• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-03 20:54
http://joop.tweakdsl.nl/pics/braviatopic10/braviatopic10.jpg

Algemene Info:

Welkom in het Sony BRAVIA LCD-TV 2010 Series Topic!

Let Op: Dit zou eigenlijk deel 10 van het "Sony BRAVIA (alle series) topic" worden. Om e.e.a. echter overzichtelijker te houden gaat dit topic alléén over de in 2010 nieuw geïntroduceerde series. (Die in deze TS worden beschreven.) Dat scheelt een flinke lap tekst in de Topic Start, en uiteraard ook in de hoeveelheid posts in het topic. De discussie over de 2009 (en eventueel oudere) series gaat dus in een apart topic, zie verderop bij de Links. Eventueel kan er in de toekomst nog verder worden gesplitst, al zie ik nog niet echt welke verdeling daar handig voor is. Misschien is het handig om dit topic alleen voor de voorjaar/zomer 2010 series te houden, en later in het jaar een nieuw topic er naast te doen voor de najaar/herfst 2010 series. Of als er nog iemand andere ideeën heeft...!

Met de BRAVIA 2010 Lineup van Sony worden er diverse nieuwe series geïntroduceerd. Deze zijn gepresenteerd op de CES, maar nog niet allemaal in de winkel in Nederland. Per serie is er een korte beschrijving, en een overzicht van welke modellen er binnen de serie zijn. Tevens staat er helemaal onderaan een vergelijksingstabel van de belangrijkste specificaties. Voor informatie over oudere series kun je in de topicstart van Deel 9 kijken (zie link hieronder).

ToDo lijst voor de TS:
  • Beschrijving van de series nog wat uitbreiden.
  • Reviews links verzamelen en toevoegen.
  • Anders nog iets? :)
Foute informatie? Verbeteringen? Overige suggesties? Stuur me een DM!
Vorige delen:
Links:
Bravia Series & Type Nummers:

Er zijn op de CES 2010 een groot aantal nieuwe BRAVIA series en modellen geïntroduceerd. Ook de typenummering is daarbij nogal omgegooid. Kennelijk doet de letter X het goed volgens Sony’s marketing afdeling, alle nieuwe series hebben deze letter namelijk in de type aanduiding. Wat echter nieuw is dat naast de letter aanduidingen, de series nu ook een naam hebben, wat het op zich wel weer wat overzichtelijker maakt. Over de nieuwe series en hun namen wordt verderop meer verteld, de typenummers zijn als volgt opgebouwd:
  • KDL-{Formaat in Inch}{Serie}{Subserie}{Ongebruikt}{Ongebruikt}
Een bestaand type nummer is KDL-52LX900. We kunnen hier het volgende aan uitlezen:
  • Formaat: 52 Inch. (Omrekenen naar cm: x 2,54.)
  • Serie: LX-Serie (De hoofd verdeling van de Bravia productlijn. Dit is vooral een verdeling in de hoeveelheid features en blijft min of meer constant over de jaren heen.)
  • Subserie: 9 (Dit slaat vooral op de hoeveelheid features. Hoe meer features, hoe hoger het nummer.)
  • Ongebruikt: 0 (Wordt (tot nu toe) niet gebruikt, oftwel is altijd 0.)
  • Ongebruikt: 0 (Wordt (tot nu toe) niet gebruikt, oftwel is altijd 0.)
http://joop.tweakdsl.nl/pics/braviatopic10/features.jpg
De belangrijkste features die met de nieuwe series worden geïntroduceerd zijn:

Full-HD 3D TV met Active Shutter-bril
Deze 3D techniek werkt met een actieve bril waarbij waarbij de glazen om en om in hoog tempo worden verduisterd en Full HD-beelden in steeds een ander perspectief worden geprojecteerd. Quote Sony: “Deze 3D-technologie creëert een uniek gevoel van diepte, waarbij voorwerpen uit het scherm lijken te springen.” Er zijn ook modellen die "3d-ready" zijn. Dit wil zeggen dat de 3D techniek wel in de TV is ingebouwd, maar dat de TV zonder 3D bril en 3D zender wordt geleverd. (Je kan het dus nog niet gebruiken.) De kosten zijn daardoor lager en je kan de kat nog een beetje uit de boom kijken. Als je later besluit dat je 3D wilt kijken, kun je alsnog een bijbehorende bril kopen.

BRAVIA Internet Video
TV’s met ingebouwde WIFI waarmee fullscreen videos kunnen worden bekeken van sites als YouTube en Dailymotion. Helaas is over de kwaliteit nog niks bekend. Wat bijvoorbeeld leuk is om te weten, of HD videos (720P en 1080P) op Youtube ook worden ondersteund.

BRAVIA Internet Widgets
Mogelijkheid om diverse widgets te downloaden om te connecten met Flickr, Twitter, Facebook, etc.

Aanwezigheid Sensor (Intelligent Presence Sensor)
Als er niemand TV kijkt kan de TV hiermee automatisch worden gedimd of uitgeschakeld, tevens kunnen de instellingen afhankelijk van de kijkhoek automatisch worden aangepast, worden kijkgewoonten van programma’s herkend, waarmee aanbevelingen kunnen worden gedaan. (Nadere details hierover vooralsnog onbekend). Teven is er een mogelijkheid tot waarschuwen bij te kleine kijkafstand (tbv kinderen).

Ambient Sensor
Automatische afstelling van Color en Brightness, in tegenstelling tot de normale Licht Sensor die alleen Brightness doet.

Monolithic Design
De nieuwe, minimalistische, design filosofie van Sony. Zie de plaatjes... :)

http://joop.tweakdsl.nl/pics/braviatopic10/signature-lx.jpg

De nieuwe top serie, met de features, zoals Monolithic Design, Full HD 3D technologie met actieve bril, Internet Video & Widgets, en gezichtsherkenning.

Modellen in de Signature serie:

LX900:
http://joop.tweakdsl.nl/pics/braviatopic10/cinematic-hx.jpg

Een serie zonder poespas, gericht op de allerhoogste pure beeldkwaliteit met een bioscoop ervaring en features zoals Full Dynamic LED. 3D TV ready (excl. bril en een 3D-zender).

Modellen in de Cinematic serie:

HX900:HX700:
http://joop.tweakdsl.nl/pics/braviatopic10/presence-nx.jpg

Design serie met veel features zoals de Signature serie, maar bijv zonder 3D technologie en aanwezigheidsensor.

Modellen in de Presence serie:

NX800:NX700:NX500:Promo over de NX serie:

http://joop.tweakdsl.nl/pics/braviatopic10/essential-ex-bx.jpg

De eenvoudigste nieuwe serie, maar uiteraard nog steeds Full HD en ook met zaken als Edge LED, Motionflow 100 Hz, BRAVIA Engine 3.

Modellen in de Essential serie:

EX700:EX600:EX500:EX402:EX40B (ingebouwde Blu-ray speler):BX20B (ingebouwde DVD speler):
  • KDL-22BX20D

http://joop.tweakdsl.nl/pics/braviatopic10/specs.jpg
SubserieLX900HX900HX700NX800NX700NX500EX700EX600EX500EX402
Full HDJaJaJaJaJaJaJaJaJaJa
Full HD 3DJaNeeNeeNeeNeeNeeNeeNeeNeeNee
Full HD 3D ReadynvtJaNeeNeeNeeNeeNeeNeeNeeNee
Full Direct LEDNeeJaNeeNeeNeeNeeNeeNeeNeeNee
Edge LEDJanvtNeeJaJaNeeJaJaNeeNee
BRAVIA Engine3333323232
Motionflow200Hz Pro400 Pro200Hz200Hz100HzNee100HzNee100HzNee
AanwezigheidsensorJaNeeNeeNeeNeeNeeJaNeeNeeNee
Ambient SensorNee?JaJaNeeNeeNeeJaNeeJaNee
LichtsensorJanvtnvtJaJaJanvtJanvtJa
WiFiJaNeeNeeJaJaNeeNeeNeeNeeNee
WiFi ReadynvtJaJanvtnvtNeeJaNeeJaNee
DLNAJaJaJaJaJaNeeJaNeeJaNee
Internet VideoJaJaJaJaJaJaJaNeeJaNee
Internet WidgetsJaNeeNeeJaJaJaNeeNeeNeeNee
USBJaJaJaJaJaJaJaJaJaJa
HDMI4x4x4x4x4x4x4x4x4x4x
DVB-T TunerJaJaJaJaJaJaJaJaJaJa
DVB-C TunerJaJaJaJaJaJaJaJaJaJa
HD DecoderJaJaJaJaJaJaJaJaJaJa
CI+ SlotJaJaJaJaJaJaJaJaJaJa

[Voor 11% gewijzigd door Joop op 15-03-2010 23:30]

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-05 22:13
Waarom geen specs voor de EX402's? Zijn die nog niet bekend?

EDIT: btw, wel mooie topicstart!

[Voor 23% gewijzigd door jeroenikke op 10-02-2010 21:55]

Ik vind het jammer dat de LX900 welliswaar de topserie is qua features, maar dat de HX900 (model eronder?) de mooiere beeldtechniek full direct led heeft gekregen. Rare keuze IMO, want in mijn ogen is de HX900 daardoor voor de filmliefhebber de beste televisie en de LX900 biedt eignelijk alleen die widgets en een wellicht wat dunner design als voordelen. Ohja, en de afwezigheidssensor 8)7

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• micsimoen
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-11-2022
jeroenikke schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:54:
Waarom geen specs voor de EX402's? Zijn die nog niet bekend?

EDIT: btw, wel mooie topicstart!
Voor zover ik weet lijkt de 2 in dit model nummer op BRAVIA ENGINE 2 te slaan (en dus niet de Bravia Engine 3 zoals in de andere reizen), voor de rest dacht ik dat het de specificaties van de EX500 had.

Idd wel een mooi overzicht die tabel

Anoniem: 327238

Voor in de specs lijkt het me wel handig om te weten hoeveel scarts elke tv heeft..

Anoniem: 268098

nice topicstart ;)

Hmm doet tweakers ook reviews van sony tv's?

Anoniem: 344829

Het valt mij wel op dat de huidige productlijn van Sony bij sommige winkels steeds slechter leverbaar wordt, maar ik kan nou ook niet zeggen dat de TV's voor dumpprijzen weggaan. Daarnaast moest Sony het nog wel volhouden met hun voorraad, want ik heb vernomen dat deze nieuwe modellen pas eind maart op de markt gaan komen en sommige modellen zelfs eind april.

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-05 09:05
Mooie topic start, fijn om een tabel te hebben met alle specs, wel handig om te kunnen vergelijken. Ook een goed idee om een apart topic van de nieuwe modellen te maken, wel zo overzichtelijk.
Anoniem: 344829 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 06:42:
want ik heb vernomen dat deze nieuwe modellen pas eind maart op de markt gaan komen en sommige modellen zelfs eind april.
Sommige winkels geven toch aan een aantal modellen einde deze maand te krijgen. Bij Komplett staat er bijvoorbeeld dat er een aantal op 23 februari binnen komen (40EX700, 40HX700).

Bij mij wordt het ook tijd voor een nieuwe TV, ik heb nu een Samsung (3/4 jaar oud), maar persoonlijk vind ik het design van de Samsung niet meer zo mooi, ik hou niet zo van die "plastic" glazen rand aan de buitenkant. En die nieuwe "monolonic" look van Sony spreekt mij erg aan, strak en geen poespas. Naast beeldkwaliteit en features is het design ook erg belangrijk (bij mijn vriendin overigens het belangrijkste, maar denk dat de meeste vrouwen dit hebben :)).

Eerst maar eens afwachten wat de reviews gaan brengen.

• Touch_HARM
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-08-2019
Mooie topic idd. Als ik de specs vergelijk, waar heb ik meer aan, 200Hz bij de HX700 of Edge-LED bij de NX800?
De HX700 heeft geen Edge-LED, betekend dit dat het contrast lager is dan bij de NX800?? Hogere serie met minder goed beeld?! Ook raar lijkt mij..

HTC DESIRE > IT'S AN AMAZING MACHINE !

Anoniem: 340572

Blijkbaar zijn er geen 37 inch televisies met Edge LED beschikbaar of zie ik het verkeerd?

• SpaceAce
Touch_HARM schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 10:49:
Mooie topic idd. Als ik de specs vergelijk, waar heb ik meer aan, 200Hz bij de HX700 of Edge-LED bij de NX800?
De HX700 heeft geen Edge-LED, betekend dit dat het contrast lager is dan bij de NX800?? Hogere serie met minder goed beeld?! Ook raar lijkt mij..
Verschil tussen 200Hz en 100Hz is voor zover ik weet te verwaarlozen. Edge-LED heeft ook weer zijn nadelen, maar volgens Sony zou er bij de nieuwe modellen weer verbeteringen moeten zijn op dat gebied. Het dus echt een kwestie van afwachten tot de reviews.

Anoniem: 322146

Ik zie op de-sony site een tegenstrijdigheid.

Bij kenmerken van de 40HX700 staat vermeld dat deze TV een Ambient Sensor heeft. Als ik bij de technische specificaties kijk, wordt er vermeld: Light Sensor: Nee

Weet iemand hoe dit nou echt zit?

Kijk voor de technische speficaties hier: http://support.sony-europ...e=odw_nl_NL&m=KDL-40HX700

• SpaceAce
Anoniem: 322146 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:05:
Ik zie op de-sony site een tegenstrijdigheid.

Bij kenmerken van de 40HX700 staat vermeld dat deze TV een Ambient Sensor heeft. Als ik bij de technische specificaties kijk, wordt er vermeld: Light Sensor: Nee

Weet iemand hoe dit nou echt zit?

Kijk voor de technische speficaties hier: http://support.sony-europ...e=odw_nl_NL&m=KDL-40HX700
Bij de technische specificaties staat dat hij wel een "ambient sensor" heeft en geen "light sensor". In de specificatie tabel wordt dit als 2 verschillende specificaties gezien, alleen zou ik niet weten wat het verschil is.

• micsimoen
WouterHelm schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:13:
[...]

Bij de technische specificaties staat dat hij wel een "ambient sensor" heeft en geen "light sensor". In de specificatie tabel wordt dit als 2 verschillende specificaties gezien, alleen zou ik niet weten wat het verschil is.
Ik denk dat de ene een aanwezigheidssensor is (zijn er mensen) en de andere een sensor die de lichtsterkte van de omgeving meet en naargelang de achtergrond verlichting regelt

micsimoen schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 14:08:
[...]

Ik denk dat de ene een aanwezigheidssensor is (zijn er mensen) en de andere een sensor die de lichtsterkte van de omgeving meet en naargelang de achtergrond verlichting regelt
De Ambient Sensor zorgt inderdaad voor een bepaalde lichtsterkte in de ruimte. De sensor optimaliseert automatisch de kleurinstellingen en lichtsterkte voor een goede beeldkwaliteit in de ruimte waarin de TV geplaatst is. De Light Sensor is volgens mij de voorloper van de Ambient Sensor, want de Light Sensor optimaliseert automatisch enkel de lichtsterkte en doet dus niets met de kleurinstellingen.

• micsimoen
Er bestaat trouwens ook een EX302 reeks denk ik.

De launchdates blijven trouwens maar achteruit geschoven worden hier in Zweden, ik had gehoopt mijn tv ergens eind februari te kunnen kopen maar dat lijkt ondertussen al eerder eind maart te worden en dat terwijl ik oorspronkelijk een W5500 wou kopen. Maar toen die niet meer leverbaar bleken hier had ik besloten om te wachten (nieuwe serie leek me sowieso leuker), maar nu begint het wel erg lang te duren!

Anoniem: 322146

Bij vele interwinkels wordt nu aangegeven dat er vanaf eind februari geleverd kan worden, Ik heb ook bij internetwinkels nagevraagd die de tv's nog niet aanbieden. Die geven eigenlijk allemaal aan dat de tv's pas vanaf eind maart of zelfs in de loop van april leverbaar zouden zijn.

Helaas nog ff geduld hebben dus.

• SquareOne
  • Laatst online: 10:21
EX302 reeks bestaat idd ook.

Sommige van deze tv's zijn zelfs al leverbaar.

De EX302 reeks was ik inderdaad ook tegen gekomen, maar daar ben ik voorlopig nog geen voorraad van tegengekomen. Waar heb jij deze gespot?

• SquareOne
  • Laatst online: 10:21
bij plasma discounter is de 32EX402 en de 32EX500 al leverbaar
EX302 heb ik nog nergens leverbaar gezien

[Voor 25% gewijzigd door SquareOne op 11-02-2010 17:07]

Brm-G schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:07:
bij plasma discounter is de 32EX402 en de 32EX500 al leverbaar
EX302 heb ik nog nergens leverbaar gezien
de 37 inch van ex500 is ook ruim op voorraad. Dus denk volgend week dat ze dan wel bij overige shops gaan binnen druppelen.

Nu jullie het zo zeggen, dat was mij niet eens opgevallen zo :)

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:54
Wel interessant deze nieuwe collectie! Ik was eerst al driftig opzoek naar een mooie lcd tv. Dacht eigenlijk aan de kld 46x4500. Maar nu met deze nieuwe collectie zit ik toch de NX 700 te overwegen. Vraag me af wat he kwaliteits verschil zal gaan zijn met de 46x4500 die dan toch wel weer full LED is ipv Edge. Iemand enige idee :? Zal wel afwachten worden :)

• maroubra
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-12-2022
Goede TS, fijn dat het topic is opgeplitst voor de nieuwe modellen!

Ik ben al een tijdje rond aan het kijken voor een nieuwe tv. Ik nijg nu toch sterk naar één van de TV's van deze serie, waarschijnlijk de NX serie. Deze heeft toch echt het mooiste design, zeker met die 'bar-stand' _/-\o_ (daarbij zijn WIFI, CI+, DLNA ook wel een aantal vereiste...)

Maar even wachten op de reviews inderdaad. Toch twijfel ik nu al tussen een NX700 of NX800. De overweging is dan 6" meer en 100Hz minder voor een 46NX700 in tegenstelling tot 40NX800 (staat geloof ik niet goed in de tabel in de TS).

Overigens was de prijs van de 46NX700 2 weken geleden nog minder dan 1500,- euro (iig op komplett.de), nu zit die al op 1900,- euro en op komplett.de op 1930,- euro. Waarom zou dit zijn? Nu er meer vraag is stijgt de prijs?

Ander vraag, wellicht dat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen:
Wat kan een tv nou meer als deze 3D ondersteund? Ik heb al her en der wat rond gekeken maar kan niet echt duidelijke antwoorden vinden. Als je bijvoorbeeld dit filmpje op je comp af speelt en een brilletje opzet dan neem ik aan dat je het ook in 3D ziet, niet waar?
maroubra schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:16:

Ander vraag, wellicht dat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen:
Wat kan een tv nou meer als deze 3D ondersteund? Ik heb al her en der wat rond gekeken maar kan niet echt duidelijke antwoorden vinden. Als je bijvoorbeeld dit filmpje op je comp af speelt en een brilletje opzet dan neem ik aan dat je het ook in 3D ziet, niet waar?
Klopt, maar dat filmpje dat jij laat zien is de "oude vorm" van 3D. Je hebt dan een brilletje op met een groen en een rood glas, maar de kleuren zijn lelijk en het 3D-effect weinig overtuigend. De 3D-televisies die op de CES in Las Vegas zijn aangekondigd geven in hoge frequentie om en om de beelden voor je linker en rechter oog weer. In de televisie zit een zendertje ingebouwd die de bijbehorende bril(letjes) laat weten wanneer welk oog een beeld moet ontvangen. De bril (engelse term: shutter glasses) dekt om en om een oog af, waardoor er geen gekleurde glaasjes nodig zijn en je veel mooiere kleuren hebt. Enige nadeel is dat je licht verliest omdat je ogen maar de helft van het licht binnenkrijgen (ze zijn de helft van de tijd afgedekt).

Die zender is overigens de belangrijkste eigenschap, want er zijn natuurlijk wel meer televisies die 200 beelden per seconde kunnen weergeven, maar als de bril geen input krijgt welk oog afgedekt moet worden, werkt het effect niet :)

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:28
Mooi topic! Ik zit al een tijdje te wachten op reviews van de EX700 (32 inch - groot genoeg voor in mijn huiskamer). Betaalbare tv met toch erg mooie specs, ben benieuwd!

@TS: bij de EX700 zeg je dat Wifi er in zit, maar volgens de Sony-site is hij slechts Wifi-ready: http://www.sony.nl/product/t32-ex-series/kdl-32ex700

• hdamhof
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-05 19:00
Moet zeggen dat de nieuwe serie erg mooi is, met name de NX-serie. Mis echter nog de witte varianten.
Kwam echter een witte NX700 tegen op een site van onze zuiderburen.

http://www.elektrozine.be...il.php?prodid=25329&new=3

Ben benieuwd wanneer deze in Nederland wordt geintroduceerd.
Opzich is zo'n zwarte rand mooier (beter?) als kader rond je beeld dan een witte of zilveren.

Grrrrrene schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:16:
Opzich is zo'n zwarte rand mooier (beter?) als kader rond je beeld dan een witte of zilveren.
Ieder zijn smaak he ;)
Dat heeft niks met smaak te maken, zo ervaren onze ogen het gewoon :* Een zwarte rand verhoogt het contrast (denken onze ogen). Het gebeurt natuurlijk niet echt, maar het is wel de reden dat veel projectieschermen een zwart kader rond het witte (of lichtgrijze) projectiegedeelte hebben :) Als ik het goed heb komt het doordat het beeld helderder lijkt, zonder dat de zwartwaarden eraan gaan.

[Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 12-02-2010 15:28]

Ik heb net de ex402 en de ex500 in actie gezien, en ik ben erg onder indruk. De looks van beide tv's zien er erg slick uit. En de beelden zijn erg mooi en vooral erg rustig voor de ogen in tegenstelling van samsung tv's. Mooie sets.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Anoniem: 268098 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:29:
Ik heb net de ex402 en de ex500 in actie gezien, en ik ben erg onder indruk. De looks van beide tv's zien er erg slick uit. En de beelden zijn erg mooi en vooral erg rustig voor de ogen in tegenstelling van samsung tv's. Mooie sets.
Zou je ons ook kunnen verblijden met het gegeven WAAR je die schermen heb mogen bewonderen???

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• ulTimaS
  • Laatst online: 04-05 10:59

ulTimaS

Mayhaps

We stonden op het punt een Sony KDL-40W5500 te kopen maar toen zag ik deze topic. Is de KDL-40EX500 beter dan de 40W5500? Qua specs volgens mij wel, maar ben wel benieuwd eigenlijk.

ppaddo schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:01:
[...]

Zou je ons ook kunnen verblijden met het gegeven WAAR je die schermen heb mogen bewonderen???
ik heb de 32ex402 bij Expert gezien. En de ex500 bij een lokale tvboer (de Wit in Enkhuizen). Ik denk dat MM ze volgend week of nu al in de winkel hebben, ga ik vanuit aangezien ze nu bij meerdere online shops zijn te bestellen.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 12-02-2010 21:08]

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Hoe zit het eigenlijk met de scart aansluitingen op de EX500? Ik heb namelijk nog wel een scart nodig

ulTimaS schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 21:38:
Hoe zit het eigenlijk met de scart aansluitingen op de EX500? Ik heb namelijk nog wel een scart nodig
De ex402 heeft wel scart. DUs denk de ex500 ook. Ik ga morgen de tv's uitgebreider bekijken.

edit: Ik lees net dat de ex500 2 scarts heeft.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 12-02-2010 23:02]

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Anoniem: 268098 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 22:57:
[...]

De ex402 heeft wel scart. DUs denk de ex500 ook. Ik ga morgen de tv's uitgebreider bekijken.

ah thx, ik denk dat ik deze ga halen ipv de 40W5500. de W5500 is namelijk steeds slechter verkrijgbaar en de EX500 komt volgens sommige winkels over een paar weken.

ulTimaS schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:50:
[...]

ah thx, ik denk dat ik deze ga halen ipv de 40W5500. de W5500 is namelijk steeds slechter verkrijgbaar en de EX500 komt volgens sommige winkels over een paar weken.
Zou ik ook doen! Plus de nieuwe versies hebben ook extra features dan de oude modellen.

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 19:23
Ik zit er zelfs aan te denken om m'n Philips PES0001 te verkopen en dan voor een nieuwe Sony Bravia te gaan.
Vooral de NX700 en HX700 serie hebben mijn interesse.
Hoe de toestellen er in het echt uitzien is nog even een vraagteken maar ik denk nóg mooier dan op
de plaatjes :P
Ik heb nog een paar weken bedenktijd.

[Voor 6% gewijzigd door 2frankie op 13-02-2010 15:18]

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-05 14:05
2frankie schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:16:
Ik zit er zelfs aan te denken om m'n Philips PES0001 te verkopen en dan voor een nieuwe Sony Bravia te gaan.
Vooral de NX700 en HX700 serie hebben mijn interesse.
Hoe de toestellen er in het echt uitzien is nog even een vraagteken maar ik denk nóg mooier dan op
de plaatjes :P
Ik heb nog een paar weken bedenktijd.
Wat bevalt je niet aan de PES0001? Dat is toch al een prachtscherm?

Anoniem: 345298

Anoniem: 268098 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 22:57:
[...]

vandaag de 32ex500 gekocht bij expert te zwolle, design is mooi, ci+ kaart (ziggo) funtioneerde direct.

voor degene die twijfeld een echte aanrader.

ben nu aan het puzzelen om de functie uitzendinggemist boven water te halen, heeft iemand hier al ervaring mee???

• 2frankie
Het Fantoom schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 21:20:
[...]
Wat bevalt je niet aan de PES0001? Dat is toch al een prachtscherm?
Jazeker, het is een pracht toestel en hij bevalt me nog steeds hoor.
Het is n.l zo dat ik de nieuwe Sony toestellen ook erg mooi vind en aangezien ik erover zit te denken om van 42'' naar 46'' over te stappen is dit misschien de moeite waard.

[Voor 11% gewijzigd door 2frankie op 14-02-2010 19:35]

• PSU_freak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-05 22:51
Ik ben ook aan het kijken voor een KDL-32EX500, echter op de website van sony staat niets over een ethernet aansluiting beschreven terwijl in de handleiding deze wel wordt beschreven.

Zit er nou een netwerkaansluiting op? :?

PSU_freak schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 22:17:
Ik ben ook aan het kijken voor een KDL-32EX500, echter op de website van sony staat niets over een ethernet aansluiting beschreven terwijl in de handleiding deze wel wordt beschreven.

Zit er nou een netwerkaansluiting op? :?
ja er zit een netwerkaansluiting op, want zoals youtube / blip.tv en nog vele meer functioneren.

alleen uitzendinggemist nog niet gevonden.

• PSU_freak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-05 22:51
owkeej bedankt, ik had al zo'n vermoede. Toch fijn dat je niet afhankelijk bent van de wifi-ready functionaliteit. Ethernet kabeltje trekken is toch stuk goedkoper en sneller.

Anoniem: 345298 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 21:30:
[...]

vandaag de 32ex500 gekocht bij expert te zwolle, design is mooi, ci+ kaart (ziggo) funtioneerde direct, perfect beeld.

voor degene die twijfeld een echte aanrader.

ben nu aan het puzzelen om de functie uitzendinggemist boven water te halen, heeft iemand hier al ervaring mee???
proficiat :P Ga je m ook voor je console gebruiken? Dit vraag ivm met inputlag. Daarnaast kan ie ook films(avi, mkv etc) afspelen via een usb?

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 13-02-2010 23:51]

• Homey D. Clown
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-05 15:28
Hallo,

Weet iemand waarom er zo weinig 37" tv's bij die nieuwe BRAVIA's zitten? En zo weinig 32" ook. Bijna alleen maar grotere. Wel jammer, vind ik.
Tsja, alleen de lagere series zijn in 32-40" te krijgen, alleen de HX en LX zijn niet in <40" te krijgen. Ik denk dat Sony redeneert dat iemand die geld heeft voor een HX of LX groot woont, dus ook een groter beeld wil. Ik denk dat dat geen gekke redenatie is, maar er zijn natuurlijk altijd kleinbehuisde mensen die relatief veel geld uitgeven aan een tv en dus een 32/37" HX of LX zouden willen :)

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:30
Niet helemaal mee eens, Sony geeft voor een 52inch een zit afstand van slechts 2.1 meter op......je hoeft dus niet perse groot te wonen voor een 52inch.....

http://www.sony.nl/hub/bravia-lcd-televisies/13/1

• sjong
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:27
Ik twijfel nog een beetje tussen de 32EX402 en de grotere broer 37EX402. Had vorige week bijna een LG besteld maar zag net op tijd dat de nieuwe Sony lijn al beschikbaar is. Wat betreft specs en prijs zeer interressant.

Ben inderdaad ook benieuwd welke video formaten je allemaal vanaf USB stick of USB disk kan afspelen.
Ik heb nog geen goed emultimedia player die ook HD goed ondersteund. En wil natuurlijk wel graag HD content afspelen.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

sjong schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:41:
Ik twijfel nog een beetje tussen de 32EX402 en de grotere broer 37EX402. Had vorige week bijna een LG besteld maar zag net op tijd dat de nieuwe Sony lijn al beschikbaar is. Wat betreft specs en prijs zeer interressant.

Ben inderdaad ook benieuwd welke video formaten je allemaal vanaf USB stick of USB disk kan afspelen.
Ik heb nog geen goed emultimedia player die ook HD goed ondersteund. En wil natuurlijk wel graag HD content afspelen.
Niet veel, ga er maar vanuit dat dat nauwelijks werkt. Het is helaas geen volwaardige mediaspeler welke ingebouwd zit. Opzich is het nog wel te doen voor mp3-tjes en foto's (jpeg) maar daar houd t wel zo'n beetje op :)

iStockphoto | 14x Longi Solar 455Wp (6.370Wp), 20° N/NO, hellingshoek 20° | 8x Solar Frontier SF170 (1.360Wp), Oost/West, hellingshoek 10°

• sjong
Aaah goed om te weten. Dan wordt het toch nog even kijken naar een media player.
Heb ook een XBOX 360 maar dat valt me toch erg tegen als media center.
Het direct streamen van HD content vanaf een NAS blijft toch een issue.

Hoe is de Media PLayer functinalitiet iegenlijk bij aanwezigheid van DLNA? Is dat wel volwaardig voor het afspelen van films of ook nog erg in de kinderschoenen?

Ik lees juist op engelse forums dat de nieuwe sony tv's wel avi etc afspeelt via usb. Dus ik zou graag weten van iemand die de tv heeft of dat ook is?

Anoniem: 268098 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:36:
Ik lees juist op engelse forums dat de nieuwe sony tv's wel avi etc afspeelt via usb. Dus ik zou graag weten van iemand die de tv heeft of dat ook is?
Heb het net even voor je getest (kdl-32ex500), en avi's speeld hij probleem loos af

• sjong
Net even in Almere gekeken bij de Media Markt, it's en Scheer en Foppen maar helaas nog niemand met de nieuwe Sony modellen. Had hem graag eens in het echt bekeken.

Maar hij speelt AVI bestanden af als in DIVX bestanden?

Anoniem: 345298 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 15:54:
[...]

Heb het net even voor je getest (kdl-32ex500), en avi's speeld hij probleem loos af
thnx! Dus tog :*)

Heb je ook mkv en andere formats uitgeprobeerd? Ik lees op engelse forums dat ie waarschijnlijk alle formaten afspeeld, naast avi. Gelukkig heb ik gew8 met aanschaf,m want dit is een mooi bonus!

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 14-02-2010 17:15]

• Jan V.
  • Laatst online: 20-12-2018
Ik was gisteren bij de mediamarkt. Ben al een tijd op zoek naar een nieuwe tv en zal al de hele tijd te azen op de 37" van de philips 8000 serie, maar Philips is ontzettend slecht bezig met leveringen en hij is al een tijd nergens verkrijgbaar en de komende 6 weken waarschijnlijk ook niet. Dus nu maar overgeschakeld naar Sony.

Ben een tijdje op internet aan het zoeken geweest en toen uitgekomen op de Sony 37" W5500. Die was bij de mediamarkt Utrecht uitverkocht maar ze vertelden me daar dat de 37" KDL EX500 een beetje de opvolger was en dat ze die daar voor 800 euro verkochten, maar hij werd pas weer over 2 weken geleverd.

Toen maar een beetje op internet gaan speuren en hem voor 700 euro bij Plasma discounter gevonden. Heb hem gelijk gereserveerd en ga hem donderdag ophalen :D Ben heel benieuwd!

• jeffrodo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 00:18
Overigens klopt het overzicht niet mbt de EX600. Volgens diverse sites heeft die geen BE3 maar BE2.
EDIT: dit lijkt ook te gelden voor NX500 en EX402

Er zijn imho dus drie modellen die de 'budget-aanbiedingen' zijn in verschillende lijnen:
EX402 (Budget standaard LCD)
EX600 (Budget LED LCD)
NX500 (Budget Design LCD)

Ik zou een van deze nooit kopen aangezien ze elk missen wat de andere twee wel hebben. Je hebt dus nooit een complete TV (naar moderne maatstaven beoordeeld) met deze modellen.

@TS: wanneer krijgt het schema een update? Ik zou ook graag de EX402 naast de anderen willen zien

[Voor 50% gewijzigd door jeffrodo op 14-02-2010 20:48]

WIjsheid en geluk toegewenst. Vriendelijke groet... |-:-| Denk niet zwart-wit, maar buiten de kaders ;)

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Jan V. schreef op zondag 14 februari 2010 @ 19:41:
Ik was gisteren bij de mediamarkt. Ben al een tijd op zoek naar een nieuwe tv en zal al de hele tijd te azen op de 37" van de philips 8000 serie, maar Philips is ontzettend slecht bezig met leveringen en hij is al een tijd nergens verkrijgbaar en de komende 6 weken waarschijnlijk ook niet. Dus nu maar overgeschakeld naar Sony.

Ben een tijdje op internet aan het zoeken geweest en toen uitgekomen op de Sony 37" W5500. Die was bij de mediamarkt Utrecht uitverkocht maar ze vertelden me daar dat de 37" KDL EX500 een beetje de opvolger was en dat ze die daar voor 800 euro verkochten, maar hij werd pas weer over 2 weken geleverd.

Toen maar een beetje op internet gaan speuren en hem voor 700 euro bij Plasma discounter gevonden. Heb hem gelijk gereserveerd en ga hem donderdag ophalen :D Ben heel benieuwd!
Ja, ik zat dus ook te denken om de 40W5500 te halen maar nu ga ik gewoon 2 weken wachten op de 40EX500 :9~. Is goedkoper en beter (als ik de specs zo zie).

• Steve79
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-05 12:19

Steve79

wie weet!?

Ik ben zelf zeer nieuwschierig naar de KDL-52NX800.
Alleen is het erg jammer dat de info van Sony zo wisselend is,
Zo heb ik alleen al over dit model gelezen dat het 100Hz, 200Hz of zelfs 240Hz is. :?

Ook de huidige prijzen die te vinden zijn wisselen nogal. (1800 tot 2600)

Ik denk dat ik gewoon nog ff rustig afwacht totdat deze goed beschikbaar is in Nederland.
Dan zal ook wel alle info inmiddels duidelijk zijn.

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 21:04
Steve79 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 23:10:
Ik ben zelf zeer nieuwschierig naar de KDL-52NX800.
Alleen is het erg jammer dat de info van Sony zo wisselend is,
Zo heb ik alleen al over dit model gelezen dat het 100Hz, 200Hz of zelfs 240Hz is. :?

Ook de huidige prijzen die te vinden zijn wisselen nogal. (1800 tot 2600)

Ik denk dat ik gewoon nog ff rustig afwacht totdat deze goed beschikbaar is in Nederland.
Dan zal ook wel alle info inmiddels duidelijk zijn.
NX800 is in europa 200Hz en in de USA 240Hz (andere netfrequentie)
NX700 is 100Hz.
Dit heb ik uit de officiële Sony product catalog van de winkel (Vanden Borre) waar ik 's weekends werk.

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hier wat non promo foto's van de ex700, vind hem er wel ok uit zien, maar had toch op iets "mooiers" gehoopt...

http://hdtvpolska.com/index.php?showtopic=19677&st=60

• Steve79
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-05 12:19

Steve79

wie weet!?

memento__mori schreef op zondag 14 februari 2010 @ 23:49:
[...]

NX800 is in europa 200Hz en in de USA 240Hz (andere netfrequentie)
NX700 is 100Hz.
Dit heb ik uit de officiële Sony product catalog van de winkel (Vanden Borre) waar ik 's weekends werk.
Oké bedankt, dan is dat duidelijk.
Dan staat het trouwens ook fout in de TS bij specs vergelijken.
jeffrodo schreef op zondag 14 februari 2010 @ 20:35:

Er zijn imho dus drie modellen die de 'budget-aanbiedingen' zijn in verschillende lijnen:
EX402 (Budget standaard LCD)
EX600 (Budget LED LCD)
NX500 (Budget Design LCD)

Ik zou een van deze nooit kopen aangezien ze elk missen wat de andere twee wel hebben. Je hebt dus nooit een complete TV (naar moderne maatstaven beoordeeld) met deze modellen.
Datzelfde heb je met de HX900- en LX900-serie, de LX900-serie zou het topmodel zijn, maar de HX900 heeft local dimming. Deze laatste heeft dan weer geen 3D-zender ingebouwd en er worden geen 3D brillen meegeleverd, ook internet widgets e.d. mist hij, dat heeft de LX900 weer. Waarom dan toch in het "topmodel" edge led inbouwen ipv local dimming?

• jeffrodo
Nou, ja, LX is toch een andere serie dan HX. Ik zou eerder HX700 als het budget-keuze van de HX serie zien.

LX serie is gewoon een apart geval. Ik ben het eens dat het vreemd is dat de Signature serie TV LX900 niet de 'top' specs heeft die de HX900 wel heeft, m.n. de afwezigheid van full-led met local dimming is een aderlating.

Mischien is de reden dat ze voor de LX serie een nog beter model gepland hadden maar dat zie die nu nog niet (kunnen) releasen?

WIjsheid en geluk toegewenst. Vriendelijke groet... |-:-| Denk niet zwart-wit, maar buiten de kaders ;)

Dat laatste zou zomaar kunnen, want die brilletjes (waarvan je er 2 bij de LX900 krijgt) zijn ook weer 100-150 euro/stuk ofzo, dus 200-300 euro extra op de prijs van de bril. Dan wordt een (bijvoorbeeld) TX-900 met local dimming _en_ 3D + internetmeuk wel een erg dure TV die zichzelf wellicht uit de markt prijst. De HX900 zou fors goedkoper moeten zijn omdat al die extra's er niet op zitten.

Anoniem: 328936

Anoniem: 268098 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:06:
[...]

thnx! Dus tog :*)

Heb je ook mkv en andere formats uitgeprobeerd? Ik lees op engelse forums dat ie waarschijnlijk alle formaten afspeeld, naast avi. Gelukkig heb ik gew8 met aanschaf,m want dit is een mooi bonus!
Wh000t! Van deze berichten wordt ik dus erg blij, zeker omdat ik al even aan het wachten ben op de nieuwe versie (40EX500)
Leest hij toevallig ook .srt?

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-05 08:37
Nog een witte versie gevonden op de Sony Japan site. Naast de NX700W is er ook een EX700W:
http://www.sony.jp/bravia/products/KDL-40EX700/index.html

Hoop dat deze ook in NL leverbaar zal worden! (en dat er snel iets over bekend wordt..)

[Voor 20% gewijzigd door Pingu007 op 15-02-2010 12:05]

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:24
Interessant is natuurlijk de vraag welke het beste beeld geeft. EX500 of EX600.

EX500: Bravia Engine 3 + LCD
EX600: Bravia Engine 2 + Edge LED

Panel type versus chipset dus :), welke gaat winnen.

edit: Nu is het me al helemaal niet meer duidelijk. Hier staat dat de EX500 toch Engine 2 heeft:
http://www.sonystyle.com/...uctId=8198552921666077654 terwijl hier staat dat hij Engine 3 heeft: http://www.sony.nl/product/t32-ex-series/kdl-40ex500

[Voor 45% gewijzigd door BasNation op 15-02-2010 12:30]

BasNation schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:10:
Interessant is natuurlijk de vraag welke het beste beeld geeft. EX500 of EX600.

EX500: Bravia Engine 3 + LCD
EX600: Bravia Engine 2 + Edge LED

Panel type versus chipset dus :), welke gaat winnen.
Ik denk de EX500 maar dat is puur vanwege de prijs..

• sjong
Ik ben nu toch weer gaan twijfelen tussen de 37EX402 en de 37EX500. Dit als gevolg van het feit dat de eerste BE2 heeft en de 2e BE3. Maar klopt dit verschil wel? en hoe groot is het daadwerkelijke verschil tussen de 2?

Voor alle duidelijkheid in US heeft de ex500 BE2 en in NL BE3.

• Anoniem: 187449
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
sjong schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:43:
Ik ben nu toch weer gaan twijfelen tussen de 37EX402 en de 37EX500. Dit als gevolg van het feit dat de eerste BE2 heeft en de 2e BE3. Maar klopt dit verschil wel? en hoe groot is het daadwerkelijke verschil tussen de 2?
ik zou van de sony nl site uitgaan ;)

• jeffrodo
Ik zou ook wel eens willen weten of het bij het kiezen zinvol is om rekening te houden met BE2 versus BE3. Waar ik idd wel rekening mee hou is de prijs:

Ik vind de meerprijs van EX600 voor alleen LED terwijl je dan 100Hz, motionflow en BE3 kwijt raakt het echt niet waard.

MAW: De EX600 is imho bij voorbaat al geflopt vanwege de prijs/kwaliteit verhouding.

EDIT:
Jan V. schreef op zondag 14 februari 2010 @ 19:41:
...
Die 37EX500 was gisteren idd nog EUR 700, maar nu is hij alweer 745 bij plasma-discounter.nl.
Heb jij hem nu wel of niet voor 700?

[Voor 37% gewijzigd door jeffrodo op 15-02-2010 14:52. Reden: toevoeging]

De pirjs van de 40EX500 schiet omlaag..
Hij staat nu al naar 738..

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Bij bobshop.nl is de 40EX500 voor 791 euro te krijgen met maar 10 euro bezorgkosten door een bezorgdienst (koerier neem ik aan)? is wel erg weinig eigenlijk in vergelijking met wat andere webshops voor levering van een tv boven 37 inch vragen.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
jeffrodo schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:10:
Ik zou ook wel eens willen weten of het bij het kiezen zinvol is om rekening te houden met BE2 versus BE3. Waar ik idd wel rekening mee hou is de prijs:
Als je alleen digitale/analoge televisie kijkt heb je enorm veel aan BE3. Het SD (standard definition) beeld wordt aangeleverd in een fromaat van 720x480 (?). Je full HD heeft een beeld van 1920x1080, dus moeten er heel veel pixels 'bijverzonnen' worden (geupscaled). BE2 doet dit veel groffer en minder verfijnd dan BE3.

Als je alleen gamed/blueray beelden kijkt is het een ander verhaal en maakt het veel minder uit.

• fimi
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10-2017
Wow! De 40hx700 daalt ook sterk in prijs! Bij JMW computers nog maar Euro 971,=! (via kieskeurig). Ik wacht nog even.... :-)

• Jan V.
Anoniem: 328936 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:47:
De pirjs van de 40EX500 schiet omlaag..
Hij staat nu al naar 738..
Ik zie het inderdaad. De prijzen fluctueren daar blijkbaar behoorlijk. Ik heb de televisie daar "gereserveerd" om hem op donderdag op te halen. Ik heb hem echter nog niet betaald. Heb net een mailtje naar de plasma discounter gestuurd met de vriendelijke melding dat ik verwacht dat ik hem nog wel gewoon voor 700 euro krijg.

Jan V. schreef op maandag 15 februari 2010 @ 15:16:
[...]

Ik zie het inderdaad. De prijzen fluctueren daar blijkbaar behoorlijk. Ik heb de televisie daar "gereserveerd" om hem op donderdag op te halen. Ik heb hem echter nog niet betaald. Heb net een mailtje naar de plasma discounter gestuurd met de vriendelijke melding dat ik verwacht dat ik hem nog wel gewoon voor 700 euro krijg.
Idd ik zat echt te twijfelen of ik m wou halen, en toen sprong opeens de prijs van 699 naar 745 en nu weer naar 739 (37ex500) :/ Ik denk dat ze realiseerde dat de prijs met meer dan 40 euro verschil te laag was vergeleken met concurrenten.

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 16:07

mindcre8r

The Baka Crow..

ik lees dat de 46" NX700 leverbaar is vanaf 13 maart voor 1999 bij de ITS.
idem voor de 52NX800F die kost 2699.

pfew duur!

[Voor 25% gewijzigd door mindcre8r op 15-02-2010 16:30]

Tameguchi kitten ja ney o

• Jan V.
Jan V. schreef op maandag 15 februari 2010 @ 15:16:
[...]

Net heel snel (binnen 15 min) een mail terug gehad van de plasma discounter dat ik hem heb gereserveerd voor 699 euro en dat ik hem daar ook voor kan afhalen donderdag. Dikke prima dus! d:)b
mindcre8r schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:28:
ik lees dat de 46" NX700 leverbaar is vanaf 13 maart voor 1999 bij de ITS.
idem voor de 52NX800F die kost 2699.

pfew duur!
LOL, wat moeten de LX900 en HX900 dan wel niet kosten? _o- Ik mag toch hopen dat It's de adviesprijs heeft overgenomen en dan nog prijst Sony zich zo uit de markt :X

• 2frankie
Even een vraagje tussendoor.

Kun je hier ergens automatische berichtgeving activeren ?

Op de meeste forums kan dit maar waar dat hier zit verborgen...............

Bedankt ;)

[Voor 12% gewijzigd door 2frankie op 16-02-2010 08:02]

• StephaN900
  • Niet online
Grrrrrene schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:38:
[...]

LOL, wat moeten de LX900 en HX900 dan wel niet kosten? _o- Ik mag toch hopen dat It's de adviesprijs heeft overgenomen en dan nog prijst Sony zich zo uit de markt :X
It's is sowieso duur, zie nu bij komplett de 46 inch hx700 staan voor €1399, die prijs zal ook nog wel omlaag gaan.

Zelf vind ik de NX serie prachtig, maar 1899 voor het 46 inch nx700 model vind ik toch wat te prijzig. Hoop dat die nog onder de 1500 zakt (i.c.m. de stand zou mooi zijn ;)).

Wat ik mij alleen afvraag is of de nx500 wel juist staat in de vergelijking, aangezien het ook een design model zou moeten zijn is het wat vreemd dat deze geen edge led heeft. Nou ja we zien wel over een maand of zo.

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Net ff aan plasma discounter gevraagd wanneer ze de 40EX500 kunnen leveren. Ik kreeg als antwoord dat ze hem pas eind februari of in de loop van maart verwachten ;( ,

ik zal hem wel even editen:

Bij modern.nl is de 40EX500 al 779 en gratis aflevering!! 22-02 verwacht.

[Voor 24% gewijzigd door ulTimaS op 15-02-2010 18:37]

• 2frankie
.

• Jan V.
Voor de geinteresseerden onder ons: De KDL 37EX500 is nu op warenhuisservice.nl verkrijgbaar voor slechts 656 euro. En hij wordt gratis thuisbezorgd in 2-4 dagen volgens de site. Best bizar!

Ik zit te twijfelen of ik mij reservering bij de plasma discounter zal annuleren (wat niets kost) en de tv bij warenhuisservice zal halen. Volgens mij is de plasma discounter nl wel een goede winkel met uitstekende klantenservice. Dat is ook wel iets wat ik belangrijk vind.

De 40EX500 is daar ook verkrijgbaar voor 736 euro en wordt gratis thuisbezorgd.

Edit: Na de shopinfo op tweakers en kieskeurig te hebben geraadpleegd alsmede door de goede service van de plasma discounter toch maar besloten om mijn reservering bij de plasma discounter te laten staan en de 37EX500 daar te halen. Bij warenhuisservice is het niet duidelijk is of het product in voorraad is en de algemene waardering van deze winkel op tweakers is matig. Daarnaast heeft de plasma discounter een echte winkel waar je zo binnen kan lopen met vragen of voor garantie.

Zo zie je maar dat service loont!

[Voor 32% gewijzigd door Jan V. op 15-02-2010 19:32. Reden: Update]

Nou je het zegt Jan v, erg mooie prijzen! Maar wat is dit voor een shop? Ik ken het niet.

[Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 15-02-2010 19:28]

• Jan V.
Anoniem: 268098 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:28:
Nou je het zegt Jan v, erg mooie prijzen! Maar wat is dit voor een shop? Ik ken het niet.
Zie mijn "edit" :)

Ik heb ook de shop survey gelezen. Ze hebben wel een winkel naast de website, dus net als plasmadiscounter. De prijs is aantrekkelijk, ik ga ze morgen bellen of ze op voorraad zijn.

• Jan V.
Anoniem: 268098 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:37:
Ik heb ook de shop survey gelezen. Ze hebben wel een winkel naast de website, dus net als plasmadiscounter. De prijs is aantrekkelijk, ik ga ze morgen bellen of ze op voorraad zijn.
Succes! Laat maar horen of het wat is :)

Voor de geinteresseerde, de shop is heel goed beoordeeld op kieskeurig.

warenhuisservice

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Hmm, staat niet in de pricewatch

edit: staat wel op shop-reviews, maar daar zijn niet al te beste reviews te vinden (zijn er ook niet zo veel natuurlijk.)

[Voor 67% gewijzigd door ulTimaS op 15-02-2010 20:37. Reden: staat er wel op]

• Niet online
de 46EX500 983,- 2 jaar garantie en gratis thuis bezorgd, lvr tijd 2-4 dagen

http://tinyurl.com/yg6qafr

* heb hem net besteld :)

Anoniem: 187449 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:06:
de 46EX500 983,- 2 jaar garantie en gratis thuis bezorgd, lvr tijd 2-4 dagen

http://tinyurl.com/yg6qafr

* heb hem net besteld :)
nice man. hoe heb je betaald? Of ga je contant betalen?

• Niet online
Anoniem: 268098 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:31:
[...]

nice man. hoe heb je betaald? Of ga je contant betalen?
cash... had ik nog liggen van mijn vorige bestelling die niet bij mijn voordeur geleverd werd :*)
ben erg benieuwd of ze de levertijd gaan waarmaken..

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-05 12:49
Je zou bijna gaan twijfelen over die warenhuiswinkel,zo voordelig .... ;)

52EX700, op pricewatch goedkoopste 1799 (adviesprijzen nog ?)

http://tinyurl.com/ylg28ba
Bij warenhuissite 1464 (incl.bezorging & 2jr garantie uiteraard)

op het mooiere design van de NX serie na, is de EX700 toch aardig leuke tv-model met de "noodzakelijke" opties :)
Nog niet besteld, wacht ook eerst de NX prijzen af ...

Ojah, over posttijd : reclame bij OS schaatsen 500 meter ;)

[Voor 5% gewijzigd door Ted038 op 16-02-2010 03:34]

• StephaN900
  • Niet online
Ted038 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 03:28:
Je zou bijna gaan twijfelen over die warenhuiswinkel,zo voordelig .... ;)

52EX700, op pricewatch goedkoopste 1799 (adviesprijzen nog ?)

http://tinyurl.com/ylg28ba
Bij warenhuissite 1464 (incl.bezorging & 2jr garantie uiteraard)

op het mooiere design van de NX serie na, is de EX700 toch aardig leuke tv-model met de "noodzakelijke" opties :)
Nog niet besteld, wacht ook eerst de NX prijzen af ...

Ojah, over posttijd : reclame bij OS schaatsen 500 meter ;)
Denk dat de prijzen wel kloppen, modellen zijn toch nog niet leverbaar, zodra ze dat wel zijn zullen de andere winkels wellicht ook hun prijzen wat laten zakken?

De 46nx700 staat nu overigens op €2000 rond, voor die prijs wordt het hem zeker niet voor mij :). Maar de nx700 en nx800 zijn kwa uiterlijk toch gelijk aan elkaar?

Hier trouwens wat non-press foto's van de nx800

http://hdtvpolska.com/index.php?showtopic=19676

Anoniem: 179402

Weet iemand wanneer de HX900 in NL verschijnt?
En wat de adviesprijs is? Kan hierover niets op de sony site vinden.
Pagina: 1 2 3 ... 42 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee