Ik heb een qnap nas, met twonky media server. Helaas kwam ik er gister achter dat "gewone" mkv's toch niet zo "gewoon" werden gestreamed; alleen de via gotsent omgezette bestanden (wat ik met een klein deel van mijn collectie had gedaan, voor de ps3) werken via twonky. De pure mkv's dus niet. Best balen.Anoniem: 181666 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 20:48:
[...]
Heb sinds 2 dagen ook de 40hx700 in huis, bevalt tot nu toe prima! Ik loop alleen tegen het volgende probleem aan: wanneer ik via PS3 Media Server video's stream (avi, mkv etc.), wordt het beeld a.h.w. 'geplet', terwijl de originele aspect ratio van de video bestanden in alle gevallen gewoon 16:9 is. Ik las in dit topic al een oplossing voor dit probleem wanneer de input anders is dan 16:9 (bv 4:3), maar dat is hier dus niet het geval.![]()
Zou je misschien uit kunnen leggen met welke DLNA server (Twonky?) en instellingen je vanaf je NAS mkv's streamed?
Ik heb deze vraag ook even in het Sony Bravia TV's en DLNA met de PS3 Media Server topic gesteld, maar wist niet of ntr1 dat topic ook volgt![]()
Edit: Daarnet ook even geprobeerd om via een WD Passport (320GB) video's af te spelen, maar het lijkt er op dat de usb poort niet genoeg ampere afgeeft, de schijf wil niet opspinnen

Wat de harde schijf betreft: Mijn wd500 passport er even voor je aangehangen. Hij herkent hem, laat alles zien wat er op staat en afspeelbaar is. Qua foto's gaat dit prima, video's afspelen lukt hem zoals je schreef niet.