• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-03 17:49
http://joop.tweakdsl.nl/pics/braviatopic10/braviatopic10.jpg

Algemene Info:

Welkom in het Sony BRAVIA LCD-TV 2010 Series Topic!

Let Op: Dit zou eigenlijk deel 10 van het "Sony BRAVIA (alle series) topic" worden. Om e.e.a. echter overzichtelijker te houden gaat dit topic alléén over de in 2010 nieuw geïntroduceerde series. (Die in deze TS worden beschreven.) Dat scheelt een flinke lap tekst in de Topic Start, en uiteraard ook in de hoeveelheid posts in het topic. De discussie over de 2009 (en eventueel oudere) series gaat dus in een apart topic, zie verderop bij de Links. Eventueel kan er in de toekomst nog verder worden gesplitst, al zie ik nog niet echt welke verdeling daar handig voor is. Misschien is het handig om dit topic alleen voor de voorjaar/zomer 2010 series te houden, en later in het jaar een nieuw topic er naast te doen voor de najaar/herfst 2010 series. Of als er nog iemand andere ideeën heeft...!

Met de BRAVIA 2010 Lineup van Sony worden er diverse nieuwe series geïntroduceerd. Deze zijn gepresenteerd op de CES, maar nog niet allemaal in de winkel in Nederland. Per serie is er een korte beschrijving, en een overzicht van welke modellen er binnen de serie zijn. Tevens staat er helemaal onderaan een vergelijksingstabel van de belangrijkste specificaties. Voor informatie over oudere series kun je in de topicstart van Deel 9 kijken (zie link hieronder).

ToDo lijst voor de TS:
  • Beschrijving van de series nog wat uitbreiden.
  • Reviews links verzamelen en toevoegen.
  • Anders nog iets? :)
Foute informatie? Verbeteringen? Overige suggesties? Stuur me een DM!
Vorige delen:
Links:
Bravia Series & Type Nummers:

Er zijn op de CES 2010 een groot aantal nieuwe BRAVIA series en modellen geïntroduceerd. Ook de typenummering is daarbij nogal omgegooid. Kennelijk doet de letter X het goed volgens Sony’s marketing afdeling, alle nieuwe series hebben deze letter namelijk in de type aanduiding. Wat echter nieuw is dat naast de letter aanduidingen, de series nu ook een naam hebben, wat het op zich wel weer wat overzichtelijker maakt. Over de nieuwe series en hun namen wordt verderop meer verteld, de typenummers zijn als volgt opgebouwd:
  • KDL-{Formaat in Inch}{Serie}{Subserie}{Ongebruikt}{Ongebruikt}
Een bestaand type nummer is KDL-52LX900. We kunnen hier het volgende aan uitlezen:
  • Formaat: 52 Inch. (Omrekenen naar cm: x 2,54.)
  • Serie: LX-Serie (De hoofd verdeling van de Bravia productlijn. Dit is vooral een verdeling in de hoeveelheid features en blijft min of meer constant over de jaren heen.)
  • Subserie: 9 (Dit slaat vooral op de hoeveelheid features. Hoe meer features, hoe hoger het nummer.)
  • Ongebruikt: 0 (Wordt (tot nu toe) niet gebruikt, oftwel is altijd 0.)
  • Ongebruikt: 0 (Wordt (tot nu toe) niet gebruikt, oftwel is altijd 0.)
http://joop.tweakdsl.nl/pics/braviatopic10/features.jpg
De belangrijkste features die met de nieuwe series worden geïntroduceerd zijn:

Full-HD 3D TV met Active Shutter-bril
Deze 3D techniek werkt met een actieve bril waarbij waarbij de glazen om en om in hoog tempo worden verduisterd en Full HD-beelden in steeds een ander perspectief worden geprojecteerd. Quote Sony: “Deze 3D-technologie creëert een uniek gevoel van diepte, waarbij voorwerpen uit het scherm lijken te springen.” Er zijn ook modellen die "3d-ready" zijn. Dit wil zeggen dat de 3D techniek wel in de TV is ingebouwd, maar dat de TV zonder 3D bril en 3D zender wordt geleverd. (Je kan het dus nog niet gebruiken.) De kosten zijn daardoor lager en je kan de kat nog een beetje uit de boom kijken. Als je later besluit dat je 3D wilt kijken, kun je alsnog een bijbehorende bril kopen.

BRAVIA Internet Video
TV’s met ingebouwde WIFI waarmee fullscreen videos kunnen worden bekeken van sites als YouTube en Dailymotion. Helaas is over de kwaliteit nog niks bekend. Wat bijvoorbeeld leuk is om te weten, of HD videos (720P en 1080P) op Youtube ook worden ondersteund.

BRAVIA Internet Widgets
Mogelijkheid om diverse widgets te downloaden om te connecten met Flickr, Twitter, Facebook, etc.

Aanwezigheid Sensor (Intelligent Presence Sensor)
Als er niemand TV kijkt kan de TV hiermee automatisch worden gedimd of uitgeschakeld, tevens kunnen de instellingen afhankelijk van de kijkhoek automatisch worden aangepast, worden kijkgewoonten van programma’s herkend, waarmee aanbevelingen kunnen worden gedaan. (Nadere details hierover vooralsnog onbekend). Teven is er een mogelijkheid tot waarschuwen bij te kleine kijkafstand (tbv kinderen).

Ambient Sensor
Automatische afstelling van Color en Brightness, in tegenstelling tot de normale Licht Sensor die alleen Brightness doet.

Monolithic Design
De nieuwe, minimalistische, design filosofie van Sony. Zie de plaatjes... :)

http://joop.tweakdsl.nl/pics/braviatopic10/signature-lx.jpg

De nieuwe top serie, met de features, zoals Monolithic Design, Full HD 3D technologie met actieve bril, Internet Video & Widgets, en gezichtsherkenning.

Modellen in de Signature serie:

LX900:
http://joop.tweakdsl.nl/pics/braviatopic10/cinematic-hx.jpg

Een serie zonder poespas, gericht op de allerhoogste pure beeldkwaliteit met een bioscoop ervaring en features zoals Full Dynamic LED. 3D TV ready (excl. bril en een 3D-zender).

Modellen in de Cinematic serie:

HX900:HX700:
http://joop.tweakdsl.nl/pics/braviatopic10/presence-nx.jpg

Design serie met veel features zoals de Signature serie, maar bijv zonder 3D technologie en aanwezigheidsensor.

Modellen in de Presence serie:

NX800:NX700:NX500:Promo over de NX serie:

http://joop.tweakdsl.nl/pics/braviatopic10/essential-ex-bx.jpg

De eenvoudigste nieuwe serie, maar uiteraard nog steeds Full HD en ook met zaken als Edge LED, Motionflow 100 Hz, BRAVIA Engine 3.

Modellen in de Essential serie:

EX700:EX600:EX500:EX402:EX40B (ingebouwde Blu-ray speler):BX20B (ingebouwde DVD speler):
  • KDL-22BX20D

http://joop.tweakdsl.nl/pics/braviatopic10/specs.jpg
SubserieLX900HX900HX700NX800NX700NX500EX700EX600EX500EX402
Full HDJaJaJaJaJaJaJaJaJaJa
Full HD 3DJaNeeNeeNeeNeeNeeNeeNeeNeeNee
Full HD 3D ReadynvtJaNeeNeeNeeNeeNeeNeeNeeNee
Full Direct LEDNeeJaNeeNeeNeeNeeNeeNeeNeeNee
Edge LEDJanvtNeeJaJaNeeJaJaNeeNee
BRAVIA Engine3333323232
Motionflow200Hz Pro400 Pro200Hz200Hz100HzNee100HzNee100HzNee
AanwezigheidsensorJaNeeNeeNeeNeeNeeJaNeeNeeNee
Ambient SensorNee?JaJaNeeNeeNeeJaNeeJaNee
LichtsensorJanvtnvtJaJaJanvtJanvtJa
WiFiJaNeeNeeJaJaNeeNeeNeeNeeNee
WiFi ReadynvtJaJanvtnvtNeeJaNeeJaNee
DLNAJaJaJaJaJaNeeJaNeeJaNee
Internet VideoJaJaJaJaJaJaJaNeeJaNee
Internet WidgetsJaNeeNeeJaJaJaNeeNeeNeeNee
USBJaJaJaJaJaJaJaJaJaJa
HDMI4x4x4x4x4x4x4x4x4x4x
DVB-T TunerJaJaJaJaJaJaJaJaJaJa
DVB-C TunerJaJaJaJaJaJaJaJaJaJa
HD DecoderJaJaJaJaJaJaJaJaJaJa
CI+ SlotJaJaJaJaJaJaJaJaJaJa

[Voor 11% gewijzigd door Joop op 15-03-2010 23:30]

• hdamhof
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-02 14:50
Moet zeggen dat de nieuwe serie erg mooi is, met name de NX-serie. Mis echter nog de witte varianten.
Kwam echter een witte NX700 tegen op een site van onze zuiderburen.

http://www.elektrozine.be...il.php?prodid=25329&new=3

Ben benieuwd wanneer deze in Nederland wordt geintroduceerd.

Anoniem: 268098

Voor de geinteresseerde, de shop is heel goed beoordeeld op kieskeurig.

warenhuisservice

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-04 18:31
lolwut?

Uit de EX500 handleiding:

• Anoniem: 187449
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

eerste indruk KDL-46EX500
[ x ] goed
[ - ] slecht

• Niet online
Anoniem: 346316 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:36:
hoi,
is er ook een uitgebreide handleiding te vinden van de ex500-serie?
Ik wil bijvoorbeeld graag weten hoe pip precies werkt? Werkt het ook met hdmi, dus bv een analoog signaal en een hdmi-signaal.

Op de sony-site staat het volgende en daar word ik niet blij van:
Picture in Picture -> PC-ingang/TV-zender en CVBS

Wat voor internetsites zijn er allemaal beschikbaar voor Bravia Internet TV?

bedankt alvast.
Peter
PIP werkt volgens mij niet met hdmi, wel PAP

• Niet online
heb ik..
op dit moment zit dvd speler optisch aan versterker, zal is een optisch kabeltje van tv naar versterker testen.

(*wacht op nieuw meubel 8) )

JA werkt, dvd speler via HDMI aan TV en van TV optisch naar YAMAHA RX-V750 :*)

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 26-02-2010 14:35]

• Niet online
ontdek net dat je een m2ts file vanaf usb stick perfect kan afspelen op de 46EX500 en surround optisch out naar receiver. :9

* excuse voor de fotokwaliteit.. :X

[Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 27-02-2010 17:51]

Anoniem: 350371

Hallo allemaal.
Ik lees hier al een tijdje mee.
En heb ook daardoor maar een accountje aangemaakt.
Reden,omdat ik vanaf morgen (in de middag word hij bezorgd)
de eigenaar ben van de Sony KDL-46HX700
En dan mijn ervaringen met jullie wilt gaan delen.

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ekbWutDxL6NSrM:http://img1.lesnumeriques.com/news/12/12250/news070110-tv-sony-2010-hx700.jpg

Moet eerlijk zeggen dat ik al 1 jaar aan het kijken bent welke gaat het worden?
Ben in veel zaken geweest,kijken en nog eens kijken.
Dit zal bij veel van jullie wel bekend voorkomen.
Heb door jullie ook veel bijgeleerd,waar op te letten etc.
Dus zal jullie op de hoogte houden van deze lcd-televisie.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 350371 op 15-03-2010 15:01]

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-03 17:49
Rctworld schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:52:
[...]

Heb inmiddels via twitter reactie van Sony zelf:

"The HX900 will feature Motionflow 400Hz Pro. The LX900 will utilise Motionflow 200Hz Pro as previously announced"

Bron: http://twitter.com/SonyEurope

Dus de HX900 heeft definitief 400 Pro :)
Toch eigenlijk te gek voor woorden dat Sony zo'n moeite heeft om de juiste specs op hun websites te presenteren. Hoe moet de consument het dan nog snappen? :)

Wat betreft de inhoud, op de website kent Sony deze twee varianten:
Motionflow 200Hz PRO with Image Blur Reduction – enjoy the smoothest, fast-moving sports and movie action scenes with four times the number of images than conventional 50Hz TVs and innovative backlight blinking for a more cinematic feel

Motionflow 400 PRO with Image Blur Reduction – enjoy exceptionally smooth, fast-moving sports and movie action scenes.
Waarbij me vooral op valt dat het woord "Hz" ontbreekt bij de onderste variant. Dat zal vast geen toeval zijn. Ik ga er dus vanuit dat we het nog steeds over 200Hz hebben, maar dat er één of ander extra truukje wordt toegepast waarmee Sony het dan Motionflow 400 Pro noemt. Beetje triest, dit soort tactieken imo (als het klopt). Ik betwijfel ook of het uberhaupt een noemenswaardig zichtbaar verschil zal zijn. Nog wel grappig te zien dat er in de twitter quote dan wel weer "Hz" staat. :) Dat zal echter we een foutje zijn. Snapt u het nog klant? Nee? Geeft niet, wij ook niet hoor... :P

Ook in de logo's te zien btw:
http://sp.sony-europe.com/media/60/29947 http://sp.sony-europe.com/media/172/86015

Ik zal de TS ff bijwerken iig.

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-05 11:20

weet iemand wanneer deze jongen (lx900) uitkomt? en tegen welke prijsrange ongeveer?

Anoniem: 350371

Heb vandaag dus de Sony 46 hx700 ontvangen..!!
Eerste indruk, mooi en haarscherp beeld , prima geluid,dus op het eerste gezicht, een prima aankoop.
Had hiervoor een Panasonic plasma 46 G 10 , maar na een hoop gedonder ,
(vlekken/strepen over het hele scherm) dus gekozen voor deze van Sony.
Keuze was even tussen philips 9664 en deze tv van Sony, maar na veel vergelijken, winkels afstruinen,
en internet afzoeken toch voor deze gekozen.
Belangrijkste voor mij zijn sportbeelden, voetbal, Formule 1, enzz.
En dat ziet er goed uit...

• Niet online
46EX500 under construction :)

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-05 23:47
weet niet of deze al eens gepost is

:)

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:45
Weet niet of iemand deze al gezien had, maar heb vandaag de volledige brochure voor 2010 gekregen van Sony. Het enige wat me echt opvalt is de HX800 die volgens mij nog nooit echt ergens voorbij is gekomen, maar het lijkt erop alsof dat de eigenlijke HX900 had moeten zijn met MotionFlow 200 Pro. Ben wel benieuwd hoe duur hij is want hij is ook 3D Ready!

Voor de geïnteresseerden, de overzichtstabel:

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:53
FrE911 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:44:
[...]

Er is toch geen verschil kwa design? :) Ik heb thuis de EX500 maar wat me opviel is dat die rand onderaan veel donkerder is dan in de winkel. Wat positief is natuurlijk :)
De ex700 oogt kleiner, design vind ik mooier... :)

40EX500:

40EX700:

VW ID3 Pro Performance (204 pk, 58 kWh)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 02:06
Heb gister m'n dioder kit van de IKEA achterop m'n Bravia aangesloten, voor bias lighting. krijg je dus dit effect:

Kan het iedereen aanraden. Het kijkt echt heerlijk, een stuk minder vermoeiend voor je ogen als je films kijkt in een donkere kamer. Zeker in donkere scenes zie je nog meer details.
De witte leds op de lightstrips van de kit hebben een kleur temp van zo'n 5400K, ideaal is een kleur temp van 6500K.Heb nu wat professioneel filter-folie (Cinefilter) besteld besteld, wat ik over de ledstrips ga plaatsen zodat het licht alsnog met 6500K overeenkomt ;)

Alle voordelen van bias lightning op een rijtje:

What are the proven benefits of bias lighting?

1. Reduces or eliminates eye strain and viewing fatigue in dark viewing conditions.
2. Eliminates image contamination due to reflections, haze and glare on the screen from conventional room lighting.
3. Enhances perceived black levels, contrast ratio, and picture detail by enabling dark adapted viewing.
4. Preserves correct color perception of the video image by the viewer.
5. Prolongs monitor phosphor life (phosphors are used in CRTs, plasmas, and LCDs with CCF back lighting) by enabling dark room viewing and lowering of screen brightness requirements.
6. Provides a low level of illumination in the room for movement and peripheral activities

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=451527
http://forum.blu-ray.com/...does-make-difference.html
http://www.cinemaquestinc.com/ideal_lumesb.htm

Zo'n setje van de IKEA kost 30 euro, een prima en goedkoop alternatief voor degene die geen 60 dollar (plus 30 dollar shipping) willen uitgeven voor een Ideal Lume D6500K CCFL lamp.

[Voor 53% gewijzigd door Demon_Eyez op 04-04-2010 13:57]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 02:06
FrE911 schreef op zondag 04 april 2010 @ 19:50:
[...]

Kunt u mij een foto sturen van de achterkant van uw tv? Heb ook zo'n set maar weet niet goed waar ik ze best bevestig op de achterkant ;) Alvast bedankt.
kontroll schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:24:
[...]

of gewoon hier posten, ik heb namelijk ook wel interesse (en ben eigenaar van zo'n dioder)
Hierbij de achterkant van m'n TV. Heb de ledstrips heel simpel met dubbelzijdig tape bevestigd.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Niet online
even een 'tweakers' sfeerplaatje van de 46EX500.... :)

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 19:36
FlowDesign schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:45:
[...]

Die donkergrijze rand duidt er denk ikop dat het een Belgisch model is. Misschien van het type EX501 o.i.d.
In Nederland kun je (als je geen import model wil) slechts die met de licht grijze rand kopen.
Zou best kunnen. Ben in elk geval blij met de iets meer donkere rand. Dit is mijn 40EX500 :

[Voor 7% gewijzigd door FrE911 op 07-04-2010 20:08]

Anoniem: 357212

Hallo,

Ik heb een screenshot gemaakt van de folder. Zie hieronder. Ik heb echt veel te weinig verstand van dit spul om te beoordelen of het dezelfde is als een ex400, maar ik heb het idee van niet.

Alvast weer bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DjRavix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 15:41
supermm958 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:27:
Vandaag mijn 2e EX700 omgeruild wegens het continue kraken van de behuizing door warmte ontwikkeling.
De 2e EX700 had de eerste 2 a 3 dagen hier geen last van, maar daarna begon de behuizing te kraken.
Niet een paar minuten lang na het aanzetten, maar zolang je TV keek bleef het krakend geluid hoorbaar. De ene keer luider dan de andere keer.
Tevens had het 2e scherm minder last van de donkere vlekken in het beeld (bij lichte actergrond) langs de hoeken en boven in het midden.

Het scherm vandaag omgeruild voor een HX700, tot dusver geen spijt van. Beeld kwaliteit is echt beter dan de EX700.

Voor de rest waren wij hier thuis best tevreden over de EX700 m.b.t. het beeld kwaliteit, mogelijkeden en design. Maar het irritant kraken van het scherm begon toch behoorlijk te irriteren.
Zelfs de overige huisgenoten begonnen het irritant worden. Zoals eerder gezegd, de EX700 beviel verder prima, Nu dus een HX700.
De verschillen m.b.t. de functionalitiet zijn er niet echt, zelfde opties etc. Verschil zit hem meer in dat de HX700 200Mhz is, geen edge-led en desing is anders.

Tot dusver een tevreden gebruiker van de HX700. Jammer van de EX700.

Hoorde van de Winkel dat Sony inmiddels erkend dat er problemen met de EX700 zijn. (kraken van de behuizing). Wat de oplossing gaat worden is niet bekend (modificatie van iets denk ik).
Niet elke EX700 heeft het issue, helaas ik dus 2 toestellen gehad die het wel hadden.
LOL :P
Welkom bij de HX700 Fan Club _/-\o_
water_escape schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 08:57:
Ligt het nou aan mij of ik de 46nx800 niet te krijgen in nederland.
Je vindt er wel informatie over, maar geen verkooplocaties of prijzen in nederland.

ik vind de 40" net te klein en de 52" net wat te groot :).

iemand die hier ook naar op zoek ik geweest? of meer over weet?
Die zou misschien nog wel komen
zo niet is het misschien verstandig om toch voor de 52" te gaan (aangezien je beter groter kan nemen dan kleiner)

verders vind ik het ontwerp van die TV's niet echt handig
Om je even een idee te geven wat ik bedoel in mijn situatie:

Achja nu ik toch bezig ben De Ziggo CI+ Module & Sony UWA-BR100 WiFi Adapter:

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-02 21:03
hjoels schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:11:
Heb sinds een week een KDL46-EX700. Kreeg de digitale zenders met de Ci+ module niet geinstalleerd. Nadat ik hier ergens had gelezen om het eens met een andere CAI kabel te proberen had de TV binnen een paar seconden 255 digitale kanalen gevonden. Perfect beeld. Ik moet vermelden dat ik al een jaar een Samsung LED 40EU B7020 had. Volgens de verkoper van de BCC zou deze werken met een Ci+ module. Mooi niet omdat deze TV niet Ziggo gecertificeerd bleek te zijn. Volgens de voorwaarden van BCC heb je recht op een vervangend toestel indien je iets gekocht hebt op basis van de informatie van de verkoper en het blijkt achteraf niet te werken. Dit binnen een periode van 2 jaar. Ik heb een klacht bij de BCC gedeponeerd en na 14 dagen kreeg ik bericht dat ik mijn 1 jaar oude TV kon omruilen. Heb nu dus een nieuwe TV en moest wel iets bijbetalen (het was net een auto die je inruilt).
Dus.... grote klasse BCC.

Er komt een dezer dagen een nieuwe soundbar uit van Sony speciaal voor de nieuwe Bravia modellen. De Sony HT-TC-350 voor modellen vanaf 40" en de HT-CT-150 voor kleinere modellen. Richtprijzen resp. $ 400,- en $ 300,- Sta al in de rij voor de TC-350..... :)
Dat is inderdaad wel netjes van BBC dan, maar de B7020 zou toch echt moeten werken met Ziggo, tenzij je dus een van de weinigen bent geweest die toevallig een WWXXN heeft gekregen ipv een WPXXN, dat zal de verkoper dan wel zijn ontgaan :) In de 6000 en 7000 serie zijn die modellen zonder CI+ alleen in het begin kort uitgegeven als ik mij niet vergis.

Maar over die TC-350...google geeft mij dit:

zal wel niet het goeie zijn he 8) heb je mss een linkje?

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-04 06:00
Ik heb mijn oog laten vallen op de 46hx900. Iemand enig idee vanaf wanneer deze geleverd worden? Ik las ergens "in de zomer van 2010", maar dat is nogal een ruim begrip. Bij een aantal webwinkels staat "wordt verwacht", wat ook niet echt duidelijkheid biedt :D
StraightOn.NL schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 18:32:
[...]
Maar over die TC-350...google geeft mij dit:

[afbeelding]

zal wel niet het goeie zijn he 8) heb je mss een linkje?
Het is HT-CT350:

[Voor 51% gewijzigd door airliner op 29-05-2010 19:56. Reden: @ reactie hierboven]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DjRavix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 15:41
supermm958 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:13:
[...]

Zelfde versie dus, vraag me af waar versie PKG4.054EUL-0106 dan weg komt. Aan de nummering te zien lijkt deze hoger of is er voor de 40" en 46" een apparte firmware versie.
mijne is een 40HX700
zoals je kan zien heeft hij echt nieuwere firmware dan die op de sony website te vinden is

Edit:
owja ... het is dus PKG4.034EUL-0106
het verschil tussen de 5 en de 3 is nog al lastig te zien op een wat grotere afstand

[Voor 12% gewijzigd door DjRavix op 31-05-2010 17:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• javami
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09-2021
Ik twijfel nog steeds tussen de 32ex500 en de 37ex500, het is voor iedereen persoonlijk natuurlijk maar nu lees ik ook dat het met een 32 inch en een kijkafstand van 3m eigenlijk onzin is om voor full hd te gaan.. Omdat je die details toch niet kan waarnemen (tov hd ready).

En onderstaand figuur lijkt dit te bevestigen, hoewel ik volgens deze grafiek groter dan 70" moet hebben voor 3m kijkafstand 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bamiballen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-11-2021
Baaaah, ik word gek! Vandaag een Bravia BX4 40 aangeschaft, werkt helemaal perfect behalve de HDMI ingang.

Probleem: Als ik mijn laptop aan de TV verbind detecteert mijn laptop de TV wel, maar andersom niet. Als ik via instellingen zoek naar HDMI apparatuur wordt er niks gevonden. (Geen apparatuur gevonden. Controleer de verbinding of de instellingen van de apparatuur.)

Dingen die ik heb geprobeerd:
- Juiste HDMI-kanaal selecteren
- Meerdere HDMI poorten geprobeerd
- Laptop uitgezet, TV uitgezet, kabels ontkoppeld e.d.
- Andere HDMI kabel
- Terug naar fabrieksinstellingen
- In het HDMI menu op de TV alle opties geprobeerd 8)7
- Alle opties in mijn ATI Catalyst Control Center zo'n beetje geprobeerd.
- Me doodgezocht op google.

HDMI kabel werkt ook gewoon op de Panasonic Viera hier beneden.
Ben al 4 uur bezig, maar ik kom er maar niet uit, kan toch niet aan mij liggen? Begin bijna te denken dat mijn hdmi poorten kapot zijn ofzo :p hoop dat hier iemand mij kan helpen.
Laptop herkent de TV wel gewoon:

Any help appreciated :)
;w

[Voor 13% gewijzigd door Bamiballen op 01-06-2010 23:02]

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-05 14:31
Ain't she a beauty O-) Net gehaald bij de MM, de Sony 40EX402

[Voor 19% gewijzigd door Motabeatz op 03-06-2010 22:08]

motabeatz.com

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-03 23:19
:), Vandaag mijn KDL-46EX500 opgehaald bij plattetv.nl. Eerste indruk was natuurlijk wauw :), hiervoor gebruikte ik een crt sony wega 81 cm ofzo. Toen ik thuis was meteen inmekaar gezet, gebruik nu nog analoge zenders en de kwaliteit is heel goed vind ik.

Heb gelijk maar de PS3 slim aangesloten om de inputlag te testen, als eerste deed ik Pes10 erin en dat draaide als een zonnetje, wat een beeld zeg :). Toen was Midnight club La aan de beurt, bij deze spel zag ik allemaal van die kleine streepjes op het scherm bewegen,beetje regenachtig, ik dacht van nee he, toch niet een defecte toestel.

Meteen maar uit het spel gegaan en toen werd het normale Playstation menu beeld wel weer normaal, ik weet niet maar volgens mij lag het aan het spel, had verder nog geen tijd om het uit te zoeken. Toen had ik F1 2010 demo maar gestart om de inputlag te testen, en ik merkte dat als ik stuurde het wel langer leek te duren voordat er daadwerkijk ingame werd gestuurd, ik had het gevoel dat het spel er toch wat langer over deed en het voelde niet echt prettig aan, maja volgens mij staat de tv niet eens om gamemode, weet niet eens hoe ik hem op gamemode moet zetten lol :). Ik heb namelijk nog niks uit of aan gezet, heb hem nog maar een paar uur dus het echte testen moet nog gebeuren.

Heb ook nog wat blurays afgespeeld en dat was echt heel mooi om te zien, tot nu toe een prima apparaat voor een mooi prijsje alleen hoop ik niet dat ik last krijg van inputlag, misschien word het allemaal beter als ik het op gamemode zet, verdere ervaringen komen nog.

Nog wat pics, deze opstelling is tijdelijk, er komt nog een nieuwe tv meubel en de tv word op de muur gehangen:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:17
Ja, ik vind het ook wel prima :) En hij staat inmiddels in mijn (nieuwe) huis. Nog niet uitgepakt, dat doe ik pas als ik verhuisd ben.

Vervoeren viel niet mee trouwens :P

omniscale.nl

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:46

vanDaal

-ismeereentje

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een NX800 (produktiedatum 2010-04). Met name gevallen voor het design. Gisteren aangesloten en even getest. Op een gegeven moment, met lichte scenes, valt mij een aantal donkere plekken op. Ik heb vervolgens even een test gedaan met een witte jpg van 1920x1080 op full-screen. Het resultaat is als volgt (aanklikbaar):

Je ziet met name op een aantal plekken zwarte "highlights". Lijkt mij niet helemaal de bedoeling? :/

[Voor 6% gewijzigd door vanDaal op 06-08-2010 16:55]

Anoniem: 290716

Zover ik weet hebben alle 100+HZ BRAVIA Televisies van 2010 een input lag van minimaal 60 ms, ongeacht GAME/TEXT mode.
Voor mij als gamer niet acceptabel. Ik heb het geprobeerd maar dan ben ik zelf slachtvee in snelle FPS games... }:O

De 50HZ 2010 modellen hebben een inputlag van rond de 30 ms, zie ook hdtvtest.co.uk
Dit heb ik ook zelf gemeten met de KDL-40EX402:

Maar helaas zoals ik al eerder heb aangegeven in een reactie van een KDL-40EX402 review:

Kijkhoek is niet al te best en dynamisch contrast kan op geen mogelijkheid uit.
Waarschijnlijk als je het enkel als TV gebruikt dat je daar niet veel last van hebt, maar verwacht geen stabiel beeld als je erop gaat internetten.
Intensiteit van de backlight verandert direct bij het scrollen van een website.
In een spel met veel schaduwen zorgt dit voor het gevoel van naderend onweer.

Hierover had ik o.a. contact opgenomen met Sony e-mail support.
Op de vraag of het dynamisch contrast kan worden uitgeschakeld kreeg ik spoedig antwoord (13-7-2010):

''Naar aanleiding van uw mail dienen wij u helaas te informeren dat het niet mogelijk is om het contrast uit te schakelen. Onze excuses hiervoor."

En daarnaast het probleem met de 'Edge Enhancement':

Dit effect zag ik ook bij andere Sony BRAVIA Televisies in de winkel...

Bij oudere modellen die ik getest heb als 40V4000 (inputlag <10ms), 40L4000, 40X4500 en oudere modellen heb ik geen last van hoge inputlag/edge enhancement/dynamisch contrast...

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:42
Schizo007nl schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 15:40:
[...]

Het enige wat ik als informatie voor je heb is dat het paneel van een andere fabrikant komt, volgens mij Samsung wat dus als voordeel moet hebben dat het toestel beter leverbaar is.. en de vormgeving is iets slanker gemaakt.. Informatie die ik vanuit Sony via m'n werk heb gekregen!
Top! Mooi om te horen. Tijdje terug idd gelezen dat er i.p.v. van een Sharp paneel een Samsung komt in te hangen vanwege het tekort bij Sharp. Daarnaast krijgt de model een nieuwe buitenkant. Zie deze afbeelding:

Links: KLD-40EX700
Rechts: KLD-40EX710

Veel meer van deze tijd!

Anoniem: 248577

Zag bij de MM ineens een vrij onbekende 40 inch Sony 2010 staan: de KDL 40BX400. Qua opties een absoluut basistoestel (bijvoorbeeld slechts 2 HDMI maar wel CI+) en ook geen draaibare stand. Maar de look is zonder meer zeer ok. Gewoon alle vier zijden van de bezel glanzend zwart. Dus geen gekleurde (plastic of metaal) strip aan de onderzijde. Zeer discrete look dus. Jammer dat ze deze basis look niet meer toepassen bij Sony. Overigens slechts voor 499 euro wat aanzienlijk goedkoper is dan de laagste in de Pricewatch.

Kan er geen review over vinden maar mogelijk zelfde paneel als de EX400.

Sony NL heeft hem niet op de site. Sony Azie wel: http://www.sony-asia.com/product/klv-40bx400

Aan de muur ziet ie er zo uit: http://www.sony-asia.com/...e_lcd_BX400_1600x1200.jpg

[Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 05-09-2010 11:34]

Anoniem: 248577

Anoniem: 26457 schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:17:
Kwam een opmerking tegen op kieskeurig.nl dat het scherm van de Sony 40EX500 spiegeld.
1) Iemand die dit kan bevestigen/ontkennen ? Want dat zou voor mij toch een knapper zijn...

2) Verder ben ik benieuwd of men de DLNA een meerwaarde vindt en prettig vindt in gebruik op dit model ?
De EX500 heeft absoluut een mat scherm. Een van de meest matte schermen. Uiteraard zie je altijd iets weerkaatsen maar degene die dat op Kieskeurig heeft geschreven zal geen idee hebben van wat in LCD TV wereld mat is en wat glanzend. Een mat scherm van bv. een Dell monitor zal namelijk veel matter zijn dan het meest matte tv scherm. Dus als je een Dell met de EX500 vergelijkt zal de EX500 glanzen. Sowieso zijn reviews op Kieskeurig weliswaar soms zinvol maar ook vaak niet, teveel (ondeskundige) mensen die alleen klachten hebben waardoor soms een vertekend beeld ontstaat. Bovendien vindt er nauwelijks een echte (real-time) discussie plaats doordat iedere comment wordt bekeken door de redactie alvorens wordt geplaatst (zitten soms meerdere dagen tussen). Dit over Kieskeurig echter terzijde.

De EX600/EX700 glanst duidelijk meer dan de EX500 maar m.i. nog steeds niet heel erg ivm veel Plasma's (muv de nieuwe Panasonics G en V serie die duidelijk minder spiegelen). De EX600/700 hebben geen glasplaat! Pas met de NX serie wordt het echt spiegelend maar die hebben dan ook wel een glasplaat, zie foto

TIP: als je wilt weten of sprake is van een glasplaat kun je naast kijken in de prof. reviews ook kijken naar het gewicht van een tv zoals vermeld op de site van de fabrikant. Een glasplaat zorgt er voor dat 40 inch LCD's al snel rond of zelfs boven de 20 kg uitkomen.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 06-09-2010 22:56]

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:20
Dirrukje schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:23:
Waaraan kun je precies zien dat iets 24p uitzendt?
Bravia's geven aan dat het inputsignaal 1080/24p is ipv 1080p:

Zo'n beetje alle (HD)DVDs en BRs en rips en encodes daarvan zijn 24p. Alleen moet de DVD/HDDVD/BR-speler of HTPC het wel als dusdanig kunnen outputten. Oftewel, in een volledige 24p chain moet:
- De source 24p zijn;
- de speler/HTPC in 24p kunnen outputten;
- de TV 24p input kunnen accepteren; en
- de TV 24p input ook weergeven op een veelvoud van 24Hz.

Met dat laatste wil ik TVs uitsluiten die wel 24p input accepteren maar het vervolgens weergeven op 50/60Hz.

[Voor 56% gewijzigd door HarmoniousVibe op 12-09-2010 12:47]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-06-2021
Ik kan je geen antwoord geven op je vraag, maar ik was toch zeer benieuwd of er ook iets van een montagestuk bij je TV geleverd werd? Want ik wil namelijk bij mijn TV Zo'n muurbeugel halen.

Dus wordt de TV geleverd met iets van ijzeren bars zodat deze bevestigd kan worden op een dergelijke muurbeugel?

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-11-2017
ik heb gisteren de nx710 40" gekocht bij de saturn in Tilburg.. 2000 euro voor:

- NX710 40"
- actieve voet
- 3d setje
- CI+ module
- ps3 + 5 games via een coupon

De sony verkoper was niet zeker of de Ziggo smart card zou werken in de module, maar dat blijkt gelukkig geen probleem te zijn.
ik vind hem zelf te mooi voor woorden.. binnenkort even een reviewtje.

impreson.com

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Spb schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:38:
[...]

Leuke prijs weten te maken ? Dat is wel wat je noemt uitpakken !

Ik heb hem ook staan, de 55nx810, gekocht bij bcc.
Je gaat er plezier mee hebben !

Inderdaad is de TV op de designvoet niet verstelbaar, staat dus vast in een kleine hoek van 6 graden.
Wel direct kantelbaar op de meegeleverde voet, maar dat is minder mooi, en geluidstechnisch een drama.
Maar ja, jij hebt die home cinema er ook bij, dus voro jou minder belangrijk wellicht.

Bij mij staat-ie op een kast van zo'n 45 cm hoog, dat kan nog net. Hoger zou ik niet aanbevelen.
200 euro op de televisie, gratis 3D set met twee brilletjes én nog eens 5% van de laptop die ik erbij genomen heb: Sanction in "[Ervaringen] Het Sony Vaio VGN-F11 Serie..." en een kleine korting op de thuisbioscoop set. Heb nog wat meer kleiner spul erbij genomen, dus de korting was mooi. :)

Dit is het dressoir waar hij op komt te staan, die is redelijk laag dus denk dat ik hem wat ga tilten.

• Sanction
  • Niet online
De voorpret kan beginnen. :P

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-05 18:20
Ik heb nu al een tijdje een 40HX700 en ben er tevreden over! De laatste tijd heb ik een probleem. Nu dat de zon lager staat zit de zon soms in mijn scherm en krijg ik witte vlekken op het beeld. Dit is vooral zichtbaar als hij uit staat, als hij aan staat valt het niet heel hard op, maar toch is het duidelijk merkbaar.

Foto's:

(die horizontale streep komt door de camera, dat is niet zichtbaar op de televisie)

Hoe meer zon erop zit, hoe erger het wordt. Het is nu al zo erg geworden dat het ook al zichtbaar is zonder rechtstreekse zon, gewoon als het warm is bij de tv.
Het lijkt een lijm-laag te zijn ofzo onder het glas, voor het beeld.

Iemand dit al gezien? Valt dit onder garantie?

[Voor 9% gewijzigd door mngm op 31-10-2010 17:07]

• reAaa
Oke, ja ik heb de kabel. Het is namelijk zo dat ik deze speakers heb:

in combinatie met deze regelaar:

Het was dus eventjes kijken of ik wel de geschikte kabels had. Ik heb nu permanent de HDMI kabel + audio kabel in de TV zitten. Als ik TV ga gucken, wissel ik de kabels wel even om. Zit ik verder ook niet met audiovertraging instellen enz. Enige verschil is dat ik nu 2 kabels moet inpluggen, in plaats van 1. Hoeveel gemakzucht kun je tegenwoordig hebben :P

• reAaa

Geluid gaat vanuit de macbook pro (via 3,5mm jack) naar de Input op de nano patch. Via de Out gaat ie naar mijn speakers. die KRK's zijn actieve speakers. Aangezien ik verder geen mixer/versterker heb, is die nano patch mijn volumeregelaar, met dus in feite maar 1 ingang.

Als ik dus een film ga kijken, dan haal ik de kabel eruit die de nano patch met de macbook verbind.
vervolgens pak ik de audio kabel die in de TV zit, en stop deze in de nano patch, ofwel ik versterk het geluid van mijn TV direct (geen input lag met audio), in plaats van via de macbook pro, waardoor ik dus wel last heb van de input lag, omdat de TV het beeldsignaal pas later ontvangt.

Zo, nu moet ie duidelijk zijn ;).

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 12:24

Atmoz

Techno!!

Klopt het dat de SONY 40W4720 DEZE module niet "aan kan" ?

Anoniem: 383452

Mijn ouders hebben sinds kort een Sony 40nx710.
En wij zijn er erg tevreden mee.
Hij is nu nog aangesloten met analoog signaal maar binnenkort digitaal van Ziggo.
Nou ben ik actief op dit forum maar ook op www.avsforum.com waar ook veel gesproken word over led/3d tv's.

Wat mij net op viel was een blauwe waas aan de onderzijde en bovenzijde van de tv bij het kijken van voetbal.
Dit viel mij op en ben gaan zoeken op fora's wat het is. Nu loop ik net naar beneden en is het nergens meer te bekennen...
Nou heb ik een foto gemaakt van een zwart beeld (op AV1 gezet en de apparatuur niet aangesloten). Alleen de foto komt totaal niet overheen met in het echt. In het echt is er namelijk totaal geen backlightbleeding te zien..
Ik heb ook een foto gemaakt van het service menu, kan iemand mij vertellen wat voor paneel ik heb.
En heeft er iemand toevallig de goede instellingen voor deze tv?

Alvast bedankt.

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-05 19:49
Leuk tvtje dat sony uitbrengt, namelijk de KDL-22PX300 met ingebouwde ps2, ja de ps2 en niet de ps3 :P Op zich wel leuk cadeau voor de kleintjes op hun kamer.

Prijs in UK is 200 pond. Dat is op zich best goede deal als je nagaat dat een ps2 rond de 100 euro kost en een 22inch lcd rond de 300 euro kost.

[Voor 35% gewijzigd door M0otje op 03-12-2010 20:53]

• Sanction
  • Niet online
Same here (55NX810F), ben er erg tevreden over. Ik heb die voet er overigens alleen voor het design bijgekocht, geluid gaat altijd via mijn home cinema set.

Heb het toevallig vandaag getest hoe de voet alleen klinkt, en dat is toch wel een stukje beter dat televisie alleen. Maar dat is logisch; bij geen enkele platte televisie verwacht ik een supergeluid. :)

Nadeel is inderdaad de arc, die kabel kostte me redelijk veel extra geld.

• Traice
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-12-2020
Beste mensen,

Op 8 december heb ik samen met mijn vriendin de Sony Bravia KDL-46NX710FT1 gekocht.
Hij ziet er super uit! Alleen heb ik van die vage vlekken in mijn scherm. De It's zegt dat het normaal is en dat ik met de instellingen moet werken. Dat heb ik geprobeerd maar het gaat niet weg. It's zegt dat elke tv dit heeft en dat het geen defect is. Ze hebben mij wel het nummer van Sony gegeven.
Hebben jullie hier ook last van? En is hij defect? Kan iemand meer uitleg geven hierover?

Alvast bedankt!

• M0otje
En mensen die hier uit kijken naar de 2011 modellen? De modellen zijn vandaag bekend gemaakt op CES 2011.

Ex720 (thnx XTratT)

HX820

Meer modellen kun je hier vinden link

[Voor 67% gewijzigd door M0otje op 07-01-2011 12:38]

• M0otje
Review van de Sony KDL32EX710

Actuele prijzen.

Wat ik niet begrijp is dat de Ex700 duurder is dan de Ex710? Je zou toch zeggen hoe hoger de cijfer des te beter model en hogere prijs?

"Sony were right to give the KDL32EX713’s energy efficiency top billing, because this is one of its biggest strengths. That’s not to say that its picture quality is bad – although the viewing angle performance will be troublesome in larger, wider viewing environments, the TV manages to produce a fairly satisfying picture if the user will just comply with the LCD rule of sitting face-on. Greyscale linearity is good, meaning that the picture is largely free of unwanted colour tints, although the KDL32EX713U does exhibit the common Sony LCD problem of blue-tinted shadows, so there’s still room for improvement. Colour and gamma performance are both very good. Black level performance is a little disappointing, with the Sony KDL32EX713’s rendition of deep black instead being a purpley-blue glow.

All of these attributes combine to produce a satisfyingly realistic picture from an LED-based LCD TV which is good, but slightly overpriced, in this writer’s opinion. With this said, we can’t think of any obviously better 32″ LED TV displays right now, either. If you want to watch your energy bills and still watch a good quality display, the Sony KDL32EX713 definitely deserves a look.
"

[Voor 12% gewijzigd door M0otje op 15-01-2011 10:24]

• tig3rclaw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-04-2016
Sony 2011 TV line-up - with prices

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1295523238

[Voor 27% gewijzigd door tig3rclaw op 20-01-2011 16:08]

Be Brave

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:38
Moet je bij 3d niet recht voor de tv zitten ? :

http://www.flatpanelshd.com/pictures/sonylife2011-1.jpg

https://www.strava.com/athletes/2323035

• tig3rclaw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-04-2016
Er is ondertussen al weer wat meer bekent over de prijzen voor de 2011 Sony tv's

Prices on Sony’s 2011 TVs now online
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1296471431

Zie ook dit plaatje

opvallend vind ik dat de NX720 en de HX720 gelijk geprijsd zijn (tenminste in dit overzichtje)

[Voor 14% gewijzigd door tig3rclaw op 01-02-2011 14:44]

Be Brave

• Niet online
Veel mensen hebben tegenwoordig hun TV direct aan het internet hangen.
Wat gaat er eigenlijk heen en weer kwa data ? en naar wie ? wanneer en hoelang en waar je naar kijkt ? of toch alleen een check of er nieuwe firmware is voor je TV .. potentieel privacy gevoelig denk ik.

iemand hier al is naar gekeken ? ben bezig met een sony 46EX500 :)

• Anoniem: 120071
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 120071 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 04:32:
Zou iemand met een 46" EX500 een hi-res foto of korte video willen maken van een SD zender via DVB-C met de 'Beeldscherpte' op MAX en alle mpeg/ruis filters uit? Liefst een close-up uit een stukje wat herkenbaar is zoals de nieuwslezer bij het NOS journaal of RTL-Z (zoiets als dit, maar dan nog iets dichterbij en in een hogere resolutie). Ben namelijk benieuwd hoe scherp en met hoeveel detail Sony dit kan weergeven in vergelijking met een andere 46" Samsung TV die ik nu gebruik. In de winkel is dat moeilijk te beoordelen omdat ze daar geen fatsoenlijk DVB-C signaal hebben.

Een 46" EX700 is ook goed. Het gaat mij puur om de beeldprocessing en dan met name om de maximaal te behalen scherpte met SD zenders.
Hier alvast een vergelijking met de Samsung LE46C650 en de Sony KDL-32D3000.
Beeldscherpte bij beide op MAX en alle ruisfilters uit. De Samsung heeft daarbij ook nog 'Randverbetering' aan.

Samsung LE46C650:

Sony KDL-32D3000:

Samsung LE46C650:

Sony KDL-32D3000:

Zoals te zien is produceert de 4 jaar oude Sony een strakker plaatje met meer detail van deze 8Mbit Technicolor stream. De Samsung is veel doffer, heeft minder detail en het beeldtype ziet er 'analoog' uit.

Nou wil ik graag zo'n zelfde plaatje van een Sony EX500 of EX700 met Beeldscherpte op MAX en alle ruisfilters uit. Het liefst ook van hetzelfde plaatje van de RTL-Z studio met de nieuwslezer. Zou iemand die ook de ingebouwde DVB-C ontvanger gebruikt dit willen doen?

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-10-2020

Reemster

Soul Reaver

Ik heb een klein vraagje over het aansluiten van mijn Bravia 40EX500 aan mijn pc.

In mijn pc zit een ATI HD 5700 met 2 dvi-aansluitingen. M'n vorige tv (720P) zat aangesloten op m'n pc middels een vga-kabel (en dan dus met een vga-dvi converter aan m'n pc).

Ik probeer nu hetzelfde met m'n bravia (1080P), maar nu blijkt deze via vga maar max 1280*720 (of eigenlijk 1360*768) te ondersteunen. Los ik dit nu gewoon op door gebruik te maken van een DVI/HDMI-kabe zoals deze: http://www.allekabels.nl/...298/HDMI---DVI-Kabel.html

Wat me nog aan 't twijfelen bracht was dat ik alleen de onderstaande resoluties wanneer ik het beeld van mijn pc op de tv zet:

Mijn vraag: Is 1600*1200 de max resolutie van VGA en, waar het om gaat, heb ik wel de optie om 1920*1080 te kiezen met een HDMI/DVI-kabel?

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 17:49
De 60EX700 is binnen, wat een apparaat! _/-\o_ :9~

De doos waarin hij zat was enorm, krijg hem niet door het trappenhuis in volle vorm, dus maar opgevouwen.

Eenmaal neergezet en de ziggo CI+ kaart ingestoken, was het simpelweg genieten. Op de dikke 4 meter afstand is dit gewoon het echte bioscoop gevoel in de huiskamer, wat een lap aan beeldoppervlak! Eigenlijk heb ik het gevoel dat ik nu pas echt uit 1080p films haal wat erin zit, je kunt alle kleine details gewoon veel beter zien. Voor het gevoel kun je meer met je ogen inzoomen op verschillende delen van het beeld.

De motionflow werkt goed, geeft een vloeiender beeld; ook duidelijk te zien bij zo'n lopende nieuwsbanner als bij RTL-z. Zwart is goed, een stuk beter dan mijn vorige TV, een 46D3500 (alweer 3 1/2 jaar oud). Mooi menu. Eindelijk digitale zenders sorteren en niet meer die vervelende ziggo cisco recorder verplicht aan voor te kijken.

De verlichting is niet 100% egaal, maar dat wist ik al vooraf doordat dit edge lit LED was; je ziet dit bij een volledig wit scherm, misschien nog eens met de settings spelen. Verder spiegelt het scherm meer, maar niet echt hinderlijk.

De oude, de 46D3500

De nieuwe, de 60EX700

Even 70% meer beeldoppervlak! 8)

Let aub niet op het afschuwelijke "meubel" en de bekabeling, dat moet nog allemaal veranderd worden. Wat je overigens nog ziet zijn de ziggo/cisco recorder ( :'( ), een Denon 1911 receiver, Asus O!Play, een wii, een pioneer dvd speler 656 en 2 Martin Logan Motion 4.

[Voor 24% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 29-07-2011 18:29]

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 17:49
Verschil tussen 46 en 60 inch:

http://www.displaywars.com/46-inch-16x9-vs-60-inch-16x9

Hoe groot de TV ook in het begin leek, nu ben ik er alweer aan gewend. Het is gewoon pure luxe zo'n groot scherm.

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Tweakers,
Ik ga een muurbeugel kopen voor mijn Sony Bravia 32EX711.
Ik wil een platte muurbeugel, dus recht tegen de muur... Budget ligt rond de 30- 50 euro.
(Ik heb geen ervaring met muurbeugels, dit wordt mijn eerste!)

Ik kan dus kiezen uit deze lijst.
(De beugels zijn van het merk Vogels en leek mij zelf wel een A merk...)

Ik heb zelf de voorkeur aan deze 2 beugels. Het schijnt na reviews te lezen dat afbeelding 2 de beste is, maar twijfel of dat ook zo is, omdat op het eerste oog de eerste afbeelding sterker lijkt...

Dus wat vinden jullie?
Alvast bedankt! :)

An  a day keeps the doctor away.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee