Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil tussen een 50 Hz TV en een 100 Hz TV is erg goed te zien. De bewegingen op de TV lijken soepeler te gaan met een 100 Hz TV. Het verschil tussen een 100 Hz en een 200 Hz is al moeilijker te zien en alles daarboven is al helemaal niet meer te zien naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeadMetal schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:56:
Hoe noodzakelijk is 100Hz nou eigenlijk? In van die Mediamarkt-demo's wordt ik er nooit veel wijzer van. Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen m.b.t. de Sony tv's?
wat ik merk, is dat het beeld sneller beweegt, en iets schoner is, vooral met SD. Met HD beeld, wordt het alleen sneller. Maar ik merk wel meer schokken van het beeld, en dubbel beelden als het snel gaat. Ik vind het persoonlijk niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick22
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-11-2017
Via welke webwinkel heb jij besteld dan? Was het een hele gedoe om je 37EX500 in te ruilen voor een 37EX402? En krijg jij het geldverschil terug? Als mijn 37V5500 tegenvalt wil ik hem mss wel ruilen voor de 37EX402, afhankelijk van input lag en backlight bleed etc. Volgens mij zit ik wel goed bij plasmadiscounter maar wij zullen het maar zien.

Hopelijk ontvangen wij hem allebei morgen! Nu ff weer aan de scriptie, kan alleen niet meer concentreren...
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:11:
[...]

Plasmadiscounter levert inderdaad NL producten. Goede keuze trouwens, hehe. Want je kan eindeloos blijven zoeken voor een inputloze lcd. Be3 is goed voor SD kabel, maar niet nodig voor digitaal tv. Ik krijg trouwens mijn 37ex402, morgen, of begin volgend week. Dus dan kan ik m weer gaan testen :P Maar ik denk dat deze wel goed is qua gamen, aangezien deze tv geen toeters of bellen heeft. Maarja ik zie t wel, dus geduld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
hier nog een filmpje over input lag op de ex500

http://www.youtube.com/watch?v=eEF6JLBNhE8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik wil wellicht een Sony EX/LX/500/700 kopen, maar ik ben een enorme zapper dus ik wil absoluut alle zenders die ik kijk acher elkaar kunnen zetten. Ziggo helpdesk vertelde me dat het aan de TV lag of dat de volgorde aangepast kan worden.
Kan iemand bevestigen dat in de nieuwe Sony's met een Ziggo cam CI+ module de zenders in je eigen, persoonlijke, volgorde gezet kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had mijn keuze gemaakt.. de Sony 40ex500... alleen nog alle problemen rondom de outputlag begin ik weer te twijfelen.

De 3 concurrenten in dezelfde prijs categorie:

Panasonic 42G10
Sony 40ex500
LG 42LS8000

Kan iemand een goede vergelijking maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-09 22:04
even een vraagje, al denk ik het antwoord te weten, maar weet het graag zeker ;)

Dat hele INPUTLAG, wat iedereen zo belangrijk vindt en hier een hot item is, dat heeft toch alleen te maken met computerspelen (pc/xbox/ps3/c64/etc) op de tv, toch ?

Als je de tv gaat gebruiken voor tv, dvd/bluray of film vanaf PC, dan maakt inputlag toch weinig/niets uit ?
(enige wat ik kan bedenken is dat geluid niet synchroon kan lopen met beeld, als geluid rechtstreeks naar luidsprekers gaat ipv via TV naar luidsprekers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
Klopt Ted, dit gaat voor 95% of meer alleen over gaming, en dan vooral over games waar snel en exact reageren (timing) een rol speelt. Enige andere wat ik zo kan bedenken is lag in de muis indien je het scherm gebruikt vanaf een PC en hier veel met de muis op zit te werken. In principe heb je echter de Game Mode op de TV die inputlag bijna geheel zou moeten voorkomen, dit gaat wel ten koste van enkele van de beeldverbeterings features, maar het gaat uiteraard op dat moment om een goede reactiesnelheid.

Er is in het topic de laatste tijd veel te lezen over dit onderwerp, maar volgens mij hebben we hier nog maar één echte praktijk ervaring gehoord die negatief was, namelijk van Mojo666. Die was in eerste instantie ook nog positief (met Game Mode aan), maar had daarna toch problemen. Ik vraag me wel af of dit nog steeds is met Game Mode aan! Mojo666, kan je dit bevestigen?

In ieder geval lijkt me één gemixte ervaring nog wat weinig om een conclusie op te baseren. Ik heb zelf met diverse eerdere Sony modellen inputlag ervaren, maar dit was altijd goed opgelost door de Game Mode aan te zetten. Het zou me toch best wel verbazen als Sony de Game Mode nu echt structureel heeft verpest. Ben dus ook nieuwsgierig naar meer echte praktijkervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:34
[Yellow] schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:42:
Ik wil wellicht een Sony EX/LX/500/700 kopen, maar ik ben een enorme zapper dus ik wil absoluut alle zenders die ik kijk acher elkaar kunnen zetten. Ziggo helpdesk vertelde me dat het aan de TV lag of dat de volgorde aangepast kan worden.
Kan iemand bevestigen dat in de nieuwe Sony's met een Ziggo cam CI+ module de zenders in je eigen, persoonlijke, volgorde gezet kunnen worden?
De zendersorteerfunctie van de 37EX500 werkt in ieder geval prima. Denk wel aan één ding: het zappen gaat -in de digitale modus- misschien niet meer zo snel als je gewend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:32:
Had mijn keuze gemaakt.. de Sony 40ex500... alleen nog alle problemen rondom de outputlag begin ik weer te twijfelen.

De 3 concurrenten in dezelfde prijs categorie:

Panasonic 42G10
Sony 40ex500
LG 42LS8000

Kan iemand een goede vergelijking maken?
Waarom nog voor een Panasonic G10 gaan als de G20 bijna overal ongeveer dezelfde prijs krijgt en veel beter is? De G20 heeft volgens een review die in het Panasonic 2010-topic genoemd is een input lag van 21ms, da's 5-6 keer zo snel als de eerder genoemde EX500 van Sony :o

De LG ken ik niet zo...
Ted038 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 01:10:
even een vraagje, al denk ik het antwoord te weten, maar weet het graag zeker ;)

Dat hele INPUTLAG, wat iedereen zo belangrijk vindt en hier een hot item is, dat heeft toch alleen te maken met computerspelen (pc/xbox/ps3/c64/etc) op de tv, toch ?

Als je de tv gaat gebruiken voor tv, dvd/bluray of film vanaf PC, dan maakt inputlag toch weinig/niets uit ?
(enige wat ik kan bedenken is dat geluid niet synchroon kan lopen met beeld, als geluid rechtstreeks naar luidsprekers gaat ipv via TV naar luidsprekers)
Als je een versterker/receiver met lip sync hebt, is het geen probleem voor films. Als je dat niet hebt lopen beeld en geluid asynchroon en dat is irritant. Denk aan een pistoolschot dat je eerst hoort en een fractie later ziet op tv. Lippen die bewegen en niet aansluiten bij het geluid... Maarja, 't is ook heel persoonlijk in hoeverre je je hieraan ergert.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een tijdje ervaring met de 40hx700 en wil wel even een duit in het inputlag zakje doen.

Aan mijn 40hx700 hangt een ps3. Die ps3 hing ervoor aan een 40w4000 waarvan hdtvtest.co.uk zei:
We measured the input lag on the Sony KDL40W4000 to be 30ms better/ faster than our resident Samsung F96 reference, meaning that it's probably on par with a CRT (as good as it gets). Now we know why Sony didn't bother including a [Game Mode] in the user menu... there's simply no need
Kortom, ik ben gewend om lekker te gamen, zonder dat de tv op wat voor manier dan ook in de weg zit. Van lag had ik zelf geen last, en het leek alsof de rest van het internet het op dit punt met me eens was..

En toen besloot ik toch dat ik wel een nieuwe tv wilde. (Niet nodig, maar hobby, dus leuk). En vreselijk spannend. Want wat nou als Sony de afgelopen tijd inderdaad inferieure producten was gaan maken..?

De afgelopen twee weken heb ik verschillende soorten spellen gespeeld: uncharted 2 (ook online), infamous, motorstorm pacific rift (alleen offline, splitscreen en online), little big planet, trash panic (splitscreen). Niet allemaal spellen waarbij input lag belangrijk is, maar zowel bij infamous als uncharted is snel (kunnen) reageren gewenst.

In de tv zitten allerlei verschillende scenes. Eigenlijk een mooie benaming voor presets.. Ik heb zelf de instellingen aangepast. Onder andere met behulp van planet earth, het wall-e calibratie menu, bekende beelden uit favoriete series waar ik een kleurgevoel bij had. En dan niet letten op de inhoud van de film, het fantastische verhaal of de prachtige beelden, maar puur en alleen proberen te letten op de kleuren. Ik vind dat niet erg om te doen, sterker nog ik denk dat het instellen van een tv aan je persoonlijke voorkeur iets heel leuks is.

Bij Planet Earth viel me iets op; tijdens een scene die er normaal gesproken zeer vloeiend uit zag leek het alsof er iets moest worden berekend. Ik besloot om de beeldverbeteraars uit te zetten. Onder het mom van.. dit is toch een fantastisch beeld, laat het maar met rust. Je hoeft het alleen maar te laten zien zoals het bedoelt is. En dat hielp.

Maar, hoe zit het nou met die input lag dan?
Bij elke game die ik tot nu toe heb gespeeld merk ik helemaal niets van input lag. De meest trage component ben ik zelf.

Een voorbeeld uit inFamous: Ik was bezig met een missie waar er (gescript) van 4 kanten tegelijk op me werd geschoten. Snel denken: eerst het mitrailleur uitschakelen, daarna de rocket launcher gasten op het dak om vervolgens de gasten met pistolen op mijn eigen niveau uit te schakelen. De jongens met pistolen op de daken kunnen wel als laatste. (Verbazingwekkend hoeveel typwerk je moet verzetten om een stukje gedachten van minder dan een seconde op te schrijven). Geen tijd om te denken. Volledig in de actie. Op het beeld ben je aan zoeken naar je tegenstanders (het liefst dat hoofdje) terwijl je aan het rennen en schieten bent. Heerlijk. Prachtig, fantastisch. Een beleving. :9~

Ik heb dus op geen enkele manier iets gemerkt van lag. Ik heb nog even getwijfeld om mijn oude crt erbij te pakken om de input lag te gaan meten, maar dit heb ik niet gedaan. En wel om de volgende reden:
zelfs als de 40hx700 een meetbare inputlag zou hebben, dan nog heb ik geen merkbare inputlag.

En daar gaat het me om. Ik merk (ervaar, beleef) niks van inputlag. Ik geniet van de game.

Let op: alles in bovenstaande post is persoonlijk, subjectief. Ik heb mijn ogen (en die van enkele vrienden) als meetinstrument gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Niet online
Ruud2007 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 07:48:
[...]

De zendersorteerfunctie van de 37EX500 werkt in ieder geval prima. Denk wel aan één ding: het zappen gaat -in de digitale modus- misschien niet meer zo snel als je gewend was.
Op mijn oude Philips Matchline duurt het zo'n 2 seconden om te zappen schat ik. Wat mag ik van de 2010 Sony's (met CI+ CAM) verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al geprobeerd om via het netwerk / dlna een film van een Popcorn Hour af te spelen? Zoja werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Gekke vraag, ik heb een wat oudere Panasonic plasma, heb er sinds kort een HDMI kabel aanzitten, waar ik voorheen bij het aanzetten van de decoder via scart automatisch naar het juiste kanaal werd gestuurd (Ext.1) gebeurd dit na aansluiting van een HDMI kabel niet.
Kan iemand mij vertellen hoe dat bij Sony, en dan met name de HX700 zit, word je daar wel automatisch door gestuurd naar de Ext. kanaal als je een decoder of dvd speler opstart?
Ben namelijk zeer geintresseerd in de 46HX700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet wordt je enkel met SCART wel automatisch doorgeschakeld en met HDMI dus niet. Dit 'probleem' heeft elke fabrikant en zal Sony dus ook wel hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boattail
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 18:50
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat hdmi 1.4 dat dan weer wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:01:
Voor zover ik weet wordt je enkel met SCART wel automatisch doorgeschakeld en met HDMI dus niet. Dit 'probleem' heeft elke fabrikant en zal Sony dus ook wel hebben!
De sharp 46le705 van me schoonpa doet dit wel automatisch. Zodra je de decoder aanzet springt hij op t goede kanaal!

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
golfgti5 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:37:
Gekke vraag, ik heb een wat oudere Panasonic plasma, heb er sinds kort een HDMI kabel aanzitten, waar ik voorheen bij het aanzetten van de decoder via scart automatisch naar het juiste kanaal werd gestuurd (Ext.1) gebeurd dit na aansluiting van een HDMI kabel niet.
Kan iemand mij vertellen hoe dat bij Sony, en dan met name de HX700 zit, word je daar wel automatisch door gestuurd naar de Ext. kanaal als je een decoder of dvd speler opstart?
Ben namelijk zeer geintresseerd in de 46HX700
Pin 8 van je scart-kabel is speciaal bedoeld voor een stuursignaal, zodat de tv snapt dat hij naar die ingang moet schakelen. HDMI ondersteunt dit (nog) niet. Is dus niet merkafhankelijk, maar heeft puur te maken met het kabeltje dat je gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Joop: Ja met gamemode aan was het ook niet te doen. De inputlag was toch ook gemeten, en die lag rond de 40+ ms vertraging. Dat is best veel. Volgens mij nog erger dan de w5500, die had namelijk rond de 30ms vertraging. Ik moet wel erbij zeggen, dat inputlag meer merkbaar is bij games waarbij reactiesnelheid belangrijk is, zoals street fighter, Heavy rain, FPS. Bij een game als Infamous, merk je het minder. Maar vergeet niet dat de gevoeligheid hiervoor per persoon verschild.

@Sushiboi: Heb je je v5500 binnen? Ik heb de ex402 nog niet binnen, dus dat wordt dinsdag. Ik heb de mijne bij plattetvdiscounter.nl gehaald voor €538. En nee was totaal geen probleem. Ik stuurde m via tnt, maar door tnt duurde het langer (2 dagen vertraging). En ik krijg het verschil gewoon netjes terug.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er een aansluiting voor een (draadloze) hoofdtelefoon op al deze nieuwe bravia's?

Wat zijn precies de verschillen tussen de 32EX700 en de 32EX500?

Qua uiterlijk lijkt bij de 32EX700 onder de grijze balk onder nog een extra bar te zitten met daarop het aan/uit lichtje..terwijl dit bijde 32EX500 niet zo is..klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homey D. Clown
  • Laatst online: 23-07 18:45
Grrrrrene schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:27:
[...]

Pin 8 van je scart-kabel is speciaal bedoeld voor een stuursignaal, zodat de tv snapt dat hij naar die ingang moet schakelen. HDMI ondersteunt dit (nog) niet. Is dus niet merkafhankelijk, maar heeft puur te maken met het kabeltje dat je gebruikt :)
Hierop voortbordurend: kan het kwaad / heeft het zin om je scart-kabel te laten zitten als je net een hdmi-kabel hebt gekocht om je decoder met je tv te verbinden (met een hdtv-abo) of kun je de scart er dan beter uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommmo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-03 20:11
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 22:32:
Zit er een aansluiting voor een (draadloze) hoofdtelefoon op al deze nieuwe bravia's?

Wat zijn precies de verschillen tussen de 32EX700 en de 32EX500?

Qua uiterlijk lijkt bij de 32EX700 onder de grijze balk onder nog een extra bar te zitten met daarop het aan/uit lichtje..terwijl dit bijde 32EX500 niet zo is..klopt dat?
Ja dat is zo, de grijze balk is iets smaller en de knoppen zitten eronder. Ik heb ze naast elkaar zien staan in de winkel.

Verschillen zijn o.a.: geluid, backlight en automatische uit functie. Meer info hier: http://www.sony.nl/comparison/kdl32ex700aep/kdl32ex500aep Even op specificateis klikken en dan zijn in het vet de verschillen aan gegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Tommmo op 13-03-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommmo schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 22:42:
[...]

Ja dat is zo, de grijze balk is iets smaller en de knoppen zitten eronder. Ik heb ze naast elkaar zien staan in de winkel.

Verschillen zijn, geluid, backlight en automatische uit functie. Meer info hier: http://www.sony.nl/comparison/kdl32ex700aep/kdl32ex500aep In het vet zijn de verschillen aan gegeven.
Hey dat is handig..had wel al op site gekeken, maar dit is mooi overzicht, thanks!
En Edge LED zou moeten inhouden dat die EX700 een stuk slanker is, maar ik heb nergens op de site of elders op internet een goede foto van de zijkant kunnen vinden.. of ligt dat aan mij?

Verder nog steeds benieuwd naar hoofdtelefoonaansluiting en ervaringen met Wi-Fi op de EX700..iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
http://www.sony.nl/compare/tv-projector/

als je op details weergeven duwt kun je daarna kiezen voor een 3d weergave dan kun je duidelijk het verschil in dikte zien. ex700 is een cm of 4 slanker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brm-G schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 23:30:
http://www.sony.nl/compare/tv-projector/

als je op details weergeven duwt kun je daarna kiezen voor een 3d weergave dan kun je duidelijk het verschil in dikte zien. ex700 is een cm of 4 slanker....
Die deed het in Firefox bij mij niet..maar zie het nu in IE..geeft toch aardig beeld thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens ik zat net lezen op hdtvtest en ik las dat de ex402 serie hetzelfde ongeveer zal worden als de v4000. Dat is mooi want die tv had een inputlag tussen de 0ms en de 10ms. En deze tv wordt aanbevolen door HDtvt.co.uk. Maybe hebben ze de gamers toch niet vergeten...

"The latest incarnation of the V4000 range is the EX403 series in Sony’s 2010 ESSENTIAL range of Bravia LCD televisions, for example the 32″ Sony KDL32EX403"

review v4000

:*)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik zou niet zomaar aannemen dat, omdat HDTVTest vindt dat de ex402 de opvolger is van de v4000, de input lag ook overeenkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op zondag 14 maart 2010 @ 10:44:
Ik zou niet zomaar aannemen dat, omdat HDTVTest vindt dat de ex402 de opvolger is van de v4000, de input lag ook overeenkomt :)
Ik neem niets aan, maar het lijkt er wel op, want de specs zijn hetzelfde bijna. As dinsdag kan ik het zelf bekijken, maar in een duitse review, werd wel verteld dat er geen lag inzit en dat deze tv erg geschikt is voor gamers.

Ik ben toch wel benieuwd waarom sinds de w5500 er lag zit in de bravia's, zou het toch de BE3 engine zijn? Lijkt er wel op. Want de W4500 had namelijk wel 100hz met BE2, en daar zat geen lag op (0ms-10ms). Dus 100hz hoeft niet de oorzaak te zijn. Maybe in combinatie met BE3 wel. Of het ligt toch alleen aan de BE3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twijfel hier nog tussen de 32EX700 en de Samsung UE32B7000... Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk komt er snel duidelijkheid over de inputlag. Had echt gedacht dat dit probleem over zou zijn bij de nieuwe modellen. Ik vind het jammer om ipv de ex500 de ex402 te kopen... anno 2010 een nieuwe LCD kopen met een 50 hz is toch ook zonde. Hopelijk komen er ook een soort van reviews dat beide modellen worden vergeleken. Ik heb nog tot 01-04-2010 om te beslissen aangezien ik dan ga overhuizen en dan alles gereed wil hebben.

Zijn er al meer ervaringen bekend met het gebruik van het internet op de tv. Gewoon een ethernet kabel erin en je kunt surfen & youtube filmpjes etc bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 22:59
Zit hier te twijfelen tussen de 46ex500 en de 46ex700. De 700 heeft led baklight maar 300 euro meer voor een scherm wat 3.5 cm dunner is vind ik wat overdreven. Zit er qua beeldkwaliteit nou wel of geen verschil tussen die twee. Wit licht is toch wit licht of dat nu uit een LED lampje komt of niet?

(wel balen van die inputlag, maar met alle beeld optimizers uit, valt het toch wel mee? dat doe je toch met de game modus?)

Verder staat in de review geschreven dat het scherm absoluut niet overweg kan met 1080i input, heeft iemand daar ervaring mee? mijn hd ontvanger spuugt er namelijk 1080i uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 14:27:
Twijfel hier nog tussen de 32EX700 en de Samsung UE32B7000... Wat raden jullie aan?
Heb de toestellen beide in de winkel gezien, de samsung is stukken dunner dan de ex700. De geluidskwaliteit van de samsung is echter wel bagger en ook het beeld van de ex700 is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brm-G schreef op zondag 14 maart 2010 @ 14:58:
[...]

Heb de toestellen beide in de winkel gezien, de samsung is stukken dunner dan de ex700. De geluidskwaliteit van de samsung is echter wel bagger en ook het beeld van de ex700 is beter.
True.. en hij is goedkoper en hij heeft een hoofdtelefoonaansluiting en ik denk toch dat ik het design van de ex700 beter vindt.. al met al makkelijke keus zou je zeggen :)

Vraag me alleen af of het Wi-Fi / internetgebeuren nog veel verschilt qua mogelijkheden / gebruikersgemak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
[Yellow] schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:20:
[...]

Op mijn oude Philips Matchline duurt het zo'n 2 seconden om te zappen schat ik. Wat mag ik van de 2010 Sony's (met CI+ CAM) verwachten?
De ex500 doet er ongeveer even lang over. Dat valt voor jou dan misschien niet tegen, maar voor mij wel een beetje. Mijn Sony D300 was echt sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:00
Wilde de 40EX500 gaan halen, maar nu de Panasonic G20 serie ook Ziggo CI+ ondersteund is alleen het design van de Sony nog een echt pluspunt. Gaming, zapsnelheid (icm CI+), kleuren en natuurlijk de zwartwaarden zullen het denk ik gaan winnen van het Sony design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Input lag wordt toch niet vergroot als je je apparaat aansluit op de versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:04:
Input lag wordt toch niet vergroot als je je apparaat aansluit op de versterker?
Eerlijk gezegd had ik mijn vraagtekens ook hierover, maar ik zou het niet weten. Ik heb voor de zekerheid dat met mijne niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 00:06
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:04:
Dat verschilt, sowieso bij de Sony versterkers/receivers niet volgens mij, maar er zijn wat van die up-scaling achtige Hi-End versterkers van andere merken en zodra er bewerking overheen gaat is er ook een vertraging. Echter, de meeste hebben er geen last van volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homey D. Clown
Homey D. Clown schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 22:34:
[...]

Hierop voortbordurend: kan het kwaad / heeft het zin om je scart-kabel te laten zitten als je net een hdmi-kabel hebt gekocht om je decoder met je tv te verbinden (met een hdtv-abo) of kun je de scart er dan beter uithalen?
Niemand? Niet ontopic genoeg zeker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Niet online
Ik twijfel ook tussen de Sony 32EX700 en de Samsung UE32B7000.
Sony wint het op Beeld (van SD tv). Ook geluid is beter op de Sony.
En prijstechnisch wint de Sony.
De Samsung wint het op styling (3cm dun!) en dat je hem kan 'modden' zodat films via Samba afgespeeld kan worden. Dus geen gekloot met DLNA én als extra kun je dan dus ook MKV's via je netwerk afspelen.

Moeilijk!!!!

PS. Kan iemand me vertellen wat de zapsnelheid van de EX700 is met Ziggo CAM?

[ Voor 14% gewijzigd door [Yellow] op 15-03-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Laatst online: 07:21
Zit zelf te twijfelen tussen de 46B6000 van samsung en de 46EX700 of 46HX700 van sony, schijnt wel dat de samsungs meer last van bleeding hebben ?
En heeft iemand de EX700 al ergens in een winkel zien staan ? De Mediamarkt in Rijswijk heeft alleen de EX500.
Grootste verschil wat ik tussen de 2 sony's kan vinden is dat de een LED edge is en de ander heeft 200hz .. :)

[ Voor 19% gewijzigd door dapluiz op 15-03-2010 10:49 ]

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Homey D. Clown schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:48:
[...]

Niemand? Niet ontopic genoeg zeker? :)
Als ik jou was zou ik hem maar snel met HDMI verbinden, stukken beter!
Zie het een beetje als een peugeot motor in een Audi zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 00:06
Joop schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:24:
[...]

Volgens mij is dat ook juist. :)

Zie hier: http://www.sony.nl/product/t46-lx-series/kdl-60lx900
Of hier: http://presscentre.sony.e...leaseID=5434&NewsAreaId=2

Edit: Gek, ik zie dat op die eerste pagina wel een "400 Hz" icoontje staat (in de tekst 200Hz) ! Hmm... Vaag dus. :)
Heb inmiddels via twitter reactie van Sony zelf:
The HX900 will feature Motionflow 400Hz Pro. The LX900 will utilise Motionflow 200Hz Pro as previously announced
Bron: http://twitter.com/SonyEurope

Dus de HX900 heeft definitief 400 Pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05:09
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:49:
[...]

Als ik jou was zou ik hem maar snel met HDMI verbinden, stukken beter!
Zie het een beetje als een peugeot motor in een Audi zetten..
Off topic:
Peugeot maakt al een tijdje samen met BMW motoren, dus zo slecht zullen die motoren niet zijn :).

On topic:
Een LCD TV met scart aansluiten is idd niet meer vandaag, wordt toch echt tijd om het zaakje via HDM aan te sluiten.

[ Voor 11% gewijzigd door SpaceAce op 15-03-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
WouterHelm schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:56:
[...]

Off topic:
Peugeot maakt al een tijdje samen met BMW motoren, dus zo slecht zullen die motoren niet zijn :).

On topic:
Een LCD TV met scart aansluiten is idd niet meer vandaag, wordt toch echt tijd om het zaakje via HDM aan te sluiten.
Hij bedoelt waarschijnlijk dat hij de SCART naast de HDMI aansluiting erin laat zitten, dit zodat de tv automatisch naar het goede kanaal springt. Maar ik denk dat dit niet zo werkt aangezien hij 1 van de 2 verbindingen kiest en waarschijnlijk de HDMI, zodat hij niet op het goede kanaal springt. Kiest hij de SCART dan heb je klote kwaliteit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
virtualJac schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:00:
[...]

Hij bedoelt waarschijnlijk dat hij de SCART naast de HDMI aansluiting erin laat zitten, dit zodat de tv automatisch naar het goede kanaal springt. Maar ik denk dat dit niet zo werkt aangezien hij 1 van de 2 verbindingen kiest en waarschijnlijk de HDMI, zodat hij niet op het goede kanaal springt. Kiest hij de SCART dan heb je klote kwaliteit :P
We hebben het er net over gehad dat HDMI vrijwel nooit automatisch word opgepakt....
Ik heb mijn decoder zowel met scart als met HDMI aangesloten, start je de decoder op dan word automatisch (helaas) scart opgepakt, wel zo makkelijk voor de kinderen, kijk ik, dan zap ik hem door naar HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
golfgti5 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:08:
[...]

We hebben het er net over gehad dat HDMI vrijwel nooit automatisch word opgepakt....
Ik heb mijn decoder zowel met scart als met HDMI aangesloten, start je de decoder op dan word automatisch (helaas) scart opgepakt, wel zo makkelijk voor de kinderen, kijk ik, dan zap ik hem door naar HDMI
Dat is precies wat ik zeg. De enige reden waarom hij de SCART >>naast<< de HDMI kabel wil laten zitten is zodat hij automatisch op het goede kanaal springt. Vervolgens wil hij kijken via HDMI.

Daarnaast bevestig je wat ik zeg. Hij pakt 1 van de 2 verbindingen en dat blijkt dus SCART te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dapluiz schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:10:
Zit zelf te twijfelen tussen de 46B6000 van samsung en de 46EX700 of 46HX700 van sony, schijnt wel dat de samsungs meer last van bleeding hebben ?
En heeft iemand de EX700 al ergens in een winkel zien staan ? De Mediamarkt in Rijswijk heeft alleen de EX500.
Grootste verschil wat ik tussen de 2 sony's kan vinden is dat de een LED edge is en de ander heeft 200hz .. :)
Ik zit ook ook naar deze EX700 te kijken maar heb deze nog niet met mijn eigen ogen gezien en ben van plan om de 52'' te nemen. Ik had 26'' toen een 32'' en in een jaar naar 40'' gestapt en vindt deze nu na een jaar al weer te klein. Heb 2.30 kijk afstand en wil me in de film bevinden en ik denk dat de 46'' binnen een jaar al weer te klein zal zijn, je went zo snel aan de grote van het scherm.

Nu met een 52'' op 2.30 zal je elk foutje in het beeld ook zien en of nu de beeld kwaliteit van deze 52EX700 goed genoeg zal zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou graag de KDL-32EX700 als pc monitor gebruiken.
Is dit goed te doen op 1m. kijkafstand of moet het groter of kleiner?

Of raad je de KDL-32EX700 af om als computerscherm in te zetten?

De reden dat ik geen 30" monitor koop is dat de resoluties te hoog zijn om fatsoenlijk te kunnen gamen met mijn grafische kaart

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
virtualJac schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:11:
[...]

Dat is precies wat ik zeg. De enige reden waarom hij de SCART >>naast<< de HDMI kabel wil laten zitten is zodat hij automatisch op het goede kanaal springt. Vervolgens wil hij kijken via HDMI.

Daarnaast bevestig je wat ik zeg. Hij pakt 1 van de 2 verbindingen en dat blijkt dus SCART te zijn.
Klopt helemaal, je hebt helemaal gelijk.
Jammer in mijn geval (Panasonic Plasma) is dat als ik de scart eraf haal de tv niet automatisch HDMI oppakt, erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05:09
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:52:
[...]

Ik zit ook ook naar deze EX700 te kijken maar heb deze nog niet met mijn eigen ogen gezien en ben van plan om de 52'' te nemen. Ik had 26'' toen een 32'' en in een jaar naar 40'' gestapt en vindt deze nu na een jaar al weer te klein. Heb 2.30 kijk afstand en wil me in de film bevinden en ik denk dat de 46'' binnen een jaar al weer te klein zal zijn, je went zo snel aan de grote van het scherm.

Nu met een 52'' op 2.30 zal je elk foutje in het beeld ook zien en of nu de beeld kwaliteit van deze 52EX700 goed genoeg zal zijn??
Ik heb zelf 40" en zit op 3 meter afstand. Veel groter wil ik niet, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Mijn rede is simpel, 85% van wat ik op mijn TV bekijk is SD (digitale kabel van Ziggo), daarnaast is 10% gaming (PS3) en 5% films. Dus maar zo'n 15% van wat er op mijn TV getoond wordt is HD, de rest is SD.

Als je alleen maar HD beelden beschikbaar zou hebben is een 40" misschien wel te klein, maar het probleem is dat er nog maar weinig HD aanbod is (op de kabel bij Ziggo), en ik heb het idee dat dit nog wel even zal gaan duren voordat er meer HD als SD op de TV is. Met breedbeeld heeft het ook heel erg lang geduurd, en ik denk dat de investering van SD naar HD een stuk groter is als van normaal naar breedbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De NX series (Sony Bravia KDL-52NX800‏) komen begin zomer uit
heb net een bericht van sony ontvangen met daarin
(Na aanleiding van uw vraag heb ik het uitgezocht, maar de NX series zullen begin zomer uit moeten komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 11:34
Begin zomer is erg ruim begrip. Zal wel eind juni worden dan....zal ook wel gelden voor de NX700..
hmm, plasmaatje van Panasonic lijkt nu de overhand te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.
Ik lees hier al een tijdje mee.
En heb ook daardoor maar een accountje aangemaakt.
Reden,omdat ik vanaf morgen (in de middag word hij bezorgd)
de eigenaar ben van de Sony KDL-46HX700
En dan mijn ervaringen met jullie wilt gaan delen.

Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ekbWutDxL6NSrM:http://img1.lesnumeriques.com/news/12/12250/news070110-tv-sony-2010-hx700.jpg

Moet eerlijk zeggen dat ik al 1 jaar aan het kijken bent welke gaat het worden?
Ben in veel zaken geweest,kijken en nog eens kijken.
Dit zal bij veel van jullie wel bekend voorkomen.
Heb door jullie ook veel bijgeleerd,waar op te letten etc.
Dus zal jullie op de hoogte houden van deze lcd-televisie.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WouterHelm schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:28:
[...]

Ik heb zelf 40" en zit op 3 meter afstand. Veel groter wil ik niet, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Mijn rede is simpel, 85% van wat ik op mijn TV bekijk is SD (digitale kabel van Ziggo), daarnaast is 10% gaming (PS3) en 5% films. Dus maar zo'n 15% van wat er op mijn TV getoond wordt is HD, de rest is SD.

Als je alleen maar HD beelden beschikbaar zou hebben is een 40" misschien wel te klein, maar het probleem is dat er nog maar weinig HD aanbod is (op de kabel bij Ziggo), en ik heb het idee dat dit nog wel even zal gaan duren voordat er meer HD als SD op de TV is. Met breedbeeld heeft het ook heel erg lang geduurd, en ik denk dat de investering van SD naar HD een stuk groter is als van normaal naar breedbeeld.
Ik kijk eigenklijk geen normale tv. Ik kijk blu ray of upgescalede dvd's films en gebruik deze 40'' voor ps3 games.

Je hebt gelijk dat het nog wel een tijdje kan duren voordat HD standaard is maar om van HD echt te kunnen genieten moet je groter dan de 40'' die ik nu heb op 2.30.

Nu is de 52EX700 voor rond de 1500 te koop, niet echt duur, maar is deze toch nog in staat om een beetje kwaliteit te leveren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

Wij zitten op min. 3 meter en max. 7 meter en ik vind 40" meer dan genoeg. Bij een 52" op 2.30 meter moet je je hoofd gaan bewegen om alles te zien :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homey D. Clown
Bedankt voor de reacties. Het schiet inderdaad niet op om de SCART te laten zitten naast de HDMI, omdat de tv dan automatisch het SCART-kanaal pakt... Good thinking... :-s

Ook nog even een mededeling on topic, want ik volg dit topic niet voor niets: Ik ben aan het wachten op de 40EX700, die als het goed is begin april verschijnt. Eigenlijk had ik de 40EX600 in mijn hoofd, maar ik heb geen idee wanneer die uitkomt, en als dat ook van de zomer wordt, ga ik daar niet op wachten. M'n huidige tv (uit de tijd dat een flatscreen van 26" nog 2600 euro kostte lol) loopt op z'n laatste benen, en bovendien heb ik net HDTV besteld.

Mocht iemand toevallig iets over de releasedatum van de EX600 weten, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 10:39
Ik heb sinds kort de 32ex500 en ben helemaal tevreden. Echter nu wil ik mijn netbook aansluiten op mijn tv. Dat lukt met vga zonder problemen. Echter als ik een jack naar 2 tulps vanuit mijn hoofdtelefoon aansluiting naar de zijkant van tv aansluit ( rood wit) geeft de tv geen geluid. Kun je ook de geluidsingang selecteren? Ik al veel menu's door gespit maar niks gevonden, wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Tijs_a schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:49:
Ik heb sinds kort de 32ex500 en ben helemaal tevreden. Echter nu wil ik mijn netbook aansluiten op mijn tv. Dat lukt met vga zonder problemen. Echter als ik een jack naar 2 tulps vanuit mijn hoofdtelefoon aansluiting naar de zijkant van tv aansluit ( rood wit) geeft de tv geen geluid. Kun je ook de geluidsingang selecteren? Ik al veel menu's door gespit maar niks gevonden, wie weet raad?
Ik denk dat die alleen te gebruiken zijn icm de gele (video) en dan op dat betreffende 'kanaal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:39
Zo de 37EX402 is binnen. Ziet er netjes uit qua uiterlijk. Ik vind alleen de weergave nogal "flets" komt dit mss omdat ik mijn instap plasma gewend ben? Dat was een Panasonic TH-37PX8E. Heeft iemand nog tips qua instellingen. Hij lijkt ook iets minder scherp dan mijn oude plasma, klein beetje maar toch. Ik ben benieuwd of de ingebouwde dvb-c tuner een beter beeld levert t.o.v. de samsung hd decoder(hdmi).

[ Voor 22% gewijzigd door Appie Heijn op 15-03-2010 19:26 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 10:39
Het is gelukt Onder de vga aansluiting zit nog een gewone Jack geluid-in.
Als ik die gebruik werkt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet of de Sony KDL-32EX700 als computer monitor voeldoet?

Edit: volgens mij niet dus.. heb het hele topic doorgelezen en een inputlag van 80ms! dat is to much om te gamen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
Rctworld schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:52:
[...]

Heb inmiddels via twitter reactie van Sony zelf:

"The HX900 will feature Motionflow 400Hz Pro. The LX900 will utilise Motionflow 200Hz Pro as previously announced"

Bron: http://twitter.com/SonyEurope

Dus de HX900 heeft definitief 400 Pro :)
Toch eigenlijk te gek voor woorden dat Sony zo'n moeite heeft om de juiste specs op hun websites te presenteren. Hoe moet de consument het dan nog snappen? :)

Wat betreft de inhoud, op de website kent Sony deze twee varianten:
Motionflow 200Hz PRO with Image Blur Reduction – enjoy the smoothest, fast-moving sports and movie action scenes with four times the number of images than conventional 50Hz TVs and innovative backlight blinking for a more cinematic feel

Motionflow 400 PRO with Image Blur Reduction – enjoy exceptionally smooth, fast-moving sports and movie action scenes.
Waarbij me vooral op valt dat het woord "Hz" ontbreekt bij de onderste variant. Dat zal vast geen toeval zijn. Ik ga er dus vanuit dat we het nog steeds over 200Hz hebben, maar dat er één of ander extra truukje wordt toegepast waarmee Sony het dan Motionflow 400 Pro noemt. Beetje triest, dit soort tactieken imo (als het klopt). Ik betwijfel ook of het uberhaupt een noemenswaardig zichtbaar verschil zal zijn. Nog wel grappig te zien dat er in de twitter quote dan wel weer "Hz" staat. :) Dat zal echter we een foutje zijn. Snapt u het nog klant? Nee? Geeft niet, wij ook niet hoor... :P

Ook in de logo's te zien btw:
Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/media/60/29947 Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/media/172/86015

Ik zal de TS ff bijwerken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de techniek van Sony niet veel afwijkt met die van Philips. In dit persbericht staat heel summier hoe Philips die 400Hz bereikt. Ook met een trucage dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Laatst online: 07:21
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:53:
Hallo allemaal.
Ik lees hier al een tijdje mee.
En heb ook daardoor maar een accountje aangemaakt.
Reden,omdat ik vanaf morgen (in de middag word hij bezorgd)
de eigenaar ben van de Sony KDL-46HX700
En dan mijn ervaringen met jullie wilt gaan delen.

[afbeelding]

Moet eerlijk zeggen dat ik al 1 jaar aan het kijken bent welke gaat het worden?
Ben in veel zaken geweest,kijken en nog eens kijken.
Dit zal bij veel van jullie wel bekend voorkomen.
Heb door jullie ook veel bijgeleerd,waar op te letten etc.
Dus zal jullie op de hoogte houden van deze lcd-televisie.
Ben benieuwd, want die vind ik ook wel interessant :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/media/162/80694

weet iemand wanneer deze jongen (lx900) uitkomt? en tegen welke prijsrange ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
øh en weet iemand waarom de hx800 niet op sony.nl /of in de TS staat? komt hij niet uit in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

[Yellow] schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:07:
Ik twijfel ook tussen de Sony 32EX700 en de Samsung UE32B7000.
Sony wint het op Beeld (van SD tv). Ook geluid is beter op de Sony.
En prijstechnisch wint de Sony.
De Samsung wint het op styling (3cm dun!) en dat je hem kan 'modden' zodat films via Samba afgespeeld kan worden. Dus geen gekloot met DLNA én als extra kun je dan dus ook MKV's via je netwerk afspelen.
Als je streaming media belangrijk vind en je wilt eigenlijk een Sony vanwege de punten die je noemt is een ander alternatief een prima optie.
Koop een mediastreamer zoals bijvoorbeeld deze:
ACRyan PlayOnHD

Voordelen zijn legio. Je kan de speler gebruiken om je films in op te slaan, foto's en MP3's te spelen, meenemen naar je oma om de fotos te tonen.
En de prijzen van zulke spelers zijn laag.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag dus de Sony 46 hx700 ontvangen..!!
Eerste indruk, mooi en haarscherp beeld , prima geluid,dus op het eerste gezicht, een prima aankoop.
Had hiervoor een Panasonic plasma 46 G 10 , maar na een hoop gedonder ,
(vlekken/strepen over het hele scherm) dus gekozen voor deze van Sony.
Keuze was even tussen philips 9664 en deze tv van Sony, maar na veel vergelijken, winkels afstruinen,
en internet afzoeken toch voor deze gekozen.
Belangrijkste voor mij zijn sportbeelden, voetbal, Formule 1, enzz.
En dat ziet er goed uit...

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/03/16/1268740914-850.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Wel spiegelt het beeld redelijk? Of valt het mee in het echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 15:08:
Wel spiegelt het beeld redelijk? Of valt het mee in het echt?
Dat valt nog reuze mee...
Had met de Panasonic veel last van lichtval op het scherm.
Ondanks het licht in de kamer is het beeld bij deze heel goed en duidelijk te zien.
Maar ga de komende dagen alles eerst goed instellen, en even alle snufjes bekijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 15:07:
Heb vandaag dus de Sony 46 hx700 ontvangen..!!
En dat ziet er goed uit...
ook nog beetje schappenlijke prijs ervoor betaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ted038 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 15:27:
[...]

ook nog beetje schappenlijke prijs ervoor betaald ?
Via bcc online voor 1549 euro, maar kreeg het totale bedrag van mijn Panasonic vergoed ,
dus er hoefde niet heel veel bij.
De tv is overigens nog maar mondjesmaat verkrijgbaar, dus als je besteld ,
houdt rekening met een wachttijd van een aantal dagen, tot 1 a 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-12-2020
Staan er eigenlijk al ergens Monolithic designs ergens ter display?
Ik wil eigenlijk zelf wel eens bekijken hoeveel deze modellen spiegelen. Wil voor de HX900 gaan maar qua design en spiegelingen lijken de HX700 e.d. mijn inziens identiek, toch?

Geen Sony Centre in NL toevallig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
williz schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:17:
Staan er eigenlijk al ergens Monolithic designs ergens ter display?
Ik wil eigenlijk zelf wel eens bekijken hoeveel deze modellen spiegelen. Wil voor de HX900 gaan maar qua design en spiegelingen lijken de HX700 e.d. mijn inziens identiek, toch?

Geen Sony Centre in NL toevallig? :)
Je kunt toch gewoon in de winkel kijken? Er is een Sony Centre in Nederland, alleen niet meer toegankelijk voor consumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_Galious
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-01-2022
Was hier eigenlijk al een link naar deze review geplaatst ? Vast wel......maar voor de zekerheid nog een keertje dan maar :):

http://www.techradar.com/...kdl-40ex503-673967/review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend werd mijn nieuwe 37EX500 bezorgt. Alles mooi geïnstalleerd, zie ik continu een blauw/paarse lijn in het midden van mijn beeld. Geen paniek, maar rustig kijken waar het aan ligt;
1. Verbindingen checken, alles goed
2. Bij zowel digitenne, dvd als xbox360 modus blijft de streep
3. Alle fabrieksinstellingen weer opnieuw, hielp ook niet
4. Stekker eruit en er weer in, hielp ook niet

Telefonisch contact gehad met Sony Nederland. Na al mijn acties te hebben uitgelegd, moest het volgens hen
een fabricagefout zijn. Retour sturen dus, morgen wordt hij weer opgehaald en krijg volgende week een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Hier hebben ze het over ex503? waarom 503 en niet gewoon 500?
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:20:
Vanochtend werd mijn nieuwe 37EX500 bezorgt. Alles mooi geïnstalleerd, zie ik continu een blauw/paarse lijn in het midden van mijn beeld. Geen paniek, maar rustig kijken waar het aan ligt;
1. Verbindingen checken, alles goed
2. Bij zowel digitenne, dvd als xbox360 modus blijft de streep
3. Alle fabrieksinstellingen weer opnieuw, hielp ook niet
4. Stekker eruit en er weer in, hielp ook niet

Telefonisch contact gehad met Sony Nederland. Na al mijn acties te hebben uitgelegd, moest het volgens hen
een fabricagefout zijn. Retour sturen dus, morgen wordt hij weer opgehaald en krijg volgende week een nieuwe.
das jammer dat je heb binnen een dag weer kwijt bent... Maar wel netjes dat ze het zo meteen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
Brm-G schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:39:
[...]

Hier hebben ze het over ex503? waarom 503 en niet gewoon 500?
de eerste zin van die recensie:
"The Sony Bravia KDL-40EX503 is Sony's very first TV to come packing a built-in Freeview HD tuner."

Mag jij gokken waarom het geen 500 is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
oopss sorry, niet zo goed gelezen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste experts,
ik overweeg om dit toestel te kopen
http://www.sony.be/lang/n...tab/environmentalfeatures

40inch met ingebouwde blu ray speler
enig idee ivm plus en min punten of degelijk alternatief ?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:03:
beste experts,
ik overweeg om dit toestel te kopen

40inch met ingebouwde blu ray speler
enig idee ivm plus en min punten of degelijk alternatief ?

mvg
Ten eerste, je link werkt niet.

Ten tweede, heb je zelf überhaupt al iets gedaan aan onderzoek? Zo ja, wat is je motivatie om deze tv te kopen, wat zoek je in een tv en wat wil je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

link :

ja, ik heb reeds aan onderzoek gedaan, maar had toch graag nog wat reacties gehad van mensen die er meer van kennen dan ik

waarom deze tv
ik zoek een hd tv max 40 inch en liefst een sony en blu ray speler
dat die br is ingebouwd is handig want ik heb niet veel plaats.
info vind ik genoeg maar ervaringen en deskundig advies niet...vandaar mn vraag hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:32:
link :

ja, ik heb reeds aan onderzoek gedaan, maar had toch graag nog wat reacties gehad van mensen die er meer van kennen dan ik

waarom deze tv
ik zoek een hd tv max 40 inch en liefst een sony en blu ray speler
dat die br is ingebouwd is handig want ik heb niet veel plaats.
info vind ik genoeg maar ervaringen en deskundig advies niet...vandaar mn vraag hier
als je perse ingebouwde br wilt heb je weinig alternatieven, waarschijnlijk zelfs geen. Dan is de keuze snel gemaakt toch?

het is waarschijnlijk wel goedkoper een tv en losse br te kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 15:36:
[...]

Via bcc online voor 1549 euro, maar kreeg het totale bedrag van mijn Panasonic vergoed ,
dus er hoefde niet heel veel bij.
De tv is overigens nog maar mondjesmaat verkrijgbaar, dus als je besteld ,
houdt rekening met een wachttijd van een aantal dagen, tot 1 a 2 weken.
Zag 'm bij Mediamarkt in Deventer voor € 1299 , zit dus wel een verschil in met die winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:31:
[...]

Zag 'm bij Mediamarkt in Deventer voor € 1299 , zit dus wel een verschil in met die winkels
er is zeker verschil...zelfs bij mediamarkt onderling..
was vanmorgen bij Mediamarkt in Den haag, en daar stond ie voor 1599 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Laatst online: 17-09 17:22
Sinds vandaag een 40EX500 in huis gehaald, voornamelijk voor films en gamen. En ik ben zeker tevreden. De kleuren zien er zeer goed uit, zwart waarden zijn voor een LCD om van te smullen.

Ook qua gamen valt het reuze mee. In de gewone modus kun je misschien wat lag merken (met een Wii, maar in Modern Warfare 2 al niet meer) en in game modus moet ik eerlijk bekennen niets meer te merken. Wii is component en de rest gaat via HDMI. Voor mijn ervaring het zelfde als een CRT, Plasma en S-IPS. Misschien als je alles gaat timen dat je iets kan meten, maar in real world niet merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Theebag schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:08:
Sinds vandaag een 40EX500 in huis gehaald, voornamelijk voor films en gamen. En ik ben zeker tevreden. De kleuren zien er zeer goed uit, zwart waarden zijn voor een LCD om van te smullen.

Ook qua gamen valt het reuze mee. In de gewone modus kun je misschien wat lag merken (met een Wii, maar in Modern Warfare 2 al niet meer) en in game modus moet ik eerlijk bekennen niets meer te merken. Wii is component en de rest gaat via HDMI. Voor mijn ervaring het zelfde als een CRT, Plasma en S-IPS. Misschien als je alles gaat timen dat je iets kan meten, maar in real world niet merkbaar.
Mooi dat je zo te spreken bent over de kleuren en zwartwaarden. Ben zelf nog steeds aan het puzzelen met de beeldinstellingen. (Misschien ben ik wel te perfectionistisch :) Kun je die van jou posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_Galious
Theebag schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:08:

Mag ik je vragen met welke games je het allemaal hebt getest/gespeeld ?
MW2 (via de X-doos of PS3 neem ik aan ?) Nog andere games misschien.

Ik zie echt serieus door de bomen het bos niet meer mensen :(
Mijn belangrijkste doel is toch echt gamen. Maar ik heb alle optie al zo vaak bekeken. En toch kom ik steeds weer uit bij de sony. Ik vind de andere tv's gewoon veel minder aantrekkelijk. En dan met name de glanzende panelen. Dat vind ik echt zo verschrikkelijk. Ik heb ook serieus nagedacht over een LG en een Sharp (die beide beter zijn op het gebied van de input lag), maar in die schermen die je gewoon net zoveel van de omgeving als van het beeld zelf. Ik vind dat enorm lelijk. Dan blijven voor mij de Philips (8404) en de EX500 over. Moeilijk moeilijk. De enige rede voor mij om voor de philips te kiezen is omdat deze in de PC-mode een lag heeft van 10 ms. Maar anders (met de PC-mode uit) heeft deze tv een lag van 170 ms. Mijn god zeg, dat is heftig. Zit je weer met de lipsync bij films. Daarnaast schijnt dat Net TV van Philips ook 1 groot drama te zijn. En dus blijft uiteindelijk toch weer de Sony over. Het begint erop te lijken dat ik de input lag voor lief moet nemen. Waarom nou niet gewoon 1 tv die alles goed doet ;)

Maar om de boel nu helemaal ingewikkelder te maken las ik gisteren dat er ook verschil zit in de panelen die in de EX500 serie wordt gebruikt. In de 37inch zit en ander paneel dan in de 40 en 46 inch (ik wil een 46). Dit zou ook een kleine invloed hebben op de input lag waardoor een 37 inch er iets meer last van zou hebben dan een 40 of 46 inch. Dat verklaard ook weer de tegenstrijdige verhalen van Mojo666 en Theebag.

Maar goed; ik loop er weer een onnodig lang verhaal van te maken. Uiteindelijk wordt het waarschijnlijk toch de 46ex500 denk ik en dan zal ik mijn ervaringen hier uitgebreid uit de doeken doen. Dat zal ergens volgende week zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick22
  • Laatst online: 23-11-2017
Ik heb mijn 37V5500 nu een paar dagen in bezit. Ga binnenkort Heavy Rain uitproberen maar tot nu:

Mijn ervaringen:

+
Geen backlight bleed zoals gemeldt op veel forums
Geen merkbare input lag (Games gespeeld zijn: Pinball virtual fantasies, Army of 2 40th day demo , bioshock demo, infamous, dead space, lemmings, gow 3 demo,

-
Zit op 2m afstand waardoor digitale tv (van UPC) niet optimaal benut is (zie wel blokjes op scherm soms, maar valt wel mee eigenlijk)

Wat betreft gaming en blue ray kijken is deze tv echt top, helemaal geen spijt dat ik niet de 37ex500 heb besteld want twijfelde nog over input lag door verhaal van Mojo666

Gr.
Count_Galious schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:41:
[...]

Mijn belangrijkste doel is toch echt gamen. Maar ik heb alle optie al zo vaak bekeken. En toch kom ik steeds weer uit bij de sony. Ik vind de andere tv's gewoon veel minder aantrekkelijk. En dan met name de glanzende panelen. Dat vind ik echt zo verschrikkelijk. Ik heb ook serieus nagedacht over een LG en een Sharp (die beide beter zijn op het gebied van de input lag), maar in die schermen die je gewoon net zoveel van de omgeving als van het beeld zelf. Ik vind dat enorm lelijk. Dan blijven voor mij de Philips (8404) en de EX500 over. Moeilijk moeilijk. De enige rede voor mij om voor de philips te kiezen is omdat deze in de PC-mode een lag heeft van 10 ms. Maar anders (met de PC-mode uit) heeft deze tv een lag van 170 ms. Mijn god zeg, dat is heftig. Zit je weer met de lipsync bij films. Daarnaast schijnt dat Net TV van Philips ook 1 groot drama te zijn. En dus blijft uiteindelijk toch weer de Sony over. Het begint erop te lijken dat ik de input lag voor lief moet nemen. Waarom nou niet gewoon 1 tv die alles goed doet ;)

Maar om de boel nu helemaal ingewikkelder te maken las ik gisteren dat er ook verschil zit in de panelen die in de EX500 serie wordt gebruikt. In de 37inch zit en ander paneel dan in de 40 en 46 inch (ik wil een 46). Dit zou ook een kleine invloed hebben op de input lag waardoor een 37 inch er iets meer last van zou hebben dan een 40 of 46 inch. Dat verklaard ook weer de tegenstrijdige verhalen van Mojo666 en Theebag.

Maar goed; ik loop er weer een onnodig lang verhaal van te maken. Uiteindelijk wordt het waarschijnlijk toch de 46ex500 denk ik en dan zal ik mijn ervaringen hier uitgebreid uit de doeken doen. Dat zal ergens volgende week zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vandaag de 40EX402 besteld bij Redcoon, ben erg benieuwd! Gisteren in de winkel een vergelijk gedaan tussen de Samsung 40EB550 / LG 42LH4000 en de Sony. Zowel de looks als de kleuren bij de Sony spraken me het meest aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Laatst online: 17-09 17:22
Count_Galious schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:41:
[...]

Ik heb gisteren MW2 via de Xbox gespeeld, Wipeout via de PS3, en nog wat arcade titels zoals Geometry wars en Boom Boom Rocket (voor de lag) maar eerlijk gezegd ik niets merken (in game modus). Ik ga zo een aantal andere spellen proberen, maar dan laat ik het zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De inputlag moet worden gemeten, via crt methode, anders blijf je onnauwkeurige comments hebben, want inputlag is ook per persoon anders, de een is wat gevoeliger dan de ander. Ik kan zelf helaas niet de metingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Ik kreeg een e-mail dat de 40EX700 beschikbaar was bij plasmadiscounter.nl voor degene die geinteresseerd is. Best een nette prijs dacht ik zo.

//Inderdaad 40" excuses, aangepast, bedankt hieronder.

[ Voor 17% gewijzigd door virtualJac op 18-03-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdamhof
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-02 18:11
virtualJac schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:01:
Ik kreeg een e-mail dat de 42EX700 beschikbaar was bij plasmadiscounter.nl voor degene die geinteresseerd is. Best een nette prijs dacht ik zo.
Zag hem ook voorbij komen. Het is trouwens een 40 inch.
Van € 1199,- voor € 939 = 22% korting.

Als nu straks ook die 22% gaat gelden voor de 52 inch versie (zou dan op € 1403 uitkomen) , sta ik bij ze op de stoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

46EX500 under construction :)

Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/9980/sony46.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_Galious
Haha, sluikreclame ? ;)

Schitterend ding !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Count_Galious schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:51:
Haha, sluikreclame ? ;)

Schitterend ding !
ik heb er geen spijt van , nu 2 weken in gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er netjes uit :) FF kabeltjes nog wegwerken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Net bij media markt en BCC geweest (Heerlen). Bij de MM stond de 32ex500 voor €629,- terwijl die voor €699 bij BCC stond. Ik gevraagd voor laagste prijsgarantie en die konden ze me idd geven, dus 629 - (25% van het verschil --> 17.5) = € 611.5, kijken ze daarna of ze hem op voorraad hebben, niet dus. Ik weer terug naar de MM en vertel hen, bij BCC krijg ik 'm goedkoper (ook al hadden ze hem niet op voorraad) en ook op diverse 'bekende' internet sites is het er verschil. Verkoper van MM zegt; geen probleem ook wij hebben prijsgarantie voor welk bedrag had u de tv gezien, ik antwoord 572 bij bol.com (bekende site). Hij bood de tv mij toen aan voor 579 wat ik een mooie prijs vond, maar jullie raden het al... niet op voorraad.

Al met al niet zo vrolijk geworden vandaag, had me verheugd op een nieuwe tv-_- Komend weekend nog maar een keer langsgaan.
Pagina: 1 ... 7 ... 42 Laatste