virtualJac schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:04:
[...]
Denk dat hij input lag bedoelt aangezien hij het over gamen heeft. Wat betreft dat het geen invloed zou moeten hebben, zou je theoretisch gelijk moeten hebben. Echter blijkt het toch vaak zo te zijn dat wanneer het woordje LED valt de input lag met een ms of 10/20 omhoog gaat.
Meestal ook omdat LED tv's meestal de hoogste series zijn en daarom ook zwaardere beeldverwerking hebben, maar in dit geval zouden ze wat dat betreft gelijk moeten zijn op papier, in ieder geval wat MotionFlow betreft(wat toch de grootste factor is voor input lag).
Gyrolion schreef op zondag 28 februari 2010 @ 20:38:
[...]
Okeej, hier word ik niet zo heel erg veel wijzer van omdat ik er niks meer van snap

.
Op dit moment heb ik een samsung tv: LE27S71B
http://www.vergelijk.nl/l...msung/le27s71/specs.rhtml
Want op dit website staat een responce tijd van 8ms.
En ik kan dus beter vragen, zal de EX700 beter zijn om mee te gamen dan die tv. Kwa lag. Ik weet dat het kwa kleur, helderheid en zwart beter zal worden.. maar nu nog de lag.
Niet dat ik continu aan het gamen ben maar soms een spelletje doen is wel zo leuk. En het moet geen frustratie worden!

In principe zou de EX700 in elk geval een stuk mooier beeld op moeten leveren, of deze ook daadwerkelijk beter is om op te gamen is niet zo makkelijk te beantwoorden.
Dingen als response time zijn al lang niet meer van belang, ik heb zelf in geen jaren een LCD gezien die last had van ghosting omdat het een te hoge response time had. Het gouden woordje tegenwoordig is 'input lag', wat niets anders is dan de tijd die het de tv kost om het beeld dat binnenkomt (over bijvoorbeeld de HDMI-poort) van je PS3/XBOX360 op het beeld te toveren.
Dat is iets wat de laatste tijd pas echt een probleem is geworden met de introductie van 100Hz/200Hz technieken omdat de TV daardoor een stuk meer beeldverwerking moet doen, iets wat simpelweg een hoop tijd kost. Gelukkig is het bij Sony niet zo erg als bij Philips of sommige Samsungs waar die tijd wel op loopt tot 200ms(0,2 sec), bij de meeste Sony's blijft dat beperkt tot 50ms al kan dat nog steeds als irritant ervaren worden bij games als MW2.
Daar staat tegenover dat de meeste tv's tegenwoordig een game mode hebben die alle beeldverwerking uitschakeld, dat is meestal voldoende maar er zijn ook al tv's die dan nog steeds veel vertraging hebben. Of dit met de EX700 zo zal zijn blijft moeilijk te zeggen tot dat er een paar goede reviews zijn...