Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08-2022
Okee bedankt heren!

Die camera naast het logo, daar heb ik ooit wel mee ingesteld waar iedereen zit in de kamer. Maar ik heb die eco-functie uitstaan volgens mij. Gister stond de hele dag de olympische spelen erop en toen ging hij wel uit na 2 uur o.i.d. maar niet met het geluid nog aan ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Er is een nieuwe 3D-bril: TDG-BR750. Kost 99,95 euro bij de meeste e-tailers.

Ik vroeg mij af: heb geen 3D-BluRay-speler, maar een normale. Je kan 3D instellen in mijn Sony KDL-40EX720. Het wordt dan gevisualiseerd ofzo, denk ik?

Is dat een beetje te doen? Kan zo'n bril bestellen en kijken of het wat is. Het is voor mij puur voor de fun. Echt 3D kijken zal ik toch (nog) niet gaan doen.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperv6
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08-2022
nobleone schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 06:13:
Toen ik 'm vorig jaar kocht, zat er een Skype camera bij evenals twee 3D-brillen.
Als ik straks wakker ben, zal ik even kijken welk type het is.
De camera die meegeleverd werd, is van het type wat jij al noemde: CMU-BR100
Geen idee waarom Sony NL het niet lukt om hun produktpagina's van fatsoenlijke informatie te voorzien.
Op de UK site staan veel meer produkten vermeld op het compatibiliteit tab.
Bedankt. Dan ga ik die bestellen! :)

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 17:46:
Er is een nieuwe 3D-bril: TDG-BR750. Kost 99,95 euro bij de meeste e-tailers.

Ik vroeg mij af: heb geen 3D-BluRay-speler, maar een normale. Je kan 3D instellen in mijn Sony KDL-40EX720. Het wordt dan gevisualiseerd ofzo, denk ik?

Is dat een beetje te doen? Kan zo'n bril bestellen en kijken of het wat is. Het is voor mij puur voor de fun. Echt 3D kijken zal ik toch (nog) niet gaan doen.
Okee. Ik ben er uit. Heb vandaag de TDG-BR750 gekocht en direct getest. Ik had de Smurfen 3D gedownload welke best leuk in 3D was alleen de kwaliteit van het filmpje liet te wensen over.

De simulatie stelt weinig voor. Bij RTL Boulevard zie je bijvoorbeeld de oranje balken onderin wat meer naar voren komen, de rest van het beeld blijft zoals ik gewend was in HD.

Ik ben van mening dat 3D pas tot zijn recht kan komen met een 3D-Blu-Ray speler en de juiste media. De simulatie zal ik niet meer gebruiken en de bril gaat terug.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:57

DDX

Ik heb de br750 ook weekje gehad, maar is weer retour mediamarkt gegaan.
Ik vond de bril niet echt comfortabel zitten en belangrijkste dat glazen wat te klein zijn.
(ik zat continu tegen onderkant en zijkant aan te kijken)

Heb nu een xpand x104 bril gekocht, is iets zwaarder maar zit veel beter.

Getest met olympische spelen die in 3d uitgezonden werden op bbc hd en eurosport 3d.
En ook 2 films gekeken.

[ Voor 15% gewijzigd door DDX op 16-08-2012 22:18 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Sjakie2010
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-06 14:29
DDX schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:16:
Ik heb de br750 ook weekje gehad, maar is weer retour mediamarkt gegaan.
Ik vond de bril niet echt comfortabel zitten en belangrijkste dat glazen wat te klein zijn.
(ik zat continu tegen onderkant en zijkant aan te kijken)
Da's nou jammer zeg. Ik vind het vorige model juist wat aan de zware kant. Ik had me verheugd op het nieuwe, lichtere model, die er nog cool uitziet ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

br750 heeft ook probleem met knipper ledje dat dwars vanuit behuising in bril glas knippert, Mega iritant.
Het is ook bekend probleem bij sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hen3333
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-12-2023
Tip voor Bravia TV gebruikers die nog geen hbbtv hebben.
Zet via System-settings -> Auto Start -> Taal Nederlands -> Land Deutschland.

Alles blijft nederlands en er is geen enkele wijziging, alleen is de hbbtv optie (de rode knop) nu wel geactiveerd.
Ikzelf heb een Bravia KDL-22EX320.

Mvrgr,
Hendri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

hen3333 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:42:

Alles blijft nederlands en er is geen enkele wijziging, alleen is de hbbtv optie (de rode knop) nu wel geactiveerd.

Mvrgr,
Hendri
Ene kleine maar: de zender volgorde is op de duitse zenders is gebaseerd.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hen3333 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 18:42:

Mvrgr,
Hendri
Welke kabelaar heb jij? Ik heb Ziggo en krijg het niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Sinds drie weken heb ik ook een Sony Bravia Led TV aan de muur hangen; een KDL-32EX650
Inderdaad niet heel groot, maar dezelfde in 40" vond ik iets te duur aangezien er ook een nieuwe receiver, BR-speler en luidsprekers gekocht werden/worden, is het al een aanslag op m'n privé vermogen. :X
Ik investeer liever in mijn bedrijf...

Aangezien ik over de grens in Dld woon gebruik ik Digitenne voor m'n ontvangst. Een grote Yagi antenne op het dak met een gloednieuw rechtstreekse (dikke) Hirschmann coaxkabel. Enig breekpunt is de wandcontactdoos, maar wordt vervolgens ook weer vervolgd door zo'n dikke kabel van Hirschmann naar de TV. Op alle zenders heb ik vol bereik en geen last van langsrijdend verkeer omdat de antenne daarvoor te hoog staat.

TV verbonden aan het netwerk, dus ik krijg nu in het SEN alles in Duits :) en ben bang dat dit niet te veranderen is naar de Nederlandse equavalent. De Synology NAS werd direct herkend en kan zo mijn muziek, foto's en video's selecteren. Echter zal ik deze door mijn broer moeten laten downloaden, want in Duitsland staat een verbod hierop...

Gisteren vroeg TV om update, eerst geannuleerd, maar vanacht in standby is dit alsnog gebeurd aldus de melding van vanochtend.

Vragen:
- foto's van NAS worden vol beeld weergegeven, hooguit de helft van beeldscherm. Is dit te wijzigen naar vol beeld?
- eerst paar dagen gebruikte ik een tuner van KPN voor Digitenne, in afwachting op de CAM module. Nu staan er een blauw icoontje achter HDMI poort waar BR-speler is aangesloten en waar scart poort waarop de tuner was aangesloten. Hoe krijg ik dat laatste icoontje weg? Denkt de TV dat er nog iets aan hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mats.be
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-08 20:11
Mini Poeper schreef op zondag 09 september 2012 @ 09:52:
Sinds drie weken heb ik ook een Sony Bravia Led TV aan de muur hangen; een KDL-32EX650
Inderdaad niet heel groot, maar dezelfde in 40" vond ik iets te duur aangezien er ook een nieuwe receiver, BR-speler en luidsprekers gekocht werden/worden, is het al een aanslag op m'n privé vermogen. :X
Ik investeer liever in mijn bedrijf...

Aangezien ik over de grens in Dld woon gebruik ik Digitenne voor m'n ontvangst. Een grote Yagi antenne op het dak met een gloednieuw rechtstreekse (dikke) Hirschmann coaxkabel. Enig breekpunt is de wandcontactdoos, maar wordt vervolgens ook weer vervolgd door zo'n dikke kabel van Hirschmann naar de TV. Op alle zenders heb ik vol bereik en geen last van langsrijdend verkeer omdat de antenne daarvoor te hoog staat.

TV verbonden aan het netwerk, dus ik krijg nu in het SEN alles in Duits :) en ben bang dat dit niet te veranderen is naar de Nederlandse equavalent. De Synology NAS werd direct herkend en kan zo mijn muziek, foto's en video's selecteren. Echter zal ik deze door mijn broer moeten laten downloaden, want in Duitsland staat een verbod hierop...

Gisteren vroeg TV om update, eerst geannuleerd, maar vanacht in standby is dit alsnog gebeurd aldus de melding van vanochtend.

Vragen:
- foto's van NAS worden vol beeld weergegeven, hooguit de helft van beeldscherm. Is dit te wijzigen naar vol beeld?
- eerst paar dagen gebruikte ik een tuner van KPN voor Digitenne, in afwachting op de CAM module. Nu staan er een blauw icoontje achter HDMI poort waar BR-speler is aangesloten en waar scart poort waarop de tuner was aangesloten. Hoe krijg ik dat laatste icoontje weg? Denkt de TV dat er nog iets aan hangt?
Ik ben al een tijdje op zoek naar ervaringen met dit scherm, maar er is slechts weinig info te vinden. Op de Duitse Amazon-site zijn enkele reviews te vinden, over het algemeen positief. Ook Digital Versus heeft dit model onder de loep genomen maar zij zijn niet zo enthousiast.
Ze spreken onder andere van
- slechte kijkhoeken: hier heb ik wel wat schrik van; is het echt zo erg?
- een slechte media speler: niet zo van belang voor mij
- een slecht geluid: zolang deze goed genoeg zijn voor het nieuws en series als Friends, The Big Bang Theory, ... is dit niet direct een probleem
- minder goed bij snelle beelden: weet niet goed of ik mij hier aan zou storen of niet

Wat zijn jou ervaringen tot nu toe? Tevreden met de beeldkwaliteit (contrast, zwartwaarde, ...) en het geluid?
Hoe zit het met reflecties van het scherm? In de winkel lijkt deze minder erg dan sommig modellen van Philips, LG en Samsung uit dezelfde prijsklasse maar toch glanzender dan de modellen van Sony uit 2011 (bv. EX720).
Weet je iets te zeggen over de kwaliteit van de analoge tuner? Ik zit namelijk nog met een analoge aansluiting op mijn studio (kabel- en internet abbo is inbegrepen in de huurprijs).

Mijn huidige 'TV' bestaat uit mijn oude desktop met tuner kaart icm Windows Media Center, een Dell Ultrasharp 2007WFP als (mat!) scherm en een oude (35j) stereo set van Marantz voor het geluid.
Hoewel ik best tevreden ben met de beeld- en geluidskwaliteit wil ik graag een minder omslachtig systeem dat ook iets energiezuiniger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hen3333
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-12-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 23:07:
[...]

Welke kabelaar heb jij? Ik heb Ziggo en krijg het niet aan de praat.
Digitenne. Is je TV op Internet aangesloten en staat de extra optie aan ? Ik weet de naam van de optie niet precies meer (en ben nu niet thuis) Staat ook ergens bij Systeem-settings.
Ik vond de hbbtv-oplossing (Deutschland) bij totaaltv.nl. Daar stonden ook Ziggo-gebruikers die klaagden. Misschien kun je daar kijken of het hen wel gelukt is?

En omdat Digitenne open-air is voor Nederland 1, 2 en 3 zou je deze zonder abonnement moeten kunnen ontvangen en uitproberen of hbbtv werkt.

Hendri

[ Voor 11% gewijzigd door hen3333 op 30-09-2012 13:38 . Reden: toevoeging open-air ]

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 17:19
Ik heb een 55HX850 en wil hier speakers voor aanschaffen. Is een set als (canton movie 90) pricewatch: Canton Movie 90 highgloss 5.1 (Wit) hier op aan te sluiten? Zo ja, hoe krijg ik dat dan voor elkaar? Extra kabels etc. ? Heb ik dan wel perfecte geluid?

Omdat ik het geluid enorm slecht vind van deze TV wilde ik in eerste instantie een home cinema set kopen, maar omdat ik al een PS3 heb met bluray lijkt het mij overbodig om nog eens een bluray speler in huis te halen.

Iemand die externe speakers heeft aangesloten en mij hierin kan adviseren?

[ Voor 4% gewijzigd door Alper587 op 12-09-2012 16:49 ]

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

De enigste mogelijkheid is een HomeTheater (HT) set aan te schaffen, als je er een van Sony kiest dan kan de TV en HT bediend worden via de HDMI d.m.v. de Bravia Sync functie (1 afstanfstandbediening op tafel).

73's

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 17:19
pa3eia schreef op donderdag 13 september 2012 @ 09:11:
De enigste mogelijkheid is een HomeTheater (HT) set aan te schaffen, als je er een van Sony kiest dan kan de TV en HT bediend worden via de HDMI d.m.v. de Bravia Sync functie (1 afstanfstandbediening op tafel).

73's
Dat is nogal vreemd. Is het toch echt niet mogelijk een home cinema set zonder bluray aan te schaffen die op deze TV past?

Op deze TV wil ik een PS3 en satteliet receiver gebruiken. Heb ik dan ook geluid op deze apparaten als ik voor een home cinema set ga?

In eerste instantie dacht ik ook aan een Sony maar deze zijn allemaal zwart en ik heb een wit of zilver setje nodig.

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:32
Heeft iemand ervaring met USB sticks gebruiken om op te nemen in een Bravia 2011 model? Ik heb een USB stick (Sony 32GB) in m'n 40EX720 gestopt en geformattteerd om ermee op te kunnen nemen. Wanneer ik de USB stick weer in m'n laptop stop, is ie maar 7mb!

Formatteren helpt niet, hij blijft zo klein. Geen idee hoe ik dit op moet lossen, iemand tips?

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:20
Ik gebruik een 64GB stick voor opnames. De Sony Bravia zet een eigen bestandsformaat op de stick, ik kon deze wel lezen en kopieren via mijn Linux NAS. Bestanden waren overigens niet in te lezen.
Maar ieder geval. Na het formatteren door Sony, is het niet de bedoeling dat je de stick voor documenten gaat gebruiken. Dan moet je hem opnieuw formatteren (en verlies je je opnames).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:32
Dank! En dat formatteren moet dan dus weer met de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:20
Via de TV moet je formatteren ("registreren") als je wil gaan opnemen. Als je de stick voor documenten wil gebruiken, moet je deze via de tv de-registreren. Ik weet niet zeker of je dan via de computer opnieuw moet formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alper587 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:24:
[...]

Dat is nogal vreemd. Is het toch echt niet mogelijk een home cinema set zonder bluray aan te schaffen die op deze TV past?

Op deze TV wil ik een PS3 en satteliet receiver gebruiken. Heb ik dan ook geluid op deze apparaten als ik voor een home cinema set ga?

In eerste instantie dacht ik ook aan een Sony maar deze zijn allemaal zwart en ik heb een wit of zilver setje nodig.
Jawel, met bijvoorbeeld een versterker, maar dan heb je een 2e afstandsbediening op tafel.

• Sjakie2010
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 18:31:
[...]
..., maar dan heb je een 2e afstandsbediening op tafel.
Daar is ook weer een oplossing voor in de vorm van een universele afstandsbediening. Bijvoorbeeld:
http://www.logitech.com/nl-nl/remotes
http://www.philips.nl/c/a...3/cat/nl/#/remotecontrols

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 12:22
zijn er hier mensen die ervaring hebben met de KDL-40HX750? Ik heb deze nu al een tijdje op het oog en vroeg me af of er hier mensen waren die hem gezien hebben, en weten of de kwaliteit goed is. De TV gaat ook gebruikt worden voor gamen via de PC en PS3, zowel standaard als 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb een 55HX850. maar nu kwam ik via Ziggo erachter dat deze niet Ziggo gecertificeerd is. Terwijl er op de site van Sony en Foka staat dat het wel zo is??? Ik heb inmiddels 2 Neotion c+ Modules versleten en net 5 werkt nog steeds niet naar behoren. Heeft iemand een idee wat ik zou moeten doen. Foka, waar ik de TV heb gekocht geeft men aan dat het geen probleem zou moeten zijn. Maar na 2 modules, wordt ik toch een beetje onzeker. Heeft iemand ervaring met Smit of Quantis modules in deze TV. Kan ik dit misschien proberen en hopen dat het goed gaat!

Alvast bedankt voor de hulp, van een onzekere TV koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alper587 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:24:
[...]

Ik heb een samsung HE4200 erbij gekocht. ja dan heb je 2 afstandsbedieningen. maar zo gauw de blueray aan gaat terwijl de tv aanstaat, kan je alles met de afstandsbediening van de tv regelen. dus ook via de iPad

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:52:
Hallo

Ik heb een 55HX850. maar nu kwam ik via Ziggo erachter dat deze niet Ziggo gecertificeerd is. Terwijl er op de site van Sony en Foka staat dat het wel zo is??? Ik heb inmiddels 2 Neotion c+ Modules versleten en net 5 werkt nog steeds niet naar behoren. Heeft iemand een idee wat ik zou moeten doen. Foka, waar ik de TV heb gekocht geeft men aan dat het geen probleem zou moeten zijn. Maar na 2 modules, wordt ik toch een beetje onzeker. Heeft iemand ervaring met Smit of Quantis modules in deze TV. Kan ik dit misschien proberen en hopen dat het goed gaat!

Neotion werkt prima hier zonder problemen. Firmware van de TV al bijgewerkt?

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:18
Hallo

Zou probleemloos moeten werken. Wat is precies het probleem? Misschien iets dat met de bekabeling te maken heeft?

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Hallo

Ziggo loopt met de lijst achter de feiten aan, tegenwoordig is nagenoeg ieder toestel met CI+ aanboord gecertificeerd.

Voor de Sony toestellen is raadzaam om de Smit module te gebruiken (algemeen bekend).

Wat is de signaalsterkte van Net5, denk eerder dat het probleem in de interne bekabeling ligt.

73's

Verwijderd

pa3eia schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 10:05:
[...]

Ziggo loopt met de lijst achter de feiten aan, tegenwoordig is nagenoeg ieder toestel met CI+ aanboord gecertificeerd.

Voor de Sony toestellen is raadzaam om de Smit module te gebruiken (algemeen bekend).

Wat is de signaalsterkte van Net5, denk eerder dat het probleem in de interne bekabeling ligt.

73's
Ok, maar Ziggo heeft mij verzekerd dat zij alle toestellen controleren en een keurmerk meegeven. Maar als dit nog niet is afgegeven, zou Sony dit toch niet mogen (mis)(ge)bruiken. verder loopt alles goed, alleen net 5 blijft schakelen, alsof je de afstandsbediening indrukt. Maar hoe kan ik met dit module zien of het signaal goed is? Op mijn losse decoder heb ik geen probleem met Net 5. In de winkel hebben ze niks gezegd over het feit dat de Smit beter of alleen te gebruiken is bij een Sony!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 12:17:
[...]

Ok, maar Ziggo heeft mij verzekerd dat zij alle toestellen controleren en een keurmerk meegeven. Maar als dit nog niet is afgegeven, zou Sony dit toch niet mogen (mis)(ge)bruiken.
Sony brengt wereldwijd de HX850 op de markt, denkt je nog werkelijk dat Sony zich iets aantrekt van Ziggo.
Dit is eerder andersom, Ziggo moet het digitale netwerk aanpassen aan de nieuwe toestellen (zie 3jaar geleden rond oud en nieuw met de Sony toestellen (verkeerde data stream voor de Sony's)).

Heeft "Ziggo" ook verteld waarom de 55HX850 nog niet is gecertificeerd, het toestel is al sinds het begin van het jaar op de markt.

De 55HX850 i.c.m. firmware PKG0.232EUA.0000 is volgens de Ziggo site wel gecertificeerd.
info: https://www.ziggo.nl/#pro...ule-ci/tabs/1/toestellen/

Ik blijf erbij dat het Net5 probleem aan je interne bekabelling of aan de CAI WCD ligt.

Staat de losse decoder ook nog aangesloten?

Voor nog meer info: http://ziggo-gebruikers.nl/forum

73's

[ Voor 36% gewijzigd door pa3eia op 29-09-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pa3eia schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 20:23:
[...]

Sony brengt wereldwijd de HX850 op de markt, denkt je nog werkelijk dat Sony zich iets aantrekt van Ziggo.
Dit is eerder andersom, Ziggo moet het digitale netwerk aanpassen aan de nieuwe toestellen (zie 3jaar geleden rond oud en nieuw met de Sony toestellen (verkeerde data stream voor de Sony's)).

Heeft "Ziggo" ook verteld waarom de 55HX850 nog niet is gecertificeerd, het toestel is al sinds het begin van het jaar op de markt.

De 55HX850 i.c.m. firmware PKG0.232EUA.0000 is volgens de Ziggo site wel gecertificeerd.
info: https://www.ziggo.nl/#pro...ule-ci/tabs/1/toestellen/

Ik blijf erbij dat het Net5 probleem aan je interne bekabelling of aan de CAI WCD ligt.

Staat de losse decoder ook nog aangesloten?

Voor nog meer info: http://ziggo-gebruikers.nl/forum

73's
Hi 73's

Nee op dit moment niet. Maar als het aan de bekabeling ligt, dan zou ik toch ergens sneeuw moeten zien?? En het beeld is haarscherp op alle kanalen. Maar de omschakeling tijdens het kijken, kan toch niet aan de bekabeling liggen? In je vorig bericht schreef je om te zien hoe de signaal sterkte is, maar moet ik dan de decoder opnieuw aansluiten? Ga in ieder geval de decoder opnieuw proberen. kijken of het toch nog goed komt. Heb inmiddels ook met Foka gesproken, en zij kijken of ik een andere module nodig heb. En ja je heb gelijk wat betreft Sony, zij zitten niet op een Ziggo te wachten, erg arrogant gedacht van Ziggo! Heb op dit moment de software PKG1.504EUA-0002. gedownload op donderdag 27-09-12.
Alvast hartelijk dank voor alles. ben inmiddels een stuk wijzer geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

In de digitale mode zie je geen sneeuw op het beeld, maar haperingen/blokjes of de audio hikt.

Bij zappen moet het toestel eerst locken of te wel de komplete datastroom ontvangen.
Hier is de signaalsterkte van belang maar ook de snelheid van de CI+ module.

De signaalsterkte is te vinden onder "opties - Systeeminformatie" (bij de HX720).

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pa3eia schreef op zondag 30 september 2012 @ 11:44:
In de digitale mode zie je geen sneeuw op het beeld, maar haperingen/blokjes of de audio hikt.

Bij zappen moet het toestel eerst locken of te wel de komplete datastroom ontvangen.
Hier is de signaalsterkte van belang maar ook de snelheid van de CI+ module.

De signaalsterkte is te vinden onder "opties - Systeeminformatie" (bij de HX720).

73's
Bedankt!. Ja, daar kan je het op de HX850 ook zien. Ik heb alle zenders gecontroleerd en ze zijn allemaal erg zwak. De laagste is 30% Nederland 1 en de hoogste is 54% RTL 8 rest zwerft er ergens tussen. Net 5 heeft 38% en deze schakelt over De signaal kwaliteit is tussen 95 en 100%. Dus moet eerst maar eens zorgen dat het signaal beter en sterker wordt. Nu zondag gaat dat niet lukken.
Ik heb geen last van stilstaand beeld of hikkende audio. Alles werkt verder prima!
Eerste actie is signaal verbeteren. Ik hou jullie op de hoogte!
Nogmaals bedankt voor de hulp!! _/-\o_

Tonio.271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Nogmaals: is de HX850 wel rechtstreeks op het AOP aangesloten?
Dus zonder de decoder of andere aparatuur?

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pa3eia schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:56:
Nogmaals: is de HX850 wel rechtstreeks op het AOP aangesloten?
Dus zonder de decoder of andere aparatuur?

73's
Wat bedoel je met AOP. ik vertel hieronder hoe het bij mij zit. Ik hoop dat het duidelijk is.
Er zit tussen de inkomende signaal versterker 1 wcd deze heb ik losgemaakt en een rechtstreekse verbinding gemaakt. Dan gaat de 7 mm coax kabel door een buis zonder andere kabels naar de andere zijde van mijn woonkamer. Hier heb ik ook een verbinding gemaakt. Daarna loopt de kabel nog 1 meter verder naar een splitter. deze gaat in mijn blueray speler en dan 70 cm verder naar de TV. Door de splitter te verwijderen was er geen verandering dan wel verbetering. Maar door de kabel rechtstreeks op de decoder te zetten, was er een aanzienlijke verbetering. Maar deze kabel was indertijd door Ziggo zelf geleverd. Heb daar dus niks achter gezocht. Maar helaas!! Ik heb nu de kabel terug gezet en ga morgen een nieuwe kabel kopen dan wel maken. Dan ga ik het weer proberen. Ga alles verwijderen en langzaam weer opbouwen totdat ik het beste signaal heb. Eventueel met een extra versterker erbij. Vandaag heb ik de hele dag Net 5 aangehad en heeft geen enkele keer geschakeld. Dus ik blijf nu net zolang proberen tot dat alles goed is, en het signaal ongeveer 90 tot 100% is. Dus kan ik misschien wel stellen dat de Neotion Module goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Leuk bericht over de nieuwe Sony HX950: http://reviews.cnet.com/f...4505-6482_7-35431205.html

Eindelijk een leuke opvolger voor de HX929, hopelijk eentje die in de praktijk niet meer issues heeft zoals lijmranden, or whatever enge "-ing" dingen. Maar dat is waarschijnlijk ijdele hoop. Ook deze zal wel weer "iets" hebben waardoor je hem niet zou moeten kopen en weer een jaar moet wachten op het volgende model.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matttthijs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 13:21
Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van de sony hx750. Helaas zitten hier geen brillen bij. Welke brillen passen hier het beste bij? In de winkel konden ze mij dit niet vertellen. Verkoper kon het namelijk niet vinden op kieskeurig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matttthijs schreef op zondag 30 september 2012 @ 19:23:
Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van de sony hx750. Helaas zitten hier geen brillen bij. Welke brillen passen hier het beste bij? In de winkel konden ze mij dit niet vertellen. Verkoper kon het namelijk niet vinden op kieskeurig....
Ik heb bij mijn HX850 de brillen van Sony TDG-BR 750 gekocht. Maar dit zijn active shutter brillen. Zijn mooi en strak. Erg duur € 99,00 per stuk. Weet niet of dit op jou TV kan. Werken bij mij super! ;)

Gr Tonio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matttthijs
  • Laatst online: 18-08 13:21
Zit er dan ook daadwerkelijk verschil tussen deze brillen. Want de TDG-BR 250 scheelt toch flink wat in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mats.be
  • Laatst online: 22-08 20:11
Net m'n nieuwe TV uitgepakt en geïnstalleerd, een 32" EX650. Eerste indrukken zijn vrij positief, buiten het geluid dan, daar ga ik toch even aan moeten wennen. Ik moet wel toegeven; m'n vorige TV-setup was wat dat betreft moeilijk te kloppen.

Wat betreft design zit het wel goed. Ik had eerst wat schrik van de glossy afwerking, maar dit valt nog mee. Door het reliëf van de kader zie je quasi geen reflecties, bijna even mat als de rand van m'n Dell Ultrasharp monitor. Het scherm zelf is wel glossy, maar dit valt enkel op wanneer de tv uit staat (of bij credits op een zwarte achtergrond) en dan nog zijn de reflecties vrij wazig.

Wat betreft beeldkwaliteit ben ik vrij content. Momenteel staat hij nog op de standaard instelling, maar zelfs dan heeft deze een neutraal kleurenpalet en goede zwartwaarden, zeker in vergelijking met m'n ouders hun oude Samsung. Ook de ruis in het beeld (ik kijk nog analoog) valt reuze mee.Ik had erger verwacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matttthijs schreef op zondag 30 september 2012 @ 21:28:
Zit er dan ook daadwerkelijk verschil tussen deze brillen. Want de TDG-BR 250 scheelt toch flink wat in prijs.
Het verschil zit hem mijns inzien in de afwerking. ik zou geen andere reden weten!! Beide zijn active shutter en oplaadbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:57

DDX

Gewoon passen en kijken welke jouw het beste bevalt.
Ik ben uiteindelijk uitgeweken naar de xpand x104 bril :
DDX in "\[LCD/LED TV] Sony BRAVIA 2011 Series topic deel 1"

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

ik zou jullie op de hoogte brengen als ik verder was met testen. Heb ik inmiddels gedaan. De kabel die in de buis zit is stuk?? Ik heb een kabel vanaf de wcd naar de tv buiten om gelegd en het resultaat verbluffend. Ging van krap 30% signaal sterkte naar 93% signaal sterkte. Dus alles is gerelateerd aan de binnen installatie, door mij zelf 8)7 aangelegd. Dus voor een ieder!!! Let op wat je doet. Eerst zo aanleggen en signaal sterkte blijven controleren, hierdoor is het simpel te zien waar je fout ben gegaan.
Voor een ieder die hier aan bij gedragen hebben. Heel veel dank!!! _/-\o_

Tonio.271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Zondag 28/10 een Sony Bravia 40EX650 gekocht in de Saturn te Brugge (BE).
Dit voor de belachelijke prijs van 399€.
De normale prijs was 599€, maar er was een actie waardoor je een geschenkkaart kreeg van 5€ per inch.
40inch = 200€
Saturn, ik ben toch niet gek! (lol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Laatst online: 05-05-2023
Net een update binnengekregen voor de Bravia 40HX750.

Versie: PKG1.602EUA

Zie eerlijk gezegd weinig verschil. SEN ziet er iets anders uit (music is toegevoegd). Verder zag ik "REC to scart" in het optiemenu staan tijdens het zappen.

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik krijg het niet voor elkaar om de USB-sticks geformatteerd als NTFS of Exfat te laten lezen. Zou het kunnen dat de KDL-32EX700 met Bravia Engine 3 dit niet ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
chronoz schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 18:12:
Ik krijg het niet voor elkaar om de USB-sticks geformatteerd als NTFS of Exfat te laten lezen. Zou het kunnen dat de KDL-32EX700 met Bravia Engine 3 dit niet ondersteunt?
Bravia Engine 3 heeft daar niets mee te maken, het gaat om de firmware/OS van de televisie. Dat is gebaseerd op unix en het kan inderdaad geen NTFS of ExFAT lezen. Er zijn nu ook nog steeds heel veel televisies die geen ExFAT kunnen lezen maar de meeste televisies kunnen dat nu wel bij NTFS.

Je moet hem dus naar FAT32 formatteren, aangezien dat het enige formaat is wat de televisie kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand uitzending gemist of RTL gemist op de Sony KLD40HX750 werkend.
Je leest er veel verhalen over
Deze zou ook moeten werken:
Als je dit doet ben je al je instellingen kwijt.
Weet iemand meer over deze 2 apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:12
Kan iemand mij vertellen wat de voor of nadelen zijn van de voet die onder de HX850 serie van Sony zit waardoor het scherm naar achter gekanteld is? Mij lijkt dit persoonlijk best irritant namelijk maar verder vind ik het wel een hele mooie TV voor een prettig prijsje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
LordLynx schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:37:
Kan iemand mij vertellen wat de voor of nadelen zijn van de voet die onder de HX850 serie van Sony zit waardoor het scherm naar achter gekanteld is? Mij lijkt dit persoonlijk best irritant namelijk maar verder vind ik het wel een hele mooie TV voor een prettig prijsje.....
Het voordeel van deze voet is dat het geluid op deze manier van voren komt en niet achter de televisie zit. Hierdoor krijg je een betere klank, al is een externe set nog altijd een stuk beter.
De televisie moet je niet hoger plaatsen dan je kijkpunt maar lager. Daar is de 6 graden dat de televisie naar achter is gekanteld ook voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 23:55:
Heeft iemand uitzending gemist of RTL gemist op de Sony KLD40HX750 werkend.
Je leest er veel verhalen over
Deze zou ook moeten werken:
Als je dit doet ben je al je instellingen kwijt.
Weet iemand meer over deze 2 apps
Ik heb hetzelfde type tv. Dus als je je land op DU zet, wordt hbbtv geactiveerd, maar zijn al je tv-instellingen kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:12
Dimens schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 19:07:
[...]

Het voordeel van deze voet is dat het geluid op deze manier van voren komt en niet achter de televisie zit. Hierdoor krijg je een betere klank, al is een externe set nog altijd een stuk beter.
De televisie moet je niet hoger plaatsen dan je kijkpunt maar lager. Daar is de 6 graden dat de televisie naar achter is gekanteld ook voor bedoeld.
Hmm, geluid heb ik een 7.1 systeem voor en lager plaatsen is door mijn AV meubel ook al geen optie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
LordLynx schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 22:44:
[...]

Hmm, geluid heb ik een 7.1 systeem voor en lager plaatsen is door mijn AV meubel ook al geen optie....
Op zich is het niet erg om de televisie niet lager te zetten, maar zet hem zeker niet hoger dan je kijkpunt. Je kijkpunt is ongeveer 15 centimeter onder de bovenkant van het scherm.

Verwijderd

Ik heb een vraag over de speakervoet van de HX850. Ik heb op deze tv mijn stereo aangesloten en wil graag dat de speakervoet fungeert als centerspeaker is dit mogelijk ?

• Dimens
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:22:
Ik heb een vraag over de speakervoet van de HX850. Ik heb op deze tv mijn stereo aangesloten en wil graag dat de speakervoet fungeert als centerspeaker is dit mogelijk ?
Waarom zou je dat willen? Het is niet altijd zo dat meer speakers een beter geluid geven.

• JHABEK
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-12-2021
Ik heb sinds een tijdje een KDL-46HX850 en ben nu aan het kijken om een NAS aan te schaffen om (onder andere) daarmee een mediaserver te creëren welke ik met de HX850 kan benutten. Nu zat ik me af te vragen; kan een NAS ook direct benut worden voor de opname mogelijkheid welke in de HX850 zit?

• Dimens
JHABEK schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:49:
Ik heb sinds een tijdje een KDL-46HX850 en ben nu aan het kijken om een NAS aan te schaffen om (onder andere) daarmee een mediaserver te creëren welke ik met de HX850 kan benutten. Nu zat ik me af te vragen; kan een NAS ook direct benut worden voor de opname mogelijkheid welke in de HX850 zit?
Nee. Om op te nemen moet er een HDD via USB met de televisie verbonden zijn en geformatteerd zijn naar de televisie. Dit kan niet over het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimens schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:34:
[...]

Waarom zou je dat willen? Het is niet altijd zo dat meer speakers een beter geluid geven.
De reden: de center speaker die bij de stereo hoort vind ik niet mooi staan onder de tv. De speakervoet dient dus als vervanging van mijn huidige center speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Sony KDL 37ex720 en heb daarop een mediacenter met XBMC aangesloten. Omdat het helaas niet mogelijk is om vanuit het mediacenter de audio direct naar mijn versterker te sturen, luister ik nu via de tv naar muziek. Ik vind het echter zonde om het beeld dan aan te hebben staan, audio alleen is voldoende. Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om het scherm uit te schakelen en de audio gewoon door te laten lopen? In het menu kom ik de optie nergens tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 18:03:
Omdat het helaas niet mogelijk is om vanuit het mediacenter de audio direct naar mijn versterker te sturen, luister ik nu via de tv naar muziek.
Dit moet gewoon mogelijk zijn of je hebt een hele vreemde mediacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Nog niet gepost hier geloof ik: reviews: Bravia HX950: nieuwste high-end van Sony

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimens schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 18:38:
[...]

Dit moet gewoon mogelijk zijn of je hebt een hele vreemde mediacenter.
Ik heb een Raspberry Pi met OpenElec als mediacenter. Die stuurt audio naar HDMI of naar jack, alleen met een patch (incl compilen etc.) kan het naar allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewwie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik heb sinds een week de Sony kdl-55hx850, nu lees ik overal over een CI+ module voor kabel aanbieders.

Echter heb ik glasvezel van KPN, is hier ook soort gelijk mogelijk? Of alleen mogelijk met geleverd kastje?

Kan er zelf niet veel over vinden, al denk ik wel dat het helaas niet mogelijk is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
Dewwie schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:43:
Ik heb sinds een week de Sony kdl-55hx850, nu lees ik overal over een CI+ module voor kabel aanbieders.

Echter heb ik glasvezel van KPN, is hier ook soort gelijk mogelijk? Of alleen mogelijk met geleverd kastje?

Kan er zelf niet veel over vinden, al denk ik wel dat het helaas niet mogelijk is 8)7
Deze week gekocht? Dan zou ik even kijken of je nog onder de actie valt om gratis 22 films te ontvangen ;)

http://www.sony.nl/hub/22-films-promotie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 16:27
Nieuwe softwareupdate voor de HX920. PKG4.017 EUA-104

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Er staat weer een automatische firmware/software update online.
Versie: PKG4.017EUA-0104

Voor de volgende toestellen:
•KDL-65HX920 / HX923 / HX925
•KDL-60NX720 / NX723 / NX725
•KDL-55EX720 / EX721 / EX723 / EX725 / NX720 / NX723 / NX725 / HX820 / HX823 / HX825 / HX920 / HX923 / HX925
•KDL-46CX520 / CX525 / EX520 / EX521 / EX524 / EX525 / EX720 / EX721 / EX723 / EX724 / EX725 / EX726 / EX727 / EX728 / EX729 / HX720 / HX723 / HX725 / NX720 / NX723 / NX725 / HX820 / HX823 / HX825 / HX920 / HX923 / HX925
•KDL-40CX520 / CX521 / CX523 / CX525 / EX520 / EX521 / EX523 / EX524 / EX525 / EX720 / EX721 / EX723 / EX724 / EX725 / EX726 / EX727 / EX728 / EX729 / HX720 / HX723 / HX725 / NX720 / NX723 / NX725
•KDL-37EX521 / EX524 / EX525 / EX720 / EX723 / EX725
•KDL-32CX520 / CX521 / CX523 / CX525 / EX421 / EX425 / EX520 / EX521 / EX523 / EX524 / EX525 / EX720 / EX721 / EX723 / EX724 / EX725 / EX726 / EX727 / EX728 / EX729
•KDL-26EX320 / EX321 / EX325
•KDL-24EX320 / EX325
•KDL-22EX320* / EX325

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik heb hem, maar ik wil altijd zo graag weten wat er dan nieuw is :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

De info loopt meestal enkele dagen achter op de ondersteuning pagina.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Overweeg de aanschaf van een HX920. Zijn er nog recent problemen met creasing, clouding, etc.? Alle andere argumenten om mij van mijn keuze af te houden zijn ook welkom ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week de Sony kdl-55hx850...
bevalt ie?
ik zag dat ie een flinke korting heeft via de rentepuntenwinkel van ing dus het lijkt me wel wat

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Ruud2007 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:56:
Overweeg de aanschaf van een HX920.
Prijs/kwaliteit:
Hou er wel rekening mee dat dit een model is uit 2011, de nieuwe 2013 serie's komen eerdaags alweer uit.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_consultancy
  • Laatst online: 31-07-2021
Hallo, weet iemand of het mogelijk is met de ''Sony Bravia KDL-40EX720'' ook andere formaten dan divx via de usb poort af te spelen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
pa3eia schreef op zondag 09 december 2012 @ 09:59:
[...]

Prijs/kwaliteit:
Hou er wel rekening mee dat dit een model is uit 2011, de nieuwe 2013 serie's komen eerdaags alweer uit.

73's
Dat zal waarschijnlijk maart/april/mei zijn, dus het is maar wat je eerdaags noemt :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin56
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-03-2022
Ik ben sterk de aanschaf van de HX850 aan het overwegen, vanwege de fenomenale beeld kwaliteiten :) Vroeg me alleen of hoe de 3d weergave is? Kan iemand hier wat over zeggen? Lees hier namelijk wat mindere goede dingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Hahn schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:22:
[...]

Dat zal waarschijnlijk maart/april/mei zijn, dus het is maar wat je eerdaags noemt :P
En dan nog 2 maanden voordat ze -echt- te koop zijn, dan nog 3 maanden wachten voor de reviews zodat je weet welke "-ings" er dit keer weer allemaal in zitten, en dan nog een maand of 3 a 4 zodat er nieuwere revisies zijn waar de ergste symptomen van die "-ings" gefixed zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Daarom ook mijn vraag:
Overweeg de aanschaf van een HX920. Zijn er nog recent problemen met creasing, clouding, etc.? Alle andere argumenten om mij van mijn keuze af te houden zijn ook welkom ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 09:25

Frituurman

Mjam!

Shoprevieuw schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:20:
Hallo, weet iemand of het mogelijk is met de ''Sony Bravia KDL-40EX720'' ook andere formaten dan divx via de usb poort af te spelen?

alvast bedankt
Niet om het een of ander, maar je zou natuurlijk ook zelf wat onderzoek kunnen doen. Ooit er aan gedacht om Sony Support te gaan bezoeken?

http://www.sony.nl/suppor...7EX720/tips-and-solutions

Er staat dan links onder 'Tips & Oplossingen' een lijst met onderwerpen. Klik op 'Algemeen' en daar staat de vraag:
Which codecs are supported by the television set?
Klik daar maar weer op en tada:

http://kb.sony-europe.com...=,locale=,varset=startp:m

Geen dank ;)

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:08

Er zijn glasvezelaanbieders die het digitale TV signaal naar DVB-C omzetten op een coax-kabel, die je dan rechtstreeks in je TV stopt, zonder apart kastje. CI+ module is niet nodig.
KPN heeft die mogelijkheid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewwie
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:14:
[...]

bevalt ie?
ik zag dat ie een flinke korting heeft via de rentepuntenwinkel van ing dus het lijkt me wel wat
Ik heb de TV ook met Rentenpunten gekocht :)

Tv bevalt erg goed hier, na wat kleine aanpassingen vind ik het beeld perfect :9~.

Heb nog niet alle functionaliteit geprobeerd. Dus kan daar helaas niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewwie
Martin56 schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:16:
Ik ben sterk de aanschaf van de HX850 aan het overwegen, vanwege de fenomenale beeld kwaliteiten :) Vroeg me alleen of hoe de 3d weergave is? Kan iemand hier wat over zeggen? Lees hier namelijk wat mindere goede dingen over.
Heb nog geen 3d film gekeken. Maar wel een aantal spellen gespeeld in 3d, dit ziet er erg goed uit.
ook geen ghosting enz gezien. Wel als je licht je hoofd draaid verdwijnt het 3d effect.
Dus je moet wel je hoofd recht houden, en niet liggen tijdens een 3d film/spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dewwie
thx
En ben je tevreden over de horizontale kijkhoek?
En de standaard...maakt die het panel niet teveel achteroverleunend (in verband met verticale kijhoek)?

Er loopt trouwens momenteel een sony actie van gratis 22 james bond blurayfilms bij de 55HX850 maar ik weet niet of dat ook geldt als je al rentepuntenkorting gekregen hebt. *greedy face*

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin56
Hmmm 3d is dus niet zo super bij de sony TV's... Ben nu sterk aan het twijfelen. Aangezien LG wel goed werkende 3d heeft heb ik een voorkeur voor LG, ik lees alleen dat de 2d beeld kwaliteiten bij LG een stuk minder zijn dan bij bijv sony. Kijkend naar back bleeding, niet goed om kunnen gaan met snelle beelden etc..Moeilijk!!! Denk dat ik maar even wacht ipv 1000 euro of meer te lappen voor iets waar ik over twijfel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewwie
Martin56 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:31:
Hmmm 3d is dus niet zo super bij de sony TV's... Ben nu sterk aan het twijfelen. Aangezien LG wel goed werkende 3d heeft heb ik een voorkeur voor LG, ik lees alleen dat de 2d beeld kwaliteiten bij LG een stuk minder zijn dan bij bijv sony. Kijkend naar back bleeding, niet goed om kunnen gaan met snelle beelden etc..Moeilijk!!! Denk dat ik maar even wacht ipv 1000 euro of meer te lappen voor iets waar ik over twijfel :p
Aan de andere kant, hoevaak denk je gebruik te maken van de 3d functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewwie
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:22:
@Dewwie
thx
En ben je tevreden over de horizontale kijkhoek?
En de standaard...maakt die het panel niet teveel achteroverleunend (in verband met verticale kijhoek)?

Er loopt trouwens momenteel een sony actie van gratis 22 james bond blurayfilms bij de 55HX850 maar ik weet niet of dat ook geldt als je al rentepuntenkorting gekregen hebt. *greedy face*
Heb de hoek nog niet bekeken :X .. Zal dat vanavond eens bekijken voor je!

IK weet niet of dat geld (waarschijnlijk niet, moet bij een sony reseller die op de site staat vermeld zijn gekocht), maar heb het toch ingestuurd! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin56
Ja dat is de vraag of ik het vaak ga gebruiken, het vrouwtje is er vooral heel enthousiast over en die heeft ook een klein vingertje in de pap >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok thanks Dewwie
ik denk dat er een goeie kans is dat je de dvd's wel kunt krijgen omdat een ander sony product in de rentepuntenwinkel (Sony Tablet P 3G 4GB) er bij heeft staan dat je die dvd's kan krijgen....dus aan het resellerschap kan het haast niet liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennekke
  • Laatst online: 12-09 13:32
Vandaag de knoop doorgehakt en de 40 hx 850 besteld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschepers
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 08:22
Ik zat te denken om de HX850 te kopen. Maar dan wil ik wel DLNA en USB recording werkende hebben. Dit schijnt alleen mogelijk op de Europese versie HX853.. Is dit de versie die in Nederland ook over de toonbank gaat?

"Sony HX850 also comes with DLNA and USB recording (in Europe)."

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1336720019

Kan iemand mij hier wat over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
mschepers schreef op zondag 16 december 2012 @ 00:49:
Ik zat te denken om de HX850 te kopen. Maar dan wil ik wel DLNA en USB recording werkende hebben. Dit schijnt alleen mogelijk op de Europese versie HX853.. Is dit de versie die in Nederland ook over de toonbank gaat?

"Sony HX850 also comes with DLNA and USB recording (in Europe)."

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1336720019

Kan iemand mij hier wat over vertellen?
Werkt gewoon op de HX850 als je televisie via CI+ kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46
Weet iemand of een buitenlands model Sony (bijv. KDL55HX855) werkt
met CI+ Ziggo en of de apps voor Nederland werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Ruud2007 schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:08:
Daarom ook mijn vraag:
Beste tweakers,

Ik zit met dezelfde vraag als Ruud2007, Ik zit te twijfelen over een HX920 of HX820.
De nieuwere modellen vind ik minder mooi, zowel het type voet als lelijke puntjes of aluminium rand van het toestel.
Daarnaast snap ik die hele opvolgende lijn niet want als ik de specificaties bekijk zijn deze nagenoeg gelijk.

Maargoed, Nou zag ik dat er 2 versie's van de HX920 zijn, 1 met klassieke zwarte platte voet en 1 die in zo'n aluminium balk zit.
Zijn er nog verdere verschillen tussen die 2 HX920's?

Wat zijn verder nog de verschillen tussen de HX820 en HX920, ik kan alleen het verschil in Type achtergrondverlichting Dynamic Edge LED (HX820) en de Intelligent Peak LED (HX920) en de Bewegingsverbeteraar: Motionflow XR 400 (HX820) en XR 800 bij de (HX920) vinden 8)7

Weet iemand of het toestel van de HX920 exact het zelfde eruit ziet als de HX820?, of heeft de HX920 weer een raar randje of profieltje wat Sony helaas vaak doet in hun meest luxe modellen.

Alvast veel dank _/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie2010
crack_en_hack schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 18:03:
[...]

Wat zijn verder nog de verschillen tussen de HX820 en HX920, ik kan alleen het verschil in Type achtergrondverlichting Dynamic Edge LED (HX820) en de Intelligent Peak LED (HX920) en de Bewegingsverbeteraar: Motionflow XR 400 (HX820) en XR 800 bij de (HX920) vinden 8)7
Dynamic Edge LED (HX820) vs Intelligent Peak LED (HX920) is niet zo maar een verschilletje.
Weet iemand of het toestel van de HX920 exact het zelfde eruit ziet als de HX820?, of heeft de HX920 weer een raar randje of profieltje wat Sony helaas vaak doet in hun meest luxe modellen.
Een randje of profieltje lijkt mij ondergeschikt aan de beeldkwaliteit. Voor zover ik weet is dit verschil er ook niet en wanneer je een film zit te kijken let je niet op een randje.
Over het algemeen zou ik zeggen, kijk naar de verschillen in beeldkwaliteit. Zie je geen verschil, ga dan voor de goedkoopste. Ik heb de 720, 820 en 920 naast elkaar gezien en hoefde geeneens moeite te doen om te zien welke ik de mooiste vond.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
Net weer een nieuwe update ontvangen voor de 40HX750. Echter geeft hij nu op alle zenders aan dat mijn smart card (van UPC) is verlopen. Echter heb ik deze kaart pas twee maanden.

Iemand een idee? De instellingen staan sinds de update nog wel goed. Het uit- en insteken van de kaart helpt ook niet.

edit: het gaat trouwens om versie PKG1.700EUA-0002
edit2: het geheel opnieuw instellen van de kaart (inclusief opnieuw zoeken van zowel analoge als digitale zenders) werkt ook niet :/

[ Voor 23% gewijzigd door GuitarJJ op 19-12-2012 18:35 ]

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Sjakie2010 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 18:00:
[...]

Dynamic Edge LED (HX820) vs Intelligent Peak LED (HX920) is niet zo maar een verschilletje.
Klopt maar als ik mij de verschillen goed heb laten uitleggen ben ik bang dat die TV voor mij gaat denken met betreft waardes van wanneer is het nou een donkere scene en wanneer is het echt zwart.
Die beeldverbeterings truckjes zijn leuk zolang het maar niet het originele beeld verpest.
Daarnaast las ik ook veel problemen bij het 920 type met creasing en clouding dus dan denk ik weer "Ik heb liever een goeie tv zonder deze symptomen, dan een topbeeld vol met creasing en clouding".

[...]

Een randje of profieltje lijkt mij ondergeschikt aan de beeldkwaliteit.
[/quote]

100% eens maar ik vind design ook heel belangrijk, zeker nu ik die lelijke nieuwe modellen gezien heb.

Is er toevallig een gelukkige tweaker die een HX820 heeft hier die misschien een foto'tje van de rand kan maken?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dewwie schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:45:
[...]

Heb de hoek nog niet bekeken :X .. Zal dat vanavond eens bekijken voor je!

IK weet niet of dat geld (waarschijnlijk niet, moet bij een sony reseller die op de site staat vermeld zijn gekocht), maar heb het toch ingestuurd! >:)
We hebben de kijkhoek van de KDL55HX850 nog ff in de winkel bekeken....lijkt me geen probleem dus heb em ook besteld!
edit: we hebben em als het goed is vlak voor de jaarwisseling in huis ....woohoo!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie2010
crack_en_hack schreef op donderdag 20 december 2012 @ 22:34:
[...]

Klopt maar als ik mij de verschillen goed heb laten uitleggen ben ik bang dat die TV voor mij gaat denken met betreft waardes van wanneer is het nou een donkere scene en wanneer is het echt zwart.
Die beeldverbeterings truckjes zijn leuk zolang het maar niet het originele beeld verpest.
Daarnaast las ik ook veel problemen bij het 920 type met creasing en clouding dus dan denk ik weer "Ik heb liever een goeie tv zonder deze symptomen, dan een topbeeld vol met creasing en clouding".

[...]

Een randje of profieltje lijkt mij ondergeschikt aan de beeldkwaliteit.
[/quote]

100% eens maar ik vind design ook heel belangrijk, zeker nu ik die lelijke nieuwe modellen gezien heb.

Is er toevallig een gelukkige tweaker die een HX820 heeft hier die misschien een foto'tje van de rand kan maken?
Je kunt per scene (tv, film, gaming, muziek, etc.) individueel de beeldinstellingen opgeven. Voor films heb ik alle hulpmiddelen uit staan. Als ik een Bluray kijk hoeft de tv inderdaad niet voor mij te denken.

Creasing en clouding is in dit forum al veel over geschreven. Hier heb ik niets nieuws aan toe te voegen.

Voor zover ik me uit de winkel kan herinneren zit er geen verschil in design tussen de HX820 en HX920, ze zien er hetzelfde uit. Maar met een foto weet je het zeker, dus ik hoop dat iemand deze even kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Laatst online: 09:15
Kan iemand zijn ervaringen delen over USB recording? Het gaat mij om het volgende.

Enthousiast geworden door deze optie heb ik een USB stick van 64 GB in bestelling staan. Daarna las ik echter pas dat FAT32 vereist is. Nogal een beperkend oud systeem. Iemand schreef bijvoorbeeld dat door de limiet van 4 GB per bestand het opnemen stopt na 45 minuten. Dat is toch heel vreemd? Stel je voor dat je een HDD van 1 TB ofzo hebt gekocht en die wilt gebruiken voor lange opnames; dat hij al na 45 minuten stopt? (Geldt natuurlijk ook vin mijn geval met 64GB stick)

ExFAT schijnt dit te omzeilen maar bij het éne exemplaar wordt ExFAT herkend en vervolgens kom ik weer iemand tegen wiens stick of schijf niet herkend wordt.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Gaat overigens over een (KDL-32) EX720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46
3CPO schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:29:
Weet iemand of een buitenlands model Sony (bijv. KDL55HX855) werkt
met CI+ Ziggo en of de apps voor Nederland werken?
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Zolang het toestel in de Nederlandse mode staat heb je geen problemen met Ziggo of met de Applicatie's

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewwie
Beste,

Ik heb een Sony HX850 tv, en last van een traag menu. |:(
als ik bv tv kijk en op de home knop druk wilt de tv niet overschakelen.

Druk ik eerst op SEN wacht ik een aantal seconden en dan Home werkt het wel..

Hebben meer hier last van?
Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste