Op pagina 21 zag in enkele mensen veel lof spreken over de canon 10-22mm.
Ik heb deze sinds kort ook. Gelijk gekocht i.c.m. een Canon 7D en een Canon 28-135mm.
Tevreden.. maar toch niet helemaal. Ik ben overigens geheel nieuw in de fotografie. Nouja ik vond het leuk om vakantiekiekjes te maken en wilde al tijden een betere camera. Ik was al verkocht toen de 7D net uitkwam maar heb de camera pas een maand of 1,5 in bezit.
Ben ondertussen een weekend naar Barcelona geweest. Ik vind wel dat ik een paar redelijke foto's heb kunnen maken. Zeker omdat ik natuurlijk in eerste instantie nog uit moest zoeken hoe de camera uberhaupt werkte. (camera gekocht 3 uur voor mijn vlucht vertrok:x). Ik heb op zeer korte termijn niet de mogelijkheden om flinke upgrades te doen. Ik heb nog gedacht om binnen het tijdsbestek van een half jaar. een extra lensje te kopen. voor het huis tuin en keuken binnenfotografie:P. Of het word toch een flitser. Misschien iemand die suggesties heeft?
de Canon 28-135 vind ik overigens qua bouwkwaliteit niet op en top. na een kleine 1200 foto's met die lens gemaakt te hebben. zoomt deze al in als je de camera op zijn kop houd. oftewel de lens schuift uit als deze naar beneden hangt. Er zit ook al iets speling op het objectief. Overigens weet ik niet of dat normaal is. Maar toch vreemd dat het 'bewegende zoomdeel' van links naar rechts kan bewegen t.o.v. de rest van het objectief. het lijkt mij dat dat geen positieve invloed heeft op de kwaliteit van de foto's.
de 28mm op de 1.6 crop van de 7D vind ik overigens niet echt super. je mist het bereik tussen de 22mm van de 10-22 en de 28mm wel een klein beetje. heb het een aantal keer gehad dat ik met mijn 28-135 stond en dacht van uuhm even wisselen en er uiteindelijk achterkwam dat ik het daarmee ook niet netjes op de plaat kreeg.
PhilipsFan liet merken dat hij veel foto's heeft geschoten met de 10-22 lens. Ik denk dat ik tijdens mijn vakantie een kleine 10% van de foto's gemaakt heb met de 10-22. Heb jij misschien wat foto's die je gemaakt hebt met de 10-22? Misschien een gekke vraag. maar van voorbeelden kan men veel leren toch ?
EDIT: Ik zie nu ook dat ik het wat krom op heb geschreven. over de 10-22 op zich als lens ben ik niet ontevreden! Het is een super lens naar mijn idee. Ik was meer wat ontevreden over mijn combi die ik gemaakt heb. De range van 22-28 mm mis ik soms toch wel zoals ik aan had gegeven.
Omdat ik echt een newbi ben in fotografie zie ik zelf de toepassing van de 10-22 ook nog niet helemaal. Ik zal langzamerhand toch een eigen stijl moeten ontwikkelen qua fotograferen. maar zou daarom eerst wat foto's geschoten met de 10-22mm zien.
[
Voor 26% gewijzigd door
Clifdon op 06-04-2011 13:55
. Reden: toevoeging :) ]
Always look on the bright side of life.