Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:52
StephaN900 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:36:
[...]

Denk dat de prijzen wel kloppen, modellen zijn toch nog niet leverbaar, zodra ze dat wel zijn zullen de andere winkels wellicht ook hun prijzen wat laten zakken?

De 46nx700 staat nu overigens op €2000 rond, voor die prijs wordt het hem zeker niet voor mij :). Maar de nx700 en nx800 zijn kwa uiterlijk toch gelijk aan elkaar?
volgens mij is de nx700 en nx800 serie qau uiterlijk inderdaad gelijk. Sterker nog, volgens de specs in de OP zijn er daar ook geen verschillen in. Op zich vreemd, zal toch wel een reden zijn voor een aparte nx700 en nx800 lijn ?

als de 52nx800 duurder wordt dan de 60ex700, krijg ik nog een lastige keuze ;) (komt toch aan de muur te hangen ... )
Maar ook hier geldt "eerst in het echt zien ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesjaar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-02 19:18
memento__mori schreef op zondag 14 februari 2010 @ 23:49:
[...]

NX800 is in europa 200Hz en in de USA 240Hz (andere netfrequentie)
NX700 is 100Hz.
Dit heb ik uit de officiële Sony product catalog van de winkel (Vanden Borre) waar ik 's weekends werk.
Zou je voor mij de verschillen eens opzoeken tussen de 40NX700 en de 40NX800 , behalve
dat je gepost hebt dat de NX800 200 Hz heeft en de NX700 100Hz, kan ik nergens
de andere verschillen vinden.
Zou de NX800 ook dan een 10 bits paneel hebben t.o.v. de NX 700 een 5 bits ????????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187449

Anoniem: 187449 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:06:
de 46EX500 983,- 2 jaar garantie en gratis thuis bezorgd, lvr tijd 2-4 dagen

http://tinyurl.com/yg6qafr

* heb hem net besteld :)
het gratis thuisbezorgen is vandaag verdwenen en de levertijd is niet meer duidelijk... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Anoniem: 187449 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:35:
[...]

het gratis thuisbezorgen is vandaag verdwenen en de levertijd is niet meer duidelijk... :?
blijkbaar dat warenhuisservice te mooi om waar te zijn, zerlfde geldt namelijk ook nu voore de 52ex700, levertijd onbekend en nu MET 35 € afleverkosten ...
Ted038 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 03:28:
Je zou bijna gaan twijfelen over die warenhuiswinkel,zo voordelig .... ;)

52EX700, op pricewatch goedkoopste 1799 (adviesprijzen nog ?)
http://tinyurl.com/ylg28ba
Bij warenhuissite 1464 (incl.bezorging & 2jr garantie uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ted038 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:50:
[...]

blijkbaar dat warenhuisservice te mooi om waar te zijn, zerlfde geldt namelijk ook nu voore de 52ex700, levertijd onbekend en nu MET 35 € afleverkosten ...

[...]
ik wacht het even af.. heb een bevestiging voor 998,- all in, lvrtijd 2-4 dagen.. we zien het wel :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Anoniem: 187449 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:56:
[...]

ik wacht het even af.. heb een bevestiging voor 998,- all in, lvrtijd 2-4 dagen.. we zien het wel :z
tuurlijk, je kan ook geluk hebben, dat ze 1 ervan op voorraad hadden dus, en jij die gekocht hebt :)
(komt ook overeen nu met bezorgkosten, die dienen dan nu als dekking voor hun bestelkosten .....)

Zolang ze ook niet de prijzen zelf weer flink omhoog gooien, valt het ook wel weer mee .... bezorgkosten brengen toch de meesten in rekening, maar voor 35 euro loont het soms de moeite om zelf te rijden (al kan het zijn dat zo'n TV rechtop vervoerd moet worden ??? dan lukt het mij niet meer in mijn clio ;) )

EDIT 14:15 : www.warenhuisservice.nl ligt eruit :X

[ Voor 3% gewijzigd door Ted038 op 16-02-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EDIT 14:15 : www.warenhuisservice.nl ligt eruit :X
datalimiet overschreden ? O-)

* update 14.50 hij/zij ister weer ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 16-02-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02-2024
Mooie prijs hanteerd warenhuisservice.nl voor een KDL46HX700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 02:23
Net bij de BCC geweest, alle Sony's waren al losgekoppeld. Dus ik zeg tegen die medewerker: "ik neem aan dat ze losgehaald zijn omdat jullie de nieuwe lijn neer gaan zetten". Zeg de medewerker: "Ja, die komen eind februari, begin maart".

Enigzins verbaasd dat ze ze nu al aan het opruimen waren... gaan ze dan 2/3 weken een lege displayhoek vertonen... of allemaal losgekoppelde 'oude' TV's :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
BasNation schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 17:00:
Net bij de BCC geweest, alle Sony's waren al losgekoppeld. Dus ik zeg tegen die medewerker: "ik neem aan dat ze losgehaald zijn omdat jullie de nieuwe lijn neer gaan zetten". Zeg de medewerker: "Ja, die komen eind februari, begin maart".

Enigzins verbaasd dat ze ze nu al aan het opruimen waren... gaan ze dan 2/3 weken een lege displayhoek vertonen... of allemaal losgekoppelde 'oude' TV's :P.
Dat had je ook als 2de vraag kunnen stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
Ted038 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 17:09:
[...]

Dat had je ook als 2de vraag kunnen stellen ;)
Yep, maar hij lag op de grond, met z'n hoofd onder een plasma een kabeltje aan het trekken ofzo. Dus dacht, ik zal hem maar met rust laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
BasNation schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 17:54:
[...]

Yep, maar hij lag op de grond, met z'n hoofd onder een plasma een kabeltje aan het trekken ofzo. Dus dacht, ik zal hem maar met rust laten ;)
je bent ook te goed voor deze wereld :9

Anyway : dus vooralsnog maar afwachten wanneer de line-up "in 't wild" te zien is, tegen die tijd zal het hier ook wel wat meer losbarsten met meningen en recencies.

Zelf nog wel even geduld, ook eerst nog huiskamer opnieuw indelen etc :)

[ Voor 28% gewijzigd door Ted038 op 16-02-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-05 13:08

ulTimaS

Mayhaps

Net een Sony Bravia KDL-40EX500 besteld bij Modern.nl, woensdag volgende week woensdag, 24 feb. wordt hij geleverd :D. Kan niet wachten!!

Was trouwens goedkoper bij warenhuisservice, maar toch bij modern gekocht mede door de goeie reviews van de shop hier op tweakers.

[ Voor 5% gewijzigd door ulTimaS op 16-02-2010 19:10 . Reden: verkeerde datum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268098

ulTimaS schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:18:
Net een Sony Bravia KDL-40EX500 besteld bij Modern.nl, woensdag wordt hij geleverd :D. Kan niet wachten!!

Was trouwens goedkoper bij warenhuisservice, maar toch bij modern gekocht mede door de goeie reviews van de shop hier op tweakers.
Ik ga m ook niet meer bij warenhuis halen, wel apart dat op de site van modern staat dat ie pas 22/2 geleverd word. Wel goed dat je morgen al krijgt man. Kun jij eindelijk mijn (onze ) vragen beantwoorden als je zo lief wilt zijn offcourse :9 Wat ik echt wil weten is welke formats hij ondersteund voor films op usb (avi, divx, mkv etc). En daarnaast weet ik niet of je een console hebt(ps3/xbox360)? Ik zou graag weten of er lag is(met game mode aangeschakeld).

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 16-02-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Anoniem: 268098 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:44:
[...]

Ik ga m ook niet meer bij warenhuis halen, wel apart dat op de site van modern staat dat ie pas 22/2 geleverd word. Wel goed dat je morgen al krijgt man. Kun jij eindelijk mijn (onze ) vragen beantwoorden als je zo lief wilt zijn offcourse :9 Wat ik echt wil weten is welke formats hij ondersteund voor films op usb (avi, divx, mkv etc). En daarnaast weet ik niet of je een console hebt(ps3/xbox360)? Ik zou graag weten of er lag is(met game mode aangeschakeld).
oeps foutje, moet natuurlijk volgende week woensdag zijn (24 feb.)... aangepast in origineel bericht. Dit heb ik trouwens zelf uit kunnen kiezen, ze konden ook dinsdag leveren maar dan is er bij ons niemand thuis.

En ja ik zal alles zoveel mogelijk testen, maar dat zal wel een dag of 2-3 duren :P

[ Voor 7% gewijzigd door ulTimaS op 16-02-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
ulTimaS schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:08:
[...]

oeps foutje, moet natuurlijk volgende week woensdag zijn (24 feb.)... aangepast in origineel bericht. Dit heb ik trouwens zelf uit kunnen kiezen, ze konden ook dinsdag leveren maar dan is er bij ons niemand thuis.

En ja ik zal alles zoveel mogelijk testen, maar dat zal wel een dag of 2-3 duren :P
En misschien kan je pas na 2-3 dagen wat echte tests doen... wanneer hij 'ingespeeld' is :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345414

Ik ga mijn KDL 37EX500 morgen ophalen bij de plasma discounter voor 699. Ben niet een man van uitgebreide reviews en heb weinig ervaring met beeldkwaliteit, maar als ik voor jullie iets moet testen moeten jullie het maar laten horen.

Er staat trouwens dat de tv wifi ready is. Als ik de tv op de sony website opzoek vind ik als accessoire UWA-BR100. Deze zou ik in mijn tv kunnen pluggen en dan kan ik verbinding krijgen met mijn draadloos internet. Ik heb alleen nog een (online) winkel gevonden waar ik dit ding kan kopen en weet dus ook niet hoe duur hij is.

Edit: Nu wel gevonden op buitenlandse sites, maar hij kost daar meer dan 100 euri en dat vind ik een beetje overdreven...

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 345414 op 17-02-2010 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340572

Anoniem: 345414 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 09:02:
Ik ga mijn KDL 37EX500 morgen ophalen bij de plasma discounter voor 699. Ben niet een man van uitgebreide reviews en heb weinig ervaring met beeldkwaliteit, maar als ik voor jullie iets moet testen moeten jullie het maar laten horen
Morgen? Dus die zijn effectief al te krijgen? Da's leuk om te horen :-) Maar heeft er iemand al online reviews van de nieuwe reeks gezien? Precies nog niks hé, of misschien zijn ze nu aan het testen en komt het wel de komende dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328936

Anoniem: 268098 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:44:
[...]

Je zou bijna m'n broer kunnen zijn, ik heb precies exact dezelfde vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick22
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-11-2017
Ik ga mijn KDL 37EX500 morgen ophalen bij de plasma discounter voor 699. Ben niet een man van uitgebreide reviews en heb weinig ervaring met beeldkwaliteit, maar als ik voor jullie iets moet testen moeten jullie het maar laten horen.

Er staat trouwens dat de tv wifi ready is. Als ik de tv op de sony website opzoek vind ik als accessoire UWA-BR100. Deze zou ik in mijn tv kunnen pluggen en dan kan ik verbinding krijgen met mijn draadloos internet. Ik heb alleen nog een (online) winkel gevonden waar ik dit ding kan kopen en weet dus ook niet hoe duur hij is.

Edit: Nu wel gevonden op buitenlandse sites, maar hij kost daar meer dan 100 euri en dat vind ik een beetje overdreven...
Hoi Jan,

Feliciteerd met je nieuwe TV!

Ik twijfel nog om deze te kopen. Zou je misschien de input lag kunnen testen? Ik wil een PS3 op deze TV aansluiten en maak mij zorgen over input lag vanwege de 100hz techniek, ook al is game modus ingesteld.

Verder hoorde ik dat de beeld kwaliteit van de 37" iets slechter is dan de 32" en 40" ivm andere panelen, en dat dit alleen te merken is als de TV thuis is. Ik zou het waarderen als je een indruk kan geven over "ghosting" als de TV in een donker kamer zit.

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
SushiBoi schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:17:
[...]
-Ik twijfel nog om deze te kopen.
-Zorgen over input lag vanwege de 100hz techniek, ook al is game modus ingesteld.
-beeld kwaliteit van de 37" iets slechter is dan de 32" en 40" ivm andere panelen, en dat dit alleen te merken is als de TV thuis is.
-"ghosting" als de TV in een donker kamer zit.
istie net blij met zijn nieuwe TV, krijg je zulke negatieve dingen over je mooie tv voor je kiezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als de 37inch uitvoering geen S-PVA of een UVA2 paneel heeft dan zal ie wel van iets minder kwaliteit zijn als de AUO paneel. Vorig jaar was dit wel het geval, hoop dit jaar niet. Maar dat is eigenlijk naar mijn mening amper te zien. Alhoewel ik dat niet zeker weet, aangezien je dat thuis moet bekijken of er verschillen zijn.

Ik zit nu echt te twijfelen, want er zijn paar factoren die mij doen twijfelen, namelijk de 100hz en de paneel. 40 inch is namelijk net te groot voor mijn slaapkamer, en een 32inch vind ik net te klein om rustig naar te kijken zonder dat ik naar voren buig om de details goed te zien. Vandaar mijn keuze is gevallen op de 37inch. Desnoods haal ik de Ex402, als die geen inputlag heeft. Want ik zie dit model als de opvolger van de V5500 serie en de Ex500 de opvolger van W5500.

Ik hoop binnen 2 weken een uitvoerige review van Avforum of hdtest, of desnoods Tweakers, maar die testen niet op inputlag, wat ik jammer vind aangezien veel mensen (zoals ik) hun aankoop daarop baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
Voor diegene die in Arnhem wonen (ik woon zelf in R'dam) en een raportje willen uitbrengen over de HX700 en EX500, deze modellen zijn nu bij Foto Video Smits te bewonderen :)

Waar ik nieuwsgierig naar ben is (naast de beeldkwaliteit natuurlijk) hoe het is gesteld met de reflectie van het beeldscherm.
Volgens de specs zijn de nieuwe Sony's uitgerust met een antireflectiescherm maar hoe dit er in het echt uitziet.
Afgeleid van de plaatjes die je op internet ziet, lijkt het of de schermen erg spiegelen.

[ Voor 54% gewijzigd door 2frankie op 17-02-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 08:30
Kan iemand mij misschien eens wat meer vertellen over de relatie tussen 100hz//200hz en inputlag?
Ik wil wellicht een 40" Bravia (misschien 200hz) waar ik o.a. mijn PS3 op aan wil sluiten.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
[...]

Ik twijfel nog om deze te kopen. Zou je misschien de input lag kunnen testen? Ik wil een PS3 op deze TV aansluiten en maak mij zorgen over input lag vanwege de 100hz techniek, ook al is game modus ingesteld.
Input lag vanwege de 100Hz techniek? Dat is nieuw voor mij....
Ik heb zelf een 52 inch Samsung, en heb totaal geen input lag met de PS3. De zogenaamde game mode, gebruik ik niet aangezien het beeld daar eerder slechter dan beter van wordt. (Kwa kleuren, contrast, etc.)
Dus snap niet hoe je aan die wijsheid komt? Met een PS2 had je toch ook geen input lag op een 100Hz tv.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Hoi Jan,

Feliciteerd met je nieuwe TV!

Verder hoorde ik dat de beeld kwaliteit van de 37" iets slechter is dan de 32" en 40" ivm andere panelen, en dat dit alleen te merken is als de TV thuis is. Ik zou het waarderen als je een indruk kan geven over "ghosting" als de TV in een donker kamer zit.

Bedankt! :)
Ik ga kijken wat ik kan doen. Ben echter geen expert en ben net student af, dus dit is mijn eerste LCD tv. Ik heb ook geen playstation (heb net een dikke pc met i7 core besteld :9~ ), dus weet niet of ik op een andere manier "input lag" kan testen?

Qua beeld zal ik eens goed kijken, maar zoals ik al aangaf, ik heb weinig ervaring hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-05 09:37
Voor zover ik weet heeft het aantal Hz geen invloed op de input lag. De input lag wordt vooral veroorzaakt door verschillende "beeldverbeterende" trucjes. Doordat hier het een en ander berekent moet worden is het beeld iets later als wat er uit een game console gestuurd wordt. Met de "game mode" zet je een aantal opties uit zodat de TV minder hoeft te rekenen en het beeld dus sneller op je TV terecht zal komen.

Het aantal Hz is met name te merken in de rust van het beeld. Maar reviews wijzen uit dat het verschil tussen een 100Hz en 200Hz niet tot amper merkbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat is trouwens het verschil tussen de ex700 en de HX700, naast het feit dat de ex700 dunner is en de hx700 er mijn inziens aan de hand van de pers foto's mooier uit ziet?

Het enige verschil dat ik zie is de 200hz vs 100hz, kwa prijs liggen ze ook dicht bij elkaar in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

100hz is niet bevordelijk voor de inputlag hoor. Daarom was vorig jaar de v5500 lagloos vergeleken met de w5500.

"LCD TVs without a 100hz system typically react quicker to input commands, because they don't have to generate motion vector information and new inbetween frames before sending video to the LCD panel. (Even in 100hz TVs which let you turn this process off, a delay is still often involved, but this depends on the TV design)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Anoniem: 268098 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:41:
100hz is niet bevordelijk voor de inputlag hoor. Daarom was vorig jaar de v5500 lagloos vergeleken met de w5500.

"LCD TVs without a 100hz system typically react quicker to input commands, because they don't have to generate motion vector information and new inbetween frames before sending video to the LCD panel. (Even in 100hz TVs which let you turn this process off, a delay is still often involved, but this depends on the TV design)."
Maar heeft dit dan te maken met 100hz of met de 'motionflow' techniek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Laatst online: 20-05 05:56

Ben erg nieuwsgierig naar de 'samenwerking' van de ex500 met de CI+ en Ziggo. Weer langdurige authenticaties bij het aanzetten, verlies zendersorteerfunctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

virtualJac schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:43:
[...]

Maar heeft dit dan te maken met 100hz of met de 'motionflow' techniek?
100hz is zelfde als 100hz motionflow, neem ik aan? Alleen Sony geeft het een eigen naampje :P Trouwens er is één lcd tv met 100hz techniek die ik ken die 0 ms inputlag heeft, en dat is namelijk de Pansonic G10. Dus het is mogelijk, vandaar dat ik vertrouwen heb dat Sony dit keer wel aandacht gaat schenken aan de inputlag. Als blijkt dat de ex500 wel aanzwezge lag heeft dan denk ik dat ik voor de goedkopere versie ga, nl de ex402.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 17-02-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ruud2007 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:54:
[...]

Ben erg nieuwsgierig naar de 'samenwerking' van de ex500 met de CI+ en Ziggo. Weer langdurige authenticaties bij het aanzetten, verlies zendersorteerfunctie?
Dat kan ik je helaas niet vertellen omdat ik een pakket van KPN heb met internet en digitale televisie. Heb ik daarmee iets doms besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-04 22:19

Millennium

Bug free !!!

StephaN900 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:38:
Wat is trouwens het verschil tussen de ex700 en de HX700, naast het feit dat de ex700 dunner is en de hx700 er mijn inziens aan de hand van de pers foto's mooier uit ziet?

Het enige verschil dat ik zie is de 200hz vs 100hz, kwa prijs liggen ze ook dicht bij elkaar in de buurt.
EX700 = 100Hz / Edge-lit LED
HX700 = 200Hz / WCG-CCFL
NX800 = 200Hz / Edge-lit LED

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick22
zwembroek schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:09:
[...]

Input lag vanwege de 100Hz techniek? Dat is nieuw voor mij....
Wat ik ermee bedoel is dat de 100hz techniek de processor meer belast, het uitschakelen van 100hz, 200hz etc. etc. schijnt dus het input lag te verkleinen, en meestal gaat Game Modus ook de 100hz/200hz etc. uitschakelen, maar afhankelijk van de technologie achter je TV, heb je soms alsnog meer input lag dan een standaard 50hz TV (vergelijken met een 100hz TV op game modus)

See ook input lag op wiki, of op andere websites voor meer informatie. Daarom zijn er mensen die klagen over input lag bij de W5500 (100hz) en zelfs met game modus is dit nog een beetje aanwezig vergelijken met V5500 (bijna hetzelfde TV maar dan zonder 100hz).

Heb gelezen in een Poolse review dat de EX500 serie sneller voelt (dwz bladeren door menu) dus zij speculeren op een krachtiger en/of geoptimiseerde processer ten opzichte van de W5500. Vandaar dat ik nu twijfel tussen EX500 en EX402.

Op andere fora heb ik gehoord idd dat de panelen van de 37" iets minder zijn, maar hier merkte ik niets van in de winkel (Media Markt Arena), toen vergelijkte ik een 37EX500 met een 40W5500. Wellicht moet je thuis zijn om dit te merken, maarja, ik heb het TV nog niet in huis.

Lastige zaken dus
WouterHelm schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:18:
Voor zover ik weet heeft het aantal Hz geen invloed op de input lag. De input lag wordt vooral veroorzaakt door verschillende "beeldverbeterende" trucjes. Doordat hier het een en ander berekent moet worden is het beeld iets later als wat er uit een game console gestuurd wordt. Met de "game mode" zet je een aantal opties uit zodat de TV minder hoeft te rekenen en het beeld dus sneller op je TV terecht zal komen.

Het aantal Hz is met name te merken in de rust van het beeld. Maar reviews wijzen uit dat het verschil tussen een 100Hz en 200Hz niet tot amper merkbaar zal zijn.
100Hz is toch een beeldverbeterende trucje?!
Anoniem: 268098 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:57:
[...]

100hz is zelfde als 100hz motionflow, neem ik aan? Alleen Sony geeft het een eigen naampje :P Trouwens er is één lcd tv met 100hz techniek die ik ken die 0 ms inputlag heeft, en dat is namelijk de Pansonic G10. Dus het is mogelijk, vandaar dat ik vertrouwen heb dat Sony dit keer wel aandacht gaat schenken aan de inputlag. Als blijkt dat de ex500 wel aanzwezge lag heeft dan denk ik dat ik voor de goedkopere versie ga, nl de ex402.
Hetzelfde dus, bedankt voor de tipje over Panasonic G10, maarja voorkeur gaat uit naar Sony vanwege Bravia Sync maar input lag is het belangrijkst voor een PS3 gebruiker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zit dus precies in hetzelfde schuitje als jij sushiboy hehe. Welke pools review heb je gelezen? Heb je eventuele link of is het een heel karig review?

De g10 is ook niet echt een optie voor mij aangezien ik een Sony wil. Dus mijn keuze is tussen de ex500 of ex402. Als er genoeg reviews zijn, iig van avforums en hdtest, want zij testen altijd op inputlag, dan kan ik mijn bewuste keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Millennium schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:51:
[...]

EX700 = 100Hz / Edge-lit LED
HX700 = 200Hz / WCG-CCFL
NX800 = 200Hz / Edge-lit LED
En de EX500? heeft die ook een wide color gamut paneel? De NX800/700 was mijn eerste keuze, maar valt op het moment af omdat ik 2000 voor een 46" simpelweg iets te veel van het goede vind.

Wat ik mij meer afvraag is of de HX nu een betere beeldkwaliteit geeft als de ex700, denk dat ik 200Hz toch uitzet ivm het soap serie effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythica
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-03-2024
Anoniem: 268098 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:57:
[...]
Trouwens er is één lcd tv met 100hz techniek die ik ken die 0 ms inputlag heeft, en dat is namelijk de Pansonic G10. Dus het is mogelijk, vandaar dat ik vertrouwen heb dat Sony dit keer wel aandacht gaat schenken aan de inputlag.
Die Panasonic is géén LCD tv, maar een plasma. De lag verschilt per LCD tv, dus het is afwachten op de eerste reviews, ik hoop inderdaad ook dat Sony er aandacht aan heeft besteed voor de 2010 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ability
  • Laatst online: 15-11-2011
2frankie schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:57:
Voor diegene die in Arnhem wonen (ik woon zelf in R'dam) en een raportje willen uitbrengen over de HX700 en EX500, deze modellen zijn nu bij Foto Video Smits te bewonderen :)
Ik zal morgen eens kijken bij smits, ik twijfel tussen de 40ex700 en de panasonic plasma 46" g10.
De laatste keer dat ik een plasma bekeek vond ik dat het beeld een soort van 50 hz flikkering heeft maar dat schijnt normaal te zijn bij plasma, persoonlijk weet ik niet of ik er aan kan wennen. Eerst maar eens die sony's goed bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick22
Anoniem: 268098 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:02:
ik zit dus precies in hetzelfde schuitje als jij sushiboy hehe. Welke pools review heb je gelezen? Heb je eventuele link of is het een heel karig review?

De g10 is ook niet echt een optie voor mij aangezien ik een Sony wil. Dus mijn keuze is tussen de ex500 of ex402. Als er genoeg reviews zijn, iig van avforums en hdtest, want zij testen altijd op inputlag, dan kan ik mijn bewuste keuze maken.
De EX402 is ook een heel goede keuze, denk ook dat ik eerder voor deze ga dan de G10, maar de eerste keuze is EX500 afhankelijk van input lag. De poolse review is ergens op avsforums (niet avforums) maar ik weet niet of ik de link mag posten dus heb het naar je gestuurd.

Ga je voor de 40"? Hoever zit je van je TV? Ik zit 6-7 feet, dus denk dat 37" het beste is voor zowel HD als SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick22
Mythica schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:16:
[...]

Die Panasonic is géén LCD tv, maar een plasma. De lag verschilt per LCD tv, dus het is afwachten op de eerste reviews, ik hoop inderdaad ook dat Sony er aandacht aan heeft besteed voor de 2010 modellen.
Ik heb zojuist de Panasonic TX-L37G10 LCD HDTV gevonden, en daarin staat een heel lage input lag.
SushiBoi schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:32:
[...]

De EX402 is ook een heel goede keuze, denk ook dat ik eerder voor deze ga dan de G10, maar de eerste keuze is EX500 afhankelijk van input lag. De poolse review is ergens op avsforums (niet avforums) maar ik weet niet of ik de link mag posten dus heb het naar je gestuurd.

Ga je voor de 40"? Hoever zit je van je TV? Ik zit 6-7 feet, dus denk dat 37" het beste is voor zowel HD als SD.
Lol, ik kan het bericht niet naar je sturen, je moet op avsforum (niet avforums) zoeken op pagina 14 van BRAVIA 2010 lineup. Ik post het link niet want ben nieuw op Tweakers en weet niet of dit mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Mythica schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:16:
[...]

Panasonic heeft zowel een G10 Plasma serie uitgebracht als een G10 LCD. Echter is deze alleen in 32" of 37" te verkrijgen. Ik wil een 40" En ja, dat maakt uit : :D

@ hierboven. Nuttige links naar reviews enzo mag je altijd plaatsen. Mits je het overzichtelijk houd en niet spamt uiteraard.

BTW: Is het enige verschil tussen de EX500 en de EX402 dat de EX500 de Bravia Engine 3 heeft? en de 402 de Bravia Engine 2?

[ Voor 20% gewijzigd door virtualJac op 17-02-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 10:51
Waar blijven de witte modellen??
Er is een ex700 en NX700 in het wit, maar ja ook in NL leverbaar??
Ik vind het erg slecht dat er maar weer vanuit wordt gegaan dat iedereen een zwarte tv wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248885

@ Ruud2007: ik heb zelf de 37ex500 icm de CI+ (smit) module van Ziggo, werkt als een zonnetje! Installeren duurde niet langer dan 2 min inclusief kanalen zoeken en ik vind hem zeker in vergelijking met de philips 8000 serie vrij snel/soepel in het overschakelen van kanalen. De digitale tvgids ziet er ook prima uit.

Edit: het beeld is ook gewoon goed, rustig en waarheidsgetrouwe kleuren.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 248885 op 17-02-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
ability schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:30:
[...]Ik zal morgen eens kijken bij smits, ik twijfel tussen de 40ex700 en de panasonic plasma 46" g10.
De laatste keer dat ik een plasma bekeek vond ik dat het beeld een soort van 50 hz flikkering heeft maar dat schijnt normaal te zijn bij plasma, persoonlijk weet ik niet of ik er aan kan wennen. Eerst maar eens die sony's goed bekijken!
Die beeldflikkering zie ik (ook) elke keer weer wanneer ik langs een plasma scherm loop.
Ik kon daar niet aan wennen moest overstappen op een lcd tv.
Maar ja, deze toestellen worden nu echt een stuk beter dus erg vind ik 't niet.

Ik ben benieuwd wat je van de HX700 vind.
Hopelijk heeft deze géén spegelscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjong
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-05 21:31
Een ander verschil tussen de ex402 en ex500:
- ex402 heeft geen ondersteuning voor DLNA en 50 Hz
- ex500 heeft wel ondersteuning voor DLNA en 100Hz

[ Voor 10% gewijzigd door sjong op 19-02-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
virtualJac schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:49:
[...]
BTW: Is het enige verschil tussen de EX500 en de EX402 dat de EX500 de Bravia Engine 3 heeft? en de 402 de Bravia Engine 2?
Nee de ex400 is ook 50hz geloof ik, vreemd genoeg heeft de ex500 wel bravia engine 3 terwijl dit in de V.S. niet het geval is. Maar het verschil tussen BE2 en BE3 is volgens mij bij SD materiaal wel aanzienlijk, zou dus afhankelijk van het prijsverschil wel voor de ex500 gaan.
Deze heeft wel een glazen plaat, dus ik neem aan reflecterend, voordeel is wel dat de kleuren wat "dieper" lijken. Zelf neig ik op het moment het meeste naar de HX700, vanwege het design, maar ja eerst in het echt zien.

[ Voor 23% gewijzigd door StephaN900 op 17-02-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248885 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:53:
@ Ruud2007: ik heb zelf de 37ex500 icm de CI+ (smit) module van Ziggo, werkt als een zonnetje! Installeren duurde niet langer dan 2 min inclusief kanalen zoeken en ik vind hem zeker in vergelijking met de philips 8000 serie vrij snel/soepel in het overschakelen van kanalen. De digitale tvgids ziet er ook prima uit.

Kijk, dat zijn berichten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
StephaN900 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:58:
Deze heeft wel een glazen plaat, dus ik neem aan reflecterend, voordeel is wel dat de kleuren wat "dieper" lijken. Zelf neig ik op het moment het meeste naar de HX700, vanwege het design, maar ja eerst in het echt zien.
Zojust heb ik even contact gehad had met de winkelier die de tv's al heeft hangen en men zei dat deze schermen (veel ?) minder reflecteren dan de huidige LG en Samsung toestellen.
Sony beweert dat deze nieuwe modellen antireflectie schermen hebben dus ik ben zeer benieuwd hoe dit eruit zal zien in het echt.

Ik ben overigens ook erg geinteresseerd in een HX700 en ben van plan mijn Philips Essence hiervoor te gaan verkopen.
Mits de Sony ook een wonderschoon plaatje neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-04 16:25
Ik ga denk ik ook voor de HX700, de 46inch versie.

Dit is trouwens een hele mooie prijs, als het klopt;

http://www.mokio.nl/Sony_KDL46HX700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
golfgti5 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:19:

Hij is bij meerdere winkels voor ongeveer die prijs te koop, dus denk dat dat wel klopt. Zit zelf ook naar een 46 inch te kijken, op het moment:

ex500 ongeveer 950
ex700 1200
hx 700 1300
nx700 2000?

Het kleine verschil tussen een ex500 en hx700 kan ik wel overbruggen, maar neem aan dat de nx700 ook nog wel wat in prijs moet dalen...

Maar goed belangrijk voor mij zijn: beeldkwaliteit, design en build in speakers. In die volgorde ;). Ben dan ook wel benieuwd naar de kwaliteit van de speakers van mensen die de ex500 al hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand al ervaring met DNLA op de ex500 serie, ik kan nergens documentatie vinden en zou niet weten hoe ik moet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
StephaN900 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:32:
[...]

Hij is bij meerdere winkels voor ongeveer die prijs te koop, dus denk dat dat wel klopt. Zit zelf ook naar een 46 inch te kijken, op het moment:

ex500 ongeveer 950
ex700 1200
hx 700 1300
nx700 2000?

Het kleine verschil tussen een ex500 en hx700 kan ik wel overbruggen, maar neem aan dat de nx700 ook nog wel wat in prijs moet dalen...

Maar goed belangrijk voor mij zijn: beeldkwaliteit, design en build in speakers. In die volgorde ;). Ben dan ook wel benieuwd naar de kwaliteit van de speakers van mensen die de ex500 al hebben.
99 euro voor 5 jaar garantie vind ik daar ook best mee vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
golfgti5 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:19:

https://www.warenhuisserv...6hx700/4905524645477.html
1290 euri, ecl. 35 afleverkosten en 8 voor verwijderingsbijdrage

zelfde prijs zo'n beetje dus zal wel kloppen ....

[ Voor 5% gewijzigd door Ted038 op 17-02-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dlna Ga ik niet gebruiken, aangezien mijn ps3 alles kan streamen. Daarnaast kan de nieuwe tv's van sony avi, divx etc afspelen. Dus geen pre.

Ik kan voor €599 de 37ex402 halen. Ik zit er ongeveer 2,3 meter van tv af, dus 32inch is net te klein, want ik heb mijn broertje tv getest en hiervoor had ik een 40inch tv, en dat was gewoon net te groot, kreeg er namelijk koppijn van. Dus een 37 inch lijkt me perfect.

Als de inputlag laag is bij de ex402 en bij de ex500 te hoog is, dan ga ik voor de ex402. Aangezien ik heel weinig tv kijk, enkel DWDD, is BE3 niet noodzakelijk. Ik hoop wel dat ex500 ook een lage inputlag heeft, want voor iets meer dan 100 euro kan ik de 37ex500 halen.

Ik bedoelde overigens de Panasonic TX-L32G10E, dus de LCD versie. Plasma heeft idd lage inputlag, maar plasma wil ik niet.

ik ga effe zoeken naar die poolse review van ex500 hehe (kan je niet effe die link posten, want dat mag wel hoor?)

edit: de 37ex402 kost nu 549 bij plasmadiscounter. Das dus 195 minder dan de 37ex500.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 17-02-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:49
Review van de Ex700 in het pools:

http://hdtvpolska.com/index.php?showtopic=19677

De belangrijkste punten:

(Google translate vertaling van de conclusie)

Oordeel:

Sony KDL-40EX700

VOOR:

+ Design - hoge kwaliteit (materialen en ontwerp) + tarief
+ Zeer snelle menu - XMB, websites, bekijken foto's, etc - moeilijk te vervelen voor de TV, zelfs als er niets
+ ECO uitgebreide modi: lichtsensor, bezetting sensor, volledig scherm schakelen
+ Een zeer groot aspect van het netwerk: meer dan 17 video sites + DLNA (van de computer te sturen foto's, video's en muziek op tv van het netwerk)
+ In deze prijsklasse gebruik maken van een goede zwart en LED ten opzichte van de concurrentie, maar mogłobyć meer ...
+ Support DVB-T MPEG4
+ Zeer goede beeldscherpte met HD-signaal (met name in games!)

Tegen:

- Onpraktisch plaatsing van de aansluitingen op de achterkant van de TV
- Niet echt ideaal Edge LED-backlight - hoeken
- Moeilijk te controleren overscanu. Je moet weten wat te doen. U moet Lees de instructies zorgvuldig en test hdtvpolska
- Nog steeds vermist na de USB meer video formaten afspelen in HD
- Contrast om de school 4 + typisch LEDowy, hoe meer u kunt rekenen op nieuwere modellen
- WIFI apart nadat je koopt een USB

COMMENTAAR
- Vereist kalibratie vooral de SD-signaal (gebruik de ingebouwde poprawiaczy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ability
2frankie schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:55:
[...]

Die beeldflikkering zie ik (ook) elke keer weer wanneer ik langs een plasma scherm loop.
Ik kon daar niet aan wennen moest overstappen op een lcd tv.
Maar ja, deze toestellen worden nu echt een stuk beter dus erg vind ik 't niet.

Vanmiddag toch nog even naar die g10 gekeken, maar weer die flikkering, op eco of niet, ik heb er gewoon last van. De verkoper zelf heeft geen idee waar ik het over had.... hahaha blijkbaar ziet niet iedereen het.

Morgen maar ff die hx700 checken en die ex500 , hopenlijk valt die spiegeling mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@VJDB: Sommige lcd vertonen, een buzznoise. Dat is een soort zoemnd geluid dat van de tv afkomt, voornamelijk erg duidelijk te horen achter de tv, dat komt door de onderdrukking van de backlight. Is het bij jouw toestel ook het geval? Dit kan je testen door de backlight minder dan de max te zetten en natuurlijk geluid op mute, anders hoor je niet hehe.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 17-02-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als ik nou tussen alle regels doorlees begrijp ik het dan goed dat de EX serie vanaf morgen leverbaar is ?

Anoniem: 345298

Anoniem: 248885 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:40:
Heeft iemand al ervaring met DNLA op de ex500 serie, ik kan nergens documentatie vinden en zou niet weten hoe ik moet beginnen.
ja, al getest werkt goed via bedraad netwerk-router

bv. muziek delen

ga naar windows mediaplayer 11 of 12
extra/optie/media bibliotheek/delenconfigureren/
in het scherm zou dan je bravia....ex500 moeten komen te staan, voor de zekerheid firewall uitschakelen

filmpje staat ook op youtube http://www.youtube.com/watch?v=FjsGv53YQHo

Betreft de mogelijkheid van uitzendinggemist, wat wel omschreven staat in de specificaties, kon en kan sony nederland nog geen zinnig woord over kwijt, gebeld: antw durf het niet te zeggen, gemailt: geen reactie, zal wel met betaalde rechten te maken hebben, is hierover bij iemand al iets bekent? of weet iemand iets meer?

• Ruud2007
  • Laatst online: 20-05 05:56
Anoniem: 248885 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:53:

Dank voor je reactie. En kun je zelf de zenders gewoon blijven sorteren, cq in de door jou gewenste volgorde plaatsen?

• Beretta1979
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-03 15:35
Klopt het dat de leverdatum van deze modellen weer een maand is uitgesteld ?

PSN: Beretta1979

• SpaceAce
Beretta1979 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:32:
Klopt het dat de leverdatum van deze modellen weer een maand is uitgesteld ?
Sommige shops zie je nu idd eind maart als leverdatum. Ik zelf zit te denken een 40HX700 aan te schaffen, deze stond eerst bij een aantal shops als eind februari leverbaar, maar staat nu bij de meeste op eind maart.

Maar zie bij videopartner.nl staat er "direct uit voorraad leverbaar"...

Ik zal ze eens een mailtje sturen.

• 2frankie
Ik heb de indruk dat de HX700 zo langzamerhand begint binnen te druppelen.
In Arnhem is deze in de winkel al te bewonderen.
Als het meezit komt daar vandaag nog een verslag van uit :)

p.s
Iemand nog geinteresseerd in een prachtig mooie
Philips Essence PES0001 ?

• Count_Galious
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-01-2022
p.s
Iemand nog geinteresseerd in een prachtig mooie
Philips Essence PES0001 ?[/small]
Ehm,.....Philips, wat is dat ?? ;)

• Beretta1979
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-03 15:35
WouterHelm schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:17:
[...]

Sommige shops zie je nu idd eind maart als leverdatum. Ik zelf zit te denken een 40HX700 aan te schaffen, deze stond eerst bij een aantal shops als eind februari leverbaar, maar staat nu bij de meeste op eind maart.

Maar zie bij videopartner.nl staat er "direct uit voorraad leverbaar"...

Ik zal ze eens een mailtje sturen.
Ah goed idee, dat is ook het model dat ik wil :)

PSN: Beretta1979

• SpaceAce
Beretta1979 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:47:
[...]

Ah goed idee, dat is ook het model dat ik wil :)
Inmiddels antwoord gekregen dat ze hem idd op voorraad hebben (gisteren ontvangen). Lijkt me dat ook andere winkels dit model snel binnen zouden moeten krijgen.

Voordat ik hem bestel wil ik hem liever wel nog ergens bekijken (en eventueel wat reviews lezen), dus vanavond maar eens een rondje door de stad maken om te kijken of ze hem ergens hebben staan.

• kekkie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-05 19:39
Ik heb vandaag de 40ex500 besteld. :)

Ik zat sterk te twijfelen tussen de 40w5500 de 40ex500 en de Samsung LE40B650. Uiteindelijk gekozen voor de ex500 vanwege de gunstige prijs en ik heb (nog?) geen vermindering van functies gezien tov de 40w5500.

Op dit moment betaalde ik 760 euro terwijl de w5500 te koop staat vanaf 850.

Bij de mediamarkt amsterdam arena stond ie al te koop dus ik hoop dat mijne ook snel binnenkomt:).

Nog 40 minuten, Dan ga ik mijn 37ex500 ophalen :D:D

• Ted038
benieuwd hoe de bevindingen van alle "testers" (innovators / early adopters ;) ) zijn, dus wel goed veel posten hier :)

Wil zelf graag voor minimaal een maatje 52 gaan , en dan een ex700 of nx800 (afhankelijk van prijs en werkelijke prestaties), maar heb er geen "echte" haast mee, dus wacht rustig de reviews af ;)

• SpaceAce
Volgens de tabel in de start post staat dat de NX500 Bravia Engine 3 heeft, maar volgens mij moet die Bravia Engine 2 zijn.

Hier nog een uitgebreid verhaal van alle nieuwe modellen. Is van een Sony event van Denemarken, maar ik neem aan dat ze in Denemarken wel dezelfde specs zullen hebben als in Nederland.

Vergelijkings tabel 1
Vergelijkings table 2

• golfgti5
WouterHelm schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:46:
Volgens de tabel in de start post staat dat de NX500 Bravia Engine 3 heeft, maar volgens mij moet die Bravia Engine 2 zijn.

Hier nog een uitgebreid verhaal van alle nieuwe modellen. Is van een Sony event van Denemarken, maar ik neem aan dat ze in Denemarken wel dezelfde specs zullen hebben als in Nederland.

Vergelijkings tabel 1
Vergelijkings table 2
Er staat ook een HX800 in die vergelijkingstabel, komt deze ook in NL uit?

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 11:01
Gisteren was ik in een BCC filiaal, daar stond de 32 inch EX500 en die had gewoon BE 3.

Anoniem: 345414 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:19:
Nog 40 minuten, Dan ga ik mijn 37ex500 ophalen :D:D
nice, wacht je eerste indrukken af :*) Heb je trouwens een ps3 of een xbox?

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

BorisG schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:59:
Gisteren was ik in een BCC filiaal, daar stond de 32 inch EX500 en die had gewoon BE 3.
Volgens mij heeft alleen de amerikaanse versie BE2, maar dat weet ik niet zeker.

• SpaceAce
BorisG schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:59:
Klopt, dit staat ook in die vergelijkingstabel die ik poste. Maar ik heb het over de NX500. Volgens de tabel in de TS heeft deze BE3, maar volgens website Sony en vergelijkings tabel van Deense website heeft deze BE2.

Vergelijkings tabel 1
Vergelijkings table 2
Op de doos van mijn 37ex500 staat heel duidelijk BE3!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Weet niet of dit hier moet, maar goed:

Mijn oog is gevallen op de Sony KDL 32P5600. Ik kan deze echter helemaal niet terugvinden op de site van sony zelf. Wel staat er dat de P-serie alleen maar HD-ready was, terwijl de specs van de Sony KDL 32P5600 iets anders zeggen...

Iemand??

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• SpaceAce
Anoniem: 248885 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:02:
[...]

Op de doos van mijn 37ex500 staat heel duidelijk BE3!
Ik heb het niet over de EX500, maar de NX500. Dat was een model waar mijn oog in eerste instantie op viel omdat ik het design erg mooi vond. Persoonlijk vind ik de zilveren rand bij de EX500 niet zo mooi (tja, het oog wil ook wat). Maar de NX500 heeft dus BE2 en geen BE3 (wat dus verkeerd in de TS vermeld staat).

• GerritGluurbuur
  • Laatst online: 27-05 11:01
@Wouterhelm, sorry verkeerd gelezen, ze lijken ook allemaal zo op elkaar he ;)

• Ted038
Peter_Aragorn schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:02:
Weet niet of dit hier moet, maar goed:

Mijn oog is gevallen op de Sony KDL 32P5600. Ik kan deze echter helemaal niet terugvinden op de site van sony zelf. Wel staat er dat de P-serie alleen maar HD-ready was, terwijl de specs van de Sony KDL 32P5600 iets anders zeggen...

Iemand??
hup vort, wegwezen hier ;)

[LCD TV] Sony BRAVIA 2009 Series topic deel 1
(mijn antwoord staat daar ook ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Ted038 op 18-02-2010 17:28 ]

• 2frankie
ability schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:04:
Morgen maar ff die hx700 checken en die ex500 , hopenlijk valt die spiegeling mee...
We zijn benieuwd...................... ;)

Zo, net mijn nieuwe KDL 37ex500 opgehaald. Ik schrok eerst even want nu ik hem in het echt zag zag ik pas dat de onderste rand grijs/zilver is. Op de foto's dacht ik dat dat de spiegeling was en dat de hele rand zwart was, maar dat is dus niet zo. Maargoed, daar wen ik wel aan :)
Eerste indrukken: voor 699 euri een hele strakke tv. Beeld heel relaxed en rustig. USB, PC en andere apparatuur aansluiten gaat als een tierelier en ik de meeste opties kan ik zo uitvogelen zonder de gebruiksaanwijzing te gebruiken.
Ik heb geen ps3 of Xbox, dus dat kan ik helaas niet checken. Wel een Wii, maar die kan ik pas over 2 weken checken.
Er zit inderdaad een bravia3 engine in. Youtube loopt ook soepel.

Ik type dit allemaal terwijl ik mijn tv gebruik als monitor, dus ik krijg een beetje vierkante ogen en hou ermee op. Als er meer vragen zijn dan hoor ik het wel.

Anoniem: 345414 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 22:25:
Zo, net mijn nieuwe KDL 37ex500 opgehaald. Ik schrok eerst even want nu ik hem in het echt zag zag ik pas dat de onderste rand grijs/zilver is. Op de foto's dacht ik dat dat de spiegeling was en dat de hele rand zwart was, maar dat is dus niet zo. Maargoed, daar wen ik wel aan :)
Eerste indrukken: voor 699 euri een hele strakke tv. Beeld heel relaxed en rustig. USB, PC en andere apparatuur aansluiten gaat als een tierelier en ik de meeste opties kan ik zo uitvogelen zonder de gebruiksaanwijzing te gebruiken.
Ik heb geen ps3 of Xbox, dus dat kan ik helaas niet checken. Wel een Wii, maar die kan ik pas over 2 weken checken.
Er zit inderdaad een bravia3 engine in. Youtube loopt ook soepel.

Ik type dit allemaal terwijl ik mijn tv gebruik als monitor, dus ik krijg een beetje vierkante ogen en hou ermee op. Als er meer vragen zijn dan hoor ik het wel.
kan je bevestigen welke formaten hij allemaal afspeelt?

Ik schrok eerst even want nu ik hem in het echt zag zag ik pas dat de onderste rand grijs/zilver is. Op de foto's dacht ik dat dat de spiegeling was en dat de hele rand zwart was, maar dat is dus niet zo. Maargoed, daar wen ik wel aan :)
had ik ook niet gezien :X
hoop dat ik er ook aan kan wennen straks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrodo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:09

jeffrodo

...

Vergelijkings tabel 1
Vergelijkings table 2
Dit had ik reeds aangegeven (zie mijn message), waar is de TS? die had dit allang aan kunnen passen.

WIjsheid en geluk toegewenst. Vriendelijke groet... |-:-| Denk niet zwart-wit, maar buiten de kaders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268098 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 22:56:
[...]

kan je bevestigen welke formaten hij allemaal afspeelt?
Heb ik gisteren nog niet getest en dat zal helaas ook tot maandag moeten wachten. Ik weet alleen wel dat het mij nog niet gelukt is om ".mkv" af te spelen, wat wel jammer is, want blue-ray bestanden van internet zijn vaak in mkv. Ik kan ze natuurlijk wel via mijn pc afspelen, maar dan is het maar 60hz. Wel stond er onder andere het "divx" logootje tussen de stickers op de monitor, dus ik verwacht dat hij dat wel afspeelt.
Nog specifieke bestandtypen die ik maandag moet testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Grrrrrrr al die technologische ontwikkelingen. Ongeveer 2 jaar geleden kocht ik een nieuwe plasma om daar de komende 5 jaar geen nieuwe voor in de plaats te nemen... En nu.. kriebelt het weer.. De nieuwe line-up van Sony ziet er erg goed uit, en mijn oog is gevallen op de HX900. 3D films vind ik tof (Avatar was amazing en ben erg benieuwd naar wat komen gaat) maar 3D gaming lijkt me echt geweldig met PS3 en in de toekomst wellicht ook Xbox 360. Maar eens wat demo's kijken als de toestellen eenmaal in de winkel staan maar ik ben bang dat de Credit Card toch weer getrokken gaat worden :(

En dan over 4 jaar is de techniek zeker zo goed dat het ook zonder brilletje kan vanuit 64 miljoen kijkhoeken en moet ik weer upgraden? Waarom heb ik als hobby niet gewoon vissen ofzo? Kost niet zoveel geld :P

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TianB
  • Laatst online: 05-03 10:06
Anoniem: 345414 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 08:39:
[...]

Heb ik gisteren nog niet getest en dat zal helaas ook tot maandag moeten wachten. Ik weet alleen wel dat het mij nog niet gelukt is om ".mkv" af te spelen, wat wel jammer is, want blue-ray bestanden van internet zijn vaak in mkv. Ik kan ze natuurlijk wel via mijn pc afspelen, maar dan is het maar 60hz. Wel stond er onder andere het "divx" logootje tussen de stickers op de monitor, dus ik verwacht dat hij dat wel afspeelt.
Is het redelijk om te verwachten dat een TV kan omgaan met .mkv ? Als er een processor in de TV zou zitten die nog cycles over heeft om dergelijke bestanden kan crunchen, dan zou deze extra processorkracht toch worden ingezet voor bijv beeldverbetering? Niet voor een feature die niet eens in de gepubliceerde specs voorkomt.
Kun je de .mkv niet vanaf je PC streamen naar je TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
LaZZ schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 09:37:
Waarom heb ik als hobby niet gewoon vissen ofzo? Kost niet zoveel geld :P
Moet gelijk hier aan denken http://www.youtube.com/watch?v=u9-IZnVJlpg :)

Maar ach 5 jaar is toch al best lang voor een beetje tweaker? Heb nu pas twee jaar mijn lcd, maar ga toch weer upgraden, vissen heb ik één keer geprobeerd, maar vond er bar weinig aan...

Voor degene die al een ex500/700 hebben, kunnen jullie misschien ook de DNLA mogelijkheden testen (snelheid, ondersteuning van verschillende videoformaten)? Gebruik nu mijn ps3 als media server, maar zou natuurlijk alleraardigst voor het milieu zijn als ik niet mijn pc, tv EN ps3 aan moet hebben om filmpjes te kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door StephaN900 op 19-02-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
[message=3349.6679,noline]LaZZ schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 09:37[/message]:
Ongeveer 2 jaar geleden kocht ik een nieuwe plasma om daar de komende 5 jaar geen nieuwe voor in de plaats te nemen... En nu.. kriebelt het weer.. De nieuwe line-up van Sony ziet er erg goed uit, en mijn oog is gevallen op de HX900. 3D films vind ik tof maar 3D gaming lijkt me echt geweldig met PS3.
Waarom heb ik als hobby niet gewoon vissen ofzo? Kost niet zoveel geld :P
Ahum, schoenmaker blijf bij je leest ;) ....de hobby vissen koste mij ooit een vermogen! (Boot, Buitenboordmotor, fishfinder, etc.)

Maar ontopic: 2 jaar geleden heb ik een 52 inch Samsung gekocht met dezelfde gedachte. Nu wil ik dit najaar de Sony 60HX900 halen (Oudejaars uitkering :D )

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
zwembroek schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:48:
[...]

Ahum, schoenmaker blijf bij je leest ;) ....de hobby vissen koste mij ooit een vermogen! (Boot, Buitenboordmotor, fishfinder, etc.)
of dat andere "vissen : beetje aquarium is niet goedkoop, onderhoud en stroomverbruik is reteduur en kost ook veel tijd, en een beetje mooie vissen en planten, daar kan je iook een 2de hypotheek voor nemen :P

zelf een 2 meter bak met discus gehad :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ability
Gisteren ff die hx700 bekeken...
Het ziet er allemaal goed uit, de kleuren zijn echt vol, mede door de glasplaat denk ik. (en natuurlijk instellingen)
De reflectie op het glas , tja het is mischien net een fractie meer dan bij een w5500 . Het was ook lastig te zien omdat er geen scherm naast hing. Plus het feit dat er overal lampen aan staan in de winkel, dat heb je thuis meestal niet zon 25 spots op de achtergrond in het plafond. Ik denk dat het in de woonkamer mee zal vallen.

Wat wel jammer is omdat het een geheel is de reflectie overloopt van de rand op het beeld als een geheel. Mischien zie je het dan sneller. Bij een rand op het scherm heb je dat de reflectie bij de overgang naar het scherm afbuigt. Ik heb momenteel een mat zwarte rand dus die reflecties heb ik al niet. Helaas is alles shiny these days!

De ex serie was er niet, dus helaas....

iemand enig idee of de we5 dezelfde input lag heeft als de w5500 ??? ik twijfel nu tussen de ex500 / ex 700 of de we5..... Die ex700 heeft dus edge led, als ik het goed begrepen heb zijn die altijd iets trager waardoor je dus meer input lag hebt ?? Die ex500 heeft dat niet en zou dus minder input lag kunnen hebben mits de processor erin gelijk is... Correct me if i am wrong ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik ook wil weten is hoe de buzznoise is bij de ex500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
ability schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 11:10:
Gisteren ff die hx700 bekeken...
De reflectie op het glas , tja het is mischien net een fractie meer dan bij een w5500 .
Wat wel jammer is omdat het een geheel is de reflectie overloopt van de rand op het beeld als een geheel. Mischien zie je het dan sneller. Bij een rand op het scherm heb je dat de reflectie bij de overgang naar het scherm afbuigt. Ik heb momenteel een mat zwarte rand dus die reflecties heb ik al niet. Helaas is alles shiny these days!
Bedankt ;)

Persoonlijk vind ik het wel jammer van die reflectie.
Misschien dat ik 't in het echt anders over denk maar ben bang van niet :/
Ga ik toch weer even de Z5500 nader bekijken en dat heb ik al zoveel keer gedaan.
Jammer dat de prijs voor dit toestel nog steeds zo hoog is.
De 46'' Z5500 is zelfs duurder dan een 46'' HX700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-05 19:41
Zojuist de nieuwe lijn binnen gekregen bij MM Utrecht. Waaronder de HX700. En enkele EX modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mrc16 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 18:19:
Zojuist de nieuwe lijn binnen gekregen bij MM Utrecht. Waaronder de HX700. En enkele EX modellen.
nice, wat zijn de prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
Geldt dit dan ook voor alle MM in NL of zit hier nog verschil in ?

[ Voor 81% gewijzigd door 2frankie op 19-02-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjong
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-05 21:31
MM Almere heeft er ook een aantal uit de nieuwe serie staan. Net even wezen kijken. Vindt het er goed uit zien. Echter kom ik er nu pas achter dat de ex402 serie 50 Hz is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coachmans
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:15
Toevallig ook de 52" modellen of alleen kleinere modellen?
Pagina: 1 2 ... 42 Laatste