstelling voor de aansturing van de Rel hetzelfde signaal als wat naar de linker- en rechterluidspreker gaat. Zo heb ik op dit moment de aansluiting naar de Music Hall a25.2 ook lopen. Een versterker die overigens al na 2 jaar storing geeft op het linkerkanaal. De Kefs wilde ik in combi met de Rel ook zo aansluiten.
Het zou kunnen dat bij de huidige AVR-systemen (hier gooit de Denon hoge ogen) dat anders is.
De handleiding die ik indertijd bij aanschaf van de Rel meekreeg was in het engels, maar bovenal beroerd van kwaliteit. Een punt was wel heel duidelijk; Gebruik in een stereo-opstelling voor de aansturing van de Rel hetzelfde signaal als wat naar de linker- en rechterluidspreker gaat. Zo heb ik op dit moment de aansluiting naar de Music Hall a25.2 ook lopen. Een versterker die overigens al na 2 jaar storing geeft op het linkerkanaal. De Kefs wilde ik in combi met de Rel ook zo aansluiten.
Het zou kunnen dat bij de huidige AVR-systemen (hier gooit de Denon hoge ogen) dat anders is.
High-Level kan je altijd aansluiten als de subwoofer dat accepteert. Dat is immers simpelweg het signaal van de terminals op de receiver/versterker doorlussen. Voordeel hiervan is dat de subwoofer - zoals REL aangeeft - de tonen van de linker en rechter speaker krijgt. De receiver stuurt alle signalen naar de REL en op de REL speel je dan met de crossover. Echter is LFE een los signaal wat over de Subwoofer Pre-Out gaat en je op die manier dus niet altijd zal hebben. Het hangt van de receiver af of deze de LFE-signalen over de fronts weer kan geven. Met Low-Level heb je een dedicated uitgang en kabel voor het signaal. Je stelt een Pre-Out dan ook veelal in op de receiver en zet de crossover op de subwoofer helemaal open. Voordeel is dat het qua afstellen relatief makkelijker is en het LFE-signaal niet gemixed hoeft te worden. Als je de receiver op "Stereo" zet zal deze de ingestelde crossover meenemen en de subwoofer aansturen. Echter is er ook een optie als "Pure Direct", en daar kan je met Low Level problemen mee krijgen. Niet elke receiver stuurt in Pure Direct modus namelijk de Subwoofer Pre-Out aan. Maar dat is een kwestie van testen. En het is ook niet gezegd dat Pure Direct voor jou de beste optie is om in te luisteren.
Aanvullend: Ik ben van mening dat bij bijna elke speaker een passende subwoofer gevonden kan worden. De één heeft hem alleen sneller nodig dan een andere. En het is ook maar de vraag of je soms voor een paar Hz vele honderden dan niet duizenden euro's kwijt wil zijn.Een setje KEF Q500 met subwoofer is niets mis mee als dat jouw voorkeur is. Ik zou niet om die reden meteen andere speakers gaan kopen. Dan koop je bijvoorbeeld speaker die wat lager gaan, maar grote kans dat die dan nog steeds niet echt full-range zijn en er alsnog iets van een subwoofer bij kan.
Aanvullend: Ik ben van mening dat bij bijna elke speaker een passende subwoofer gevonden kan worden. De één heeft hem alleen sneller nodig dan een andere. En het is ook maar de vraag of je soms voor een paar Hz vele honderden dan niet duizenden euro's kwijt wil zijn.Een setje KEF Q500 met subwoofer is niets mis mee als dat jouw voorkeur is. Ik zou niet om die reden meteen andere speakers gaan kopen. Dan koop je bijvoorbeeld speaker die wat lager gaan, maar grote kans dat die dan nog steeds niet echt full-range zijn en er alsnog iets van een subwoofer bij kan.
De reden dat ik aan andere speakers wil, is dat de POD-speakers vooral een leuk ontwerp zijn, maar voor een wat grotere ruimte en voor de detailering in het geluid schieten ze wat te kort. Ik hoop met wat forsere KEFs op beide punten winst te boeken. Ten tweede is het zo dat er hier thuis de laatste tijd meer film gekeken wordt. Om ondertiteling leesbaar te maken gebruik ik meestal een laptop (met VLC) als afspeelmedium. De laptop aansluiten op de versterker is een hoop gedoe en levert sosm ook nog een vertraging in geluid op. Ik verwacht met een AVR dmv de HDMI-aansluitingen hier vanaf te zijn.
Een aantal zaken zijn me nog niet helemaal duidelijk.
High-Level is voor zover ik kan overzien de (aparte) Neutriek(?) draai-aansluiting. Dan moet de LFE de (enig overblijvende) 2e aansluiting zijn. Hier moet ik waarschijnlijk een apart snoer voor bijkopen.
De knop voor de cross-over is voor mij nog een ? en ook welke functie de cross-over dan heeft.
Verder ben ik ook nieuwsgierig naar welke uitgang (front/rear/center) je op de AVR gebruiktom in dit geval de KEF's op aan te sluiten.
De sub ga ik op zeker gebruiken, mits deze natuurlijk iets toevoegt.
Een aantal zaken zijn me nog niet helemaal duidelijk.
High-Level is voor zover ik kan overzien de (aparte) Neutriek(?) draai-aansluiting. Dan moet de LFE de (enig overblijvende) 2e aansluiting zijn. Hier moet ik waarschijnlijk een apart snoer voor bijkopen.
De knop voor de cross-over is voor mij nog een ? en ook welke functie de cross-over dan heeft.
Verder ben ik ook nieuwsgierig naar welke uitgang (front/rear/center) je op de AVR gebruiktom in dit geval de KEF's op aan te sluiten.
De sub ga ik op zeker gebruiken, mits deze natuurlijk iets toevoegt.
[ Voor 3% gewijzigd door SnowyWhite op 27-01-2013 16:18 ]
High-Level is bij de meeste merken een simpele speaker-terminal waarmee je door kan verbinden vanaf de receiver. Er zijn echter merken zoals BK en REL die een andere methode gebruiken: neutrik aan de kant van de subwoofer en dan drie kabels voor naar de versterker. Twee voor elk kanaal plus en de ander voor de min, zoals ook op deze afbeelding te zien is.SnowyWhite schreef op zondag 27 januari 2013 @ 16:16:
High-Level is voor zover ik kan overzien de (aparte) Neutriek(?) draai-aansluiting.
Low-Level is een simpele mono RCA-RCA, meer is het niet. Je kan ook een digitale coax gebruiken. Hoeven de kosten niet te zijn in ieder geval.Dan moet de LFE de (enig overblijvende) 2e aansluiting zijn. Hier moet ik waarschijnlijk een apart snoer voor bijkopen.
Crossover is het punt waarop de subwoofer mee moet gaan doen. Die stel je dus in op het punt dat de speakers het niet meer trekken. Let wel dat je maar op één plek de crossover in stelt: of in de receiver of op de subwoofer zelf. Waar je de crossover niet instelt zet je deze helemaal open. Dit heeft te maken met het feit dat niet elk apparaat een zelfde afval heeft van het signaal op een bepaald bereik.De knop voor de cross-over is voor mij nog een ? en ook welke functie de cross-over dan heeft.
Die snap ik niet? Front sluit je op front aan, center op center, et cetera?Verder ben ik ook nieuwsgierig naar welke uitgang (front/rear/center) je op de AVR gebruiktom in dit geval de KEF's op aan te sluiten.
Het is me allemaal duidelijk (voor dit moment). Ga komende week een afspraak maken voor een luistersessie bij een lokale hifi-boer (Nog tips voor omgeving Randstad?) en hak dan de knoop door.
Thanks voor de tip, maar eigenlijk zou ik het in huis moeten beluisteren.Anoniem: 413389 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 11:34:
[...]
Meestal kan je bij een zaak die Kef's heeft wel een luisterafspraak maken. Dan zetten zij alles voor je klaar met de versterker die je wilt horen en de luidsprekers die je wilt horen!
Ben benieuwd naar jullie receiver in een huiskamer opstelling, gewoon met (boeken)kasten bankstel tafel e.d.
Ik zit er aan te denken om mij de Kef T205 reeks aan te schaffen. Echter zit ik met volgende vraag. Die achterste speakers zou ik ook graag tegen de muur monteren. Zitten er ook voor de rearspeakers muurbeugels in het Kef T205 set of enkel voor de frontspeakers + als je deze achterste tegen de muur hangt veronderstel ik niet dat je deze een beetje kan naar binnen draaien zoals op onderstaande tekening. Zou moeten de rear speakers infeite geplaatst worden maar is dat mogelijk met de T serie als je ze tegen de muur hangt dat je ze iets naar binnen richt of is dat enkel mogelijk door plaatsing op een sokkel ?
http://www.thx.com/files/...speaker-setup-400x300.jpg
http://www.thx.com/files/...speaker-setup-400x300.jpg
Aaaarrrrrggggghhhh!!!FeaR schreef op zondag 27 januari 2013 @ 17:00:
... Er zijn echter merken zoals BK en REL die een andere methode gebruiken: neutrik aan de kant van de subwoofer en dan drie kabels voor naar de versterker. Twee voor elk kanaal plus en de ander voor de min, zoals ook op deze afbeelding te zien is.
...

Neutrik is een merk, geen product. Ze maken connectoren, heel veel verschillende connectoren (van sublieme kwaliteit).
Ze maken onder andere:
- XLR
- RCA / tulp
- BNC
- speakON
- opticalCon
- powerCON
- etherCON
- Circular connectors
De types met (C)ON achter de naam zijn volgens mij wel specifiek van Neutrik, maar dan heb je nog keuze uit 4 verschillende connectoren. In dit geval gaat het dus over een speakON connector.
Welke, volgens mij, een gruwel moet zijn voor de audiofielen. Dit is namelijk gewoon duurzaam kunststof en normale metalen delen, geen fancy soorten zuurstof vrij gold plated hi-tech plastic en ook geen goud-irridium-paladium gecoate zilveren connectoren met koperen kern. Dit is gewoon proffesioneel materiaal, build to last en niet te duur/exotisch.
Ps. Ja, hier zit bij een grote hoeveelheid frustratie. Op het werk gebruiken wij ook verschillende soorten connectoren, allemaal van Neutrik natuurlijk en er wordt doodleuk naar de naam verwezen ipv het type. Maar ik ben wel liefhebber van deze pluggen, beter dan dit kom je ze haast niet tegen.
Speakon dan. Maar gast denk om je bloeddruk
Ik heb sinds 3 weken een setje KEF Q300 boxen in combinatie met een Onkyo TX-nr616. Ik heb verder supra 4mm speakerkabels op bi-amp en ben echt gigantisch tevreden!
Ik mis zo nu en dan wel een subwoofer voor in films, maar muziek speelt goed helder af en hoor veel meer detail dan daarvoor (logitech z-906 met alleen een onboard geluidskaart van mn pc).
Misschien in de toekomst uitbreiden naar een setje Q700. Kan allemaal mooi met elkaar.
Ik mis zo nu en dan wel een subwoofer voor in films, maar muziek speelt goed helder af en hoor veel meer detail dan daarvoor (logitech z-906 met alleen een onboard geluidskaart van mn pc).
Misschien in de toekomst uitbreiden naar een setje Q700. Kan allemaal mooi met elkaar.
Als beginnend audiofiel, besmet met het virus, kriebelt er weer een upgradeproject.
De huidige set:
Na een paar keer al geluisterd te hebben en bewuste prijs/kwaliteit-verhouding, heb ik besloten als eerste stappen mn set uit te breiden met speeltjes uit de KEF iQ-serie. Deze set is nog niet zo lang geleden uit productie genomen, maar is nog via diverse officiële kanalen tegen spotprijzen en met 5 jaar garantie te krijgen. Nu heb ik recentelijk al de iQ60c centerspeaker uit deze serie op de kop weten te tikken, in absolute nieuwstaat, en met een Rocket 33 kabel van Audioquest.
Aangezien we onze woning hebben verkocht zitten we nu, tijdelijk, in een huurappartement, waar de woonkamer iets beperkter is, ca 30 a 35 m2. Aangezien we hier nog wel 1 tot 1,5 jaar zitten denk ik er aan de upgrade in stappen uit te voeren. Nu wil ik graag mn fronts aanpakken, en gaan voor een set iQ30 of iQ50 (stap 1). In het nieuwe huis moeten deze dienst gaan doen als rears, samen met misschien nog 2 eggs voor een 7.1 opstelling. De iQ90 moeten dan de nieuwe (bi-amp) fronts gaan worden (stap 2). Wellicht dat dan ook een upgrade van de sub (geen KEF meer) nodig is (stap 3?). Mn budget voor stap 1 is max ca 450,-.
Mn vragen aan jullie:
De huidige set:
- Pioneer SC-2022K
- Panasonic BDT500
- KEF 2005.3 fronts en rears op standaards
- KEF iQ60c center
- KEF Kube 2 sub op Aurelex Subdude HD
- Samsung UE55D6530
- Mede8er MED1000x3d
- HDMI: Audioquest Forest
- Fronts: 2 x 4mm2 OFC (wil ik Audioquest 14/4 flx/slip van maken)
- Center: Audioquest Rocket 33 bi-wire
- Rears: Van Damme Blue Series Studio Grade (2 x 0,75mm2)
- 60/65% audio: CDs en diverse digitale media, zoals internetradio/MP3/FLAC via Airplay/Mediacenter/NAS
- 40/35% video: blu-rays en via mediacenter, altijd 1080p met minimaal DTS of HD-geluid, 2d en 3d
Na een paar keer al geluisterd te hebben en bewuste prijs/kwaliteit-verhouding, heb ik besloten als eerste stappen mn set uit te breiden met speeltjes uit de KEF iQ-serie. Deze set is nog niet zo lang geleden uit productie genomen, maar is nog via diverse officiële kanalen tegen spotprijzen en met 5 jaar garantie te krijgen. Nu heb ik recentelijk al de iQ60c centerspeaker uit deze serie op de kop weten te tikken, in absolute nieuwstaat, en met een Rocket 33 kabel van Audioquest.
Aangezien we onze woning hebben verkocht zitten we nu, tijdelijk, in een huurappartement, waar de woonkamer iets beperkter is, ca 30 a 35 m2. Aangezien we hier nog wel 1 tot 1,5 jaar zitten denk ik er aan de upgrade in stappen uit te voeren. Nu wil ik graag mn fronts aanpakken, en gaan voor een set iQ30 of iQ50 (stap 1). In het nieuwe huis moeten deze dienst gaan doen als rears, samen met misschien nog 2 eggs voor een 7.1 opstelling. De iQ90 moeten dan de nieuwe (bi-amp) fronts gaan worden (stap 2). Wellicht dat dan ook een upgrade van de sub (geen KEF meer) nodig is (stap 3?). Mn budget voor stap 1 is max ca 450,-.
Mn vragen aan jullie:
- Wat vinden jullie van mn plannen? Graag jullie advies
- Wat zouden jullie kiezen? Ik kan nog geen keuze maken tussen de iQ30 of iQ50, want:
- iQ30 is een 2-weg met dezelfde 165mm driver als de iQ90. Voor het geluid misschien een mooier geheel
- iQ50 is een 2,5-weg met de 130mm drivers én een bass-driver. Als front in stap 1 lijkt dit wellicht verstandiger
- Gezien mn huidige woonruimte is de iQ30 misschien te groot. Ze hebben dezelfde afmetingen (afgezien van de hoogte) als de iQ90
- De iQ50 is een floorstander maar een stuk slanker, wat betreft breedte en diepte dan de iQ30
- Aangezien ik bij de iQ30 ook stands moet begroten is de prijs tussen beiden hetzelfde:
- 2x iQ30 + Atacama Duo 6 (of 7) = 2 x €165,- + €99,- (of €119,-) = €429,- (of € 449,-)
- 2x iQ50 = 2 x € 224,- = € 448,-
is dit niets voor je.. prima set: http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
Copyright and left by SED...
@SED:
Een speaker uit de Reference-serie lijkt zeker niet verkeerd. Maar ben er een beetje huiverig mee. Deze versie wordt al sinds '95 niet meer geproduceerd. In de tussentijd is de techniek alweer wat stappen verder en zijn de Uni-Q drivers flink doorontwikkeld. Zoals met veel zaken: wat toen high-end was, is nu instap of middensegment. ik hou de spulletje voor nu liever wat jonger. Daarnaast heb ik al de iQ60c centerspeaker en wil het daarom bij deze serie houden.
Een speaker uit de Reference-serie lijkt zeker niet verkeerd. Maar ben er een beetje huiverig mee. Deze versie wordt al sinds '95 niet meer geproduceerd. In de tussentijd is de techniek alweer wat stappen verder en zijn de Uni-Q drivers flink doorontwikkeld. Zoals met veel zaken: wat toen high-end was, is nu instap of middensegment. ik hou de spulletje voor nu liever wat jonger. Daarnaast heb ik al de iQ60c centerspeaker en wil het daarom bij deze serie houden.
Ik weet niet of het anderen al opgevallen is maar de Q series is nu ook in het wit leverbaar.
Zelf vind ik het behoorlijk geslaagd.
Zelf vind ik het behoorlijk geslaagd.

Thuis hebben we nu sinds 2 weken een nieuwe setup! We hebben de Marantz NR1403 met de KEF iQ30. Tot nu toe zijn we er erg tevreden mee. De iQ30's geven een mooi vol helder geluid en vult de kamer erg goed!
Op de wishlist staat een subwoofer, maar we weten nog niet precies welke dit moet gaan worden. We hebben de iQ30 met de REL T5 gehoord en dat klonk goed. Verder zullen we moeten gaan luisteren om tot de juiste subwoofer te komen.
Hebben jullie nog tips voor een subwoofer?
Op de wishlist staat een subwoofer, maar we weten nog niet precies welke dit moet gaan worden. We hebben de iQ30 met de REL T5 gehoord en dat klonk goed. Verder zullen we moeten gaan luisteren om tot de juiste subwoofer te komen.
De BK Gemini II staat hier samen met KEF iQ5 speakers en die 'blend' mooi met het geluid. Echt een aanrader, een mooie compacte muzikale subwoofer.Kevinn1992 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 21:25:
Thuis hebben we nu sinds 2 weken een nieuwe setup! We hebben de Marantz NR1403 met de KEF iQ30. Tot nu toe zijn we er erg tevreden mee. De iQ30's geven een mooi vol helder geluid en vult de kamer erg goed!
Gisteren uitgebreid naar enkele zuilspeakers geluisterd, waardoor ik hier nu als demo, de Kef Q900 als frontspeakers heb staan in een ruimte van 50m²
Omdat de winkel nu niet alle speakers op voorraad heeft en alles ook niet te beluisteren valt, vroeg ik me af of de Kef Q700 die toch een maatje kleiner is hetzelfde geluidsbeeld geeft als de Q900?
Jammer, dat ik de Kef Q900 niet naast de Kef xQ40 heb kunnen beluisteren, iemand hier die dit wel heeft gedaan
Omdat de winkel nu niet alle speakers op voorraad heeft en alles ook niet te beluisteren valt, vroeg ik me af of de Kef Q700 die toch een maatje kleiner is hetzelfde geluidsbeeld geeft als de Q900?
Jammer, dat ik de Kef Q900 niet naast de Kef xQ40 heb kunnen beluisteren, iemand hier die dit wel heeft gedaan
Ik ga ook mijn setup vernieuwen de komende weken.
Als receiver heb ik de Denon AVR-3313 op het oog.
Als speaker ga ik zobieso luisteren naar de Kef R700.
Speaker budget is ongeveer 1000,- tot 1250,- per speaker. Welke speakers, buiten de Kef R700, raden jullie nog meer aan om te gaan luisteren? Mag ook een ander merk zijn. Ik ben in eerste instantie weer bij Kef gekomen vanwege mijn ervaringen met de Q7 speakers die ik als fronts heb gehad.
Speaker budget is ongeveer 1000,- tot 1250,- per speaker. Welke speakers, buiten de Kef R700, raden jullie nog meer aan om te gaan luisteren? Mag ook een ander merk zijn. Ik ben in eerste instantie weer bij Kef gekomen vanwege mijn ervaringen met de Q7 speakers die ik als fronts heb gehad.
https://wren.co/join/Devian
De sound van de oude Q-serie van KEF is wel heel anders dan de huidige generatie. De oudere serie van KEF vond ik altijd relatief zwak in het laag en het hoog weer overdreven aanwezig. Al kon dat ook komen doordat het laag zo afwezig was.Devian schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:25:
Ik ga ook mijn setup vernieuwen de komende weken.
Maar tot 1250 euro per speaker heb je genoeg keuze van een B&W CM-serie (CM9 voor 1250 euro per stuk) tot speakers die wat minder warm zijn als de Focal Chorus 836V wel dan 826W (W is een special edition), Monitor Audio (GX is wellicht net te duur, maar RX moet lukken), Elac (FS 187/189), Canton (Chrono en Vento, in Duitsland stukken goedkoper overigens). En dat zijn zo types waarvan ik de prijs globaal weet, er zijn nog veel meer merken als een Dali, Dynaudio, Paradigm, Audio Physic, Heco, Mordaunt Short, et cetera. En als je tweedehands gaat kijken moet bijvoorbeeld een paar Sonus Faber wel lukken.
Met 1250 euro de stuk ben je wel even zoet met zoeken, ik had een zelfde budget en ben iets van een jaar bezig geweest
[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 02-03-2013 17:50 ]
Heeft de iets kleinere Kef Q700, hetzelfde geluidsbeeld als de Q900 of zijn deze niet met elkaar te vergelijken?
Anoniem: 451884
Ik heb onlangs een paar letterlijk en figuurlijk geweldige Kef R900 aangeschaft, in de opruiming nog wel. Ter vervanging van een paar oude Xanadu DS16. Ik had de KEFs al eens bewonderd maar durfde ze gelet op grootte en prijs nog niet aan te schaffen. Met die verlaging ging ik overstag: nam 2 x 30 kg mee naar huis.
De Kefs zijn echt een stuk groter, en belangrijk, beter. Een goede mix van hoge, midden en lage tonen. En ook écht laag, een hoorbaar verschil met mijn Xanadu 's. Met muziek en films is er een opvallend fraai hoog en midden, veel details, sprankelend zonder scherp te zijn. Het is geweldig om mijn muziek opnieuw te horen. De Sonos Bridge blijkt ineens niet geweldig te klinken, de CDs, radio en TV klinken beter dan ooit.
Bij de Kefs gebruik ik mijn al bestaande NAD T753. Maar dat is 6 x 70 watt, die ik niet gebruik
En eigenlijk ben ik zo blij met mijn KEFs dat ik overweeg terug te gaan naar een stereo opzet met een sterke stereo versterker.De KEFs R900 eisen een versterker met een vermogen tussen de 25 en 250 watt. Ik wil mijn TV/DVD/Blueray geluid ook sturen via de KEFs op de hoogst mogelijke kwaliteit, en dus gebruik maken van DTS etc
Maar welke versterker?
Een digitale NAD C390DD, of de NAD 375BEE of die leuke Leema Acoustics Elements?
De Kefs zijn echt een stuk groter, en belangrijk, beter. Een goede mix van hoge, midden en lage tonen. En ook écht laag, een hoorbaar verschil met mijn Xanadu 's. Met muziek en films is er een opvallend fraai hoog en midden, veel details, sprankelend zonder scherp te zijn. Het is geweldig om mijn muziek opnieuw te horen. De Sonos Bridge blijkt ineens niet geweldig te klinken, de CDs, radio en TV klinken beter dan ooit.
Bij de Kefs gebruik ik mijn al bestaande NAD T753. Maar dat is 6 x 70 watt, die ik niet gebruik
En eigenlijk ben ik zo blij met mijn KEFs dat ik overweeg terug te gaan naar een stereo opzet met een sterke stereo versterker.De KEFs R900 eisen een versterker met een vermogen tussen de 25 en 250 watt. Ik wil mijn TV/DVD/Blueray geluid ook sturen via de KEFs op de hoogst mogelijke kwaliteit, en dus gebruik maken van DTS etc
Maar welke versterker?
Een digitale NAD C390DD, of de NAD 375BEE of die leuke Leema Acoustics Elements?
Ik heb enkele weken geleden beide beluisterd en ze naar karakteristiek klinken ze vrij analoog. Ik vond de Q900 iets breder/ruimer klinken en ook wat dieper wat dan weer te maken heeft met de grotere kast icm grotere diameter speakers.Moris schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:24:
Heeft de iets kleinere Kef Q700, hetzelfde geluidsbeeld als de Q900 of zijn deze niet met elkaar te vergelijken?
Ikzelf ben voor de Q900 gegaan trouwens.
Deze week mijn paar Q900 icm Denon AVR 3313 gaan ophalen. Eerstdaags zou ik willen beginnen aan de aansluiting. Volgens de winkelbediende maakt het niet uit of ik deze normaal bi wire of bi amp aansluit.
Wat denken jullie hiervan? Na research op het forum merkte ik dat enkel bi amp wat verschil zou gaan maken of is dit dan amper hoorbaar?
Wat denken jullie hiervan? Na research op het forum merkte ik dat enkel bi amp wat verschil zou gaan maken of is dit dan amper hoorbaar?
Persoonlijk vind ik het overrated, het ziet er leuk uit maar daar houdt het ook mee op. De receiver stuurt twee keer front naar één speaker en filter niet op hoog en laag zoals veel gedacht wordt. Dat wordt nog steeds in de receiver gedaan. Feit is wel dat je meer vermogen naar de speakers stuurt (even er van uitgaande dat de receiver niet inkakt bij meerdere kanalen in gebruik), maar ook daarvan wordt het meeste weggefilterd. En dan nog, een paar Watt is echt meer dan genoeg met dit soort relatief makkelijk aan te sturen speakers (91 dB). Bi-amp ziet er wel leuk uit, dat is het enige waar ik "voordeel" in zie. Bi-wire heeft helemaal geen enkele meerwaarde mits de bruggen tussen de terminals op de speaker goed vastzitten. Maar dat kan je ook oplossen door single-wire aan te sluiten en dan jumpers te maken van een stukje speakerdraad.gibsonneke schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:21:
Deze week mijn paar Q900 icm Denon AVR 3313 gaan ophalen. Eerstdaags zou ik willen beginnen aan de aansluiting. Volgens de winkelbediende maakt het niet uit of ik deze normaal bi wire of bi amp aansluit.
Bedankt voor uw antwoord.FeaR schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:06:
[...]
Persoonlijk vind ik het overrated, het ziet er leuk uit maar daar houdt het ook mee op. De receiver stuurt twee keer front naar één speaker en filter niet op hoog en laag zoals veel gedacht wordt. Dat wordt nog steeds in de receiver gedaan. Feit is wel dat je meer vermogen naar de speakers stuurt (even er van uitgaande dat de receiver niet inkakt bij meerdere kanalen in gebruik), maar ook daarvan wordt het meeste weggefilterd. En dan nog, een paar Watt is echt meer dan genoeg met dit soort relatief makkelijk aan te sturen speakers (91 dB). Bi-amp ziet er wel leuk uit, dat is het enige waar ik "voordeel" in zie. Bi-wire heeft helemaal geen enkele meerwaarde mits de bruggen tussen de terminals op de speaker goed vastzitten. Maar dat kan je ook oplossen door single-wire aan te sluiten en dan jumpers te maken van een stukje speakerdraad.
Als ik het goed heb dan is er dus enkel het visueel aspect? (waar ik trouwens niet echt mee kan gaan aangezien ik liever men kabel "onzichtbaar" maak)
Moet ik bij het doorlussen van de bruggen de originele bruggen zelf weghalen? Of moet ik daar iets aanpassen?
Zijn er andere manieren om de aansluiting naar de speakers toe te verbeteren? (behalve in de kwaliteit van de kabel dan)
Als het verschil in laag tussen de Q700 en Q900, voor me minder belangrijk is.gibsonneke schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:17:
Ik heb enkele weken geleden beide beluisterd en ze naar karakteristiek klinken ze vrij analoog. Ik vond de Q900 iets breder/ruimer klinken en ook wat dieper wat dan weer te maken heeft met de grotere kast icm grotere diameter speakers.
Ikzelf ben voor de Q900 gegaan trouwens.
Mag ik er dan vanuit gaan dat het overige geluidsbeeld hetzelfde is tussen beiden speakers of toch weer niet
Ik heb een hele tijd geleden ook de q900 en de q700 beluisterd.
De 900 kwam nogal overweldigend over, en ik had de indruk dat je dan echt een grote zithoek moet hebben om tot zijn recht te komen. De 700 kwam me evenwichtiger over.
Ik heb dan uiteindelijk de IQ90 gekocht, en ben daar héél tevreden over. Klinkt echt prima, en ze staan hier blijkbaar goed, want ik vind het stereobeeld perfect, en kan blind moeilijk de speakers echt plaatsen.
De 900 kwam nogal overweldigend over, en ik had de indruk dat je dan echt een grote zithoek moet hebben om tot zijn recht te komen. De 700 kwam me evenwichtiger over.
Ik heb dan uiteindelijk de IQ90 gekocht, en ben daar héél tevreden over. Klinkt echt prima, en ze staan hier blijkbaar goed, want ik vind het stereobeeld perfect, en kan blind moeilijk de speakers echt plaatsen.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik heb ze geluisterd, daarom gaf ik ze ook als tip.Waus26 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:12:
Zijn er hier ook mensen met de KEF R100 luidsprekers die hun ervaring willen delen en de keuze waarom ze deze speakers gekozen hebben ten faveure van andere speakers kunnen toelichten?
Ik wil ze evt in gaan zetten als fronts.
Het beste is om ze eens te beluisteren.
Ik zelf vond de cm1 ook mooi klinken maar wat wollig en dicht bij de muur. De kef r100 klinken veel ruimtelijker en persoonlijk stond dat mij meer aan.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naargibsonneke schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:32:
[...]
Bedankt voor uw antwoord.
Als ik het goed heb dan is er dus enkel het visueel aspect? (waar ik trouwens niet echt mee kan gaan aangezien ik liever men kabel "onzichtbaar" maak)
Moet ik bij het doorlussen van de bruggen de originele bruggen zelf weghalen? Of moet ik daar iets aanpassen?
Zijn er andere manieren om de aansluiting naar de speakers toe te verbeteren? (behalve in de kwaliteit van de kabel dan)
Mijn meubel staat het komende jaar sowieso nog zo'n 50-60 cm van de muur af dus die basspoort aan de achterkant twijfel ik over.icecreamfarmer schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:48:
[...]
Ik heb ze geluisterd, daarom gaf ik ze ook als tip.
Het beste is om ze eens te beluisteren.
Ik zelf vond de cm1 ook mooi klinken maar wat wollig en dicht bij de muur. De kef r100 klinken veel ruimtelijker en persoonlijk stond dat mij meer aan.
Bedankt voor de tips!
Iemand die mooie staanders van +/-70cm hoog, kan aanbevelen voor de Kef R300
Zit te denken om deze set over te nemen http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127937.0
2 x KEF XQ 1
2 x KEF XQ 5
1 x KEF XQ 2c
Voor 2000e, is dit een goede deal? Als receiver wil ik de Yamaha RX-V673 of RX-V771 kopen.
Mijn vorige set was een basissetje wat ik heb verkocht. Heb nu een 2.1 set staan maar dit zijn echte pc speakers. Qua film beleving is het echt te minimaal.
2 x KEF XQ 1
2 x KEF XQ 5
1 x KEF XQ 2c
Voor 2000e, is dit een goede deal? Als receiver wil ik de Yamaha RX-V673 of RX-V771 kopen.
Mijn vorige set was een basissetje wat ik heb verkocht. Heb nu een 2.1 set staan maar dit zijn echte pc speakers. Qua film beleving is het echt te minimaal.
[ Voor 8% gewijzigd door Wackmack op 09-03-2013 13:39 ]
"Voorlopig hou ik de set nog even, er is ook geen vergelijkbare set te koop voor dit geld."?Versteegrob schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 13:36:
Zit te denken om deze set over te nemen http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127937.0
Nickname does not reflect reality
Ik heb vandaag toevallig de KEF R500 gehoord, het kleinere broertje stond er ook maar was niet aangesloten. Ik vind het een lastige speaker. Aan de ene kant doet het strakke zwarte van de speaker met de alu-look units erg mooi aan, maar het oog aan de andere kant ook heel goedkoop. Een B&W CM-reeks oog bijvoorbeeld chiquer terwijl er redelijk dezelfde kleuren worden gebruikt. Idem met het frontje: wel netjes met magneten, maar het frontje zelf lijkt wel een stuk karton.Waus26 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:12:
Zijn er hier ook mensen met de KEF R100 luidsprekers die hun ervaring willen delen en de keuze waarom ze deze speakers gekozen hebben ten faveure van andere speakers kunnen toelichten?
Ik wil ze evt in gaan zetten als fronts.
Qua klank vond ik de speaker gemiddeld, niet gemiddeld van goed of slecht, maar gemiddeld van dat er niets uitsprong. Het hoog was zeker wel aanwezig (meer dan bij de Dynaudio die er naast stond), maar het liep niet ver door waardoor het er uit sprong. Zeker wel positief als je daar niet van houdt en snel luistermoe wordt van scherpere klanken die bijvoorbeeld een Focal of Monitor Audio kunnen doen. Het mid vond ik wat lastig te beoordelen. Ik let namelijk in eerste instantie op het hoog en laag van een speaker. Het laag viel me wat tegen voor het formaat speaker, de kleinere B&W CM8 ging voor mijn gevoel lager.
Het is niet mijn speaker, maar zoals gezegd heb ik een paar Focal Chorus en die zijn qua hoog heel anders en qua laag miste ik ook gewoon wat bij de KEF.
Hij verkoopt hem nu wel.Brad Pitt schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 13:46:
[...]
"Voorlopig hou ik de set nog even, er is ook geen vergelijkbare set te koop voor dit geld."?
De R300 heeft zijn tweeter aan de bovenkant staan en de R700 heeft zijn tweeter tussen de woofers staan.
Moet ik dan de achterste speakers in dit geval de "R300" met zijn tweeter op dezelfde hoogte brengen als de R700 of is het gelijk houden van de bovenkant van alle speakers voldoende?
Wel belangrijk om weten, wanneer je de staanders nog moet kopen.
R300: Tweeter aan bovenkant.

R700: Tweeter tussen de woofers.
Moet ik dan de achterste speakers in dit geval de "R300" met zijn tweeter op dezelfde hoogte brengen als de R700 of is het gelijk houden van de bovenkant van alle speakers voldoende?
Wel belangrijk om weten, wanneer je de staanders nog moet kopen.
R300: Tweeter aan bovenkant.

R700: Tweeter tussen de woofers.

[ Voor 121% gewijzigd door Moris op 11-03-2013 18:56 ]
Anoniem: 499527
Ik lees hier eigenlijk nauwelijks iets over de C-serie..
Niemand die die heeft? Ben wel benieuwd naar ervaringen
Niemand die die heeft? Ben wel benieuwd naar ervaringen
Gisteren is mijn bestelling gearriveerd, waarbij ik het wachten niet kon laten om alles uit te dozen te halen.
Wat is die centerspeaker groot
Aan de datum van productie te zien, stond die al een tijdje op mij te wachten
2x R700 (datum productie: 01-2013)

2x R300 (datum productie: 12-2012)

1x R600c (datum productie: 04-2012)
Wat is die centerspeaker groot
Aan de datum van productie te zien, stond die al een tijdje op mij te wachten
2x R700 (datum productie: 01-2013)

2x R300 (datum productie: 12-2012)

1x R600c (datum productie: 04-2012)

Het laatste half jaar ben ik erg aan het hobbyen met mn speakerset. Zo heb ik sinds mn all-in-one Pioneer systeem de volgende upgrades gedaan:
- KEF KHT2005.3 met Kube 2 subwoofer met Pioneer SC-2022K,
- Upgrade center naar KEF iQ60c Dark Apple,
- Upgrade fronts naar iQ5 (ik overweeg deze binnenkort weer te verkopen en naar de iQ50 te gaan).
Het idee is om in later, in onze nieuwe woning, de iQ5(0)s als surrounds te gebruiken en op zoek te gaan naar een set iQ90 als fonts.
Op dit moment dienen dus nog 2 eitjes als surround. Nu komt er weer iets op mijn pad en ben aardig in de verleiding gekomen om weer iets te gaan doen met mn set, maar kan moeilijk een keuze maken. Ik kan namelijk heel goedkoop komen aan:
- een set iQ10 (passend bij mijn huidige center en latere fronts)
- of een iQ3 met iQ6c (passend bij mijn huidige fronts, maar 'downgrade' van huidige center)
- Rel Quake MK11 subwoofer
Waar ik mee speel:
- Welke van de sets kan ik nu het beste nemen om mijn surrounds mee te vervangen? (En er later waarschijnlijk mn back surrounds van te maken)?
- Ga ik er op voorruit als ik mn Kube 2 vervang voor de Rel Quake MKII?
- KEF KHT2005.3 met Kube 2 subwoofer met Pioneer SC-2022K,
- Upgrade center naar KEF iQ60c Dark Apple,
- Upgrade fronts naar iQ5 (ik overweeg deze binnenkort weer te verkopen en naar de iQ50 te gaan).
Het idee is om in later, in onze nieuwe woning, de iQ5(0)s als surrounds te gebruiken en op zoek te gaan naar een set iQ90 als fonts.
Op dit moment dienen dus nog 2 eitjes als surround. Nu komt er weer iets op mijn pad en ben aardig in de verleiding gekomen om weer iets te gaan doen met mn set, maar kan moeilijk een keuze maken. Ik kan namelijk heel goedkoop komen aan:
- een set iQ10 (passend bij mijn huidige center en latere fronts)
- of een iQ3 met iQ6c (passend bij mijn huidige fronts, maar 'downgrade' van huidige center)
- Rel Quake MK11 subwoofer
Waar ik mee speel:
- Welke van de sets kan ik nu het beste nemen om mijn surrounds mee te vervangen? (En er later waarschijnlijk mn back surrounds van te maken)?
- Ga ik er op voorruit als ik mn Kube 2 vervang voor de Rel Quake MKII?
Thx!FeaR schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:45:
[...]
De sound van de oude Q-serie van KEF is wel heel anders dan de huidige generatie. De oudere serie van KEF vond ik altijd relatief zwak in het laag en het hoog weer overdreven aanwezig. Al kon dat ook komen doordat het laag zo afwezig was.
Maar tot 1250 euro per speaker heb je genoeg keuze van een B&W CM-serie (CM9 voor 1250 euro per stuk) tot speakers die wat minder warm zijn als de Focal Chorus 836V wel dan 826W (W is een special edition), Monitor Audio (GX is wellicht net te duur, maar RX moet lukken), Elac (FS 187/189), Canton (Chrono en Vento, in Duitsland stukken goedkoper overigens). En dat zijn zo types waarvan ik de prijs globaal weet, er zijn nog veel meer merken als een Dali, Dynaudio, Paradigm, Audio Physic, Heco, Mordaunt Short, et cetera. En als je tweedehands gaat kijken moet bijvoorbeeld een paar Sonus Faber wel lukken.
Met 1250 euro de stuk ben je wel even zoet met zoeken, ik had een zelfde budget en ben iets van een jaar bezig geweestOm toen toch de Focal Chorus 826W te kopen die me vanaf het begin relatief aanspraken.
Afgelopen weekend aan het luisteren geweest, en wat vielen de Kef R700 speakers tegen. Was 8 speakers aan het luisteren, weet zo niet meer welke (ben er redelijk blind in gegaan)... wist bij het luisteren ook niet direct welke speaker welke was maar de KEF viel gewoon als eerste af. Vond het erg teleurstellend, en geluid was ook niet te vergelijken met de KEF Q7 die ik vroeger gehad heb. Ze waren niet ruimtelijk, niet helder, nja.
Welke heel erg positief opvielen waren de Quadral M4 speakers, die ook slechts 750eur per stuk kosten maar de Kef er van alle kanten uit speelde...
KEF heeft mij in de laatste series ook niet echt kunnen bekoren, maar allemaal smaak hè. Quadral maakt hele mooie speakers met een sound die niet al te Duits aan doet wat een Canton wat sneller heeft. Enige nadeel van Quadral is dat het wat minder makkelijk is op de Nederlandse tweedehands markt. op HT Forum heeft een hele tijd een set aangeboden gestaan die maar niet verkocht werd, merk is relatief onbekend hier. Maar zet je een paartje op een Duitse site dan ben je ze zo kwijt.Devian schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:37:
[...]Thx!
Afgelopen weekend aan het luisteren geweest, en wat vielen de Kef R700 speakers tegen. Was 8 speakers aan het luisteren, weet zo niet meer welke (ben er redelijk blind in gegaan)... wist bij het luisteren ook niet direct welke speaker welke was maar de KEF viel gewoon als eerste af. Vond het erg teleurstellend, en geluid was ook niet te vergelijken met de KEF Q7 die ik vroeger gehad heb. Ze waren niet ruimtelijk, niet helder, nja.
Welke heel erg positief opvielen waren de Quadral M4 speakers, die ook slechts 750eur per stuk kosten maar de Kef er van alle kanten uit speelde...
Niet ruimtelijk, helder...Devian schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:37:
Afgelopen weekend aan het luisteren geweest, en wat vielen de Kef R700 speakers tegen. Ze waren niet ruimtelijk, niet helder, nja.
Volgens mij is er toch iets mis gelopen bij je luistertest of opstelling daar ter plaatsen.
Ik heb hier thuis al enige weken de reeds ingespeelde Kef R-reeks naast de Focal 826 staan en kan toch behoorlijk een veel positievere indruk neerschrijven van de Kef R700 en de gehele Q-reeks, dan wat ik hier van je lees
Het was bij Stassen, de opstelling was voor alle speakers identiek. Kon bijna seamless schakelen tussen speakers en was vooraf niet op de hoogte welke speaker ik hoorde. De KEF viel gewoon heel erg tegen tussen de rest. Ze vertelden me later ook dat veel mensen het vinden tegenvallen tijdens zon vergelijk en dat KEF niet de goede richting is in gegaan met hun sound. Vergeleken met mijn ervaringen met de Q7 kan ik dat alleen maar beamen.Moris schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:41:
[...]
Niet ruimtelijk, helder...![]()
Volgens mij is er toch iets mis gelopen bij je luistertest of opstelling daar ter plaatsen.
Ik heb hier thuis al enige weken de reeds ingespeelde Kef R-reeks naast de Focal 826 staan en kan toch behoorlijk een veel positievere indruk neerschrijven van de Kef R700 en de gehele Q-reeks, dan wat ik hier van je lees
De Focal 826 heb ik volgens mij ook geluisterd, eerste indruk was positief maar klonk al snel vermoeiend. Rommelig in het laag en klonk voor mij te warm.
Daar zit het hem dus, je denkt dat je bent gaan luisteren, maar je hebt alleen maar een vage indruk op gedaan.Devian schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:57:
Het was bij Stassen, de opstelling was voor alle speakers identiek. Kon bijna seamless schakelen tussen speakers en was vooraf niet op de hoogte welke speaker ik hoorde.
De opstelling daar is voor alle speakers helaas niet identiek, want je volume, luisterdriehoek, stereobeeld, stand van de speakers, afstand tot de luisterplaats is bij het schakelen voor de luisterraar steeds weer anders.
De KEF en de Quadral stonden naast elkaar, dus ja er was een 30cm verschil. Ik heb ook gedacht dat het wellicht kwam doordat bvb de KEF meer vermogen nodig had, dus het volume een keer verhoogd, maar werd er nog steeds niet blij van.
De 826 zowel breed geplaatst en smal geplaatst vergeleken, en ja je hoort verschil maar je hoort nog steeds de sound van de speaker ook al is het qua ruimtelijkheid anders. Ik was echt gebrand op de r700 maar hij klonk dusdanig veel slechter, dat was niet de plaatsing maar de speakers zelf.
De 826 zowel breed geplaatst en smal geplaatst vergeleken, en ja je hoort verschil maar je hoort nog steeds de sound van de speaker ook al is het qua ruimtelijkheid anders. Ik was echt gebrand op de r700 maar hij klonk dusdanig veel slechter, dat was niet de plaatsing maar de speakers zelf.
Zelf heb ik zeer uitgebreid in een prijsklasse tot 1.299 Euro/speaker, naar verschillende en ingespeelde zuilspeakers geluisterd en dit zowel in de demo-ruimte als thuis.
Dit waren de Focal 8xxV-W, MA RX6/8, Wharfedale, B&W CM9, Dali, Kef Q-R, Klipsch, enz..
De Monitor Audio, Wharfedale, Dali, Klipsch, vielen naar mijn smaak direct af, waarbij de Focal 8xx in zijn prijsklasse nog steeds een fantastische speaker is en blijft met zeer veel detail.
De B&W CM9 en Kef R700 zijn speakers, die met het bovenstaande lijstje niet te vergelijken zijn en waarbij ik vond dat de Kef R700 de betere, allrounder en mooiere speaker is, die voor mijn zeer uiteenlopende muziekstijlen van klassiek tot rock zeer geschikt is
Dit waren de Focal 8xxV-W, MA RX6/8, Wharfedale, B&W CM9, Dali, Kef Q-R, Klipsch, enz..
De Monitor Audio, Wharfedale, Dali, Klipsch, vielen naar mijn smaak direct af, waarbij de Focal 8xx in zijn prijsklasse nog steeds een fantastische speaker is en blijft met zeer veel detail.
De B&W CM9 en Kef R700 zijn speakers, die met het bovenstaande lijstje niet te vergelijken zijn en waarbij ik vond dat de Kef R700 de betere, allrounder en mooiere speaker is, die voor mijn zeer uiteenlopende muziekstijlen van klassiek tot rock zeer geschikt is
Heb net gezien en gehoord dat de conus van de midden speaker rondom de uniq tweeter heeft losgelaten. Is di zelf te repareren. Gaat om een KEF Uni-q speaker met de tweater in t midden. Maar daar is niks mis mee. Kan er op Google niks over vinden. De buitenrand is nog okee.
En over welke speaker gaat het dan?
Post eens een fotootje van de schade.
Op ebay vind je tal van aanbieders van de rubber randen, maar ik weet niet of dit voor jou een oplossing is.
Post eens een fotootje van de schade.
Op ebay vind je tal van aanbieders van de rubber randen, maar ik weet niet of dit voor jou een oplossing is.
Het ging om de rand in t midden van de driver die aan de spider zit. Heb hem nu geplakt met witte niet bijtende flexibele lijm. Hij doet t weer blijkbaar losgegaan doordat t kapje boven op de tweeter had losgelaten. Dan ontstaat er een randje waar die blijkbaar langs schuurt. Het gaat om de c95.
Ik ben zelf vorige week wezen luisteren (voor het eerst) bij stassen.
Gewoon voor bookstands, ik ben nog student/partime ondernemer, dus ik heb niet zo heel veel ruimte om floorstanders goed te plaatsen.
Wat ze hadden staan was het volgende

Van buiten naar binnen en boven naar beneden:
Van deze speakers werd voor mij al gauw duidelijk dat ik een top 3 had, de R300 de Canton 9.2 DC en de Focal Electra.
Als je dan bedenkt dat een set van de Kef R300 net zo duur is als 1 Canton en nog 500 euro goedkoper dan 1 Focal, zijn ze prijs/kwaliteit absoluut op de goeie weg.
Deze speakers zijn getest op mijn huidige versterker (Marantz PM7003) en de Music Hall A35.2.
Op de music hall trokken de focals wel weg, want die werden gewoon zeker qua treble niet in check gehouden door de marantz.
Ook de LS50 werd aanzienlijk beter met de Music Hall
Een nieuwe versterker staat nu dus zeker op mijn planning.
Gewoon voor bookstands, ik ben nog student/partime ondernemer, dus ik heb niet zo heel veel ruimte om floorstanders goed te plaatsen.
Wat ze hadden staan was het volgende

Van buiten naar binnen en boven naar beneden:
- [b]Boven[/b]
- Focal Chorus 806 V
- Phonar MoonLight Base
- Kef R100
- Quadral Platinum M2
- B&W CM5
- TMA Audio Pizzicato
- [b]Beneden[/b]
- Phonar Veritas M4 EDMA
- Canton Reference 9.2 DC
- Focal Electra 1008 Be 2 (Deze staan achter de Kef LS50)
- Kef R300
Van deze speakers werd voor mij al gauw duidelijk dat ik een top 3 had, de R300 de Canton 9.2 DC en de Focal Electra.
Als je dan bedenkt dat een set van de Kef R300 net zo duur is als 1 Canton en nog 500 euro goedkoper dan 1 Focal, zijn ze prijs/kwaliteit absoluut op de goeie weg.
Deze speakers zijn getest op mijn huidige versterker (Marantz PM7003) en de Music Hall A35.2.
Op de music hall trokken de focals wel weg, want die werden gewoon zeker qua treble niet in check gehouden door de marantz.
Ook de LS50 werd aanzienlijk beter met de Music Hall
Een nieuwe versterker staat nu dus zeker op mijn planning.
Heeft iemand ervaring met de C5 zuilspeakers van KEF? Ik heb deze een aantal malen beluisterd
bij BCC met verschillende concerten, muziek en films. De speakers klinken zeer goed op een Denon receiver. (nieuwste serie, ben even het typenr kwijt) zelfs beter dan de duurdere Q500.
Ik vind er niet veel duidelijke reviews over terug. Iemand ervaring met deze serie?
bij BCC met verschillende concerten, muziek en films. De speakers klinken zeer goed op een Denon receiver. (nieuwste serie, ben even het typenr kwijt) zelfs beter dan de duurdere Q500.
Ik vind er niet veel duidelijke reviews over terug. Iemand ervaring met deze serie?
Geen ervaring mee, wel met de iQ90 en iQ50 van KEF. Deze speakers klinken voor mij prima. Als de C5-speakers goed klinken voor jou, dan neem je ze toch. Ervaringen van anderen gaan over wat zij mooi of niet mooi vinden klinken. Of ze er mooi uitzien is ook persoonlijk. De technische kwaliteit zal zonder meer goed zijn. Let wel op dat ze thuis heel anders kunnen klinken.Chrosser schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:06:
Heeft iemand ervaring met de C5 zuilspeakers van KEF?
Ja klopt ook, even kijken of ik georganiseerd krijg dat ik ze mag terugbrengen als ze thuis heel anders zouden klinken. Verder was ik gewoon benieuwd of iemand ze had staan en ook tevreden was of eventueel een ander alternatief had waarmee ik kan gaan vergelijken
Ben zelf voor de Q700 gegaan, die vond ik tijdens luistersessie in de winkel net iets dynamischer klinken dan de Q900. Bas was wel iets dieper voor mijn gevoel met de Q900. Wat verder doorslaggevend was, was het formaat van de speakers. De Q900's zijn te aanwezig i.v.m. hoogte, de Q700's in noten uitvoering passen een stuk beter in het interieur. Gebruik de Q700's i.c.m. met Denon PMA2000AE, logitech touch en als DAC de cambridge DacMagic plus. Hiermee vind ik de 24bit 192khz files met deze betaalbare combinatie erg goed klinken.Moris schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:16:
[...]
Als het verschil in laag tussen de Q700 en Q900, voor me minder belangrijk is.
Mag ik er dan vanuit gaan dat het overige geluidsbeeld hetzelfde is tussen beiden speakers of toch weer niet
Ik denk erover om de Kef iQ1 bij mijn PC te vervangen voor Kef eitjes. Wat ik mij afvraag is hoe deze zich verhouden tot de iQ1 qua stemmen. Omdat de drivers 10cm zijn en de behuizing niet heel inieminie hoop ik erop dat het genoeg is om stemmen e.d. net zo goed weer te geven als gewone boekenplankspeakers. Dus dat ze vanaf 100hz gewoon mee kunnen spelen en dan niet op -10db. En dan natuurlijk de rest, hoe zijn ze kwalitatief tov de iQ1? Mooiste zou zijn als het gewoon kleine iQ1'tjes zijn die alleen wat minder diep gaan. Ik heb er sowieso een subwoofer bij.
[ Voor 3% gewijzigd door JT op 24-07-2013 16:52 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Heb ze allebei gehad. Ben van iQ1 als rear naar eitjes gegaan, omdat deze gemakkelijker te plaatsen zijn.JT schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:51:
Ik denk erover om de Kef iQ1 bij mijn PC te vervangen voor Kef eitjes. Wat ik mij afvraag is hoe deze zich verhouden tot de iQ1 qua stemmen. Omdat de drivers 10cm zijn en de behuizing niet heel inieminie hoop ik erop dat het genoeg is om stemmen e.d. net zo goed weer te geven als gewone boekenplankspeakers. Dus dat ze vanaf 100hz gewoon mee kunnen spelen en dan niet op -10db. En dan natuurlijk de rest, hoe zijn ze kwalitatief tov de iQ1? Mooiste zou zijn als het gewoon kleine iQ1'tjes zijn die alleen wat minder diep gaan. Ik heb er sowieso een subwoofer bij.
Als fronts vond ik de iQ1 zonder sub te mager (iQ3 voldoet wel zonder sub naar mijn smaak). Eitjes nooit echt als front gebruikt, maar ben er tot dusver nog steeds tevreden over. Voor de mac gebruik ik nu minipods (+ sub en t-amp), deze hebben ook maar een 5" driver, wat niet heel veel groter is dan de eitjes.
Tot 100Hz moeten de eitjes gemakkelijk mee kunnen spelen, ze kunnen tot 80Hz.
Denk dat je zowel voor de looks als de sound het zeker kunt proberen.
Vooral voor het formaat
Maar wil er qua geluidskwaliteit niet op achteruit gaan.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Anoniem: 545783
Ik zoek een subwoofer voor mijn setje kef xq 20 en marantz SR 6007, vnl muziek.
Iemand suggesties om te gaan beluisteren?
Gezien jouw speakers en versterker zou ik zeggen SVS SB-1000.Anoniem: 545783 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:47:
Ik zoek een subwoofer voor mijn setje kef xq 20 en marantz SR 6007, vnl muziek.
Maar het hangt van meer dan alleen je speakers en versterker af.
Nadeel van SVS subwoofers is dat ze alleen maar bij Hificorner te krijgen zijn, officiele importeur.
Goed geluid hangt van meer factoren af dan ik van te voren dacht. Ik heb gelezen dat KEF het goed doet in relatief weinig gedempte ruimtes.
Thuis heb ik de R500's aan een Denon PMA-1510AE hangen.
Ik heb deze set een tijdje aan de onboardgeluidskaart gehad (Realtek HD van MSI 760GM-E51). Op aanraden van mijn broer toch weer de Auzentech X-Plosion erin gezet. Deze gaf (en geeft
) stabiliteitsproblemen, maar het verschil in geluidskwaliteit is aanzienlijk. Veel gedetailleerder, vooral minder wollig in de lage tonen. Daarna een andere op-amp op de geluidskaart gezet, en weer een flink verschil! Ik heb volgens mij vier verschillende op-amps geprobeerd. Voor welke ik uiteindelijk gekozen heb, weet ik even niet. Als daar interesse in is, zoek ik het op!
Ik ben zeer tevreden over het geluid. Het grootste verschil in geluidskwaliteit merk ik bij het luisteren van complexe klassieke stukken, waar de gedetailleerdheid (voor mij!) ongekend aanwezig is. Met je ogen dicht is het bijna alsof je een concert bijwoont.
De volgende upgrade wordt naar een geluidskaart die wel 24bit 192kHz playback ondersteunt.
Overigens heeft Moris wel echt mijn droomset voor films. Ooit wil ik precies die setup hebben. Ik ben heel benieuwd hoe dat klinkt!
Thuis heb ik de R500's aan een Denon PMA-1510AE hangen.
Ik heb deze set een tijdje aan de onboardgeluidskaart gehad (Realtek HD van MSI 760GM-E51). Op aanraden van mijn broer toch weer de Auzentech X-Plosion erin gezet. Deze gaf (en geeft
Ik ben zeer tevreden over het geluid. Het grootste verschil in geluidskwaliteit merk ik bij het luisteren van complexe klassieke stukken, waar de gedetailleerdheid (voor mij!) ongekend aanwezig is. Met je ogen dicht is het bijna alsof je een concert bijwoont.
De volgende upgrade wordt naar een geluidskaart die wel 24bit 192kHz playback ondersteunt.
Overigens heeft Moris wel echt mijn droomset voor films. Ooit wil ik precies die setup hebben. Ik ben heel benieuwd hoe dat klinkt!
Leuk, een KEF topic!! Dat ik die nog niet gezien had!
Ik speel zelf met de KEF Reference.

[ Voor 15% gewijzigd door A. Qonsaides op 21-10-2013 13:08 ]
Zojuist een setje iq90's opgehaald, wat een prachtige speakers.
Deze zijn voorlopig aan m'n Denon x4000 bevestigd middels een simpel kabeltje (1x waarschijnlijk 0.75mm2 en voor de ander een restant 1.5mm2).
Nu vroeg ik me eigenlijk af wat een aan te raden dikte is voor deze set, zou 2.5mm2 voldoende zijn (lijkt mij wel ok) of toch maar naar 4mm2? Daarnaast bi-wire of gewoon de bruggen laten zitten?
Deze zijn voorlopig aan m'n Denon x4000 bevestigd middels een simpel kabeltje (1x waarschijnlijk 0.75mm2 en voor de ander een restant 1.5mm2).
Nu vroeg ik me eigenlijk af wat een aan te raden dikte is voor deze set, zou 2.5mm2 voldoende zijn (lijkt mij wel ok) of toch maar naar 4mm2? Daarnaast bi-wire of gewoon de bruggen laten zitten?
Anoniem: 374197
Ik zou kwa dikte toch minimaal 2x2.5 pakken.rjvisje schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:21:
Kijk anders een naar de canare 4s11. Kun je meteen bi-wire aansluiten of eventueel bi-amp op de versterker. Dat laatste stuurt dan het hoog en laag apert uit vanaf de versterker. Dit kan verschil maken maar is per persoon verschillend.
Ps mooie speakers heb je gekocht
Wat een fantastische setup is dat zeg. Ik kan me een beetje voorstellen hoe dit moet klinken, want ik heb zelf de 201, 202c en 206ds gehad. Wat heb je daar precies staan? 204c, en 205?A. Qonsaides schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:19:
Leuk, een KEF topic!! Dat ik die nog niet gezien had!
[ Voor 6% gewijzigd door EdGnoj op 22-10-2013 12:59 ]
De opstelling is:EdGnoj schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:57:
[...]
Wat een fantastische setup is dat zeg. Ik kan me een beetje voorstellen hoe dit moet klinken, want ik heb zelf de 201, 202c en 206ds gehad. Wat heb je voor surroundspeakers?
- Front 2x 203
- Center 204c
- Surround 2x 201
Ik luister er dagelijks met veel plezier naar.
Is die enorme 204c niet een beetje heel erg overkill ten opzichte van de 203 fronts? Ik dacht dat deze voor bij de 205 en 207 bedoeld was?
Zou je die afschuwelijke witte stickers niet verwijderen van de 203? Doet echt afbreuk aan het uiterlijk ervan. Heb ik destijds ook gewoon gedaan, lijkt een stuk beter.
Zou je die afschuwelijke witte stickers niet verwijderen van de 203? Doet echt afbreuk aan het uiterlijk ervan. Heb ik destijds ook gewoon gedaan, lijkt een stuk beter.
[ Voor 38% gewijzigd door EdGnoj op 22-10-2013 13:09 ]
Ik kon bij de koop de 204c voor een zacht prijsje overnemen. De 204c moet ik inderdaad wel een beetje bijstellen in verhouding tot de 203. Hij had ook nog de 205 te koop staan, maar die waren toen nog iets te duur voor mij.EdGnoj schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:05:
Is die enorme 204c niet een beetje heel erg overkill ten opzichte van de 203 fronts? Ik dacht dat deze voor bij de 205 en 207 bedoeld was?
De stickers heb ik er gewoon op laten zitten. Normaal gesproken zitten de stofkappen op de speakers en zijn de stickers niet te zien.
Sinds een tijdje heb ik een set KEF Q100 op mijn bureau staan. Nu heb ik nergens in (officiele) specs kunnen vinden of deze speakers magnetisch zijn afgeschermd of niet. Ik ben nu behoorlijk voorzichtig als ik met allerhande computerapparatuur en datadragers in de buurt van de speakers kom, maar misschien is dat allemaal voor niets.
Wie -weet- of ze magnetisch afgeschermd zijn, of kent een makkelijke methode om dit te controleren? (Nee, een oude CRT monitor of TV heb ik niet meer in huis).
Wie -weet- of ze magnetisch afgeschermd zijn, of kent een makkelijke methode om dit te controleren? (Nee, een oude CRT monitor of TV heb ik niet meer in huis).
Voorlopig maar even 2x2.5 könig ofc kabel besteld, canare komt er nog wel eens zodra de speakers in een wat definitievere opstelling staan..Anoniem: 374197 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 07:42:
[...]
Ik zou kwa dikte toch minimaal 2x2.5 pakken.
Kijk anders een naar de canare 4s11. Kun je meteen bi-wire aansluiten of eventueel bi-amp op de versterker. Dat laatste stuurt dan het hoog en laag apert uit vanaf de versterker. Dit kan verschil maken maar is per persoon verschillend.
Ps mooie speakers heb je gekocht
Met bi-wire bedoel ik inderdaad jouw variant van bi-amp (aangezien het toch 1 en dezelfde versterker blijft), dat gaan we dan maar eens rustig testen..
Anoniem: 85217
Heb 4x Kef Q5 en 1x Kef Q6C. Dit alles aangesloten op een denon AVR1911.
Lekker geluid uit de KEF's. Mis alleen nog een subwoofer
Lekker geluid uit de KEF's. Mis alleen nog een subwoofer
2.5 is meer dan voldoende, of draai je de versterker steeds helemaal open?rjvisje schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:21:
Ik heb ook een. Paartje iq90, en die verbazen me nog regelmatig.
Geen nood aan een sub....
Nou, dat geloof ik. Ziet er super uit zeg!A. Qonsaides schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:59:
[...]
De opstelling is:
- Front 2x 203
- Center 204c
- Surround 2x 201
Ik luister er dagelijks met veel plezier naar.
Vrees dat ze in mijn ruimte wat aan de grote kant zijn lol
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)