Dit is binnen:coachmans schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 21:37:
[...]
Toevallig ook de 52" modellen of alleen kleinere modellen?
40/46HX700
32EX302
32/40EX402
46EX500
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dit is binnen:coachmans schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 21:37:
[...]
Toevallig ook de 52" modellen of alleen kleinere modellen?
Verwijderd
dat is al tijdje bekend, maar dat is wel goed voor mensen die inputlag belangrijker vinden.sjong schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 21:17:
MM Almere heeft er ook een aantal uit de nieuwe serie staan. Net even wezen kijken. Vindt het er goed uit zien. Echter kom ik er nu pas achter dat de ex402 serie 50 Hz is.
Verwijderd
dat is goede info. Nu enkel nog voor de ex402 en de ex500 en we kunnen een bewuste keuze makenability schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 09:03:
Ik heb die hx700 even met een ps3 gespeeld, NOT done..... input lag is merkbaar ook zonder motion flow.... spiegeling is ook wel erger dan ik eerst dacht... skip....
Verwijderd
Verwijderd
dus de 46EX500 is volgende week bij MM te krijgen ?mrc16 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 22:28:
[...]
Dit is binnen:
40/46HX700
32EX302
32/40EX402
46EX500
Verwijderd
Verwijderd
Kan je iets vertellen over de zoemgeluid dat van de tv afkomt?mavical schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 16:48:
Vandaag de Sony 32 EX 500 geinstalleerd met een Ziggo Smartkaart en CI module. Installatie verliep heel gemakkelijk. Beeld ziet er goed uit. Ook het geluid valt niet tegen. Ik heb eigenlijk maar één min puntje en dat is de snelheid van het zappen. Het duurt toch ongeveer 2 sec voordat je op een gezapt kanaal beeld krijgt. Dit geldt ook voor bijvoorbeeld ned 1 HD die zonder kaart zo te ontvangen is. Ik weet niet of anderen ook deze ervaring hebben. Misschien dat dit opgelost wordt met een firmware update. Verder niets te klagen over de tv.
Ik was ook niet onder de indruk, ik had ook andere verwachtingen vanuit de plaatjes op de Sony sites. Aan de andere kant, het is de achterkant maar (en de TV wordt bij ons opgehangen), dus het is niet zo'n probleem.dr.cody schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 18:04:
Vandaag bij de MM in Den Haag heb ik de 40HX700 gezien.
Ik vond het beeld wel mooi maar het dikte van het scherm vind ik echt te dik voor nieuwe TV's.
Ik weet dat dat ding een CCFL paneel heeft en geen LED maar mijn 3 jaar oude samsung met CCFL is anders wel de helft dunner.
Ik wacht wel op de LED variant.
Verwijderd
ben ook in bezit van de 32ex500 met ziggo ci+ en ja het dat zappen is wat irritant.mavical schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 16:48:
Vandaag de Sony 32 EX 500 geinstalleerd met een Ziggo Smartkaart en CI module. Installatie verliep heel gemakkelijk. Beeld ziet er goed uit. Ook het geluid valt niet tegen. Ik heb eigenlijk maar één min puntje en dat is de snelheid van het zappen. Het duurt toch ongeveer 2 sec voordat je op een gezapt kanaal beeld krijgt. Dit geldt ook voor bijvoorbeeld ned 1 HD die zonder kaart zo te ontvangen is. Ik weet niet of anderen ook deze ervaring hebben. Misschien dat dit opgelost wordt met een firmware update. Verder niets te klagen over de tv.
Ik geloof best dat de kleuren heel mooi waren, maar dat de zwartwaarden beter waren dan een Panasonic plasmatelevisie geloof ik echt niet. Als dat al zo was, geeft het maar weer 's aan waarom je niet bij de MediaMarkt moet gaan kijken naar de beeldkwaliteit.TianB schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 20:53:
[...]
- de kleuren waren zeer helder, en zwart was heel zwart (er stond een Panasonic 42G10 naast en die was duidelijk fletser)
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
So true, ik als arme student heb in november 2008 een 40W4500 gekocht en zit nu alweer druk te kijken naar een 46HX900 + 3D uitbreiding. Gaat een kostbare zaak worden, maar sluit ook een 40X4500 niet helemaal uit... Het is dan uit een 2 jaar oude serie, wel de enige RGB LED tv op de marktStephaN900 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:24:
[...]
Maar ach 5 jaar is toch al best lang voor een beetje tweaker? Heb nu pas twee jaar mijn lcd, maar ga toch weer upgraden, vissen heb ik één keer geprobeerd, maar vond er bar weinig aan...
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door Rctworld op 21-02-2010 00:57 ]
Ik ken de reviews en weet dat de Panasonic veel dieper zwart moet kunnen weergeven. Maar "out of the box" staat 'ie kennelijk te fel afgesteld waardoor het zwart grijzig wordt.Grrrrrene schreef op zondag 21 februari 2010 @ 00:17:
[...]
Ik geloof best dat de kleuren heel mooi waren, maar dat de zwartwaarden beter waren dan een Panasonic plasmatelevisie geloof ik echt niet. Als dat al zo was, geeft het maar weer 's aan waarom je niet bij de MediaMarkt moet gaan kijken naar de beeldkwaliteit.
Verwijderd
inmiddels geen nieuwe modellen meer te vinden op die site (of ik kijk verkeerd)TianB schreef op zondag 21 februari 2010 @ 08:13:
[...]
By the way, ik liep tegen de site www.televisie-discounter.nl aan met o.a. een 46HX700 voor 1099 euri. Ik had nog nooit van de zaak gehoord (en durf er ook niet te bestellen), zie nergens reviews of gebruikers-ervaringen?
[ Voor 5% gewijzigd door Ted038 op 21-02-2010 11:43 ]
Heb er bij MM Utrecht ook nog 3 op voorraad.
Met dat probleem zit ik dus ook. Winkels met een groot assortiment (BCC/MM/It's...) hebben de tv's waardeloos afgesteld in lichtomstandigheden die totaal niet lijken om mijn normale kijksituatie (ik kijk eigenlijk altijd verduisterd, dus ik weet vrij zeker dat het voor mij een plasmatelevisie wordt). Bij de wat exclusievere zaken hebben ze een kijk/luisterstudio die verduisterd is of kan worden, maar dan komt lcd er weer wat minder uit. Het zou geweldig zijn als je zo'n tv gewoon 's thuis uit kunt proberen en feitelijk kan dat bij de MediaMarkt wel (binnen 14 dagen retourneren).TianB schreef op zondag 21 februari 2010 @ 08:13:
[...]
Ik ken de reviews en weet dat de Panasonic veel dieper zwart moet kunnen weergeven. Maar "out of the box" staat 'ie kennelijk te fel afgesteld waardoor het zwart grijzig wordt.
Maarre, waar moet ik de beeldkwaliteit dan gaan beoordelen? Tips?
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Dit kan toch alleen maar als je de tv in de verpakking laat zitten ?Grrrrrene schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:03:
Het zou geweldig zijn als je zo'n tv gewoon 's thuis uit kunt proberen en feitelijk kan dat bij de MediaMarkt wel (binnen 14 dagen retourneren)
Verwijderd
Volgens mij is dat niet meer geldig bij MM. Niet meer op elektronica, zo staat het iig op de bon. PLasma discounter geeft je wel de mogelijkheid om 14 dagen zichttermijn, en daarbij mag je m wel gebruiken.2frankie schreef op zondag 21 februari 2010 @ 16:36:
[...]
Dit kan toch alleen maar als je de tv in de verpakking laat zitten ?
Ik heb wel eens geinformeerd naar deze mogelijkheden maar ben nog geen enkele winkel tegengekomen
waar dit mogelijk is.
Het zou inderdaad geweldig zijn.
@mrc16
Is ruilen en/of geld retour binnen 2 weken inderdaad mogelijk bij de MM als de tv gebruikt is ?
there's no tweak without the tweaker
Serieus? Ik moet zeggen dat het alweer even geleden is dat ik iets van elektronica bij de MM heb gekocht, maar ik heb nooit meegekregen dat ze die regeling hebben afgeschaft.Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 16:43:
[...]
Volgens mij is dat niet meer geldig bij MM. Niet meer op elektronica, zo staat het iig op de bon. PLasma discounter geeft je wel de mogelijkheid om 14 dagen zichttermijn, en daarbij mag je m wel gebruiken.
Gewoon terug in de doos en doodleuk doorverkopen aan de volgende klant. Opzich is daar ook niet echt wat mis mee als de tv niet beschadigd is en amper gebruikt, maar ik kan me van mijn tijd als verkoper daar wel herinneren dat er soms klanten terugkwamen die er niet blij mee waren dat hun tv al door iemand anders was gebruikt (en terecht IMO).lintweaker schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:18:
Ik ben wel benieuwd wat ze met die teruggebrachte schermen doen. Ik zelf zit niet echt te wachten op zo'n "2e hands", ga ik me toch afvragen waarom is ie teruggebracht en hoelang is ie in gebruik geweest? Maar goed met de schermen die net uit zijn is de kans niet zo groot.
Verwijderd
Het product mag dus niet gebruikt zijn, dus thuis testen zal moeilijk gaanHeb ik recht op een omruil of geld terug wanneer het product niet aan mijn wensen voldoet ?
De wet is hier duidelijk in, kopen is kopen. Wanneer Media Markt voor u het product omruilt of het aankoopbedrag terugbetaalt omdat het product niet voldoet aan uw wensen, is dit een extra service van Media Markt. Aan deze service zijn echter wel voorwaarden verbonden.
a. U moet de originele kassabon overleggen.
b. Het product dient aangekocht te zijn in een Nederland gevestigde vestiging van Media Markt.
c. Het product moet compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.
d. Het product is ongebruikt.
Uitgesloten van retour en omruiling zijn:
a. Prepaid en softwarepakketten.
b. Licentiegebonden producten.
c. Navigatieapparatuur.
d. Desktopcomputers en notebook.
e. Satelliettuner pakketten en smartcards.
f. Hygiënische producten.
Dit lijkt mij eerder een probleem van de HUMAX iHDR-5050-C dan van de TV. Kijk eens op het HUMAX iHDR-5050-C forum van ziggo-gebruikers.nlVerwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 19:10:
...
mijn vraag:
Komt iemand dit bekend voor dat er geen vaste (bv. 60ms) input-lag bestaat voor een tv, maar het ene uur bv. 10ms en het volgende uur 40 ms (variabel dus)?
En hoe zit dit met de EX500?
Ik ben een beetje huiverig geworden om een nieuwe tv te kopen met bovenstaande ervaring.
WIjsheid en geluk toegewenst. Vriendelijke groet... |-:-| Denk niet zwart-wit, maar buiten de kaders ;)
Die voorwaarde staat er al zolang als de MM bestaat op, maar ze gaan er (iig hier in Enschede voor zover ik weet) wat soepeler mee om. Sterker nog: als je aangeeft te twijfelen of je wel tevreden zult zijn met het product, bieden ze het ook aan: 14 dagen proberen en bij problemen retourneren.Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:36:
[...]
Het product mag dus niet gebruikt zijn, dus thuis testen zal moeilijk gaan
[ Voor 20% gewijzigd door Grrrrrene op 21-02-2010 18:23 ]
Dat dus. Ik vind het gewoon a-sociaal. Meteen afschaffen. De onzekeren gaan maar proberen dat ze een ons wegen in een speciaalzaak. Want denk maar niet dat ik een TV wil waar al aan geprutst is. Ja, met 50% korting.Grrrrrene schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:22:
[...]
Die voorwaarde staat er al zolang als de MM bestaat op, maar ze gaan er (iig hier in Enschede voor zover ik weet) wat soepeler mee om. Sterker nog: als je aangeeft te twijfelen of je wel tevreden zult zijn met het product, bieden ze het ook aan: 14 dagen proberen en bij problemen retourneren.
Maar goed, als ze er strakker mee omgaan snap ik dat wel, ik kan me in mijn verkopertijd nog wel herinneren dat mensen rond het EK/WK voetbal ineens een beamer kochten en die binnen 14 dagen retourneerden met weet ik het hoeveel uren slijtage aan de lamp
Verwijderd
Hmmm, dit lijkt mij sterk, want bij mijn huidige HD-ready tv heb ik dit probleem niet en nooit gehad.jeffrodo schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:11:
[...]
Dit lijkt mij eerder een probleem van de HUMAX iHDR-5050-C dan van de TV. Kijk eens op het HUMAX iHDR-5050-C forum van ziggo-gebruikers.nl
In principe is het mogelijk. Maar is er is altijd een maar. We zijn namelijk geen bibliotheek. In goed overleg kan een tv terug, maar alleen als het product als NIEUW weer terug in de verpakking gaat. Dus geen scheuren/vette vingers/krassen/noem maar op. En je een vergelijkbaar toestel weer opnieuw uitzoekt.2frankie schreef op zondag 21 februari 2010 @ 16:36:
[...]
@mrc16
Is ruilen en/of geld retour binnen 2 weken inderdaad mogelijk bij de MM als de tv gebruikt is ?
Heb m bij MM Utrecht naar 1099,- geprijsd. De verkoopadviesprijs is inderdaad 1199,-heehoo schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:52:
Prijs bij MM: 1299 euro. Dat terwijl de adviesprijs volgens mij 1200 is, vreemd dus. De tv ook bij Bol.com gezien voor 999 euro, dus wilde vandaag gaan bestellen. Staat ie nu op "Niet leverbaar", zonder prijs, en ook hier bij Tweakers uit het pricewatch lijstje.
Duidelijkmrc16 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 20:44:
In principe is het mogelijk. Maar is er is altijd een maar. We zijn namelijk geen bibliotheek. In goed overleg kan een tv terug, maar alleen als het product als NIEUW weer terug in de verpakking gaat. Dus geen scheuren/vette vingers/krassen/noem maar op. En je een vergelijkbaar toestel weer opnieuw uitzoekt.
Voor de duidelijkheid: dat is ook wat ik van plan zou zijn. TV kopen, thuis kijken of hij net zo mooi beeld geeft als ik uit reviews verwacht en bij teleurstelling een ander model meenemenmrc16 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 20:44:
[...]
In principe is het mogelijk. Maar is er is altijd een maar. We zijn namelijk geen bibliotheek. In goed overleg kan een tv terug, maar alleen als het product als NIEUW weer terug in de verpakking gaat. Dus geen scheuren/vette vingers/krassen/noem maar op. En je een vergelijkbaar toestel weer opnieuw uitzoekt.
Verwijderd
Verwijderd
Ik vul hem nog even aan MRC16,mrc16 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 20:44:
[...]
Ja ik heb er sinds gistermiddag een 37EX402. Voor die prijs echt een pracht-tv (zeker Nederland 1 HD via Ziggo, net OS gekeken, wow!Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 21:59:
Heeft iemand hier een Ex402?
Gelukkig is mij dit nog nooit overkomen (knock, knock) en ben het zeker niet van plan.Grrrrrene schreef op zondag 21 februari 2010 @ 21:53:
Voor de duidelijkheid: dat is ook wat ik van plan zou zijn. TV kopen, thuis kijken of hij net zo mooi beeld geeft als ik uit reviews verwacht en bij teleurstelling een ander model meenemen
Verwijderd
IronFist schreef op maandag 22 februari 2010 @ 02:57:
[...]
Ja ik heb er sinds gistermiddag een 37EX402. Voor die prijs echt een pracht-tv (zeker Nederland 1 HD via Ziggo, net OS gekeken, wow!). Kom zelf van een kleine CRT tv, dus kan niet echt vergelijken met andere LCD's. Heb deze ook 'in the dark' gekocht, zonder in de winkel te bekijken. Maar was zeker een heel goede keus, alle extra's van de duurdere modellen hoefde ik niet zo nodig (alleen 100Hz was misschien wel lekker, hoewel ik bij sport nergens last van heb). Laat maar weten of en wat ik moet testen.
Hoe bevalt je 37EX500? Beeldkwaliteit goed, vergelijkbaar met de 37W5500?Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:02:
[...]
Op de doos van mijn 37ex500 staat heel duidelijk BE3!
Verwijderd
WIjsheid en geluk toegewenst. Vriendelijke groet... |-:-| Denk niet zwart-wit, maar buiten de kaders ;)
Kun je eens uitzoeken of er inderdaad een AUO paneel in zit?Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:02:
[...]
Op de doos van mijn 37ex500 staat heel duidelijk BE3!
Verwijderd
Ja, wil je hem even helemaal demonteren en wat pics plaatsen hierlexi schreef op maandag 22 februari 2010 @ 15:08:
[...]
Kun je eens uitzoeken of er inderdaad een AUO paneel in zit?
De NX700 heeft een "deep black panel", wat voor betere zwart waardes zal zorgen. Ander niet onbelangrijk verschil is het design. De EX series hebben een zilveren rand aan de onderkant, iets waar je van moet houden. Voor de rest zal er niet veel veschil in zitten qua specificaties. Maar het is toch echt een kwestie van de reviews afwachten.Pingu007 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 15:44:
Hallo,
Ik ben van plan om waarschijnlijk de Sony 40NX700 of 40EX700 aan te gaan schaffen.
Maar ik word toch weer aan het twijfelen gebracht wat voor mij nu het beste is, vind ook de nieuwe Plasma lijn van Panasonic interessant nl.
Wat is nu in de regel het beste als het gaat om Sport kijken? of maakt het niet zoveel meer uit tegenwoordig?
Iedereen hier zal waarschijnlijk zeggen dat ik voor Sony moet gaan, maar zou graag een onafhankelijk advies willen.
Alvast bedankt!!!!
Die buzznoise heb ik even getest (was me niet opgevallen). Hij heeft er inderdaad een beetje last van. Vanaf ca 1 meter afstand echt niets meer van te horen. Ik heb een XBox one, via component 720p aangesloten en geen last van lag. Wellicht dat ik een dezer dagen een review schrijf en op got zet..Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 09:45:
[...]
Nou is mijn vraag maakt de ex402 ook een hoge zoemgeluid (buzznoise)? Dit kan je testen door de backlight onder de max te zetten (bv. 5) en het geluid op mute te zetten en dan zou je achter de tv waar warme lucht uitkomt hopelijk geen geluid horen.
Ik weet niet of je een spelcomputer(PS3/Xbox360) hebt? Ik ben benieuwd hoe de inputlag is bij games (met gamemode ingeschakeld).
Dat zijn de twee vragen waarmee ik zit
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 17:49 ]
Verwijderd
Verwijderd
Dat is fijn, dus backlight op 3 en geluid op mute en je kan het beste vanaf de rooster waar warme lucht uitkomt gaan luisteren, en er kwam geen buzzgeluid er vanaf? De reden dat ik dit erg belangrijk vind is, omdat ik er erg gevoelig voor ben, dat was ook de reden dat ik mijn vorige lcd tv heb verkocht. Ik zit namelijk niet zover van me tv af, ongeveer 2 meter, dus als er een zoemgeluid ervan afkomt dan hoor ik het. En mijn geluid staat al niet te hoog dus kwam de zoemgeluid boven de volume van de tv uit. Kan naast VJDB dit ook bevestigen?Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 18:19:
@Mojo666
Niks kunnen waarnemen bij verlichting op 3, ik game er niet op.
Wat ik absoluut positief vind is de snelheid van het menu, alles werkt soepel en als het even wat langer duurt laat 'hij' je dat weten.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 20:31 ]
Bij de BCC is hij er voor 749Brm-G schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:58:
Ik vind de 32EX40B wel interessant. Het mooie aan deze tv is dat je veel kabels kunt besparen omdat ik geen blueray/dvd speler hoef aan te schaffen en ook geen digitale tv kastje. Nog niemand ervaring met deze tv? ga er van uit van niet want zie hem nog nergens in winkels te koop.
Iemand enig idee wat hij ongeveer gaat kosten?
Is het misschien toch stukken goedkoper om een andere tv met een losse blue ray speler aan te schaffen?
En hoe zit het met de beeld kwaliteit van de EX40B ten opzichte van de ex402?
Ja maar prijzen zijn sowieso hoog bij BCC van wat ik aan de hand van de site kan zien scheelt zo'n 200-300 euro met andere winkels. Dus verwacht dat je die ex40 ook wel ergens anders goedkoper kan kopen binnenkort.Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:21:
de ex40 heeft dacht ik een bluray aanboord vandaar de hoge prijs.
Verwijderd
dat cker, ze hanteren gewoon de adviesprijs. Maar ik dacht met verschil , dat j ewou weten waarom het duurder was vandaarStephaN900 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:28:
[...]
Ja maar prijzen zijn sowieso hoog bij BCC van wat ik aan de hand van de site kan zien scheelt zo'n 200-300 euro met andere winkels. Dus verwacht dat je die ex40 ook wel ergens anders goedkoper kan kopen binnenkort.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 20:36 ]
Ze hebben wel laagste prijs garantie. Dus ze zijn goedkoper of net zo goedkoop als ieder andere fysieke winkel! Webwinkels dus niet. Met andere winkels gaan ze dus gewoon mee!StephaN900 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:28:
[...]
Ja maar prijzen zijn sowieso hoog bij BCC van wat ik aan de hand van de site kan zien scheelt zo'n 200-300 euro met andere winkels. Dus verwacht dat je die ex40 ook wel ergens anders goedkoper kan kopen binnenkort.
Ehm soms, meestal hebben ze net een ander typenummer zodat ze niet omlaag hoeven met de prijs bijv de ex402 ipv 400 of 401 etc...virtualJac schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:35:
[...]
Ze hebben wel laagste prijs garantie. Dus ze zijn goedkoper of net zo goedkoop als ieder andere fysieke winkel! Webwinkels dus niet. Met andere winkels gaan ze dus gewoon mee!
Had/heeft een Z5500 (veel) last van de backlight problemen ?Requiem19 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:55:
HX700 vandaag kunnen bekijken bij de MM. Hij stond toevallig naast m'n vorige favoriet, de Z5500.
...... en helaas helaas, ook de backlight issues waren bij een uniforme witte achtergrond op de 700 ook goed te zien. Er was redelijk veel sprake van donkere wolkjes in de hoeken van het scherm.
[ Voor 3% gewijzigd door 2frankie op 22-02-2010 21:27 ]
Jep, eigenlijk alle modellen van de 5500 series hadden hier in meer of mindere mate problemen mee. 4500 series scheen er minder last van te hebben.2frankie schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:26:
[...]
Had/heeft een Z5500 (veel) last van de backlight problemen ?
Verwijderd
dat is slecht om te horen, maar zoiets moet j ewel gaan testen om het te ondervinden. De W5500 had een inputlag rond de 20 en de 25 ms vertraging, en dat is best veel. De vorige versies van Sony dus de 4500 enzo, die hadden een inputlag net boven de 0, en dat is niet te merken.virtualJac schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:32:
Bij een speciaalzaak vertelde de verkoper mij dat hij vreesde dat de ex en hx weer last hadden van input lag. Wel vond hij het wel erg mooie tv's. Ik ga straks even langs mm Rotterdam
om te kijken daar wat staat. Zal me bevindingen laten weten.
Des te meer beeldverbeteringsfuncties er worden gebruikt, des te groter de input lag wordt, verwacht dus ook maar niet dat dat de komende tijd snel zal afnemen zolang de fabrikanten in blijven zetten op 100Hz/200Hz technieken welke de grootste boosdoeners zijn qua input lag. Echter, als je het bij Sony al erg vindt moet je eens met een recente Philips gaan stoeienVerwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:38:
[...]
dat is slecht om te horen, maar zoiets moet j ewel gaan testen om het te ondervinden. De W5500 had een inputlag rond de 20 en de 25 ms vertraging, en dat is best veel. De vorige versies van Sony dus de 4500 enzo, die hadden een inputlag net boven de 0, en dat is niet te merken.
Verwijderd
gisteren nog even spelletje gedaan met xbox op een KDL-40W5500 .. nergens last van, vind dat inputlag verhaal tikkeltje overdreven.Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:38:
[...]
dat is slecht om te horen, maar zoiets moet j ewel gaan testen om het te ondervinden. De W5500 had een inputlag rond de 20 en de 25 ms vertraging, en dat is best veel. De vorige versies van Sony dus de 4500 enzo, die hadden een inputlag net boven de 0, en dat is niet te merken.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 11:34 ]
Verwijderd
weet je wat het is, de een merkt het en de ander niet, blijkbaar jij nietVerwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:31:
[...]
gisteren nog even spelletje gedaan met xbox op een KDL-40W5500 .. nergens last van, vind dat inputlag verhaal tikkeltje overdreven.
maar vrijdagmiddag as staat de 46EX500 hier, zal ik het ff testen
Verwijderd
Maargoed, moeten er wel rekening mee houden dat ze in Amerika de BE2 hebben zitten in de Ex500 serie (vandaar 501). Iemand zal toch echt de Nederlandse variant moeten testen.Thought I would post that using an Xbox 360 in Game Mode worked fine on my 55EX501. No noticeable lag while playing. I did not do a test as it seems to work fine and did not want to go to the trouble. Is there any lag, I do not know but playing an Xbox it works fine.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 12:38 ]
Verwijderd
Verwijderd
PlatteTV.nl in centrum Nijmegen heeft 'm staan. Da's niet zo heel ver vanaf Venlo, zelfs met de trein goed te doen.WouterHelm schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:29:
Grrrr.... In de omgeving van Venlo zijn er nog geen winkels die de nieuwe modellen hebben staan (heb interesse in de 40HX700). Ook de MM in Roermond heeft nog niks.
Videopartner.nl heeft hem wel op voorraad, maar die hebben geen showroom, en ik wil hem toch eerst ff zien voordat ik hem aanschaf.
[ Voor 8% gewijzigd door 2frankie op 23-02-2010 18:51 ]
[ Voor 43% gewijzigd door ability op 23-02-2010 18:25 ]
Dan breng je hem toch terug om te ruilen voor een G10? Hoe zit dat trouwens qua design: Zit die glasplaat echt voor het lcd-scherm of er meer tegenaan? Dit ivm reflecties e.d.ability schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:18:
enja ik had geen geduld dus ik heb hem hier al staan, had ik maar die panasonic g10 gehaald![]()
tja tis niet anders
Bij oude tv's was MotionFlow op Normaal volgens mij al 200Hz, volgens mij heeft hoog alleen met de agressiviteit van het systeem te maken, je krijgt dan namelijk veel sneller vertekeningen in het beeld.ability schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:18:
Tijdens het tv kijken valt de reflectie toch wel mee, alleen de kleur vind ik lastig in te stellen. Het lijkt allemaal wat aan de donkere kant. Wellicht door de glasplaat...
input lag is nog steeds aanwezig in gamemode..... tis mischien voor vele te doen, maar ik had dan toch liever een plasma gehaald .
Wat wel ZUIGT is dat de lipsync soms erg slecht is. Het lijkt erop dat als hij op motionflow hoog staat (200 hz) dat je de vertraging in het beeld gaat zien.... das dus redelijk wat. Met andere woorden, hij staat nooit hoog, dus kan je netzo goed een 100hz aanschaffen, crab.(ik heb het hier over tv kijken via interactieve tv dmv een hdmi )
enja ik had geen geduld dus ik heb hem hier al staan, had ik maar die panasonic g10 gehaald![]()
]tja tis niet anders
[ Voor 37% gewijzigd door ability op 23-02-2010 20:25 ]
Als gelukkige Z5500 bezitter moet ik helaas bevestigen dat er toch wel wat backlight bleeding aanwezig is in mijn toestel. Het is gelukkig alleen te zien met een behoorlijk verduisterde kamer (weinig/geen lampen aan) en dan alleen als het beeld dan ook echt zwart is ter plekke van de zijkanten.2frankie schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:26:
[...]
Had/heeft een Z5500 (veel) last van de backlight problemen ?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Het kan aan mij liggen hoor, maar uitgerekend Guitar Hero heeft een behoorlijk uitgebreide voorziening om problemen met inputlag te minimaliseren.Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:48:
[...]
, probeer jij maar guitar hero te spelen met een inputlag van 30ms...tergend. Wat wel zo is , is dat pas met vroege versies de motionflow werd toegepast, dat inputlag merkbaar was. Dus ik hoop dat het nu beter is toegepast in de huidige nieuwe modellen.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
Dat is ook zo, maar niet helemaal opgelost. Maar ik ga niet weer in discussie, want zoals ik eerder aankaartte het is voor elk persoon anders, een is gevoeliger dan de ander. Dit is een goede topic waar alle resultaten staan van verschillende tv's link .ppaddo schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 20:51:
[...]
Het kan aan mij liggen hoor, maar uitgerekend Guitar Hero heeft een behoorlijk uitgebreide voorziening om problemen met inputlag te minimaliseren.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 21:16 ]
Wel apart, hier(Zoetermeer) stond hij volgens mij gewoon overal in de winkelsulTimaS schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:54:
Lekker is dat, kreeg vandaag een mailtje van modern.nl dat de 40EX500 pas 6 maart geleverd kan worden. Ik heb hem 1,5 week terug al besteld omdat ik dat juist wilde voorkomen, toen stond er namelijk dat hij op 22-2 leverbaar zou zijn (zou op 24 februari bij ons geleverd worden).
De testjes worden dus met 1,5 week uitgesteld, waarschijnlijk hoef ik dan al niet meer te testen aangezien de EX500 tegen die tijd al bij meerdere mensen in de woonkamer staat
Verwijderd
jammer voor je, want de 40 inch versie is al bij vele shops nu al te verkrijgen. Heb je al betaald?ulTimaS schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:54:
Lekker is dat, kreeg vandaag een mailtje van modern.nl dat de 40EX500 pas 6 maart geleverd kan worden. Ik heb hem 1,5 week terug al besteld omdat ik dat juist wilde voorkomen, toen stond er namelijk dat hij op 22-2 leverbaar zou zijn (zou op 24 februari bij ons geleverd worden).
De testjes worden dus met 1,5 week uitgesteld, waarschijnlijk hoef ik dan al niet meer te testen aangezien de EX500 tegen die tijd al bij meerdere mensen in de woonkamer staat
Nee nog niet, maar ik laat het ook wel gewoon zo. Het is gewoon kut als je een dag van te voren krijgt te horen dat ie niet geleverd kan worden.Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:57:
[...]
jammer voor je, want de 40 inch versie is al bij vele shops nu al te verkrijgen. Heb je al betaald?
[ Voor 12% gewijzigd door ulTimaS op 23-02-2010 22:21 ]
Verwijderd
Interessanter dan het prijsverschil is dat een 37" waarschijnlijk een AUO panel heeft. Ik ben erg benieuwd naar de reviews.Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 23:36:
Ik zit enorm te twijfelen tussen de 37ex500 of 40ex500. Ik bedoel, het scheelt 8 cm en je bent al gauw 100 euro duurder uit. Hoe denken jullie hierover, is dit verschil niet te verwaarlozen? De meeste fabrikanten leveren 42 inch, dan wordt het verschil al weer wat groter.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq