• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-03 20:20
Neen, daar heb ik gelukkig geen last van.

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-03 10:06
pa3eia schreef op zondag 30 december 2012 @ 11:39:
Zolang het toestel in de Nederlandse mode staat heb je geen problemen met Ziggo of met de Applicatie's

73's
En wat is "Nederlandse mode" ?

Anoniem: 484457

Dewwie schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:31:
Beste,

Ik heb een Sony HX850 tv, en last van een traag menu. |:(
als ik bv tv kijk en op de home knop druk wilt de tv niet overschakelen.

Druk ik eerst op SEN wacht ik een aantal seconden en dan Home werkt het wel..

Hebben meer hier last van?
ik zal t ook voor je checken als ik de hx850 binnen heb...vorige week kreeg ik de hx850 al geleverd maar er zat een gat in de doos en een diepe kras in het beeld dus ik heb em meteen weer retour laten nemen....dat was wel ff balen vlak voor oud en nieuw :(

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:39
Hoe is de kijkhoek van de hx850,vind het jammer dat er geen 3d brillen worden geleverd.Die actieve brillen zijn best duur.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

ik heb de hx850 inmiddels ook...
@amaze86, de kijkhoek is prima (zowel horizontaal als verticaal) en het licht achteroverleunende panel is geen probleem maar dat had ik in de winkel al gecheckt

@Dewwie, het menu is niet traag en de home knop werkt gewoon bij ons

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 484457 op 18-01-2013 08:34]

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:53
zijn er hier ook mensen die een 40HX750 / 40HX850 hebben!?

ik ben zeer geinteresseerd in 1 van de 2 maar ik ben benieuwd of de 40 inch versie last heeft van backlightbleeding enof ghosting!? ik had ergens gelezen dat grote maten er meer last van hebben,,40 inch is niet zo heel groot lijkt mij...

mijn oude samsung heeft er nogal last van...

[Voor 18% gewijzigd door joey82 op 18-01-2013 23:12]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-03 21:45
joey82 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:11:
zijn er hier ook mensen die een 40HX750 / 40HX850 hebben!?

ik ben zeer geinteresseerd in 1 van de 2 maar ik ben benieuwd of de 40 inch versie last heeft van backlightbleeding enof ghosting!? ik had ergens gelezen dat grote maten er meer last van hebben,,40 inch is niet zo heel groot lijkt mij...

mijn oude samsung heeft er nogal last van...
Hoeveel last hebben de andere 5 LCD televisies die je afgelopen jaar had?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:50
blacktarantulaX schreef op woensdag 26 december 2012 @ 10:28:
Kan iemand zijn ervaringen delen over USB recording? Het gaat mij om het volgende.

Enthousiast geworden door deze optie heb ik een USB stick van 64 GB in bestelling staan. Daarna las ik echter pas dat FAT32 vereist is. Nogal een beperkend oud systeem. Iemand schreef bijvoorbeeld dat door de limiet van 4 GB per bestand het opnemen stopt na 45 minuten. Dat is toch heel vreemd? Stel je voor dat je een HDD van 1 TB ofzo hebt gekocht en die wilt gebruiken voor lange opnames; dat hij al na 45 minuten stopt? (Geldt natuurlijk ook vin mijn geval met 64GB stick)

ExFAT schijnt dit te omzeilen maar bij het éne exemplaar wordt ExFAT herkend en vervolgens kom ik weer iemand tegen wiens stick of schijf niet herkend wordt.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Gaat overigens over een (KDL-32) EX720.
Ik neem altijd op op een externe harde schijf. Deze heb ik dus exfat geformatteerd, dus voldoende ruimte voor opnames. De opnames zijn gecodeerd, en dus zijn ze niet op een normale computer af te spelen.
Ik heb verder ook niet geprobeerd om dat te omzeilen.
De grootte van opnames vallen erg mee. Ik heb een 2 TB harddisk, en na twee opnames van een half uur was er nog 99% opslagruimte over, dus dat zit wel goed. :)

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:53
Dimens schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 03:11:
[...]

Hoeveel last hebben de andere 5 LCD televisies die je afgelopen jaar had?
de samsung D6200 had er erg veel last van de panasonic iets minder......

maar ga je hier nu verder ovr het feit wat in het andere topic afgesloten is!?

[Voor 27% gewijzigd door joey82 op 19-01-2013 12:43]

Wie weet hoe je (zonder handmatig files te hoeven reencoden naar mp4) mkv movies op de sony HX8 tv's kan afspelen via DLNA of wifi-direct ?
De serviio dlna server op mijn pc werkt wel goed maar de HX850 dlna client laat de mkv's niet zien in de lijst (alleen avi en mp4). Via de serviio webclient streamt de mkv wel naar een pcbrowser dus servio doet zn werk wel (=mkv's streamen naar clients op het netwerk).
Of is dit sowieso onbegonnen werk en kan ik beter een hardware-mediaplayer aanschaffen?

edit:

ah gevonden!...de tv moet een profile toegewezen krijgen in serviio...streams naar apparaten met generic profiles worden niet getranscode.

wel grappig trouwens dat samsung allshare dlna server/client netjes werkt op de sony tv...het leuke van allshare is dat je de tv op afstand kan bedienen ipv via de afstandbediening van de tv de content te kiezen uit de server.....jammer alleen dat allshare niet transcode en dus in dit geval de mkv's wedeom niet door de sony tv geslikt worden.

[Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 484457 op 19-01-2013 22:24]

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-03 19:24
Heb de 55HX850 nu ook besteld via de ING-rentepuntenwinkel! Ben erg benieuwd, wat heb nu nog een 32 inch staan.. Weet iemand van mijn voorgangers hier of het gelukt is om met de James Bond-actie mee te doen??

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik heb geprobeerd te googlen maar kan hiervoer niks vinden, wil mijn regio van mijn Sony tv veranderen zodat ik Netflix kan gebruiken.. Hoe doe ik dit?

Riccardo schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 14:07:
Heb de 55HX850 nu ook besteld via de ING-rentepuntenwinkel! Ben erg benieuwd, wat heb nu nog een 32 inch staan.. Weet iemand van mijn voorgangers hier of het gelukt is om met de James Bond-actie mee te doen??
tsja ik heb die sony registratie gedaan...op de doos stond "register now for extra benefits"
die bond actie loopt tot 17 maart geloof ik....serial-sticker op de doos opsturen met de email na registratie voor die datum zoals hier uitgelegd: www.sony.nl/hub/22-films-promotie
ik neem aan dat t wel moet lukken...schijnt 3 weken te kunnen duren...tenzij voorraad op is natuurlijk.
(ik zet die films denk ik wel meteen op marktplaats hehe)

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-03 19:24
Anoniem: 484457 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:09:
[...]

tsja ik heb die sony registratie gedaan...op de doos stond "register now for extra benefits"
die bond actie loopt tot 17 maart geloof ik....serial-sticker op de doos opsturen met de email na registratie voor die datum zoals hier uitgelegd: www.sony.nl/hub/22-films-promotie
ik neem aan dat t wel moet lukken...schijnt 3 weken te kunnen duren...tenzij voorraad op is natuurlijk.
(ik zet die films denk ik wel meteen op marktplaats hehe)
Tv staat hier inmiddels! Wat een apparaat. Maar houd je ons even op de hoogte? Dank!

tuurlijk

edit:
sony heeft me gemailed dat mijn registratieis ontvangen en dat de blurays opgestuurd worden binnen 3 weken.
kewl :)

[Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 484457 op 04-02-2013 19:43]

• ICT-BB
  • Laatst online: 28-03 18:45
Anoniem: 484457 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:42:
tuurlijk

edit:
sony heeft me gemailed dat mijn registratieis ontvangen en dat de blurays opgestuurd worden binnen 3 weken.
kewl :)
Van het weekend ook de Rentepunten Sony tv binnen gekregen. Echter behalve een pakbon heb ik geen factuur. Is dat bij jou hetzelfde?

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-03 19:32
kyddil schreef op zondag 27 januari 2013 @ 14:50:
Ik heb geprobeerd te googlen maar kan hiervoer niks vinden, wil mijn regio van mijn Sony tv veranderen zodat ik Netflix kan gebruiken.. Hoe doe ik dit?
Dat kan niet volgens mij. Netflex word niet aangeboden in Nederland. Zolang dat niet kan zal Netflix niet op je TV werken.

>> Signature?

genberg23 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:38:
[...]
Van het weekend ook de Rentepunten Sony tv binnen gekregen. Echter behalve een pakbon heb ik geen factuur. Is dat bij jou hetzelfde?
ja ik heb de rentepuntenwinkel gevraagd om een factuur en die is me achteraf gemailed.....ik had al wel de order-email gekregen direct na het bestellen maar een factuur leek me beter en t was geen probleem om dat op te vragen.
ik heb de blurays nog niet overigens....still waiting

[Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 484457 op 11-02-2013 20:58]

• ICT-BB
  • Laatst online: 28-03 18:45
Anoniem: 484457 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 20:30:
[...]

ja ik heb de rentepuntenwinkel gevraagd om een factuur en die is me achteraf gemailed.....ik had al wel de order-email gekregen direct na het bestellen maar een factuur leek me beter en t was geen probleem om dat op te vragen.
ik heb de blurays nog niet overigens....still waiting
Bedankt voor de tip! Ik heb ook de aanvraag voor de blu-rays ingediend. Ben benieuwd!

np :)
ik zag dat die bluray collectie voor ongeveer 60 verkocht worden op marktplaats....toch wel een beetje zonde...aan de andere kant dat zou betekenen dat de tv maar net over de 1100 euro komt voor me...mooie prijs hoor...kan de competitie niet aan tippen kwa led scherm kwaliteit prijs verhouding

Anoniem: 114616

Kan je trouwens glasvezel zonder decoder direct op de tv (kdl-40HX850) aansluiten en kijken?

Twijfelde eerst tussen een Samsung en Sony maar hoe meer ik ze vergelijk in de winkel hoe mooier ik het beeld vind bij de Sony eigenlijk..

[Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 114616 op 20-02-2013 16:10]

• Dimens
Anoniem: 114616 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:09:
Kan je trouwens glasvezel zonder decoder direct op de tv (kdl-40HX850) aansluiten en kijken?
Nee, dat is niet mogelijk. Dit is alleen mogelijk bij DVB-C, DVB-T en DVB-S wanneer de televisie dit ondersteunt.
Twijfelde eerst tussen een Samsung en Sony maar hoe meer ik ze vergelijk in de winkel hoe mooier ik het beeld vind bij de Sony eigenlijk..
Je moet hoe dan ook niet in een winkel het beeld vergelijken. In de winkels draaien televisie in de winkelmodus en als je slecht beeld wil hebben, dan gebruik je de winkelmodus.

Lekker overdreven qua kleur, contrast en helderheid en enorm felle beelden met onnatuurlijke bewegingen.

Maar als je overweegt de Sony HX850 te nemen of een ander Samsung model, is die Sony hoe dan ook beter.

Dimens schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:59:
[...]
Nee, dat is niet mogelijk. Dit is alleen mogelijk bij DVB-C, DVB-T en DVB-S wanneer de televisie dit ondersteunt.

[...]
Je moet hoe dan ook niet in een winkel het beeld vergelijken. In de winkels draaien televisie in de winkelmodus en als je slecht beeld wil hebben, dan gebruik je de winkelmodus.

Lekker overdreven qua kleur, contrast en helderheid en enorm felle beelden met onnatuurlijke bewegingen.

Maar als je overweegt de Sony HX850 te nemen of een ander Samsung model, is die Sony hoe dan ook beter.
Nou moet ik even kijken hoe het zat maar via de kabel krijg ik ook alle zenders nog binnen denk ik, dan is het gewoon even kijken of Sony veel soepeler langs de zenders gaat dan die decoder en of ik de opname functie mis op de decoder.

Wat je zegt over het vergelijken in de winkel klopt natuurlijk wel maar dan toch is die bij Sony mooier qua beeld, design sowieso wel. Het is alleen dat ik in mijn omgeving iedereen hoor dat Samsung de beste kwaliteit heeft wat ik dan altijd betwijfel :P

Het is in ieder geval zo dat bij de Makro alle 2012 modellen eruit gaan en je daar mooie kortingen tot wel 300 op kan krijgen afhankelijk van de prijsklasse van de tv.

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 114616 op 20-02-2013 17:13]

• Dimens
Anoniem: 114616 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 17:06:
[...]

Nou moet ik even kijken hoe het zat maar via de kabel krijg ik ook alle zenders nog binnen denk ik, dan is het gewoon even kijken of Sony veel soepeler langs de zenders gaat dan die decoder en of ik de opname functie mis op de decoder.
Ik ben bang van niet. Digitale televisie is gewoon traag met zappen en dat zal voorlopig ook nog wel zo blijven. Humax decoders doen het nog redelijk maar ook daar moet je even wachten tot er beeld is.
Wat je zegt over het vergelijken in de winkel klopt natuurlijk wel maar dan toch is die bij Sony mooier qua beeld, design sowieso wel. Het is alleen dat ik in mijn omgeving iedereen hoor dat Samsung de beste kwaliteit heeft wat ik dan altijd betwijfel :P
Dat hoor je heel veel mensen zeggen maar overal kwaliteit van Samsung vind ik echt belabberd. Beeldkwaliteit is van sommige modellen redelijk goed maar dat is niet het enige wat de kwaliteit bepaald. Want de bouwkwaliteit is heel matig. Goedkoop plastic waar bij sommige modellen door oververhitting zelfs loslating ontstaat. In de C lijn van Samsung was daar groot kritiek op.
Dan de componenten. Even Google openen op TV clicking noise en je krijgt honderden resultaten van mensen die een Samsung televisie hebben welke niet meer opstart door kapotte en/of lekkende elco's. En dat al jaren lang en nogsteeds doet Samsung daar niets tegen en erkend niets.
Software is ook treurig bij Samsung. De SmartTV's van Samsung hebben leuke opties en mogelijkheden, maar je bent wel verplicht elke week een update te doen, als het niet meer is. En met updates heb je niet altijd voordelen maar ook heel veel nadelen. Zoals nu het toetsenbord, wat een groot verkoopargument was, niet meer werkt in applicaties en het dus vrijwel nutteloos is geworden. Nee, geforceerd updaten is echt bagger.

Sony doet het veel beter dan Samsung.

Anoniem: 211516

Dewwie schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:31:
Beste,

Ik heb een Sony HX850 tv, en last van een traag menu. |:(
als ik bv tv kijk en op de home knop druk wilt de tv niet overschakelen.

Druk ik eerst op SEN wacht ik een aantal seconden en dan Home werkt het wel..

Hebben meer hier last van?
Heb ook al keer gehad baterijen vervangen einde probleem, nu geen last meer van gebruik mijn xperia tablet s nu als afstands bediening.
Alleen als voor het eerst aan zet is mijn hx750 even traag.

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03 02:18
Ik heb hier een 55NX720.

Ik ervaar vaak het volgende en vraag me af of jullie dit herkennen :

Als het beeld van boven naar beneden beweegt (of andersom) en een wat 'donkere achtergrond heeft' .. zie ik soms een soort van horizontale 'golven' in het beeld. Een soort wazige horizontale 'balk' zeg maar.

Is dit wat je noemt 'banding' ?? Nu is dit mijn tweede NX720 (eerste omgeruild vanwege pixeldefect), maar de eerste had dit ook voorzover ik me kan herinneren. Dus ... is een eigenschap v product ?

Als het beeld niet verticaal beweegt, zie ik het niet.

• Dimens
Bedoel je niet motion blur?

• diegast
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-03 17:34
Vorige week een actie gezien bij BCC: de 46HX920 voor 1099,- ! Laat ik nou al een tijdje deze opt oog hebben :D Deze week komt een nieuw exemplaar binnen en dan ff vergelijken met een 46HX92F en kijken welke het word... *kwijl*

Is de versie met speakerbar echt alleen maar 6 graden achterover te zetten zoals eerder omschreven in dit topic of zijn er slimmerds die em al netjes rechtop hebben gekregen...? :9

[Voor 29% gewijzigd door diegast op 10-03-2013 22:58]

• Amaze86
  • Laatst online: 12:39
Dat is niet duur pff mooie prijs.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:18

FongWan

The Stormrider ...

Ja ik heb hem ook gezien op de BCC website, ik zit te twijfelen tussen de 46HX850 en de 46HX920 en gezien de prijs op de BCC website neig ik naar de 920.

Zijn er behalve de verschillen in de startpost nog zaken waar ik op zou moeten letten? Zou je toch eerder voor de 850 gaan in plaats van de 920?

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 4 Classic | Google Pixel 7 Pro |

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:09
FongWan schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:45:
Ja ik heb hem ook gezien op de BCC website, ik zit te twijfelen tussen de 46HX850 en de 46HX920 en gezien de prijs op de BCC website neig ik naar de 920.

Zijn er behalve de verschillen in de startpost nog zaken waar ik op zou moeten letten? Zou je toch eerder voor de 850 gaan in plaats van de 920?
Ja, 2 dingen waarop je moet letten bij de 46hx920: DSE en gelige vlekken op witte vlakken.
Met name DSE (dirty screen effect) was bij de hx920 echt goed zichtbaar, zeker tijdens voetbal enzo.
Ook in films bij "wolken, lucht etc." zag je DSE echt goed.

Ik heb de 920 ingeruild voor een 850, die veel minder DSE heeft. Ik erger me er tenminste niet meer aan.
De 920 zal wel een iets betere beeldkwaliteit hebben, maar veel scheelt het volgens mij niet.
Voordeel van de 850 is dat het Halo-effect dat de 920 wel duidelijk heeft, niet echt zichtbaar is.

De prijs is zeer aantrekkelijk en ik zou dan bij koop wel afdingen dat bij "teveel" DSE etc. je hem terug mag brengen of ruilen.
Succes!

Sony 55 A90J & Sony 48A9 - B&O Beosound Stage - Dali Menuet SE - Dali 104 - Lyngdorf BW-2 - Lyngdorf TDAI-1120 in 2.2. opstelling | 3,2 kW Qcell + SolarEdge : plat dak met 3 oost met een boom en 7 west

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
FongWan schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:45:

De 850 is wel een stuk nieuwer dan de 920 volgens mij, ik zou dus eerder voor de 850 gaan. Zit er zelf ook naar de 850 te kijken. Ik denk dat de nieuwe serie echt te duur zal worden.

Is er al iets bekend over prijzen in de nieuwe serie? Ik doel met name op de W90, dat toch de opvolger van de 850 lijkt te worden.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Hoe zit het met de software op de 850 serie? In reviews lees ik vaak daar nog wat negatiefs over maar die stammen dan ook uit 2012. Heeft Sony doormiddel van updates nog verbeteringen doorgevoerd?

*Kan morgen namelijk de 40HX850 voor ongeveer 900 euro nieuw ophalen.

• Shocked
Anoniem: 114616 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:49:
Hoe zit het met de software op de 850 serie? In reviews lees ik vaak daar nog wat negatiefs over maar die stammen dan ook uit 2012. Heeft Sony doormiddel van updates nog verbeteringen doorgevoerd?

*Kan morgen namelijk de 40HX850 voor ongeveer 900 euro nieuw ophalen.
De prijs is echt goed en veel lager zal die niet komen vermoed ik. De voorraad van Sony schijnt beperkt te zijn.

Software: ik kijk voornamelijk tv met de hx850 en zelden internet/youtube. Ik vind zelf de software goed genoeg en is zeer stabiel. Ook wifi doet het goed en de verbinding is snel en stabiel.
Ik heb verder nog nooit een hdmi handshake-fout gehad en geen andere rariteiten.
Ter vergelijking: de Philips 32pfl9705 op de slaapkamer heeft wel fouten zoals geluid wat af en toe even wegvalt, hdmi probleempje, herkent de upc-kaart soms niet etc. Echt ergelijk.
Dat doet de Sony dus allemaal niet en functioneert dus egenlijk probleemloos.

Dus tja, speel anders even in de winkel met het home-menu. Dan heb je een gevoel erbij.

Sony 55 A90J & Sony 48A9 - B&O Beosound Stage - Dali Menuet SE - Dali 104 - Lyngdorf BW-2 - Lyngdorf TDAI-1120 in 2.2. opstelling | 3,2 kW Qcell + SolarEdge : plat dak met 3 oost met een boom en 7 west

Shocked schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:28:
[...]

De prijs is echt goed en veel lager zal die niet komen vermoed ik. De voorraad van Sony schijnt beperkt te zijn.

Software: ik kijk voornamelijk tv met de hx850 en zelden internet/youtube. Ik vind zelf de software goed genoeg en is zeer stabiel. Ook wifi doet het goed en de verbinding is snel en stabiel.
Ik heb verder nog nooit een hdmi handshake-fout gehad en geen andere rariteiten.
Ter vergelijking: de Philips 32pfl9705 op de slaapkamer heeft wel fouten zoals geluid wat af en toe even wegvalt, hdmi probleempje, herkent de upc-kaart soms niet etc. Echt ergelijk.
Dat doet de Sony dus allemaal niet en functioneert dus egenlijk probleemloos.

Dus tja, speel anders even in de winkel met het home-menu. Dan heb je een gevoel erbij.
En hoe zit het met weerspiegelingen? In de winkel valt dat wel mee maar dat is niet vergelijkbaar met de omstandigheden in de huiskamer.

Sowieso zie ik geen betere televisie voor die prijs bij de andere merken dus de keuze is eigenlijk niet zo moeilijk meer. En dat design :9~

• Shocked
Anoniem: 114616 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 00:17:
[...]

En hoe zit het met weerspiegelingen? In de winkel valt dat wel mee maar dat is niet vergelijkbaar met de omstandigheden in de huiskamer.
Ik vind zelf de spiegeling reuze meevallen en heb er geen last van. Ik kan mezelf niet echt goed zien zitten wat bij sommige andere merken wel het geval is. De Sony hx850 is dus redelijk goed ontspiegeld en voldoende voor huiskamergebruik. Je moet alleen geen lamp direkt achter je hoofd zetten. Maar bij de meeste mensen staan de lampen naast de bank en heb je daar geen hinder van. Dit geldt overigens voor alle tv's.
Maar alle tv's spiegelen in meer of mindere mate. De Philips op de slaapkamer (9705) heeft een mat scherm, maar daar zie je ook een diffuse spiegeling van de lampjes op.

Shocked schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:10:
[...]

Ik vind zelf de spiegeling reuze meevallen en heb er geen last van. Ik kan mezelf niet echt goed zien zitten wat bij sommige andere merken wel het geval is. De Sony hx850 is dus redelijk goed ontspiegeld en voldoende voor huiskamergebruik. Je moet alleen geen lamp direkt achter je hoofd zetten. Maar bij de meeste mensen staan de lampen naast de bank en heb je daar geen hinder van. Dit geldt overigens voor alle tv's.
Maar alle tv's spiegelen in meer of mindere mate. De Philips op de slaapkamer (9705) heeft een mat scherm, maar daar zie je ook een diffuse spiegeling van de lampjes op.

Ok, Ik ben over. Vandaag of morgen even shoppen:P

Wat een prachtig toestel is het! :o Wel jammer dat ik het extra zenderpakket niet kan kijken via de kabel zonder decoder. Dat is helemaal iet werkend te krijgen zeker?

Even kijken ook hoe ik films kan afspelen. Een HDD hangt aan de router en de tv vindt de map wel erop maar de video niet. Ook niet als het een mp4 is ( 8gb omgeet van mkv naar mp4)...iemand?

En is er een kans dat we RTLgemist / PAthe nog krijgen?

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 114616 op 22-03-2013 23:18]

Ook maar meteen bij de Makro dat actiepakket van 3 3D brillen + 2 BR Harry potter dvd's voor 99 euro :)

Dat 3D werkt echt ontzettend goed, had ik niet verwacht.

• Shocked
Anoniem: 114616 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:11:
[...]

[
Wat een prachtig toestel is het! :o Wel jammer dat ik het extra zenderpakket niet kan kijken via de kabel zonder decoder. Dat is helemaal iet werkend te krijgen zeker?
Neuh, vroeger wel...dan waren de signalen gewoon gescrambled en met in fase brengen kon je er wat mee.
Tegenwoordig moet je toch een extra pakket aanvragen en een kaart en/of digibox.
Ikzelf heb UPC-digibox met extra pakket en op de slaapkamer gebruik ik UPC-kaart.
Ik wil hier geen reklame maken, maar op zich werkt de UPC-box (harde schijf voor opname, filmpje huren en uitzending-gemist etc.) best aardig. Maar ja, ik ben niet zo'n die-hard streamer en ook geen illigale verzamelaar. Ik heb weinig tijd en kijk af en toe 's wat.

Shocked schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:21:
[...]

Neuh, vroeger wel...dan waren de signalen gewoon gescrambled en met in fase brengen kon je er wat mee.
Tegenwoordig moet je toch een extra pakket aanvragen en een kaart en/of digibox.
Ikzelf heb UPC-digibox met extra pakket en op de slaapkamer gebruik ik UPC-kaart.
Ik wil hier geen reklame maken, maar op zich werkt de UPC-box (harde schijf voor opname, filmpje huren en uitzending-gemist etc.) best aardig. Maar ja, ik ben niet zo'n die-hard streamer en ook geen illigale verzamelaar. Ik heb weinig tijd en kijk af en toe 's wat.
Staat hier een Entone i.c.m. Caiway die dat ook zou moeten kunnen binnenkort. Had gehoopt dat sony nog met Pathe en of RTLgemist zou komen.

Iemand wel ervaringen welk formaat het beste is om op jebravia af te spelen. Ik zet nu .mkv om naar .mp4 maar gevoelsmatig lijkt er veel kwaliteit verloren te gaan.

• diegast
Let wel: HX920 heeft nog een echte full LED backlit 116 zones local dimming tov de HX850 met maar en zone of 16 à 20 dacht ik uit me hoofd.

Heb zelf nu de 46HX920 genomen, wat een juweeltje zeg!!
Nu nog es instellen, daar zijn we voorlopig nog wel ff mee zoet! xD

• diegast
Volgens mij spelen die 800 en 900-series gewoon mkv's af, toch??

Iemand bekend met het USB HDD recording? Lees ergena dat tie de schijf naar FAT32 formatteert, maar stopt het opnemen dan bij 4Gb (bestandsrestrictie) of 'start' hij dan een 2e bestand op en vervolgt hij de opname?? Of werkt het met hoofdstukken, vergelijkbaar aan dvd-indelingen?? Iemand de opnames al speelbaar gekregen op de pc en visaversa??? Scheelt me een hoop onderzoeken, proberen, modderen :D
Heb het in mijn geval over de 46HX920 :9

[Voor 4% gewijzigd door diegast op 28-03-2013 14:34]

• diegast
Anoniem: 114616 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:24:
[...]

Staat hier een Entone i.c.m. Caiway die dat ook zou moeten kunnen binnenkort. Had gehoopt dat sony nog met Pathe en of RTLgemist zou komen.

Iemand wel ervaringen welk formaat het beste is om op jebravia af te spelen. Ik zet nu .mkv om naar .mp4 maar gevoelsmatig lijkt er veel kwaliteit verloren te gaan.
Staat mkv's niet gewoon als afspeelbaar bestandstype opgegeven?? ;)

• Sjakie2010
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10-2022
diegast schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:27:
Heb zelf nu de 46HX920 genomen, wat een juweeltje zeg!!
Nu nog es instellen, daar zijn we voorlopig nog wel ff mee zoet! xD
Inderdaad, dat instellen ben je wel even mee bezig. Ik zit af en toe nog te klooien. Op een gegeven moment moet je er gewoon mee stoppen, anders blijf je bezig. In verschillende fora worden instellingen gedeeld, zoals b.v.
http://www.avforums.com/f...tion-settings-thread.html
Wat me hier opvalt is dat de meeste instellingen voor mij veel te licht zijn. Daar kan ik een zonnebril bij opzetten.

Nog gefeliciteerd met je nieuwe toestel, geniet er van.

• evleerdam
  • Nu online
Over de toestellen van 2013: zie toevallig de Sony Bravia W802 op de US website, beschikbaar vanaf 23 April voor USD 1999. Zal in Nederland wel EUR 1999 worden. De HX750 begon rond de EUR 1700 dus wellicht is de serie van dit jaar ietsjes duurder dan vorig jaar.

Kan nog niets vinden over de opvolger van de HX850, de W900.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:27
diegast schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 14:33:Iemand bekend met het USB HDD recording? Lees ergena dat tie de schijf naar FAT32 formatteert, maar stopt het opnemen dan bij 4Gb (bestandsrestrictie) of 'start' hij dan een 2e bestand op en vervolgt hij de opname??
Ik heb een 720NX en gebruik de recording regelmatig (64GB USB stick). Er worden meerdere bestanden aangemaakt, laatst een film van 1,5u; bestanden worden dan 9,71GB. Ik kon ze via een Linux bak wel kopieren, maar niet openen met FLV. Je moet de stick vooraf registreren, dus de bestanden zullen wel encrypt zijn.
Maakt geen hoofdstukken, maar kan wel doorspoelen tot x4 volgens mij.

• diegast
BiLLY_daKid schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:10:
[...]

Ik heb een 720NX en gebruik de recording regelmatig (64GB USB stick). Er worden meerdere bestanden aangemaakt, laatst een film van 1,5u; bestanden worden dan 9,71GB. Ik kon ze via een Linux bak wel kopieren, maar niet openen met FLV. Je moet de stick vooraf registreren, dus de bestanden zullen wel encrypt zijn.
Maakt geen hoofdstukken, maar kan wel doorspoelen tot x4 volgens mij.
Meerdere bestanden en Linux heh..?? Klinkt niet echt als Fat32. Misschien exFAT? En encrypt, ben benieuwd! Zal dr is mee spelen, bedankt!!! ;)

EDITL

Linux-based schijnt, met eigen extensie... :? Sjeesus! 8)7

[Voor 5% gewijzigd door diegast op 15-04-2013 17:02. Reden: aanvulling]

• GuitarJJ
  • Laatst online: 12-12-2022
Net een update ontvangen op mijn Bravia 40HX750: PKG1.902EUA-0002

Ik kan op internet geen change history vinden, maar ik merk dat de menusnelheid (Home) enorm is verbeterd. Eerst zat er bij mij een behoorlijke lag tussen de verschillende menupagina's. Dat lijkt nu weg! :)

https://www.booksformanagers.nl

• diegast
Onbekend schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 22:21:
[...]

Ja, maar hij kan helaas niet alle combinaties afspelen. Vaak heb ik videobestanden die netjes aan één van de bovengenoemde bestandsformaten voldoet, maar de tv het beeld niet kan weergeven.
De maximale bestandsgrootte die de tv kan afspelen is zo'n 4,1GB. Dus soms moet je films in 2 of 3 stukken knippen. :)
Om je probleem op te lossen, kan je misschien beter overstappen op een exFAT format ;) Of ben ik te laat met de oplossing?? :9

• evleerdam
  • Nu online
Eu adviesprijzen van de nieuwe series zijn bekend, duur vind ik.

http://tweakers.net/nieuw...len-voor-2013-bekend.html

[Voor 6% gewijzigd door evleerdam op 15-04-2013 19:06]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Niks bijzonders, prijzen zijn in lijn van vorige series en andere merken. Topmodel Samsung 55" kost ook €2999, dan valt €2800 (adviesprijs) best mee zelfs.

The devil is in the details.

• zeef
  • Laatst online: 31-03 22:40
Modbreak:Is er iemand die een nieuw topic wil starten met de 2013 range in de TS?

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:49
Kunnen eigenaars van de HX850 mij vertellen tot in hoeverre het 'torchlighing' effect een issue is? Ik lees erover alsof het een minpuntje is van een anderzijds geweldig scherm, maar ik zie het als een behoorlijke afknapper als een anderzijds donkere scene wordt verprutst door een lichte gloed om een helder object.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• walr
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11-2021
geen last van
PjotrStroganov schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:32:
Kunnen eigenaars van de HX850 mij vertellen tot in hoeverre het 'torchlighing' effect een issue is? Ik lees erover alsof het een minpuntje is van een anderzijds geweldig scherm, maar ik zie het als een behoorlijke afknapper als een anderzijds donkere scene wordt verprutst door een lichte gloed om een helder object.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Laatst online: 12-12-2022
Eigenaren van de HX750: welke geluidsinstellingen passen jullie toe?

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 31-03 19:32
PjotrStroganov schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:32:
Het probleem treed zich op als je schuin voor de TV zit, als je er recht voor ziet zie je het eigenlijk nooit, althans niet dat het vervelend is.
Zwarte achtergrond en dan ondertiteling dan zie je het af en toe aan en uit gaan. Het is inderdaad een klein minpuntje maar beter dan de ghosting die je hebt bij backlight aan de zijkant.

>> Signature?

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-03 15:06
Weet iemand hoeveel Hz de nieuwe Sony KDL42W655 als basis heeft? Er wordt uiteraard weer geadverteerd met 200Hz via allerlei softwarematige trucs, maar ik wil graag weten hoeveel Hz hij in de basis heeft? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het maar een 50 Hz scherm is, maar ik kan dat nu nergens meer terugvinden :/

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-02 07:10
Rossi46 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:27:
Weet iemand hoeveel Hz de nieuwe Sony KDL42W655 als basis heeft? Er wordt uiteraard weer geadverteerd met 200Hz via allerlei softwarematige trucs, maar ik wil graag weten hoeveel Hz hij in de basis heeft? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het maar een 50 Hz scherm is, maar ik kan dat nu nergens meer terugvinden :/
Op de Sony site zie ik bij de specs 200Hz staan.

• Dimens
Ruud2007 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 06:37:
[...]

Op de Sony site zie ik bij de specs 200Hz staan.
Dat is MotionFlow XR, marketingcijfer waar je niet uit kunt halen hoeveel Hz het paneel is.
Rossi46 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:27:
Het zal wel 50Hz zijn net zoals zijn voorganger de EX650.

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-03 15:29
Jammer dat er nog geen 2013 topic is. De w9 schijnt echt een topper te zijn, met zijn lage input lag en beeldweergave. Grootste kritiek in de meeste reviews is de kijkhoek, maar volgens gebruikers valt deze wel mee.

In de uk krijg je een Xperia z telefoon bij de 46 en 55 inch modellen erbij. Ik denk dat deze actie ook hier komt aangezien ik deze gisteren op de Sony website vernomen heb, inclusief 'dode' link naar actie pagina. Helaas is deze weer verwijderd, maar ik las ergens dat deze 29 mei van start gaat. Zit op mobiel te etteren dus reviews etc. moeten jullie zelf even googlen ;)

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Remco20 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 15:42:
In de uk krijg je een Xperia z telefoon bij de 46 en 55 inch modellen erbij.
Dat is volgens mij ter promotie van de NFC-techniek wat die nieuwe modellen nu hebben.
Jammer dat er nog geen 2013 topic is. De w9 schijnt echt een topper te zijn, met zijn lage input lag en beeldweergave. Grootste kritiek in de meeste reviews is de kijkhoek, maar volgens gebruikers valt deze wel mee.
Misschien dat ik wel een 2013 topic maak ergens volgende week, op dit moment nog even weinig tijd om ermee te stoeien. Zeef vroeg het ook al eerder in dit topic.

Overigens heb ik pas nog de 40HX850 opgehaald tijdens de laagste prijsdip in de Pricewatch eerder deze maand. Erg mooi toestel, bedenkend dat ik nu een 15jaar oude Philips matchline 28inch breedbeeld CRT mag afdanken. Wat een verschil! :9

[Voor 8% gewijzigd door bitshape op 25-05-2013 17:39]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 21TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 515650

Ik heb vanaf woensdag de Sony KDL-W905 in huis hangen, deze vervangt mijn Pioneer plasma 42 inch uit 2008.
Ik moet zeggen dit is werkelijk een prima toestel.
De kijkhoek van deze tv is minder dat moet ik toe geven, ik zit ongeveer in een hoek van 40 graden op de bank, en je ziet dat dit net kan voordat er een vermindering in het beeld komt.
Dit stoort mij niet.
Even wat bevindingen ontwerp is zeer mooi, beeld natuurlijk ook, de kleuren zijn niet zo hard als de Samsung,
Het menu op deze tv is goed, af en toe wat omslachtig maar het loop gewoon vloeiend.
Ik heb deze tv ook genomen omdat er niet zo veel poespas op zit, ik ben voor het beeld gegaan en dit is gewoon zeer goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evleerdam
  • Nu online
Remco20 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 15:42:

In de uk krijg je een Xperia z telefoon bij de 46 en 55 inch modellen erbij. Ik denk dat deze actie ook hier komt aangezien ik deze gisteren op de Sony website vernomen heb, inclusief 'dode' link naar actie pagina. Helaas is deze weer verwijderd, maar ik las ergens dat deze 29 mei van start gaat. Zit op mobiel te etteren dus reviews etc. moeten jullie zelf even googlen ;)
Is er al meer over bekend, of dit ook voor Nederland geldt?

Ik zie inderdaad op de Engelse site dat je bij de 46 en 55 inch W9 een gratis Xperia Z krijgt.
Bij de 47 en 55 inch W8 serie krijg je een gratis Xperia L.

De actie geldt in de UK van 23 mei tot 14 juli.
Zie ook: http://www.sony.co.uk/hub/braviapromotion

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 255490

Ik zoek een oplossing voor mijn beeld/geluidsproblemen met mijn Sony Bravia 32EX500 icm mijn Logitech Z-5500 boxen: het geluid loopt iets voor op het beeld.

Mijn apparaten(Telfort TV en Mede8er mediaplayer) zijn direct aangesloten op de Z5500, zodat ik de tv niet altijd aan hoef te hebben.

Hoe kan ik dit probleem oplossen? Het is behoorlijk storend en Google kan me niet echt verder helpen. Ik krijg het nergens voor elkaar om het te synchroniseren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:50

Alfisti

CaffeineJunkieXL

evleerdam schreef op zondag 26 mei 2013 @ 17:31:
[...]

Is er al meer over bekend, of dit ook voor Nederland geldt?

Ik zie inderdaad op de Engelse site dat je bij de 46 en 55 inch W9 een gratis Xperia Z krijgt.

De actie geldt in de UK van 23 mei tot 14 juli.
Zie ook: http://www.sony.co.uk/hub/braviapromotion
Tadaa! :)

• evleerdam
  • Nu online
En de actie staat nu ook op de website van Sony: http://www.sony.nl/hub/braviaactie?cpint=15044703

Actie loopt van 29 mei tot en met 14 juli.

Bij de 46 en 55 inch W9 krijg je een een gratis Xperia Z.

Ben zelf van plan binnenkort een 55 inch W8 aan te schaffen. De W9 is net iets mooier en zal ook net iets mooier beeld hebben denk ik, maar is het prijsverschil niet waard voor mij.

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-03 21:31
Zo net de 46w905 neergezet. Wat een prachtige tv echt een plaatje. Nu maar eens even spelen met de settings. Geeft out of the box op cinema setting al super mooi beeld.

• REV1703
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-03 20:13
Ik heb dinsdag de 55x9005A besteld en verwacht hem halverwege de maand juni. Ben heel benieuwd naar de vernieuwing (4k) tegenover de full hd tv (40x2000) die ik nu heb.

Nog een vraagje zou de actie (gratis xperia) van W9 en W8 ook gelden voor de nieuwe X9.

[Voor 21% gewijzigd door REV1703 op 01-06-2013 08:19]

glambert schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 08:16:
Ik heb dinsdag de 55x9005A besteld en verwacht hem halverwege de maand juni. Ben heel benieuwd naar de vernieuwing (4k) tegenover de full hd tv (40x2000) die ik nu heb.

Nog een vraagje zou de actie (gratis xperia) van W9 en W8 ook gelden voor de nieuwe X9.
Ik dacht het niet, er staat alleen voor de W9 en W8 serie.
Jij heb de X serie besteld.

Anoniem: 397269

Ga je echt een televisie voor 5000 euro kopen? Zou me niets verbazen als je een top of the line vaio laptop krijgt. Je kan het iig vragen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• REV1703
Wel het is 4500 euro.
Ik zie het eerder als een investering voor de toekomst. Ja hopelijk krijg ik er ook iets gratis bij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• narcan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 13:56
Ik heb net een HX850 gekocht en vroeg me af of er beschermfolie hoort te zitten op het glas en eventuele andere onderdelen?

Intel Core i2600K | Asus Maximus IV Extreme (3.0) | Kingston 9905403-400.A00LF DDR3 @1600MHz | 2x EVGA GTX 570 SC | OCZ Vertex 3 SSD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shocked
narcan schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:59:
Ik heb net een HX850 gekocht en vroeg me af of er beschermfolie hoort te zitten op het glas en eventuele andere onderdelen?
Op de mijne (40hx850) destijds niet. Op het glas zat alleen een sticker geloof ik, op de hoek.
En ik weet zeker dat de tv nieuw was.
Hoezo? Denk je dat je een gebruikte tv hebt? Je kan altijd het aantal branduren nakijken....en dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dimens
narcan schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:59:
Nee. Er zit enkel een dunne laag schuim omheen gepakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• narcan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 13:56
Shocked schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:57:
[...]

Op de mijne (40hx850) destijds niet. Op het glas zat alleen een sticker geloof ik, op de hoek.
En ik weet zeker dat de tv nieuw was.
Hoezo? Denk je dat je een gebruikte tv hebt? Je kan altijd het aantal branduren nakijken....en dan weet je het zeker.
Ik heb wat krasjes/plekjes op de tv vandaar, ik heb de branduren nagekeken en die zijn in orde. Ik had ook alleen een sticker op de hoek.

Intel Core i2600K | Asus Maximus IV Extreme (3.0) | Kingston 9905403-400.A00LF DDR3 @1600MHz | 2x EVGA GTX 570 SC | OCZ Vertex 3 SSD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boolean
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-03 13:00
Afgelopen weekend heb ik ook maar een Sony W9 (46W905A) aangeschaft. We gingen eigenlijk kijken voor een nachtkastje voor in het nieuwe huis, maar kwamen nochtans terug met een TV. Goede verkopers bij de BCC! ;)

Mijn vriendin wilde het oude toestel (Philips 32PW9551) beslíst niet mee over verhuizen, dus heb ik noodgedwongen een nieuwe uit moeten zoeken. Dat is geen straf kan ik je vertellen!

De standaardinstellingen van de TV geven eigenlijk al het beste plaatje, wat heel erg natuurgetrouw overkomt. Persoonlijk houd ik niet van opgeleukte kleuren zoals bij Samsung vaak het geval is. Bij het toestel worden 4 actieve RF-3D brillen geleverd waarbij zelfs duidelijk aandacht besteed is aan het design; trendy en comfortabel.

Hoewel het toestel niet om zijn 3D functionaliteit is gekocht, overtrof dit alle verwachtingen. Vanuit de PC (aangesloten via HDMI) heb ik de Avatar Half-SBS 3D 1080p Blu-Ray encode opgezet om de brillen te testen en de kwaliteit was verbazingwekkend hoog. Het 3D signaal wordt overigens automatisch gedetecteerd en de overschakeling vindt direct plaats. Aanrader dus! d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 31-03 22:40
bitshape schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:39:

Misschien dat ik wel een 2013 topic maak ergens volgende week, op dit moment nog even weinig tijd om ermee te stoeien. Zeef vroeg het ook al eerder in dit topic.
Eens. Wie wil een nieuwe TS maken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evleerdam
  • Nu online
Gisteren de 55W805 gekocht in de Mediamarkt. Kreeg er 16% korting op dus heb maar EUR 1,680 betaald. En dan krijg ik er dus later nog een telefoon bij.

Ze bezorgen hem komende week. Nog even kijken wanneer ik alles kan installeren want wil hem eigenlijk aan de muur hangen en heb echt weinig tijd deze weken.

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-03 14:25
Ik probeer nu al een aantal dagen de FW_Bravia1752EA firmware te downloaden via de sony website. Het is helaas onmogelijk voor mij om die binnen te halen. Het downloaden zakt naar de byte per second en dan failed hij.

[Voor 4% gewijzigd door jostefa op 10-06-2013 20:39]

jostefa schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:32:
Ik probeer nu al een aantal dagen de FW_Bravia1752EA firmware te downloaden via de sony website. Het is helaas onmogelijk voor mij om die binnen te halen. Het downloaden zakt naar de byte per second en dan failed hij.
Ik heb even geprobeerd, ik kan hem wel binnen halen.
Ik moet wel zeggen deze download blijft bij 48% even hangen maar daarna loopt deze weer goed.
Binnen 3 min klaar.

Anoniem: 461353

Omdat mijn nieuw aangeschafte samsung UE55F8000 last had van clouding en een dode pixel heb ik deze omgeruild voor een Sony W9 (55W905A).

Nog geen moment spijt van gehad... veel betere kleuren, geen clouding en minder input-lag

Echt een aanrader, vooral voor gamers.

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:17
Saturn Tilburg heeft de KDL55X9005 staan.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• REV1703
Schizo007nl schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:54:
Saturn Tilburg heeft de KDL55X9005 staan.
Hopelijk komt hij nu ook snel naar België, heb hem namelijk besteld bij Defoort (Kuurne) West-Vlaanderen.
Ben vol ongeduld aan het wachten. >:)

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:17
glambert schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:39:
[...]

Hopelijk komt hij nu ook snel naar België, heb hem namelijk besteld bij Defoort (Kuurne) West-Vlaanderen.
Ben vol ongeduld aan het wachten. >:)
Behoorlijk indrukwekkende televisie hoor! Geluid is erg goed voor een TV en met het juiste materiaal ziet het er ook nog eens behoorlijk mooi uit (dankzij 4K X-Reality Pro en Triluminous display) In Tilburg hadden ze gewoon HD TV van de kabel op staan en diverse demo's waaronder ook een Youtube Channel geloof ik.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-03 14:25
Anoniem: 515650 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:02:
[...]

Ik heb even geprobeerd, ik kan hem wel binnen halen.
Ik moet wel zeggen deze download blijft bij 48% even hangen maar daarna loopt deze weer goed.
Binnen 3 min klaar.
Op mijn werk lukt het blijkbaar wel heb hem via de engelse website binnen gehaald. Thanks!

• REV1703
Tis nie waar de levertermijn van sony voor de 55x9005A is met 2 tot 3 weken uitgesteld voor belgië, nu nog iets langer wachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pim_smeets
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-03 20:54
Ik gebruik een 32gb usb stickje om zo nu en dan wat programma's op te nemen. Nu wil ik de usb stick even voor iets anders gebruiken. Dus heb ik op de tv een 'deregistratie' gedaan. Maar op de pc heeft het stickje nu maar iets van 6 mb. Ook nadat ik het stickje op de pc formateer (windows 7). Hoe krijg ik weer gewoon 32gb?

• The_Great_Cornholio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:19
Iemand al ervaringen met de (47)W805/807?

Er zijn nog weinig/geen reviews over te vinden.

Als de input lag net zo laag is als zijn grotere broer uit de W9-serie, dan zou het weleens een
interessante vervanger van mijn 40W4000 kunnen worden...
Helemaal omdat ik toch al een Xperia L op het oog had.

• Polysicsordie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-03 19:51
De W802A (ik neem aan dat dit de Amerikaanse versie is van de W805), heeft volgens cnet een nog lagere input lag dan zijn grotere broer. Namelijk 16.9ms versus 19.7ms.

http://reviews.cnet.com/8...-tests-tvs-for-input-lag/

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-03 21:23
ik wil zonder geluid op mijn hdmi kabel met een stereo jack op de pc/dvi in geluid krijgen.
Zo hoop ik mijn game pc aan te sluiten.
alleen: geen geluid :(
tv kdl40ex521

geluid staat op pc ipv hdmi
audio uit ipv koptelefoon

Mis ik nog iets completely obvious?

[edit]

dat geluid dan nooit op het hdmi kanaal mogelijk is dus :|

[Voor 12% gewijzigd door amx op 19-06-2013 11:42]

• diegast
Zijn er nog meer HX920 gebruikers die pas een update hebben gehad?? Versienummer PKG4.021EUA-0104
Ik kan hier ook geen changelog oid over vinden op de site (staat nog niet eens vermeld...) :?

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03 21:59
Ja ik heb hem ook gehad
diegast schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:24:
Zijn er nog meer HX920 gebruikers die pas een update hebben gehad?? Versienummer PKG4.021EUA-0104
Ik kan hier ook geen changelog oid over vinden op de site (staat nog niet eens vermeld...) :?

mijn systeem.

• Bikkel10
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-03 18:15
Beste mensen,

ik ben op zoek naar een nieuwe tv voor max. zo'n 900 euro. Ik twijfel tussen de HX850 (hier en daar gelukkig nog te vinden) en de nieuwere W805. De beeldkwaliteit van de HX850 staat niet echt ter discussie, genoeg over gelezen. Over de W805 is helaas nog maar vrij weinig over bekend. Is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over deze twee?

Gezien de typenummers ben je al snel geneigd te zeggen dat het opvolgers van elkaar zijn echter heb ik ergens wel terug kunnen lezen dat de W805 meer naar de HX7XX serie neigt. Spec-wise zou ik zeggen dat de HX850 beter is maar generaties vergelijken op specs zegt ook niet veel.

Ik heb hierbij nog twee specifieke vragen over de HX850 waar ik na het doorlezen van het topic en tegenstrijdige reviews nog niet veel info heb gevonden:

- Hoe is het scherm met betrekking tot pc-gaming? Het scherm zal mijn hoofdscherm worden waarop alles aangesloten is. Ik ben geen pro-gamer maar het moet uiteraard wel lekker spelen. De W805 schijnt sneller te zijn maar hoe dit zich in de werkelijke wereld verhoud is me niet echt duidelijk.

- Hoe is het 3D effect bij verschillende kijkhoeken? Heb gelezen dat het 3D effect soms kan wegvallen bij verschillende kijkhoeken/scheef kijken.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! Mocht de HX850 het toch winnen dan wil ik hier uiteraard snel op inspringen. :)

• diegast
pim_smeets schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:33:
Ik gebruik een 32gb usb stickje om zo nu en dan wat programma's op te nemen. Nu wil ik de usb stick even voor iets anders gebruiken. Dus heb ik op de tv een 'deregistratie' gedaan. Maar op de pc heeft het stickje nu maar iets van 6 mb. Ook nadat ik het stickje op de pc formateer (windows 7). Hoe krijg ik weer gewoon 32gb?
Die is waarschijnlijk door de tv geformatteerd naar ee linux partitie - ff formatteren terug naar Windows format ;)

• evleerdam
  • Nu online
Bikkel10 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:31:
Beste mensen,

ik ben op zoek naar een nieuwe tv voor max. zo'n 900 euro. Ik twijfel tussen de HX850 (hier en daar gelukkig nog te vinden) en de nieuwere W805. De beeldkwaliteit van de HX850 staat niet echt ter discussie, genoeg over gelezen. Over de W805 is helaas nog maar vrij weinig over bekend. Is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over deze twee?

Gezien de typenummers ben je al snel geneigd te zeggen dat het opvolgers van elkaar zijn echter heb ik ergens wel terug kunnen lezen dat de W805 meer naar de HX7XX serie neigt. Spec-wise zou ik zeggen dat de HX850 beter is maar generaties vergelijken op specs zegt ook niet veel.

Ik heb hierbij nog twee specifieke vragen over de HX850 waar ik na het doorlezen van het topic en tegenstrijdige reviews nog niet veel info heb gevonden:

- Hoe is het scherm met betrekking tot pc-gaming? Het scherm zal mijn hoofdscherm worden waarop alles aangesloten is. Ik ben geen pro-gamer maar het moet uiteraard wel lekker spelen. De W805 schijnt sneller te zijn maar hoe dit zich in de werkelijke wereld verhoud is me niet echt duidelijk.

- Hoe is het 3D effect bij verschillende kijkhoeken? Heb gelezen dat het 3D effect soms kan wegvallen bij verschillende kijkhoeken/scheef kijken.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! Mocht de HX850 het toch winnen dan wil ik hier uiteraard snel op inspringen. :)
Heb geen antwoord op al je vragen maar de W905 is de opvolger van de HX850. Eigenlijk heeft de W805 vergelijken met de HX850 dan ook niet zoveel zin, de W805 is de opvolger van de HX750.

Van de reviews begrijp ik dat de HX850 een hele goede tv is net als de W905. De W905 is alleen wel vrij duur.

De reviews zijn minder positief over de HX750 en W805 maar ze zijn beide betaalbaarder.

Verder is het gaming op de HX850 volgens mij prima van wat ik lees in de reviews en 3D is ook prima. Bij elke 3D TV zijn kijkhoeken belangrijk. Belangrijker voor jou is misschien het actief/passieve verhaal aangezien de HX850 actieve 3D heeft en de W805 passieve.

Verder kan ik je alleen maar aanraden om meer reviews te lezen en zelf te gaan kijken in de winkel.
Review van de HX850 op avforums
Review van de W802 op Cnet
Review van de W900 op Cnet
Review van de HX850 op Cnet

• Bikkel10
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-03 18:15
evleerdam schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 09:19:
[...]

Heb geen antwoord op al je vragen maar de W905 is de opvolger van de HX850. Eigenlijk heeft de W805 vergelijken met de HX850 dan ook niet zoveel zin, de W805 is de opvolger van de HX750.

Van de reviews begrijp ik dat de HX850 een hele goede tv is net als de W905. De W905 is alleen wel vrij duur.

De reviews zijn minder positief over de HX750 en W805 maar ze zijn beide betaalbaarder.

Verder is het gaming op de HX850 volgens mij prima van wat ik lees in de reviews en 3D is ook prima. Bij elke 3D TV zijn kijkhoeken belangrijk. Belangrijker voor jou is misschien het actief/passieve verhaal aangezien de HX850 actieve 3D heeft en de W805 passieve.

Verder kan ik je alleen maar aanraden om meer reviews te lezen en zelf te gaan kijken in de winkel.
Review van de HX850 op avforums
Review van de W802 op Cnet
Review van de W900 op Cnet
Review van de HX850 op Cnet
Dank je, het zit hem meer in de weinige info die ik tot nog toe kon vinden over de W805. Die W802 review geeft een boel duidelijkheid. Altijd fijn als de typenummers voor eenzelfde product verschillen...net als "misleidende" typenummers voor opvolgende generaties.

Winkels had ik ook al gekeken maar bij de winkels waar ik geweest ben hadden ze of beide niet of maar één.

Geld voor een W905 is er niet, maar een heel mooi apparaat is het zeker!

Bedankt voor je input, denk dat ik er wel uit ben :)

• REV1703
hey,

zou iemand hier op het forum weten wanneer de sony kd 55x9005A in de winkels verkrijgbaar zou zijn in België.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 18:29
Weten jullie meer over de 50W655? Over dit model kan ik weinig vinden. Ben benieuwd hoe dik deze is. Volgens mij is het een W6 model, dus zonder 3d en toeters en bellen. We zijn op zoek naar een goed, groot scherm aangezien we zijn verhuisd en de kijkafstand voor onze huidige 32inch niet meer past. Geluid is niet belangrijk want gaat via externe home cinema luidsprekers.

BCC link

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spykes22
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-12-2022
Iemand enig idee hoe de afhandeling gaat van de xperia actie?

Is er een soort van kortingscode dat je de telefoon online bij sony.nl kunt bestellen?

Is er iemand die de xperia al thuis heeft ontvangen of reactie van bevestiging gehad?

Na 2 weken doet mijn code nog niets ( is niet bekend) uiteraard wel aangetekend verstuurd...
En alles bewaard:)

• pim_smeets
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-03 20:54
diegast schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:18:
[...]

Die is waarschijnlijk door de tv geformatteerd naar ee linux partitie - ff formatteren terug naar Windows format ;)
Ik kan met windows enkel kiezen tussen exFat en NTFS. In beide gevallen blijft de vrije ruimte op de stik maar 6mb.
Ik heb wel een andere oplossing gevonden; het stickje op de xbox registreren voor gebruik op de xbox360 en vervolgens weer deregistreren. Dan is het stickje weer gewoon fat32 met 32gb ruimte.
Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee