Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review van de Sony Bravia KDL-52NX800 uit de USA, ik had er iets meer van verwacht, 3.5 sterren op CNET.

http://reviews.cnet.com/f..._7-33955642.html?tag=rnav

THE GOOD: Excellent design with stylish monolithic exterior; ergonomic remote control; snappy menu system; relatively accurate color; built-in Wi-Fi; solid Internet services including Netflix, Amazon Video on Demand, niche video services, and Yahoo Widgets; energy-efficient.

THE BAD: Relatively expensive; reproduces lighter black levels; darker areas tinged blue; cannot adjust dejudder processing much; less-even screen uniformity; glossy screen reflects ambient light; Netflix image quality worse than on other streaming devices.

THE BOTTOM LINE: Despite a picture that won't wow sticklers, Sony's edge-lit LED-based NX800 sets a high bar for its beautiful design and well executed features.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2010 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelg1970
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-03-2023
Hmmmm - die review.... ga er van uit dat de EX700 op ontwerp en 200 Hz na grotendeels gelijk zal zijn aan interne techniek.... net aanbetaling gedaan. Dom.

Afwachten maar even (2e week april hoorde ik vandaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen de 40EX500 en de 40EX700. Enige verschil is dat de EX700 LED heeft. Kan iemand mij vertellen of het qua beeld kwaliteit veel verschilt, of is het alleen dat de tv dunner is en minder energie verbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 01:34:
[...] tot mijn grote plezier ontdekte ik vandaag dat de 40hx700 mijn mkv collectie "gewoon" kan afspelen. Ik gebruik een nas met dlna server en de 40hx700 client doet prima z'n ding. Ik kan zelfs heen en weer spoelen, hij stottert niet. Het geluid wordt netjes als dolby herkend en weergegeven.
Heb sinds 2 dagen ook de 40hx700 in huis, bevalt tot nu toe prima! Ik loop alleen tegen het volgende probleem aan: wanneer ik via PS3 Media Server video's stream (avi, mkv etc.), wordt het beeld a.h.w. 'geplet', terwijl de originele aspect ratio van de video bestanden in alle gevallen gewoon 16:9 is. Ik las in dit topic al een oplossing voor dit probleem wanneer de input anders is dan 16:9 (bv 4:3), maar dat is hier dus niet het geval. :9

Zou je misschien uit kunnen leggen met welke DLNA server (Twonky?) en instellingen je vanaf je NAS mkv's streamed?
Ik heb deze vraag ook even in het Sony Bravia TV's en DLNA met de PS3 Media Server topic gesteld, maar wist niet of ntr1 dat topic ook volgt :)

Edit: Daarnet ook even geprobeerd om via een WD Passport (320GB) video's af te spelen, maar het lijkt er op dat de usb poort niet genoeg ampere afgeeft, de schijf wil niet opspinnen :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:52
Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:56:
Ik twijfel tussen de 40EX500 en de 40EX700. Enige verschil is dat de EX700 LED heeft. Kan iemand mij vertellen of het qua beeld kwaliteit veel verschilt, of is het alleen dat de tv dunner is en minder energie verbruikt?
geen led, maar edge-led ,beiden feitelijk gewoon lcd tv's dus
meer info : Wikipedia: Led-televisie

en daarnaast best veel verschillen tussen ex700 en ex500 hoor, bekijk de OP maar eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verschillen tussen de EX700 en EX500 zijn er anders niet zoveel hoor: LED en een aanwezigheidssensor...
WiFi staat in de start post als verschil maar op de Sony site staat bij allebei dat ze alleen 'gereed' zijn hiervoor.

Het uiterlijk is ook ietsjes anders; de EX500 lijkt wat slanker.

Behalve de verschillen vanwege het LED backlight (Het stroomverbruik, 67 vs 71W en de diepte, 6,5 vs. 9,6 cm) zie ik als enige verschil de aanwezigheidssensor.

Maar ik wacht toch nog even tot ik de EX700 in de winkel kan bekijken.

[ Voor 19% gewijzigd door [Yellow] op 07-03-2010 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter N.
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-08 22:05
Ik heb sinds vrijdag de 40 inch EX500
- inderdaad wat reflectie van omgevingslicht, maar niet meer dan mijn oude CRT (valt meer op doordat ie groter is)
- ik tv via Telenet digicorder: prima beeld
- pc aan tv gehangen: dsub ondersteunt full hd, op 60 Hz, nog geen HDMI werkend gekregen, maar dat ligt aan de PC. Driver (ati) wist wel automatisch welke tv het was, en wat hij aankon.
- Input lag. Bij instellen op gamemode geen merkbare input lag op pc (~muisbeweging), wii of xbox. Bij band hero geen instellingen nodig. Lijkt me dus dat er geen noemenswaardige input lag op zit. Qua beeld zie je duidelijk dat alle filters er af gaan bij game mode, het beeld wordt duidelijk kouder.
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 00:28:
Ik heb nu een week de 37ex500, en ben qua beeld erg tevreden, maar ik merk jammer genoeg nu wel dat er merkbare lag is met bepaalde games, bv street fighter 4. .....
Ik zie niet meteen in waarom dat bij het ene spel wel zou zijn, en bij het andere niet? Als ik al m'n games heb getest zal ik 't eens laten weten. (kan lang duren). Bij wii sports, band hero en soul calibur merk ik momenteel niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pieter N. schreef op zondag 07 maart 2010 @ 10:14:
Ik heb sinds vrijdag de 40 inch EX500
- inderdaad wat reflectie van omgevingslicht, maar niet meer dan mijn oude CRT (valt meer op doordat ie groter is)
- ik tv via Telenet digicorder: prima beeld
- pc aan tv gehangen: dsub ondersteunt full hd, op 60 Hz, nog geen HDMI werkend gekregen, maar dat ligt aan de PC. Driver (ati) wist wel automatisch welke tv het was, en wat hij aankon.
- Input lag. Bij instellen op gamemode geen merkbare input lag op pc (~muisbeweging), wii of xbox. Bij band hero geen instellingen nodig. Lijkt me dus dat er geen noemenswaardige input lag op zit. Qua beeld zie je duidelijk dat alle filters er af gaan bij game mode, het beeld wordt duidelijk kouder.

[...]

Ik zie niet meteen in waarom dat bij het ene spel wel zou zijn, en bij het andere niet? Als ik al m'n games heb getest zal ik 't eens laten weten. (kan lang duren). Bij wii sports, band hero en soul calibur merk ik momenteel niets.
Geloof me ik merk gewoon inputlag. Alleen bij sommige games merk je t niet echt omdat het daarbij niet echt om snelheid gaat.

Kan niemand het testen door die crt methode? Dan kunnen we tenminste met zekerheid zeggen of er wel of geen inputlag op zit :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Zijn er al ervaringen met het verschil in weergave snelheid van media over DLNA tussen de 2009 en 2010 modellen?

Het weergeven van foto's op de W serie was veel te traag. Zit er in de 2010 verbetering op dat vlak?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:54
Kan iemand eens iets vertellen over het verschil in beeldkwaliteit tussen 100Hz Motionflow aan of uit (50Hz)?

In de Mediamarkt zag ik enkele Sony's staan waarbij de demomodus aan stond. Het viel me op dat het beeld JUIST schokkerig werd wanneer 100Hz aan stond (bij langzaam bewegende beelden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 20:48:
[...]

Heb sinds 2 dagen ook de 40hx700 in huis, bevalt tot nu toe prima! Ik loop alleen tegen het volgende probleem aan: wanneer ik via PS3 Media Server video's stream (avi, mkv etc.), wordt het beeld a.h.w. 'geplet', terwijl de originele aspect ratio van de video bestanden in alle gevallen gewoon 16:9 is. Ik las in dit topic al een oplossing voor dit probleem wanneer de input anders is dan 16:9 (bv 4:3), maar dat is hier dus niet het geval. :9

Zou je misschien uit kunnen leggen met welke DLNA server (Twonky?) en instellingen je vanaf je NAS mkv's streamed?
Ik heb deze vraag ook even in het Sony Bravia TV's en DLNA met de PS3 Media Server topic gesteld, maar wist niet of ntr1 dat topic ook volgt :)

Edit: Daarnet ook even geprobeerd om via een WD Passport (320GB) video's af te spelen, maar het lijkt er op dat de usb poort niet genoeg ampere afgeeft, de schijf wil niet opspinnen :?
Ik heb een qnap nas, met twonky media server. Helaas kwam ik er gister achter dat "gewone" mkv's toch niet zo "gewoon" werden gestreamed; alleen de via gotsent omgezette bestanden (wat ik met een klein deel van mijn collectie had gedaan, voor de ps3) werken via twonky. De pure mkv's dus niet. Best balen. :|

Wat de harde schijf betreft: Mijn wd500 passport er even voor je aangehangen. Hij herkent hem, laat alles zien wat er op staat en afspeelbaar is. Qua foto's gaat dit prima, video's afspelen lukt hem zoals je schreef niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masco
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-07 18:31
Heb een bridge gemaakt op me laptop en de netwerkabel in de TV gehangen, controle van netwerk geeft wel aan dat hij internettoegang heeft (er staat immers OK) maar zodra ik de internetvideos wil gaan verversen zegt ie dat er geen verbinding is.

dus dacht, laat de tv maar even zitten dan en dan probeer ik onze SONY blu ray speler even, en wat blijkt, daar doet het internet het meteen op! (meteen 9 updates installeren)

maar de TV krijgt dus geen internetverbinding :-(
ja hij krijgt wel IP en is te pingen vanaf andere pc's in het netwerk

*weet trouwens niet of dit het juiste topic is hiervoor*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 15:58:
[...] Mijn wd500 passport er even voor je aangehangen. Hij herkent hem, laat alles zien wat er op staat en afspeelbaar is. Qua foto's gaat dit prima, video's afspelen lukt hem zoals je schreef niet.
Vreemd dat jouw passport het wel doet 8)7 Heb inmiddels ook een 500Gb 3.5'' Freecom hdd aangesloten (externe voeding), maar ook deze schijf wordt niet herkend :? Kan het zijn dat jouw schijf FAT32 is?

Foto's afspelen van een digitiale camera gaat overigens wel zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb een qnap nas, met twonky media server. Helaas kwam ik er gister achter dat "gewone" mkv's toch niet zo "gewoon" werden gestreamed; alleen de via gotsent omgezette bestanden (wat ik met een klein deel van mijn collectie had gedaan, voor de ps3) werken via twonky. De pure mkv's dus niet. Best balen. :|

Wat de harde schijf betreft: Mijn wd500 passport er even voor je aangehangen. Hij herkent hem, laat alles zien wat er op staat en afspeelbaar is. Qua foto's gaat dit prima, video's afspelen lukt hem zoals je schreef niet.
ik dacht al. 8)

heb een 46EX500 en die pakt via DLNA wel VOB's / M2TS maar idd geen MKV's via mijn QNAP 439

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Doet ie wel Divx met MP3 geluid
AC3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Yellow] schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:28:
Doet ie wel Divx met MP3 geluid
AC3?
Xvid met AC3 doettie ook prima 8)

(divx weet ik nog niet)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:06
ik was gisteren even bij een locale tv boer. En ik had het erover om de mijn pc op een nieuw lcd scherm aan te sluiten (waarschijnlijk de ex500). Maar hij vertelde me dat ik niet moet verwachten dat ik gewone computer handelingen via een lcd tv kan? waarmee heeft dit te maken? input lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:13
Hij wilde misschien heel subtiel verklappen dat hij er geen verstand van heeft :d

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brm-G schreef op zondag 07 maart 2010 @ 20:31:
ik was gisteren even bij een locale tv boer. En ik had het erover om de mijn pc op een nieuw lcd scherm aan te sluiten (waarschijnlijk de ex500). Maar hij vertelde me dat ik niet moet verwachten dat ik gewone computer handelingen via een lcd tv kan? waarmee heeft dit te maken? input lag?
Het kan denk ik wel maar tekstverwerking lijkt me niet erg prettig op een tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Het is allemaal wel mogelijk, maar of het fijn werkt is een ander verhaal inderdaad, maar dat is puur persoonlijk!

Ik ben benieuwd wanneer de EX700 eens in de winkel is te vinden, trekt me toch net iets meer dan de EX500. Persoonlijk vind ik de verhalen over inputlag wel jammer, ik begin een beetje over te hellen naar de nieuwe Plasma lijn van Panasonic, welke goede reviews krijgen. Als de inputlag van de EX700 na een gerenomeerde review mee lijkt te vallen dan wordt het toch die.

Jammer al dat wachten :P kan me nieuwe tv nu wel goed gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fimi
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10-2017
Heb sinds zaterdag de HX700 staan. Wat een apparaat zeg! Wel mijn eerste lCD scherm, dus de breeedbeeld Philips die er nog naast staat, valt echt in het niet....

Alles werkt prima ook de Cam module van ziggo. Ik krijg alleen geen internet met de sitecom usb wifi dongle. Krijg de melding dat de dongle niet geschikt zou zijn? Heb wel gelezen dat iedere dongle gebruikt zou kunnen worden. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
fimi schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:45:
Heb sinds zaterdag de HX700 staan. Wat een apparaat zeg! Wel mijn eerste lCD scherm, dus de breeedbeeld Philips die er nog naast staat, valt echt in het niet....
Hier thuis hebben de de HX700 ook op het oog, de 40 inch. Ik heb em echter nog niet in het echt gevonden. Daarom ben ik wel benieuwd wat je ervaring is met de spiegeling, zoals sommige foto's doen vermoeden. Het lijkt alsof er een soort glasplaat nog overheen zit. Anders is wellicht de 40EX700 een betere keuze, ons huis is erg licht namelijk (alleen in de zomer 's ochtends direct zonlicht op de tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de 40EX500 besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:24
Maranello schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:16:
[...]
Hier thuis hebben de de HX700 ook op het oog, de 40 inch. Ik heb em echter nog niet in het echt gevonden. Daarom ben ik wel benieuwd wat je ervaring is met de spiegeling, zoals sommige foto's doen vermoeden. Het lijkt alsof er een soort glasplaat nog overheen zit. Anders is wellicht de 40EX700 een betere keuze, ons huis is erg licht namelijk (alleen in de zomer 's ochtends direct zonlicht op de tv).
Heb de 40HX700 in het echt gezien bij de MediaMarkt Rotterdam Alexandrium. Ziet er mooi uit, maar is helemaal zwart. Ik vind de EX700 mooier want deze heeft wel de grijze "balk" onderaan.

Het beeld van de HX700 (wat bijna gelijk zou moeten zijn aan de EX700) vind ik wel beter dan van de EX500. (Stonden naast elkaar).

Qua reflecties op het scherm van omgevingslicht zal er geen enkel verschil zijn tussen de HX700 en EX700.
Als je geen reflecties wil moet je een TV kopen met een mat scherm, dus dan zou ik een Philips aanraden.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ted038 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 23:42:
[...]

geen led, maar edge-led ,beiden feitelijk gewoon lcd tv's dus
meer info : Wikipedia: Led-televisie

en daarnaast best veel verschillen tussen ex700 en ex500 hoor, bekijk de OP maar eens
Ook een Full-LED TV is nog steeds een LCD TV hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
michelg1970 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:02:
Hmmmm - die review.... ga er van uit dat de EX700 op ontwerp en 200 Hz na grotendeels gelijk zal zijn aan interne techniek.... net aanbetaling gedaan. Dom.

Afwachten maar even (2e week april hoorde ik vandaag)
Alle negatieve punten die Cnet noemt vallen in mijn ogen in de categorie "zeiken om het zeiken".

Ik heb de 40HX700 in het echt gezien en het ziet er gewoon echt goed uit dus maak je maar niet druk.
Zelf denk ik dat de EX700 op dit moment de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft van alle EDGE-LED TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick22
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-11-2017
Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 10:21:
[...]

Geloof me ik merk gewoon inputlag. Alleen bij sommige games merk je t niet echt omdat het daarbij niet echt om snelheid gaat.

Kan niemand het testen door die crt methode? Dan kunnen we tenminste met zekerheid zeggen of er wel of geen inputlag op zit :P
Hier baal ik ontzettend van, was namelijk net van plan om de 37EX500 te bestellen. En heb je de EX402 of wacht je nog daarop?

Welke spellen had je uitgeprobeerd en bij welke had je wel/geen input lag? Was het input lag storend genoeg dat je niet goed kon spelen?

Echt gek dat in het begin je geen input leg merkte, zelfs bij Street Fighter IV niet, maar nu wel. Hoe kan dat?

Hmmm ik twijfel nu tussen 37V5500 en 37EX500, of natuurlijk een Panasonic G10. Geen plasma! Tjonge waarom kan Sony niet eens een TV maken die geschikt is voor de serieuze PS3 Gamer :(

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
[...]

Kan ik hieruit concluderen dat 'echte' MKV bestanden dus niet ondersteund worden?
En dat video's afspelen niet vanaf een USB-HDD kan dus alleen via DLNA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om over enkele maanden als ik ga verhuizen (September / Oktober) een 60 inch beeldscherm van Sony te kopen.

Thuis hebben we nu een KDL40W4700 en een KDL40V4000 en ben hier redelijk tevreden over (vooral de W4700 doet het prima met de geintegreerde CI+ unit).

Mijn voorkeur gaat nu uit naar de KDL60EX700 maar ik heb geen enkele onderbouwing behalve de specificaties / prijs van dit moment, ik snap dat het in September weer compleet anders kan zijn. Bij de Pricewatch zie ik dat deze TV in Nederland al verkrijgbaar is, maar ik kan er nog geen enkele Revieuw over vinden.

Ook kan ik nergens de aspect ratio terugvinden, ik neem aan dat deze gewoon 16:9 is - niet die lelijkke beeldverhouding van de nieuwe TV van Phillips (2:35:1 ofzo?).

Heeft er iemand een (engelse ook goed) site waar een review van een 60 inch Sony scherm (Mag ook NX of HX zijn) staat, zodat ik ongeveer weet hoever de technologie op dit moment qua grote schermen staat?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon nog paar weekjes wachten dan zullen er genoeg reviews binnenstromen. Het is namelijk nu erg schaars met reviews betreft nieuwe modellen van sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick22
SushiBoi schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:24:
[...]

Hier baal ik ontzettend van, was namelijk net van plan om de 37EX500 te bestellen. En heb je de EX402 of wacht je nog daarop?

Welke spellen had je uitgeprobeerd en bij welke had je wel/geen input lag? Was het input lag storend genoeg dat je niet goed kon spelen?

Echt gek dat in het begin je geen input leg merkte, zelfs bij Street Fighter IV niet, maar nu wel. Hoe kan dat?

Hmmm ik twijfel nu tussen 37V5500 en 37EX500, of natuurlijk een Panasonic G10. Geen plasma! Tjonge waarom kan Sony niet eens een TV maken die geschikt is voor de serieuze PS3 Gamer :(

Succes ermee!
Hoi Mojo666

Heb je je EX500 nog steeds of is ie al ingeruild voor de EX402?

Echt gek dat in het begin je geen input leg merkte, zelfs bij Street Fighter IV niet, maar nu wel. Hoe kan dat? Heb je settings veranderd? Het zou mss hieraan kunnen liggen.

Verder is hier beneden een leuke applicatie die weergeeft hoe erg input lag kan zijn (met dank aan Ziffius van avforums):
http://go.avforums.com/?i...e.co.uk%2Fmouselaggn6.swf

Ik weet het allemaal niet meer, zit te overwegen tussen 37EX500 en 37EX402, maar zou graag de BE3 willen hebben, dus misschien toch 37V5500. Verder heeft Panasonic de G20 LCD uitgebracht waar ik ook aan zit te denken..... moeilijk lol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Zelfde geld voor mij. Ik zoek een maatje groter en mijn hoop is gevestigd op de 40EX700, Als die niet aan mijn verwachtingen voldoet weet ik het ook niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittekat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-08 21:30

wittekat

tja denk je dan

Weet iemand of je het groene ledje links onder in de hoek van EX500 uit kan zetten tijdens het tv kijken?!

Waar zijn trouwens de grotere > 46 NX series tv`s op de website van Sony gebleven!?1

tja denk je dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:26:
[...]

Kan ik hieruit concluderen dat 'echte' MKV bestanden dus niet ondersteund worden?
- MKV wordt niet ondersteund
- Je kan alle ondersteunde formats afspelen via de USB poort en ook via DLNA (twonky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst zelf nadenken voordat je hier post.

[ Voor 67% gewijzigd door RoD op 09-03-2010 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:07
Ben tot nog toe heel tevreden over mijn 37EX500. Echter, tijdens het TV kijken gebeurt dagelijks 1 of 2 keer het volgende: het beeld bevriest, er zijn blokjes te zien en het beeld gaat op zwart. Er verschijnt de mededeling “signaal is gecodeerd” (of iets dergelijks). Na een aantal seconden wachten of zappen naar een ander kanaal en terug, is er weer beeld. Herkent iemand dit? Oorzaak in de TV of CI+? Met mijn D3000 icm de Alphacrypt deed dit zich nooit voor. De signaalsterkte is in orde. Nogal irritant, dus ik hoop op advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_Galious
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-01-2022
@Pieter N.
Het is niet zo dat het bij het ene spel wel aanwezig IS en bij het andere niet. Het is er altijd. Echter is het bij het ene spel wel van invloed en bij het andere niet. Dat is afhankelijk van de reactiesnelheid die een spel van je verlangt. Lijk me logisch. Dat jij er bij Wii sports geen last van hebt lijkt me bijvoorbeeld nogal logisch.

@Mojo666
Ik heb nu een week de 37ex500, en ben qua beeld erg tevreden, maar ik merk jammer genoeg nu wel dat er merkbare lag is met bepaalde games, bv street fighter 4. Eerste dag ging t lekker en nu ik weekje elke dag paar uurtjes merk ik wel lag. Bij andere games merk ik het totaal niet.
Hmmm,...heel erg jammer om te lezen dat er toch lag is, ik wilde de ex500 eigenlijk dit weekend halen. Vraag me trouwens af waarom je het na meerdere uren wel merkt ineens. Waar merk je het aan. En bij welke games is het echt storend ?
Ben toch ontevreden over sony die weer met deze generatie tv's het toch niet voor elkaar heeft om de inputlag in combinatie met 100hz nihil te houden.
Exact, dat snap ik ook niet. Dezelfde fabrikant als de PS3 moet toch een goede tv op de markt kunnen brengen voor de hardcore-gamers onder ons ? Het meest irritante van alles vind ik dat ze het wel kunnen maar gewoon niet doen. Want bij de 4500 serie werkt het uitstekend. Dat heb ik ook zelf duidelijk ervaren bij een vriend van me die een W4500 heeft. Geen vuiltje aan de lucht. Ook in de serieuze reviews komt het duidelijk naar voren. Over de W4500, die is 100 hertz, schrijft men op HDTVTEST:

engaging [Game/Text Mode] on the Sony KDL40W4500 reduced input lag from typically 30-50ms (whether [Motionflow] was engaged or not doesn’t make a difference) to 0-10ms.So while we were enthralled by how the Sony KDL40W4500 portrayed the phenomenal detail, texture and lighting effects in Call Of Duty 5: World At War, it was the almost lagless gaming response that helped us rake in the points and climb up the ranks in online play.

En over de Z4500, die zelfs 200 hertz is, schrijft men:

...but the input lag we measured on the Sony KDL40Z4500 was typically 15-20ms lower than that on the W4500, even with [Motionflow] engaged. Of course, the playing field would be levelled if [Game/Text Mode] was activated: the input lag on both TVs would drop to a mouthwatering 0-10ms, which – alongside vibrant colours and exceptional detail – paved the way for an utterly immersive gaming experience.

Waarom kan dit niet bij die nieuwe TV's ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Ben daarom ook benieuwd wat de EX700 neer gaat zetten op het gebied van inputlag. Als dit net zo slecht is als de Ex500 dan koop ik de 42G20 van Panasonic waarvan de review nu ook op HDTV staat.

Jammer dat zo'n mooie tv het aflegt op een punt wat steeds meer mensen belangrijker vinden. En dat voor een brand wat ontzettend bezig is met HD console gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik kan me voorstellen dat zo'n 90% van de potentiële klanten van nieuwe sony lcd's zich niet tot in deze details verdiepen en sterker nog, het zelf niet eens zouden ervaren als ze aan het gamen zijn. Daar zijn genoeg uservoorbeelden van op het internet met de 5500 serie. Het schaadt ze dus niet echt waarschijnlijk en is het niet een reden om erin te investeren wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_Galious
Requiem19 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:52:
Ik kan me voorstellen dat zo'n 90% van de potentiële klanten van nieuwe sony lcd's zich niet tot in deze details verdiepen en sterker nog, het zelf niet eens zouden ervaren als ze aan het gamen zijn. Daar zijn genoeg uservoorbeelden van op het internet met de 5500 serie. Het schaadt ze dus niet echt waarschijnlijk en is het niet een reden om erin te investeren wellicht.
Dat vind ik er nu juist zo storend aan. Dat een andere fabrikant daar 'schijt' aan heeft kan ik me nog wel voorstelllen. Maar Sony verkoopt de PS3, en neemt die klanten vervolgens bij 'de afdeling televisies' niet serieus. Daarnaast vraag ik me af of het waar is wat je zegt. Kijk maar eens op nexgenwars.com. Daar kan je zien dan het aantal verkocht consoles ruim 110 miljoen is. Nou goed, ik denk dat onder de Wii-gamers weinig hardcore-gamers zitten en dat bij die console de inputlag minder merkbaar is met die motionbesturing. Dus dan houden we ruim 57 miljoen gamers (PS3 & Xbox). Daarbij zullen inderdaad niet alle gebruikers naar inputlag kijken bij de aanschaf van een tv, maar een flink deel wel, denk ik. Dat zou dan toch een behoorlijk afzetmarkt zijn die Sony over het hoofd ziet. Een groep klanten die voor een groot deel over is gestapt op plasma tv's van (met name) Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 16:37:
[...]

Vreemd dat jouw passport het wel doet 8)7 Heb inmiddels ook een 500Gb 3.5'' Freecom hdd aangesloten (externe voeding), maar ook deze schijf wordt niet herkend :? Kan het zijn dat jouw schijf FAT32 is?
Klopt, mijn passport heeft een FAT32 bestandsindeling.. (van fabriek af, denk ik eerlijk gezegd)
FlowDesign schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:26:
[...]

MKV's kunnen niet door de tv worden gelezen; je zult ze (al dan niet on the fly) moeten omzetten naar AVC of MPEG2..
Video's afspelen vanaf mijn WD passport 500 werkt niet, ik weet niet of dit wel met een usb stick werkt.

DLNA werkt met videobestanden in MPEG2 en AVCHD formaat.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 11:27 . Reden: Ook gereageerd op andere post. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 06:14
Het is jammer dat "input lag" een punt is waardoor je een TV niet wilt kopen. Persoonlijk game ik wel (PS3), maar ik ben geen hardcore gamer, dus ik zal er niet zo heel veel last van hebben.

Helaas gaat de vogel niet op Sony een game console heeft dat het daardoor beter zou moeten zijn. Een bedrijf als Sony is zo groot met veel verschillende divisies dat er tussen de verschillende productgroepen/divisies weinig tot geen contact zal zijn. Ik heb veel samengewerkt met mensen die voor Sony werken op het gebied van hun Vaio notebooks, zij hadden totaal geen contact met mensen binnen Sony die verantwoordelijk waren voor bijvoorbeeld de TV's of wat dan ook.

Natuurlijk dragen ze wel de Sony naam, maar je kunt ze bijna als allemaal verschillende bedrijfjes zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf geen die hard gamer maar gisteren was er iemand hier die zelf een KDL 40W5500 heeft en die vond de KDL46EX500 minder lag hebben ( voor wat het waard is natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:34
Waar blijft de NX700?? Geen enkele shop die hier iets zinnigs over kan zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:21:
[...]

Klopt, mijn passport heeft een FAT32 bestandsindeling.. (van fabriek af, denk ik eerlijk gezegd)

[...]

MKV's kunnen niet door de tv worden gelezen; je zult ze (al dan niet on the fly) moeten omzetten naar AVC of MPEG2..
Video's afspelen vanaf mijn WD passport 500 werkt niet, ik weet niet of dit wel met een usb stick werkt.

DLNA werkt met videobestanden in MPEG2 en AVCHD formaat.
Dus als je wel graag MKV's af wil spelen dan is het eigenlijk veel makkelijker om een Streaming Network Media Tank (bijv. een HDX-1000 of HDX BR-1) of een HTPC erbij te nemen en deze via HDMI aan te sluiten.
Toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
FlowDesign schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:37:
[...]

Dus als je wel graag MKV's af wil spelen dan is het eigenlijk veel makkelijker om een Streaming Network Media Tank (bijv. een HDX-1000 of HDX BR-1) of een HTPC erbij te nemen en deze via HDMI aan te sluiten.
Toch? :)
Is het sowieso, of als je een PS3 hebt gewoon alles via PS3 te streamen. Een simpele HTPC/Mediacentre is gewoon ideaal natuurlijk. Grote schijf erin en knallen maar.

Voor mij hebben deze functies van de Bravia ook niet of weinig prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TianB
  • Laatst online: 07-07 08:55
Pingu007 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:06:
Waar blijft de NX700?? Geen enkele shop die hier iets zinnigs over kan zeggen..
Op de frontpage van http://www.sony.dk loopt een NX700-teller die meestal afloopt maar soms een sprong omhoog maakt. Op dit moment staat 'ie op ruim 16 dagen, dat zou betekenen 26 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_Galious
virtualJac schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:51:
[...]

Is het sowieso, of als je een PS3 hebt gewoon alles via PS3 te streamen. Een simpele HTPC/Mediacentre is gewoon ideaal natuurlijk. Grote schijf erin en knallen maar.

Voor mij hebben deze functies van de Bravia ook niet of weinig prioriteit.
Ondanks dat ik groot fan ben van de PS3 en ik ook dankbaar gebruik maak van het kleine gratis juweeltje 'PS3 mediaserver', moet ik wel constateren dat een mediaspeler zoals bijvoorbeeld de Medie8er net ff wat lekkerder loopt. Vooral het versneld afspelen/spoelen in de film werkt veel beter. En die spelertjes zijn uitstekend te betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
waarschijnlijk een domme vraag maar ik het nog nooit een lcd scherm of digitale tv gehad.
Als ik een ziggo digitale tv module aanschaf bij de tv, heb ik dan alleen de kabel nodig die ik nu ook gebruik voor het onvangst van mijn ctr tv? of moet ik nog een andere kabel naar boven trekken (beneden hebben we al digitale tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Brm-G schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 16:22:
waarschijnlijk een domme vraag maar ik het nog nooit een lcd scherm of digitale tv gehad.
Als ik een ziggo digitale tv module aanschaf bij de tv, heb ik dan alleen de kabel nodig die ik nu ook gebruik voor het onvangst van mijn ctr tv? of moet ik nog een andere kabel naar boven trekken (beneden hebben we al digitale tv)
Je moet idd nog wel een coax-kabel in de tv stoppen, het makkelijke van zo'n module is dat je geen extern kastje meer nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick22
Heb een input lag test kunnen vinden voor EX701, maar tot nu geen test voor EX500 helaas

http://www.youtube.com/wa...Q&feature=player_embedded
Count_Galious schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:14:
[...]

Dat vind ik er nu juist zo storend aan. Dat een andere fabrikant daar 'schijt' aan heeft kan ik me nog wel voorstelllen. Maar Sony verkoopt de PS3, en neemt die klanten vervolgens bij 'de afdeling televisies' niet serieus. Daarnaast vraag ik me af of het waar is wat je zegt. Kijk maar eens op nexgenwars.com. Daar kan je zien dan het aantal verkocht consoles ruim 110 miljoen is. Nou goed, ik denk dat onder de Wii-gamers weinig hardcore-gamers zitten en dat bij die console de inputlag minder merkbaar is met die motionbesturing. Dus dan houden we ruim 57 miljoen gamers (PS3 & Xbox). Daarbij zullen inderdaad niet alle gebruikers naar inputlag kijken bij de aanschaf van een tv, maar een flink deel wel, denk ik. Dat zou dan toch een behoorlijk afzetmarkt zijn die Sony over het hoofd ziet. Een groep klanten die voor een groot deel over is gestapt op plasma tv's van (met name) Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_Galious
SushiBoi schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:03:
Heb een input lag test kunnen vinden voor EX701, maar tot nu geen test voor EX500 helaas

Dat ziet er helemaal niet best uit :(
Maar zo te zien geen test in Gamemode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_Galious
dank voor de link trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick22
En heb nu een input lag test van 40EX500 kunnen vinden (vandaag geupload), maar helaas niet timed met CRT.

http://www.youtube.com/watch?v=yy4p7yTpZ9w
SushiBoi schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:03:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_Galious
SushiBoi schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:13:
En heb nu een input lag test van 40EX500 kunnen vinden (vandaag geupload), maar helaas niet timed met CRT.

Ziet er ook niet echt lekker uit. En dat is met de Gamemode aan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick22
Count_Galious schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:20:
[...]

Ziet er ook niet echt lekker uit. En dat is met de Gamemode aan !
Ik heb slechter gezien, echt frustrerend dat hij zoveel moeite neemt op de input lag te testen, maar dan niet op een manier waardoor je de input lag in milliseconden kan uitdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick22
SushiBoi schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:13:

[...]
Chill! Ik heb de gast een mail gestuurd om te vragen of hij het kon meten met een timer en camera, en hij heeft het gedaan. Link naar foto's staat in descriptie van filmpje rechts boven.

Heb nu een stuk of 10 foto's geanalyseerd, en kwam steeds op 47ms en 94ms vertraging (steeds afwisselend, maar steeds deze twee waardes). Uiteraard moet er wel rekening gehouden worden met het feit dat wij niet weten hoe hij de EX500 heeft aangesloten en ook omdat hij een laptop gebruikt en niet een CRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
94 met game mode aan is wel belachelijk veel....-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De lag die erop zit merkte ik in het begin niet erg, denk mede door mijn enthousiasme hehe. Maar ik merkte bij bv Heavy rain en bayonetta wel lag. Vooral bij Heavy rain. Daarnaast is Street fighter 4 onspeelbaar erop! Laat nou dat de game zijn die ik het meest speel.

@sushiboy, ik heb mijne al retour verzonden, ik krijg als alles goed gaat, de 37ex402, zonder alle toeters en bellen. Hopelijk is die zonder lag, denk eigenlijk wel, aangezien sony tv's zonder de 100hz techniek, allemaal lagloos zijn, pas toen ze bij sommige modellen 100hz toegepast hadden merkte je wel lag, jammer. Maar serieus 94ms?!!! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemaand wanneer de Sony 52NX800 verkrijgbaar is ?
Op de sony site hebben ze alle NX modelen weg gehaald.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick22
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:59:
De lag die erop zit merkte ik in het begin niet erg, denk mede door mijn enthousiasme hehe. Maar ik merkte bij bv Heavy rain en bayonetta wel lag. Vooral bij Heavy rain. Daarnaast is Street fighter 4 onspeelbaar erop! Laat nou dat de game zijn die ik het meest speel.

@sushiboy, ik heb mijne al retour verzonden, ik krijg als alles goed gaat, de 37ex402, zonder alle toeters en bellen. Hopelijk is die zonder lag, denk eigenlijk wel, aangezien sony tv's zonder de 100hz techniek, allemaal lagloos zijn, pas toen ze bij sommige modellen 100hz toegepast hadden merkte je wel lag, jammer. Maar serieus 94ms?!!! :|
@Mojo666: Volgens mij komt dit ook mede door BE2 --> BE3.
Wanneer ontvang je je 37EX402?
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaring met de EX402, ben van plan om UPC digitaal te nemen waardoor BE3 prettiger zou zijn, maar zal ook veel gamen op een PS3 waardoor ik absoluut geen input lag wil hebben. Zou je je ervaring over SD beeld kwaliteit en input lag van je EX402 kunnen posten nadat je het getest heb?

Ik twijfel altijd nog tussen 37V5500, 37EX500, 37EX402...

Weet je zeker dat je geen settings op je 37EX500 had veranderd waardoor je input lag creeerde? Zie post beneden...
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:32:
[...]

Erg jammer om dat te horen. Ik ben zelf nog altijd erg tevreden met de TV, al moet ik wel zeggen dat ik niet veel meer dan Heavy Rain heb gespeeld;) Niet dat input lag daar van belangrijke waarde is. Vraag me wel af wat die 'Game mode' nou eigenlijk doet? Schakelt deze terug van 100 naar 50hz? En/of zet het een hoop proces dingen uit. Vond de kleuren door game mode erg grauw worden, dus heb maar snel een hoop opties als live colour weer op max gezet (merkte wel dat een aantal opties als motionflow niet meer beschikbaar waren). Weet iemand of dat Live colour, wit balans etc invloed heeft op de input lag?
Wist trouwens niet dat een HDTV kopen zo ingewikkeld zou zijn, heb meer tijd hier ingestoken dan mijn scriptie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittekat

wittekat

tja denk je dan

ja was mij ook al opgevallen van die NX serie op site... de geruchten gaan dat die over 17 dagen in Denemarken uit komt.

Zit te twijfelen of ik nu een 46hx700 haal of een maand wacht op een NX serie. Verwacht dat een NX800 rond dezelfde prijsklasse van een HX700 komt..(rond de €1400)

We kunnen er toch vanuit gaan dat een HX "beter" is dan een NX??
HX lijkt me de oude Z serie en de NX de W ofzo dan?

Verwacht ook wel dat die NX design voet ook wel op een HX past!

[ Voor 17% gewijzigd door wittekat op 09-03-2010 19:44 ]

tja denk je dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TianB
  • Laatst online: 07-07 08:55
wittekat schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:41:

Daar zou ik niet op rekenen. Kijk maar eens naar de 3D weergave van de HX700. Dit is gewoon een dikkertje.

http://www.sony.nl/product/t32-hx-series/kdl-40hx700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matt_E
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-08 10:48
wittekat schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:41:
ja was mij ook al opgevallen van die NX serie op site... de geruchten gaan dat die over 17 dagen in Denemarken uit komt.

Zit te twijfelen of ik nu een 46hx700 haal of een maand wacht op een NX serie. Verwacht dat een NX800 rond dezelfde prijsklasse van een HX700 komt..(rond de €1400)

We kunnen er toch vanuit gaan dat een HX "beter" is dan een NX??
HX lijkt me de oude Z serie en de NX de W ofzo dan?

Ik verwacht eigenlijk niet dat de HX perse beter zou zijn dan de NX. Ik denk dat ze qua design een heel stuk op elkaar lijken, behalve de dikke randen van de HX, die de NX niet heeft. En dan verder heeft de NX LED verlichting en de HX niet. Verder gaat het vooral om wat vind je belangrijk qua opties aan je TV. Als er een verschil zit, dan verwacht ik eigenlijk dat de NX er beter uitkomt aangezien dat het (advies) prijskaartje toch wel ff wat hoger is dan de HX.

Voor de mensen (die net als ik) al vast een beetje willen kwijlen naar de NX700/800, hierbij een filmpje wat ik op Youtube tegen kwam. Het is wel in het spaans, dus verstond er geen reet van, alleen wel een duidelijk plaatje hoe de randen er uitzien en hoe de aansluitingen e.d. zitten. :)

Klik!

Edit: In mijn vergelijking tussen HX en NX heb ik het over de HX700 vs NX700/800, hoe de hogere HX series het zullen doen is natuurlijk nog niet helemaal goed te vergelijken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Matt_E op 09-03-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 15:23

Blaz0r

:)

Ik kwam vandaag de japanse release dates en prijzen tegen.

Het interesante stukje, als je een wat linkjes volgt is dit:
- 10 juni voor "kleine" formaten uit de LX serie (40 en 46 inch)
- 16 juli voor de HX800, HX900 en de grotere van de LX serie

Zelf heb ik heb interesse in de 52HX900 maar zo te zien moet moet ik nog even geduld hebben.
De LX900 klinkt ook wel goed maar op papier klinkt dat local dimming led backlight me net wat beter.

Ik hoop dat er snel iets meer bekend wordt over de Europese data en prijzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=33607307,noline] Volgens mij komt dit ook mede door BE2 --> BE3.
Dat denk ik ook, maar als de lag het zelfde is als de W5500 series dan vind ik het goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
Ik heb zojuist de TS bijgewerkt. Duurde even ja, was druk met andere dingen. :) Voor zover mij nu bekend zitten er geen fouten meer in. Of wel? :)

Wijzigingen:
  • HX700: Pricewatch Links, Review Link
  • NX800: Motionflow 200Hz ipv 100Hz
  • NX500: BRAVIA Engine 2 ipv 3, Pricewatch Links, Review Link
  • EX700: WiFi Ready ipv WIFI
  • EX600: BRAVIA Engine 2 ipv 3
  • EX402: Pricewatch Links, Toegevoegd aan Specs Tabel
  • Alle: Ambient Sensor en Licht Sensor apart in de Specs tabel. Ambient Sensor is automatische afstelling van Color en Brightness, Light Sensor is alleen Brightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:06
Joop schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:20:
Ik heb zojuist de TS bijgewerkt. Duurde even ja, was druk met andere dingen. :) Voor zover mij nu bekend zitten er geen fouten meer in. Of wel? :)

Wijzigingen:
  • HX700: Pricewatch Links, Review Link
  • NX800: Motionflow 200Hz ipv 100Hz
  • NX500: BRAVIA Engine 2 ipv 3, Pricewatch Links, Review Link
  • EX700: WiFi Ready ipv WIFI
  • EX600: BRAVIA Engine 2 ipv 3
  • EX402: Pricewatch Links, Toegevoegd aan Specs Tabel
  • Alle: Ambient Sensor en Licht Sensor apart in de Specs tabel. Ambient Sensor is automatische afstelling van Color en Brightness, Light Sensor is alleen Brightness.
Enige wat mij nog opviel is dat MotionFlow voor de HX900 en LX900 nog steeds op 200 Pro staat in plaats van 400 Pro, voor de rest ziet het er goed uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Joop schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:20:
Ik heb zojuist de TS bijgewerkt.
Goed bezig _/-\o_

"Helaas" voor mij wordt het gat nu tussen de EX700 serie en EX500-serie kleiner, waardoor ik eerder geneigd ben te kiezen voor de 55- of 46EX500 (ipv eerst voorkeur voor 52EX700), jammer alleen van het forse (nog irriële?) prijsverschil dus tussen de 55ex500 (± 1550 : moet nog zakken?) en 46ex500 (±1010)

Maar heb geen haast, wacht rustig af totdat alle toestellen op de markt zijn en de eerste golf van "isnieuwdusgelijkkkopuh-veelbetalers" geweest is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Die input lag, is dat probleem ook van toepassing als je een HTPC (mediacenter) aansluit en gebruikt om films af te spelen? Loopt dan het beeld altijd iets achter op het geluid (uit speakers die direct op het mediacenter zelf worden aangesloten i.p.v. de tv-speakers)?

[ Voor 8% gewijzigd door DeadMetal op 10-03-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_Galious
DeadMetal schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:42:
Die input lag, is dat probleem ook van toepassing als je een HTPC (mediacenter) aansluit en gebruikt om films af te spelen? Loopt dan het beeld altijd iets achter op het geluid (uit speakers die direct op het mediacenter zelf worden aangesloten i.p.v. de tv-speakers)?
Als er op jouw mediacenter niet de optie van synchroniseren zit, helaas wel ja. Maar ik heb begrepen dat de digital out bij de nieuwe sony's niet meer downgrade van surround naar stereo. Dus in dat geval kan je volgens mij beter die uitgang gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Count_Galious schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:48:
[...]

Als er op jouw mediacenter niet de optie van synchroniseren zit, helaas wel ja. Maar ik heb begrepen dat de digital out bij de nieuwe sony's niet meer downgrade van surround naar stereo. Dus in dat geval kan je volgens mij beter die uitgang gebruiken.
Thanks. Je bedoelt het geluid vanaf het mediacenter ook meesturen naar de tv (via HDMI) en vanuit de tv naar de speakers sturen? (het zijn speakers die ik via de analoge uitgang moet aansluiten). Dan is de input lag geen issue? Of is er dan nog een bezwaar/nadeel ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Rctworld schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:38:
[...]

Enige wat mij nog opviel is dat MotionFlow voor de HX900 en LX900 nog steeds op 200 Pro staat in plaats van 400 Pro, voor de rest ziet het er goed uit _/-\o_
Volgens mij is dat ook juist. :)

Zie hier: http://www.sony.nl/product/t46-lx-series/kdl-60lx900
Of hier: http://presscentre.sony.e...leaseID=5434&NewsAreaId=2

Edit: Gek, ik zie dat op die eerste pagina wel een "400 Hz" icoontje staat (in de tekst 200Hz) ! Hmm... Vaag dus. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Joop op 10-03-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_Galious
DeadMetal schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:00:
[...]

Thanks. Je bedoelt het geluid vanaf het mediacenter ook meesturen naar de tv (via HDMI) en vanuit de tv naar de speakers sturen? (het zijn speakers die ik via de analoge uitgang moet aansluiten). Dan is de input lag geen issue? Of is er dan nog een bezwaar/nadeel ergens?
Yep dat bedoel ik. Volgens mij loopt het geluid dan in ieder geval beter synchroon. Maar dat kan iemand hier die al een nieuwe Sony in huis heeft je beter vertellen. ;) Ik zou ook wel graag de bevestiging krijgen/lezen dat deze redenatie juist is. Anyone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:39
Ik heb zojuist ook de 37EX402 besteld :) . Panasonic plasma is maandag gestolen :(

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de 40EX500 binnen gekregen, ik had hem besteld via Triderium. Echt een super mooie tv. Digitale tv via ci+ is te goed en heb nu voor twee weken honderden zenders op proef van Ziggo. Ik merk alleen wel dat zappen langzaam gaat maar met de Guide hoef ik niet eens veel te zappen dus dat is geen probleem verder. Ik kan hem niet vergelijken met andere televisies maar kan wel zeggen dat dit het mooiste beeld is dat ik ooit gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommmo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-03 20:11
Ik heb wel interesse in een EX700 serie, alleen zie ik een beetje tegenstrijdige zaken.
Hier: http://www.sony.nl/comparison/kdl32ex700aep/kdl40ex700aep wordt aangegeven dat er wel internet widgets op zitten, terwijl er in de TS staat dat ze dit niet hebben. En ook bij het selectie menutje van de Sony (linkje) site zelf verdwijnen de EX700 modellen als je Internet widgets selecteert.

Heeft iemand hier duidelijkheid over?

Heeft iemand zowiezo dit model al in levende lijven gezien ergens? Ik ben maandag bij de Harense Smit geweest en die hadden er net 10 binnen op de DC, maar nog niet in de winkel. Daar zouden ze zaterdag pas staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Ik heb me gebaseerd op:

http://www.sony.nl/product/t46-ex-series/kdl-60ex700
http://www.sonyproductinf.../detail.php?id=KDL60EX700
http://support.sony-europ...e=odw_nl_NL&m=KDL-40EX700

Daar staat allemaal dat het er niet op zit. In de volgende review wordt ook over de EX700 internet features gepraat, maar daar komt ook alleen streaming video aan de orde, geen widgets:

http://www.televisioninfo...timedia-amp;-Internet.htm

Ik denk dus dat het er niet op zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom op verschillende site's steeds andere type's van de 37ex500 tegen .weet iemand of de 37ex500 en de 37ex500aep hetzelfde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:48:
Ik kom op verschillende site's steeds andere type's van de 37ex500 tegen .weet iemand of de 37ex500 en de 37ex500aep hetzelfde zijn?
Zijn hetzelfde. AEP is de volledige benaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al zijn 2010 Bravia gebruikt in combinatie met PMS? (PS3 Media Server)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:10:
Heeft iemand al zijn 2010 Bravia gebruikt in combinatie met PMS? (PS3 Media Server)
Dacht eerst aan wat anders bij PMS :P erg chagerijnige tv's enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_Galious
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:59:
Dat vind ik toch echt behoorlijk schrikken. Ik heb nou juist mijn Heavy Rain Special Edition opzij gelegd tot ik mijn nieuwe TV heb. En dat kost heel erg veel moeite ;) Dan heb je er zeker last van tijdens de quick time events in Heavy Rain ? En Is SF4 serieus onspeelbaar ? Ook in gamemode ?

Ik zit serieus te overwegen om op zoek te gaan naar een leverancier die de Z4500 nog op voorraad heeft. 46inch of hoger. Maar die zijn nog steeds zo enorm duur vind ik voor een model van 2 jaar uit (als het niet meer is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittekat

wittekat

tja denk je dan

M`n oude Philips beeldbuis heeft het begeven, moet dus een nieuwe tv in de woonkamer hebben.

Het liefst heb ik een NX maar dan moet ik minimaal nog een maand wachten...
Het design van de HX700 is net zo mooi maar voor het zelfde geld heb ik een EX700 met EDGE led én aanwezigheidsensor, hij is alleen geen 200hz maar dat kan me toch gestolen worden.

Nadeel is alleen dat ik het design van de HX/NX veeeel mooier vind dan de EX....hoewel die EX700 met al z`n functies misschien wel een betere koop is dan een HX700... dilemma dillemma, wat moet ik doen!

tja denk je dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02-2024
wittekat schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:49:
... dilemma dillemma, wat moet ik doen!
Ik zat met een soortgelijke situatie.
Van de week heb ik m'n tv verkocht en zat ook zonder tv in de woonkamer.
Even speuren op de 2e hands tv markt is een idee.
Toevallig heb ik net een leuk 32'' lcd scherm op de kop weten te tikken voor niet zo heel erg veel.
Hij is dan wel een paar jaartjes oud maar het belangrijkste is dat hij het goed doet en redelijk normaal tv kan kijken in de woonkamer.
Wie weet verkoop ik 'm na gebruik weer.

Zelf ben ik ook wel benieuwd naar de NX800 maar ook de nieuwste Panasonic Viera lcd schermen vind ik erg mooi.
Deze komen ook zo'n beetje eind april, begin mei uit.

[ Voor 28% gewijzigd door 2frankie op 11-03-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrodo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 22:01

jeffrodo

...

Gisten heb ik een 37EX500 besteld. Morgen ga ik hem afhalen :P

Ik kan er alleen maar op vooruit gaan --welk panel er ook inzit-- want ik heb nu en CRT (28 inch, 100 Hz, 16:9).

WIjsheid en geluk toegewenst. Vriendelijke groet... |-:-| Denk niet zwart-wit, maar buiten de kaders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 15:23

Blaz0r

:)

jeffrodo schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 07:58:

Ik kan er alleen maar op vooruit gaan --welk panel er ook inzit-- want ik heb nu en CRT (28 inch, 100 Hz, 16:9).
Er zal idd een wereld voor je open gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals een aantal van jullie weten was ik er ook 100% uit dat het een 40EX500 zou gaan worden.
Echter door de ervaringen van Mojo (dank daarvoor) bengin ik toch hevig te twijffelen gezien de lag..
Mijn ervaring met LG (LCD scherm PC en TV van mijn ouders) zijn bijzonder goed en zit ik nu dus nu ook te kijken naar de LS8000 alleen deze is er niet in 40 inch en 42 is veel te groot voor nog geen 3 meter..
Wat is het leven toch af en toe lastig ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Count_Galious schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:42:
[...]

Dat vind ik toch echt behoorlijk schrikken. Ik heb nou juist mijn Heavy Rain Special Edition opzij gelegd tot ik mijn nieuwe TV heb. En dat kost heel erg veel moeite ;) Dan heb je er zeker last van tijdens de quick time events in Heavy Rain ? En Is SF4 serieus onspeelbaar ? Ook in gamemode ?

Ik zit serieus te overwegen om op zoek te gaan naar een leverancier die de Z4500 nog op voorraad heeft. 46inch of hoger. Maar die zijn nog steeds zo enorm duur vind ik voor een model van 2 jaar uit (als het niet meer is).
Met Heavy rain moest ik soms dubbel drukken, anders pakte hij de knop niet. Dacht eerst dat het aan de game lag. SF4 is serieus bijna niet te doen. Als ik een shietbeweging doe, dan lijkt het net of ik niet speel, want die beweging komt veel later eruit. En als je online gaat dan is het helemaal niet te doen, lijkt net of mijn personage lijm onder zijn voeten heeft. Ben er na paar dagen proberen, mee gekapt want anders was de tv niet meer heel gebleven :P Met shooters merkte ik het bijna niet tot niet.

En na de beelden van youtube bevestigd het alleen maar wat ik voelde. Dat is wel extreem 46ms - 94ms vertraging ! Ik denk dat ze juist met deze generatie minder aandacht aan inputlag hebben geschonken, omdat ze zoveel modellen hebben uitgebracht, dat ze het maar achterwege hebben gelaten. Laatste kans is voor de 37ex402, die ik binnenkort krijg. Ik heb dacht ik in een review gelezen, dat ze tv erg geschikt is voor gamen (poolse review ? ). Als ik dit wist dan had ik waarschijnlijk toch die Panasonic G10 LCd gehaald, want die heeft gewoon 0ms vertraging, met zelfs 100hz aan boord!!! Ik had gelezen dat Panasonic en LG de beste panelen hebben met bijna geen lag. Daarna komen Sony en Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bang dat ik compleet om ben..
LG42SL8000

Voordelen:
- Nagenoeg geen inputlag
- Veel dunner
- Leest bijna alle video's bestanden vanaf USB incl ondertiteling
- Erg goede kwaliteit als PC monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
@DHBH, denk eraan dat je dan geen CI+ ondersteuning hebt en dus voor tv-kijken aangewezen blijft op een externe decoder.

Voor mij is dat wel belangrijk (heb een waardeloze decoder). Toch wacht ik de bevindingen van Mojo666 even af, ben benieuwd naar de beeldkwaliteit van de 37ex402 (of 32ex402). Input lag vind ik ook wel belangrijk namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_Galious
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:12:
Ik ben bang dat ik compleet om ben..
LG42SL8000

Voordelen:
- Nagenoeg geen inputlag
- Veel dunner
- Leest bijna alle video's bestanden vanaf USB incl ondertiteling
- Erg goede kwaliteit als PC monitor
Klopt, en zo zijn er nog een aantal type tv's die in dat geval goed uit de bus komen. Zoals de Sharp LE 700 serie.

Wat mij helemaal verbaast is dat de 8404 serie van Philips zelfs ook een redelijk optie lijkt. Philips schijnt hierop namelijk een goede gamemode te hebben. Als die tv niet op gamemode staat is de lag overigens 170 ms. Dat is echt absurd hoog.

Deze site is erg handig hiervoor. Je ziet twee kolommen. In de ene het aantal milliseconden is normale stand en in de andere kolom in gamemode. Maar dat spreekt voor zich lijkt me ;)
http://www.dday.it/redazi...ing-TV-Test.html#pagina-2

Maar ja, ik heb het liefste een Sony eigenlijk. Ik vind de tv's het mooiste om te zien en ik wil gewoon zo'n lekker vertrouwde XMB :)
DeadMetal schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:37:
@DHBH, denk eraan dat je dan geen CI+ ondersteuning hebt en dus voor tv-kijken aangewezen blijft op een externe decoder.

Voor mij is dat wel belangrijk (heb een waardeloze decoder). Toch wacht ik de bevindingen van Mojo666 even af, ben benieuwd naar de beeldkwaliteit van de 37ex402 (of 32ex402). Input lag vind ik ook wel belangrijk namelijk.
Ja, dat is jammer. Zoals ik al eerder schreef ben ik serieus aan het nadenken over een z4500. Ook die werkt niet met CI+. Maar ik vind de inputlag toch belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

jeffrodo schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 07:58:

Ik heb bijna hetzelfde als wat jij hebt, ik kom van een 26 inch!!! CRT met 100hz en heb nu een 40EX500. Mocht ook wel aangezien ik nu bijna 7 meter van het scherm afzit.

Er gaat idd een wereld voor je open xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks DeadMetal en Count_Galious voor jullie reacties!
Ik kom uit Nijmegen waardoor ik geen andere keus heb dan UPC dus CI+ is van mij sowieso niet interessant.. Ik laat mijn keuze nog wel weten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Hoe weet je nu eigenlijk of een model een echt Nederlands model is (i.v.m. Nederlandse garantie) ?
Als je nml. een Niet-Nederlands model krijgt dan kun je bij Sony Nederland geen garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick22
Heb zojuist een Sony 37V5500 besteld van plasma discounter, zijn nog twee op voorraad. Als het goed is heb ik dan weinig tot geen input lag, BE3 engine voor upscalen SD en UPC digitaal maar geen 100hz. Morgen of maandag bezorgd en dan woensdagavond uitvoerig testen met een PS3. Heb zoveel reviews gelezen en nu definitief de stap gemaakt. Maar hopen dat ik geen smearing en/of backlight bleed heb.

Trouwens, weet iemand of Plasma Discounter de NL versie levert ivm garantie?

Succes verder met het vinden van een Sony LCD met weinig input lag!
Count_Galious schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:59:
[...]

Klopt, en zo zijn er nog een aantal type tv's die in dat geval goed uit de bus komen. Zoals de Sharp LE 700 serie.

Wat mij helemaal verbaast is dat de 8404 serie van Philips zelfs ook een redelijk optie lijkt. Philips schijnt hierop namelijk een goede gamemode te hebben. Als die tv niet op gamemode staat is de lag overigens 170 ms. Dat is echt absurd hoog.

Deze site is erg handig hiervoor. Je ziet twee kolommen. In de ene het aantal milliseconden is normale stand en in de andere kolom in gamemode. Maar dat spreekt voor zich lijkt me ;)
http://www.dday.it/redazi...ing-TV-Test.html#pagina-2

Maar ja, ik heb het liefste een Sony eigenlijk. Ik vind de tv's het mooiste om te zien en ik wil gewoon zo'n lekker vertrouwde XMB :)

[...]

Ja, dat is jammer. Zoals ik al eerder schreef ben ik serieus aan het nadenken over een z4500. Ook die werkt niet met CI+. Maar ik vind de inputlag toch belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=33629383,noline]
[...]
Dat is lang zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
DeadMetal schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:37:
er staat dat die lg wel een dvb-c tuner heeft.... wat kun je daar dan mee?

ontopic: ik twijfel ook nog steeds....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SushiBoi schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:43:
Heb zojuist een Sony 37V5500 besteld van plasma discounter, zijn nog twee op voorraad. Als het goed is heb ik dan weinig tot geen input lag, BE3 engine voor upscalen SD en UPC digitaal maar geen 100hz. Morgen of maandag bezorgd en dan woensdagavond uitvoerig testen met een PS3. Heb zoveel reviews gelezen en nu definitief de stap gemaakt. Maar hopen dat ik geen smearing en/of backlight bleed heb.

Succes verder met het vinden van een Sony LCD met weinig input lag!

[...]
Plasmadiscounter levert inderdaad NL producten. Goede keuze trouwens, hehe. Want je kan eindeloos blijven zoeken voor een inputloze lcd. Be3 is goed voor SD kabel, maar niet nodig voor digitaal tv. Ik krijg trouwens mijn 37ex402, morgen, of begin volgend week. Dus dan kan ik m weer gaan testen :P Maar ik denk dat deze wel goed is qua gamen, aangezien deze tv geen toeters of bellen heeft. Maarja ik zie t wel, dus geduld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Hoe noodzakelijk is 100Hz nou eigenlijk? In van die Mediamarkt-demo's wordt ik er nooit veel wijzer van. Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen m.b.t. de Sony tv's?
Pagina: 1 ... 6 ... 42 Laatste