Sony BRAVIA LCD-TV 2009 Series topic | |||||||
![]() | |||||||
Vorige delen: | |||||||
Algemene Info: Welkom in het Sony BRAVIA LCD-TV 2009 Series topic! Let Op: Dit topic gaat over alle Sony BRAVIA LCD TV's die in 2009 (en eerder) zijn geïntroduceerd. Voor de series die in 2010 nieuw zijn geïntroduceerd is een apart topic! Let hier svp op als je post. Hieronder vind je alle (of op zijn minst de meeste) belangrijke info over de Sony Bravia LCD-TV 2009 Series productlijn. De meeste info in deze TS is overgenomen uit deel 8 en 9 van het "alle series" topic. Verbeteringen, uitbreidingen, foutjes? Stuur me een DM of post ff in het topic. Ik heb geconcentreerd op de grotere/luxere series waar de meeste mensen hier toch vooral in geïnteresseerd zijn. Dit houdt o.a. in dat de meeste series/modellen van 15 t/m 26" niet aan bod komen. De specs lijstjes per serie heb ik ook verwijderd. Alleen de highlights staan per serie genoemd. Voor de rest kun je het specsoverzicht helemaal onderaan bekijken. Wat wel weer nieuw is zijn lijstjes met de modellen per serie en (indien mogelijk) voorzien van een link naar de Tweakers.net Pricewatch. | |||||||
Links: | |||||||
Bravia Type Nummer Info: De Bravia lijn heeft type nummers waar enige structuur in zit, en is als volgt opgebouwd:
| |||||||
Reviews: De reviews staan tegenwoordig verderop, per serie bij elkaar. Stuur me een DM of post in het topic als je een linkje hebt naar een review die er nog niet bij staat! (Met name van de 4000/4500 modellen.) | |||||||
X-Serie | |||||||
![]() | |||||||
![]() ![]() X4500 Het vlaggenschip van de Bravia productlijn. Hier zit alles op en aan wat Sony te bieden heeft. Vanaf 46" heb je ook LED backlight en Motionflow 100Hz PRO. De LED's kunnen per stuk geregeld worden waardoor het extreem hoge dynamisch contrast wordt bereikt van 1.100.000:1. Voor de speakers zijn extra fronts verkrijgbaar in de kleuren "Obsidian Black" en "Ruby Red". De X4500 heeft uiteraard, zoals alle 4000/4500 modellen, de XMB oftwel de Xross Media Bar. Dit is een grafische interface die ook op de Playstation 3 wordt gebruikt en vervangt de traditionele menu's. Ten tijde van schrijven is de X4500 spiksplinternieuw en staat nog niet op Sony.nl. De officiële release in Nederland is echter in oktober en de X4500 staat bij sommige winkels al in de prijslijst. (De LED versies zijn nogal aan de prijs helaas.) Modellen (Links naar Tweakers.net Pricewatch.)Reviews
| |||||||
W-Serie | |||||||
![]() | |||||||
![]() W5500 De W-Serie is een populaire BRAVIA serie. In deze serie krijg je een boel features, zonder dat het écht een topmodel betreft. Hiermee wordt een prijs/kwaliteit verhouding bereikt die voor veel mensen aantrekkelijk is. De Z-, ZX- en EX-Serie hebben op sommige punten betere specs, maar worden stukken minder verkocht. De E- en V-Serie doen het met minder features dan de W-serie. De W-Serie is de eerste serie met een 5500 model nummer, en heeft daarmee als unieke features Bravia Engine 3, een CI+ slot en een hoog contrast. Het panel is helaas wel "slechts" 8 bit, i.p.v. 10 bit zoals bij de meeste andere Bravia's. Modellen (Links naar Tweakers.net Pricewatch.)Reviews | |||||||
![]() | |||||||
![]() W4500 De vorige generatie in de W serie is de W4500. Deze serie is eigenlijk nog behoorlijk jong, maar wordt momenteel snel minder verkocht nu de W5500 is geïntroduceerd. Voor de volledigheid hier toch nog een vermelding. Modellen (Links naar Tweakers.net Pricewatch.)Reviews | |||||||
Z-Serie | |||||||
![]() | |||||||
![]() ![]() De Z-serie is in 2008 nieuw geïntroduceerd en vervangt de W-Serie als de nummer 2 in de Bravia productlijn. Deze serie heeft als meest bijzondere feature Motionflow 200Hz. Zoals Sony het omschrijft: Met Motionflow 200Hz worden zelfs de snelstbewegende beelden met een levensechte soepelheid en uiterst gedetailleerd weergegeven. Of dit echt een verbetering is volgens de eerste reviews een kwestie van smaak. Het verschil met 100Hz schijnt nog behoorlijk duidelijk zichtbaar te zijn, maar het beeld is zó smooth dat het ook wel als "too much" kan worden ervaren. Mogelijk is het ook gewoon een kwestie van wennen. Behalve LED Backlight, heeft de Z-Serie verder alle features die de X-Serie heeft. Aangezien die LEDs pas beschikbaar zijn vanaf 46" is de 40Z4500 in feite geavanceerder dan de 40X4500, dit dankzij de 200Hz vs 100Hz Pro techniek. (De enige andere uitzondering hierop is Bravia Engine 2 Pro op de X4500, maar de toegevoegde waar daarvan t.o.v. de normale BE2 is volgens mij vrij klein.) Modellen (Links naar Tweakers.net Pricewatch.)Reviews | |||||||
ZX-Serie | |||||||
![]() | |||||||
![]() ![]() Ook de ZX-Serie is nieuw in 2008. "Serie" is eigenlijk een groot woord aangezien het momenteel maar om één model gaat. Deze TV ondersheidt zich o.a. door LED Backlight en een zeer dun profiel. De TV is namelijk slechts 9,9mm dik (dun). Ter vergelijking; de X4500 is 14cm dik. De ZX-Serie wordt ook geleverd met een Wireless Media Receiver. Dit is een losstaand "kastje" waarop alle kabels worden aangesloten (wireless he...). De Wireless Media Receiver maakt draadloos verbinding met de TV, die laatste heeft daardoor alleen stroom nodig qua bekabeling. De Bravia 1080 Wireless radiografische verbinding werkt tot maximaal 1080i. Van de in totaal 4 HDMI aansluitingen zit er overigens 1 op de TV zelf. De KDL-40ZX1 is de enige 40" Bravia met LED Backlight. Modellen (Links naar Tweakers.net Pricewatch.)
| |||||||
EX-Serie | |||||||
![]() | |||||||
![]() De EX-Serie is een serie die vooral gericht is op het design zonder daarbij veel in te leveren qua features. De TV ziet er uit als een passepartout/schilderij. Bij de EX-Serie wordt ook de Wireless Media Receiver geleverd. (Zie beschrijving bij ZX-Serie.) Modellen (Links naar Tweakers.net Pricewatch.)Reviews
| |||||||
E-Serie | |||||||
![]() | |||||||
![]() De E-Serie is het kleine broertje van de EX-Serie. Ook hier probeert Sony met het design een specifieke doelgroep te bereiken. De E-Serie doet dit wel met wat minder features. Zo is er o.a. een lager contrast, geen Motionflow 100Hz en zijn 1080P Input en een 10 bit kleurenpaneel pas beschikbaar vanaf 40". Ook voor de Wireless Media Receiver moet je uitwijken naar de EX. De E-Serie is er wel in meerdere kleuren, dit slaat dan op de buitenste lijst (niet het witte passepartout). Hierdoor lijkt het bij bruin bijvoorbeeld op een schilderij met een houten lijst. Modellen (Links naar Tweakers.net Pricewatch.)
| |||||||
V-Serie | |||||||
![]() | |||||||
De V-Serie is een serie aan de onderkant van de Bravia productlijn. Diverse features die sommige (Tweakers.net) gebruikers tegenwoordig als "minimaal" zouden omschrijven zijn niet aanwezig. Zie het specs overzicht onderaan voor meer info. Modellen (Links naar Tweakers.net Pricewatch.)
| |||||||
Specs overzicht 2008/2009 (4000/4500/5500) modellen | |||||||
Serie | X | Z | ZX | EX | E | W | V |
Panel Resolutie | 1920x1080 | 1920x1080 | 1920x1080 | 1920x1080 | 1920x1080 | 1920x1080 | 1366X768 *7 |
Bravia Engine | BE2 PRO | BE2 | BE2 | BE2 | BE2 | BE3 | BE2 |
XMB | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja |
LED Backlight | 46" + | Nee | Ja | Nee | Nee | Nee | Nee |
Contrast (Dyn.) | 1100K:1 *2 | 80K:1 | 80K:1 | 80K:1 | 33K:1 | 100K:1 *5 | 33K:1 *1 |
Helderheid | 550 | 550 | 550 | 550 | 550 *4 | ? | 500 |
Motionflow | 100Hz PRO *3 | 200Hz | 100Hz | 100Hz | Nee | 100Hz | Nee |
24P Input | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja *8 |
10 bit kleurenpanel | Ja | Ja | Ja | Ja | 40" + | Nee | Nee |
1080P Input | Ja | Ja | Ja | Ja | 40" + | Ja | Ja *9 |
HDMI 1.3 | 4x | 3x | 4x | 4x | 3x | 4x | 3x |
Component | 2x | 2x | 2x | 2x | 1x | 2x | 1x |
Scart | 2x | 2x | 2x | 2x | 2x | 2x | 2x |
CI/CI+ slot | CI | CI | CI | CI | CI | CI+ | CI |
DVB-T Tuner | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja |
DVB-C Tuner | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja |
HDTV Decoder | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja *10 |
Opmerkingen | |||||||
| |||||||
Specs overzicht 2007/2008 (3000/3500) modellen | |||||||
Serie | X | W | V | D *1 | |||
Panel Resolutie | 1920x1080 | 1920x1080 | 1920x1080 | 1920x1080 | |||
Bravia Engine | BE1 PRO | BE1 EX | BE1 | BE1 | |||
XMB | Nee | Nee | Nee | Nee | |||
LED Backlight | Nee | Nee | Nee | Nee | |||
Contrast (Dyn.) | 18K:1 | 16K:1 | 16K:1 | 16K:1 | |||
Helderheid | 500 | 500 | 500 | 450 | |||
Motionflow | 100Hz | Nee | Nee | Nee | |||
24P Input | Ja | Ja | Ja | Ja | |||
10 bit kleurenpanel | Ja | Ja | Nee | Ja | |||
1080P Input | Ja | Ja | Ja | Ja | |||
HDMI 1.3 | 3x | 3x | 3x | 2x | |||
Scart | 2x | 2x | 2x | 2x | |||
Component | 2x | 1x | 1x | 1x | |||
SPDIF Out (optisch) | Ja | Ja | Nee | Nee | |||
DVB-T Tuner | Ja | Ja | Ja | Ja | |||
DVB-C Tuner | Ja | Ja | Ja | Ja | |||
HDTV Decoder | Ja | Ja | Nee | Nee | |||
Opmerkingen | |||||||
|
De 40WE5 ontbreekt in de topicstart. Dit model is een (enigszins) vreemde eend in de bijt en nog steeds leverbaar. Gezien de beoordelingen van reviews en gebruikers mag daar ook wel iets over gezegd worden misschien?
Daar hebben we [Aanbiedingen] LCD & Plasma TV's - Deel 5 voor.
zou een koopje "kunnen" zijn ...
zou een koopje "kunnen" zijn ...
[ Voor 77% gewijzigd door FeaR op 12-02-2010 16:00 ]
Om het maar voorzichtig uit te drukken, van bovenstaande overzicht klopt geen donder. Er staat genoemd dat de 5500 serie ook tot de 2008/2009 serie klopt (en dat is an sich correct), maar als ik bijvoorbeeld kijkt naar de specs van de 40Z5500 dan heeft hij BE 3 i.p.v. BE2 en een contrastratio van 100000:1 i.p.v. 80000:1. De specs slaan volgens mij volledig op de 4500 serie die alweer twee jaar oud is.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Anoniem: 345079
Hallo,
Ik heb een vraagje, wij hebben een Sony Bravia KDL-40V4210 met ingebouwde CAM module. We wilde graag digitale tv van Ziggo en hebben uiteraard gekeken of onze tv geschikt was voor de CI+ module van Ziggo.
Echter konden wij ons type tv daar niet onder terug vinden. Ziggo gebeld en een medewerker van Ziggo gaf aan dat hun module wel op ons type tv zou werken.
Na 2 dagen lag de module in de bus , kaart geactiveerd, maar geen digitale televisie. De tv geeft een foutmelding dat onze tv niet helemaal geschikt is voor die CI+ module.
Ziggo gebeld, alles uitgelegd en we mogen alles kosteloos terug sturen en we kunnen eventueel wel een decoder krijgen om de zenders toch digitaal te ontvangen.
Nu hoorde we dus in de wandelgangen dat ons type tv eventueel te updaten of te resetten is zodat de CI+ module wel werkt.
Weet iemand of dit klopt?.. We hebben ons al krom gegoogled en geforumd maar we komen er niet uit.
Alvast dank voor het lezen!
Ik heb een vraagje, wij hebben een Sony Bravia KDL-40V4210 met ingebouwde CAM module. We wilde graag digitale tv van Ziggo en hebben uiteraard gekeken of onze tv geschikt was voor de CI+ module van Ziggo.
Echter konden wij ons type tv daar niet onder terug vinden. Ziggo gebeld en een medewerker van Ziggo gaf aan dat hun module wel op ons type tv zou werken.
Na 2 dagen lag de module in de bus , kaart geactiveerd, maar geen digitale televisie. De tv geeft een foutmelding dat onze tv niet helemaal geschikt is voor die CI+ module.
Ziggo gebeld, alles uitgelegd en we mogen alles kosteloos terug sturen en we kunnen eventueel wel een decoder krijgen om de zenders toch digitaal te ontvangen.
Nu hoorde we dus in de wandelgangen dat ons type tv eventueel te updaten of te resetten is zodat de CI+ module wel werkt.
Weet iemand of dit klopt?.. We hebben ons al krom gegoogled en geforumd maar we komen er niet uit.
Hallo,
Ik heb een Sony KDL-37W5720
Ik ben bezig om het beeld van mijn laptops op de tv te laten zien doormiddel van een VGA kabel.
Alleen krijg ik het beeld er bij beide laptops niet goed op. Zo staat er maar een half scherm in beeld. En mis ik het onderste gedeelte van mijn laptop op de tv.
Hoe krijg ik het beeld van mijn laptop helemaal op mijn tv ?
Ik ben bezig om het beeld van mijn laptops op de tv te laten zien doormiddel van een VGA kabel.
Alleen krijg ik het beeld er bij beide laptops niet goed op. Zo staat er maar een half scherm in beeld. En mis ik het onderste gedeelte van mijn laptop op de tv.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Het zou idd aan de firmware versie kunnen liggen van de TV. Helaas kan ik daar verder weinig over vertellen. Zal iemand anders even op moeten inhaken.Anoniem: 345079 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:49:
Hallo,
*empty*
Misschien wat meer informatie. Hoe heb je TV aan laptop gekoppeld. Dus met welke settings. Alleen beeld op de TV (juiste resolutie?) Mirror, dus zelfde beeld TV als op laptop?, 2de scherm mogelijkheid (resolutie correct?) Etc etc. Voor deze setup is het makkelijk om meer informatie te hebben wat je allemaal gedaan hebt.Mars18 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:39:
Hallo,
*empty*
Anoniem: 174956
Vanaf vrijdag heb ik een KDL-37W5500 i.c.m. Ziggo digitale tv, en een blue ray speler.
Geweldige TV, heb inmiddels ook PS3 mediaserver werkende.
Alleen krijg ik de volgende foutmelding met widgets:
"Geen toegang tot widgetserver.
Controleer:
- Netwerkinstellingen
- Klokinstellingen
of probeer opnieuw."
De tv zit op een linksys WRT150N en binnen de LAN werkt het goed (aangezien ps3 media server werkt). Alleen de TV kan blijkbaar geen internet verbinding maken. Als ik bij netwerk setting de verbindingstest uitvoer, lukt dat wel gewoon. Ook firmware is alleen via usb te upgraden.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
Geweldige TV, heb inmiddels ook PS3 mediaserver werkende.
Alleen krijg ik de volgende foutmelding met widgets:
Controleer:
- Netwerkinstellingen
- Klokinstellingen
of probeer opnieuw."
De tv zit op een linksys WRT150N en binnen de LAN werkt het goed (aangezien ps3 media server werkt). Alleen de TV kan blijkbaar geen internet verbinding maken. Als ik bij netwerk setting de verbindingstest uitvoer, lukt dat wel gewoon. Ook firmware is alleen via usb te upgraden.
Probleem verholpen, Bij beeldregeling moest alles op 0 komen te staan. Nu staat alles perfect in beeld met een resolutie van 1920 bij ... pixels.MR_VIPER schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 09:27:
[...]
Misschien wat meer informatie. Hoe heb je TV aan laptop gekoppeld. Dus met welke settings. Alleen beeld op de TV (juiste resolutie?) Mirror, dus zelfde beeld TV als op laptop?, 2de scherm mogelijkheid (resolutie correct?) Etc etc. Voor deze setup is het makkelijk om meer informatie te hebben wat je allemaal gedaan hebt.
Mooi om te zien, Alleen wat trekt de tv veel stof aan zeg
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Dit is niet mogelijk. Je hebt OF een CI module OF een CI+ module in je tv. Gezien het typenummer gok ik dat je een "oude" CI dvb-c decoder er in heb zitten. Daarmee gaan de CAM's van Ziggo dus niet werken!Anoniem: 345079 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:49:
Wat je eventueel zou kunnen overwegen is een alphacrypt module aan te schaffen. Dat werkt (nog) wel met Ziggo en dan kan je op dezelfede manier tv kijken als met de "Ziggo module". Dit schijnt echter een keer geblokkeerd te worden door Ziggo.
Succes
Anoniem: 327238
Weet iemand waarom mijn z4500 wel naar een apparaat zelf van zender veranderd als die op scart is aangesloten, maar niet via hdmi??
Ik mis de KDLXXW5720 in de TS. Misschien zou het ook leuk zijn om het verschil in features te beschrijven t.o.v. de W5500 aangezien deze nu identiek geprijst zijn en niet vergeleken kunnen worden mbv de Sony site e/o de pricewatch. Ik kom hier zelf niet uit, en nu er een aanbieding is bij de MM voor de 5720 zullen wel meer mensen deze vraag hebben/krijgen.
Ah het verschil lijkt te zitten in het feit dat de 5720 een mogelijkheid heeft voor uitbreiding met een sateliet ontvanger.
Ah het verschil lijkt te zitten in het feit dat de 5720 een mogelijkheid heeft voor uitbreiding met een sateliet ontvanger.
[ Voor 15% gewijzigd door de_jabberwock op 15-02-2010 13:20 . Reden: Iets meer info gevonden over de 5720 serie. ]
Weet iemand of de KDL-40/46 Z5500 nog te koop is, of is die serie nu al uitgerangeerd...?
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Zeer beperkt. De vervangers (zie [LCD TV] Sony BRAVIA 2010 Series topic deel 1 ) komen er zo'n beetje op dit moment aan. Ik zou daar maar even gaan neuzen, want de nieuwe modellen zijn 'beter' (op basis van de specs) EN goedkoper!crack_en_hack schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 05:53:
Weet iemand of de KDL-40/46 Z5500 nog te koop is, of is die serie nu al uitgerangeerd...?
Klopt!Ah het verschil lijkt te zitten in het feit dat de 5720 een mogelijkheid heeft voor uitbreiding met een sateliet ontvanger.
[ Voor 14% gewijzigd door PaT op 16-02-2010 07:11 ]
Alle instellingen inmiddels 3x nagelopen, probleem lijkt toch echt in de TV te zitten.Alleen krijg ik de volgende foutmelding met widgets:
Controleer:
- Netwerkinstellingen
- Klokinstellingen
of probeer opnieuw."
De tv heeft de nieuwste firmware 1.620EA (die nog niet is vrijgegeven op sony website).
Ik heb nu contact opgenomen met sony nederland, ben benieuwd of hun een oplossing hebben
nvm het is al gelukt
[ Voor 92% gewijzigd door madmaus op 16-02-2010 23:16 ]
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Is er eigenlijk een mogelijkheid om met de standaard afstandsbediening van de 40W5500 (RM-ED016) te switchen tussen twee kanalen? De afstandsbediening bij de 40W4000 heeft hier een knopje voor, maar die zit er bij mij niet op
Wat bedoel je met switchen tussen twee kanalen? PIP ofzo?
Nee, wat hij bedoelt is om door middel van een knopje tussen de laatste twee bekeken kanalen te switchen (handig tijdens rust bij voetbal, scheelt weer cijfertjes intoetsen). Volgens mij typisch een Sony dingetje.tiguan schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:43:
Wat bedoel je met switchen tussen twee kanalen? PIP ofzo?
Als de W5500 dezelfde afstandsbediening heeft als de Z5500 dan kan dat!
Weet niet of dit hier moet, maar goed:
Mijn oog is gevallen op de Sony KDL 32P5600. Ik kan deze echter helemaal niet terugvinden op de site van sony zelf. Wel staat er dat de P-serie alleen maar HD-ready was, terwijl de specs van de Sony KDL 32P5600 iets anders zeggen...
Iemand???
Mijn oog is gevallen op de Sony KDL 32P5600. Ik kan deze echter helemaal niet terugvinden op de site van sony zelf. Wel staat er dat de P-serie alleen maar HD-ready was, terwijl de specs van de Sony KDL 32P5600 iets anders zeggen...
Iemand???
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
full hd (maar kan dus ook hd ready aanPeter_Aragorn schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:04:
Weet niet of dit hier moet, maar goed:
Iemand???
baseer me ook op deze : http://www.kieskeurig.nl/...600/specificaties/351387/
Sony geeft zelf aan ook Full HF : http://support.sony-europ...e=odw_nl_NL&m=KDL-32P5600
[ Voor 10% gewijzigd door Ted038 op 18-02-2010 17:27 ]
Anoniem: 26121
En als je echt zeker wil zijn (het komt voor dat Kieskeurig onjuiste informatie verschaft), kun je de handleiding downloaden. Daarin staan ook de specificaties: http://support.sony-europ...e=odw_nl_NL&m=KDL-32P5600Ted038 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:20:
[...]
full hd (maar kan dus ook hd ready aan)
baseer me ook op deze : http://www.kieskeurig.nl/...600/specificaties/351387/
Edit: wat Ted038 zegt dus
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 26121 op 18-02-2010 17:30 ]
Maar niemand ervaring met die tv??
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Inderdaad ja. Welke AB zit er bij de Z5500? Zeker een andereppaddo schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:35:
Nee, wat hij bedoelt is om door middel van een knopje tussen de laatste twee bekeken kanalen te switchen (handig tijdens rust bij voetbal, scheelt weer cijfertjes intoetsen). Volgens mij typisch een Sony dingetje.
Als de W5500 dezelfde afstandsbediening heeft als de Z5500 dan kan dat!

zal vanmiddag ff kijken welk type het is...sphere schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:10:
[...]
Inderdaad ja. Welke AB zit er bij de Z5500? Zeker een andere
edit:
Bij de 40Z5500 zit de RM-ED019 als afstandsbediening.
Bij de 40Z5500 zit de RM-ED019 als afstandsbediening.
Nog een andere vraag van 5500 serie bezitters die kijken m.b.v. een CI+ cam. Hebben jullie wel eens dat het beeld echt een fractie van een seconde wegvalt, direct weer terug komt en vervolgens de vaandel boven in beeld weer weergegeven wordt alsof je van zender veranderd ben? (en eventueel wat er aan te doen is?) Bekabeling is 100% in orde!
[ Voor 49% gewijzigd door PaT op 19-02-2010 19:35 . Reden: typenummer ab bijgevoegd ]
Ik heb dat probleem niet, en ik de Neotion cam (de goedkopere vziw) met een 40W5500. Als je zeker weet dat het niet aan je INTERNE bekabeling ligt, dan kan je informeren bij de kabelmaatschappij. Maar ik weet uit ervaring twee dingen:
1) ook als je denk dat het niet aan de eigen bekabeling ligt, ligt het daar vaak toch aan.
2) als het aan het signaal van de kabelaar ligt, is het moeilijk om je gelijk te krijgen, tenzij het zeer regelmatig gebeurt (een dipje in je signaal)
Zorg er in ieder geval voor dat er een korte kabel rechtstreeks loopt van je hoofdaansluiting naar je TV zonder aftakkingen of splitsingen/koppelstukken. Als het dan nog optreedt heb je een sterker argument naar de kabelaar toe.
1) ook als je denk dat het niet aan de eigen bekabeling ligt, ligt het daar vaak toch aan.
2) als het aan het signaal van de kabelaar ligt, is het moeilijk om je gelijk te krijgen, tenzij het zeer regelmatig gebeurt (een dipje in je signaal)
Zorg er in ieder geval voor dat er een korte kabel rechtstreeks loopt van je hoofdaansluiting naar je TV zonder aftakkingen of splitsingen/koppelstukken. Als het dan nog optreedt heb je een sterker argument naar de kabelaar toe.
[ Voor 19% gewijzigd door sphere op 19-02-2010 20:25 ]
Nu heb ik de mazzel dat ik in een dorpje woon, waar de gemeente het kabelnet nog beheert. Je communiceert daar heel snel met de techneuten en van daar uit heb ik ook al te horen gekregen dat dat bij een Sony toestel in zijn huishouden ook gebeurt. Het beeld werd daar echter even groen. Dat heb ik niet, bij mij is het beeld even zwart.sphere schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:23:
Ik heb dat probleem niet, en ik de Neotion cam (de goedkopere vziw) met een 40W5500. Als je zeker weet dat het niet aan je INTERNE bekabeling ligt, dan kan je informeren bij de kabelmaatschappij. Maar ik weet uit ervaring twee dingen:
Daarnaast heb ik op dezelfde aansluiting een Samsung decoder aangesloten gehad met veel slechtere bekabeling en daar had ik nooit last van dat probleem. Het is dus of de CAM of het feit dat ik nu een Sony heb...
Het gebeurt ook geheel willekeurig. De ene avond heb ik er veel meer last van dan de andere.
Ik heb nog 1 andere vage optie en dat is de aansluiting van de cai in de meterkast. Vanuit de bouw zijn alle kamers voorzien van cai en die zijn aangesloten op 2 versterkers. Ik heb sinds vanavond het vermoeden dat die versterkers op dezelfde groep aangesloten zijn als de koelkast. Zojuist stoorde de tv volgens mij exact op het moment dat de koelkast even aansloeg. Dat ga ik dus ook nog even in de gaten houden...Zou wel een redelijk bizarre reden zijn...
Hier doet hij het ook af en toe: even beeld weg, en dan meteen weer terug. Soms 2-5 keer per avond, maar normaal gesproken nooit. Dus zeg maar 1 op de 14 dagen heeft hij dat af en toe een avondje.
Kabels lopen via redelijk wat omwegen, maar geven op de TV VOL signaal indicatie. Ik heb ook Ci+ kaart erin, een van de eersten die verkrijgbaar was via Ziggo. (Vooraf al besteld). Merk weet ik zo niet.
Het zal wel aan een dipje in het signaal van ziggo liggen.
Kabels lopen via redelijk wat omwegen, maar geven op de TV VOL signaal indicatie. Ik heb ook Ci+ kaart erin, een van de eersten die verkrijgbaar was via Ziggo. (Vooraf al besteld). Merk weet ik zo niet.
Het zal wel aan een dipje in het signaal van ziggo liggen.
Anoniem: 160310
HELP!
Ik probeer zojuist mijn vaders Sony KDL40WE5 te voorzien van een firmwareupgrade.
Echter midden (stap 6) in het proces blijft de TV hangen! Ik ben bang dat ik iets kapot maak als ik het proces verkeerd beeindig. Wat kan ik nu het beste doen?
Ik probeer zojuist mijn vaders Sony KDL40WE5 te voorzien van een firmwareupgrade.
Echter midden (stap 6) in het proces blijft de TV hangen! Ik ben bang dat ik iets kapot maak als ik het proces verkeerd beeindig. Wat kan ik nu het beste doen?
Officieel is het verhaal: wachten......
Maar ik heb ook wel eens verhalen gelezen van mensen die toch de upgrade af moesten breken (stroomuitval etc), en bij de volgende poging gewoon toch een geslaagde update konden doen. Er is uiteraard risico, maar meestal lijkt het goed te gaan. Geen garanties uiteraard, hooguit geruststellend....
Maar ik heb ook wel eens verhalen gelezen van mensen die toch de upgrade af moesten breken (stroomuitval etc), en bij de volgende poging gewoon toch een geslaagde update konden doen. Er is uiteraard risico, maar meestal lijkt het goed te gaan. Geen garanties uiteraard, hooguit geruststellend....
Dit soort constructies zijn exact de reden dat kabelaars alleen maar signaal garanderen als je een TV rechtstreeks aansluit op de hoofdaansluiting. Voor een consument niet zo leuk, maar anders blijven ze achter storingen aanhollen. Ik hoop dat je het kan vinden, anders toch even een kabeltje leggen van de meterkast naar de TV.ppaddo schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 22:08:
Ik heb nog 1 andere vage optie en dat is de aansluiting van de cai in de meterkast. Vanuit de bouw zijn alle kamers voorzien van cai en die zijn aangesloten op 2 versterkers. Ik heb sinds vanavond het vermoeden dat die versterkers op dezelfde groep aangesloten zijn als de koelkast. Zojuist stoorde de tv volgens mij exact op het moment dat de koelkast even aansloeg. Dat ga ik dus ook nog even in de gaten houden...Zou wel een redelijk bizarre reden zijn...
De kabelaar zegt dat je dan Hirschmann moet nemen, maar ik heb goede ervaringen met de dikke coax kabel van de bouwmarkt met ronde cylindrische stekkers van metaal (geen plastic). Die dikke kabel is iets duurder, maar nog steeds een stuk beter betaalbaar dan Hirschmann.
Mars18 in "[LCD TV] Sony BRAVIA 2009 Series topic d..."
Blijkbaar zijn die CAM's wel een heel stuk gevoeliger dan losse decoders enz...
Voor wat betreft die aansluitingen, dat zal vast een stuk helpen bij verouderde cai installaties, maar mijn huis is pas een half jaar oud. Alle bekabeling is van die dikke groene kabels met van die schroefaansluitingen (BNC heet dat toch?, geen stekkertjes dus.)
Ik heb nog 1 potentiële storingsbron er tussen ut gesloopt, te weten de hdd recorder die toch eigenlijk alleen maar stof loopt te vangen. In theorie zou het vergaren van Guide plus + info kunnen storen op het signaal van de CAM (wijsheid van de koude grond, ik weet het). Tot op heden heb ik geen verstoringen gezien. dus who know's..sphere schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 22:44:
[...]
Dit soort constructies zijn exact de reden dat kabelaars alleen maar signaal garanderen als je een TV rechtstreeks aansluit op de hoofdaansluiting. Voor een consument niet zo leuk, maar anders blijven ze achter storingen aanhollen. Ik hoop dat je het kan vinden, anders toch even een kabeltje leggen van de meterkast naar de TV.
Blijkbaar zijn die CAM's wel een heel stuk gevoeliger dan losse decoders enz...
Voor wat betreft die aansluitingen, dat zal vast een stuk helpen bij verouderde cai installaties, maar mijn huis is pas een half jaar oud. Alle bekabeling is van die dikke groene kabels met van die schroefaansluitingen (BNC heet dat toch?, geen stekkertjes dus.)
[ Voor 16% gewijzigd door PaT op 22-02-2010 10:08 ]
Die groene kabel is uitstekend ja, mits het C12 is.
Er klopt volgens mij iets niet helemaal in de specs chart. Volgens jullie specs zou de W4000 series al 100Hz moeten zijn en over BE3 beschikken, maar voor zover ik weet (mijn broer heeft er 1 in zijn kamer staan) is deze gewoon nog 60Hz. Tis een 32 inch trouwes. Misschien iets om na te kijken?
Anoniem: 96130
w5500 in bezit met CI module ,sinds 2 maanden....supertoestel...superbeeld en supergeluid....maar nu sinds eergister iets vreemds, het geluid lijkt harder en zachter te gaan, het vreemde is dat het niet bij alle zenders is, lijkt erop dat het slechts enkele zenders betreft, waaronder Sbs6 in elk geval, ook reclameblokken op sommige zenders storen op deze manier. vreemd vreemd...ook tijdens gamen met ps3/Wii geen enkel probleem...overigens heb ik ook de storende zenders af en toe, het gekke is, dit gebeurt eigenlijk alleen bij Nederland 3..tis weleens eerder gebeurt bij een andere zender, maar dan komt de melding ook dat er geen signaal is klinkt aannemelijk...........tijdens een aflevering Dwdd ongeveer 3 keer, ik heb al met de kabelaar(Ziggo) gebeld en die raden me een andere kabel van de muur naar de tv aan....ok ga ik halen...maar ik vraag me af......hoe kan 1 zender nou storen, en de rest niet...en met name van de extra HD zenders die ik heb zou ik het verwachten (bandbreedte technisch gezien)..overigens gebeurt het niet tijdens analoog kijken voor zover ik dit heb geprobeerd (nee dat hou ik geen uur meer vol om dat te kijken.....ben veel te verwend nu.....:-) )
wie o wie heeft een verlossende oplossing voor deze kleine doch ietwat irritante bugjes?
wie o wie heeft een verlossende oplossing voor deze kleine doch ietwat irritante bugjes?
Ik zit met een HDMI/optical probleem. Ik heb momenteel de 46X4500 waar ik een PS3 op aangesloten heb. Om optimaal van het geluid van de PS3 te gebruiken, heb ik deze met een optical kabel aangesloten op een versterker. Het beeld gaat via HDMI naar de 46X4500. Nu treedt er vertraging op tussen het geluid en beeld. Nu schijnen er instellen op de tv te zitten om dit te verhelpen. Deze kan ik echter niet vinden. Vertraging instellen op m'n versterker helpt ook niet echt, en vind ik geen handige oplossing. Graag zou ik een situatie hebben waarbij dit probleem zich helemaal niet voordoet. Wat zou ik dan kunnen doen?
stp - PSN ID: stp_4
Voor zover ik weet zit er in de televisie geen lipsync instelling. Je zult het echt op je versterker moeten instellen. Een situatie waarin zich dit niet voordoet is alles aansluiten met HDMI via een av-receiver met HDMI.stp_4 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:36:
Ik zit met een HDMI/optical probleem. Ik heb momenteel de 46X4500 waar ik een PS3 op aangesloten heb. Om optimaal van het geluid van de PS3 te gebruiken, heb ik deze met een optical kabel aangesloten op een versterker. Het beeld gaat via HDMI naar de 46X4500. Nu treedt er vertraging op tussen het geluid en beeld. Nu schijnen er instellen op de tv te zitten om dit te verhelpen. Deze kan ik echter niet vinden. Vertraging instellen op m'n versterker helpt ook niet echt, en vind ik geen handige oplossing. Graag zou ik een situatie hebben waarbij dit probleem zich helemaal niet voordoet. Wat zou ik dan kunnen doen?
Of je audio out van de tv gebruiken en die doorlussen naar de receiver, dat werkt in principe ook...Anoniem: 26121 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:53:
[...]
Voor zover ik weet zit er in de televisie geen lipsync instelling. Je zult het echt op je versterker moeten instellen. Een situatie waarin zich dit niet voordoet is alles aansluiten met HDMI via een av-receiver met HDMI.
Dat heb ik geprobeerd maar dan krijg ik helaas niet de originele DTS, dolby digital naar mijn versterker. Heb besloten om een topic aan te maken voor dit probleem.ppaddo schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:06:
[...]
Of je audio out van de tv gebruiken en die doorlussen naar de receiver, dat werkt in principe ook...
Ik zie op de Sony site het volgende als je problemen hebt met audio/video synchronisatie:
Vraag is alleen wat doet DRC? Ik las ergens iets over motion flow, klopt dit? Vreemd als je iets moet uitzetten wat op deze manier klinkt als een 'workaround'.Adjust the timing of audio being output using the functions of the external audio equipment. If you sense that audio is still out of sync with the video, set "DRC Mode" to "Off".
Het is inderdaad geen echte oplossing, maar 'vreemd' is het niet. Al die dingen zoals motion flow doen 'iets' met het beeld/geluid. Er gaat dus een bewerking overheen en die bewerking kan vertraging veroorzaken.stp_4 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:13:
Ik zie op de Sony site het volgende als je problemen hebt met audio/video synchronisatie:
[...]
Vraag is alleen wat doet DRC? Ik las ergens iets over motion flow, klopt dit? Vreemd als je iets moet uitzetten wat op deze manier klinkt als een 'workaround'.
Anoniem: 84021
Ik heb een klein probleem met 1080p weergave van laptop op de Bravia 2.
Ik heb sinds kort een Sony Bravia W4000 TV. Nu heb ik mijn Asus 1201N ION laptop erop aangesloten via HDMI. Alleen is het beeld eigenlijk net niet passend. Zo valt er links rechts onder en boven een beetje weg... Ik mis dus een paar cm aan de randen van het beeld (bijvoorbeeld startmenu valt net weg, sluiten en minimaliseren etc).
Hoe krijg ik het beeld nu helemaal passend? Is dit een bekend probleem?
Ik heb eerst uiteraard de resolutie gecontroleerd. Die klopt gewoon. Veranderen naar andere refreshrate bij 1080p heeft geen nut. Vind verder ook niet echt relevante instellingen.
Op de TV heb ik ook gekeken. Zo heb ik bv de weergave gewisseld tussen Wide, Smart en Zoom. Maar ook dit hielp niet.
Verder vind ik niet echt iets over dit probleem.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Ik heb sinds kort een Sony Bravia W4000 TV. Nu heb ik mijn Asus 1201N ION laptop erop aangesloten via HDMI. Alleen is het beeld eigenlijk net niet passend. Zo valt er links rechts onder en boven een beetje weg... Ik mis dus een paar cm aan de randen van het beeld (bijvoorbeeld startmenu valt net weg, sluiten en minimaliseren etc).
Hoe krijg ik het beeld nu helemaal passend? Is dit een bekend probleem?
Ik heb eerst uiteraard de resolutie gecontroleerd. Die klopt gewoon. Veranderen naar andere refreshrate bij 1080p heeft geen nut. Vind verder ook niet echt relevante instellingen.
Op de TV heb ik ook gekeken. Zo heb ik bv de weergave gewisseld tussen Wide, Smart en Zoom. Maar ook dit hielp niet.
Verder vind ik niet echt iets over dit probleem.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
2 Vraagjes, hoe kon je dmv de bepaalde toetsencombinatie op je afstandsbediening je systeem stuff zien, zoals branduren?
Ik heb mijn kanalen lijst vrijwel leeg gegooid, en alleen de 3 hdmi's nog zichtbaar staan als ik switch, ook blijft "tv" er tussen staan, kan ik die er uit halen want ik heb upc via hdmi en dus is "tv" niks meer.
Device: 52z4500
Ik heb mijn kanalen lijst vrijwel leeg gegooid, en alleen de 3 hdmi's nog zichtbaar staan als ik switch, ook blijft "tv" er tussen staan, kan ik die er uit halen want ik heb upc via hdmi en dus is "tv" niks meer.
Vandaag kan ik eindelijk eens stoeien met digitale TV, Heb een KDL-40Z5500 en een smartcard en een ci+ cam module van Ziggo.
Maar zo voorzichtig dat ik ben kan ik nergens er achter komen hoe die ci+ cam modulle erin moet...?
Het past allebij maar als je harder moet drukken ben ik bang dat ik het sloop
.
In de handleiding staat helemaal niks hierover
Maar zo voorzichtig dat ik ben kan ik nergens er achter komen hoe die ci+ cam modulle erin moet...?
Het past allebij maar als je harder moet drukken ben ik bang dat ik het sloop
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Ik heb het net op mijn 32V5500 bestudeerd: de voorkant van de module wijst naar de achterkant van de tv. Je merkt vrij snel dat de kaart goed of verkeerd om zit. Als je zachtjes duwt tegen de module en hij zit goed om, merk je dat hij een klein stukje verder schuift en vastklikt. Verkeerd om gebeurt dat niet; dan stopt het schuiven en verder niets. Hier zijn geen grote krachten bij nodig, dus stuk kan het niet gaan.crack_en_hack schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 23:34:
Vandaag kan ik eindelijk eens stoeien met digitale TV, Heb een KDL-40Z5500 en een smartcard en een ci+ cam module van Ziggo.
Het past allebij maar als je harder moet drukken ben ik bang dat ik het sloop.
Anoniem: 96130
En jawel ik ben erachter,Anoniem: 96130 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:12:
w5500 in bezit met CI module ,sinds 2 maanden....supertoestel...superbeeld en supergeluid....maar nu sinds eergister iets vreemds, het geluid lijkt harder en zachter te gaan, het vreemde is dat het niet bij alle zenders is, lijkt erop dat het slechts enkele zenders betreft, waaronder Sbs6 in elk geval, ook reclameblokken op sommige zenders storen op deze manier. vreemd vreemd...ook tijdens gamen met ps3/Wii geen enkel probleem...overigens heb ik ook de storende zenders af en toe, het gekke is, dit gebeurt eigenlijk alleen bij Nederland 3..tis weleens eerder gebeurt bij een andere zender, maar dan komt de melding ook dat er geen signaal is klinkt aannemelijk...........tijdens een aflevering Dwdd ongeveer 3 keer, ik heb al met de kabelaar(Ziggo) gebeld en die raden me een andere kabel van de muur naar de tv aan....ok ga ik halen...maar ik vraag me af......hoe kan 1 zender nou storen, en de rest niet...en met name van de extra HD zenders die ik heb zou ik het verwachten (bandbreedte technisch gezien)..overigens gebeurt het niet tijdens analoog kijken voor zover ik dit heb geprobeerd (nee dat hou ik geen uur meer vol om dat te kijken.....ben veel te verwend nu.....:-) )
inderdaad de kabel tussen muur en tv een bekeken en nagelopen, even eruit en er weer in aan beide kanten, en alles is weer helemaal in orde!
alleeen in sommige reclames lijkt het geluid nog steeds harder en zachter te gaan...alles al reset e.d. maar dat is nu nog het enige kleine dingetje.....
Dat zijn inderdaad van die dingen waar je je helemaal blind op kan zoeken! Reclames worden per definitief luider afgespeeld dan de normale programma's, dus mogelijk is daar geen schuldige voor bij jouw thuis aan te wijzen!Anoniem: 96130 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 08:40:
[...]
En jawel ik ben erachter,
inderdaad de kabel tussen muur en tv een bekeken en nagelopen, even eruit en er weer in aan beide kanten, en alles is weer helemaal in orde!
alleeen in sommige reclames lijkt het geluid nog steeds harder en zachter te gaan...alles al reset e.d. maar dat is nu nog het enige kleine dingetje.....
Gebruikt iemand hier overgens de favorietenlijst van zijn 5500 serie tv? Als je gebruik maakt van CI+ kan je niet zelf meer de zendervolgorde bepalen en zou een favorietenlijst waarin je zelf je volgorde in kan samenstellen erg prettig zijn.
Bij mijn Z5500 kan ik wel programma's toevoegen aan die lijst, maar dat worden dan snelkoppelingen. Kies ik bijvoorbeeld op positie 3 zender nummer "73" (NL 3 HD) en druk ik vervolgens op + bij de programma zap knop dan kom ik niet op bijvoorbeeld RTL 4 uit, maar op zender 74 (geen idee wat dat is). Dat vind ik toch echt wel een serieus gemis, aangezien mijn oude Samsung decoder dit wel snapte (maar dat was dan weer geen CI+ apparaat).
Wie o wie kan mij hier bij helpen?!
De handleiding van de tv is hier uitermate summier over (die stelt zowiezo niet echt veel voor) en ik vraag mij af of die favorietenlijst niet beter in te stellen is!
Ik ben de woonkamer aan het omgooien, en nu moet ik aan de muurbeugel. Heeft er iemand tips voor een 40W5500? Hij staat op de nieuwe plek misschien net iets te hoog, dus ik moet hem zo laag mogelijk hangen boven de kastjes eronder, of eentje die een beetje voorover kantelt
Misschien een wat late reply, maar ik heb er een kdl-32p5600. Beeld is zeer goed. Uitstekend bij het afspelen van een blu-ray/dvd of een spelletje op de ps3 (FullHd). De analoge tuner filtert ook beter dan mijn oude tv'tje en zet de zenders in de correcte volgorde met zendernaam bij autoscan. Hernoemen van externe inputs is ook zeer handig. Teletekst word gecached en subpaginas kunnen bediend worden met de menu-knoppen i.p.v timed scrollen.Peter_Aragorn schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:51:
Maar niemand ervaring met die tv??
Geluid is uitstekend voor ingebouwde speakers. Niks op aan te merken.
Afwerking is voelt/ziet wat plastic aan de uiterste randen en de voet (dat glanzende plastic ziet er zo goedkoop uit), maar de directe beeldranden zijn mat. Leidt verder niet af tijdens het kijken.
De afstandsbediening heeft grote knoppen voor de belangrijkste functies. Er zitten knoppen aan de zijkant van de tv voor directe bediening waarbij alle functies bereikbaar zijn.
De enige minpuntjes die ik heb kunnen vinden zijn een klik die de televisie geeft in de standby stand. Soms schiet de tv led van rood naar groen, en dan weer uit. Ik vermoed dat dit de power save functie is die in de war is (na drie uur inactief zet de TV zichzelf uit). Tevens hebben de externe ingangen geen direct inputcommando waardoor het programmeren van mijn logitech harmony 720 ietwat onhandig is.
Verder een superlekkere middelgrote hdtv waar ik nog vele jaren plezier aan zal beleven.
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
Voor diegene die geinteresseerd zijn gisteren heeft Sony voor verschillende 2009 moddellen PKG1.700EA te downloaden gezet . Ik ga hem zo even installeren i.i.g
>> 12:00 uur
file = firmware.upd ( 11,9 MB (12.565.596 bytes) > kleiner dan normaal
maar update van 1.600 naar 1.700 werkte bij mij niet bleef gewoon op 1.600 staan na upgrade
maar update van 1.600 naar 1.700 werkte bij mij niet bleef gewoon op 1.600 staan na upgrade
[ Voor 36% gewijzigd door Wirehub op 02-03-2010 12:05 ]
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro
Op welk model heb je deze update proberen te installeren?
Ik zie trouwens ook niks boeiends aan deze update, de vorige update was hetzelfde, m.u.v. het volgende;
Avoids mixing up of EPG data.
Ik zie trouwens ook niks boeiends aan deze update, de vorige update was hetzelfde, m.u.v. het volgende;
46Z5500tiguan schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 12:16:
Op welk model heb je deze update proberen te installeren?
ik heb net met Sony aan de lijn gezeten en geven aan dat deze update gewoon moet werken
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro
Heb je een linkie? Ik wil graag even proberen op KDL-40W5500Wirehub schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:51:
Voor diegene die geinteresseerd zijn gisteren heeft Sony voor verschillende 2009 moddellen PKG1.700EA te downloaden gezet . Ik ga hem zo even installeren i.i.g
http://support.sony-europ...e=odw_nl_NL&m=KDL-40W5500teake schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:19:
[...]
Heb je een linkie? Ik wil graag even proberen op KDL-40W5500
Dank!
Gelijk even gekeken:
Magere features update, alles wat hij noemt werkt met mijn huidige firmware (PKG 1.600EA) ook al correct volgens mij.
ps: waarom meldt de meuktracker deze update eigenlijk niet? Gelijk ook maar even aangemeld aldaar. Moet uiteraard nog wel goedgekeurd worden voor hij zicht baar zal zijn.
Gelijk even gekeken:
Magere features update, alles wat hij noemt werkt met mijn huidige firmware (PKG 1.600EA) ook al correct volgens mij.
Zijn er al mensen die de update gedraaid hebben, en verschillen gemerkt hebben?quote: SonysiteOver deze upgrade (01/03/2010) (PKG1.700EA)
Dit bestand werkt de firmware van uw televisietoestel bij naar versie PKG1.700EA en biedt de volgende voordelen:
Verbeteringen in deze versie
Na deze software-update kan het toestel afstemmen op digitale services op een signaaldistributie met bepaalde soorten signaalmultiplexers. Om de upgrade te activeren moet u de televisie opnieuw installeren door Auto Start uit te voeren.
Deze firmware is ook vereist om het toestel op het Ziggo Cable-netwerk te gebruiken
For this upgrade to take effect please re-install the TV by initiating Auto Start-up.
ps: waarom meldt de meuktracker deze update eigenlijk niet? Gelijk ook maar even aangemeld aldaar. Moet uiteraard nog wel goedgekeurd worden voor hij zicht baar zal zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door teake op 02-03-2010 18:59 . Reden: versie nummers toegevoegd, en meuktracker melding gedaan. ]
even overgekopieerd uit mijn post op
enige manier om firmware te laden is ;
1) CI+ cam eruit , tv opstarten
2) upgrade uitvoeren
3) digitale setup uitvoeren na upgrade
4) CI+ cam invoeren
5) check instellingen , versie
> Sony gebeld :
firmware file 1.570EA = 16.0 MB (16,820,540 bytes)
firmware file 1.600EA = 16.0 MB (16,823,193 bytes)
firmware file 1.700EA = 11.9 MB (12,566,528 bytes)
dit nu ook doorgegeven daar het blijkt dat de firmware procedure niet goed wordt uitgevoerd. Mijn ticket is nu doorgestuurd naar hun 2e lijns Televisie afdeling ..nu maar even afwachten
enige manier om firmware te laden is ;
1) CI+ cam eruit , tv opstarten
2) upgrade uitvoeren
3) digitale setup uitvoeren na upgrade
4) CI+ cam invoeren
5) check instellingen , versie
> Sony gebeld :
firmware file 1.570EA = 16.0 MB (16,820,540 bytes)
firmware file 1.600EA = 16.0 MB (16,823,193 bytes)
firmware file 1.700EA = 11.9 MB (12,566,528 bytes)
dit nu ook doorgegeven daar het blijkt dat de firmware procedure niet goed wordt uitgevoerd. Mijn ticket is nu doorgestuurd naar hun 2e lijns Televisie afdeling ..nu maar even afwachten
Bij mij hetzelfde, net geprobeerd te upgraden op een KDL-37W5500 firmware 1.620EWirehub schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:51:
Firmware update gaat helemaal goed, alleen als je controleert dan blijft er 1.620E staan.
p.s. eerst CI+ module eruit gehaald dus daar kan het niet aan liggen.
Update 3-mrt 19:00: Firmware 1.700 is weer van de Sony site verwijderd
Update 3-mrt 20:00: Firmware 1.700 staat weer op de Sony site, deze versie werkt wel (updaten duurt veel langer)
ftp://ftp.vaio-link.com/PUB/TV/1700EA/
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 174956 op 03-03-2010 20:00 ]
En is er een merkbaar verschil? Ik vind het namelijk nogal zonde om met een update aan de slag te gaan met als enig merkbaar resultaat een hoger versienummer van de firmware!Anoniem: 174956 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:06:
[...]
Bij mij hetzelfde, net geprobeerd te upgraden op een KDL-37W5500 firmware 1.620E
Firmware update gaat helemaal goed, alleen als je controleert dan blijft er 1.620E staan.
p.s. eerst CI+ module eruit gehaald dus daar kan het niet aan liggen.
Update 3-mrt 19:00: Firmware 1.700 is weer van de Sony site verwijderd
Update 3-mrt 20:00: Firmware 1.700 staat weer op de Sony site, deze versie werkt wel (updaten duurt veel langer)
ftp://ftp.vaio-link.com/PUB/TV/1700EA/
Overigens is de link die je geeft nu weer helemaal leeg?!
[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 03-03-2010 21:29 ]
Net de nieuwe firmware erop gezet, de PKG1.700EA.
Sorteren werkt weer met deze firmware, alleen jammer dat nog steeds de subs op veel zenders links uitgelijnd staan. Verder zie ik op het eerste gezicht geen veranderingen.
Sorteren werkt weer met deze firmware, alleen jammer dat nog steeds de subs op veel zenders links uitgelijnd staan. Verder zie ik op het eerste gezicht geen veranderingen.
Oh is dat iets wat de tv regelt, die subs? (het viel mij ook al op namelijk) Subs worden toch meegestuurd met de tv-uitzending normaal gesproken?Flex schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 23:26:
Net de nieuwe firmware erop gezet, de PKG1.700EA.
Als ik nu op de sony site kijk bij mijn tv (40W5500) krijg ik geen firmware update meer te zien
[ Voor 14% gewijzigd door tiguan op 03-03-2010 23:40 ]
Anoniem: 327238 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 23:21:
2 Vraagjes, hoe kon je dmv de bepaalde toetsencombinatie op je afstandsbediening je systeem stuff zien, zoals branduren?
Anoniem: 26121 in "[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic...".Anoniem: 327238 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 02:05:
hoe kon je dmv de bepaalde toetsencombinatie op je afstandsbediening je systeem stuff zien, zoals branduren?
Dankje, damn ik kijk echt teveel tv, al 192 uur in ongeveer 2 maanden...
Duurde trouwens even voordat ik door had dat je t in moest voeren terwijl hij uit staat
Ja ik had er moeten bijzetten dat de televisie uit moet staan. Kan helaas de post niet meer editen.Anoniem: 327238 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:44:
[...]
Dankje, damn ik kijk echt teveel tv, al 192 uur in ongeveer 2 maanden...
Duurde trouwens even voordat ik door had dat je t in moest voeren terwijl hij uit staat
Ik heb 173 uur, heb tv sinds juli
Ik gebruik mijn tv ook als pc scherm, komt waarschijnlijk daar door.Anoniem: 26121 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:54:
[...]
Ja ik had er moeten bijzetten dat de televisie uit moet staan. Kan helaas de post niet meer editen.
Ik heb 173 uur, heb tv sinds juli
Hoeveel uren houd een tv het gemiddeld vol? Gaat wel snel zo bij mij natuurlijk.
Computer houd t ook bij, heb 401 uur ge internet sinds november.
Ik heb geen idee hoe lang een tv het volhoudt, maar ik zou me geen zorgen maken. 192 uur in twee maanden is gemiddeld ruim drie uur per dag. Dat is niet zo extreem.Anoniem: 327238 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:57:
[...]
Ik gebruik mijn tv ook als pc scherm, komt waarschijnlijk daar door.
Hoeveel uren houd een tv het gemiddeld vol? Gaat wel snel zo bij mij natuurlijk.
Computer houd t ook bij, heb 401 uur ge internet sinds november.
Ik heb er even geen bron van, maar ik meen mij te herinneren dat lcd's een brandtijd van rond de 50.000 uur hadden. Met 3 uur per dag is dat ruim 45 jaar. Zo oud gaat jouw tv vast niet worden.Anoniem: 26121 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:25:
[...]
Ik heb geen idee hoe lang een tv het volhoudt, maar ik zou me geen zorgen maken. 192 uur in twee maanden is gemiddeld ruim drie uur per dag. Dat is niet zo extreem.
Ik heb zojuist ook de nieuwe firmware er op gezet. EIN-DE-LIJK gewoon zelf bepalen welke zenders waar staan!

Voor de rest nog weinig verbeteringen gemerkt, maar hier zit in ieder geval een happy camper!
Het punt "digitale setup doorlopen" heb ik echter niet gedaan. Zonder deze stap werkt het ook prima! (uiteraard moest ik wel de digitale setup in om de zenders te sorteren, maar dat zal Sony vast niet bedoelen). Ik zit overigens op CAI Albrandswaard.
[ Voor 40% gewijzigd door PaT op 05-03-2010 12:18 ]
Hé... dat zender sorteren staat niet bij de omschrijving van de update.... da's heel goed nieuws als het daarmee nu dus wel werkt!
Zou het nog verschil maken dat ik via CI+ naar Ziggo digitaal kijk?
Als je de instructies van de firmware update netjes volgt staat er dat je moet controleren hoe groot het bestand is nadat je het hebt gedownload. Bij mij verschilt de grootte elke keer als ik het vergelijk met de Sony site.
Bij mij is het bestand 12.566.360 bytes groot en 12.566.528 bytes on disk. Volgens de Sony site moet het bestand 12.565.596 bytes zijn. Heeft iemand een vergelijkbaar getal als ik?
Bij mij is het bestand 12.566.360 bytes groot en 12.566.528 bytes on disk. Volgens de Sony site moet het bestand 12.565.596 bytes zijn. Heeft iemand een vergelijkbaar getal als ik?
Nee, werkt goed!teake schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:52:
12.566.360 bytes is de update bij mij ook,,,Werkte prima, dus ik zou mij er niet te veel zorgen over maken!tiguan schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 19:53:
Als je de instructies van de firmware update netjes volgt staat er dat je moet controleren hoe groot het bestand is nadat je het hebt gedownload. Bij mij verschilt de grootte elke keer als ik het vergelijk met de Sony site.
Ow, en CAI Albrandswaard en Ziggo werken met hetzelfde systeem. Daarnaast is op het Ziggo gebruikers forum ook een boel te lezen over mensen die weer zenders kunnen sorteren!
Ok, ik ga er ook aan geloven.... straks als de TV weer "vrijgegeven" is door mijn dochter maar eens de update draaien.
EDIT: update gedraaid, alles werkt, DLNA functionaliteit (met PS3MS op PC) werkt ook nog goed, en JAWEL.... zenders sorteren is weer mogelijk!
Sony KDL-40W5500, firmware 1.600 nu dus naar 1.700 geupdate.
Ziggo Digitaal met CI+ module.
EDIT: update gedraaid, alles werkt, DLNA functionaliteit (met PS3MS op PC) werkt ook nog goed, en JAWEL.... zenders sorteren is weer mogelijk!
Sony KDL-40W5500, firmware 1.600 nu dus naar 1.700 geupdate.
Ziggo Digitaal met CI+ module.
[ Voor 50% gewijzigd door teake op 06-03-2010 17:03 ]
Anoniem: 144949
Sinds kort staat hier thuis een KDL-32W5500.
Nu heb ik al wat zitten spelen met het aansluiten van de laptop op de TV. Hierbij wil ik dat een gewoon full HD signaal van de laptop (1920*1080) ook gewoon 1:1 op de tv (dus volledig schermvullend) wordt weergegeven.
Met D-sub aan te sluiten lukt dit goed. 1920*1080 wordt gewoon pixel op pixel direct juist weergegeven, soepel beeld (misschien wel met wat input lag), echter moet je nog aparte kabel aansluiten voor audio, dus niet de ideale oplossing. Er staan 4 HDMI-poorten op voor iets.
Met HDMI kabel krijg ik het beeld niet goed geschaald erop. Of het scherm is niet volledig gevuld, of het is te ver ingezoomd waardoor de randen van het weer te geven beeld buiten het schermoppervlak van de TV vallen. Ook schokt het beeld, alsof er maar bv. 4 frames per seconde worden weergegeven.
Ik heb al zowat alle mogelijk combinaties van instellingen geprobeerd maar met niets krijg ik dit probleem verholpen. Iemand die weet wat de oorzaak hiervan kan zijn, en hoe dit op te lossen? Misschien iemand waarbij het wel goed gaat en zijn exact instellingen met mij kan delen?
Op de laptop wordt de tv gewoon herkend en weergegeven als 2de scherm, hier stel ik gewoon 1920*1080 en 60fps in bij CCC (lagere fps ook al geprobeerd). Moet hier misschien nog iets speciaals veranderd worden?
Edit>
Dell Studio XPS laptop met HD4670 mobility, Win7 64bit, en normaal wel voldoende recente drivers en CCC.
Edit2> resolutieprobleem lijkt opgelost. Echter nog altijd het probleem van schokkend beeld en schokkende audio. Op het eerst zicht is er een overeenkomst tussen de "zwaarte" van de mediabestanden en het probleem. Met 1080p samples is het probleem aanwezig, met één 720p sample dat ik heb kunnen testen niet. Gewoon op de laptop zelf gaan alle samples perfect, deze is er dus in principe krachtig genoeg voor. De TV heb ik in spel-modus gezet zodat er zo weinig mogelijk nabewerking gedaan wordt.
Nu heb ik al wat zitten spelen met het aansluiten van de laptop op de TV. Hierbij wil ik dat een gewoon full HD signaal van de laptop (1920*1080) ook gewoon 1:1 op de tv (dus volledig schermvullend) wordt weergegeven.
Met D-sub aan te sluiten lukt dit goed. 1920*1080 wordt gewoon pixel op pixel direct juist weergegeven, soepel beeld (misschien wel met wat input lag), echter moet je nog aparte kabel aansluiten voor audio, dus niet de ideale oplossing. Er staan 4 HDMI-poorten op voor iets.
Met HDMI kabel krijg ik het beeld niet goed geschaald erop. Of het scherm is niet volledig gevuld, of het is te ver ingezoomd waardoor de randen van het weer te geven beeld buiten het schermoppervlak van de TV vallen. Ook schokt het beeld, alsof er maar bv. 4 frames per seconde worden weergegeven.
Ik heb al zowat alle mogelijk combinaties van instellingen geprobeerd maar met niets krijg ik dit probleem verholpen. Iemand die weet wat de oorzaak hiervan kan zijn, en hoe dit op te lossen? Misschien iemand waarbij het wel goed gaat en zijn exact instellingen met mij kan delen?
Op de laptop wordt de tv gewoon herkend en weergegeven als 2de scherm, hier stel ik gewoon 1920*1080 en 60fps in bij CCC (lagere fps ook al geprobeerd). Moet hier misschien nog iets speciaals veranderd worden?
Edit>
Dell Studio XPS laptop met HD4670 mobility, Win7 64bit, en normaal wel voldoende recente drivers en CCC.
Edit2> resolutieprobleem lijkt opgelost. Echter nog altijd het probleem van schokkend beeld en schokkende audio. Op het eerst zicht is er een overeenkomst tussen de "zwaarte" van de mediabestanden en het probleem. Met 1080p samples is het probleem aanwezig, met één 720p sample dat ik heb kunnen testen niet. Gewoon op de laptop zelf gaan alle samples perfect, deze is er dus in principe krachtig genoeg voor. De TV heb ik in spel-modus gezet zodat er zo weinig mogelijk nabewerking gedaan wordt.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 06-03-2010 17:15 ]
Idd, update is geslaagd, ik kan nu ook zenders sorteren, alsof ik daar behoefte aan hadppaddo schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 13:26:
[...]
12.566.360 bytes is de update bij mij ook,,,Werkte prima, dus ik zou mij er niet te veel zorgen over maken!
Ow, en CAI Albrandswaard en Ziggo werken met hetzelfde systeem. Daarnaast is op het Ziggo gebruikers forum ook een boel te lezen over mensen die weer zenders kunnen sorteren!
Zelf heb ik een Dell XPS M1330 (een van de voorgangers dus van de jouwe) en ik heb in eerste instantie ook lopen klooien met de resolutie en het beeld op het scherm. Ik ging er van uit dat de laptop wel 1080p op de tv aan kon en ook nog in zijn native resolutie in de weer kon op het laptopscherm.Anoniem: 144949 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 16:08:
Sinds kort staat hier thuis een KDL-32W5500.
enz...
Dit zal technisch wel mogelijk zijn, maar werken doet het niet. Bij mij was uiteindelijk de oplossing om de TV als primair scherm te kiezen (Fn + F8 in mijn geval). Het laptopscherm gaat dan helemaal uit en daarmee heb ik schitterend 1080p beeld op de tv. Het enige irritante is dat ik steeds de audio handmatig op hdmi moet gooien als ik op deze manier aangesloten ben.
Door deze instellingen en in combinatie met vlc player of xbmc heb je zo een leuke htpc aan je laptop!
Anoniem: 167272
Ik heb de KDL 40W5500 nu sinds augustus vorig jaar, ben een week of drie geleden op zo'n smartcard van Ziggo overgestapt en wil even deze ervaring delen. Geen idee of dit al eerder aan de orde is geweest, maar als dat zo is alvast excuses.
De tv hield er ineens mee op. Helemaal. Zwart beeld. Het enige effect dat de knoppen en de afstandsbediening hadden, was dat de rode led onder het scherm veranderde in een groene led. En dat was het dan. Smartcard erin, eruit, alle stekkers erin eruit, randapparatuur eraf en eraan, cai kabel vervangen, noem maar op, geen effect.
Toen haalden we er maar eens een Sony monteur bij die weinig meer deed dan het volgende: hij haalde de tv van de muur af, voerde een paar handelingen aan de achterkant van het apparaat uit die ik niet mocht volgen, deed de smartcard erin, hing het ding aan stroom en caikabel, wachtte tien minuten en toen deed ie het weer.
De man mompelde iets over die 'klotekaartjes van ziggo' die hem al 125 keer langs dergelijke sony tv's in mijn provincie zouden hebben gebracht en vertrok. Uit zijn gemompel (wat een autist was dat zeg) leidde ik af dat er in die tien minuten een soort automatische update van ziggo op dat kaartje werd geinstalleerd ofzo.
Nu heb ik werkelijk geen ruk verstand van die platte tv's, ben meer into PC's enzo, maar dit vond ik toch wel een wonderlijke ervaring. Zou de man een soort harde reset hebben gedaan ofzo? En kan ik dat herhalen als het moet? Krijg ik dit probleem vaker in de toekomst?
Afijn, sla deze post over als het probleem al tien keer is behandeld, maar ik kon dit met de zoekfunctie niet zo gauw vinden dus vond ik het de moeite waard om te vermelden.
De tv hield er ineens mee op. Helemaal. Zwart beeld. Het enige effect dat de knoppen en de afstandsbediening hadden, was dat de rode led onder het scherm veranderde in een groene led. En dat was het dan. Smartcard erin, eruit, alle stekkers erin eruit, randapparatuur eraf en eraan, cai kabel vervangen, noem maar op, geen effect.
Toen haalden we er maar eens een Sony monteur bij die weinig meer deed dan het volgende: hij haalde de tv van de muur af, voerde een paar handelingen aan de achterkant van het apparaat uit die ik niet mocht volgen, deed de smartcard erin, hing het ding aan stroom en caikabel, wachtte tien minuten en toen deed ie het weer.
De man mompelde iets over die 'klotekaartjes van ziggo' die hem al 125 keer langs dergelijke sony tv's in mijn provincie zouden hebben gebracht en vertrok. Uit zijn gemompel (wat een autist was dat zeg) leidde ik af dat er in die tien minuten een soort automatische update van ziggo op dat kaartje werd geinstalleerd ofzo.
Nu heb ik werkelijk geen ruk verstand van die platte tv's, ben meer into PC's enzo, maar dit vond ik toch wel een wonderlijke ervaring. Zou de man een soort harde reset hebben gedaan ofzo? En kan ik dat herhalen als het moet? Krijg ik dit probleem vaker in de toekomst?
Afijn, sla deze post over als het probleem al tien keer is behandeld, maar ik kon dit met de zoekfunctie niet zo gauw vinden dus vond ik het de moeite waard om te vermelden.
Dit probleem hebben wij ook gehad..Zwart beeld, en alleen een groen led dat brandt als je hem aan probeert te zetten... Waarschijnlijk veroorzaakt door een splotselinge elektriciteitsuitval.Anoniem: 167272 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 10:31:
Ik heb de KDL 40W5500 nu sinds augustus vorig jaar, ben een week of drie geleden op zo'n smartcard van Ziggo overgestapt en wil even deze ervaring delen. Geen idee of dit al eerder aan de orde is geweest, maar als dat zo is alvast excuses.
Toen we uiteindelijk op het punt stonden de tv terug te sturen hebben we de televisie nog één keer nadat deze minimaal een kwartier van de stroom was geweest geprobeerd, en toen deed alles het spontaan weer.
Ik heb zojuist mijn 40Z5500 aan het netwerk gehangen. Wat een domper zeg!
De widgets die er in zitten gaan werkelijk nergens over...
Zou zoiets als een YouTube widget ooit nog aangeboden worden? Ik weet dat LG en Samsung een dergelijke widget wel hebben!
Zou zoiets als een YouTube widget ooit nog aangeboden worden? Ik weet dat LG en Samsung een dergelijke widget wel hebben!
Die widgets heb je inderdaad niets aan. Het zou me niets verbazen als er nooit nieuwe functies worden toegevoegd op oudere televisies. Functies zoals Youtube is dan een mooi verkoopargument voor een nieuwe tv.ppaddo schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:14:
Ik heb zojuist mijn 40Z5500 aan het netwerk gehangen. Wat een domper zeg!
De netwerkaansluiting kan eventueel wel nuttig zijn voor streaming vanaf je computer, bijvoorbeeld met PS3 Media Server. Zie de site en Sony Bravia TV's en DLNA met de PS3 Media Server voor meer informatie
Mag ik je danken voor deze bijdrage? Het is jammer dat het niet direct kan, maar via PS3 Media Server kan er toch geyoutubed worden e.d. Jammer dat Sony die belofte (nog) niet waarmaakt.Anoniem: 26121 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:24:
[...]
Die widgets heb je inderdaad niets aan. Het zou me niets verbazen als er nooit nieuwe functies worden toegevoegd op oudere televisies. Functies zoals Youtube is dan een mooi verkoopargument voor een nieuwe tv.
De netwerkaansluiting kan eventueel wel nuttig zijn voor streaming vanaf je computer, bijvoorbeeld met PS3 Media Server. Zie de site en Sony Bravia TV's en DLNA met de PS3 Media Server voor meer informatie
Sinds een paar weken ben ik in het bezit van de KDL52W5500; Ziggo CI+ module en bijbehorende Smartcard.
Tot 2 weken terug probleemloos kunnen kijken naar digitale zenders en HD-zenders, maar ineens op een ochtend waren alle digitale zenders verdwenen en dat is tot op de dag van vandaag niet meer goed gekomen; ook niet na het lezen van het topic hierover op Tweakers; alle aangedragen oplossingen hadden bij mij geen resultaat.
Nu zag ik dat er een nieuwe frimware (1700) beschikbaar was en deze heb ik gedownload en op grootte gecontroleerd en op de root van mijn 16 Gb USB-stick gezet.
Nadat ik de instructies op internet verder had doorgelezen, heb ik de installatie via USB-stick opgestart.
Tot het moment dat het groene lampje ging knipperen en daarna de rode ging het goed, maar dat was om 12:40 uur en nadien is er helemaal niks meer gebeurd.
Iemand enig idee of suggesties hoe nu verder?,
Tot 2 weken terug probleemloos kunnen kijken naar digitale zenders en HD-zenders, maar ineens op een ochtend waren alle digitale zenders verdwenen en dat is tot op de dag van vandaag niet meer goed gekomen; ook niet na het lezen van het topic hierover op Tweakers; alle aangedragen oplossingen hadden bij mij geen resultaat.
Nu zag ik dat er een nieuwe frimware (1700) beschikbaar was en deze heb ik gedownload en op grootte gecontroleerd en op de root van mijn 16 Gb USB-stick gezet.
Nadat ik de instructies op internet verder had doorgelezen, heb ik de installatie via USB-stick opgestart.
Tot het moment dat het groene lampje ging knipperen en daarna de rode ging het goed, maar dat was om 12:40 uur en nadien is er helemaal niks meer gebeurd.
[ Voor 13% gewijzigd door DVDGuy op 12-03-2010 15:04 ]
Hmmzz dat is inderdaad wel een beetje lang. Meer dan een kwartiertje heeft het bij mij niet geduurd.DVDGuy schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:02:
Sinds een paar weken ben ik in het bezit van de KDL52W5500; Ziggo CI+ module en bijbehorende Smartcard.
Ik heb ergens wel gelezen dat het aan/uitzetten geen gevolgen had, maar een garantie durf ik je daar niet op te geven...Succes!
Bedoel je schadelijke gevolgen of maakte het sowieso niet uit en reageerde hij daarna nergens meer op?ppaddo schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:34:
[...]Ik heb ergens wel gelezen dat het aan/uitzetten geen gevolgen had, maar een garantie durf ik je daar niet op te geven...Succes!
Iemand die weet hoe dit is afgelopen?Anoniem: 160310 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:38:
HELP!
Ik heb ook een Sony 40WE5 en ben benieuwd hoe het met die firmware update afgelopen is. De tv bevalt nog steeds uitstekend. Ik ga binnenkort een energiemeter kopen en eens kijken wat het daadwerkelijke energieverbruik is in de verschillende energiebesparende standen.
Dat heb ik sinds vanavond dus ook.Anoniem: 167272 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 10:31:

Hele avond storing bij Ziggo, toen die eindelijk voorbij was deed alles het, maar na een tijdje bleef het beeld hangen. Daarna het bovengenoemde verhaal...
Heb de stroom er vanaf gehaald, hopelijk doet ie het zo weer.
Hier ook Ziggo. TV hield er ineens mee op, na de storing dee de TV het een paar minuutjes, toen bleef het beeld hangen. De TV reageert wel als de coax kabel niet verbonden is. Als de coax kabel verbonden is, dan knippert alleen het groene ledje wanneer ik de afstandsbediening gebruik. TV kan ik ook in stand-by zetten via de afstandsbediening.P.K. schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:11:
[...]
Dat heb ik sinds vanavond dus ook.(alleen dan een 32W5500)
Hele avond storing bij Ziggo, toen die eindelijk voorbij was deed alles het, maar na een tijdje bleef het beeld hangen. Daarna het bovengenoemde verhaal...
Heb de stroom er vanaf gehaald, hopelijk doet ie het zo weer.
[ Voor 18% gewijzigd door Gabliboeba op 16-03-2010 23:22 ]
Idd, met coax kabel is het mis. Dan reageert ie nergens op.Gabliboeba schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:16:
[...]
Hier ook Ziggo. TV hield er ineens mee op. De TV reageert wel als de coax kabel niet verbonden is. Als de coax kabel verbonden is, dan knippert alleen het groene ledje wanneer ik de afstandsbediening gebruik. TV kan ik ook in stand-by zetten via de afstandsbediening.
Zonder coaxkabel erin doet de rest het wel gewoon.
Dan hebben wij hetzelfde probleem. Ik heb een 40w5500. Zal dit een garantiekwestie van Sony zijn of een verzekeringskwestie (kortsluiting?).P.K. schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:24:
[...]
Idd, met coax kabel is het mis. Dan reageert ie nergens op.
Zonder coaxkabel erin doet de rest het wel gewoon.
Ik mag hopen van niet, ik heb het zelfde probleem, analoog heeft geen enkel probleem, maar digitaal heeft geen zin, COAX er uit, omschakelen, COAX erin, alle ingangen werken weer, DTV niet getest....P.K. schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:40:
Ik ga uit van garantie... zo niet staat die tweede optie altijd nog open.
Anoniem: 350663
Hoi,Gabliboeba schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:16:
[...]
Hier ook Ziggo. TV hield er ineens mee op, na de storing dee de TV het een paar minuutjes, toen bleef het beeld hangen. De TV reageert wel als de coax kabel niet verbonden is. Als de coax kabel verbonden is, dan knippert alleen het groene ledje wanneer ik de afstandsbediening gebruik. TV kan ik ook in stand-by zetten via de afstandsbediening.
heb hier precies hetzelfde probleem. Nadat ik weer beeld had na de storing bleef het beeld ineens hangen. Dit was iets voor half 11. Sindsdien kan ik niets meer met mn tv als ik naar digitaal switch. Analoog werkt alles, maar als ik bijvoorbeeld van digitaal naar analoog ga zonder tussentijds de tv uit en aan te zetten dan is het net of de software blijft hangen en kan ik bijvoorbeeld ook niet bij het home menu. Laten we hopen dit probleem te verhelpen is.
Zodra ik die coax kabel er weer indruk loopt de televisie vast...Loekie schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:46:
[...]
Ik mag hopen van niet, ik heb het zelfde probleem, analoog heeft geen enkel probleem, maar digitaal heeft geen zin, COAX er uit, omschakelen, COAX erin, alle ingangen werken weer, DTV niet getest....
Laat alle kabels er wel uit vannacht, misschien doet ie het morgen ochtend weer.
Al vrees ik dat het morgen naar de winkel gaan wordt.
Gaat lekker zo. De teller staat nu op 4 (?) en lijkt me dat hier nog wel wat mensen bijkomen. Ik heb alle stekkers er ook uitgerukt en wacht morgenochtend even af. Overigens kreeg ik ook wel een aantal vreemde artefacts bij schakelen van source o.a. Dat was me eerder nooit opgevallen.Anoniem: 350663 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:59:
[...]
Hoi,
heb hier precies hetzelfde probleem. Nadat ik weer beeld had na de storing bleef het beeld ineens hangen. Dit was iets voor half 11. Sindsdien kan ik niets meer met mn tv als ik naar digitaal switch. Analoog werkt alles, maar als ik bijvoorbeeld van digitaal naar analoog ga zonder tussentijds de tv uit en aan te zetten dan is het net of de software blijft hangen en kan ik bijvoorbeeld ook niet bij het home menu. Laten we hopen dit probleem te verhelpen is.
Blijft vaag, heb het net getest en digitaal doet niets, omschakelen naar analoog laat beeld zien, valt soms weg terwijl geluid doorloopt. Bij in standby zetten loopt geluid door. Als de TV morgen niets doet, wil ik toch eens even bellen met Ziggo. Ik vermoed dat de TV wellicht een optater heeft gehad, dan zou m'n mediacenter wellicht ook iets mee hebben gekregen en wordt het een kostbaar verhaaltje
Anoniem: 350663
Ja heb precies dezelfde klachten. Geluid blijft doorgaan in analoog als ik de tv uitzet via standby. Ben echt benieuwd hoe Sony of Ziggo of wie dan ook dit probleem gaat oplossen. Ook met het oog op de toekomst.
Bij deze sluit ik mij ook aan. Hiero met een 52W5500 en Ziggo natuurlijk.
Hier ook, 40W5500, Ziggo natuurlijk.
Gisteravond storing (duurt nog tot woensdagmiddag verwacht ziggo).
Vanmorgen werkte de TV normaal. Maar na een kwartier ofzo kreeg ik ook hangend beeld, doorgaand geluid bij uitzetten tv, wisselende led kleur, etc.
Dus even de stroom eraf gehaald, en daarna er weer op. Toen functioneerde hij weer normaal. Ik heb niet langer dan 5 minuten getest. Eerst maar eens afwachten of Ziggo de boel voor elkaar krijgt. Ik ben niet bang voor blijvende schade. Het zal zich zelf wel oplossen straks.
Gisteravond storing (duurt nog tot woensdagmiddag verwacht ziggo).
Vanmorgen werkte de TV normaal. Maar na een kwartier ofzo kreeg ik ook hangend beeld, doorgaand geluid bij uitzetten tv, wisselende led kleur, etc.
Dus even de stroom eraf gehaald, en daarna er weer op. Toen functioneerde hij weer normaal. Ik heb niet langer dan 5 minuten getest. Eerst maar eens afwachten of Ziggo de boel voor elkaar krijgt. Ik ben niet bang voor blijvende schade. Het zal zich zelf wel oplossen straks.
Hier werkt het het nog steeds niet. (40W5500). Vanochtend geprobeerd digitaal te kijken maar meteen liep hij weer vast. Vind het verontrustend dat dit kan komen door het signaal dat Ziggo stuurt, of heeft gestuurd. Weet niet of ziggo een keer gisteren rond half 11 een signaal heeft gestuurd waardoor m'n tv het niet meer doet, of dat het komt omdat ziggo nu nog steeds een signaal stuurt waardoor de tv zich elke keer opnieuw ophangt.