Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 11:36

jdwrist

En het antwoord is koekje

Ik ben ook een eigenaar van een KEF setje

Ik heb in mijn woonkamer (je kan hierbij denken aan een hoekje van 3.3m bij 3.6m) de KEF KHT2005.3 staan. Door de geringe ruimte namen mijn vorige speakers Wharfdale Valdus serie teveel ruimte in beslag. Het geluid van deze speakers vind ik erg lekker in de oren klinken. Heb bij verschillende hifi shops geluisterd en kwam telkens tot de conclusie dat ik deze set in combinatie met mijn denon avr280? het beste vond klinken. Nu vraag ik me alleen af of dat het eventueel zin zou hebben om de 2 fronts en eventueel de center te vervangen voor "iets" grotere speakers. Welke speaker zou ik dan volgens jullie eens moeten beluisteren om een mooie aansluiting/vervanging te zijn bij mijn KHT front / center speakers.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02-2021
Vandaag geluisterd naar de KEF 2005.3 en heb besloten deze in de woonkamer te zetten op mijn Onkyo 414. Deze wil ik op de mee te leveren standaarts zetten. Maar ik vraag mij af of de kabel ook door de buis gevoerd kan worden? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:20

mrc4nl

Procrastinatie expert

als het past dan kan het toch?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
mrc4nl schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 00:37:
als het past dan kan het toch?
Ik hen de staanders nog nooit gezien dus weet niet of het past

[ Voor 19% gewijzigd door berry eggens op 09-05-2012 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

berry eggens schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:49:
Vandaag geluisterd naar de KEF 2005.3 en heb besloten deze in de woonkamer te zetten op mijn Onkyo 414. Deze wil ik op de mee te leveren standaarts zetten. Maar ik vraag mij af of de kabel ook door de buis gevoerd kan worden? Iemand hier ervaring mee?
Als je de bijpassende KEF standaard voor deze speaker bedoeld dan is het antwoord ja dat past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
jokapo schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 08:03:
[...]

Als je de bijpassende KEF standaard voor deze speaker bedoeld dan is het antwoord ja dat past
Even voor de duidelijkheid. We bedoelen allebei de kabel door de buis. In mijn geval een 1.5 mm2 kabel. Dat is mooi dan word de kef 2005.3 mijn nieuwe set. Iemand nog tips waar deze weg te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

1.5mm2 kan inderdaad door de buis naar boven gevoerd worden heb ik zelf nl ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-08 13:19
ik heb vandaag de KEF KHT2005.3 en de Harman Kardon HKTS 30 icm Onkyo TX-NR616 geluisterd. Wat is dat Harman Kardon een blikkerig geluid zeg. Die KEF is echt vele malen beter en realistischer. Ik ben er zeer tevreden over, vind alleen jammer dat deze niet in het zilver te verkrijgen is.

Waar is deze een beetje voordelig te krijgen?

[ Voor 7% gewijzigd door harrybeuker op 09-05-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 08:03

kingfriko

100 % BULLY

a better price eens proberen misschien ?

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-12-2023
Idd a better price heb ik ook 2 extra eitjes gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
thx ik zal eens vragen om een offerte. De eitjes zijn niet in zilver he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
High gloss black, matt silver zijn de kleuren waarin je ze kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij hier soms goeie vloerstanden aanraden voor de KEF Q300 en Q100 speakers? (Ik gebruik 2 Q300's als frontspeakers en 2 Q100's als surrounds)

Ik ga binnenkort verhuizen en wil de speakers niet meer tegen de muur gaan plaatsen omdat ik toch wel het gevoel heb dat ze een stuk minder tot hun recht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
shevchenko schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 08:02:
High gloss black, matt silver zijn de kleuren waarin je ze kunt krijgen.
heb ze nog nergens in matt silver gezien (KEF KHT-2005.3 k2 )

edit:
Uitsluitend nog in glossy Black
Matt silver is al bijna twee jaar niet meer in productie. Maar was voorheen idd een optie.

[ Voor 21% gewijzigd door harrybeuker op 14-05-2012 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
jakz schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:16:
[...]

heb ze nog nergens in matt silver gezien (KEF KHT-2005.3 k2 )

edit:
Uitsluitend nog in glossy Black
Matt silver is al bijna twee jaar niet meer in productie. Maar was voorheen idd een optie.
Ah ok, hier of daar op marktplaats nog wel te vinden maar 2de hands dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Wat voor speakerkabels gebruiken jullie bij deze set? KEF KHT-2005.3 k2 .
Een linkje of naam/merk is welkom dan kan ik die ook aanschaffen. Prijs maakt me niet uit, zolang de kwaliteit maar goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-08 22:57

FeaR

In GoT we trust

jakz schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:36:
Een linkje of naam/merk is welkom dan kan ik die ook aanschaffen. Prijs maakt me niet uit, zolang de kwaliteit maar goed is
Daar zijn de meningen nogal over verdeeld, zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5.
Persoonlijk zou ik gewoon iets van 2,5mm² kopen bij de lokale bouwmarkt van de grote rol of een dergelijke kabel halen via internet. Bij diverse audioketens ben je al snel meerdere euro's per meter kwijt voor een simpel stukje snoer.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 23:50:
Kan iemand mij hier soms goeie vloerstanden aanraden voor de KEF Q300 en Q100 speakers? (Ik gebruik 2 Q300's als frontspeakers en 2 Q100's als surrounds)

Ik ga binnenkort verhuizen en wil de speakers niet meer tegen de muur gaan plaatsen omdat ik toch wel het gevoel heb dat ze een stuk minder tot hun recht komen.
Zelf heb ik voor mijn Q300's stands van Atacama gebruikt. De Atacama Nexus 6i (hoogte 60 cm). Ze staan net als de Q300's trouwens in de Vraag en Aanbod hier op Tweakers. De Q300's zijn namelijk vervangen door de Q900 waardoor de stands en de luidsprekers overbodig zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terual
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-07 13:15
Leuk, een KEF topic!

Ik heb hier een setje Reference Model 104 staan (geïntroduceerd in 1973). Omdat ik erg benieuwd was of dat beter zou kunnen ben ik laatst bij de lokale audioboer eens gaan luisteren naar de 205/2. Ik moet zeggen dat ik zwaar teleurgesteld was. Goed, de ruimte was niet erg goed en de apparatuur was hooguit middelmatig, maar ik had toch wel meer verwacht...

Zijn er hier meer met dit soort ervaringen of lag het echt aan de ruimte etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
terual schreef op zondag 27 mei 2012 @ 15:35:
...
Zijn er hier meer met dit soort ervaringen of lag het echt aan de ruimte etc..
De ruimte kan heel veel doen. Maar het is zo niet te zeggen waar het aan ligt, je geeft namelijk niet zo heel veel informatie.

Het nadeel van hi-end speakers is dat ze meestal nogal kritisch zijn. Sommige cheap-ass speakers klinken op iedere set geweldig en andere hebben een bepaalde synergie nodig om te kunnen stralen.

De KEF Reference heeft ooit bij de Gadget Show gestaan en volgens 'onafhankelijk' onderzoek werden ze helemaal weggespeeld door Mordaunt-Short (link). Dus blijkbaar hebben meer mensen hier ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb de KEF 2005.3. Hingen voorheen aan de muur maar wil ik nu op een standaard hebben zodat er geen gaten geboord hoeven te worden. Nu heeft KEF daar eigen speaker stands voor, maar die kosten 80 euro per stuk. Vind ik wat aan de hoge kant. Weet iemand of er alternatieven zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:16

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Buiten dat het natuurlijk heel veel geld is (absurd veel vind ik) is het een prijs per twee stuks, dus 40 euro per stuk. Nog te veel voor zo'n dun staafje, maar goed.
Iets verder lezen dus, de prijs is per stuk en je moet ze per twee bestellen... Sorry!

[ Voor 22% gewijzigd door bartvl op 31-05-2012 10:45 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ja, 80 euro voor een paar vind ik een prima prijs :)
Maar ik heb er twee nodig, zou dus 160 euro kwijt zijn... dat is veel geld voor wat het is (heb ze gezien en zoveel stelt het niet voor... een voet met een staaf eraan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terual
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-07 13:15
Petertyuh schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 19:03:
[...]
De ruimte kan heel veel doen. Maar het is zo niet te zeggen waar het aan ligt, je geeft namelijk niet zo heel veel informatie.
Ik bedoelde eigenlijk of er hier meer zijn die liever naar een ouder KEF model luisteren dan naar een moderne. Qua apparatuur heb ik hier het meeste zelf in elkaar gezet. Een Pass Aleph P1.7 voorversterker, AKSA eindbak en een de OPUS DAC van Twisted Pear. In vergelijking met die audiozaak heb ik het hier stukken beter, ze hadden geloof ik iets van zo'n receiver apparaat. Het was trouwens ook geen echte hifi-zaak, maar een BCC met een hifi-hoekje voor mensen met teveel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
FeaR schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 17:36:
[...]

Daar zijn de meningen nogal over verdeeld, zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5.
Persoonlijk zou ik gewoon iets van 2,5mm² kopen bij de lokale bouwmarkt van de grote rol of een dergelijke kabel halen via internet. Bij diverse audioketens ben je al snel meerdere euro's per meter kwijt voor een simpel stukje snoer.
http://www.kabeltje.com/o...-2x25mm2-30m-pf-1367.html

dat lijkt mij wel een goede. Zal ook nog even bij praxis / gamma kijken vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
zijn er mensen met een Kef KHT2005.3 ? waar hebben jullie je kabels aangeschaf en welk merk?
de speakerkabel gaat in de hoek van de kamer onder de grond door naar de andere hoek van de kamer.
Onder het huis (kruipruimte) is het wel vochtig dus daar moet de kabel tegen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Vandaag toch ook eens gaan rondkijken voor een surround-set, zeker nu ik samenwoon :)

De verkoper van de winkel heeft zeer veel uitleg gegeven en verschillende speakers laten horen in hun geluidskamer.
Ik was zéér hard onder de indruk van de KEF C-serie.
Vrij 'kleine' bookshelf-speakers, maar het geluid dat er uit kwam was vrij impressionant.
Het ging om een 5.1 set (C1 en C3 speakers, C4 subwoofer en de C6LCR center speaker) met een actieve subwoofer (C4) icm een Yamaha RX-V473.

Iemand ervaring met dergelijke set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:01
Als jij die beluisterd hebt, en het was goed, dan kopen maar hé.

Wel zou ik nog een paar opstellingen beluisteren, en dan je mening vastleggen.
De versterker doet er niet zo veel toe in dezelfde prijsklassen. En duurder betekent meestal wat meer mogelijkheden, en misschien een betere eindversterker of wat meer vermogen.

Maar in een doorsnee huiskamer kom je al snel toe met een paar Watt hoor.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
Ik heb 2 'instap-setjes' beluisterd van KEF, was iets van een 500 euro en een 700 euro.
Dat was niet slecht, maar ik wil toch wat meer.
Ook Canton beluisterd en dan de KEF C-serie (zowel de bookshelf als de floorspeakers).
De KEF kwam er voor mij het beste uit, de floorspeakers klonken ook iets mooier, maar de prijs is ook 400 euro extra (voor de C5 speakers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:27

13art

Moderator Mobile
Misschien niet de beste plek om deze vraag hier te stellen omdat die topic 'KEF' gekleurd is. Maar zou een KEF KHT3005SE MK2 qua geluid en performance een Morel Applause set uit 2001 voorbij streven? De Morel kostte destijds nieuwe $2399 en had de nodige awards gewonnen. Maar goed is wel weer een set van meer dan 10jaar oud en de subwoofer is echt huge.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
ik wil de kef 2005.3 k2 bestellen

zijn deze kabels ok?
http://hificorner.nl/acce...-cinema-kabel-pakket.html

Home Cinema Kabelpakket
Het kabelpakket bestaat uit 25 meter speakerkabel en 2.5 meter subwooferkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Heb je één van die topics wel eens doorgelezen waar naar verwezen wordt? Je blijft maar vragen of de kabels wel goed zijn... hoe dan ook is 0,75mm² wel dun. Niet qua vermogen of wat dan ook, maar meer hoe lekker het in de terminals blijft zitten. En of het qua lengte goed is, dat kan maar één persoon weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
FeaR schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:24:
Heb je één van die topics wel eens doorgelezen waar naar verwezen wordt? Je blijft maar vragen of de kabels wel goed zijn... hoe dan ook is 0,75mm² wel dun. Niet qua vermogen of wat dan ook, maar meer hoe lekker het in de terminals blijft zitten. En of het qua lengte goed is, dat kan maar één persoon weten...
ik heb er de ballen verstand van en heb 300 pagina's doorgelezen. Daarom vraag ik steeds wat voor kabels andere kef gebruikers hebben dan haal ik die gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Je zal toch iets van een eigen mening moeten vormen, want alleen meeliften op die van anderen is niet handig. Moraaal van het verhaal is dat 1,5mm² - 2,5mm² altijd voldoende is voor zowel het vermogen wat er doorheen gaat én het makkelijke qua aansluiten. Daar had je niet eens die 300 pagina's door hoeven lezen, dat staat op de eerste paar pagina's al. Of je nu (bijvoorbeeld) 2,5mm² koper van de Gamma koopt voor 45 euro de rol of 2,5mm² van Kimer Cable van 45 euro de meter is aan jou en over hoe veel je uit wilt geven. Met prijzen als de laatste lijkt het me sowieso niet handig om alleen op ervaringen van anderen af te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
fear en anderen bedankt! ik heb normale audio 2,5mm kabel gekocht icm onkyio tx616 en een kef 2005.3 k2 setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 07:33
jakz schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:40:
fear en anderen bedankt! ik heb normale audio 2,5mm kabel gekocht icm onkyio tx616 en een kef 2005.3 k2 setje.
En hoe bevalt het????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
jakz schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:26:
[...]

ik heb er de ballen verstand van en heb 300 pagina's doorgelezen. Daarom vraag ik steeds wat voor kabels andere kef gebruikers hebben dan haal ik die gewoon op.
Kef IQ90 gewoon met 2x1,5 mm.
Kabels zijn ca 2,5 m lang. Ik heb gewoon gekocht in de Brico wat een adermarkering had om de polariteit te respecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Morgen komt de receiver en de kabels binnen. Maandag komen er nog 2 speakerstandaards bij.
Volgende week alles aansluiten en dan laat ik weten hoe het is geworden. Heb ook al een hele zoektocht afgelegt voor wat betreft HDMI kabels. Kijk hiervoor maar eens de aflevering van kassa over HDMI. Die van de action komt er het beste uit van €3,00 dus daar ga ik zo maar eens even heen,

Heb je nog tips over het aansluiten? Ik heb het volgende:

Onkyo tx-nr616
Kef 2005.3
dreambox 500HD
Playstation 3
Panasonic 42 inch plasma

ik had gelezen alles met hdmi aan te sluiten op de receiver. Adviseren nog mensen om gebruik te maken van een optische kabel ipv hdmi?

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4070/4659418956_78d35acc7d_b.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door harrybeuker op 15-06-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Sluit zoveel mogelijk via HDMI aan, dat zou hoogste gemak en kwaliteit gehalte moeten geven

Ik moet helaas een optische kabel gebruiken tussen decoder Samsung en mn nieuwe Marantz sr 7005 omdat deze de decoder niet herkent, het zgn ' handshake' probleem. Onkyo heeft hier ook wel eens last van.

Op zich maakt het niet zoveel uit qua geluidkwaliteit, maar wel qua gemak want je moet beeld en geluid splitsen.

Pas als je de nieuwste codecs wil horen zoals Master HD DTS etc etc heb je HDMI nodig, of om 3d te kunnen kijken (via de Onkyo, en mits jouw pana dat uiteraard ondersteunt). Kijk je films via PS3? Dan ook die via HDMI ivm nieuwste codecs. Tenzij je de PS3 hebt die je hebt afgebeeld, die heeft de nieuwste codecs niet... (alleen de slimline volgens mij)

Verder ben ik het helemaal met je eens qua kabels. Goedkoop kan prima zijn! Ik ben nog nooit overtuigd door een andere kabel. Ik weiger om daar honderden Euro's aan uit te geven. Maar ik laat me graag door een objectieve luister sessie overtuigen, dus 2 dezelfde opstellingen en dezelfde bronnen in dezelfde ruimte maar verschillende kabels en interlinks en dan blind testen. Waar kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
Vandaag nog eens langs geweest bij de dealer en de Q-serie eens beluisterd. Wel een geheel andere prijscategorie dan de C-serie, maar wat een mooi geluid!
Offerte laten maken voor de Q300, Q100, Q200c en de Q400b icm een Yamaha V-673.
Nog eens over nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Pjotr22 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 22:17:
Sluit zoveel mogelijk via HDMI aan, dat zou hoogste gemak en kwaliteit gehalte moeten geven

Ik moet helaas een optische kabel gebruiken tussen decoder Samsung en mn nieuwe Marantz sr 7005 omdat deze de decoder niet herkent, het zgn ' handshake' probleem. Onkyo heeft hier ook wel eens last van.

Op zich maakt het niet zoveel uit qua geluidkwaliteit, maar wel qua gemak want je moet beeld en geluid splitsen.

Pas als je de nieuwste codecs wil horen zoals Master HD DTS etc etc heb je HDMI nodig, of om 3d te kunnen kijken (via de Onkyo, en mits jouw pana dat uiteraard ondersteunt). Kijk je films via PS3? Dan ook die via HDMI ivm nieuwste codecs. Tenzij je de PS3 hebt die je hebt afgebeeld, die heeft de nieuwste codecs niet... (alleen de slimline volgens mij)

Verder ben ik het helemaal met je eens qua kabels. Goedkoop kan prima zijn! Ik ben nog nooit overtuigd door een andere kabel. Ik weiger om daar honderden Euro's aan uit te geven. Maar ik laat me graag door een objectieve luister sessie overtuigen, dus 2 dezelfde opstellingen en dezelfde bronnen in dezelfde ruimte maar verschillende kabels en interlinks en dan blind testen. Waar kan dat?
Ik zal alles aansluiten met 1.4 hdmi kabels. Mijn tv ondersteunt arc dus die zal ik ook op die poort aansluiten op de onkyo. Ik heb een slimline ps3 waarmee ik zo af en toe een filmpje kijk (stream of dvd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een ongelukje heb ik nu in mijn 5.0 (Tannoy Mercury M3 & MC, geen subwoofer) opstelling twee waardeloze Jamo's staan. Ik ben erg tevreden met de Tannoy's, maar met de uitbreiding naar 7.1 denk ik erover om naar KEF over te gaan.

Ik heb naar een opstelling met Q300's en Q100's voor surround geluisterd en dat klonk goed. Het is alleen een prijzige bedoening, dus ik twijfel nu of ik wacht en in één keer naar 7x KEF ga, of dat ik 2xQ300 en 2x Q100 koop en voorlopig voor de front mijn nog werkende Tannoy's houdt.

Heeft iemand ervaring met het mixen van Tannoy en KEF? Krijg ik een klank verschil waar ik mij aan ga irriteren (zoals nu met dit sh*t Jamo's) of gaat het redelijk samen?
Pjotr22 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 22:17:
[...]
Kijk je films via PS3? Dan ook die via HDMI ivm nieuwste codecs. Tenzij je de PS3 hebt die je hebt afgebeeld, die heeft de nieuwste codecs niet... (alleen de slimline volgens mij)
Hoe bedoel je dit? Ik heb zelf het eerste model PS3 en die kan gewoon met codecs als DTS MA omgaan. Alleen doet de PS3 de decoding en zie je op de receiver alleen LPCM staan. Enige nieuwe aan de slim is dat hij deze codecs kan bitstreamen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
Ik wou mijn set ook eerst in stukken kopen, maar omdat ik toch alles in 1 keer kocht (Q300, Q100, Q200C, Q400b icm Yamaha V-673) kreeg ik een setprijs korting (dacht iets van een 12%).
Dus dan ga ik ineens voor de korte pijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Hoe bedoel je dit? Ik heb zelf het eerste model PS3 en die kan gewoon met codecs als DTS MA omgaan. Alleen doet de PS3 de decoding en zie je op de receiver alleen LPCM staan. Enige nieuwe aan de slim is dat hij deze codecs kan bitstreamen.
[/quote]

Dacht dat het beter was wanneer het niet gedecodeerd werd maar 1:1 werd doorgegeven. Hij kan er wel mee om gaan, maar meende dat de kwaliteit dan anders is. En je wilt toch 'Master HD' etc in je scherm zien staan :*)

Maar waarom ga je niet voor Tannoy? bijvoorbeeld de Revolution DC6t
(best floorstander in prijsklasse 700-1500 [pond] 2011 whathifi.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Pjotr22 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 19:18:
Whathifi :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
watisdaarmismeedan?

edit;
WTF!!!!!!! Gratiezz Denon AVR 2310 bij R700???

[ Voor 30% gewijzigd door Pjotr22 op 18-06-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Heel veel, absoluut geen representatieve site. Heel erg Sony-minded en pro producten van eigen bodem. Sowieso zijn maar zeer weinig sites dat wel als het gaat om audio, maar WhatHifi staat toch wel in de hogere regionen. Al is het nog niet zo erg als ons Nederlandse Hifi.nl wat echt op alles geilt en alles goed vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pjotr22 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 19:18:
Ik heb kunnen luisteren naar een KEF Q serie opstelling aan dezelfde versterker als ik zelf gebruik en was erg onder de indruk. Ik heb nog geen plek gevonden waar ik naar een Tannoy opstelling kan luisteren.

Daarnaast lees ik over de Q serie eigenlijk alleen maar positieve reviews en vind ik een stuk minder over de Tannoys.

Als iemand hier die vergelijking al eens heeft gemaakt hoor ik het graag (zowel de mening als waar je geluisterd hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
@ Omega: Op de site van KEF staan niet veel dealers rond Amersfoort. Ik weet dat BCC in Amersfoort een paar KEFjes heeft staan maar niet veel, alleen de commercieel interessante. Weet jij toevallig een leuk adres? Ik heb nog nooit KEF gehoord namelijk.... (maw aan mij heb je niks :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek eigenlijk waar ik de Tannoys kan luisteren. De KEFs stonden in de luisterruimte van de media markt in Almere en waren aangesloten aan een SR7005. Daar heb ik als SR7005 gebruiker natuurlijk meteen gebruik van gemaakt.

Daar staan echter wekelijks andere speakers en ook andere speakers aangesloten, ik weet niet of dat is omdat ze dat op verzoek doen of dat ze gewoon roeleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-08 23:37

ABD

Ik heb twee walnoten iQ50's hangen aan een Sherwood Newcastle r872. Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een frontspeaker en twee achterspeakers, maar ik kan ze niet vinden in Walnut, alleen Black Ash, maar dat vind ik geen gezicht. Nu is mijn vraag: zou de nieuwe Q serie aansluiten bij het geluid van de iQ serie? Ik kan moeilijk luisteren, want ze hebben de iQ 50 nergens meer staan, en ook mijn receiver heeft men over het algemeen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 06:00
ABD schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 22:46:
Ik heb twee walnoten iQ50's hangen aan een Sherwood Newcastle r872. Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een frontspeaker en twee achterspeakers, maar ik kan ze niet vinden in Walnut, alleen Black Ash, maar dat vind ik geen gezicht. Nu is mijn vraag: zou de nieuwe Q serie aansluiten bij het geluid van de iQ serie? Ik kan moeilijk luisteren, want ze hebben de iQ 50 nergens meer staan, en ook mijn receiver heeft men over het algemeen niet.
Ik zou eens 2e hands kijken. Daar kan je er wel vinden. Zo heb ik mijn KEF serie ook voorzichtig uitgebreid. Begonnen met Q9c (Nieuw), dan iQ3 (2e hands) en daarna de iQ90 (Nieuw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-08 23:37

ABD

sn33ky schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:20:
[...]

Ik zou eens 2e hands kijken. Daar kan je er wel vinden. Zo heb ik mijn KEF serie ook voorzichtig uitgebreid. Begonnen met Q9c (Nieuw), dan iQ3 (2e hands) en daarna de iQ90 (Nieuw)
Heb ik uiteraard al gedaan: ebay, marktplaats, speuders een aantal maal bezocht over de afgelopen maanden, maar voorlopig geen succes. Stassen en abetterprice hebben nog advertenties staan, maar die hebben die serie ook al maanden niet meer. Niet helemaal waar, die laatste heeft ze weer in beperkte oplage, maar dan in Black Ash. Vooral Stassen is vrij vervelend, want zij laten die serie bewust staan op kieskeurig, veilingsites en hun eigen site om zo met je in contact te kunnen komen om je iets anders te kunnen verkopen. Correct koopjeskelder ga ik ook af en toe langs om te zien of er wat staat.

Eigenlijk wilde ik boekenplank speakers erbij nemen, maar ik heb een setje iq8ds (tweedehands/demo model) gevonden voor €419, sluiten deze boxen aan bij mijn iQ50's? Zijn ze ook niet een beetje duur voor 6 jaar oude speakers?

edit: ik vraag me ook af of bipolaire speakers wel zo geschikt voor me zijn, volgens mij niet. Mijn woonkamer is slechts 4x6 en de zithoek waar de tv staat, beslaat maar de helft(3x4). Die speakers komen dan praktisch boven mijn hoofd te hangen. Ik heb wel de neiging om ze te halen, omdat het de enige walnootkleurigen zijn in de iQ serie die ik gevonden heb, maar die neiging zal ik even onderdrukken.

[ Voor 15% gewijzigd door ABD op 23-06-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
ABD schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 16:23:
[...]

Heb ik uiteraard al gedaan: ebay, marktplaats, speuders een aantal maal bezocht over de afgelopen maanden, maar voorlopig geen succes. Stassen en abetterprice hebben nog advertenties staan, maar die hebben die serie ook al maanden niet meer. Niet helemaal waar, die laatste heeft ze weer in beperkte oplage, maar dan in Black Ash. Vooral Stassen is vrij vervelend, want zij laten die serie bewust staan op kieskeurig, veilingsites en hun eigen site om zo met je in contact te kunnen komen om je iets anders te kunnen verkopen. Correct koopjeskelder ga ik ook af en toe langs om te zien of er wat staat.

Eigenlijk wilde ik boekenplank speakers erbij nemen, maar ik heb een setje iq8ds (tweedehands/demo model) gevonden voor €419, sluiten deze boxen aan bij mijn iQ50's? Zijn ze ook niet een beetje duur voor 6 jaar oude speakers?
Ik heb voor jou ook veel 2e hands sites afgezocht in belgie en nederland maar in de kleur walnoten word wel heel moeilijk. :(

De iQ8ds zijn uit de iQx reeks en niet uit de iQxx reeks. De iQxx reeks had geen dipole speakers meer in het assortiment. Maar waarom zouden deze niet samen gaan met speakers uit de andere reeksen van KEF. Ik heb de ervaring dat speakers uit de KEF Qx, iQx & iQxx probleemloos samengaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Ik heb de 2003.1 5.1 opgesteld staan en het geluid via de autosetup (microfoon) gekalibreerd (onkyo tx 616). Ik moet zeggen dat het nu al super klinkt. Zijn er meerdere mensen met deze set? De subwoofer heeft een L en een R aansluiting. Ik heb nu maar 1 kabel via de receiver naar de subwoofer lopen (sub out) en dan op de L poort van de sub. Moeten er in beide poorten een kabel of is 1 voldoende? zo staat dit ook in de handleiding namelijk van KEF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
jakz schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:06:
...
Moeten er in beide poorten een kabel of is 1 voldoende? zo staat dit ook in de handleiding namelijk van KEF.
Hiervoor hebben ze ook speciale kabels, zogenaamde Y splitter/cable, zodat je beide poorten kunt aansluiten. Dit betekend dat jouw signaal wordt verdubbeld en je dus de gain 3dB lager moet zetten voor hetzelfde resultaat.
Je kan ook 1 van beide poorten open laten en de andere aansluiten, zoals je nu al hebt. En hierop zou het gewoon goed moeten werken, er zijn genoeg mensen die het zo hebben aangesloten inclusief ik (en hebben er geen problemen mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
Petertyuh schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:27:
[...]

Hiervoor hebben ze ook speciale kabels, zogenaamde Y splitter/cable, zodat je beide poorten kunt aansluiten. Dit betekend dat jouw signaal wordt verdubbeld en je dus de gain 3dB lager moet zetten voor hetzelfde resultaat.
Je kan ook 1 van beide poorten open laten en de andere aansluiten, zoals je nu al hebt. En hierop zou het gewoon goed moeten werken, er zijn genoeg mensen die het zo hebben aangesloten inclusief ik (en hebben er geen problemen mee).
Er zit standaard een y splitter kabel bij. Die kan in beide poorten van de subwoofer. Vervolgens zit aan de andere kant van de kabel veen y splitter. Dus je pakt wel beide poortjes in de woofer maar niet op de receiver. Volgens mij moet je dan ook een y splitter aan de andere kant (receiverkant) hebben. Bedankt voor je snelle uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Nee dat hoeft dan namelijk niet, aangezien de meeste receivers maar 1 subwoofer uit hebben. Vanuit die ene aansluiting wordt er een kabel gemaakt die naar 2 connectoren gaat.

Het sub kanaal is er enkel in mono, dus 2 kabels is overbodig (maar wel leuker). Er zijn zelfs subwoofers die maar 1 RCA aansluiting hebben (waarom zou je moeilijk doen).
De reden waarom er meestal 2 aansluitingen zitten is om je gewone lijnuitgang hier op aan te sluiten (als je geen sub-out hebt) en dat je sub daaruit een mono sub kanaal filtert en dat kan weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

jakz schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:39:
[...]
Volgens mij moet je dan ook een y splitter aan de andere kant (receiverkant) hebben. Bedankt voor je snelle uitleg!
Nee, want de receiver is een x.2 receiver wat dus wil zeggen dat er twee aparte subwoofers op aan kan sluiten. Overigens is dat ook discutabel aangezien lang niet elke x.2-receiver ook aparte instellingen toelaat voor de ene en de andere subwoofer. Veelal is de .2 intern in de receiver ook gewoon een splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
duidelijk dan laat ik zoals het nu is en voeg ik de y splitter niet toe aan de wooferkant. nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Laatst online: 01-08 10:35
Beste medeforummers. Ik sta sinds vanavond voor een dilemma.
Afgelopen avond heb ik en de kef xq40 en de r500 beluisterd. Bijde erg mooie speakers.
Nu weet ik zelf niet welke ik nog zou moeten kiezen. Klank bij beide is erg goed. Kef xq koop ik nieuw voor 1750(showmodel en setprijs) de r500 voor 1400 per set nieuw in doos.

Wat zouden jullie doen.

Ik luister voornamelijk rock en jazz muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
Qua klank kan ik niet vertellen welke je moet nemen omdat je dat zelf moet beslissen. Welke vind jij het beste klinken?

Maar de xq serie zit in een hoger segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:03

icecreamfarmer

en het is

sn33ky schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:35:
Qua klank kan ik niet vertellen welke je moet nemen omdat je dat zelf moet beslissen. Welke vind jij het beste klinken?

Maar de xq serie zit in een hoger segment.
Is de R serie niet de opvolger van de xq serie?
Want de xq wordt niet meer gemaakt. En qua price range zitten ze ongeveer gelijk.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik ben al een tijdje op zoek naar betere speakers, de Q900 is best wel interessant, hij is groot, ziet er mooi uit en krijgt goede reviews, toch maar eens gaan beluisteren dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
De R serie is de opvolger van de XQ serie.
Gisteren heb ik de r serie kort mee kunnen beluisteren met andere mensen. Ik vond de gitaar solo's levendiger dan op de xq serie(zelfde nummer) Moet wel zeggen dat op de xq een cambridge versterker zat en op de r serie een classe A versterker.

Zijn er meer mensen de de r500 beluistert hebben? Ik las een reactie op tweakers.net. die verkoos de xq boven de r. Voor mij een erg moeilijke keus. Ook omdat ik ze thuis niet kan beluisteren. zonder ze eerst aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:48

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Bierkameel schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:51:
Ik ben al een tijdje op zoek naar betere speakers, de Q900 is best wel interessant, hij is groot, ziet er mooi uit en krijgt goede reviews, toch maar eens gaan beluisteren dit weekend.
Ik heb zelf 2x een Q900 en 2x een Q700 in stereo opstelling staan(geen surround versterker nog) waar ik mijn muziek over luister. En kan niets anders zeggen dan dat ze me nog niet hebben teleurgesteld :)
Ook vrienden en kennissen die de set bij mij thuis hebben geluisterd delen die mening.

Als je in de buurt van Amsterdam woont of er regelmatig komt, dan kan je als je wilt ook wel eens komen luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
Wat denken jullie van deze stand voor mijn Kef iQ30's cherry op te zetten?
Iemand die er ervaring mee heeft?

Link

Afbeeldingslocatie: http://fl2.shopmania.org/files/p/us/m/527/sanus-nf24c-natural-cherry-24-inch-speaker-stands~7277527.jpg
Base Dimensions 10.5 x 11.5" (26.67 x 29.85cm)

Afbeeldingslocatie: http://www.onecall.com/ImageCache/KEF_KEF-iQ-30-Dark-Apple-(Pr)_300x300_s.jpg
Dimensions (H x W x D) 14.4" x 8.7" x 12.9"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
icecreamfarmer schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:44:
[...]

Is de R serie niet de opvolger van de xq serie?
Want de xq wordt niet meer gemaakt. En qua price range zitten ze ongeveer gelijk.
Bij de XQ40 is het heel erg opletten wat de prijs is. De nieuwprijs was 1600 per speaker en ik heb een hele tijd gezocht en heb een setje gevonden voor veel minder.

Daarbij vind ik de XQ40 er veel mooier uit zien met zijn gebogen panelen, maar van de Rxxx vind ik de speaker units er weer gaaf uit zien (net zoals de Qxxx serie, maar die klinkt erg saai). Daarom ook dat ik de XQ heb en dat binnenkort ga uitbreiden met de XQ10 en XQ50c.
De sub van KEF waag ik mij niet aan, ik vind mijn SVS al goed genoeg (en waarschijnlijk nog beter ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
ABD schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 16:23:
[...]
...
edit: ik vraag me ook af of bipolaire speakers wel zo geschikt voor me zijn, volgens mij niet. Mijn woonkamer is slechts 4x6 en de zithoek waar de tv staat, beslaat maar de helft(3x4). Die speakers komen dan praktisch boven mijn hoofd te hangen. Ik heb wel de neiging om ze te halen, omdat het de enige walnootkleurigen zijn in de iQ serie die ik gevonden heb, maar die neiging zal ik even onderdrukken.
Ik heb afgelopen vrijdag naar de KEF Q800ds mogen luisteren, maar ik was niet onder de indruk ervan. Wat mij vooral op viel was dat het geluidsbeeld helemaal niet zo uniform was. Ik had ze zo opgesteld zoals ze ook ongeveer bij mij in de kamer zouden komen, maar op de plaats van mijn bank zat er zoveel variatie in dat ik er vanaf gezien heb. Op ieder kussen van de bank zou ik een ander geluidsbeeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
zijn er kef 2005.3 K2 eigenaren hier? Ik zou graag wat instellingen willen uitwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 14:25
jakz schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 08:30:
zijn er kef 2005.3 K2 eigenaren hier? Ik zou graag wat instellingen willen uitwisselen.
Waarom zou je dat willen tenzij je dezelfde huiskamer, inrichting, bron, receiver, gehoor hebt. Er zijn veel factoren waar de klank van afhankelijk is, dat ik denk dat 'instellingen' minder goed overdraagbaar en uitwisselbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
mcsluis schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 08:38:
[...]

Waarom zou je dat willen tenzij je dezelfde huiskamer, inrichting, bron, receiver, gehoor hebt. Er zijn veel factoren waar de klank van afhankelijk is, dat ik denk dat 'instellingen' minder goed overdraagbaar en uitwisselbaar zijn.
daar zit wat in. Maar ik ben er nu wel achter dat ik in het begin totaal verkeerde instellingen had. Door hier mijn bevindingen te posten heb ik het geluid al beter af kunnen stemmen. De speakers werken goed alleen mijn sub die knalt nog wel aardig door bij normaal tv kijken. Heb het aantal hz en volume al geminderd opd e sub zelf. Nu heb ik vernomen dat ik een crossover frequentie moet opzoeken op mijn onkyo 616 en deze dan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
jakz schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:28:
[...]

daar zit wat in. Maar ik ben er nu wel achter dat ik in het begin totaal verkeerde instellingen had. Door hier mijn bevindingen te posten heb ik het geluid al beter af kunnen stemmen. De speakers werken goed alleen mijn sub die knalt nog wel aardig door bij normaal tv kijken. Heb het aantal hz en volume al geminderd opd e sub zelf. Nu heb ik vernomen dat ik een crossover frequentie moet opzoeken op mijn onkyo 616 en deze dan instellen.
Dat kan ook aan de tv zender zelf liggen. Ik wordt bijvoorbeeld helemaal gek van SBS6, als die hun logo uitzenden tijdens reclames rammelen bij mij de wijnglazen uit mijn keukenkastjes. En dat ligt niet aan mijn sub of mijn instellingen, want het is alleen bij dat logo van SBS6 (en sommige radiozenders, die boosten de bassen ook onnatuurlijk veel).

Je kunt de receiver zichzelf al best goed laten instellen middels Audyssey. Vanuit daar kun je dan gaan spelen met de afkap frequenties en volumes. En hoe meer metingen met Audyssey, hoe beter het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:12
Nog geen ervaring, maar wel intussen bijna eigenaar van wat KEF spullen,

2x de Q700, de Q600c, Q400b en 2x Q300. Alles in het zwart en binnenkort een leuke review! :) (Versterker; Onkyo 616).

Dus binnenkort ga ik hier los! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-08 18:44

Canon23

>>MY<< world

PRaalder in den haag heeft weer is een sale actie. Staan toevallig 2e hands KEF q7 speakers bij voor 150p/st
Dus mocht je nog opzoek zijn....

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
Hier inmiddels ook een keus gemaakt, Volgende week verwacht ik de R500 binnen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraag:

ik wil de kef kht2005.3 aanschaffen en wil weten of er verschil is tussen de keuze uit subwoofer Kube 2 of de PSW 2500.
zijn er mensen met ervaringen hier ?
welke sub van deze 2 subs kan ik het beste kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
De Kube 2 heeft 50W minder maar heeft wel 2 Drive Units van 250mm. Qua specs is het bijna hetzelfde. Je zou ze gewoon eens moeten gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van het weekend een set van KEF tweedehands aangeschaft, bestaande uit 2 x Q5, 1 x Q10c en 2 x iQ1. Deze waren aangesloten op een oude receiver van Marantz, wat prima klonk. Thuis echter, heb ik vooralsnog geen receiver en zal deze er (vanzelfsprekend) wel moeten komen.

Gezien ik geen ervaring heb met receivers heb ik, nog voordat ik de KEFs kocht, mij van enige informatie voorzien. Daaruit kwam al snel naar voren dat voornamelijk receivers van de merken Denon en Marantz goed zouden "matchen" met KEF luidsprekers. Met een voorgeschreven budget van pak 'm beet 500 euro leek mij dat ik daarvan wel een leuke receiver zou moeten kunnen kopen.

De receiver zal voorzien worden van de volgende input:
- TV (minst belangrijk)
- Mediacenter (voor films, tv-series en muziek)
- Xbox 360, PS3 & GameCube
- Platenspeler
Mogelijk dat in de toekomst nog een subwoofer wordt geplaatst, maar naar verwachting zal het daarbij blijven. Een receiver welke 5.1 aankan is daarmee dan ook afdoende op dat vlak. De verhouding muziek (in stereo) en de rest zal naar verwachting 50/50 zijn. De voorkeur gaat eerder uit naar een uitstekende "muzikale" receiver, welke goed presteert op het gebied van films als andersom.

Nu heb ik goede ervaringen gelezen met betrekking tot:
- Denon AVR-1612
- Denon AVR-1912
- Marantz SR6004
- Marantz SR6006
Maar vooralsnog niet in de combinatie met KEF Q5s.

Nu ben ik ermee bekend dat specificaties niet alles zeggen en zie ik eerlijkerwijs door de bomen het bos niet meer (er zijn zoveel mogelijkheden). Is er mogelijk iemand die mij een duwtje in de goede richting kan duwen? Het hoeft voor de duidelijkheid niet neer te komen op één van de hierboven genoemde receivers of merken. Een goede suggestie is meer dan welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 17:12:
- Xbox 360, PS3 & GameCube
- Platenspeler
PS3 gaat sowieso met HDMI. Maar welke versie van de XBox heb je? Een nieuwere met HDMI of een eerste generatie met Component. GameCube is sowieso analoog (S-video of composiet?). Als je alle bronnen via HDMI naar de TV wilt krijgen moet je sowieso een receiver nemen die Analoog naar Digitaal Conversie hebben.

Voor de platenspeler kan een Phono Ingang handig zijn. Of je moet een externe Phono-versterker hebben, of een platenspeler met versterker ingebouwd.
Nu heb ik goede ervaringen gelezen met betrekking tot:
- Denon AVR-1612
- Denon AVR-1912
- Marantz SR6004
- Marantz SR6006
Maar vooralsnog niet in de combinatie met KEF Q5s.
Dat ligt wel heel erg uit elkaar, de 6000-serie van Marantz moet je eerder vergelijken met de AVR-2100 - 2300 serie van Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op zondag 22 juli 2012 @ 17:20:
PS3 gaat sowieso met HDMI. Maar welke versie van de XBox heb je? Een nieuwere met HDMI of een eerste generatie met Component. GameCube is sowieso analoog (S-video of composiet?). Als je alle bronnen via HDMI naar de TV wilt krijgen moet je sowieso een receiver nemen die Analoog naar Digitaal Conversie hebben.

Voor de platenspeler kan een Phono Ingang handig zijn. Of je moet een externe Phono-versterker hebben, of een platenspeler met versterker ingebouwd.
Niet bij stil gestaan voor wat betreft de Xbox, betreft een nieuwere met HDMI. Het aansluiten van de GameCube op een receiver is van minder belang, maar wel zo prettig. Voor wat betreft de platenspeler heb ik een externe phono-versterker.
FeaR schreef op zondag 22 juli 2012 @ 17:20:

Dat ligt wel heel erg uit elkaar, de 6000-serie van Marantz moet je eerder vergelijken met de AVR-2100 - 2300 serie van Denon.
Dank, dat klinkt logisch gezien de prijsverschillen. Zouden deze series van Marantz en Denon met het budget van 500 euro een goede optie betreffen of kan ik mijzelf beter geld besparen, gezien ik bijvoorbeeld geen gebruik zal maken van 7.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
Ik heb mijn Q-reeks aangesloten op een Yamaha V-673, doet goed zijn werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baumans schreef op maandag 21 februari 2011 @ 23:00:
Ik ben ook een zeer tevreden gebruiker van de KEF speakers!
Ik heb de volgende setup:
Fronts: iQ7SE
Rear: iQ5
Center: iQ6C
Sub: PSW2500
Receiver: Marantz SR 5002

Ben verliefd geworden op het geluid dat ze weergeven!

[afbeelding]
Zou je mij wat info willen geven over de Psw 2500, ben je daar tevreden over.
Ik heb zelf een vergelijkbare set , maar mijn sub is een Magnat 380.
Hoe presteert ie in een film omgeving, heb je daar wat info over voor me.
De psw is nog te koop voor een leuk prijsje

grtz

rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Laatst online: 06:50
De PSW 2500 heeft net als de PSW 1000, 2000, 2010 en 3000 last van de zogenaamde warmteprobleem. Elco's worden dan te warm en begeven het (vooral vanwege gebrek aan goede koeling). Mocht je een soortgelijke Kef sub zoeken, dan zou ik eerder de PSW 3500 nemen. Kost wel iets meer, maar je krijgt er ook meer voor terug ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ,

Gaan we is voor die andere kijken

rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:28
mijn psw-sub staat zo goed als nooit aan! vergeten we gewoon met die kht 2005.3 eitjes, komt meer laag uit dan we verwacht hadden, de sub voegt wel wat toe.

diskeltische lurker

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 10:14
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de KEF T-series? Ben mij aan het orienteren op de aanschaf van een nieuwe 5.1 surround speakersset. KEF T-205 ziet er elegant uit en lees goede reviews hierover. Linkje naar KEF-site: http://www.kef.com/html/e...s/systems/t205/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:43
Denk erover om me zwarte KEF Q7's te verkopen, hier iemand misschien interesse in ze? Ze zijn in goede staat, alleen bi wire/amp gaat niet 1-2-3 lukken, tenzij je wat soldeert. Er is 1 pennetje daarvan afgebroken toen de speaker een keer omviel.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:54
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:09:
[...]

Zou je mij wat info willen geven over de Psw 2500, ben je daar tevreden over.
Ik heb zelf een vergelijkbare set , maar mijn sub is een Magnat 380.
Hoe presteert ie in een film omgeving, heb je daar wat info over voor me.
De psw is nog te koop voor een leuk prijsje

grtz

rob
Ik ben tot nu toe zeer tevreden over de PSW2500.
Ik heb deze al een aantal jaar en werkt perfect. De problemen waar Jolly_Jumper het over heeft heb ik gelukkig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
Voor dit soort verzoekjes hebben we Vraag & Aanbod.

[ Voor 85% gewijzigd door FeaR op 15-10-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok het gaat nu dus echt gebeuren, waarschijnlijk een setje Q500's. Dat is groot genoeg voor mijn woonkamer en uitbreidbaar. Het worden mijn front speakers voor muziek en mijn huidige tannoys worden de surround speakers in mijn 7.1 - nu nog 5.1 - set, tot ik geld heb om die ook te vervangen.

Ik heb ze tot nu toe echter alleen kunnen luisteren in een erg rumoerige ruimte. Weet iemand een winkel met luisterruimte in de buurt van Almere waar ik ze kan luisteren en zelf een paar SACD mee kan nemen hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-08 17:41
Quartje schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:28:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de KEF T-series? Ben mij aan het orienteren op de aanschaf van een nieuwe 5.1 surround speakersset. KEF T-205 ziet er elegant uit en lees goede reviews hierover. Linkje naar KEF-site: http://www.kef.com/html/e...s/systems/t205/index.html
Iemand hier inmiddels ervaring mee? Ben ook wel benieuwd naar deze elegante speakers. Of doe je toch echt altijd concessies met deze formfactor?

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een jaar of acht een Harman-Kardon AVR 330 met KEF Q5 speakers.
Een frontspeaker van Dynaco (niet lachen maar dat was wel een goed merk) en twee
B&W achterspeakers.
Vandaag kreeg ik de Kef IQ-60c frontspeaker en die Dynaco ging de kliko in.
Ik heb meteen de Blu-ray van Saving Private Ryan in mijn speler gegooid en wat een geluid,
je hoort de stemmen veel beter.
Ik ben zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:24
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de IQ90 en de R300 reeks? Ik twijfel namelijk tussen beiden omdat ik eerder beperkt ben in ruimte maar ook niet wil inboeten aan geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Dat zijn wel even twee totaal verschillende speakers die je daar opnoemt.
De R-serie zit 1 niveau onder de Reference en de IQ was de instap (als ik goed ben ingelicht) wat later is opgedeeld in de C-serie (instap) en de Q-serie (tussen instap en XQ/R-serie).

Daarbij is de een het top model van de zuilen en de ander een boekenplank model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
gibsonneke schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:13:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de IQ90 en de R300 reeks? Ik twijfel namelijk tussen beiden omdat ik eerder beperkt ben in ruimte maar ook niet wil inboeten aan geluidskwaliteit.
Ik heb een paartje IQ90 staan, en ben er zéér tevreden over.
Strak geluid en mooie bas.
Samen met een Q9c center geeft dat geweldig geluid in mij 3.0 opstelling. Geen nood aan een sub, maar ik ben dan ook geen liefhebber van een buttkicker.

Ik heb ze destijds vergeleken met b&W CM8 en de kef Q700.
Mijn keuze was vrij snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
Tommie12 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:02:
[...]

Ik heb een paartje IQ90 staan, en ben er zéér tevreden over.
Strak geluid en mooie bas.
Samen met een Q9c center geeft dat geweldig geluid in mij 3.0 opstelling. Geen nood aan een sub, maar ik ben dan ook geen liefhebber van een buttkicker.

Ik heb ze destijds vergeleken met b&W CM8 en de kef Q700.
Mijn keuze was vrij snel gemaakt.
En in combinatie met welke versterker gebruik je ze dan als ik even vragen mag? Is de aanwezige bas voldoende voor "normale" muziekstijlen? (pop/rock)

En de center is dan vooral voor tv en film veronderstel ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Versterker is Pioneer VSX-921
Meer dan voldoende bas voor goede muziek.
De center is inderdaad voor TV en Films.

Na de instelling met MCACC loopt dat perfect.
Als je mooi in de sweetspot zit kan je de speakers vrijwel niet localiseren, en komt het geluid mooi uit de TV, terwijl de center er toch naast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
Petertyuh schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:23:
Dat zijn wel even twee totaal verschillende speakers die je daar opnoemt.
De R-serie zit 1 niveau onder de Reference en de IQ was de instap (als ik goed ben ingelicht) wat later is opgedeeld in de C-serie (instap) en de Q-serie (tussen instap en XQ/R-serie).

Daarbij is de een het top model van de zuilen en de ander een boekenplank model
Ja dat is wel maar aangezien ik nog twijfel tussen beide en het qua ruimte nu ongeveer wel zal lukken voor beide had ik graag geweten wat de voorkeur betreft met de nadruk op het beluisteren van muziek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een beetje confuus aan het worden over mijn nieuwe aankoop. Mijn versterker is een Harman-Kardon avr 330 en mijn frontspeakers zijn KEF Q5. Frontspeaker is een KEF iQ6 maar mijn surroundspeakers zijn uit het jaar nul. Twee Kenwood ES of E6, ik kan het niet goed zien. Op het het net is er ook weinig te vinden over die Kenwoods.
Maar mijn vraag is aan jullie, wat voor achterspeakers zou het beste passen bij mijn setje KEF.
Ik ben al een beetje wezen zoeken op een kieskeurige site maar ik kom er niet echt uit.
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste