Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

Ik kan alvast verklappen dat ze in combinatie met Marantz, in mijn geval de SR7005, prima klinken. Ik speel echter met de XQ30's als surround speakers, maar verwacht dat je hier weinig verschil zult merken.
Ik zou het geluid willen typeren als enorm open, transparant en helder, waardoor je werkelijk elk detail in de muziek of in films hoort. Dit, terwijl er toch een bepaalde mate van rust in het geluidsbeeld heerst, waardoor luisteren niet snel vermoeiend wordt. Een prima combinatie in mijn ogen!
Ik heb deze set, in hoogglans wit, sinds augustus en heb er nog geen seconde spijt van gehad, integendeel, het is iedere dag opnieuw genieten.

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 20:16

Paladin

Play Ball!

Berimbau schreef op donderdag 01 december 2011 @ 07:35:
[...]

Het is toch een Kef-topic? :P
De Kef XQ is een uitlopende serie, Stassen had enkel nog zwart en wit. Ik heb zwart genomen.

De bijpassende vloerstaanders voor de XQ20 waren in nederland al helemaal niet meer te verkrijgen, die heb ik bij amazon besteld omdat ze daar nog 2 paar op voorraad hadden.
Hmm is er al bekend wat de opvolger gaat worden van de XQ serie? Ik ga zaterdag ook luisteren naar OA de Kef's maar het zou jammer zijn als ze niet meer te krijgen zouden zijn.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Paladin schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:36:
[...]

Hmm is er al bekend wat de opvolger gaat worden van de XQ serie? Ik ga zaterdag ook luisteren naar OA de Kef's maar het zou jammer zijn als ze niet meer te krijgen zouden zijn.
Dat is zeker al bekend, deze is zelfs al geïntroduceerd. Het is de R-serie geworden, zie hier

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 20:16

Paladin

Play Ball!

Thermaltaker schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:56:
[...]

Dat is zeker al bekend, deze is zelfs al geïntroduceerd. Het is de R-serie geworden, zie hier
Ah wist niet dat, dat de opvolger ging worden, moet zeggen dat het er in mijn optiek qua design niet op vooruit gaat, vond die XQ's mooi met hun ronde vormen, de R serie is wel heel erg rechthoekig.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:21
Zelfde geldt eigenlijk voor de nieuwe Qx00 serie, zien er in mijn ogen ook veel minder mooi uit dan de iQ modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06 18:31
Paladin schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:10:
[...]

Ah wist niet dat, dat de opvolger ging worden, moet zeggen dat het er in mijn optiek qua design niet op vooruit gaat, vond die XQ's mooi met hun ronde vormen, de R serie is wel heel erg rechthoekig.
En de R-serie, om precies te zijn de R500, heb ik wel beluisterd. Die is het niet geworden, al vond ik hem persoonlijk qua uitstraling er mooier uit zien. Qua geluid was het zeker niet beter, mogelijk wel de zwaardere varianten van de R-serie, maar die heb ik niet gehoord. De XQ40 klinkt in ieder geval zoals hier al verteld is erg open en je hoort veel meer de details in muziek en film. De R500 heeft dat zeker niet. Ik ben echter niet zo'n audiofiel dat ik het kan omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Laatst online: 02-11-2024
Anoniem: 142753 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:02:
Ik hoor graag je ervaringen met de XQ serie. Overweeg deze ook aan te schaffen.
Berimbau schreef op donderdag 01 december 2011 @ 07:36:
[...]

Zodra ze binnen zijn en er wat mee heb gespeeld dan laat ik het weten.
Ik zal ook wel wat laten weten als ik ze binnen heb, vandaag toch de knoop doorgehakt (en het was niet eens woensdag-hakkuhdag). Aangezien Khaya Mahogany te zeldzaam aan het worden is, heb ik toch maar hoogglans zwart gekozen.

Ik ben dus ook ineens niet meer zo heel erg jaloers. *O* *O*
(Maar wel super blij)

Ik had ook de gelegenheid om naar de nieuwe R-serie te luisteren, wat ik dan natuurlijk ook gedaan heb. Het midden en laag klonk bijzonder lekker, maar het hoog was nogal gedempt. De XQ40 stond er naast en die klinkt juist heel sprankelend in het hoog, dus het verschil is nogal erg groot. Ik verwacht ook dat het door de plaatsing van de R-serie kwam, aangezien deze de 2 baspoorten op de achterkant hebben zitten en deze behoorlijk dicht tegen de muur stonden. Ze klonken zeker lekker, maar omdat ik ook de XQ40 had geluisterd met dezelfde muziek, merkte ik heel duidelijk dat ik wat miste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
Petertyuh schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 22:12:
[...]

[...]

Ik had ook de gelegenheid om naar de nieuwe R-serie te luisteren, wat ik dan natuurlijk ook gedaan heb. Het midden en laag klonk bijzonder lekker, maar het hoog was nogal gedempt. De XQ40 stond er naast en die klinkt juist heel sprankelend in het hoog, dus het verschil is nogal erg groot. Ik verwacht ook dat het door de plaatsing van de R-serie kwam, aangezien deze de 2 baspoorten op de achterkant hebben zitten en deze behoorlijk dicht tegen de muur stonden. Ze klonken zeker lekker, maar omdat ik ook de XQ40 had geluisterd met dezelfde muziek, merkte ik heel duidelijk dat ik wat miste.
Welke set heb je totaal besteld? en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Berimbau schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 22:18:
[...]

Welke set heb je totaal besteld? en waar?
Alleen de XQ40 voorlopig. Maar een center zal er ook snel genoeg komen, als ik mijn tv eenmaal opgehangen heb.

Ik heb de laatste XQ40's bij Correct weg gesnoept voor een hele mooie prijs, zo mooi dat ik mijn zoektocht naar de Mahonie heb opgezegd. En dat zegt veel, want ik vind die mahonie echt kei mooi.
Ze hebben nu nog minimaal 2 maal de XQ30 staan (zwart en mahonie).

Aan surround zit ik misschien aan de Q100 ofzo te denken, qua prijs vele malen vriendelijker dan de XQ10 of XQ20. Paar mooie stands erbij en de speakers in het zwart, is volgens mij wel te pruimen. Qua klank maakt het niet zo heel veel uit en voor de effecten van films enzo al helemaal niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Petertyuh op 02-12-2011 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
Ze komen vrijdag binnen. Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-07 14:28
Heeft er iemand ervaring met de platte T Serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142753

Hoi berimbau. Dat wordt een leuk weekend dan... :P

Zou je met me willen delen waar je ze besteld hebt en tegen welke prijs. Stuur me anders even een pm als je wilt. Ben ook op zoek naar de goedkoopste leverancier voor de XQ40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Anoniem: 142753 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:01:
...Stuur me anders even een pm als je wilt. Ben ook op zoek naar de goedkoopste leverancier voor de XQ40.
Moet je het wel aan zetten...
Ook al vraag je er niet specifiek om, wil ik je wel een pm sturen met wat extra info.

Grs,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi petertjuh. Dm staat aan nu. Ik hoor het graag van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En berimbau, de speakers al binnen? Genieten nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
Ze zijn binnen! Vannacht laat geworden zeg. Wat een dozen allemaal, niet normaal.
2 XQ40
1 XQ50c
2 XQ20
Marantz SR6006

De boel met mijn oude speakerkabels aangesloten en de speakers via de microfoon ingesteld. (truukje moet ik dalijk weer doen als de subwoofer kabel binnen is dan kan die worden aangesloten + de speakerstands voor de XQ20's).

De speakers zijn we prominents aanwezig in huis, maar het misstaat gelukkig niet. Het geluid is stukken beter en voller dan ik had. Zelfs bij hard zetten (voluit doe ik niet ivm buren) klinkt het geweldig.
Ik ben er zeer content mee. Vanavond even de 5.0 config testen met een goede film of een concert.
Ben blij als een kind!! haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Mooizo, dat klinkt goed. Is overigens ook mijn ervaring hoor. Wat ik wél merkte is dat de speakers goed ingespeeld moesten worden. Na een week bijna onafgebroken gespeeld te hebben, klonken ze een stuk voller. Ik heb uiteindelijk na een maand ongeveer opnieuw een Audyssey setup gedraaid, waar flink andere waardes uitrolden ;)
Inmiddels heb ik de XQ40's gebi-ampt, wat veel winst heeft opgeleverd voor wat betreft de zuiverheid in het hoog.

Kortom, echt top speakers die nu met een beetje geluk tegen spotprijzen zijn op te pikken!

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Ik heb ze bi-wire aangesloten en weet dat dit overdreven is. Ik heb nu 2 maal 2,5 mm2 kabel naar de speaker toe omdat ik geen dikkere kabel had liggen en door tijdgebrek niet ff dikkere kabel heb gehaald.
Om alles makkelijk aan te sluiten heb ik de terminals er eventjes uit gedraaid om de kabels goed in de terminals te krijgen, maar wat een verassing/teleurstelling is de binnenkant zeg. Achter de terminal zitten hele dunne cheap-ass kabeltjes. De buitendiameter hiervan is 2 mm (kern en mantel) en ze zitten met gewone kabelschoentjes 'vast' (er zit ook nog best veel speling op). -O-
Van buiten heb ik ze met 5 mm2 aangesloten en van binnen is dat gelimiteerd naar ongeveer 1 mm2 (grove schatting). Het lijkt me dan ook volkomen overbodig om hier dure kabels aan te hangen als het vanbinnen niet eens deugedelijk aangesloten is.

Als ik de tijd er voor heb, ga ik ze eens helemaal open schroeven om te kijken hoe alles verbonden zit, en natuurlijk de interne bekabeling upgraden naar echte kabel die goed gemonteerd zit. Misschien hoor ik daar helemaal geen verschil in, maar voor mezelf weet ik dan dat het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:11
Petertyuh schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:47:
Ik heb ze bi-wire aangesloten en weet dat dit overdreven is. Ik heb nu 2 maal 2,5 mm2 kabel naar de speaker toe omdat ik geen dikkere kabel had liggen en door tijdgebrek niet ff dikkere kabel heb gehaald.
Om alles makkelijk aan te sluiten heb ik de terminals er eventjes uit gedraaid om de kabels goed in de terminals te krijgen, maar wat een verassing/teleurstelling is de binnenkant zeg. Achter de terminal zitten hele dunne cheap-ass kabeltjes. De buitendiameter hiervan is 2 mm (kern en mantel) en ze zitten met gewone kabelschoentjes 'vast' (er zit ook nog best veel speling op). -O-
Van buiten heb ik ze met 5 mm2 aangesloten en van binnen is dat gelimiteerd naar ongeveer 1 mm2 (grove schatting). Het lijkt me dan ook volkomen overbodig om hier dure kabels aan te hangen als het vanbinnen niet eens deugedelijk aangesloten is.

Als ik de tijd er voor heb, ga ik ze eens helemaal open schroeven om te kijken hoe alles verbonden zit, en natuurlijk de interne bekabeling upgraden naar echte kabel die goed gemonteerd zit. Misschien hoor ik daar helemaal geen verschil in, maar voor mezelf weet ik dan dat het goed is.
Kabels boven de 1mm2 voor vermogens van 100-200W zijn al méér dan genoeg.
Blijf van de kabels binnenin af, ze werken toch goed, of niet?
Dit toont nog eens aan dat dure kabels zinloos zijn (en voor de rest verwijs ik naar de elfendiscussie).

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:47

FeaR

In GoT we trust

Petertyuh schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:47:...maar wat een verassing/teleurstelling is de binnenkant zeg. Achter de terminal zitten hele dunne cheap-ass kabeltjes. De buitendiameter hiervan is 2 mm (kern en mantel) en ze zitten met gewone kabelschoentjes 'vast' (er zit ook nog best veel speling op). -O-
Dat is niet alleen bij de speakers zo, maar ook in je receiver. Dat is ook één van de punten die aan wordt gehaald binnen zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5.

Wat jij wilt gaan doen met dikkere kabels intern wordt veelal bij speakers gedaan. Ook worden de schoentjes waarmee de kabel vast zit dan vervangen door gewoon soldeer. Bij Klipsch is dit een officiele upgrade om van de MKII een MKIII te maken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
FeaR schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:27:
[...]

Bij Klipsch is dit een officiele upgrade om van de MKII een MKIII te maken.
En je een paar honderd euro lichter te maken voor een onhoorbaar verschil.

Maak je meer zorgen om je muziek en filmcollectie! Iedere 20€ die je aan kabels of andere prutsen uitgeeft is een film minder, en die geeft je waarschijnlijk meer voldoening dan het zicht op een dikkere kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Is het niet zo dat de kabeldikte voor de speakerkabel belangrijker is dan voor de 'binnen'kabels, omdat je veel meer signaalverlies hebt door de langere afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
En als je dus 0,5% vermogenverlies hebt over de kabels, dan draai je de volumeknop een 100ste van een graad verder, en je kan geen verschil meer horen.

Loop anders eens een autoshop binnen, en koop een stel startkabels. Ik betaal je een bak goed belgisch bier als je het verschil hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:06
Wordt de XQ serie eigenlijk nog gemaakt? Wil ergens in het voorjaar een 5.0 of 5.1 set aanschaffen, maar ik lees hier dat deze serie uitgefaseerd is en wordt opgevolgd door de R serie. Zou jammer zijn als eea niet meer leverbaar is als ik wil bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Denk niet dat ze nog gemaakt worden, wat de winkels nu nog verkopen zijn als 't ware restjes. Sla je slag nu 't nog kan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Misschien snap ik het niet zo goed, maar de XQ-serie was toch onder de Q-serie gepositioneerd (geprijsd)? En de R staat er toch boven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Het zit zo:

iQx0 -> opgevolgd door de Qx00
XQ -> opgevolgd door de R

XQ en R zijn dus van dezelfde prijs klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:06
Jolly_Jumper schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 18:08:
Denk niet dat ze nog gemaakt worden, wat de winkels nu nog verkopen zijn als 't ware restjes. Sla je slag nu 't nog kan ;).
Tja moeilijk moeilijk... Wat kostte een XQ40 eigenlijk toen dit nog een actueel model was?

En ik twijfel nog erg over de surround speakers: XQ30 of XQ20. Prijsverschil is te overzien (nou ja, op het totaalbedrag valt het mee ;) ), maar heb je nou heel veel meerwaarde aan een XQ30 tov XQ20 als surroundspeakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Volgens mij was de adviesprijs van de XQ40 1600 euro (Mahogany afwerking is/was de duurste), maar bij de meeste shops was ie ook wel te koop voor een paar honderd euro minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Jolly_Jumper schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 23:17:
Volgens mij was de adviesprijs van de XQ40 1600 euro (Mahogany afwerking is/was de duurste), maar bij de meeste shops was ie ook wel te koop voor een paar honderd euro minder.
De afwerking maakte voor de prijs niets uit! Wit, Zwart, Maple en mahogany allemaal €1599 de stuk. Witte is overigens pas later op de markt verschenen. En inderdaad in het begin waren er enkele shops die de Kefs onder de prijs verkochten. Maar sinds de importeur is veranderd is daar zo goed als een einde aan gekomen. Tot nu, sinds de opvolger klaar staat.

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demisbr
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-07-2024
Anoniem: 317643 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:13:
Ik mis de T-serie. Ik heb sinds twee weken de t305 icm Marantz SR5005 en ben super tevreden! Erg stijlvol en super goed, helder, gedetailleerd geluid!
Ik heb deze nu ook, en zeer tevreden over surroundgeluid bij films!
Echter vind ik het geluid bij muziekdvd's nog niet top, wat vlak met weinig kracht, en niet erg 'vol'.

Hoe ervaar jij dit? En zou je misschien jecrossover-frequencies eens kunnen posten?

Dit zijn de waarden waar Audyssey mee op de proppen kwam:

Sub: ja
Front: 90Hz
Center: 80Hz
Surround: 100Hz
LPF van LFE: 80Hz

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-07 23:37

ABD

Ik heb twee iQ50 zuiltjes staan die ik later zou aanvullen met een centerspeaker en twee satellietjes wat er nooit van gekomen is. Nu ben ik erachter gekomen dat de iQ serie EOL is, dus lijkt het me handig om die boxen nog even snel te scoren voordat mijn kleur niet meer te krijgen is. Voor ik dat doe even een vraag: heeft iemand van jullie die iQ30 boxen aan de muur hangen? Zo ja, hoe heb je dat gedaan, want die dingen zijn rond achter en zover ik het kan zien op plaatjes zit er geen ophangbevestiging aan de achterkant.

Ik heb zelf uiteraard rondgekeken en heb bij Conrad de B-tech BT-77 luidsprekerwandhouder gevonden. Zou dat werken zonder dat ik gaten in de boxen hoef te boren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-04 11:45
ABD schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:21:
Ik heb twee iQ50 zuiltjes staan die ik later zou aanvullen met een centerspeaker en twee satellietjes wat er nooit van gekomen is. Nu ben ik erachter gekomen dat de iQ serie EOL is, dus lijkt het me handig om die boxen nog even snel te scoren voordat mijn kleur niet meer te krijgen is. Voor ik dat doe even een vraag: heeft iemand van jullie die iQ30 boxen aan de muur hangen? Zo ja, hoe heb je dat gedaan, want die dingen zijn rond achter en zover ik het kan zien op plaatjes zit er geen ophangbevestiging aan de achterkant.

Ik heb zelf uiteraard rondgekeken en heb bij Conrad de B-tech BT-77 luidsprekerwandhouder gevonden. Zou dat werken zonder dat ik gaten in de boxen hoef te boren?
Ik zou bij de iQ50 eerder de iQ10 als surrounds nemen. Bevalt mij i.i.g. prima:

EMDB in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 47"

Ik ben trouwens bang dat er nog weinig van de iQ serie (nieuw) te koop is, welke kleur dan ook...

[ Voor 4% gewijzigd door EMDB op 30-01-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demisbr
Jammer, heb een zooitje gemaakt van m'n edit, dus zonder voorgeschiedenis naar mijn conclusie :'(

De T2 sub is niet goed af te regelen met Audyssey. Daarom op zoek gegaan naar een vervanger en dat is de BK xxls400 ff geworden in Hoogglans wit O-) . Gisteren luistersessie gehad en :P :P

[ Voor 114% gewijzigd door demisbr op 31-01-2012 20:08 . Reden: Edit lukte niet!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demisbr
screamhouse schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:58:
Heeft er iemand ervaring met de platte T Serie?
Ja, heb de T305. Heb je specifieke vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbe
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05 16:25

rbe

Dames en heren,

kan het an mij liggen of zit er wel degelijk een flink verschil tussen de Q700 en Q900?

De Q900 vind ik erg groot maar heb zitten luisteren en de Q700 en Q900 om en om laten wisselen.

Het Geluid van de Q900 klinkt mij veel helderder en kreeg het gevoel dat er veel meer power inzat.

Of beeld ik het mij in?

twijfeltwijfeltwijfel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:47
rbe schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:45:
Dames en heren,

kan het an mij liggen of zit er wel degelijk een flink verschil tussen de Q700 en Q900?

De Q900 vind ik erg groot maar heb zitten luisteren en de Q700 en Q900 om en om laten wisselen.

Het Geluid van de Q900 klinkt mij veel helderder en kreeg het gevoel dat er veel meer power inzat.

Of beeld ik het mij in?

twijfeltwijfeltwijfel
Volgens mij kan dit wel kloppen daar de Q500-Q700 gebruik maken van dezelfde tweeters en interne crossovers e.d. terwijl de Q900 een grotere tweeter heeft, andere interne crossovers en 20 cm woofers t.o.v 16,5 cm.

Moet zeggen dat ik zelf de Q700's heb en zeer tevreden ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Ik heb de Q900 en Q700 ook eens naast elkaar beluisterd, en vond de 700 aangenamer.
Het leek me dat de 900 echt wel veel.meer plaats nodig heeft om tot zijn recht te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:02

Audione0

Strijdt der titanen

R420R schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:04:
Bij mijn weten meet Kef altijd bij -3db op 1m afstand.
Kan hier eens uitleg op gegeven worden? Of igg een link geplaatst worden over dit begrip zodat ik dit beter ga begrijpen?

Ik begrijp zelf niet wat -db is?? ) 0 db is in mijn optiek niets, hoe kan je dan de min in gaan?? Nog lager dan niets 8)7 geheh!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Audione0 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:11:
...

Ik begrijp zelf niet wat -db is?? ) 0 db is in mijn optiek niets, hoe kan je dan de min in gaan?? Nog lager dan niets 8)7 geheh!
0 dB is het signaal zonder versterking, dat is eigenlijk het lijn-volume wat uit je bron (CD-speler ofzo) komt.
-3 dB is dus een halvering van het vermogen vanaf het lijn-signaal, dus dan ben je eigenlijk je volume aan het dempen in de versterker.

Van de rest weet ik niet wat ermee bedoeld wordt, dus daar kan ik niks over vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:57

mrc4nl

Procrastinatie expert

kan de TS wat aangepast worden? plaatjes werken niet meer :/

ik ben zelf stiekem beetje aan kijken naar kef speakers, ik wil 2 zuilen voor achter en 3 eitjes voor op mn bureau.
maar dat word nog wel ff doorsparen heb ik al gezien;(

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
demisbr schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 07:47:
[...]

Ja, heb de T305. Heb je specifieke vragen?
Niet specifiek, maar benieuwd of ze bevallen qua geluid. Qua looks vind ik ze super, was benieuwd hoe ze zich verhouden tot "normale" boekenplankspeakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

Ik heb een set iQ3's van Kef, ben er erg tevreden over.. Helaas is tijdens een verhuizing een van de grill's stuk gegaan, en nu ben ik op zoek naar een nieuwe.. Via de Kef importeur kost me dat 50 euro, en dat vind ik wel erg gortig voor een nieuwe grill.. Weten jullie een goedkopere manier om aan zo'n grill te komen?

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-12-2023
Nu we de woonkamer gaan onder handen nemen zijn we aan het uitkijken voor een home cinemasysteem.
Niet echt een voorkeur maar toch liefst wat kleine boxen om op te hangen.
Als versterker had ik aan de Onkyo TX-NR609 Zwart gedacht en daarbij aan de KEF KHT 2005.3
Echter bij wat rondkijken en lezen zie ik dat deze set dateert van 2009.
Is het nog de moeite om de set aan te schaffen of kijk ik beter voor iets anders?
Heb ook nog de Canton Movie 1005 op het oog.

Iemand die wat raad kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demisbr
Even afgezien van de sub bevalt de Kef T305 set me uitstekend.

De satellieten hebben naar mijn smaak een aangenaam geluid met veel detaillering. Helder, maar niet té. Ik lees wel eens beschrijvingen van hoe een set of speaker klinkt, waarbij de term 'het geluid lijkt los te komen van de speaker' op deze set naar mijn idee ook van toepassing is. Ook op hoog volume geven de satellieten geen krimp, en blijven ze hun klankbeeld behouden zonder te vervormen.

Waarom bevalt de sub niet? Het laag lijkt vaak wat 'rommelig' en weinig gecontroleerd. Bij films niet zo opvallend, wel bij muziek en vooral bij muziek dvd's/blu ray's. Ook valt dan op dat het totale beeld dan wat 'dun' klinkt, volgens mij omdat ik het volume van de sub te ver terugdraai om het 'rommelige' in het laag wat te verdoezelen.

Daarom heb ik een BK xxls400 in bestelling staan en is de T2 sub verkocht.

Ik hoop zo een beeld geschetst te hebben waar je wat aan hebt, ik ben geen audiofiel met echte kennis van zaken en heb weinig vergelijk.
Mocht je meer willen weten, stel je vragen gerust. En mocht je serieus in de markt zijn voor deze set, mag je best eens komen luisteren.

Edit: Ben het helemaal met je eens qua looks: Ik heb ze hier aan de muur hangen, en zelfs 't vrouwtje vindt ze mooi 8)
screamhouse schreef op zondag 12 februari 2012 @ 16:47:
[...]

Niet specifiek, maar benieuwd of ze bevallen qua geluid. Qua looks vind ik ze super, was benieuwd hoe ze zich verhouden tot "normale" boekenplankspeakers

[ Voor 4% gewijzigd door demisbr op 19-02-2012 16:25 ]

• screamhouse
Stond jouw sub toevallig op MP? Had zoekterm op de T serie staan en het wasvoor het eerst dat er een hit kwam ;-p. Heb nu de T101C binnen en als deze bevalt haal ik de 2 satellieten ook om mijn Boston Acoustics te vervangen. Speel zelf met een BK 200

• demisbr
Klopt, heeft daar idd een paar weken op gestaan :)

Ben benieuwd hoe de 101 bevalt, heb je deze aan de muur of op de steun?
screamhouse schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:08:
Stond jouw sub toevallig op MP? Had zoekterm op de T serie staan en het wasvoor het eerst dat er een hit kwam ;-p. Heb nu de T101C binnen en als deze bevalt haal ik de 2 satellieten ook om mijn Boston Acoustics te vervangen. Speel zelf met een BK 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMaze
  • Laatst online: 05-07 20:05
Vandaag een setje Kef iq70's voor een mooi prijsje nieuw kunnen kopen en aangezien mijn oude versterker was overleden daarbij een Marantz PM6003 versterker gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266911

Hallo allemaal,

Zijn er mensen die de combo hebben: Marantz SR7005 en de Kef Q900 en wat zijn de ervaringen hier mee.
Ik sta op het punt om deze allebij in huis te halen :P , het gaat vooral natuurlijk om de speakers.
Heb al aardig wat speakers beluisterd (Focal,B&W,Klipchs,Dali) allemaal top merken maar deze springen er wat mij betreft wel boven uit, ik heb deze speakers gehoord bij Correct in Rotterdam alleen met een Acram versterker en niet met de SR7005.
Dus daarom deze vraag, ben nu in het bezit van een oude reciever Sony STR-DB940-QS en de Kef eitjes uit 2001en wil deze speakers gebruiken als front, vooral om muziek me af te spelen via het streamen.
Ik hou de eitjes voor het afspelen voor mijn mediaspeler.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Ik heb die Q900 al gehoord.
Klinken zeer goed en gedtailleerd, maar ze hebben echt wel veel ruimte nodig. Als je woonkamer niet enorm groot is, dan kies je beter de 700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:09

rickysedai

Whoop whoop

Ik heb de SR6004 en de Q700. Combinatie is super. Maar wel echt wat Tommie hierboven zegt: ze hebben veel ruimte nodig. De SR6004 is daarbij zelfs nog wat aan de lichte kant voor de Q700's. Ik heb deze sinds kort bi-amp aangesloten en het klinkt nu eindelijk zoals het zou moeten.
Ik heb denk ik een gemiddelde woonkamer en de Q700 is echt de max voor mijn ruimte.
Je zou het eventueel in combinatie met de SR7005 kunnen doen. Ik denk dat dat beter is voor de kwaliteit van het geluid dan dat je voor de Q900's gaat.
Zit er zelf ook aan te denken om mijn receiver te upgraden naar de SR7005. Moet alleen eerst nog even gespaard worden!

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
Verleden week de KEF KHT2005.3 aangekocht. Zeer tevreden hierover enkel vind ik het jammer dat de center speaker ook een eitje is, had ik niet echt op gelet.
Mijn vraag is kan ik deze vervangen door een andere center speaker van Kef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:57

mrc4nl

Procrastinatie expert

shevchenko schreef op maandag 05 maart 2012 @ 07:51:
Verleden week de KEF KHT2005.3 aangekocht. Zeer tevreden hierover enkel vind ik het jammer dat de center speaker ook een eitje is, had ik niet echt op gelet.
Mijn vraag is kan ik deze vervangen door een andere center speaker van Kef?
Ja. Zolang de vervanger zelfde weerstand heeft kan dat.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
mrc4nl schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:23:
[...]

Ok bedankt, zal strax even kijken en mijn keuze hier ook plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mrc4nl schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:23:
[...]
Beetje versterker kan speakers met andere impedanties best handelen. Enige is dat het volume anders kan zijn, maar dat kan de huidige generatie receivers ook netjes aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
FeaR schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:27:
[...]

Beetje versterker kan speakers met andere impedanties best handelen. Enige is dat het volume anders kan zijn, maar dat kan de huidige generatie receivers ook netjes aanpassen.
Aangesloten op een Yamaha RX-V671 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shevchenko
Ik zou dan deze kopen.
http://www.kef.com/html/b...kers/htc3001se/index.html

Is de center van de 3005 serie. De vorm is nog in de lijn van de speakers en toch geeft dit voor mij een mooiere indruk.
Specs staan erbij, ivm dezelfde weerstand zie ik niet echt staan.

De speaker die ik nu overheb zal ik dan samen een nieuwe nog aan te kopen op de 2de circuit plaatsen zodat ik muziek heb in de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 19:42

icecreamfarmer

en het is

Ik ben van plan om mijn eigen te gaan wonen en wil een beetje fatsoenlijk geluid hebben maar geen grote staanders. En met surround boxjes mis ik altijd iets.
Dus ik zat te denken aan kef xq20's (of 10's) maar nu lees ik dat het laag daar nogal tegenvalt.
Klopt dit? Want eigenlijk wil een setup zonder subwoofer.
Kan ik dit opvangen met een centre die wel tot de 40Hz gaat? (Zijn er die?).
Zo ja wat zouden betaalbare alternatieven zijn? Zeg rond de €300 tot €600 per front speaker.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44
shevchenko schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:32:
Ik zou dan deze kopen.
http://www.kef.com/html/b...kers/htc3001se/index.html

Is de center van de 3005 serie. De vorm is nog in de lijn van de speakers en toch geeft dit voor mij een mooiere indruk.
Specs staan erbij, ivm dezelfde weerstand zie ik niet echt staan.

De speaker die ik nu overheb zal ik dan samen een nieuwe nog aan te kopen op de 2de circuit plaatsen zodat ik muziek heb in de keuken.
Heb een tijdje de 3005SE center gehad. Half jaar in gebruik gehad, toen toch maar besloten deze weer weg te doen. Speel nu met de IQ60c. Geeft een veel voller geluid. Ook de Q6c gehad, ook deze was gewoon te iel voor een dialoog weer te geven.

Ik gebruik nu twee eitjes voor surround. Als je plek hebt dan is 4 eitjes voor surround nog mooier (of misschien zelfs 9.1 als je versterker het aan kan).

Ik zou marktplaats gewoon eens goed afspeuren naar de IQx of IQx0 series. Zien er door de ronde vormen mooi uit en geven goed geluid. De Q10c center speaker komt ook vaak voor een 150 euro voorbij op MP.

Ook daar weer een maar.. voor stereogeluid is de 13cm woofer toch net wat te min in mijn optiek. Maatje groter doet t zeker goed.
icecreamfarmer schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 20:45:
Ik ben van plan om mijn eigen te gaan wonen en wil een beetje fatsoenlijk geluid hebben maar geen grote staanders. En met surround boxjes mis ik altijd iets.
Dus ik zat te denken aan kef xq20's (of 10's) maar nu lees ik dat het laag daar nogal tegenvalt.
Klopt dit? Want eigenlijk wil een setup zonder subwoofer.
Kan ik dit opvangen met een centre die wel tot de 40Hz gaat? (Zijn er die?).
Zo ja wat zouden betaalbare alternatieven zijn? Zeg rond de €300 tot €600 per front speaker.
Heb de XQ20 nooit gehoord, de IQ3 en IQ30 vind ik zonder subwoofer prima spelen. Qua kastgrootte en woofers ongeveer gelijk. Verwacht bij de XQ-serie dus nog meer detail. Zonder sub zou ik de XQ10 wel voorbij laten gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door FIFO op 06-03-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

FIFO schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 20:53:
[...]

Heb een tijdje de 3005SE center gehad. Half jaar in gebruik gehad, toen toch maar besloten deze weer weg te doen. Speel nu met de IQ60c. Geeft een veel voller geluid. Ook de Q6c gehad, ook deze was gewoon te iel voor een dialoog weer te geven.

Ik gebruik nu twee eitjes voor surround. Als je plek hebt dan is 4 eitjes voor surround nog mooier (of misschien zelfs 9.1 als je versterker het aan kan).

Ik zou marktplaats gewoon eens goed afspeuren naar de IQx of IQx0 series. Zien er door de ronde vormen mooi uit en geven goed geluid. De Q10c center speaker komt ook vaak voor een 150 euro voorbij op MP.

Ook daar weer een maar.. voor stereogeluid is de 13cm woofer toch net wat te min in mijn optiek. Maatje groter doet t zeker goed.

[...]

Heb de XQ20 nooit gehoord, de IQ3 en IQ30 vind ik zonder subwoofer prima spelen. Qua kastgrootte en woofers ongeveer gelijk. Verwacht bij de XQ-serie dus nog meer detail. Zonder sub zou ik de XQ10 wel voorbij laten gaan.
Ik lees nu ook goede verhalen over de q300 en behalve dat die een stuk goedkoper zijn gaan ze ook een stuk lager. Iemand daar ervaring mee? (zelfde voor de r100's)

Maar de belangrijkste vraag is eigenlijk of ik het laag met een centre kan compenseren? Want zover ik begrijp wordt de centre vooral voor de spraak en middentonen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
icecreamfarmer schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:33:
[...]

Ik lees nu ook goede verhalen over de q300 en behalve dat die een stuk goedkoper zijn gaan ze ook een stuk lager. Iemand daar ervaring mee? (zelfde voor de r100's)

Maar de belangrijkste vraag is eigenlijk of ik het laag met een centre kan compenseren? Want zover ik begrijp wordt de centre vooral voor de spraak en middentonen gebruikt.
Als je voor een blokkendoos als speaker wilt gaan dan zou ik verder kijken dan alleen kef. Gok dat een Q300 zo'n 300 euro p/s is, dan heb je best wel wat speakers om uit te kiezen.

zelf geef ik de voorkeur voor het uiterlijk van een speaker (binnen een bepaalde prijscategorie).

Heb heel lang als stereoset met kef iq3 gespeeld. nu gebruik ik minipods. vind de iq3 veel warmer qua geluid, maar deze gebruik ik alleen voor HT gebeuren. voor achter de pc enkel de minipods (die gebruik ik dagelijks) en na verloop van tijd ben ik dat ook heel erg gaan waarderen. Eigenlijk omdat ik niet meer beter weet.

dus in het begin vond ik ze mooi uit zien en na een paar maandjes vind ik ook nog eens dat ze een fijn geluid geven. de kwaliteit van een speaker zit letterlijk tussen de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

FIFO schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:58:
[...]

Als je voor een blokkendoos als speaker wilt gaan dan zou ik verder kijken dan alleen kef. Gok dat een Q300 zo'n 300 euro p/s is, dan heb je best wel wat speakers om uit te kiezen.

zelf geef ik de voorkeur voor het uiterlijk van een speaker (binnen een bepaalde prijscategorie).

Heb heel lang als stereoset met kef iq3 gespeeld. nu gebruik ik minipods. vind de iq3 veel warmer qua geluid, maar deze gebruik ik alleen voor HT gebeuren. voor achter de pc enkel de minipods (die gebruik ik dagelijks) en na verloop van tijd ben ik dat ook heel erg gaan waarderen. Eigenlijk omdat ik niet meer beter weet.

dus in het begin vond ik ze mooi uit zien en na een paar maandjes vind ik ook nog eens dat ze een fijn geluid geven. de kwaliteit van een speaker zit letterlijk tussen de oren.
Klopt, monitor audio heeft ook mooie voor rond dezelfde prijs (de rx2) maar ik vind de qx serie er ook goed uitzien maar als ik redelijk veel geld wil spenderen en een opstelling zonder sub wil dan wil ook wel dat wat laag halen (rond de 40Hz) of dat dat gecompenseerd wordt door de centre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:21
Ik heb zelf tweemaal de Q300 voor me staan. Alhoewel het een "blokkendoos" is, vind ik de speakers er niet verkeerd uit zien zonder cover. Heb naar veel vergelijkbare speakers in die klasse gekeken en ben uiteindelijk toch voor kef gegaan. Mede door de 2-in-1 speaker techologie en de mogelijkheid om in dezelfde serie later uit te kunnen breiden naar een 7.1 set.

Ze gaan inderdaad aardig laag. Wel moet ik zeggen dat ik nog een losse sub heb staan(Q400). Net om het echte laag heel subtiel extra kracht bij te kunnen laten zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door LED-Maniak op 06-03-2012 23:27 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
staat nu een setje in de V&A. dan kun je de rest van t budget alweer steken in een center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

FIFO schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:18:
staat nu een setje in de V&A. dan kun je de rest van t budget alweer steken in een center.
Misschien heel raar maar ik krijg alleen de feedbackfora van V&A gevonden :?
Of heb je het niet over de xq20?

[ Voor 5% gewijzigd door icecreamfarmer op 07-03-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Ja die had ik gevonden maar dat gaat niet over de xq20.
Maar goed ik kan ze nu nieuw kopen voor €399 en dan worden ze wel opeens heel interessant tov de q300 of de r100.

Overigens ga ik het weekend luisteren maar hier in de regio (tilburg) hebben ze xq's nergens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Zijn er hier overigens ook mensen die de Q100 of Q300 via een wall-mount hebben bevestigd? Ik wil ze graag ophangen voor de TV maar kan niet echt een geschikte wall-mount vinden.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
icecreamfarmer schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:40:
[...]

Ja die had ik gevonden maar dat gaat niet over de xq20.
Maar goed ik kan ze nu nieuw kopen voor €399 en dan worden ze wel opeens heel interessant tov de q300 of de r100.

Overigens ga ik het weekend luisteren maar hier in de regio (tilburg) hebben ze xq's nergens meer.
XQ serie gaat weer opgevolgd worden door de R-serie (http://www.kef.com/html/e...series/r_series/overview/). Ze hebben wel wat weg van B&W CM serie met de aluminium stripes rond de units. Ook hier hebben ze weer voor een rechthoekig principe gekozen. Zonde vind ik.

Maar met de nieuwe R-serie wordt de XQ-serie ook weer een stuk goedkoper. grijp je kans. Al ben ik zelf ook wel benieuwd waar je de XQ20 vandaan gaat toveren voor 400 p/s (edit: al gevonden, praktisch om de hoek bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

FIFO schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:42:
[...]

XQ serie gaat weer opgevolgd worden door de R-serie (http://www.kef.com/html/e...series/r_series/overview/). Ze hebben wel wat weg van B&W CM serie met de aluminium stripes rond de units. Ook hier hebben ze weer voor een rechthoekig principe gekozen. Zonde vind ik.

Maar met de nieuwe R-serie wordt de XQ-serie ook weer een stuk goedkoper. grijp je kans. Al ben ik zelf ook wel benieuwd waar je de XQ20 vandaan gaat toveren voor 400 p/s (edit: al gevonden, praktisch om de hoek bij mij)
Vandaag heb ik er naar geluisterd en moet zeggen dat ik verrast was.
De q300 is mij eigenlijk net wat te groot maar de r100 heeft mij positief verrast en ziet er eigenlijk beter uit dan op foto's.

Verder had ik meer verwacht van de monitor audio's rx2.

Zit nu te twijfelen tussen de r100 en de cm1, de cm1 vind ik er net wat beter uitzien maar het geluid komt niet zo ver naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
icecreamfarmer schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:03:
[...]

Vandaag heb ik er naar geluisterd en moet zeggen dat ik verrast was.
De q300 is mij eigenlijk net wat te groot maar de r100 heeft mij positief verrast en ziet er eigenlijk beter uit dan op foto's.

Verder had ik meer verwacht van de monitor audio's rx2.

Zit nu te twijfelen tussen de r100 en de cm1, de cm1 vind ik er net wat beter uitzien maar het geluid komt niet zo ver naar voren.
ik zou echt een maatje groter gaan dan r100 of cm1.

weet natuurlijk niet hoe jij muziek luistert, of je echt in een stoel netjes uitgelijnd voor je speakers gaat zitten. want met een goede plaatsing zal het geluid van bovengenoemde zeker goed zijn (heb ze nooit beluisterd)
maar ik ben als ik muziek aan t luisteren ben altijd wel met iets bezig, door de kamer aan t lopen enz. dan vind ik de basweergave bij dat soort speakers vaak wat weinig op de sweet spot na. een maatje groter vangt dat vaak goed op.

verder tussen de CM1 en R100. de CM1 is al wat langer op de markt. B&W is een merk dat goed zijn waarde behoud. wordt niet vaak door dozenschuivers aangeboden, enkel tegen adviesprijzen. KEF had dit wel (weet niet of het momenteel zo is, niet in verdiept). tweedehands levert B&M nog aardig wat op. KEF een stuk minder indien je daar zelf de hoofdprijs voor hebt betaald.
wie weet vind je wel een leuke set CM1 speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Je koopt speakers voor jezelf, en niet om ze na een paar jaar te verkopen.

Als ik vond dat de KEFs even goed waren of beter bij mij passen, dan koop ik Kef, en niet B&W omdat die beter hun waarde houden.
Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat B&W slecht is he. De CM8 vind ik ook Echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

FIFO schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 19:55:
[...]

ik zou echt een maatje groter gaan dan r100 of cm1.

weet natuurlijk niet hoe jij muziek luistert, of je echt in een stoel netjes uitgelijnd voor je speakers gaat zitten. want met een goede plaatsing zal het geluid van bovengenoemde zeker goed zijn (heb ze nooit beluisterd)
maar ik ben als ik muziek aan t luisteren ben altijd wel met iets bezig, door de kamer aan t lopen enz. dan vind ik de basweergave bij dat soort speakers vaak wat weinig op de sweet spot na. een maatje groter vangt dat vaak goed op.

verder tussen de CM1 en R100. de CM1 is al wat langer op de markt. B&W is een merk dat goed zijn waarde behoud. wordt niet vaak door dozenschuivers aangeboden, enkel tegen adviesprijzen. KEF had dit wel (weet niet of het momenteel zo is, niet in verdiept). tweedehands levert B&M nog aardig wat op. KEF een stuk minder indien je daar zelf de hoofdprijs voor hebt betaald.
wie weet vind je wel een leuke set CM1 speakers.
Het is voor als ik op mijzelf ga wonen en dat zal dan een appartement zijn.
De r100's klonken veel ruimtelijker dan de cm1's en verkopen doe ik ze niet, dan ga ik ze wel als rears gebruiken.

En een maatje groter heb ik naar gekeken maar de rx2 (en in mindere mate de q300) vond ik qua geluid echt tegenvallen. Behalve bij house want dan komt de bass er mooi bij. Iets waar de kleinere r100 meer moeite mee heeft.
Verder zijn de r300's te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:32
LED-Maniak schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:47:
Zijn er hier overigens ook mensen die de Q100 of Q300 via een wall-mount hebben bevestigd? Ik wil ze graag ophangen voor de TV maar kan niet echt een geschikte wall-mount vinden.
Ik heb de Q300 op een plank aan de muur staan. Zolang je zorgt dat ze aan de achterkant nog iets van ruimte hebben werkt dat prima. Ik kan even een foto'tje maken als je dat wilt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Ik wilde eerst een half jaar wachten maar zag nu op een engelse site een mooie aanbieding.
http://www.hifix.co.uk/bookshelf-speakers/kef/r100.html

500 pond voor een paar r100's.
Als ik daar ook de sr5006 haal dan kost me dat incl shipping maar €1180. (ipv €1600 in NL)
Dus ik neig om ze daar maar te halen. En eventuele garantie perikelen voor lief te nemen.
Iemand ervaring met de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Misschien dat ik ergens overheen lees, maar geldt de prijs van 500 pond niet alleen als je je oude speakers inruilt? Daarnaast lees ik ook het volgende:
This product is only offered for sale dependant on your geographic so while we are allowing you to add the item to your basket you must purchase and collect it in store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Jolly_Jumper schreef op maandag 12 maart 2012 @ 18:57:
Misschien dat ik ergens overheen lees, maar geldt de prijs van 500 pond niet alleen als je je oude speakers inruilt? Daarnaast lees ik ook het volgende:

[...]
Klopt ik heb ze gemaild ;)
Moet wel wat oude speakers opsturen maar dan nog is het veel goedkoper.
Dat mocht alles zijn zolang het er maar 2 waren en ze nog werkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06 10:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Topicstarter
FeaR schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:27:
[...]

Ook als de impedantie hetzelfde is kan het volume anders zijn. Iets met gevoeligheid. :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardcore
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-07 14:30
Clock schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 22:22:
[...]

Ik heb de Q300 op een plank aan de muur staan. Zolang je zorgt dat ze aan de achterkant nog iets van ruimte hebben werkt dat prima. Ik kan even een foto'tje maken als je dat wilt..
Ik ben wel benieuwd Clock dus gaarne.

[ Voor 12% gewijzigd door richardcore op 13-03-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disaster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

Disaster

Kwelling

Op dit moment heb ik 2x XQ30's staan in mijn huiskamer aangesloten op een Onkyo TX SR608. Nu zat ik eraan te denken om een XQ50c bij te kopen, maar twijfel een beetje.

Ik kijk best wel vaak een film, maar luister nog veel vaker naar muziek. Nu lees ik hier en daar dat een Center qua muziek niet zoveel toevoegd. Wat is jullie ervaring hiermee? Zouden jullie bij het luisteren naar muziek de center dan uitzetten of is het altijd beter dan een 2.0 opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Ik speel met een Marantz SR7005 als receiver en 2xXQ40als front, de XQ50C als center en 2xXQ30 als surround speakers. Wanneer ik naar muziek luister speel ik eigenlijk altijd in stereo, waarbij ik dus louter de 2 XQ40's gebruik. Dit geeft het mooiste stereobeeld en klinkt het meest natuurlijk.
In het begin speelde ik ook vaak in multichannel stereo, waarbij alle speakers geluid produceren. Dit maakt weliswaar het geluidsbeeld wat voller, echter dit zorgt ook voor een minder scherp klankbeeld.
Uiteindelijk is het natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik persoonlijk gebruik de center alleen in films (dialogen), bij BluRay/DVD concerten en als ik tv kijk.

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disaster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

Disaster

Kwelling

Thermaltaker schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:55:
Ik speel met een Marantz SR7005 als receiver en 2xXQ40als front, de XQ50C als center en 2xXQ30 als surround speakers. Wanneer ik naar muziek luister speel ik eigenlijk altijd in stereo, waarbij ik dus louter de 2 XQ40's gebruik. Dit geeft het mooiste stereobeeld en klinkt het meest natuurlijk.
In het begin speelde ik ook vaak in multichannel stereo, waarbij alle speakers geluid produceren. Dit maakt weliswaar het geluidsbeeld wat voller, echter dit zorgt ook voor een minder scherp klankbeeld.
Uiteindelijk is het natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik persoonlijk gebruik de center alleen in films (dialogen) en bij BluRay/DVD concerten.
Nou, dat is nog eens een reactie waar ik iets mee kan! Dank daarvoor. Heb jij jouw receiver zo ingesteld dat bij het afspelen van muziek (gekoppeld aan input kanaal?) hij alleen je 2 front speakers gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Disaster schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:58:
[...]

Heb jij jouw receiver zo ingesteld dat bij het afspelen van muziek (gekoppeld aan input kanaal?) hij alleen je 2 front speakers gebruikt?
Jep, dat geeft het scherpste stereobeeld, waarbij instrumenten het best zijn te plaatsen en de afbeelding van het geluid het breedst en diepst is, in mijn woonkamer althans ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Thermaltaker op 16-03-2012 19:26 ]

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373757

Ik ben van plan een paar KEF Q700's aan te schaffen. Die vind ik prachtig klinken, echter heb ik nu een set XQ40, gebruikt gevonden voor nagenoeg hetzelfde bedrag. Is deze XQ40 echt zoveel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
Anoniem: 373757 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 20:14:
Ik ben van plan een paar KEF Q700's aan te schaffen. Die vind ik prachtig klinken, echter heb ik nu een set XQ40, gebruikt gevonden voor nagenoeg hetzelfde bedrag. Is deze XQ40 echt zoveel beter?
Mijn vader heeft de XQ40 staan. Zelf heb ik lang gekeken en geluisterd naar de Q-serie (met name 500 + 300), en nu in bezit van de Q300. Verschil is zeker aanwezig, al is het maar in het uiterlijk. De XQ40 klinkt een niveau helderder, gebalanceerder en met meer detail. Mijns inziens zeker een forse upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373757

Ik heb ook de Q300 beluisterd, die vond ik aanzienlijk minder dan de Q700. De Q700 klinkt echt heel erg goed naar mijn mening, alleen kan ik hem nergens direct vergelijken met de XQ40. Ik hoopte dat iemand anders dat wel had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
Anoniem: 373757 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 20:24:
Ik heb ook de Q300 beluisterd, die vond ik aanzienlijk minder dan de Q700. De Q700 klinkt echt heel erg goed naar mijn mening, alleen kan ik hem nergens direct vergelijken met de XQ40. Ik hoopte dat iemand anders dat wel had gedaan.
Het natuurlijk ook een behoorlijk verschil in grootte, dat hoor je vanzelfsprekend wel. Heb zelf een kleine woonkamer waar de Q300 uiteindelijk het best op zijn plek was. Echter zijn de gebruikte speakers in de gehele Q-serie gelijk en verschilt de klankkleur niet zo verschrikkelijk per speaker. Daardoor ben ik er van overtuigd bovenstaande vergelijking ook opgaat voor de Q700 (maar wellicht in iets mindere mate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Ik heb ook een vloerstaander van de nieuwe Q serie gehoord en ik vond het geluid wat meer bedekt dan bij de XQ40. Ook leek het geluid wat minder van de speaker los te komen. Qua helderheid en detail sluit ik me aan bij Clock; de XQ serie is een erg helder klinkende speaker.

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:09
Ik wil binnenkort eindelijk eens een goed stukje audio hardware aanschaffen. Voor de luidsprekers zit ik de denken aan de KEF Reference 205/2. Uiteraard ga ik eens bij Stassen luisteren, maar ik heb ook eens alles door zitten lezen van zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5.
Mijn vraag is dan ook: in hoeverre hoor je nou echt verschil tussen de Reference 205/2, R900 of de Q900.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

RobWest schreef op zondag 25 maart 2012 @ 14:56:
Ik wil binnenkort eindelijk eens een goed stukje audio hardware aanschaffen. Voor de luidsprekers zit ik de denken aan de KEF Reference 205/2. Uiteraard ga ik eens bij Stassen luisteren, maar ik heb ook eens alles door zitten lezen van zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5.
Mijn vraag is dan ook: in hoeverre hoor je nou echt verschil tussen de Reference 205/2, R900 of de Q900.
Whut? Dat topic gaat over verschillen in kabels en jij trekt dat vrolijk door naar speakers 8)7 Kabels zijn in essentie een stuk koper (of ander materiaal) met een mantel. Speakers zijn een klankkast welke per merk/serie anders is opgebouwd, andere units die per merk/serie anders zijn, filters, en ga zo maar verder. Maar goed, aangezien je toch al wilde gaan luisteren kom je dan vanzelf wel achter het antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
FeaR schreef op zondag 25 maart 2012 @ 15:09:
[...]

Whut? Dat topic gaat over verschillen in kabels en jij trekt dat vrolijk door naar speakers 8)7 Kabels zijn in essentie een stuk koper (of ander materiaal) met een mantel. Speakers zijn een klankkast welke per merk/serie anders is opgebouwd, andere units die per merk/serie anders zijn, filters, en ga zo maar verder. Maar goed, aangezien je toch al wilde gaan luisteren kom je dan vanzelf wel achter het antwoord...
Wat ik er mee wilde zeggen is dat net als met kabels, duurder niet altijd beter hoeft te zijn en dat het verschil vaak alleen te meten is en niet te horen. En of je in een DBT het verschil ook echt hoort.
KEF luidsprekers zijn gewoon goede luidsprekers en ik ben dan ook benieuwd naar de ervaring van anderen in hoevere er nou echt hoorbaar verschil zit.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

In zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5 wordt gesteld dat elke kabel hetzelfde klinkt. Hoe jij het nu zei komt het over alsof een speaker van 3000 euro net zo zal klinken als eentje van 700 euro. Vandaar dat ik die redenering wat apart vond. Maar duurder hoeft zeker niet altijd beter te zijn. Grote kans dat de sound van een KEF Reference jou wellicht niet lekker ligt en je kiest voor een B&W CM-serie (om maar even iets heel anders te noemen). Dat is ook het verneukeratieve van een budget van X euro per speaker hebben. Dan zet een winkel speakers neer van om en nabij de X euro terwijl er wellicht al een speaker is van 0,5 X die helemaal aan je keuze voldoet. Maar om nu elke speaker te gaan luisteren tot X euro is ook zo wat. Ik zou me ook niet meteen doodstaren op één merk. Gewoon lekker luisteren en zo een beeld krijgen wat je zoekt qua sound (warm, schel, wollig, laid back, in yout face, et cetera) en daarvan een speaker uitzoeken. Wellicht is KEF helemaal niet de sound die je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
FeaR schreef op zondag 25 maart 2012 @ 15:26:
In zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5 wordt gesteld dat elke kabel hetzelfde klinkt. Hoe jij het nu zei komt het over alsof een speaker van 3000 euro net zo zal klinken als eentje van 700 euro. Vandaar dat ik die redenering wat apart vond. Maar duurder hoeft zeker niet altijd beter te zijn. Grote kans dat de sound van een KEF Reference jou wellicht niet lekker ligt en je kiest voor een B&W CM-serie (om maar even iets heel anders te noemen). Dat is ook het verneukeratieve van een budget van X euro per speaker hebben. Dan zet een winkel speakers neer van om en nabij de X euro terwijl er wellicht al een speaker is van 0,5 X die helemaal aan je keuze voldoet. Maar om nu elke speaker te gaan luisteren tot X euro is ook zo wat. Ik zou me ook niet meteen doodstaren op één merk. Gewoon lekker luisteren en zo een beeld krijgen wat je zoekt qua sound (warm, schel, wollig, laid back, in yout face, et cetera) en daarvan een speaker uitzoeken. Wellicht is KEF helemaal niet de sound die je zoekt.
Sorry dat ik in 1e instantie niet helemaal duidelijk was. Ik ben mij er ook van bewust dat er duidelijke sound verschillen zijn, ik ga dan ook zeker luisteren. Maar ik heb bij een collega al eens KEF gehoord en dat beviel mij wel. Dat waren Reference 4.2, dus wel al wat ouder.
Ik heb wel een ruim budget, maar zoals je al aangeeft, om nou alle speakers van 500 tot 5000 te gaan beluisteren is wat veel.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 17:52
Even een vraagje,
We zijn van plan om binnenkort voor de Kef Q100 of Q300 te gaan. Zitten nog even te twijfelen of de Q300 niet te zwaar wordt met de subwoofer die er in de toekomst nog bij gaat komen.
Dus heeft iemand hier een idee over?

Verder komen de speakers straks op een eikenhouten kast te staan, heeft iemand een foto oid hoe de cherry kleur speakers hierop staan? Als dit echt niet staat dan worden het denk ik de zwarte speakers, maar we willen graag de cherry kleur.

Het complete verhaal gaat aangesloten worden op een Pioneer VSX-921K. Voor nu willen we eerste twee Q100's of Q300's aansluiten en op termijn komen daar dan nog een centre en een subwoofer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ik heb een opstelling van Q300 met Q400 sub. Bij mij staat hij heel licht ingesteld. Puur om een klein beetje meer volume te krijgen. Als ik hem op standaard had laten staan zoals mijn versterker had ingeregeld dan was dit echt overdreven. Wat mij betreft kan je de sub best missen als je Q300 neemt.. Aan de andere kant, ik weet niet of een Q100 met sub ook zo netjes matched.

Of het voor jou goed uitpakt hangt echt sterk van je kamer, het type muziek/geluid en je smaak af.

[ Voor 10% gewijzigd door LED-Maniak op 16-04-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
Hmm was al bang dat het niet zo 1, 2, 3 te beantwoorden was. Heb de Q100 gehoord en die hebben qua bass wel een stukje minder dan de Q300. Vandaar dat ik twijfel om een Q300 te nemen als er straks nog een sub bij komt.

Alles komt straks in de woonkamer te staan, die is best van formaat :-) ong. 5 meter breed en een meter of 7 lang. Luisterpositie zal op een meter of 3/4 van de speakers afkomen.
Verder zal de set worden gebruikt voor film en muziek. En wat mij betreft mag er best wel lekker wat bass inzitten, maar moet het ook niet zo zijn dat je uiteindelijk alleen maar bass hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:29
Een goede sub zal altijd een welkome aanvulling geven op Q300. In die setup crossover voor de fronts op bijv. 80 Hz.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
LED-Maniak schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:52:
Ik heb een opstelling van Q300 met Q400 sub. Bij mij staat hij heel licht ingesteld. Puur om een klein beetje meer volume te krijgen. Als ik hem op standaard had laten staan zoals mijn versterker had ingeregeld dan was dit echt overdreven. Wat mij betreft kan je de sub best missen als je Q300 neemt.. Aan de andere kant, ik weet niet of een Q100 met sub ook zo netjes matched.

Of het voor jou goed uitpakt hangt echt sterk van je kamer, het type muziek/geluid en je smaak af.
Mag ik vragen in wat voor een ruimte jou opstelling staat? Ben redelijk nieuw op dit gebied en wil me er graag goed in verdiepen voordat ik een dergelijk bedrag neerleg voor een aantal speakers :)
hansvk schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:25:
Een goede sub zal altijd een welkome aanvulling geven op Q300. In die setup crossover voor de fronts op bijv. 80 Hz.
Als ik het goed gevonden heb zorg je met crossover ervoor dat alles lager dan 80Hz sowieso naar je sub gaat en niet naar je fronts. Met deze crossover functie kun je dus net zo lang spelen totdat de lage tonen naar zin zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door richard_1st op 16-04-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

richard_1st schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:49:
[...]
Als ik het goed gevonden heb zorg je met crossover ervoor dat alles lager dan 80Hz sowieso naar je sub gaat en niet naar je fronts. Met deze crossover functie kun je dus net zo lang spelen totdat de lage tonen naar zin zijn?
De theorie klopt, maar dat spelen kan bij sommige receivers behoorlijk snel ophouden. Er zijn receivers waar je de crossover per 10 Hz in kan stellen, maar meer zie je per 20 Hz. Er zijn echter ook receivers die van 50 naar 80 Hz springen. Dus spelen kan altijd, maar wellicht niet zo uitgebreid. Maar veelal zal de crossover op 60, 80 of 100 Hz liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400082

Ik heb net een nieuw huis gekocht en ben op zoek naar een iets strakkere setup voor mijn muziek. Ik wil naast mijn tv een paar speakers ophangen en ik ben enorm onder de indruk van de KEF T101 satteliet speakers (Klik voor beschrijving). Nu begrijp ik dat deze speakers bedoeld zijn om onderdeel uit te maken van een 5.1 dan wel 7.1 set. Ik ben echter geen fan van surround sound. Ik hou van stereo geluid, ook bij films. Ik ben dus op zoek naar twee kleine, redelijk sterke en mooi uitziende speakers die goed genoeg zijn voor muziek, eventueel in combinatie met een subwoofer.

Aangezien ik er niet ontzettend veel verstand van heb, vroeg ik me af of er Gotters zijn die ervaring hebben met deze specifieke speakers. Wat vind je van de kwaliteit om gewoon naar muziek te luisteren? Ik ben geen audiofiel, maar het moet wel beetje body hebben.

Mochten jullie van mening zijn dat de T101's niet geschikt zijn voor muziek/films, hebben jullie dan een soortgelijk alternatief?
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste