Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Sinds een dag pakt mijn EX720 ineens de smartcard niet meer goed en heb ik alleen NL1 HD en de rest ruis. Kaart en CI module al paar keer opnieuw erin gestopt en helpt niets. Geen idee of het een Ziggo-probleem is, een CI-module probleem of dat het de TV is. Kijk momenteel gruizige analoge TV :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Jazzper schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:13:
Sinds een dag pakt mijn EX720 ineens de smartcard niet meer goed en heb ik alleen NL1 HD en de rest ruis.
De CI+ module heeft niks met de ontvangst van de digitale zenders te maken.

Ruis = ontvangst probleem.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nee dan heb ik het niet goed omschreven. Ruis bedoelde ik mee dat ik het nu moet doen met shabby analoog, want digitaal doet alleen NL1 het maar.

Analoog doet het prima, maar wat kun je verwachten op een 37". Dat houdt niet over.

Oh en in mijn zin, als ik nog teruglees bedoelde ik: NL1 is HD en de rest zwart met dit signaal kan niet gedecodeerd worden oid.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwizzy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 16:31

dwizzy

Weaponised confusion

Weet iemand hoe je kan zien wat de bandbreedte is die een kanaal gebruikt? Ik vind de beeldkwaliteit soms best tegenvallen en vraag me dan af of het aan compressie van de zender ligt.
Jazzper schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:57:
Oh en in mijn zin, als ik nog teruglees bedoelde ik: NL1 is HD en de rest zwart met dit signaal kan niet gedecodeerd worden oid.
Geen foutmelding er bij?
BiLLY_daKid schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:07:
Is er eigenlijk een manier om op USB geheugen stick op te nemen, in plaats van een USB HDD? Ik heb een NX720 en een NAS, ik zou graag niet nog een losse HDD willen, maar eventueel wel een flinke SD card...
Is op pagina.. 4, of zo, al beantwoord; kan vanaf 32GB. Ik heb een TDK 32GB stick omdat die 7Mb/s schrijft en volgens een review op Samsung TV's ook werkt. Nu aan het testen: iets van 25GB wordt herkend, dus ik schat zo'n 4u opnametijd in HD.

Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbeboy
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-08 11:31
Jazzper schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:13:
Sinds een dag pakt mijn EX720 ineens de smartcard niet meer goed en heb ik alleen NL1 HD en de rest ruis. Kaart en CI module al paar keer opnieuw erin gestopt en helpt niets. Geen idee of het een Ziggo-probleem is, een CI-module probleem of dat het de TV is. Kijk momenteel gruizige analoge TV :)
Probleem is exact hetzelfde als ik had toen in mijn UPC CI+ kaart had geinstalleerd (zonder de handleiding eerst te lezen...). Bij mij was onderstaande de oplossing :

- CI+ kaart weer verwijderen
- Installatie Digitale TV uitvoeren en af laten ronden. Hierna is ook alleen maar NED1 te bekijken
- De CI+ kaart opnieuw plaatsen en als het goed is wordt alles gedecodeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 20:52
Ja, maar naar mijn idee is er toch sprake van een terugkerend probleem tv/ci+ kaart. Ook bij mij is al een aantal keren voor gekomen dat de tv alleen Ned 1 nog wil weergeven. Wel is vaak niet nodig de kaart er opnieuw in te doen, soms helpt de tv even uit en weer aanzetten, soms helpt met de ab even schakelen naar analoog, en daarna weer terugschakelen naar digitaal en dan pakt 'ie het weer,

Er gaat dus gewoon even iets mis in de controle ofzo. En het valt me sinds ca 1 week op dat bij opstarten/aanzetten het authenticatie (nog) langer duurt. Zou bijna denken dat er aan de kant van Ziggo iets gewijzigd is waardoor dit proces nog gevoeliger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ho stop, wacht;

Ik heb de TV nu anderhalve maand en eerst werkte het prima. Heb ook zoals het moet de originele installatie gedaan. Af en toe sprong Nld 2 t'm de rest wel op zwart maar dan was het tv uit en aan en hop we konden weer. Zeg 1x per week. Nu is het dus continu. En ja er staat een foutmelding en die geeft ook veel Google hits, maar niet de oplossing. Exacte melding heb ik zo niet bij de hand (op het werk). Mijn interpretatie is dat de kaart ineens niet meer het recht zou hebben om die kanalen te mogen decoderen (wat je ook ziet als je over pay kanalen gaat).

edit: en inderdaad het is sinds een week dat het langer duurt en nu dus helemaal eruit ligt. Opmerkelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Jazzper op 13-01-2012 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 14:00
Jazzper schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:47:
ho stop, wacht;

Ik heb de TV nu anderhalve maand en eerst werkte het prima. Heb ook zoals het moet de originele installatie gedaan. Af en toe sprong Nld 2 t'm de rest wel op zwart maar dan was het tv uit en aan en hop we konden weer. Zeg 1x per week. Nu is het dus continu. En ja er staat een foutmelding en die geeft ook veel Google hits, maar niet de oplossing. Exacte melding heb ik zo niet bij de hand (op het werk). Mijn interpretatie is dat de kaart ineens niet meer het recht zou hebben om die kanalen te mogen decoderen (wat je ook ziet als je over pay kanalen gaat).

edit: en inderdaad het is sinds een week dat het langer duurt en nu dus helemaal eruit ligt. Opmerkelijk.
Dit is dus gewoon een probleem van bij Ziggo.. Even via webcare een chatgesprek met iemand aanvragen en daar de verschillende dingen voordragen. Grote kans dat het snel is opgelost. De reden voor het chatgesprek is het feit dat je niet lang in de wacht hoeft te zitten en iemand krijgt 'te spreken' die meer kennis van zaken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:04
Jazzper schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:47:
ho stop, wacht;

Heb je via de Ziggo site al geprobeerd je card opnieuw te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nee moet ik nog doen. Ben nog niet op fatsoenlijke tijden binnen een meter van de TV geweest afgelopen dagen. Weekend staat op de planning. Was ook long shot om te kijken of het aan Sony ligt of gewoon aan Ziggo. Maar jullie denken dus hetzelfde; lees Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

dwizzy schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 01:07:
Weet iemand hoe je kan zien wat de bandbreedte is die een kanaal gebruikt? Ik vind de beeldkwaliteit soms best tegenvallen en vraag me dan af of het aan compressie van de zender ligt.
Zoek het scherm eens op voor Systeeminformatie, is kanaal afhankelijk.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ok, probleem opgelost.

Gewoon gebeld met Ziggo. Alleraardigste, geduldige en, jawel, skilled contactcenter agent aan de lijn.
Samen even lopen spelen met zenders zoeken zonder smartcard, frequenties veranderen, etc en voila, we zijn weer in business.

Zijn vermoeden is dat of ergens de card een keer tussendoor slecht contact heeft gemaakt, of er een kleine storing was ergens tussen tv en ziggo dat hij zich verslikt heeft.

Nog wat mooie info bijgevangen: blauwe home knop is medium/high end sony. Daar herkende hij ze altijd aan. Ook mooi dat ze van alle TV's belscripts hebben. Na zeggen van EX720 fietste hij er alles zo doorheen. En dat je twee bekende soorten CI+ modules in NL (op b-merken na). De ene werkt goed met Sony en de andere weer beter met Samsung en andersom dus matig. Heb de namen niet onthouden, maar daar hadden ze nog wel eens issues mee.

afijn, het werkt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11-2022
Jazzper schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:15:
En dat je twee bekende soorten CI+ modules in NL (op b-merken na). De ene werkt goed met Sony en de andere weer beter met Samsung en andersom dus matig. Heb de namen niet onthouden, maar daar hadden ze nog wel eens issues mee.
Smit en Neotion. Die Neotion werkt perfect in een Sony. :)

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:08
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:32:
Ik had op 29 december een 55HX920 besteld. Paar keer gebeld. Nog steeds niks. Bij MM A'dam Noord gekocht. Weet iemand hoe lang het zal duren?
Weet niet of je hier al antwoord hebt gekregen, maar ik bevind me in dezelfde situatie. Ergens rond 10december de 55HX920 besteld, maar de winkel (Expert) heeft aangegeven dat Sony (Europa) kampt met een enorm tekort.

Anyways, het wordt nog even verder afwachten dus.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij heeft de 46nx720 hetzelfde probleem..

lekker dat ze een playstation e.d. weggeven...als het niet leverbaar is..

In tussen tijd kijk ik wel naar andere modellen en opvolgers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dialMforMike schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:03:
[...]

Weet niet of je hier al antwoord hebt gekregen, maar ik bevind me in dezelfde situatie. Ergens rond 10december de 55HX920 besteld, maar de winkel (Expert) heeft aangegeven dat Sony (Europa) kampt met een enorm tekort.

Anyways, het wordt nog even verder afwachten dus.
Via Twitter had ik kontakt gezocht met Sony. Ze zeiden dat er nog 1 leverbaar was in MM Arena. Ik heb toen mijn bestelling bij MM Noord geannuleerd anders moest ik nog 2 weken wachten. Naar MM Arena gegaan en mijn 55HX920 meegenomen...eindelijk. Ik heb wel begrepen dat er vanaf 26 januari een nieuwe lading tv's wordt verwacht. Misschien kan je bij Sony navragen of er ergens anders een TV op voorraad is.

Mijn TV heeft geen last van crease. HD kanalen zien er goed uit (Canaal Digitaal) Bluray zeer mooi. 3D is ook mooi. Zwart is ook echt zwart. Geluid is goed te doen voor een TV die zo dun is. Veel instellingen. Alleen heb ik niet echt een beeldinstelling kunnen vinden voor standaard TV programa's waar ik echt tevreden mee ben. Mijn vorige TV was een HD Ready plasma, Panasonic 42PV700. Die had een Cinema stand waar ik niet veel aan hoefde te sluitelen. Misschien moet ik hem laten kalibreren. Ik weet niet of iemand dit in Asterdam doet. Aanbevelingen zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 09:25

Frituurman

Mjam!

OmeRoon schreef op zondag 15 januari 2012 @ 00:09:
[...]

Smit en Neotion. Die Neotion werkt perfect in een Sony. :)
Is dit geverifieerd? Heb intussen een van m'n SMIT-modules te ruil aangeboden @ V&A. Om 't uit te proberen. Maar die van Neotion werkt dus écht beter? Niet het irritante telkens opnieuw erg traag authenticeren, etc?

Ik heb een EX720 btw.. dus ervaring van Neotion met deze TV-serie.. graag! I.c.m. Ziggo!

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Het authenticeren is een bekend probleem met de CI+ module's, zowel met de Smit als met de Neotion.

Over het algemeen komt de Smit toch beter uit de bus dan de Neotion.

Meer info: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=219

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik heb de EX720 met Ziggo en een Smit. Dat is inderdaad redelijk vaak lang wachten met authen. Geen ervaring met de Neotion helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Op het ziggo forum lees ik met beide modules verschillende problemen, dus wat je met de ene module oplost verlies je waarschijnlijk weer op een ander punt. het ci+ gebeuren is nog voorzien van de nodige kinderziektes blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een nieuwe software update gehad. Weet niet wat het veranderd. Kon ook niks op internet vinden. Blijkbaar is het nog nieuw. Zo nieuwe dat er niets op hun site staat.

Softwareversie: PKG3-904EUA-0104

KDL-55HX920

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Voor de volgende toestellen:
KDL-65HX920 / HX923 / HX925
KDL-60NX720 / NX723 / NX725
KDL-55EX720 / EX721 / EX723 / EX725 / NX720 / NX723 / NX725 / HX820 / HX823 / HX825 / HX920 / HX923 / HX925
KDL-46CX520 / CX525 / EX520 / EX521 / EX524 / EX525 / EX720 / EX721 / EX723 / EX724 / EX725 / EX726 / EX727 / EX728 / EX729 / HX720 / HX723 / HX725 / NX720 / NX723 / NX725 / HX820 / HX823 / HX825 / HX920 / HX923 / HX925
KDL-40CX520 / CX521 / CX523 / CX525 / EX520 / EX521 / EX523 / EX524 / EX525 / EX720 / EX721 / EX723 / EX724 / EX725 / EX726 / EX727 / EX728 / EX729 / HX720 / HX723 / HX725 / NX720 / NX723 / NX725
KDL-37EX521 / EX524 / EX525 / EX720 / EX723 / EX725
KDL-32CX520 / CX521 / CX523 / CX525 / EX421 / EX425 / EX520 / EX521 / EX523 / EX524 / EX525 / EX720 / EX721 / EX723 / EX724 / EX725 / EX726 / EX727 / EX728 / EX729
KDL-26EX320 / EX321 / EX325
KDL-24EX320 / EX325
KDL-22EX320* / EX325

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 16:57
Jazzper schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:52:
Ik heb de EX720 met Ziggo en een Smit. Dat is inderdaad redelijk vaak lang wachten met authen. Geen ervaring met de Neotion helaas.
Mijn schoonvader heeft een 40EX720, ook met Ziggo en een Smit. Bij aanzetten een authenticatie wat even duurt inderdaad.

Maar tijdens het tv kijken valt het beeld soms even op zwart, waarna boven in beeld de EPG info etc weer verschijnt en je verder kunt kijken. De Humax 5100C die er eerst stond had deze problemen niet.

Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

nielsgaastra schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:55:
[...]
Maar tijdens het tv kijken valt het beeld soms even op zwart, waarna boven in beeld de EPG info etc weer verschijnt en je verder kunt kijken. De Humax 5100C die er eerst stond had deze problemen niet.
Hoogst waarschijnlijk zijn de waarden van signaalsterkte en signaalkwaliteit niet 100%

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 16:57
Signaalkwaliteit is 100
Signaalsterkte is 99

Lijkt me niet dat het probleem daar zit dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Momenteel heb ik met de SMIT de volgende problemen:
  1. Langzame authenticatie (Nemen we maar voor lief)
  2. Altijd wanneer ik een film vanaf USB-stick heb gekeken, moet ik weer opnieuw authenticeren
  3. Altijd wanneer ik met de PS3 wat heb gedaan (gamen, film, whatever), moet ik weer opnieuw authenticeren
  4. Soms, wanneer ik een film van USB-stick heb gekeken, wordt de CI+-module niet herkend; de service blijft gecodeerd.
De eerste 3 punten, daar kán ik nog mee leven, maar dat de module an sich helemaal niet meer herkend wordt en dat ik word 'gedwongen' (!!!) op te staan en de module opnieuw te plaatsen, dat gaat me wel wat ver.

Kinderziektes voor CI+, dat gaat me een beetje ver. De standaard is in mei 2008 definitief geworden, We zijn inmiddels 3,5 jaar verder en dit krijgen we er voor terug? Ik werk zelf in de testing-industrie en ik kan je vertellen dat we met dergelijke poep echt niet zo 1-2-3 live zouden gaan. De problemen hierboven lijken me echt niet onverhelpbaar. Wellicht dat het te maken heeft met dat de CI+ niet gebruikt wordt / geen spanning heeft, terwijl er wat ánders wordt gedaan dan gewoon tv kijken. Dat kan ik me nog voorstellen. Maar dat zou technisch gezien écht wel te verhelpen zijn. Ik hoop diep van binnen dat het ook softwarematig te verhelpen is....

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Bovenstaande punten herkenbaar (niet met PS dan maar "gewoon" dvd speler...) maar wat bij mij helpt is even naar analoog switchen met de ab en dan weer naar digitaal. Hij pakt de zenders dan gelijk weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Da's een tip! Die ga ik proberen..

Neemt niet weg dat ik wel graag een definitieve oplossing van Sony zou willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-09 07:39
Kreeg vandaag een update om mijn EX521. is er iets over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook wel benieuwd wat de laatste update heeft gedaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:12
Hm... De changelog zegt: "Improves TV performance during 1080i / 1080p transitions" maar niet wélke verbeteringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Miereneukmodus, maar toch :

Heb vandaag een nieuwe 55NX720 gekregen (dooie pixel op oude). Mij valt alleen op dat de glasplaat bovenaan als het buitenlicht erop staat wat 'golven' vertoont (niet kaarsrecht in frame). Verder zit het glas aan de zijkanten niet volledig tegen het frame aangedrukt, maar zie je wat 'spleten'. Hebben jullie dat ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:09
Boxie: als ik schuin op mijn 40nx720 naar een lichtbron kijk, zie ik een minimale vervorming aan de randen. Het is er wel, maar echt minimaal. De glasplaat zit op een nageldikte tegen het scherm, alleen bovenop net iets meer ruimte. Dan heb ik niet over een milimeter, maar kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-f
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-09-2023
Is USB HDD recording én Video/Music op één HDD mogelijk?

Als men een HDD voor USB recording registreerd is die HDD normaliter alléén nog voor recording te gebruiken. Bestaat er al een workaround met partities o.i.d. die het mogelijk maakt om eigen muziek en films op een geregistreerde HDD te zetten?

(Ik heb zelf een Bravia 26EX320)

[ Voor 6% gewijzigd door chris-f op 21-01-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:28
Jullie willen het niet weten. De 3e HX920 heeft een dode pixel!

Het vertrouwen in deze tv is weg. Heb ik recht op ontbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02-2022
We overwegen een 55HX920 aan te schaffen. Alleen twijfelen we nog over het volgende: Nu hebben we een Samsung FullHD LCD van 5 jaar oud. Daarop is voetbal in HD echt super strak. Zelfs bij overzichts beelden waarbij de spelers snel bewegen zijn er absoluut géén artifacts zichtbaar rondom de voetballers. En ook als ik echt vlak voor de TV ga zitten.

Gisteren zijn we in een winkel gaan kijken en daar waren op alle tv's bij voetbal artifacts rondom de spelers zichtbaar. Misschien ligt het aan hun signaal.

Wat zijn de ervaringen van bezitters van deze TV's? Ik wil graag super strak beeld en geen rare bewegende pixeltjes rondom de spelers, is het mogelijk de HX920 zo af te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
BoXie schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:08:
Miereneukmodus, maar toch :

Heb vandaag een nieuwe 55NX720 gekregen (dooie pixel op oude). Mij valt alleen op dat de glasplaat bovenaan als het buitenlicht erop staat wat 'golven' vertoont (niet kaarsrecht in frame). Verder zit het glas aan de zijkanten niet volledig tegen het frame aangedrukt, maar zie je wat 'spleten'. Hebben jullie dat ook ?
Same here op een EX720. Het is nu eenmaal geen Apple.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-f
Gisteren zijn we in een winkel gaan kijken en daar waren op alle tv's bij voetbal artifacts rondom de spelers zichtbaar. Misschien ligt het aan hun signaal.

Wat zijn de ervaringen van bezitters van deze TV's? Ik wil graag super strak beeld en geen rare bewegende pixeltjes rondom de spelers, is het mogelijk de HX920 zo af te stellen?
Het beeld is op een heleboel verschillende parameters aan te passen en er zijn menig verschillende picture modes (bijv. Vivid, Standard, Custom, Cinema, Game-Standard, Game-Original, Sports, Graphics, Photo-Vivid, Photo-Standard, Photo-Original, Photo-Custom). Hier een lijst van parameters:
Picture menu

Mode: custom
Backlight: 3
Picture: 93
Brightness: 56
Color: 50
Hue: 0
Color Temp: Warm2
Sharpness: 33
Noise reduction: Off

Advanced settings

Black corrector: off
Advanced C.E.: off
Gamma: low
Clear white: off
Live color: off
Color space: normal
White balance: (see below)
Detail enhancer: off
Edge enhancer: off

White balance

R-Gain: -1
G-Gain: -9
B-Gain: -2
R-Bias: -1
G-Bias: -1
B-Bias: -4

Wide menu

Display area: full pixel

Setup menu

Color matrix: standard
Power saving: low
Light sensor: off
Om gék van te worden hè?

Voor wat jij wilt kan je misschien aan sharpness, Detail enhancer en Edge enhancer gaan pielen. Mijn aanbeveling zou zijn om gewoon uit de bestaande picture modes te kiezen omdat al die parameters samen werken.

Een visuele vergelijking in de winkel zegt dan ook meer over de op dat moment toevallig ingestelde display parameters - inclusief power saving settings en gebruik van omgevings licht sensoren - dan over de prestaties van het scherm zelf.

Bij 'Sport' is meestal het contrast absurd verhoogd zodat men beter kan zien wat er in detail gebeurt. Het kan gebeuren dat deze TV's snappen dat zij een voetbal uitzending tonen en dan vanzelf in 'Sport' stand gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door chris-f op 22-01-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
Chris, bedankt. Ik hoop dat het dan mogelijk is, het beeld net zo strak gestoken te krijgen als we nu op de Samsung LCD hebben, maar dan met de mooiere kleuren en het zwartere zwart van de Sony active Led. En natuurlijk de internet mogelijkheden en een groter scherm waarvoor de overstap willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 13-09 17:28
17maart schreef op zondag 22 januari 2012 @ 15:42:
We overwegen een 55HX920 aan te schaffen. Alleen twijfelen we nog over het volgende: Nu hebben we een Samsung FullHD LCD van 5 jaar oud. Daarop is voetbal in HD echt super strak. Zelfs bij overzichts beelden waarbij de spelers snel bewegen zijn er absoluut géén artifacts zichtbaar rondom de voetballers. En ook als ik echt vlak voor de TV ga zitten.

Ik zou wachten op de nieuwe serie TV's.

De HX920 heeft last van het crease probleem. Google maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbonnes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik ga morgen voor de 40NX720F. Weet iemand waar deze op dit moment op voorraad is? Ik wil hem graag bij een echte winkel ophalen, dus niet via internet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbonnes schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:33:
Ik ga morgen voor de 40NX720F. Weet iemand waar deze op dit moment op voorraad is? Ik wil hem graag bij een echte winkel ophalen, dus niet via internet bestellen.
Zo te zien heeft BCC 'm beperkt verkrijgbaar in hun winkels. Je zou een aantal vestigingen bij jou in de buurt kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-f
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:38:
[...]
Zo te zien heeft BCC 'm beperkt verkrijgbaar in hun winkels. Je zou een aantal vestigingen bij jou in de buurt kunnen bellen.
Op de BCC website kan je per artikel opzoeken bij welke winkels bij jouw in de buurt het artikel verkrijgbaar is Dat kan ook bij vele andere winkels. Scheelt tijd en gebel.

Als je de TV online besteld dan kan je hem nog steeds in de winkel komen ophalen.

[ Voor 3% gewijzigd door chris-f op 23-01-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oud nieuws, maar hierbij het persbericht van Sony voor de nieuwe 2012 modellen.

Hierbij een uitsnede van het bericht waarin de modellen aangekondigd worden:

X850-reeks – zwart met chroom rand (Monolithic Design)
KDL-55HX850 april 2012
KDL-46HX850 april 2012
KDL-40HX850 april 2012

HX750-reeks – zwart met chroom rand
KDL-55HX750 april 2012
KDL-46HX750 april 2012
KDL-40HX750 april 2012
KDL-32HX750 april 2012

EX650-reeks - zwart
KDL-46EX650 mei 2012
KDL-40EX650 april 2012
KDL-32EX650 mei 2012

EX550-reeks - zwart
KDL-26EX550 april 2012 (ook beschikbaar in wit)
KDL-22EX550 april 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntr0l
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 10:10
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de afspeelmogelijkheden via USB van deze TV? Ondersteunt het toestel genoeg formaten en is dit vergelijkbaar met Samsung modellen (D5720, D6200 serie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
Arg! Berichtje teruggekregen van Sony dat mijn streepjescode van de 40NX720 voor de PS3 en Skype camera niet goed is. Moet beginnen met 4055 ofzo, bedank BCC :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-f
qntr0l schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:22:
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de afspeelmogelijkheden via USB van deze TV?
http://www.sony-asia.com/...roductcategory/tvp+lcd+tv

4. Depending on the file, playback may not be possible even when using the supported formats.

5. USB viewer supports FAT12, FAT16, FAT32 and exFAT file systems.

6. USB playback of the following photo file formats is available:
- JPEG (JPEG format files with the extension “.jpg” and conforming to DCF or Exif)
- RAW (ARW/ARW 2.0 format files with the extension “.arw”) (For preview only.)
- MPO (files with the extension “.mpo”)

7. USB playback of the following music file formats is available:
- MP3 (files with the extension “.mp3” that have not been copyrighted)
- WAV (files with the extension “.wav”)

8. USB playback of the following video file formats is available:
- AVCHD (files with the extension “.mts” or “.m2ts”)
- MP4 (AVC) (files with the extension “.mp4”)
- MP4 (MPEG4) (files with the extension “.mp4”)
- MPEG1 (files with the extension “.mpg”)
- MPEG2 (files with the extension “.mpg”)
- DivX (files with the extension “.divx” or “.avi”)

Bij mij speelt Xvid .avi ook gewoon af (Bravia EX320)

[ Voor 7% gewijzigd door chris-f op 26-01-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RefleCs
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 12:49
la_fusion schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:52:
Sinds enige tijd ook in het bezit van een Bravia, een 40ex720 welteverstaan.. Mooi toestel, alles werkt ook naar behoren alleen 1 ding wat nog niet echt wil lukken.

Ik heb mijn HTPC aangesloten via HDMI en met 1080p vult hij niet het gehele scherm. Als ik mijn laptop aansluit en 720p uit stuur nergens geen problemen mee maar 1080p wil hij niet vanaf een PC. Mijn Xbox360 met 1080p gaat ook zonder problemen beeldvullend. Ik heb al verschillende schermmodi geprobeerd maar helemaal vullend lukt niet.

Zit er wellicht ergens anders nog iets fout of?
59Hz instellen als refresh rate op je PC was bij mijn Philips de oplossing.

De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Hmm dikke 3 weken geleden mijn aankoopbewijs etc opgestuurd naar Sony Acties, maar nog steeds staat er op hun 'trace' dat het nog niet ontvangen is. Kan het zijn dat het pakketje gewoon nog niet in behandeling is genomen ? Iemand ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Ik heb nog voor de kerst ingestuurd, en vorige week pas een mailtje ontvangen. En het product zelf heb ik overigens ook nog niet ontvangen, ik denk dat door het grote succes alles gewoon lang duurt :)

EDIT: krijg net een mailtje binnen dat mijn product nu ook verstuurd is, dus tussen melden goedgekeurd en verzenden zit blijkbaar ook nog een week.

[ Voor 27% gewijzigd door dcl! op 27-01-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend de 55nx720 gekocht.
Ik was al enige tijd op zoek naar een platte LED tv en overwoog de ex720, omdat deze een stuk goedkoper is.
Waarom de 55nx720?
1. Monolithic design (voor zo'n grote tv vind ik een gladde rand mooier)
2. Plat: diepte is 2,7 cm (EX is 4,1 cm): ik heb hem aan de muur hangen en dan is hoe platter hoe beter

Doordat Plasma-Discounter de prijs van de 60NX720 fors verlaagd heeft, kwam ik nog aan het twijfelen: deze was nu 2000,-- euro, maar de 55nx was ook verder afgeprijst naar 1800 (in de winkel, niet op internet). Wegens het prijsverschil heb ik het uiteindelijk toch maar niet gedaan, bovendien is de 60nx ook iets dikker.

Ik kijk tv via een CONAX cam module van Smit (Digitenne) en antenne inserter. Het beeld is acceptabel (ik zit op zo'n 3 meter van de tv). Wat ik wel wennen vind, is dat bij het journaal de presentatoren echt huge in het in het beeld zitten. Na het automatisch instellen, kijk ik nu al de hele week naar volle tevredenheid televisie. Ik heb geen authenticatieproblemen.
DVD's speel ik af via de Bluray speler en het beeld is erg goed: scherp, helder en erg mooi. Maar het meest waanzinnig zijn natuurlijk de Bluray films.

De Soundbar staat nu op het kastje onder de tv: ik moet nog een langere hdmi-kabel kopen om hem op de tv aan te sluiten.

Waar ik nog aan moet wennen, is het formaat van de tv als 'ie uitstaat. Dan is het toch wel een groot zwart vlak.

By the way: de NX serie staat niet in het rijtje met nieuwe modellen van 2012. Het monolithic design is dan alleen in de HX serie te krijgen (hogere prijs).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 46NX720 en ik zag op het avsforum dat bij sommige mensen het glas soort van los laat van de tv. Waardoor je de backlight verlichting kunt zien. Hier een piccies van dat forum:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/oqydua.jpg
Heeft iemand hier ook last van? Zou het erger worden met de tijd?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42

Onbekend

...

chris-f schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 19:35:
[...]

http://www.sony-asia.com/...roductcategory/tvp+lcd+tv

4. Depending on the file, playback may not be possible even when using the supported formats.

5. USB viewer supports FAT12, FAT16, FAT32 and exFAT file systems.

6. USB playback of the following photo file formats is available:
- JPEG (JPEG format files with the extension “.jpg” and conforming to DCF or Exif)
- RAW (ARW/ARW 2.0 format files with the extension “.arw”) (For preview only.)
- MPO (files with the extension “.mpo”)

7. USB playback of the following music file formats is available:
- MP3 (files with the extension “.mp3” that have not been copyrighted)
- WAV (files with the extension “.wav”)

8. USB playback of the following video file formats is available:
- AVCHD (files with the extension “.mts” or “.m2ts”)
- MP4 (AVC) (files with the extension “.mp4”)
- MP4 (MPEG4) (files with the extension “.mp4”)
- MPEG1 (files with the extension “.mpg”)
- MPEG2 (files with the extension “.mpg”)
- DivX (files with the extension “.divx” or “.avi”)

Bij mij speelt Xvid .avi ook gewoon af (Bravia EX320)
Ja, maar hij kan helaas niet alle combinaties afspelen. Vaak heb ik videobestanden die netjes aan één van de bovengenoemde bestandsformaten voldoet, maar de tv het beeld niet kan weergeven.
De maximale bestandsgrootte die de tv kan afspelen is zo'n 4,1GB. Dus soms moet je films in 2 of 3 stukken knippen. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 02-09 20:00
Hoe werkt dat bestellen van de webcam en de PS3 precies? Moet je eerst alles opsturen en kan je daarna pas doorgeven wat je wil hebben? Of wordt je dan gebeld of gemaild door Sony? Ik kan nergens duidelijke informatie vinden over hoe het proces verloopt..

Edit: oh sorry, never mind, had dit topic even beter moeten doorzoeken :Y)
Gridson schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:39:
[...]

Je hoeft niks aan te kruisen, je krijgt gewoon waar je recht op hebt (afhankelijk van het TV type). Als ik het juist voor heb, sturen ze Skype camera & wifi dongle op, en krijg je een link naar een voucher (kortingsbon zeg maar) die je kan gebruiken om je PS3 in "eender welke" winkel te gaan afhalen @ 69€.

Ter bevestiging, inderdaad; uit de Algemene Voorwaarden (link onderdaan de online registratie) http://www.sony.nl/offerredemption/pdf/modalites.pdf:
5. Nadat alle documenten ontvangen en gecontroleerd zijn, ontvangt u een e-mail met wat voor u
van toepassing is:
• track and trace nummer van uw Wi-Fi dongle
• track and trace nummer van uw Skype camera
• track and trace nummer van uw Skype camera en de link + e-voucher code om de
PlayStation®3 incl. Uncharted 3 aan te schaffen met korting
• de link + e-voucher code om de Sony Tablet S of PlayStation®3 incl. Uncharted 3 aan te
schaffen met korting
6. Het streven is om binnen 28 dagen het product/de producten bij u thuis af te leveren. Indien dit
door onvoorziene omstandigheden niet lukt, doen wij er alles aan om dit alsnog zo snel mogelijk
voor u in orde te maken.

Dat van die 28 dagen lijkt naar bovenstaande posts te oordelen niet echt te lukken. Jammer, ik had 'm graag voor het kerstverlof kunnen afhalen (vandaag verstuurd) :)

[ Voor 75% gewijzigd door Azrael op 27-01-2012 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gridson
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-01-2015
Azrael schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 23:28:
Hoe werkt dat bestellen van de webcam en de PS3 precies? Moet je eerst alles opsturen en kan je daarna pas doorgeven wat je wil hebben? Of wordt je dan gebeld of gemaild door Sony? Ik kan nergens duidelijke informatie vinden over hoe het proces verloopt..

Edit: oh sorry, never mind, had dit topic even beter moeten doorzoeken :Y)
[...]
Ter correctie van mijn aangehaald bericht: je gaat niet naar "eender welke winkel", maar krijgt per mail een e-voucher (code) die je kan gebruiken in de Sony online store, waar je dan je PS3 met korting bestelt (en leverwijze kan kiezen). De webcam wordt rechtstreeks per koerier verstuurd.

Veel pezier ermee,
Gridson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:04
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:19:
Afgelopen weekend de 55nx720 gekocht.
Ik was al enige tijd op zoek naar een platte LED tv en overwoog de ex720, omdat deze een stuk goedkoper is.
Waarom de 55nx720?
1. Monolithic design (voor zo'n grote tv vind ik een gladde rand mooier)
2. Plat: diepte is 2,7 cm (EX is 4,1 cm): ik heb hem aan de muur hangen en dan is hoe platter hoe beter

Doordat Plasma-Discounter de prijs van de 60NX720 fors verlaagd heeft, kwam ik nog aan het twijfelen: deze was nu 2000,-- euro, maar de 55nx was ook verder afgeprijst naar 1800 (in de winkel, niet op internet). Wegens het prijsverschil heb ik het uiteindelijk toch maar niet gedaan, bovendien is de 60nx ook iets dikker.

Ik kijk tv via een CONAX cam module van Smit (Digitenne) en antenne inserter. Het beeld is acceptabel (ik zit op zo'n 3 meter van de tv). Wat ik wel wennen vind, is dat bij het journaal de presentatoren echt huge in het in het beeld zitten. Na het automatisch instellen, kijk ik nu al de hele week naar volle tevredenheid televisie. Ik heb geen authenticatieproblemen.
DVD's speel ik af via de Bluray speler en het beeld is erg goed: scherp, helder en erg mooi. Maar het meest waanzinnig zijn natuurlijk de Bluray films.

De Soundbar staat nu op het kastje onder de tv: ik moet nog een langere hdmi-kabel kopen om hem op de tv aan te sluiten.

Waar ik nog aan moet wennen, is het formaat van de tv als 'ie uitstaat. Dan is het toch wel een groot zwart vlak.

By the way: de NX serie staat niet in het rijtje met nieuwe modellen van 2012. Het monolithic design is dan alleen in de HX serie te krijgen (hogere prijs).
Je kijkt op een 55" via Digitenne? Mijn ervaring is dat de kwaliteit van Digitenne hooguit OK is tot max. 37". Misschien dat je daarom het beeld 'acceptabel' vindt? Heb je niet de mogelijkheid om via de kabel HD kwaliteit te ontvangen? Dat zou een enorme winst opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door de CAM module met inserter is het resultaat zelfs tot 55" te doen. Misschien dat ik me op termijn ga oriënteren op HD via de kabel. Voor dit formaat tv is dat wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

sonny kdl40ex711 deze tv heb ik met een digitale modulle erin, weet er iemand wat er nodig is om programma's te kunnen opnemen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntr0l
Onbekend schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 22:21:
[...]

Ja, maar hij kan helaas niet alle combinaties afspelen. Vaak heb ik videobestanden die netjes aan één van de bovengenoemde bestandsformaten voldoet, maar de tv het beeld niet kan weergeven.
De maximale bestandsgrootte die de tv kan afspelen is zo'n 4,1GB. Dus soms moet je films in 2 of 3 stukken knippen. :)
Zeer vervelend lijkt me dit. Ik kan dus niet gewoon een mkv'tje van 12GB afspelen? Dus moet dan toch nog naar een mediaspelertje kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkreptile
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-09 17:21
Voor de mensen die zitten te wachten op hun sony internet tv actie producten, je kan bellen met : 00800 27000009 gratis vanaf vaste telefoon.

[ Voor 9% gewijzigd door darkreptile op 30-01-2012 17:38 ]

Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenkroezen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-05 20:50
Op mijn NX720 met speakerstandaard heb ik een PS3 aangesloten...ik krijg alleen geen geluid als ik DTS activeer (geluidsinstellingen PS3). Las elders al iets van 'Bitstream' instellen bij Audio-uitvoer BD/DVD (video-instellingen), maar daarmee is alleen DD het gaan doen. Iemand tips?
Heb de PS3 zowel rechtstreeks op de voet als op de tv aangesloten gehad, beide gevallen geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenarion
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 17:14
Weet iemand hoe je niet meer actieve dlna servers uit de lijst kan knikkeren? Ik heb een beetje gespeeld met meerdere mediaservers, maar heb er nu 8 in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Ter info: vandaag reactie van Sony gehad plus voucher voor de PS3. Verwerkingstijd was 28 dagen. Dus op zich geheel volgens afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie2010
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-06 14:29
qntr0l schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:38:
[...]
Zeer vervelend lijkt me dit. Ik kan dus niet gewoon een mkv'tje van 12GB afspelen? Dus moet dan toch nog naar een mediaspelertje kijken?
Je trekt de juiste conclusie. Voor de prijs hoef je het niet te laten. Mediaspelers zijn goed geprijsd en je bent in staat om praktisch alle formaten af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntr0l
Haha, fijn dat dat even bevestigd wordt. Kan iemand mij vertellen waarom ik nu nog voor een Sony zou moeten gaan, als je voor ongeveer dezelfde prijs een D5700 van Samsung kan scoren? Ik weet dat de Sony 3D heeft, maar hecht hier totaal geen waarde aan. De ingebouwde mediaspeler vind ik veel belangrijker.

Met andere woorden: wat maakt deze Sony (afgezien van de 3D) nu echt beter dan de D5700? Of heb ik de juiste conclusie getrokken door misschien toch voor de D5700 te gaan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Gisteren de Sony 46nx720 binnengekregen. Natuurlijk het streamen ook even getest.

Het probleem is dat ik vanaf mijn server met mediatomb niet kan streamen. Ik zie wel alle films, maar als ik hem wil afspelen krijg ik de melding 'afspelen niet beschikbaar".
Als ik stream met windows mediaplayer (hetzelfde AVI bestand), dan lukt het wel.
Weet er iemand wat ik fout zou doen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
qntr0l schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:05:
Haha, fijn dat dat even bevestigd wordt. Kan iemand mij vertellen waarom ik nu nog voor een Sony zou moeten gaan, als je voor ongeveer dezelfde prijs een D5700 van Samsung kan scoren? Ik weet dat de Sony 3D heeft, maar hecht hier totaal geen waarde aan. De ingebouwde mediaspeler vind ik veel belangrijker.

Met andere woorden: wat maakt deze Sony (afgezien van de 3D) nu echt beter dan de D5700? Of heb ik de juiste conclusie getrokken door misschien toch voor de D5700 te gaan...?
Persoonlijk ben ik geen fan van Samsung. Het materiaal waarvan het gemaakt is, is een stuk minder degelijk. Daarnaast zit het vol met widgets en rommel en ook daarvan ben ik geen fan.

De Sony's zijn strak, goede UI en een geweldig beeld.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
THE_BASE schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:48:
[...]

Persoonlijk ben ik geen fan van Samsung. Het materiaal waarvan het gemaakt is, is een stuk minder degelijk. Daarnaast zit het vol met widgets en rommel en ook daarvan ben ik geen fan.

De Sony's zijn strak, goede UI en een geweldig beeld.
Mwa, ik heb zelf een Samsung en ik vind het menu toch wel beter in elkaar zitten dan bij de Sony die m'n ouders net gekocht hebben. Met name het favorieten menu van Samsung werkt fijn, dat gaat bij Sony toch wat minder soepel. Qua uiterlijk vind ik de meeste Sony's inderdaad wel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntr0l
Bedankt voor jullie bijdrage heren! Het uiterlijk is natuurlijk puur persoonlijk. Qua functionaliteit zie ik ook twee verschillende meningen. Ik blijf in twijfel.

Ik houd jullie op de hoogte wat betreft mijn keus. Toch maar eens naar een winkel om de twee toestellen naast elkaar te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankinho
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08 01:50
Ik hou je even in de gaten met je aankoop, zit voor hetzelfde dilemma. Ik zit te twijfelen tussen de D5700, D6500 van Samsung en de EX720 van Sony. Voor zo ver ik tot nu toe heb kunnen overzien zit het verschil voornamelijk in het feit dat de 5 serie van Samsung een 50Hz paneel heeft (wat ze dan met CMR aanprijzen als zijnde 100Hz, maar volgens mij is dat pure volksverlakkerij).
Daarnaast hebben de 6500 en de ex720 natuurlijk 3D, maar dat interesseert mij dan weer weinig (afgezien van de vraag wie dan de receiver gaat vervangen om 3D aan te kunnen).
Ik ben zelf in de markt voor iets van 40-42".
Maar ondertussen zijn we zo ver dat we toch echt een keer fysiek naar de winkel moeten om het verschil te gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie2010
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-06 14:29
@ qntr0L en FRegouin
Ik weet niet of je ongekleurde antwoorden kunt verwachten op de vraag of je nu voor een Sony of een Samsung moet kiezen in een Sony thread. Zoals jullie zelf aangeven is zelf beoordelen het beste.

Nog even mijn ervaring met 3D. In eerste instantie had ik hetzelfde idee als jullie. 3D was voor mij een leuke bijkomstigheid, zelfs bij aanschaf van mijn Sony. Nu ik een 3D tv heb, is het toch wel meer dan een aardigheidje. Als ik kan kiezen om een film in 2D of 3D te kijken, kies ik toch voor 3D. Het aanbod van 3D content is momenteel niet groot te noemen, maar dat zal ongetwijfeld toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankinho
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08 01:50
@Sjakie2010
Bedankt voor je antwoord, ik ben mij er inderdaad van bewust dat het stellen van de vraag hier een beetje in de lijn ligt van vragen aan de Volkswagen dealer of je beter een Volkswagen of een Ford kunt kopen. Maar ik denk dat veel mensen bij het uitzoeken van hun TV bij een vergelijkbare shortlist uitkomen en dat men wat minder gebrand is op het merk an sich.
Als je 3D er bij betrekt lonken over de horizon ook wel weer de D7000 van Samsung of de NX720 van Sony (al is het alleen maar voor het design), zitten we wel gelijk weer in een ander prijssegment, maar goed zo kun je blijven bijstellen.
Ik ben ondertussen wel zo ver dat ik maar eens een keertje naar de winkel toe moet om eens het een en ander te bezichtigen.
Welke Sony heb je zelf gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Ik heb net een 1TB USB HDD aangesloten op m'n Sony Bravia 46EX720 in de hoop hem te kunnen gebruiken. Hij zegt netjes: HDD connected, please register for recording (oid).

Home -> Settings -> HDD Recording -> HDD Registration

Hier de keuze gekozen voor de HDD formatteren door de TV zelf, initialisen duurt ongv. 1min. Na die ene minuut roept ie: HDD Registration failed, please check the connection.

Ok... raar, dus koppel hem weer af en sluit hem aan op me Mac die hem nu @$*@%*#$ niet meer herkend als hardeschijf (gewoon helemaal niet). Ga hem zo nog even aansluiten op een Linux bak en kijken of lsusb hem nog ziet.

Ik vermoed dat Sony een truukje uithaalt die 'voorkomt' dat je de HDD kan uitlezen op een computer. Ik las gek genoeg dat er iemand met dezelfde TV als ik gewoon een EXFAT geformateerde schijf had aangesloten en die probleemloos werkte. Ik had de schijf al als EXFAT voor geformatteerd en helaas pindakaas.

Firmware op de TV is de laatste versie (hij checked elke keer netjes bij opstarten) en de HDD werkt(e half uurtje geleden zeker weten nog).

Iemand enig idee?

*edit*
gelukt! Had gewoon domweg nog een keer de disk aangesloten en toen kreeg ik een andere melding... Settings, register opnieuw formatteren en tadaa! 979gb ofzo vrije ruimte! Helaas kan die alleen digitaal opnemen (ontvang sommige kanalen alleen analoog :s) maar dat werkt wel strak opzich. Helaas geen timeshift wat ik wel verwacht had :(

[ Voor 13% gewijzigd door teh_twisted op 04-02-2012 02:47 ]

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbonnes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik ben op zoek naar de meest optimale beeldinstellingen voor mijn nieuwe Sony Bravia 40NX720F. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel aan het zoeken naar een nieuwe tv voor de woonkamer. Dat het een Sony wordt is voor mij wel duidelijk. Het enige waar ik over zit te twijfelen is of het de 40ex720 of dat ik ga wachten op de 40ex650 die in april uit komt. De prijs van de 720 is inmiddels gedaald naar een kleine 600 euro wat ik een hele mooie prijs vindt voor een tv die ook nog 3d heeft (wat voor mij trouwens niet noodzakelijk is). Het lijkt erop dat de 40ex650 een klein beetje een uitgeklede versie wordt van de ex720, zonder 3d, maar met wat nieuwe snufjes. Maar gezien het een nieuw model is verwacht ik wel weer dat hij vrij duur (relatief tot de ex720) gaat worden.
Hebben jullie al een idee of de ex650 nog belangrijke vernieuwingen gaat hebben waarvoor ik toch voor die moet gaan of kan ik net zo goed nu de ex720 kopen (de prijs even buiten beschouwing gelaten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 09:37:
Ik ben momenteel aan het zoeken naar een nieuwe tv voor de woonkamer. Dat het een Sony wordt is voor mij wel duidelijk. Het enige waar ik over zit te twijfelen is of het de 40ex720 of dat ik ga wachten op de 40ex650 die in april uit komt. De prijs van de 720 is inmiddels gedaald naar een kleine 600 euro wat ik een hele mooie prijs vindt voor een tv die ook nog 3d heeft (wat voor mij trouwens niet noodzakelijk is). Het lijkt erop dat de 40ex650 een klein beetje een uitgeklede versie wordt van de ex720, zonder 3d, maar met wat nieuwe snufjes. Maar gezien het een nieuw model is verwacht ik wel weer dat hij vrij duur (relatief tot de ex720) gaat worden.
Hebben jullie al een idee of de ex650 nog belangrijke vernieuwingen gaat hebben waarvoor ik toch voor die moet gaan of kan ik net zo goed nu de ex720 kopen (de prijs even buiten beschouwing gelaten)?
Ik weet helaas niets over de ex650 maar als eigenaar van een ex720 kan ik die serie eigenlijk alleen maar beamen. TV doet veeeel meer dan ik ooit verwacht had van een TV. Zeker icm de PS3 is het een ideaal systeem. PS3 herkent die over HDMI en kan ik met de afstandsbediening de PS3 besturen.
Zet ik vanaf de PS3 de TV uit dan schakelt de PS3 zichzelf ook uit (en andersom, PS3 aan springt de TV aan op dat kanaal).

Mischien dat de ex650 wat energie zuiniger is?

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntr0l
Om jullie even op de hoogte te houden wat betreft mijn keuze.

Ik heb toch besloten om voor de EX720 te gaan (46") in combinatie met een mediaspeler (in mijn geval een gejailbreakte Apple TV). Heb de toestellen (D5700 en EX720) naast elkaar gezien en mijn voorkeur geniet qua beeld toch echt de Sony. Ook het feit dat het wel lekker werkt met mijn PS3 is een belangrijk punt.

Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
qntr0l schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:24:
Om jullie even op de hoogte te houden wat betreft mijn keuze.

Ik heb toch besloten om voor de EX720 te gaan (46") in combinatie met een mediaspeler (in mijn geval een gejailbreakte Apple TV). Heb de toestellen (D5700 en EX720) naast elkaar gezien en mijn voorkeur geniet qua beeld toch echt de Sony. Ook het feit dat het wel lekker werkt met mijn PS3 is een belangrijk punt.

Bedankt voor jullie hulp!
Je gaat er geen spijt van krijgen. Heb ik in ieder geval zeker niet! En dan te bedenken dat het een vrij grote impuls koop was... MediaMarkt in, rondgekeken en zag deze staan voor €799 en maar direct meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 09:37:
Naast elkaar gezet, is een nieuw model vaak net ietsje beter. Als het eenzelfde model is qua looks, dan zul je voor jezelf moeten afvragen, of het dat extra geld waard is. Thuis aan de muur ga je het verschil waarschijnlijk niet merken, want geen referentie:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
Aenarion schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:16:
Weet iemand hoe je niet meer actieve dlna servers uit de lijst kan knikkeren? Ik heb een beetje gespeeld met meerdere mediaservers, maar heb er nu 8 in staan.
Hier hetzelfde, ik heb nu 5 servers staan, maar ik wil er nog maar 1 hebben. Hoe kom ik van de rest af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

17maart schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:37:
[...]

Hier hetzelfde, ik heb nu 5 servers staan, maar ik wil er nog maar 1 hebben. Hoe kom ik van de rest af?
selecteren - opties - verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat nou het verschil is tussen de 40EX720, 40EX721 en de 40EX725, behalve de prijs?

Het enige verschil wat ik kan vinden is dat bij de EX721 de wifi adapter is ingebouwd. Klopt dat?

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
ik meen dat de 725 ook geschikt was voor schotel en de 720 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:42:
[...]

Naast elkaar gezet, is een nieuw model vaak net ietsje beter. Als het eenzelfde model is qua looks, dan zul je voor jezelf moeten afvragen, of het dat extra geld waard is. Thuis aan de muur ga je het verschil waarschijnlijk niet merken, want geen referentie:)
Dan wachten we de prijs en uitgebreide specificaties nog maar even af. De ex720 kan toch alleen nog maar goedkoper worden als er een nieuw model uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik heb vandaag mijn aktiecodes ontvangen. Ik zou een code voor een PS3 en tablet ontvangen. Ik kreeg 2 codes voor 2 tablets. Hebben meer mensen dit? En ik ben erachter gekomen dat je de codes bij alle tablets kunt gebruiken. Dus je kan het ook voor een Tablet S 3G gebruiken. Dan is je voordeel nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
Ik heb 1wk terug alleen bevestiging voor de Skype cam ontvangen, niets voor de PS3 (die ik wel zou moeten krijgen). Het gaat niet altijd goed dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:42
mbonnes schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 09:32:
Ik ben op zoek naar de meest optimale beeldinstellingen voor mijn nieuwe Sony Bravia 40NX720F. .
Ik naar het winnende staatslot.... :o

Ik ben ook trotse bezitter van een 55EX720 en heb er echt geen spijt van.
Wat een beeld, wat een makkelijke bediening en wat een schappelijke prijs!

[ Voor 23% gewijzigd door GeeMoney op 09-02-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 19:09:
Beste mensen, ik heb vandaag mijn aktiecodes ontvangen. Ik zou een code voor een PS3 en tablet ontvangen. Ik kreeg 2 codes voor 2 tablets. Hebben meer mensen dit?
Ik kreeg vorige week ook 3x mail met actiecode voor de Tablet S. De code in alle mails was identiek. Ook niks ontvangen voor de PS3. Ik heb gebeld met de klantenservice en die gaven aan dat de aktiecode voor de PS3 waarschijnlijk nog een week zou duren. Ben nog in afwachting van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Ha, ik kreeg 4 mailtjes dat er een webcam aankomt. Ook niks over de PS3. Ben benieuwd of er nu ook 4 webcams komen :P
Maar gezien bovenstaande reactie zullen we nog maar even wachten met de klantenservice lastig vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook te denken om voor de 40NX720F te gaan, aangezien dit een goede aanbieding lijkt te zijn. De mooie vormgeving, een soundbar, anti-reflectie gorillaglass, voor 69 euro een PS3 en een gratis webcam zijn mijn koopargumenten.

Ik begin alleen zeer te twijfelen al lees ik bovenstaande reacties over het afhandelen van de actiecodes voor de PS3 na aankoop van een dergelijke televisie. Gaat dit vaak mis en is wordt door Sony uiteindelijk wel opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:10:
Ik begin alleen zeer te twijfelen al lees ik bovenstaande reacties over het afhandelen van de actiecodes voor de PS3 na aankoop van een dergelijke televisie. Gaat dit vaak mis en is wordt door Sony uiteindelijk wel opgelost?
Het komt allemaal wel goed.

Tip: alles aangetekend naar frankrijk sturen.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:10
Sinds de kleine er is, zijn we toch iets meer (eerder) boven in bed. Er was nog geen TV omdat we deze niet misten, maar dat was nu anders. Daarom even gekeken naar een 32 inch. Omdat de 46nx720 beneden erg goed bevalt, is de keuze gevallen op de 32ex720. De € 50 extra tov de 32ex520 is denk ik wel terecht vanwege de motionflow. 3d is leuk en al maar ik gebruik dat al niet of nauwelijks op de tv beneden. Daarnaast heb ik hier goede verhalen gelezen over de 720 lijn (waarvoor dank :) )

Doordat de tv's''van Sony binnenkort worden vervangen gekocht voor 489 bij de BCC. Bij de media markt in Eindhoven hing de tv voor 549 aan de wand, maar was al niet meer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XJustX
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-08 16:44
zijn er mensen die ervaringen hebben met XBMC op een HTPC en de EX720? Ik wil zeker weten dat ik smooth playback krijg en ik lees dat de ex720 niet zo goed is met de 3:2 cadansen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 13:08
Ben aan het kijken naar een andere tv (Samsung UE40D5700) en vroeg me af of mensen zijn die de Sony KDL40EX720 gekocht hebben die en de Samsung overwogen hebben? Dat de specs verschillen kan ik uiteraard wel nagaan. Belangrijkste verschil is 3D. Maar zijn er ook andere redenen om de een of de ander te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Toin schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:53:
Ben aan het kijken naar een andere tv (Samsung UE40D5700) en vroeg me af of mensen zijn die de Sony KDL40EX720 gekocht hebben die en de Samsung overwogen hebben? Dat de specs verschillen kan ik uiteraard wel nagaan. Belangrijkste verschil is 3D. Maar zijn er ook andere redenen om de een of de ander te kiezen?
Ik hád een Samsung van een paar jaar geleden waar ik zeer tevreden over was en in principe keek ik ook niet naar een ander merk.

Ik besloot voor mijn slaapkamer een tv te willen. Toch maar eens wat verder gekeken en d.m.v. een filter gekeken welke TV's uitkwamen op mijn wensen, naast Samsung. Ik ben gaan kijken naar wat LG, Panasonic, Sony en Sharp boden.

Uiteindelijk kwam steeds een Samsung en een iets duurdere Sony naar voren: KDL-26EX320. Deze TV had HD, opnamemogelijkheden, internet, wifi... ga zo maar door. De keuze voor deze tv was zo gemaakt!

Dat maakte dat ik voor de woonkamer (40") ook naar Sony ben gaan kijken. Samsung ziet er prachtig uit, maar ik vind ze té. Ik hou van strak en simpel. Het is dan ook niet zo moeilijk om van de KDL-26EX320 naar de KDL-40EX720 voor de woonkamer te gaan.

Enig gemis vind ik wifi (voornamelijk handig voor de updates, want het surfen op internet en uitzendingen terugkijken is niets). Verder zeer tevreden, HD uitzendingen zijn ongekend mooi. Hij is snel, heeft een goed uitgewerkte user-interface en je kunt veel instellen.

Komt bij dat ik ook wel een beetje klaar ben met Samsung door al dat gena-aap in de smartphone-branch. Maar dat hoeft je keuze niet te beïnvloeden natuurlijk. Succes!

Verwijderd

Op 21/01/2012 hebben we een KDL40EX721B besteld bij Vanden Borre, de televisie is nog altijd niet binnengekomen. Als ik me informeer bij de winkel en andere winkels zeggen ze dat Sony leverings/productieproblemen heeft. Iemand die hier meer informatie over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:08
Ik heb van de week mijn 55HX920 geannuleerd om juist die reden, er is namelijk niks over te zeggen werd mij verteld. Ik had mijn TV trouwens al sinds 9/12/2011 in bestelling staan.

[ Voor 4% gewijzigd door dialMforMike op 18-02-2012 01:09 ]

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Azrael schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 02:29:
Ha, ik kreeg 4 mailtjes dat er een webcam aankomt. Ook niks over de PS3. Ben benieuwd of er nu ook 4 webcams komen :P
Maar gezien bovenstaande reactie zullen we nog maar even wachten met de klantenservice lastig vallen :)
Update: gisteren de code voor de PS3 gekregen (in vijfvoud :P), zat dus 8 dagen tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
turkeyhakan schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:19:
[...]

Ik zou wachten op de nieuwe serie TV's.

De HX920 heeft last van het crease probleem. Google maar.
Is er OOIT een TV geweest, van welke merk dan ook, in welke tijd, die niet 1 of ander probleem heeft?

Ik heb ik het verleden JAREN de aankoop uitgesteld omdat ELK, maar dan ook echt ELK model wel een of andere issue had. Clouding, banding, torching, XYZ-ing... het hield niet op. Telkens moest ik weer op het model van het volgende jaar wachten en ja hoor, die had dan ook weer een of ander -ing probleem.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VaioVip
  • Laatst online: 13-09 10:43
Ik ben op zoek naar een nieuwe televisie voor mijn slaapkamer. Nu is mijn oog op de Sony Bravia KDL-40NX720 gevallen. Maar ik heb gezien dat de 46 inch versie maar 200 euro duurder is.. Nu heb ik zelf een 37 inch LG op mijn slaapkamer staan.. Maar ik denk dat 46 te groot is. Maar 200 euro is niet veel voor een versie groter.. Iemand ervaringen mee?
Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste