Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Wij zijn zopas naar de 46 inch versie overgeschakeld. We kwamen ook van 37 inch en geloof me, het went echt snel. Nog geen seconde spijt gehad van de KDL-46NX720!

Klein vraagje:
Hoelang duurt het ongeveer voor sony de webcam opstuurt? Ik heb ondertussen de playstation al aangekregen, maar van de webcam nog niets gehoord, enkel een mail dat ik hem zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefve1 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 16:23:
Wij zijn zopas naar de 46 inch versie overgeschakeld. We kwamen ook van 37 inch en geloof me, het went echt snel. Nog geen seconde spijt gehad van de KDL-46NX720!

Klein vraagje:
Hoelang duurt het ongeveer voor sony de webcam opstuurt? Ik heb ondertussen de playstation al aangekregen, maar van de webcam nog niets gehoord, enkel een mail dat ik hem zal krijgen.
Ik had de camera een paar dagen later. En ik heb de zelfde TV en inderdaad het went supersnel en ik ben nog elke dag blij met mijn aankoop. (al 2 maanden in mijn bezit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

GeeMoney schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 13:05:
[...]

Ik naar het winnende staatslot.... :o

Ik ben ook trotse bezitter van een 55EX720 en heb er echt geen spijt van.
Wat een beeld, wat een makkelijke bediening en wat een schappelijke prijs!
Ben van plan ook deze te kopen. Hoe is de 3D functie? Werkt dit een beetje vloeiend? Ik kon toen helaas bij de MM geen 3D mogelijkheid bekijken want ze hadden de brillen helaas niet ervoor toen.

Bezit nu nog een oude Philips 50" Plasma scherm. 1080i. Vond het beeld van de Sony EX720 indrukwekkend, maar wil hem ook graag gebruiken op mijn PS3 inc. met 3D films.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Ik sta ook op het punt om een KDL-40EX720 te kopen. Kan iemand mij aanraden of het verstandig is om de garantie op te waarderen naar vijf jaar (ipv 2)?

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:09
Kijk even in de algemene voorwaarden: sommige garanties zijn eigenlijk verzekeringen, die gedurende de looptijd worden afgebouwd. Met andere woorden, in het eerste jaar wordt 100% vd nieuwwaarde vergoed en het jaar daarop nog maar 90% van de marktwaarde.

Ik heb deze dus niet afgesloten voor mijn LCD of andere apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs heb ik mij de Sony KDL 40EX720 aangeschaft.

Nu vroeg ik me af wat de optimale beeldinstellingen zijn. Momenteel heb ik de beeldmodus op levendig staan en zelf wat aangepast omdat ik de helderheid wat zwak vond. Ben alleen nog niet helemaal overtuigd dus vroeg ik me af wat jullie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:26

TDB

Ik vind persoonlijk het geluid van de tv wat tegenvallen, zijn er mensen die ervaring hebben met de soundbar van Sony (bijvoorbeeld SA-40SE1) of een andere soundbar?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:48
Xtr3me4me schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:12:
[...]

Ben van plan ook deze te kopen. Hoe is de 3D functie? Werkt dit een beetje vloeiend? Ik kon toen helaas bij de MM geen 3D mogelijkheid bekijken want ze hadden de brillen helaas niet ervoor toen.

Bezit nu nog een oude Philips 50" Plasma scherm. 1080i. Vond het beeld van de Sony EX720 indrukwekkend, maar wil hem ook graag gebruiken op mijn PS3 inc. met 3D films.
Ik heb de tv niet gekocht voor de 3-D functie en heb dan ook de brillen er niet bij sorry.
Ik vind ze ook nogal prijzig (65 euro p/s) dit komt natuurlijk omdat het actieve brillen zijn...
Maar het beeld is super strak en vooral qua kleuren echt een verbetering met mijn oude samsung lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 09:25

Frituurman

Mjam!

Xtr3me4me schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:12:
[...]

Heb zelf de 40EX720. Beeld is eigenlijk te klein voor 3D, maar heb er wel 2 brillen bij aangeschaft. Ik moet zeggen dat het bijvoorbeeld met WipeOut/HD in 3D er wel goed uit ziet, maar verwacht geen wonderen. Killzone 3 valt bijvoorbeeld zwaar tegen (je ziet erg veel dubbel, hoe goed je ook gepositioneerd bent) en Uncharted 3 vond ik persoonlijk ook wat magertjes.

De filmpjes die Sony aanbiedt via Internet.TV in 3D zijn echter wel weer prima, maar die zijn dan ook voor de door Sony geütiliseerde technieken geoptimaliseerd. Ik moet nog een écht goede 3D-film tegenkomen. Ik kan alleen Avatar 3D aanraden, alleen die is niet retail uitgekomen (in 3D), maar is (tegen hoofdprijzen) wel te koop via eBay. Andere films die adverteren met 3D zijn vaak niet al te best. Er zitten soms wat leuke dingen in, maar Resident Evil, Gullivers'Travels en Drive Angry (mijn 3D-titels tot nu toe) zijn niet denderend. Let overigens bij de aanschaf goed op, want je hebt BluRays waar 3D op staat, maar die dat NIET zijn. Je moet ze hebben met Real 3D-logo's. Die gewone 3D-BluRays, daar zit zo'n groen/rood brilletje bij. Nou, dan weet je 't wel! :P

Kom zelf overigens van een 32" Philips LCD met 1080i. Heb deze EX720 nu een jaar en het is echt een wereld van verschil qua helderheid en contrast.

[ Voor 15% gewijzigd door Frituurman op 22-02-2012 15:30 ]

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TDB schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 08:40:
Ik vind persoonlijk het geluid van de tv wat tegenvallen, zijn er mensen die ervaring hebben met de soundbar van Sony (bijvoorbeeld SA-40SE1) of een andere soundbar?
Ik zou je een AV receiver aanraden als je voor goed geluid wilt gaan. Een speakerbar klinkt natuurlijk altijd voller dan de ingebouwde tv speakers, maar kun je in mijn ogen niet zien als alternatief voor het geluid van een goede surround set. De monolithic design speakerbar zier er wel sjiek uit, dat is voor sommigen ook doorslaggevend. Blijft een persoonlijke voorkeur/keuze.

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 10:56
Zojuist een Sony 46HX929 besteld, ja ik woon in the US dus bij jullie is dat de 46HX920. Ik zat nog te twijfelen of ik 55" moest nemen of de 46", deze was toch weer 400euro duurder en zo heel ver zit ik niet van de TV af. Mijn vorige tv was 40", Sony 40X3500, en dat vond ik op zich al prima.

Ik ben een hele tijd aan het zoeken geweest en ook de samsung D8000 overwogen, deze sony is toch een van de weinige met full led en local dimming. Veel reviews gelezen en ook in de winkel wezen kijken. Mijn wens is in principe de beste beeld kwaliteit maar dan geen plasma. Top model kwam eruit als beste keus, paar jaar geleden de X3500 ook als top model gekocht en die heeft mij nooit teleurgesteld.

Wordt waarschijnlijk volgende week geleverd en hoop dat ik 'm in me eentje de trap op krijg :P Ook meteen nieuwe receiver bij besteld de Marantz SR7005 dus dan kan ik weer in volle glorie van mijn home theater gaan genieten.

>> Signature?

Verwijderd

Heb een vraagje,

ik heb mijn pc via HDMI aangesloten op mijn 40" bravia van een jaar of 1,5 oud (ik zit nu op het werk, weet de serie naam niet uit mijn hoofd)

Maar nu is de kwaliteit van het beeld slecht,
Pixels lijken in elkaar over te lopen. (dus de kleur vloeit uit naar de pixel ernaast wat een iets wat wazig beeld geeft)
Ik heb al naar scaling gekeken vanuit de graka software, dat is het probleem niet.
iemand tips?

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:42
Beste mensen,

Ik heb twee weken geleden m'n eerste eigen tv gekocht (:p) , een bescheiden 32CX520 (378 euro).
Toen ik deze appart liet leggen viel mij op een banner op de site van de betreffende winkel de sony actie op, dus ik heb de maandag na de koop ervan gelijk alle spullen dus opgestuurd voor de wifi dongel.

Maar mijn vraag is nu, hoe lang duurden het eigenlijk voor de actie spullen bij jullie binnen gekomen zijn?
Ik heb de dingen niet aangetekend verstuurt, want ik wist niet of dit wel echt nodig is....
Ik weet nog wel dat de actie van mijn mobiel (samsung) 3 weken duurde voor deze aan kwam, dus hoe lang moet ik nog wachten voor ik de dingen (aangetekend) weer verstuur?

Verwijderd

Ik heb enige tijd geleden een nieuwe 40nx720 gekocht en kan dus deelnemen aan de actie voor een ps3 en webcam. Ik heb inmiddels 2 weken geleden alles op de bus gedaan. Hoe lang duurde het bij jullie dat jeeen status update kreeg naar gegevens ontvangen?

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

1 december 2011 1e keer opgestuurd, half januari 2012 nu aangetekend opgestuurd afgelopen dagen alles binnen gekregen.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Toen ik de betaling had gedaan voor de ps3, moest ik +-9 dagen wachten voor zijn de betaling aankregen, dag erna was de playstation binnen. Dan twee weken moeten wachten en gisteren kreeg ik de skype camera binnen. (hier krijg je ook een mail van als hij verzonden wordt)

EDIT: Het duurt wel even voor sony je brief heeft aangekregen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door stefve1 op 24-02-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik heb een 55-NX720.

Wat mij opvalt is dat, wanneer er een scene is waarbij het beeld langzaam verticaal beweegt (camera van boven naar beneden / of andersom) , ik een soort van horizontale 'waas' zie ... stuk of 4 dikke 'ruis vlakken' . Misschien nog het best te vergelijken als een soort van 'gradient' / compressie.

Iemand dat ook opgevallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi all,

Ik heb een Sony Bravia KDL-40EX720 gekocht icm 2 brillen: TDG-BR250. Super blij met het toestel. Alleen de 3d functie lijkt niet te werken. Ik heb meerdere 3d beelden geleend. De 3d beelden zouden prima moeten werken: de beelden worden naast elkaar weergegeven. Echter wanneer ik op de 3d functietoets druk, dan kan ik alleen kiezen voor gesimuleerde 3d. De overige keuzefuncties die volgens de manual zouden moeten verschijnen (naast elkaar of boven elkaar) verschijnen niet op mijn tv / kan ik niet selecteren.
De 3D films worden overigens afgespeeld via een mediaspeler: AC Ryan PlayOn!HD Mini2.

Iemand enig idee waar het fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
:/ beveiliging?
Kun je aan een 3D blu-ray speler komen? Liefst sony natuurlijk, dan kunnen ze ook niet claimen: ja die gebruiken een andere standaard. Misschien hebben ze het zo geregeld dat alleen bij blu-ray spelers de data goed uitgelezen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCG909 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:05:
:/ beveiliging?
Kun je aan een 3D blu-ray speler komen? Liefst sony natuurlijk, dan kunnen ze ook niet claimen: ja die gebruiken een andere standaard. Misschien hebben ze het zo geregeld dat alleen bij blu-ray spelers de data goed uitgelezen wordt?
Beveiliging lijkt mij sterk toch? Daar hebben zij ook niets aan. Ik heb een PS3 staan. Ik kan mij herinneren dat die 3d zou moeten ondersteunen met de laatste firmware. Misschien mijn NAS via PS3 benaderen en dan afspelen. Ik ga het testen, dank!

Edit: geprobeerd via PS3, maar helaas. Mijn PS3 herkent geen 3d films vanaf mijn nas. Overige films overigens wel. Iemand ervaring met bovenstaand?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie2010
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-06 14:29
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:08:
De 3D films worden overigens afgespeeld via een mediaspeler: AC Ryan PlayOn!HD Mini2.
Neem eens een kijkje op het AC Ryan forum:
[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Ervaringen deel 1

Ik zie hier de nodige vragen en antwoorden over 3D ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Laatst online: 30-03-2023
De webcam voor de Sony's werkt overigens ook op de PC (Windows 7).
Leuke bijkomstigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit alvast een beetje vooruit te kijken naar de nieuwe serie van Sony. Ik geloof dat vooral alle internetfucties een stuk makkelijker en uitgebreider gaan zijn. Ik zit te twijfelen tussen een 46ex720 die nu minimaal 785 euro kost en de nieuwe, 46ex650 die in mei uit komt.
Voor zover ik weet zijn daar nog geen Europese prijzen van bekend, maar via google en de Sony store kwam ik de voor Amerikaanse markt bedoelde 46ex640 tegen. Volgens mij is dat de Amerikaanse tegenhanger van de 46ex650. In de Sony store is de release van deze tv gepland voor halverwege maart en hij moet 1200 dollar kosten. Omgerekend van dollar naar euro zou dat 910 euro zijn. Dat is dan natuurlijk nog de Sony store prijs. Hopelijk is hij dan bij de discounters een kleine 800 euro. In dat geval ga ik namelijk zeker voor deze tv. De 3D van de ex720 serie is voor mij niet zo belangrijk.
Hebben jullie enig idee of mijn beredenering van de prijs een beetje realistisch is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:48
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:58:
Ik zit alvast een beetje vooruit te kijken naar de nieuwe serie van Sony. Ik geloof dat vooral alle internetfucties een stuk makkelijker en uitgebreider gaan zijn. Ik zit te twijfelen tussen een 46ex720 die nu minimaal 785 euro kost en de nieuwe, 46ex650 die in mei uit komt.
Voor zover ik weet zijn daar nog geen Europese prijzen van bekend, maar via google en de Sony store kwam ik de voor Amerikaanse markt bedoelde 46ex640 tegen. Volgens mij is dat de Amerikaanse tegenhanger van de 46ex650. In de Sony store is de release van deze tv gepland voor halverwege maart en hij moet 1200 dollar kosten. Omgerekend van dollar naar euro zou dat 910 euro zijn. Dat is dan natuurlijk nog de Sony store prijs. Hopelijk is hij dan bij de discounters een kleine 800 euro. In dat geval ga ik namelijk zeker voor deze tv. De 3D van de ex720 serie is voor mij niet zo belangrijk.
Hebben jullie enig idee of mijn beredenering van de prijs een beetje realistisch is?
Nee, in de nederlandse winkels zal hij ook ongeveer tussen de 1100 en 1200 euro uitkomen.
Het simpel omrekenen van de koers gaat niet, de BTW en import prijzen zijn veel hoger hier waardoor in 98% van alle gevallen je de dollar prijs gelijkt kunt houden aan de euro prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeMoney schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 20:43:
[...]

Nee, in de nederlandse winkels zal hij ook ongeveer tussen de 1100 en 1200 euro uitkomen.
Het simpel omrekenen van de koers gaat niet, de BTW en import prijzen zijn veel hoger hier waardoor in 98% van alle gevallen je de dollar prijs gelijkt kunt houden aan de euro prijs.
He dat is jammer. Maargoed, ik wacht toch maar even op de Europese prijs. Die zal een dezer dagen ook wel bekend worden. Anders toch maar voor de 46ex720 gaan, want om nou alleen maar voor die verbeterde internet opties 300 euro meer te betalen...

Bedankt voor de info in ieder geval!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds gisteren de trotse eigenaar van een KDL-55NX720 :-)
komend weekend aansluiten ..!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:10
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:17:
sinds gisteren de trotse eigenaar van een KDL-55NX720 :-)
komend weekend aansluiten ..!!!!
Nice!!

Wat een geduld... ;) Bij mij gaat de doos direct open, tijd of geen tijd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mufana
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06-2023
Zit er over te denken een Sony 32EX750 te kopen.

Heb alleen in nog geen enkele winkel de 3D functie kunnen zien. Heeft iemand ervaring met de Sony 32EX750?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
mufana schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:54:
Zit er over te denken een Sony 32EX750 te kopen.

Heb alleen in nog geen enkele winkel de 3D functie kunnen zien. Heeft iemand ervaring met de Sony 32EX750?
Ik heb op de slaapkamer een 32EX720 staan. Nog niet geprobeerd met 3D want ik maak er beneden al amper gebruik van. Zal eens kijken of ik eraan toekom dit weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Welke CI+ module valt aan te raden? De Neotion of Smit?

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mufana
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06-2023
m4yall schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:49:
[...]

Ik heb op de slaapkamer een 32EX720 staan. Nog niet geprobeerd met 3D want ik maak er beneden al amper gebruik van. Zal eens kijken of ik eraan toekom dit weekend
Ah kijk daar heb je wat aan he! :-)

Ben je er verder -in de algemeenheid- tevreden over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
mufana schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:20:
[...]

Ah kijk daar heb je wat aan he! :-)

Ben je er verder -in de algemeenheid- tevreden over?
Ja, ik verwachte geen wonderen van het 32" model maar het beeld met HD materiaal is erg goed. Ook digitale TV (niet HD) ziet er scherp uit. Ik heb alleen Sport1 HD en Eredivisie Live HD en dat is top. Weinig tot geen artifacts (met bijv snelle ballen).

Wel heb ik de lichtsensor uitgezet. In de slaapkamer kijken vaak met weinig tot geen licht TV. De TV zet dan automatisch de backlight zachter waardoor de kleuren dof werden.

Al met al erg tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit midden in een verhuizing naar mijn nieuwe woning vandaar, prioriteiten stellen.
kan ook niet wachten >:)
m4yall schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:28:
[...]

Nice!!

Wat een geduld... ;) Bij mij gaat de doos direct open, tijd of geen tijd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-08 19:03
Even een vraagje voor mensen die ervaring hebben met zowel de EX720 als de NX720. Ik twijfel tussen deze twee. Ik heb menig review gelezen, maar ik krijg mijn vinger er niet achter of er grote verschillen zijn, in beeldkwaliteit bedoel ik dan (de ontwerpverschillen ken ik, en natuurlijk dat je die soundbar erbij 'krijgt' bij de NX720)

Is het zo dat de panelen hetzelfde zijn van deze 2? en dat je qua kleuren, en performance de zelfde prestaties hebt? Contrast zal bij de NX720 (local dimming vanaf 46") beter zijn, maar is dat significant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Net mijn 46HX929 ontvangen en helaas is hij direct uit de doos al stuk en moet geserviced worden... :'(

Ik doe hem aan en na ca. 15 seconden gaat hij uit en blijft de rode led 4x knipperen. Helaas online gekocht en kan 'm dus niet zomaar terug sturen zonder veel geld te betalen aan verzendkosten. Gaat 5 werkdagen duren voordat sony tech support me terug belt om een afspraak te maken, dus zal nog wel een paar weken duren.. Heel jammer dit, ik had me zo verheugd om vanavond een film te kijken. :(

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
richair schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:53:
Even een vraagje voor mensen die ervaring hebben met zowel de EX720 als de NX720. Ik twijfel tussen deze twee. Ik heb menig review gelezen, maar ik krijg mijn vinger er niet achter of er grote verschillen zijn, in beeldkwaliteit bedoel ik dan (de ontwerpverschillen ken ik, en natuurlijk dat je die soundbar erbij 'krijgt' bij de NX720)

Is het zo dat de panelen hetzelfde zijn van deze 2? en dat je qua kleuren, en performance de zelfde prestaties hebt? Contrast zal bij de NX720 (local dimming vanaf 46") beter zijn, maar is dat significant?
Ik heb uit beide series een TV, maar het diagonaal verschil maakt de vergelijking oneerlijk (32EX vs 46NX). ALS de panelen hetzelfde zijn (en ik heb geen idee of dit zo is) zit er wel een verschil in performance. Zwartwaarden en details zijn beter bij de NX en ik vind zelf de glasplaat die ervoor zit (grotere EX ook?) een voordeel van de NX. Kleuren lijken ook iets meer levendig. De EX levert ook goede prestaties, maar het verschil met de NX is wel aanwezig.

Misschien dat iemand anders een vergelijk heeft tussen zelfde afmetingen..

@therealmaster.. stja verhuizingen hebben zo nog wel eens wat planning nodig ;)

[ Voor 3% gewijzigd door m4yall op 08-03-2012 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 07:39:
[...]

He dat is jammer. Maargoed, ik wacht toch maar even op de Europese prijs. Die zal een dezer dagen ook wel bekend worden. Anders toch maar voor de 46ex720 gaan, want om nou alleen maar voor die verbeterde internet opties 300 euro meer te betalen...

Bedankt voor de info in ieder geval!
Ik onderschrijf dit helemaal.
Internet op tv verwacht er niet teveel van.

Het is een leuke gimmick een goede media player vind ik belangrijker en ook daar moet Sony zijn meerdere erkennen in LG, Samsung en Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:25:
[...]

Het is een leuke gimmick een goede media player vind ik belangrijker en ook daar moet Sony zijn meerdere erkennen in LG, Samsung en Philips.
Eens de mediaspeler is niet je van het. Heb er nog niets via afgespeeld behalve muziek (dat wel goed werkt). Daarom binnenkort ook maar een ATV3 met XBMC denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChiLLeR schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 00:33:
Net mijn 46HX929 ontvangen en helaas is hij direct uit de doos al stuk en moet geserviced worden... :'(

Ik doe hem aan en na ca. 15 seconden gaat hij uit en blijft de rode led 4x knipperen. Helaas online gekocht en kan 'm dus niet zomaar terug sturen zonder veel geld te betalen aan verzendkosten. Gaat 5 werkdagen duren voordat sony tech support me terug belt om een afspraak te maken, dus zal nog wel een paar weken duren.. Heel jammer dit, ik had me zo verheugd om vanavond een film te kijken. :(
Vriend van mij had een nx720f gekocht 2 weken geleden, die is ook al weer terug naar de fabrikant daar zat een streepje grijs in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:25:
[...]

Toch zou je zeggen dat ze niet heel veel boven de prijsrange van de ex720 kunnen gaan zitten omdat de ex720 wel 3D heeft en de nieuwe ex650 niet en verder heeft de ex650 eigenlijk ook niets anders dat er echt uit springt (wat mij betreft) ten opzichte van de ex720.
Ja, het feit dat het een nieuw model is dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Vraagje aan mensen die de brief aangetekend hebben verstuurd.
Hoe lang duurde het bij jullie voor deze werd afgeleverd? Bij mij duurt dit nu al meer dan een week en TNT is de bezorgdatum ook aan het verzetten.
Het viel mij wel op dat er geen echt bezorgadress op de track&trace melding staat, buiten: Frankrijk. Op de brief stond wel netjes het adress geschreven toen de brief naar de "balie" werd gebracht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met het aansluiten van een UPC mediabox op de NX720?
moet het met een scart kabel ? aangezien die mediabox geen hdmi heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:05:
iemand ervaring met het aansluiten van een UPC mediabox op de NX720?
moet het met een scart kabel ? aangezien die mediabox geen hdmi heeft
In mijn ogen zijn er 2 mogelijkheden:
- Mediabox omruilen voor een mediabox met HDMI als je nog gebruik wil maken van bijv on demand / uitzendinggemist
- Mediabox omruilen voor een CI+ module als je geen gebruik maakt van bovengenoemde diensten

Scart is oud ;) (maar de TV kan het ongetwijfeld)

UPC doet in beide gevallen niet moeilijk. Bij de 2e optie krijg je wel direct een jaarcontract aan je broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zat ook te denken aan een CI+ module, ik zal even bij UPC informeren hoe en wat.
betreft andere 2 diensten, ben van plan binnenkort de Apple tv 3 te kopen , missschien dat ik daar meer uit kan halen
m4yall schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:13:
[...]

In mijn ogen zijn er 2 mogelijkheden:
- Mediabox omruilen voor een mediabox met HDMI als je nog gebruik wil maken van bijv on demand / uitzendinggemist
- Mediabox omruilen voor een CI+ module als je geen gebruik maakt van bovengenoemde diensten

Scart is oud ;) (maar de TV kan het ongetwijfeld)

UPC doet in beide gevallen niet moeilijk. Bij de 2e optie krijg je wel direct een jaarcontract aan je broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
-.-" mijn actie brief is dus inderdaad ergens in PostNL's systeem blijven hangen......
krijg nu binnen twee dagen een formulier opgestuurd om het op te lossen, kan daarna heel snel gaan of heel traag :/ hopelijk is het dan nog geen april (einde actie).

wel echt mooi beeld van m'n 32cx520, komt veel beter tot z'n recht dan de 40W5500 van m'n ouders.
De guide is ook wel beter dan die van de 5500 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeMoney schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 20:43:
[...]

De eerste prijzen van de 46ex650 staan online. Allemaal 999,00 euro (plasma-discounter, modern, bobshop). Hij is pas in april/mei leverbaar. Wie kan mij vertellen binnen hoeveel maanden die prijs zal gaan dalen en tot hoe ver hij kan gaan dalen? Ik vind het een beetje jammer om hem voor de hoofdprijs te kopen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 08:01:
[...]

Wie kan mij vertellen binnen hoeveel maanden die prijs zal gaan dalen en tot hoe ver hij kan gaan dalen?
Helaas de glazenbol is te troebel!!!

Er staat weer een automatische firmware/software update online.
Versie: PKG4.002EUA-0104

Wijzigingen/aanpassingen zijn nog onbekend.

Voor de volgende toestellen:
•KDL-65HX920 / HX923 / HX925
•KDL-60NX720 / NX723 / NX725
•KDL-55EX720 / EX721 / EX723 / EX725 / NX720 / NX723 / NX725 / HX820 / HX823 / HX825 / HX920 / HX923 / HX925
•KDL-46CX520 / CX525 / EX520 / EX521 / EX524 / EX525 / EX720 / EX721 / EX723 / EX724 / EX725 / EX726 / EX727 / EX728 / EX729 / HX720 / HX723 / HX725 / NX720 / NX723 / NX725 / HX820 / HX823 / HX825 / HX920 / HX923 / HX925
•KDL-40CX520 / CX521 / CX523 / CX525 / EX520 / EX521 / EX523 / EX524 / EX525 / EX720 / EX721 / EX723 / EX724 / EX725 / EX726 / EX727 / EX728 / EX729 / HX720 / HX723 / HX725 / NX720 / NX723 / NX725
•KDL-37EX521 / EX524 / EX525 / EX720 / EX723 / EX725
•KDL-32CX520 / CX521 / CX523 / CX525 / EX421 / EX425 / EX520 / EX521 / EX523 / EX524 / EX525 / EX720 / EX721 / EX723 / EX724 / EX725 / EX726 / EX727 / EX728 / EX729
•KDL-26EX320 / EX321 / EX325
•KDL-24EX320 / EX325
•KDL-22EX320* / EX325

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:09
Waarom vertellen ze nou nooit wat er in die firmware upgrades zit? Ik kreeg netjes een melding, geinstalleerd, maar niet wat er nu is verbeterd. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, net mijn belastingaangifte ingevuld. Blijkbaar iets te optimistisch geweest met de voorlopige teruggaaf. Die nieuwe TV zal nog even moeten wachten.

*lachend als een boer met kiespijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 07:49:
Haha, net mijn belastingaangifte ingevuld. Blijkbaar iets te optimistisch geweest met de voorlopige teruggaaf. Die nieuwe TV zal nog even moeten wachten.

*lachend als een boer met kiespijn
Vergeet je VT niet aan te passen want anders komt ie er nooit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m4yall schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:48:
[...]

Vergeet je VT niet aan te passen want anders komt ie er nooit :9
Haha, daar heb ik nu wel aan gedacht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een 46HX920 aangeschaft en deze middels een 1.4a HDMI kabel aangesloten op mijn Onkyo TX-NR609, echter ik krijg geen geluid of beeld via de receiver op mijn tv. De TV herkent de onkyo wel en schakelt ook automatisch over naar speakers over audiosysteem, maar ik krijg geen geluid of beeld.

Ik heb verder geprobeerd mijn xbox aan te sluiten middels de receiver, maar ook hier krijg ik geen beeld, geluid gaat dan wel gewoon via de receiver. Als ik de xbox direct, zonder tussenkomst van de receiver, aansluit op de tv krijg ik wel beeld.

Ik heb alle HDMI aansluitingen op de tv getest en deze werken als ik direct iets aansluit op een poort. Momenteel zit de Onkyo op HDMI 4. Ik maar overigens gebruik van een CI+ module.

Dit zijn de instellingen van mijn Onkyo TX-NR609
HDMI Regeling (RIHD) - AAN
Audio Retour - Automatisch
Stroomregeling - AAN
TV-regeling - AAN

In de HX920
AV voorkeuze - allemaal op Auto
Controlle voor HDMI - Aan
Auto apparatuur uit - Aan
Auto tv aan - Aan

Bij HDMI apparatuurlijst
Audiosysteem - - - TX-SR608

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Zet eens de HDMI controle uit op beide apparaten, dat wil nog wel eens problemen veroorzaken.

Heb je verder je inputs en outputs goed ingesteld op je Onkyo?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 18-08 23:53
Ik zie niets meer over een gratis soundbar bij een sony tv, is die actie soms al gestopt?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
ErikRo schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 01:45:
Ik zie niets meer over een gratis soundbar bij een sony tv, is die actie soms al gestopt?
Soundbar as in speakerstandaard? Die is niet gratis geweest in de huidige actie. Wel is deze standaard op bijvoorbeeld een NX720 of HX920 (corrigeer mij als ik de types verkeerd zeg). 'gratis' zal hij dus niet zijn, maar je hoeft het niet apart aan te schaffen :)

Edit:
Volgens mij moet je bij de types nog kijken naar de F versie dus bijv. NX720F

[ Voor 8% gewijzigd door m4yall op 20-03-2012 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Een gratis soundbar bij een Sony TV is het laatste half jaar niet voorbij gekomen.

Deze actie's lopen vanaf eind september 2011 en zijn ook verlengd in 2012.
http://www.sony.nl/hub/acties2011

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiLLY_daKid schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 20:29:
Waarom vertellen ze nou nooit wat er in die firmware upgrades zit? Ik kreeg netjes een melding, geinstalleerd, maar niet wat er nu is verbeterd. :-(
Ik ben er ook nog niet achter. Iemand????? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:07:
[...]

Ik ben er ook nog niet achter. Iemand????? :?
Moet je even op de eSupport site kijken van Sony, als je geluk hebt dan staat er een cryptische omschrijving over wat er toegevoegd of verbeterd is. Echt een uitgebreide changelog kan je wel vergeten, die geven ze bijna nooit.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Op de eSupport site wordt de update nog niet gegeven.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
pa3eia schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:10:
Een gratis soundbar bij een Sony TV is het laatste half jaar niet voorbij gekomen.

Deze actie's lopen vanaf eind september 2011 en zijn ook verlengd in 2012.
http://www.sony.nl/hub/acties2011

suc6
Oh iemand zei dat ik snel moest wezen omdat die had gezien dat je een soundbar er bij kreeg. Hij zal wel niet goed gekeken hebben. Jammer maar helaas.
Ik ben wel verliefd op het uiterlijk geworden, de NX serie lijkt me nog wel goed en nog net betaalbaar.

Wat ook jammer is dat de sprong van 46 naar 55 inch gaat en er niets tussenzit, qua prijs verdubbelt die geloof ik, ik wilde eigenlijk voor 50 inch gaan of nog beter 55 inch want 46 inch lijkt me nogal klein. Maar €1100 of €2000 dan moet ik toch eens gaan afvragen of ik echt wel 900 extra wil betalen voor alleen 9 inch extra beeld.
Misschien nu 46 inch en over 2 a 3 jaar verkopen en alsnog naar 55 inch is de techniek ook weer wat verder.

Valt me verder op dat BCC 1999 vraagt voor 55NX720 en sony's advies/webshop prijs is. Waarom zou ik dan in godsnaam bij BCC bestellen, je wilt toch goedkoper uit zijn.

Laatste vraag hoe goed is de bijpassende soundbar, ik luister amper muziek maar ik zou het graag zonder vervorming horen en toch mijn hifi set graag willen opbergen. Is het geluid goed of bonkerig als die bose 2.1 setjes wat me eraan doet denken heeft de soundbar ook een losse subwoofer die je ergens op de grond moet zetten. Ik zie hem namelijk niet op de foto's.

[ Voor 50% gewijzigd door ErikRo op 21-03-2012 02:13 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie2010
Laatste vraag hoe goed is de bijpassende soundbar, ik luister amper muziek maar ik zou het graag zonder vervorming horen en toch mijn hifi set graag willen opbergen. Is het geluid goed of bonkerig als die bose 2.1 setjes wat me eraan doet denken heeft de soundbar ook een losse subwoofer die je ergens op de grond moet zetten. Ik zie hem namelijk niet op de foto's.
Zie mijn eerdere reactie in deze thread over de kwaliteit van het geluid.
De subwoofer is geen apart onderdeel, deze zit in de soundbar zelf verwerkt. Deze zit achter het beeldscherm dus zullen er inderdaad weinig foto's zijn waarop je 'm kunt zien. Verwacht er vooral niet te veel van. Ik raad je aan om voor aankoop met eigen oren het geluid te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand wanneer de 55HX850 (model 2012) leverbaar is en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Sjakie2010 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:54:
[...]

Zie mijn eerdere reactie in deze thread over de kwaliteit van het geluid.
De subwoofer is geen apart onderdeel, deze zit in de soundbar zelf verwerkt. Deze zit achter het beeldscherm dus zullen er inderdaad weinig foto's zijn waarop je 'm kunt zien. Verwacht er vooral niet te veel van. Ik raad je aan om voor aankoop met eigen oren het geluid te beoordelen.
Ok heb hem gelezen, ga hem eerst bekijken cq beluisteren.
Voor zover dat lukt trouwens als ik bij sony in de studenten store kijk zie ik bij de hele nx serie staan "Dit product is niet langer beschikbaar." Alleen de duurdere hx varianten en de ex serie leveren ze nog, lijkt erop dat de nx serie er helemaal uit gaat. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie2010
Alleen de duurdere hx varianten en de ex serie leveren ze nog, lijkt erop dat de nx serie er helemaal uit gaat. :(
Ik hoop dat je dan nog ergens een toestel op voorraad weet te vinden, succes. En anders heb je een mooi excuus om een duurder toestel aan te schaffen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Wel een excuus maar geen geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffeleo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-04 23:20

maffeleo

PSN ID: Klungeltjee

Goedemiddag heren,

Ik onder vind wat problemen met de beeld kwaliteit op mijn sony KDL-46HX720 tv, wanneer ik aan het gamen ben op mijn PS3.
Het beeld kwaliteit begint goed en soepel, tot halverwege de games (Battlefield 3, Medal of Honor) dan begint het beeld te laggen, stotteren bij veel beweging. Wanneer ik een nieuwe server join geen probleem, en na een half uur nog steeds niks. Het is dus wisselvallig. Nu heb ik de afgelopen week veel met de instellingen gedaan, en sinds gister alles een reset gegeven. Ging een stuk beter maar nog steeds voor me gevoel niet optimaal.

De settings die ik gebruik heb ik op gaming-orgineel gezet en verder alle overbodige opties uit. Wanneer ik BF3 aan het spelen ben gaat alles goed, als ik in een actie kom met veel explosies en schoten gaat het beeld laggen. Bij Medal of Honor is dit helemaal erg en niet speelbaar meer na 10minuten.

Nu ben ik zeker geen noob op het gebied van instellingen en heb ik alles conform forum's en boekjes nagezocht wat het beste zou zijn qua instellingen maar helaas nog geen oplossing gevonden.

Het lijkt er wel op dat mijn TV lui is!
Nu bedacht ik voor mezelf een aantal opties waar het nog aan kan liggen:
- PS3 ( heb ik op meer dan 5 verschillende tv's aangesloten gehad afgelopen half jaar)
Kan ik de PS3 een reset geven? opnieuw installeren?
Ik heb deze al meerdere malen opnieuw laten synchroniseren met mijn TV.
- HDMI kabel ( 2 á 3 jaar geleden gekocht, maar is nog zo goed als nieuw ? !)
- TV zelf waarin toch een bepaalde optie zit of verkeerd gaat waardoor dit fout loopt.

Kan iemand mij hierin tegemoet komen ? Heeft iemand nog een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Heb je het alleen met online gamen? Want het lijkt me eerder iets wat te maken heeft met je internet verbinding dat het na een tijdje langzaam wordt. Probeer het eens op een andere TV, of probeer eens een andere PS3 op je tv aan te sluiten. Zo kan je vanzelf uitvinden waar het probleem zich bevind.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffeleo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-04 23:20

maffeleo

ChiLLeR schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:11:
Heb je het alleen met online gamen? Want het lijkt me eerder iets wat te maken heeft met je internet verbinding dat het na een tijdje langzaam wordt. Probeer het eens op een andere TV, of probeer eens een andere PS3 op je tv aan te sluiten. Zo kan je vanzelf uitvinden waar het probleem zich bevind.
Bedankt voor je bericht! Ik had ook even gebeld met de sony support. Super goede service gehad, die adviseerde mij om de PS3 terug te zetten naar fabrieksinstellingen, indien nodig te formatteren waar ik zelf ook al over nadacht.

De internet verbinding is inderdaad niet de snelste maar om te gamen zou je toch niet heel veel nodig hebben ? Met een standaard internet verbinding +/- 1 mb/s zou toch voldoende moeten zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Hoi ik ben aan het kijken naar de KDL-46NX720 of zelfs KDL-55NX720. Hoop geld maar wel mooi design en 2D beeld wat ik lees.

Echter ik lees in allerlei recensies dat het 3D deel bijna waardeloos is van deze Sony's.
Flikkerend beeld, crosstalk problemen, slechte kijkhoek, je mag niet iets teveel naar links of rechts kijken of het werkt al niet lekker meer.
Is het echt zo slecht gesteld met3D kijken op een NX720?
Durf hem bijna niet meer als te kopen als je het zo leest.

Dit stukje bv van CNET
The good: The Sony KDL-NX720 series produces deeper black levels than any edge-lit LED-based TV we've tested. It evinces relatively accurate color, has a uniform screen for edge-lit LED, and can properly handle 1080p/24 sources. It has a beautiful, thin-profile exterior design with flush Gorilla Glass, and it has built-in Wi-Fi as well as an Internet suite that includes numerous streaming services and widgets.

The bad: The expensive KDL-NX720 shows some blooming artifacts and crushes detail in shadows, and its image deteriorates more noticeably than usual when seen from off-angle. The design of its menu and Internet services interface is lackluster, and Sony does not include 3D glasses. Its 3D image is poor, with significant crosstalk, flicker when dejudder is turned off, and extreme intolerance to head tilt.

The bottom line: Albeit expensive and plagued by issues in 3D, the beautifully styled Sony KDL-NX720 has better picture quality than most other edge-lit LED-based LCD TVs.

There's a lot to like about the KDL-NX720 series. Sony's least expensive TV with that lovely Monolithic styling, it still costs a mint but will reward investors with some of the best 2D images we've seen on any LCD with an edge-lit LED backlight. And despite lacking an app store and Vudu, Sony's Internet selection is chock-a-block with video from sources both mainstream and otherwise. As long as you don't care about its picture quality in 3D, the Sony KDL-NX720 series competes well against the best edge-lit LED TVs on the market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Vergeet ik het nog :)

Ik heb een goede versterker zo'n oude analoge zonder hdmi of optical in.
De Sony heeft een koptelefoon cq audio uit uitgang.
Kan ik via de pc met hdmi (beeld en geluid) naar de Sony en dan een stereo kabeltje uit de Sony naar de versterker sturen of moet ik echt een geluidskabel van de pc voor naast de achterkamer aanbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Heb de negatieve ervaring met het 3d gedeelte in zijn geheel niet.

Vanuit de PC met HDMI voor het beeld naar het toestel en ook vanuit de PC met audio naar de oude analoge versterker moet het ook gaan lukken

Op de huidige Sony is de RCA (rood wit) audio uitgang niet meer aanwezig,.
Misschien op de scart (AV2) is er wel een audio uitgang aanwezig, anders is er wel de hoofdtelefoon uitgang.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
ErikRo schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 21:00:
Vergeet ik het nog :)

Ik heb een goede versterker zo'n oude analoge zonder hdmi of optical in.
De Sony heeft een koptelefoon cq audio uit uitgang.
Kan ik via de pc met hdmi (beeld en geluid) naar de Sony en dan een stereo kabeltje uit de Sony naar de versterker sturen of moet ik echt een geluidskabel van de pc voor naast de achterkamer aanbrengen?
Dit moet kunnen. Ik sluit zelf vaak mijn MBP aan via minidislayport->HDMI en dan het geluid via de koptelefoon naar de versterker. Dit geeft bij mij ook geen problemen met audio/video sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie2010
Is het echt zo slecht gesteld met3D kijken op een HX720?

Dit stukje bv van CNET
Euh...je stelt een vraag over de HX720 en quote een review van de NX720. o_O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Oeps foutje de HX720 kan ik echt niet betalen. Ik bedoelde de NX720.
Sjakie2010 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 11:57:
[...]

Euh...je stelt een vraag over de HX720 en quote een review van de NX720. o_O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie86
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-05 12:41
Ik heb een vraag/opmerking over de (in mijn ogen) tekortkomingen van de NX720 i.c.m. de soundbar.

De NX720 beschikt over een mooi ARC kanaal, wat ondanks wat installatie problemen prima functioneert.
Het is me namelijk gelukt om de ARC aansluiting op de tv te combineren met mijn soundbar.
Als ik de ARC aansluiting op de tv combineer met mijn panasonic receiver, werkt de aansluiting ook perfect.

Echter nu komt het volgende:
Op de bijgeleverde soundbar zit een extra HDMI 1 aansluiting. Op deze aansluiting heb je de mogelijkheid om een receiver aan te sluiten (zie ook manual van de soundbar). Op het moment dat je dit doet en je de speaker settings op "audio-systeem" zet, dan zal de soundbar nutteloos worden en het geluid naar je receiver sturen echter ZONDER ARC.Waardoor je streaming muziek enkel en alleen op je standaard TV-speakers af kunt spelen.

In mijn ogen had het als volgt moeten zijn:
Op het moment dat je in het bezit bent van een NX720 i.c.m. de soundbar, dan zal je onder geen enkel beding meer gebruik willen maken van de standaard speakers die op de NX720 zitten. Als je de soundbar aangesloten hebt dan zal het geluid altijd via deze soundbar moeten lopen, de standaard speakers selecteren zal dus niet meer mogelijk zijn. Als je hierbij een receiver aansluit, dan zal het ARC signaal doorgespeeld moeten worden naar de receiver.

Bij het kiezen van je geluid output krijg je dan de volgende keuzes:
- TV speaker (wat in dit geval de soundbar is, aangezien de standaard speakers overbodig zijn)
- Audio systeem (hierbij zal hij een ARC signaal met de receiver aangaan).

Momenteel zal ik dus mijn geluid via de optisch-uit aansluiting naar mijn receiver moeten sturen. Ik kan dan gewoon tv-kijken met geluid vanaf de soundbar en als ik zin heb in een filmpje dan kan ik de receiver zo afstemmen dat ik surround geluid heb.

Hopelijk weet iemand een betere manier, aangezien ik nu niet meer mijn receiver kan bedienen met de Sony afstandbediening (dit kan wel als ik de receiver direct op de ARC aansluiting zet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er mensen die van plan zijn de HX850 (model 2012) aan te schaffen?
deze komen als het goed in April uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:28
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:57:
zijn er mensen die van plan zijn de HX850 (model 2012) aan te schaffen?
deze komen als het goed in April uit
Ben momenteel aan het kijken naar een nieuwe tv, momenteel twijfel ik tussen de Sony HX850 en de Panasonic VT50, voor beide het 55 inch model.

Ik kan echter voor de HX850 nog geen goede review vinden, ook geen Nederlandse adviesprijzen?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evleerdam schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 20:29:
[...]

Ben momenteel aan het kijken naar een nieuwe tv, momenteel twijfel ik tussen de Sony HX850 en de Panasonic VT50, voor beide het 55 inch model.

Ik kan echter voor de HX850 nog geen goede review vinden, ook geen Nederlandse adviesprijzen?
1300/1600/2000 euro voor de 40/46/55 inch variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Ik moet voor een vriendin een TV uitzoeken voor haar nieuwe appartement; oog was gevallen op de 40EX720 in verband met prijs/kwaliteit verhouding. Echter zeggen ze overal dat deze uitlopend is en is in de meeste zaken alleen nog het showmodel leverbaar.

Dus toen maar eens gaan kijken naar de opvolger, maar ik kan geen opvolger vinden. Dus er zit zometeen een gat tussen de oude niet meer leverbare modellen en de nieuwe modellen, die ook niet leverbaar zijn?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 2011 modellen eindigen op het cijfer 20
De nieuwe 2012 modellen eindigen op 50

De meeste nieuwe Sony's komen uit in april en mei

Alleen de HX920 heeft nog geen opvolger

Zie ook bijv>>
http://www.hdtvnieuws.nl/...avia-hd-tv-lijn-20120110/

Dus of je moet een ouder 2011 model kopen of wachten.
Tijdens de Olympische Spelen en het WK voetbal kun je verwachten dat je leuke kortingen krijgt, daarom zou ik wachten met een 2012 model te kopen. Ook omdat nog helemaal geen reviews bekend zijn van 2012 tv's en je dus niet weet of bepaalde tv's tekortkomingen hebben die voor jou belangrijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:58:
De 2011 modellen eindigen op het cijfer 20
De nieuwe 2012 modellen eindigen op 50

De meeste nieuwe Sony's komen uit in april en mei

Alleen de HX920 heeft nog geen opvolger

Zie ook bijv>>
http://www.hdtvnieuws.nl/...avia-hd-tv-lijn-20120110/

Dus of je moet een ouder 2011 model kopen of wachten.
Tijdens de Olympische Spelen en het WK voetbal kun je verwachten dat je leuke kortingen krijgt, daarom zou ik wachten met een 2012 model te kopen. Ook omdat nog helemaal geen reviews bekend zijn van 2012 tv's en je dus niet weet of bepaalde tv's tekortkomingen hebben die voor jou belangrijk zijn.
Ik kan over een EX750 ook helemaal niks vinden, behalve in de US Sony store.

Dan maar ergens proberen deze 40EX720 nog uit te halen, want wachten tot het EK is te lang, ruim twee maanden zonder tv is ook niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bossie86 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 18:07:
Ik heb een vraag/opmerking over de (in mijn ogen) tekortkomingen van de NX720 i.c.m. de soundbar.

De NX720 beschikt over een mooi ARC kanaal, wat ondanks wat installatie problemen prima functioneert.
Het is me namelijk gelukt om de ARC aansluiting op de tv te combineren met mijn soundbar.
Als ik de ARC aansluiting op de tv combineer met mijn panasonic receiver, werkt de aansluiting ook perfect.
[...]
Welke soundbar gebruik je?

Heeft dat ding geen jack ingang? zodat je HDMI direct naar de Panasonic kunt lussen of is het zo'n 3D soundbar geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:08:
[...]

Ik kan over een EX750 ook helemaal niks vinden, behalve in de US Sony store.

Dan maar ergens proberen deze 40EX720 nog uit te halen, want wachten tot het EK is te lang, ruim twee maanden zonder tv is ook niet echt handig.
Misschien komt dat model ook helemaal niet op de Nederlandse markt en komt hier alleen de HX uit.

Het is lastig adviseren zonder verder te weten wat de eisen en verwachtingen precies zijn.
En tja 2 maanden zonder tv . . . ik weet niet het is maar net waar je prioriteiten liggen. je kunt ook een oudere tv ergens op scharrelen en die gebruiken en het juist moment afwachten om je slag te slaan. Nieuwe tvs zijn als ze net uitkomen ook altijd duurder dan later in het jaar. Echter nieuwe tvs zijn weer een generatie verder in ontwikkelingen en nagenoeg altijd beter dan het voorgaande model. De 40ex720 zie ik geloof al voor minder dan 600 euro bij online aanbieders, dus hij is nog wel te koop. Dat is weinig voor een tv. Ik weet niet wat jullie uiteindelijke budget is? Ook zou ik nog maar eens goed kijken naar de grootte want 40 inch is niet echt groot in de praktijk. 3d op dat ex720 model is trouwens ook niet erg best, maar misschien is dat geen enkel probleem? 40 inch is trouwens ook te klein voor normale 3d beleving of je moet er ernstig dichtbij. gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heb net de 40ex720 gekocht voor haar voor 599. Mooie prijs voor deze tv en aangezien ze net haar nieuwe appartement heeft komen er nog genoeg kosten op haar af. 3D zie ik nog altijd als een gimmick, gebruik je toch nooit, net zoals een wii; leuk in het begin maar gaat al snel vervelen.

De HX750 is daarnaast foeilelijk, en 400 euro duurder. Daarvoor heeft ze weer een leuke surround set.

40 inch is overigens meer dan groot genoeg voor het gemiddelde huis, tenzij je een kast van een huis hebt, dan kun je inderdaad naar 46 inch gaan maar alles daarboven vind ook echt altijd overkill.

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 29-03-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Beste bravia gebruikers,

Ik heb gisteren een bravia om precies te zijn de KDL-40NX720 gekocht.
Ik was aan het twijfelen aan een soortgelijke maar dan van Philips of Samsung, maar de verkoper zei tegen mij dat deze veel betere kwaliteit heeft met name doordat het een corning gorilla glass heeft.
Nou weet ik dit niet en neem ik dat van hem aan. Daarnaast krijg ik een PS3 + Uncharted 3 en een skype webcam voor 70 of 80 euro (weet ik niet meer) naast de tv.
Van uit gaan dat corning gorilla glass een veel betere kwaliteit geeft en ik voor weinig een PS3 zou krijgen heb ik die maar gekocht.

Nou kon ik in de winkel helaas niet onderzoeken vanwege geen internet ontvangst. Dus eenmaal thuis aangekomen ben ik op onderzoek gegaan. Nu lees ik van een aantal van jullie dat deze tv veel 'bleeding' etc heeft. In de tweakers review wordt gezegt dat er een input lag op zit van maar liefst 50ms, wat voor gaming te hoog is.

Dus nu zit ik te twijfelen om deze tv terug te brengen en van een andere merk te gaan kopen, bijvoorbeeld:
http://www.plasma-discoun...-37pfl7606-art-163865.htm

Ik zou graag van jullie willen weten wat DE redenen zijn om de KDL-40NX720 niet terug te brengen.

- Geeft de corning gorilla glass inderdaad veel beter kwaliteitsbeeld dan een soortgelijk tv van philips of samsung zonder een corning gorilla glass? Bijvoorbeeld een philips 37-pfl7606?
- Klopt het dat er een inputlag op zit van 50ms? En voor diegenen die een PS3 eraan hebben aangesloten, merken jullie dat er inderdaad vertraging inzit? Hoe beinvloedt dit verder het gamen?
- Komt bleeding vaak voor? Is dit een bekend probleem bij ieder merk?
- Wat is de contrast ratio van deze tv?
- Wat is de responce time van deze tv?
- Wat is de echte vernieuwingsfrequentie van deze tv tijdens het gamen? 100 of 200 Hz?

In de winkel twijfelde ik tussen de Philips die ik hierboven heb gelinkt staan en deze sony bravia en een 40 inch samsung met 3d (Weet alleen niet meer welke dat precies was :D)

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:38:
[...]

Misschien komt dat model ook helemaal niet op de Nederlandse markt en komt hier alleen de HX uit.

Het is lastig adviseren zonder verder te weten wat de eisen en verwachtingen precies zijn.
En tja 2 maanden zonder tv . . . ik weet niet het is maar net waar je prioriteiten liggen. je kunt ook een oudere tv ergens op scharrelen en die gebruiken en het juist moment afwachten om je slag te slaan. Nieuwe tvs zijn als ze net uitkomen ook altijd duurder dan later in het jaar. Echter nieuwe tvs zijn weer een generatie verder in ontwikkelingen en nagenoeg altijd beter dan het voorgaande model. De 40ex720 zie ik geloof al voor minder dan 600 euro bij online aanbieders, dus hij is nog wel te koop. Dat is weinig voor een tv. Ik weet niet wat jullie uiteindelijke budget is? Ook zou ik nog maar eens goed kijken naar de grootte want 40 inch is niet echt groot in de praktijk. 3d op dat ex720 model is trouwens ook niet erg best, maar misschien is dat geen enkel probleem? 40 inch is trouwens ook te klein voor normale 3d beleving of je moet er ernstig dichtbij. gaan zitten.
Nog even terugkomende op het formaat, ik weet niet hoe ver jij van je tv afzit, maar vroegah, tien jaar geleden, was men al blij met 28 of 32 inch. En nu is 40 inch al aan de kleine kant. Ik vraag me af waar dat heengaat. Een 46 inch zou bij mij fysiek nog net te plaatsen zijn, maar alles daarboven moet ik al verhuizen :S En die 46 inch zou dan zo ongeveer 70% van de muur opnemen qua breedte waar hij staat. Ehm tja.

Overigens heb ik ook vrienden die een 60 inch hebben hangen, en dat is wel zo belachelijk groot en lelijk. Leuk als je een dedicated kamer hebt om films te kijken, maar anders ziet het echt niet uit, al heb je een woonkamer van 10 bij 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen de 32EX720 in huis. Mooie tv, maar ik heb nu al wel iets opgemerkt wat me niet bevalt. Eigenlijk 2 dingen.

1. De kijkhoek is niet bepaald goed. Kleur vervaagt wanneer je er wat schuiner voorzit. Ik weet dat dit een lcd/led kwaaltje is, maar toch verbaas ik mij hierover. Mijn oude beeldbuis van 15 jaar oud doet dat beter :?

2. Links heb ik wat lichte vlekken. Voornamelijk aan de rand in het midden. Als je schuin zit zie je daar een witte vlek. Met zwart beeld in het donker zie je zit ook links onder in de hoek van het beeld. Volgens mij is dit backlight bleeding? Is dit te fixen?

Ik zit te denken om hem te retourneren... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Freakster86 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:45:
Ik heb sinds een paar dagen de 32EX720 in huis. Mooie tv, maar ik heb nu al wel iets opgemerkt wat me niet bevalt. Eigenlijk 2 dingen.

1. De kijkhoek is niet bepaald goed. Kleur vervaagt wanneer je er wat schuiner voorzit. Ik weet dat dit een lcd/led kwaaltje is, maar toch verbaas ik mij hierover. Mijn oude beeldbuis van 15 jaar oud doet dat beter :?

2. Links heb ik wat lichte vlekken. Voornamelijk aan de rand in het midden. Als je schuin zit zie je daar een witte vlek. Met zwart beeld in het donker zie je zit ook links onder in de hoek van het beeld. Volgens mij is dit backlight bleeding? Is dit te fixen?

Ik zit te denken om hem te retourneren... :(
1. Ja duh, dat probleem was er vroeger niet, en is een LCD probleem, het ene type paneel heeft dat erger dan het andere.

2. Backlight bleeding is helaas niet te fixen, maar merk je het echt, of alleen als je in een compleet donkere kamer zit met een vrijwel zwart beeld? Want in de praktijk heb ik hier nog nooit veel van gemerkt, en een van mijn tv's (een 6 jaar oude Toshiba) heeft er toch wel behoorlijk last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie86
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:54:
[...]

Welke soundbar gebruik je?

Heeft dat ding geen jack ingang? zodat je HDMI direct naar de Panasonic kunt lussen of is het zo'n 3D soundbar geval.
De soundbar die bij de NX720 meegeleverd wordt, is enkel met HDMI poot aan te sluiten.
Op de soundbar zit inderdaad een HDMI aansluiting die ik door kan lussen naar de Panasonic.
Dit werkt verder ook perfect, alleen werkt de ARC dan niet op de panasonic en kan ik niet enkel de soundbar selecteren als geluidsbron.
De soundbar wordt dan compleet nutteloss namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie86
Sniperc schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 00:54:
Beste bravia gebruikers,

Ik heb gisteren een bravia om precies te zijn de KDL-40NX720 gekocht.
Ik was aan het twijfelen aan een soortgelijke maar dan van Philips of Samsung, maar de verkoper zei tegen mij dat deze veel betere kwaliteit heeft met name doordat het een corning gorilla glass heeft.
Nou weet ik dit niet en neem ik dat van hem aan. Daarnaast krijg ik een PS3 + Uncharted 3 en een skype webcam voor 70 of 80 euro (weet ik niet meer) naast de tv.
Van uit gaan dat corning gorilla glass een veel betere kwaliteit geeft en ik voor weinig een PS3 zou krijgen heb ik die maar gekocht.

Nou kon ik in de winkel helaas niet onderzoeken vanwege geen internet ontvangst. Dus eenmaal thuis aangekomen ben ik op onderzoek gegaan. Nu lees ik van een aantal van jullie dat deze tv veel 'bleeding' etc heeft. In de tweakers review wordt gezegt dat er een input lag op zit van maar liefst 50ms, wat voor gaming te hoog is.

Dus nu zit ik te twijfelen om deze tv terug te brengen en van een andere merk te gaan kopen, bijvoorbeeld:
http://www.plasma-discoun...-37pfl7606-art-163865.htm

Ik zou graag van jullie willen weten wat DE redenen zijn om de KDL-40NX720 niet terug te brengen.

- Geeft de corning gorilla glass inderdaad veel beter kwaliteitsbeeld dan een soortgelijk tv van philips of samsung zonder een corning gorilla glass? Bijvoorbeeld een philips 37-pfl7606?
- Klopt het dat er een inputlag op zit van 50ms? En voor diegenen die een PS3 eraan hebben aangesloten, merken jullie dat er inderdaad vertraging inzit? Hoe beinvloedt dit verder het gamen?
- Komt bleeding vaak voor? Is dit een bekend probleem bij ieder merk?
- Wat is de contrast ratio van deze tv?
- Wat is de responce time van deze tv?
- Wat is de echte vernieuwingsfrequentie van deze tv tijdens het gamen? 100 of 200 Hz?

In de winkel twijfelde ik tussen de Philips die ik hierboven heb gelinkt staan en deze sony bravia en een 40 inch samsung met 3d (Weet alleen niet meer welke dat precies was :D)

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Ik kan twee punten voor je noemen:

- De zwarte lijst van de Sony is briljant. Je ziet de overgang van scherm naar de lijst eigenlijk niet.
Ik kijk relatief veel films op de Sony en bij films heb je altijd zoon ergerlijke zwarte boven en onder rand.
Door de zwarte lijst stoor ik me echter niet meer aan de zwarte rand boven en onder, omdat je de overgang niet meer ziet. Je denkt nu dat het bij de lijst hoort.

- Als je in de winkel de Phillips en de Sony naast elkaar houdt en je bijvoorbeeld RTL-Z kijkt, dan heb je altijd van die tekst onderin langs lopen. Bij de Phillips sleept de tekst er vaag achteraan, waar de Sony scherp blijft.
Dit heeft ongetwijfeld met de refresh-rate van beide schermen te maken.

Als je de PS3 nog wilt, zal je wel op moeten schieten met opsturen!

Gr.

Jeroen Bos

P.S. heb geen ervaring met gamen op de Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:51:
[...]

1. Ja duh, dat probleem was er vroeger niet, en is een LCD probleem, het ene type paneel heeft dat erger dan het andere.

2. Backlight bleeding is helaas niet te fixen, maar merk je het echt, of alleen als je in een compleet donkere kamer zit met een vrijwel zwart beeld? Want in de praktijk heb ik hier nog nooit veel van gemerkt, en een van mijn tv's (een 6 jaar oude Toshiba) heeft er toch wel behoorlijk last van.
Ja, plasma is in dat opzicht een stuk beter. Mijn ouders hebben een g30 en die heeft echt perfect beeld, zelfs onder grote hoek. Bij deze sony is het wel een stuk minder dan met de eerdere samsung C650. Even je hoofd heen en weer en het beeld veranderde al! Zit nog te twijfelen of dit een breekpunt is bij deze sony.

Als ik iets naar rechts zit zie je gewoon licht ontsnappen a.h.w. Je ziet een witte vlek aan de linker rand in het midden. Valt goed op. Overdag natuurlijk bijna niet (behalve als je er op let), maar 's avonds is het wel merkbaar.

Als dat niet te fixen is, dan moet die maar retour denk ik. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijv op www.avsforum.com vind je een owners thread van de nx720 met talloze postings over deze tv lijn.
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1326766

Bedenk wel dat op elke tv je op en aanmerkingen kunt maken, er bestaat geen perfecte tv, je moet dus bekijken wat de issues met een bep tv zijn en dat vertalen naar jouw gebruik en zien of het belangrijk is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb besloten om toch voor de Sony te gaan. Heel erg bedankt voor jullie antwoorden!
Nu heb ik me geregistreerd op de sony actie site en moet ik iets uitdraaien met kassabon/factuur en met de streepjescode sticker in de envelop.
Moet ik de 70 euro voor de PS3 betalen bij aanschaf in de winkel? Waar kan ik dat kopen nadat ik het voucher heb ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Jee eindelijk is mn DOA 46HX929 omgeruild voor een nieuwe en hier staat hij naar zenders te zoeken :)
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/24mvuib.jpg

Straks hem eens even wat HD materiaal voeren en verder afstellen, ben erg benieuwd!

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 08:54:
[...]

Nog even terugkomende op het formaat, ik weet niet hoe ver jij van je tv afzit, maar vroegah, tien jaar geleden, was men al blij met 28 of 32 inch. En nu is 40 inch al aan de kleine kant. Ik vraag me af waar dat heengaat. Een 46 inch zou bij mij fysiek nog net te plaatsen zijn, maar alles daarboven moet ik al verhuizen :S En die 46 inch zou dan zo ongeveer 70% van de muur opnemen qua breedte waar hij staat. Ehm tja.

Overigens heb ik ook vrienden die een 60 inch hebben hangen, en dat is wel zo belachelijk groot en lelijk. Leuk als je een dedicated kamer hebt om films te kijken, maar anders ziet het echt niet uit, al heb je een woonkamer van 10 bij 10.
Voor alles zijn er ideale verhoudingen en ook een ideale maat.
Het maakt natuurlijk uit hoe groot je woonkamer is en hoe ver je van de tv zit, maar in de regel geld dat je bij een kleinere tv naar een kastje kijkt en bij een grote maat zit je veel meer in het beeld en krijg je een andere beleving. voor discussieprogrammas en het journaal hoef je geen grote tv, dan worden die grote gezichten ook irritant. maar als films de hoofdcontent is dan ben je beter af met een groot beeld.

De ruimte die jij beschrijft lijkt mij niet representatief voor een gemiddelde woonkamer. Een 46 inch beslaat 70 % van de muurbreedte bij jou? 46 inch is ongeveer een meter breed.
In een normale huiskamer is 50 inch heel gewoon, 60 inch lekker groot en 55 inch waarschijnlijk optimaal. Echter zijn er nog veel factoren in de inrichting die een rol spelen.

Jij vind 60 inch groot en lelijk maar er zijn hopen mensen die het juist mooi vinden. Films maar ook zoiets als Formule 1 en natuurfilms met uitgestrekte beelden komen mooi tot hun recht. Feit is dat een groot beeld snel went, voor je het weet weet je niet anders meer. Veel mensen die een nieuwe tv kopen denken na over de grootte en willen niet te groot. Dan kopen ze er eentje (bijv 40 inch) met het idee dat ze iets groots kopen maar na 2 weken zijn ze gewend en denken ze van tja ik had best nog een slag groter kunnen kopen. Sterker nog het gros van die mensen zou een grotere kopen als ze de koop over mochten doen.

Waar we naar toe gaan zijn waarschijnlijk hele wanden die met leds zijn behangen. Op momenten dat je geen tv kijkt of iets wat er op lijkt dan kun je op de wanden projecteren wat je wilt. Bijv iedere dag een ander behangetje of je favoriete foto van de dag enz enz. Op momenten dat je beeld wil kijken (tv , film, internt, foto's) dan schakel je de wand daarnaar of een gedeelte van de wand met waarschijnlijk een schaalbaar kader zodat je naar eigen inzicht de grootte van de beelden kunt aanpassen. Of meerdere beelden naast elkaar. De één voor de film, een ander voor het internet en weer een ander voor je skype beeld.
Zoiets denk ik aan maar dat duurt nog even vrees ik.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
ik zeg "total recall" daar hadden ze die schermen die jij beschreef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi onlangs heb ik een sony kdl-ex720 gekocht
Maar weet er iemand hoe ik een wifi dongle en een skype camera moet aansluiten als ik maar een usb poort heb.?
Ik weet wel dat de camera rechtstreeks op de usb poort moet en niet met een usb hub.
die andere usb poort is voor HDD.
ike heb zelf uren op het net gezocht maar vond er niet over.
HELP HELP HELP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een harddisk aansluit moet je die ene specifieke poort gebruiken maar die poort lijkt mij ook gewoon bruikbaar voor andere usb apparatuur.

Dus je hdd eruit en je kunt 2 usb apparaten aansluiten volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met Subler (OSX) een video gemuxt naar mp4 met AAC audio en srt ondertiteling.

Video en audio doen het maar ik krijg met geen mogelijkheid de ondertiteling te zien.

Ik speel de mp4 van een USB stick op een Bravia NX720. Weet iemand hoe ik ondertiteling werkend krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie86
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:15:
Ik heb met Subler (OSX) een video gemuxt naar mp4 met AAC audio en srt ondertiteling.

Video en audio doen het maar ik krijg met geen mogelijkheid de ondertiteling te zien.

Ik speel de mp4 van een USB stick op een Bravia NX720. Weet iemand hoe ik ondertiteling werkend krijg?
Niet.

Ondertiteling toevoegen aan film werkt wel.
Voor .avi bestanden gebruik ik het volgende programma: AVIAddXSub
(vergeet dan niet op je afstandbediening subtitles aan te zetten)
Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste