Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 26121

tiguan schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:33:
[...]

Is er al bekend wat de wijzigingen zijn t.o.v. 1.7?
Over deze upgrade (30/04/2010)
Dit bestand werkt de firmware van uw televisietoestel bij naar versie PKG1.730EA en biedt de volgende voordelen:

Verbeteringen in deze versie
- Na deze software-update kan het toestel afstemmen op digitale services op een signaaldistributie met bepaalde soorten signaalmultiplexers. Om de upgrade te activeren moet u de televisie opnieuw installeren door Auto Start uit te voeren.
- Deze firmware is ook vereist om het toestel op het Ziggo Cable-netwerk te gebruiken
- Voorkomt door elkaar raken van EPG-gegevens.

Om de upgrade te activeren moet u de televisie opnieuw installeren door Auto Start uit te voeren.
Bron: http://support.sony-europ...w_nl_NL&f=FW_Bravia1730EA

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:08
Ja ok maar dat stond ook bij de 1.7 update, volgens mij exact dezelfde tekst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heel informatief.

Ik denk dat ik een vergelijkbare route ga varen. Qua backlight maakt Osram ook 6500 Kelvin buizen met een hele hoge CRI. Worden vooral verkocht in de hash kwekerij schijnt het, maar zijn zeer geschikt omdat de frequentie ook heel hoog is door elektronische voorschakeling.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Loekie schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:06:
Als je het eens als volgt probeert: KDL-32BX400?
Dan kom ik tig resultaten tegen....
In Spanje verhaspelen ze wel eens vaker de typenummers is mijn ervaring... ;)
Mijn klomp brak. Ik gebruik Google al vanaf dat het geintroduceerd was en sta bekend als een hele goede resercher, maar ik ik heb KLD-32BX en Sony Bravia BX series etc geprobeerd, maar niets werkte en jouw tip scoort gelijk.

Ik ben nog steeds niet veel wijzer hoe ik hem moet posititioneren en de panel kleurdiepte heb ik ook nog niet gevonden. maar ik heb iig iets.

Iemand anders die wel weet of er een 8 of 10 bits panel in zit? Ik wil hem calibreren en ben overstag gegaan door Tweakers posts dat ik maar gewoon een media center bouw ipv dure kabels voor iedere bron ga ik maximaal gebruik maken van een stille computer, een HDMI kabel en een windows profiel, maar als ik maar 8 bits heb (wat ik shockerend vind voor een HDTV met zo´n hoge resolutie) dan ruim ik hem nog om voor 10 bits. 256 kleuren is toch helemaal krankzinnig. Ik was gewend aan 48 bits!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 26121

max3D schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 08:33:
[...]
Iemand anders die wel weet of er een 8 of 10 bits panel in zit? Ik wil hem calibreren en ben overstag gegaan door Tweakers posts dat ik maar gewoon een media center bouw ipv dure kabels voor iedere bron ga ik maximaal gebruik maken van een stille computer, een HDMI kabel en een windows profiel, maar als ik maar 8 bits heb (wat ik shockerend vind voor een HDTV met zo´n hoge resolutie) dan ruim ik hem nog om voor 10 bits. 256 kleuren is toch helemaal krankzinnig. Ik was gewend aan 48 bits!
Ik kan het niet aantonen, want ik heb geen bron. Maar het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk, bijna uitgesloten, dat hier een 10-bit paneel in zit. Begin dit jaar heb ik een KDL-40Z5500 gekocht omdat dat een van de weinige (samen met de 40ZX1) Sony's met een 10-bit paneel was. Dat was vlak voor de nieuwe series werden geïntroduceerd. Omdat ze over de nieuwe series geen informatie gaven (en geven?) over de panelen, vreesde ik voor het ergste en de dat weinige 10-bit modellen ook door 8-bit werden vervangen. De gemiddelde consument zit het immers toch niet, als alles slecht is zie je veel moeilijker hoe slecht het is door het ontbreken van vergelijkingsmateriaal en een 8-bit paneel is veel goedkoper. Omdat ik perse 10-bit wilde, heb ik toen die tv maar gekocht. En tot op de dag van vandaag erg blij mee en het verschil met mijn andere Sony met een simpel 8-bit paneel is enorm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Mijn god! Is zelfs van de 2010 serie niet meer bekend hoeveel bits die zijn?

Zijn er dan merken die minstens 10 bits leveren, want 8 bits is toch gewoon nonsens. Hoe wil je dan SD upscalen als je voor de interpolatie geen ruimte hebt.

Ik heb deze Sony alleen maar gekocht omdat hij in de aanbieding was, op het oog de Brvia´s net iets minder artefacten toonden dan de Samsungs en ik geen enkele ervaring heb met LCD panels. CRT en projectie is alles dat ik ken. Oh en profi monitoren, maar alweer geen LCD´s omdat zelfs de Barco studio LCD reference monitor 48 bits in, maar 12 bits uit is. (10 bits native, maar 12 bits met een kunstige truc waarvan ik wel accepteer dat het netto effect inderdaad 12 bits is). Daar wordt alles van 48 bits dus zeer nauwkeurig (dat wel) via LUTS teruggebract naar die 12 bits en dat wordt inderdaad beschouwd als kleur referentie in de studio voor Pal (wat jullie SD noemen) produkties.

Als iemand een 10 bits weet dan ruil ik mijne snel om nu ik nog mag. Ik ga op 32¨ liever terug naar 720p dan dat ik al die kleur beperkingen accepteer. Na calibratie en upscaling kan je niet anders dan met banding geconfronteerd worden. Ofwel gebroken verlooptinten en rook / mist die niet alleen de standaard mpeg artefacten vertoond, maar daardoor nog verder uitvergroot.

Is wel bekend hoeveel bits de pipeline voor het 8/10 bits panel heeft. Dus het minimum over de hele keten tot het panel, niet één processor op 16 bits terwijl de pijplijn ervoor al afgeknepen heeft tot 10 bits?

[Voor 20% gewijzigd door max3D op 18-05-2010 15:53]

• max3D
  • Niet online
Ik heb na wat meer tests mijn net gekochte BX serie´s Bravia omgeruild voor een KDL-37W5500. In spanje kan je alles binnen twee weken ruilen ook nadat je gebruikt heb. Ik vond in een hoekje van de winkel, goed verstopt, deze 37¨. Laatste exemplaar en voor 499 E op de kop getikt bij een grote electronica boer hier. Als je bedenkt dat electronica hier zo´n twintig procent duurder is dan in Nederland is dat een absurd lage prijs.

Ik heb ze allemaal bekeken, maar in die grote winkels word je slechts knettergek van die honderd schermen die allemaal Avatar afspelen wat totaal onbruikbaar is voor een evaluatie. Dat ze allemaal op super vidid staan en paars licht uitstralen is nu juist bij die film moeilijk te zien :)

Anyway nu heb ik zeker weten een 8 bits panel, maar wel gamma controle, RGB gain, etc wat het BX model niet had. Meeste al even uitgebrobeerd en over het algemeen zeer over te spreken. SD zoals jullie het noemen wordt veel beter geupscaled. De Bravia 3 vs de 2 engine was duidelijk zichtbaar. Interlaced Pal is niet zo rustig als je zou willen, maar verder is de engine superieur aan de Samsung.

Maar goed er zijn recensies zat. Ik heb een paar problemen die ik niet snel opgelost krijg:

- USB wordt gelezen, maar meeste content wordt niet geaccepteerd. WMV, veel jpegs etc. wat heel jammer is want ik wil full Hd materiaal zien voor in investeer in een blue ray speler en heb dus wat 1080p samples van Microsoft gedownload. Is dat normaal. De specs zeggen er niets over. De poort werkt wel want AVI en mp3 worden afgespeeld.

- Via mijn laptop die geen HDMI of DVI heeft via een hoge kwaliteit VGA kabel 1080p er op gezet. Aardig, maar niet vergelijkbaar qua scherpte met de demos in de betere winkels die ik gezien heb. Wordt er toch nog geschaald ergens, zijn de Microsoft samples niet goed of is de VGA kabel de bottle neck?
Het beeld blijft zacht hoe ik het scherm ook afregel.

- Wat is jullie oplossing voor HDMI 1080p. Blue ray player in een pc´tje met alle connecties eronder zetten? Losse BR players zijn vrij duur en voor weinig meer bouw ik wel iets stils in het kastje eronder zodat ik mijn windows profielen kan gebruiken voor alle materiaal, behalve SD.

- Is er enig nut voor de ethernet connectie?

- Verder zoek ik nog een infrarood ontvanger die meerdere apparaten kan aansturen die dan netjes in de kast kunnen. Bestaat vast wel, maar een goede tip bespaart me veel tijd.

- Laatste vraag. Heeft de afstandsbediening programmeerbare knoppen waar je commando sequence onder kan stoppen. Pip bijvoorbeeld is soms heel handig, maar vereist veel te knoppen en menus om handig te zijn zo.

As usual hartelijk dank voor mogelijke hulp. Het valt niet mee als je alles van de technologie weet, maar niets, maar dan ook niets van flat panel schermen.

P.S.
De laatste rant
Ik heb toch nog even nostalgisch mijn vijftien jaar oude Sony super high end CRT er naast gezet. Met vers fosfor, breedbeeld, digitale ingangen en een vlakker scherm om spiegelingen te vermijden zou hij mijlen beter zijn. Nu is alleen de kleurweergave van SD nog steeds superieur. Er zitten echt meer huidtinten in Pal dan ik op de nieuwe Sony tevoorschijn kan tonen zelfs na calibratie en na correctie van die idiote fabrieksinstellingen die het een TL bak met plaatjes maken. Maar goed hij gaat naar mijn werkkamer om nog een paar jaar te genieten van mensen met porieen en echt haar. Oh ja, die pakken die jullie allemaal zien hebben in het echt subtiele kleurverschillen afhankelijk van kijkhoek en stofstructuur. Kijk eens buiten en je ziet wat ik bedoel en dat toont een bejaarde CRT dus ook.
/ ik zal er vanaf nu niet meer over zeuren :)

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:25
max3D schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:41:
Ik heb na wat meer tests mijn net gekochte BX serie´s Bravia omgeruild voor een KDL-37W5500. In spanje kan je alles binnen twee weken ruilen ook nadat je gebruikt heb. Ik vond in een hoekje van de winkel, goed verstopt, deze 37¨. Laatste exemplaar en voor 499 E op de kop getikt bij een grote electronica boer hier. Als je bedenkt dat electronica hier zo´n twintig procent duurder is dan in Nederland is dat een absurd lage prijs.
Die ruilregeling is niet overal van kracht, niet in Andalucia iig. Ook liggen de prijzen daar helemaal niet hoger, zelfde modellen zie ik rond dezelfde of vaker lagere prijs, dit is wederom in Andalucia en voor ook in Ceuta(lager tax-tarief)
Ik heb ze allemaal bekeken, maar in die grote winkels word je slechts knettergek van die honderd schermen die allemaal Avatar afspelen wat totaal onbruikbaar is voor een evaluatie. Dat ze allemaal op super vidid staan en paars licht uitstralen is nu juist bij die film moeilijk te zien :)
Dat is in NL niet beter, dat is ook een beetje de tactiek die ze inzetten.
Anyway nu heb ik zeker weten een 8 bits panel, maar wel gamma controle, RGB gain, etc wat het BX model niet had. Meeste al even uitgebrobeerd en over het algemeen zeer over te spreken. SD zoals jullie het noemen wordt veel beter geupscaled. De Bravia 3 vs de 2 engine was duidelijk zichtbaar. Interlaced Pal is niet zo rustig als je zou willen, maar verder is de engine superieur aan de Samsung.

Maar goed er zijn recensies zat. Ik heb een paar problemen die ik niet snel opgelost krijg:

- USB wordt gelezen, maar meeste content wordt niet geaccepteerd. WMV, veel jpegs etc. wat heel jammer is want ik wil full Hd materiaal zien voor in investeer in een blue ray speler en heb dus wat 1080p samples van Microsoft gedownload. Is dat normaal. De specs zeggen er niets over. De poort werkt wel want AVI en mp3 worden afgespeeld.
Mpeg2 en MPEG4 AVCHD als ik me niet vergis, WMV dus niet.
- Via mijn laptop die geen HDMI of DVI heeft via een hoge kwaliteit VGA kabel 1080p er op gezet. Aardig, maar niet vergelijkbaar qua scherpte met de demos in de betere winkels die ik gezien heb. Wordt er toch nog geschaald ergens, zijn de Microsoft samples niet goed of is de VGA kabel de bottle neck?
Het beeld blijft zacht hoe ik het scherm ook afregel.
Mja, digitaal > analoog > digitaal, ik zou het niet doen...
- Wat is jullie oplossing voor HDMI 1080p. Blue ray player in een pc´tje met alle connecties eronder zetten? Losse BR players zijn vrij duur en voor weinig meer bouw ik wel iets stils in het kastje eronder zodat ik mijn windows profielen kan gebruiken voor alle materiaal, behalve SD.
Ik gebruik een mediacenter, maar een losse Bluray is onderhand ook niet al te prijzig meer, zag ze laatst ergens voor 120 + 5 redelijk nwe discs. Een Aspire Revo zou ook niet al te duur en wel flexibel zijn.
- Is er enig nut voor de ethernet connectie?
Applicast, UPNP geen enorm onderscheidende features, maar voor als je al een server met genoeg HP hebt staan zou je dit ipv losse medicenter kunnen overwegen.
- Verder zoek ik nog een infrarood ontvanger die meerdere apparaten kan aansturen die dan netjes in de kast kunnen. Bestaat vast wel, maar een goede tip bespaart me veel tijd.
Irtrans?
- Laatste vraag. Heeft de afstandsbediening programmeerbare knoppen waar je commando sequence onder kan stoppen. Pip bijvoorbeeld is soms heel handig, maar vereist veel te knoppen en menus om handig te zijn zo.
Ik zit ook al jaren tegen de aanschaf van iets als een Harmony aan te hikken, dit jaar gaat deze op de verlanglijst ;)

[Voor 19% gewijzigd door Loekie op 19-05-2010 21:03]

specs

• max3D
  • Niet online
Dank voor je tips.

Overigens woon ik in Andalucicía en kan ik je toch verzekeren dat ik geen grotere winkel ken die de 15 dagen regel niet hanteert en heb ik helaas wel de ervaring dat Tweakers pricewatch meestal een stuk lager ligt dan de shops hier. Als jij een goedkopere dan Worten of PC-City weet hier aan de Costa del Sol weet hoor ik het graag. De nieuwe mediamarkt in Malaga ben ik nog niet geweest, dus misschien daar?

Blijft toch de vraag hoe je aan goed 1080 materiaal komt want ik voel niet zo veel voor een losse BR speler. Mijn VGA kabel is zwaar afgeschermd intern, maar ik zal het eens met mijn machientje in de werkkamer proberen met een DVI uitgang als ik goed bronmateriaal als referentie kan vinden.

Heb jij de volledige specs van de USB ingang qua codecs?

• Loekie
max3D schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 02:29:
Dank voor je tips.

Overigens woon ik in Andalucicía en kan ik je toch verzekeren dat ik geen grotere winkel ken die de 15 dagen regel niet hanteert en heb ik helaas wel de ervaring dat Tweakers pricewatch meestal een stuk lager ligt dan de shops hier. Als jij een goedkopere dan Worten of PC-City weet hier aan de Costa del Sol weet hoor ik het graag. De nieuwe mediamarkt in Malaga ben ik nog niet geweest, dus misschien daar?

Blijft toch de vraag hoe je aan goed 1080 materiaal komt want ik voel niet zo veel voor een losse BR speler. Mijn VGA kabel is zwaar afgeschermd intern, maar ik zal het eens met mijn machientje in de werkkamer proberen met een DVI uitgang als ik goed bronmateriaal als referentie kan vinden.

Met name de wat kleinere lokale dealers, ook MM in NL is vaak hoger geprijsd dan de webwinkels uit de pricewatch. Als je de mogelijkheid(en de interesse) hebt kun je kijken of je de oversteek naar Ceuta kunt maken, daar wordt een laag belastingpercentage gehanteerd en dus zijn met name eleectronica goedkoper, nadeel is wel de dure oversteek(met auto).
Mwoah, het is niet de USB ingang, maar meer de DSP, de handleiding heeft achterin een lijstje meen ik. M'n SD-opnames in Mpeg2(digitenne en opnames van PVR500) en Mpeg4 AVCHD worden zonder probleem afgespeeld.

OT: Wat vind je van de DVB-T(TDT) kwaliteit? Ik heb het niet kunnen meten, maar ik vermoed dat de streams daar nog krapper gedimensioneerd zijn dan in NL.

[Voor 5% gewijzigd door Loekie op 20-05-2010 11:10]

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
We schijnen een eenzame discussie te voeren. Is dit topic dood?

Om jou te beantwoorden. Ik vang de BTW / IVA in Spanje gewoon terug, dus dat interesseert me niet. De HD streams van de Spaanse DT heb ik nog niet kunnen bekijken door tijdgebrek. Kom ik nog wel op terug, maar is zwaar off topic.

Mijn W5500 manual zegt helemaal niets over de USB formaten helaas.

Goed 1090 materiaal heeft nog niemand een tip voor kunnen geven?

• tiguan
De makkelijkste en ik denk ook beste manier is om PS3 Media server te gebruiken op een pc en dan de films te streamen naar je tv toe. Zo doe ik het. PS3MS zet alle formaten om zodat je Bravia het snapt. Voor 1080p materiaal heb je overigens een best krachtige pc nodig.

Er loopt hier ook een topic over op Got. Zie Sony Bravia TV's en DLNA met de PS3 Media Server

[Voor 11% gewijzigd door tiguan op 22-05-2010 15:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Ik heb dat topic gezien,, maar het zou niet mijn eerste keuze zijn omdat ik verder de game functies nooit zou gebruiken. Familie gebruikt de WII en zelf game ik niet omdat ik alleen maar afgeleid worden filtertechneken, anisotropie etc. Het nadeel als je zelf games ontwikkeld hebt en animatiefillms enzo.

Mijn grote aarzelling is tussen een semi multimedia BR speler als de Sony BD-BDP-Sxx serie of een LG 390 of hoger en een HTPC. Bedieningsgemak is cruciaal voor vrouw en kind, wireless connection voor mij en een Sata disk hang je zo aan de Sony omdat deze een usb aan de achterkant heeft en verder je netwerk wel wel weet te vinden. Of ik neem een SDB-S590 en heb al een HD on board en een een veel betere D/A converter.

Het grote nadeel tov een HTPC is dat je veel moeilijker calibreert en dat SD upscaling erg belangrijk is omdat we bakken vol DVD´s hebben en alle zenders in SD uit de satelliet plukken. Bovendien kan de PS3 Mediaplayer geen H264 aan.

Maar goed het begint en eindigt met een goede testsource. Ik heb de Sony 1080 demo van het net geplukt en ik
krijg toch niet de scherpte en de kleurweergave die ik verwacht en wil dat eerst oplossen.

De VGA kabel kan moeilijk het probleem zijn daar we die resolutie op gebruikten op onze Barco monitoren met een VGA draadje en dat vlijmscherp was. Dus er of iets mis met de Sony WW5500 danwel de instellingen off met het bronmateriaal.

Dus een downloadabel goede bron zou mij heel erg helpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 302575

max3D schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 02:29:
Dank voor je tips.

Misschien is electroprecio interesant voor jou, ik heb daar al meerdere tv's gekocht en alles 100% verlopen en mijn volgende zal ik daar ook kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loekie
max3D schreef op zondag 23 mei 2010 @ 09:30:
Ik heb dat topic gezien,, maar het zou niet mijn eerste keuze zijn omdat ik verder de game functies nooit zou gebruiken. Familie gebruikt de WII en zelf game ik niet omdat ik alleen maar afgeleid worden filtertechneken, anisotropie etc. Het nadeel als je zelf games ontwikkeld hebt en animatiefillms enzo.
ps3 mediaserver :)
Het is dus een programma om onder andere media te streamen naar de DLNA-player.
Formaten voor USB zijn gelijk aan die van DLNA.

specs

• max3D
  • Niet online
Loekie schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:22:
[...]

ps3 mediaserver :)
Het is dus een programma om onder andere media te streamen naar de DLNA-player.
Formaten voor USB zijn gelijk aan die van DLNA.
Ja, ik zag later ook dat ik een stupide post had geplaatst :)
Ik laat hem maar staan omdat mogelijk meer mensen afgeleid raken door het PS3 woord. Heb inmiddels al lopen stoeien met Bravia mediaserver (zou een handiger naam zijn) en lijkt inderdaad heel geschikt voor mijn wensen.

Reacties etc daarop zal ik dan ook in dat topic zetten, maar voor alle Bravia eigenaren: PS3mediaserver is inderdaad de beste, maar lastigste optie om je TV te gebruiken als een all-purpose scherm voor iedere bron, codec etc, met grote controle over de output.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

max3D schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:02:
[...]

Ja, ik zag later ook dat ik een stupide post had geplaatst :)
Ik laat hem maar staan omdat mogelijk meer mensen afgeleid raken door het PS3 woord. Heb inmiddels al lopen stoeien met Bravia mediaserver (zou een handiger naam zijn) en lijkt inderdaad heel geschikt voor mijn wensen.

Reacties etc daarop zal ik dan ook in dat topic zetten, maar voor alle Bravia eigenaren: PS3mediaserver is inderdaad de beste, maar lastigste optie om je TV te gebruiken als een all-purpose scherm voor iedere bron, codec etc, met grote controle over de output.
Die reacties kan je beter kwijt in Sony Bravia TV's en DLNA met de PS3 Media Server (maar dat topic had je al gevonden lees ik net :) )

[Voor 3% gewijzigd door PaT op 27-05-2010 00:26]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Om het cirkeltje helemaal rond te maken. Ik heb vandaag besloten nota bene een PS3 te kopen!
Als ik optelde wat mijn sony vaio als server eigenlijk kostte (want dat blijft toch een prima laptop) en wat een goede BR speler kostte en vooral een hele goede upscaler van SD materiaal, dan kwam ik toch ook op die 300E uit de die het nu kostte.

Perfect omdat CD/DVD/BR spelers toegankelijk moeten zijn en de rest kan nu verborgen achter dichte deurtjes.

• Superbol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:46
Ik heb een probleem met betrekking tot mn Sony Z5500 (staat niet in de topic start, maar ook niet in die 2010 modellen...gok dat ik toch goed zit hier). Heb het hele internet al af lopen zoeken naar vergelijkbare problemen, maar nergens tegen gekomen.

Het gaat om het volgende: op elk heel uur (dus 12.00, 13.00....21.00, etc.) krijg ik een kleine storing in mn beeld. Het lijkt erop alsof die 2 keer snel achter elkaar even opnieuw opzoek gaat naar de zender...duurt ongeveer 5-8 seconden. Kijk TV via CI+ van Ziggo, maar daar zou het probleem niet aan kunnen liggen. Heb nu voor het voetbal toevallig 2 TV's via een splitter naast elkaar staan (die andere ook digitaal van Ziggo, maar via een kastje) en die heeft nergens last van. Betekende dat ik de bekabeling en de aansturing vanuit de meterkast ook weg kon strepen.

Het kan natuurlijk zijn dat ik ergens per ongeluk een keer een of andere energie savende functie heb ingeschakeld, maar alles al geprobeerd, en niets heeft hierop gewerkt. Heb het al vanaf het begin (begin van het jaar geloof ik), maar op een gegeven moment gaat het wennen. Nu met alle extra uurtjes voetbal op TV irriteert het me weer, en vind ik dat het toch maar is opgelost moet worden...iemand die dit herkend? (Nieuwste firmware overigens net geinstalleerd, dus daar ligt het ook niet aan).

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Superbol schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 14:32:
Ik heb een probleem met betrekking tot mn Sony Z5500 (staat niet in de topic start, maar ook niet in die 2010 modellen...gok dat ik toch goed zit hier). Heb het hele internet al af lopen zoeken naar vergelijkbare problemen, maar nergens tegen gekomen.

en nog veel meer
(het is overigens inderdaad een 2009 model, maar de TS is zoals ik al eerder reageerde, niet geheel compleet.)
Ik vraag mij af of je zo makkelijk de CI+ module of je bekabeling kan wegstrepen. Losse ontvangers kunnen toch weer net anders op een signaal reageren dan een CI+ module. Het zou niets uit moeten maken, maar in de wondere wereld der elektronica weet je het maar nooit. Ik heb de zelfde tv, met ook een (SMIT) module erin (niet bij Ziggo) en die werkt probleemloos. Hetgeen jij beschrijft heb ik nog nooit gezien

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:17

Wirehub

Blaat

Voor diegene die geinteresseerd zijn, Firmware 1.741EA is uit gekomen :

download links:

ftp://ftp.vaio-link.com/PUB/TV/1741EA/FW/

Heb deze inmiddels zonder problemen geinstallleerd via usb stick , maar zo snel even geen wijzigingen gevonden. Sorteer functie i.i.g nog aanwezig

changelog:

- Autotuning does not skip services in case that an active RF input is used.
- Deze firmware is ook vereist om het toestel op het Ziggo Cable-netwerk te gebruiken
- Event information in EPG is properly associated to the relevant services

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-03 11:19
Ben aan het uitkijken om een 40" Tv te kopen. Ik kan de Bravia KDL-40S5600 kopen voor 500 euro: pricewatch: Sony Bravia KDL-40S5600

Ik vind er echter niet zoveel van terug op het internet, laat staat op GOT. Ik zou de Tv toch graag een aantal jaar gebruiken, daarom vind ik de ondersteuning voor 24p wel belangrijk mbt blue-ray. Deze Tv heeft ook nog 50Hz ipv 100, maar dat lijkt mij niet meteen zo'n nadeel? Ik hoop dat iemand hier ervaring heeft met deze Tv en is die prijs goed? In de pricewatch vind ik twee (Bravia KDL-40EX402 en Bravia KDL-40BX400) 40" Sony's die rond de 540 kosten, de Tv die ik op het oog heb is ook nog maar één maand oud.

Ik hoop dat iemand mij hier wat verder mee kan helpen, want ik ben er zelf niet zo thuis in. Gevoelsmatig lijkt een prijs van 450 me correcter, maar hij is uiteindelijk wel zo goed als nieuw.

• tiguan
Wirehub schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 23:25:
changelog:

- Autotuning does not skip services in case that an active RF input is used.
- Event information in EPG is properly associated to the relevant services
Zonder deze update heb ik geen last van de laatste issue voor zover ik weet. Bovendien staat er élke keer bij dat het noodzakelijk is voor het Ziggo netwerk :P Wordt deze update eigenlijk ook via Ziggo naar je tv gepushed? Of moet je het echt zelf doen?

[Voor 8% gewijzigd door tiguan op 19-07-2010 15:27]

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-03 08:55
Voor zover ik gemerkt heb: zelf doen, en zeker niet noodzakelijk.

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-08-2021

Vincent7

Me = Wii

tiguan schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:26:
[...]

Zonder deze update heb ik geen last van de laatste issue voor zover ik weet. Bovendien staat er élke keer bij dat het noodzakelijk is voor het Ziggo netwerk :P Wordt deze update eigenlijk ook via Ziggo naar je tv gepushed? Of moet je het echt zelf doen?
Ik heb mijn TV aan het internet hangen en sinds vandaag vraagt de TV elke keer bij het uitdoen of hij de update mag uitvoeren. Nog niet gedaan, maar ik denk wel dat ik het morgen wel doe ofzo. Ik denk dat de TV dit zelf is en niet door Ziggo, maar weet het niet zeker. Betreft hier de 46W5720 (46W5500 maar dan klein beetje anders).

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Vincent7 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 22:17:
[...]

Ik heb mijn TV aan het internet hangen en sinds vandaag vraagt de TV elke keer bij het uitdoen of hij de update mag uitvoeren. Nog niet gedaan, maar ik denk wel dat ik het morgen wel doe ofzo. Ik denk dat de TV dit zelf is en niet door Ziggo, maar weet het niet zeker. Betreft hier de 46W5720 (46W5500 maar dan klein beetje anders).
Ik zou maar snel "systeem update" uitzetten, ziggo is weereens aan het kloten!!!

<quote>
Bij Ziggo/Casema/Multikabel is er zeer recent ook een service gedefinieerd in de Service Description Table (SDT) die Sony2009 heet. Bijbehorende Program Map Table (PMT) definitie en data stream ontbreken nog, of zijn weer snel verwijderd na de noodkreet van rvlaar. Men is bij Ziggo dus weer aan het klooien met firmware versies voor Sony wat de vorige keer ook al tot veel commotie leidde onder de bezitters van Sony TV's. Die bezitters houden er immers geen rekening mee dat Ziggo in het digitale tijdperk opeens denkt dat alle apparatuur door Ziggo te pas en te onpas mag worden bijgewerkt zonder dat de kopers daar iets over te zeggen hebben.
<quote>

suc6/73's Ton

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

pa3eia schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:03:
[...]

Ik zou maar snel "systeem update" uitzetten, ziggo is weereens aan het kloten!!!

<quote>
Bij Ziggo/Casema/Multikabel is er zeer recent ook een service gedefinieerd in de Service Description Table (SDT) die Sony2009 heet. Bijbehorende Program Map Table (PMT) definitie en data stream ontbreken nog, of zijn weer snel verwijderd na de noodkreet van rvlaar. Men is bij Ziggo dus weer aan het klooien met firmware versies voor Sony wat de vorige keer ook al tot veel commotie leidde onder de bezitters van Sony TV's. Die bezitters houden er immers geen rekening mee dat Ziggo in het digitale tijdperk opeens denkt dat alle apparatuur door Ziggo te pas en te onpas mag worden bijgewerkt zonder dat de kopers daar iets over te zeggen hebben.
<quote>

suc6/73's Ton
Heb gisteren de update gedaan. Vanochtend nog wel NED1 kunnen kijken, TVGuide werkte ook nog. Fingers crossed...

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vraagje: ik heb de KDL-32W55500. Bevalt me op zich prima, maar er is één ding waar ik me behoorlijk aan stoor: die overbodige informatie die iedere keer in het scherm komt, zoals channel/input, inputresolutie (576p, 1080p, etc.), geluidsmodus en scenemodus. Ten eerste zorgt dit ervoor dat je óf moet wachten tot hij verdwijnt of op de return-knop moet drukken voordat je naar Teletext kunt, ten tweede vind ik het irritant tijdens het kijken van blu-ray's, aangezien het dan zelfs meerdere keren gebeurt (copyrightwaarschuwingen, intro, menu, film).

Is dit op de één of andere manier uit te zetten? Heb me al weken kapot gezocht, nieuwste firmware erop gezet, maar nog steeds geen oplossing gevonden. Al die informatie interesseert me geen lor en als ik het al wil weten, dan druk ik wel op de infoknop.

Alvast bedankt! _/-\o_

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Niemand? -O-

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-03 13:44
Ik ben erg blij met me Sony Bravia: KDL W5720 maar heb een vraag.

Voetbalwedstrijden zijn erg mooi in de sport modus. Maar ik krijg volgens mij erg last van ghosting, als ze inzoomen op een speler zie je rond zijn hoofd echt ghosting.

Hoe kan ik dit wegkrijgen? Heeft dit te maken met de Motionflow?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-02 07:10
Mars18 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:24:
Ik ben erg blij met me Sony Bravia: KDL W5720 maar heb een vraag.

Voetbalwedstrijden zijn erg mooi in de sport modus. Maar ik krijg volgens mij erg last van ghosting, als ze inzoomen op een speler zie je rond zijn hoofd echt ghosting.

Hoe kan ik dit wegkrijgen? Heeft dit te maken met de Motionflow?
Probeer de beeldscherpte eens (flink) te verlagen. Je omschrijving zou kunnen duiden op een te hoog ingestelde beeldscherpte. Bij mijn EX500 is 4 echt wel het maximum. Begin eens op 0 en schroef hem zonodig langzaam op.

Anoniem: 373777

Heb een kdl-z4500
tijdens afspelen van muziek vanaf mijn pc geeft tv netjes naam van cd en nummer weer. echter niet de naam vd artiest.
Is dit dmv firmware update te verhelpen? of is dit een feature waar ik genoegen mee moet nemen?

En?
Kan de firmware sowieso ge-update worden?

• dnz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-03 19:53
Anoniem: 373777 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 21:28:
tijdens afspelen van muziek vanaf mijn pc geeft tv netjes naam van cd en nummer weer. echter niet de naam vd artiest.
Is dit dmv firmware update te verhelpen? of is dit een feature waar ik genoegen mee moet nemen?
Dit kan ook aan je DLNA server liggen. Dit is ook een issue geweest bij TwonkyMedia Server 4 en was ergens in de 5 serie opgelost (echter andere problemen kwamen toen weer naar boven drijven.). Huidige status weet ik niet precies...

*-----

Anoniem: 373777

Was idd de dnla server
heb een ander geïnstalleerd en nu geeft ie de naam vd artiest wel netjes weer

blijft de vraag staan of de firmware ge-update kan worden

• bjongen
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03 17:34
Beste mensen;

Ik heb een vraag over een oud model Bravia en ik hoop dat ik dat hier in het juiste topic post...
Mijn ouders hebben een kdl-32V2500. Nu is bij de verkoop verteld dat ze hier d.m.v. een "insteekkaart" digitale TV kunnen kijken (er zit dan ook een sleuf in). Dat vonden ze eerst niet nodig, maar nu de decoder het heeft begeven... willen ze dus erg graag zo'n insteekkaart. Nu ben ik al een tijdje aan 't zoeken, maar ik kan eigenlijk niet echt iets vinden of dit (nog) mogelijk is. Bij ziggo lees ik dat ze op nieuwe TV's alleen met CI+ ondersteunen, maar ik lees tegenstrijdige berichten over oudere modellen. Weet iemand wellicht wat wel en niet mogelijk is. Hiermee zou ik erg geholpen zijn... Alvast bedankt, met vriendelijke groet, Bart

• tiguan
Op oude modellen kan je waarschijnlijk nog de Alphacrypt kaart gebruiken. Mijn ouders hebben een U model, daar werkt de alphacrypt iig wel in. Ziggo zegt dat deze kaart niet actief gaan blokkeren, maar hoe lang 't nog blijft werken is natuurlijk ook niet gegarandeerd.

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:05
edit: moet in het 2010 topic, excuses!

[Voor 90% gewijzigd door fender89 op 18-09-2010 20:10]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TimMer schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 19:21:
Vraagje: ik heb de KDL-32W55500. Bevalt me op zich prima, maar er is één ding waar ik me behoorlijk aan stoor: die overbodige informatie die iedere keer in het scherm komt, zoals channel/input, inputresolutie (576p, 1080p, etc.), geluidsmodus en scenemodus. Ten eerste zorgt dit ervoor dat je óf moet wachten tot hij verdwijnt of op de return-knop moet drukken voordat je naar Teletext kunt, ten tweede vind ik het irritant tijdens het kijken van blu-ray's, aangezien het dan zelfs meerdere keren gebeurt (copyrightwaarschuwingen, intro, menu, film).

Is dit op de één of andere manier uit te zetten? Heb me al weken kapot gezocht, nieuwste firmware erop gezet, maar nog steeds geen oplossing gevonden. Al die informatie interesseert me geen lor en als ik het al wil weten, dan druk ik wel op de infoknop.

Alvast bedankt! _/-\o_
Inderdaad heel vervelend. De 2010 modellen hebben dit ook.

Heeft niemand een oplossing?

• Zillion01
  • Laatst online: 10-12-2022

Zillion01

Obey your screen!

Hoi, ik heb een witte kdl-32e5520. Weet iemand of deze tv kan worden upgedate of gepatched zodat ook gebruik gemaakt kan worden van Bravia Internet Video, ipv alleen maar het waardeloze Applicast. Thx

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zillion01 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 09:38:
Hoi, ik heb een witte kdl-32e5520. Weet iemand of deze tv kan worden upgedate of gepatched zodat ook gebruik gemaakt kan worden van Bravia Internet Video, ipv alleen maar het waardeloze Applicast. Thx
Dit kan je helaas vergeten. Sony staat er niet erg bekend om dat ze lang support/nieuwe functionaliteit toevoegen aan apparatuur. Wil je internet of Google TV op je Sony, dan zit er maar 1 ding op en dat is een nieuwe tv (of losse Google TV set-top box) kopen.

• teake
OF..... ps3mediaserver draaien op je PC, en zo nagenoeg oneindige mogelijkheden hebben met netwerk en internet.

• Wimbo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-03 14:54
-

[Voor 129% gewijzigd door Wimbo op 20-11-2012 15:33. Reden: wat meer info]

Anoniem: 379316

Hallo,
Ik probeer thuis met mijn KDL-37W5500 verbinding te maken met i-net via een experiabox (KPN) nu zie ik dat de tv wel in het netwerk is opgenomen maar heb geen internet verbinding.
Iemand hier ervaring mee?

• Loekie
Anoniem: 379316 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:49:
Hallo,
Ik probeer thuis met mijn KDL-37W5500 verbinding te maken met i-net via een experiabox (KPN) nu zie ik dat de tv wel in het netwerk is opgenomen maar heb geen internet verbinding.
Iemand hier ervaring mee?
Heb zelf de grotere broer 40W5500, maar wat wil je op internet doen?
Alleen Applicast heeft toegang nodig en als ik heel eerlijk ben is dat niet het meest nuttige onderdeel van het ding. Als je DLNA wilt gebruiken zul je in je thuisnetwerk een DLNA-server hebben draaien en dat zou moeten lukken.

specs

Het gaat vooral om bijvoorbeeld uitzending gemist en youtube en voor het ophalen van de laatste updates.
Niet noodzakelijk maar wel handig ;)

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 379316 op 26-10-2010 13:00]

• Loekie
Anoniem: 379316 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:00:
Het gaat vooral om bijvoorbeeld uitzending gemist en youtube en voor het ophalen van de laatste updates.
Niet noodzakelijk maar wel handig ;)
Uitzending gemist: werkt niet
Youtube: werkt niet
Ophalen updates: werkt niet
Bij de huidige generatie werkt dit wel. Voor de eerste 2 kun je met een omweg via PS3-mediaserver en een plugin voor uitzending gemist en youtube alsnog aan de slag. Updates kun je met PC downloaden en via USB aanbieden aan TV, da's dan ook de enige manier anders dan via bijv autoupdate via bijv ziggonetwerk.

[Voor 0% gewijzigd door Loekie op 26-10-2010 13:58. Reden: Dikke vingers :)]

specs

Loekie schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:58:
[...]

Uitzending gemist: werkt niet
Youtube: werkt niet
Ophalen updates: werkt niet
Bij de huidige generatie werkt dit wel. Voor de eerste 2 kun je met een omweg via PS3-mediaserver en een plugin voor uitzending gemist en youtube alsnog aan de slag. Updates kun je met PC downloaden en via USB aanbieden aan TV, da's dan ook de enige manier anders dan via bijv autoupdate via bijv ziggonetwerk.
OK, dank je, das duidelijk, dan gaan we dus aan de slag met een PS3-mediaserver :9 .
Updates heb ik tot nu toe ook via USB gedaan.

• Wimbo
-

[Voor 99% gewijzigd door Wimbo op 20-11-2012 15:33]

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 17:13
Klacht gemeld dat bij het schakelen van zenders met een KDL40W4710 soms niet één zender, maar vijf zenders verder wordt geschakeld. Reactie... stuur a.u.b. de afstandsbediening op dan gaan we kijken of we die kunnen repareren.

Vraag: Hoe moet ik dan mijn TV bedienen in de periode dat de afstandsbediening weg is?

Antwoord: Er zitten knoppen op de TV om hem te bedienen.

8)7

De afstandsbediening heeft trouwens geen 2 jaar garantie, maar slechts 3 maanden. Stond dat soms ergens in de kleine letters? Wat een boutservice van Sony zeg.

Anoniem: 386298

Superbol schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 14:32:

Het gaat om het volgende: op elk heel uur (dus 12.00, 13.00....21.00, etc.) krijg ik een kleine storing in mn beeld. Het lijkt erop alsof die 2 keer snel achter elkaar even opnieuw opzoek gaat naar de zender...duurt ongeveer 5-8 seconden. Kijk TV via CI+ van Ziggo, maar daar zou het probleem niet aan kunnen liggen...
@ Superbol:

Heb jij al een oplossing voor bovenstaand probleem gevonden? Wij hebben namelijk hetzelfde probleem, al vanaf het begin (nu bijna een jaar geleden). Ziggo destijds gebeld, hadden hier nog nooit van gehoord en konden ons ook niet verder helpen. Wat opmerkelijk is, is dat wanneer we de DVD-recorder aan hebben staan de storing niet optreedt. Hopelijk weet jij inmiddels meer!!

• Wolly
  • Niet online
Hotzenwalder schreef op donderdag 11 november 2010 @ 20:16:
Klacht gemeld dat bij het schakelen van zenders met een KDL40W4710 soms niet één zender, maar vijf zenders verder wordt geschakeld. Reactie... stuur a.u.b. de afstandsbediening op dan gaan we kijken of we die kunnen repareren.

Vraag: Hoe moet ik dan mijn TV bedienen in de periode dat de afstandsbediening weg is?

Antwoord: Er zitten knoppen op de TV om hem te bedienen.

8)7

De afstandsbediening heeft trouwens geen 2 jaar garantie, maar slechts 3 maanden. Stond dat soms ergens in de kleine letters? Wat een boutservice van Sony zeg.
Een nieuwe originele ab kost vaak niet meer dan 25 euro, dat lijkt me goedkoper dan het door Sony te laten onderzoeken :*)

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-02 18:47
Ik heb een 32V4500. Op zich niks mis mee, maar hij doet wel een beetje vreemd.

Net speel ik net Medal of Honor op de PS3 en is het beeld heel blauwig. De kleuren en contrast zijn best mat maar als er bijv. een explosie is wordt het beeld heel even heel snel heel licht met warme kleuren. Bij Black Ops heb ik er niet zon last van. Soms in films en series doet hij dat ook. Wordt het beeld donkerder en lichter. Hij schippert dus tussen 2 extremen, alsof de tv continu het spel wilt optimaliseren.

Ik heb volgens mij alles qua kleurenoptimalisatie e.d.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Edit: volgens mij doet hij het in hdmi poort 2 van mij tv niet. Misschien is dat de boosdoener

[Voor 27% gewijzigd door stefan_el op 03-01-2011 20:34]

• immo_msk
  • Laatst online: 28-03 14:23
Ik heb een Sony KDL40D3500 met een Humax HD decoder. Nu wil ik een CI module van Ziggo aanschaffen. Alleen nu heb ik ergens gelezen dat deze tv een sd-decoder heeft in plaats van een hd-decoder.
Klopt dit? En zo ja, dit is natuurlijk niet te "upgraden"?

• Ruud2007
immo_msk schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:53:
Ik heb een Sony KDL40D3500 met een Humax HD decoder. Nu wil ik een CI module van Ziggo aanschaffen. Alleen nu heb ik ergens gelezen dat deze tv een sd-decoder heeft in plaats van een hd-decoder.
Volgens mij heeft dit toestel wel een HD tuner, maar is hij niet compatible met de CI+ module. Wel met de Alphacrypt CI, die niet door Ziggo wordt ondersteund, maar nog wel functioneert.

• immo_msk
  • Laatst online: 28-03 14:23
Ruud2007 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:59:
[...]

Volgens mij heeft dit toestel wel een HD tuner, maar is hij niet compatible met de CI+ module. Wel met de Alphacrypt CI, die niet door Ziggo wordt ondersteund, maar nog wel functioneert.
Dat zou heel mooi zijn! Dan ga ik eens zoeken naar de Alphacrypt CI. Bedankt!

Maar toch zou ik het graag zeker, no offense hoor, van iemand die deze tv heeft en in staat is om dit te controleren.

• Mars18
Wat gaan we nou weer krijgen?

Mijn KDL 37W5720 begon opeens te ruisen. Terwijl hij in standby stond :F
Wat raar zeg.

Door de off druk op het toestel in te drukken ging het weg.

Meer mensen hier ooit last van gehad?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Anoniem: 395035

Wimbo schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:18:
[...]

Niemand?

Sony komt niet voor reparatie, omdat de klacht te vaag is... :(
Belangrijk punt bij de ZX-1 is dat er geen metalen voorwerpen tussenbeide zijn geplaatst, vanwege eventuele storingen. Ik had voor 2 weken terug nog een ZX-1 voor handen, die niet wilde werken doordat hij bevestigd was op een metalen frame. Dit hebben we opgelost door de metalen delen achterwege te laten, waardoor deze wel werkte.

Anoniem: 395035

immo_msk schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:53:
Connectiviteit

CI PlusNo
CI+Nee
DVB-CDVB-C (MPEG2)
DVB-SNee
DVB-TDVB-T (MPEG2)

En inderdaad, geen HD.. En waarschijnlijk dus ook niet geschikt voor een Ziggo Cam..

• LennyLL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 23:29
Sinds vandaag doet mijn 40W5500 het opeens niet meer. Als ik hem aan zet krijg ik 1 seconde beeld, dat blijft dan hangen en daarna gaat de tv weer uit. Hij start dan meteen weer op, of het rode lampje knippert 10 keer.
Ik heb wel eens eerder gehad dat die even uit viel, maar daarna deed die het wel meteen weer.

Ik heb al geprobeerd om tijdje stroom eraf te halen, CI+ module eruit, antennekabel eruit maar niets helpt.
Handleiding geeft aan dat je de support moet bellen, maar dat kan maandag pas weer.

Beetje jammer dat die nu op mijn verjaardag niet werkt en zondag met de Super Bowl niet :(
Ik heb wel 5 jaar garantie erop genomen, dus dat moet geen probleem zijn. Maar ja dan zal je het ding wel tijdje kwijt zijn denk ik.
Iemand nog idee wat ik kan proberen?

• LennyLL
  • Laatst online: 28-02 23:29
Vandaag verholpen door servicecentrum.
Bleek een fout in de software te zijn die vaker voorkomt als je een CI+ module gebruikt.
Zij hebben de software bij mij thuis geupdate en het werkt weer.

• tiguan
Nog nooit problemen gehad met m'n 40W5500 en CI+, hopelijk blijft dat zo.

• Wimbo
-

[Voor 99% gewijzigd door Wimbo op 20-11-2012 15:33]

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:59

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik heb nu al een poos een KDL40Z5500. De TV bevalt echt uitmuntend, echter blijf ik me lichtelijk ergeren aan de zapsnelheid bij digitale televisie.
Nu lees ik hier en daar, dat deze zap snelheid gemod kan worden op een hele hoop Samsung toestellen. Weet iemand of dit voor de Z5500 misschien ook mogelijk is?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:40

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Da_maniaC schreef op zondag 13 maart 2011 @ 01:51:
Ik heb nu al een poos een KDL40Z5500. De TV bevalt echt uitmuntend, echter blijf ik me lichtelijk ergeren aan de zapsnelheid bij digitale televisie.
Nu lees ik hier en daar, dat deze zap snelheid gemod kan worden op een hele hoop Samsung toestellen. Weet iemand of dit voor de Z5500 misschien ook mogelijk is?
Hier ben ik ook erg benieuwd naar sinds ik gisteren dezelfde tv heb gekocht ;)

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

Heb sinds gisterochtend een probleem met mijn 46W5720 (eigenlijk gewoon een 46W5500 die er net even anders uitziet). Normaal aanzetten vanuit standby met de afstandsbediening geeft altijd een klik geluid, een relais of iets dergelijks. Daarna krijg ik beeld van digitale TV mbv CI+. Zoals gezegd ging het gisterochtend dus niet goed, TV gaat wel aan; groen licht brandt, maar de herkenbare klik was niet te horen. Ik kreeg ook geen beeld, geen info balk met zender info, helemaal niks.

Ik natuurlijk zorgen maken. TV met de ab uit en weer aanzetten gaf geen soelaas. Toen maar helemaal uitgezet met de knop op de TV, ook geen resultaat (later hierover meer). Toen de stroom eraf gehaald en dat werkte wel. Ik hoorde weer de klik bij het aanzetten en kreeg weer beeld alsof er niks gebeurd was.

Even rondzoeken op internet en toen kwam ik dit tegen: Link

Ziggo is bezig met het omgooien van de zenders, waardoor de zendertabellen overhoop liggen. Schijnbaar kunnen de Sony (X5500 serie voornamelijk volgens mij) TVs daar niet goed tegen, met als gevolg dat ze niet normaal uit de standby stand komen. Door de TV uit te zetten met de knop op de TV werkt trouwens wel, maar je moet wel even wachten met weer aanzetten. Stekker werkt direct. Dit is eerder ook een keer gebeurd, maar ik had er toen weinig tot geen last van gehad. Nu hopen dat Ziggo snel de problemen op zal lossen.

Hopelijk helpt dit nog andere mensen en relax: het ligt niet aan je Sony TV ;)

• ApC_IcE

ApC_IcE

Beetje dood topic aant worden.
Kan nog steeds niet de zenders sorteren (wil hd zenders bij elkaar)
Heb de nieuwste firmware op de Z5500

iemand?

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En dat in combinatie met?? Ziggo?

• ApC_IcE

ApC_IcE

klopt
ziggo insteek module achterin

• tiguan
ApC_IcE schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:03:
Beetje dood topic aant worden.
Kan nog steeds niet de zenders sorteren (wil hd zenders bij elkaar)
Heb de nieuwste firmware op de Z5500

iemand?
Kan je bij je digitale instellingen doen als het goed is, ik heb de W5500 daar kan 't zeker op, dus dan moet 't op de Z5500 ook kunnen.

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Kies als instelling en ander land dan als Nederland en als taal nederlands om de zenders te kunnen sorteren.

suc6

• iGeO
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-12-2022
Hallo allen,

Ik heb een vraag betreffende de optische uitgang van de BRAVIA kdl-37w5500.
Ik heb een mediaplayer ( WD tv live hub ) en een PS3 via HDMI aan gesloten op de BRAVIA.
Nu heb ik een optische kabel van de BRAVIA, op m'n home cinemaset ( BDV-370 ) aangesloten.
Deze cinemaset heeft maar 1 HDMI uitgang en 1 optische ingang!

Dit werkte prima voor alle Dolby Digital audio-sporen, alleen nu heb ik geen DTS-geluid wat komt uit m'n mediaplayer.

Als ik de mediaplayer rechtstreeks met optische kabel aansluit op m'n home cinemaset krijg ik wel DTS-geluid.
Ik speel vooral HD-content af via de mediaplayer (AVCHD - MKV - X264HD - etc).

Kan de BRAVIA - via de optische uitgang - DTS-geluid van de mediaplayer/PS3 doorsturen naar de home- cinemaset?

Heeft iemand hier een oplossing voor?

:?

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Firmware update (1.750EA) FTP-site / UK-site.

About this upgrade (16/09/2011)

This file updates your TV set firmware to version PKG 1.750EA, and provides the following benefits:

Improvements in this version

This software update provides latest improvements and is recommended for all users.
Applicable models

KDL-22E5300 / E5310
KDL-32E5500 / E5510 / E5520 / V5500 / V5610 / W5500 / W5710 / W5720 / W5730 / W5740
KDL-37V5500 / V5610 / W5500 / W5710 / W5720 / W5730 / W5740
KDL-40E5500 / E5510 / E5520 / V5500 / V5610 / W5500 / W5710 / W5720 / W5730 / W5740 / WE5 / Z5500 / Z5710
KDL-46V5500 / V5610 / W5500 / W5710 / W5720 / W5730 / W5740 / WE5 / Z5500
KDL-52V5500 / V5610 / W5500 / Z5500

suc6

• teake
changelog? hmmmm dat valt tegen op onderstaande link.

Linkie? (edit: gevonden: http://support.sony-europ...1750EA&ch=1&m=KDL-40W5500)

[Voor 84% gewijzigd door teake op 18-09-2011 09:49. Reden: verder gekeken dan mijn neus lang is]

• Wolly
  • Niet online
teake schreef op zondag 18 september 2011 @ 09:45:
changelog? hmmmm dat valt tegen op onderstaande link.

Linkie? (edit: gevonden: http://support.sony-europ...1750EA&ch=1&m=KDL-40W5500)
DVB-Cable- Graag aandacht voor het volgende, na het updaten naar deze nieuwe software versie zal de programma sorterings functie in dit apparaat niet meer beschikbaar zijn zoals wordt voorgeschreven door de kabelexploitant. Indien dit voor U niet acceptabel is stop dan met de update.
Voor mij genoeg reden om de update maar niet te doen, dan ben ik afhankelijk van de leipe indeling die Ziggo erop nahoudt. BBC 1 die op 601 staat, wat is dat nou voor onzin?

Is er trouwens een mogelijkheid om bij het +'en en -'en van zenders via je afstandsbediening de zenders over te laten slaan waar geen abonnement voor is?

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Het sorteren van de zenders is al enkele updates geleden.
Dit is op te lossen door bijv. Duitsland te kiezen als land i.p.v. Nederland.

suc6

• teake
Wolly schreef op zondag 18 september 2011 @ 14:41:
[...]

[...]

Is er trouwens een mogelijkheid om bij het +'en en -'en van zenders via je afstandsbediening de zenders over te laten slaan waar geen abonnement voor is?
Dat vraag ik me eigenlijk ook al een tijd af. Bij het zoeken van de zenders zit een optie (iets van) "alle zenders" en een andere optie. Zou dat de gezochte optie zijn? Zou hij dan dus alleen de zenders laten zien waar een abo op is?

• tiguan
Heb op goed geluk de update maar gedaan zojuist en ik kan nog steeds digitale zenders sorteren hoor.

• sjongenelen
  • Laatst online: 22:12
wat is er nou nieuw aan deze firmware? patchnotes zijn nergens te vinden ..!

you had me at EHLO

• PhoDB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-03 18:37
UPC CI+ heeft voorheen altijd gewerkt en plotseling niet meer
laatste firmware erop gezet 1750ea voor mijn 40W5500

Krijg nu heletijd de volgende melding:
The set-up is now being finalised, this can take a few minutes. There after you wil be able to enjoy UPC Digital Television.

Ik laat hem zolang aanstaan dat de TV automatisch uitgaat. Wat nu?

• smoken
  • Laatst online: 15:46
Ik heb sinds kort een 40EX1 (geruild tegen mijn 32W400) , nu valt het me op dat in de hoeken het beeld wat donkerder is (een soort van wazige vlek). Enig idee hoe dit kan, en of ik dit kan oplossen?

Voor de rest een geweldig beeld, al moet ik toegeven dat ik geen gebruik maak van de draadloze communicatie, omdat ik toch maar 1 kabel aansluit op de tv.

• Mars18
Merk nu voor het eerst sinds aanschaf in 2010 ( Sony Bravia 37W5720 ), dat ik een dode pixel heb. Links boven.
Zal wel niks aan te doen zijn?

EDIT:
Herinner mij dat ik Makro Garant heb afgesloten toen der tijd:
Volgens hun site:

Wat verstaan wij onder maximale zekerheid?

val-, stoot-, water- en zandschade;
krassen op cameralens;
pixeluitval vanaf 1 pixel;
niet-technische schade;
natuurschade (zoals bliksem).

Ga het toch eens proberen.

[Voor 67% gewijzigd door Mars18 op 18-04-2012 08:30]

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-03 20:33
Sinds enige tijd is rechtsonder in mijn beeld permanent een tijdsaanduiding verschenen (KDL-40W4500).
Ik heb de handleiding en de menu's wel driemaal doorgelopen, maar ben nergens een instelling tegen gekomen waarmee je dat uit kunt zetten.

Kan iemand mij vertellen hoe dit uitgeschakeld kan worden?

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-03 13:04
Dat is 1 van de info standen. Druk evt. herhaaldelijk op je I (info) knopje op de afstandsbediener. :)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:37

_Apache_

For life.

Helaas is mijn Bravia hier weer stuk gegaan. Signaal valt vaak om de paar seconden weg, rode strepen door het beeld, geluid is bij vlagen krakerig. Exact dezelfde symptomen als dat hij de vorige keer voor reparatie wegging, hij was nog geen drie weken terug. :X
Met dit toestel gaan we er dus niet meer uitkomen, ben benieuwd hoe de (web)winkel reageert.

40" Bravia (engine 2), gekocht in zomer 2009

[Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 23-05-2012 10:33]

• Politoer
JantjeKoud schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:19:
Dat is 1 van de info standen. Druk evt. herhaaldelijk op je I (info) knopje op de afstandsbediener. :)
Hartelijk dank! Het werkt inderdaad.

[Voor 4% gewijzigd door Politoer op 23-05-2012 22:00]

• ApC_IcE

ApC_IcE

_Apache_ schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:32:
Helaas is mijn Bravia hier weer stuk gegaan. Signaal valt vaak om de paar seconden weg, rode strepen door het beeld, geluid is bij vlagen krakerig. Exact dezelfde symptomen als dat hij de vorige keer voor reparatie wegging, hij was nog geen drie weken terug. :X
Met dit toestel gaan we er dus niet meer uitkomen, ben benieuwd hoe de (web)winkel reageert.

40" Bravia (engine 2), gekocht in zomer 2009
Dat is wel irritant zeg. zolang je garantie hebt, en dat heb je zowieso op de reparatie alleen al, terugsturen of brengen en zeker het vertrouwen in dit toestel opgeven, hoop voor je dat ze met een aantrekkelijk aanbod komen.
Politoer schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:26:
[...]

Hartelijk dank! Het werkt inderdaad.
Sorry maar ik moest lachen 8)

[Voor 66% gewijzigd door ApC_IcE op 24-05-2012 12:26]

• Politoer
Mooi, dan hebben we er alletwee plezier van gehad. Ik gebruik altijd een harmony ab en niet die van Sony.

[Voor 12% gewijzigd door Politoer op 24-05-2012 12:39]

• DopdeDouwer
  • Niet online
Vraagje over een 40W5500 + CI+module + UPC.

Sinds ik de TV heb gebruik ik een CI+ module eerste jaar in combinatie met digitenne, later met UPC (standaard digitaal pakket). Dit werkte altijd prima.
Sinds kort heeft UPC in het standaard pakket ook HD zenders. Aangezien ik die niet kon ontvangen heb ik de digitale setup opnieuw doorgelopen, nadat hij klaar is met zoeken kan ik maar tot maximaal kanaal 800 zappen.
(uitendelijk bleek dat ik de zenders zowieso niet zou kunnen vinden omdat ze alleen in nieuw afgesloten standaard pakketten zitten en niet in het pakket dat ik heb/had).

Vervelend is nu dat ik de radiozenders niet kan ontvangen, op 800 zit nog wel classic fm oid, maar alle andere zenders zijn niet te vinden of worden niet opgeslagen. Ook de tvzenders in de range 801-999 zijn er niet.

UPC zegt dat alle zenders doorgegeven worden, wat ook wel kan kloppen wat met een decoder kan ik het wel ontvangen. Verder willen ze me niet helpen omdat de 40w5500 officieel niet ondersteund wordt... ;(

De CI+ module is al voorzien van de laatste firmware. De TV niet, maar aangezien hij wel gewoon gewerkt heeft vraag ik me af of dat wel zin heeft om te updaten.
Iemand een tip?

• DopdeDouwer
  • Niet online
In aansluiting op hierboven.

Wie heeft er nog oude firmware beschikbaar en weet hoe je kan downgraden.
De laatst beschikbare versie op sony.nl (1.711EA) maakt het alleen maar erger. Kan nu 0 kanalen vinden...

[Voor 8% gewijzigd door DopdeDouwer op 15-01-2013 11:29]

• Loekie
DopdeDouwer schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:24:
In aansluiting op hierboven.

Wie heeft er nog oude firmware beschikbaar en weet hoe je kan downgraden.
De laatst beschikbare versie op sony.nl (1.711EA) maakt het alleen maar erger. Kan nu 0 kanalen vinden...
Welke wil je?
1.570EA
1.600EA
1.700EA
1.730EA
1.741EA
Heb ik nog.

specs

• DopdeDouwer
  • Niet online
Dank je.

Heb inmiddels ervaren en gevonden dat je als consument geen firmware kan terugzetten. Dat kan wel via een slot aan de achterkant (net boven het scart gedeelte).
Heb inmiddels met sony gesproken, maar zij bieden hiervoor geen garantie. ;(

• Loekie
DopdeDouwer schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:49:
Dank je.

Heb inmiddels ervaren en gevonden dat je als consument geen firmware kan terugzetten. Dat kan wel via een slot aan de achterkant (net boven het scart gedeelte).
Heb inmiddels met sony gesproken, maar zij bieden hiervoor geen garantie. ;(
als je idd 1.711 hebt, kan je nog omhoog ;)
Lijkt me sterk dat je ineens 0 kanalen vind op een TV die voorheen op zelfde aansluiting werkte. Heb je instellingen voor digitaal wel goed staan als symbol rate en freq etc?

specs

• DopdeDouwer
  • Niet online
Oeps typfout, ik heb 1.74EA :( (van sony.nl)

Het vreemde is, ik had op alle zenders zwart beeld, muv nl 1. Dus zou je denken dat kan aan de CI+ module liggen die nu niet meer ondersteund wordt...
Ik heb toen nog een keer zenders gezocht, 0 services gevonden niets wordt opgeslagen.
Dus toen een fabrieksreset; 0 zenders gevonden niets wordt opgeslagen. De analogetuner doet het nog wel.
Nu zijn dus alle zenders weg (ook NL1)... en krijg geen digitale zenders meer gevonden.
En dat is onafhankelijk van of er nu wel een module (met of zonder kaart) in de tv zit, hij vindt 0 services... :(
Normaal zou je tig zenders moeten vinden, ok ze doen het dan niet omdat er geen module in zit, maar vinden moet wel kunnen.

Maar waar stel je die symbol rate en freq in?
Bij de digitale setup kan ik alleen Frequentie (164.000Mhz en netwerk ID (zuidholland) instellen.

edit: UPC biedt ook geen hulp omdat de TV niet ondersteund wordt :(

[Voor 20% gewijzigd door DopdeDouwer op 15-01-2013 13:32]

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Over deze upgrade (13/03/2013)

Dit bestand werkt de firmware van uw televisietoestel bij naar versie PKG1.752EA en biedt de volgende voordelen:
Verbeteringen in deze versie

Automatisch afstemmen slaat geen diensten over indien een active RF-input wordt gebruikt.
Deze firmware is ook vereist om het toestel op het Ziggo Cable-netwerk te gebruiken
Eventinformatie in EPG wordt correct aan de relevante diensten gekoppeld
Om de upgrade te activeren moet u de televisie opnieuw installeren door Auto Start uit te voeren.
Van toepassing op de volgende modellen

KDL-22E5300 / E5310
KDL-32E5500 / E5510 / E5520 / V5500 / V5610 / W5500 / W5710 / W5720 / W5730 / W5740
KDL-37V5500 / V5610 / W5500 / W5710 / W5720 / W5730 / W5740
KDL-40E5500 / E5510 / E5520 / V5500 / V5610 / W5500 / W5710 / W5720 / W5730 / W5740 / WE5 / Z5500 / Z5710
KDL-46V5500 / V5610 / W5500 / W5710 / W5720 / W5730 / W5740 / WE5 / Z5500
KDL-52V5500 / V5610 / W5500 / Z5500

Link: http://www.sony.nl/suppor...downloads/FW_Bravia1752EA

• DopdeDouwer
  • Niet online
Loekie schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:53:
[...]

als je idd 1.711 hebt, kan je nog omhoog ;)
Lijkt me sterk dat je ineens 0 kanalen vind op een TV die voorheen op zelfde aansluiting werkte. Heb je instellingen voor digitaal wel goed staan als symbol rate en freq etc?
Na een tip uit het UPC topic, heb ik mn TV weer aan de praat.
Terug naar fabrieksinstellingen->taal: NL ->land:Suomi (finland) -> kan weer alle kanalen vinden, die bovendien sinds april bij UPC voor een deel digitaal zijn vrijgegeven.

Toch nog steeds balen dat ik die nieuwe firmware heb, want ik kan de kanalen nu niet meer sorteren :(.
pa3eia schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:47:
Het sorteren van de zenders is al enkele updates geleden.
Dit is op te lossen door bijv. Duitsland te kiezen als land i.p.v. Nederland.

suc6
Goeie tip, is dit (met versie 1.74EA) nog steeds mogelijk? Ivm met het niet kunnen vinden van zenders heb ik tijdens het zoeken het land ingesteld op Suomi. Daar is net als bij NL geen sortering mogelijk.

tav van mijn probleem van het niet kunnen vinden van de zender 800-999; dit werd veroorzaakt door UPC; het signaal was gewoon te zwak :F . Is inmiddels hersteld, helaas zit ik daardoor nog steeds met de nieuwe firmware die niet fijn werkt en ik min of meer aangewezen ben op zo'n lullig kastje naast mn tv (upc-decoder).

[Voor 37% gewijzigd door DopdeDouwer op 05-04-2013 14:18]

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Was het signaal te zwak op het AOP, of lag het aan de binnenhuis installatie?

De W5500 met de laatste firmware (1.752) kan gewoon op Nederlands staan en dan is het mogelijk om zelf de kanalen te sorteren.

73's

• DopdeDouwer
  • Niet online
Het lag aan het signaal wat uit de muur kwam. De UPC-monteur heeft de wandcontactdoos vervangen en het probleem was verholpen. Gezien het een wat oudere WCD was, schijnt deze bepaalde frequenties niet goed door te laten.

Tnx voor de wake-up, had je bovenstaande berichtje ook gemist. Destijds had ik met 1.74EA de laatste versie. Had gezien het relatief oude model niet verwacht dat er nog regelmatig updates zouden komen:
http://www.sony.nl/suppor...downloads/FW_Bravia1752EA

[Voor 15% gewijzigd door DopdeDouwer op 10-04-2013 16:35]

• DopdeDouwer
  • Niet online
[b][message=40078223,noline]
De W5500 met de laatste firmware (1.752) kan gewoon op Nederlands staan en dan is het mogelijk om zelf de kanalen te sorteren.

73's
Daar lijkt het wel op (optie is weer bruikbaar), maar hij vind bij land Nederland 0 digitale zenders.
Maar met land ingesteld op Suomi of Duitsland vind hij de zenders wel. Ik experimenteer nog even verder met andere landen. Ingesteld op Duitsland staan de zenders heel erg door elkaar (maar wel handmatig te sorteren), in gesteld op Suomi, staan ze redelijk in de goede volgorde, maar niet sorteerbaar...
De taal kan gewoon NL blijven.
Anyway, probleem bijna opgelost. Tnx voor de tip.

update:
1e keer fabrieksinstellingen en digitale setup doorlopen op land: Suomi; zendersortering is dan niet mogelijk. Vervolgens nog een keer de fabrieksinstellingen activeren op land NL, maar tijdens het digitale zender zoeken het zoekproces onderbreken. De zenders blijven dan toch bewaard, maar de sorteerfunctier doe het weer :)

[Voor 43% gewijzigd door DopdeDouwer op 15-04-2013 16:42. Reden: toch niet sorteerbaar bij suomi]

Anoniem: 332897

Ik heb een KDL-46W5720. Plotseling werken mijn HDMI-ingangen niet meer. Daarvoor deden ze het in dezelfde hardware opstelling wel gewoon. Hierin is niets veranderd. Ik heb mijn AV-receiver aangesloten op een HDMI-poort van de TV en er komt geen beeld meer op TV. Inmiddels heb ik alle vier de HDMI-poorten geprobeerd, maar geen ervan werkt meer. Wel werkt de volumeregeling via HDMI nog: Als ik op de Bravia-afstandbediening het geluid harder/zachter zet, gaat de AV receiver harder/zachter.
Vervolgens heb ik hetzelfde HDMI apparaat geprobeerd op een ander Bravia toestel. Dit werkt wel gewoon. Ik denk dus dat het aan de KDL-46W5720 ligt. Hoe is dit op te lossen? Moet ik ergens een andere instelling kiezen? Ik zou per ongeluk op een verkeerd knopje gedrukt kunnen hebben. Of zal het echt een hardwareprobleem zijn?

• Ruud2007
Anoniem: 332897 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:19:
Ik heb een KDL-46W5720. Plotseling werken mijn HDMI-ingangen niet meer. Daarvoor deden ze het in dezelfde hardware opstelling wel gewoon. Hierin is niets veranderd. Ik heb mijn AV-receiver aangesloten op een HDMI-poort van de TV en er komt geen beeld meer op TV. Inmiddels heb ik alle vier de HDMI-poorten geprobeerd, maar geen ervan werkt meer. Wel werkt de volumeregeling via HDMI nog: Als ik op de Bravia-afstandbediening het geluid harder/zachter zet, gaat de AV receiver harder/zachter.
Vervolgens heb ik hetzelfde HDMI apparaat geprobeerd op een ander Bravia toestel. Dit werkt wel gewoon. Ik denk dus dat het aan de KDL-46W5720 ligt. Hoe is dit op te lossen? Moet ik ergens een andere instelling kiezen? Ik zou per ongeluk op een verkeerd knopje gedrukt kunnen hebben. Of zal het echt een hardwareprobleem zijn?
Fabrieksinstellingen al eens teruggezet?
Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee