Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_007
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:50
Hoi,

Ik ben op de uitkijk naar een Sony KDL46W905A. Nu zie ik op de pricewatch dat het toestel door bijna iedereen wordt aangeboden voor ca.2000,-. Enkelen bieden het echter aan voor ca. EUR 1750,-.
Weet iemand of er een verschil is tussen de toestellen van EUR 2000,- en de goedkopere (behalve de prijs dan)? Wellicht NL-versie en niet NL-versie?

TIA,
Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:46
jack_007 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:11:
Hoi,

Ik ben op de uitkijk naar een Sony KDL46W905A. Nu zie ik op de pricewatch dat het toestel door bijna iedereen wordt aangeboden voor ca.2000,-. Enkelen bieden het echter aan voor ca. EUR 1750,-.
Weet iemand of er een verschil is tussen de toestellen van EUR 2000,- en de goedkopere (behalve de prijs dan)? Wellicht NL-versie en niet NL-versie?

TIA,
Jack
Ik heb hem voor 1700 meegekregen bij de mediamarkt in rotterdam. Online mogen winkels niet afwijken vd sony prijs, in de winkels kun je gewoon over de prijs praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01
Klopt het dat er dit jaar geen nieuwe Bravia's zijn uitgekomen in de range 22-24 inch? Sony vermeldt bij de kleinere maten op de site alleen de EX320-modellen. Daar staat dan boven dat het om oude modellen gaat, terwijl ik geen nieuwe modellen kan vinden van die maat.

Bij de EX550 idem dito.

[ Voor 22% gewijzigd door Zak aarde op 03-07-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Bij de aankoop van mijn TV (Sony NX720) kreeg ik te horen dat de Ziggo smartcard werkt via de CAM module maar dat dit wel eens over zou kunnen zijn na een software update van de TV.

In hoeverre is dit waar? Ik zou namelijk graag de TV willen updaten maar dit houdt mij tegen.

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 21:49
Modbreak:Voor de nieuwe series is er een vers topic: \[LCD/LED/3D] Sony BRAVIA 2013

Dit topic blijft open voor vragen over de modellen uit 2011 en 2012.

[ Voor 47% gewijzigd door zeef op 17-07-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426461

Sinds een paar weken op zoek naar een nieuwe televisie na het verkopen van mijn 40'' LCD HD ready Bravia van een jaar of 5/6 oud.

Omdat mijn budget in eerste instantie niet zo hoog is heb ik gekozen voor de Philips 46" LED TV 46PFL4208H. Deze kostte 669,- euro. Echter ben ik na een kleine twee weken niet zo tevreden. Het beeld is flets en ondanks de vele aanpasmogelijkheden krijg ik hem niet lekker naar wens ingesteld. Tevens zijn de audioaansluitingen op een Philips tv zeer beperkt.

Ik heb besloten de boel te retourneren!

Nu is mijn oog gevallen op de Sony KDL 46HX820 uit 2011. Voornamelijk omdat hij er qua uiterlijk nog steeds geweldig uit ziet en omdat m.i. de huidige televisies er allemaal vreselijk 'budget' uit zien.

Qua specs zal ik er niet veel op vooruit gaan. Dit betekent dat ik bijna het dubbele aan een tv zal gaan uitgeven terwijl hij twee (!) jaar oud is en nauwelijks betere specificaties heeft. Ik kan hem aanschaffen voor 1100,- euro.

Wat is jullie advies? Doen? Niet doen? Wachten? Verder kijken?

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-05 22:21
ChiLLeR schreef op maandag 11 februari 2013 @ 20:29:
[...]
Dat kan niet volgens mij. Netflex word niet aangeboden in Nederland. Zolang dat niet kan zal Netflix niet op je TV werken.
Nu het 'probleem' van Netflix beschikbaarheid in Nederland een paar dagen geleden is verholpen, is het nu hopen/afwachten op Sony die de app op onze (dure) Bravia's beschikbaar moet maken.
Vooralsnog heeft Sony dit alleen voor hun tv's van dit en vorig jaar geregeld...

[ Voor 7% gewijzigd door nobleone op 14-09-2013 07:50 ]

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:18

m0nk

16-09-2003 15.15

Gaat niet gebeuren, gisteren contact gehad met Sony europe..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diegast
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05-2023
Zijn er meer mensen die problemen hebben met hun signaal de laatste tijd? Krijg allemaal storing, net alsof sommige delen van frames af en toe niet goed decodeert...

Geen idee waar het vandaan komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-12-2024
Anoniem: 426461 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:59:
Sinds een paar weken op zoek naar een nieuwe televisie na het verkopen van mijn 40'' LCD HD ready Bravia van een jaar of 5/6 oud.

Omdat mijn budget in eerste instantie niet zo hoog is heb ik gekozen voor de Philips 46" LED TV 46PFL4208H. Deze kostte 669,- euro. Echter ben ik na een kleine twee weken niet zo tevreden. Het beeld is flets en ondanks de vele aanpasmogelijkheden krijg ik hem niet lekker naar wens ingesteld. Tevens zijn de audioaansluitingen op een Philips tv zeer beperkt.

Ik heb besloten de boel te retourneren!

Nu is mijn oog gevallen op de Sony KDL 46HX820 uit 2011. Voornamelijk omdat hij er qua uiterlijk nog steeds geweldig uit ziet en omdat m.i. de huidige televisies er allemaal vreselijk 'budget' uit zien.

Qua specs zal ik er niet veel op vooruit gaan. Dit betekent dat ik bijna het dubbele aan een tv zal gaan uitgeven terwijl hij twee (!) jaar oud is en nauwelijks betere specificaties heeft. Ik kan hem aanschaffen voor 1100,- euro.

Als het perse de Sony moet worden vanwege de looks, wat ik kan begrijpen, kun je beter gaan voor de46hx850. De 2012 versie die moet je ook kunnen krijgen voor 1100. Een beter toestel dan menig huidig Sony model, met een een kwaliteits look and feel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302269

Nu Netflix in Nederland beschikbaar is, zou het natuurlijk leuk zijn om dit op de Sony Bravia te kunnen gebruiken zonder een laptop of STB aan te sluiten. Ik heb al een tijd de KDL37 EX521, maar het lijkt alsof hier geen Netflix op te krijgen is.
Iemand ervaringen hiermee? En eventuele oplossingen?

Edit: Slecht gekeken, zie dat deze vraag hierboven al is beantwoord

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 302269 op 20-09-2013 14:10 ]

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
diegast schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:24:
Zijn er nog meer HX920 gebruikers die pas een update hebben gehad?? Versienummer PKG4.021EUA-0104
Ik kan hier ook geen changelog oid over vinden op de site (staat nog niet eens vermeld...) :?
Info over de update vind je hier:
http://www.sony.nl/suppor...720/downloads/AZ2EUA_4021
Voordelen en verbeteringen:
Improves the use of the Electronic Programme Guide (EPG) and the performance of internet services and internet applications.
De update is geschikt voor een hele lange serie toestellen.

--
Anoniem: 302269 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:08:
Nu Netflix in Nederland beschikbaar is, zou het natuurlijk leuk zijn om dit op de Sony Bravia te kunnen gebruiken zonder een laptop of STB aan te sluiten. Ik heb al een tijd de KDL37 EX521, maar het lijkt alsof hier geen Netflix op te krijgen is.
Iemand ervaringen hiermee? En eventuele oplossingen?

Edit: Slecht gekeken, zie dat deze vraag hierboven al is beantwoord
Als ik op de website van Sony zelf kijk, bijv. naar de KDL46EX720, dan staat er bij de FAQ: ''How to watch movies with NetFlix® video-on-demand. [Interactive Solution]''. Als je daar op klikt zie je het volgende:
Before you can view Netflix content, you must first Register your BRAVIA® Internet Video device. If you have not registered your device, click here for assistance.
NOTE: If you already registered, skip to step 2 of this procedure.

Now you can setup your device with the Netflix streaming service. Click here to view the interactive solution on how to do this.
.

Ik heb het zelf nog niet getest, omdat het registratie proces voor de Bravia service nogal omslachtig is, ik kan me herinneren het vroeger een keer geprobeerd te hebben maar toen kwam ik niet verder op een bepaald punt. Binnenkort nogmaals proberen. Zojuist geprobeerd, heel gedoe omdat ik de TV dus blijkbaar wel al had geregistreerd maar niet meer wist met welk account. Netflix werkt niet op de EU versie van deze TV. Er zou een firmware update uitgebracht moeten worden, want technisch gezien is het wel mogelijk. In de VS gebruiken ze hetzelfde model om Netflix te kunnen bekijken. TotaalTV heeft hier een artikel over geschreven:

http://www.totaaltv.nl/ni...tellen-niet-mogelijk.html

Tevens loopt er een topic (met klachten over het feit dat het niet werkt) in het Sony community forum: http://community.sony.nl/...-Sony-Bravia/td-p/1332190

Erg slecht dat een TV van 2-3 jaar oud niet eens wordt ondersteunt met actuele apps. De hele internetvideo functie van de TV is dus niets meer dan een gimmick. Valt me echt tegen van een A-merk als Sony.

Zou wel fijn zijn om Netflix te kunnen bekijken via de TV zelf, dan hoeft die luidruchtige XBOX360 niet aan te staan en heeft mijn vriendin geen Gold abbo nodig om Netflix te kunnen kijken op haar Sony tv (32-EX720).

[ Voor 16% gewijzigd door Royeboi op 28-09-2013 01:50 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:00

Onbekend

...

Ik heb een KDL46EX710, maar dacht dat dit een budgetserie van Sony was.
Er zitten allemaal overbodige functies op de tv die enigszins werken, maar totaal niet gebruiksvriendelijk. Het internet bijvoorbeeld is nauwelijks bruikbaar op de tv, want de ingebouwde webbrowser heeft al flinke moeite mee om een website ala tweakers.net te laden. Daarnaast ondersteunt de tv zeer weinig bestandsformaten die hij van externe apparaten kan lezen. (Ja, hij kan avi-bestanden aan. Maar dat is een container, en veel formaten daarbinnenin worden niet ondersteund.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Geurt-kun
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Anoniem: 426461 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:59:
Verhaal...

Mijn Sony Bravia KDL 46HX800 had al na ongeveer één jaar een defect moederbord, waardoor de Ethernet aansluiting niet meer werkt.
Ik kwam er helaas kort geleden pas achter dat dit de reden is van het niet werkende Internet op TV.
Garantie kan ik dus naar fluiten.
Vraag me af of er meer gebruikers zijn met die klacht.
Voor de rest is het een prima TV.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:47
Je hebt als consument zwz minimaal 2 jaar wettelijk garantie. Een TV moet langer meegaan dan 2 jaar, dus na bijv. 3 jaar zou je ook terecht kunnen bij de verkoper. Dan moet je wel aantonen dat het defect niet door jouw is ontstaan.

Je moet kijken naar de levensduur van het apparaat. Voor een TV is dat uit mijn hoofd 5-6 jaar? Als hij binnen deze termijn defect raakt, kun je nog altijd terecht bij de verkoper.

[ Voor 28% gewijzigd door turkeyhakan op 11-10-2013 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Nadat Sony liet weten dat de kosten op ongeveer Euro 560,= zou liggen liet de verkoper weten dat het mij ongeveer de helft zou kosten.
Veel geld voor mij en zeker voor iets wat ik redelijk makkelijk op los met een pc.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

diegast schreef op zondag 15 september 2013 @ 00:07:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met hun signaal de laatste tijd? Krijg allemaal storing, net alsof sommige delen van frames af en toe niet goed decodeert...

Geen idee waar het vandaan komt...
heb er momenteel last van bij RTL4. Ziggo is nergens mee bezig.

Heb trouwens het idee dat onze tv's geen update in iets nog krijgen. Nooit meer mooie nieuwe gimmicks lijkt het.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Laatst online: 05-05-2023
Royeboi schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 01:23:
[...]

Info over de update vind je hier:
http://www.sony.nl/suppor...720/downloads/AZ2EUA_4021

[...]

De update is geschikt voor een hele lange serie toestellen.

--

[...]

Als ik op de website van Sony zelf kijk, bijv. naar de KDL46EX720, dan staat er bij de FAQ: ''How to watch movies with NetFlix® video-on-demand. [Interactive Solution]''. Als je daar op klikt zie je het volgende:

[...]
.

Ik heb het zelf nog niet getest, omdat het registratie proces voor de Bravia service nogal omslachtig is, ik kan me herinneren het vroeger een keer geprobeerd te hebben maar toen kwam ik niet verder op een bepaald punt. Binnenkort nogmaals proberen. Zojuist geprobeerd, heel gedoe omdat ik de TV dus blijkbaar wel al had geregistreerd maar niet meer wist met welk account. Netflix werkt niet op de EU versie van deze TV. Er zou een firmware update uitgebracht moeten worden, want technisch gezien is het wel mogelijk. In de VS gebruiken ze hetzelfde model om Netflix te kunnen bekijken. TotaalTV heeft hier een artikel over geschreven:

http://www.totaaltv.nl/ni...tellen-niet-mogelijk.html

Tevens loopt er een topic (met klachten over het feit dat het niet werkt) in het Sony community forum: http://community.sony.nl/...-Sony-Bravia/td-p/1332190

Erg slecht dat een TV van 2-3 jaar oud niet eens wordt ondersteunt met actuele apps. De hele internetvideo functie van de TV is dus niets meer dan een gimmick. Valt me echt tegen van een A-merk als Sony.

Zou wel fijn zijn om Netflix te kunnen bekijken via de TV zelf, dan hoeft die luidruchtige XBOX360 niet aan te staan en heeft mijn vriendin geen Gold abbo nodig om Netflix te kunnen kijken op haar Sony tv (32-EX720).
Ik heb een ouder type Sony (40HX750) en vreemd genoeg werkt Netflix hier vlekkeloos. Geen gezeur met registratie etc. Alleen even een enkele keer inloggen in de app zelf.

Vreemd dat een nieuwer model hier dan wel problemen mee heeft.

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
GuitarJJ schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:13:
[...]

Ik heb een ouder type Sony (40HX750) en vreemd genoeg werkt Netflix hier vlekkeloos. Geen gezeur met registratie etc. Alleen even een enkele keer inloggen in de app zelf.

Vreemd dat een nieuwer model hier dan wel problemen mee heeft.
Een HX750 is een 2012 model dus nieuwer en niet ouder dan een 720, 521, etc. ;) . Zoals boven staat is Netflix voor 2012 en 2013 modellen beschikbaar ...
Compleet onzinnig om voor Netflix een PS3 te moeten opstarten of welk ander extern apparaat dan ook. Nu heb ik sowieso géén enkele firmware update gedaan aangezien ik over het beeld zelf gewoon tevreden was met de firmware die erop stond. (na het lezen van allerlei firmware verhalen op een amerikaans forum maar niet aan begonnen :D, aangezien zoals gezegd het beeld zelf al goed was; 3D nog nooit getest)
Heb 'em verder dan ook niet meer op internet aangesloten, YouTube zou eventueel nog wel leuk zijn om op te starten via de tv maar voor Netflix zou ik ook nog wel overwegen de firmware te updaten. "Gelukkig" hoef ik die keus niet meer te maken O-) .
Aan de andere kant was ik toch al aan het overwegen een Apple TV of WD Live aan te schaffen, die zijn dan iig nog een stuk zuiniger dan een PS3 ...

[ Voor 44% gewijzigd door apis29 op 15-10-2013 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
apis29 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 23:53:
[...]

Een HX750 is een 2012 model dus nieuwer en niet ouder dan een 720, 521, etc. ;) . Zoals boven staat is Netflix voor 2012 en 2013 modellen beschikbaar ...
Compleet onzinnig om voor Netflix een PS3 te moeten opstarten of welk ander extern apparaat dan ook. Nu heb ik sowieso géén enkele firmware update gedaan aangezien ik over het beeld zelf gewoon tevreden was met de firmware die erop stond. (na het lezen van allerlei firmware verhalen op een amerikaans forum maar niet aan begonnen :D, aangezien zoals gezegd het beeld zelf al goed was; 3D nog nooit getest)
Heb 'em verder dan ook niet meer op internet aangesloten, YouTube zou eventueel nog wel leuk zijn om op te starten via de tv maar voor Netflix zou ik ook nog wel overwegen de firmware te updaten. "Gelukkig" hoef ik die keus niet meer te maken O-) .
Aan de andere kant was ik toch al aan het overwegen een Apple TV of WD Live aan te schaffen, die zijn dan iig nog een stuk zuiniger dan een PS3 ...
Ah, was een gevalletje niet goed lezen van mij. Ik dacht dat het om een nieuwer model ging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Grrr, ik zie dat mijn 37EX720 ook Netflix moet kunnen pakken. In de US althans.. nu nog hier!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
Misschien niet helemaal de juiste plek, maar goed:

Ik heb in mijn 40HX750 een CI+ module van UPC zitten. Soms kijk ik een week geen tv, waardoor de smartcard verloopt en de zenders niet meer werken. In dat geval moet UPC gebeld worden om een activatiesignaaltje naar mijn smartcard te sturen. Dat begint onderhand een beetje vervelend te worden.

Is er geen optie/instelling waardoor het lijkt alsof de smartcard actief is terwijl ik de tv niet gebruik? Ik heb mijn tv namelijk wel altijd op standby staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-03 14:29
Even een oud topic omhoog halen. :+

Kan iemand aangeven hoeveel ruimte een opname opneemt van de TV? Ik heb een NX720 en wil graag een 32gb stickje kopen om af en toe eens een programma op te kunnen nemen (zal voornamelijk bijvoorbeeld een formule 1 race zijn).
Nadat ik het programma gezien het wordt het gelijk verwijderd, dus heb geen extra ruimte nodig om programma;s te bewaren. Maar wil dus wel een aantal uur achter elkaar kunnen opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexboy
  • Laatst online: 02-05 12:15
Ik heb zelf een EX320 met een 32Gb USB stick. Hierop kun je makkelijk een F1 race opnemen, doe ik zelf ook.
Er passen zeker 5 speelfilms op van 1,5 uur in HD kwaliteit (praktijkervaring).
Als je een SD zender opneemt kun je natuurlijk nog meer opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414448

Dag mensen,

Graag hulp bij het volgende.
Ik heb een 24ex320. En ik heb een sonos connector:amp die alleen maar analoge audio lust.
De TV kan maar op twee manieren analoge audio ophoesten: via de hoofdtelefoon en de scart (AV1) die ook out kan.

Nu heb ik de Sonos aan de headphone uitgang hangen en dat werkt. Maar ik wil hem liever via de scart laten voeden. Ik krijg dat echter niet voor elkaar. Ik heb een hq-sp076 scart->RCA maar ik krijg de instellingen niet zo dat er geluid uit de sonos komt. Iemand een idee?

Tx, Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Weet je zeker dat die scart geluid uit heeft? Ik betwijfel het. Ik kijk al weer jaren tv (NX720) met geluid over mijn goede versterker via de koptelefoon uitgang. Erg armoedig maar het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414448

Het eerste deel is opgelost.

Ik heb er een andere scart->RCA ingezet en die werkt.

Maar nu het volgende probleem. Het outputvolume lijkt niet beinvloedbaar als ik via de scart ga (wel als ik de hoofdtelefoon-uitgang gebruik.

Is dit een bekend issue en kan dat gefixed worden met de instellingen? Mijn settings nu zijn:
1 Speakers: Audiosysteem
2 Hoofdtelefoon/Audio Uit: Audio Uit
3 Audio uit: Variabel

Die laatste twee zullen vast vooral over de hoofdtelefoon-aansluiting gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Laatst online: 16:10

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135006

Zoals gezegd is hier Vraag & Aanbod voor, het is niet de bedoeling de advertentie dan nog eens op het forum te posten.

[ Voor 90% gewijzigd door FeaR op 13-06-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-05 18:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Waarom perse een EX520? De 32R4x0 is vast net zo goed qua beeld en de 32W70xB is nu goed betaalbaar met veel betere smart functies en erg mooi afgewerkt.

[ Voor 7% gewijzigd door mr.paaJ op 11-06-2014 02:56 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Daar hebben we vraag & aanbod voor. :)

[ Voor 35% gewijzigd door zeef op 11-06-2014 06:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mr.paaJ schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 02:55:
Waarom perse een EX520? De 32R4x0 is vast net zo goed qua beeld en de 32W70xB is nu goed betaalbaar met veel betere smart functies en erg mooi afgewerkt.
Ik wil ten eerste geen TV met ingebouwde wifi, een TV is een stationair ding en heeft sowieso al allerlei kabels ernaar toe, bovendien weet ik dan niet of ik die radio wel uit kan zetten als ik niet van de wifi gebruik wil maken. (Om dezelfde soort reden wil ik geen AV-receiver met netwerk.) Ik wil ook helemaal geen geavanceerde "smart" TV omdat zulke functionaliteit altijd beperkt is ten opzichte van dedicated oplossingen - als ik zoiets echt wil dan voeg ik er zelf wel een android apparaatje aan toe. Dus basic DLNA functionaiteit is voor mij gewoon voldoende - bediening met een smartphone/tablet zou ooit handig kunnen zijn.

Als je componenten gebruikt kun je individuele componenten vervangen. Een goede TV (je hebt echt niks meer nodig dan 720p of misschien 1080p met wat DLNA ondersteuning) gaat misschien wel 20 jaar mee. Al die verbeteringen die ze nu doorvoeren (3D, 4K, etc) zijn gewoon niet nodig, niet behulpzaam. Dus ik heb niks méér nodig dan die EX520. Zo'n apparaatje als een Google Chromecast kost 35 euro en die kan je vervangen zo vaak je wilt. Ga dat maar es ff met een TV doen!!!!!

Een "netwerk receiver" is kwa netwerk functionaliteit ook altijd een brak apparaat wat altijd onderdoet voor echte oplossingen zoals bijv. de Squeezebox (al moet daar wat werk aan gebeuren) of andere (duurdere) audio streamers. Ik kan op het moment gewoon YouTube streamen over m'n AV receiver en met een beetje moeite gaat dat ook mogelijk zijn voor m'n eigen audio collectie. Met de Chromecast dus. Waarom in GODESNAAM zoiets toevoegen aan een toch al complex apparaat dat zich helemaal niet specialiseert in netwerk functionaliteit.... en wat dus ook altijd met issues zit zoals beperkte formaat ondersteuning en gebrek aan gapless playback etc. etc. Ik kende iemand ooit in een vorig leven die had een mooie Onkyo netwerk receiver en het enige mankement was dat de radio dienst om de zoveel minuten een paar seconden wegviel. En dat maakte dat hele apparaat van een paar honderd euro waardeloos voor hem.

Het is waanzin. Echt waanzin. De meeste dingen die ze nu doen zijn waanzin.

Dus ja ik wil helemaal geen nieuwe TV. De wifi dongle voor die EX520 heb ik al (op instinct gekocht) en het apparaat blijkt ook precies te zijn wat ik wil.

Verder verschilt ie volgens mij niet zo veel van zo'n W705B maar ik vind het oude design ook prettiger. Ook heeft, bovendien heeft, de W705B speakers van 2x 5W en de EX520 heeft 2x 10W. Zal gerust wat uitmaken. De W705B heeft ook nog eens geen PIP.

Oftewel... ik ga gewoon voor deze. Is al lang besloten ;-).
.
.
Doe eens rustig. Je zat fout - zie Het algemeen beleid - en het is aan ons men daar op te wijzen.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 13-06-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nogmaals, doe eens normaal...

[ Voor 174% gewijzigd door FeaR op 13-06-2014 19:08 ]

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-05 21:24

Frituurman

Mjam!

- kickje -

Hebben er hier ook mensen problemen met het streamen van een 3D-film met ondertitel naar een EX720-serie TV?

Via Serviio, HomeStream en PS3MS krijg ik overal de opmerking dat 'deze optie niet wordt ondersteund'. Op zich voor mij niet zo'n probleem, maar vrouwlief wil graag met ondertiteling kijken.

Iemand ideeën?

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
Gisteren kreeg ik nieuwe firmware binnen op mijn HX920: pkg4.025eua-0104.
Nog geen changelog gevonden (naar verwachting, gebaseerd op ervaringen uit het verleden, zal over een paar weken hoogstens: "Verbetert de prestaties van de tv" zijn).
Tussen de internet apps zit in elk geval nog steeds niet die van Netflix dus wat dat betreft loopt de firmware achter op de U.S. versie (de HX929 is qua hardware exact hetzelfde maar kan sinds járen de kijkers zonder hulp van Chromecast of PS3 voorzien in Netflix behoeften).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:00

Onbekend

...

Frituurman schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:23:
- kickje -

Hebben er hier ook mensen problemen met het streamen van een 3D-film met ondertitel naar een EX720-serie TV?

Via Serviio, HomeStream en PS3MS krijg ik overal de opmerking dat 'deze optie niet wordt ondersteund'. Op zich voor mij niet zo'n probleem, maar vrouwlief wil graag met ondertiteling kijken.

Iemand ideeën?
Kan je wel direct die film afspelen d.m.v. een externe hd? Ik merk zelf dat heel veel codecs niet (goed) worden ondersteunt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diegast
  • Laatst online: 18-05-2023
nobleone schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 07:53:
Gisteren kreeg ik nieuwe firmware binnen op mijn HX920: pkg4.025eua-0104.
Nog geen changelog gevonden (naar verwachting, gebaseerd op ervaringen uit het verleden, zal over een paar weken hoogstens: "Verbetert de prestaties van de tv" zijn).
Tussen de internet apps zit in elk geval nog steeds niet die van Netflix dus wat dat betreft loopt de firmware achter op de U.S. versie (de HX929 is qua hardware exact hetzelfde maar kan sinds járen de kijkers zonder hulp van Chromecast of PS3 voorzien in Netflix behoeften).
Ook hier de update gehad op m'n HX920, waarbij "sommige gebruikersinstellingen mogelijk gewijzigd zijn tijdens installatie." Nog niks gemerkt... Hoop dat Netflix nu eens snel toegevoegd gaat worden, of andere mogelijkheden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:01
Ik heb de KDL46EX650BAE2 A+, zit sinds het begin al te zoeken naar de juiste beeldinstellingen, ben nog steeds niet echt overtuigd van deze TV.
Misschien dat het persoonlijk is, maar omdat bevestigd te krijgen, zou het mooi zijn als medebezitters van dit toestel hun instellingen met mij willen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 09:55
hier ook een HX920. interactieve tv werkt nog steeds niet als je de tv op NL instelt. Stel je hem op duits, zweeds of wat dan ook in, dan werkt interactieve tv wel. Sony al jaar geleden gevraagd waarom niet ook op NL instellingen? kreeg daar enkel een wazig antwoord op omdat Ziggo het toestel niet op zich neemt ofzo :s soms rare vage keuzes terwijl het zo simpel kan zijn gezien het al in de tv zit en ook word ondersteund. Zelfde als Netflix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
surfing john schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:34:
Ik heb de KDL460EX650BAE2 A+, zit sinds het begin al te zoeken naar de juiste beeldinstellingen, ben nog steeds niet echt overtuigd van deze TV.
Misschien dat het persoonlijk is, maar omdat bevestigd te krijgen, zou het mooi zijn als medebezitters van dit toestel hun instellingen met mij willen delen.
Van: http://www.avsforum.com/f...read-28.html#post22938313
Since there is no thread on this forum for the Sony KDL-40EX650/653 model here are mine calibrated settings on a Sony KDL-40EX650:

LCD panel: 46EX650- LTY400HM1001 Samsung S-PVA

Scene mode: Cinema 1
Backlight: 7 (depending on your viewing environment) Default: 4
Contrast: 90
Brightness: 50
Colour: 50
Hue: 0
Sharpness: 50
Noise Reduction: Off
MPEG Noise Reduction: Off
Film Mode: Auto
Color: Warm 2 (6500K Color Temperature)
Gamma: 0 (2.2)
Clear White: Off
Live Color: Off
Detail Enhancer: Off

Advanced: All others Off

White Balance:

R-Gain: -1
G-Gain: -3
B-Gain: -1
R-Bias: -1
G-Bias: -3
B-Bias: +1

Scene mode: Standard
Backlight: 7 (depending on your viewing environment) Default: 4
Contrast: 90
Brightness: 50
Colour: 50
Hue: 0
Sharpness: 50
Noise Reduction: Off
MPEG Noise Reduction: Off
Film Mode: Off
Color: Warm 2 (6500K Color Temperature)
Gamma: 0 (2.2)
Clear White: Off
Live Color: Off
Detail Enhancer: Off

White Balance:

R-Gain: -1
G-Gain: -3
B-Gain: -1
R-Bias: -1
G-Bias: -3
B-Bias: +1

System Setings:

Eco: Off
Ambient Light Sensor: On
Light Sensor in tweede setting kan je ook uit laten naar eigen smaak ...

Andere instelling uit een review is simpelweg "Custom" mode en "Warm 1" (http://www.digitalversus....-40ex653-p14064/test.html)

De Consumentenbond zal ook wel wat instellingen hebben staan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:01
apis29 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:40:
[...]

Van: http://www.avsforum.com/f...read-28.html#post22938313

[...]

Light Sensor in tweede setting kan je ook uit laten naar eigen smaak ...

Andere instelling uit een review is simpelweg "Custom" mode en "Warm 1" (http://www.digitalversus....-40ex653-p14064/test.html)

De Consumentenbond zal ook wel wat instellingen hebben staan ...
Helemaal goed, eindelijk een mooi beeld, helemaal naar mijn smaak, een tevreden forumlid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 14:37
Wat ik trouwens merk is dat sinds de laatste update ik mijn HT-350 soundbar niet meer kan besturen via mijn EX725. Iemand die hier ook problemen mee heeft?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:22
Zit eraan te denken om misschien een 46NX720 te kopen, als upgrade voor de 40EX720 die ik nu heb, wil toch een maatje groter en vind het design en dikte van dit modeljaar mooier dan de huidige Sony's, waar zo'n dik blok onder hangt zodat ie niet mooi strak tegen de muur kan.

Beeld van m'n EX720 vind ik prima dus de NX720 zal zeker niet minder zijn, echter las ik in de Tweakers review dat de input lag van de NX op 50ms zit, terwijl die van m'n EX nu 30ms heeft. Aangezien ik er ook op ga gamen met m'n PS4, vraag ik me of ik hier iets van zou merken? Toch bijna een verdubbeling namelijk, ben dus benieuwd naar de ervaringen met gamen op de NX720. Als er merkbare input lag is ga ik namelijk wel voor een moderner toestel.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
Eigenlijk zou je als consument blij moeten zijn als een fabrikant met nieuwe firmware komt, zéker als de hardware in kwestie een paar jaar oud is...
...de "This update enables TLS1.0"-update van laatst doet mij echter alleen maar denken: "Pf! TLS 1.0..." en: "Waar blijft nou Netflix support!?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ik weet niet of een TV uit 2011/2012 voldoende CPU power heeft om Netflix te draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
Zie laatste link in mijn voorlaatste post. Betreft firmware update in 2011 die specifiek Netflix ondersteuning bracht voor o.a. de HX929 (=HX920 in U.S./Canada)...

Edit:
Het blijkt een DRM-issue te zijn.
Netflix heeft blijkbaar, vanwege druk door "de studio's", bij de lancering in niet-U.S. landen PlayReady DRM geïmplementeerd.
Onze pre-2012 Sony 'smart' tv's kunnen daar niet mee overweg.
Het klinkt mij als een licentie/certificering (lees: kosten) hiaat welke Sony niet bereid is in te vullen (lees: over de brug te komen). Immers, dat PlayReady een vereiste zou zijn voor Netflix, was al in de eerste helft van 2010 bekendgemaakt.
Los van dat het nu op incompatibiliteit "vanwege technische onoverkomelijkheden door derde partijen" wordt gegooid, had Sony dit excuus toch veel eerder en openlijker (op de officiële support pagina in de FAQ bijvoorbeeld) kunnen publiceren?
Met een Chromecast van €35 is die hele "Internet Video"-functionaliteit van Sony een lachertje maar gezien de €2K+ die voor laatstgenoemd apparaat gevraagd werd wel één om van te huilen.

[ Voor 78% gewijzigd door nobleone op 24-12-2014 21:40 . Reden: verdiept in PlayReady perikelen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-05 22:01
Ik heb nu geruime tijd een KDL-40HX750 kan iemand mij vertellen of daar ook betaalbare 3D brillen voor zijn? (Toen ik het toestel kocht waren brillen 99 euro ps, dat vind ik echt te gek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
Al op Amazon gekeken?
Ook in pandjesshops kom je ze wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
mijn hx920 (46")heeft de geest gegeven en men komt deze week de tv halen. Men heeft al vertelt deze tv niet te kunnen herstelen en er vanuit Sony een voorstel zal komen. (tv net binnen 2 jaar defect en dus nog onder garantie).

Zelf ben ik hier niet zo blij mee daar ik redelijk kieskeurig in tv's ben. als ik kijk naar de functionaliteit en alle opties op de tv dan is er nu geen tv die hier in het plaatje past. de tv heeft motionflow 800 hz en dat merk ik echt tegenover de 200 of400 die in bijna alle andere tv's van Sony zitten. Ik ben bang dat ze me nu een voorstel zullen gaan doen met een tv welke geen 800 hz motionflow heeft. De enige tv die dit nu heeft is de 9000b en is op zijn kleinst 55" en kost pakweg 500,- meer dan ik betaalt heb voor mijn huidige tv.

Heeft iemand een soortgelijke ervaring gehad of hoe Sony met dit soort zaken om gaat? van mij part betaal ik iets extra's bij, wil ik ook nog doen als ik maar tevreden ben en alle opties heb zoals ik op de HX920 ook had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05 15:32
Voor zover je die aangegeven Motionflow Hz jaar op jaar vergelijken kunt - het is en blijft een puur verzonnen marketingkreet - valt de 2014 W828/829 precies in je straatje. Verkrijgbaar in 50" (ook 55") met een Motionflow van 800 Hz. En komt erg goed uit de tests!

Kijk anders even in het 2014 Sony topic, daar wordt er veel over gepraat.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:15
Het belangrijkste is de refresh rate van het paneel zelf. Als die 100Hz is, zit je goed. Ik weet niet of er nog hogere refresh rates zijn op het paneel zelf eigenlijk, maar 100Hz vind ik persoonlijk heerlijk kijken.

Volgens de specificaties die ik heb gevonden op internet heeft de HX920 een 50Hz paneel. Minder kan niet eens.

[ Voor 20% gewijzigd door tiguan op 12-01-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
tiguan schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:28:
Het belangrijkste is de refresh rate van het paneel zelf. Als die 100Hz is, zit je goed. Ik weet niet of er nog hogere refresh rates zijn op het paneel zelf eigenlijk, maar 100Hz vind ik persoonlijk heerlijk kijken.

Volgens de specificaties die ik heb gevonden op internet heeft de HX920 een 50Hz paneel. Minder kan niet eens.
De Sony HX920 serie beschikt over een 200Hz paneel. Voor LCD de hoogste frequentie die je kunt krijgen.

Iets vergelijkbaars met deze televisie van Sony is de Sony W828B / W829B. Alhoewel deze televisie een 100Hz paneel heeft, kan deze televisie met behulp van Black Frame Insertion een vergelijkbare bewegingsresolutie verkrijgen als een 200Hz paneel. Daarvoor moet je wel een 50" of groter model hebben aangezien dit verhaal niet geldt voor de 42" modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:15
Ik kon het me ook al niet voorstellen, maar in de pricewatch van tweakers staat het onder andere dat deze tv een 50Hz paneel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
hmmm als ik zo'n beetje alle specs bekijkt van de HX920 en de huidige (2014) modellen is het enige wat aan alles voldoet de x9000B welke vanaf 55" verkrijgbaar is. Vermoed enkel niet dat Sony deze mij "zomaar" zal gaan aanbieden.

[ Voor 0% gewijzigd door basjuhh op 12-01-2015 14:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
nobleone schreef op woensdag 24 december 2014 @ 10:00:
Met een Chromecast van €35 is die hele "Internet Video"-functionaliteit van Sony een lachertje maar gezien de €2K+ die voor laatstgenoemd apparaat gevraagd werd wel één om van te huilen.
Ik herhaal dit statement bij deze vanwege het binnenkort niet meer functioneren van de 'YouTube app'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
basjuhh schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:11:
hmmm als ik zo'n beetje alle specs bekijkt van de HX920 en de huidige (2014) modellen is het enige wat aan alles voldoet de x9000B welke vanaf 55" verkrijgbaar is. Vermoed enkel niet dat Sony deze mij "zomaar" zal gaan aanbieden.
Over welke specs heb je het dan? Geadverteerde specificaties zeggen nauwelijks iets. Dat bestaat voornamelijk uit marketingcijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-04 21:51
Weet iemand toevallig of er ook een draaivoet te bevestigen is op (KDL-46) HX850? (zoals de Amerikaanse uitgave had, of de HX950, HX750, HX820, EX720).

In Europa hadden deze zo'n speakervoet product: Sony Bravia HX850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-04 21:51
Shadow_Zero schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 00:45:
Weet iemand toevallig of er ook een draaivoet te bevestigen is op (KDL-46) HX850? (zoals de Amerikaanse uitgave had, of de HX950, HX750, HX820, EX720).

In Europa hadden deze zo'n speakervoet product: Sony Bravia HX850
Aanvullend: https://www.reddit.com/r/...y_bravia_kdl32hx750_2012/
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste