Mini Poeper schreef op zondag 09 september 2012 @ 09:52:
Sinds drie weken heb ik ook een Sony Bravia Led TV aan de muur hangen; een KDL-32EX650
Inderdaad niet heel groot, maar dezelfde in 40" vond ik iets te duur aangezien er ook een nieuwe receiver, BR-speler en luidsprekers gekocht werden/worden, is het al een aanslag op m'n privé vermogen.
Ik investeer liever in mijn bedrijf...
Aangezien ik over de grens in Dld woon gebruik ik Digitenne voor m'n ontvangst. Een grote Yagi antenne op het dak met een gloednieuw rechtstreekse (dikke) Hirschmann coaxkabel. Enig breekpunt is de wandcontactdoos, maar wordt vervolgens ook weer vervolgd door zo'n dikke kabel van Hirschmann naar de TV. Op alle zenders heb ik vol bereik en geen last van langsrijdend verkeer omdat de antenne daarvoor te hoog staat.
TV verbonden aan het netwerk, dus ik krijg nu in het SEN alles in Duits

en ben bang dat dit niet te veranderen is naar de Nederlandse equavalent. De Synology NAS werd direct herkend en kan zo mijn muziek, foto's en video's selecteren. Echter zal ik deze door mijn broer moeten laten downloaden, want in Duitsland staat een verbod hierop...
Gisteren vroeg TV om update, eerst geannuleerd, maar vanacht in standby is dit alsnog gebeurd aldus de melding van vanochtend.
Vragen:
- foto's van NAS worden vol beeld weergegeven, hooguit de helft van beeldscherm. Is dit te wijzigen naar vol beeld?
- eerst paar dagen gebruikte ik een tuner van KPN voor Digitenne, in afwachting op de CAM module. Nu staan er een blauw icoontje achter HDMI poort waar BR-speler is aangesloten en waar scart poort waarop de tuner was aangesloten. Hoe krijg ik dat laatste icoontje weg? Denkt de TV dat er nog iets aan hangt?
Ik ben al een tijdje op zoek naar ervaringen met dit scherm, maar er is slechts weinig info te vinden. Op de
Duitse Amazon-site zijn enkele reviews te vinden, over het algemeen positief. Ook
Digital Versus heeft dit model onder de loep genomen maar zij zijn niet zo enthousiast.
Ze spreken onder andere van
- slechte kijkhoeken: hier heb ik wel wat schrik van; is het echt zo erg?
- een slechte media speler: niet zo van belang voor mij
- een slecht geluid: zolang deze goed genoeg zijn voor het nieuws en series als Friends, The Big Bang Theory, ... is dit niet direct een probleem
- minder goed bij snelle beelden: weet niet goed of ik mij hier aan zou storen of niet
Wat zijn jou ervaringen tot nu toe? Tevreden met de beeldkwaliteit (contrast, zwartwaarde, ...) en het geluid?
Hoe zit het met reflecties van het scherm? In de winkel lijkt deze minder erg dan sommig modellen van Philips, LG en Samsung uit dezelfde prijsklasse maar toch glanzender dan de modellen van Sony uit 2011 (bv. EX720).
Weet je iets te zeggen over de kwaliteit van de analoge tuner? Ik zit namelijk nog met een analoge aansluiting op mijn studio (kabel- en internet abbo is inbegrepen in de huurprijs).
Mijn huidige 'TV' bestaat uit mijn oude desktop met tuner kaart icm Windows Media Center, een Dell Ultrasharp 2007WFP als (mat!) scherm en een oude (35j) stereo set van Marantz voor het geluid.
Hoewel ik best tevreden ben met de beeld- en geluidskwaliteit wil ik graag een minder omslachtig systeem dat ook iets energiezuiniger is.