Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:40
hilbren schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 09:01:
[...]

Ik zal de mediamarkt en steenweg voor je in de gaten houden ;)
Hoeft niet, zelfs in mijn dorp is er een mediamarkt, en er zal vast ook wel steenstraat, -weg of -markt zijn ;)
(WTF is steenweg?)

Vandaag ook even door de MM in Zwolle gelopen, hadden al wel de 46hx700 (1333e), 46ex500 (999e) en 46ex402 (± 888e), maar dus geen 52inches van nieuwe series, en ook geen 46ex700 .... (wil niet zeggen dat het niet leverbaar is uiteraard.... )

Dus nog even geduldig afwachten tot de 52ex700 in het echt te bewonderen is, en er " echte" prijzen bekend worden ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:06
Gyrolion schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 16:56:
Hallo hallo,

Ik heb een vraagje, ik zit al een tijdje te zoeken naar een nieuwe tv waar ik mijn blu ray films op ware kwaliteit kan bekijken en lekker kan gamen.
Mijn oog is gevallen op de 40EX700.
Maar nu zie ik hier in dit topic nog weinig praats over deze tv, maar ik vroeg me toch af of iemand ervaring met deze heeft.
En wat is nou het grote voordeel tegen de EX500? Want daar lees ik hier wel goede dingen over dus dan moet de EX700 toch ook wel goed zijn?
Er is nog vrij weinig over de EX700 bekend simpelweg omdat deze nog nauwelijks in de winkels of in reviews te vinden is, als eerste kwamen de 'gewone' CCFL versies in de winkels terwijl de (Edge) LED allemaal nog even op zich laten wachten.

De Edge LED is in dit geval dan ook het grote verschil tussen de EX700 en de EX500, daarnaast beschikt de EX700 ook standaard over WiFi(zodat je niet persé een UTP-kabel door hoeft te trekken naar je TV om gebruik te maken van online services) en een aanwezigheidssensor die de TV of alleen het beeld automatisch uitschakelt als je gedurende langere tijd weg bent van je TV terwijl deze nog aan staat.

In de praktijk is de EX700 zal je het meeste toch het meest merken van de Edge LED, uiteraard zal de TV hierdoor een stuk slanker en energie zuiniger zijn maar voor wat betreft de beeldkwaliteit blijft het altijd een beetje gissen. LED en met name Edge LED is namelijk geen garantie voor een hogere beeldkwaliteit, alleen ervan uitgaande dat hij hoger in de serie geplaatst staat als de EX500 moet je ervan uit kunnen gaan dat de TV minstens dezelfde kwaliteit haalt maar waarschijnlijk een stuk beter.

Voor de rest heeft de TV dus vooral wat meer toegevoegde functionaliteiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:23
Vandaag mede dankzij de input van YozY maar de 37-EX402 opgehaald.
Alle drie aandachtspunten helemaal in orde :)
Vandaag wat h264 materiaal zitten kijken met wd tv live en dat ziet er helemaal gelikt uit.
Tevreden tot zover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:35
Rctworld schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 20:19:
[...]

Er is nog vrij weinig over de EX700 bekend simpelweg omdat deze nog nauwelijks in de winkels of in reviews te vinden is, als eerste kwamen de 'gewone' CCFL versies in de winkels terwijl de (Edge) LED allemaal nog even op zich laten wachten.

De Edge LED is in dit geval dan ook het grote verschil tussen de EX700 en de EX500, daarnaast beschikt de E.............. Words words words ;)
Okeej, het klinkt dus zo wie zo beter dan de EX500, omdat hij wat meer functionaliteit heeft.
Maar ik vraag me af of de response tijd van zon tv met Edge LED snel is. Zodat er fatsoenlijk mee te gamen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:13
Gyrolion schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:42:
[...]

Okeej, het klinkt dus zo wie zo beter dan de EX500, omdat hij wat meer functionaliteit heeft.
Maar ik vraag me af of de response tijd van zon tv met Edge LED snel is. Zodat er fatsoenlijk mee te gamen is.
Ben bang dat het inderdaad een negatieve invloed heeft op input lag. Hoop dat er snel wat behoorlijke Europese reviews komen die dit aspect meenemen.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
virtualJac schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:41:
[...]

Ben bang dat het inderdaad een negatieve invloed heeft op input lag. Hoop dat er snel wat behoorlijke Europese reviews komen die dit aspect meenemen.
Response time van het scherm en de input lag zijn naar mijn weten nog steeds twee totaal verschillende dingen, daarnaast zit de input lag hem in de beeld verwerking en niet in het scherm type dus is er geen reden om aan te nemen dat Edge LED een negatieve uitwerking zou hebben op de input lag.

De response time overigens ook niet aangezien het gewoon een LCD panel blijft welke al jaren ontwikkeld zijn en waarvan alleen de achtergrondverlichting is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Rctworld schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:00:
[...]

Response time van het scherm en de input lag zijn naar mijn weten nog steeds twee totaal verschillende dingen, daarnaast zit de input lag hem in de beeld verwerking en niet in het scherm type dus is er geen reden om aan te nemen dat Edge LED een negatieve uitwerking zou hebben op de input lag.

De response time overigens ook niet aangezien het gewoon een LCD panel blijft welke al jaren ontwikkeld zijn en waarvan alleen de achtergrondverlichting is veranderd.
Denk dat hij input lag bedoelt aangezien hij het over gamen heeft. Wat betreft dat het geen invloed zou moeten hebben, zou je theoretisch gelijk moeten hebben. Echter blijkt het toch vaak zo te zijn dat wanneer het woordje LED valt de input lag met een ms of 10/20 omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YozY
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

YozY

X

nog wat meer ervaringen met de 32-EX402:
Ik had zelfs met de nieuwe HDMI kabel het vreemde probleem dat de kleuren na een willekeurige tijdje (20 à 40 min) opeens geinverteerd werden (felroze etc.), dit lag aan de instellingen: via ATI CCC het pixel format op RGB 4:4:4 PC Standard (Full RGB) te zetten was dit euveltje verholpen.
Ik heb een paar HD films afgespeeld en moet zeggen dat het zwartniveau me verrast heeft, ook heb ik helemaal geen last van backlight bleeding. Echt een aanrader!
Qua input lag weet ik niet of dit ook geldt voor PC gaming, maar spellen die ik via mijn pc speel hebben helemaal geen last van input lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
virtualJac schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:04:
[...]

Denk dat hij input lag bedoelt aangezien hij het over gamen heeft. Wat betreft dat het geen invloed zou moeten hebben, zou je theoretisch gelijk moeten hebben. Echter blijkt het toch vaak zo te zijn dat wanneer het woordje LED valt de input lag met een ms of 10/20 omhoog gaat.
Okeej, hier word ik niet zo heel erg veel wijzer van omdat ik er niks meer van snap ;).
Op dit moment heb ik een samsung tv: LE27S71B http://www.vergelijk.nl/l...msung/le27s71/specs.rhtml
Want op dit website staat een responce tijd van 8ms.
En ik kan dus beter vragen, zal de EX700 beter zijn om mee te gamen dan die tv. Kwa lag. Ik weet dat het kwa kleur, helderheid en zwart beter zal worden.. maar nu nog de lag.
Niet dat ik continu aan het gamen ben maar soms een spelletje doen is wel zo leuk. En het moet geen frustratie worden! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
virtualJac schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:04:
[...]

Meestal ook omdat LED tv's meestal de hoogste series zijn en daarom ook zwaardere beeldverwerking hebben, maar in dit geval zouden ze wat dat betreft gelijk moeten zijn op papier, in ieder geval wat MotionFlow betreft(wat toch de grootste factor is voor input lag).
Gyrolion schreef op zondag 28 februari 2010 @ 20:38:
[...]
Okeej, hier word ik niet zo heel erg veel wijzer van omdat ik er niks meer van snap ;).
Op dit moment heb ik een samsung tv: LE27S71B http://www.vergelijk.nl/l...msung/le27s71/specs.rhtml
Want op dit website staat een responce tijd van 8ms.
En ik kan dus beter vragen, zal de EX700 beter zijn om mee te gamen dan die tv. Kwa lag. Ik weet dat het kwa kleur, helderheid en zwart beter zal worden.. maar nu nog de lag.
Niet dat ik continu aan het gamen ben maar soms een spelletje doen is wel zo leuk. En het moet geen frustratie worden! :P
In principe zou de EX700 in elk geval een stuk mooier beeld op moeten leveren, of deze ook daadwerkelijk beter is om op te gamen is niet zo makkelijk te beantwoorden.

Dingen als response time zijn al lang niet meer van belang, ik heb zelf in geen jaren een LCD gezien die last had van ghosting omdat het een te hoge response time had. Het gouden woordje tegenwoordig is 'input lag', wat niets anders is dan de tijd die het de tv kost om het beeld dat binnenkomt (over bijvoorbeeld de HDMI-poort) van je PS3/XBOX360 op het beeld te toveren.

Dat is iets wat de laatste tijd pas echt een probleem is geworden met de introductie van 100Hz/200Hz technieken omdat de TV daardoor een stuk meer beeldverwerking moet doen, iets wat simpelweg een hoop tijd kost. Gelukkig is het bij Sony niet zo erg als bij Philips of sommige Samsungs waar die tijd wel op loopt tot 200ms(0,2 sec), bij de meeste Sony's blijft dat beperkt tot 50ms al kan dat nog steeds als irritant ervaren worden bij games als MW2.

Daar staat tegenover dat de meeste tv's tegenwoordig een game mode hebben die alle beeldverwerking uitschakeld, dat is meestal voldoende maar er zijn ook al tv's die dan nog steeds veel vertraging hebben. Of dit met de EX700 zo zal zijn blijft moeilijk te zeggen tot dat er een paar goede reviews zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Stukje terug is te lezen dat de ex500 voor iemand geen merkbare lag heeft op game mode. Verwacht dat dit bij de ex700 ook mee zal vallen. Maar inderdaad, we weten dit pas nadat mensen het getest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
Okeej, dan is het gewoon is tijd om langs een tv boer te gaan en gewoon is ff te gaan kijken naar de EX700.
Teminste als hij er al staat natuurlijk! :p En hopelijk staat de EX500 er dan ook zodat ik kan vergelijken.
Binnekort maar is langs de BCC ofzo.
En bedankts voor de info, nu snap ik hoe dat werkt met die input lag enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:42:
Ik heb mijn 37ex500 binnen ;)

1e indruk

- Mooi afgewerkt voorkant. Had m iets dunner verwacht.
- Ik heb net uurtje street fighter 4 op gespeeld op gamemode. Ik merkte gelijk lag zonder gamemode ingeschakeld. Zodra ik gamemode aanzet, speelde het als zonnetje. Alle lange combo's waarbij het om millisecondes gaat gingen vlekkeloos.
- Zwart waardes erg mooi, zwart is zwart.
- Het komt heel natuurlijk over de kleuren, het is rustig voor de ogen. Dit in tegenstelling van mijn vorige samsung lcd (le40b550).
- 37inch is echt een mooi formaat. Ik ben van 32>40>37. 37 inch is echt een verschil tegenover 40 inch. Dacht eerst dat het verschil wel zal meevallen, maar t scheelt wel, maar dat wou ik ook, want ik zit er amper 2 meter vanaf, groter krijg ik koppijn van (vooral bij langdurig gamen) :P

Dit is dus mijn eerste indruk, en ik ben tevreden. Ik ga strax nog meer kijken naar de mogelijkheden.
Heel goed bezig jongen!
Misschien een domme vraag maar ik neem aan dat dit ook voor de 40 inch van toepassing is? of kan daar echt een groot verschil in zitten en dan gaat het met name om de inputlag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_Galious
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-01-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:49:
[...]

Nee ik zie niet echt een verschil als gamemode aanstaat. Motion flow etc staan dan automatisch uit. Kleuren zijn echt mooi en zwartwaardes zijn ook super in gamemode. Ik ga strax kijken of ik t nog mooier kan maken qua instellingen, maar het ziet nu al ... :9~

Het ging me enkel om inputlag en die kan ik nergens merken tijdens het spelen.
Super bedankt voor het testen en posten hier. Dit is de info waarop ik zat te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DLNA werkt (ism qnap ts 119 met firmware 3.2.3) 1080P (kdl46EX500)

en VOB .. maar die zie ik allemaal als VIDEO_TS :9~

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 40HX700 sinds woensdag thuis staan. Deze TV heeft min of meer dezelfde specs als de "oude" 40Z5500.

Persoonlijk vind ik de dikkere rand geen probleem en is voor mij niet storend. Ook heb ik in zijn geheel geen last van reflectie van de glazen plaat die voor het LCD-scherm zit. Niet als hij uit staat en niet als hij aanstaat.
De weergave van het beeld is mooi scherp (net als bij de "oude" 40Z5500). De kleuren zijn wel iets dieper en de zwartwaarde duidelijk beter.

Wel is het beeld in zijn geheel iets donkerder dan de Z5500, maar dat was makkelijk opgelost door de instellingen.

Films bekijken via een USB-Stick is makkelijk, maar mijn USB-schijf van 1,5 Tb ziet hij jammer genoeg niet.

Aansluiten op internet is een eitje. Met een paar minuten zit je youtube of een andere internettoepassing te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilo90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 16:40
Heb 37EX500 besteld voor 680E. Binnen 2 dagen is die er, hoop ik. Dit wordt mijn eerste lcd-tv. Kan ik mooi mijn popcorn hour a200 aan hangen...Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Heeft iemand betrouwbare informatie welke (web)winkels sowieso Nederlandse modellen leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:52:
Heeft iemand betrouwbare informatie welke (web)winkels sowieso Nederlandse modellen leveren?
plasmadiscounter en platte tv discounter.nl.

@ killo90: Je zag cker niet teleurgesteld worden, het is een prachtige tv, met mooi zwartwaardes en scherp beeld. Ik heb hiervoor twee samsung lcd gehad, en die waren gewoon te onrustig voor de ogen en deze (1e) sony tv is echt enorm rustig voor de ogen. Heb m nu sinds vrijdag in het bezit :P

Ik speel nu borderlands, op de samsung tv was het echt bijna niet te doen door inputlag, doordat ik ook schokkerig beeld kreeg en nu draait ie enorm soepel. Ik denk dat je met de ex402 en de ex500 wel goed zit qua inputlag.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:07
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:20:
[...]

plasmadiscounter en platte tv discounter.nl.

@ killo90: Je zag cker niet teleurgesteld worden, het is een prachtige tv, met mooi zwartwaardes en scherp beeld. Ik heb hiervoor twee samsung lcd gehad, en die waren gewoon te onrustig voor de ogen en deze (1e) sony tv is echt enorm rustig voor de ogen. Heb m nu sinds vrijdag in het bezit :P

Ik speel nu borderlands, op de samsung tv was het echt bijna niet te doen door inputlag, doordat ik ook schokkerig beeld kreeg en nu draait ie enorm soepel. Ik denk dat je met de ex402 en de ex500 wel goed zit qua inputlag.
Kun je de beeldinstellingen (tbv TV kijken) van je (37)EX500 posten? Ben erg benieuwd als ik je enthousiasme over scherpte en zwartwaardes lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Ik zit toch nog te twijfelen tussen een 40EX500 en een 40EX700. Vraag me af wat de verschillen zijn in SD weergave en de verschillen in inputlag. Denk dat het wachten is op reviews en tot ik ze naast elkaar kan zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Of Sony heeft een grove fout gemaakt op de BRAVIA site of ze hebben in de oude communicatie iets verzwegen:
http://www.sony.nl/product/t46-hx-series/kdl-46hx900

MotionFlow 400 Pro? ;) Als dat waar is twijfel ik er niet meer aan dat de 46HX900 deze kant op komt :)

Edit: Volgens mij is het geen fout, aangezien er zelfs een MotionFlow 400 Pro logo aanwezig is, dat gebeurt niet zonder reden toch? :) Ook de LX900 blijkt dit te hebben. Tijd om het overzicht aan te passen? 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Rctworld op 01-03-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilo90
wat mij opvalt is dat de Dynamisch contrast waardes iig van 37ex500 nergens genoteerd staan. Op site van Sony staat: "Dynamisch contrast - Hoog" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:19
Contrast vermelden ze zelf ook nergens meer, net zoals Samsung. Die waardes zeggen sowieso toch bar weinig, dus ik rouw er niet om :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Mute schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:05:
Contrast vermelden ze zelf ook nergens meer, net zoals Samsung. Die waardes zeggen sowieso toch bar weinig, dus ik rouw er niet om :P
Binnen series van één merk kan het toch wel een goede indicatie zijn, tussen merken onderling is de meerwaarde inderdaad wel beperkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilo90
...en bijvoorbeeld bij 46HX900 staat "Dynamisch contrast - Mega". Niet dat ik daar druk om maak maar vraag me af wat er na "Mega" komt. "Super Mega", "Super super mega" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilo90
...of: "Dynamisch contrast - Just forget about it!" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

kilo90 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:16:
...en bijvoorbeeld bij 46HX900 staat "Dynamisch contrast - Mega". Niet dat ik daar druk om maak maar vraag me af wat er na "Mega" komt. "Super Mega", "Super super mega" :)
Kilo - mega - giga - peta? :?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 11:15
Bij de specs op pagina 1 van de topic staat bij de EX500-reeks o.a. vermeld:
- aanwezigheidsensor: nee?
- internet-widgets: nee

Nochtans, volgens de specificaties op de Sony-website zelf, zou dit twee maal "ja" moeten zijn.
Kan een eigenaar van een EX500-reeks uitsluitsel brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kontroll schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:13:
Bij de specs op pagina 1 van de topic staat bij de EX500-reeks o.a. vermeld:
- aanwezigheidsensor: nee?
- internet-widgets: nee

Nochtans, volgens de specificaties op de Sony-website zelf, zou dit twee maal "ja" moeten zijn.
Kan een eigenaar van een EX500-reeks uitsluitsel brengen?
- aanwezigheidsensor: nee (wel ambient sensor)
- internet-widgets: nee (wel internet TV oa YouTube)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
virtualJac schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:51:
Ik zit toch nog te twijfelen tussen een 40EX500 en een 40EX700. Vraag me af wat de verschillen zijn in SD weergave en de verschillen in inputlag. Denk dat het wachten is op reviews en tot ik ze naast elkaar kan zetten. :)
Ik zit zelf ook te twijfelen tussen die 2 zoals je paar replys terug kon lezen.
Maar ik ga denk ik binnekort een sprong in het diepe wagen en de EX700 gewoon uitproberen.
Maar eerst zien bij een media boer natuurlijk! Dus zodra ik hoor dat hij ergens is spring ik de auto in en ga ik langs! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 10:09

M-co

Arf!

Nu weet ik dat het heel subjectief is, aangezien het volledig afhangt van je beeldinstellingen, maar wat mij opvalt is dat het (max ?) stroomverbruik van de 40ex500 veel hoger ligt dan de 40w5500. ( 170 watt vs 131 watt )

Is dat enigszins te bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 10:39
Aangezien hier al meerdere mensen de 32ex500 hebben. Hoeveel kost deze tv ongeveer bij de mediamarkt? Je kan hem voor rond 580 op internet halen, maar ik prefereer bij zulke apparaten toch de fysieke winkel (tenzij de verschillen te groot zijn) En hoe is de geluidskwaliteit van de ex500 reeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittekat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-08 21:30

wittekat

tja denk je dan

Zaterdag de 32EX5 bij Plasma Discounter opgehaald voor 573..

Bij de MediaMarkt en BCC zou je 699 kwijt zijn. Aangezien Naarden precies 14 minuten rijden is, was het zeker de moeite waard!

Zoals het er nu naar uitziet haal ik daar volgende maand dus ook m`n 46HX700 (1399). Die mis ik trouwens ook nog in het prijsoverzicht bovenaan de topic.

Geluid is ok.. niet bijzonder.

tja denk je dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbertus
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 21:30
Gyrolion schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:31:
[...]

Ik zit zelf ook te twijfelen tussen die 2 zoals je paar replys terug kon lezen.
Maar ik ga denk ik binnekort een sprong in het diepe wagen en de EX700 gewoon uitproberen.
Maar eerst zien bij een media boer natuurlijk! Dus zodra ik hoor dat hij ergens is spring ik de auto in en ga ik langs! :D
Ben zelf ook van plan voor een ex700 te gaan, na hem in het echt te hebben gezien :) Bij Elres in Haarlem (http://www.elres.nl/) hebben ze hem al in huis, maar nog niet op demo staan in de winkel. Deze week gaat dat gebeuren vertelde een verkoper. Ik weet niet of je wel eens in de buurt van haarlem komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stegeman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-07 00:18
Heb vandaag de televisie opgehangen! het gaat om een KLD 40EX500 (van Scheer&Foppen)
Dit in combinatie met Humax, PS3 en PC. ziet er allemaal goed uit!!!!!

Optische uitgang van de tv werkt ook uitstekend, alle apparaten met HDMI aangesloten.
Hoor geen hoorbare vertraging.

Zonder muur beugel heb ik er 789 euro voor betaald. Maar wat er allemaal bij komt kijken...beugel, gootje, kabeltjes, connectoren etc. Het heeft uiteindelijk wel meer gekost.

[ Voor 30% gewijzigd door stegeman op 02-03-2010 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
jefkie schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:05:
Heb vandaag de televisie opgehangen! het gaat om een KLD 40EX500 (van Scheer&Foppen)

Optische uitgang van de tv werkt ook uitstekend, alle apparaten met HDMI aangesloten.
Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt? :)

In België kan ik de 40EX500 vinden voor €749. De 40EX700 staat er voor €935. Best een goede deal lijkt me. Weet iemand of dit nadelen met zich mee brengt qua garantie of gebruik in Nederland?

[ Voor 25% gewijzigd door virtualJac op 02-03-2010 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
Norbertus schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:57:
[...]

Ben zelf ook van plan voor een ex700 te gaan, na hem in het echt te hebben gezien :) Bij Elres in Haarlem (http://www.elres.nl/) hebben ze hem al in huis, maar nog niet op demo staan in de winkel. Deze week gaat dat gebeuren vertelde een verkoper. Ik weet niet of je wel eens in de buurt van haarlem komt?
Helaas haarlem is een beetje te ver voor mij.
Maar ik ga ook op vakantie aankomende zaterdag, dus ik hoop dat er voor mijn vakantie ergens in zeeland al een demo model staat!
Het is gewoon geduldig afwachten... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matt_E
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-08 10:48
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de NX700/NX800, is het misschien handig om te weten wat de optionele stand kost onder het scherm. Ik vind dit nl best wel een beetje misleidend dat je dit model (vooral de 800) overal afgebeeld ziet met die lage stand er onder, terwijl deze niet wordt meegeleverd, maar erbij gekocht dient te worden. Dit wordt ook nergens vermeld en ik moest in de manual graven om dit te vinden.

Ik was erg benieuwd naar de prijs en vond na een beetje googlen een winkel in UK met prijzen. Prijzen zijn vanaf 109 pond (ong 120 euro) voor de 40 inch tot 170 pond (ong 190 euro) voor de 52 inch stand.

Hier een linkje

[ Voor 14% gewijzigd door Matt_E op 02-03-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Matt_E schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:36:
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de NX700/NX800, is het misschien handig om te weten wat de optionele stand kost onder het scherm. Ik vind dit nl best wel een beetje misleidend dat je dit model (vooral de 800) overal afgebeeld ziet met die lage stand er onder, terwijl deze niet wordt meegeleverd, maar erbij gekocht dient te worden. Dit wordt ook nergens vermeld en ik moest in de manual graven om dit te vinden.

Ik was erg benieuwd naar de prijs en vond na een beetje googlen een winkel in UK met prijzen. Prijzen zijn vanaf 109 pond (ong 120 euro) voor de 40 inch tot 170 pond (ong 190 euro) voor de 52 inch stand.

Hier een linkje
Lees je niet verkeerd en bedoelen ze 'optioneel' niet in het kader van 'je kan hem ook ophangen'. Het lijkt me erg sterk dat je geen voet meegeleverd krijgt? Bij elke tv zit toch een voet? Of zit er standaard een ander voet bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

virtualJac schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:09:
[...]

Lees je niet verkeerd en bedoelen ze 'optioneel' niet in het kader van 'je kan hem ook ophangen'. Het lijkt me erg sterk dat je geen voet meegeleverd krijgt? Bij elke tv zit toch een voet? Of zit er standaard een ander voet bij?
Volgens mij bedoeld hij dat er een hoge stand wordt meegeleverd, en dat je de lage stand er apart bij moet kopen (optioneel, mocht je er behoefte aan hebben).

edit: trouwens wel duur die lage stands.

[ Voor 10% gewijzigd door ulTimaS op 02-03-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matt_E
ulTimaS schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:22:
[...]

Volgens mij bedoeld hij dat er een hoge stand wordt meegeleverd, en dat je de lage stand er apart bij moet kopen (optioneel, mocht je er behoefte aan hebben).

edit: trouwens wel duur die lage stands.
Ja ik bedoel idd dat er wel een stand wordt meegeleverd, alleen dat dit een andere is dan je op de plaatjes ziet (zie bv TS) en dat als je dus voor dat afgebeelde exemplaar gaat je 110 tot 190 euro bij moet lappen voor de lage stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 11:15
er kan trouwens een (eerste?) engelstalige review van een 40EX500 gevonden worden: zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masco
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-07 18:31
Wij krijgen donderdag de 40EX500 binnen, heb uit nieuwsgierigheid wel een vraagje, is het mogelijk om buienradar op de 40ex500 te bewonderen?

en ja weet dat er in de beginpost bij internet widgets nee staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jefkie schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:05:

@Jefkie:
Heb je een Humax5050c? Zoja, heb je deze rechtstreeks aan je versterker hangen? Zoja, en dan geen hoorbare vertraging??

thanx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micsimoen
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik ben momenteel aan het uitkijken naar een EX500 tv. Ik vraag me echter af welke grootte ik zou moeten nemen. Ik zal ongeveer 2.5m van m'n tv zitten. Ik twijfel sterk tussen de 37inch en de 40inch. Ik heb vooral schrik bij opgerekt standaard definitie materiaal. Kan iemand (mss een eigenaar van een 40inch model) hier nuttige input over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 10:39
kontroll schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:22:
er kan trouwens een (eerste?) engelstalige review van een 40EX500 gevonden worden: zie hier
Die review gaat over de 40ex503? Maar ik neem aan dat het dezelfde is als de 40ex500 ( in het buitenland heet hij gewoon anders) Inderdaad wel eindelijk een fatsoenlijke review over deze reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
micsimoen schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:35:
Ik ben momenteel aan het uitkijken naar een EX500 tv. Ik vraag me echter af welke grootte ik zou moeten nemen. Ik zal ongeveer 2.5m van m'n tv zitten. Ik twijfel sterk tussen de 37inch en de 40inch. Ik heb vooral schrik bij opgerekt standaard definitie materiaal. Kan iemand (mss een eigenaar van een 40inch model) hier nuttige input over geven?
Ik zou voor de 40 inch gaan, ik zit ongeveer 3m van de tv en ga nu overstappen op een 50inch model. Ook met SD materiaal is 40inch eigenlijk nog net te klein en als je naar hd materiaal gaat kan het scherm eigenlijk niet groot genoeg zijn.

Kwa uiterlijk is het natuurlijk weer een andere vraag, kan mij voorstellen dat niet iedereen zo'n grote tv in zijn kamer wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg binnenkort een Sony KDL60EX700
wat vinden jullie van die tv en heeft 8)7 iemand ervaring mee met die tv graag reacties:P
groetjes,:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet zo zien of iemand al in de gaten heeft gehad dat de It's de TV's momenteel ook al online heeft staan met een verwachte datum erbij:
It's Online

Ook bij Expert hebben ze het assortiment online gezet:
Kijk maar eens hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 02:29:
wat vinden jullie van die tv en heeft 8)7 iemand ervaring mee met die tv graag reacties:P
Dus eerst een gigantische tv bestellen, en daarna vragen wat de ervaringen zijn? Lekker handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Je maakt een account aan zonder het forum door te lezen met de vraag of iemand ervaring heeft met een tv die nog niet leverbaar is. :') Hoe kunnen we jou in godsnaam serieus nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
ik heb deze al maandje of 3 hier staan, en valt klein uit, nog kleiner dan de 52 inch die op mijn wc hangt 8)7

Ohja, het is alleen zwart/wit qua kleuren, dat viel wel beetje tegen .....

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben in het bezit van de 37ex500. Erg tevreden mee. Twijfelde enorm tussen de 40 of 37 inch. In de mediamarkt vond ik de 37 inch wat klein lijken, maar ben er nu achter dat het puur komt omdat je in de media markt overdonderd wordt met al die grote schermen. Dan lijkt alles klein!

Had nog wel een vraag, hoe activeer je 'Game Mode'. Kon die optie nergens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:16:
Ben in het bezit van de 37ex500. Erg tevreden mee. Twijfelde enorm tussen de 40 of 37 inch. In de mediamarkt vond ik de 37 inch wat klein lijken, maar ben er nu achter dat het puur komt omdat je in de media markt overdonderd wordt met al die grote schermen. Dan lijkt alles klein!

Had nog wel een vraag, hoe activeer je 'Game Mode'. Kon die optie nergens vinden?
inderdaad, 40 inch is net te groot. ik zit er ongeveer 2 meter vandaan en dat is perfect. Gamemode activeer je door de knop "scene".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 17:17
Net even bij BCC Delft wezen kijken en daar hadden ze nog niet zoveel, eigenlijk alleen een 32EX500, 32EX402, 40EX500 en 55EX500.

De 55EX500 hing onder een 40W5500 en daarmee vergeleken had de W5500 duidelijk beter contrast, maar ik denk dat ze de EX500 gewoon nog niet afgesteld hadden (ze stonden er pas net, kabels enzo nog niet netjes gemaakt). De 40EX500 zag er daarentegen wel echt goed uit. Ook het design is zeker mooi. Dacht eerst dat ik die Philips 7/8 serie nog wel te pruimen vond... maar nu echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdB
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 15:15
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:04:
Nou wil ik die TV aan de muur gaan hangen en ben dus wat aan het zoeken naar een muurbeugel.

Iemand tips ? zijn de beugels van Vogel's goed ?
Heb hier de 37EX500 opgehangen met een Vogels VFW365. Deze heeft een identieke aansluiting als de VFW465. Staat niet op de site zo, maar heb het telefonisch bevestigd gekregen en het werkt inderdaad op deze TV.

Athlon 800 @ A7V133; 256MB; 40GB, GeForce2MX-GS 205/205

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RvdB schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:59:
[...]

Heb hier de 37EX500 opgehangen met een Vogels VFW365. Deze heeft een identieke aansluiting als de VFW465. Staat niet op de site zo, maar heb het telefonisch bevestigd gekregen en het werkt inderdaad op deze TV.
ik heb inmiddels de vogel's EFW 8325 besteld (redcoon) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_Galious
Nou, de keuze is bijna gemaakt. Het wordt een 46EX500 of 46EX700.
Nu zie ik deze tv's beide voor zeer nette prijzen te koop staan op www.afhaalprijzen.nl
Dat zit ook nog eens bij mij in de buurt, dus dat is helemaal mooi.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze zaak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelior
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-05 10:37
Ik heb gister de 40HX700 opgehaald.
Zeker een mooi scherm!
Nog niet volledig getest, alleen nog plug&pray O-) maar dat verliep soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 11:52
Heeft de KDL-40EX500 nou Motionflow 100Hz of Motionflow 120 Hz?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:20
120Hz is alleen voor Amerika, dus hier is 't 100Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:31:
[...]

120Hz is alleen voor Amerika, dus hier is 't 100Hz.
100hz, 120hz is alleen voor de Amerikaanse markt.
Dit heeft geloof ik te maken met de stroom verschillen, de Amerikaanse heeft bv ook geen scartaansluitingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:19
Heeft niks met stroom te maken, uitzendingen in Amerika hebben gewoon een andere framerate (NTSC) dan in Europa (PAL).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_Galious
Het is gewoon een verdubbeling. Een zelfde plaatjes wordt eigenlijk gewoon twee maal getoond waardoor alles wat gladder en vloeier verloopt. De bron is bij ons (Europa) 50 hertz en dus is het hier 100 hertz (een verdubbeling dus). 120hertz is onmogelijk. Waar komen dan die overige 20 plaatjes vandaan ? ;). 120 hertz is voor de Amerikaanse markt, daar is het bronsignaal immers 60 hertz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_Galious
Zo, hahaha, in die twee minuten waren 3 mensen met reeds voor met het antwoord :) gaat snel hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Count_Galious schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:37:
Zo, hahaha, in die twee minuten waren 3 mensen met reeds voor met het antwoord :) gaat snel hier.
En 3 verschillende reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Mute schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:35:
Heeft niks met stroom te maken, uitzendingen in Amerika hebben gewoon een andere framerate (NTSC) dan in Europa (PAL).
Haha, maar dat is het hem nou juist, NTSC is 60Hz omdat het lokale elektriciteitsnetwerk 60Hz(of 30FPS waarbij elke frame 2 keer wordt weergegeven) is in Amerika, hier is het 50Hz en dus is ook PAL 50Hz(of 25FPS waarbij elke frame 2 keer wordt weergegeven). Tegenwoordig maakt dat niet zoveel meer uit maar in het begin van de televisie was dat nog essentieel om een goed beeld te produceren ;) Dus DHBH had wel degelijk gelijk!
NTSC is the US system and in the United States the mains power frequency is 60 hertz (here and in Europe it's 50 hertz). In the early days of TV it was sensible to tie the display rate to the mains frequency, which is why PAL is 50 hertz and NTSC is 60 hertz.
Bron: http://www.hifi-writer.com/he/progscan/progscan.htm

Dat is dezelfde reden waarom DVD's 5% versneld werden in Europa, 24FPS van bioscoop films is heel moeilijk goed te krijgen op de 50Hz van PAL zonder het beeld schokkerig weer te geven omdat frames niet gelijkmatig weergegeven konden worden qua tijd. Het was dan makkelijker om de film 5% te versnellen zodat deze alsnog op 25FPS liep zodat deze gewoon goed weer gegeven kon worden op 50Hz tv's, maar daardoor klonken stemmen bijvoorbeeld wel een stukje hoger omdat ze versneld waren ;)

Ging ik hier nou heel erg off-topic? Hoop dat het in ieder geval een beetje informatief was O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 11:52
Rctworld schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:42:
[...]

Bron: http://www.hifi-writer.com/he/progscan/progscan.htm

Dat is dezelfde reden waarom DVD's 5% versneld werden in Europa, 24FPS van bioscoop films is heel moeilijk goed te krijgen op de 50Hz van PAL zonder het beeld schokkerig weer te geven omdat frames niet gelijkmatig weergegeven konden worden qua tijd. Het was dan makkelijker om de film 5% te versnellen zodat deze alsnog op 25FPS liep zodat deze gewoon goed weer gegeven kon worden op 50Hz tv's, maar daardoor klonken stemmen bijvoorbeeld wel een stukje hoger omdat ze versneld waren ;)

Ging ik hier nou heel erg off-topic? Hoop dat het in ieder geval een beetje informatief was O-)
En daarom zou ik liever de Amerikaanse uitvoering willen hebben omdat daar de framerate van films mooi past in de verversings frequentie (5 x 24 = 120).
Bij 100 Hz gaat dat niet lukken.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pannekoek ;)

Als je de Amerikaanse versie hier in Nederland aansluit geeft hij ook gewoon 100Hz, pas als je deze aansluit in Amerika wordt de beeldverwerking 120Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:37
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 20:39:
Pannekoek ;)

Als je de Amerikaanse versie hier in Nederland aansluit geeft hij ook gewoon 100Hz, pas als je deze aansluit in Amerika wordt de beeldverwerking 120Hz.
Pannenkoek ;) Maaruh inderdaad is het stroomnet in Europa 50 Hz !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:26:
[...]

ik heb inmiddels de vogel's EFW 8325 besteld (redcoon) 8)
en daar heb ik nu al weer spijt van.
op hun site : 'ruim voldoende voorraad' , maak je geld over krijg je bericht ' 2 weken levertijd' waardeloos dus. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19joost87
  • Laatst online: 12:37
Ik ga hoogstwaarschijnlijk binnenkort een sony aanschaffen het wordt er 1 uit de EX serie...

Heb nu het forum hierover gelezen maar zie steeds een vergelijking van:twijfel tussen de EX-500 en de EX-700

Mijn vraag is nu waarom er niet voor de EX-600 gekozen wordt (nee heb geen aandelen EX-600 maar dat is wel degene, qua uiterlijk, van mijn voorkeur(dunne rand))

Hoop op wat feedback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Wow die had ik nog niet eens gezien, idd een van de mooiere tv's om te zien, echter heeft deze BE2. Wat ik hoor is BE3 veel beter met SD uitzendingen, waarvan het hier nog steeds barst in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compunologist schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:34:
[...]

KDL-37EX500 specs

Video: AVC/AVCHD/DivX/MPEG4
Audio: MP3
Foto: JPEG/RAW

Vraag me af wat die video player doet met een MKV-container
Vraag van een tijdje geleden, maar tot mijn grote plezier ontdekte ik vandaag dat de 40hx700 mijn mkv collectie "gewoon" kan afspelen. Ik gebruik een nas met dlna server en de 40hx700 client doet prima z'n ding. Ik kan zelfs heen en weer spoelen, hij stottert niet. Het geluid wordt netjes als dolby herkend en weergegeven.

Ja, er zit waarschijnlijk verschil tussen de HX en de EX serie. Ik heb 't getest met de HX serie en daar werkt dit dus (gewoon.. ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje : heb sinds een week de 46ex500, dik tevreden, mooi beeld alleen.....
hoe ik het ook doe ik krijg geen Ned 1,2,3, rtl7,8 digitaal door. Anoloog niets aan de hand. Ik heb em rechtstreeks aangesloten op mijn caiway aansluitpunt, nada niks (de andere zenders wel, rtl 4 ,sbs, veronica...). Nou heb ik ook een losse digitale ontvanger en via deze 'jongen' wel gewoon digitaal beeld. Nou reist bij mij het vermoeden dat Sony de ingebouwde kabeltuner niet goed heeft ingesteld.

Iemand anders ook dit probleem ?

Westland, Midden-Delfland, Den Haag (Wateringse Veld) gelden de volgende waarden:
Frequentie: 554.00 MHZ
Netwerk ID: 2249
Modulatie: 64 QAM
Symboolsnelheid: 6900 KS/s
:N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
EDIT : AANBIEDING INMIDDELS AFGELOPEN

Zou deze Sony Bravia 5.1 Home Theatre System - DAV-DZ780 een beetje passen bij deze nieuwe reeks ?

Is een dag aanbieding op ibood, dus wellicht een tip voor sommigen ;)

Ga zelf een 52ex700 of 46ex700 (of 46ex500 als "verstandige" beslissing :) ) kopen, past dat op elkaar, of zou je daar een "beter" geluidssetje bij moeten zetten ?

[ Voor 5% gewijzigd door Ted038 op 05-03-2010 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Ted038 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 08:05:
Zou deze Sony Bravia 5.1 Home Theatre System - DAV-DZ780 een beetje passen bij deze nieuwe reeks ?

Ga zelf een 52ex700 of 46ex700 (of 46ex500 als "verstandige" beslissing :) ) kopen, past dat op elkaar, of zou je daar een "beter" geluidssetje bij moeten zetten ?
Ligt eraan, als je beetje met de tijd mee wil zou ik wachten op een setje wat True-HD & DTS-HD kan afspelen. Maar voor deze prijs is het wel een leuke aanbieding. Ook is het jammer dat het geen Bluray ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:19
Ted038 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 08:05:

Deze heeft BluRay, misschien dat dat wat is...

Nu wel met link: De Sony BDV-e300

Thx virtualJac

[ Voor 11% gewijzigd door St00mwals op 04-03-2010 09:05 . Reden: Linkje vergeten.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
St00mwals schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 08:55:
[...]

welke?

edit: :D
Inderdaad goede set, deze is met Bluray en ondersteund nieuwere audioformaten. Voor een kleine meerprijs zou ik toch voor zoiets kiezen. Denk dat het geluid niet veel onder doet voor bovengenoemd model.

[ Voor 35% gewijzigd door virtualJac op 04-03-2010 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Niet online
Ik ben gisteren wezen kijken en deze nieuwe serie van Sony zag er toch wel het mooiste uit moet ik zeggen. Ondanks dat ik een Philips fan ben, of was, zie ook mijn post in [Yellow] in "[LCD TV] Philips de 9000 & Essence Serie..." ...

Ik heb al gelezen dat deze TV's Xvid, MP3 en MKV's afspeelt maar speelt hij ook Xvidjes met AC3 af?

Ik zag dat Samsung TV's dat wel deden (de B650 en B7000 in ieder geval). En deze kun je zelfs modden zodat ze rechtstreeks via Samba kunnen afspelen :kwijl: ! Maar Samsung geeft niet zo een mooi beeld als de Sony's :-(

DLNA klinkt allemaal heel leuk, maar het beperkt de beschikbare formaten en ik weet niet of er goede open source servers zijn die ik onder Linux zou kunnen gebruiken.

Kunnen Sony's ook rechtstreeks vanaf Samba afspelen? Met of zonder Mod? AC3?

[ Voor 16% gewijzigd door [Yellow] op 04-03-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
[Yellow] schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:14:
Ik ben gisteren wezen kijken en deze nieuwe serie van Sony zag er toch wel het mooiste uit moet ik zeggen. Ondanks dat ik een Philips fan ben, of was, zie ook mijn post in [Yellow] in "[LCD TV] Philips de 9000 & Essence Serie..." ...

Ik heb al gelezen dat deze TV's Xvid, MP3 en MKV's afspeelt maar speelt hij ook Xvidjes met AC3 af?

Ik zag dat Samsung TV's dat wel deden (de B650 en B7000 in ieder geval). En deze kun je zelfs modden zodat ze rechtstreeks via Samba kunnen afspelen :kwijl: ! Maar Samsung geeft niet zo een mooi beeld als de Sony's :-(

DLNA klinkt allemaal heel leuk, maar het beperkt de beschikbare formaten en ik weet niet of er goede open source servers zijn die ik onder Linux zou kunnen gebruiken.

Kunnen Sony's ook rechtstreeks vanaf Samba afspelen? Met of zonder Mod? AC3?
Correctie: Deze tv's spelen geen MKV's af, alleen via DLNA. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Niet online
Hoezo? ntr1 schrijft hierboven dat hij MKV af kan spelen (Verwijderd in "[LCD TV] Sony BRAVIA 2010 Series topic d...")

Of bedoel ja dat het aan de DLNA server ligt of hij MKV kan? Maar dan nog moet de Sony het toch kunnen verwerken? Of zet de server het om naar een ander formaat? En dan ben je zeker ook hoofdstuk indelingen etc. kwijt?

Veel vragen ja :)

[ Voor 17% gewijzigd door [Yellow] op 04-03-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
[Yellow] schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:28:
Hoezo? ntr1 schrijft hierboven dat hij MKV af kan spelen (Verwijderd in "[LCD TV] Sony BRAVIA 2010 Series topic d...")

Of bedoel ja dat het aan de DLNA server ligt of hij MKV kan? Maar dan nog moet de Sony het toch kunnen verwerken? Of zet de server het om naar een ander formaat? En dan ben je zeker ook hoofdstuk indelingen etc. kwijt?

Veel vragen ja :)
Ik dacht dat je bedoelde dat je gewoon een externe schijf met MKV eraan kon knallen, dat gaat dus niet werken. Streamen gaat dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Niet online
Nee, nee. Ik wil alleen maar via het netwerk! USB is dood, lang leve ethernet en WiFi :)
Maar kun je me vertellen of Samba kan? (windows file sharing dus, niet DLNA)

[ Voor 30% gewijzigd door [Yellow] op 04-03-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
De TV ondersteund alleen DLNA, maar met behulp van PS3 Media Server kan je perfect films naar de tv streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Niet online
Mooi, 'PS3 Media Server' is anders dan de naam doet vemoeden blijkbaar een algemene DLNA server die ook onder Linux draait zie ik op http://code.google.com/p/ps3mediaserver/
Ziet er goed uit!
Maarre, daarmee kan ik dus Xvid/AC3 in een MKV container afspelen met behoud van hoofdstuk indeling?
En kan ik dan op de Sony EX500/700 met 'Next' naar een volgend hoofdstuk springen en/of 'Fast forward' doen?

[ Voor 16% gewijzigd door [Yellow] op 04-03-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
St00mwals schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 08:55:
[...]

Nu wel met link: De Sony BDV-e300

Thx virtualJac
Ik denk dat ik voor de BDV-E370 ga, leuke set, kan er echter nog geen .PDF bestand over vinden hoe de set er aan de achterkant uitziet, en dan met name de subwoofer, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
golfgti5 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:58:
Ik denk dat ik voor de BDV-E370 ga
waarom de 370 boven de 300, alleen omdat deze nieuwer is ? of vanwege mp3 of Wifi ?
want anders is de 370 duurder, minder boxvermogen en geen usb ingang, als ik met kieskeurig.nl vergelijk.

EDIT : Maar we hadden het hier over TV's O-)

[ Voor 23% gewijzigd door Ted038 op 04-03-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de PS3 Media Server geeft mijn sony EX500 aan dat deze server niet ondersteund wordt, dit kwam naar voren toen ik "server diagnose" uitvoerde. Iemand de PS3 media server wel al draaiend gekregen?

WMP 12 zou ideaal zijn maar ik gebruik een lite versie van windows 7 zonder WMP12 en deze is niet los te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Zie ook dit topic over PS3 Media Server:
Sony Bravia TV's en DLNA met de PS3 Media Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een week de 37ex500, en ben qua beeld erg tevreden, maar ik merk jammer genoeg nu wel dat er merkbare lag is met bepaalde games, bv street fighter 4. Eerste dag ging t lekker en nu ik weekje elke dag paar uurtjes merk ik wel lag. Bij andere games merk ik het totaal niet. Ik mag m omruilen voor de 37ex402, en ik ga dat ook doen. Ben toch ontevreden over sony die weer met deze generatie tv's het toch niet voor elkaar heeft om de inputlag in combinatie met 100hz nihil te houden.

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 05-03-2010 18:23 . Reden: Offtopic deel weg gehaald. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
nieuw weekend, nieuwe ronde, nieuwe kansen......

nog eens kijken of ik ergens in Zwolle een EX700 spot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 00:28:
[...]
Ik heb nu een week de 37ex500, en ben qua beeld erg tevreden, maar ik merk jammer genoeg nu wel dat er merkbare lag is met bepaalde games, bv street fighter 4. Eerste dag ging t lekker en nu ik weekje elke dag paar uurtjes merk ik wel lag. Bij andere games merk ik het totaal niet. Ik mag m omruilen voor de 37ex402, en ik ga dat ook doen. Ben toch ontevreden over sony die weer met deze generatie tv's het toch niet voor elkaar heeft om de inputlag in combinatie met 100hz nihil te houden.
Erg jammer om dat te horen. Ik ben zelf nog altijd erg tevreden met de TV, al moet ik wel zeggen dat ik niet veel meer dan Heavy Rain heb gespeeld;) Niet dat input lag daar van belangrijke waarde is. Vraag me wel af wat die 'Game mode' nou eigenlijk doet? Schakelt deze terug van 100 naar 50hz? En/of zet het een hoop proces dingen uit. Vond de kleuren door game mode erg grauw worden, dus heb maar snel een hoop opties als live colour weer op max gezet (merkte wel dat een aantal opties als motionflow niet meer beschikbaar waren). Weet iemand of dat Live colour, wit balans etc invloed heeft op de input lag?

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 05-03-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 20:33
Het is een extra proces om beeld te verbeteren, dat kost uiteraard tijd dus ja: dat geeft input lag :) Op mijn Samsung heb ik ook een game modus, dan is hij sneller qua input lag dan mijn oude tv (een sony 32v4500, deze had géén game modus), maar met 100Hz en beeldverbetering aan is hij langzamer..

Dus, alle post-processing wordt uitgezet en 50Hz wordt aangezet. Daardoor worden je kleuren dus ook erg grauw. Kun je niet bij de beeldinstellingen de kleuren wat omhoog zetten?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Niet online
Mijn vraag is eigenlijk wat 24p mode doet bij deze TV's. Tot nu toe heb ik alleen bij Panasonic specs daarover kunnen vinden: die spelen het in 48Hz af; dus geen inverse telecine nodig.
Weet iemand hoe deze Sony's daar mee omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:54
Ik ben aan het kijken naar de (32)EX500. Ik heb nu een (waardeloze) losse decoder voor digitale televisie en wil dat door de nieuwe tv zelf laten regelen (dankzij CI+). Kan iemand me vertellen of je dan op de tv ook gebruik kan maken van een EPG (dus televisiegids), net als bij de losse decoders voor digitale tv? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 10:36
ja er zit een knopje "Guide" op de afstandsbediening en dan krijg je het overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

19joost87 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:46:

Mijn vraag is nu waarom er niet voor de EX-600 gekozen wordt (nee heb geen aandelen EX-600 maar dat is wel degene, qua uiterlijk, van mijn voorkeur(dunne rand))
Volgens mij lijkt de rand dunner doordat het een plaatje is van een 40" en de andere hebben plaatjes van 32".

Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matt_E
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 20:46:
[...]

Volgens mij lijkt de rand dunner doordat het een plaatje is van een 40" en de andere hebben plaatjes van 32".

Kan iemand dit bevestigen?
Ik kan niks bevestigen, maar wat ik wel kan zeggen is dat ik op kieskeurig bij de specs heb gezien dat deEX600 idd een stukje minder breed is dan de EX700.

De 40EX600 = 95,2 cm breed
De 40EX700 = 98,5 cm breed

Dat zou in principe dus de verklaring/bevestiging kunnen zijn dat er idd dunnere randen omheen zitten.

Helaas heb ik alleen nog maar de EX300/400/500 in het echt gezien alsmede de HX700 en dus nog geen EX600 of 700. Dus of het echt zo is en zicht baar, dat is even afwachten nog... of misschien dat iemand uit ervaring kan spreken. :)
Pagina: 1 ... 5 ... 42 Laatste