Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img695.imageshack.us/img695/970/br20111.png
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/8471/banner2bm.jpg
Algemene Info:
Welkom in het Sony BRAVIA LCD-TV 2011 Series Topic!

Aangezien we nu al in februari zitten, en de nieuwe modellen al net na het nieuwe jaar zijn aangekondigd, heb ik maar besloten een topic te maken over de 2011-series. Ik heb eerlijk gezegd geen idee of dit wel de bedoeling is, maar iemand moet het toch doen. Om het simpel te houden maak ik gebruik van dezelfde layout als in het vorige topic.

Met de BRAVIA 2011 line-up biedt onder andere veel betere 2D, maar ook 3D weergave. 2D ziet er nu nog beter uit dankzij nieuwe beeldverwerkingstechnieken en de nieuwe X-Reality Pro engine (ook wel de Bravia Engine 4 genoemd). Volgens Sony kan deze nieuwe engine beelden van SD kwaliteit omzetten in naar (bijna-)HD kwaliteit. Ten slotte wordt er ook van een nieuwe LED techniek gebruikt gemaakt bij het high-end model in de Cinematic-series. Ze noemen deze techniek "Intelligent Peak LED" waarmee er nog nauwkeuriger kan worden gedimd, en die nog feller de kleur wit kunnen weergeven.

De 3D televisies in 2011 hebben veel minder crosstalk en een grotere kijkhoek. Daarnaast zijn nu alle 3D brillen oplaadbaar, zitten ze comfortabeler en laten ze meer licht door waardoor het beeld niet zo donker uitvalt.

Ten slotte pusht Sony internet-tv door het bij bijna alle modellen (zelfs de kleinere) internet connectiviteit toe te voegen. Alle functies van vorig jaar, zoals YouTube kijken op je TV, zitten erin. Nieuw is echter dat je nu kan Skypen op je TV. Het is alleen de vraag of je je grootmoeder wel levensgroot op je televisie wilt zien. Een ander nieuwtje is dat de TV nou is gekoppeld aan de Gracenote database waarmee je direct kan opzoeken welke muziek op is of welke film bezig is. Verder kan je je smartphone (iPhone en Android-toestellen) als afstandsbediening gebruiken. Dat alles draadloos via WiFi, of via LAN.

Dit jaar is er geen Signature editie meer. In plaats daarvan zijn er nu nog 3 series: Cinematic, Presence en Essential.

Foute informatie? Verbeteringen? Overige suggesties? Stuur me een PM!
Vorige delen:
Links:
Enkele verschillen
Voor veel mensen is het onduidelijk wat het verschil precies is tussen bijvoorbeeld de X-Reality Pro engine en de normale X-Reality engine. In dit gedeelte wordt dit uitgelegd.

X-Reality Pro vs X-Reality
De X-Reality (Pro) engine is de opvolger van de Bravia Engine 3. Het is in staat om materiaal in SD kwaliteit om te zetten naar (bijna-)HD kwaliteit. Bijna alle nieuwe modellen in 2011 zijn uitgerust met de X-Reality engine, waarvan de high-end modellen in de Cinematic range de X-Reality Pro engine bezitten. De pro engine zet ook alles van internet om naar (bijna-)HD kwaliteit, daar waar de 'normale' X-Reality engine dit niet doet voor internet op je TV. Afbeeldingen en filmpjes op het internet worden zo dus omgezet naar een hoge kwaliteit.

Intelligente aanwezigheidssensor vs aanwezigheidssensor
De standaard aanwezigheidssensor schakelt het scherm uit als je er even niet bent, of zet de TV zelfs in stand-by als je helemaal niet meer terugkomt. De intelligente aanwezigheidssensor doet dat ook, maar waarschuwt tevens als je te dicht bij het beeld zit, bespaart meer energie als je niet meer kijkt en stelt het beeld in op basis van waar je kijkhoek (waar je zit).

Edge LED vs Dynamic Edge LED
Edge LED moet je eigenlijk zo zien: er zitten twee brede lampen boven en onder het scherm (bij de rand dus) en dus verlichten het scherm. Het licht wordt overal gelijkzijdig verspreid dankzij speciale platen. Dit kost minder energie en zorgt voor mooiere kleuren. Bij Dynamic Edge LED zit er onder en boven bij de rand niet 1 grote lamp maar meerdere kleinere aan elkaar. De TV kan dan dus bepaalde lampen dimmen of juist feller laten branden voor betere kleuren. Dit is niet helemaal Local Dimming maar het komt soms aardig in de buurt. Daarnaast verbruikt Dynamic Edge LED minder stroom dan Edge LED (daar waar Edge LED weer minder stroom verbruikt dan de ouderwetse schermen).

Intelligent Dynamic LED vs (Dynamic) Edge LED
Intelligent Dynamic LED wordt alleen gebruikt in de HX920. Er worden honderden kleine lampen, LEDs, gebruikt die elk apart kunnen dimmen (vandaar de term "Local Dimming") of juist feller kunnen branden. Er wordt dus gebruik gemaakt van Full LED Dit zorgt voor extreem diepe zwarte kleuren, of juist extra fel wit. Het zorgt voor een beter contrast en verbruikt minder energie dan de ouderwetse schermen. Edge LED kan het scherm niet op bepaalde plekken dimmen, en Dynamic Edge LED kan dit slechts gedeeltelijk maar niet met het zelfde effect als Intelligent Dynamic LED. De term is "Intelligent Dynamic LED" is misschien verwarrend omdat fabrikanten nu zoveel termen gebruiken, maar deze term houdt simpelweg in dat ze van Full LED gebruik maken met een speciale techniek waardoor de schermen minder energie verbruiken en dunner zijn. Het voordeel van Edge LED is dat ze over het algemeen net iets dunner zijn, maar dat is niet perse altijd het geval.

Bravia Series & Type Nummers:

Er zijn op de CES 2010 een groot aantal nieuwe BRAVIA series en modellen geïntroduceerd. Ook de typenummering is daarbij nogal omgegooid, maar nu de CES 2011 is geweest lijkt de typering hetzelfde te zijn als vorig jaar op een paar kleine verschillen na. Kennelijk doet de letter X het goed volgens Sony’s marketing afdeling, alle nieuwe series hebben deze letter namelijk in de type aanduiding. Wat echter nieuw is dat naast de letter aanduidingen, de series nu ook een naam hebben, wat het op zich wel weer wat overzichtelijker maakt. Over de nieuwe series en hun namen wordt verderop meer verteld, de typenummers zijn als volgt opgebouwd:
  • KDL-{Formaat in Inch}{Serie}{Subserie}{Recentheid}{Mogelijk regio}
Een bestaand type nummer is KDL-46HX920. We kunnen hier het volgende aan uitlezen:
  • Formaat: 46 Inch. (Omrekenen naar cm: x 2,54.)
  • Serie: HX-Serie (De hoofd verdeling van de Bravia productlijn. Dit is vooral een verdeling in de hoeveelheid features en blijft min of meer constant over de jaren heen.)
  • Subserie: 9 (Dit slaat vooral op de hoeveelheid features. Hoe meer features, hoe hoger het nummer.)
  • Recentheid: 2 (Was vorig jaar 0, dus misschien volgend jaar 4 (steeds evengetallen, of 2 erbij)
  • Mogelijk regio: 0 (In de US is dit 9, dus misschien iets met regio te maken. In Europa 0.)
Een model van vorig jaar kan je dus herkennen aan het eennalaatste nummer. Is dat nummer namelijk een 0, dan is het een model uit 2010. Is dat nummer een 2, dan is het een model van dit jaar (2011).

Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/braviatopic10/features.jpg
De belangrijkste features die met de nieuwe series worden geïntroduceerd zijn:

Full-HD 3D TV met Active Shutter-bril
Deze 3D techniek werkt met een actieve bril waarbij waarbij de glazen om en om in hoog tempo worden verduisterd en Full HD-beelden in steeds een ander perspectief worden geprojecteerd. Quote Sony: “Deze 3D-technologie creëert een uniek gevoel van diepte, waarbij voorwerpen uit het scherm lijken te springen.” Vorig jaar waren er ook modellen die "3D-ready" waren. Dit waren modellen waarvoor je nog een speciale adapter moest kopen, mocht je 3D ondersteuning willen. Dit jaar ligt het anders. Het is of de TV ondersteunt 3D, of niet. Hiermee wordt er verwarring voorkomen.

BRAVIA Internet Video
TV’s met ingebouwde WIFI waarmee fullscreen videos kunnen worden bekeken van sites als YouTube en Dailymotion. Ook is het dit jaar mogelijk om te Skypen, en om direct informatie over muziek of films op te zoeken.

BRAVIA Internet Widgets
Mogelijkheid om diverse widgets te downloaden om te connecten met Flickr, Twitter, Facebook, etc.

Aanwezigheid Sensor (Intelligent Presence Sensor)
Als er niemand TV kijkt kan de TV hiermee automatisch worden gedimd of uitgeschakeld, tevens kunnen de instellingen afhankelijk van de kijkhoek automatisch worden aangepast, worden kijkgewoonten van programma’s herkend, waarmee aanbevelingen kunnen worden gedaan. (Nadere details hierover vooralsnog onbekend). Teven is er een mogelijkheid tot waarschuwen bij te kleine kijkafstand (tbv kinderen).

Ambient Sensor
Automatische afstelling van Color en Brightness, in tegenstelling tot de normale Licht Sensor die alleen Brightness doet.

Monolithic Design
Dit design (zie de plaatjes :)) werd vorig jaar geïntroduceerd. Het lijkt erop dat dit design erg in de smaak valt, aangezien nog meer modellen dit design nu hebben.

Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/braviatopic10/cinematic-hx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/4656/bravia20112.png

De duurste serie van de drie. Gericht op hoge beeldkwaliteit met een ultieme Full HD 3D ervaring. Beschikbaar vanaf 40 inch tot maarliefst 65 inch!

Modellen in de Cinematic serie (hoger nummer is beter model):

HX720:Features:
  • Beschikbaar in 40 en 46 inch
  • Sony Deep Black Panel, Full HD 1080p
  • Dynamic Edge LED
  • Motionflow XR400 (400 HZ)
  • X-Reality Pro engine ('Bravia Engine 4')
  • 2D -> 3D conversie
  • Clear Phase speaker
  • 4 HDMI, ARC
  • WiFi ready (adapter nodig)
  • Skype, TracKID, DLNA
  • Bravia Internet video, HTML browser
  • Opnemen via USB of harde schijf
  • Aanwezigheidssensor
  • Exclusief 3D brillen
HX820:Features:
  • Beschikbaar in 46 en 55 inch
  • Alle features van HX720
  • Monolithic design
  • Sony OptiContrast panel
  • WiFi ingebouwd
  • Intelligente aanwezigheidssensor
  • Energiebesparende stand
  • Monolithic design
  • Exclusief 3D brillen
HX920:Features:
  • Beschikbaar in 46, 55 en 65 inch
  • Alle features van HX720 en HX820
  • Intelligent Peak LED (contrast >1000000:1)
  • Motionflow XR800
  • Inclusief twee 3D brillen
  • Inclusief microfoon plus HD camera voor Skype (los aan te sluiten)
Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/braviatopic10/presence-nx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/6687/bravia20113.png

De Presence series biedt slechts één enkel model, in 4 verschillende maten. Er is slechts een verschil: het 40 inch model heeft standaard Edge LED en 46-60 inch modellen Dynamic Edge LED. Verder heeft het het zelfde schone monolithic design als de HX820 en HX920 en heeft het wederom 3D ondersteuning.

NX720:Features:
  • Sony OptiContrast panel, Full HD 1080p
  • Edge LED voor 40" model, Dynamic Edge LED voor 46"-60" inch modellen
  • Motionflow XR200
  • 3D ondersteuning (exclusief 3D brillen)
  • 2D -> 3D conversie
  • Clear Phase speaker
  • X-Reality engine
  • WiFi ingebouwd
  • 4 HDMI, Arc
  • Skype, TrackID, DLNA
  • Bravia internet video, HTML browser
  • Opnemen via USB (of harde schijf aangesloten via USB)
  • Intelligente aanwezigheidssensor
Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/braviatopic10/essential-ex-bx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img545.imageshack.us/img545/3283/bravia20114.png

Ten slotte nog de Essential series. In de Essential series zitten de goedkoopste, maar niet perse de slechtste, televisies van Sony.

BX320:Features:
  • Beschikbaar in 26 en 32 inch
  • HD Ready
  • CCFL scherm, geen LED
  • DVB-T/C
  • Bravia Sync
  • 2 HDMI
  • 2 scarts, component video en composite video
  • Analoog en digitaal audio out, PC input
BX420:Features:
  • Beschikbaar in 40 inch
  • Alles van de BX320
  • Full HD 1080p
CX520:Features:
  • Beschikbaar in 32, 40 en 46 inch
  • X-Reality engine
  • Skype ready
  • WiFi ready (adapter nodig)
  • Wifi Direct ondersteuning (via update)
  • TrackID / Video Search / Media Remote (via update)
  • DLNA
  • BRAVIA Internet video en HTML browser
  • Clear Phase speaker
  • Advance Auto Volume
  • S-master digital amplifier
  • S-force front surround 3D
  • Aanwezigheidssensor
Dit waren de echte low-end modellen, waarvan - zoals je kunt zien - de CX520 nog de beste is. Nu gaan we verder met de iets betere televisies met Edge LED.

EX320:Features:
  • 50 Hz
  • DVB-T/C MPEG4
  • HD Ready
  • Edge LED
  • 2 HDMI, Arc
  • WiFi ingebouwd
  • Skype, TrackID, DLNA
  • Bravia internet video, HTML browser
  • Opnemen via USB (of harde schijf aangesloten via USB)
  • Aanwezigheidssensor
  • 24 inch model: Full HD 1080p
EX520:Features:
  • Alles van de EX320 modellen
  • 4 HDMI
  • WiFi ready, niet ingebouwd
EX720:Features:
  • Alles van de EX320 en EX520
  • 3D (brillen niet inbegrepen)
  • 2D -> 3D conversie
  • Motion XR200
  • Clear Phase speaker

Afbeeldingslocatie: http://joop.tweakdsl.nl/pics/braviatopic10/specs.jpg
SubserieHX920HX820HX720NX720EX720EX520EX320CX520BX420BX320
Full HDJaJaJaJaJaJaJa1JaJaNee
Full HD 3D2JaJaJaJaJaNeeNeeNeeNeeNee
Full LEDJaNeeNeeNeeNeeNeeNeeNeeNeeNee
Edge LEDN.v.t.Dynamic Edge LEDDynamic Edge LEDDynamic Edge LED3JaJaJaNeeNeeNee
BRAVIA EngineX-Reality ProX-Reality ProX-Reality ProX-RealityX-RealityX-RealityX-RealityX-Reality??
Motionflow800 Hz Pro400 Hz Pro400 Hz Pro200 Hz Pro200 Hz Pro50 Hz50 Hz50 Hz50 Hz50 Hz
Aanwezig- heidssensorProProProProJaJaJaJaNeeNee
LichtsensorJaJaJaJa------
WiFiJaJaJaJa------
WiFi ReadyN.v.t.N.v.t.N.v.t.N.v.t.------
DLNAJaJaJaJa------
Internet VideoJaJaJaJa------
Internet WidgetsJaJaJaJa------
USB2x2x2x2xJaJaJaJaJaJa
HDMI4x4x4x4x4x4x2x2x2x2x
DVB-T TunerJaJaJaJaJaJaJaJaJaJa
DVB-C TunerJaJaJaJaJaJaJaJaJaJa
CI+ SlotJaJaJaJaJaJaJaJaJaJa
Specificaties nog onder voorbehoud. We weten alles pas 100% zeker zodra de modellen te koop zijn of als Sony alles op haar site heeft gezet.

1 Enkel het 24 inch model.
2 Alleen bij HX920 twee 3D brillen inbegrepen.
3 Het 40 inch model heeft standaard Edge LED, de andere 3 maten (46, 55 en 60 inch) hebben Dynamic Edge LED.

[ Voor 30% gewijzigd door Uniciteit op 14-07-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Notitie: ik weet het, nog niet alle info ingevuld. Zal ik vanavond of morgen verder afmaken. En dan ook plaatjes. Tips kan je opsturen.

[ Voor 27% gewijzigd door Uniciteit op 05-02-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

Misschien ook handig om te vermelden (gezien de nieuwe nummeringen) welke types in de 2010 serie als 'voorloper' gezien kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Edgarz schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 21:17:
Misschien ook handig om te vermelden (gezien de nieuwe nummeringen) welke types in de 2010 serie als 'voorloper' gezien kunnen worden?
Toegevoegd bij 'Bravia Series & Type Nummers:'. Je kan de modellen van vorig jaar eigenlijk herkennen aan het eennalaatste nummer. Is dat 0, dan komt het uit 2010. In 2011 zijn al die nummers namelijk een 2. Ik gok er dus op dat het in 2012 een 4 zal worden.

EDIT: Ik heb de specs nu een beetje up-to-date gebracht. Nog niet alles zit erin. Ambient en light sensor laat ik voor het ogenblik open omdat ik hier amper iets over kan vinden. Vanaf de column USB heb ik alles overgenomen tot en met de column CI+ Slot omdat hierin niks lijkt te zijn veranderd. Rest vul ik later in.

[ Voor 24% gewijzigd door Uniciteit op 05-02-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302575

De 40EX720 lijkt mij wel wat maar eerst maar even afwachten welk prijskaartje eraan gehangen wordt.

Ik zag een levertijd van eind februari en de prijs was rond the 1000 euro, toch wat hoog voor deze EX klasse in 40''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Anoniem: 302575 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 07:50:
De 40EX720 lijkt mij wel wat maar eerst maar even afwachten welk prijskaartje eraan gehangen wordt.

Ik zag een levertijd van eind februari en de prijs was rond the 1000 euro, toch wat hoog voor deze EX klasse in 40''
'Media maart 2011' zelfs.
http://www.sony.nl/product/t40-ex-series/kdl-40ex720

Maar zelfs als hij 1000 euro is, dan is dat nog wel redelijk vanwege 3D. Vorig jaar kon je echt niet vanaf launch al een goede TV met 3D kopen voor 1000 euro. Maar het is inderdaad wel een smak geld.

Wel WiFi-ready, de Opera browser is ingebouwd en je hebt Skype ondersteuning. Heb geen idee of je Edge LED fijn vindt maar dat heeft het dus ook.

In ieder geval, ik ben van plan vanmiddag de specs verder in te vullen, functies bij de andere 2 series op te vullen en uitleg te plaatsen over bijvoorbeeld het verschil tussen de X-Reality Pro en de normale X-Reality engine.

UPD: Alle modellen zitten er nu in. Plaatjes aangepast naar modellen van dit jaar. Best wel veel tijd gekost, dus alle specs invullen en uitleg tussen verschil van bijvoorbeeld X-Reality Pro en de normale X-Reality engine moet ik nog plaatsen.

[ Voor 11% gewijzigd door Uniciteit op 06-02-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Zo allerlei uitleg over verschillen toegevoegd. Motionflow heb ik er nog niet bijgezet omdat deze vorig jaar maar XR400 (400 Hz Pro) gingen en dit jaar tot XR800. Ik wil dus nog even kijken of Sony daarover nog extra informatie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-04 11:43
Geen enkele aan ambient sensor?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Die - staan er omdat ik ze nog niet heb kunnen invullen. Maar de functie die bij de ambient sensor zit zoiezo bij de intelligente aanwezigheidssensor dus de alleen in de 2 topmodellen denk ik.

Sommige dingen zijn gewoon nog onduidelijk omdat niet alle specs zijn bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Ik vind het jammer dat Sony Nederland weer eens kiest voor modellen zonder tripletuner.
Moeten de satellietkijkers toch weer uitwijken naar het buitenland voor een model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Ik zelf zou het niet missen maar ik snap dat het voor sommigen irritant kan zijn.

Ik zoek verder voor in de OP nog info over de ambientsensor, lichtsensor, hoeveel USB poorten elk model heeft, welke modellen een HD decoder ingebouwd hebben en info welke modellen een CI+ slot hebben. Als iemand hier mij informatie, met een bron, over kan geven zou ik het zeer waarderen.

Verder nog suggesties? Onbeantwoorde vragen? etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

Nog een suggestie: een apart kopje met professionele reviews (al dan niet per typenummer). Die kun je dan geleidelijk vullen met beschikbaar komende prof. reviews op bijv. hdtvtest.co.uk, avforums en flatpanelshd.com.
Hier trouwens ook een aardig overzicht van de Sony 2011 series: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1295523238

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04 13:39
ik heb de 40" W5500, denk dat ik in mei ga upgraden naar de NX720 46"

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Tiduz schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 03:33:
ik heb de 40" W5500, denk dat ik in mei ga upgraden naar de NX720 46"
Geen slechte keuze en mooi design. Ik zelf ben nu ook aan het sparen voor een nieuwe TV. Dit keer wil ik echt een high-end tv waarmee ik jaaarrreen kan doen. Uiteraard met top beeldkwaliteit en 3D vind ik wel mooi meegenomen. Het wordt zoiezo een 46 inch (ja, ik weet het - jaarrreennn ermee doen en dan 46 inch. Ik vind het echter groot zat, zeker als je bedenkt dat ik het nu nog met een 32 inch doe. En dat het anders te duur wordt).

Mijn oog is zelf gevallen op de HX920. Keuze staat nog niet 100% zeker vast, misschien de 55 inch HX820 (er vanuitgaand dat die hetzelfde geprijsd zullen zijn) als ik vind dat het verschil tussen de twee te klein is. Ik moet ze namelijk eerst nog wel zien.

Worst-case scenario is dat ik in de winkel een veel betere tv zie, van bijvoorbeeld Samsung, en dat ik heel mijn plan omgooi :P maar van wat ik heb gehoord over de HX-serie is die kans klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Anoniem: 248577 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 23:11:
Nog een suggestie: een apart kopje met professionele reviews (al dan niet per typenummer). Die kun je dan geleidelijk vullen met beschikbaar komende prof. reviews op bijv. hdtvtest.co.uk, avforums en flatpanelshd.com.
Hier trouwens ook een aardig overzicht van de Sony 2011 series: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1295523238
Zodra die er zijn zal ik zeker een apart kopje maken (en daarnaast ook review urls bij de modellen zelf zetten).

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Ik zal ook nog kijken of de Google tv's naar nederland komen. Zoja, dan zet ik die erbij.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Anoniem: 375601 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:47:
Ik vind het jammer dat Sony Nederland weer eens kiest voor modellen zonder tripletuner.
Moeten de satellietkijkers toch weer uitwijken naar het buitenland voor een model.
Daar zal ongetwijfeld een reden voor zijn. Wellicht te weinig satellietkijkers t.o.v. kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395900

Op de Sony site staat nu ook een NX721 model.
Wat is het verschil met de NX720?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-04 11:59

BiLo

PSN: toiletcleaner

Squatjj schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:15:
Ik zal ook nog kijken of de Google tv's naar nederland komen. Zoja, dan zet ik die erbij.
Daar stond toen toch een artikel van hier op tweakers? Mooie toestellen.. Hoop dat ze komen

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Anoniem: 395900 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:40:
Op de Sony site staat nu ook een NX721 model.
Wat is het verschil met de NX720?
Voor zover ik nu kan uitvogelen niks. Het lijkt er op dat het voor de Belgische markt is aangezien ik op Google direct hits krijg met allerle Belgische links plus een link naar Sony.be.

Kleine update over de prijs van 3D brillen. Alle Sony 3D brillen zijn nu oplaadbaar, dus geen batterij meer, en de prijzen zullen rond de 50-60 euro per stuk liggen (daar waar de 3D brillen van dit moment zo rond de 100-150 liggen). Die prijs is trouwens als je bij Sony zelf koopt, bij andere aanbieders misschien dus nog goedkoper.

[ Voor 30% gewijzigd door Uniciteit op 11-02-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Squatjj schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:15:
Over de Google tv van Sony is al een topic :) Sony Google TV 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Ja, zie het Bert-nl.
DylanE schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:54:
[...]

Daar stond toen toch een artikel van hier op tweakers? Mooie toestellen.. Hoop dat ze komen
Vind ze zelf niet zo mooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388368

Binnenkort ben ik toe aan een nieuwe tv. Mijn budget is ongeveer 1000 euro en de nieuwe Sony 40ex720 is op papier een topper.

Reviews zullen uit moeten wijzen of het inderdaad een van de beste tv's in deze prijscategorie zal zijn. Ben benieuwd of Sony het trage zappen, wat een hardnekkig probleem is bij de huidige modellen, verbeterd heeft bij de nieuwe modellen.
Weet iemand of de 40ex720 ook ondersteuning krijgt voor Uitzending- en RTL gemist? Ben benieuwd naar de nieuwe modellen van Sony en ook die van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Anoniem: 388368 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:50:
Binnenkort ben ik toe aan een nieuwe tv. Mijn budget is ongeveer 1000 euro en de nieuwe Sony 40ex720 is op papier een topper.

Reviews zullen uit moeten wijzen of het inderdaad een van de beste tv's in deze prijscategorie zal zijn. Ben benieuwd of Sony het trage zappen, wat een hardnekkig probleem is bij de huidige modellen, verbeterd heeft bij de nieuwe modellen.
Weet iemand of de 40ex720 ook ondersteuning krijgt voor Uitzending- en RTL gemist? Ben benieuwd naar de nieuwe modellen van Sony en ook die van Samsung.
De 40 inch ex720 heeft een adviesprijs van 1050 euro, dus dat moet goed komen. Zodra er reviews zijn zal ik ze hier plaatsen. Over de zapsnelheid weet ik niets, en ik heb ook geen idee of uitzending gemist erin zit. Er zit wel een browser in dus je kan altijd naar de RTL gemist of uitzending gemist sites gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Squatjj schreef op zondag 13 februari 2011 @ 01:01:
Ja, zie het Bert-nl.
[...]

Vind ze zelf niet zo mooi..
Ik zou er ook geen kopen denk ik. Ik vind ze ergens wel iets bijzonders hebben maar vooral de voet is achteraf ook niet echt praktisch denk ik. Sowieso niet draaibaar. De blu-rayspeler met Google tv lijkt me interessanter. Ik vraag me ook af of ze naar Europa komen.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 13-02-2011 20:39 ]

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Anoniem: 248577 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 20:37:
[...]

Ik zou er ook geen kopen denk ik. Ik vind ze ergens wel iets bijzonders hebben maar vooral de voet is achteraf ook niet echt praktisch denk ik. Sowieso niet draaibaar. De blu-rayspeler met Google tv lijkt me interessanter. Ik vraag me ook af of ze naar Europa komen.
Ik hoop er eerlijk gezegd op dat die Qrocioty (of zoiets) video on demand service naar de Bravia tv's komen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
http://www.sonyinsider.co...-series-pricing-revealed/
46 inch en 65 inch euro prijzen zijn nog niet bekend, maar alle US prijzen zijn een paar honderd meer dus dit ziet er hoopvol uit.

Hopelijk al een 46 inch HX920 voor 2600 euro ofzo, aangezien de adviesprijs daar $2800 is (terwijl bestellen al kan vanaf $2440 voor de 46 inch!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379258

Goede genade. Vind ik hier zomaar ineens een betaalbare 55 inch 3D LED tv, de EX720. Beetje jammer van het design, maar ben zeer benieuwd naar de kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Squatjj schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:54:
http://www.sonyinsider.co...-series-pricing-revealed/
46 inch en 65 inch euro prijzen zijn nog niet bekend, maar alle US prijzen zijn een paar honderd meer dus dit ziet er hoopvol uit.

Hopelijk al een 46 inch HX920 voor 2600 euro ofzo, aangezien de adviesprijs daar $2800 is (terwijl bestellen al kan vanaf $2440 voor de 46 inch!)
Word het topmodel misschien toch bereikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een ander nieuw model die nog niet in de lijst van de startpost staat is de EX501. Is de opvolger van de EX500 en is qua specs volgens mij behoorlijk identiek aan de EX500 maar is wel helemaal zwart. Dus geen metaalkleurige strip meer aan de onderkant. Kan het model trouwens niet vinden op de NL site van Sony. Wel op de Amerikaanse Sony site, http://esupport.sony.com/...el-home.pl?mdl=KDL40EX501

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 09-03-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was vandaag in de Saturn en zag daar twee exemplaren van de nieuwe EX lijn staan. Mijn toekomstig nieuwe tv de KDL55EX720 is inmiddels bij sommige winkels ook al te bestellen. Hardstikkene toppie. Mooie prijs ook, 1800 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-04 19:47
Anoniem: 379258 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 23:41:
Ik was vandaag in de Saturn en zag daar twee exemplaren van de nieuwe EX lijn staan. Mijn toekomstig nieuwe tv de KDL55EX720 is inmiddels bij sommige winkels ook al te bestellen. Hardstikkene toppie. Mooie prijs ook, 1800 euro.
Mar dit is toch "maar" een edge LED TV, dus zonder local dimming? Ik ben op dit moment erg aan het twijfelen, LG komt dit jaar met nano LED, zeg maar de full LED, maar dan ook nog met kleinere LEDs waardoor het beeld nog beter is en geen "zone banding" te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal wel niet bij alle modellen zitten of wel? Dat zal die modellen wat duurder maken. De EX720 is het 3D instap model van Sony. De hogere lijnen hebben allemaal een hogere vorm van Edge LED, dmv Dynamic Edge LED en Full LED. Daarbij komt geloof ik dat LG dit jaar overstapt op passive 3D. Dat betekent de helft van huidige resolutie van 1080p. Zit je opeens films in 540 of 480p te kijken ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112921

Squatjj schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:34:
[...]

Ik hoop er eerlijk gezegd op dat die Qrocioty (of zoiets) video on demand service naar de Bravia tv's komen! :)
H2 2011 ;) tussen zomer en feestdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:31
Is het bij de nieuwe Sony's mogelijk om Uitzending gemist en RTL gemist te kijken met de nieuwe BRAVIA Internet Video & web browser? Dat zou erg fijn zijn.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193799

Wanneer komen de NX720 modellen, ik ben daar zeer in geinteresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193799 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:49:
Wanneer komen de NX720 modellen, ik ben daar zeer in geinteresseerd
Die zijn dr volges mij al. Heb ze aal in winkels zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05-2017
joep meloen schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:18:
Is het bij de nieuwe Sony's mogelijk om Uitzending gemist en RTL gemist te kijken met de nieuwe BRAVIA Internet Video & web browser? Dat zou erg fijn zijn.
Ik heb sinds dit weekend de 24EX320 (2011 model) in huis. En ik zie de meeste mensen al fronsen... 24"? Ja zo klein zijn ze er ook. Dit toestel is echter voor de keuken.

Dit toestel heeft ingebouwde Wifi. Verbinden met mijn netwerk ging verbluffend simpel. Uitzendig gemist en RTL gemist zijn toch net teveel. Dit zou wel erg mooi zijn. Het is wel mogelijk om eerder uitgezonden journaaluitzendingen te bekijken. Dit werkt erg goed. Voor een aantal (niet alle) zenders is het mogelijk bepaalde uitzendingen te zien. Het aanbod is echter erg beperkt.

Ik heb ook geprobeerd om films te benaderen op één van mijn PC's. Dit lukte niet direct. De PC's worden niet herkend. Blijkbaar is het nodig om de PC's als (DLNA?) server te configureren. Hier heb ik me nog niet in verdiept. Wanneer jullie hier nog tips voor hebben dan hou ik me aan bevolen.

Voor wat betreft de verdere kwaliteit van de 24EX320 ben ik best tevreden. Analoog beeld ben ik niet erg over te spreken. Digitaal via Ziggo CI+ is prima. Verder lijkt alles, met uitzondering van het Bravia menu, heel erg op mijn 40EX719 (2010 model). Minpunt is dat de coaxaansluiting haaks naar achteren staat. Met een haakse coaxconnector steekt e.e.a. dan toch mininmaal 3 cm uit. Op de Samsung LED TV van onze slaapkamer is dat beter opgelost. De LED modellen van Samsung zijn door een plaatsing van de coaxaansluiting veel vlakker tegen de muur te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241323

Anoniem: 379258 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:31:
[...]
Die zijn dr volges mij al. Heb ze aal in winkels zien staan.
Ik ben ook in voor een dergelijk type. Dus meldingen van waar en voor hoeveel zijn welkom. Ook wat jij er dan voor betaalde; om te zien wat er van de prijs af kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 23:59
Weet iemand of alle TV's die volgens het Monolithic design zijn gebruik kunnen maken van die standaard/balk die de TV een beetje kantelt? Zit er in die balk nou ook een apart speakersysteem en aansluitingen?

Vind daar nog niet veel info over bij de 2011 modellen. Ik vond het bij de NX710 mega strak uitzien!

Ow nvm, niet goed gekeken op de Sony site staat bij de NX720 bij accessoires zelfs de balk genoemd, dus die zal er dus wel zijn!

http://www.sony.nl/produc...---wall-brackets/su-b461s

[ Voor 24% gewijzigd door StraightOn.NL op 27-03-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StraightOn.NL schreef op zondag 27 maart 2011 @ 13:02:
Weet iemand of alle TV's die volgens het Monolithic design zijn gebruik kunnen maken van die standaard/balk die de TV een beetje kantelt? Zit er in die balk nou ook een apart speakersysteem en aansluitingen?

Vind daar nog niet veel info over bij de 2011 modellen. Ik vond het bij de NX710 mega strak uitzien!

Ow nvm, niet goed gekeken op de Sony site staat bij de NX720 bij accessoires zelfs de balk genoemd, dus die zal er dus wel zijn!

http://www.sony.nl/produc...---wall-brackets/su-b461s
stel dat je je tv wilt ophangen, draagt die standaard/balk dan nog iets bij?
Je hebt hem dan niet voor het design, maar volgens mij zitten er wel iets van speakers in of zo. Zou het geluid dan dus slechter zijn als je de NX serie ophangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Anoniem: 193799 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 09:28:
[...]

stel dat je je tv wilt ophangen, draagt die standaard/balk dan nog iets bij?
Je hebt hem dan niet voor het design, maar volgens mij zitten er wel iets van speakers in of zo. Zou het geluid dan dus slechter zijn als je de NX serie ophangt?
Ik heb geen idee, helaas geen ervaring mee, maar ik wil er qua design wel gewoon een hebben 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Standaardbalk is toegevoegde waarde voor het geluid, zitten inderdaad speakers in.

Voor zover bekend is de NX720 nog niet leverbaar in Nederland.
Zag wel dat een week of 2 geleden de hele tv afdeling van MM Amsterdam werd omgebouwd voor de 2011 collectie.

Verder nog geen review vd NX720 of hoger te bekennen op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Goed nieuws! De eerste officiële prijzen van Sony stromen binnen en tot nu toe lijkt het goedkoper dan voorheen werd aangenomen. Ik zal zometeen alle bekend gemaakte prijzen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
KDL-40HX720
De prijs van de 40 inch versie HX720 is nog niet bekend.

KDL-46HX720
De prijs van de 46 inch versie HX720 is €1428,57 exclusief BTW.
De prijs van de 46 inch versie HX720 is €1700,00 inclusief BTW.
De HX720 is nu bestelbaar bij Sony met gratis levering én installatie in eind april.

KDL-46HX820
De prijs van de 46 inch versie HX820 is nog niet bekend.

KDL-55HX820
De prijs van de 55 inch versie HX820 is €2100,84 exclusief BTW.
De prijs van de 55 inch versie HX820 is €2500,00 inclusief BTW.
De HX820 is nu bestelbaar bij Sony met gratis levering én installatie in eind april.

KDL-**HX920
De prijzen van de 46, 55 en 65 inch versie NX920 is nog niet bekend.

KDL-**NX720
De prijzen van de 40, 46, 55 en 60 inch versie NX720 zijn nog niet bekend.

KDL-**BX320
De prijzen van de 26, 32 en 40 inch BX320 zijn nog niet bekend.

KDL-32CX520
De prijs van de 32 inch versie CX520 is €420,17 exclusief BTW.
De prijs van de 32 inch versie CX520 is €500,00 inclusief BTW.
De 32 inch CX520 is NU beschikbaar en bestelbaar bij Sony met gratis levering én installatie.

KDL-40CX520
De prijs van de 40 inch versie CX520 is nog niet bekend.

KDL-46CX520
De prijs van de 46 inch versie CX520 is €756,30 exclusief BTW.
De prijs van de 46 inch versie CX520 is €900,00 inclusief BTW.
De 46 inch versie CX520 is NU beschikbaar en bestelbaar bij Sony met gratis levering én installatie.

--- Wordt zo verder geupdate ---

[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 28-03-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
@Squatjj

Thnx top post, ben erg benieuwd wat de retail prijzen gaan worden van de 46NX720 en 55NX720 inclusief de balk :)

Heb de 46NX710 (oud model dus) laatste tijd een paar keer in de aanbieding gezien voor ~ €1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Ik probeer het voor je in de gaten te houden. Heb nu even geen tijd om de post verder aan te vullen, maar zal dat van de week wel doen.

Voor de mensen die geinteresseerd zijn in de goedkoopste 3D tv van Sony:
Vanaf nu is de KDL-32EX720 beschikbaar voor een prijs van €672,27 exclusief btw. €800,00 inclusief btw.

Full HD 3D, 32 inch, Edge LED, 200 Hz pro motionflow, internet video en Skype. Nu beschikbaar met gratis verzending en installatie. Klik hier voor de website van Sony en de optie om te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115533

Iemand een idee wat KDL-46HX920 gaat kosten?! Ben erg benieuwd! Houden ze zich ook meestal aan hun levertijden? Er staat namelijk medio april, dat zou ik evt. wel kunnen wachten :) Iemand die dit weet?? Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Anoniem: 115533 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:00:
Iemand een idee wat KDL-46HX920 gaat kosten?! Ben erg benieuwd! Houden ze zich ook meestal aan hun levertijden? Er staat namelijk medio april, dat zou ik evt. wel kunnen wachten :) Iemand die dit weet?? Thnx!
Prijzen zijn nog niet bekend. Levertijd is medio april en de modellen die vorige maand en deze maand zouden worden uitgebracht, zijn ook daadwerkelijk uitgebracht dus ik zou me daar niet te veel zorgen over maken. Kan natuurlijk wel zijn dat er tekorten komen door de aardbeving in Japan, maar daar lijkt het op t moment niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nu nog wat reviews ervan in het wild tegen komen, en dan hebben we het plaatje bijna compleet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prijzen US:

http://sonyrumors.net/201...ed-nx720-hx820-and-hx929/

Verder zag ik bij deze belgische site al wat prijzen:

http://www.fransdesmet.be/sony/sony-lcd-tv.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het verschil tussen de NX en de EX serie was dacht ik dat de ene dynamic edge led had en de ander alleen edge led. Is dat een groot verschil? Het prijsverschil is namelik, wat de 55 inch betreft 600 euro. Is dat het prijsverschil waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De NX serie heeft ook dat Gorilla glass, toch?

Dat zou beter zijn met reflecties en ook met de kleur intensiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Anoniem: 379258 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:16:
Het verschil tussen de NX en de EX serie was dacht ik dat de ene dynamic edge led had en de ander alleen edge led. Is dat een groot verschil? Het prijsverschil is namelik, wat de 55 inch betreft 600 euro. Is dat het prijsverschil waard?
WiFi is ingebouwd bij de NX, terwijl je bij de EX nog een dongel ervoor moet kopen en het heeft een beter paneel dat o.a. beter is tegen reflecties. Intelligente aanwezigheidssensor om stroom te besparen. Zoals je ook al zei Dynamic Edge LED voor beter contrast en het mooie monolithic design is, vind ik, een enorme pro.

Maar zoals je al zei is 600 euro veel. Het belangrijkste vind ik persoonlijk dat van de reflecties als er veel licht bij je binnen valt en dat het design echt heel mooi is. De betere aanwezigheidssensor, WiFi ingebouwd en het Dynamic Edge LED scherm is natuurlijk allemaal mooi meegenomen.

En oh ja, hij is dunner (voor als je hem aan de muur wilt hangen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-04 23:00
Ben zeer geïnteresseerd in deze serie van Sony, zit sterk te denken aan de 46 inch varianten van de NX720, de HX720 of de HX820. Wil even afwachten wat de prijzen gaan worden, en of uit reviews blijkt of de verschillen in Edge-lit / Dynamic edge-lit en in de engine (PRO of niet) groot zijn.

Op CNet een review van de 46EX720 gevonden.

In het kort:
The good: The Sony KDL-EX720 has accurate color in bright areas; handles 1080p/24 content properly; and is extremely energy-efficient. Its automatic turn-off feature saves power and its matte screen reduces glare in brighter rooms. It has solid Internet services, including numerous niche videos and exclusive Qriocity and Gracenote. Lastly, the TV boasts classy, understated styling.

The bad: It reproduces lighter black levels, and its darker areas are tinged blue. The Sony KDL-EX720 cannot customize dejudder processing and has less-even screen uniformity.

The bottom line: The picture quality of Sony's KDL-EX720 shows some flaws but its efficiency, design, and well-stocked feature list will win plenty of converts.
Ik ben benieuwd of dynamic edge-lit wat kan doen aan het "blauwachtige zwart".

Life's a Game, and I like to play...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 12:58
Anoniem: 395900 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:17:
Standaardbalk is toegevoegde waarde voor het geluid, zitten inderdaad speakers in.
Niet helemaal waar, de balk die standaard bij de tv geleverd wordt dient als 'klankkast'. Deze zorgt voor een passieve versterking van het geluid van de TV. Deze heeft dus geen ingebouwde speakers. Er is ook een balk leverbaar als optie die voor actieve versterking zorgt door middel van speakers (voor bijvoorbeeld de 40NX710 serie is dat de SU-B400S, deze was zo'n 250 euro los).

Zie nu dat Sony ook al speakervoeten levert voor de 2011 serie, bijvoorbeeld de SU-B401S voor de 40NX720 en 40NX721. En dat voor 'slechts' 100 euro! Nu reserveren, leverbaar vanaf begin maart :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, is dr al wat bekend over dat Opticontrast paneel? Het paneel is wel heel belangrijk misschien ga ik ook maar even wachten tot die NX serie uitkomt. Wanneer komt die in de winkels te liggen? Dat Gorilla glas wat er voor komt te zitten krijgt ook een coating voor reflecties tegen te gaan. Ik hoop dat dat niet afdoet aan de helderheid.

De EX heeft ook een mat scherm. Jammer dat ze daarvoor gekozen hebben. Juist op zo'n model waar het paneel wat minder is zou je de helderheid hoog kunnen houden om dr wat extra uit te halen. Ze zullen wel gedacht hebben dat het mindere van het paneel dan ook wat minder opvalt. Dat er wat extra reflectie is vind ik niet zo'n ramp. Je kijkt meestal toch pas tv als het donker is en/of je doet de gordijnen dicht. De kleuren lijden nu wel onder dit matte scherm. Daarnaast is de eerste review over de beeldkwaliteit ook niet bepaald denderend. Das wel jammer, ik had er denk ik wat meer van verwacht.

De nieuwe brillen zijn trouwens ook al te koop. Zijn super goedkoop, 45euro.
http://www.sony.nl/produc...00-w#pageType=Compatibles

Edit:
http://www.digitalversus....5ex723-p364_10659_16.html

Dit klinkt toch een stuk positiever en is onderbouwt met argumenten en onderzoeken. Beeldkwaliteit is juist hardstikke goed, alleen 3D heeft last van veel crosstalk, dat vind ik wel echt klote. Ben van plan veel 3D te gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 379258 op 01-04-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vandaag zelf de EX720 even bekeken zowel 2D als 3D. 2D ziet er prima uit. Je kan wel zien dat het hier en daar wat beter zou kunnen qua kleur net iets dieper bv en zwarte beelden zijn niet compleet zwart, maar het zit er heel dichtbij. Zeker relatief gezien, voor een instapmodel en die prijsklasse is het juist weer heel goed allemaal.

3D ziet er ook prima uit. Zelf kon ik niet echt crosstalk opmerken, misschien dat het soms aan wat scherptr ontbrak, maar dit is sporadisch en ik vermoed daf zoiets ook aan de bron zou kunnen liggen. Iets vervelends heb ik niet kunnen opmerken in ieder geval en daar gaat het toch om. Voor de rest kon ik maar niet genoeg krijgen van 3D, hef ziet er echt fantastisch uit. Enige punt is dat als het een donkere film is, het wat te donker kan worden doordat de bril het allemaal wat verdonkert. Maar ik had geen nieuwe bril op, hopelijk weet die de kleur wat te bewaren wat dat betreft. Maar qua kleur als je in een donkere kamer 3D kijkt moet het er echt fantastisch uit zien. Ik kan niet wachten om deze tv te kopen. Nog een maandje sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340572

Anoniem: 379258 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:14:
Hmm, is dr al wat bekend over dat Opticontrast paneel? Het paneel is wel heel belangrijk misschien ga ik ook maar even wachten tot die NX serie uitkomt. Wanneer komt die in de winkels te liggen? Dat Gorilla glas wat er voor komt te zitten krijgt ook een coating voor reflecties tegen te gaan. Ik hoop dat dat niet afdoet aan de helderheid.

De EX heeft ook een mat scherm. Jammer dat ze daarvoor gekozen hebben. Juist op zo'n model waar het paneel wat minder is zou je de helderheid hoog kunnen houden om dr wat extra uit te halen. Ze zullen wel gedacht hebben dat het mindere van het paneel dan ook wat minder opvalt. Dat er wat extra reflectie is vind ik niet zo'n ramp. Je kijkt meestal toch pas tv als het donker is en/of je doet de gordijnen dicht. De kleuren lijden nu wel onder dit matte scherm. Daarnaast is de eerste review over de beeldkwaliteit ook niet bepaald denderend. Das wel jammer, ik had er denk ik wat meer van verwacht.

De nieuwe brillen zijn trouwens ook al te koop. Zijn super goedkoop, 45euro.
http://www.sony.nl/produc...00-w#pageType=Compatibles

Edit:
http://www.digitalversus....5ex723-p364_10659_16.html

Dit klinkt toch een stuk positiever en is onderbouwt met argumenten en onderzoeken. Beeldkwaliteit is juist hardstikke goed, alleen 3D heeft last van veel crosstalk, dat vind ik wel echt klote. Ben van plan veel 3D te gebruiken.
Wat is eigenlijk het verschil tussen de 723 en de 720 modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor zover ik weet niks. Ik denk dat dat de modelnaam is voor een toestel wat in de UK te koop is. Maar zeker weten doe ik dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10445

Ik heb sinds een week de KDL-46EX721 binnen. Wat een top tv. Ik wilde een betaalbare 46 inch met 3d support. Ik kon een redelijk dealtje maken (let wel ik woon in denemarken, andere winkels).

Goed : lekker beeld, haarscherp. Super easy setup. Mooie kleuren. Goede gaming prestaties (zeker tenopzichte van mijn oude philips). Stroomzuinig (88w ong, bij normaal gebruik).

Slecht : 1 kleur over het helebeeld zie je duidelijk een soort vlekken. Deze zie je niet bij normaal gebruik. Internet widgets & quriosity worden wel opgegeven in manual, mijn zijn nog niet beschikbaar op huidige firmware. 3D brillen waren nog niet te leveren, staan in bestelling.

Verders, ik ben er erg tevreden mee, te meer omdat ik een wel erg goede deal kreeg van de handelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb sinds een week de volgende set van sony in huis: KDL-37EX720 + HT-SS100 + BDP-S480

In het begin was ik zwaar teleur gesteld in de TV, maar na ruim 2 dagen klooien met de instellingen (vooral de kleuren), ben ik echt super te vrede met deze set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3D al getest?
Anoniem: 10445 schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:39:
Ik heb sinds een week de KDL-46EX721 binnen. Wat een top tv. Ik wilde een betaalbare 46 inch met 3d support. Ik kon een redelijk dealtje maken (let wel ik woon in denemarken, andere winkels).

Goed : lekker beeld, haarscherp. Super easy setup. Mooie kleuren. Goede gaming prestaties (zeker tenopzichte van mijn oude philips). Stroomzuinig (88w ong, bij normaal gebruik).

Slecht : 1 kleur over het helebeeld zie je duidelijk een soort vlekken. Deze zie je niet bij normaal gebruik. Internet widgets & quriosity worden wel opgegeven in manual, mijn zijn nog niet beschikbaar op huidige firmware. 3D brillen waren nog niet te leveren, staan in bestelling.

Verders, ik ben er erg tevreden mee, te meer omdat ik een wel erg goede deal kreeg van de handelaar.
Wanneer zie je die vlekken precies? Alleen bij een zwart beeld?

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 379258 op 05-04-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Zie dat de HX920 dus alleen vanaf 46 inch is?

40 inch is echt het maximale wat de WAF factor thuis toelaat (heb nu een 32 inch), dus dan wordt het een 40HX720 denk ik dan maar.

(vind zelf 46 inch ook wel aan de grote kant gezien kijkafstand van 3 meter trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379258 schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:25:
3D al getest?

[...]

Wanneer zie je die vlekken precies? Alleen bij een zwart beeld?
3D; brillen nog niet binnen.

Vlekken zag ik bij een uniforme kleur over het hele scherm; het bootscherm van mijn mac, als het appeltje er nog niet staat. Is wel minder geworden met firmware van 15 maart.

Verders, ik ben er echt heel erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-04 07:55
xahmol schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:02:
Zie dat de HX920 dus alleen vanaf 46 inch is?

40 inch is echt het maximale wat de WAF factor thuis toelaat (heb nu een 32 inch), dus dan wordt het een 40HX720 denk ik dan maar.

(vind zelf 46 inch ook wel aan de grote kant gezien kijkafstand van 3 meter trouwens)
Hier hetzelfde probleem en dat is best wel jammer want de specs van de HX920 spraken me volledig aan.
Dus kijk ik ook uit naar een 40HX720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401149

iemand al de Hx920 heb nu de Samsung D7000 maar dat is egt een afrader heel veel Clouding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-04 23:04
Weet iemand wat het verschil is tussen KDL en XBR. Zie namelijk de XBR-55HX929 en KDL-55HX920 of zijn het zelfde TV's maar dan andere regio's ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peleus2K
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-04 16:37
@Cyrus The Virus: andere regio's. XBR-55HX929 is de Amerikaanse versie, ook te zien aan de 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-04 23:04
ja die 9 had ik ondertussen gevonden, alleen waarom XBR en KDL anders is kon ik niet gevonden krijgen.

Vind dit een zeer mooie TV met alles erop en eraan, het belangrijkste >50" en Full LED

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Diegenen die een EX720 hebben, hoe vinden jullie de zwartweergave in een donkere ruimte op de tv? Ik was in de winkel en vond hem nog behoorlijk licht. Is dit ook te tweaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Anoniem: 379258 schreef op maandag 11 april 2011 @ 21:54:
Diegenen die een EX720 hebben, hoe vinden jullie de zwartweergave in een donkere ruimte op de tv? Ik was in de winkel en vond hem nog behoorlijk licht. Is dit ook te tweaken?
Denk dat ze in de winkel sowieso slecht afgesteld staan. Vaak het contrast veel te hoog etc etc.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schnumi schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:47:
[...]

Denk dat ze in de winkel sowieso slecht afgesteld staan. Vaak het contrast veel te hoog etc etc.
Had ik gevraagd maar hij zei dat hij hem niet zwarter kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm ik heb ergens gelezen dat als je de tv instelt op expert mode dat de kleuren dan goed zijn. Ik zal dat in de winkel eens testen, maarbzijn dr ook mensen dit dit kunnen bevestigen bij EX720? Heb je dan ook nog dat bv bij de end credits het zwarte beeld lang niet compleet zwart word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerste prijzen van NX720:

Volgens site 15 april verwacht!

http://www.scheerenfoppen.../sony/kdl-40nx720f/p38758
http://www.scheerenfoppen.../sony/kdl-46nx720f/p38759
http://www.scheerenfoppen.../sony/kdl-55nx720f/p38760

Er staat wel F achter het type nummer, betekend dat wellicht dat die balk erbij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-04 18:01

TDB

Anoniem: 395900 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:05:

Er staat wel F achter het type nummer, betekend dat wellicht dat die balk erbij zit?
Dat is een mooi bericht! Ga zelf (waarschijnlijk) voor de 40nx720f

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als de NX modellen in de winkels komen, dan zou ik zelf erg graag ergens een review zien of lezen.

is iemand er al eentje tegen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak

Bij S&F komt de 46NX720 dus op €1800, terwijl de 46HX720 bij Sony zelf leverbaar is voor €1700. Dan heb je de PRO Bravia engine, t.o.v. de standaard.
Ik mag dus hopen dat er dan die balk al bij zit inderdaad :)

Bij Sony USA zijn inmiddels ook wat prijzen te vinden van de HX929, EX729, NX720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GC-Martijn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-12-2018
Ik ben al 4 maanden speciaal aan het wachten op de KDL-40HX720 en is nog steeds niet te koop bij sony.nl tot ik gisteren een winkel tegen kwam die hem gewoon op voorraad heeft.

Hoe is dat mogelijk ? en zou dat gewoon dezelfde serie zijn of een eerdere generatie met bugs ?
De prijs is € 1.399,-

// - bla la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL

Van de NX serie zijn al meerdere prijzen te vinden op vergelijk.nl, maar het is wel allemaal duur €1800 voor een 55NX720F (met balk dus) zou ik een mooie prijs vinden en over gaan tot kopen, qua design is hij echt geweldig imo, alleen natuurlijk wachten op de reviews!

OFF TOPIC: Wie weet nog een mooie bijpassende Sony versterker? Ik heb een 4 Magnat Motion 3weg zuilen (fullrange), een Vector 3 Center en een Motion 120 sub die eigenlijk te licht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Laatst online: 26-08-2022
Ik heb net de 40EX720 in huis gehaald, maar ik vind niet direct een goede calibratie terug, heeft iemand hier een link of gevonden settings ?

Ik heb hem wel sporadisch gekocht :( (was op zoek naar een andere TV die niet meer in stock was)
Ik hoop dat het niet tegenvalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 12:58
<knip> Zat niet op te letten... zag een 46EX720 aan voor een 46NX720. Sorry.

Ben zelf op zoek naar een 40NX720. Iemand die al in het wild gezien?

[ Voor 86% gewijzigd door oscar op 14-04-2011 21:19 . Reden: zo laat is het nou toch ook weer niet? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
Greenie schreef op donderdag 14 april 2011 @ 21:08:
Ik heb net de 40EX720 in huis gehaald, maar ik vind niet direct een goede calibratie terug, heeft iemand hier een link of gevonden settings ?

Ik heb hem wel sporadisch gekocht :( (was op zoek naar een andere TV die niet meer in stock was)
Ik hoop dat het niet tegenvalt
Hier heb je de calibratie settings van CNet, maar dan voor het 46 inch model. Hopelijk heb je er iets aan!

PS: "sporadisch" gekocht? Bedoel je spontaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187021

GC-Martijn schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:56:
Ik ben al 4 maanden speciaal aan het wachten op de KDL-40HX720 en is nog steeds niet te koop bij sony.nl tot ik gisteren een winkel tegen kwam die hem gewoon op voorraad heeft.

Hoe is dat mogelijk ? en zou dat gewoon dezelfde serie zijn of een eerdere generatie met bugs ?
De prijs is € 1.399,-
Vreemd, de HX720 is nog helemaal niet uitgeleverd en komt pas in Mei. Weet je zeker dat het geen EX720 is ipv de HX720?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oscar schreef op donderdag 14 april 2011 @ 21:17:
<knip> Zat niet op te letten... zag een 46EX720 aan voor een 46NX720. Sorry.

Ben zelf op zoek naar een 40NX720. Iemand die al in het wild gezien?
Dat gaat nog wel even duren, die zou pas in Juni komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenie
  • Laatst online: 26-08-2022
DerManiak schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:17:
[...]

Hier heb je de calibratie settings van CNet, maar dan voor het 46 inch model. Hopelijk heb je er iets aan!

PS: "sporadisch" gekocht? Bedoel je spontaan ;)
Merci voor de link, zal het eens uittesten.
En ja ik bedoel dus spontaan omdat het beoogd model niet meer verkocht werd :)
(Test-aankoop staat kennelijk toch wat achter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wacht op de KDL-55NX920 heb nu de nieuwe samsung maar die is egt niet goed veel clouding zal je dat bij de nieuwe sony's ook hebben ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401149 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:07:
ik wacht op de KDL-55NX920 heb nu de nieuwe samsung maar die is egt niet goed veel clouding zal je dat bij de nieuwe sony's ook hebben ??
LG is misschien een idee. LX 9500 heeft sowieso geen clouding, heeft local dimming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft die 920 geen local dimming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
De HX920 heeft Full LED local dimming. HX820/720 heeft gedeeltelijke local dimming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus die zal dan minder clouding of banding hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

met local dimming krijg je banding, met edge led krijg je clouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok bedankt maar je mag tog wel wat verwachten voor 3200 euro de banding zal wel mee vallen TOg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels zit ik nog steeds op de brillen voor mijn 46EX721 te wachten. Ook moet ik zeggen dat er nog steeds geen firmware update for de widgets is. Jammer allemaal.

Ik had nog een tegoedje op amazon.com voor $200 en net een tripje naar een klant in New York, alwaar ik een BDP-S580 heb laten afleveren. Leuk dacht ik, heb ik gelijk een 3d bluray speler, en de oude dvd speler kan eruit.... dom natuurlijk; ik ging er vanuit dat alle apparaten inmiddels wel 110&220v ondersteunen. Net een stepdown converter besteld. Het ding speelt natuurlijk alleen Region A Blu-rays, maar dat maakt niet uit, ik reis vaak zat naar de US om daar eea op te pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10445 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 18:22:
Inmiddels zit ik nog steeds op de brillen voor mijn 46EX721 te wachten. Ook moet ik zeggen dat er nog steeds geen firmware update for de widgets is. Jammer allemaal.

Ik had nog een tegoedje op amazon.com voor $200 en net een tripje naar een klant in New York, alwaar ik een BDP-S580 heb laten afleveren. Leuk dacht ik, heb ik gelijk een 3d bluray speler, en de oude dvd speler kan eruit.... dom natuurlijk; ik ging er vanuit dat alle apparaten inmiddels wel 110&220v ondersteunen. Net een stepdown converter besteld. Het ding speelt natuurlijk alleen Region A Blu-rays, maar dat maakt niet uit, ik reis vaak zat naar de US om daar eea op te pikken.
Die brillen zijn toch allang te koop? En die sw update komt over een paar dagen (eind April).
Voegt niet alleen de widgets toe maar ook bijv Media Remote application (voor Android en iOS) en HDD recording voor DVB-C (werkt nu alleen met DVB-T)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maier
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:03
Anoniem: 187021 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:22:
[...]

Die brillen zijn toch allang te koop? En die sw update komt over een paar dagen (eind April).
Voegt niet alleen de widgets toe maar ook bijv Media Remote application (voor Android en iOS) en HDD recording voor DVB-C (werkt nu alleen met DVB-T)
Iemand ervaringen met het opnemen op usb? Kun je alleen de zender opnemen die je ook kijkt, of kun je een bepaalde zender opnemen en naar een andere kijken?
Ik kan weinig over deze functie vinden op de sony site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Review van de EX720: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1303374989

Best positief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maier schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 17:13:
[...]

Iemand ervaringen met het opnemen op usb? Kun je alleen de zender opnemen die je ook kijkt, of kun je een bepaalde zender opnemen en naar een andere kijken?
Ik kan weinig over deze functie vinden op de sony site.
Nee, het werkt met 1 tuner. Dus alleen opnemen wat je kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ashraf13579
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 20:43
hallo iedereen ik heb een dillema welke tv zouden jullie kiezen AUB objectieve standpunten.
Samsung ue46D6500 1425 euro
Sony 46KDLHX720 1700 euro
bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donshuunouo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01-2024
Hallo,

Wat is het verschil tussen de Sony KDL-32EX520 en de KDL-32EX521?

Ze staan naast elkaar op de Sony site. De 521 is leverbaar. Ik kan geen verschillen vinden?
Pagina: 1 2 ... 18 Laatste