Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TianB
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-07 08:55
Op de Deense Sony site staat een counter die aangeeft wanneer de NX700 wordt gereleased.
Het lijkt een counter die aftelt, maar in de afgelopen dagen is de teller opgelopen! Niet zo vreemd dus dat we steeds maar geen prijzen zien van de NX700's.

http://www.sony.dk/section/startside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187449

en ik krijg zojuist bericht dat mijn bestelde KDL - 46EX500 klaar staat :)
( http://tinyurl.com/ykzjpnb )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-07 16:39
Anoniem: 187449 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:04:
en ik krijg zojuist bericht dat mijn bestelde KDL - 46EX500 klaar staat :)
( http://tinyurl.com/ykzjpnb )
Toch niet voor die prijs he:P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Laatst online: 16-07 21:39
mrc16 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:30:
[...]

staat nu een (duurdere) prijs dan vanochtend, dacht ik ???

(dacht 1022 vanmorgen ?, tegen 1139 nu)

[ Voor 3% gewijzigd door Ted038 op 24-02-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mrc16 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:30:
[...]

1059,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexxmania
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-11-2010
TianB schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 08:13:
Op de Deense Sony site staat een counter die aangeeft wanneer de NX700 wordt gereleased.
Het lijkt een counter die aftelt, maar in de afgelopen dagen is de teller opgelopen! Niet zo vreemd dus dat we steeds maar geen prijzen zien van de NX700's.

http://www.sony.dk/section/startside
Had op een Belgische site de volgende basisprijzen gezien van de NX7/800, die alweer weg zijn:

40NX700: € 1.500
40NX800: € 1.800

46NX700: € 2.000
46NX800: € 2.250

52NX800: € 2.750

Ik had ook gezien dat er niet veel verschil zit tussen die twee modellen. Het enige wat de NX8 heeft die de NX7 niet heeft is 200Hz en de Ambient sensor. Beide hebben wel een lichtsensor, dus vraag me af waar die ambient sensor voor dient. Laatste verschil was het stroomverbruik in werking uit de doos: 40NX700 107W en de 40NX800 133W.

[ Voor 56% gewijzigd door Vexxmania op 24-02-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vandaag even wezen kijken bij de BCC en zag de HX700 staan, maar wat valt die kwa design tegen echt een hele grote rand... De EX700 hadden ze nog niet, maar zag wel een 37" ex500 model staan, helaas was de hd invoer distorted en stond hij helemaal aan de andere kant van de hx700, dus ik kon niet echt goed vergelijken.

Neig nu het meest naar de 46/55ex500/700, maar wellicht dat de nieuwe plasma's van de andere fabrikanten echt indruk op mij maken.
Jammer dat die nx serie zo duur is, keek daar toch wel naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328936

Vandaag ben ik bij de volgende Mediamarkten geweest: Almere, Amsterdam ArenA, Utrecht en Eindhoven.
In Amsterdam stonden de 402 (50hz), EX500(100hz) en de HX700(200hz) naast elkaar waardoor je eens rustig de verschillen kon ontdekken.
Ze draaide een fimpje af waar het beeld snel van de ene naar de andere kant ging. Zo zag je publiek in een stadion zitten waarin er in een flink temp de camera naar recht ging.je zag een overduidelijk verschil tussen de 3 schermen waarin de HX natuurlijk er het beste uit kwam.
Bij de 402 zag je amper hoe de mensen eruit zagen en dit was al beter te zien bij de EX500 en zeker het beste bij de HX700.
Voor de mensen die in de buurt van Amsterdam wonen is het zeker even de moeite waard.
Persoonlijk vraag ik me wel af of je dit verschil thuis ook nog gaat zien en in welke gevallen het beeld zo te zien is.
Ik ga in ieder geval voor de EX500.
Bij Almere, Utrecht en Eindhoven heb ik overigens weinig gezien van de nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/2693/46ex5001.jpg

eerste indruk KDL-46EX500
[ x ] goed
[ - ] slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346831

Mijn 37ex500 is besteld en kan ik (hopelijk) morgen ophalen. Ik ga hem combineren met DVB-T (digitenne KPN) en ook aansluiten via DLNA.
Ik zal mijn gebruikservaringen delen zodra alles is geinstalleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07 16:14
Anoniem: 187449 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:52:
[afbeelding]

eerste indruk KDL-46EX500
[ x ] goed
[ - ] slecht
Kun je input lag mee testen? :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

virtualJac schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:17:
[...]

Kun je input lag mee testen? :)
straks ff de xbox eraan hangen , maar het blijft voor iedereen anders natuurlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Anoniem: 187449 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:24:
[...]

straks ff de xbox eraan hangen , maar het blijft voor iedereen anders natuurlijk 8)
Jawel, maar om alvast een indicatie te krijgen ;) Houd me hart vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346316

hoi,
is er ook een uitgebreide handleiding te vinden van de ex500-serie?
Ik wil bijvoorbeeld graag weten hoe pip precies werkt? Werkt het ook met hdmi, dus bv een analoog signaal en een hdmi-signaal.

Op de sony-site staat het volgende en daar word ik niet blij van:
Picture in Picture -> PC-ingang/TV-zender en CVBS

Wat voor internetsites zijn er allemaal beschikbaar voor Bravia Internet TV?

bedankt alvast.
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346316 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:36:
hoi,
is er ook een uitgebreide handleiding te vinden van de ex500-serie?
Ik wil bijvoorbeeld graag weten hoe pip precies werkt? Werkt het ook met hdmi, dus bv een analoog signaal en een hdmi-signaal.

Op de sony-site staat het volgende en daar word ik niet blij van:
Picture in Picture -> PC-ingang/TV-zender en CVBS

Wat voor internetsites zijn er allemaal beschikbaar voor Bravia Internet TV?

bedankt alvast.
Peter
PIP werkt volgens mij niet met hdmi, wel PAP

Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/1984/papka.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:53

ulTimaS

Mayhaps

Anoniem: 187449 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:20:
[...]

PIP werkt volgens mij niet met hdmi, wel PAP

[afbeelding]
Heb je misschien ook foto's gemaakt met een goeie camera? :P Ik wil namelijk wel eens goed zien hoe de design is en geen renders waar ik het niet goed kan beoordelen.

Waarschijnlijk ga ik zaterdag toch wel in de winkel kijken, maar ben wel nieuwsgierig.

[ Voor 9% gewijzigd door ulTimaS op 24-02-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346316

@ borroz: bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexxmania
46EX700 review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ulTimaS schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:46:
[...]

Heb je misschien ook foto's gemaakt met een goeie camera? :P Ik wil namelijk wel eens goed zien hoe de design is en geen renders waar ik het niet goed kan beoordelen.

Waarschijnlijk ga ik zaterdag toch wel in de winkel kijken, maar ben wel nieuwsgierig.
ga jij zaterdag maar met een goeie bril naar de winkel 8)

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Had bijna een LG 37LH5000 gekocht, totdat ik deze op internet tegenkwam. Maakt me toch heel erg aan het twijfelen, want vond het prijsverschil met Sony te groot. De KDL-37EX500 past prima in het budget. Vandeweek ff rond wezen kijken, maar nog geen exemplaar tegengekomen. :(

Belangrijk is de USB Media Player functie, maar welke formaten worden ondersteund? Kan nergens op internet een lijst vinden. Zou er iemand ook een aantal foto's willen plaatsen van de EX500 serie? Ben heel erg benieuwd!

R.D50

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
rodian50 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 00:14:

Belangrijk is de USB Media Player functie, maar welke formaten worden ondersteund? Kan nergens op internet een lijst vinden.
KDL-37EX500 specs

Video: AVC/AVCHD/DivX/MPEG4
Audio: MP3
Foto: JPEG/RAW

Vraag me af wat die video player doet met een MKV-container

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-07 05:39
Gisteren bij een lokale TV boer de 40HX700 gezien. Door de berichten hier was ik een beetje bang dat het tegen zou vallen. Maar ik was blij verrast. De dikte van de rand vond ik meevallen en niet storend. Ik merkte wel een kleine spiegeling, maar ik heb het idee dat dit in een thuis situatie mee zal vallen.

Wat ik me wel nog afvroeg is een probleem met de lag. Ik wil het geluid via mijn receiver (Onkyo 603e) laten lopen, en volgens mij heeft die geen audio delay optie. Maar als ik het geluid optisch via mijn TV naar de Onkyo stuur, ontloop ik dan het probleem dat het geluid niet synchroon loopt?

Ik heb nu een Samsung 360R HD receiver en ik wilde eigenlijk kijken of de kwaliteit van het beeld overeen zal komen als wanneer ik een CI+ module ga gebruiken. Alleen zal ik dus wel een audio probleem hebben als ik het geluid vanuit de Samsung receiver naar mijn Onkyo zal sturen (geluid op mijn Onkyo eerder als het beeld).

• virtualJac
WouterHelm schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:55:
Gisteren bij een lokale TV boer de 40HX700 gezien. Door de berichten hier was ik een beetje bang dat het tegen zou vallen. Maar ik was blij verrast. De dikte van de rand vond ik meevallen en niet storend. Ik merkte wel een kleine spiegeling, maar ik heb het idee dat dit in een thuis situatie mee zal vallen.

Wat ik me wel nog afvroeg is een probleem met de lag. Ik wil het geluid via mijn receiver (Onkyo 603e) laten lopen, en volgens mij heeft die geen audio delay optie. Maar als ik het geluid optisch via mijn TV naar de Onkyo stuur, ontloop ik dan het probleem dat het geluid niet synchroon loopt?

Ik heb nu een Samsung 360R HD receiver en ik wilde eigenlijk kijken of de kwaliteit van het beeld overeen zal komen als wanneer ik een CI+ module ga gebruiken. Alleen zal ik dus wel een audio probleem hebben als ik het geluid vanuit de Samsung receiver naar mijn Onkyo zal sturen (geluid op mijn Onkyo eerder als het beeld).
Volgens mij heb je alleen vertraging als je je geluid optisch via je decoder naar je versterker poort. Als je hem via je tv laat lopen dan loopt het volgens mij gewoon synchroom (aangezien je tv dat automatisch aanpast).

• Count_Galious
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-01-2022
virtualJac schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:59:
[...]

Volgens mij heb je alleen vertraging als je je geluid optisch via je decoder naar je versterker poort. Als je hem via je tv laat lopen dan loopt het volgens mij gewoon synchroom (aangezien je tv dat automatisch aanpast).
Ja, maar wat ik me dan afvraag is het volgende. Ik zit namelijk met eenzelfde soort vraag. Stel ik wil via mijn DVD-speler of PS3 een film afdraaien of game spelen met 5.1 geluid. Als ik direct de optische uitgang van de speler gebruik heb ik dus last van het feit dat het niet synchroon loopt. Nu zit er op de EX500 ook een optisch uitgang. Als ik die gebruik loopt het geluid waarschijnlijk wel synchroon. Maar heb ik dan wel hetzelfde surround effect als wanneer ik het directe geluid gebruik ?

• virtualJac
Uit de spec's van de EX500

Digitale versterker JA
S-Force Front Surround Dolby® Digital Plus
Uitgangsvermogen (W) 20 W (2 x 10 W)
Geluidsmodus Dynamic/Standard/Clear Voice
Surround Mode Bioscoop/Muziek/Sport/Game
Stabiel geluid JA
Dolby® Digital JA
Dolby® Digital Plus JA
5.1 Channel Audio Out JA
Luidspreker Uit JA

Dus volgens mij wel ja.

@ Ability
Jij hebt de 40HX700 toch?
Kun je misschien nog eens wat bevindingen posten? Je zei dat de lipsync en de input lag erg tegenvielen, sta je hier nog steeds achter? Kun je nog wat meer vertellen.

[ Voor 37% gewijzigd door virtualJac op 25-02-2010 10:22 ]

• StephaN900
  • Niet online
Wow dat is nog eens een uitgebreide review, ze geven zelfs een cijfer voor de handleiding :P. Maar ziet er dus wel goed uit, alleen geen DLNA staat daar, dacht dat deze set dat wel had... Stroomverbruik is wel lekker laag!

Nu nog een vergelijking met de ex500, want dat hij dunner is maakt mij niet zo heel veel uit.

• Count_Galious
StephaN900 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:02:
[...]

Wow dat is nog eens een uitgebreide review, ze geven zelfs een cijfer voor de handleiding :P. Maar ziet er dus wel goed uit, alleen geen DLNA staat daar, dacht dat deze set dat wel had... Stroomverbruik is wel lekker laag!

Nu nog een vergelijking met de ex500, want dat hij dunner is maakt mij niet zo heel veel uit.
Ja, maar als ik het zo zie, wederom geen woord over eventuele LAG. :(
Mijns inziens toch een vrij belangrijke onderdeel van een test/review.

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07 18:53
Net de KDL55EX500 aangesloten. Iemand die hier weet of je de "wireless ready" functie aan de praat kan krijgen zonder de originele Sony LAN stick - die is erg duur.

Heb het reeks geprobeerd met een Sitecom N300 X2 stick, maar die werd niet herkend door de TV..

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-07 05:39
Mmore schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:15:
Net de KDL55EX500 aangesloten. Iemand die hier weet of je de "wireless ready" functie aan de praat kan krijgen zonder de originele Sony LAN stick - die is erg duur.

Heb het reeks geprobeerd met een Sitecom N300 X2 stick, maar die werd niet herkend door de TV..
Het lijkt me dat de drivers voor de WLAN geladen moeten zijn. Ik weet niet of het lukt, maar je zou kunnen proberen de chipset van de Sony WLAN stick te achterhalen. Het lijkt me dat er een redelijk standaard WLAN chipset in zal zitten. Als je dan een WLAN stick met dezelfde chipset gebruikt zal het moeten werken.

• virtualJac
Count_Galious schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:10:
[...]

Ja, maar als ik het zo zie, wederom geen woord over eventuele LAG. :(
Mijns inziens toch een vrij belangrijke onderdeel van een test/review.
Dat mis ik inderdaad ook wel, want het speelt mee in mijn overweging. Ik wil toch echt begin maart overgaan tot aanschaf.
Every time you press a button, the remote will creak like the
floorboards in a haunted mansion.
:D Inderdaad een cheapo afstandbediening zeg! Maar goed, komt toch logitech harmony waaschijnlijk.

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07 18:53
WouterHelm schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:19:
[...]

Het lijkt me dat de drivers voor de WLAN geladen moeten zijn. Ik weet niet of het lukt, maar je zou kunnen proberen de chipset van de Sony WLAN stick te achterhalen. Het lijkt me dat er een redelijk standaard WLAN chipset in zal zitten. Als je dan een WLAN stick met dezelfde chipset gebruikt zal het moeten werken.
Mwah.. Van Sitecom, Netgear en Belkin de 300N stickjes geprobeerd. Tevens een 54G van Belkin maar werkt allemaal niet. Wacht wel tot iemand met meer technische kennis het uitgevonden heeft. :> Stickje van Sony kost €79.95..

• Matt_E
  • Laatst online: 08-01 10:48
Ik ben dinsdag ook even langs MM Arena gelopen en zag daar voor het eerst de HX700. De EX500 hadden ze ook en de 402. Toen ik hoorde dat de z5500 werd gediscontinueerd, werd de HX eigenlijk mijn favoriet, maar daar ben ik dinsdag toch echt wel van terug gekomen. Hele dikke randen, het maakt de tv lomp en log en oogt daardoor al veel groter dan een andere 40 inch. Dit vond ik vooral zo mooi aan de 40z5500, die dunne bezels, het maakte de tv netzo breed als een de 37w5500. dus misschien dat ik daar toch maar weer serieus naar ga kijken.

De NX700/800 staat qua nieuw modellen nu boven op mijn lijstje en de rand lijkt net weer wat dunner dan die van de HX800, aangezien de totale breedte van het toestel volgens de specs 4 cm minder is.

Wat ik verder niet mooi vond en ik hoop dat dat ook minder opvalt bij de NX als de HX is het feit dat de glasplaat bij de HX niet meteen tegen het paneel zat, zodat je als het ware de ophanging (de randen) van het paneel kon zien zitten als je er schuin langs af keek.

nouja, gelukkig is er met de nieuw uitgekomen modellen wel veel keus, dus dat biedt nog hoop :)

[ Voor 0% gewijzigd door Matt_E op 25-02-2010 11:45 . Reden: typo ]

mogguh.. ben de 46EX500 wat aan het testen.

USB sticky (aldi 16 GB :) ) met verschillende files:

ok:
xvid .avi
mp4 youtube
.jpg
.mp3

niet ok:
.wmv
.mkv

• virtualJac
Anoniem: 187449 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:45:

ok:

xvid .avi
mp4 youtube
.jpg
.mp3

niet ok:

.mkv
Had ik wel verwacht inderdaad dat hij geen .mkv zou pakken. Maar goed, daar hangt mijn pc ervoor aan.
De x-doos er al aan gehangen?

• Hann1BaL
  • Laatst online: 18-07 16:11

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Count_Galious schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:11:
[...]

Ja, maar wat ik me dan afvraag is het volgende. Ik zit namelijk met eenzelfde soort vraag. Stel ik wil via mijn DVD-speler of PS3 een film afdraaien of game spelen met 5.1 geluid. Als ik direct de optische uitgang van de speler gebruik heb ik dus last van het feit dat het niet synchroon loopt. Nu zit er op de EX500 ook een optisch uitgang. Als ik die gebruik loopt het geluid waarschijnlijk wel synchroon. Maar heb ik dan wel hetzelfde surround effect als wanneer ik het directe geluid gebruik ?
Als het geluid via de tv laat lopen wordt het gedownmixed naar stereo. TV-kanalen die surround geluid meesturen geven wel 5.1 geluid via de optische uitgang, maar externe aangesloten devices niet. Je tv op gamemode zetten of hoe dat bij deze tv ook heet lost een groot deel van het probleem wel al op.

[ Voor 19% gewijzigd door Hann1BaL op 25-02-2010 11:50 ]

Anoniem: 341742

Ik zit maar te wachten om de nieuwe ex500 aan te schaffen, maar wacht vooralsnog op bevestiging van geen storende input lag. iemand die deze kan geven?

• Count_Galious
Hann1BaL schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:48:
[...]

Als het geluid via de tv laat lopen wordt het gedownmixed naar stereo. TV-kanalen die surround geluid meesturen geven wel 5.1 geluid via de optische uitgang, maar externe aangesloten devices niet. Je tv op gamemode zetten of hoe dat bij deze tv ook heet lost een groot deel van het probleem wel al op.
Precies dat is waar ik bang voor was :(

• virtualJac
Hann1BaL schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:48:
[...]

Ook bij de nieuwe serie tv's? Kun je dit uitleggen?

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-07 12:49

Blaasvis

Cidora \o/

Iemand op het forum van hdtvpolska heeft de 40ex500 getest.
Aangezien ik zelf aan het denken ben, om deze te halen, heb ik em door google translate heen gehaald ;)
http://translate.google.n...3D199870%26%23entry199870

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• StephaN900
  • Niet online

ok:
xvid .avi
mp4 youtube
.jpg
.mp3

niet ok:
.wmv
.mkv
Kan je misschien ook DLNA testen en of deze wel .mkv pakt? En hoe is het geluid van de build in speakers?

[ Voor 6% gewijzigd door StephaN900 op 25-02-2010 12:27 ]

• virtualJac
Blaasvis schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:16:
Iemand op het forum van hdtvpolska heeft de 40ex500 getest.
Aangezien ik zelf aan het denken ben, om deze te halen, heb ik em door google translate heen gehaald ;)
http://translate.google.n...3D199870%26%23entry199870
Grappige review. Input lag gaat hij in de toekomst nog testen. Zijn deze tv's hetzelfde als in Nederland? Of gebruiken ze in Polen weer een ander paneel ofzo?

Ik begrijp dat hij erg te spreken is over de EX500, alleen SD weergave is weinig verbeterd tegenover de W5500. Wat ik niet begrijp is zijn vergelijking met de EX700. Lijkt hem deze nou beter of minder?

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02-2024
Matt_E schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:43:
Ik ben dinsdag ook even langs MM Arena gelopen en zag daar voor het eerst de HX700.....Toen ik hoorde dat de z5500 werd gediscontinueerd, werd de HX eigenlijk mijn favoriet, maar daar ben ik dinsdag toch echt wel van terug gekomen. Hele dikke randen, het maakt de tv lomp en log en oogt daardoor al veel groter dan een andere 40 inch. Dit vond ik vooral zo mooi aan de 40z5500, die dunne bezels, het maakte de tv netzo breed als een de 37w5500. dus misschien dat ik daar toch maar weer serieus naar ga kijken.
De NX700/800 staat qua nieuw modellen nu boven op mijn lijstje en de rand lijkt net weer wat dunner dan die van de HX800, aangezien de totale breedte van het toestel volgens de specs 4 cm minder is.
Helemaal mee eens ;)
Toen ik van de week de 40HX700 in de winkel zag staan vond ik de randen ook wel erg breed, de spiegeling vond ik nogal aanwezig.
De Z5500 is bij mij (ook) een serieuze optie, alleen twijfel ik nog wel over de problemen rond backlightbleeding.
In een aantal reviews heb ik gelezen dat dit nog steeds aanwezig is bij de Z serie, wel in mindere mate maar toch.
Ik hoop niet dat dit nog steeds het geval is bij de HX en NX serie.

StephaN900 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:25:
[...]

Kan je misschien ook DLNA testen en of deze wel .mkv pakt? En hoe is het geluid van de build in speakers?
geluid is goed te noemen.

ben nu even aan het kijken naar mijn dvd speler die via hdmi aan tv zit en via optisch aan versterker.
tv zit ook optisch aan versterker, even het verschil (lipsync?) zien

mijn mediaplayer met xbmc begeeft het natuurlijk ook net nu ik zit te testen :'(

wat gelijk werkte was internet TV, stekkertje in de switch en je hebt gelijk pakweg 20 kanalen erbij.
van YouTube tot wired ect. en dat werkt ook goed.

Anoniem: 341742

@Mojo666
Ik vernam dat jouw 37ex500 vandaag binnenkomt. Ben benieuwd naar je test vwb input lag. Als alles goed is bestel ik hem morgen!

Anoniem: 268098

Anoniem: 341742 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:15:
@Mojo666
Ik vernam dat jouw 37ex500 vandaag binnenkomt. Ben benieuwd naar je test vwb input lag. Als alles goed is bestel ik hem morgen!
Zit beetje vertraging in, hij is nu onderweg en ik krijg ik morgen pas :( Ik zal zeker kijken hoe het gamed, en daarnaast welke formats etc afspeelt.

• Nick22
  • Laatst online: 23-11-2017
Anoniem: 268098 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:53:
[...]

Zit beetje vertraging in, hij is nu onderweg en ik krijg ik morgen pas :( Ik zal zeker kijken hoe het gamed, en daarnaast welke formats etc afspeelt.
Jammer, maarja had erger gekund!

Ik ben ook zeer benieuwd naar je ervaring met input lag! Heb je een PS3 of Xbox 360? Volgens mij maakt dat niet uit mbt input lag? Ben ook benieuwd hoe je de input lag ga testen?

Verder, zou je alle lichten in je kamer kunnen uitzetten en dan testen hoe het zit met motion blur en backlight bleed etc. ?

Van welke website heb je besteld?

Ohja, en genietze straks! _/-\o_

• ability
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-11-2011
vreemd, ik kan bepaalde divx niet afspelen op de tv die het wel op de ps3 doen...??? erg vreemd naar mijn idee.

(hx700)

Anoniem: 328936

ok:
xvid .avi
mp4 youtube
.jpg
.mp3

niet ok:
.wmv
.mkv
Lekker bezig!
Pakt hij toevallig ook .srt bestanden?

• virtualJac
ability schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:38:
vreemd, ik kan bepaalde divx niet afspelen op de tv die het wel op de ps3 doen...??? erg vreemd naar mijn idee.

(hx700)
Heb je input lag nog getest? Heb je misschien zin om een reviewtje te geven van je tv?

Anoniem: 347303

Heeft iemand al ervaring met CI+ van Ziggo op de EX500? Ik ben namelijk van plan de 40EX500 aan te schaffen en wil (heel) graag van het Ziggo kastje af zodat ik alles met 1 afstandsbediening kan bedienen. Bij BCC zei een medewerker dat de EX500 (en de rest van de nieuwe modellen) nog niet waren gecertificeerd door Ziggo en dus wat problemen kan leveren bij een update of zo...
Alvast bedankt!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik denk dat het een kwestie van tijd zal zijn voor Ziggo die tv's certificeert. Maar wat BCC dus suggereert is dat het nu wellicht kan werken, maar na een update nier meer?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:27
@terence74 ik heb er nu een paar dagen ervaring mee en het bevalt prima , maar er zijn denk ik ook nog geen updates geweest, hopelijk blijft het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Laatst online: 05:51
BorisG schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:49:
@terence74 ik heb er nu een paar dagen ervaring mee en het bevalt prima , maar er zijn denk ik ook nog geen updates geweest, hopelijk blijft het goed :)
Bij landinstelling een ander land dan Nederland kiezen en je krijgt geen ongevraagde updates. Handmatig updaten kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Laatst online: 05:51
Gisteravond de 37EX500 opgehaald bij Bob Shop, voor een keurige € 658,-
Morgen de boel rustig installeren en dan hopelijk genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SushiBoi schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:29:
[...]

Jammer, maarja had erger gekund!

Ik ben ook zeer benieuwd naar je ervaring met input lag! Heb je een PS3 of Xbox 360? Volgens mij maakt dat niet uit mbt input lag? Ben ook benieuwd hoe je de input lag ga testen?

Verder, zou je alle lichten in je kamer kunnen uitzetten en dan testen hoe het zit met motion blur en backlight bleed etc. ?

Van welke website heb je besteld?

Ohja, en genietze straks! _/-\o_
De chauffeur is nu onderweg :*)

Ik heb een PS3 (xbox zuigt hard :+ ). Ik ga gewoon games erop spelen, Street fighter 4 etc, waarbij reactie cruciaal is. Ik heb hiervoor op een tv gespeeld met 31ms vertraging en dat is te merken. Volgens mij zijn er wel methodes dat je t kan berekenen, door de tv en een crt monitor aan te sluiten aan een pc/laptop en dan een pagina te openen waarop tests staan. Maar als ik zonder problemen sf4 kan spelen dan ben ik blij.

Ik zal ook de motion blur en bleed checken. Vanaaf zal ik je hierover terug posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_Galious
@Mojo666

Ik wacht met spanning op jouw bevindingen man !
Als jij iemand bent die (net als ik) 31ms al merkt krijg ik straks dus eindelijk eens een goede indicatie van de inputlag :)

En inderdaad, een Xdoos zuigt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04
Anoniem: 268098 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:43:
[...]

De chauffeur is nu onderweg :*)

Ik heb een PS3 (xbox zuigt hard :+ ). Ik ga gewoon games erop spelen, Street fighter 4 etc, waarbij reactie cruciaal is. Ik heb hiervoor op een tv gespeeld met 31ms vertraging en dat is te merken. Volgens mij zijn er wel methodes dat je t kan berekenen, door de tv en een crt monitor aan te sluiten aan een pc/laptop en dan een pagina te openen waarop tests staan. Maar als ik zonder problemen sf4 kan spelen dan ben ik blij.

Ik zal ook de motion blur en bleed checken. Vanaaf zal ik je hierover terug posten.
De techniek is inderdaad een CRT monitor, of iets anders waarvan je weet dat de response time nagenoeg nul is, aansluiten naast je tv. De test starten en dan een foto maken van beiden, op de foto kun je dan duidelijk zien dat de tv een bepaalde tijd achter loopt qua tijd van de test. En dat verschil is mits goed uitgevoerd ongeveer je input lag.

Bij Sony's is dat echter ook variabel voor zover ik weet dus het kan zomaar per situatie iets verschillen, maar het zou wel goede indicatie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@BorisG
Klinkt goed :) , maar ik wacht toch even de specs van ziggo af. Denk (hoop) niet dat het nog lang zal duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

na een avondje met de 46EX500 kan ik wel zeggen dat ik tevreden ben.
natuurlijk ook even gespeeld met de xbox, maar ik ben geen echte gamer, dus ik heb geen last van lag :)
hij doet wattie moet doen voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207269

Gisteravond de KDL-40EX500 gehaald bij MM Alkmaar voor 820 euro!!! _O-

Is super mooi, moets wel even wennen aan de instellingen en beeld kwaliteit maar het ziet er erg mooi uit. Wat mij meteen op viel is dat ik nu UPC analoog heb en dit z.s.m. moet aanpassen aan UPC Digitaal! Dan ziet ook 1,2,3, en 4 er mooi uit. Ook het beel dvia media speler ASUS O!play ziet er super uit. Deze heb ik wel met HDMI aangesloten.

Ben erg teveden!!! Genieten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 13:55
Anoniem: 187449 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:30:
na een avondje met de 46EX500 kan ik wel zeggen dat ik tevreden ben.
natuurlijk ook even gespeeld met de xbox, maar ik ben geen echte gamer, dus ik heb geen last van lag :)
hij doet wattie moet doen voor dat geld.
Heb jij de apparatuur om de doorgifte van een dolby en dts signaal vanaf de optisch uit naar de receiver te testen? Ik ben benieuwd of we bevestigd kunnen zien of de nieuwe serie ook de signalen downsampled of niet doorgeeft als er een signaal vanaf een dvd-speler/console/mediaplayer wordt doorgelust naar de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Anoniem: 207269 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:52:
Gisteravond de KDL-40EX500 gehaald bij MM Alkmaar voor 820 euro!!! _O-

Is super mooi, moets wel even wennen aan de instellingen en beeld kwaliteit maar het ziet er erg mooi uit. Wat mij meteen op viel is dat ik nu UPC analoog heb en dit z.s.m. moet aanpassen aan UPC Digitaal! Dan ziet ook 1,2,3, en 4 er mooi uit. Ook het beel dvia media speler ASUS O!play ziet er super uit. Deze heb ik wel met HDMI aangesloten.

Ben erg teveden!!! Genieten dus.
Heb jij tevens een receiver waarop de mediaspeler is aangesloten? En hoe heb je dit dan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb ik..
op dit moment zit dvd speler optisch aan versterker, zal is een optisch kabeltje van tv naar versterker testen.

Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/5380/sonywineh.jpg

(*wacht op nieuw meubel 8) )

JA werkt, dvd speler via HDMI aan TV en van TV optisch naar YAMAHA RX-V750 :*)

Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/6942/achterw.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 26-02-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_Galious
JA werkt, dvd speler via HDMI aan TV en van TV optisch naar YAMAHA RX-V750 :*)

[afbeelding]
En dan werk het surroundgeluid dus én zonder vertraging ? Wow ! te gek zeg ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:18
Dat vraag ik me ook af, want ik krijg altijd nog vertraging als ik het op zo'n manier probeer.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Count_Galious schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:45:
[...]

En dan werk het surroundgeluid dus én zonder vertraging ? Wow ! te gek zeg ! :)
ik hoor wel een (kleine) vertraging tussen tv speaker en boxen.. versterker geeft netjes aan dat het signaal dolby is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_Galious
Anoniem: 187449 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:02:
[...]

ik hoor wel een (kleine) vertraging tussen tv speaker en boxen.. versterker geeft netjes aan dat het signaal dolby is.
Okay, dank voor het antwoord !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou wil ik die TV aan de muur gaan hangen en ben dus wat aan het zoeken naar een muurbeugel.

Iemand tips ? zijn de beugels van Vogel's goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:19
[/quote]Heeft iemand al ervaring met CI+ van Ziggo op de EX500? Ik ben namelijk van plan de 40EX500 aan te schaffen en wil (heel) graag van het Ziggo kastje af zodat ik alles met 1 afstandsbediening kan bedienen. Bij BCC zei een medewerker dat de EX500 (en de rest van de nieuwe modellen) nog niet waren gecertificeerd door Ziggo en dus wat problemen kan leveren bij een update of zo...
[quote]

Ik heb de EX 500 draaien met de CI+ van Ziggo. Is geen enkel probleem. Vindt alleen dat het zappen wat traag gaat en voordat er beeld verschijnt. Weet niet waar dat aan ligt. De installatie verliep heel gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:19
mavical schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:30:
[/quote]Heeft iemand al ervaring met CI+ van Ziggo op de EX500? Ik ben namelijk van plan de 40EX500 aan te schaffen en wil (heel) graag van het Ziggo kastje af zodat ik alles met 1 afstandsbediening kan bedienen. Bij BCC zei een medewerker dat de EX500 (en de rest van de nieuwe modellen) nog niet waren gecertificeerd door Ziggo en dus wat problemen kan leveren bij een update of zo...
[quote]

Ik heb de EX 500 draaien met de CI+ van Ziggo. Is geen enkel probleem. Vindt alleen dat het zappen wat traag gaat en voordat er beeld verschijnt. Weet niet waar dat aan ligt. De installatie verliep heel gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn 37ex500 binnen ;)

1e indruk

- Mooi afgewerkt voorkant. Had m iets dunner verwacht.
- Ik heb net uurtje street fighter 4 op gespeeld op gamemode. Ik merkte gelijk lag zonder gamemode ingeschakeld. Zodra ik gamemode aanzet, speelde het als zonnetje. Alle lange combo's waarbij het om millisecondes gaat gingen vlekkeloos.
- Zwart waardes erg mooi, zwart is zwart.
- Het komt heel natuurlijk over de kleuren, het is rustig voor de ogen. Dit in tegenstelling van mijn vorige samsung lcd (le40b550).
- 37inch is echt een mooi formaat. Ik ben van 32>40>37. 37 inch is echt een verschil tegenover 40 inch. Dacht eerst dat het verschil wel zal meevallen, maar t scheelt wel, maar dat wou ik ook, want ik zit er amper 2 meter vanaf, groter krijg ik koppijn van (vooral bij langdurig gamen) :P

Dit is dus mijn eerste indruk, en ik ben tevreden. Ik ga strax nog meer kijken naar de mogelijkheden.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 26-02-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick22
  • Laatst online: 23-11-2017
Anoniem: 268098 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:42:
Ik heb mijn 37ex500 binnen ;)

1e indruk

- Mooi afgewerkt voorkant. Had m iets dunner verwacht.
- Ik heb net uurtje street fighter 4 op gespeeld op gamemode. Ik merkte gelijk lag zonder gamemode ingeschakeld. Zodra ik gamemode aanzet, speelde het als zonnetje. Alle lange combo's waarbij het om millisecondes gaat gingen vlekkeloos.
- Zwart waardes erg mooi, zwart is zwart.
- Het komt heel natuurlijk over de kleuren, het is rustig voor de ogen. Dit in tegenstelling van mijn vorige samsung lcd (le40b550).
- 37inch is echt een mooi formaat. Ik ben van 32>40>37. 37 inch is echt een verschil tegenover 40 inch. Dacht eerst dat het verschil wel zal meevallen, maar t scheelt wel, maar dat wou ik ook, want ik zit er amper 2 meter vanaf, groter krijg ik koppijn van (vooral bij langdurig gamen) :P

Dit is dus mijn eerste indruk, en ik ben tevreden. Ik ga strax nog meer kijken naar de mogelijkheden.
Zo, dat klinkt als muziek in de oren!!!!!! :) Merk je wat aan beeld kwaliteit met gamemode aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:27
@mavical
mijn ervaring is dat het trage zappen komt door het digitaal tv kijken, had het met een aparte decoder en vorige tv ook. Via de CI+ CAM module ook, het went wel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-07 13:12
Zo juist in Delft bij BCC verschillende modellen gezien, verassend genoeg vond ik de 37 inch van de 402 erg mooi kijken, strak beeld en geen kartel randjes rond de letters.
de 500 serie stond er in een hele grote uitvoering, ik dacht 55inch, mijn kinderen waren erbij en dan is uitgebreider kijken wat lastiger.de HX700 stond er in 40inch en daar ging ik eigenlijk voor (in 46inch), moet jullie zeggen dat ik toch niet echt overtuigd ben ervan, en dat is best jammer, had vooraf mijn zinnen gezet op de HX700.
Ik ben totaal geen Samsung man maar er stond een 46B7020 en eigenlijk vond ik dat toch verassend genoeg de mooiste, helaas staat het design mij niet echt aan maar het beeld was echt top.....
Even vloeken in de bekende kerk, is die Samsung b7020 echt een topper of kan dat ook te maken hebben met dat ze op bepaalde decoders/sattelieten/versterker zijn aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SushiBoi schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:07:
[...]

Zo, dat klinkt als muziek in de oren!!!!!! :) Merk je wat aan beeld kwaliteit met gamemode aan?
Nee ik zie niet echt een verschil als gamemode aanstaat. Motion flow etc staan dan automatisch uit. Kleuren zijn echt mooi en zwartwaardes zijn ook super in gamemode. Ik ga strax kijken of ik t nog mooier kan maken qua instellingen, maar het ziet nu al ... :9~

Het ging me enkel om inputlag en die kan ik nergens merken tijdens het spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 26-02-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mavical schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:30:
[quote]

Bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
golfgti5 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:45:
Zo juist in Delft bij BCC verschillende modellen gezien, verassend genoeg vond ik de 37 inch van de 402 erg mooi kijken, strak beeld en geen kartel randjes rond de letters.
de 500 serie stond er in een hele grote uitvoering, ik dacht 55inch, mijn kinderen waren erbij en dan is uitgebreider kijken wat lastiger.de HX700 stond er in 40inch en daar ging ik eigenlijk voor (in 46inch), moet jullie zeggen dat ik toch niet echt overtuigd ben ervan, en dat is best jammer, had vooraf mijn zinnen gezet op de HX700.
Ik ben totaal geen Samsung man maar er stond een 46B7020 en eigenlijk vond ik dat toch verassend genoeg de mooiste, helaas staat het design mij niet echt aan maar het beeld was echt top.....
Even vloeken in de bekende kerk, is die Samsung b7020 echt een topper of kan dat ook te maken hebben met dat ze op bepaalde decoders/sattelieten/versterker zijn aangesloten?
Elke tv staat in de winkel op Dynamisch en Samsung wint dan vaak. (Dynamisch wint vaak bij TL verlichting enzo). Je zou even moeten spelen met de verschillende modi om een echte indruk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-07 16:49
@ mediamarkt gezien:

KDL-40HX700

KDL-46HX700

KDL-46EX500

Wat wel op valt is dat de randen wel een heel stuk breder zijn dan die van de EX500 serie...
De HX700 is toch wel erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Anoniem: 187449 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:02:
[...]

Top dat je dit wilde testen, ik heb namelijk nog een receiver die geen lipsync (of zelfs HDMI) heeft. De receiver bevalt mij echter zo goed dat ik die nog niet weg wil doen (Marantz SR5300 uit 2003).
Jouw receiver geeft dolby aan, zijn dat ook alle kanalen of een stereo mix? Heb je ook DTS getest?

In het servicemenu kunnen we mogelijk de vertraging over de optisch uit nog instellen.

[ Voor 21% gewijzigd door lexi op 26-02-2010 20:08 . Reden: verkeerde quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lexi schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:07:
[...]

Top dat je dit wilde testen, ik heb namelijk nog een receiver die geen lipsync (of zelfs HDMI) heeft. De receiver bevalt mij echter zo goed dat ik die nog niet weg wil doen (Marantz SR5300 uit 2003).
Jouw receiver geeft dolby aan, zijn dat ook alle kanalen of een stereo mix? Heb je ook DTS getest?

In het servicemenu kunnen we mogelijk de vertraging over de optisch uit nog instellen.
Ja DTS werkt ook.

Genieten van gestreamde MKV files via netwerkdisk naar ION media pc tje & XBMC waar ik eventueel vertraging in kan stellen (wat eigenlijk alleen nodig is bij 1080P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-07 18:56
46EX500 zit hier ook de 3d toestand in?
of moet je dat er apart bijkopen?

Kan namelijk maandag een een tv uitzoeken 46 lijkt mij wel een schikte maat 52 inch is tegroot 15 cm tegroter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04
goosche schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:50:

Kan namelijk maandag een een tv uitzoeken 46 lijkt mij wel een schikte maat 52 inch is tegroot 15 cm tegroter
Even de openingspost bekijken kan geen kwaad, hij staat er niet voor niks! Anyway, de EX500 bevat geen 3D functionaliteit en zal deze ook niet kunnen krijgen via een uitbreidingsset. 3D is voorbehouden aan de topmodellen, te weten de LX900 en de HX900(zij het via een los aan te schaffen uitbreiding).

Deze zullen logischerwijs echter behoorlijk wat meer gaan kosten als de EX500 en zijn voorlopig nog niet verkrijgbaar.

En hoezo kan jij een tv uitzoeken? 8)7 Iemand gevonden die voor je wil betalen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-07 16:39
hilbren schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 19:52:
@ mediamarkt gezien:

KDL-40HX700

KDL-46HX700

KDL-46EX500

Wat wel op valt is dat de randen wel een heel stuk breder zijn dan die van de EX500 serie...
De HX700 is toch wel erg mooi!
Die staan daar weer heel netjes :D. Uitpakken blijft het leukste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Herinneren je deze posting nog ?
TianB schreef op zondag 21 februari 2010 @ 08:13:
By the way, ik liep tegen de site www.televisie-discounter.nl aan met o.a. een 46HX700 voor 1099 euri. Ik had nog nooit van de zaak gehoord (en durf er ook niet te bestellen :) ), zie nergens reviews of gebruikers-ervaringen?
:o die toen net nieuwe site is dus nu dicht tot april :o

(ben aan het zoeken naar de 52ex700 of wellicht 46ex700, maar vind niets leverbaars . Mooie prijzen maar ondertussen niet leverbaar heb je weinig aan )

[ Voor 23% gewijzigd door Ted038 op 27-02-2010 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
goosche schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:50:

Nou wil ik niet vervelend doen, maar er doen hier mensen moeite voor een openingspost en de specs staan op de Sony-website. Zoiets is toch veel makkelijker en sneller uitgezocht dan het hier te vragen? Voor 3D moet je iig bij de LX900 en HX900 zijn, al moet je er bij de HX900 nog een usb-zender voor de synchronisatie met de brilletjes bijkopen en natuurlijk de brillen zelf.

@Hieronder: Ja, ik weet het, ik moet op f5 drukken voor ik reageer.

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 27-02-2010 00:24 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Grrrrrene schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 23:53:
[...]

Nou wil ik niet vervelend doen, maar er doen hier mensen moeite voor een openingspost en de specs staan op de Sony-website. Zoiets is toch veel makkelijker en sneller uitgezocht dan het hier te vragen? Voor 3D moet je iig bij de LX900 en HX900 zijn, al moet je er bij de HX900 nog een usb-zender voor de synchronisatie met de brilletjes bijkopen en natuurlijk de brillen zelf.
Nou wil ik niet vervelend doen, maar het antwoord over de 3d etc was al gegeven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexxmania
52NX800 review van Cnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-07 16:49
Ted038 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 23:49:
Herinneren je deze posting nog ?

[...]

:o die toen net nieuwe site is dus nu dicht tot april :o

(ben aan het zoeken naar de 52ex700 of wellicht 46ex700, maar vind niets leverbaars . Mooie prijzen maar ondertussen niet leverbaar heb je weinig aan )
Ik zal de mediamarkt en steenweg voor je in de gaten houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Anoniem: 187449 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:36:
[...]

Ja DTS werkt ook.

Genieten van gestreamde MKV files via netwerkdisk naar ION media pc tje & XBMC waar ik eventueel vertraging in kan stellen (wat eigenlijk alleen nodig is bij 1080P )
JIEHAAAAA bij deze dus de bevestiging dat de ex500 zowel DTS als DOLBY passthrough doet zonder downmix naar stereo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ontdek net dat je een m2ts file vanaf usb stick perfect kan afspelen op de 46EX500 en surround optisch out naar receiver. :9
Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/2883/usbm2ts.jpg

* excuse voor de fotokwaliteit.. :X

Afbeeldingslocatie: http://img251.imageshack.us/img251/899/usbg.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 27-02-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YozY
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

YozY

X

ik heb net de 32-EX402 binnen, geweldig mooie tv, de design is hetzelfde als de foto hierboven
ik heb wel een probleem met de verbinding met mijn PC
ik gebruik SPDIF om het geluid door te geven aan met 5.1 speakerset die aan de pc hangt (met behulp van een creative x-fi kaart) en dat lukt perfect (ps ik heb ook "last" van een kleine vertraging tussen de pc speakers en de tv speaker, maar ik zet de tv gewoon op mute)
ps in de instellingen is er een optie "Downmix Mode" en daar kan ik gewoon surround kiezen dus de tv stuurt gewoon surround geluid door
maar ik krijg geen beeld met HDMI (Radeon 5670), het probleem is dat ik de refreshrate niet op 50hz kan zetten (kan enkel 60hz kiezen), dit is op een Windows 7 x64 met de laatste catalyst 10.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-07 13:39
YozY schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 12:49:
ik heb net de 32-EX402 binnen, geweldig mooie tv, de design is hetzelfde als de foto hierboven
ik heb wel een probleem met de verbinding met mijn PC
ik gebruik SPDIF om het geluid door te geven aan met 5.1 speakerset die aan de pc hangt (met behulp van een creative x-fi kaart) en dat lukt perfect (ps ik heb ook "last" van een kleine vertraging tussen de pc speakers en de tv speaker, maar ik zet de tv gewoon op mute)
ps in de instellingen is er een optie "Downmix Mode" en daar kan ik gewoon surround kiezen dus de tv stuurt gewoon surround geluid door
maar ik krijg geen beeld met HDMI (Radeon 5670), het probleem is dat ik de refreshrate niet op 50hz kan zetten (kan enkel 60hz kiezen), dit is op een Windows 7 x64 met de laatste catalyst 10.2
Is er geen optie om in de ATI control panel een eigen resolutie te creeren met bijbehorende Hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
BlacKstaR- schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:07:
[...]

Ik er geen optie om in de ATI control panel een eigen resolutie te creeren met bijbehorende Hz?
Volgens mij moet je de optie 'niet ondersteunende verversing niet weergeven' (ofzoiets, iets in die trant) uitschakelen en dan kun je zelf 50hz invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 11:20
Yozy, kun je wat zeggen over de volgende zaken?

-zapsnelheid
-analoge tv kwaliteit
-is de voeding stil? Dus geen irritante brom of piep?

Lijkt me een mooie TV maar twijfel nog aan deze drie voor mij belangrijke punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:19
Vanmorgen even bij de Mediamarkt in Heerlen geweest.

heb een aantal toestellen kunnen bekijken.
32ex302 429
32ex402 539
32ex500 629
37hx700 prijs vergeten

ze hadden de ex402 en ex500 ook in 37", groter heb ik niet gekeken omdat daar simpelweg mijn interesses niet liggen.

De ex302 & ex402 zagen er in mijn ogen nogal wat goedkoop uit. Ik vond de grijze balk aan de onderkant bij deze tv's niet mooi. Bij de ex500 vond ik deze grijze balk juist wel mooi! De beeldkwaliteit van de 302 viel nogal tegen, erg dof beeld, de 402 was al iets beter en de beeldkwaliteit van de ex500 was simpelweg goed te noemen. Wat me tegenviel aan al deze modellen is dat ze erg dik zijn en waardoor ik waarschijnlijk voor een andere tv zal gaan kiezen. Het beeld van de hx700 was goed maar de dikke rand stoorde mij en daarom vind ik het geen mooie tv.

Een verkoper vertelde mij dat ze de ex700 binnenkort verwachten in de showroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YozY
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

YozY

X

virtualJac schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:14:
[...]

Volgens mij moet je de optie 'niet ondersteunende verversing niet weergeven' (ofzoiets, iets in die trant) uitschakelen en dan kun je zelf 50hz invoeren.
op een of andere maniere kan ik nu wel alle refresh rates selecteren (dus 24hz, 50hz etc.)
maar zelfs nu krijg op op 1920x1080 @ 50 Hz nog altijd de melding op mijn TV "Buiten Bereik"?
zou er iets kunnen zijn met de HDMI kabel? (alhoewel dit zeer onwaarschijnlijk is aangezien ik tijdens het opstarten wel beeld heb op de TV, enkel wanneer ik in windows ben valt het scherm weg)

- Zapsnelheid valt mee, er is nog altijd even die zwarte scherm tijdens het zappen maar toch sneller dan meeste Samsung LCD's zou ik zeggen
- Analoge TV kwaliteit is zeker goed (dankzij de bravia engine), vooral op een afstand (> 1m) merk je weinig van de SD kwaliteit.
- Ik hoor helemaal niks van de voeding

*update: blijkbaar ligt het aan de kabel, met een testkabel van 1 meter lukt het perfect, maar met deze nieuwe kabel van 5 meter werkt het niet

[ Voor 6% gewijzigd door YozY op 27-02-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241684

Heeft de EX500 Internet Widgets? In de openingspost staat er NEE en op de sony site (http://www.sony.be/lang/n...0#pageType=TechnicalSpecs) staat er JA? Internet Video heeft ie alleszins op beide sites :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241684 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:52:
Heeft de EX500 Internet Widgets? In de openingspost staat er NEE en op de sony site (http://www.sony.be/lang/n...0#pageType=TechnicalSpecs) staat er JA? Internet Video heeft ie alleszins op beide sites :P
NEE, wel internet video.. oa YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:58
Hallo hallo,

Ik heb een vraagje, ik zit al een tijdje te zoeken naar een nieuwe tv waar ik mijn blu ray films op ware kwaliteit kan bekijken en lekker kan gamen.
Mijn oog is gevallen op de 40EX700.
Maar nu zie ik hier in dit topic nog weinig praats over deze tv, maar ik vroeg me toch af of iemand ervaring met deze heeft.
En wat is nou het grote voordeel tegen de EX500? Want daar lees ik hier wel goede dingen over dus dan moet de EX700 toch ook wel goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Anoniem: 187449 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 12:02:
ontdek net dat je een m2ts file vanaf usb stick perfect kan afspelen op de 46EX500 en surround optisch out naar receiver. :9
[afbeelding]

* excuse voor de fotokwaliteit.. :X
Nou ik heb mijn keuze wel gemaakt hoor, binnenkort komt er een 40ex500!
Pagina: 1 ... 4 ... 42 Laatste